Monday, 21 August 2017

JIKA TUN M BOLEH DIKAITKAN, KUCING NAJIB MATI PUN TAK MUSTAHIL AKAN DITUBUHKAN RCI JUGA


Jika boleh dikata sebagai musim, selain musim panas, musim hujan atau musim durian, sekarang ini wajar juga disebut sebagai musim RCI atau musim Suruhanjaya Siasatan Diraja.

Semua perkara yang menjadi perbualan umum atau pertikaian awam, penyelesaian yang dinampak ialah perlunya RCI ditubuhkan sebagai jawapannya.

Ia bermula dengan permintaan banyak pihak agak RCI ditubuhkan untuk menyelesaikan skandal 1MDB. Tetap, oleh kerana Najib Razak sedang berkuasa dan beliau bimbang jika RCI ditubuhkan, bukan saja mungkin dirinya terkait, malahan juga rakan karib keluarganya, Jho Low dan anak tirinya, Riza Aziz, maka desakan itu "dibutakan mata" dan "ditulikan telinga" begitu saja.

Sebaliknya, akibat kemerosotan sokongan rakyat dan beliau sendiri sedang berhempas pulas untuk memastikan kemenangan dalam pilihanraya akan datang, RCI lain iaitu berkaitan kerugian urusniaga forex yang telah berlaku hampir 25 tahun dulu pula yang dipersetujuinya.

RCI forex itu tidak lain ialah semata-mata bertujuan untuk mengenakan Tun Mahathir Mohamad yang kini merupakan musuh nombor satu kepada Najib. Jika hari ini Tun Mahathir masih menyokong Najib dan tidak menjadi Pengerusi Bersatu dan Pakatan Harapan, tentulah tidak mungkin RCI forex tersebut ditubuhkan.

Selepas RCI forex, bermula dengan Zahid Hamidi melambung isu Memali untuk perbualan awam dan sekali lagi menyalahkan Tun Mahathir berkaitan tragedi itu, ia juga akhirnya menjurus kepada desakan agar ditubuhkan RCI mengenainya.

Oleh kerana tragedi Memali boleh dikaitkan dengan Tun Mahathir dan mungkin Najib percaya dapat menambahkan bantuan untuk memenangi pilihanraya, tidaklah mustahil RCI Memali akan menyusul ditubuhkan selepas ini.

Tambahan lagi, memandangkan Pas sekarang tidak lagi menganggap UMNO sebagai kafir, perlembagaan UMNO serta perlembagaan negara tidak lagi dilihat sebagai perlembagaan jahiliyah, malah Hadi Awang sudah "bercium mulut"  dengan Najib, menubuhkan RCI Memali tentu saja merupakan hadiah yang dapat menggembirakan parti Islam tersebut.

Hari ini, 21 Ogos, RCI forex akan memulakan penyiasatan awamnya dan mereka diberi tiga bulan untuk menyiapkan laporan untuk diserahkan kepada kerajan.

Tidaklah sukar menjangka kenapa tempoh tiga bulan itu diberikan. Ia barangkali bersesuaian untuk Najib mengadakan pilihanraya umum selepas RCI forex itu mengumumkan hasil penyiasatannya nanti.

Sekiranya dua isu iaitu forex dan Memali yang ditubuhkan RCI, tetapi masih belum mampu memastikan kemenangan dalam pilihanraya, tidak mengejutkan jika Najib juga akan turut menubuhkan beberapa RCI yang lain berkaitan isu-isu yang boleh dikaitkan Tun Mahathir dengannya.

Najib tidak akan peduli walau berapa banyak sekali pun RCI yang perlu ditubuhkan. Matlamatnya ialah mahu menang pilihanraya. Jika tanpa banyak RCI dan Tun Mahathir terus memacu sokongan rakyat ke arah kemenangan Pakatan Harapan, sudah tentu pilihan Najib ialah menubuhkan seberapa banyak RCI lagi.

Tidak mustahil perkara seperti Perwaja, kos pembinaan KLCC, KLIA, Litar F1 Sepang, Cyberjaya, Putrajaya, Lebuhraya Utara Selatan dan banyak lagi yang berlaku ketika era kepimpinan Tun Mahathir dulu, termasuk kekayaan anak-anaknya, akan diwujudkan RCI sama.

Selain itu, jika dalam sehari dua ini kucing kesayangan Najib mati, antaranya yang dinamakan Kiki dan Leo,  pasti ada macai-macai yang mendesak agar ditubuhkan RCI juga. 

Kematian kucing kesayangan itu yang selalu dikongsi dalam laman sosialnya pasti membuatkan Najib kesedihan dan manalah tahu, entah-entah Tun Mahathir pun dapat dikaitkan sebagai puncanya.

Pokoknya, apa saja isu yang boleh dikaitkan dengan Tun Mahathir, tidak kira berapa lama ia sudah berlaku atau sekecil mana kesannya, RCI adalah jalan mudahnya untuk menjadikan Najib dilihat suci dan bersih dari segala dosa dan noda.

Dalam masa yang sama, semua pihak haruslah juga berlapang dada menerima hakikat bahawa hanya membuang masa untuk terus mendesak RCI ditubuhkan untuk 1MDB dan beberapa isu lain yang terkait dengan Najib seperti Felda, FGV, Altantuya, kapal selam Scorpene dan sebagainya.

Sekarang adalah musim RCI untuk mengenakan Tun Mahathir, maka RCI yang lain-lain yang tidak boleh dikaitkan dengan Tun Mahathir akan dianggap tidak penting atau tidak perlu sama sekali.

Musim RCI untuk Najib hanya  tiba gilirannya setelah UMNO dan BN ditumbangkan dan Pakatan Harapan membentuk kerajaan baru. Kuasa itu ada ditangan kita sebagai rakyat dan pengundi. (ShahbudinHusin 21/08/2017)

275 comments:

  1. rci SEKADAR UNTUK SAMBUNG NYAWA UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1sttt....💲💲💲

      Delete
    2. KJ BANGLA ADA DEGREE HISTORY


      TAPI OXPORD TAK AJAR PASAL SEKARAH BENDERA INDONESIA


      BANGANG MENANTU KAKI TIDO..


      BENDERA BANGLA DIA TAHU PULAK


      WAK.JAHID MARAH BETUL DGN.KOMEDI KJ

      Delete
    3. Ada baiknya TM dlm PH. AI boleh memikirkan dgn tenang strategi mln BN sebab BN sdah x serang dia lagi.

      Delete
    4. Klu untuk mencari kenenaran apa salahnya...klu dia xsalah kenapa takut? Kes forex pun awal2 lg dah buat bantahan, mcm ada sesuatu je..klu xsalah and yakin pd diri sendiri, hadapilah...RCI 6 org je yg akan soal, nothing to hide lg ramai yg nak tanya soalan selamba je dia drg n jawab soalan..setakat 6 org apala sgt bg seorg yg cukup hebat..

      Delete
    5. Habis tu..1mdb..src..scorpene..tuya dll apsal tak nak rci? Munafik punya macai

      Delete
    6. Apabila selesai siasatan forex, maka Tun akan dihukum dengan sadis sekali...

      .....maka ringgit akan meningkat menjadi RM1 bersamaan USD 1.....

      .....ekonomi akan berkembang 100 peratus....

      ...isu 1MDB selesai kerana kemelut 1MDB adalah di sebabkan oleh skandal Forex....

      .......BN menang 135 kerusi Pas 80 kerusi, parti bow tie 5......

      .....Amanat Hadi akan dijadikan sebagai perlembagaan yang baru.....

      ......Zahid akan diserap ke TV3 sebagai pengacara raja lawak.....

      ......jamal jamban dilantik sebagai maskot negara......


      .....Tugu memali akan di bina bersebelahan parlimen...

      .....jho low akan dilantik sebagai menteri kewangan, dan najib sebagai menteri tandatangan....

      ......ahli pas akan diberi ap untuk import kereta Q7.....

      ...tuan ibrahim menjadi menteri lalang dan akan sering terlibat dalam operasi lalang....


      .....peneroka felda akan terus meneroka sehingga hujung nyawa.....

      Delete
    7. ....mr j kita akan dilantik sebagai menteri komunikasi....dan dipecat selepas tiga bulan kerana didapati amat tidak cerdik....

      Delete
    8. ....dan kemudiannya menjadi barua kepada jamal jamban kerana memiliki tahap kecerdikan yang sama.......

      Delete
    9. RCI Forex akan meningkatkan sokongan pada Tun dan harapan kerana rakyat yang masih lena akan bangun, memikir, mengadili dan bertindak......

      ....kehangatan pilihanraya akan bermula.....

      ....hujah demi hujah akan membina pemikiran yang matang......

      .....ahli sembang kedai kopi akan mula berbicara...berhujah.....

      .....mereka akan mula berfikir mengguna akal yang waras.....

      ....ia ibarat teka teki serta silangkata....


      ....hati hati kerana pru 14 akan lebih matang dan menarik.....

      ....semua gara gara forex.....

      .....ringgit....rugi....untung....


      .....maka isu 1MDB akan terkesan.....

      ....Tun terhebat.....

      ....siapa pelanduk dan siapa jerat....

      ....jerat tidak pernah melupakan pelanduk.....

      ....RCI Memali dialu alukan......

      ......dan pas perlu bersedia....

      ...untuk bersengketa dengan si bijak.....

      ....siapa pelanduk dan siapa jerat....

      ....jangan sampai termakan diri.....

      Delete
    10. ....ingat.....

      ...tun berkali kali mencabar agar disiasat....

      ....apa muslihat si bijak ni.....

      .....berhati hatilah si bijan....

      Delete
    11. ...tunggu kejutan si bijak......

      ....jeng..jeng..jeng.....

      Delete
    12. .........tubuhlah RCI Memali....

      .......Hadi perlu bersedia......

      .......Amanat Hadi dalam rantaian peristiwa....

      ......tanpa amanat tak adalah peristiwa memali....

      ........fatwa majlis agama Amanat tersebut sesat....

      .....maka bersedialah dengan hujah hujah si bijak....

      .....jangan sampai lecun serban......terserlah kesesatan.....

      .......nampaknya pelanduk yang perangkap jerat.......

      .....mahkamah akan menjadi saksi segala..........

      Delete
    13. ....bersedialah dengan akaun kutipan Tabung Memali, supaya proses RCI mudah dan cepat....

      ....pesan saya...hati hati dengan si bijak...

      Delete
  2. Tiga individu dihadapkan di Mahkamah Sesyen di atas pertuduhan mengeluarkan pernyataan menghina PM, Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Pegawai pengambilan pekerja, Nor Sabariah Abdul Kadir, 29, didakwa memberikan komen menghina Ahli Parlimen Pekan itu di laman sosial Facebook, Otai Bersih, awal Feb lalu.
    Penjaga stor, Ng Thai Quen, 19, didakwa menerbit imej jelik memaparkan Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor pada Disember tahun lalu...

    Penebar roti canai, Mazlan Yusoff, 48, pula didakwa memuat naik 'posting' jelik dan imej Najib yang telah diedit pada November tahun lalu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najip pkmak


      Saman laaaa... Mana MCMC badut MO1 ???

      Delete


    2. Maksum betul Najib.

      Kalau orang yang di dakwa kata saya bukan menghina PM, saya menghina Ahli Parlimen Pekan.

      Semua Ahli Parlimen lah maksum .

      Delete
    3. Inilah negara demokrasi.....yg dikatakan ebas bersuara.....

      Tun M dulu pon dicaci macam2 jugak tapi tak pernah ada yg didakwa ditangkap.

      Pikirlah rakyat Malaysia....

      Delete
    4. Phantom, berapa ramai yg masuk ISA masa TDM tanpa bicara lagi. Janganlah mudah lupa. Kurang kurang kes ini dibicara dan tertuduh boleh bagi hujah dan bela diri.

      Delete
    5. ...kita perlu memberi apa jua sokongan pada ketiga-tiga yang dituduh.....

      Delete
    6. Miss Jebon........yang peliknya sumer orang yg kena ISA tu dulu sekarang dah duduk semeja dan bergabung dgn Tun M dalam Pakatan dengan satu tujuan........menghapuskan kleptokrasi.

      Nampak jelas menghapuskan kleptokrasi tu lebih penting dari mengingati pengalaman ISA mereka.

      Pikirlah wahai Jebon dan sumer rakyat Malaysia....!!

