Thursday, 3 August 2017

SELEPAS AMERIKA SYARIKAT, ADAKAH PERANCIS JUGA BERKONSPIRASI MAHU JATUHKAN NAJIB?


Ketika Amerika Syarikat melalui Jabatan Kehakimannya atau DOJ memulakan saman sivil untuk merampas aset-aset kepunyaan Jho Low dan Riza Aziz yang dikaitkan dengan dana 1MDB yang diselewengkan, antara hujah pembelaan golongan macai dan pencacai  ialah ia merupakan satu konspirasi untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Najib Razak.

Mereka cuba memperbodohkan orangramai dengan mempersoalkan bagaimana saman itu boleh dilakukan sedangkan 1MDB tidak pernah melaporkan kehilangan wangnya dan DOJ pula tidak pernah meminta sebarang bantuan Peguam Negara Malaysia untuk tindakan tersebut.

Tidak cukup dengan itu, didendangnya juga kononnya DOJ turut dibayar jutaan ringgit oleh Tun Mahathir Mohamad dan Dr. Puad Zarkashi yang mengetuai JASA, walaupun bergelar Dr, tetapi seperti hilang kecerdikan dengan mengatakan saman itu sendiri mungkin dikarang oleh seseorang daripada negara kita.

Pokoknya, dalam zaman "cash is king" ini, mereka lebih percaya segala usaha pihak luar yang dilihat mencemar negara  dan melibatkan kaum kerabat Seri Perdana adalah percubaan untuk menjatuhkan Najib semata-mata.

Najib, yang terbukti mempunyai beribu-ribu juta ringgit dalam akaun peribadinya, tetaplah di hati mereka seorang pemimpin yang suci bersih dan tidak berdosa apa-apa.
Kini, selain Amerika Syarikat, menyusul pula Perancis memulakan tindakan pendakwaan terhadap Abdul Razak Baginda, seorang yang pernah menjadi sekutu rapat Najib berkaitan pembelian kapal selam Scorpene pada 2002 dahulu.

Peguam hak asasi manusia Perancis, William Bourdon telah mengesahkan bahawa Abdul Razak Baginda telah didakwa (indicted) di Paris pada 18 Julai lalu atas dakwaan sogokan berhubung penjualan kapal selam kepada Malaysia.

Bourdon, peguam yang mengendalikan kes Scorpene di Paris, berkata laporan berita mengenai pendakwaan itu sebagai tidak mengelirukan dan menambah, "Abdul Razak harus memberi respon terhadap pendakwaan setebal 11 mukasurat itu."

Katanya, beliau boleh mengesahkan bahawa Abdul Razak telah didakwa kerana terlibat dalam rasuah aktif dan pasif di Perancis.

Apa yang nyata, belum pun kes 1MDB di Amerika Syarikat memulakan bicaranya, timbul pula pendakwaan di Perancis.

Kes di Perancis itu tentu saja turut memeningkan kepala Najib kerana ia berlaku ketika beliau menjadi Menteri Pertahanan dahulu yang daripada pembelian kapal selam itulah juga berlakunya pembunuhan Altantuya Sharibu.

Di tahun-tahun awal kes itu meletus dahulu, Najib memang dikaitkan dengannya, bukan saja berkaitkan wang sogokan, bahkan juga didakwa mempunyai hubungan dengan Altantuya sehingga memaksa beliau bersumpah di masjid di Permatang Pauh untuk menafikannya.

Adakah di mata macai dan pencacai, selepas saman sivil di Amerika Syarikat, pendakwaan terhadap Abdul Razak inimerupakan konspirasi Perancis pula untuk menjatuhkan Najib?

Siapa pula agaknya yang akan dikata membayar kepada pihak pendakwa dan tolong mengarang kertas pendakwaan di Perancis kali ini?

Yang pasti, sebagaimana Amerika Syarikat tidak lagi dikunjungi setelah adanya saman DOJ, Perancis pasti akan menyusul sebagai satu lagi negara yang dijauhi untuk dilawati dan bercuti oleh Najib dan keluarganya. (ShahbudinHusin 03/08/2017)

368 comments:

  1. PAANNNNAAAAAASSSSSSSSSSSSSS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lebih 200 negara lagi boleh Najib lawati. Berpuluh ribu tempat melancong nan indah juga tempat membeli belah, boleh Najib singgah dgn jet dan helikoper kerajaan.

      Easy peasy loh.

      Delete
    2. Atatuya mati sia sia


      Setelah pembunoh di bebaskan


      MALAPETAKA BESAR SAMPUK MALAYSIA

      Jika mahu Malaysia.aman dan rakyat tidak sengsara pembunuh sebenar atatuya di hukum..


      Siapa tahu siapa konkek atatuya.. Bahlol melayunislam mana yg bunuh mongolia yg masih bebas

      Delete
    3. Yang pasti cinapek dap tak usik atau sentuh pun atatuya..


      Yang Islam melayu nih tibai mongolia non Moslem ni cukup cukup..

      Melayu umnopork pembunoh!!!

      Delete
    4. Coghita dah lapuk dah ... Budin2 dah takdo modal nak jaja coghito la tew.

      Delete
    5. Hippo Like Diamond3 August 2017 at 21:35

      Lapuk kepala hotak kau . Caino oh caino ngapalah ko ni bongok, kecik2 kau makan taik eh.. sebab kau ingat bende tu coklat eh.. kan..kan.

      Dah besar gini otak jadi bongok. Cai oohh cai.

      Delete
    6. Umno tumbanghantu altonya akan merayau mencari pengarah pembunohan.

      Hehehe...ade yg tidak boleh tido nanti...

      Delete
    7. Lapuk? jgn lupa kes jenayah xde tamat tempoh..pembuuhan altantoya ni bukan kes sivil..asal ameno je mesti bangang..tak caya ko gi check ngan azalina kasino

      Delete
    8. Anon 20;15

      Mana pulak datangnya lebih 200 Negara tu ??

      Kalau berdasarkan US statistic department , ada 193 saja Negara di atas muka bumi ini .

      Tetapi di bawah kerangka UN , ada 196 Negara di atas muka bumi ini .

      Delete
    9. Hindustani Khan.3 August 2017 at 23:32

      Woi PENCURI, mana mau lari hah? Oooo, stress ye, padan muka! Apa lagi, bunuh diri la. Lagi senang. Satu dunia pun dah tahu ko tu PENCURI. Dah tak boleh nak cuci nama dah ko ni. Penjilat ko peduli apa asal ada masuk je pasal ujung ujung ko je yang kena buka dia orang. Masa tu diaorang pun cakap "padan ngan muka ko" kah kah kah.

      Delete
    10. Macaiiii......apa komen macaiii????

      Sape jer yg jadi kawan Kassim Baba sumer mesti berakhir dgn kes duit haram..!!! Kuat betol kedarah duit haraaamm...!!

      Dari situ jerrr kita boleh agak sape dalang haramjadah yg baling batu sembunyi tangan ni.

      Apa jerrrr yg berkait dgn Kassim Baba mesti org tu terpalit dgn skandal duit.

      Memang sah dia org ni lubok tahikkk duit haram...!!

      Tuan Shahbudin........tolong ulas hal skandal ni berkali2 sebab dalam blog2 macaiiii benda ni dibisukan terussss..........deme tak habih2 asik duk ngulang pasei Kutty........kemarin, semalam, hari ni sumer Kutty jerrr........tapi hal skandal haramjadah deme ni deme tutop rapat2.

      Binawe musibat lahabau lahanat betoi deme ni.....!!!

