Friday, 25 August 2017

JANGAN TERPERANJAT DENGAN ANNUAR MUSA.....

Beberapa rakan menghantar pesanan melalui whatsapp berhubung kenyataan Ketua Penerangan UMNO,  Annuar Musa yang mengatakan kerugian forex adalah benar, manakala kerugian 1MDB sekadar di atas kertas sahaja.

Kata mereka, apa sudah jadi dengan Annuar? 

Kenapa sanggup memperbodohkan diri sebegitu rupa?

Yang lain pula berkata, kalau ia pun mahu membodek Najib Razak, takkan sehingga ke tahap itu sanggup dilakukannya?

Hakikatnya, ramai yang kesian dan simpati dengan Annuar apabila beliau menyatakan kerugian forex adalah benar, manakala kerugian 1MDB cuma semata-mata di atas kertas.

Siapa pun yang normal, waras dan tiada kepentingan peribadi akan menolak apa yang disebut oleh Annuar itu jika mereka membaca dan mengikuti perkembangan berkaitan 1MDB dan forex.

Forex adalah perniagaan di mana untung dan rugi adalah perkara biasa. Asalkan tiada penyonglapan, penyelewegan atau masuk ke dalam akaun bank peribadi sesiapa, kerugian dalam perniagaan seharusnya diterima sebagai sesuatu yang normal.

Lagi pula, apakah sepanjang masa perniagaan forex itu mengalami kerugian?

Bagaimana semasa perniagaan forex itu memberi keuntungan dan kenapa ia tidak pernah disebut sama-sekali?

Berbeza dengan 1MDB, ia adalah kerugian dan kehilangan atau kecurian wang yang nyata yang dilakukan melalui dana yang dipinjam dengan harapan pembayaran dapat dilakukan melalui penyenaraian awam serta pembangunan tanah TRX dan tapak Kem Tentera Udara di Sungai Besi yang dianugerahkan oleh kerajaan pada harga paling murah kepada syarikat pelaburan yang ditubuhkan oleh Najib itu.

Jika tiada kecurian dan kehilangan wang, bagaimanakah pembayaran boleh dibuat sebanyak dua kali kepada IPIC setelah bayaran pertama adalah kepada Aabar Investment yang palsu?

Jika tiada kecurian dan kehilangan wang, bagaimanakah Jho Low boleh berbelanja mewah, membeli jet, kapal layar, kondo ratusan juta ringgit, lukisan mahal, berpesta arak dan memberi hadiah barang kemas kepada selebriti Hollywood dan "isteri Malaysian Official 1"?

Jika tiada kecurian dan kehilangan wang, bagaimanakah Riza Aziz, anak tiri Najib dalam sekelip mata mampu menerbitkan filem dengan kos ratusan juta ringgit serta memiliki kondo mewah di beberapa bandar di Amerika dan London?

Jika tiada kecurian dan kehilangan wang, bagaimanakah beberapa negara boleh menjalankan siasatan, selain ada yang sudah menjatuhkan hukuman, bahkan penyiasatan di Switzerland dan Amerika belum lagi dihentikan?

Lebih dari itu, mengapa 1MDB baru-baru ini tersangkut-sangkut dalam pembayaran hutangnya kepada IPIC jika kerugiannya hanya di atas kertas?

Kiranya mahu disenaraikan, banyak lagi kecurigaan dalam urusniaga 1MDB boleh dicatatkan yang membuktikan ia bukanlah kerugian di atas kertas, malah kerugian nyata yang disekalikan dengan kehilangan atau kecurian wang berjumlah bilion-bilion ringgit banyaknya.

Persoalannya, kenapa Annuar masih sanggup mengatakan kerugian 1MDB hanyalah di atas kertas semata-mata?

Kita jangan lupa bahawa Annuar, di samping masih bernafsu dan ingin dipilih lagi bertanding di kerusi Parlimen Ketereh, beliau juga sedang berdepan dengan penyiasatan berhubung kes penajaan anak syarikat Mara terhadap pasukan bolasepak Kelantan ketika beliau menjadi Pengerusi Mara.

Kes tersebut masih lagi tergantung dan mungkin failnya ketika ini sedang berada di atas meja Perdana Menteri.

Jika tiba-tiba kesnya seperti Isa Samad, sudah tentu terbantut cita-cita dan gelaplah masa depannya.

Maka, apa nak dihairankan jika Annuar sanggup mengatakan kerugian 1MDB cuma di atas kertas, manakala kerugian forex yang semua orang faham lebih bertujuan untuk mengenakan Tun Mahathir adalah kerugian yang sebenar?

Malah, semakin dekat tarikh pilihanraya itu, janganlah terperanjat jika kata-kata yang lebih dahsyat daripada itu pun akan sanggup dilafazkannya untuk membela dan membodek Najib.

Semua kenyataan beliau di waktu  ini tentu ada makna serta harganya dan bukan kata-kata percuma. (ShahbudinHusin 25/08/2017)

174 comments:



  1. Jangan Buat Komen Sampah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepupu sepapat sepepet mr j, apa nak heran

      Delete
    2. Dah kena tarik telur dengan Jibby. Korang dah kena tak? Kalau komen kopipes dan komen memuja 1MDB banyak tu...maksudnya dah rasa tarikan telor daripada Jibby yang tak bertelor.

      Delete
    3. Atas kertas...?? Biar betol apa yg aku baca ni....

      Ini dah betol2 mengarut ni bebbb.....apa nak jadi puak2 ni......bayar Aabar Ciplak tu atas kertas punya hal jugakkk....???

      Hutang yg bertepek2 tuuu......cerita kartunlah ye...????

      Habis yg dalam Singapore court yg duk sebut "money laundering related to 1MDB" tu atas kertas ajeerrr....???

      2 buah bank diarah tutop gara2 money laundering related to 1MDB.......ni hanya atas kertas...???

      Deme ni tertelan pil apa gamaknye......udah terok bebenor jadinye...?? Ini pior punya tengin ni......masha-Allah..!!

      Teman ni betoi duduk di Msia ke....di Marikh..???

      Aterrr lain bebenor ganjeinye orang2 niiii......tak lalu teman mendengor cakapnye.......orang ni dulu sekolah ke idokkk..?? Aterrr ape rope itu tenginnya..???

      Delete
    4. Hodoh Nua Musa nih. Hati dah hitam. Otak dah bler macam mat gian. Tak berguna mamat ni...! Semoga cepat meninggal. Kih kih kih.

      Delete
    5. Statement Annuar Musa busuk-busuk pun RM 2 juta.........!!!!

      Delete
    6. HE...HE...HE...JEALOUS LER TUUUU.....

      Delete
    7. Dah 3x kopipes je kuli si Najib ni. OT claim berapa sejam? Duit 1MDB ke duit derma Tok Arab?

      Delete
    8. Tinggal tukang kopipes je OT. Chief khaddam Penyamun yang lain tengah Saturday Nite Fever. Bersama Ashman Najib Razak DJ part time The Zouk! Kahkahkah!

      Delete
    9. Tepat sekali bros semua. Annuar Musa Sebijik Mr J.

      Adakah mereka ini sudah biul yang amat sampai boleh menyangka orang lain tak dapat lihat penipuan dan spin mereka? Padahal budak sekolah rendah pun tahu mereka berbohong (macam kisah Maharaja dengan pakaian indah).

