Wednesday, 9 August 2017

HIDUP UMNO, HIDUP MELAYU, HIDUP BAHASA KEBANGSAAN!!


Di bawah ini adalah antara gambar-gambar yang tersebar luar di media sosial berkenaan majlis pecah tanah projek Keretapi Pantai Timur atau ECRL yang disempurnakan oleh Perdana Menteri, Najib Razak.





Jangan salah faham, majlis itu bukan diadakan di China atau Beijing, tetapi di Kuantan, Pahang.

HIDUP UMNO, HIDUP MELAYU, HIDUP BAHASA KEBANGSAAN!!! (Shahbudin Husin 09/08/2017)

144 comments:

  1. Tergadai bahasa...oh malaysia ku

    ReplyDelete
    Replies


    1. Tergadai Maruah.
      Tergadai Tanah Ibu pertiwi.

      Mahathir melahirkan jurutera ..
      Mahathir bina KLCC tapi Malaysia yang punya.

      ECRL .. China yang punya.

      Delete
    2. MO1:::::Ning how Ma ??
      China:::: Hen How
      MO1::::: Li Chai Na Li ??
      China ::::: Wa Chai Malaysiahh Ma

      Delete
    3. Bangga woiii bangga betol ni orang luar datang Msia buat sesuka hati macam negara dia.

      Tapi tak pelah......duit punya pasal negara tergadai pon apa kesahhh.....

      Hidop Malaysia !!

      Delete
    4. Apakah tidak risau tergadai aqidah akibat lantik evengelis liberal sebagai pemimpin? Apakah dah tak ada isu yg lebih besar? Bunting tulisan Cina untuk pelabur Cina jadi bahan debat? Mana pergi 'kemuliaan' pendokong evengelis liberal yg dikatakan bersih dari sifat rasis? Sebenarnya brainwash PH pada penganutnya benar benar buat mereka konpius. Nak lantik Cina kafir sebagai pemimpin pasal 'tak rasis' tapi benci pelabur Cina yg bantu bangunkan negara? Dah tak nampak mana isu yg buruk padah dan mana yg bawa kebaikan pada rakyat?

      Delete
    5. Pelabur kepala hotak bapak kau J...dia orang tu bagi hutang, peminjam wang, yg akan dibayar oleh cucu cicit kau jugak. Basic knowledge pun tak tau.

      Delete
    6. hanya dengan membaca dan melihat gambar dalam blog budin ni, macam2 sumpahan dan tohmahan keluar. cuba buat sikit carian, ada tak bendera malaysia, ada tak tulisan rumi dan ada tak bahasa melayu digunakan dalam majlis tersebut. blog budin ini tidak bertindak adil kerana hanya memaparkan gambar2 tertentu yang tentunya berniat menghasut agar dipercayai bahawa keseluruhan majlis tersebut seolah-olah diadakan di china, semuanya cina. tak apalah budin, setiap posting awak tentunya ada niat tertentu. kalau baik niatnya maka baiklah hasilnya namun jika buruk niatnya maka buruk juga balasannya.

      Delete
    7. Jebon.......bila BN letak Cina kapir MCA di satu kawasan sebagai Adun ada ke penduduk Islam kawasan situ bertukar agama sembah tokong???

      Bila calon MCA menang di satu2 kawasan .....kenapa ko tak kata org Islam kawasan situ lantik Cina kapir jadi pemimpin kawasan??? Lalu pulak anak tekak ko bila orang Melayu pangkah pemimpin Cina kapir MCA. Tak pulak ko kata apa2.....diam bisu jerr.....

      DAP ialah parti komponen dalam Pakatan sama macam MCA dalam BN......tapi sebab tok panglima penipu ko duk hentak dalam kepala korang yg DAP kuasai Pakatan.....dan Melayu hilang kuasa kalo pangkah Pakatan.......jadi maka tulah korang asik kata evengelist nak berkuasa.

      Dulu korang kata Kit Siang kuasai Pakatan.....Pakatan sumer tunduk pada Kit Siang.......ko tengok sekarang Kit Siang langsung tak dilantik pegang apa2 jawatan dalam barisan pemimpin utama Pakatan.....

      Barisan pemimpin utama Pakatan:-

      Ketua Pakatan....1 Melayu.

      Pengerusi Pakatan.....1 Melayu.

      Timbalan Presiden.....2 Melayu 1 Cina.

      Naib Presiden.....3 Melayu 1 Cina.

      Ketua Setiausaha 1 Melayu

      Bendahari 1 India

      Jebon......ko tengok berapa jumlah Melayu, Cina dan India dalam barisan utama Pakatan??? Ko reti kira ke tak???

      Insha-Allah kalo Pakatan menang PRU....PM tetap dari org Melayu. Ko tengok Selangor ada ke MBnya Cina???

      Penang memang dari dulu KMnya org Cina.....baik dari masa pentadbiran BN dulu sampai sekarang pembangkang pon Cina.

      Terussskanlah dengan agenda korang untuk takot-takotkan org Melayu konon kalo tak pangkah BN Melayu akan lumpuh. Walhal kerusi yg DAP bertanding tak sampai setengah dari jumlah keseluruhan kerusi......dan bukan sumer kerusi DAP bertanding tu menang 100%.

