Sunday, 20 August 2017

SUDAH-SUDAHLAH TU BUAT KOMEDI, KATA BUDAK 9 TAHUN KEPADA ZAHID HAMIDI


Ini cerita yang disampaikan oleh seorang sahabat mengenai anak perempuannya yang baru berusia 9 tahun.

Dua malam lalu, beliau bersama keluarganya sedang berehat-rehat di ruang tamu selepas menikmati makan malam sambil menonton siaran berita di televisyen.

Ketika itu terpampang di kaca televisyen berita mengenai Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi yang disusuli dengan siaran petikan ucapannya sambil berbaju Melayu ketika merasmikan mesyuarat UMNO.

Sahabat saya itu tidaklah menumpukan sangat perhatiannya kepada siaran berita tersebut ketika itu, sebaliknya hanya menonton secara sambil lewa saja.

Beliau lebih sibuk melayan telefon pintar dalam genggamannya yang dirasakannya lebih bermanfaat untuk mendapatkan berita yang benar, tepat, sahih serta pantas.

Ketika petikan ucapan Zahid Hamidi sedang tersiar itu, anak perempuannya yang sedang membelek-belek buku sekolahnya tiba-tiba bangun lalu mengalih siaran televisyen sambil berkata, "sudah-sudahlah tu buat komedi...."

Selepas mengalih siarannya, anak perempuannya itu kemudian kembali menatap buku-buku sekolahnya semula seolah-olah ucapan Zahid Hamidi itu begitu mengganggunya.

Sahabat saya tergamam dan memandang wajah isterinya, kemudian mereka senyum dan ketawa sesama sendiri.

Beliau segera terfikir, bagaimana anaknya yang baru berusia 9 tahun sudah ada penilaian sedemikian rupa?

Beliau juga tidak pasti sama ada di mata anaknya Zahid Hamidi adalah sekadar "pak lawak yang tidak menggelikan hati"  atau tindakan itu ada kaitan dengan ungkapan "Zahid komedi" yang mungkin pernah didengarnya di mana-mana?

Sebelum PRU 13 dulu, saya ada menulis mengenai kisah bapa kepada seorang bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang sama ada akan menutup atau mengalih siaran setiap kali berita mengenai Najb Razak disiarkan di televisyen.

Sekarang ini pula bukan saja ramai yang masih menutup atau mengalih siaran televisyen setiap kali ada berita mengenai Najib, malah semakin ramai yang langsung tidak mahu mempunyai televisyen di rumah mereka.

Seorang bekas Ketua UMNO Bahagian berkata, beliau sudah beberapa tahun tidak mempunyai televisyen di rumahnya.

Kalau ada televiseyen, sesekali kita mesti nak buka dan tengok. Maka, lagi senang tiada langsung televisyen di rumah, hati pun lapang dan tenang, katanya.

Dengan apa yang berlaku kepada Zahid Hamidi ini, beliau kini nampaknya sudah tidak jauh berbeza dengan Najib dari segi penilaian umum terhadapnya.

Apakah kita perlu memilih mereka lagi dalam pilihanraya akan datang dan membiarkan sebahagian rakyat negara ini terus tertekan hidup dan sengsara jiwanya selagi mereka berdua itu kekal berkuasa? (ShahbudinHusin 20/08/2017)

182 comments:

  1. Replies

    1. awab, jangan tak jawab penyokong-penyokong Tun.

      (Paling best soalan bonus kat hujung tu).

      20 Soalan bocor untuk #Everything2Hide

      1. If Malaysia did not go bankrupt when Mahathir more than doubled our Debt-to-GDP within the first 5 years of him taking over as PM

      from 44% in 1980 to 103.4% in 1986,then how is Malaysia going bankrupt when our current debt ratio is 52.7%?

      2. There are 80 countries with higher debt ratio than Malaysia's 52.7% including most of Europe, the USA, Singapore, Japan etc... If

      Malaysia goes bankrupt, would the 79 other countries with higher ratios go bankrupt first?

      3. Mukhriz admitted in court recently that you and Muhyiddin had planned to remove Najib as early as 2014 before the 1MDB issue blew

      up. Does this mean that Muhyiddin and Mukhrz were removed for being in a conspiracy to topple the president instead of questioning

      about 1MDB?

      4. Is it true that you and your 4 children are listed by the SSM as having interest and ownership in 488 registered companies? If it

      is not true, how many hundred companies do your family have? How much are these companies worth?

      5. Tun has fought for Melayu and Islam for 22 years and finally you succeeded to have 3 Malay-Muslims in the top 10 richest persons in

      Malaysia in 2014 with your son Mokhzani being the 2nd richest Malay Muslim. Do you consider this your proudest achievement?

      6. Is it true that a few months before you retired, the Minister of Finance under you had directly awarded a 20 years monopoly sports

      gambling license to Vincent Tan without tender and without informing cabinet and for a bargain RM20mil only - which Vincent then sold

      it a few years later at a RM700mil valuation?

      After that, the tycoon had spent millions of Ringgit to throw birthday parties for you each year to celebrate your birthday. Is this

      considered corruption?

      7. Mirzan had bought Diperdana Bhd, which was Malaysia's third-largest container trucking business from Danny Tan (Vincent Tan's

      brother) while Mokzani had bought Pantai Hospital from Vincent Tan. How many other companies were bought and sold between your sons

      and Vincent Tan and his family?

      8. PPBM AMT A Kadir Jasin had said that when you were in power, the tycoons keep on lending you their private jets to use. Did you use

      those jets and is this considered corruption as you had received benefits in kind? Or was Kadir lying?

      9. Is it true that Tun is among the top 3 largest shareholder in the 5 star Palace of the Golden Horses hotel near your house?

      10. When did you buy your current banglo in Country Heights for and how much did you pay? Do you still have evidence of your payment?

      11. In 1988, a compulsory land acquisition order and eviction order was served on the Turf Club for the land which KLCC now stands

      on. Why was this order then cancelled and why didn't the govt carry out the acquisition at nominal value but instead allow Ananda

      Krishnan to take over the land the next year and subsequently made billions by selling it to Petronas a few years later?

      Delete
    2. 12. You had said that Kit Siang and DAP were racist but now you say they are not racist. Were you lying then or are you lying now?

      13. You had said that Anwar Ibrahim is morally unfit to be PM but now you say he should be PM. Were you lying then or are you lying

      now?

      14. In 2003, a few months before you retired and a few months before Mukhriz listed his Opcom company, the Ministry of Finance of

      which you were the minister, had written to the govt-controlled Telekom Malaysia to enter into direct negotiations to award a RM214mil

      project to Opcom, which is majority owned by Mukhriz.

      Is this abuse of power and clear conflict of interest?

      14. You had said that Najib's economic policies are wrong and that he should revert back to your policies. But Pakatan had said that

      you past policies were wrong as it led to low salaries, cronyism and high income inequality.

      If you win in PRU14, does it mean that Pakatan supports you in implementing your old policies that will lead us to to low salaries,

      cronyism and high income inequality?

      15. If you had loved Proton so much and was confident in its success, why didn't your sons pay the RM1billion to buy Proton instead of

      letting Geely buy? Your sons have experience in the auto sector and certainly have the money so why didn't you ask them to buy?

      16. During your 22 years as Prime Minister, the USD went from RM2.40 to RM4.87 until you pegged it at RM3.80, which is still a 60%

      drop.

      But when Najib took over, the USD was RM3.73 and now it is RM4.28 - a 12% drop.

      So who do you consider to have failed? You or Najib?

      17. When you were PM, in 1985 our main export commodity prices crashed by half and this led us to recession. But in 2015, our main

      export commodity prices (which is Petroleum now) crashed by half but it didn't lead us to recession and Malaysia continued to grow. Do

      you think this is an achievement of Najib?

      18. Malaysia's govt debt only jumped high in 2009 as Najib needed to pump RM60b into the economy to stabilzie and protect us from the

      effects of the Great Global Recession in 2007 to 2010. Since then, Najib has been cutting the deficit every year.

      As you are blaming Najib for increasing the govt debt now, do you also blame him for stabilizing and protecting our economy from the

      effects of the Great Global Recession - the worst since the 1930s?

      19. When you lost RM30bil Forex in 1991, it was 22.2% of our GDP of RM135b.

      Today, 1MDB's remaining debt is about RM27b - which is 2.2% of our GDP of RM1,230b (RM1.23 Trillion) last year in 2016.

      *So, if we did not go bankrupt then due to the Forex Scandal, how are we supposed to go bankrupt now due to 1MDB?*

      20. Did you learn from Lim Guan Eng to use the courts to delay the RCI on the BNM Forex Scandal - the same way as Guan Eng is using

      the courts to delay his corruption trials, which has not started hearings for more than a year now.

      BONUS QUESTION: You have been quoted to say you own 40 or 50 horses. How much do you pay every month to keep and feed those horses?

      You recently let go off your cook and maid because you said the govt stopped paying them. Is the amount that you are paying monthly to

      keep the 40 or 50 horses less than the salaries of your cook and maid? Or are horses more important than your loyal cook and maid?

      If you did not learn from Guan Eng then who did you learn from?

      Delete

    3. 10.29, let me answer your bonus question.

      Keeping and maintaining a stable of 40 to 50 horses is way, way much cheaper than having a flying hippo in Seri Perdana.

      Delete
    4. Kopipessss.....cuba ko korek cerita Jho Lo......aku jamin banyak taik2 busok dan lendir2 hijau penyamun yg akan keluar meleleh tak berenti.....

      Kopipesss.......pasal Jho Lo, Sirul, Azilah, Altantuya, Ghani Patail, Najadi, Morrais, tukang wayang hollywood ko tak nak citer ke..???

      Delete
    5. 10.47....TQ for reminding about hippo......and all the birkins, diamonds, jewelleries.....shoes & apparel, those shopping spree......wedding ceremony.....residences & mansions in overseas.....luxury holidays....

      Woooowww.....countless..!!!

      Delete
    6. Senang ja nak jawab semua tu, tapi kalau jawab pun Jibon dan konco takkam mahu terima sebab korang bukan mahu kebenaran tapi mahu spin ja...

      Tengok ja macam mama J pendusta spin konon Tun M takutkan RCI padahal Tun M buat tuntutan tukar ahli panel di atas prinsip universal.

      So paling mudah ialah tubuhkan RCI untuk semua tuduhan tu..

      Tak payah nak gebang dalam blog..

      Bila lagi? Cepatlah RCI kan semua sekali.

      P/s - Sultan Melaka (dakwaannya) buat undian dalam FB semalam. Penyokong Tun M 12k, penyokong Jibon 1.9k ja.

      Pening Jibon camna nak hadapi PRU ni.

      Geram dan jeles Tun M selalu dijemput negara luar untuk beri tunjuk ajar dan berkongsi pengalaman, kini pasport Tun M pun nak disekat.

