Tuesday, 29 August 2017

PKR KINI PERLU SEIRING DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN TIADA KEPERLUAN LAGI TERUS MELAYAN PAS


KENYATAAN MEDIA MAJLIS PRESIDEN PAKATAN HARAPAN

Pendirian Majlis Presiden Pakatan Harapan berkenaan kerjasama dengan Parti Islam Se-Malaysia (PAS) adalah seperti berikut:

1) Pakatan Harapan tidak akan bekerjasama dengan PAS dalam Pilihanraya Umum ke-14 (PRU-14); dan

2) Pakatan Harapan sedang merangka strategi untuk kemungkinan menghadapi pertandingan tiga penjuru dalam PRU-14.


YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad
Pengerusi Pakatan Harapan

YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden Pakatan Harapan

YB Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan Presiden Pakatan Harapan

YAB Lim Guan Eng
Timbalan Presiden Pakatan Harapan

YBhg Hj Mohamad Sabu
Timbalan Presiden Pakatan Harapan

29 Ogos 2017


Di atas adalah kenyataan media Majlis Presiden Pakatan Harapan yang dikeluarkan lewat malam tadi selepas mesyuarat diadakan yang antara lain membincangkan kewujudan pertembungan pemikiran dalam PKR tentang perlu atau tidaknya parti itu terus bekerjasama dengan Pas.

Satu pihak dikatakan masih mahu meneruskan kerjasama dengan Pas dengan tujuan mengelakkan pertandingan tiga penjuru dan bagi mempertahankan Selangor, sementara satu pihak lain, sesuai dengan Pas sendiri yang memutuskan hubungan dengan PKR, merasakan tidak perlu lagi diwujudkan sebarang bentuk kerjasama dengan parti itu.

Keputusan Majlis Presiden malam tadi adalah pendirian paling jelas dan mudah difahami. Bermakna,  semua pemikiran dalam PKR perlu memahami dan menghormati keputusan tersebut. Mereka kini perlu bersatu dan bergerak seiring dengan pendirian rasmi Pakatan Harapan.

Tidak perlu dan tidak harus wujud lagi sebarang keinginan untuk terus bekerjasama dengan Pas selepas ini. Sebagaimana yang kerap ditulis dalam blog blog ini - lupakan Pas dan Pakatan Harapan perlu maju ke depan dengan keyakinan sendiri untuk menghadapi pilihanraya akan datang.

Dengan keputusan Majlis Presiden itu juga, jika Pakatan Harapan terus bergerak dengan kesepakatan yang jitu melalui gabungan PKR, DAP, Amanah dan Bersatu serta Hindraf untuk menumbangkan UMNO dan BN, maka pengundi tidak lagi keliru atau terasa dipermain-mainkan dengan gambaran wujudnya ketidaktentuan dan tidak konsisten dalam pendirian perjuangan mereka.

Keputusan malam tadi dengan sendirinya bererti Pakatan Harapan menolak sebarang kajian atau dapatan bersifat akademik yang kononnya jika pertandingan tiga penjuru dapat dielakkan, tujuh negeri dalam genggaman dapat ditawan dan hasrat merampas Putrajaya lebih mudah lagi untuk dilaksanakan.

Hakikatnya, Pakatan Harapan, meskipun peluangnya mungkin tidak berapa baik, tetapi keyakinan baru melalui strategi yang sedang dirangka, harapan untuk menawan Putrajaya tetap ada.

Secara mudahnya, dalam dunia ini hanya ada dua pilihan saja - baik atau jahat, benar atau salah, keburukan atau kebaikan dan syurga atau neraka. 

Jika ada satu pihak  mahu menyelamatkan negara bertembung dengan pihak yang sedang membawa kemusnahan, patutkah ada pihak lain mahu berkecuali atau mengatakan mereka mahu mengalahkan kedua-dua pihak tersebut?

Yang berkecuali atau mengatakan mereka mahu mengalahkan kedua-dua pihak itu sebenarnya hanya mahu mengelakkan kekalahan kepada pihak yang sedang berkuasa dan tidak mahu pihak yang mahu mengambil alih kuasa daripada mencapai kemenangan.

Maka, bagaimana mungkin jika masih ada segelintir golongan dalam pihak yang ingin mengambil alih kuasa mahu terus bekerjasama dengan mereka yang kononnya mahu mengalahkan kedua-dua pihak itu sedangkan tujuan sebenar mereka ialah untuk menjadi pengacau  yang dengan sendirinya bermakna tidak mahu kuasa baru muncul sebagai pemenang?

Diharapkan, dengan keputusan malam tadi juga, segala kekeliruan dan kerumitan dalam PKR telah berakhir, malah parti itu tidak perlu lagi terus membincangkan perkara tersebut sama ada dalam Biro Politik, mesyuarat majlis pimpinan, kongres atau apa ruang sekali pun. (ShahbudinHusin 29/08/2017).

244 comments:

  1. Tahniah tn budin.....sentiasa up to date

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi saya, pkr nak kerjasama pas utk maintain selangor menunjukkan mereka kurang keyakinan diri dan tak faham sentimen terkini bahawasanya pas sendiri telah ditolak ramai sekarang. Satu pilihan yg tepat oleh PH. Bagi saya, saya akan undi PH dlm kondisi sekarang. Tapi kalau ada sebarang kerjasama dgn parti ajaran sesat, saya tak akan mengundi sesape, duduk rumah makan popcorn lagi bagus. Ahli politik harus faham, survey jecil-kecilan yg diorang buat tu sample populationnya jarang sangat menggambarkan sentimen of the whole population

      Delete
    2. Pemimpin PKR perlu ingat. Demokrasi maknanya semua pihak ada hak bersuara. Tapi bila dah ada keputusan kolektif majlis kepimpinan tertinggi, wajib toe the line or just resign in protest. Dont confuse the rakyat. Kebengongan andalah yg berpotensi utk menghancurkan PH, bukannya ketiadaan parti ularmak

      Delete


    3. saya setuju dengan pandangan anon sebelum ini.

      Jangan bagi undi pada calon PKR yang pro PAS.

      Delete
    4. Biro politik PKR akan mengadakan mesyuarat mingguannya di ibu pejabat parti itu. Bagaimanapun mesyuarat jam 3 petang itu dijangka panas dengan perbincangan sama ada mahu meneruskan rundingan dengan PAS atau tidak.

      Mesyuarat tersebut disahkan oleh kumpulan pro-PAS dan anti-PAS kepada Malaysiakini.

      Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad yang mempengerusikan mesyuarat majlis presiden gabungan itu malam ini, memberitahu akan mendapatkan penjelasan tentang hal ini.

      Bagaimanapun, pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dijangka tidak akan melakukan lebih daripada memberikan kata-kata nasihat untuk perkara berkaitan urusan dalaman PKR.

      Pertempuran sebenar akan terjadi esok hari apabila pihak yang setuju rundingan dengan PAS dijangka akan menyerang naib presiden PKR Rafizi Ramli.

      Kumpulan ini memang telah retak hubungannya dengan Rafizi, malah marah dengan MP Pandan itu kerana menyukarkan keadaan dengan menuntut diadakan kongres khas untuk mengundi sama ada PKR perlu terus berunding dengan PAS.

      Delete
    5. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    6. Esei Rafizi lawan FB Latheefa

      Setelah Rafizi mengeluarkan esei beliau sepanjang 2000 patah perkataan yang menentang rundingan berterusan dengan PAS, ahli majlis tertinggi PKR Latheefa Koya melemparkan kemarahan beliau terhadapnya.

      Rafizi telah menamakan mereka yang bersetuju dengan rundingan PAS dan mengambil pendekatan pragmatik.

      “Sila lihat apa yang dibuat oleh barah ini sekarang. Dia sedang memaksa parti pecah dua. Dia tak hadir mesyuarat. Tetapi dia berani hanya bagi kata dua melalui media. Ini namanya tindakan bacul," kata beliau dalam posting Facebook merujuk kepada Rafizi.

      Beliau juga membayangkan Rafizi sebagai agen Umno.

      Rafizi sememangnya sudah agak lama tidak hadir mesyuarat biro politik PKR disebabkan tidak bersetuju dengan sesetengah pemimpin termasuklah Latheefa.

      Tidak jelas jika Rafizi akan memutuskan untuk muncul dalam mesyuarat besok.

      Rafizi tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan maklum balas beliau semasa penulisan berita ini dibuat.

      Tuntutan mendisiplinkan Rafizi

      Bagaimanapun, dengan atau tanpa kehadiran Rafizi, kumpulan pro rundingan berhasrat untuk menuntut pertanggungjawabannya.

      "Saya tidak setuju dengan apa yang dilakukan Rafizi untuk pengetahuan umum dan ia seharusnya dibataskan sebagai urusan dalaman parti.

      "Walaupun beliau seorang naib presiden, beliau lemah dalam hal disiplin. Beliau tidak boleh bekerja dalam satu pasukan.

      "Dia fikir dia hero dan mahu menjadi hero," kata sumber yang bersetuju berunding dengan PAS dan akan hadir dalam mesyuarat besok.

      Sumber berkata mesyuarat juga akan membincangkan tuntutan akar umbi parti untuk mengadakan kongres khas.