      Di Selangor kerajaan negeri bawah Pakatan bagi 2 bulan bonus berjumlah RM63.3 juta kepada 17,703 penjawat awam negeri Selangor yg rata2 org Melayu.........panglima marang meerrapuu marang sekeperrr ko pon tak dapat bagi macam tu. Apa cerrr??? Ada orang Melayu Selangor mamposss...???

      Terussskanlah dengan agenda korang untuk takot-takotkan org Melayu konon kalo tak pangkah BN Melayu akan lumpuh.

      Yg aku tau kalo Melayu pangkah penyamun Melayu memang mamposss.......contoh Felda.

      Sudahlah.......luuu punya agenda takot-takotkan org Melayu tu dah tak makan.....tak laku dah.

      Rakyat Msia dah educated.....yg berijazah/diploma berlambak2 macam kelkatu lepas hujan.....tumboh macam cendawan kukor.......

      Jebon......lagi ada hati mau tipu kaaaa?? Lepass ni sila spiiinnn lagi hokkayyy...!!!

      Delete
    8. Risau betul aku kalau2 mrj cakp 50% melayu penang dh tukar agama buddha...sb ketua menteri cina dah berpenggal penggal

      Delete
    9. Yeop 2.44...tulah pasal....tenginnn katakan.....

      Salam perjuangan yeop...

      Delete
    10. Hidup HARAPAN mampus RUU355

      Delete
    11. 00.53

      apo pulak pala bapak ko sobutkan, ko baru belaja hidup ko, apo selamo ni ko baya cukai, gaji duwo tigo sen jo nak eksyen, poyi la tongojun pigi buto. nasib baik hidup ... nasib tak baik mampus ko ... sikit2 pala bapak, jago bahaso tu, kan artikel sobut pasal bahaso, ek ang tak paham bahaso ko apo.

      Delete

    12. 8.32, yang tak paham bahso tu kau. Buto mato, buto poghut, buto hati. Ekau poyi la tojun pigi buto, ghamai yang akan datang tolong kambuih kan. Atau pun poyi la balik kampung solok kau, panjat pokok nior lopeh tu tojun lagi baik. Aman sikit mesia nih.


      Delete
    13. Tsunami keretapi china

      Delete


  2. Apa perasaan rakyat terutama orang melayu melihat bendela apek dalam Madu Tiga ?

    ReplyDelete
    Replies


    1. Terjemahan.

      SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BN.

      Tak nampak pulak bendera UMNO
      .. Selalunya mana Najib pergi upacara perasmian, bendera UMNO sepanjang jalan ..

      Delete
  3. INI semua salah DAP...

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies

    1. Penyokong dan pemimpin DAP di asak 'balik tongsan....'

      Tak payah, sebab sikit tahun .. negara ku jadi tongsan !

      Delete
    2. Bro Mat Noor....kalo birkin hilang....salah Kit Siang atau Tun M???

      Delete
    3. Malaixia dah jadi tongsan sebab Mao Hu Tang dan Low Si Mah. Ini bukan pelabur tapi tukang kutip hutang wahai Melayu Umno... Pelabur kasi untung bukan hutang! Peluang kerja anak tempatan berapa orang boleh dapat? Banding Tanah Besar?

      Lepas ni Pemimpin Umno halau Melayu pergi Jawa pulak. Kalau tak suka duduk Malaixia...Melayu boleh balik Jawa.

      Delete


  4. Satu sen pun Kerajaan tak dapat.

    Duit untuk bayar hutang IPIC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit tabong dari babi....eehhh sori......dari baby kan ada....

      Delete
  5. Inilah yg sedihnya. Siang malam dok jaja pasal dap bagai, balik rumah tidur sebantal ngan china. Anak kecil main api, terbakar diriku sendiri......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahnya deme yg lebih duk pelok Cina komunis.....apa cerrr??

      Delete
  6. ada masaalah mental ke puak2 haram ni..melabur salah tak melabur pun salah..tolong cuci otak kotor tu dulu sbl cakap melalut mengarut..projek cina negara tergadai ke..bodohnya pemikiran kau org..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa boh layan lu aaaa...wa cakap ini utang China aaaa, apa labur? Lu apa tau aaa?

      Delete
    2. Bukan masalah mental, masalah nya sekarang...kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan

      Delete
    3. Anak kecil main api,...cer google apa jdi kat sri lanka

      Delete


    4. Blog ini bukan cakap pasal melabur tu salah .. Tapi gambar bendera menunjukkan siapa yang berkuasa di tanah projek ..

      Orang yang menakluki puncak akan pacak bendera. Orang yang mula-mula sampai pulau akan pacak bendera dan kerana bendera lah terlepas pulau..

      Delete
    5. kahkahkah macai lagi bertepuk sorak meraikan project mega ni tapi kenapa yamg berkerja nanti rakyat china??rakyat malaysia mana.billion2 punya pasal slogan bijan sekarang rakyat china didahulukan rakyat malaysia dikemudiankan...bravo najib bravo...