      Delete
    7. Phantom, sebenarnya mereka tiada prinsip cuma nak kuasa. Dulu mereka juga yg tuduh TDM korup dan zalim. Hatta gerakan reformasi ditubuh untuk jatuhkan TDM pasal, korupsi, zalim dan guna harta rakyat kayakan kroni dan anak anak. Asal masuk PH je semua jadi suci serta merta. Bak kata Taufik bekas Exco Armada - PH ini mesin basuh besar. Sesiapa yg masuk dgn apa jua kotoran akan dibasuh bagi nampak suci.....inikah manusia tak berprinsip dlm PH yg Phantom dokong?

      Delete
  3. Patutnya sekarang ni musim kibar bendera jalur gemilang tapi terkejut tengok smlm takde kereta pun kibar bendera. Hanya nampak satu lori kibar bendera kecik. Habislah, tanda rakyat protes ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu tandanya umno/bn + pas terlampau dekat di hati rakyat!!!!

      Delete
    2. Woiiii jendela pun GST 6% tau!


      Org felda jer mampu bayar GST.. itu sebab mentekadara sokong najip


      Masuk felda semua kapcai ada bendela malasyia

      Delete
  4. rakyat perlu tahu salahlaku yang dilakukan oleh Tun Mahathir sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri, tak dinafikan Tun Mahathir telah menghadiahkan KLCC dan Menara KL kepada rakyat Malaysia, hakikatnya rakyat hanya mampu tengok bangunan tu..keadilan perlu ditegakkan untuk rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohlah kalau tengok je. Ada macam2 aktiviti, business, tourism di klcc dan menara kl.

      Delete
    2. Wahhhh....dari felda mana kau dtg ni 13.44...???

      Delete
    3. Anon 1349 & 1358, pandai pula defend projek TDM atas dasar bawa business walau hampir 100% business situ kepunyaan org luar dan bukan Melayu. Mana pergi istilah 'jual negara' yg selalu dilaungkan? Bila DSN buat ECRL yg mana penggunaan dan pembangunan sepanjang koridor akan manafaatkan Melayu maka dilaung jual negara. Gunalah akal saudara dan bukan nafsu. Kalau rasa KLCC bawa keuntungan negara maka begitu juga ECRL. Bukan sahaja negara untung tapi khususnya org Melayu juga beruntung.

      Delete
    4. Tgok kapla butoh ko 1344

      Setiap hari sky bridge penuh. Sehari Max 2000 org!!! Shj sold out

      Ko Jgn nak hina tempat kami cari rezki.... Nanti extremis pas hancurkan legasi TUN habis tarak lagi Petronas twin tower di mata sepet kamu !!

      Ofis kau di ladang kapla sawit??? Patut laaa machai isa doraemon samad

      Delete
    5. Malaysian Cybertrooper21 August 2017 at 14:51

      Mr. J Talibarut Najib...

      Siapa kontraktor yang diberikan kepercayaan untuk membangungkan KLCC? Boleh cerita?
      Tak boleh? Meh aku cerita...

      Tower 1 (West Tower)
      1) MMC Engineering Services Sdn. Bhd.
      2) Ho Hup Construction Co. Bhd.
      3) Mitsubishi Corp.

      Tower 2 (East Tower)
      1) Syarikat Jasatera Sdn. Bhd.
      2) Ekovest Berhad
      3) Samsung C&T Corporation.

      Berbanding dengan ECRL yang ko bela sangat tu... Siapa kontraktor Malaysia dia?

      Sudah-sudah la jadi talibarut Mr. J ooii... Ko dah tak lama lagi dah.

      Delete


    6. Tenguk channel NatGeo.

      Jangan tenguk drama melayu.. mati akal.

      Delete
    7. Betul tuh MC

      Kami saksi klcc di bina ikut jadual malah terlebih cepat siap..

      Zaman najip bandar Malaysia lingkup... MRT pun 2017 lewat dari asal..

      Alahai George kent jugak lah dapat MRT.. Jom.main golf dgn MO1

      Delete
    8. Terrbaikkk Bro Msian Cyber.....ini Jebon knowledge cetek......memang patut layak jadi macaaaiii angkat najisss.

      Org yg cerdik takkan nak jadi macaaaiii sebab tau kedudukan fakta sebenar.

      Ini Jebon hari2 24/7......keje terbalikkan facts 360 darjah.....

      Dia soal kita......tapi bila kita jawab......jawapan kita tu dia spiiin ligat macam gasssingg.......kemudian dia tuding jari kata kita yg salah......teman, Bro Macy, John Doe, Diny Yusof dan Pak Othaman hari2 terkena dgn haramjadah ni.

      Ini Jebon boleh tau ibadah dan taobat antara hamba dan Allah swt.........hebat tuuuu..!!

      Memang betol John Doe kata Mr J=Jebon ialah pendusta.

      Mana nak tumpahnya kuah kalo tak ke nasik.......kepimpinan melalui teladan.

      Delete
    9. J bukan tahu beza di antara pelaburan dan hutang atau di antara bisnes dan songlap.

      J juga tidak tahu beza hak dan bathil.

      J hanya tahu dedak saja semata-mata.

      Delete
    10. Ecrl tu j akan bawa bala kepada negara macam 1mdb tu jugak. Kalau umur panjang kau tengok la nnti. Kos buat ecrl tu akan melambung melebihi 100b. Org yg slalu buat projek besar besar akan faham benda ni. Satu hari ecrl bila berooerasi have to generate 15 juta. Agak agak bolehke? Anggaran tu on the lower side, it could be more!

      Delete
    11. 1MDB bukan pelaburan tapi peleburan. Tu sebab nak bayar IPIC tersemput2...tertangguh2...

      Tu yg macaaiii kata hutang 1MDB dah nak langsai...

      Delete
    12. MC, checklah dulu. Contrator ECRL termasuk Gamuda dan IJM Corp....

      Delete
    13. Phantom, TSKI ahli korporat yg lebih tahu urusan korporat daripada ramai bidan terjun ekonomi kat blog ini dah sahkan pelan rasionalisasi itu bagus. Tiada masaalah nak bayar. Cuma kecairan sebahagian aset makan lebih masa dan IPIC terima dan faham. Aset 1MDB lebih pada hutang.....terimalah hakikat ini walau pahit.

      Delete
    14. j...ko cakap pakai air liur.....

      tolong ceritakan apa benefit ecrl? bila hutang akan habis? berapa net estimated income on yearly basis? siapa yang nak pakai ecrl? berapa cost pakai ecrl?

      org kampung kat ganu nak pakai ecrl??? berapa harga teket?? kontainer mana yang banyak sangat nak ke ganu pakai ecrl??

      ko dah tengok projection papers untuk ecrl?

      klu ko tak tahu.....ko pikir pakai bontot ko la...

      cuba ko baca balik....berapa lama recovery period utk highway seremban/kl.....highway paling sibuk dalam malaysia.

      Delete
    15. Bro dad.....jaga2 jangan samapai terkena tempias air lior basi Jebon........ini era air lior basi yeopppp..........macam kata Pak Othaman....SELISIH..!!

      Delete
  5. Bersatu kita teguh,bercerai kita roboh.apa sekali pun rakyat Malaysia jangan putus asa,mari sama2 kita tolak manusia yang bersikap zalim dan kita tentukan arah tuju Malaysia yang baru.jangan saja berdoa tetapi mahu berusaha.

    ReplyDelete
  6. RCI utk tidak buleh tido psl mat rempit tu

    ReplyDelete
  7. sahabatku unknown aka sahabat anjing - sampai bila kamu hendak berpaut pada redha puak pelampau agama pas dan puak pencuri harta rakyat?.

    kisah MEMALI merupakan pengajaran yang berharga buat golongan yang terlalu taksub pada amanat seseorang manusia biasa . Di pihak arwah ustaz Ibrahim Libya serta 13 yg bersama, mereka bukan pemberontak dan pihak anggota keselamatan juga begitu - hikmahnya dapat diambil apabila agama disalah guna untuk kepentingan pemimpin durjana.adu domba dan fitnah perkauman menjadi senjata mainan mulut pemimpin melayu umno .ia akan berakhir dengan kerugian kedua belah pihak.patut kita bersatu hati di sebuah negara berbilang kaum dan bangsa.biarlah masing2 dgn agama dan fahaman sendiri.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat pakatan harapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat, kalau saudara tak nak sokong mereka yg 'lesapkan' harta rakyat beratus billion maka jauhilah dari undi PH. TDM disahkan lesapkan harta rakyat tersebut. Cuma RCI kini nak bongkar berapa jumlah yg 'hilang' masa forex skandal dan adakah sebahagian dari 'kehilangan' ini masuk kocek org tententu. Dgn izin Allah walau TDM desak dihentikan atau dilambatkan RCI ini ia tetap berjalan ikut jadual. Sama sama kita tonton siapa sebenarnya yg rompak atau lesapkan harta rakyat beratus billion.

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper21 August 2017 at 14:53

      Hoi J Talibarut,

      Ko kata TDM dah disahkan lesapkan harta rakyat.
      Ko cerita kat sini siapa yang sahkan?
      Hakim mana? Mahkamah mana?

      Dasar Talibarut! Hhhhaaakkkk... Tttuuiihhh!!

      Delete
    3. Tujuan di tubuh RCI kerana Tun lawan Najib. Jadi faham lah akan apa hasil dari RCI. Masuk akal ke hasil nya memihak kepada Tun ?


      RCI ialah Siasatan Suruhanjaya Di Raja. Adakah Di Raja itu bermaksud Badan Siasatan tersebut yang paling tinggi atau Di Raja bermaksud Badan Siasatan tersebut ditubuhkan atas kuasa Raja ?

      Delete
    4. Soalan yg mrj tak nak jawab walau berkali ditanya..kenapa hanya isu forex ditubuh rci tapi tidak isu 1mdb yang tersohor di seluruh pelusuk bumi ini??

      Delete
    5. Tapi takpe orang kampong pun dah agak ramai paham setelah diterangkan oleh pihak ph mengunakan bahasa kampung iaitu secara simple dan direct point.tidak lagi menggunakan bahasa teknikal yang rumit..

      good job all pakatans

      Delete
    6. Hahahaha...abis la makcik2 kampung tu berborak di mesyuarat tingkap depa lepas ni,kat kdai kopi ujung simpang pun akan riuh rendah berbual isu 1mdb..mantapppppppop

      Kasi sengatttttt anjing2 umno semua

      Delete
    7. Mana kau nak lari ini kali bijan..ph akan hukum kau seberat berat hukuman dunia

      Kahhh kahh kahhhh kahhh kahhh kahh

      Delete
    8. Macam mana pulak dengan duit yg di bayar pada Aabar Ciplak yg lesap tu....

      Kenapa tak ada RCI untuk 1MDB...??? Sedangkan 1MDB ada 1001 persoalan yg jadi tanda soal.

      Delete
    9. J pendusta...

      Ko belum jawab lagi soalan mudah, pemberontak Memali syahid ke tak?

      Delete
    10. Bro john, jgn harap j ni nak jawab soalan yg boleh jerut leher dia sendiri. J ni bukanlah bodo, tapi bukan jugak genius, hanya keje carik makan jer. Tapi dia kena station salah tempat! Mmg berbuih jubo nak menjawab!

      Delete
    11. Yahhhhhh....betul tu bro phantom. Mrj jawab la cepat biolllll

      Kenapa tak rci untuk duit tersalah bayar berbillion tu kat aabar ciplak.si pandi muka buruk tu pun dah sahkan tersalah bayar.boleh lah Siasat cepat salah bayar ke mmg saje2 nak tersalah bayar

      Delete
    12. Mr J21 August 2017 at 14:27
      Sahabat, kalau saudara tak nak sokong mereka yg 'lesapkan' harta rakyat beratus billion maka jauhilah dari undi PH. TDM disahkan lesapkan harta rakyat tersebut.

      Soalan:-

      1. Siapa sahkan TDM lesapkan beratus billion tu?

      2. Kalau ia lesap ia masuk ke akaun sapa? Bagaimana cara ia dilesapkan


      3. Kalau ia tidak masuk akaun tetapi disimpan di dalam bentuk aset, di mana letaknya aset tu?.

      Dan jangan lupa:;

      Pemberontak memali syahid ke tak?

      Bro Macy, J sememangnya pendusta tapi saya bertanya sebab lidahnya bercabang.

      Delete
    13. Soalan tambahan

      Hadi awang kafir ke tak?

      Delete
    14. SiJebon kata duit magik 2.6b tu menteri tok arab dah sahkan derma.........tapi ini 2017, bukan zaman lepas perang Jepun......kalo tak der black & white evidence luuu boleh jalan. Ini 2017......sumer transaksi berkomputer wujud.