      Delete
    7. Berikut adalah senarai nama yang didedahkan sendiri oleh YB Rafizi;

      a) Team Pro PAS
      Timbalan Presiden PKR: YAB Dato’ Seri Azmin Ali
      Naib-Naib Presiden PKR:
      YB Tian Chua
      YB Shamsul Iskandar
      YB Xavier Jeyakumar
      Dr Shaharuddin Badaruddin
      Ketua Wanita PKR: YB Zuraida Kamaruddin

      Ahli-ahli Biro Politik PKR:
      YB Sivarasa Rasiah
      Dato’ Saifuddin Abdullah (Ketua Setiausaha PH)
      YB Dato’ Kamaruddin Jaafar
      Fahmi Fadzil (Pengarah Komunikasi PKR)
      YB Surendren

      Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP PKR):
      YB Elizabeth Wong
      YB Hee Loy Sian
      YB Senator Siti Aishah Shaik Ismail
      YB Senator Dr Mohamad Nur Manuty
      YB Dr Afif Baharuddin
      YB Haniza Talha
      Latheefa Koya

      b) Team Pro PH
      Naib Presiden PKR: YB Rafizi Ramli
      Setiausaha Agung PKR: Dato’ Saifuddin Nasution Ismail
      Bendahari PKR: Datin Paduka Dr Tan Yew Kew
      Ketua AMK PKR: YB Nik Nazmi
      Ketua Whip PKR: YB Dato’ Johari Abdul
      Ketua Penerangan PKR: Syed Ibrahim Syed Noh
      Pengarah Strategi PKR: YB Sim Tze Tzin
      Ketua Setiausaha Pengelola PKR: Fariz Musa
      Pengerusi Lembaga Disiplin: Jeneral (B) Dato’ Hadi Sdr
      Pengerusi PKR Sabah: YB Christina Liew
      Ahli Biro Politik PKR: YB William Leong (letak jawatan)

      Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP PKR):
      YB Dato’ Abdullah Sani Abdul Hamid
      YB Wong Chen
      YB Rodziah Ismail
      YB Fuziah Salleh
      YB Manivanan
      YB Gooi Hsiao Loong
      YB Azan Ismail
      YB Dr Idris Ahmad
      YB Dr Azman Ismail
      YB Aminuddin Haron
      Hassan Karim

      Cuma, kelihatannya ada nama yang tercicir dalam senarai tersebut, mereka bertiga sekeluarga iaitu;
      Ketua Umum PKR: Datuk Seri Anwar Ibrahim
      Presiden PKR: YB Datuk Seri Dr Wan Azizah
      Naib Presiden PKR: YB Nurul Izzah Anwar

      Delete
    8. ramai pemimpin serta ahli PKR hanya menunggu masa untuk keluar dari parti itu yang dianggap menjadi hamba kepada DAP.

      “Ramai di kalangan ahli tidak menyangka PKR sanggup mengkhianati rakan baik mereka iaitu Pas demi menjaga hati DAP.

      Delete
  2. 1st..keputusan terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAAF KELUAR TAJUK........

      .........Malaysia pernah memenangi 111 emas pada sukan Sea 2001, iaitu pada era Tun.......

      ...........Najib cuba menyaingi Tun dengan sasaran 111 emas, kini Najib berjaya. Dan rasanya tidak mustahil dengan BERBAGAI KONTROVERSI kita akan mendapat lebih dari 120 emas. Terlebih sasaran ni, biar betul...........

      .........Pembukaan Sukan Sea baru baru ini adalah diciplak dari pembukaan di Indonesia pada tahun 2011.......

      Delete
    2. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    3. HE...HE...HE... PAS HAPRAK DENGAN FUKATAN HAPRAK JADI KALDAI HAPRAK MELEPAS. UMNO BN TENDANG HAPRAK SAMPAI MAMPOS....AMIN....

      Delete
    4. HE..HE..HE..TOTOK PAS HAPRAK DENGAN UMNGOK JD KELDAI KLEPTO MELEPAS. PH TENDANG TOTOK LOBAI PAS SAMPAI MAMPOS..AMIN.

      Delete
    5. ramai pemimpin serta ahli PKR hanya menunggu masa untuk keluar dari parti itu yang dianggap menjadi hamba kepada DAP.

      “Ramai di kalangan ahli tidak menyangka PKR sanggup mengkhianati rakan baik mereka iaitu Pas demi menjaga hati DAP.

      Delete
    6. ramai pemimpin serta ahli UMNO hanya menunggu masa untuk keluar dari parti itu yang dianggap menjadi hamba kepada NAJIB.

      “Ramai di kalangan ahli tidak menyangka UMNO sanggup mengkhianati rakyat malaysia demi menjaga leher sendiri dari terjerat

      Delete
  3. Eloklah dijernihkan hal2 yang keruh..biarkan pas pis pus terjun dengan labunya..pakatan harapan mesti menguatkan parti untuk menghadapi perlawanan tiga penjuru nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR dan PPBM ditubuh untuk memenuhi nafsu politik dua individu. Parti parti ini belum tentu ada kekuatan sendiri. Seperti PAN yg akhirnya hanya bergantung pada undi Cina dlm PRK Sg Besar dan KK memberi kemenangan bergaya pada UMNO. Baguslah dah mufaraqah. Kalau tidak ada agen dlm PAS sendiripun yg nak tidur sebantal dgn PKR walau mimpi lain lain. InsyaAllah ini akan kuatkan barisan Jamaah Islam. Harapnya PRU 14 kuburkan serpihan parti parti Melayu ini dan membawa Melayu bersatu kembali dlm parti PAS atau UMNO. InsyaAllah.

      Delete
    2. Macam pernah dengar jer, tapi di mana ya. Hah! BN, bukan saja umno skang ni hanyalah badan pelindung kepada penjenayah tegar numero uno didunia. Any questions?

      Delete
    3. J, MCA DAN MIC SERTA PARTI KAFIR DALAM BN MACAMANA...

      ......JAMAAH ISLAM JUGAK????????....

      Delete


    4. Hal yang keruh memang boleh di jernih kan tapi hubungan yang keruh susah nak di jernihkan.

      Mereka yang pro PAS bukan nya tak tinggi ilmu politiknya. Mereka sepatutnya lebih tahu dari ahli biasa yang nampak PAS mempermainkan mereka.

      Sebelum ini pemimpin yang bantah di dakwa barah kerana memecah belah kan parti. Ini dalam UMNO boleh lah pakai, jangan di bawak dalam Harapan terutama PKR.

      Selepas ini yang pro PAS pulak yang jadi barah dalam parti.

      Kenapa tak boleh terima pertembungan pemikiran dengan baik dan apabila buntu dengan keputusan serahkan pada kongres?

      Ertinya mereka yang pro PAS tahu ramai pemimpin bawahan dan ahli tidak suka di adakan rundingan dengan PAS..

      Entah mana untung nya lah PKR bersama PAS sedangkan PKR bersama Harapan.

      Persoalan sekarang adakah Azmin akan pecat Exco PAS?

      Delete
    5. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    6. Apa yg perlu Pakatan buat sekarang ialah fokus kepada persediaan menghadapi PRU.

      Setiap cabang perlu ada jentera berkempen yg aktif. Lebihkan fokus ke felda2 dan kampong.......jugak jangan lupa perkampungan orang2 asli.

      Seperkara lagi ada baiknya Pakatan jalinkan kerjasama dengan pihak Hindraf. Bukan kita tujuan semata untuk undian.........tapi penglibatan orang2 India dalam Pakatan itu penting..............kaum India seharusnya diberikan tempat dalam Pakatan.

      Lupakan saja PAS.......deme sendiri pon tak tentu hala tujunya. Macam sesumpah bertukar2....kejap pro umno......kejap pro Pakatan.

      Tapi yang kita nampak memang Hadi Awang lebih berat kepada umno......dah sedondon pimpin tangan...........dari bunyi2 cakap dan tindakannya pon lebih terarah kepada umno. Pas tidak akan ke mana di bawah kepimpinan sekarang ni.

      Kalo Pas tidak sebulat suara maka lupakan saja kerjasama dgn deme ni. Asik main sorong tarik jerrr.......sudahnya masa kita terbuang.......agenda PRU Pakatan terganggu.......yg paling kita takot Pakatan boleh berpecah kerana Pas.

      Inilah yg ditunggu2 oleh pihak lawan......perpecahan Pakatan.

      Kita kena terima hakikat Pakatan akan menghadapi 3 penjuru......

      Masa PRU sudah hampir tak perlu buang masa dengan Pas lagi. Lebih baik fokus untuk memperkasa-kuatkan jentera2 Pakatan untuk hadapi PRU.

      Delete
    7. Esei Rafizi lawan FB Latheefa

      Setelah Rafizi mengeluarkan esei beliau sepanjang 2000 patah perkataan yang menentang rundingan berterusan dengan PAS, ahli majlis tertinggi PKR Latheefa Koya melemparkan kemarahan beliau terhadapnya.

      Rafizi telah menamakan mereka yang bersetuju dengan rundingan PAS dan mengambil pendekatan pragmatik.