      Delete
    11. Mathir silap la bukak crita kapal solam ni..
      Kapal solam ni beli masa dia yg jadi PM..dan menteri kewangan..mahathir PM dan beli kapal solam tahun 2002..

      Delete
  2. sykt travel agent jadi broker beli kapalselam...

    mcmler tentera laut tak ada pakar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan terkejut nanti yg bakal timbul ialah Mirzan dan Daim dan di belakangnya ialah Mahahtir yg ketika itu adalah PM dan Menteri Kewangan.Sedangkan pada masa cadangan kepal selama tersebut mahu di beli PM Najib adalah Menteri Pelajaran.Mustahil menteri Pelajaran bincang beli kapal selam.

      Delete

    2. Spin lagi, jangan tak spin.



      Delete
  3. Ini mesti kerja DAP burukkan Malaysia, kikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan PAS ke....ki ki ki

      Delete
    2. Ya lah...tk kan lah PAS..kan kan..
      PAS kan tgh tolong najib samang Sarawak Report kt London tu..

      MCA lah...wakakaka

      Delete
  4. Destinasi terbaik buat MO1 seterusnya adalah "alam barzah"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuburkan Najib !

      Kuburkan Umno !

      Kuburkan macai2 Umno !

      Delete
    2. Kuburkan Mr J !

      Delete
    3. Yes Mr.J dan juga Jamal Jamban Bin Penyapu Buruk

      Delete
    4. Bakal ketua pemuda umno dan calon perdana menteri msia tu.

      Delete
  5. Sepandai pandai tupai melompat, sepanjang panjang tangan mencuri, setebal tebal kulit badak..
    Akhirnya kebenaran jua yg terserlah mengungguli segala kejahatan.

    ReplyDelete
  6. Tentu macai kata tun m dah bayar diaorang macam doj, fbi dan ahli parlimen uk..wow..memang hebat tun m kita..salute!!

    ReplyDelete
  7. Just pack your bags and run je lah bijannn & badakkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes. Itu plan terakhir mereka.

      Semasa proses pengiraan kertas undi (PRU14). Berita jam 8 mlm, tak tunjuk muka Najib the klepet.. confirm, laki/bini sudah cabut lari...

      Delete
  8. Najip akan jd pemimpin pertama d Malaysia d pancung mengikut hudhud edy wang


    Di Afghanistan ada presiden nama najiBULLah bin najibulshit

    Dia lari macam.kena kejar anjing kepala.babi..

    AKHIRNYA DI GANTUNG MUJAHIDEEN DI ATAS LORY


    Siapa rasa najibullah laknatullah akan di hudhud???

    ReplyDelete
  9. khairulryezall a/l osman3 August 2017 at 20:47

    HIDUP SHAHBUDIN!! LAWAN TETAP LAWAN!! KIKIKIKIKIKI


    HARA😍PAN

    ReplyDelete
  10. steadyaku47 comment : Biasalah...this government of robbers and thieves (and do not forget liars too) headed by Najib Razak, the Mother of all Penyagak....will spin any story, tell any lies and make us believe that 1MDB is innocent of any abuse by the powers that be until the shit hit the fan....and for 1MDB the shit has hit the fan again and again and again ...

    Hussein ABDUL HAMID at Thursday, August 03, 2017

    ReplyDelete
  11. Terngiang-ngiang dalam telinga macam luka berdarah kembali, "Bukan suami aku yg bercita-cita nak jadi pm, bukan suami aku!".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sehebat adegan filem Ibu Mertuaku karya P Ramlee, "Alahai Kassim....

      Delete
    2. tu bini baginda da hint sape dalangnya kes si aminah tu..

      Delete



  12. KAMI BANGGA


    KAMI ANTARA 6000 ORANG MENDERMA RM 1.8JUTA KEPADA Y.A.B RAFIZI PM.KETUJUH MALAYSIA



    KAMU SEMUA BILA LAGI...

    ReplyDelete
  13. Bacalah berita betul betul. Perancis mulakan siasatan lepas ada aduan. Macam kes Altantuya yg lepas Perancis dah siasat dan tutup. Walau masa itu berbagai spekulasi DSN akan ditangkap. Anehnya kontrak kapalselam ini ditandatangani oleh PM ketika itu TDM. Kenapa tak ditanya TDM kalau dia ada buat korupsi? Bukankah zaman TDM ini beratus billion duit rakyat lesap dari skandal Forex, BMF, Perwaja dll? Sila baca link bawah untuk tambah maklumat. Melangau kat blog ini saja tiada bawa pencerahan.
    http://www.malaysia-today.net/scorpene-who-is-who-and-what-is-what/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maybank account number: 5622 0964 0698


      Invoke. Rafizi


      Rm1.8juta cecah

      Delete


    2. Razak Baginda tu kawan rapat Najib apa lah kena mengena dengan Mahathir.

      Mahathir cuma kaya kan anak-anak dia sendiri. Tak ada seorangpun yang terlibat dengan kontrak kapal Selam.

      Kalau Proton ya ...

      Delete
    3. Mr j

      Pas dah buka meja bulat ke belum?

      Delete
    4. Mr. J ,

      Siapa yang melangau ?? Kamu ke kami ??

      Di sini kami sebolih bolihnya ingin memaparkan kebenaran . Di sini kami ingin meberi pencerahan . Jika sesuatu isu itu cuba di spin atau di putar belit ( sebagaimana yang kamu kerap lakukan ) , kami cuba perbetulkan .

      Komentar anda pada 21:13 .

      Kamu mengatakan kontrak pembelian di tandatangani olih TDM . Terang terangan kamu menipu . Kontrak pembelian kapal selam itu telah di tanda tangani olih Menteri Pertahanan ketika itu . Siapa lagi jika manusia yang bernama Najib Bin Abdul Razak . Bukannya Razak Baginda .

      Tetapi nama Razak Baginda menonjol dalam urusan Scorpene ini kerana peranan yang di mainkannya . Saya sifatkan peranan Razak ini mirip kepada peranan Low Taek Jho di dalam episode 1MDB .

      Selain dari link Malaysia-today yang kamu nyatakan itu dimana penjelasan kurang 'detail', saya sarankan kamu lawati pula :

      Asian Correspondent.com/2017/07/French prosecutor....

      Dari situ dia akan menjurus ke beberapa link lain yang menerangkan perihal skandal Scorpene ini.

      Lurutan dari persetujuan RMN membeli kapal selam ini , di nyatakan bagaimana Najib meminta syarikat perancis itu menyalurkan USD 1 billion kepada Perimekar milik Razak Baginda . Akhirnya sebanyak Euro 114 juta di masukkan ke akaun Perimekar .

      Dari Perimekar , sebahagian wang di salurkan ke akaun Terasasi (HK) Ltd milik bapak Razak Baginda . Para penyiasat berkeyakinan sebahagian wang dari Terasasi telah masuk ke akaun Najib Razak .

      Apakah kamu masih sangsi dengan apa yang saya nyatakan di sini ?? Kita tunggu pembentangan laporan 14 muka 'prosecutor' Perancis ketika pendakwaan keatas Razak Baginda nanti .

      So , janganlah hanya pandai menuduh kami ibarat langau disini .

      Delete
    5. j tak paham bahasa inggeris......dia cuma tunggu translation dr raja putar...

      Delete
    6. Mr j

      Pi lah buka meja bulat dulu kalau nak komen pun.

      Delete

    7. Dari awal pendedahan jual beli Kapal selam dan pembunuhan atlantuya tiba-tiba sekarang pulak nama Tun timbul..?

      Jahat sungguh kau orang...

      Siasatan akan mendedahkan jumlah sebenar dan jumlah rasuah.. Dari jumlah rasuah akan di ketahui ada orang berpengaruh yang terlibat..