      Jibby dah meroyan. Jaring dah terlalu dekat buat apa pun tak lekat dan banyak yang berpatah balik.

      Dah buku-buku sekolah semua sekat nama Tun M drpd muncul tapi kanak-kanak sekolah pun tetap menganggap Tun sebagai wira.

      Tunggu je apa akan tertulis dalam buku sejarah selepas Jibon tumbang kelak.

      Tak lama dah untuk jibon menjadi sejarah.

      Delete
    7. Interesting but not suprising. The umno culture is to make as much money as one can whike holding power n position. Every umno politician is doing this regardless of their positions.I was at a wedding function last week. When talking about politics, the talks centered on a current Speaker who someone claimed asked for a 10 0/0 share for every projects approved by him when he was a Sabah State Minister.
      But I believed someone in Putrajaya outdo others with his and his wife day light robberies.

      Delete
    8. Mengapa harga rumah teres 2 tingkat kos sederhana semasa dulu hanya RM100k dan sekarang paling rendah RM400k dilembah kelang?

      Delete
    9. 1134
      Harga tanah naik 10x
      Harga bahan naik 2x--3x
      Harga boroh naik 2x - 3x
      Pendapatan maik 5 x

      So lebih balik dp 'kelmarin'

      Delete
    10. Uknown, kena tanya DS Azmin Ali mengapa begitu kat Selangor.

      Delete
    11. HE...HE...HE....ASSMIN AISKRIM JAMBAN...TAK SEMPAT NAK JAWAB SOALAN TUUU...SEBAB DIA TENGAH DOK CARI NAK SELAMATKAN TEMPOLOK DIA NGAN MASIH BERSELINDUNG DAN MENGENDENG PAS....

      Delete
    12. semua harga naik.....supaya semua perompak ni justified untuk songlap lebih lagi.....

      sekarang donation bukan lagi singgit, 2 hinggit.....sekarang donation billion...

      kalau 10 hinggit, 20 hinggit bukan lagi korupsi.....sekarang korupsi.....million....

      jadi semua barang kena ikut trend.....naik jugak laa....

      tapi yg champion ni........bila donation, corruption dah tak de beza.......dan main billion2.....

      that is the ultimate perfection!

      .....sampai the most intelligent soul on planet earth, J pun dah tak tahu nak bezakan.....

      Delete
    13. HE...HE...HE....ASSMIN AISKRIM JAMBAN...TAK SEMPAT NAK JAWAB SOALAN TUUU...SEBAB DIA TENGAH DOK CARI NAK SELAMATKAN TEMPOLOK DIA NGAN MASIH BERSELINDUNG DAN MENGENDENG PAS....

      Delete
    14. Anon 1027, begitulah mereka kat sini cuba 'bersihkan' segala perbuatan TDM. Dan mahu TDM jadi PM lagi walau banyak 'baggage'nya yg tak terjawab. Nampak baru RCI Forex dan menggigil. Siap nak minta mahkamah stop atau tangguh. Akal mereka dikuasai benci terhadap DSN dan Kerajaan akibat jadi zombie evengelis. 1MDB tak habis diputar walau berbagai siasatan yg dibuat tiada kaitkan DSN. Susah mereka ini nak terima hakikat.

      Delete
    15. Saya berada di BM (Bukit Mertajam) semalam. Sempat bersembang dgn kawan2 lama di warung kopi di situ.

      20,000 yg dikatakan datang ke majlis makan bersila bersama najib bukanlah semua pengundi permatang pauh. Tetapi drp seluruh pulau pinang kedah dan perak yg diangkut dgn bas.

      Bab makan kenduri ni ahli2 paslah yg datang dulu. Merekalah yg ramai.

      Halalkah orang2 pas makan makanan yg disediakan oleh orang2 umno? Duduk makan pun bersama sama.

      Apa dah jadi dgn amanat hj hadi? Bagaimana dgn ungkitan cerita di Memali?

      Siapa yg sebenar benarnya kafir skrng?

      Bagaimana dgn perasaan roh ustaz lbrahim Libya dan para syuhda pas yg melihat ahli2 pas makan sehidang dgn umno?

      Pas dgn umno tak payah nak promote peristiwa di Memali ni.

      Kematian ustaz lbrahim Libya dgn pengikut2 pas yg lain adalah kerans amanat hj hadi.

      Tahu kah hj hadi dia telah memutuskan silatulrahim ustaz lbrahim Libya dgn ayahnya sendiri.???

      Betapa besar dosa kau hj hadi awang laknatullah.

      Perbuatan ustaz lbrahim Libya tidak mendapat redho drp ayahnya. Sehingga beliau tidak mengaku anak dgn ustaz lbrahim libya.

      Delete
    16. Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub mengingatkan PKR bahawa parti itu terikat dengan perjanjian bersama Pakatan Harapan (PH) dan sebarang rundingan dengan pihak lain perlu terlebih dahulu dirujuk kepada Mesyuarat Majlis Presiden PH.
      HE...HE...HE...KECIAN AKU TENGOK FUKATAN HAPRAK NIIII...SI ASSMIN AISKRIM JAMBAN DAN SI JIJAH KIPAS...TAK HENTI-HENTI NAK PUJUK PAS....ALAHAI KECIANNNYERRR...UDAH-UDAH LER TU DAH BERCERAI TU BUAT JER LA CARA DAH BERCERAI...NAK RUJUK BALIK KERRRR.....MUKA TAK TAHU MALUUUU.....BARU KO TAHU PENANGAN PAS NI.....

      Delete
    17. Sia2 mati "syahid".....solat 2 imam....laki bini bercerai....anak tak bertegur dgn bapak......kebumi jenazah berasingan.......buang daging korban.....solat hajat KO........tapi akhirnya Pas sedondon pimpin tangan....makan bersila dgn umno.....

      Sia2 berjuang bermati-matian.....last2 habok pon tarak......tak ada maknanya....

      Itu pasal Sunnah Wal Jamaah tidak amalkan extremism.....perbuatan yg melampau akan membawak keburukan.

      Kalo cakap pasal ukhwah....kenapa dari dulu tak ingat pasal ukhwah.....sekarang baru nak ingat.......takkan para ahli ulamak tak tau pasal ukhwah ni dulu.....???

      Petikan Malaysiakini 19 Ogos 2017:
      Kata Ibrahim Libya dalam satu ceramah pada 12 Jun 1984 di Kuala Nerang, Kedah:

      "Menentang sesiapa sahaja dengan pedang walaupun adik, abang, pak cik atau datuk nenek kita sendiri dan jangan kita campuri mereka kerana mereka itu adalah murtad.

      "Jangan bercampur gaul dengan orang-orang Umno yang telah kafir. Sembelihan mereka, masakan mereka adalah haram. Jangan kita hadiri kenduri mereka".

      Untuk bacaan selanjutnya:-
      https://m.malaysiakini.com/news/392436#Hs3hJ23cTiZXozBd.99

      Delete
    18. Kesian DEDAKMAN Copy and Paste
      Itu aje yang dia tahu

      Salah Mak Bapak Dia ? Atau terlalu banyak makan DEDAK campur bijaN ?
      Fikirlah

      Delete
    19. .r Jebon...perompak aje yg suka prompak..

      Delete
    20. Anon 1448, dlm kita sibuk fitnah DSN rupanya CashisKing Penang Phee disita 4 akaun banknya oleh SPRM atas kes rasuah kilang haram. Sebelum itu Bossnya didakwa atas kes rasuah. Bila nak sedar bahwa Cina evengelis menipu saudara untuk benci DSN dan masa yg sama mereka kaut harta rasuah. Malanglah jadi zombie evengelis. Kena tipu dunia akhirat. Bukalah hati.

      Delete


    21. 4 akaun kesemua nya RM 20 000.

      Isa Samad dalam peti besi sahaja RM 100 000 tapi satu akaun pun tak di beku kan oleh SPRM..

      Delete
    22. Bro Zack,

      Untuk menambah garam pada luka kematian Ibrahim Libya dan pengikutnya selepas mereka membunuh anggota keselamatan, orang kampung yang telah percaya mati-mati kepada amanat Hadi telah kebumikan mereka tanpa dimandikan dan dikafankan kerana percaya maut depa tu mati syahid..

      Alih-alih Tuan Guru depa yang keluat fatwa tu kemudian kata 'negara Islam tiada dalam al-quran', 'hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam dan terkini pula 'RUU355', 'politk matang' dan 'PAS tak berniat nak tubuh kerajaan".

      Habis, camna dengan jenazah2 yang tak dimandikan dan dikafankan tu?

      Selepas 30 tahun, bagaimana dengan fardhu kifayah urusan jenazah?

      Delete
    23. Mama Jebon....kalo Phee DAP tu salah....salahlah.....Yg salah mesti dihukum bukan dilindungi.

      Kami bukan macam ko penyamun perompak pon ko lepaskan.......yg pecah amanah pon ko bela......yg penipu pembohong pon ko sokong.

      Sori Mama Jebon.........kami di sini bukan macam ko terketar2 mengigilllll.....libang libu takot org dakwa pahlawan marang merraapuuu marang sekeper ko.....

      Ko memang silap kalo ingat dengan berita Phee tu kami kat sini tak lalu makan.....tak boleh tidor....manjang duk tenung siling romah jerrr....

      Kami bukan macam ko....apa saja yg berkait dengan pahlawan marang meraapuu marang sekeper......ko ngelupor kentut tak lepasss....berak tersekat....

      Mama Jebon jangan maraaah haaa nanti kena jual....!!

      Delete
    24. J, tu semuanya derma lah, lagipun dorang x tahu ada org masukan duit dalam akaun dia..x salah kann...

      Delete
    25. Macy, bacalah link dibawah Menteri Luar Saudi konfirm derma dan konfirm AG dah siasat. Ini fakta. Takan nak kata DSN dan Menteri Saudi pakat bohong kot - inikan teori konspirasi dan bukan fakta. Jadilah antara mereka yg cintakan kebenaran.

      Delete
    26. Jebon ko tak payah suruh aku baca.
      Aku tau mana nak cari maklumat yg betol.
      Info di hujung jari.......bukan naik bukit turun bukit cari info.

      Ko ajer yg baca apa ko nak hokkkayyy....

      Aku, family dan sumer sedara mara akan tukar pangkah Pakatan pada PRU14 ni period.

      Delete
    27. J, enough of that ballony about 1mdb shits. Kalau kau nak masuk bincang pun kenalah rasinaol sikit dan amik semua benda into accounts. Kalau x,kau akan nampak macam budak kena down syndrome. Najib was caught red handed with his hands in the cooking jar. Kat malaysia ni kalau kau betul2 follow how the case developed, kau akan dapat catch few anomalies. Dgn power dan money that he has, things can be straighten out., and saudis are no angels if you know what i mean. So please stop babling bout 1mdb no more cause it stinks.