      “Sila lihat apa yang dibuat oleh barah ini sekarang. Dia sedang memaksa parti pecah dua. Dia tak hadir mesyuarat. Tetapi dia berani hanya bagi kata dua melalui media. Ini namanya tindakan bacul," kata beliau dalam posting Facebook merujuk kepada Rafizi.

      Beliau juga membayangkan Rafizi sebagai agen Umno.

      Rafizi sememangnya sudah agak lama tidak hadir mesyuarat biro politik PKR disebabkan tidak bersetuju dengan sesetengah pemimpin termasuklah Latheefa.

      Tidak jelas jika Rafizi akan memutuskan untuk muncul dalam mesyuarat besok.

      Rafizi tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan maklum balas beliau semasa penulisan berita ini dibuat.

      Tuntutan mendisiplinkan Rafizi

      Bagaimanapun, dengan atau tanpa kehadiran Rafizi, kumpulan pro rundingan berhasrat untuk menuntut pertanggungjawabannya.

      "Saya tidak setuju dengan apa yang dilakukan Rafizi untuk pengetahuan umum dan ia seharusnya dibataskan sebagai urusan dalaman parti.

      "Walaupun beliau seorang naib presiden, beliau lemah dalam hal disiplin. Beliau tidak boleh bekerja dalam satu pasukan.

      "Dia fikir dia hero dan mahu menjadi hero," kata sumber yang bersetuju berunding dengan PAS dan akan hadir dalam mesyuarat besok.

      Sumber berkata mesyuarat juga akan membincangkan tuntutan akar umbi parti untuk mengadakan kongres khas.

      Delete
    8. HE..HE..HE.. TOTOK PAS MELEPAS. UMNGOK MELEPAS. INSYALLAH KERAJAAN M'SIA AKAN DIPERINTAH PH DGN DITUNJANGI OLEH PPBM..AMIN..

      Delete
    9. BANYAK LANGAU2 FUKATAN HAPRAK..SEDANG BERTERBANGAN DAN MEROYAN DARI TADI..PATUTLAH BAU BANGKAI BABI BUSUK.

      Delete
    10. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
    11. Berikut adalah senarai nama yang didedahkan sendiri oleh YB Rafizi;

      a) Team Pro PAS
      Timbalan Presiden PKR: YAB Dato’ Seri Azmin Ali
      Naib-Naib Presiden PKR:
      YB Tian Chua
      YB Shamsul Iskandar
      YB Xavier Jeyakumar
      Dr Shaharuddin Badaruddin
      Ketua Wanita PKR: YB Zuraida Kamaruddin

      Ahli-ahli Biro Politik PKR:
      YB Sivarasa Rasiah
      Dato’ Saifuddin Abdullah (Ketua Setiausaha PH)
      YB Dato’ Kamaruddin Jaafar
      Fahmi Fadzil (Pengarah Komunikasi PKR)
      YB Surendren

      Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP PKR):
      YB Elizabeth Wong
      YB Hee Loy Sian
      YB Senator Siti Aishah Shaik Ismail
      YB Senator Dr Mohamad Nur Manuty
      YB Dr Afif Baharuddin
      YB Haniza Talha
      Latheefa Koya

      b) Team Pro PH
      Naib Presiden PKR: YB Rafizi Ramli
      Setiausaha Agung PKR: Dato’ Saifuddin Nasution Ismail
      Bendahari PKR: Datin Paduka Dr Tan Yew Kew
      Ketua AMK PKR: YB Nik Nazmi
      Ketua Whip PKR: YB Dato’ Johari Abdul
      Ketua Penerangan PKR: Syed Ibrahim Syed Noh
      Pengarah Strategi PKR: YB Sim Tze Tzin
      Ketua Setiausaha Pengelola PKR: Fariz Musa
      Pengerusi Lembaga Disiplin: Jeneral (B) Dato’ Hadi Sdr
      Pengerusi PKR Sabah: YB Christina Liew
      Ahli Biro Politik PKR: YB William Leong (letak jawatan)

      Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP PKR):
      YB Dato’ Abdullah Sani Abdul Hamid
      YB Wong Chen
      YB Rodziah Ismail
      YB Fuziah Salleh
      YB Manivanan
      YB Gooi Hsiao Loong
      YB Azan Ismail
      YB Dr Idris Ahmad
      YB Dr Azman Ismail
      YB Aminuddin Haron
      Hassan Karim

      Cuma, kelihatannya ada nama yang tercicir dalam senarai tersebut, mereka bertiga sekeluarga iaitu;
      Ketua Umum PKR: Datuk Seri Anwar Ibrahim
      Presiden PKR: YB Datuk Seri Dr Wan Azizah
      Naib Presiden PKR: YB Nurul Izzah Anwar

      Delete
    12. ramai pemimpin serta ahli PKR hanya menunggu masa untuk keluar dari parti itu yang dianggap menjadi hamba kepada DAP.

      “Ramai di kalangan ahli tidak menyangka PKR sanggup mengkhianati rakan baik mereka iaitu Pas demi menjaga hati DAP.

      Delete
    13. HE...HE...HE...PKR PARTI ANAK BERANAK....
      PRU KE 14 AKAN BERKUBUR TANPA NISAN LER PARTI PKR NI....

      Delete
  4. hehe actually kan jgn layan
    ponorogo aka sotong aka
    kaki fitnah aka lafizi tu lol

    ReplyDelete
    Replies


    1. hello.. hello

      Rafizi dapat pingat Emas lah..

      Delete
    2. HE...HE...HE...RAPUJI SOTONG....
      SOTONG...GORENG TOPUNG PUN SODAPPPPP.....

      Delete
    3. Rafizi dan azmin ni kenapa.Siapa yg nk sabotaj ni.Penting sgt ke PAS buat pkr.Salah seorang mesti ada niat kianat.PH tolong buat sesuatu.Kali ni bg PPBM yg jd MB Selangor.

      Delete
    4. HE..HE..HE.. PAS HAPRAK DENGAN UMNO KLEPTO JADI KELDAI KLEPTO MELEPAS. PH TENDANG LOBAI SAMPAI MAMPOS..AMIN.

      Delete
    5. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
    6. ramai pemimpin serta ahli PKR hanya menunggu masa untuk keluar dari parti itu yang dianggap menjadi hamba kepada DAP.

      “Ramai di kalangan ahli tidak menyangka PKR sanggup mengkhianati rakan baik mereka iaitu Pas demi menjaga hati DAP.

      Delete
  5. Apa yang jelas Islam tidak mengamalkan sikap berkecuali. Ini jelas apabila Islam menegakkan prinsip "amar maa'ruf dan nahi mungkar". Menyeru kebaikan dan menyanggah keburukan/kejahatan adalah jelas sebagai penolakan kepada sikap berpura2, berkecuali, bantah dalam diam dan menjadi pasu bunga. Sudah jelas bahawa sesiapa yang berkecuali ketika melihat kemungkaran dan kerosakan adalah "sekutu" kepada pihak2 yang berbuat kemungkaran.

    Maka apabila PAS sudah bersikap berkecuali terhadap kemungkaran yang dilakukan oleh UMNO dan BN, sudah terbukti bahawa PAS adalah sekutu UMNO, BN yang bermakna bahawa PAS adalah musuh PH dan musuh rakyat. Masih ada lagikah hujah dan kewajaran untuk berunding dengan musuh yang sudah mengishtiharkan perang secara rasmi? PAS sudah menyatakan niatnya untuk merampas Selangor dari PH, mahu berunding dengan PAS lagi? Kalau begitu kenapa tidak berunding juga dengan UMNO? Kepada pemimpin2 PKR yang masih lagi bermain wayang dan mengejar jawatan sambil membelakangkan kehendak dan kepentingan rakyat, berhentilah sebelum kamu dikuburkan oleh rakyat!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak setuju dengan kenyataan PAS berkecuali di dalam kemungkaran. Kemungkaran takfir mereka itu tidak kurang hebat berbanding kemungkaran menyamun wang rakyat yang dibuat UMNO.

      Satu parti takfir dan satu parti pengkhianat.

      Di bawah Najib dan Hadi, PAS dan UMNO memang layak sesama sendiri. Jodoh mereka dah sampai.

      Ibarat jodoh Najib dan Rosmah. Mereka layak sesama sendiri dan hanya jodoh mereka sampai lambat.

      Delete
    2. HE...HE...HE...IBARAT JODOH PAS DAN PKR....JODOH MEREKA TAK PANJANG....KAH...KAH...KAH....NAK MAMPOS LER PKR TUUUUU.....

      Delete
    3. HE...HE...HE...NAJIB MENANG. KITA TERAJANG SAMPAI MAMPOS TUN M, ANWAR, JIJAH DAN HADI AWANG...PAS DAN FUKATAN HAPRAK NAK MAMPOS LER TUUUUU....

      Delete
    4. HE..HE..HE..TUN MENANG KITA TERAJANG SAMPAI MAMPOS NAJIB, ZAHID, HADI AWANG DAN TUAN IBRAHIM..UMNGOK DAN LOBAI PAS 90JOTA NAK MAMPOS LER TUUUU..

      Delete
    5. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......TU PUN ASYIK BERGADUH SESANA SENDIRI ....NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
    6. ramai pemimpin serta ahli PKR hanya menunggu masa untuk keluar dari parti itu yang dianggap menjadi hamba kepada DAP.