      Dulu selepas kejadian rompakan di Stockholm para ahli psikologi telah membuat kajian ke atas mangsa-mangsa rompakan dan memanggil sikap itu sebagai Stockholm Syndrome. (Kalau nak tau apa itu Stockholm syndrome sila google).

      Kali ini mungkin kebodohan melampau pembela Najib daripada Anuar Musa, Mat Maslan, Mr J dan unknown sahabat juga akan dibuat kajian dan sikap ini diberi nama 'dedak syndrome' atau seumpamanya.

      Perkataan 'dedak' akan dikekalkan di dalam bahasa Melayu untuk memberi kesan kepada maksud sama seperti perkataan 'amok' yang diambil oleh Bahasa Inggeris daripada bahasa Melayu.

      Delete
    10. Anyway musa anjing busuk najib,
      Nazri Aziz pulak najis dari anjing busuk, hadi awang tahi kering dari najis tadi,
      Paling hina bangsat hadi awang

      Delete
    11. Kes FOREX belum disiasat, hingga bank Negara terlibat kerugian berbilion dolar, Duit Madey banyak digunakan untuk bayar DOJ Macai kata termasuk si Budin kata ...ini adalah adat perniagaan....memangler adat perniagaan ...tapi bukan gunakan duit Rakyat (BNM)...guna ler duit sendiri....Tapi aku percaya kalau masa tu untung...yang dapat dan kaya raya pun Madey Anak Beranak dan Kroni dia...tak cayer pi Tanya sama DAIM...tu sebab sekarang ni DAIM dah jadi DIAM..... Rakyat tidak akan terkeliru dgn cakap auta MADEY MAMAK KERALA KUTTY ni...

      Delete
    12. HE...HE...HE...KEJORA JEALOUS LER TUUUU

      Delete
    13. Quote Malaysian Insight. Suratkhabar totok pembangkang dgn Jahabar Siddik sebagai editor. Cubalah sebut media yg boleh percaya sikit. Takut cerita dongeng je ni....

      Delete
    14. Apa maksud kamu Mr. j ?

      Berita tak sahih ke ?

      Tak sahih , suroh lah Anuar janggut se cunit saman . Bolih dapat 3 juta ringgit . Tak payah lah minta MARA taja Red Worior .

      Delete
    15. Jebon.....media yg ko percaya tv3 dan utusan........tu sumber pengetahuan ko........jadi tak heranlah kalo ko teror dalam hal spiiin ligat macam gassingg niii........

      1MDB banyak aset....tak hilang duit....hutang lusa boleh langsai.....1MDB bersih lagi suci dan halal toiyyiban.

      Bangaaanggg !!

      Delete
    16. Mr J pendusta,

      Kalau kamu punya akal kamu sudah tentu tahu statement Anuar Musa dibuat sebelum pun RCI membuat rumusan.

      Hebat penipuan geng kamu ni, RCI belum selesai keputusan sudah tahu.

      Mega tipuan, tunggulah mega kebinasaan kelak.

      Delete
    17. Jebung ini hidup lagi?.....ingat dah tak da. Baik tak da dari ada....jika kerjanya untuk mengelirukan rakyat.
      Takda beza dengan iblis laknatullah yang kerjanya untuk mengelirukan fikiran manusia dari jalan yang lurus....

      Delete
    18. j...apa lagi yg ko nak tipu.....menteri ko ni sendiri mengaku 1mdb ada masaalah walaupun atas kertas.......kecuali ko lagi atas dr nuar ni.....

      sebab tu aku rasa.....ko ni jibo kot? j is jibo, jibo is j...

      Delete
    19. Dad, terimalah hakikat. Yg siasat 5 orang pembangkang geng saudara juga. Tiada apa apa duit hilang. Konfirm aset lebih dari hutang. Fitnah 1MDB ini tengah nazak tunggu maut. Bila DOJ selesai je matilah cerita 1MDB ini.....

      Delete
    20. tuan2,
      maksud Mr J sumber yang boleh dipercayai 2 je. 1. utusang malaysia 2. Tv3 suku..yang lain tak boleh dipercayai. Kalau dokumen DOJ pun tu dah kira campurtangan asing..dasar pemakan dedak..pencuri pun dipertahankan walau pun sanggup membodohkan diri...kesian ko mr j

      Delete
    21. Mrs jubor komen kamu asset lebih dari hutang.
      Asset tu di bagi oleh kerajaan hampir free. Kalau kita letak asset di tepi dulu kerana bukan keuntungan. Jadi sekarang tinggal hutang yang kau sebut. Tau pun 1mdb berhutang. Woi Bangsat cuba mau spin tapi bodoh. Shoot yourself on the foot.
      Sekarang jawap semua masalah 1mdb yang berhutang keliling pingang tu. Bayar Aabar ciplak, hutang kwap,duit jual tanah trx kepada tabung haji, pinjaman bond,hutang IPIC dan partner in crime jho low, goldman saach, riza, qubasi, patrick mahoney, badawi, mr j, kojolla, kellie basikal, unknown sahabat dan lain lain lagi. Itukah bisnes 1mdb.
      Jadi apa asset lebih dari hutang. Bahalol, bangsat, penkhianat.
      Asset pun bukan dari bisnes dan hutang pun bukan dari bisness tapi yang benar asset dari kerajaan dan hutang dari penyelewengan. Tiada bisness lagi apabila semua ini berlaku. Mrs jubor neraka.

      Delete
  2. nuar musa is begging for his life.....he knows, with his case is still under investigation, he will do anything even stupid things....

    stupid minister will bloat stupid comments to fulfill the lust of his stupid boss....

    election is around the corner.....time is running out for him.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ye pon nak bodekkk janganle sampei nampakkk bebenor tenginnye......

      Udah macam budak tadikaaa......

      Delete
    2. Dad, saw the videoklip. Ingat tengok klip ada pengakuan DSN derma Arab masuk akaun UMNO. Rupanya tiada kaitan langsung. DSN cerita initiatif undang undang untuk selia derma politik. Hingga kini undang undang ini belum lulus Parlimen. Yg siang mlm spin cerita DSN ini saja buat fitnah. Pendokong PH ini memang celaru.

      Delete
    3. Apa yg kau ckp MERAPU NI.

      Delete
    4. j...as natural as a serial lier....the firts thing is denial...

      this is u.....afraid of the truth....a proven lier.....once a lier....always a lier....pity u j....living with lies

      Delete
    5. J ini umpama iblis kerja dia mengelirukan fikiran manusia.
      Nasib kamulah J.....kerja ini yg kamu pilih.
      Mak bapak kamu dulu tak pernah ajar kah cara mana nak pilih kerja?
      Atau kamu ini anak pungut?

      Delete
    6. john doe ini umpama iblis kerja dia mengelirukan fikiran manusia.
      Nasib kamulah john doe.....kerja ini yg kamu pilih.
      Mak bapak kamu dulu tak pernah ajar kah cara mana nak pilih kerja?
      Atau kamu ini anak pungut? Nasib la ko john doe....

      Delete
    7. Ah chai 1129

      Siapa iblis dan siapa bapak iblis di Malaysia ni?

      Cermin cermin dulu muka sendiri sebelum nak kata kpd orang lain.

      Pas dgn amanatnya
      Umno dgn klepetnya

      Kalau kamu lembu jgn ingat orang lain pun lembu mcm kamu!!!

      Delete
  3. Apa makna kerugian dalam kertas saja?

    Bayar hutang dengan IPIC beratus juta pun tak cukup duit.

    Macamana dengan Jho Low? Cina tembam memang betul ada atau ada dalam kertas juga?