      Delete
    28. Wow ! so many questions to reply .

      Anon 10:27 .

      Is the said GDP is base on real GDP or formal GDP that Najib has been referring to ?

      From what I see the GDP is not real . Base on latest report , Malaysian household debt is current standing at about 1.1 trillion or about 90% of GDP . In fact Malaysia has the highest household debt in the world !
      Do you know what that mean ?

      Our so called fantastic growth is being ramped up by debentures . If very holders dishonoured their obligation , our GDP will be almost zero .

      It is true the ringgit went down to 4.80 against the dollar . That happened during the financial crisis of 97~98 . So did all currencies in this region and the worst is the IDR.
      But , when the pegging was removed , ringgit was traded at 3.20 to the dollar . The rot started well before Najib time . That's one of the reason why we put pressure for the PM before Najib to go .

      Come Najib , things turn from bad to worst ! Things said and done are either fake or artificial .. like this GDP report .

      Delete
    29. Anon 11:49 .

      Kamu kata gaji naik 5x di zaman Najib berbanding zaman Mahathir ??

      Saya rasa kamu ni gaban atau terlalu banyak bermimpi.

      Saya serta sahabat seangkatan semuanya di 'arahkan' memulakan tugas selepas satu minggu menduduki paper terakhir pada Disember 1978 . Gaji permulaan ketika itu adalah 985.00 ringgit kalau tidak silap di tambah 200 elaun khidmat awam .

      Adakah kamu ingin mengatakan seorang yang berkelulusan saperti saya masa kini di bayar 5000 ringgit ??

      Yang dudok rumah sampai setahun selepas tamat belajar tak mahulah saya ceritakan .

      Delete
  2. Tuan Shah.....teman udah lama tak tengok berita diTV.

    Meluat nak muntah kalo bukak berita tetiba ada muka2 pak pandir.......nak2 pulak yg cakapnya meletop2 berdentam-dentom macam petir sampai tempias berbuih tepi mulot........macam meneran kepala taikkk yg tak lepaasss.....

    Orang rumah dan anak2 pon laju jer menukar channel kalo tertekan channel berita yg ada muka2 yg menumpulkan selera ni........lebih2 lagi kalo terserempak dgn kelibat Mak Andeh......

    Kami anak beranak cari berita dari media2 online dalam dan luar negeri.....you tube dan dari blog2 saja........tak kuasa nak dengar temberang jual kacang puteh dan projek buloh kasap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...BUDIN TAK ADA CERITA LAIN....DAH KETANDUSAN IDEA.....SELAMANYERLA KO BUDIN JADI REPORTER FUKATAN HAPRAK PEMBANGANG....

      Delete
    2. HE HE HE..
      CAI TAK ADA CERITA LAIN..OTAK DAH BENGAP TAK ADA IDEA..SELAMANYA KOPIPES.. KO SELAMANYA JADI PENCACAI ANGKAT TONG NAJIS MUGHALLAZAH

      Delete
  3. khairulryezall a/l osman kutty20 August 2017 at 11:27

    [RISAU] Ku Nan SAHKAN trend PENURUNAN SOKONGAN kepada BN

    Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, beliau bimbang dengan trend penurunan sokongan yang dicatatkan sejak selepas Pilihan Raya Umum ke-11 dan mahu usaha dijalankan bagi memberi penerangan kepada rakyat.
    Sehubungan itu beliau yang juga setiausaha agung Umno berkata, jentera kepimpinan Umno dan BN mesti mengamalkan resmi padi yang semakin ‘menunduk apabila berisi’.
    Tengku Adnan yang juga menteri wilayah persekutuan itu berkata, beliau percaya sokongan rakyat kepada Umno dan BN akan bertambah sekiranya jentera kepimpinan sentiasa turun padang berjumpa rakyat.
    Selepas penurunan sokongan dalam PRU 1999, yang dilangsungkan di sebalik krisis ekoran pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim, BN mencatatkan prestasi paling cemerlang dalam sejarah semasa PRU 2004.
    Bagaimanapun BN mengalami prestasi yang paling terburuk selepas tahun 1969 dalam PRU 2008 dan ia berterusn semasa PRU13.
    Dipetik Bernama, Tengku Adnan berkata, jentera Umno dan BN perlu menggiatkan usaha bagi meningkatkan sokongan rakyat dalam usaha mencapai kemenangan besar pada PRU14.
    Katanya, jentera Umno masih mempunyai masa untuk menggiatkan usaha berkenaan.
    Jelas Tengku Adnan, ahli Umno di peringkat akar umbi juga perlu mengenal pasti faktor sebenar yang menyebabkan rakyat tidak mahu menyokong parti sama ada ia disebabkan ada segelintir pemimpin dan wakil rakyat tidak turun ke bawah merasai denyut nadi rakyat.
    “Setiap yang berlaku mesti ada sebab. Cari puncanya dan betulkan punca itu. Barangkali, disebabkan perangai kita, lagak kita,” kata beliau ketika berucap merasmikan persidangan perwakilan Umno Tanjung Piai di Pontian hari ini. - FMT
    celahgelegar at 9:41 AM

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN....you do not have time.

      You are going to lose. You do not need a bogus tengku or cgpa 3.85 to tell the rakyat that news.

      Delete
    2. INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITERAJUI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN......

      Delete
    3. Masa makin suntuk, Najib dah kemaruk, Pas prestasi teruk, Umno semakin teruk, nama Najib kekal busuk, duit rakyat poket dia masuk, Duit bagi bini syok, permata dan berlian seperiuk, DOJ minta tapi disauk, rakyat tanya kena pelepuk, Bela rakyat dia mengaruk, macai pendusta kena rasuk, tembelang Najib satu dunia segenap pelusuk, Jho Low ketawa sampai batuk, Rosmah ke lantai nyaris nak patuk, Najib gabra Tun M angguk, Kaki Rosmah Najib peluk, Tun M nak jumpa Najib menyorok..

      PRU14 BN tak senang duduk.... Umno - Pa$ pakat boleh masuk kuboq...

      Delete
    4. Fukatan Haprak....you do not have time.

      You are going to lose.

      PRU14 Fukatan Haprak tak senang duduk.... Fukatan Haprak yang diketuai To'Kong DAPIGS pakat boleh masuk kuboq...

      Delete
    5. umno still living in their dreams....still denying the facts, denying the feeling of the folks, denying the truth......

      the truth is their dreams are their nightmares......

      the first stage of anger management.......deny everything...

      Delete
    6. Najib dah sangkut tak dapat pergi mana. Nak ganti Zahid tak lepas sebab asyik lafaz taat setia lebih 10 kali. Budak kecil pun tahu Zahid ni kaki kelentong. Tapi kalau Muhyiddin bikin Johor goyang.. tak mustahil Zahid boleh kasi Perak atas dulang emas pada Tun M.

      Umno Pas BN diamuk petualang dari luar dalam, kiri kanan, depan belakang, atas dan bawah.

      Unity no more.

      Delete
    7. Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub mengingatkan PKR bahawa parti itu terikat dengan perjanjian bersama Pakatan Harapan (PH) dan sebarang rundingan dengan pihak lain perlu terlebih dahulu dirujuk kepada Mesyuarat Majlis Presiden PH.
      HE...HE...HE...KECIAN AKU TENGOK FUKATAN HAPRAK NIIII...SI ASSMIN AISKRIM JAMBAN DAN SI JIJAH KIPAS...TAK HENTI-HENTI NAK PUJUK PAS....ALAHAI KECIANNNYERRR...UDAH-UDAH LER TU DAH BERCERAI TU BUAT JER LA CARA DAH BERCERAI...NAK RUJUK BALIK KERRRR.....MUKA TAK TAHU MALUUUU.....BARU KO TAHU PENANGAN PAS NI.....

      Delete
    8. Walaupun prestasi BN merosot pada pru13 berbanding dg pru12, tetapi sebenarnya ptestasi UMNO meningkat. daripada 81 kerusi pada pru12 kepada 89 kerusi pada pru13. Ini menunjukkan sokongan org melayu kpd UMNO bertambah. Merosotnya ptestasi BN dlm tempoh itu disebabkan oleh penambahan bukan melayu yg mengaundi PR. Tetapi tahap bukan melayu mengundi pembangkang sudah pun tepu sekitar 90-95%. Bahkan mungkin sebaliknya akan berlaku iaitu bukan melayu akan mengundi BN pula. Pengundi bukan melayu tidak begitu minat dg 1Mdb dan mereka lebih suka peluang pekerja yg banyak dg projek2 besar caridor Timur, HSRL, caridor utara serta pan Borneo highway, mungkin satu lagi highway yg selaly di cakapkan ialah lebuhraya persisiran pantai barat Semenanjung.

      Delete
    9. Tun M pun dah tarik balik sokongan pada Najib. Dah keluar Umno.
      Dah ada BERSATU.

      BN bukan sahaja akan merosot undinya. Sekarang pun dah boleh lantik ketua pembangkang yang baru!

      Nanti berebut pulak jawatan susah. Semoga BN jadi pembangkang yang berguna pada bangsa, agama dan negara. Amiinn..

      Delete
    10. Dulu..undi Melayu/bumi non partisan seperti kami yang selamatkan umno bn.

      Sekarang...hampir 100% non partisan akan menghukum umno bn kerana mengkhianati kepercayaan yang kami berikan.

      Pengkhianat dan para penyokong pengkhianat tidak akan diberi peluang lagi!

      Delete
    11. Bagus tu awang.
      Kasi Warisan menang di Sabah.

      Kami pun mahu kasi menang pakatan Harapan di sini.
      Lepas tu kita minta kerajaan baru tubuhkan RCI terhadap 1MDB, FGV dan lain2.

      Kita minta RCl untuk peristiwa Memali dgn syarat kubur lbrahim libya dan pengikut pas digali semula bagi menentukan mereka ini mati syahid.

      Kalau mayat itu reput kita cari hadi awang dan terajang punggong dia drp Utara ke Selatan. Timur dan Barat sampai dia mampos!!!!

      Kita semua mahukan kebenaran. Yg benar tetap benar.

      Delete
  4. Aku sarankan jawab saolan mudah terlebih dahulu, saolan dalam bahasa melayu, bahasa mudah, bahasa pilihanraya..

    Jawab dua saolan terlebih dahulu sebelum 20 saolan..

    Jawab saolan yang lebih awal dari 20 saolan yang baru ditanya..

    Saolan pertama
    Siapa yang derma 2.6b

    Saolan kedua
    Tunjuk transaksi aliran 2.6b

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...BIASA LAH MACAM TAK TAU PLAKKKK...KAN ORANG (BURUNG KLUANG) SUKA MERAYAP WAKTU MALAM....MERAYAP DAN MEROYAN KESUKAAN KLUANG DIWAKTU MALAM....JANGAN JADI PONTIANAK JADIAN UDAH LERRRR.....