      Lepas tu cakap dah duit derma magik tu dah dipulangkan.......pon cakap air lior basi jerrr.......black & white evidencenya tak nampak..???

      Kalo masok court pon court akan mintak black & white transaction.

      Setakat cakap air lior basi.......sape pon boleh cakap.....tapi siJebon ni hari2 duk ketok suruh teman tengok video pengakuan tok arab.

      Padahal dulu bila reporter tanya Rasa Salaman pasal derma tu.........Raja Salman jawab..... " I really have no background on this issue......" Kenapa tak disahkan terus derma tu sedangkan ada kesempatan untuk berbuat demikian...???

      Untuk tengok dengan lanjut sila bukak link di bawah.

      KiniTV:
      https://youtu.be/6lM4C-SFtY4

      Sekarang RCI Forex baru jerrrr start tapi Jebon ni dah jatuhkan hukum Tun M dah lesapkan beratus billion.

      Typical macaaiii..!!

      Bangaaangg...!!

      Delete
    15. John Doe, Anwar Ibrahim sendiri baru ini sahkan kenyataan bekas penolong Gabenur BNM Datuk Murad bahwa RM 30 billion lesap dlm skandal forex. Duit ini dianggarkan oleh Datuk Murad bernilai RM 100 billion kini. Memang sah duit itu dah lesap masa TDM. Tinggal RCI nak tentukan jumlahnya dan jika ada sebahagian duit lesap itu masuk kocek individu. Ada yg kata duit lesap itu lebih dari apa AI sebut. Rizab BNM hancur masa tu dan negara diambang bankruptcy. Nilai matawang merudum teruk dan ramai pengusaha terutama bumiputra gulung tikar. MAS dijual asetnya masa tu. Ada yg kata untuk tampung kelesapan forex - namun biar RCI yg putuskan. Cuma nampak TDM gelabah - kenapa aik?

      Delete
    16. MC, pandai pula bila kena batang hidung pembangkang nak hakim atau mahkamah sahkan. Bila DSN asal tuduh je dah kira benar. Duit Forex lesap cerita lama yg telahpun di bentang diParlimen. TDM pun memgaku duit lesap. Cuma jumlahnya dia tak mengaku. Yg bocorkan jumlah adalah Datuk Murad bekas pemolong Gabenur BNM. Check link bawah....
      http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/06/25/rci-can-shed-more-light-on-forex-losses-figures-could-be-even-greater-than-what-had-been-disclosed-s/

      Delete

    17. .....otak jangan diisi dedak......

      Delete
    18. John Doe, Anwar Ibrahim sendiri baru ini sahkan kenyataan bekas penolong Gabenur BNM Datuk Murad bahwa RM 30 billion lesap dlm skandal forex.

      Jawapan :

      J pendusta,

      Tak perlu Anwar Ibrahim kami semua pun tahu kerugian akibat Forex tapi itu bukan kes melesapkan wang tapi adalah kes kerugian akibat silap percaturan. Perkataan lesap jelas digunakan oleh ko secara mala fide.

      Kesilapan ini adalah akibat BNM melibatkan diri di dalam 'perniagaan' yg tidak patut. Menggunakan wang bersih untuk mengejar wang buruk.

      Tun M tidak menyonglap wang itu dan BNM juga tidak. Malah Tun M telah menyelamatkan matawang negara ini apabila memperkenalkan penyelesaian di luar kotak dengan menambat ringgit dan langkah2 menghalang jual beli ringgit berleluasa di luar negara.

      Tun bukan punca BNM terlibat dengan Forex tapi Tun yg selamatkan keadaan dengan izin Allah apabila BNM terbelit.

      Dengar kata ko lulusan MBA. Tapi rasanya ko lulusan dedak ja sebab kalau seseorang yang terlibat dengan bisnes akan faham bahawa yang paling penting adalah hasil akhir dan bukan apa yang berlaku di tengah-tengah.

      Kekadang ada keputusan yang dibuat adalah keputusan yang silap, tapi selagi kita mengambil pengajaran dan membetulkannya in shaa Allah ia akan menjadi pengajaran berguna.

      Kadang-kadang kita perlu jatuh untuk tahu dan belajar bagaimana mahu bangkit dan memanjat semula. Itu yang berlaku dalam kes kerugian Forex. Ia bukan skandal pun.

      Mydin misalnya, sudah beberapa kali kerugian akibat bbrp keputusan yg salah tapi end result Mydin adalah ia perniagaan yang berjaya. Kini ia membuat keputusan yang salah lagi apabila melibatkan diri dengan KRIM dan ia sangat bersyukur apabila Kerajaan batalkan dirinya sebagai pembekal kepada krim.

      Melibatkan diri dengan KRIM adalah keputusan yang salah dan menyebabkan kerugian padanya. Adakah Mydin atau pekerjanya melesapkan wang?

      Demikian juga semasa pentadbiran Tun M terdapat beberapa kesilapan di dalam keputusan pengurusan tetapi end result seluruh dunia iktiraf Malaysia adalah harimau ekonomi.

      Daripada negara ini yang biasa-biasa sahaja pada zaman Tun M sehinggalah ia menghambat puncak pada zaman Tun M. Inilah kejayaan sebenar.

      Itu dari sudut MBA lah.

      J pendusta,

      Dari sudut hikmah pula kerugian Forex adalah satu rahmat yang besar buat negara kerana selamat dari memakan hasil perniagaan yang haram. (Majlis Fatwa pun dah putuskan Forex haram).

      Ia seperti seseorang yang berjudi tetapi hilang wang judinya dan kerugian. Ia mungkin menyangka ia rugi tapi dari sudut hikmah Allah telah memeliharanya dari memakan hasil judi. Ia adalah blessing in disguise. Sekiranya ia insaf dan bersungguh-sungguh mencari rezeki melalui cara yg halal in shaa Allah ia akan berjaya.

      Oh ya bercakap pasal judi, ko tahu tak atuk Najib Tan Seri Mohd Noah ada saham dalam perniagaan judi? Ke nak kena RCI jugak baru ko tahu?

      Delete
    19. Maaf J, hari ini, aku terpaksa Hhhhaaakkkk... Tttuuiihhh!! Pada kamu. Bebal tahap gaban.

      Delete
    20. Pembetulan:-

      Daripada negara ini yang biasa-biasa sahaja pada zaman Tun Hussein sehinggalah ia menghambat puncak pada zaman Tun M. Inilah kejayaan sebenar.

      Delete
    21. Macam macamlah kona kau John Doe. Berbillion billion lesap, matawang dan ekonomi merudum. Pengusaha bumiputra bungkus. Tapi TDM tak dikira bertanggungjawab?? Bayangkanlah kalau DSN hilang 100 juta pun betapa gemuruhnya seruan untuk beliau dihukum disini. Macam mana pun RCI dah berjalan. Harap semua terima keputusan dgn rela hati walau keputusannya tidak berpihak TDM. Jangan macam PAC - bila keputusan berpihak DSN kita terus tolak.

      Delete
    22. Kannnnn...dh agak tak akan dijawab pnyer mrj , unknown sahabat babi dan si bodoh semua tu...buat tak nampak je soalan tepat ke dahi daripada abg phantom

      Delete
    23. Jebon....macam mana ko konar pon tak dapat nafikan duit bayar Aabar Ciplak tu dah lesap.

      2.6b pon tak der bukti hitam puteh.......jumlah yg dipulangkan balik tu pon mana hitam putehnya???

      Delete
    24. Lesap kerana perniagaan lebih telus dari songlap masuk akaun. Bangang....

      Delete
    25. J..kamu nak jadi seperti pendustakah?

      Berniaga buluh kasap, hujung hilang pangkal lesap.

      Delete
  8. RCI utk May 13, RCI utk Umno diumum Haram, RCI utk Hantua menjadi orang Cina, RCI utk.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. RCI untuk Chin Peng yg jasadnya tidak boleh dikebumikan di Malaysia.

      Delete
    2. RCI untuk Rahman Dahlan kerana tuduh Najib MO1.

      Delete
  9. RCI 1MDB,RCI Jolow, RCI Birkins, RCI PD, RCI 42b, RCI Scorpene, RCI Attantuya, RCI Kevin,RCI Najadi, RCI Hadi, RCI Reza, RCI Filem Lucah, RCI 42m,RCI Felda, RCI Isa, RCI Badak, RCI Bibi Sharliza, RCI Besan Penyangak, RCI
    ECRL, RCI units Kayman Islands, RCI Jamal, RCI Pasir Salak gangster, RCI Anak Nazri, RCI 100m Khairy, RCI 500 ambulan,RCI Wang Mara,RCI Red Warrior Anuar Musang, RCI beli hotel London, RCI pink diamond, RCI 90juta PAS, RCI Jamil Khir, RCI Pengundi Bangla... dan banyak RCI lagi yg boleh masuk.

    Puhh.. Patutlah Bijan beria2 nak menang PRU 14. Takut RCI rupanya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. akan kena jg tu..tak pyh lari..tggu masa ja. paling lambat pun lepas pru14..

      Delete
    2. 14.22 & 14.33....untuk adakan sumer RCI di atas.......sumer terpulang pada kita untuk tentukan di PRU14 nanti.

      Memang sumer ketentuan Allah swt......tapi kita diberi akal untuk berpikir dan tulang 4 kederat untuk usaha.

      Maka sama2 diPRU14 nanti kita tukaaarrr kerajaan baru. Undi itu hak kita.

      Delete
    3. kita propose rci utk J jugak...

      Delete
    4. Tak perlu pun.

      Memadai sahaja dengan terdedahnya identiti siapa J si pendusta pemakan dedak ini ia sudah cukup untuk memalukan dirinya, keluarganya dan keturunannya akibat apa yang ia pernah lakukan; mengambil upah menipu dan spin untuk membela kebathilan.

      Itupun kalau ia selamat dari kebinasaan apabila kebathilan itu dihancurkan. Kalau ia pun binasa maka selamat jalanlah untuknya. Cuba-cubalah spin dalam mahkamah akhirat kelak.

      Delete
    5. Aku kerja dgn syarikat makan gaji saudara. Tidak ada apa apa ganjaran yg diberi sesiapa. Cuma harap ganjaran dari Allah. Niat nak bagi pencerahan pada pengunjung blog ini betapa Melayu ditipu oleh kafir evengelis liberal untuk jatuhkan kerajaan yg masih pertahankan Islam. Adakah saudara sedar elemen evengelis dan liberal seperti Persatuan Kristian, Interfaith Forum, Comango, SIS, G25 dll menjadu teras Pakatan Harapan? Kini pun nampak penentangan mereka terhadap isu isu Islam termasuk guna nama Allah, hak melayu murtad, hak LGBT, RUU355, Zakir Naik dll. Mereka tuntut Jakim dihapus. Apakah agaknya mereka buat kalau berkuasa. Bila ditanya apa agenda perkasa Islam PH diblog ini tiada jawapan - kerana PH bukan nak perkasakan tapi lunturkan Islam di Malaysia. Jangan jadi sebahagian dari mereka yg usaha naikan Pakatan Dhiraar ini. Dosanya akan membeban kita di hari kiamat.

      Delete
    6. Perkasakan islam dengan mewujudkan permusuhan kaum?? Mewujudkan sengketa agama dan perkauman?? Memusingkan kebenaran??

      Perhhhhh...mmg bangsatttt la kau j.

      Patut nak perkasakan islam melayu kita kena dalami lah dan amalkan lah ajaran islam mengikut al-quran dan hadis yg ada diturunkan untuk umat islam.bukanya menyalahkan agama dan kaum lain bro..

      Yang benar
      (mrj klon)

      Delete
    7. Jebon.........Dosa ko bersubahat menipu rakyat tak ada ke??

      Ko halalkan 1MDB tak ada penyelewengan padahal terang2 gara2 money laundering related to 1MDB..........2 bank ditutop di Singapore..........dan orang yg ambik upah buat kerja money laundering tu dah pon disumbat dalam jel.

      Apa cerrr..??

      Kamu ni sebijik diri macam beroyang ye........elok dicampak jerr dari gerotok sungei. Tenginnya tak boleh dicabor.

      Delete
    8. Hebat J..niat nak beri pencerahan?

      J, sila beri pencerahan..isu dibawah ini:

      Isu Islam termasuk guna nama Allah, hak melayu murtad, hak LGBT, RUU355, Zakir Naik dll.

      Sebagai pemegang kuasa, PM. Apa tindakan Najib the klepet ..dalam mengatasi isu2 dan gejala tersebut?