      “Ramai di kalangan ahli tidak menyangka PKR sanggup mengkhianati rakan baik mereka iaitu Pas demi menjaga hati DAP.

      Delete
  6. Pengundi hanya ada dua pilihan sekarang.
    1-Bn + Pas
    2-Pakatan Harapan
    Memudahkan pengundi utk membuat pilihan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper29 August 2017 at 07:29

      Betul tu bro 0719.

      Sebenarnya dalam PRU akan datang ianya tetap merupakan pertandingan 1 lawan 1.

      Pakatan Harapan lawan BN + PAS.

      Cuma kita harus sama-sama berkerja keras untuk menyampaikan maklumat ini kepada seberapa banyak rakan dan taulan supaya mereka juga paham.

      Delete
    2. No 1. tiada pendirian, asyik menyusahkan hidup rakyat ..dengan hutang.

      Pilih no 2. Ada matlamat, membina semula negara.

      Delete
    3. Setuju dengan bros trooper dan UP

      Delete
    4. Setuju, rakyat vs najib klepto

      Delete


    5. mulai sekarang jangan kata lawan 3 penjuru.

      3 penjuru sebenarnya tidak ujud, ia nya prepepsi yang di sengaja di cipta oleh PAS.

      Delete
    6. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    7. HE...HE...HE...FUKATAN HAPRAK DAN PAS KALAH KITA TERAJANG TUN M, ANWAR, JIJAH DAN HADI AWANG MASOK TONG SAMPAH....AMIN.....

      Delete
    8. Setuju dgn Anon 7.19......

      Pada pendapat teman..........Pakatan perlu buat banner atau bunting PRU yg mudah dipaham oleh sumer orang terutamanya orang2 tua....

      Dua pilihan untuk mengundi :-
      1. PAKATAN HARAPAN
      2. BN + PAS

      Macam ni mudah ditangkap oleh pikiran oleh sumer peringkat umor.......terutama warga2 tua yang berumor 70++.......

      Jadi dengan sendirinya ia sudah terbahagi kepada 2 package yg berlainan..........maka pilih salah satu saja.......mudah macam tu.

      Delete
    9. HE..HE..HE..LOBAI PAS MELEPAS.. UMNGOK PUN SAMA SAMA MELEPAS... INSYAALLAH KERAJAAN MALAYSIA BAKAL DIPERINTAH PAKATAN HARAPAN DENGAN DITUNJANGI PPBM SELEPAS PRU 14.. AMIN...

      Delete
    10. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......TU PUN ASYIK BERGADU SESAMA SENDIRI...NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
    11. ramai pemimpin serta ahli PKR hanya menunggu masa untuk keluar dari parti itu yang dianggap menjadi hamba kepada DAP.

      “Ramai di kalangan ahli tidak menyangka PKR sanggup mengkhianati rakan baik mereka iaitu Pas demi menjaga hati DAP.

      Delete

  7. Bila sudah sepakat mesti bermuafakat
    Tangan dijabat bertegur sapa
    Sikap hormat dipandang indah
    Amalkan sikap bersatu hati
    Berganding bahu demi mencapai satu kejayaan

    Iaitu...

    Menumbangkan Umno/Pas/BN pada PRU 14 !
    In Shaa Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper29 August 2017 at 07:29

      Amin!

      Delete
    2. Amin,amin,amiiiiiiiin.

      Delete
    3. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    4. HE...HE...HE...BN MENANG KITA TENDANG FUKATAN HAPRAK DAN PAS MASOK KANDANG BABI DAPIGS....AMIN....

      Delete
    5. HE..HE..HE..LOBAI PAS MELEPAS..UMNGOK SAMA SAMA MELEPAS.. PAKATAN HARAPAN MENANG.. KITA TERAJANG NAJIB,ZAHID,HADI AWANG DAN TUAN IBRAHIM MASOK KANDANG BABI.. AMIN..

      Delete
    6. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......TU PUN ASYIK BERGADU SESAMA SENDIRI...NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
    7. ramai pemimpin serta ahli PKR hanya menunggu masa untuk keluar dari parti itu yang dianggap menjadi hamba kepada DAP.

      “Ramai di kalangan ahli tidak menyangka PKR sanggup mengkhianati rakan baik mereka iaitu Pas demi menjaga hati DAP.

      Delete
  8. Malaysian Cybertrooper29 August 2017 at 07:25

    Semoga dengan adanya kata putus ini maka ahli PAS yang mengharapkan PAS akan turut serta dalam Pakatan Harapan akan segera keluar dari Parti Ajaran Sesat itu dan masuklah mana-mana parti komponen yang ada dalam Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Kenyataan yang ringkas tapi kesannya meluas. Tiada lagi agak-agak, harap-harap dan lainnya.

      Pilihannya sudah amat jelas BN atau PH.

      Dan Jibby akan terus keresahan dengan kenyataan ringkas ini.

      Delete
    2. Bro John Doe/MC,

      Betul. Dengan kenyataan Majlis Presiden PH ini, Keadaan Jibby, luar dan dalamnya..sudah tidak tenteram.

      Jom kita ringkaskan, mudahkan dan susun dengan teratur. In Shaa Allah akan berjaya.

      Delete


    3. PAS hanya pengacau. PAS sama sekali tidak akan dapat tumbangkan UMNO kerana Hadi mahu Najib terus jadi PM.

      Jika ada di kalangan pemimpin bawahan PAS yang berfikiran seperti Rafizi yang cadangkan di adakan kongres, PAS juga sepatutnya mencadangkan muktamar khas samada PAS perlu berkecuali atau bekerjasama dengan PH atau UMNO.

      Buktikan ahli PAS perlu di hormati..

      Delete
    4. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    5. HE...HE...HE...NAJIB AKAN MENANG. KITA AKAN TERAJANG TUN M, ANWAR, JIJAH DAN HADI AWANG SEKALIGUS. PAS DAN FUKATAN HAPRAK AKAN MAMPUS....AMIN.....

      Delete
    6. Setuju dgn Bro Msian Cyber...........mana2 ahli PAS yg tidak yakin lagi dengan perjuangan Pas dan mana2 yg pro Pakatan tu..........ada baik merealisasikan perjuangan anda dalam Pakatan.............contoh Dato' Mahfuz Omar perjuangannya yg lebih miring kepada Pakatan.

      Delete
    7. UP, keadaan ini sebenarnya untungkan BN. Kini memang akan terjadi perlawanan 3 penjuru dibanyak kawasan. Penyokong pembangkang akan pecah dua sebagaimana dilihat di Sg Besar dan KK. Peluang untuk menang bertambah. Hatta sebahagian pemimpin Pembangkang sendiri tak tentu boleh pertahankan kerusi mereka. Ini termasuk Gombak, Permatang Pauh, Pandan dan Lembah Pantai. InsyaAllah dgn kes Rewcastle dan DOJ selesailah fitnah 1MDB tak lama lagi. Sebahagian mereka yg tertipu akan sedar. Namun sebahagian yg lain yg dah tertutup akal kerana hasutan akan tetap berada di jalan yg bengkuk. Kita teruskan doa untuk mereka ini.

      Delete
    8. HE..HE..HE..TUN MENANG KITA AKAN TERAJANG NAJIB,ZAHID,HADI AWANG DAN TUAN IBRAHIM SEKALIGUS.. LOBAI PAS DN UMNGOK AKAN MAMPOS..AMIN..

      Delete
    9. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......TU PUN ASYIK BERGADU SESAMA SENDIRI...NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
  9. Kecelaruan sudah pun terungkai. Mudah bagi penyokong dikedua belah pihak utk membuat keputusan.

    ReplyDelete
  10. Kepimpinan PAS tu kampong habisss, hanya mampu bawak malaysia ke belakang, jadi "maju" setanding dengan kelantan kalau ikut rentak PAS. Nak layan buat apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS parti kuat merajuk..
      Kalau tak layan rasa hati..
      Kalau terlebih layan..riak, sombong, takbur diri..

      Delete
    2. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    3. HE...HE...HE...UMNO AKAN MENANG BANYAK. KITA AKAN TERAJANG PAS KALDAI DAN FUKATAN HAPRAK SAMPAI MAMPUS....AMIN....

      Delete
    4. HE..HE..HE..PAKATAN HARAPAN AKAN MENANG BANYAK. KITA AKAN TERAJANG LOBAI PAS KALDAI DAN UMNGOK SAMPAI MAMPOS..AMIN..

      Delete
    5. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......TU PUN ASYIK BERGADU SESAMA SENDIRI...NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
  11. Ini semua salah madey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu ini semua salah Madey.

      Dulu bila Madey nak tubuhkan PPBM Nazri kata Madet ditolak oleh semua parti-parti pembangkang yang wujud dan sebab itulah ia terpaksa tubuhkan PPBM.

      Kini Madey (dll juga) dah berjaya satukan semua pembangkang di bawah satu gabungan.

      Memang ini semua salah Madey.

      Delete
    2. John Doe..
      Nk aku ulas pasal inferiority dn denial syndrome tak?

      Malu nanti bro..

      Delete
    3. Ulas je laaa, no hal..