      Delete
    2. Kluangman, soalan lapuk. Menteri Luar Saudi dah mengaku dan SPRM dah siasat. PAC pun dah siasat dan tiada duit yg diambil DSN. Googlelah balik kenyataan Dr Tan Seng Giaw dari DAP. Kan saya dah cakap. Pendokong PH ni dah tak ada modal. Maka dipusing pusingnya cerita 1MDB dengan berbagai cara. Sekarang dia nak Menteri Luar Saudi tunjuk kat dia resit bank. Mati mati pertahan berbakul bakul kesalahan TDM tanpa minta apa apa resit....

      Delete
    3. j temberang....bila masa menteri luar saudi ngaku????

      bohong dan terus bohong j......it is your life.....

      Delete
    4. Dad, dah berapa kali buat posting termasuk posting you tube sekali. Ini post balik. Sila baca dan jangan tanya lagi.
      https://www.google.co.za/amp/s/amp.theguardian.com/world/2016/apr/15/saudi-arabia-money-malaysian-pm-najib-genuine-donation?espv=1

      Delete
    5. Dad, ini link you tube. Sila tonton dan berhentikanlah sebar berita tak benar.
      https://youtu.be/mjdEgdWdj1c

      Delete
    6. https://www.justice.gov/opa/file/877121/download

      Delete
    7. http://www.bbc.com/news/amp/world-asia-33447456

      Delete
    8. Jebon....luuu punya video tak laku kat sini......dah expired.

      Kami tak derrr selera nak tengok video2....saluran2 tv dan media perdana....ko dengan atok ko ajerrrlah yg tengok hokkkay....

      Apa2 sumer main cakap air lior basi jerrr......sumer orang pon boleh cakap kalo dibagi upah.......

      Ini 2017.....kalo evidence hitam puteh tak derrr.....luuu boleh blaaahhh.....

      Sah2 bangannggg..!!

      Delete
    9. http://www.financetwitter.com/2016/07/relax-najib-here-is-why-the-mighty-united-states-dares-not-shame-or-arrest-you.html

      Delete
    10. https://www.nytimes.com/interactive/2017/06/16/world/asia/1mdb-malaysia-complaint.html

      Delete
    11. https://www.justice.gov/opa/pr/us-seeks-recover-approximately-540-million-obtained-corruption-involving-malaysian-sovereign

      Delete
    12. https://www.cnbc.com/amp/2017/06/16/us-acts-to-seize-assets-allegedly-looted-from-malaysia-fund-1mdb.html

      Delete
    13. John Doe/Phantom, adilah saudara. Lihatlah bukti. Tiada apa yg kaitkan DSN dgn ambil duit 1MDB melainkan adalah andaian atau teori konspirasi. Harapan terakhir Pakatan Harapan dulu adalah DOJ. Kini DOJ pun dah buang sita tanpa syarat termasuk kembalikan CFO Red Granite ke tugasnya. Bermakna Pakatan Harapan tiada lagi Harapan dlm kes 1MDB ini.

      Delete
    14. Bila Riza Aziz claim semula mansion dia yang disita? Wahai Pendusta. Bukti aliràn transaksi mana boleh guna mulut? Ini berderet bukti masih nak spin?

      Delete
    15. Tiada bukti kata si pendusta ni?

      Memang sah J adalah pendusta.

      Delete
    16. Jebon ko soranglah yg baca dongeng pahlawan marang merapuuu maranggg sekeper dan dongeng lagenda Mak Andeh.

      Kami ada fakta2 dan common sense yg boleh bezakan yg betol dan salah.

      Kami tak perlu ko punya fuckta. Ko sorang jerlah yg percaya dengan fuckta ko tu.

      Bangang....hari2 duk ulang benda yg sama 1MDB bersih lagi suci......halal toiyyiban.

      Delete
    17. Phantom, jadilah org yg ikhlas hendakan kebenaran. Istikharahlah kalau sendiri tak nampak jalan. Perbuatan lagakan sesama Islam tidak ada kebaikan dunia dan akhirat. Lemahlah kuasa Melayu Islam. Dan Evengelis akan kuasai kita secara indirect ataupun direct. Tiada bahgia akhirat mendokong cita cita evengelis ini. Bak kata Rasul saw. Akhir zaman ummat Islam ramai tapi bagaikan buih dipermukaan air. Tiada apa apa kekuatan. Sudahlah benci sesama sendiri.

      Delete
    18. Jebon ko memang pendusta yg berdusta di sebalik susunan kata2 ko.

      Tapi aku lebih nampak akan dusta ko. You are a two-headed snake. Dengan sekelip mata cakap ko boleh bertukar2.

      Sila berambussss.....!!

      Delete
    19. Mr. J @ 15:17

      Kamu memang kaki putar belit .

      Saya ada jelaskan bahawa sedikit hari dulu berkenaan tindakan jenayah DoJ .
      Juga saya terangkan tentang perlantikan semula CFO lama RGP olih DoJ .

      DoJ TIDAK PERNAH BUANG PENYITAAN DARI APA APA ASSET YANG TELAH DI BEKUKAN .

      Kau baca baik baik Mr. j . Jangan banyak menipu ...dosa tau ?

      Delete
  5. Mat Kopipes dah tulis panjang
    Burukkan Tun orang tak pandang
    Lagi burukkan..rakyat meradang
    Lebih berazam Bijan nak tendang..

    Koreklah sampai ke kerak bumi
    Tun dah suruh tidak sembunyi
    Tapi siasat sekali wanemdibi
    Rakyat tahu, jangan nak lari!

    Ada kuasa boleh lah buat
    Walau lemah merasa kuat
    Songlap wanemdibi jelas pengkhianat
    Kenapa tak siasat rakyat nak lihat!

    Sebab Tun jadi penghalang
    Billion dana Bijan dah hilang
    Bermewah sekeluarga gilang gemilang
    Komunis untung, Melayu yg malang!

    Sebab tak ada modal lagi
    Korek bawah, kanan dan kiri
    Betul ke tidak kisah di PD
    Buatlah RCI rakyat menanti!

    Wahai pencacai Al Badaki
    Hina Tun awak yang rugi
    Sedangkan Bijan dunia memaki
    Dimintak turun tak mahu pergi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...FAN TUN TAN TAIK.....MADEY....NOTHING TO HIDE...'MADEY...RUN TO HIDE'...MADEY DAH MENGGELUPUR KEPANASAN....

      Delete
    2. Kalau ya pun nak defend kleptokrat, tulislah bagus- bagus memuji najib dan ahli keluarga serta macai- macai- barulah rakyat nampak terserlah kehebatan Najib
      Kalau cara nak naikkan najib dengan mengejek- ejek Tun, tu macam budak tadika berkelahi rebut kotak pensel!

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Tu dia,dia dah mai dah
      Mamat capital letter, cai sibijan bedebah
      Nak tanya ni,yang dah dua kali tak mai Nothing to hide tu siapa dia hah?
      Kalo betul la tun m kepanasan, kenapa cai2 dan bijan pulak peluhnya yang mencurah curah..

      Jangan dok kutuk dan hina tun
      Dengarlah nasihat dari bro fan tun
      Masa tun memerintah negara malaysia makmur dan ekonomi membangun
      Takkan tak tahu kot, tak mungkin cai lahir dizaman jepun..

      Mat kopipes ni pun satu hal lagi
      Berapa banyak dah para pengomen nasihat dibagi
      Masih jugak dok menampal seawal pagi
      Tak paham bahasa gamaknya pasal kepalanya tak bulat kot, bersegi segi..

      Delete
    4. Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub mengingatkan PKR bahawa parti itu terikat dengan perjanjian bersama Pakatan Harapan (PH) dan sebarang rundingan dengan pihak lain perlu terlebih dahulu dirujuk kepada Mesyuarat Majlis Presiden PH.
      HE...HE...HE...KECIAN AKU TENGOK FUKATAN HAPRAK NIIII...SI ASSMIN AISKRIM JAMBAN DAN SI JIJAH KIPAS...TAK HENTI-HENTI NAK PUJUK PAS....ALAHAI KECIANNNYERRR...UDAH-UDAH LER TU DAH BERCERAI TU BUAT JER LA CARA DAH BERCERAI...NAK RUJUK BALIK KERRRR.....MUKA TAK TAHU MALUUUU.....BARU KO TAHU PENANGAN PAS NI.....

      Delete
    5. Fan Tun, takan selamanya nak jadi zombie berpantun? Cubalah fikir sendiri sikit dan jawab sebahagian pada soalan diatas. Ingat nak negara bersih. Macam mana nak bersihkan negara dgn manusia yg dibeban kotoran? Jawablah sikit.....

      Delete
    6. Soalan bangang tak perlu dijawab.
      Bila dijawab....jawapan kita akan dispiiiin ligat macam gassiiingg......
      Apa kejadahnya.....???

      Delete
    7. Jawapan untuk soalan J mudah sekali.

      Perjalanan 1000 batu bermula dengan langkah pertama.

      Kalau nak bersihkan negara ini dari kotoran langkah pertama ialah tumbanhkan Najib-UMNO-BN.

      Jawapan yang disokong oleh majoriti rakyat, cuma menunggu peluang itu tiba di PRU saja untuk dilaksakanakn.

      Soalan mudah saya kepada J:-

      Pemberontak Memali mati syahid ke tak?

      Delete
    8. Umno ni kapir ke wahai pas.....

      Delete
    9. Hadi dah tarik balik amanat secara rasmi ke belom..??

      Delete
    10. pada saya pantun fan tun adalah lebih bernas dan tepat ke sasaran serta jelas
      keep it up fan tun
      kpd pendedak bijan sila berhujah dgn fakta bukan auta atau spin

      Delete
    11. Soalan : Umno kafir ke wahai pas? Jika tidak, itu Mamali dah sesat la ye tak? Mati katak bukan mati syahid kan? Jawab la woi...

      Sampai sekarang takde yang berani jawab. Kah kah kah

      Delete
  6. Pru kali ni menarik , yg gelisah hanya pemimpin berkuasa saja, rakyat hanya lepaskan perasan geram saja dan mencari perubahan hidup lebih terjamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang gelisah hanya ahli2 ppbm... Anak2 mudah sudah keluar... Nak pasang bendera boboy kena panjat sendiri tiang lln.

      Delete

    2. Mat 11.54. Are you on ketum or syabu. Can I have some please?

      Delete
    3. INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITERAJUI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN......

      Delete
    4. 12:16 Mungkin 12:16 je yang bersemangat nak undi umno , orang lain dah tak caya pada pemimpin kleptokrat dan suku sakatnya!