      Delete


    6. rasanya lori tapak projek tu pun buatan China kot...

      China tak berani bagi macai kerja drebar lori.. habis di jual tanah ke tapak lain.

      Dia orang dah study Melayu UMNO..

      Delete
    7. betul betul betul melayu umno ni kalau boleh apa yang dia dapat dia jual.sebab tu depa tak kasi melayu ni bawak lori.ada kan nanti lori tinggal bodi je yang lain tu da kena jual.

      Delete
    8. Bodi tu pun sudahnya melayu pegi jual kat keling besi buruk

      Delete
    9. 22.51 ko tak baca ke pasal Sri Lanka dan Cambodia yg berhutang dengan China.....akhirnya apa jadi dgn pelaburan tu????

      Ko yg bodoh tak membaca. Sendiri punya pengetahuan cetek tapi ada hati kata org bodoh. Nampak benar ko tak tau apa2......

      Bangaaannggg !!!

      Delete
    10. Anon 2251, beginilah fikiran mereka yg dah dikuasai akal oleh liberal evengelis. Jadi Zombie politik. Segala fitnah yg dimuntah oleh evengelis liberal dilahapnya. Apa agak jadi pada jiwa dan akal akibat bersantap najis? Contoh akibatnya banyak diblog ini. Saya doa mereka ini masih ada harapan untuk berubah. Amiin.

      Delete
    11. J...ni hao maaah J? Ni chi na li? Ni chibai? Bodoh punya J....tajuk posting ialah bahasa kebangsaan di anak tirikan di majlis dalam negara. Bodoh bodoh bodoh

      Delete
    12. Jebon dan macaiii angkat naajisss.......apa yg berlaku di Sri Lanka dan Cambodia boleh berlaku di Msia.

      Aku rasa ko tak tau apa cerita sebenar yg jadi pada pelaburan China di kedua2 negara tu.......luuu tale baca punya olang maaa.....itu pasat apa celita pon ta tau.......

      Delete
    13. "Dia orang dah study Melayu UMNO.. "

      kahkahkah

      Delete
  7. 100 tahun akan datang Malaysia akan jadi Chinasia. UMNOO sekarang bukan nak mempertahankan melayu tetapi lebih mempertahankan Ketua Penyamun.

    ReplyDelete
    Replies


    1. 100 tahun akan datang PM Malaysia Atuk nya ialah keturunan China salah seorang pekerja tapak projek..

      Delete
    2. Heckelson, tak payah tunggu 100 tahun. PRU14 boleh berlaku. Muka depan PM Melayu tapi dibalik tabir yg pegang ubun ubunnya evengelis Cina. Hatta evengelis ini kinipun pertikai perlembagaan yg dikatakan membenarkan Cina jadi PM. Akibat konpius kita tak nampak gajah didepan mata. Nyamuk diseberang laut yg cuba dicari...

      Delete
    3. Kebodohan j dah tahap gaban. Kau ni hidup pun tak untong, mampus pun tak rugi

      Delete
    4. 00.55,
      Jgn la tulis J ni bodoh,dia cuma DUNGU je! Mak bapak takde tu dulu kutip tepi jln,jadi biar lah dia nak rasa apa erti BANGANG.
      Buat J,
      Nikmatilah kebodohan kau tu sepanjang hayat,tentu seronok kan? Jgn risau J,lembu pun otak!

      Delete
    5. Hau, hau, hau ( bagus, bagus, bagus ).

      Delete
    6. 00.06....Bro.....senak perot aku gelakkk siottt.....

      Bagussss punya tembak tu bro.....

      Salam perjuangan.

      Delete
    7. Jebon....pahlawan ko sekali MCA berdehemmmm terus tak jadi pergi padang merbok....hantar wakil jerrr....RUU355 pon sampai laaa ni tak der kelulusan dan dikuatkuasakan pon.......apa ubun2 MCA pegang ke???

      Delete
    8. Mr J is a very rasist person..thanks to Umngok that taught him well..

      Delete
  8. khairulryezall a/l osman kutty9 August 2017 at 22:57

    Hidup SHAHBUDIN!!! LAWAN TETAP lawan! Kikikikikiki😁😁😁😁😝😜

    ReplyDelete
  9. Waaaa manyak merah woooo...manyak ong wooo...ong ka ting.

    ReplyDelete
  10. Cer malaysia melabur kat china, boleh tak pasang banner bahasa malaysia..nampak sangat negara kita lemah...kerana piemnya lemah..hail badak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami rakyat malaysia berterima kasih pada piem kerana berjaya mengadai tanah sekangkang kera yg kami ada kepada negara china. I love piem!

      Delete
    2. Duit derma pak arab..??

      Duit tersalah bayar kat abaar avi...??

      Duit utang IPIC

      Duit bon BNM..??


      KEBETULAN JGK KE JUMLAH HAMPIR SAMA????? ISK2 MCM TAK KEBETULAN LAH PULAK...

      Delete
    3. 23.51.....Bro...jangan lupa tabong dari babi....eehhhh sori....dari baby.....