      Delete
    4. Action speaks louder than word, bring it on! We are waiting

      Delete
    5. Yes bro, please do so.

      And since the main sources of these two subjects are in English please do so in the said language.

      Bring it ON.. We are waiting.

      Delete
    6. I dont think he is gentlemen enough to answer our call bro john! Just what i thought! He's just a piece of pussy. Pussy..pussy..pussyy

      Delete
    7. Bro Macy,

      Unlike the tikus who lives in denial and is so keen to keep on calling other people 'bodoh , bingai, bengap' just to calm and persuade himself that 'I aint stupid and thats y i hv no qualms whatsoever in calling others stupid and the like', I live in a world where it is my obligation to give others the benefits of any doubt.

      (I only started calling Mr J pendusta after I have no doubt that he is a pendusta, and that only happens after all his allegations and autas have been answered and he couldnt reply, buf yet he still dares to keep on bringing up the same issues every now and then).

      Eventhough the tikus is still appearing As a tikus, I am giving him the benefit of the doubt that he will be able to walk his talk, and of course the first step is to step out of the anonyMOUSE world'.

      Well, let us just wait and see.

      Delete
    8. guys, the worst denial syndrome now is plaguing klepto and the gang.....

      they even denied that they purging shit even they smelled shit all over the world

      Delete


    9. Tak tahu apa jadi pada HARAPAN, jika Tun tak ada bersama pembangkang.

      Alhamdulillah..

      Delete
    10. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    11. HE...HE...HE...PAS HANYA KALDAI KAMI SAHAJA. KAMI AKAN TENDANG PAS LEPAS PRU. UMNO LAGI KUAT DARIPADA PAS DAN FUKATAN HAPRAK. UMNO AKAN PERINTAH SAMPAI PAS DAN FUKATAN HAPRAK MAMPUS....AMIN.....

      Delete
    12. 8.09.....why suddenly so quiet gone missing..??

      Where's your comment regarding inferiority n denial syndrome..??

      We've been waiting from morning till noon....

      Hello anon 8.09......are you there...???

      Delete
    13. HE..HE..HE..LOBAI PAS MELEPAS.. UMNGOK SAMA SAMA MELEPAS.. INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA BAKAL DIPERINTAH OLEH PAKATAN HARAPAN YG DITUNJANGI PPBM SELEPAS PRU 14.. AMIN..

      Delete
    14. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......TU PUN ASYIK BERGADU SESAMA SENDIRI...NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
    15. Umno bakal jadi mendiang..tahniah najib! Berguna jugak najib ni rupanyer

      Delete
  12. .
    Tikus nk jolok sikit..

    Xde 3 penjuru dpt tawan 7 negeri...
    Putra Jaya jd mudah..

    Klau ade PAS..
    Dpt berapa negeri?
    Putra Jaya memang tetap ade tp dapat tak??

    Berdegar degar bgtau PAS x kuat..
    Tetiba je Putra Jaya nmpak kelam?


    Ulas sikit macai..
    Klau boleh bersilat ramai ramau..


    Tikus serah diri ni


    ReplyDelete
    Replies
    1. Busuknya tikus ni! Lubang mana yg kau dah masuk? Lubang 1mdb ke?

      Delete
    2. A brief reply from me:-

      Hanya orang yang dungu sahaja yang akan menyangka selepas berlakunya banjir besar tiada sebarang perubahan yang akan berlaku pada bentuk muka bumi.

      It doesn't take a genius to understand that but a moron will never be able to understand it, no matter how genius the explanation is.

      Delete
    3. Bro John Doe .

      I truly agree with you .

      " jika tiada ombak , masakan pantai beloh berubah "

      Menyentoh tentang ini , saya masih ingat malapetaka tsunami besar dahulu .

      Sejurus peristiwa itu ,Bapak Hasan Tiro telah berkunjong ke sini dari Sweden untuk bertemu dengan masyarakat Aceh . Saya sempat bertemu beliau sambil minum kopi di salah coffee house di Bangsar.

      Ketika berbual , dia lontarkan soalan :

      " Apa pendapat bapak tentang Jakarta ? SBY telah memanjangkan " olive branch " kepada GAM ".

      Terperanjat saya . Walaubagaimanapun , saya berterima kaseh kepada beliau kerana sudi bertanyakan pendapat saya . Saya katakan yang saya bukan nya "orang besar" , hanya manusia kerdil sahaja.

      Secara jujur saya katakan "why not give a try ?" Besar kemungkinan bolih mendatangkan lebih kebaikkan di Aceh .
      Tambahan , saya belum pernah melihat seorang Presiden Indonesia yang bersunggoh sunggoh , jujur serta ikhlas mencari kedamaian di Aceh . Juga belum pernah ada Presiden yang sudi menjejaki kaki di Aceh serta mendirikan solat berjema'ah bersama penduduk Aceh .

      Alhamdullilah , rentetan dari peristiwa tsunami itu , Aceh telah banyak berubah . Alhamdullilah juga , kerana Bapak Hasan Tiro sempat "mencium" bumi Aceh sebelum kembali kerahmatulah selang 3 bulan ke Aceh .

      Delete


    4. Itu semasa PAS berdolak-dalih dan pemimpin PKR pro PAS usahkan rundingan.. Senario dah berubah.

      Harapan kelihatan berpecah dan kesannya tak baik. Jika Harapan teguh bersatu seperti sekarang dan menghadapi serangan BN dan PAS bersama-sama oleh kesemua pemimpin tertinggi dengan keras, bukan 7 negeri tapi 9 negeri dapat ditawan.

      Harap geng Azmin jangan segan-silu hentam PAS..

      Tunggu hasil kajian selepas ini!

      Delete
    5. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    6. HE...HE...HE...FUKATAN HAPRAK DAN PAS AKAN MAMPUS SEBAB IKUT UMNO. JADI KALDAI. PRU UMNO DAH SEDIA SEMBELIH PAS DAN FUKATAN HAPRAK SAMPAI MAMPUS. AMIN...

      Delete
    7. Kita dah tempah kubur umnooo!dgn nisan skali! Kesian cai..x dpt la dedak nanti

      Delete
  13. Rakan kongsi yg hanya boleh diyakini utk dipercayai shj layak berada didalam perkongsian atau pun pakatan. Apakah rakan yg dicurigai layak utk berada dlm sebarang pakatan atau perkongsian? Apakah jaminan yg kita ada bagi memastikan kita tidak dikhianati?

    ReplyDelete
    Replies


    1. Sekiranya PAS u turn atas desakan ahli dalam parti...

      Menerima PAS semula selepas keputusan Majlis Kepimpinan memutuskan tidak ada lagi rundingan akan memberi kesan yang sama..

      melainkan pemimpin PAS dan ahli nya yang membantah menyertai AMANAH atau parti lain dalam Harapan.

      Oleh kerana PAS beralih ke pada Melayu boleh lah bersama PPBM.

      Delete
    2. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    3. HE...HE...HE...FUKATAN HAPRAK YANG NAK PAS AKAN JADI KHADAM UMNO. FUKATAN HAPRAK IKUT PAS JADI KALDAI. KAMI UMNO AKAN PERINTAH SAMPAI MATI. PAS DAN FUKATAN HAPRAK BOLEH MAMPUS... AMIN..

      Delete
  14. BERMULA LAH KEJATUHAN PAS N UMNO... SETELAH DI JELASKAN.. MUDAH SMUA RAKYAT AMBIL KEPUTUSAN UNDI HARAPAN...TAHNIAH.. DARI RAKYAT UTK KEPIMPINAN HARAPAN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah atas kemenangan awal pakatan!

      Delete
    2. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    3. HE...HE...HE...PAS IKUT UMNO. UMNO BOSS. KAMI KEKAL PERINTAH MALAYSIA DENGAN PAS SEBAGAI KHADAM...AMIN...

      Delete
  15. semua pihak wajib akur dgn keputusan kepimpinan tertinggi PH.

    saya amat yakin jika PAS berseorangan dlm PRU14 ini,maka ia nya akan menguncup n menjadi parti 'nyamuk' akhir nya. dlm erti kata yg lain, parti ini lah yg akan kehilangan semua nya.

    dlm pada itu, saya berdoa agar PAS akan sadar yg hayat mereka bergantung kpd bekerja sama sepenuh nya dgn PH.

    sekarang ini biar lah kita tunggu saja utk PAS pula merayu utk bersama sama PH. pintu kerja sama tidak seharus nya d tutup.

    "in politics happenings can b stranger than fiction".

    salah hari bulan tghh(HADI)sendiri yg akan kecundang dlm masa terdekat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika tak ingin dikhianati, jgn dekati mereka.

      Delete
    2. With all due respect to sifu pak rahman.

      Sejak saya mengenali pak rahman jpc di alam siber lebih setahun yang lalu, kami punya perbezaan pendapat yang ketara pada dua perkara. Pertama tentang kerjasama dengan PAS dan kedua tentang Zahid Hamidi.

      Hari ini saya melihat pak rahman jpc akhirnya akur dengan pendapat saya bahawa Zahid juga sama tidak layak dengan Najib. Menggantikan Najib dengan Zahid tidak akan membawa apa-apa kebaikan pun.