      Delete
    5. UHUK...UHUK...UHUK....

      13.02 Mungkin 13.02 je yang bersemangat nak undi Fukatan Haprak yang diketuai To' Kong Dapigs , orang lain dah tak caya pada pemimpin Hipokrit dan suku sakatnya!

      Delete
    6. Beroyang 13.07......lu nak marambuss undi Kassim Baba orang kaya penyamun.......tu luuu punya pasal.

      Janji kami di sini sumer pakat kalih tukar kerajaan baru...insha-Allah....ameen.

      Delete
  7. Pd 23 ogos 2015, saya ada sms pd ds zahid n memaklumkan yg dia semakin kehilangan 'credidility'.

    jawapan nya pd saya rengkas saja - WHY ?

    jawapan balas saya adalah saperti berikut - 'its a question of believability. I will xplain when I hv a chance 2 meet u soon'.

    mungkin dia kurang senang dgn komen saya kerana selain bertemu d majlis2 kahwin, dia tidak memberi peluang langsung utk saya memberi penjelasan/pencerahan.

    amat tepat sekali nama jolokan yg d sandang nya sekarang - 'jahid komedi'.

    mungkin selepas PRU14 nanti, saya pasti akan bertembung dgn nya. pd ketika itu saya hanya bolih ungkapkan perkataan 'serve u right'.

    bila sudah kalah nanti baru lah vvip saperti ini akan tahu lah ' tinggi rendah nya langit' kelak.

    wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITERAJUI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN......

      Delete
    2. INSYAALLAH KERAJAAN HARAPAN YANG DITERAJUI PAKATAN HARAPAN AKAN BERJAYA MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN......

      Delete
    3. Bro UP......Amin ya rabbal'alamin.

      Delete
  8. Kesian Zahid. Cytroop Najib langsung tak pedulik Wak Jawa punya cerita. Asyik kena interframe je dengan Tun M. Masa Rosmah atau Najib ada jugak cytroop berusaha backup.

    Malap sunggoh bintang Jawa komedi ni dalam Umno. Hishamuddin boleh siap penerajang kat pungkok Jawa ni.

    No more 10 days of treason,
    no more mercy,
    Keep calm and kick dat Wak Jahid the Javanese.

    Versi jawa :

    Mati katak lho!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITERAJUI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN......

      Delete
    2. Org tak akan percaya kpd makhluk yg selalu buat uturn. Setiap perjuangan Misti ada sifat ISTIQOMAH. Macam Najib,TGHH, Zahid, Hisham, TITM dan ramai pemimpin UMNO dan PAS.

      Delete
    3. Istiqamah ke Isteri Di Rumah?

      Najib perjuangan untuk tembolok Rosmah. Hadi kena jaga 3 lubang sekaligus. Mulut, bawah perut dan dubur nak kena isi. Semua perlu wang.

      Isteri di rumah lebih tepat daripada istiqamah.

      Delete
    4. 13.51.....aduuuhhhh kena setepekkk...!!

      Delete
  9. Semalam saya kat stadium tengok opening ceremony. wajah najib keluar kat big screen 3 kali. Hadirin ketawa kuat secara spontan bia wajah dia terpampang. Wajah rosmah terpampang sekali; cukup pantas, tak lebih 2 saat kot. Rasanya zahid dah sedar; orang tak ketawakan dia seorang. Dia dah ada geng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semalam aku bangga tengok KJ berucap....dalam Pembukaan Sukan Sea ke 29....Aku rasa dia ler satu-satunyer Menteri Belia dan Sukan yang Terbagus M'sia lahirkan....Semoga sukan M'sia bertambah maju di bawah kepimpinan KJ...AMIN....

      Delete
    2. Menteri KBS terbagus hanya kerana ucapan? Kampong betul kau nie 12.37.

      Dalam buku souvenir upacara pembukaan, bendera indon di cetak terbalik. KJ terpaksa mohon maaf. Benda basic pun fail. Attention to details...that's the mantra yang orang cina pegang selama nie. Glamour habis...ni mantra menteri2 umno.

      Delete
    3. Ingat Kj ingat kes RM100 KBS yang belum selesai...boleh ka dia pergi jauh?

      Delete
    4. KJ BANGLA HARAPAN KITA.

      Delete
    5. He...he...he...saman jer laaaa...apa nak bising kan Fukatan Haprak kaki menyaman.....

      Delete
    6. HE...HE...HE..INGAT MADEY...INGAT NUAR ALJUBURI...KAH...KAH...KAH....BAKAL PIEM FUKATAN HAPRAK ...........

      Delete
    7. kj ...worst minister ever is....

      jd minister, duit kean pau rm100 juta pun buat bodoh, bendera salah pun tak tau.....

      ini adalah ciri2 jibo.....sign buta2.....cir2 tunggul kayu mati...

      Delete
    8. Madey ciri-ciri tunggul kayu mati.....tak sedau diri.....

      Delete
    9. KJ BANGLA NASIONAL. KJ BANGLA NEGARA. WE PROUD TO BE KJ. KINCIN VERA KJ. EVERYWHERE KJ.

      Delete
    10. 13.17.....tunggul kayu mati tapi dijemput ke sana kemari bagi ucapan dan workshop oleh negara2 luar termasuk Jepun........

      Apa punya bodoh orang2 luar tu panggil tunggul kayu mati....???

      Delete
  10. Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub mengingatkan PKR bahawa parti itu terikat dengan perjanjian bersama Pakatan Harapan (PH) dan sebarang rundingan dengan pihak lain perlu terlebih dahulu dirujuk kepada Mesyuarat Majlis Presiden PH.
    HE...HE...HE...KECIAN AKU TENGOK FUKATAN HAPRAK NIIII...SI ASSMIN AISKRIM JAMBAN DAN SI JIJAH KIPAS...TAK HENTI-HENTI NAK PUJUK PAS....ALAHAI KECIANNNYERRR...UDAH-UDAH LER TU DAH BERCERAI TU BUAT JER LA CARA DAH BERCERAI...NAK RUJUK BALIK KERRRR.....MUKA TAK TAHU MALUUUU.....BARU KO TAHU PENANGAN PAS NI.....

    ReplyDelete
  11. Hindraf nak join PH. Umno dah panik... umno tau MIC tak boleh harap, Hindraf terlalu kuat pengaruh berbanding mic. Patut la hishamuddin terpaksa komen pasal hindraf nak join PH. MIC? Heh heh teringat lagu m-i-c...k-ey....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....HINDRAF NAK JOIN FUKATAN HAPRAK.....KAH...KAH...KAH....JOIN LER KO....SEDIKIT PUN TAK MENJEJASKAN BN.....INSYAALLAH SELEPAS PRU KE 14...KERAJAAN BN YANG DITERAJUI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA...AMIN......

      Delete
    2. Kihkihkih pemakan dedak 12:46 ko sama keturunan ko semua merempat pasal Be end ko
      Hua...hua..hua

      Delete
    3. Hai mangkok 12:46, kau takyah makan dedak lagi la... aku belikan kau jagung kering lak nak?

      Delete
    4. Hai mangkok 13.04, kau takyah makan dedak lagi la... aku belikan kau Tulang BABI Dapigs kering lak nak?...tapi jangan tercekik udah lerrrr...uhuk...uhuk...uhuk....

      Delete
    5. 1311 ni BAPAK BABI turun sepuluh rupa nyeee.....mana ko punya oinkoink tu...dah tercicir la plok....ke takot orang kenal yg ko tu BAPAK BABI ... cian nyerrrr ko nyondol sesekor je.....anak anak BABI tak ikot turun kerrrr...tak guna punyerr anak BABI ...tak nak tolong BAPAK BABI ....terpaksa la BAPAK BABI menyamar macam sesumpah gitu...

      Delete
    6. Anak anak dia malu org dok panggil bapak dia babi. Dorang dtg kendian

      Delete
    7. 13.11... Ko dah makan tulang babi jho lo yg lebih mahal...hehehe...otak ko pon dah jadi otak BABI

      Delete
  12. bila baca kesah anak zahid yg berumur 9 tahun berbuat apa yang diceritakan,dapatlah dirumuskan bahawa anak perempuan zahid yang berumur 9 tahun lebih pandai dan bijak dari shahbudin husin ni....sian kau budin hanya orang yg paling bodoh saja yang mempercayai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye..ye.. anon 13:03 bior orang lain jadi bahalul, tongong macam kau...hahahahaha

      Delete
    2. Ye..ye.. anon 13:06 bior orang lain jadi bahalul, tongong macam kau...hahahahaha

      Delete
    3. Hahahaha....tolol jugak si 1313 ni huahuahua..

      Delete
    4. Huak puii si 1313 ni...bagi di makan kahak hijau aku hehehe

      Delete
  13. Peniaga besi buruk mengadu jumlah tv terpakai yg dijual luarbiasa banyak.

    Kuala Lumpur: peniaga peniaga barang lusuh atau besi buruk diseluruh Malaysia merekodkan jumlah belian tv terpakai yg sgt luarbiasa banyaknya semenjak tahun lepas. Jumlah itu sentiasa meningkat setiap hari. Juga menjadi misteri tv terpakai yg dibeli hampir kesemuanya berlumuran taik dan air kencing terutama dikaca tv. Kebanyakan berpendapat fenomena ini dikaitkan dengan kekerapan kemunculan dua pemimpin tertinggi negara dikaca tv dewasa ini. Polis sedang giat menjalankan penyiasatan kebenaran dakwaan ini.Ternama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO ada tv3
      UMNO ada U Malaysia
      PAS ada Harakah
      PKR ada Keadilan
      Sian bersatu.. Happa pun tarak.

      Delete
    2. Bersatu apa pun tarak....tapi umno takut apasal? Bodoh piang!

      Delete
    3. Umno ade ketakutan dan kebodohan..

      Delete
    4. Bro Macy.....ni giler punya lawak ni derrr.....
      Teman terkeke senak perot membacanya...
      Teman bagi 10 ha.....!!
      Hehehehe....

      Delete
    5. 14.33....dah tau bersatu happa pon tarak yg korang takot sangat apa hal??

      Orang tua nyanyok, orang tua baling kaca tak pecah, orang tua tunggul kayu matilah....

      Tapi.......hari2 aku tengok luuu orang duk merapuuu meraban ngelupor.........kentut tak lepas...berak pon tersekat.