    Macamana dengan intan berlian merah jambu, kapal bot besar , intan berlian berjuta yang diberikan kepada Model Australian?

    Model Australia, Miranda Kerr pulangkan balik kepada DOJ Amerika kerana tidak mahu guna barang haram, berdosa. Ini pun dalam kertas juga.?

    Macamana dengan kes mahkamah di Singapore, pengubahan wang haram yang mana orang yang terlibat sudah dihukum bersalah dan dipenjarakan.

    Kalau setakat kertas Utusan Meloya, tak payahlah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berlian pink Rosmah dibawa belayar,
      Harga sebiji mahal senghoti,
      Hutang IPIC lambat bayar,
      Hutang court case Annuar boleh mati.

      Annuar kena cari Isa Samad untuk sabotaj Najib. Kalau tidak masuk dalam atau masuk tong simen... HAHAHA!

      Delete
  4. .
    .

    RCU Forex cari punca kerugian..

    1MDB pun rugi .. Tak kira lah atas kertas ke atas bawah kertas .. kena juga siasat punca kerugian..

    Selalu nya atas kertas rugi sikit sebab nak tutup kerugian yang luar biasa, kan ?

    Jika Najib nak kan sokongan rakyat Najib tak payah susah-susah buat RCI untuk Forex dan Memali.

    Buat satu je...RCI untuk 1MDB sebab semua siasatan menjurus Najib tidak terlibat. Jadi kesudahan RCI 1MDB ialah Najib bersih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...DAH MENCARUT PLAK DAHHHHH........

      Delete
  5. Najib sebenarnya seorang wali. Sebab itulah arab saudi bagi derma dan pas juga akhirnya sedar tentang hakikat ini. Disebabkan inilah usa dan negara negara barat lain berusaha ingin menjatuhkannya termasuklah singapura. Hadi akan modify dia punya amanat, siapa yg x undi umno adalah kapir. How's that sound j? Ke x cukup bagus?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey Mamak Kerala Kutty sebenarnya seorang wali. Sebab itulah dia sanggup bayar beribu-ribu kat DOJ. Disebabkan inilah dia berharap usa berusaha ingin menjatuhkannya. Lim Kit Sial akan modify dia punya amanat pasal Forex. How's that sound Zack? Ke x cukup bagus?

      Delete
    2. Terbaiklah bros Macy and Zack.

      Tikus, kalau meniru sebijik idea orang apa yang bagusnya..

      Delete
    3. Kes FOREX belum disiasat, hingga bank Negara terlibat kerugian berbilion dolar, Duit Madey banyak digunakan untuk bayar DOJ Macai kata termasuk si Budin kata ...ini adalah adat perniagaan....memangler adat perniagaan ...tapi bukan gunakan duit Rakyat (BNM)...guna ler duit sendiri....Tapi aku percaya kalau masa tu untung...yang dapat dan kaya raya pun Madey Anak Beranak dan Kroni dia...tak cayer pi Tanya sama DAIM...tu sebab sekarang ni DAIM dah jadi DIAM..... Rakyat tidak akan terkeliru dgn cakap auta MADEY MAMAK KERALA KUTTY ni...

      Delete
    4. puak2 pemakan dedak ni kalau cerita presiden US terima duit dari tun m pun dia org percaya. cakap tanpa bukti..lepas tu nak org sokong umngok..sudah2 le..

      Yang sebenarnye puak2 korang yang keliru antara yang benar dan tipu..kesian

      Delete
  6. As I had mentioned many-many times . All of them is made up of clowns and idiots !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Absolutely true Sir..!!!

      Tak taule teman nak teroyak ke, nak gelak ke...??

      Unbelievable...!!!

      We better make a change.....
      Next GE is the perfect time....!!

      Delete
    2. Bro Phantom , lepas ni bolihlah pergi Ketereh jumpa Nuar Musang Janggut se cunit minta dia tulis satu cheque .

      Kalau dia Tanya , kata je bukan minta duit pun , minta kertas cheque je .....

      Delete
    3. Bro Phantom , lepas ni bolihlah pergi Sg. Buluh jumpa Nuar Al Juburi se cunit minta dia tulis surat pengampunan.

      Kalau dia Tanya , kata je saja nak melawat bakal PM ke 14......

      Delete
    4. Clowna and idiots?

      Hahaha, memang mereka semua bahlawan..

      Delete
    5. Bro Diny n John Doe...........kalo gitu yg najib duk gebang projek sana sini.........sumer projek million, billion tu kira on paper ajerrrle ye idak..???

      Padan muka kita yeooppp.....dapat kertas jerrr......

      PRU akan datang jangan silap lagi yeooppp......!!

      Delete
    6. Bukan setakat dia orang ni punya projek cantik atas kertas je , ada yang buat projek lembu sampai lembu bolih dudok kondo .

      Oh ya , duit rakyat yang Najib pinjamkan untuk beli lembu tu dah habis bayar balik ke belum ???

      Delete
    7. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER FUKATAN HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER LAGIIIII.....

      Delete
    8. Anon 00:04

      Apa kau ingat Nuar kat Sg Buloh tu tuhan ke bolih beri pengampunan ??

      Delete
    9. Bro Diny.....kalo gitu esok 31/8 nak bayar hutang IPIC....tak payah bayar dgn duit........bagi bounce cheque jerrr cukop yeoppp.......aterrr cheque kan kertas jugakkk......

      Delete
    10. KAH...KAH...KAH...KETUA PELIWAT BAKAL JADI PM.....WOOOOO ALOHHHHHH......

      Delete

    11. KAH...KAH...KAH...KETUA PENZI(A)NA PORT DICKSON SEKARANG JADI PM......WOOOOO ALOHHHHHH......

      Delete
    12. KAH...KAH...KAH...KETUA TO' KONG DAPIGS BAKAL JADI TPM......WOOOOO ALOHHHHHH.....NAK MAPUH....

      Delete


  7. Mungkin Anuar saja sebut pasal 1MDB. Sedangkan kalau boleh Najib tak nak sebut 1MDB. Sebab itu lah Najib tubuh RCI untuk Forex.

    Sikit hari nanti mulut Anuar akan tertutup bila SPRM bukak file.

    Najib tidak perlukan orang seperti ini..

    Kan lebih baik Anuar jadi broker untuk PAS ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabotaj Najib daripada luar dan dalam Umno diteruskan. Legasi ROSMAH MANSOR akan berakhir.

      Delete
    2. Sabotaj Madey Mamak Kerala Kutty daripada luar dan dalam Parti Cap Munge diteruskan. Legasi MADEY MAMAK KERALA KUTTY akan berakhir.

      Delete
  8. Sungguh hairan bin ajaib bila menteri-menteri dan sesiapa juga yang cuba untuk membela 1mdb pasti mereka akan menonjolkan yang taraf IQ mereka adalah lebih rendah daripada IQ Chimpanzee. Mungkin menjadi bodoh adalah syarat wajib untuk berjuang bersama dengan bijaN..

    Wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro....ni baru betol kabinet kayu.....

      Delete
    2. Sungguh hairan bin ajaib bila Macai Fukatan Haprak,Lim Kit Sial dan sesiapa juga yang cuba untuk membela isu FEROX pasti mereka akan menonjolkan yang taraf IQ mereka adalah lebih rendah daripada IQ Chimpanzee. Mungkin menjadi bodoh adalah syarat wajib untuk berjuang bersama dengan MADEY MAMAK KERALA KUTTY..