      Delete
    9. Apa j kau cakap, aku x dengar! Cakap sekali lagi! Cuba ulang skali lagi!

      Delete
  10. Tk faham dgn indon nii..dah minta maaf pasal bendera tapii masih lagii nk panjangkn cherita..rakyat indon protes siap bakar bendera malaysia pm najib rileks jerr..tk kecoh pun..mohon indon tuntut zahid hamidi..🐸

    ReplyDelete
  11. tubuhlah RCI byk mana pun..rakyat bukan bodoh dan faham tujuannya. semakin byk RCI semakin kuat rakyat sokong Tun..rakyat tak bangang bro..yg berpuluh tahun nak di korek..yg depan mata 2.6b dan byk lg didiamkan..ibarat roda..satu hari nanti kau pula yg kena..nak lari mana. Rakyat tak lupa.
    jom terus sokong bersatu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper21 August 2017 at 14:58

      Betul tu bro 1429,

      Saya sekeluarga semua dah join PPBM. Saya juga kempen dengan rakan-rakan dipejabat agar menjadi ahli PPBM seterusnya mengundi PH. Alhamdulillah, hampir semua rakan sekerja telah menjadi ahli PPBM.

      Delete
    2. Mrj cakap semua rakan se felda dia setia bersama umno ape??

      Delete
    3. Aku sunguh sunguh menyesal undi umno selama ni.aku ingat lagi janji janji manis najib mulut merah akan berubah sekiranya diberi peluang lagi pada pru13...

      AKU INGAT LAGI JANJI DIA!!!!!!! SIAL BETUL KAKI BELIT TU.RASA NAK LUKU JER KEPALA DIA KALAU ADA PELUANG NANTI

      Delete
    4. Bro 1521, ambil nombor, dah ramai dah beratur.

      Delete
    5. Ni lawak ni bro.....hehehehe

      Delete
    6. Tahniah bro Msian Cyber......PRU 14 kita pakat kalih.

      Delete
    7. Betul. Pakat undi HARAPAN.

      Kepada J, semoga beliau cepat sembuh.

      Delete
  12. Aku percaya Tun pasti akan disabitkan,kesihan Tun tak ada siapa yang dapat menolong disaat2 seperti ini,melainkan ALLAH yang maha esa.Oleh itu kepada semua rakyat Malaysia....marilah sama2 kita BERSATU hati memohon doa kepada ALLAH semuga segala kezaliman Najib terhadap Tun Mahathir akan dibalas dengan kadar segera....kerana hanya ALLAH sahaja yang maha mengetahui segala2nya,dan maha adil didalam membuat segala pembalasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun memang akan di sabit dengan bersalah.

      Selain itu yang penting selama 3 bulan ini Tun akan sibuk dengan RCI Forex. Selepas Forex Tun akan di sibuk kan dengan RCI Memali.

      Bagi pemimpin UMNO yang ada jawatan ini hanya satu permainan yang di saja-sajakan untuk kepentingan UMNO. PAS hanya pak turut.

      Sedangkan Fitnah ke atas Anwar itu benar satu kejadian dalam kenyataan, bukan saja-saja seolah-olah kehidupan hakiki tidak terkesan.

      Begitu juga RCI ke atas Mahathir, ia nya bukan olok-olok untuk saja-saja kerana ia nya berlaku secara kenyataan dan terkesan pada kehidupan hakiki.

      Anggap lah hidup ini serious dan di adakan bukan kerana Allah main suka-suka.

      Delete
    2. Camna Tun nak disabitkan bersalah padahal RCI tiada kuasa mensabitkan.

      RCI hanya bertujuan mencari fakta dan daripada fakta ini akan dibuat syor apa tindakan yang perlu.

      Biarlah mereka menembak sebab nampak sangat peluru itu akan berpatah balik.

      Berani kerana benar.

      Delete
    3. Bro John Doe......memang betol RCI hanya bertujuan mencari fakta.......tapi dari fakta inilah Tun M akan disabitkan sama ada salah atau tidak.

      Dari awal lagi kita nampak permainan ni. Nawaitu sebenar dah boleh dihidu.

      RCI Forex dibuat tapi 1MDB tak ada RCI. Apa tujuan diadakan RCI korek benda zaman tok kadok.............sedang hal 1MDB yg banyak jadi persoalan dunia tidak dileraikan.

      I think we can figure out what the RCI result will be.........kalo tak kenapa ye ye bersusah payah nak gali hal berpuloh tahun dulu.......tak gitu...???

      Delete
    4. Phantom, 1MDB lah organisasi yg paling disiasat di dunia. PAC bersama 5 AP pembangkang dah siasat, Swiss dah siasat, Singapura dah siasat dan Hong Kong dah siasat. Tiada DSN dibabitkan seleweng. Kini DOJ tengah siasat. Kata DOJ akan siasat dan dakwa DSN. Biarlah DOJ siasat. Kita sama sama tunggu hasil siasatan. Semua siasatan di atas saudara tak terima dengan berbagai alasan. Apakah kalau RCI dibuat saudara akan terima? Rasanya kalau RCI tak babitkan DSN saudara akan tetap tolak dgn berbagai alasan. Mehlah tunggu DOJ yg saudara sangat percaya satu waktu dulu....

      Delete
    5. Bro phantom.

      Belum tentu lagi. RCI hanya mencari fakta dan bukan mendakwa. Selesai RCI yang akan ada adalah recommendation.

      Bagimana RCI boleh mendapati kerugian itu salah Tun M padahal fakta dan sejarah menunjukkan sebaliknya.

      RCI Forex ditubuhkan untuk mengenakan Tun tetapi dari pemerhatian saya RCI ini akan mendapati Tun sebagai wira yang menyelamatkan negara daripada kejatuhan apabila ringgit dijadikan bahan serangan peniaga mata wang antarabangsa (di atas kesilapan BNM juga yang melibatkan diri dalam perniagaan Forex ini).

      To J, just bring it ON.

      By d way J pendusta, ko dah jumpa Najib belum minta dia buat RCI Memali. Ke ko gebang dalam blog je?

      Delete
  13. Tujuan di tubuh RCI kerana Tun lawan Najib. Jadi faham lah akan apa hasil dari RCI. Masuk akal ke hasil nya memihak kepada Tun ?


    RCI ialah Siasatan Suruhanjaya Di Raja. Adakah Di Raja itu bermaksud Badan Siasatan tersebut yang paling tinggi atau Di Raja bermaksud Badan Siasatan tersebut ditubuhkan atas kuasa Raja ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya RCI ditubuhkan melalui kuasa Agong di atas nasihat PM.

      Ia hanya ditubuhkan di atas isu2 dan bukan seperti mahkamah gang sedia ada sama ada wujud atau tidak wujud sesuatu isu.

      Delete
    2. Atas nasihat PM...???
      Hhhmmmmm.......kalo gitu memang tak mengherankan........maklom PRU dah nak dekat....

      Delete
    3. terima kasih John Doe.

      kecewa apabila boleh di perkenankan untuk isu yang dah bertahun-tahun.


      adakah negara lain mempunyai badan siasatan seperti RCI?

      Tidak kah ada cara lain untuk mencari fakta tersebut selain di tubuh RCI?

      Fakta kes forex adalah kerugian tetapi apa fakta kes Memali? Polis membunuh?

      Ada RCI pun macam tak ada gunanya. Ada Audit Negara pun macam tak ada guna nya. Ada PAC pun tak ada guna nya. Malah ada PRU pun macam tak ada guna nya. Ada pembentangan bajet pun tak ada guna nya, boleh berhutang bertimbun-timbun.

      sekarang yang nampak ada berguna nya ialah Pakatan Harapan. `Harapan' itu lah yang berguna. Dengan UMNO BN memang dah tak ada `Harapan'.

      jika Pakatan Harapan perintah tak payah RCI atau PAC. Bebas kan Mahkamah. Bebas kan SPRM. Bebaskan PDRM. PM tidak ada kuasa penuh ke atas semua badan siasatan dan keadilan tersebut.

      Delete
    4. Sokong bro anon.

      Tapi biarlah mereka bermain permainan mereka sendiri.

      Belum tentu mereka akan menang dalam permainan yang mereka letakkan syarat2nya.

      Macam Ip Man lawan Twister jugak. Sekalipun Ip Man bermain mengikut syarat-syarat Twister tapi akhirnya Ip Man yang menang.

      Bro phantom.

      Sekalipun RCI ditubuhkan atas nasihat PM tapi sekali ia ditubuhkan ia akan menjadi badan yang bebas.

      Mereka yang duduk di situ ada reputasi untuk dijaga. Bersangka baiklah dahulu. Barangkali mereka bukan pengkhianat seperti AG Apandi.

      Delete
    5. Yesss bro....agreed.

      Tpi kita kena ingat sebab2 kenapa Tun M mintak tukarkan 2 ahli panel.

      Delete
  14. RCI forex itu tidak lain ialah semata-mata bertujuan untuk mengenakan Tun Mahathir Mohamad yang kini merupakan musuh nombor satu kepada Najib. Jika hari ini Tun Mahathir masih menyokong Najib dan tidak menjadi Pengerusi Bersatu dan Pakatan Harapan, tentulah tidak mungkin RCI forex tersebut ditubuhkan.


    CAIIII UMNO MASIH TAK NAMPAK LAGI ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau la bijan ni betul telus,ikhlas,mulus,gebu.patut mula dia jadi pm dah siasat isu forex,memali.
      Tak payah tunggu tun M bangkit melawan dia baru nak tubuh rci itu rci ini. Tapi tak ada masalah,rakyat dh tak bodoh mcm menteri sesumpah umno lagi. Main angguk je apa bijan cakap

      Delete
  15. Rakyat bukan minta bulan dan bintang....apa yg ada pada hari semalam tidak lagi sama pada hari ini...esok belum tentu...bukan berbelanja ikut suka hati...akhirnya yg terbeban..

    ReplyDelete


  16. Lagi sedap lah Najib angkut duit rakyat.

    Lepas RCI mungkin Memali akan ada batu peringatan seperti mengenang peristiwa banjir besar di Kelantan.

    ReplyDelete
  17. Rci pun dh tak dipandang tinggi dan takda nilai oleh rakyat..semua dah dipolitikkan oleh puak pendedak untuk mengejar habuan.biar rakyat sendiri yang buat hukuman kpada pemimpin umno ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seluruh sistem negara telah dihancurkan oleh BiJan. Tunggu masa sahaja sebelum Bijan, para serigala dan para anjingnya dihancurkan.

      Delete
    2. Setuju dengan 15.51 dan Bro John Doe.
      Satu Malaysia dah diterbalikkan oleh serigala........hingga nama Allah yg maha suci pon boleh dijual dgn murah........disebut nama Allah sebagai bahan untuk memperkuatkan sokongan ke atas fakta demi membuktikan dirinya bersih lagi suci.

      "Saya hanya takotkan Allah"......tapi dalam masa yg sama tergamak pecah amanah dan berbuat dosa.

      Jika nama Allah disebut tanpa ketulusan dan keikhlasan........tunggulah balanya.

      Delete
    3. Anon, sebenarnya puak pembangkang yg tengah kalut. Peliknya dulu LKS dan Tony Pua juga yg laungkan nak RCI. Bila RCI dibuat kini kenapa macam tak suka? Phantom, tak nak tahu ke kalau TDM itu korup? Ataukah Phantom tak perlu bukti RCI - dah ada wahyu kata TDM bersih?

      Delete
    4. ....najib saja yang bersih.....

      ...yang bersalah ialah MO1.....

      ....yang lebih bersalah ialah Rahman Dahlan yang menuduh Najib sebagai MO1...

      ....RCI perlu ditubuhkan untuk menyiasat fitnah Rahman Dahlan.....

      Delete
    5. Jebon....aku bukan suci macam ko hingga boleh tau ibadah dan tobat hamba dgn Allah swt. Kan ko tau Tun M tidak bertobat. Aku respect ko punya taraf agama yg tinggi sampai ko lebih tau tentang ibadah orang.

      Aku tak kesah Forex disiasat dan dibuat inquiry tapi kenapa 1MDB dikecualikan dari RCI .....apa nak takot RCI hanya badan inquiry saja. Persoalannya kenapa bersikap berat sebelah???

      Jugak kenapa tak didedahkan laporan audit yg diOSAkan.

      Delete
  18. Shah, dato rahman, john doe, the phantom and those sama sama dalam perjuangan,

    Just asking.....did anyone of you guys ever heard of the allegations by the so-called ex-special aide of tdm on money stashed in taiwan in 500 n 1000 ringgit notes?