      Hhhmmmm kesssiaaaaannnnnnn

      Delete
    6. Kata Bujang Lapok

      Alif Min Nun Wau (UMNO)

      Alif tendang Wau = SARKIS

      UMNO = SARKIS

      Delete
  14. Rakyat tiada masa untuk peduli apa yg telah berlaku pada masa lalu....isu yg ada sekarang lebih penting dlm menentukan kelangsungan hidup...jgn lupa 62% rakyat berpendapatan rendah dan sederhana.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah cai cai ni semua susah nak digest. Ingat majoriti rakyat peduli sangat apa yg tdm buat dulu dulu. Org concern psl keperitan hidup skang ni. Semakin hari ada jer benda yg nak di tax kan. Pembangunan dah la x ada, mrt tu jer dok citer. Kalau buat bangunan 1000 tingkat sekalipun hidup susah x ada guna. Dalam keperitan mengharungi kehidupan,ada pulak pemimpin yg tetiba satu keluarga ada duit bertimbun timbun dan dlm masa yg sama syarikat yg dia terajui hilang billion billion. Rakyat mana yg x hangin. Pastu satu kabinet pulak kena badi kaldai.. mmg x susah la nak buat pilihan..

      Delete
    2. Melayu idung tinggi mudah lupa
      Melayu idung rendah takmudah lupa

      Delete
  15. Betul tu 1401
    Tiada Faedah Langsung kpd rakyat
    Tidak menurunkan harga barang
    Tidak mengurangkan beban rakyat
    Tidak menambah pendapatan negara
    Tidak menghapuskan rasuah / ketirisan / penyelewengan menteri serta penjawat awam
    Tidak menambah integriti menteri / pegawai awam
    Tidak mengembalikan 2.6 bilion
    Tidak menaikkan nilai saham FGV
    Tidak menambahkan pendapatan peneroka felda
    Tidak menurunkan harga rumah
    TIDAK....TIDAK.......TIDAKKKKKKKKKKKK

    SEMUA UNGKITAN KEJADIAN MASA LALU ITU SEMATA MATA UNTUK MERAIH UNDI SIMPATI UMNO BN YANG TINGGAL NYAWA2 IKAN SEKARANG NI.
    OLEH ITU MARI SAMA2 MENANGKAN PAKATAN HARAPAN UNTUK KESEJAHTERAAN HIDUP KITA , ANAK2, DAN CUCU CICIT KITA




    ReplyDelete
  16. JIKA SAYANGKAN SELANGOR BAGI KERUSI PAS KEPADA AMANAH’ – HUSAM



    S'Jika sayangkan Selangor bagi kerusi Pas kepada Amanah' - Husam
    ‘Jika sayangkan Selangor bagi kerusi Pas kepada Amanah’ – Husam
    Posted By: Pentadbiron: August 20, 2017
    Print Email
    Naib Presiden AMANAH, Datuk Husam Musa menegaskan tiada mana-mana parti komponen Pakatan Harapan boleh membuat keputusan bersendirian termasuk dalam hal berkaitan rundingan dengan Pas.
    Menurutnya, sebarang keputusan akhir hanya akan dimuktamadkan dalam Pakatan Harapan yang terdiri daripada AMANAH, PKR, DAP dan Bersatu.
    “Walaupun siapa yang pergi berunding dengan Pas akhirnya keputusan dalam Pakatan. Tiada satu parti boleh buat keputusan sendiri,” katanya dalam dialog anjuran AMANAH Taiping di Bukit Gantang, Perak semalam.
    Menjawab soalan peserta berkenaan rundingan kerjasama Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, beliau berkata, kepimpinan Pas pada masa ini sudah berbeza.
    “Pas yang ada sekarang bukan yang dulu. Sekarang nak berunding dengan Pas yang telah diBR1Mkan oleh pihak-pihak tertentu.

    ReplyDelete
  17. Dah lama tak tengok berita atau apa2 di tv kecuali sekali sekala bola. Kalau nampak najib atau zahid siaran diubah. Dah tahu temberang dan pembohongan mereka. Jauh ketinggalan berbanding pemimpin terdahulu.

    ReplyDelete
  18. Isa Samad released on bail after MACC remand expires
    BY KAMLES KUMAR
    Published: August 20, 2017 11:48 AM GMT+8

    File picture shows Tan Sri Isa Samad being brought by the MACC to the Putrajaya Court for remand application, August 16, 2017. — Bernama pic
    File picture shows Tan Sri Isa Samad being brought by the MACC to the Putrajaya Court for remand application, August 16, 2017. — Bernama pic
    KUALA LUMPUR, Aug 20 — Tan Sri Isa Abdul Samad was released today after being remanded by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) for the past five days, according to his lawyer.

    Datuk K Kumaraendran said the Registrar of subordinate courts Datuk Zainal Abidin Kamarudin ordered for the former Felda chairman to be released on RM150,000 bail with two sureties.

    “The court awarded a RM150,000 cash deposit bail and a RM350,000 bond with two sureties,” he told Malay Mail Online when contacted today.

    The lawyer added that the MACC did not apply for a remand extension as Isa was purportedly brought in as a witness.

    “Tan Sri Isa was taken in as a witness to assist the investigation. He was not taken in as an accused. He also is not a flight risk,” Kuamarendran said.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sprm ambik Isa sebagai saksi tapi sprm reman 5 hari....saksi pon kena reman?....hehehe

      Delete


    2. Saksi yang paling mahal... sendiri kena bayar ikat jamin pulak tu..

      AG kena bagi amaran pada Peguam..

      Delete
  19. Mmg dri awal pun x ada yg percaya drama basi dorang ni.sbgai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbgai saksi jer, bukan pelaku, tapi masa tangkap tu bukan main lagi berlakon.. umno terus maju, merompak rakyat malaysia..

      Delete
    2. Cayalah tu sumer wayang kulit....skrip udah tersedia.....

      Delete
  20. Malaysian Cybertrooper20 August 2017 at 15:20

    Bro Fan Tun & Perak Man mana?
    Jom berbalas pamtun.


    Mr. J sembangnya kencang,
    Cerita agama dia pun macam ribut;
    Masuk sini dia nak gebang,
    Tak sedar org pandang dia macam badut.

    Mr. J hanyalah seorang Talibarut,
    Membela pasangan kleptokrat yg kejam;
    Lepas PRU Mr. J mesti nak cabut,
    Sebab org kampung tunggu nak rejam.

    Wak Jahid pun sorang badut,
    Bodek Najib bertingkat-tingkat;
    Setiap hari rasa senak perut,
    Macam orang nak hilang pangkat.

    Hilang pangkat satu perkara,
    Hilang kerja nak pikir juga;
    Hilang semua mana nak letak muka?,
    Nak join PH Tun dah murka.

    Mana Wak Jahid nak pegi tak siapa tahu,
    Ada yang kata dia mungkin balik Jawa;
    Nampak macam kena tunggu PEMILU,
    Kot-kot dapat jadi menteri Indonesia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J tu memang begitu
      Perangai udah serupa hantu
      Menghasut, memutar, memang kerje dia le tu
      Ini worang itu kepala dalam juga ada batu..

      Soalan bro john doe dia tak jawab
      Alih2 diputar soalan tu dikata silap
      Memang tak tahu lagi la apa nak cakap
      Sah dia ni penjilat tegar kuih bijan dan cur badak debab..

      Pada bro fan tun dikata zombie
      Agaknya otak dia bermasalah senget ketepi
      Atau mungkin tahi jho low penuh dilumur dimuka dan dipipi
      Sampai dah tak boleh dibezakan ini manusia atau pun b**i..


      Delete
    2. Terrrbaikkk Bro Msian Cyber dan Bro Perak Man.
      Padan muka siJebon dah jadi badut sarkis.......sama macam Mak Andeh......sana sini jadi bahan ketawa orang.

      Delete
  21. Ingatkan fenomena nampak muka najib tutup tv ni kat rumah ni jer. Rupa rupanya dah jadi " trend" org malaysia. Mr j, kau dah boleh la tengok tengok jobstreet, start antar resume. Bos kau tu confirm kena tapau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama bertahun sejak 1mdb kmi mute sora dan kalih muka tak tgk skrin tv
      la ni berjangkit pulak bila ada watak komedi di tv pun kami mute dgn kalih muka tak tgk
      hahaha

      Delete
  22. Sentimen Pengundi Melayu terkini:-
    36% - PH
    35% - BN
    14% - PAS
    14% - masih atas pagar/tunggu & lihat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Breaking news
      Sokongan pengundi melayu
      60% UMNO
      30% PAS
      8% PKR
      1% Amanah
      1% Ppbm

      Delete
    2. PAS 30% ??? Hehehe...ukur spender kat pungkok sendiri dulu.

      UMNO 60% ??? Patutlah Jibons tk sabar sabar nk bubarkan parlimen :)

      Delete
  23. Sentimen Pengundi Cina terkini :-
    53% - PH
    22% - BN
    1% - PAS
    23% - masih atas pagar/tunggu & lihat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kata cina 22% bn....nampak sangat tipunya. Cina 2% bn, baru la credible

      Delete
    2. Cina pragmatik bro...diorang tak totok mcm kebanyakan melayu. PRU12 & 13 diorang dah swing kaw kaw tapi kebanyakan melayu masih sayang Umno waktu tu ....kali ni diorang rilek sikit tk terburu buru. Cina ramai yg atas pagar sebenarnya(23%) & diorang akan buat keputusan last minit flow major 'chinese sentimen'. Isu isu yg hangat tk sama antara melayu,cina,india dan latar belakang kaw (bandar & luar bandar). PRU kali ni memang lebih complicated dari biasa. Momentum PH hari ni memang menampakkan peluang cerah untuk menang parlimen dengan syarat semua keputusan dibuat secara konsensus, jangan ada ruang utk pecah belah & fokuskan kawasan luar bandar & felda di Semenanjung. 10% swing pengundi atas pagar melayu sudah cukup utk BN hilang lagi 30 kerusi parlimen.

      Delete
  24. Sentimen Pengundi India terkini :-
    44% - BN
    42% - PH
    3% - PAS
    10% - masih atas pagar/tunggu & lihat

    ReplyDelete
  25. Kalau berlaku PRU dalam masa terdekat, peluang BN mempertahan Putrajaya dan peluang PH mara ke putrajaya masih 50/50. Semuanya bergantung pada apa yg BN & PH boleh beri atau janjikan kepada rakyat (pengundi atas pagar) & dan apa yg BN & PH tawarkan sebagai penyelesaian kepada permasalahan berbangkit yg menjadi isu utama kehidupan rakyat.
    PAS jauh ketinggalan dalam memenangi undi Melayu hari ini. PRU14 adalah yg paling complicated berbanding dgn yg sebelum sebelum ini. Kelebihan BN di pihak kerajaan yg mentadbir & kelebihan PH dari segi momentum sokongan yg semakin meningkat akan digunakan sepenuhnya oleh kedua dua pihak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statistic ada yg tertinggal tu

      Hantu raya 80% bn
      Bangla 100% bn
      Org meninggal 100% bn

      Delete
    2. Bn berkuasa sehingga dtgnya junjungan besar DYMM, pembangkang tak mongompok doh nak jadi pemerintah .. nak ambik soposen poyi main jauh2

      Delete
    3. ?????@#$%&!!!!!*+_$$$%%%%??????