      Perbezaan pendapat kami kini hanyalah pada isu PAS. Selepas PAS sudah dinyahkan daripada kebarangkalian terlibat dengan PH, pak rahman pula masih kelihatan mahukan PAS bersama-sama.

      In shaa Allah saya akan sabar menunggu hari di mana pak rahman akur bahawa we are better of without PAS.

      Sama ada sebelum atau selepas kejatuhan PAS-UMNO in shaa Allah saya akan setia menanti harinya.

      Apa pun untuk pak rahman jpc, salute dari saya.

      Salam perjuangan.

      Delete
    3. Sdra Rahman ,

      Pada pendapat saya , kenyataan majlis presiden Pakatan harapan itu jelas dan nyata .

      There is no point for further discussion on the subject of collaboration with PAS anymore . Pakatan should concentrate more on the strengthening the stability and strategy of the party . 100 ~200 days left to election is a very short time . To waste time on something very doubtful and dubious should be kept aside .

      I agree with you "in politics happening can b stranger than fiction"

      But to tackle " musuh dalam selimut " will be more problematic than that .

      Delete
    4. Pak Diny,

      My opinion that we are better off without PAS is based on two happenings in the history of the Muslims, one before the great prophet and the other after.

      The first is the story of king Thalut As appeared in the AlQuran surah Albaqarah verse 249.

      Thalut had warned his army not to drink from the river and those who disobeyed his order were told to leave.

      Mathematical calculation, this is a wrong decision as the numbers of the army personel shrinked. But yet he won.

      The second is the story of another king by the name Solahuddin al-ayubi.

      He did the same thing, ordering those who did not perform qiamullail the night before not to join in the battle and despite the lower numbers of men due to this order, he won.

      Moral of the story; it is not just about fighting the enemies within is more problematic, but sometimes it is also about having only those with the needed qualities on Board.

      Unlike festivals, in war there is no such thing As 'the more the merrier'

      Delete
    5. My humble view: we should close the door unlock for now. Hadi will probably be tasting his own medicine sooner than he thought. Ramai yg dalam pas sedang menunggu anxiously fot that moment, and the tally mounting up as clock is ticking. Until then, pakatan should go on with thier business and let pas with his. As i mentioned before, this time around, it's the people against najib.

      Delete
    6. Solahudin al-ayubi ?

      Wow , I have a couple of books on him . Reading about him will leave a good impression as well as good lesson to me .

      Delete
    7. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete


    8. ikut Islam kena bagi PAS dalam edah.

      3 tahun 6 bulan selepas di lantik Presiden yang baru.

      Delete
    9. HE...HE...HE...UMNO PARTI LAGI KUAT DARI PAS. KAMI BUAT PAS JADI KALDAI HAPRAK. UNTUK FUKATAN HAPRAK.

      Delete
    10. Pak Rahman......betol pintu kerjasama tidak harusnya ditutop..........tapi teman tak rasa Hadi Awang mau turunkan egonya untuk bekerjasama dengan Amanah/DAP yg merupakan parti komponen Pakatan.

      Yang teman nampak.........Pas lebih melayan perasaan ego mereka dari kepentingan rakyat...........dan lari jauh dari perjuangan sebenar mereka..........hingga cukop mau jadi penasihat umno saja.

      Sebenarnya mereka bukan begitu sehaluan sangat dengan rentak umno............tapi oleh kerana dibelenggu dgn perasaan ego maka digagahkan jugak untuk rapatkan diri dgn umno..........di samping dapat meraih sedikit faedah dari hubungan tersebut.

      Umno pon umpama orang mengantuk disorong bantal.........memang mencari peluang untuk mendapat sokongan.

      Apa pon.......keputusan pihak kepimpinan Pakatan itu ialah yg terbaik bagi Pakatan.

      Sekarang dengan tidak berbelah bagi lagi..........Pakatan boleh fokus terus kepada langkah2 persediaan untuk hadapi PRU14.

      Salam perjuangan kepada Sifu Pak Rahman.

      Delete
    11. SAYA HORMATI PERBEZAAN PENDPT.

      SAYA MASUK GELANGGANG D PEKAN HANYA LAH DGN SATU TUJUAN SAJA - UTK MENGALAHKAN PASANAGAN KLEPET INI.

      KITA TIDAK TAHU APA YG TERSIRAT D HATI ZAHID. SAYA PERCAYA SEBELUM 'COUP DE GRACE' DTP D LAKSANAKAN, NAJIB TLH DPT MENGHIDU NYA N MELANTIK HISHAMUDDIN SELAKU 'PANGLIMA PERANG'NYA. ZAHID TLH D CHECK MATE N D NEUTRALISE.

      DGN KEPUTASAN PH INI , MAKA 'THE TABLES R TURNED AGAINST PAS NOW'. SEKARANG MEREKA PULA TERPAKSA MERAYU JIKA MAHU BERSAMA N PH PULA BOLIH MELETAK KAN SYARAT2 TERTENTU.

      UTK 'MOTHER OF ALL BATTLES' INI, KITA MEMERLUKAN 'ALL HANDS ON DECK'.

      CERITA SELEPAS PH MENAWAN PUTRAJAYA BOLIH D BINCANG KEMUDIAN.

      Delete
    12. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......TU PUN ASYIK BERGADUH SESAMA SENDIRI...NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
    13. KAH...KAH...KAH...
      CERITA SELEPAS PH MENAWAN PUTRAJAYA BOLIH D BINCANG KEMUDIAN.
      TAK SEMPAT NAK BINCANG DAHHHH.....
      AHLI PKR DAN PPBM PUN DAH BERGADUH SESAMA SENDIRI.....ALAMAK NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
  16. Memang elok PH tidak berkerjasama dengan pas
    Matlamat pas kita dah nampak jelas
    Menentang um..no,no mereka dah malas
    Sikapnya lebih kepada menyokong dari membidas..

    Apakah yang pemimpin pas dok cari
    Yang kita nampak hanyalah kepentingan perut sendiri
    Jika tidak,masakan mereka menyokong pencuri
    Takkan mereka tak tahu sibijan tu pembohong bersiri..

    Sekurang kurangnya PH mendapat hikmah
    Musuh dalam selimut dibuang sudah
    Kalo tidak pasal pembahagian kerusi dengan pas confirm akan berbalah
    Awal awal lagi perkara ni dapat dilihat dan sudah ditelah..

    Sekarang mari kita lihat
    Apa yang parti pas akan buat
    Mungkinkah hubungan terlarang dengan um..no,no akan diikat
    Atau masihkah tegar lagi mereka melakukan maksiat..

    Bye, bye baby dont you cry
    In the next GE pas will die
    And people are going to ask why
    Because they are full of shit and lie..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaikkk bro Perak Man.....kita tunggu kembor mike masok line.

      Delete
    2. BANYAK LANGAU2 FUKATAN HAPRAK..SEDANG BERTERBANGAN DAN MEROYAN DARI TADI..PATUTLAH BAU BANGKAI BABI BUSUK.

      Delete
  17. Pujian pada pimpinan tertinggi pakatan harapan kerana tangkas dan bijak dlm mengawal isu khusus kecelaruan MB selangur menaruh harapan pada Pas sedangkan tak sedar beliau dipermain oleh Pas untuk pecah belahkan pakatan menghadapi umno. Azmin kena insaf sekarang bahawa tanpa Pas beliau boleh pertahankan kerusi gombak atau beliau bolih dapat kerusi bukit bintang atau Kepong dengan persetujuan rakan Dap, tak perlu runsing meskipun pakatan tak bergantung pada undi pos macam parlimen pekan

    ReplyDelete
  18. Finally. Firm and fast decision is a must. Only then can move forward.

    ReplyDelete
  19. Setuju! There's a lot going on in PAS itself than meets in the eye. Most of us in pakatan, if i may say so, have already made our mind up. Nothing is standing between us and putrajaya.

    ReplyDelete
  20. At last, Good riddance to Pas!!!............HEHEHE

    ReplyDelete
  21. berdasarkan kerusi pru lepas, memang pas agak kuat.

    itu ketika bersama PR.

    PKR perlu tolak pas terus kerana...

    pengundi PR majoritinya akan terus bersama PH. pengundi PKR akan kekal bersama PH. tp jika PKR melayan pas yg berpenyakit itu, maka pengundi akan berpecah.

    melayan pas tidak akan menambah sokongan kpd PKR malah merugikan lagi.

    sokongan kpd pas tidak akan padu lagi kerana sebahagian akan menyokong Amanah. begitu juga undi utk umno akan beralih sebahagiannya kepada Bersatu.

    maka dlm konteks Selangor, pas dan umno akan lebih kehilangan sokongan berbanding PH yg dijangka akan semakin kukuh.

    kalau azmin masih terhutang budi dgn pas, itu adalah peribadi dan pas tidak menagih balasan kerana pas harapkan pahala bukan dunia.

    jika sebelum ini azmin kata layanan kpd pas adalah keputusan parti maka kita hari ini keputusan PH telah rasmi menolak kerjasama politik dgn pas.

    utk kerjasama jamuan makan kenduri kendara solat jemaah makan angin pergi haji umrah dsb... sila lah azmin berekreasi dgn pas.. tiada masalah.