      Delete
  11. Najib lancauu..pm pnyamun duit rakyat msia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro......kang tak pasal kena hempap dgn badakkkk kang

      Delete
    2. Beginilah bahasa dan adab penganut PH.....malang.

      Delete
    3. J....bahasa tu sangat bersesuaian dgn bahlol macam kau dan keturunan kau

      Delete
    4. Jebon....apa kurang dgn bahasa carut lucah kembar ko Kejora tu......

      Sekarang dah kurang sikit sebab semua carutnya bu£!t...p@#!....p@&+@+....habis didelete oleh admin blog.

      Dulu kembar ko Kejora tu nombor 1 mencarut lucah......sampaikan barang maknya pon dijaja dalam blog niiii......

      Sekarang sebab takot posting kena delete tu yg jadi kurang sikit tu.

      Jebon....ko kalo kuman di seberang ko nampak tapi badaaakkk depan bijik mata ko buta. Ngata org tapi korang yg lebih terok.

      Blaaahlah luuuu.....

      Delete
    5. Bahasa yang buruk cuma khas untuk orang yang busuk hati seperti j...yang sentiasa maendambakan permusuhan kaum dan agama.setiap hujah diselitkan pertikaian kaum,agama,bangsa,...sesuai dok kat antartika jer dia ni ada 1bangsa je sana..mcm org eskimo tak payah musuh2

      Delete
    6. Sama seperti bijan...kat msyuarat atau kempen umno dibantainya bangsa lain..kat kempen kaum lain dijanji pulak itu ini,kesamaan kaum lah.kesejahteraan lah,perpaduan lah..ape2 lagi lah..hampehhh bijan

      Delete


    7. Saya orang yang paling susah mencarut atau maki. Paling kuat saya maki .. Itu pun bangang atau bodoh.. walau pun di jalanraya marah kan pemandu lain..

      Tetapi pernah satu hari di sini saya mahu je me'Lancow'kan kan Mr J kerana bermadah dengan berdoa agar pro PH di buka hati lah ..

      Tetapi saya tak jadi, kenapa?

      Kalau saya teruskan saya tahu saya berdosa. Tetapi kerana Mr J yang lunak mainkan doa yang saya tak dapat sanggah saya tak teruskan kerana Mr J tak sedar dosa tersebut datang nya dari Mr J.

      MR J mendedahkan dan memberi kesempatan kepada saya untuk buat dosa.

      Delete
    8. Mr J 10 August 2017 at 00:44
      Beginilah bahasa dan adab penganut PH.....malang.


      Kajang saya kajang berlipat,
      Kajang Mr J mengkuang layu,

      Dagang Pak Tun dagang bertempat,
      Dagang Pak Najib tergadai negaraku


      Kain pak najib mak mah yang melipat
      Tanahair ku si pencuri yang rembat.

      Delete
  12. And that for just one single project! Can one imagine just what the communists shall do once they gain so much more from Malaysia and its treacherous malaysians?

    All this is inevitable if one were to consider what is mentioned in the Al Qur'an and also if one were to recall what has happened over the last few thousand years whereby the not so deserving people replace by another and that one in turn is replaced by still another and so on and so forth.

    Yes, we are no longer deserving of Malaysia when time and again the powerful among us have failed to get it right by it while a good section of the powerless appear indifferent.

    And so they are coming in droves.

    Can one imagine what it will be like three to five years from now if the trend in the past few years were to continue?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, i can imagine a few things that most likely to happen in the next few years:

      1. The govt depts will need to hire chinese interpreters to deal with mainland chinese businessmen and company officials

      2. Malaysian chinese will continue to enjoy almost full employment...the malays will make up the bulk of the unemployed.

      3. As a result of no. 2 above...all new housing launches; be it condo, semi d, terrace...as well as commercial premises will be snapped by foreign and local chinese....just like what is happening at the current moment.




      Delete
    2. 4. Sales of carlsberg, heineken and other alchoholic beverages will continue to grow.

      5. More malay graduates will sell nasi lemak and drive uber/grab car.

      Delete
    3. 6. No more perdana, satria, waja, iswara...we may get proton great wall, happy, prosperity, lucky, yee sang, yam sengggg!!!!

      Delete
    4. 7. Syarat utama dalam permohonan jawatan kera-jaan ialah kebolehan berbahasa mandarin. Ada elaun khas jika boleh bertutur dalam dialek2 lain seperti kantonis, hokkien dsb.

      Delete
    5. bro, kalau tahu bahasa bugis boleh tak?

      Delete
    6. OOOpppp ...jangan lupa , anak anak melayu akan bertambah ramai menjadi hero di atas jalan raya dengan motosikal kapcai mereka .

      Saya di beritahu hadiah nya pun lumayan ..gadis gadis melayu !

      Tentang tajaan tak perlu khuatir , Datok Azeez ada .

      Delete
    7. 23.04 & 23.33.......that's what Najib claims...."the Malays will not survive without umno."

      In other words....."the Malays will survive with kleptocracy."