    Could anyone insist a reporter posing this question to tdm? I havd yet to read and hear ydm's comment on this allegation. Today, this guy seems to come up with alleged documents....

    Thank you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr.

      Kalau Tun simpan note 500 dan 1000 di luar negara camna dia leh batalkan nilai note ni semasa buat polisi mengawal ringgit dari diniagakan? Rugilah.

      Dan jangan lupa, BNM pernah keluarkan penyata jumlah notes ni yg dikeluarkan hanya sekitar 5 billion dan hanya beberapa ratus ribu sahaja yang tak dapat dikesan selepas nilainya sebagai legal tender dibatalkan.

      Ini Mamat cari dedak tuduh sampai 80billion ni mai mana.

      Kita tunggu je RCI nanti untuk lihat fakta dan auta.

      RCI bertujuan untuk mengenakan Tun M tapi auta tak mungkin menang ke atas fakta.

      Delete


    2. 80 Billion kalau di buat jadi dedak .. Lobai pun tinggalkan Najib.

      Semalam Najib dah tumbang ..

      Delete
    3. Bro 15.53 & Bro John Doe.......I've seen the related video. Pengakuan yg dibaca dari kertas....???

      Anyway this guy dakwa ada black & white.......tapi kita rujuk sepertimana yg Bro John Doe cakap di atas..........BNM stated jumlah notes sekitar 5 billion dan hanya berapa ratus ribu tak dapat dikesan.........jadi logikkah 5b dengan 83b as the said allegation..?? Statement BNM takkan menipu.

      Rujuk Petikan Malaysian Digest 18 Ogos 2017:
      He then hinted that what he revealed at the press conference was merely the tip of the iceberg.

      "This is only 10%, another 90% of Mahathir's wrongdoings I will reveal in due time especially concerning the Memali incident," he hinted before concluding the press conference.

      Apa maknanya ni....???? Dari bercakap hal Forex terus berkait dengan Memali???.........sedangkan RCI Memali belom diputuskan sama ada.......ada atau tidak.

      Yg kita dengar cuma ura2 RCI Memali akan diadakan.......tapi masih belom dibuat sebarang keputusan rasmi.

      Jadi pikirlah kawan2 sumer.......apakah yg anda nampak..??

      Delete
    4. Bro The Phantom,

      Just thinking aloud, wud it be wise for Bersatu boys to lodge police report on this suspicious character who had alleged tdm's wrong doing viz ringgit hidden in Taiwan?....

      Screw up this guy to his last breath.

      Delete
    5. Yes Anon, pls do. I would like to know the truth as well. Anyway the PH standard is kalau tak saman dikira benar. Jadi apakah tuduhan ini dikira benar selagi TDM tak saman?

      Delete
    6. Biasa dah kes cmni...nak try dapat sisa2 dedak dari bijan lah tu.yang lain dah dirembat oleh MP UMNO,ADUN2 UMNO berjuta sorang..ketua2.cawangan pun dapt la sorang sikit buat minum petang.

      Delete
    7. 19.19.....there's a contradiction between BNM statement of 5b and the said allegation 83b.........so why not wait for the RCI result.

      Take one step at a time.

      Delete
  19. RCI insiden lahad datu!!!! Menteri bertanggungjawab siapa?

    ReplyDelete
  20. Rci pun dh tak dipandang tinggi dan takda nilai oleh rakyat..semua dah dipolitikkan oleh puak pendedak untuk mengejar habuan.biar rakyat sendiri yang buat hukuman kpada pemimpin umno ni..

    ReplyDelete
    Replies


    1. Sebab Mahkamah orang Najib di sambungkan perkhidmatan, kerja sampai mampos.

      Jika Kes Mahathir di bawa ke mahkamah, dah tentu rakyat kata pengadilan berpihak pada Najib 110%.

      Itu yang beralih ke RCI ..

      Tapi itu jugak orang nya..

      Delete
    2. RCI rakyat Malaysia sendiri dalam menentukan undi tulah sebenarnya jalan terakhir.

      Paham-pahamkanlah.....

      Delete
  21. allah sentiasa adil terhadap umat nya, walau sebesar biji saga baik akan dibalas nya begitu juga walau sebesar kacang hijau jahat akan dibalasnya semasa kita masih hidup. sebijak mana kita menyorok atau menyimpan dosa kita lambat laun akan terbongkar juga. Itulah yang terjadi pada mahathir. kuasa allah lihat sajalah, isu forex, isu memali, kekayaan anak anak nya satu demi satu akan dibongkar, bukan najib yang buat allah yang maha esa, ketahuilah kekuasaan allah, mahathir akan menghabiskan sisa hidupnya dalam kehinaan. sebab itu dipanjangkan usia dia. sehelai demi sehelai kesalahannya akan terbongkar, perbuatan mungkar yang dilakukan nya selama 22 tahun, doa rakyat selama 22 tahun akan ditelanjangkan dosa mahathir satu persatu. kalau lah dia insaf dan istifar dan sedar akan salah laku dia allah akan memaafkan dia, dalam usia setua ini masih menghina islam, allah maha esa mahathir akan menerima balsan nya. sedih melihat keadaan mahathir pada masa ini. semoga allah memberkati sisa sisa hidup nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just bring it on macai tikus.

      Dah ikut J pergi jumpa Najib minta buat RCI Memali belom? Atau gebang dalam blog ja?

      Bring it ON laaa..

      Delete
    2. Whoever u are, mahathir lebih mulia dari kamu di sisi Allah..... insyaAllah.

      Kamu hanya tahu menghukum sedangkan kamu bukan Allah.

      Saya berdoa Allah akan beri kekuatan pada mahathir dan terus pimpin malaysia ke jalan yg pernah kita semua lalui penuh aman dan tenteram...di hormati di dalam dan luar negara

      Delete
    3. Bukankah Kejadian Memali juga yang buat ialah Allah?

      Kenapa bila dedah balasan Mahathir bukan Najib yang buat, Allah ..

      Minta pencerahan.. RCI tu Najib ke atau Allah yang buat ?

      Delete
    4. Allah maha esa,lagi mengasihi menyangi umatnya,kenapa allah panjangkan umur hadi,ulamaq yg dinobatkan oleh pengikut totoknya sebagai maksum.Semasa awalnya,bagaimana hadi mendoktrinkan pengikut2nya dia rusila di awal 80an dgn amanat hadi.
      Terjadilah sembahyang 2 imam,sembelihan orng umno tak sah,penceraian berleluasa diantara pasangan umno/pas dan ia menanamkan semangat jihad pada totok pas jalan senang ka syurga.
      18 orng totok pas mati di memali.diseebabkan jihat melawan pimpinan umno yg kafir.
      Bagaimana agaknya PERASAAN aNAK, CUCU-cicit saudara memali yg MATI/KATAK tu,bILA DAPAT TAHU,jihad bapa,saudara mereka sekarang ni sudah 180% u-turn,pemimpin umno sekarang sudah tidak kafir lagi,malah pimpinan umno sekarang ini lebih teruk dari pimpinan umno 80an.Sudah disanjung/dibela untuk memimpin umat melayu di malaysia.

      Delete
    5. Malaysian Cybertrooper21 August 2017 at 16:44

      1625 ni seekor lagi talibarut UMNO/BN yang nak tunjuk alim ularmak....
      Bawak masuk agama dalam politik elok la tu. Dah rasa hebat sangat ke agama ko?

      1) 1MDB bukan Allah telanjangkan kegagalan Najib kesayangan ko ke?
      2) 2.6 Billion yang masuk dalam akaun peribadi bukan Allah nak tunjuk kat rakyat ke?
      3) Rosmah shopping sakan bukan Allah nak bagi rakyat lihat ke?
      4) Adakah pada pendapat ko Allah cuma anti Tun Mahathir saja?

      Ko tu yang patut segera bertaubat. Lepas PRU nanti ko tau la nasib seorang Talibarut.

      Delete


    6. Salah satu nikmat yang Allah bagi ialah umur nya panjang dan kesihatan nya cukup baik.

      Siapa yang dalam kehinaan sebenarnya ?

      Delete
    7. 16.25......dengan kuasa Allah swt apa yg ko katakan sumer akan berbalik kepada puak2 ko.......Allah swt maha adil. Keadilan pasti akan datang untuk mengadili dosa2 yg tersembunyi dalam kain puak2 ko.

      Apakah Allah swt memilih hamba-hambaNya untuk diadili??? Maha adil Allah swt akan turunkan balasannya kepada sumer yg bersalah.........janganlah riyak mendabik dada hari ini.........esok belom tentu akan selamat.

      Nasib korang bukan dalam ketentuan sendiri......Allah yg maha tau apa yg disembunyikan dan Allah akan dedahkan pekong puak yg berpura2 satu persatu........

      Berapa lama boleh bertahan menyimpan pekong dengan menjual nama Allah......tuuunggu dan lihat balanya.

      Salah satu petanda Allah jatuhkan darjat seseorang walau dengan ada gaya dan kuasa ialah.............masyarakat mencemuh mencaci-hina dirinya...........dan dijadikan bahan gelak ketawa dan ejekan orangramai di sana sini.

      Tolong cerminkan diri dulu.

      Delete

  22. Ini dah lobeh nih.
    Biar betul Budin
    Takkan ko nak samakan ahli2 PAS macam kucing kut ?




    ReplyDelete
    Replies
    1. Tul tu!!,kucing kalau dia nak makan/lapar dia akan minta pada tuannya.Bila tuan nya beri sikit dia akan minta lagi,perangai kucing bila makan tu,member sebelah tak dia ingapun,malah diterajangkannya pula.Bila kucingni susah,dia dgn muka tak malunya meminta tolong dari kawan yg lain.
      cuba kita perhatikan semasa kita sedang makan di kedai mamak atau kedai tomya yg ada banyak kucing2.Kucing bapa ni pula ramai bini2nya..kadang2 ditalanya depan2 orng ramai.

      Delete
  23. Allah mana yang lebih memuliakan PAS yang menyembah Hadi lebih daripadaNYA?Siapakah golongan bodoh sembah dalam solat/pekerjaan/ikhtizam/usaha mereka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aka sahabat 1649
      Sungguh jahat tuduhan mu - `mensabotaj`,
      Kamu sesungguhnya seorang pemfitnah tegar meracuni fikiran orang yg tidak mampu berfikir disamping menolak segala realiti fakta di sekeliling kita.

      Setiap peguam pasti akan menggunakan apa saja kaedah bagi menangkis sebarang pertuduhan membela pelanggannya sebaik mungkin . Terpulang kepada kebijaksanaan hakim memutuskan. Apakah kamu seorang hakim?

      Biarkan sang doktor yang mengubati pesakit.

      Sangat huruhara sekarang ini kerana semua orang mahu menjadi doktor , lebih2 lagi aka sahabat mahu menjadi doktor pakar dalam segala hal. Cermin lah diri aka sahabat.

      Saya nak tanya sikit aka sahabat,

      Betul ke data / fakta semua Jabatan Kera-jaan MEMBUKTIKANKAN Majoriti Melayu yg kenal AGAMA tu lah JUARA DALAM SEGALA BENTUK GEJALA MASALAH SOSIALSALAHLAKU.

      dengarnya aka sahabat ni doktor pakar juga dlm masalah gejala antisosial ni....

      Delete
  24. Peguam Mahathir sedaya upaya mensabotaj
    RCI dengan berselindung disebalik kuasa undang-undang - modus operandi seperti TOKONG Lim Guan Eng dan Si Raja Liwat gunakan.

    Mahathir berubah menjadi daripada lagak seekor Raja Rimba kini menjadi tak ubah bagaikan seekor kucing kurap di jalanan

    Majoriti Melayu yang kenal AGAMA dan BANGSA nya tidak lagi akan tertipu dan termakan janji palsu yg ditabur oleh Mahathir. Mengapa takut pada RCI ? Jika tiada penyelewengan, maka sepatutnya para peguam Mahathir berusaha supaya di percepatkan prosiding RCI.

    Salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai pulak jau cakap kalau x ada apa apa buat apa nak halang rci. Tun hanya nak tukar panel jer, bukan mcm najib terus tukar peguam negara! @%#&$&#*^ tutttt

      Delete


    2. Kalau RCI bebas, tukar lah panel lain.

      Sekiranya Hakim mendapati hujah peguam Mahathir ada kebenaran nya apa Hakim boleh tukar ke panel tersebut?