      Wallahualam

      Delete
    3. Tepat sekali bro 23:10.

      Kalau nak tengok bukti live kebenaran tu tengoklah komen si macai tikus di 00:14.

      Memang nampak sangat kedunguannya. Kesiaaan..

      Delete
    4. Bro John Doe......biorle yeoppp budak terencat akei tuuu........dulu sekolah tak reti apa........ngeje nama sendiri pon salah......keroje meniru manjaangg jerrr....tu tengin sampei ke tua.....

      Kessssiaaannnn.......

      Delete
    5. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER FUKATAN HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER LAGIIIII.....

      Delete
  9. Kes IMDB dah kena siasat di byk negara, hingga bank terlibat disgpore diarah tutup, DOJ pulak beku harta pelaku IMDB di Amerika, Switzerland juga menyiasat, macamana menteri ini cakap kerugian atas kertas walhal harta negara telah Terjual pada negara Cina. Rakyat tidak akan terkeliru dgn cakap auta umno ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes FOREX belum disiasat, hingga bank Negara terlibat kerugian berbilion dolar, Duit Madey banyak digunakan untuk bayar DOJ Macai kata termasuk si Budin kata ...ini adalah adat perniagaan....memangler adat perniagaan ...tapi bukan gunakan duit Rakyat (BNM)...guna ler duit sendiri....Tapi aku percaya kalau masa tu untung...yang dapat dan kaya raya pun Madey Anak Beranak dan Kroni dia...tak cayer pi Tanya sama DAIM...tu sebab sekarang ni DAIM dah jadi DIAM..... Rakyat tidak akan terkeliru dgn cakap auta MADEY MAMAK KERALA KUTTY ni...

      Delete
    2. Macaiii kertas suratkaba lama beroperasiiii.........

      Delete
    3. Kepala butoh apa engkau dah 3 kali aku tengok repeat posting ni. Jangan buat semak la. Lu anak sundal kalau tak ada apa nak tulis pergi garu telor la.

      Delete
    4. HE...HE...HE...DAH MENCARUT PLAK DAHHHHH........

      Delete
    5. Kursus komputer dia ajar tekan Ctrl+C dan Ctrl+V je. Okaylah daripada Haji Hadi suh pakai kaset dia yang zaman muda dulu. HAHAHA..

      Delete
    6. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...
      TAPI LANTAK LAH SAPE NAK UNDI FUKATAN HAPRAK NI PON.ANJING KURAP PUN TAK NAK MAKAN KALAU ORANG PKR BAGI TULANG..
      APA DAH JADI....MAKIN BODOH KENYATAAN MADEY MAMAK KERALA KUTTY
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER FUKATAN HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER NIAT NAK BERKUASA PERTAMA KALI.....DUNGUUUU KAU MACAIIIIII

      Delete
  10. Anuar musa ahli prlmen pndai bodek..kja cm org bdoh..cntoh pemain bola klntn tak di byar gaji.pndai curi duit mara je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budu.. saja tu di ketereh

      Delete
    2. HE...HE...HE...JEALOUS LER TUUUU.....

      Delete
    3. Gitule jadinye kalo budu dibuat air minom....

      Delete
  11. Anwar Musa ni bahalol yang sangat bangangm

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...JEALOUS LER TUUUU.....

      Delete
  12. Kahkahkah...Nii betul² pelawakk..anwar musang dn tahii xde beza pun..kikikikikiki..πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜…πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜πŸ˜œπŸ˜πŸ˜œπŸ˜πŸ˜œπŸ’©πŸ’©πŸ’©

    ReplyDelete
  13. 1MDB tidak rugi sama ada atas kertas atau bwh kertas. Sebabnya hingga kini penyata akaun 1MDB tak siap-siap diaudit. Tak ada firma audit yg tersohor sanggup audit akaun 1MDB. KPMG, Enerst & Young, Delloite dan PricewaterhouseCoopers semuanya angkat bendera putih, tidak sanggup mencemarkan reputasi dan profesionalisme mereka bersekongkol mengeluarkan laporan audit yg tidak betul. Deme jaga air muka bukan jaga air liur. Last sekali AGC sendiri yg audit. Kesudahan nya masuk freeze OSA sbb dapatan auditor blh membawa kpd prosiding CBT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu maknanya laporan audit tu udah jadi kes kertas suratkabar lama........disimpan buat sejarah.

      Delete
  14. 1mdb dah diaudit oleh mr j lah...sebab tu dia berani ckp 1mdb ok takde duit hilang dan banyak untung kan mr j kan kan kan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohamed Noor, tolong google kenyataan Tan Seng Giaw dari DAP yg juga merupakan Naib Pengerusi PAC. Terimalah hakikat dari mulut pembangkang sendiri....

      Delete
    2. Forex dah disiasat oleh Mohamed Noor...sebab tu dia berani ckp Forex ok takde duit hilang dan tak rugi berbilion ringgit banyak pandai ko ya Mohamaed Noor kan kan kan.....

      Delete
    3. Mr J, dah diaudit ke belum?

      Betullah tu kerugian hanya di atas kertas tapi nak bayar hutang guna wang betul.

      Jangan lupa 31 Ogos ni dateline..

      J and tikus 31 Ogos ni jangan lupa jerit 'MAUDUITKA'...

      Delete
    4. Kes FOREX belum disiasat, hingga bank Negara terlibat kerugian berbilion dolar, Duit Madey banyak digunakan untuk bayar DOJ Macai kata termasuk si Budin kata ...ini adalah adat perniagaan....memangler adat perniagaan ...tapi bukan gunakan duit Rakyat (BNM)...guna ler duit sendiri....Tapi aku percaya kalau masa tu untung...yang dapat dan kaya raya pun Madey Anak Beranak dan Kroni dia...tak cayer pi Tanya sama DAIM...tu sebab sekarang ni DAIM dah jadi DIAM..... Rakyat tidak akan terkeliru dgn cakap auta MADEY MAMAK KERALA KUTTY ni...

      Delete
    5. tikus 00.36 memang lah aku pandai sebab tahu bezakan mana yang putih mana yang hitam.
      kalau geng dedak main bedal aje kan kan kan...

      Delete
    6. Anon 00:50 ..

      Kalau sungguh bagai di kata ,tunjuk kan diri supaya nyata .

      Janganlah nak berselindong di sebalik anon bak puaka !!!!

      Delete
    7. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER FUKATAN HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER LAGIIIII.....

      Delete
    8. Ni mesti laki Mr J buat flooding. Laki suh Mr J masuk bilik. HAHAHA...

      Delete
    9. Bro Mat Noor.......Mr Jebon auditor 1MDB...??

      Wwwoooww......tak sangka cempedak jadi nangka.....patut le diOSAkan yeopppp........kalo didedahkan takot orang boleh giler membacanye.

      Delete
    10. Jangan tak tau 00.50 tu geng kertas.........jadi tak heranle gitu sebab penyakitnye sama........

      Delete
    11. KAH...KAH...KAH...KETUA PELIWAT BAKAL JADI PM.....WOOOOO ALOHHHHHH......
      MAMAK MADEY SETUJU KER TUUUUU.....KUANG....KUANG....KUANG.....
      MADEY KATA ...AKU TAK INGATTTTT......