      Delete
  26. khairulryezall a/l osman kutty20 August 2017 at 16:43

    PERKASA terkejut PM hanya mahu pahala, bukan undi di Kelantan


    PERKASA melahirkan rasa terkejut dengan kenyataan Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini yang tidak mengharapkan undi daripada rakyat Kelantan sebaliknya hanya mahukan pahala.
    Presidennya, Datuk Dr Ibrahim Ali berkata hal ini kerana ia berbeza dengan apa yang dilakukan perdana menteri itu sebelum ini.
    "Isunya ialah dia tetapi akan bagi walaupun rakyat Kelantan tak undi dia, tak ada masalah sebab dia nak pahala saja, terkejut saya dengar sebab saya tengok di peringkat pusat banyak dasar yang diubah.
    "Banyak permintaan Dong Zong, Hindraf dan golongan-golongan tertentu minta perkara yang kita tengok bertentangan dengan perlembagaan termasuk biasiswa dilaksanakan hanya kerana nak ambil hati, untuk dapatkan undi, sampai ke peringkat itu.
    "Tapi berbeza di Kelantan, jadi saya tak faham dengan Najib ini atau pun dia fikir apa pun dia buat di Kelantan mereka tetap tak bagi undi," kata Ibrahim mengulas lawatan Presiden Umno itu baru-baru ini ke Kelantan.
    Beliau berkata dalam sidang media selepas merasmikan Kongres Melayu Wilayah Persekutuan anjuran PERKASA Wilayah Persekutuan, di Kuala Lumpur hari ini.
    Najib ketika berucap merasmikan bangunan tambahan Hospital Jeli, Kelantan pada 12 Ogos berkata kerajaan pusat tidak pernah menghukum rakyat Kelantan hanya semata-mata kerana tidak menyokong BN.
    Najib berkata, beliau sehingga hari ini berpegang pada prinsip sentiasa berlaku adil kepada semua rakyat.
    "Sebagai Perdana Menteri dan ketua kerajaan saya berpegang pada prinsip, iaitu tidak boleh mendera atau menghukum orang Kelantan semata- mata mereka tak sokong kerajaan BN.
    "Malah sebagai pemimpin saya perlu berlaku adil kepada semua rakyat sama ada mereka sokong atau tidak BN. Sekurang- kurangnya kalau tak dapat undi, dapat juga pahala di akhirat nanti, insya-Allah. Tapi kalau dapat undi lagi baik," kata Najib. - MK
    celahgelegar at 4:25 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha ha ha..dah lama x dengar lawak cam ni. Bukan stakat menyamun bagai, lawak pun pandai jugak rupenye

      Delete
  27. Bro MC terbaek pantun
    Mr J baca peranakannya turun
    Tak sudah sudah nak fitnah Tun
    Otak kosong bodoh melantun!

    Bro Perak Man berkata sungguh
    Dalam Kapla batu ada taruh
    Yini orangg.. serupa bodoh
    J masuk sini, Amma.. mau gaduh?

    Sebut zombie Mr J sendiri
    Bahasa lembut dialah kuli
    bontot Bijan dia tak geli
    Mulut kebas dia pakai jelly!

    Apa cara nak bersih negara?
    Bijan dan suami masuk penjara
    Dapatkan semula wang ditala
    Kalau tak dapat wajib disula!

    Menteri2..yang mewah rasuah
    Gantung kaki kepala ke bawah
    Ambek kerengga agak2 sekawah
    Bukak spender kerengga nak jamah!

    Ini juga nak bersih negara
    Tangkap, dakwa Pandir dan Twitter
    Kalau dulu amanah tak jaga
    Pemimpin songlap dilepaskan saja!

    Cara ni juga boleh dipilih
    Mr J dan cai jangan bersedih
    Ke Pulau Bidong akhlak dilatih
    Cuba nak lari hukum sembelih!


    ReplyDelete
  28. Dr M: ‘Orang hadir majlis Najib kerana duit, program saya tidak’
    Adam Abu Bakar

    KEPALA BATAS: Tun Dr Mahathir Mohamad meneruskan serangan politik terhadap Datuk Seri Najib Razak dengan mendakwa perdana menteri itu tidak dapat menarik kehadiran orang ramai dalam program termasuk terbaharu di Permatang Pauh yang merupakan kubu kuat PKR jika bukan kerana wang sebagai ‘daya tarikan’.

    Pengerusi Pakatan Harapan (PH) berkata, Najib terpaksa bertindak sedemikian kerana jika tidak orang ramai tidak mahu menghadiri program berkenaan.

    Sebaliknya Dr Mahathir berkata orang ramai yang hadir program beliau tidak dibayar sebarang duit.

    “Kononnya Najib berjuang untuk Islam, tetapi makan duduk bersila, itulah perjuangan Najib yang sebenarnya,” katanya dalam ceramah Jelajah Semarak Selamatkan Malaysia, Selamatkan Rakyat di Kepala Batas, malam tadi.

    Dr Mahathir berkata demikian ketika menyentuh lawatan Najib yang turut menghadiri majlis kenduri bersama kira-kira 20,000 orang di Politeknik Seberang Perai, Khamis lalu.


    Majlis itu dijangka dicatatkan dalam Malaysia Book of Records sebagai acara paling ramai makan secara bersila dan makan secara berhidang mengikut adat tradisional masyarakat Melayu.

    Dr Mahathir yang menyandang jawatan perdana menteri selama 22 tahun berkata, situasi berbeza terjadi dalam ceramahnya pada kali ini bersama kira-kira 3,000 penduduk Pulau Pinang.

    Katanya, rakyat dari Pulau Pinang dan beberapa negeri lain hadir tanpa mendapat sebarang bayaran atau upah bahkan sanggup menunggu hingga ke tengah malam demi mendengar syarahan pemimpin PH.

    “Dalam ceramah kita, tidak ada seorang pun kita bayar untuk datang, sebabnya kita sendiri tidak ada duit. Tetapi hendak kutip duit bolehlah,” kata beliau disambut gelak tawa hadirin yang datang.

    Dr Mahathir berkata, beliau turut diberitahu yang Umno memberi wang sebanyak RM100 kepada 5,000 orang penduduk di Alor Setar, Kedah.

    “Duit yang ada pula digunakan untuk sogokan. Saya diberitahu di Alor Setar yang mempunyai penduduk seramai 5,000 orang.

    “Umno datang ketuk pintu kononnya buat perkiraan. Apabila buka pintu, dihulur wang setiap seorang RM100,” katanya.

    Jelas Dr Mahathir, itulah cara Umno untuk membeli sokongan ketika ini tatkala Pilihan Raya Umum ke-14 hampir tiba.

    ReplyDelete
  29. khairulryezall a/l osman kutty20 August 2017 at 17:38

    PUTRAJAYA: Bekas Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Samad, yang direman lima hari sejak Rabu lalu bagi membantu siasatan berhubung isu pembelian hotel oleh Felda Investment Corporation (FIC) di Kensington, London antara 2014 dan 2015, dibebaskan hari ini.
    Pendaftar Mahkamah Rendah Malaya, Datuk Zainal Abidin Kamaruddin, membenarkan Isa dibebaskan atas jaminan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebanyak RM150,000 dengan dua penjamin.
    Terdahulu, Isa tiba di mahkamah pada jam 9.49 pagi dengan berbaju lokap SPRM menaiki kenderaan pelbagai guna (MPV) hitam dan diiringi pegawai SPRM.
    Dia bagaimanapun tidak digari.
    Turut kelihatan di pekarangan mahkamah ialah isterinya, Puan Sri Bibi Sharliza Mohd Khalid, ahli keluarga dan lebih 100 penyokong Isa.
    Peguam Isa, Datuk K Kumaraendran, berkata pihak pendakwaan memohon jaminan RM1 juta namun pihaknya merayu mahkamah memberi pertimbangan bagi pengurangan jumlah atas kerjasama baik diberikan Isa kepada SPRM.
    "Dia bukan ditahan sebagai suspek, sebaliknya bagi membantu siasatan kes," katanya.
    Isa ditahan jam 4.24 petang pada 15 Ogos lalu di Ibu Pejabat SPRM di sini, selepas memberi keterangan hampir dua jam berhubung urus niaga pembelian hotel berkenaan.

    p/s: Agak pelik jika ditahan BUKAN sebagai suspek bila pendakwa mohon jaminan yang tinggi iaitu RM1juta. Biar betul peguam Isa ni cakap.
    celahgelegar at 5:13 PM

    ReplyDelete
  30. Sori, tapi ni pasal kes isa samad yg dibebaskan Mahkamah hari ni.....ak dh tak tau ape nk ckp lagi.....mcm mana si pendek bole lepas??dkt rumah ade rm 100000 dlm peti besi, kalo duit tu bukan duit rasuah/seleweng,itu duit apa? DERMA PAK ARAB KE? lagi satu punya lah banyak komplen pasal isa samad ni sejak dari zaman MB N.Sembilan, zaman UMNO sampai masuk FELDA tp tetap PM Najib amik penyamun pendek ni....ak kesian kt NGO ANAK PENEROKA tu, abis semua pandangan diorang nak bela peneroka FELDA x masuk kt otak pemimpin Malaysia ni......macam macam usaha nk sedarkan penduduk Felda pun xjadi, semuanya kenyang makan BRIM, insentif insentif yg sikit tu......itulah susah nk cuci balik otak2 kaum kita yg dh lama kena 'Brainwash ' dgn geng UMNO.....Lepas ni, kalau SPRM tangkap menteri ke ahli politik BN pasal rasuah kita tak payah nk puji sangat diorang ni, sebabnya macam ni la nanti jadinya.....tahan 5-6 hari, dibebaskan... X pun ditangkap bukan sebagai suspek tapi Saksi....ak dr hari isa samad kena tahan dh x caya dgn lakonan SPRM ni..... Wayang je lebih, hasil xde!! Kalau yg ade hasil tangkap org biasa/ pegawai/ pengurus tahap tu jela...... Menteri menteri bebas... Yg paling ak sakit hati masa dengar berita tadi.....die keluar ada penyokong lagi tu.....Gila betul, ade jugak menyokong penyamun pendek ni??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Azreen........benda ni sumer dah jangakakan. Sikit tak surprise.....

      1MDB dengan money trail....siasatan DOJ, Singapore court case.......2 bank di Singapore ditutup......sumer pon boleh lepaaassss.....

      Kerja senang jerrr bro........sign buta tak baca sepatah haram pon......tak tau duit dari mana dan tak sedar dari sape. Duit 100k tu derma dan yg lain2 tu hadiah......

      Mana nak tumpahnya kuah kalo tak ke nasik..??
      Kepimpinan melalui teladan.