      Tetapi Mahathir di beri hak mengemukakan bantahan mengikut proses Mahkamah. Apa salah dia gunakan jika Najib boleh guna RCI kenapa Mahathir tak boleh ?

      Delete
    3. siapa pulaq takut RCI ni????//
      Kenapa tak buat RCI 1MDB?/

      Delete
    4. Bila lulus tahap spm tapi nak mamandai; gini lah jadinya. Woi bodoh....pi mampos la.

      Delete
    5. Manusia yg paling takot ialah orang yg mengugut untuk menyaman kalo dikritik atau dikomen oleh masyarakat. Orang ini melindungi dirinya di sebalik akta dan undang2 dari sebarang kritikan.

      Orang yg paling takot ialah apabila orang bukak mulot tanya jerr sikit...........dah ditangkap bawak ke balai untuk disoal. Lebih malang kalo ada yg dihalau balik.

      Yang mengkritik.....yg komen....sumer dibawak ke balai dan diheret ke mahkamah jadi apa ketelusannya kalo tak boleh dikritik..??

      Ini mengingatkan kita kepada Hitler dan Nazi.

      Delete
  25. Najib mmg dah dlm panik mode skang ni. Tindak tanduk dia pun dah x keruan. Rasanya tidur mlm pun siap mengigau sepak sepaknya badak kat sebelah dia tu. Muka pun dah x ada aura lagi..kosong

    ReplyDelete
    Replies


    1. Itu yang Najib guna Sukan SEA .. datang bagi pingat .. macam dia steady.


      Najib ambil kesempatan dari kegembiraan kemenangan.


      Orang mencuri .. Kalau berlakun memang handal supaya orang tak syak.

      Delete
    2. Najib memang seorang pencuri. Beliau datang beri pingat..ada makna tu..pencuri dengan jual tak boleh dipisahkan.

      Ekonomi Malaysia dijangka pulih sepenuhnya selepas sukan sea.Ringgit pula dijangka kukuh berbanding dollar.Jangkaan ini berdasarkan pingat emas yang akan diperoleh atlit malaysia disukan sea yang berlangsung sekarang.kementerian kewangan bercadang untuk menjual semua pingat emas tersebut untuk membayar hutang malaysia.Jadi doakan lah semoga atlit malaysia memungut seberapa banyak pingat emas...MAJU LAH SUKAN UNTUK NEGARA.

      Delete
    3. Eerrrr bro UP.......baagussss punya laporan ni.
      Hehehehe

      Delete
  26. dua tiga hari ni saya sembelit (constipation).

    saya nak tuntut d tubuhkan RCI utk mengetahui punca nya (diagnosis).

    apa mcm ? bolih tak?.

    kalau tuntutan ini mengarut, maka RCI forex n mungkin RCI memali sama lah taraf nya.

    tapi kalau RCI utk 1MDB, maka ia nya lebih cocok dgn tuntutan semasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rahman jpc - kisah sembelit kamu tak layak untuk ditubuhkan RCI, sila jangan memperbodohkan diri.

      adalah lebih baik untuk kamu runsingkan berapa banyak kerusi bakal dapat kepada PPBM apabila Para Serigala itu bertemu" untuk urusan pengagihan PRU ke-14.

      dan mungkin sembelit kamu akan sembuh jika usaha melobi sebagai calon membuahkan hasil, Parlimen Pekan mungkin sesuai untuk kamu, setelah Lelaki Tua Renta itu memberi alasan banyaknya hantu turut mengundi untuk mengelak diri dari bertemu Najib Tun Razak - mungkin hantu2 itu akan memberi undi kepada kamu.

      maafkan aku, tiada rasa hormat pada manusia seperti kamu yang melahap segala nikmat bersandar pada jawatan sebagai kakitangan kerajaan dan apabila bersara, kamu mencela dan memfitnah kerajaan - dasar manusia takbur.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    2. buat rci utk sahabat unknown ni.....kita nak known dia....

      penasihat....J the jebon...

      Delete
    3. Sahabat lulusan spm..kau ni bodoh...buat rci tentukan tahap kebodohan kau lagi bagus

      Delete
    4. wow lama tak terima ulasan drpd anon 18:18 (aka sahabat).

      respon saya yg setengah nya tlh saya beri terdahulu adalah saperti berikut :-

      1)saya berkhidmat dgn kerajaan n Negara bukan dgn parti politik. sumpah jabatan tlh saya pegang sahinggalah saya bersara dgn d anugerahkan dgn gelaran dato'.

      2)saya memilih utk bergiat dlm politik Pekan bukan utk melobi menjadi calun tetapi utk mencari 'platform' utk mendedahkan betapa bahaya nya pasangan 'klepet' ini kpd negara.

      3)saya tlh hebohkan berkenaan semua kemungkaran ros/najib agar warga Pekan bolih mencari jalan utk mendptkan semula MARUAH mereka.

      4)salah satu maklumat yg tersebar sekarang yg saya rasa banyak warga pecan tak tahu, ia lah najib adalah 'university dropout'.

      5)banyak lagi yg akan saya dedahkan termasuk lah apa yg terjadi d London seamasa tun razak berubat d sana. saya adalah saksi mata (eye witness) semasa tun razak nazak n meninggal.

      5)perihal rosmah pula saya akan kongsi kan dgn orang2 Pekan mengenai kegiatan n kecenderongan nya utk berbaik baik dgn 'bomoh' tempatan n antara bangsa.

      6)saya dah memberi tahu pucuk pimpinan parti yg saya hanya bersedia menjadi 'candidate of last resort' saja.

      so sdr jgn khuatir lah. saya akan tolak tawaran utk jadi calun kerana sudah pun mengenal pasti insan yg lebih dinamik.

      isu2 1MDB n FGV sudahpun d hebohkan olih ANAK n dlm sedikit masa lagi HISBAH.

      mungkin najib/rosmah akan bertahan d Pekan. Tapi jika mereka kecundang d tempat lain, maka Putrajaya akan terlepas drpd cengkaman mereka - Insya'allah.

      ketika itu lah mereka akan tahu 'tinggi rendah nya langit'.

      Delete
    5. Agreed. RCI for unknown sahabat too..

      Delete
    6. Pak Rahman,,..,,,,izinkan saya menambah tokok sikit bagi menjawab hujah Unknown........

      Penjawat awam kerajaan mesti paham yg gaji mereka sumer dibayar dan ditanggung oleh rakyat Malaysia......jadi tak der persoalan terhutang budi kepada kerajaan.

      Dalam kata yg mudah........yg bayar gaji penjawat awam kerajaan ialah rakyat Malaysia........ini bermakna anda sumer bekerja untuk rakyat Malaysia.

      Dari zaman Tunku Abdul Rahman hinggalah sekarang ini............duit gaji penjawat awam bukan dari tabong baby atau duit gaji PM dan kabinetnya..........sumernya adalah dari duit rakyat semata.

      Apabila Selangor diambik alih oleh Pakatan daripada BN......adakah gaji penjawat2 awam di Selangor terhenti tidak dibayar....???

      Sebaliknya baru2 ni penjawat awam di Selangor dapat menikmati 2 bulan bonus.......berbanding penjawat awam di negeri lain cuma dapat bantuan khas RM500 dan RM250 kepada pesara.

      Kesimpulannya ialah........rakyat Malaysialah yg membayar gaji para penjawat awam kerajaan.

      Namun begitu..........kita memerlukan pentadbiran dan pengurusan kewangan yg amanah dan telus jika mahu menikmati hasil yg baik.

      Salam perjuangan kepada Pak Rahman dan Bo UP.

      Delete
    7. well said bro phantom. I second all yr rational comments. salam.

      Delete
  27. sokongan rakyat marhaen pada tun hebat!!!
    dijangka PH akan memenangi PR14 nanti.
    dI MANA2 SHJA TUN PERGI DI KAWASAN MAJORITY MELAYU,Sambutan wowwwwwwwwwwww.
    Tun ada wwwwwwwwwwwwwwwoooooooooooow faktor.Kalau hadi pergi felda bagaimana respond orng felda agaknya??/
    Biasanya kalau sesaorng itu wali/atau ualama buat perintah allah melalui pertunjuknya..MESTI DAPAT BANTUAN ALLAH.Kalau hadi..sekaarang allah dah tunjuk bagaimana hadi,bila kes memali berulang kembali...dibawa oleh zahid hamidi...jawab..jawab mana amanat hadi tu?/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mantapppppppo....kasi sengattt itu bijan

      Delete
  28. FIX DEPOSIT najib umno sekarang ni dah kering.
    Sabah dah confirmed akan JATUH,Warisan akan sapu habis.
    dgr ceritanya di serawakpun akan menyeberang.

    INILAH PUNCANYA NAJIB HOLD ON PR14,Tunggu sea game?tunggu lepas budget? atau tunggu BANTUAN ALLAH yg dibawa oleh Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi sebenarnya nak liwat UMNO tu, nak kaut pengundi2 atas pagar yang dulu sokong BN..nasibla ko Najib. Diorang tu ko bagi duit dia kaut, lepas tu belakang ko pun dia kaut jugak......

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper21 August 2017 at 17:28

      Betul tu Sdra,

      Fix Deposit Najib dah sama kering dengan kantung kewangan Negara. Hadi memang akan datang dengan bantuan.... Tapi bantuan dia ada "price tag" kat belakang tu.

      Delete
    3. Tapi yg x tahan kita la..dok tengok hadi ngan najib ni french kiss manjang. Eiii. Buruk betul perangai org tua dua orang ni

      Delete
    4. Jangan bimbang...Najib the klepet sudah serahkan tugasan kepada Mr J. Beliau akan handle this problem( fix deposit, bayar hutang negara) caranya...Mr J akan jual emas.


      Ekonomi Malaysia, fix deposit Umno/BN dijangka pulih sepenuhnya selepas sukan sea. Ringgit pula dijangka kukuh berbanding dollar.Jangkaan ini berdasarkan pingat emas yang akan diperoleh atlit malaysia disukan sea yang berlangsung sekarang.kementerian kewangan bercadang untuk menjual semua pingat emas tersebut untuk membayar hutang malaysia.Jadi doakan lah semoga atlit malaysia memungut seberapa banyak pingat emas.

      Delete
  29. TUN : Ada WOOW FACTOR.
    nAJIB //; bELIT FACTOR
    Hadi: Ada :yeeeeeeeeeeooooooow factor.

    ReplyDelete
  30. Najib boleh buat apa saja yg dia suka sekarang sewaktu masih di izinkan Allah berkuasa. Kuasa yg dianugerahkan oleh Allah kepada sesiapa yg dia suka. Sudah tentu ianya ujian. Jika gagal ujian Allah maka tunggu lah pembalasan dari Nya.

    Dengan ucapan cash is king sudah menampakan keangkuhan terhadap kuasa Allah swt. Yang berkuasa hanya Allah dan tiada sekutu baginya.

    Wallahu A'lam Bishawab

    ReplyDelete
  31. Kami tak akan sekongkol dengan segala macam kerenah dilakukan pemerintah sekarang dan baru, justeru pru14 nanti merupakan titik peralihan pada alaf baru dan kerajaan baru yg rakyat ramai yg menunggu.....

    ReplyDelete
  32. Lain jalan short-cut ka syurga.

    80an Menentang umno adalah JIHAD
    Mati kita mati SAHID

    2015--above.Bersama umno dan membela umno adalah JIHAD
    Mati kita adalah mati......

    REALITY POLITIK MALAYSIA HARI-INI.

    ReplyDelete
  33. mARI kITA cipta SEJARAH PR14 ini.

    Jika kita boleh dapat simple majority Kedah,johor,penang,selangor,nismilan,kelantan..Dgn 112 parlimen....PH punya.
    Jika sabah boleh beri 20 parlimen..
    Bonus jika serawak menyeberang...20 parlimnen dah jadi MAJORITY PARLIMEN.
    Kedatangan Mahathir /PPBM/WARISAN...solving Jig-saw puzzle...Membawa GRASS-ROOT orng2 melayu dan bumiputra sabah..........
    ................ABUP...INI KALILAH..................

    ReplyDelete
  34. mARI kITA cipta SEJARAH PR14 ini.

    Jika kita boleh dapat simple majority Kedah,johor,penang,selangor,nismilan,kelantan,Pahang,malacca..Dgn 112/122 parlimen....PH punya.
    Jika sabah boleh beri 20 parlimen..
    Bonus jika serawak menyeberang...20 parlimnen dah jadi MAJORITY PARLIMEN.
    Kedatangan Mahathir /PPBM/WARISAN...solving Jig-saw puzzle...Membawa GRASS-ROOT orng2 melayu dan bumiputra sabah..........
    ................ABUP...INI KALILAH..................