      Delete
  13. Sabor sabor....nnt pak lobai tlg tukar kain merah tu ke kain hijau milo

    ReplyDelete


  14. Majlis ada buat bacaan doa tak ?

    Hantu Lompat-Lompat jadi pengundi PRU jugak lah ..

    ReplyDelete
  15. Inilah dia pembela bangsa melayu yg terbilang, terhebat....terunggul

    ReplyDelete
  16. Maka rakyat Malaysia sedarlah sebelum Malaysia digadai dijual negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terrrlambat projek dah disign pon.....

      Delete
  17. Raja-Raja Me-Layu sangat mengecewakan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payahlah disebut2 hal ni bro....

      Delete
  18. Itulah bila projek diberi kepada negara asing
    Kuantan pun boleh bertukar menjadi Beijing
    Tulisan cina penuh diatas bunting
    Bahasa kebangsaan kita menjadi tak penting..

    Apa salahnya kalau diwajibkan
    Dinegara kita bila projek dilakukan
    Bahasa malaysia menjadi keutamaan
    Agar kepada orang asing jadi peringatan..

    Walaupun bagi sesetengah orang ini hal picisan
    Tapi sebenarnya memberi kesan di masa hadapan
    Dimanakah letaknya maruah negara dan kedaulatan
    Apakah ini yang dikatakan erti sebuah kemerdekaan?..

    Sia sialah jika ada seorang ketua
    Yang tidak memperdulikan kepentingan bahasa
    Ketahuilah bahasa yang menyatukan kita semua
    Kerana bahasa adalah merupakan jiwa bangsa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeop.....cash mengatasi segalanya......

      Delete
  19. hehehe cai lagi tunggu skrip jasa ke?jap lagi keluar ar segala maki hamun tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak2 JASA terkedu agaknya...tunggu arahan seterusnya.

      Delete
    2. M. Noor...
      Hari ni dia punya maki special edition punya,dlm bahasa china....kah...kah...kah

      Delete
    3. kah kah kah kalau betul ar bro ckp wa tak moleh angkat lor...

      Delete
  20. 漢字
    汉字
    漢字
    汉字
    漢字
    汉字
    漢字
    汉字

    MALAYSIA BERBANGGA DENGAN PELABURAN INI

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali tekan minyak
      zupppppppppp.....sampai KB

      Ha.......ha.........

      Delete
  21. Graduan tempatan berpeluang meniaga nasi lemak di construction site nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan jual baju bundle

      Delete
    2. eden nak niago air ketum
      bio poning china komunis di bueknyo!!!

      Delete


    3. kau orang fikir tak bukan itu sahaja .. selalunya disediakan khidmat pelacur sekali...

      Belakang Mati ke dua..

      Delete
    4. aku rasa tak laku kalau jual nadi lemak tapi diubah sikit jadi nasi lemak nabi arh tentu laku tu....

      Delete
    5. Bolehlah si pondan singapork meniaga kat situ

      Delete
    6. Bukan sekadar tu je Noor,nnt ada satay ibab,ibab salai,ibab masak lemak,kari ibab! Untung la towkey ibab,naik harga mendadak....tomyam ibab pun ada!
      Huhu......

      Delete
  22. Lelong,lelong..
    Ini Malaysia sudah teruk ma..Wang sudah talak..habis bayar utang..
    Penbangunaan kena buat,nanti rakyat tanya..mana semua Wang pigi.
    Kita labur,Kasi pinjam sama dia..itu projek Kita angkat,itu Wang pinjam lu org byr..lambat takpa mey..Kita kira bunga..10% ma..
    Lelong,lelong..
    British sudah,nipon sudah,sekalang cina dtg..

    ReplyDelete
  23. Baper pulak tambangnya nanti. Erl ke klia lebih mahal dari tambang air asia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin tambangnya dalam reminbi atau yuan

      Delete
  24. rileks la bro cai...

    tu cuma masalah teknikal je tu....

    dorng ni pun satu hal jugak lah......

    cari pasal je nak kena kutuk....BANGANG BANGANG BANGANG

    ReplyDelete
  25. Ni mana peginya setan2 kopipes tak masuk lagi ni?

    Dh membuta sebab penat ngikut najip ke kuantan atau tgh khusyuk kat court uk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi pening skrip tak sampai lagi...

      Delete
    2. Tajul & M. Noor,

      Separuh cai2 ni pergi yamseng....suku pergi rumah urut suku lagi tengah main mahjong! Kan baru rasmi projek,mesti ada celebrate sikit....kowtim ma!

      Hahahahaha...cai2,tak sedar lagi ke?

      Delete
    3. court di uk belum habis
      ramai akan berpeluh
      bila SR mula keluar bukti

      Delete
  26. macai2 um no no
    tolong tempekkan kat sini lirik lagu Anak Kecil Bermain Api tu.....
    dengar nya boleh naikan semangat Ketuanan Melayu yg semakin melayu ni....sampai bahasa tuan tanah melayu pun sepatah haram pun tak de tu....
    apa dah jadi tuan tanah melayu????????