      Tak akan ada satu kebenaran dan keadilan selagi kuasa dalam tangan deme.

      Itu pon masih ada lagi orang Felda lalu nak pangkah. Punyalah besar bahana duit kena belit......tapi RM5000 punya pasal sumer tergadai.

      Itulah kelemahan orang kita......mudah dibeli dgn duit. Tu tak masok maruah sekampit beras. Allah sedih betol.......

      Itu sebab kita sumer kena bersatu hapuskan kleptokrasi ni......jangan sampai anak cucu kita menanggung padah dari penyelewengan hari ini.

      Kita pakat peringat pada sumer family dan sedara mara kita........PRU14 kita pakat kalih tukar kerajaan...!!!

      Delete
  31. Malaysian Cybertrooper20 August 2017 at 18:24


    Seloka Fan Tun Sentiasa menghibur,
    Perak Man juga tak kurang hebat;
    Mr. J baca matanya kabur,
    Telan air liur terasa kelat.

    Bijan dan Semah pembawa bahana,
    Akal pendek bab shopping je geliga;
    Alang-alang dah baik sangat dengan China,
    Apa kata undang-undang pun ikut mereka juga.

    Khalid dan Tweeter berpisah tiada,
    Apandi juga mungkin dah didedak;
    Ikut hukuman di China sana,
    Menteri khianat dihukum tembak.

    Hendak gugur, gugurlah nangka,
    Jangan menimpa keatas kantung;
    Talibarut mereka jangan kita lupa,
    Kita heret ke tali gantung.

    ReplyDelete
  32. Dennis The Menace20 August 2017 at 18:58

    Bravo bravo bros Pakatan bersatu hati kita. Terbaek bros semua.

    Cuma, aku marah betul cerita pasal botol air mineral. Wak Jaik kata dlm ucapan dia kat org2 Umno, dia kata jangan jadi air mineral dlm botol selama 22 tahun yg tak beguna, boleh buang aje. Dengan tersengih, katanya menyebut 22 tahun tu dia tak kenen kat sesiapa. Boleh percaya ke Wak ni? Kenapa perlu sebut 22 tahun. Umur dia ke?

    Wak Sengeh, jangan lebih2 wak nanti terlajak motor pulak. Botol 22 tahun campak mana2 pun tetap orang ambek sebab berguna. Orang dapat menilai, Wak.

    Botol baru Kekadang senget, bahan takde Kualiti, sedut aje air, botol kemek. Rakyat tak mahu botol jenis ni Wak. Buat tadah air kencing bolehlah Wak.

    Teringat masa kecik dulu ada wak Kat kampung. Dia imam pulak tu. Kalau kenduri baca Alfatihah nak gelak dibuatnya. Sebut Alfatihah sangat keras dan lain bunyinya. " Alpangthihah.."

    Wak, jangan salah sebut lagi Wak, botol 22 tahun ramai peminat nya Wak. Kualiti Wak! Campak mana pun orang ambek. Wak Ada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak per.....biarkan wak tempe bersuka ria......satu masa nanti bila dia jatuh baru dia tahu sape kawan sape lawan.

      Orang macam ni bila dia jatuh......orang yg dikipasnya tulah yg jadi orang pertama yg lupakan dia dan yg akan hinakan dia.

      Kita tengok jerr sejauh mana drama 2 orang yg masing2 saling guna mengguna satu sama lain. Dua2 ada agenda kepentingan diri.

      Kita tengok sejauh mana seluang melaut......biarkan siluncai terjun dgn labu labunya.

      Delete
    2. Wak tu sebenarnya ada masalah..masalah mental..tu yang asyik berbohong tu..tak caya tanya si J dia pun mengidap masalah yang sama...betulkan j..aaa jangan bohong j, ngaku la..kita orang semua dah tau..kikiki

      Delete
  33. wak ada 230 jota, ada rakaman, ada bukti kelas a , dan mcm mcm lgi dlm beg magic dier

    ReplyDelete
  34. Dennis The Menace20 August 2017 at 20:00

    Yelah bro Phantom, kita sabor jelah. Dlm pada tu tibai tetap tibai terutamanya si J tu. Jenglot A/L
    Parking lot. Atok dia Lot 10. Betul kan J?

    ReplyDelete
  35. Wak!!!!!
    Hari ni dah ucap janji taat setia kat boss????
    Hari ni sampai hujung apa lak wak.....
    Sampai hujung bibir je kottttttt......

    ReplyDelete
  36. Yelah geng! Nnti kita menang pru ni kita bawak j dan macai dia gi hospital, x pun bomoh. Tengok dulu kalau diorang belum tukar jadi beruk kita tolong. Kalau dah tukar jadi berok, x leh buat apa dah! Kena letak dalam kandang, sbb nnti mungkin boleh btukar jadi babi sebelum meletop!

    ReplyDelete
  37. PETALING JAYA: Badan pemikir tidak setuju dengan Tengku Razaleigh Hamzah yang mendakwa isu kos sara hidup yang sering dimainkan pembangkang tidak akan menjejaskan undi untuk Barisan Nasional.

    Ketua Pegawai Eksekutif Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Ideas) Wan Saiful Wan Jan berkata pemimpin veteran Umno itu tersilap jika menganggap warga kota dan kampung akan terus setia kepada BN.

    “Haikatnya orang di bandar dan kampung bergelut dengan kos sara hidup,” katanya.

    Pengarah Eksekutif Ilham Centre Mohamad Hisomuddin Bakar turut tidak bersetuju dengan Tengku Razaleigh, berdasarkan kepada tinjuan di lapangan yang menunjukkan orang ramai tidak berpuas hati dengan kerajaan.

    “Mungkin itu persepsi beliau, menganggap pengundi terutamanya orang Melayu setia dengan BN.”


    Tengku Razaleigh semalam berkata isu yang dibangkitkan pembangkang tidak akan melemahkan BN, dan menambah orang ramai tidak mudah terpengaruh dengan isu yang disifatkan sebagai perkara biasa dalam politik.

    Beliau akui rakyat merasai kesan kenaikan harga barang namun itu bukan alasan untuk menolak BN pada pilihan raya umum ke-14 nanti.

    Bagaimanapun, 2 penganalisis itu ragu-ragu rungutan dan ketidakpuasan hati orang ramai itu akan mempengaruhi pembuangan undi nanti.

    Wan Saiful berkata ada kebenaran pada pandangan bekas menteri kewangan itu yang masalah kos sara hidup tidak cukup untuk menyebabkan pengundi menyokong pembangkang.

    “Masyarakat mahu tengok apa yang mampu ditawarkan pembangkang, dan sama ada tawaran itu cukup meyakinkan mereka untuk melakukan perubahan,” katanya.

    Hisomuddin berkata walaupun kajiannya mendapati rakyat mempunyai rungutan terhadap kerajaan, beliau tidak dapat tentukan bagaimana kemarahan itu akan diterjemahkan kepada undi.

    Beliau menambah pembangkang mesti bertemu masyarakat secara kerap jika mahu meyakinkan mereka menyokong pembangkang.

    “Mereka perlu berhubung dengan rakyat melalui ceramah kecil-kecilan dan bertemu persatuan-persatuan berbeza, bercakap dengan mereka mengenai apa yang mahu,” katanya.

    Hisomuddin memberi contoh penggunaan bahasa yang difahami warga kampung apabila menerangkan isu mendesak seperti 1MDB.

    “Mereka bukan orang bandar dan tidak faham istilah canggih dalam isu 1MDB.

    “Ambil pendekatan bagaimana Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan isu 1MDB dalam bahasa kampung,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ku li ni masih belum puas agaknya menipu orang asli di gua musang...dah puluhan tahun orang asli gua musang dok undi dia

      Delete
    2. Pakar2 penyelidik itu membuat kajian di bandar2 besar... Tak menghairan org2 bandar dah berpuluh tahun mengundi pembangkang.
      Awat hangpa tak buat kajian di Gua Musang ke Jeli ke Gerik ke SG tembeling ke atau Long Bariah ke

      Delete
  38. Mesyuarat berlapis ganti bersilang,
    Pembelian sebut harga, sedut kiri,ikat tepi.
    Edit mengedit warna mewarni.
    Bukan double check , puas belek.
    Mcm mana noleh jadi..warna beralih, sungguh sedih.
    Manusia cadang saja...
    Ini satu lagi alamat menyatakan pincang dari Allah..
    UMJOBNPISS masih lagi nak berlagak?

    ReplyDelete

  39. Pucik le Tun....TPM menyokong siasstan Di Raja untuk Kes Mamali jika ada permohonan dp waris terdekat atau mana2 parti politik.

    Itu yg tak bagusnya kalo umur terlalu panjang, habis kena bongkar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perli tu bagi ada element nyata suspence, takut sikit. Tun mmg war2kan semua RCI terutama 1MDB.
      Apa la kao 2051. Tu la org suruh baca. Ko sakit Tibi3 suku tul la, hampeh buang A9Q7 !
      Warta luar negara dah tak sebut MO1 lagi ko dh tau.
      Siapa MO1?
      Tanya Dahlang dan Mr J & Co. Merek boleh bntu ko.

      Delete
    2. Pelik sangat malaysia ni...yg berbelas tahun,yang berpuluh tahun rajin sgt nak disiasat..yang baru yang panas buat tak nampak.yang panel2 lantikkan Rci tu pun sengal.benda tak logik pun di ikut jgk

      Delete
  40. Tapi aku puji satu benda pasal umno ni! X payah nak pergi panggung wayang nak tengok wayang. Skang ni banyak sangat wayang percuma dia org buat. Senetron ngan drama ni x yah citer berlambak. Siap ada iklan babi oinkk oinnnk lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper20 August 2017 at 21:21

      Hahaha... Betul tu bro Macy.
      Tapi yang paling seronok tengok cerita kelakar derang. Memang tak kering gusi gelak sakan dibuatnya.

      Memang hebat pelakon komedi UMNO/BN...

      Delete
  41. Hisham lagi kelas dan tak sebadut budak komedi hutan !

    ReplyDelete
  42. Kalau nak tengok komedi, tonton sajalah berita Tv3. Tak payah lagi tengok Pi Mai Tangtu, Jgn Ketawa dsb !

    ReplyDelete
  43. Kitaworang Bangladeshi baaayak suka sama ini worang. Kasi tulong kitaworang masok sini Malisia chari makan. Dia punya chakap musti kitaworang pichaya. Nanti kitaworang kasi wundi sama dia la. Komadian dia kasi kitaworang jadi citizen la. Itu PM pon kitaworang punya sodara juga. Sana Bangladesh worang kasi dia nama Najibbur. Sikit hari kitaworang kasi tukar ini negri punya nama jadi Maladesh. Baaaaru butol punya sodara la.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...