      Delete
    8. lagi satu j ni tak pandai matematik agak nya....

      1mdb dah bayar ipic dah......tapi kena bayar lagi......

      kalu budak darjah 1 pun boleh melalak.....dia tau kena tipu....

      tapi j.....siap puji lagi.....1mdb takde pun hilang duit......ko sekolah mana dulu j? kak mah jadi cikgu ko dulu ye....

      Delete
  14. khairulryezall a/l osman3 August 2017 at 21:22

    [PAMER HARGA]Tiada Lagi Istilah "PM Jika Berminat", KPDNKK Akan Buru Peniaga Online


    Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dalam satu kenyataan hari ini memberi amaran kepada peniaga atas talian dan mana-mana web perniagaan supaya memaparkan harga barangan yang dijual dan maklumat produk dengan jelas seperti apa yang pengguna ingin tahu, lapor NST.

    Datuk Mohd Roslan Mahayudin, berkata tindakan ini adalah bagi melindungi hak pengguna Selain undang-undang sedia ada memaksa untuk peniaga meletakkan harga dan maklumat barangan sebelum transaksi dilakukan.

    Penguatkuasa KPDNKK akan memburu mereka yang mengiklankan produk di atas talian tetapi tidak meletakkan tanda harga barang dijual samaada sengaja atau tidak.

    Penggunaan frasa "PM saya, sis", "Done PM" adalah antara kata kunci yang membuatkan penguatkuasa dapat mengesan kepada peniaga gagal memaparkan tanda harga.

    Peniaga atas talian kini akan diperhatikan sama seperti yang dilakukan kepada peniaga konvesional yang lain dan hukuman akan dikenakan jika didapati melakukan kesalahan.

    Peniaga perlu mengikut Akta Perlindungan Pengguna 1999 dengan perlu memaparkan maklumat seperti berikut:

    *Harga perlu dibayar
    *Nama penjual atau syarikat
    *Nombor Pendaftaran Perniagaan
    *Maklumat untuk dihubungi seperti nombor telefon atau alamat atau emel
    *Keterangan produk
    *Kaedah pembayaran
    *Terma dan syarat
    *Anggaran masa penghantaran

    Individu yang gagal mematuhi lapan ketetapan yang disenaraikan oleh kementerian ini boleh didenda sehingga RM50,000 atau penjara tidak lebih 3 tahun atau kedua-duanya sekali.

    "Kami menguatkuasakan undang-undang ini setelah sekian lama memberi kelonggaran kepada peniaga untuk menyesuaikan diri"

    "Kami mahu pengguna dilindungi dengan lebih baik dan hak mereka mesti dilindungi dan mereka mesti dapat membuat keputusan pembelian selepas mendapat segala dengan maklumat yang dipaparkan termasuk caj tersembunyi."

    "Jadi, jika seseorang menjual kucing, sebagai contoh, dia mesti memaparkan harga yang mahu dijual dan tidak lagi berkata PM jika berminat."

    "Kami tidak mempunyai masalah dengan peniaga e-dagang yang lain seperti Zalora atau Lazada kerana mereka masih patuh kepada undang-undang yang ditetapkan." kata Roslan.

    Beliau juga menyatakan sudah lama masa diberikan, sekarang semua peniaga atas talian perlu memaparkan tanda harga.

    Roslan menggesa orang ramai supaya memberi bekerjasama dengan kementerian untuk memastikan para peniaga mematuhi undang-undang yang ditetapkan, jika ada terus hubungi bahagian penguatkuasaan di talian 1-800-886-800. - Siakapkeli.my

    SUMBER: New Straits Times
    celahgelegar at 8:33 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. E dagang pulak


      Kalau jual pukee apa yg kena pamer kerul a/l kuty ?weiii

      Ada gst tak jual barang nih

      Delete
    2. Bro siapa Yang dulu kena tangkap beromen dengan artis wanita do Port Dickson????

      Delete
    3. Shafiek.....
      Mana ada? Tu kan kesilapan teknikal je......
      Huhu.....

      Delete
    4. bro
      cakap tu biarlah ber``madah`` sikit...
      jangan asyik nak ``berhelah`` jerrrr....
      haaa...gitu lerrr hint nyerrrr....

      Delete
    5. Seronok agaknya dikala itu,,puas hati.!!

      Delete
  15. Udah ler kapal selam beli tak boleh timbul
    Urusniaga dilakukan pula secara tak betul
    Sekarang bijan terkunci mulut mata tersembul
    Bila kes scorpene dan antu tuya sudah pun muncul..

    Kononnya anggap kes dah selesai
    Bila main witness antu tuya sudah berkecai
    Dia ingat biro siasatan perancis tu tak pandai
    Walaupun mengambil masa yang lama, kes ini tak pernah diabai..

    Sekarang razak baginda akan didakwa
    Kita lihat masih boleh lagikah bijan ketawa
    Ini bukanlah perkara boleh diambil sambil lewa
    Kalo nama dalang dipetik, pasti kesana bijan dibawa..

    Dah la hutang wan emdibi tak boleh dibayar
    Waktu ni jugak kes scorpene boleh keluar
    Jika terbongkar akan cerita sebenar
    Pasti terkencing dia dalam seluar..

    Pada rakyat kamu nak eksyen
    Kononnya diri pejuang tulen
    Hakikatnya kamu kaki komisen
    Eloklah sekarang kamu tu pencen!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6 bilion duit FGV hilang kemana?
      Cer cerita.

      Delete
    2. Kemana hilangnya duit fgv
      6 bilion?
      Mungkin sebahagian diguna untuk beli hotel dilondon
      Dan sebahagian lagi digunakan untuk projek ikan sturgeon
      Selebihnya pula disimpan dalam poket doraemon..


      Delete
  16. Teringat Kat norita bila timbul nama mamat ni..
    Sampai skrang Tak terjawab siapa pembunuh gara2 polis yg Tak reti nak tahan nafsu..

    ReplyDelete
  17. Ini semua mesti salah Anwar Ibrahim!!! DAP pula tumpang semangkuk. Yang tetap enjoy menjoi adalah Najib dan Rosmah, AG setia jadi balaci, rakyat dipersetankan.

    ReplyDelete
  18. Apa ler nasib badan sudah jatuh di timpa tangga, di timpa bata, di timpa anjing dan di timpa badak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni memang betul2 WIN!!!
      KAH KAH KAH KAH

      Delete
    2. apa ni badak badak..Suka hati I lah nak jadi badak..apa U kesah..my husband kan PM..ko mampu?

      Delete
    3. Di luar sana berlambak lambaklah PM

      Pembantu Makmal...

      Delete
  19. Eh....mana ada nak jatuhkan najib! Tu semua kesilapan teknikal je.....tak caya tanya j,kojola dan semua yg DUNGU tu....
    Hahahahaha.....betul tak bro Othman?

    DASAR PENGKHIANAT OTAK!!

    ReplyDelete
  20. Pesanan pd anjing2 semua: Tuan kamu sedang tenat, kalau nak terkencing tu hati2 jgn sampai terkencing tuan sendiri kalau tak mahu dihempok dgn beg tangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing2 najib dah berkurap..idah tetjelir kebuluran..

      Delete
  21. Siapa yang terima dan siapa yang beri rasuah ?

    Kes pinjaman 1MDB Duta UAE dapat US 16 juta .. sebab dia yang kuat rekomen kan Najib supaya bank bagi loan. Kalau ada perkara yang diragui ialah kenapa sampai US16 juta ?

    Adakah Razak yang menerima rasuah atau komisyen yang terlalu banyak ?