      Delete
  15. Atas kertas tandas terpakai lah tu

    ReplyDelete
  16. Ya...kita akan dapat lihat, selagi PRU14 belum diadakan, pelbagai alasan dan penjelasan yg tidak masuk akal akan dikeluarkan. Semuanya kerana jawatan yg diidamkan. Najib akan terus dibela demi kerana kedudukan. Maruah diri dan negara terus digadaikan. Apakah pimimpin sebegini yg kita mahu dan kita harapkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...kita akan dapat lihat, selagi PRU14 belum diadakan, pelbagai alasan dan penjelasan yg tidak masuk akal akan dikeluarkan. Semuanya kerana jawatan yg diidamkan. MADEY MAMAK KERALA KUTTY terus dibela demi menjaga anak kesayangan nyer si BOBOI. Maruah diri terus digadaikan. Apakah pimimpin sebegini yg kita mahu dan kita harapkan?

      Delete
    2. Sekurang2nya TDM telah terbukit berjaya mensejahterakan kehidupan rakyat dan membawa negara kepersada dunia hingga dihormati dunia. Najib membawa negara kearah mana? Kenapa tidak dibela maruah negara ketika segala macam pertuduhan dilemparkan terhadapnya? Bela diri dan bela negara nescaya rakyat akan hormat dan percaya akan pentadbirannya. Sokongan akan bertambah jika dia tegas menempis pertuduhan mengikut perundangan dan bukannya seperti sekarang...

      Delete
    3. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER FUKATAN HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER LAGIIIII.....

      Delete
  17. Kertas yang mana ini yang Annuar cakap ini?

    Bukan kertas yang Jamal masukkan dalam Jamban?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah... kertas yang dimasukkan dalam Jamban ...alahai...Jambannn...tempat siAssmin makan Aiskrim dalam Jamban tu lerrrr....Kuang....Kuang....Kuang.....

      Delete
  18. Sampai kesitu sekali tahap bodek si anu menjilat tuannya.
    Teringat cerita jin lidah panjang menjilat jilat lendir kotoran.
    Jibon tergelak besar. Masa ni kalau jibon suruh anu jilat kasut dia sampai berkilat pun anu sanggup.
    Peh rendah sungguh anu letakkan diri dia. Hanya kerana pangkat, kuasa dan kedudukan yang tak kekal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes FOREX belum disiasat, hingga bank Negara terlibat kerugian berbilion dolar, Duit Madey banyak digunakan untuk bayar DOJ Macai kata termasuk si Budin kata ...ini adalah adat perniagaan....memangler adat perniagaan ...tapi bukan gunakan duit Rakyat (BNM)...guna ler duit sendiri....Tapi aku percaya kalau masa tu untung...yang dapat dan kaya raya pun Madey Anak Beranak dan Kroni dia...tak cayer pi Tanya sama DAIM...tu sebab sekarang ni DAIM dah jadi DIAM..... Rakyat tidak akan terkeliru dgn cakap auta MADEY MAMAK KERALA KUTTY ni...

      Delete
    2. Anon 00:38 ..

      Kalau sungguh bagai di kata , tunjuk kan diri supaya nyata .

      Janaganlah nak berselindong di sebalik anon bak puaka !!!!

      Delete
    3. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER FUKATAN HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER LAGIIIII.....

      Delete
    4. Mcmmana pun duit tak masuk akaun sendiri mcm jib. Belym terbukti anak2 TDM kaya kerana duit forex tapi telah terbukti anak2 kandung dan tiri jib kaya setelah urusan pembayaran 1mdb.

      Delete
    5. Sabotaj Madey Mamak Kerala Kutty daripada luar dan dalam Parti Cap Munge diteruskan. Legasi MADEY MAMAK KERALA KUTTY akan berakhir.

      Delete
    6. Sayang semuanya sudah terlambat..janganlah engkau kenangkan lagi...
      Aset semuanya dah kena rembat..
      Riza Aziz anak tiri Najib kleptokrasi...

      Duduklah kau Riza Aziz bawah kangkang Rosmah Mansor semula. Dia jalan baru ko boleh gerak. CIA tengah risik. FBI tunggu pasang jerat. DOJ tengah minum kopi kat Wall Street. HAHAHA...

      Delete
    7. KAH...KAH...KAH...KETUA PELIWAT BAKAL JADI PM.....WOOOOO ALOHHHHHH......
      MAMAK MADEY SETUJU KER TUUUUU.....KUANG....KUANG....KUANG.....
      MADEY KATA ...AKU TAK INGATTTTT......

      Delete
  19. Tn Budin , ma'af . Minta laluan sikit.

    News from Nikkei Asian Review dated July 10th.2017

    World snubs Trumps in favour of America's mayors, governors .

    A new study from Pew Research offers unsurprising news that many countries have a low opinion of US President Donald Trump. The survey of 37 countries found the percentage of those with confidence in the president has fallen from 64% at the end of the Obama presidency to just 22% under Trump. Some 62% say Trump is "dangerous," and 74% have "no confidence" in him.

    The fall is steepest among some close US allies. From 2015 to 2017 , the percentage of those with "confidence in the US president to do the right thing regarding world affairs" fell from 66% to 24% in Japan, 76% to 22% in Canada, 83% to 14% in France, and 73% to 11% in Germany .

    Yet ,officials in other countries know they can't ignore or isolate the US, which is still the only country that can extend political, economic and military influence into every region of the world .There are a host of international problems and challenges that demand US cooperation, if not leadership .

    There are a wide variety of attitudes across US states toward Donal Trump --and public demand within some--to establish independent foreign policies. Mayors and governors ,particularly in states where Trump is deeply unpopular, can score political points by defying him and pursuing their own agendas. They can also benefit their states and cities by attracting more investment, more foreign students and tourism.

    No issue better illustrates the power of US states to set their own agendas than climate change. Here is a "problem without borders" that can't be addressed without cooperation from the US, which remains the second largest emitter of greenhouse gasses after China. A few days after Trump withdrew US support from the Paris Accord on climate, China's President Xi Jinping welcomed California Governor Jerry Brown into the Great hall of the People with the sort of pomp traditionally reserved for visiting heads of state. The two leaders then discussed climate policy. " California's leading, China's leading" ,Gov. Brown declared during anews conference covered extensively by China's state-controlled media.

    The moral of the story is .... why the heck is Najib going to meet this very unpopular president ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes FOREX belum disiasat, hingga bank Negara terlibat kerugian berbilion dolar, Duit Madey banyak digunakan untuk bayar DOJ Macai kata termasuk si Budin kata ...ini adalah adat perniagaan....memangler adat perniagaan ...tapi bukan gunakan duit Rakyat (BNM)...guna ler duit sendiri....Tapi aku percaya kalau masa tu untung...yang dapat dan kaya raya pun Madey Anak Beranak dan Kroni dia...tak cayer pi Tanya sama DAIM...tu sebab sekarang ni DAIM dah jadi DIAM..... Rakyat tidak akan terkeliru dgn cakap auta MADEY MAMAK KERALA KUTTY ni...

      Delete
    2. Sabotaj Madey Mamak Kerala Kutty daripada luar dan dalam Parti Cap Munge diteruskan. Legasi MADEY MAMAK KERALA KUTTY akan berakhir.

      Delete
    3. Sudah advance budak kopipes. Gagal flooding dia kopipes tulisan orang jadi komen sendiri dan kopipes pula komen sendiri. Kursus kopipes gred mumtaz. Lagi advance daripada Haji Hadi yang suruh pakai kaset. HAHAHA...

      Delete
    4. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER FUKATAN HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER LAGIIIII.....