    ReplyDelete
  27. atas gesaan (rakan)arwah shaifuddin Mahmud, saya tlh menyediakan satu artikel berhbung dgn kemelut ECRL ini yg beliau tlh menyiarkan dlm blog nya 'din turtle'.
    d jemput membaca nya.

    secara ringkas nya projek ini tlh d putuskan dgn secara tergesa gesa tanpa kajian kemungkinan yg mendlm d jlnkan.

    pihak JICA tlh d minta membuat kajian meja (desk assessment)pd tahun 90han n mendapati ia nya tidak 'viable'.

    saya rumuskan bahawa projek ini yg kos nya amat tinggi, adalah helah utk mengaut keuntungan (mencuri) yg tidak munasabah.

    syarikat n anak tempatan sudah pun mempunyai kompetensi yg tinggi utk melaksanakan nya. olih demikian tidak langsung masuk akal utk kita bergantung kpd kepakaran tiongkok.

    jgn heran jika syarikat drpd tiongkok ini akan menggunakan mandarin sebagai 'lingua franca' n mengimport semua peralatan drpd negara mereka. mungkin juga 'yuan' akan menjadi 'legal tender' d antara mereka n rakyat Malaysia d sisihkan sepenuh nya.

    itu lah sebab nya amat penting sekali rejim sekarang ini wajib d kalahkan agar semua projek2 raksasa bolih d kaji n d nilai semula.
    saya amat yakin rm berbillion dpt d jimat n selamatkan.

    Apalah nak jadi kpd Negara yg berdaulat lagi tercinta ini.

    ia nya sudah berlaku d Africa n sri langka.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Rahman......dulu blog arwah jadi salah satu bacaan teman.......ulasannya padu dan padat.....Tun M pon kenal dgn arwah.

      Benar kata arwah......moga Allahyarham Din Turtle ditempatkan dalam golongan yg baik dan beriman......ameen.

      Delete
    2. Betul !..blog arwah byk buka mata org biasa spti saya yg kmdnnya beralih keBlog Budin ni. Trima kasih pak rahman.

      Delete
  28. Nanti ada la yg nak spin gini....ni baru majlis pecah tanah, majlis simple.

    Nanti majlis launching besar besaran baru la ada jamuan melayu, tarian melayu, kompang, banner dan ucapan melayu. Drebar train pun akan pakai baju melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi bro,
      bila PAS komen banner tu nanti,
      mungkin diganti dengan perkataan jawi,
      HARAB BERSABAR SEMUA BRO-BRO

      TAKBIRRRRRRRR////////

      Delete
    2. Drebar train tu memang pakai Baju Melayu,
      Tapi yang aku rasa pilu ngat,
      dia pakai seluar pendek jeee......

      SIMBOLIK: MELAYU + TIONGKOK

      Delete
  29. Mana geng-geng kopipes?

    Lepas ini bolehlah kopipes blog dari Negara China.

    ReplyDelete
  30. Najib bukanya kira apa, dapat dia punya percent, gi shopping. Selesai masalah. Aduish! Lepas satu satu. Najib.. kau ni bala kepada malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. fitnah akan dikembali Allah pd si pemfitnah dgn azab dan balasan berat...

      (Ittaqullah..!)

      Delete
    2. 1.13....hutang gagal dibayar tu fitnah jugak ke???? Tipu rakyat kata 1MDB ada aset ada duit......tu tak dosa ke???
      .

      Delete
  31. Puihhh

    tanda pakatan Madeykutty dh nak terkubur
    yg ni pon buat isu

    bersepah banner kt Kajang, Punchong china Asimin jamban ke atau china doll simpanan mamak-ketom??

    tkde sape kisah pulak isu bahse??

    gile..mmg sha dh gile puak madeykutty ni..

    heheeh ketandusan..oh tandus.. menuju tersungkur PRU14

    PAS dh beri isyarat akan GANYANG Pakatan Harpak PRU14!!

    3-4 penjuru kasi PAN-PgR-chap Munge boboi hilang deposit!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanda2 bapak penyamun penipu nak mamposss.....duit ada tapi sajerrr tak nak bayar hutang......

      Delete
  32. http://kedahku.blogspot.my/2017/08/perkasa-berapa-pekerja-dari-china-akan.html

    ko tgk nampak ke China Doll kesukaan Ketom Nuar ketua Umum Pakaton Mamak-Dapig pakai baju Kebaya tuuuu

    kah..kah..kah kutuk bagai melangit.. tengok2 puak2 kau yg akan meleret cari cine China

    ko lupa ke peristiwa Nuar dn Jam Omega bersama China Doll?? kah..kah..kah

    kutuk sgt nnt korang akan makan semula ludah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada org kesahhh???

      Delete
  33. aku ingat buding dedak ni menyampak projek Najib

    rupanya mengendap jugak...amik gambar jugak masuk dlm blog picisan..
    kikikiki..lawok berok puak2 minion tonmadey ni!