    ReplyDelete
  35. rci pink diamond, rci ikan kembong naik harga, rci kangkung naik harga, rci felda, rci tabung haji, rci mas hilang kapalterbang, rci jo taik, rci tungku kayu nan seluar londeh, rci sign dokumen tapi tak baca, rci knp isa ketot tak kena gari, rci kenapa bendera terbalik, rci cium keris lepas tu mintak maaf, rci kenapa kat blog macai jibo nak komen tak boleh, rci j banyak temberang...

    dah macam sarkas...ni jibo punya kerja la semua....

    the ultimate....rci kenapa rambut kak mah makin lama makin besar......one of it kerana dah tak boleh simpan duit kat bank..

    ReplyDelete
    Replies
    1. never before malaysia in a real stupid mess, full of stupid ministers, a joke of the 21st century....

      this morning i was in jakarta....hot issue..the flag....an update, even a brunei flag was wrongly displayed.....what is kj doing? playing with his balls?...no wonder, Rm100jt easily gone and he remains ignorant...

      last time malaysia was famous but now infamous.....anyway, both are the same except in different order...

      Delete
    2. Kj ain't got no balls maaa! He may have lumps here and there just like his boss. He's probably try to show his boss whatever his boss did badly, he can do worse. Bodek la katakan

      Delete
  36. RCI this and RCI that but skipping the most important issues affecting the people presently. What's happening with 1 MDB should be in the forefront of any RCI including the cover up bu MO1 and the cabinet on this. Why such is not properly debated in August House and why the curbs impose on anyone wanting to find out the truth and not half lies given?

    Najibbbbbbbbbbbbbbbbb We want the TRUTH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL TU!!! rci SINI rci SANA,Tapi najib buat "DEK" pada ISSUES yg terpenting yg berlaku pada rakyat sekarang.Sepatutnya rci 1 MDB dulu.kenapa najib buat dek di parlimen tentang issue ini di parlimen.

      Delete
  37. Pertubuhan Profesional Melayu dan Pewaris Bangsa (ProWaris) dalam kenyataannya baru-baru ini mahu Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak bertanggungjawan terhadap skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sebagaimana bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam bertanggungjawab dalam menangani isu Memali pada 1986.

    Dalam kenyataan itu ProWaris mendedahkan pertubuhan itu telah mengkaji Kertas Perintah 21 Tahun 1986 yang berkaitan dengan Peristiwa Memali yang ditandatangani oleh Tun Musa Hitam pada tarikh 25 Februari 1986.

    Menurut kenyataan itu ProWaris telah menganalisa pengakuan peribadi Tun Musa sendiri dan rentetan perdebatan Pas di Dewan Rakyat.

    "Ternyata ia berpunca dari 'fatwa sesat' Datuk Seri Haji Hadi Awang yang berfahaman ekstrimis lagi teroris terhadap kerajaan BN-UMNO.

    "Berdasarkan penelitian kami ke atas Kertas Perintah 21 Tahun 1986 tersebut.

    "ProWaris memberi penghormatan tertinggi kepada Tun Musa Hitam kerana sanggup mengaku bertanggungjawab (accountable) dengan menggariskan secara terperinci sebab-musabab di atas tindakan yang terpaksa diambil bagi mengelakkan kerosakan dan kemusnahan yang lebih besar demi menjamin keselamatan negara pada ketika itu," ujarya kenyataan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi orng pas,dato' musa hitam ini orng liberal beristerikan Mat salleh.
      Tapi kita TABIK musa hitam dia ada ACCOUNTABILITY.
      kITA TUNGGU dari Hadi pulaq??
      Haahahahah...Zahid TEMBAK dgn peluru KAPUR lagi,kononnya nak kenakan dr.mahathir.kan Musa hitam menteri dlm NEGERI.

      zAHID MANA IC dr mahathir yg kau tuduh tu?/mana 230juta??

      Delete
  38. Buatlah banyak mna rci pun yang nyata rakyat sudah tak percaya pada kerajaan. Sekarang rakyat terhimpit dgn kos dan bebanan hidup harian yang melambung tinggi. Rakyat pun sudah tak ada masa nak dengar cerita lampau kerana sibuk cari rezki untuk hidup. Sekarang yang dinanti rakyat adalah mancari satu alternetif kerjaan baru yang betul2 boleh membantu rakyat meringankan kos kehidupan harian mereka. Jika kaerajaan sekarang tak berubah tuggulah masa kamu akan diubah pada oru14 nanti. Usah buang masa dengan hal yang rakyat tak mahu tahu dan dengar tapi tolong bantu rakyat yang tengah mengelupar dengan bebanan kehidupan sekarang ini.

    ReplyDelete
  39. Rci cam na lulus form 3 boleh jadi mb?

    ReplyDelete
  40. aka sahabat 1649
    Sungguh jahat tuduhan mu - `mensabotaj`,
    Kamu sesungguhnya seorang pemfitnah tegar meracuni fikiran orang yg tidak mampu berfikir disamping menolak segala realiti fakta di sekeliling kita.

    Setiap peguam pasti akan menggunakan apa saja kaedah bagi menangkis sebarang pertuduhan membela pelanggannya sebaik mungkin . Terpulang kepada kebijaksanaan hakim memutuskan. Apakah kamu seorang hakim?

    Biarkan sang doktor yang mengubati pesakit.

    Sangat huruhara sekarang ini kerana semua orang mahu menjadi doktor , lebih2 lagi aka sahabat mahu menjadi doktor pakar dalam segala hal. Cermin lah diri aka sahabat.

    Saya nak tanya sikit aka sahabat,

    Betul ke data / fakta semua Jabatan Kera-jaan MEMBUKTIKANKAN Majoriti Melayu yg kenal AGAMA tu lah JUARA DALAM SEGALA BENTUK GEJALA MASALAH SOSIALSALAHLAKU.

    dengarnya aka sahabat ni doktor pakar juga dlm masalah gejala antisosial ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat jahil tu kaki temberang...madey mintak pengerusi RCI di gantkan tuduh madeu nak sabotaj RCI...tak de orang lain yg lebih layak dilantik jadi oengerusi ker?...pengerusi RCI yg dilantik dari pengerusi panel khas siasatan forex...

      Delete
  41. Hadoiiii...sungguh memalukan
    Bendera Indo dicetak terbalik di buku program sukan SEA hingga bendera sendiri dibakar orang....

    Pemandu bas tak berlesen pula dibenar bawa atelit hingga berlaku kemalangan.....adoi ....kroni....kroni....kenapalah BANGANG ....memalukan boss kau saja....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu remeh di jadikan makan minum macai demi menutup jenayah lampai sang Penyangak Kutty!

      Esok biawak mampos dalam lubang longkang pun macai Kutty akan angkat jd HEADLINE news.. desprado!

      bendera Indonesia bukan terbalik tetapi warna yang terbalik bukan bendera diterbalikkan

      Kemalangan ialah dua bas milik UNIUTAMA-UUM Holdings.. bukan bas KJ atau Najib. Kemalangan tidak sengajakan oleh pemandu terlanggar belakang, itu adalah takdir.. tingkatkan SOP masa depan. kenapa kufur sangat macai??

      Bunuh org kampung mati katak tak bersalah tak malu?
      ROmpak wang negara 10Billion lepas tu alihkan laporan akuan, OSA kan maklumat, skandal perbankan paling dahsyat pada masa itu tak malu?

      Delete
    2. Rompak wang negara 10 billio?...kenapa ko tak repot polis...dah puluh tahun ko baru nak cakap pasal rompak?...ko kaki temberang...

      Delete
  42. NOTHING TO HIDE BUAT MAHATHIR

    Dua puluh dua tahun, bukan satu jangkamasa yang pendek. Dalam tempoh sepanjang ini, bukan satu perkara yang menghairankan apabila banyak perkara telah berlaku samada di sengajakan, disedari mahupun tidak. Hanya masa yang akan menentukan samada kesemua perkara samada baik mahupun buruk ini akan terbongkar dengan sendirinya.
    Inilah ibarat yang boleh dikatakan sedang menyelubungi sisa-sisa kehidupan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad. Satu ketika dahulu, semasa mempunyai kuasa sebagai Perdana Menteri, boleh dikatakan tidak ada sesiapapun yang berani untuk mempersoalkan tentang semua keputusan dan tindak tanduknya walaupun ada yang merasakan ianya salah.
    Jika ada yang berani menegur atau cuba menunjuk pandai, individu berkenaan hanya mempunyai dua pilihan samada mahu melihat kehidupan politiknya diaib dan dimalukan atau merelakan diri ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Apa yang pasti, samada menerima pilihan yang pertama atau kedua, nasib karier politik pengkritik Mahathir ini pasti akan berakhir dengan penuh keaiban.

    Kuasa Allah menentukan segala-galanya. Semuanya bermula pada 2014 apabila Mahathir sekali lagi menggerakkan usaha menjatuhkan kedudukan Perdana Menteri. Mungkin merasakan gerakan pertamanya ada 2005 itu berjaya, maka dia cuba melakukan perkara yang sama menerusi idea yang sama. Namun kali ini, cabarannya bukan alang kepalang.
    Boleh dikatakan, sepanjang serangannya, selama 3 tahun orang cuba bersabar dengan kerenahnya sehinggalah tirai 2017 disingkap. Maka bermulalah era pendedahan terbuka apa yang dilakukan oleh Mahathir terhadap negara dibongkarkan oleh ramai pihak.

    Kes-kes lama seperti skandal BMF, skandal forex, skandal Maminco, skandal Perwaja Steel, skandal MAS, skandal Proton, pertikaian kekayaan 4 orang anak Mahathir yang menguasai 488 buah syarikat dan banyak lagi mula diperkatakan. Satu per satu pendedahan demi pendedahan dilakukan sehingga mendorong kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja di mana ahli panelnya dipilih sendiri oleh Yang DiPertuan Agong.
    Terkini, menerusi kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, kerajaan sedang mempertimbangkan kemungkinan akan mewujudkan satu lagi RCI yang akan menyiasat kes membabitkan kematian 14 orang awam dan 4 orang anggota keselamatan di Kampung Memali, Baling, Kedah.
    Nampaknya, jika dilihat dari pendedahan dan penubuhan RCI ini, satu persatu tembelang yang selama ini disimpan kemas oleh Mahathir bakal tersingkap dengan sendirinya. Semasa dia menjadi Perdana Menteri, dia boleh menyimpan semua rahsia ini menerusi tindakan ISA. Namun hari ini, atas ketelusan kepimpinan Datuk Seri Mohd Najib, semuanya akan tersingkap satu persatu.

    Hanya masa sahaja yang menentukan untung nasib Mahathir samada hasil siasatan berkenaan menjurus kearah salah laku Mahathir ataupun tidak. Andai berlaku salah laku mahupun mengambil kkeputusan secara membuta tuli, kemungkinan Mahathir akan didakwa di mahakamah adalah amat tinggi. Ini meenjadikan dia sebagai tertuduh paling tua dalam sejarah undang-undang negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tg Razali menentang Tun madey tak kena ISA pon malah dilantik jadi menteri...yg kena USA kerana melampau...

      Delete
    2. Agong lantik panel RCI atas pilihan Najib...Agong hanye sahkan nama yg dihantat oleh najib..

      Delete
  43. Siar berita palsu Exco P.Pinang: Media pro-BN berdepan tindakan saman

    Pada 21 Ogos 2017
    oleh Pentadbir

    GEORGE TOWN, 21 OGOS: Beberapa media kawalan Barisan Nasional (BN) bakal berhadapan tindakan undang-undang ekoran penyiaran berita palsu kononnya empat akaun milik Exco Pulau Pinang, Phee Boon Poh telah dibekukan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
    Phee dalam kenyataannya berkata, beliau telah mengarahkan peguamnya RSN Rayer supaya menghantar notis undang-undang kepada media tersebut demi membersihkan nama dan melindungi keselamatan keluarganya.
    “Saya dan pihak keluarga amat terperanjat dan marah dengan laporan palsu yang disiarkan dalam Utusan Malaysia, New Straits Times, The Star, begitu juga akhbar berbahasa Cina; Sin Chew Jit Poh dan Guan Ming Daily kononnya sejumlah RM2 juta dalam empat akaun bank saya telah dibekukan SPRM.