      Delete
    5. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...TAPI LANTAK LAH SAPE NAK UNDI PAS PON.ANJING KURAP PUN TAK NAK MAKAN KALAU ORANG PAS BAGI TULANG..
      APA DAH JADI....MAKIN BODOH KENYATAAN MENTERI UMNO
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER UMNO HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER NIAT NAK TERUS BERKUASA LAGIIIII.....DUNGUUUU KAU GHAFURRRRR

      Delete
    6. Sabotaj tun m tak menjadi daripada luar dan dalam Parti harapan makin gagah..perjuangan diteruskan. Legasi RAZAKKKKKKKKKKK akan berakhir.

      Delete
    7. Sabotaj Madey Mamak Kerala Kutty TAK MENJADI......kah....kah....kah.....

      Delete
    8. Bro Diny.........well as u can see the scenario in Msia is different.......the percentage of confidence in the US President is 60% (few months back) to 99% (in coming Sept).......there's a big hope for a great cooperation between two countries in solving problems and...........

      Delete
    9. KAH...KAH...KAH...KETUA PELIWAT BAKAL JADI PM.....WOOOOO ALOHHHHHH......
      MAMAK MADEY SETUJU KER TUUUUU.....KUANG....KUANG....KUANG.....
      MADEY KATA ...AKU TAK INGATTTTT......

      Delete
    10. Anon 00:55

      Kamu kata legasi Mahathir berakhir ??

      Itu terjadi bila kamu dah masuk rumah " 7'x 3'x6' dalam" je baru berakhir . Itu pun pada kamu seorang je , Yg masih hidup belum lagi .

      Satu dunia tau , bangunan berkembar tertinggi di dunia ....peninggalan Mahathir .

      KLIA ... peninggalan Mahathir .

      Putrajaya ....peninggalan Mahathir .

      KL Tower ....peninggalan Mahathir .

      Ke kamu ni dudok dalam huatan atau dalam gua ??????

      Delete
    11. SATU LAGI....TUGU MEMORIAL PEINGATAN NILAI....PENINGGALAN MADEY MAMAK KERALA KUTTY.....KUANG...KUANG....KUNG....

      Delete
    12. dapat A9 komen macam tu je ke? low standard punya cai..ini je cybertroopers umngok..masuk, maki hamun, copy paste, lari..nak tarik org, masuk le dengan fakta..standard lembu je cybertroopers umngok ni

      Delete
  20. Ini Musang sangat bahaya
    Duit PPRT dia dah tala
    Dana Mara dibagi footballer
    Budak nak belajar duit tak ada!

    Sebab takut sampai keatas
    Sesak dada Musang dah cemas
    Katalah Emdibi hanya di kertas
    Agar budi boleh Bos balas!

    Itu sebab iQnya rendah
    Tidak peduli negara parah
    Pegang jawatan harta nak tarah
    Sembah Bos nyawa diserah!

    Pernah berlaku tahun 1970an
    Kawan reporter dah tunjuk sakan
    Musang gonggong artis tempatan
    Wanita Melayu sexy pakaian!

    Ada juga gambar ditunjuk
    Musang dua wanita dipeluk
    Kiri kanan pinggang yang lekuk
    Di Indonesia.. perangainya buruk!

    Jika pemimpin bersikap begini
    Jangan harap sokongan bagi
    Jawatan untuk membohong, mencuri
    MrJ boleh menyokong lagi??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes FOREX belum disiasat, hingga bank Negara terlibat kerugian berbilion dolar, Duit Madey banyak digunakan untuk bayar DOJ Macai kata termasuk si Budin kata ...ini adalah adat perniagaan....memangler adat perniagaan ...tapi bukan gunakan duit Rakyat (BNM)...guna ler duit sendiri....Tapi aku percaya kalau masa tu untung...yang dapat dan kaya raya pun Madey Anak Beranak dan Kroni dia...tak cayer pi Tanya sama DAIM...tu sebab sekarang ni DAIM dah jadi DIAM..... Rakyat tidak akan terkeliru dgn cakap auta MADEY MAMAK KERALA KUTTY ni...

      Delete
    2. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...
      TAPI LANTAK LAH SAPE NAK UNDI FUKATAN HAPRAK NI PON.ANJING KURAP PUN TAK NAK MAKAN KALAU ORANG PKR BAGI TULANG..
      APA DAH JADI....MAKIN BODOH KENYATAAN MADEY MAMAK KERALA KUTTY
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER FUKATAN HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER NIAT NAK BERKUASA PERTAMA KALI.....DUNGUUUU KAU MACAIIIIII

      Delete
  21. Ahli Parlimen KETEREH?????rupanya.....

    emmmmmmmmmm.....Otak sama macam budak mat tereh yg diberi keampunan oleh Sultab Johor tempoh hari.....

    emmmmm......mat ktereh mat ktereh....

    YB......kenal tak mat ktereh tu////////

    Otak YB sama macam otak dia. Tapi mat ktereh tu ada kad OKU....settle

    Ke YB pun ada kad macam mat ktereh tu ???? Tak macam mana boleh cakap 1MDB rugi atas kertas jewww...

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...
      TAPI LANTAK LAH SAPE NAK UNDI FUKATAN HAPRAK NI PON.ANJING KURAP PUN TAK NAK MAKAN KALAU ORANG PKR BAGI TULANG..
      APA DAH JADI....MAKIN BODOH KENYATAAN MADEY MAMAK KERALA KUTTY
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER FUKATAN HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER NIAT NAK BERKUASA PERTAMA KALI.....DUNGUUUU KAU MACAIIIIII

      Delete
  22. Mana manusia yang bukan dari golongan penyamun dan penyangat tidak akan menidakkan kes kecurian dan pengesonglapan yg berlaku atas nama 1mdb.

    Kalau kita tengok tv Walking Dead, Tuan Musa ini ialah sebahgian dari manusia yg telah dicemar darah nya untuk menjadi hantu hantu yg bekeliaran yang tak dapat di obati untuk menjadi manusia

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAH...KAH...KAH...KETUA PELIWAT BAKAL JADI PM.....WOOOOO ALOHHHHHH......
      MAMAK MADEY SETUJU KER TUUUUU.....KUANG....KUANG....KUANG.....
      MADEY KATA ...AKU TAK INGATTTTT......

      Delete
    2. KAH...KAH...KAH...NUAR BUDU NAK TRY LAGI LA TU PRU 14.....WOOOOO ALOHHHHHH......
      BIJAN SETUJU KER..BNYAK SKANDAL NUAR BUDU NI BOHHHH.....KUANG....KUANG....KUANG.....
      BIJAN KATA AKU SIGN JER SEGALA BAPAK DOKUMEN...AKU TAK BACA SEPATAH HARAM PONNN......AKU SEBOK TGOK KUCING AKU SIOTT

      Delete
    3. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI....
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI-JADI...
      TAPI LANTAK LAH SAPE NAK UNDI FUKATAN HAPRAK NI PON.ANJING KURAP PUN TAK NAK MAKAN KALAU ORANG PKR BAGI TULANG..
      APA DAH JADI....MAKIN BODOH KENYATAAN MADEY MAMAK KERALA KUTTY
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYER FUKATAN HAPRAK NIIII....
      MELEPAS LER NIAT NAK BERKUASA PERTAMA KALI.....DUNGUUUU KAU MACAIIIIII

      Delete
  23. Kes MARA pun kerugian atas kertas, barangkali tu la yg dia nak bagitau kat kita kot hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atas kertas.....satu alasan yg tak masok akal........