    ReplyDelete
  34. Anak kecil main api
    Terbakar hatinya yg sepi
    Airmata darah bercampur keringat
    Bumi dipijak milik orang

    Nenek moyang kaya raya
    Tergadai seluruh harta benda
    Akibat haloba pemimpin kita
    Memerah keringat rakyat jelata

    Masa depan sungguh kelam
    Kan lenyap peristiwa semalam
    Tertutup hati terkunci mati
    Peribumi merintih sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Macy.....sekarang lagu Anak Kecil Main Api tu dah tak main lagi yeoppp........sekarang udah tukor rentak bro......

      1, 2, 3.....

      浪奔 浪流
      Long ban long lau
      萬里滔滔江水永不休
      Man lei to to gong sui wing bat yau
      淘盡了世間事
      To jun liu sai gaan si
      混作滔滔一片潮流
      Wan jok to to yat pin chiu lau

      是喜 是愁
      Si hei si sau
      浪裡分不清歡笑悲憂
      Long lui fan bat ching foon siu bei yau
      成功 失敗
      Sing gung sat baai
      浪裡看不出有未有
      Long lui hon bat chut yau mei yau

      Delete
    2. That's a good one! Tetapi kalau kita hayati lirik lgu tersebut, apa yg geng kartel selalu momok kan telah dan sedang berlaku. Ironinya, ia adalah hasil dari perbuatan mereka sendiri!

      Delete
    3. Terima Kasih Bro Macy

      Tanpa sedar air mataku mengalir menghayati bait bait lirik Anak Kecil Bermain Api ni........

      Sungguh menusuk lagi menyayat hati ....kerana apa yang digambarkan oleh penulis sejak lebih lima belas tahun dulu....kini benar brnar menjadi kenyataan........

      mari hayati bersama...

      Nenek moyang kaya raya
      Tergadai seluruh harta benda
      Akibat haloba pemimpin kita
      Memerah keringat rakyat jelata

      Masa depan sungguh kelam
      Kan lenyap peristiwa semalam
      Tertutup hati terkunci mati
      Peribumi merintih sendiri

      Tq sekali lagi Bro Macy.
      Salam Perjuangan utk semua.

      Delete
  35. Patut la blogger Ultra-Cina... Shuzheng, seolah-olah menyokong 1MDB Najib & Jho Low.

    MCA pula giat mempromosi wawasan OBOR (One Belt, One Road) yang di ilhamkan oleh Kerajaan Komunis China.

    Nampakgayanya, UMNO-Najib mesti menyeru orang-orang Melayu supaya hantar anak-anak ke SRJKC, sebagai persediaan TN50.

    #Hidup UMNO-Najib, Hidup Jho Low.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bak kata Mr Jebon......ubun2 dipegang Cina.

      Delete
    2. Selamat bertemu kembali bro RD.

      Delete
    3. Tiap kali menyusur Pantai Lido Selat Tebrau,JB hati saya bagai disiat-siat sembilu bila melihat Tanah Melayu digadai & terjual kpd pihak asing. Sign board2 tulisan Mandarin merata-rata.. seolah-olah kita berada di Hongkong, Taiwan, China & Singapore. Inikah yg dimegahkan oleh 1mdb & UMNO cetusan Najib......????

      Delete
  36. Inilah hasil kerja najip dan umnu..pejuang bangsa melayu konon...phuihh!!!

    ReplyDelete
  37. Di dalam Perhimpunan Bangsa2 Bersatu yg lepas, Malaysia telah dipilih bersama USA, Russia, Republik China untuk dinobatkan Negara Paling Cemerlang. Dato' Seri Zahid Himidi mewakili Malaysia di atas ketidak hadhiran PM DS Najib Razak.

    Setiausaha Agung PBB minta semua Ketua2 Negara berkenaan menyatakan apakah keistimewaan unik negara masing2 bagi meraih gelaran Negara Paling Cemerlang di dunia di abad 21.

    Presiden Amerika - Kami ada Cinerama.
    Presiden Russia - Kami ada Panorama.
    Timbalan PM Msia - Kami ada SOSMA & Rosmah.
    Presiden China - Pegi daaa...Puniama...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah....
      Ini bagusss punya lawak ni Pak Othaman.....teman bagi 10 Ha...!!

      Delete
  38. Barau-barau najib tak mau komen kah tentang pekara ni.betul juga orang tua dulu meninggalkan perumpamaan kapada kita,"kuman diseberang laut kita nampak tetapi gajah didepan mata kita tak nampak".Eloklah kita bangsa Melayu bangkit buat satu perubahaan di PRU 14 nanti,lagi lama tunggu lagi teruk.

    ReplyDelete
  39. Umno told muslim malays stay away from DAP, communist, non muslims, anti muslims etc etc etc

    Now Umno told muslim malays embrace the communist china, thank you for their money. We as malaysians must pay them back because they communist china is very very good....takbiiir

    ReplyDelete
  40. ECRL adalah lambang hegemony Cina ke atas Malaysia. Malah terma hegemony itu sangat ringan. Bagi saya ia adalah penjajahan.

    Malaysia bukan saja akan terperangkap di dalam beban hutang yang tidak mampu dilangsaikan melainkan melalui perahan dan kerahan ke atas rakyat, tapi identiti kemelayuan Malaysia juga kini dijajah dan digantikan dengan keChinaan.