    Jualan kapal Selam bukan macam jual kereta, penjualal kena cari pelanggan. Pembuat Kapal Selam lah yang kena cari pembeli...

    Kita faham lah jika Razak bukan rakyat Malaysia tapi sekarang Razak kan rakyat Malaysia, kenapa dia nak ambil rasuah atau beri rasuah.
    ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Razak urus beli kapal selam dengan duit kerajaan...dia tak boleh guna duit tu untuk tujuan lain..upah dia dah ade...tapi dengan merasuah penjual dia dapat balik duit dari penjual untuk kegunaan dia dan lain2 orang yg berkaitan...harga pembelian pin tinggi untuk dapat balik kick basks..sama lah mcm kes felda beli hotel dengan harga yg mahal...

      Delete
    2. Ok.point nya ialah..

      Jika beli hotel SPRM berbangga tangkap Mat Arip dan pegawai Felda...kenapa Kapal Selam, SPRM tak boleh siasat dan tangkap Razak serta mereka yang di syaki ?

      Delete
  22. Kadang kadang dok pikiaq pasaipa Allah SWT dok panjangkan umoq sirul dan azila. Mesti ada sebab. Hanya DIA yang mengetahui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DSP Musa safri pon tahu...musa safri yg sampaikan arahan pembunuhan kpd sirul dan azila..anehnye musa safri tidak disiasat oleh polis dan tidak dipanggil memberi keterangan di mahkamah...
      ..

      Delete
    2. Hantu altonya akan seret musa safri ke balai polis bila umno tumbang...

      Delete
    3. Siapa pula yg arah tuan musa safri?

      Delete
    4. UMNO TUMBANG???
      CIS!!! JANGAN HARAP LA KAWAN...
      PASANG LAH HARAPAN KAMU TU UNTUK 50 TAHUN LAGI
      SELAMAT BERMIMPI SEMUA....

      Delete
    5. ameno dah nk mampus

      Delete
    6. AI..CIPUTNYA BALAS
      TAK DE KEYAKINAN KE?
      CUBA KAMU LIST KAN BERAPA CAWANGAN / BAHAGIAN UMNO YANG DAH TUTUP???
      SAYA TUNGGU NI TAU!!!

      Delete
    7. Ameno tetap bungkus........!!

      Delete
  23. Semasa pru nanti kapal selam akan standby....umno tumbang najib dan semah akan cabut dengan kapal selam...tak de siapa yg tahu...hehehehehe...hantu altonya pon tak dapat kesan..hahahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah UMNO akan menang 2/3 PRU14 dan merampas Selangor dan Pulau Pinang.
      Ahli2 UMNO skrg tak bising2.
      yg bising menyalak ialah 20 ekor Armada Pondan Upahan.. kita tgk mcm mana puak pondan ni nk hadapi pru.. muke jambu nk gantung bendera atas pokok?

      kakakaak

      Delete
    2. Bukan setakat umno boleh rampas Selangor dan Pulau Pinang, Singapore pun akan jatuh ke tangan umno juga dlm pru 14 nanti

      Delete
    3. kakakaak
      kak...ak...aak....
      lain macam je bunyi tu kak?
      akak tengah buat pe tue......
      a ah...lupe lak, besok hari jumaat kan... kan

      Delete
  24. Time to rejoice?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak shampoo rambut siapa ?

      Rosmah ke ?

      Hihihi

      Delete
  25. Baru2 ni Razak baginda nafikan dia didakwa...peguam perancis sahkan razak baginda didakwa...Razak ni loyar ker?...ato nak temberang...baginda mana razak ni?...
    Dlm perbicaraan nama najib akan dusebut di mahkamah...popular najib
    .pm mesia dengan kes besar2...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Keturunan Baginda ni kan lebih mulia dari keturunan Kutty ?

      Delete
    2. Keturunan mulia tak buat kerja jahat..

      Delete
    3. Siapa buktikan dia buat jahat?

      Yang jahat ialah Kutty kerala. Kes memali dia boleh salahkan Musa Hitam..dia PM.. bangang punya PM.. bunuh rakyat boleh buat main2?

      Mahathir Laknat

      Delete
    4. 2256..yg jahat adalah ajib yg rompak duit rakyat...naikkan cukai, bunuh altantoya..dan bagi semah jadi pm

      Delete


    5. Balik-balik tuding jari pada Mahathir. Ahli UMNO sama berdosa lah sebab terus kekal kan Mahathir sebagai Presiden UMNO..

      Kenyataan Musa ialah Mahathir ketika itu berada dalam negara ...
      Itu je.

      Jika ikut cerita nya Musa Hitam yang mengetaui operasi...

      Delete
  26. Salah seorang pemimpin DAP pernah mendedahkan pembelian senjata termasuk pesawat oleh Kementerian Pertahanan iaitu Najib dengan angka yang lebih mahal di beli oleh negara lain termasuk Vietnam.

    Pasti nya harga kapal salam dan senjata lain di tentukan oleh pembeli sendiri. Lagi mahal lagi menguntungkan individu yang terlibat.

    Najib bukan sahaja berjaya mengajar rakyat dalam hal rasuah merasuah tetapi juga berjaya mengajak warga asing yang berkedudukan tinggi untuk rasuah merasuah sampai ada yang kena penjara. Hebat lah kau Najib !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Consultant tu...
      Dia kan member Donald Trump.

      Delete
    2. Donald trump tak pandang pun najip ni..tahap alas kaki je..tak macam tun M.

      Delete
  27. Macai najib mcmm mr j akan cakap hutang 1mdb ni semua salah cia Dap, yahudi, evengelist ngan puak lgbt..motif?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanye orang jahat saje sokong penjahat...

      Delete
    2. melayu (Pakatan) je sokong cina pro babi (DAPig)

      Mamak Kutty sokong DAPig xmau komen ke?

      cer bg formula sikit mcm mana Mamak Kutty nak collaborate dgn Cina Babi DAPig utk perintah sebuah daerah??

      macai tak pikir ke dlm sibuk2 benci dan nak tangkap MO1.. lepas tu apa nak jadi dengan Babi2 Dapig yg bijaksana nak bodohkan Mamak Kutty dan Melayoo Haprak Pakatan??

      cer ulas sikit?? kot2 bagus boleh consider undi Pakaton?? (kah..kah..kah..undi dalam mimpi leerrr)

      Delete
    3. 2254..melayu dalam ameno lg bodoh..si najib tu lagi ler goi sembah kepala china komunis..jumpa pm israel siap salam..bodohnye macai ameno..nono

      Delete
    4. 2254..sekali najib kena jentik dgn McA terus cx jadi bentang RUU..hihi..sekarang nisape berkuasa..ameno ke mca?

      Delete
    5. kah..kah..kah
      ayat desprate macai Mahakutty
      mana dia bukti Najib mcm tu?

      ko tak bace ke Forbes berapa byk taikun cine lahir beratus org di zaman Madey Penyangak jadi Pii Em.. melau ade 2-3kerat.. dua ekor melayu itu mirzan dan mokhzani..

      dapig batuk je mader bace skrip terketar2 smlm dpn Istana Negara.. bangang jd PM22 tahun last sekali jd hamba dapig!

      Delete
    6. 2300,,anak tun m jd kaya sebab ada bisnes..cina yg kaya zaman tun ada rembat duit rakyatke mcm jho lo..semah badak dok nyopping tu apa jawan dia? sape bg dia pakai jet kerajaan..

      Delete
    7. 2300 yg bangang..napa najib bawak anak ngan bini dia untuk urusan rasmi..nape bg anak anak dia naik jet kerajaan..anak dia tu sape? pegawai kerajaan ke?

      Delete
    8. 2300

      Melayu ada 230 juta .. Tak kira kaya ke ?