    ReplyDelete
  22. Off topic ckit, tahniah malaysia berjaya capai target 111 emas. But celebration cut short dgn incident beli tiket

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Mr J rasanya terlibat dalam Sea Games ni. Punoh ranah sabotaj diri sendiri. Lawak jugak tengok fatal mistakes diorang buat. Betul jenis tak hormat negara orang langsung. Siap negara sendiri punya nama jadi KUL dengan bendera SG? Hancur Sea Games kali ni.

      Biasa Geng Mr J ada gak berbalas sampai ke subuh. Agaknya dah teruk kena kut dengan KJ dan Puad.. tak puas hati punya pasal. Sabotaj berterusan.......
      sabotaj........................

      Delete
    2. HE...HE...HE....SUKAN PUN NAK DIPOLITIKKAN.....
      AGAK-ADAKNYER....BILA SI BOBOI ANAK KESAYANGAN MADEY MAMAK KERALA KUTTY...TU JADI MENTERI BELIA DAN SUKAN ...BARU MACAI FUKATAN HAPRAK PUAS HATI KOTTTTT....
      APA-APA PUN TAHNIAH MALAYSIA....MUNGKIN PINGAT MAS LEBIH SASARAN 120 LEBIH....

      Delete
    3. He he he, bendera terbalik, negara tunggang langgang, jual tiket pun kecoh.. ingatkan cai langsuir pondan jer bodoh, satu kabinet pun sama....hehe he

      Delete
    4. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......TU PUN ASYIK BERGADU SESAMA SENDIRI...NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
  23. PPBM lawan UMNGok. PAN lawan PAS. DAP lawan Mca. PKR lawan Mic dn kawasan campuran. Dh ngam tu.

    ReplyDelete
  24. tubuh segera kerajaan PH di SELANGOR dan bukan lagi kerajaan PR.EXCO PAS boleh berehat.

    ReplyDelete
  25. Tak kira berapa penjuru; PH sudah tunjukkan belang rimau untuk tidak bekerjasama dengan PAS. BN masih tunjuk belang tikus dengan main tarik tali dengan PAS. PH tak takut kalah, BN yang takut kalah.

    Bagi orang PH seperti saya; bukan sahaja perubahan politik diperlukan. Tanpa PAS; lagi senang kita ubah minda dan mentaliti melayu2 di luar bandar. Antara yang perlu diubah segera ialah: melayu adalah melayu; melayu bukan arab. Perangai berpuak arab perlu dihumban dari dunia melayu. Sama juga perangai taksub pada pemimpin bersandarkan jubah dan pandai cakap dan mampu jerit2 masa bagi ucapan. Minda melayu kampung perlu diubah agar mereka boleh menilai tahap kecerdikan pemimpin. Kalau tak, orang2 spt Sahabat yg bermentaliti kampong habissss akan terus ujud. Ni dah abad ke 21 dah weihhhh.

    ReplyDelete
  26. Saya ahli Pkr,Pkr (azmin),sya berpendapat pkr buang masa berunding dgn pas,sbab kita tahu pas di pimpim oleh Hadi dan 40 lobai tarbus,akan hanya mengikut TERM dia shj,Hadi dah siang2 bagi tahu,Dia nak jadi big-boss,orng lain hanya dengar cakap dia shj.
    Sedangkan 40 lobai tarbus dalam senyap2 berbaik-baik dgn umno,bila lobai tarbus dah siap sedia 42 dun untuk selangor.sedangkan azmin and the kartel,masih mengharapkan orng amanah buat kerja dia.inilah masaalah azmin dia hanya fikir kuasa dia shj,nasib baik ada PPBM/Amanah,saya fikir kekuatan PKR hanyalah datang dari rakyat,sedangkan rakyat beri amanah pada pemimpin pkr,sebahagian drpda mereka hanya fikir perut sendiri shj.Saya syorkan group rafizi yg bertungkus lumus bekerja bersama PH.hIHG TIME UNTUK PKR TINGGALKAN PAS.
    Selagi hadi and 40 lobai tarbus ada,pas takkan berubah,.saya percaya jika mereka berkongsi kuasa dgn umno pun,akhirnya mereka tetap akan berkelahi dgn umno atas sebab,Aku ulama,aku islam,islam ada kuasa untuk over-rule semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    2. KAMI PENYOKONG UMNO AKAN TENDANG PAS MACAM TENDANG BABI. PAS DAN UMNO KONGSI KUASA TAPI JAWATAN JANGAN HARAP. SIALAN. PAS BABI.

      Delete





  27. Ini yg di katakan multiuturn oleh PH.... Buat lah seberapa banyak u turn lagi yg mampu untuk menipu rakyat.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam u turn ruu tu lerrrr...apa status skrg? On ka ; off ka; pas punya ka; bn punya ka; ada amendment lagi ka; parti sabah sarawak sokong ka tak sokong, nancy shukri nak undi atau nak keluar dewan?

      Delete
  28. Pembelit Amator SeMalaysia dah gigit jari sbb tak dapat nak belit PKR dan PH. Selepas ni giliran siapa pula jadi target?

    ReplyDelete
  29. Tiada strategi yg lebih baik untuk menang kecuali dapat meyakini rakyat...kerana merekalah yg akan memangkah nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    2. PAS KENA IKUT UMNO SEBAGAI KETUA. TAK IKUT KAMI AKAN IKAT MACAM IKAT BABI. KAMI ADA KUASA UNTUK BUAT APA SAJA PADA PAS.

      Delete
    3. LAH...TAK PERASAN...KEJORA DAN LANGAU2NYA..SEDANG BERTERBANGAN DARI TADI..PATUTLAH BAU BUSUK.

      Delete
    4. Langsuir pondan dah punch card

      Delete
    5. HE...HE...HE...PAS HAPRAK DAN FUKATAN HAPRAK DUA-DUA SAMPAH SARAP...TUN M, HADI AWANG DAN JIJAH AKAN KALAH....AMIN....

      Delete
    6. Nyah, dah makan? Dedak lauk apa tghari ni?

      Delete
    7. MAKAN TULANG BABI TO' KONG LIM KIT SIAL DAPIGS LER KO....

      Delete
    8. LAH...TAK PERASAN...UP THE MODERATES DAN LANGAU2NYA..SEDANG BERTERBANGAN DARI TADI..PATUTLAH BAU BANGKAI BABI BUSUK.

      Delete
    9. Alaa nyah ni, tanya makan pun marah! X rock la nyah ni! Dah bosan makan taik jho lo ker?

      Delete
    10. Nyah, cuba taik jho lo tu kau masak lemak cili api skali skala! He2

      Delete
    11. KAH...KAH...KAH....FUKATAN HAPRAK DITUNJANGI OLEH PPBM.....UHUK...UHUK....UHUK....KETUA TO'KONG LIM KIT SIAL TU NAK LETAK MANA.....PPBM PARTI CIPUT JERRRRR......TU PUN ASYIK BERGADU SESAMA SENDIRI...NAK MAMPOS LER TUUUUUU.....

      Delete
  30. Jika PKR merasakan mereka memerlu kan PAS untuk kelansungan politik diSelangor..Kami rasa sudah sampai masanya untuk kami tidak memerlukan PKR..
    Pada kami PAS hanyalah parti SAMPAH..
    yang tak perlu lagi diperkenalkan kebodohan, kebangangan dan ketololan nya kepada semua..

    ReplyDelete
  31. Bro Perak Man terbaek madah
    Bijan itu gelisah sudah
    Rakyat tahu Hadi sebelah
    Guna PAS takut nak kalah!

    Apa guna cuba bersama
    Kuatkan Pakatan lebih bermakna
    Bukan hanya Selangor dikira
    Tapi untuk seluruh negara!

    Dengarlah juga rintihan ahli
    Yang tentunya fobia tentang jibby
    PAS hanya mendengar Hadi
    Um-no disokong PRU ini!

    Kini Pakatan lawan Barisan
    Marilah sokong terus Pakatan
    Kampung dan bandar sokong habisan
    Bersama rakyat selamatkan watan!

    A pack of lies named Hadi
    Religiously misleading whole country
    Preaching words that aren't havenly
    As to be an ally to the Klepto Jibby!

    ReplyDelete


  32. yang sepatutnya terlebih dahulu tinggalkan PAS dan Hadi ia lah Tuan Ibrahim dan Iskandar Selangor.

    Apa pun Sebaik-baik nya pemimpin Harapan terutama AMANAH jangan serang PAS sekadar pertahanan kan hujah dan perjuangan cukup.

    Kena jaga hati ahli-ahli PAS supaya mereka berubah hati..

    ReplyDelete
  33. "Yang berkecuali atau mengatakan mereka mahu mengalahkan kedua-dua pihak itu sebenarnya hanya mahu mengelakkan kekalahan kepada pihak yang sedang berkuasa dan tidak mahu pihak yang mahu mengambil alih kuasa daripada mencapai kemenangan."



    What the fish Pas....terang2 dh tak mungkin nk lawan umno pas tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Your stupidity is worthy of a gold medal

      Delete
    2. Sahabat spm gred braperrr?

      Delete
    3. Sori 1236 o meant to say "their stupidy....."