    Inilah yang berlaku apabila Malaysia punyai PM penyamun makan keliling. Sudah habis kantung negara ia samun maka berhutanglah ia dengan jalan jual maruah dan kedaulatan negara.

    Kini negara ini sudah jadi medan dan lubuk bagi Yahudi Zionist, China Komunis dan Wahabi Takfiri.

    Semua demi seorang penyamun yang duduk di kerusi PM.

    Dan di dalam masa yg sama J, unknwon sahabat, Kejora dan macai tikus akan terus menyanyikan lagu "anak kecil main api"..

    Amatlah jijik, hipokrit dan memualkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam semua dan slamat pagi,

      Desperado guy like our pm will do practically everything in order to save his ass. He has no regard for anything. Utk rakan rakan kita mr j, sahabat dan lain lain, percayalah you are expandables. He doesn't care about you guys. About us and about malay as a whole cause is not the do the thinking. It was some jewish dude who could not care less of what is going to happen to us, malays.k..jab lagi sambung nak berak plak..

      Delete
    2. Bro John Doe...apa yg jadi pada Sri Lanka dan Cambodia patut dijadikan teladan.

      Bro Macy....seconded bro....the Jack Sparrow of Malaya doesn't give a damn about anything accept for himself, family and his wealth.

      Delete
  41. J,Subahat, Keli Lobai lahap dan seangkutan tahek2 low,
    Kamu2 lah contoh terbaik org2 yg telah di cuci otak , disedut keluar akalnya.
    Artikel ni sah berkaitan dgn keadaan kedaulatan. Kedaulatan adalah perjuangan uyama dlm politik.
    Perbincangan (malah maki pun) akan cuba dielakkan sebab ia akan serlahkan kepincangan Umno dan Pas.
    Di artikel iji nmpk sgt...J Unknown Kojola dan seangkutan tahek low TIDAK dibenarkan utk 'engage'. Biar pun utk merapu maki oleh handler2.

    Oleh itu, ulat2 a9 dan langau q7 adalah sebenarnya, manusia2 yg telah dizombiekan dan tanpa perasaam sendiri pun.

    JIKA Melayu yg kononkan dirinya islam,
    -masih terus pejam pada pincang.
    -terus terima mungkar jelas
    -OFF akal otak sendiri berterusan.
    Maka terima lah hakikat Melayu,Ikutannya, Tanah Maruahnya, sudah tak baloi diselamatkan.

    Kamu cuma nostalgic lost n gone tribe.Teruslah bersama UMNOBNPAS itu.
    * bukan meroyan tp tak heran

    ReplyDelete
  42. konon2 tulisan korang umpama keluhan. tapi sebenarnya hipokrit aje tu. tujuan utama adalah untuk luahkan rasa dengki dan benci sahaja. kalau kata china akan jajah malaysia, dengan ecrl dan geely beli proton maka pelaburan china di malaysia lebih 50% kah? untuk makluman, pelaburan china di malaysia setakat ini adalah 2% sahaja. jadi macai hamcai kena study sikit sebelum mempercayai seterusnya menyebarkan pembohongan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermmm...kdg2 pelik jgk minda puik umno ni.klu DAP yg semua ahli partinya 100% rakyat malaysia hari2 dicanang akan rampas malaysia,akan murtadkan org melayu..

      TAPI KALAU NEGARA CHINA YG SEMEMANGYA ORG TANAH BESAR..YG TAK TAHU APA HATI BUDINYA DITUNGGU,DIDAMBA,DIHARAP HARAP,DIPERCAYAI ,DIPUJI OLEH CAIIII SETIAP MASA...

      Delete
  43. Rakyat kata: "babi !binatang,chelaka,navu e chau chibai,lanchau,pundek,punda manak punya org ,jual malaysia,jual hak kita hak anak cucu kita pada kominis,sial !lahanat lahabau,gampang,.
    pemimpin & pendedak yg kita lantik utk jaga tanah ibunda kata: "apa yang kita buat ni semata mata demi rakyat,bangsa dan negara,kita jgn dengar hasutan pembangkang".
    SOALAN: NEGATA INI,TANAH IBUNDA INI,DIKURNIAKAN ALLAH MENJADI HAK RAKYAT ATAU HAK PEMIMPIN & PENDEDAK ?
    ATAU HAK BAPAK MEREKA ?
    lu fikirlah sendiri..

    ReplyDelete
  44. Najib.. ni how ma? tiu lu ma kah hai...

    ReplyDelete
  45. ..mati mati saya ingat ini mesti pelancaran projek swasta di Penang di rasmikan olih DAP Lim Guan Eng...

    ReplyDelete
  46. Rejim IMDB memang bangsat keparat ,Semua pun nak di gadai

    ReplyDelete
  47. Diversion
    ---------

    If anyone care to scrutinize and understand the latest SR's article on jho low, you cannot help but notice that Pak Lah is connected to this grand heist, directly or indirectly when he was the PM. Now i can appreciate why Khairy, though initially aggresive on call for investigation on jho low,now mellowed down,completely neutralised....sigh.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...