      Sekarang cina-cina dah tak kaya sebab China yang kaya.

      Delete
  28. SATU LAGI LELEHAN AIR KENCING MACAI MAHAKUTTY@ MAHATHIR MOHAMED s/o KUTTY ISKENDER LAKNATULLAH MENABUR FITNAH! Perang Saraf Kunun.. Syaitan Di Kenali Amat Terdesak!

    Wednesday, 2 August 2017 | MYT 8:47 AM
    Razak Baginda denies being charged in France over Scorpene deal


    PETALING JAYA: Political analyst Abdul Razak Baginda (pic) has denied that he has been charged in France over Malaysia's purchase of Scorpene submarines in 2002, clarifying instead that a formal investigation has taken place.

    "The French inquiry is on alleged corruption in the purchase of the Scorpene submarines in 2002 . It must be emphasised that it's an ongoing inquiry and no formal charges in a court of law have been brought against any individual(s)," said a statement released by Abdul Razak's office on Tuesday evening.

    "French news reports on 19 July 2017 and 1 Aug 2017 have stated that individuals involved in the purchase have been 'charged'. These reports have been carried in other mass media and are misleading. The term 'charged' in the context of the inquiry means placing the said individuals under 'formal investigation'," he added.

    Abdul Razak said that the French legal process is different from the Malaysian legal process. In Malaysia, a person suspected of a crime is investigated and if there is sufficient evidence, the person is then charged in a court of law.

    "The universal principle in any criminal proceeding is 'a person is innocent until proven guilty'. Any criminal prosecution has to be based on evidence and not hearsay or narratives. Dr Razak Baginda has not been charged in any court of law in France," he said.

    Abdul Razak has welcomed the French inquiry as he says he has not committed any crime of corruption or breached any laws in the matter.


    Read more at http://www.thestar.com.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. PERBAIKI BAHASA MU ANON 22:44
      Dari bahasa mu di awal komentar,
      sudah ku tahu hati mu bernanah hitam,

      Delete
    2. kah..kah kahhh..

      lepas main wayang DoJ Jho Lo dn Reza tak jalan.. skrg main wanag French pulak..

      kah..kah..kah.. mahakutty memang sgt terdesak nak tumbang PRU14.. Boboi bengap dah tak boleh main peranan langsung. BENGAP lebih teruk dr PM kaki tidor!

      Mo1 siapa pun xberani declare, main terjah je
      Skrg RAzak baginda pulak.. dia tgh syok di PJ Selangor.. sambil makan nasi kandar kot.. ble pulak kena charged..

      tak henti main perang saraf.. kekeke Mahazalim akan tumbang tergoleh ditangan Melayu yang benci penipuan s/o Kutty Iskender Lord of Robbers!

      Delete
    3. anon 22.49..
      ko nk berlakon 'warok' mcm Mahakutty Syaitan Dikenali?
      bahse Buding taukeh blog mahakutty ko tak tegur plak?

      Ececece.. malu2 pulak.. berlakon mcm syaitan.. kejap jadi ahli sufi kejap jadi perompak..kejap jadi ostad.. puiii! semoga kamu dilaknat Allah wahai puak Mahathir Kutty penipu!

      Delete
    4. Haha 2252..yg menipu adalah najib ngan semah badak..dulu kata 1mdb xde hutang.tapi kenapa masih ada hutang? dan yg paling bestuntuk apa 1mdb berhutang? ada buat highway free ke? asal macai ameno mesti bodoh

      Delete


    5. Apa pun hidup dia tak aman ..

      Kapal Selam tak timbul ..

      Yang timbul kes rasuah...

      Yang kena tangkap ialah orang yang direct berurusan dengan Razak. Tak ada orang ke tiga atau orang tengah.

      Jika Razak kata dia tak salah dan tidak terlibat .. hantu mana pulak yang berurusan dengan jual beli Kapal Selam... oh! hantu raya ke.?

      Delete
    6. Bunuhnye macai ameno..hutang 1mdb katanye fitnah..bodoh pasni kalo orang rompak dan bunuh ko pun orang keliling boleh kata tu fitnah

      Delete
    7. yg acah acah warak adalah ameno..semua racist,sealanya slah yahudi , kristian , evengelis DAP..yg depa dok gi minta hutang dgn china komunis tu ape cer?

      Delete
    8. khayalan macai Mahakutty

      Kepala hotak ko kapal selam tak selam.
      Yg Gone Eng naik haritu menyelam tu ape barang?

      Beli mahal2 tk boleh selam.. nampak sgt nk menipu. COmpany yg sama bina utk negara2 lain spt India dan Brazil. Tp Malaysia beli dgn high spec sbb Malaysia negara Maritim yg luas.. sistem mau high spec.

      Kasi bukti dulu mana dia kapal selam tu timbul xboleh selam?

      sampai bila macai mahakutty nak ambil skrip jahat macai Pgay R membawa LIDAH SYAITAN menipu hasut rakyat dengan pembohongan??
      tak takut mati ke chai?

      Delete
    9. 2302..ko dah lupa yg najib ni punyelah bangang..sampai tanah KTM dia bg kat singapore? ko lupa ke pulau natu putih hilang time najis. macai ameno ni memang bangang

      Delete
    10. Kah..kah..kah..kah

      alih tiang gol..

      aku ckp ada bukti tak kapal xboleh selam..

      ko spin arah lain

      aku cakap kapal selam tu dh terbukti sihat.. sbb Gone Eng ketua Mahakutty dh sahkan..

      ko alih tiang gl pulak..c iter pasal bnde lain..

      SIAL la lu macai!!

      kat sini baru aku lega
      rupanya
      macai anjing upahan Mahakutty nyanyok serupa tuan dedak jugak..

      kah..kah..kah
      WOI BAHLOL 23.07.. tanah KTM dan Kes PULAU BATU PUTIH tu zaman PAK LAH.. dan AG haram jadah time tu ialah Ghani Setahil.. macai Mahakutty yg mengkonspirasikan kes Nuar !!

      Anjing upahan macai Mahakutty rupanya PELUPA dan KAKI U-TURN jugak

      kah..kah..kah!

      Delete
    11. 2310 yg bangang abadi kes batu putih time tu najib jadi tpm bahlol..jgn jadi bodoh..Tun M dah lama berhenti..ameno dan bodoh berpisah tiada

      Delete
    12. Kes scorpene time tu najib jd menteri pertahanan..razak baginda tu bawah dia la bangang

      Delete
    13. Kapal selam tak timbul dengan kapal selam tak selam kan lain....

      Laut Malaysia cetek tak sesuai untuk kapal selam. Masa pencarian MH 370 kapal selam buat apa ?

      Delete
    14. kebodohan najip yg beli kapal selam berjuta tapi xde fungsi

      Delete
    15. 23.02.......high speclah sangaaattt dengan lanun Sabah pon kalah. Dah berapa orang asik kena culik kat Sabah high speclah tu........

      Blaaahlah lu baru perairan Sabah dah fail. Perasan sikit2 high spec.....high spec.

      Bangaaanggg punya macaaiiii...!!

      Delete
    16. Bodoh najib orang pakai kapal selam kuasa nuklear, dia pi beli kapal selam kuasa diesel..bongok punya pm..perumpamaan mcm orang sekarang pakai kereta ko sibuk nak pkai kereta lembu..baghal

      Delete
  29. Bodoh bangang Macai Mahakutty
    bunuh siapa?
    man abukti bunuh?
    nk heret siapa? Mahakutty nk ckp Najib ke?
    mahkamah mana sahkan Najib??