      Delete
    4. HE...HE...HE...PAS HAPRAK DAN FUKATAN HAPRAK DUA-DUA SAMPAH SARAP...TUN M, HADI AWANG DAN JIJAH AKAN KALAH....AMIN....

      Delete
  34. nampaknya puak pemuja peliwat bakal di jerut dengan "konsesus" 3 menentang 1.
    ia mengimbau kembali sejarah bagaimana, PAS dicop sebagai pengkhianat oleh dua ekor Serigala dalam Pakatan Rakyat atas konsep yang sama.

    PKR @ puak pemuja peliwat hampir pasti akan melahirkan serpihan dengan Azmin Ali bersama Kartelnya sedang mencengkam hearaki kuasa yg bakal menentukan hala tuju PKR di masa depan.

    Rafizi Ramli sudah ditunjukkan jalan ke penjara sungai buluh dan kini sedang digigit dan ditekan oleh Serigala2 Elit yang lain dari Kartel Azmin Ali, barang kali tidak sabar lagi mahu membaham habuan yang ditinggalkan oleh "pakar strategik" itu.

    Wan Azizah sudah kehabisan "tenaga" dan hanya sekadar boneka dengan gelar nenek yang berkipas.

    bukan rahsia bahawa PKR @ puak pemuja peliwat berpecah belah diantara Kartel Azmin Ali yang ingin merebut kuasa dari genggaman keluarga Raja Liwat. dan PPBM muncul sebagai api yang mempercepatkan proses keruntuhan PKR.

    Raja Liwat "bersetuju" dari kamar sel Sungai Buluh untuk bersatu dengan PPBM sebagai syarat pembebasan serta secara tersirat terpaksa mengakui pada jenayah liwatnya adalah benar.

    tetapi tidak semudah itu bagi Kartel Azmin Ali (Otai Reformasi) yang terlalu lama "beriman" pada kisah konspirasi yg direka oleh Anwar Ibrahim berhubung kes liwatnya. bahkan PKR dibawah Kartel, bukan berkisar mengenai Anwar Ibrahim tetapi mengenai survival untuk terus relevan dalam arus politik semasa.

    aku turut teruja untuk mengikuti kisah Para Serigala di dalam Pakatan Harapan dan tidak segan untuk menikmati tarian dari manusia-manusia jahil yg sombong.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat





    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat...fbi risik dalam, cia risik luar lagi kerrr??? KAH KAH KAH KAH....merisik khabar KAH KAH KAH

      Delete
    2. 12:57 - kau sangat lucu, hehe.

      Delete
    3. Najib liwat-liwat Altantuya saja ke? Di PORT DICK SON ADA TAK KENA LIWAT?

      Rosmah Mansor pernah kena LIWAT ke?

      Isa Samad dan Rosmah kena bagi pencerahan. Najib suka liwat ke tidak?

      Delete
    4. Sori 1236 i meant to say "their stupidity...."

      Delete
    5. Agaknya FBI merisik khabar Sahabat untuk diliwat pak arab kot

      Delete
    6. HE...HE...HE...SETAHU AKU KETUA PELIWAT ....NUAR AL JUBURI......BAKAL PM FUKATAN HAPRAKKKKK.....

      Delete
    7. Sahabat CNN adalah agensi risikan Korea; AP pula agensi pekerjaan indon....kah kah kah

      Delete
    8. HE...HE...HE...SETAHU AKU KETUA PELIWAT ....NUAR AL JUBURI......BAKAL PM FUKATAN HAPRAKKKKK.....

      Delete
    9. sahabat lain kali semak kesahihan info dulu;, orang tak ketawakann kita kalau benar

      Delete
    10. LAH...TAK PERASAN...UP THE MODERATES DAN LANGAU2NYA..SEDANG BERTERBANGAN DARI TADI..PATUTLAH BAU BANGKAI BABI BUSUK.

      Delete
    11. Nuar dah liwat jubo sahabat jahil keldai najib...

      Delete
    12. Unknown nakhoda kapal korek.........ko spiiin ajerrlah......gebang sana sini.......ssiiikitt pon tak jadi kudis pada kami..........orang sini sumer dah lali dgn puak2 ko.

      Yg penting kami di sini tetap dengan pendirian kami bersama Pakatan.

      Kami tak perlukan restu korang...!!

      Delete
    13. HE...HE...HE....KAMI TAK PERLUKAN RESTU KORANG....KAH...KAH....KAH....
      Yg penting kami di sini tetap dengan pendirian kami bersama BN.

      Delete
    14. MEROYANLAH KEJORA OIII..
      KALAU KAMU MINTA RESTU PUN..
      TAK ADA MAKNA..
      TETAPLAH DENGAN PENYAMUN BARANG NAIK TU..KERANA..
      MASA UNTUK KAMU DAH HAMPIR TIBA..

      Delete
  35. PKR yg pro PAS patut keluar dari PKR tubuhkan parti baru ygb bleh bekerjasama dengan PAS...
    Orang2 ni tak yakin dengan PH dan masih tak serik dengan tipudaya Pemimpin PAS...biarkan orang2 yg tak yakin dengan PH bawak haluan sendiri untuk pertahankan selangor...

    ReplyDelete




  36. Perkataan 'PAKATAN HARAPAN' adalah sungguh elok dikekalkan sampai bila2..... Supaya penganut2 sentiasa mempunyai harapan tanpa apa2 kekayaan !!!



    ReplyDelete
  37. amat melegakan apabila PH tidak kerjasama dgn pas PRU nanti.

    silalah azmin geng dgn khalid berahim jika hendak dibelai pas.

    keputusan ini akan menguji adakah azmin pengkhianat parti atau tidak.

    jika pas kata azmin tidak mengenang budi, katakana saja bahawa kena patuh keputusan PH.

    pas sudah ada buah hatinya sendiri. jgn jadi jantan yg diperalat pas utk menutup onar mereka.

    selamat tinggal pas.. see u at PRU14... anywhere.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
  38. Saudara Shahbudin,

    Saya memang bersetuju dengan pandangan saudara. Saya juga telah berkali-kali mengingatkan kepada sahabat-sahabat saya di dalam PKR supaya tidak lagi melayan kerenah PAS yang sudah hilang haluan dan kini lebih intim dengan UMNO-BN. Jika masih 'gatal' lagi mahu melayan PAS maka PKR telah melakukan kesilapan strategik yang tidak menguntungkan misi menumbangkan BN pada PRU 14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
  39. Rafizi Ramli ialah tulang belakang kem Wan Azizah (pemegang amanah Raja Liwat)

    tiada apa yang paling mengembirakan kem Kartel Azmin Ali, apabila Rafizi Ramli bakal dipenjara - ia bermakna kem Raja Liwat telah pun kalah untuk kali ke-2.

    Reputasi Rafizi sebagai pakar strategi aka pakar penipu/fitnah tercalar dan tercabar apabila projek Langkah Kajang, menemui kegagalan dan akhirnya dicantas oleh Kartel Azmin Ali apabila sanggup "bersekongkol" dengan PAS dan membuat Kem Raja Liwat berputih mata.

    Habuan sebagai Menteri Besar Selangor, membawa kekuatan dalam bentuk kuasa dan wang yg mengalir ibarat paip pembentung pecah - masuk ke dalam Kartel Azmin Ali

    Bahkan belum sempat kakinya menjejak ke muka pintu gerbang penjara Sungai Buluh Kartel Azmin Ali memulakan "perang" di alam maya dengan diketuai oleh barisan TOP DOG' Kartel.

    antara yang paling menarik apabila, TOP DOG itu membongkar kelicikan Rafizi memungut "derma" sehingga mencecah 1.5j untuk membayar denda sebanyak 300k, dan semestinya baki dari jumlah itu dikira sebagai "hangus". cukup sahaja diberi lendir berupa janji untuk menutup mulut manusia-manusia jahil - menurut Latipah Koya (TOP DOG) Kartel, Rafizi Ramli tak membayar satu sen pun untuk kos guaman sepanjang kesnya dibicara.

    di mata manusia2 jahil pemimpin2 Elit dalam PKR @ Parti Pemuja Peliwat adalah sosok yang berjuang demi untuk memenuhi kehendak dan hawa nafsu mereka. malang sekali kehendak dan hawa nafsu pemimpin Elit PKR @ Parti Pemuja Peliwat terlalu besar walaupun seisi dunia menjadi milik mereka - lalu bagaimana pula dengan kehendak dan hawa nafsu manusia jahil yang sombong itu ?.

    Apa khabar Rahman Jpc ?
    Apa khabar John Doe ?
    Apa khabar sekalian pengikut PH ?

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat



    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....
      INSYAALLAH KERAJAAN M'SIA KEKAL DI PERINTAH OLEH BN YANG DITUNJANGI OLEH UMNO SELEPAS PRU KE 14....AMIN.....

      Delete
    2. He he he! Org nak kalah mmg suka merapu..RIP umno!

      Delete
  40. Khabar Baik.

    Unknown sahabat pula..apa khabar? Org tua2 kata, kalau..tiba2 tanya khabar..dah tak lama dah tu..

    Badan mula rasa seram sejuk ka..?

    PH vs BN+Pas. In Shaa Allah K.O BN.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...