      Kalo pakcik jual budu atas pasar Siti Khadijah tu cakap teman cayalah jugak......ni satu politician........terkejut berok teman.

      Ni samalah macam sign buta yg tak baca epatah haram tuuuu......

      Excuses...!!

      Delete
  24. Dennis The Menace26 August 2017 at 02:16

    Cai bangang konon ulang2 ingat orang nak baca ulang2 ke? Fukatan melingkup ke Umno rakyat dah no no no no?

    Cai masa Madey perintah, dunia,negara aman takde hal Kat Malaysia ni. Atok ko pun happy je singung2 nenek ko, nampak Madey pun berebut nak cium tangan kan? Ko pulak masa tu sama ada:

    1) baru seminggu keluar tembuni mak ko, atau

    2) ko dah darjah dua masih hisap puting dalam kelas,sebab itu jadi bengap sampai besar, atau

    3) ko pendatang asing yg belum sampai ke Malaysia lagi. Perahu ayah ko belum siap.

    Jadi kalau ko tergolong dalam salah satu diatas, please shut up. Ko tak tahu seinci pun pasal Mahathir.

    So pendatang Mr Pati, please behave yourself. Passport ada? Dah mati ke??

    ReplyDelete





  25. Kami 5,000,000 ahli UMNO dan PAS percaya kepada Anuar Musa

    Kami 5,000,000 ahli UMNO dan PAS, TIDAK percaya kepada Mahathir




    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami 5,000,000 ahli UMNO dan PAS tak percaya kepada Anuar Musa..yang pecaya nuar musa haji hadi jer

      Kami 5,000,000 ahli UMNO dan PAS, percaya kepada Mahathir...nuar musa kaki sembelit apa barang baiii

      Delete
    2. Anon 06:33

      Nampaknya kamu masih di buai mimpi yang di bawa olih para badut serta pembingung para pengampu Najib termasuk Najib sendiri .

      5 juta ahli konon ...

      UMNO hanya memperolihi 3.25 juta undi sahaja pada PRU 13 termasuk di Sabah yang dikatakan lubok UMNO .

      Itu berlaku sebelum adanya Bersatu serta Warisan .

      Kamu lihat saja kehadiran tetamu di ceramah Bersatu serta Warisan . Melaut ramainya tanpa memerlukan bas dan paksaan .

      PAS hanya memperolihi 1.6 juta undi pada PRU 13 . Itu pun sebelum tertubohnya Amanah . Juga ketika itu bekerjasama dengan DAP , PKR .

      Secara total , undian popular pun tidak sampai separuh , hanya 48% sahaja .

      Ma'af kepada Pak Rahman jpc . Di pekan Nampak gayanya Najib telah memulakan langkah menglembukan penduduk Pekan dengan jumlah lembu korban pada minggu depan berjumlah 598 ekor . Maknanya ada peningkatan dari tahun tahun yang sudah .

      Delete
    3. HE...HE...HE...JEALOUS LER TUUUUU......

      Delete
  26. penipu tegar j masih ada......mmmm.....klu dah penipu tegar, kulit pun dah macam kulit badak......kena gigit lipan pun tak rasa...

    sama la macam jibo......

    sebab tak rasa la.....tak sedar, kulit sendiri dah busuk kena makan ulat.......

    sama macam jibo.....

    j is jibo, jibo is j...

    ReplyDelete
  27. Patut la satu projek wanemdibi tak nampak apa pun..rupa2nya hanya atas kertas..baru tahu..sebab tu arul kanda kata ari tu pun nampak kertas jugak, duit kertas tu pun boleh tukar pada unit pulak..gamaknya hutang ipic pun atas kertas jugak lah ye...kikiki

    ReplyDelete
  28. annuar musa ni jauh lebih berkelayakan jika d banding dgn najib.

    tapi selaku ketua penerangan UMNO, maka dia terpaksa lah mencari apa juga alasan utk mempertahan n melindungi najib sungguh pun akhir nya dia d lihat sebagai orang yg sudah hilang pertimbangan yg rasional.

    sebagai misalan, annuar ni memang tahu yg seorang perempuan tidak mungkin bolih menjadi lelaki tulin. Tapi dia terpaksa juga mencari jln supaya menyakinkan umum utk hanya bercaya dgn cakap2 nya.

    ini lah akibat nya jika kita terpaksa d arah utk menegak kan benang yg basah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sounds very much like Mr J and unknown sahabat.. Hehe

      Delete
    2. Kerja bodoh menegakkan benang basah umpama menongkah arus.

      Sesuatu yg bathil tak mungkin boleh jadi yg hak.

      Pembohongan tidak sekali2 jadi kebenaran.

      Kerja sia2 jerrr.........

      Delete
    3. tapi pak rahman......nuar ni sedar ke tak sedar....apa yg diucap ni akan backfire pada dia.

      secara tak langsung, dia akui 1mdb ada masaalah dan ada hilang duit, walaupun atas kertas.

      ini totally contradicting dgn apa yg dicakap oleh jibo and few other "butt benchers".

      Delete
    4. SDR DAD,

      SEKARANG NI SAYA RASA DIA DAH TAK KISAH.

      DIA HENTAM KROMO SAJA DGN HARAPAN ORANG AKAN LUPA APA YG D PERKATAKAN NYA.

      BETUL LAH KATA TUN 'MELAYU MUDAH LUPA'.

      SETENGAH ORANG KATA, DLM POLITIK MELAYU,SELEPAS 100 HARI ISU2 AKAN MENJADI 'BASI'.

      TAPI SCANDAL 1MDB INI UNIK SIKIT KERANA TUN M SENDIRI AKAN TERUS MENGHIDUPKAN NYA SAHINGGA PRU14.

      Delete
    5. memang sekarang dah tenat ni.......menteri pun cakap dah tak pakai otak lg.....dia masih ingat rakyat ni bodoh.......apa yg keluar dari mulut semua di terima...

      lepas tu nak mintak lagi rakyat undi org2 macam ni......it is getting worst day by day.

      Delete
    6. Rahman jpc
      memang sekarang dah tenat ni.......MADEY MAMAK KERALA KUTTY pun cakap dah tak pakai otak lg.....dia masih ingat rakyat ni sokong dia.......apa yg keluar dari mulut dia semua dia tak ingat...

      lepas tu nak mintak lagi rakyat undi dia lagi sekali......it is getting worst day by day.

      Delete
    7. Anon 11:51

      Kamu pergi Tanya kisah 25 tahun dulu , memang patut pun Mahathir tak ingat .

      Isa ketot SPRM Tanya kisah tak sampai 5 tahun je , semua tak ingat .Itu pasal dia kena sumbat dalam lokap .

      Delete
  29. RCI FOREX dah mula hilang sasaran..sejak dari mula siasatan nama Tun M belum dikaitkan lagi..kenyataan sudah mula bercangah..nama Tan Sri Noor yang sering disebut-sebut...Ds Anwar dah x sabar nak memberikan kenyataan balas..kehadiran Tun M Ke Mahkamah mengusarkan saksi2...sama2 kita saksikan drama forex yang sedang berlangsung :)

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bukan mata luas2...siapa yang melancung dg anak2 cucu sekali dg private nya kesana kesini, siapa????, Mohd Nor ke? , Paklah ke? , Musa Hitam ke?.., Satu donia sudah tau siapa bekas PM yg terkaya sekali....
      Bukti itu saja pun sudah cukup untuk rakyat atas pagar menolaknya.
      Dulu hanya penjual goring pisang saja.