    Kes Memali siapa arah bunuh?
    Musa ckp Madey arah?

    kenapa Madey tak saman?

    Bapak ko kena bunuh ko suka tak macai? kena tembak free lepas tu tutup case?

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dah sah najib yg bunuh altantoya, dia yg ada kuasa..pastu kenapa suspek bunuhboleh lari ke ostralia..orang ameno boleh diperbodohkan..dedak,dedak

      Delete
    2. kepala hotak ko..
      Sirul dh cakap jelas

      bersumpah lagi Najib dna Rosmah LANGSUNG takde kaitan dengan pembunuhan Altuya

      Tetapi dia ada beritau ada satu 'TANGAN YG LEBIH ATAS'.. mengarahkannya

      SIAPA???

      aku syak sekor mamak tua tu..sbb bab bunuh org ni baginya sudah biasa.. mcm kes BMF dan Memali.. kes Al Maunah..

      ko je bangang asyik salahkan najib..

      Delete
    3. 2312..sirul bersumpah? ko pernah nmpk ke muka sirul tu? ko rasa tu sirul ke? tak pernah pun tv3 siarkan muka si sirul ni..ntah ntah mat gam mana yg bersumpah

      Delete
    4. ooo kalau sirul ko nk tgk muka

      tp kes imdb dgn src derma arab ko dh tgk ke bukti??
      kalu xtgk knpe yakin sgt tuduh mcm2 pd DS Najib?

      UBAH TIANG GOL lagi.. kah.kah..kah tanda2 nak kalah terok le parti chap boboi bengap!

      Delete
    5. kes 1mdb tu takde bukti? 1mdb tu untung berbelion ke chai? nape hutang? ada ke akaun dari pak arab? mana ada raja salman ngaku dia bg duit..cai cai

      Delete
    6. Apa syarat untuk bersumpah..ada ke saksi mana dia bersumpah tu? ntah ntah nenek ko yg bersumpah tu..kes 1mdb dah masuk mahkamah singapore ngok..tuler asik tgk tv3

      Delete
    7. bahlol macai dapig oii

      ckp banyak xmo la

      ko suruh Buding blog macai mamak ni buat satu
      entry load semua bahan bukti kes imdb

      kasi semua rakyat tengok

      lps tu baru layak ckp pasal mo1

      tau tak..BAHLOL!

      Delete
    8. 2327..bukti 1mdb pun ko tak tahu..laaa..ko dok kat gua mana..atau orang ameno ni tak reti english..sah ler macai ameno ni bongok..

      Delete
    9. Gamaknye orang ameno ni ingat 1mdb tu untung berbelion..haha standard ahmad maselan la korang ni

      Delete
    10. najip ingat dia bg 1mdb taja haji untuk ketua kampung ngan pengerusi JKKK rakyat akan sokong?hihi .mimpi la

      Delete
  30. Perangai macai Mahakutty sama je macam tuan dedak Mahakutty
    Dia tuduh Anwat peliwat perasuah penzina SEBELUM mahkamah putuskan. habis satu negar ariuh dan celaru

    skrg time nak jatuhkan Najib..dia juga tukar jd Hakim. dia dh putuskan Najib salah. Mahkamah mana skrg sudah hukum Najib?

    Macai mahakutty laknat masih berkhayal. di luar rakyat akan hukum Pakatan PRU14.

    PAS akan pecahkan undi Chap Munge.. ko tungge le chai! skrg lagak angkuh

    Lps PRU14.. RCI Forex jalan. tangkap sekor2 barua2 Mahakutty dan penyamun2 besar 30 tahun termasuk Daim dan anak2 Mahakutty!!

    jgn biar lagu ketrunan Mahakutty melata di atas bumi Melayu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh..macai ameno..mana ada masuk mahkamah sebab AG x nk siasat,,bodoh

      Delete
    2. dan satu lagi kenapa 1mdb berhutang berbelion? apa sumbangan 1mdb?

      Delete
    3. dan beratus ratus negara dah tahu pasal scandal 1mdb ni.dah ada beberapa negara pun dah siasta..ko tak tahu ke?

      Delete
    4. dan satu lagi macai bodoh tujuh keturunan..semua berita, termasuk cnn, bbc, NYT, washington post alja zerra dah keluar knberita pasal scandal 1mdb..tu pun bohong? opps lupa yg tinggal dlm ameno sekarang yg bodoh belaka..sbb tu perkataan topdog pun tak tahu..

      Delete
    5. Bodoh macai
      ko tk korek ke kes PERWAJA berapa belas billion RUGI.. lesap duit

      Ko tk nk citer ke berapa bellion Proton hutang dan di suntik kerugian??

      apa beza imdb dgn kes forex?

      forex duit LESP 30 Bellion wahai macai BONGOK mahakutty!!

      imdb glc mcm MAS jgk.. ada hutang tp ada aset.. mana bukti dia cekau duit rakyat mcm Mahakutty curi duit Petronas utk bail out company Mirzan Konsortium Perkapalan berhad yang meneln MISC sampai LINGKOP?

      inilah masalah macai MAHAKUTTY.. lahir zaman K-Pop.. sbb tu BANGANG!!

      sejarah xboleh padam..gatal nak hujah.. akal kosong + bodoh.. lepas tu mula lah alih tiang gol.. meroyan terhoyang hayang!

      kalo ko orang yg baik2.. dan ko kenal siapa Mahakutty betul2 tobat ko takkan undi partinya!! demi Allah aku ckp ko!!

      Delete
    6. 2316..yg bangang kes forex tu adalah nampkurus niaga matawang..1mdb tu urus niaga apa babi? bagi si badak tu nyopping ke?

      Delete
    7. Bodoh.. media2 tu jugak yg pernah melapor Mahakutty ialah penyangak besar tahun 1990-an

      knpe tak saman?

      kenapa zaman tu ko tak sibuk nak suruh mahakutty turun

      lepas tu antara media dan mahkamah siapa sebenarnya pemutus kuasa undang2??

      kenapa macai Mahakutty biol kronik.. bongok sampai mcm tu??

      Delete
    8. 2316..kerana proton ler ramai rakyat malaysia dapatpaka kereta..sbb proton la ramai rakyat dapat kerja..1mdb dapat apa? bg gaji kat arul kanda?

      Delete
    9. 2318..1990? ada bukti akhbar?mana keratan akhbar luar negara? yg sekrang dah terang ko x nmpk? yg mahkamah singapore bicarakna tu kes apa? kes nenek ko kena rogol dgn jepunke?

      Delete
    10. kepal hotak ko. kalau Proton asyik hispa duit untung apa menda?

      Imdb tk ambik pun duit negara. sendiri lupus aset sendiri selesai.

      kerana proton le kroni penyangak untung tp Proton terus melingkup
      zaman menipu rakyat sudha berakhir

      madey pun pakai bently semalam pegi istana negara

      awat tk pakai perdana?

      itu lah Bapak Penipu bila membohong semua kena kencing!

      Delete
    11. macai amno yg bodoh bangang..si najip ni la yg menghabiskan duit rakyat..lantik ceo warga asing untuk GLC macam MAS..proton dijual ke China, pastu panggil konsultan luar untuk buat dasar ekonomi..sah sah najib ni bangang

      Delete
    12. 2321..proton bnyak bawak kebaikan pada rakyat..tak macam maxai ameno dok kutip duit rkyat..tiap hujung tahun ajak kroni ameno cawangn gi melancong gi medan..ptuii

      Delete
    13. macai dapig.. ko tu bangagng dah bodoh mcm babi dlm kandang
      lantik ceo warga asing sbb warga malaysia kaki osnglap ikut cara mahakutty
      tgk Proton Perwaja sampai mampos kena bail out

      Perwaja.. tinggal besi buruk je.. lesap habis modal..