    ReplyDelete
  44. Mahathir Menyembah Kaki Pelampau Agama HINDU-HINDRAF

    JIKA Pakatan Harapan sebuah gabungan yang kuat dan mampu menggugat Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum (PRU) 14 akan datang, tidak mungkin pakatan tersebut terpaksa mengemis sokongan daripada Barisan Bertindak Hak Asasi Hindu (Hindraf).

    Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee, tindakan parti BERSATU mengajak Hindraf bersama membuktikan bahawa Pakatan Harapan yang didominasi oleh parti rasis, DAP berada dalam keadaan bercelaru dan masih gagal membentuk gabungan yang kukuh.

    "Apabila blok pembangkang terpaksa mengemis ehsan dan sokongan Hindraf, bermakna mereka lemah, tidak kuat dan tidak ada hala tuju untuk berdepan dengan BN khususnya UMNO pada PRU akan datang," tegasnya.

    Lagipun jelas beliau, tidak kesemua parti gabungan Pakatan Harapan terdiri DAP, PKR, AMANAH bersetuju dengan cadangan BERSATU untuk menjemput Hindraf bersama mereka.

    "BERSATU yang mengemukakan cadangan kepada Hindraf tetapi dikatakan tanpa pengetahuan rakan mereka dalam Pakatan Harapan, ini bermakna sesama mereka sudah bertelagah," katanya.

    Beliau berkata, Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohd Azmin Ali secara terbuka seperti keberatan dengan cadangan tersebut dan mahu perbincangan diadaklan membabitkan kepimpinan tertinggi Pakatan Harapan.

    Minggu lalu, Pengerusi BERSATU, Tun Dr Mahathir Mohamad seperti dilaporkan media bercadang untuk mengajak Hindraf menyertai Pakatan Harapan sebagai persiapan menentang BN pada PRU akan datang.

    Dr Mahathir dikatakan telah mengadakan pertemuan sulit dengan Pengerusi Hindraf, P. Waythamoorthy di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya.

    Mengulas lanjut, Syed Ali berkata, Pakatan Harapan ternyata berada dalam keadaan terdesak dan terpaksa mengemis sokongan daripada Hindraf.

    Bagaimanapun tegas beliau, sama ada Hindraf menjadi rakan kelima pembangkang dalam Pakatan Harapan tidak akan memberi sebarang tekanan kepada BN dan UMNO.

    "Tidak ada sebab mengapa kita perlu gusar dengan kemungkinan Hindraf menyertai blok pembangkang, bagi UMNO perkara seperti itu adalah lumrah setiap kali menjelang PRU," tegasnya.

    Beliau berkata, fokus BN dan UMNO sekarang inilah ialah meningkatkan usaha dan gerakkerja secara bersepadu disetiap peringkat kepimpinan parti bagi memastikan kemenangan dapat diulangi pada PRU akan datang.

    Untuk tujuan itu, beliau mengingatkan ahli-ahli UMNO supaya lebih berani untuk menyekat kemaraan pembangkang yang menggunakan senjata fitnah menerusi laman-laman sosial untuk menyerang UMNO.

    "Saya ingin mengulangi perkara ini, kita (UMNO) jangan berasa berada di zon selesa, kita kena bekerja keras begi memastikan BN mengekalkan majoriti 2/3 di Parlimen," katanya.

    Beliau yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan turut menolak dakwaan PAS bahawa pasti itu berupaya memenangi kerusi Parlimen Titiwangsa yang diwakili oleh Menteri Kewangan ke-2, Datuk Seri Johari Abdul Ghani, Putrajaya (Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor) dan Setaiwangsa (Datuk Ahmad Fauzi Zahari).

    Menurut beliau, PAS boleh 'bercerita' kononnya mereka kuat dan mampu merampas kerusi Parlimen Titiwangsa, Setiawangsa dan Putrajaya tetapi keadaan tidak semudah itu kerana ketiga-tiga kerusi tersebut merupakan kubu kuat UMNO.

    "Mereka (PAS) boleh berangan-angan tetapi saya tetap yakin pengundi di kawasan berkenaan tetap memberi kepercayaan kepada BN dan UMNO untuk memenanginya dengan lebih cemerlang pada PRU akan datang," jelasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno terdesak bimbang kaum india sokong madey...

      Delete
  45. "Saya Moorthy Hindraf mari
    Dulu taon jumpa jibby
    Senator dia suda kasi
    Panggil sokong estet undi!

    Sekjap saja timbalan muntri
    Banyak bohong itu jibby
    Tolong estet tada kasi
    Saya worang suda binci!

    Banyak janji tada betul
    Sendri angkat masuk bakul
    Cakap busar api petrol
    Tolong estet macam tunggul!

    Skrang Mahathir saya jumpa
    Banyak baik macam Appa
    Boleh saya tolong sama dia?
    Tuntu.. estet undi Pakatan suda ada!

    Lu amno punya worang..jangan sibuk
    Skrang saya tahu amno banyak busuk
    Dulu ajak sokong,saya kapla kasi angguk
    Saya Pakatan sokong..amno pigi mabuk!"

    ReplyDelete
  46. Sekutu DAP-Mahathir Isytihar Harta Palsu

    13 Januari 2012 Lim Guan Eng dan Kerajaan DAP dengan bangganya mengumumkan perisytiharan palsu harta milik Exco untuk tempoh 8 Mac 2008 hingga 31 Disember 2011. Kenapa PALSU?

    Dalam pengumuman itu Exco Kesihatan, Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar, Phee Boon Poh diumumkan sebagai Exco yang paling kaya berdasarkan borang perisytiharan harta Kerajaan Negeri itu. Antara yang diisytiharkan Phee Boon Poh ialah;
    i. Memiliki beberapa rumah dan tanah di Pulau Pinang dan New Zealand dengan nilai keseluruhan RM1.39 juta.
    ii. memiliki sebuah kereta jenis Alphard yang bernilai RM169,000.
    iii. Memiliki beberapa unit saham antaranya 7,667 unit saham Amprop, 55,000 unit di Bursa, Dutaland Berhad (5,667), Pan Malaysian Ind Bhd (60,000) dan Jutajaya Holding Bhd (10,000) selain saham amanah iaitu 1.14 juta unit di Gain Assure dan 293,399 unit Global Infrastructures Fund.

    Tiada pengisytiharan wang simpanan akaun Phee Boon Poh ketika itu. Malah selepas dari itu tidak pernah ada lagi pengumuman lain termasuk dalam akaun simpanan Phee Boon Poh. Hanya selepas ditahan SPRM ditemui lebih RM2juta. Persoalannya dari mana pula akaun lebih RM2juta yang disita dan dibeku SPRM Phee itu? Bukankah apa yang diisyhtiharkan sebelum itu palsu?

    18 Ogos lalu media mendedahkan SPRM telah menyita 4 akaun simpanan Phee Boon Poh melebihi RM 2 juta. Ya Phee Boon Poh Exco paling kaya tetapi kenapa Phee sembunyikan akaun yang SPRM sita itu? Jangan fikir orang kaya tidak melakukan rasuah dan salah guna kuasa. Mereka lagi pakar.
    Sumber juga mendedahkan Phee Boon Poh bukan sahaja salah guna kuasa dibawah Seksyen 23 Akta SPRM 2009 untuk mengarahkan MPSP, kawtim Jabatan Alam Sekitar selama 9 tahun itu malah menerima rasuah daripada pemilik kilang haram itu Gan Buck Hoe, 70 dan anaknya Edmund Gan Eu Lee, 37.

    Jika tidak mana mungkin Phee Boon Poh pertahankan kilang haram ini dalam sidang Dun serta bertolak ansur selama 10 tahun.
    Sebab itu Lim Guan Eng dan para peguam Phee Boon Poh berusaha keras mengeluarkan Phee Boon Poh dan pemilik kilang itu. Sehingga pemilik kilang pun mereka berusaha dikeluarkan dari reman. Memang ada sesuatu yang menakutkan DAP.

    Amat pasti Phee Boon Poh bakal didakwa di mahkamah tidak lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko sedar tak media yg siar berita palsu nak disaman oleh exco penang...hehehe..

      Delete
  47. RCI siasat dari mana datang wang 230 juta milik Zahid komedi patut di tubuh jugak..
    RCI tabong memali jugak patut di tubuhkan..
    RCI 2.6 billion dan 42 jota peu jugak di tubuhkan...
    RCI kesahihan Jebat derhaka kpd sultan melaka patut jugak ditubuhkan...

    ReplyDelete
  48. 22 Tahun Dulu Felda Hampir Digadai Mahathir

    Sebuah badan yang masih dimiliki oleh kerajaan. Tidak seperti kebanyakan GLC yang lain, hampir kesemua syarikat yang satu ketika dahulu milik kerajaan telahpun diswastakan semasa era pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Pasti ramai yang tertanya-tanya, kenapa Felda tidak diusik atau diswastakan semasa pentadbiran Mahathir? Sebenarnya, sebelum syarikat milik kerajaan pertama yang diswastakan iaitu Jabatan Telekom Malaysia (kini dikenali sebagai Telekom Malaysia (TM)), Felda adalah sebuah badan yang ingin diswastakan oleh Mahathir semasa tahun-tahun pertama dia berkuasa.

    Alasannya, kerajaan pada ketika itu tidak mampu untuk menanggung kos atau menanggung hasil yang dikeluarkan oleh Felda kerana pada ketika itu, negara sedang berhadapan dengan kelembaan ekonomi.

    Mujur, pada ketika itu, ramai pihak yang membantah cadangan Mahathir ini sehinggalah penswastaan Jabatan telekom Malaysia di laksanakan. Ini diikuti dengan Lembaga Lebuhraya Malaysia, Lembaga Letrik Negara, Jabatan Perkhidmatan Pos Malaysia, Jabatan Penerbangan Awam, Lembaga Pelabuhan Klang, Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang, Lembaga Pelabuhan Johor, Keretapi Tanah Melayu dan Lembaga Penyatuandan pemulihan Tanah Persekutuan (FELCRA).

    Bayangkan, jika projek penswastaan ini menjadi kenyataan, pastinya nasib peneroka yang hampir kesemuanya mewarisi tanah dari generasi pertama, terpaksa bergantung penuh kepada harga jualan global dan tidak lagi dilindungi oleh kerajaan. Pastinya ia akan memberi lebih kesukaran buat warga Felda senadainya cadangan gila Mahathir ini menjadi kenyataan.

    Agak menghairankan juga apabila antara perkara utama yang digariskan Mahathir sekiranya Pakatan Harapan berkuasa adalah memulihkan Felda. Walhal, semasa dia berkuasa dahulu, nasib peneroka Felda langsung tidak diendahkan dengan pendapatan mereka berada di bawah angka RM 1,000.

    Hari ini, dengan bantuan penuh kerajaan yang mengenang nasib para peneroka, pendapatan mereka berada pada tahap minima RM 1,500 sebulan dengan pelbagai insentif lain turut diberikan kepada peneroka. Malah, hari ini kita dapat lihat, taraf hidup para peneroka jauh lebih baik berbanding sebelum ini.

    Justeru ingin ditanyakan kepada Mahathir, nasib apakah yang ingin dia selamatkan bersama-sama Pakatan Harapan yang lain? Benar, Felda dan anak syarikatnya memang ada berhadapan dengan masalah namun sehingga hari ini belum ada para peneroka yang masih belum menerima ganjaran hasil penat lelah mereka. Sehingga kini Felda masih belum gagal melunaskan apa jua bayaran yang berhak keatas mereka.

    Setidak-tidaknya, para peneroka harus bersyukur kerana nasib mereka jauh lebih baik berbanding orang lain yang berada di luar sana. Masa hadapan mereka sentiasa terjamin dengan komitmen penuh kerajaan yang sentiasa membela nasib mereka. Usah mudah termakan dengan kata hasut pembangkang yang hanya mahu melihat, satu-satunya projek milik kerajaan keatas kaum Melayu dan Bumiputera dapat dijahanamkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg sial puak umno..klu lah btul tun salah puluhan tahun lampau kenapa menteri2 umno PAKAT BUAT BODOOHHHHHHHH...KE MMG DEPA BODOHHHHHH..??

      Bila tun dah ada setahun dua sebelum mghadap illahi pakat nak ungkit abis..dulu pakat tido makan gaji buta ke menteri menteri???

      Delete
    2. Itu hanye cadangan sesuai dengan program penswastaan...cadangan bukan mesti dilaksanakan kerana perlu kajian lanjut...penswataan jabatan kerajaan bukan berhalan serentak...

      Delete
    3. Kasi bungkus umno kali ni...

      Delete
    4. Aku dah tak kesah felda ke,forex ke,tabung haji ke aku dh tak nak undi umno

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...