      Delete
    2. HE...HE...HE....AKU TAHU SAPA DIA ORANG TUA TUUUU.....PI TANYA DAIM....DIA PUN TAHUUUU....KUANG...KUANG...KUANG....

      Delete
  30. Off topic jap.

    Sambutan merdeka tinggal beberapa hari je lagi tapi tak kelihatan keterujaan rakyat untuk menyambutnya.

    Selepas bbrp lama baru hari ni saya jumpa sebuah lori yang kibarkan bendera.

    Moral rakyat rendah sebab tekanan hidup diperah oleh kerajaan selain sedar PM sedang rosakkan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya rakyat malu nak gantung bendera sebab kes klepet jibbo yang heboh seantero dunia..

      Delete
    2. Kalo korang sendiri tidak menghargai kemerdekaan, apa pasal dulu korang hebuh negara di jual kpd China, India dan Arab sebagainya, seolah2 kamu dulu petriotik sangat.

      Delete
    3. Masalahnya bila kita kibar bendera; umno ambik kesempatan jadi kan nya sebagai simbol sokongan rakyat terhadap mereka. Macam sukan sea jugak, menteri2 turun padang jumpa atlit; bila kita sokong atlit; menteri tumpang sekali. Actually....semua ni takbpayah lagi dibincang...it goes without saying

      Delete
    4. HE...HE...HE...SUKAN SEA PUN NAK DI POLITIKAN....
      AGAK2 NYER....MACAI FUKATAN HAPRAK NI PUAS HATI KALAU SI BOBOI MADEY MAMAK KERALA KUTTY TU JADI MENTERI BELIA DAN SUKAN KOTTTTT.....KUANG....KUANG....KUANG....

      Delete
    5. Patriotik letak pada bendera?

      Hehehe..

      Delete
    6. john doe ini umpama iblis kerja dia mengelirukan fikiran manusia.
      Nasib kamulah john doe.....kerja ini yg kamu pilih.
      Mak bapak kamu dulu tak pernah ajar kah cara mana nak pilih kerja?
      Atau kamu ini anak pungut? Nasib la ko john doe....

      Delete
    7. Sapa politik kan sukan sea kalu bukan umno? Larian obor pun tu orang umno menumpang glamour...patut la orang meluat

      Delete


    8. Apa reaksi bila tenguk kereta lori pasang bendera ?

      Marah dan keluar ucapan bangang ..

      Kerana pasang bendera bukan lagi kaitan dengan negara .. ianya menjadi protes bila tak pasang bendera ..


      Kempen memberi bendera percuma tahun lalu pun gagal ..

      Delete
  31. Lebih baik kita mencari rezeki menggunakan tulang empat kerat(cara halal) dari mencari rezeki dengan cara mengeluarkan air liur(bodek) yang tidak diberkati Allah SWT.

    Kesian Anuar Musa..byk makan hasil tidak berkat. Mata Hati sudah jadi gelap. Yang benar jadi salah, yang salah jadi benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik kita mencari rezeki menggunakan tulang empat kerat(cara halal) dari mencari rezeki dengan cara menipu yang tidak diberkati Allah SWT.

      Kesian Madey Mamak Kerala Kutty, anak beranak dan kroni..byk makan hasil tidak berkat. Mata Hati sudah jadi gelap. Yang benar jadi salah, yang salah jadi benar...maklum lah dah NYANYUKKKKK....

      Delete
  32. Annuar musa tu kan memang bodoh dan bahalul...umno pun sekarang di penuhi orang bodoh hasil memakan taeik jho low...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Madey Kerala Kutty tu kan memang bodoh dan bahalul...ahli macai parti cap MUNGE pun sekarang di penuhi orang bodoh hasil memakan taeik Ketua To'Kong Dapigs...

      Delete
  33. Tegakan tiang bendera kita.
    Sabagai kulibatak masih oke selagi tiang bendera dapat d tegakan.
    Kalu tiang bendera tidak dpt tegak kacau bro jadi serabut roplah pening.
    Jalan penyelesaiyan boleh ikat tali tang takok ,angket tali jadi tegak lepas tali dia turon.jgn ikat tang palak sudah.
    Tegakan tiang bendera kita.

    ReplyDelete
  34. Negara jadi Kleptokrasi sekarang ini atas kertas ke?
    Rakyat merana dan tertekan pun atas kertas ke?
    Dengar boleh tapi percaya jangan.
    Kalau bagi ambil tapi undi jangan.

    Tiada faedah dan tiada sebab untuk menyokong ketua pengkhianat, pencuri, penyamun dan pembohong. Memalukan agama, bangsa dan negara perosak kewarasan minda seluruh rakyat jelata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...TERINGAT AKU KATA-KATA MAT SABU (MAT SABUN) DAN NURUL IZZAH (JANDA MUDA) NUAR AL JUBURI PANGGILAN MANJA DARI MAT SABUN........KETUA PEROMPAK TU MADEY...DAN MAHAZALIM DAN MAHAFIRAUN TU MADEY JUGAKKKK....KUANG...KUANG...KUANG....

      Delete


  35. Malaysia ini memang semua nya atas kertas. Maksudnya apa-apa yang berlaku dan di buat tak ada nilai dan tidak ada-ada tundskan.

    Politik atas kertas. Bukan politik dalam file.

    Kertas putih Memali yang bertahun, hari ini buat RCI. Yang dulu tu atas kertas. RCI pun atas kertas. Janji ada kertas.

    PAC atas kertas. Janji ada kertas. Kertas pun boleh di OSA kan.

    Itu sebab Najib main sign luluskan apa-apa mengenai urusan 1MDB sebab ia nya atas kertas.

    Semua nya boleh berubah .. Kerajaan BN Kerajaan Kertas !

    ReplyDelete
  36. Ameno zaman MO1 ini byk sgt org2 bangang didalamnya..sdhlah nuar blk kg pakai kain sarung duduk2 rehat lg baik. Org pun tak cakap apa2..

    ReplyDelete
  37. Kerana jawatan dan dedak..cakaplah apa pun walau pun diri tu nampak bodoh. Bukan kena bayar pun..

    ReplyDelete
  38. Malaysian Cybertrooper26 August 2017 at 14:26

    Aku kesian tengok Pencacai Najib seekor meroyan macam orang gila tapi takde orang nak layan dia.

    Kah! Kah! Kah! #MeroyanKesorangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TPM Msia pun orang lndon.

      Umur 12 tahun masuk ke Malaysia.
      Ada hati pula tu nak kutuk Tun Mahathir anak Melayu.

      Tunjuk surat lahir diri sendiri dululah lahir di mana.

      Mengata dulang paku serpih mengata orang dia yg lebih budak lndon tu.

      Delete
  39. ForexTrendy is a sophisticated program capable of determining the most reliable continuation chart patterns. It scans through all the charts, on all time frames and analyzes every prospective breakout.

    ReplyDelete
  40. eToro is the #1 forex broker for new and professional traders.

    ReplyDelete
  41. QUANTUM BINARY SIGNALS

    Get professional trading signals sent to your cell phone daily.

    Follow our signals today & make up to 270% per day.

    ReplyDelete
  42. GPS robot [10X increase of the deposit sum]

    I just got done with a webinar with Mark and his partner, Antony, two days ago and it was GREAT.

    During the webinar MARK and ANTONY shared their secrets to success and answered questions about their new version of the GPS Forex Robot that IS COMING OUT TODAY!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...