      Delete
    14. 2329..bodoh yg jual proton najib bangang..bukan tun m..krisis perwaja tu memangnampk ler ada besi..1mdb tu apa? duit untuk semah?

      Delete
    15. bodoh besi haram jadah apa lesap duit berbillon mcm kes bakun

      zaman Pak Lah baru Bakun Dam berjaya

      zaman Mahakutty semua melingkup..sbb tak berkat..duk merompak dari bawah..

      jap.. Macai..aku panggil ko BABI tunggal boleh tak??
      sbb cara ko hujah nmpk ko mcm BABI ..sondol tak tentu hala..

      ko tahu tak Proton tu milik siapa?

      ko kenal tak DRB.. DRB tu sapa punye?

      DRB tu Syed Moktar punya.. kroni Mahakutty

      Kenapa Mahakutty tak suruh Syed Mokhtar ppinjam duit bank.. kenapa kacau duit krjna??

      krjn bagi kan?

      so nampak tk ko ni BENGAP.. dn macam BABI menonyondol..

      tanda kroni peri boboi chap bunge mamak akan hilang deposrit PRU14!!

      Delete
    16. 2334..yg dok bagi kroni tu adalah najip bangang..si semah tu naik jet kerajaan..anak dia naik jet kerajaan time urusan rasmi..gi bali pun pkai jet kerajann..dana 1mdb tu pun duit rakyat,,cai cai

      Delete
    17. si najib bangang ni la yg buat kad I luv pm..last last kalah gak kat selangor

      Delete
    18. lagi satu cai..dedak ko mungkin terlebih..projen bakun dibuat pada tahun 1960 an..bukan zaman pak lah ek.buduh..dan tun M teruskan pada tahun 1993..

      Delete
    19. ko tak tahu ke syed mokhtar tu ada yayasan bantu orang miskin..jho lo cina komunis yg kosanjung tu ada bawak apa kebaikan untuk orang melayu

      Delete
    20. Tetap buat macm tak paham jgk caiii umno ni..adehhhhh

      Delete
    21. Forex lesap masuk akaun saper?...

      Delete
    22. 008 jgn jadi bodoh..forex rugi sebab urusniaga matawang oleh bank negara..1mdb hutang berbelion kenapa? apa fungsi 1mdb cai..dulu kata dah settele..sekrang kat amasih berhutang..ke tanya semah? dia ada simpan x lagi duit

      Delete
    23. Woiii macaaaiii Kassim Baba.........kalo dapat buat siasatan atas skandal money laundering tahap mega tukang samun ko tu memang banyak kahak lendirrr pekong yg terbukak.....

      Pasal sumer jalan untuk siasatan ditutop dihalang dan dicantas maka tu sebab tak dapat nak korek bukti. Ada loporan audit pon disimpan dalam peti besi.......sampai ni pon raaahsiaaaa.......

      Asal baru bukak jer mulot sikit tanya pasal skandal wang haram dah ditangkap bawak balai.........macam 2 reporter Australia tu......esok terussss kena halau balik.

      Banyak puakanya kalo bukak mulot tanya pasal 1MDB ni. Kat Parlimen pon tak boleh nak debat, baru bukak usul dah dicantas oleh satu pendekarrrr mustarrrrr.

      Berapa lama nak simpan nanah pekong money laundering ni????

      Di Singapore 2 bank diarah tutop. Orang yg terlibat dgn kerja kotor money laundering tu dah ngaku terima upah bermilion untuk kerja haram tu.....dan dah pon disumbat jel.

      Tapi kat sini boleh kata 1MDB bersih lagi suci tiada penyelewengan berlaku dan halal toiyyiban.

      Weeeiii macaaaiiii..........pegi jual cerita ko kat pakcik makcik kamponglah.....kalo ko nak tabor temberang kat sini memang tak jalan woiiiiii.......!!

      Delete
  31. pi bali lahh..senang.yg len dah piang

    ReplyDelete
  32. babi tu ialah ko sbb BODOH

    kes Forex itu ialah PERJUDIAN matawang
    lepas tu salah Soros

    padahal Soros ialah rakan kongsi Mahakutty main judi

    imdb ada aset berlambak dn imdb tak kacau pun duit Petronas ke KWSP ke TH ke macam Madey rompak dulu

    ada paham ke bongok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Judi kat kasino mana2... Jual beli saham kat bskl pon judi jugak ker?...bodos...

      Delete
    2. Berlambak duit 1 mdb sehingga hutang IPUC tak boleh bayar lagi...bodosnye macai nak temberang..

      Delete
    3. Tetap buat tak reti jgk caiii umno...piji kena dakwa pun sb bocor rahsia gomen. Duit kwap dah dipakai 1mdb.

      Isk2 tetap buat2 tak perasan jgk daaaa..

      Delete
    4. kebodohan jibo terbukti....

      dah bayar ipic.....kena bayar lagi ipic.....

      tak ke bodoh tu.......pa dia cakap...dia cuma sign aja......

      Delete
    5. 1mdb ada aset berlambak? kah kah kah..bodus..apa aset 1mdb? kalau aset berlambak apsal berhutang..

      Delete
  33. babi belaan DAPig sekalian

    nah aku kasi link.. ko nk tgk sgt muka Sirul JANGAN UBAH TIANG GOL pulak hoi macai Mahakutty!!

    Sirul: Najib not involved in Altantuya murder case


    Read more at http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/01/31/sirul-najib-not-involved-in-altantuya-murder-case/#C8AKDOhLTBCUecxo.99ib-not-involved-in-altantuya-murder-case/
    sirul-naj

    video url : https://youtu.be/uZgKL_eG8Js

    Macai babi dapig ko bongok jgn igt semua org bongok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah macai ameno bodoh sangt..time bicara kat mahkamah ko ada nmpk ke muka sirul? bongok

      Delete
    2. kah..kah..kah
      ko lagi bangang dan bongok

      mahkamah mana dh bicara Reza ke Razak Baginda ke atau ratib Jho lo?

      bongok jwb dlu.. jauh sekali Mo1.. Mo1 pun tak tahu siapa.. doj xbrani nk declare..apa sbb??

      Trump takut kt Najib ke?? kah..kah..kah Melayu BABI dalam pakatan level ni je hujah

      puihhh!

      Delete
    3. la..ko tak tau ke..menteri ameno sendiri yg mengaku MO1 tu najib..baik ko gi check balik skrip ngan JASA puad zakarshit tu

      Delete
    4. Jgn lupa DOJ dah sita harta 1mdb? najib tu tahap alas kaki trump je

      Delete
    5. Bongok macai jho lo...doj tak declare sebab mo1 bukan orang yg disaman...
      Najib tumbang doj dakwa ler...
      Siasatan fbi blm selesai...ini kes lebih 20 billion bukan kes 2 juta boleh seledai cepat...fbi sedang siasat harta2 jho lo dlm syarikat2 untuk dirampas ngok...sekarang harta2 oerompak yg disaman dah pon di sita di US dan UK...Singapore dah tutup 2 bank yg simpan duit curi 1mdb...macai ni makin lama makin bertambah bongok...nak tunjuk lagak pandai kononnye...

      Delete
    6. Razaj baginda dah pon didakwa di mahkamah perncis 18 julai lepas...macai bodos tertinggal MRT....hihihihi..



      Delete
    7. macai ameno ni memang bongok..kes doj adalah saman civil..bongokk...dan TRUMP xde kuasa kat atas mahkamah..ko reti tak baca perlembagaan USA..opps lupa macai ameno fail english..sebab tu perkataan topdog pun tak tau

      Delete
    8. Sirul cakap najib tak terlibat sebab yg tembak dan letup altonya bukan najib....najib tak bagi arahan kpd sirul..yg sampaikan arahan DSO Musa Safri..hahahahahaha...bodssnye macai ... sirul pon tak tahu sape yg upah dia bunuh altonya.

      Delete
    9. Macai ameno mana reti baca surat khabo orang putih..depa ni tgk tv3 je

      Delete
    10. dan satu lagi pertanyaan nape altantoya dibunuh? kenapa babitkn polis? kalo bkn....si bugis badak

      Delete
  34. cara macai pro babi dapig belog buding mamak ni hujah.. SAH mmg parti Chap Bunge akan hilang deposit pru14!!

    patut le boboi bengap dh tak berfungsi.. daddy penyamun 22 tahun ambil alih sepenuhnye.. umo 92 tapi perangai JAHAT!

    semoga pru14 nanti sbg balasan buruk pd Mahathir!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai anjing jho lo panas hati...hikhikhik...
      Perompak mungkar akan kalah terok...

      Delete
    2. sian macai ameno pro komunis china..najib siap bawak anak bini dia sembah komunis china

      Delete
    3. jibo yg bodoh.....dah bayar....kena bayar lagi.......

      tapi yg msih percaya dia ni....lebih bodoh dari bodoh....

      Delete
  35. MP PAS antara penyumbang derma RM1.5 juta pada Rafizi

    3 Ogs 2017, 6:08 petang (Dikemaskini 3 Ogs 2017, 6:28 petang)


    Sepuluh hari yang lalu, Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli memohon sumbangan orang ramai untuk membantu beliau menyelesaikan bayaran ganti rugi sebanyak RM300,000 dan kos lain berkaitan saman fitnah National Feedlot Corporation (NFC) terhadapnya.

    Petang ini, anggota parlimen Pandan itu mengumumkan beliau telah mengutip sejumlah RM1,585,014.49, iaitu lima kali ganda daripada jumlah yang sepatutnya dibayar.

    Sumbangan itu katanya diterima daripada pelbagai pihak.

    Pilihan Editor

    'Kutty' sama 'Kutty' berbahas, dewan pun gamat
    "Daripada 5,135 orang penyumbang, 1,575 merupakan orang Melayu, 2,903 Cina, 348 ialah orang India, 40 bumiputera Sabah dan 91 ialah bumiputera Sarawak.

    "Lebih kurang 2,300 orang penyumbang tidak diketahui memasukkan wang ke mesin deposit tunai yang kami tidak dapat kenal pasti mereka," tambah beliau.

    Rafizi berkata terdapat juga anggota parlimen PAS yang menyampaikan sumbangan ketika di Dewan Rakyat walaupun hubungan renggang antara PKR dan PAS.

    "Ketika ceramah di Temerloh minggu lepas, seorang wanita tua memberikan wang RM20 yang dikepilkan bersama nota mengucapkan sokongan," tambahnya dalam satu kenyataan

    ReplyDelete
    Replies
    1. alih alih kopipes je macai ameno..sian jibby bg hp samsung A9...marah si badak nanti kalu setakat kopipes

      Delete
    2. Mintak 300 k tapi murah rezeki dapat lebih 1 jota...tanda umno dan najib nak tumbang...hahahahahaha...

      Delete
  36. Mana lagi salakan geng K9 ni opsss samsungA9?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyalak kunun pandai sangat macai jho lo...tapi bodoss bertingkat2...underdog bladifool....

      Delete
    2. alahhh jgn la pakai english words, kami tak paham maksud topdog dan underdog..kami tahu hippo dgn jumbo jer..

      Delete
  37. Macai ameno akan ckp ekonomi kita masih baik..buktinya
    - kereta penuh kat jalan
    -rakyat masih berpusu di shopping complex
    - mampu melancung
    itulah tahap pemikran ameno.

    ReplyDelete
  38. List kekuatan najib sebagai PM
    -sekali pm singapore jentik terus x berani sambung projek jambatan bengkok yg diberhentikan pak lah
    - sekali lagi kena jentik jual tanah woodlans
    -Sekali presiden china jentik jual proton
    - sekali preseden indon jentik terus maid indon dapat gaji 1200
    -Dan banyak lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali kak mah jentik.....jibo buat bodo....

      baru kena senggol je dah tak tentu arah...

      Delete
    2. Bro 006..si badak tu tak main ler jentik jentik..dia hempap terus..penyekk

      Delete
  39. heheheheh...Den amat berharap ameno/bn jatuh kali ini..
    TAK Than dah dongan GST...Dan jutaan pendatang asing yg mengangcam sosio budayo tempatatnnnnnn..
    goli den tengok mat2 bangla,paki,myanmar..USIK2 ank daro kito..yg den marah sangek ni dio usik ank daaro den..niHAHhhhhhhh..
    UNDILAH PH................

    ReplyDelete
  40. Pemikiran macai ameno
    1) 1mdb tidak berhutang malah ada aset yg menguntungkan
    2) GST tidak membeanakn sebab rakyat masih mampu nyopping
    3) Harga minyak adalah murah sebab kereta masih penuh
    4) makanan ruji utama rakyat malaysia adalah kangkong sebab tu yg najib mampu turunkan
    5) Rakyat Malaysia adalah setaraf singapore sebab kos hidup rendah
    6) Pengangkutan awam kat malaysia dah kalahkna london dan negara eropah..jammed adalah normal
    7) Badak adalah binatang suci..tak leh diusik

    ReplyDelete

  41. pembelian kapal selam Scorpene ialah pada 2002. sekarang 2017.

    Berapa jam dan berapa kilometer kah kapal tersebut telah menyelam?

    Berapa kah kos penyenggaraan dan kos baik pulih selama 15 tahun?

    Di manakah kapal selam berada ketika ini ?

    Tunjukkan kapal selam itu kepada rakyat dengan menyiarkan kapal selam tersebut mengibarkan bendera pada 31 Ogos, boleh ?

    ReplyDelete
  42. Aku sayang Najib kerana dia PM kita.
    Aku sayang Pak Lah kerana dia adalah PM yg mulut dan pekertinya baik.
    Aku sayang Anwar kerana dia adalah bekas TPM yg paling banyak mendedahkan tetang keburukan pemerintah.
    Aku sayang Muhyiddin kerana beliau bukan kaki bodek dan sanggup merisikokan jawatan yg disandang demi menentang kemungkaran.
    Aku sayang TUN M sebab beliau adalah PM yg paling banyak berjasa dan terbaik pernah kita ada. Malaysia aman dan makmur dibawah pemerintaha nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Badak tak sayang ke bro?..

      Delete
    2. badak badak jgn sebut ek..sensitip..nk kena tong drum ke?

      Delete
    3. Tak kan nama Lebai Hadi terlepas pandang pulak ,,peringkat dunia pulak tu,,,harap tolong masukkan nama nya sekarang yer

      Delete
    4. Bayangkan di PBB....

      Jahid baca bunyi SENGAU
      Kejora baca bunyi LANGAU
      Eddy baca LANGSUNG TAK BUNYI.....!!!

      Delete
  43. Tergelak baca komen cai umno..
    Dalam tergelak tu Hati menangis bila nampak bermatian cai2 mempertahankan tuan mereka..
    Nasihat dari ambe utk cai2 umno..
    Dunia skrang makin maju,rakyat Makin cerdik,segala maklumat dihujung jari..
    Cukup2 lah spin, rakyat tahu yg Mana Betul..yg Mana salah...
    Simpan sikit bebal kamu Kat Anak cucu kamu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAh..KAH..KAH.. pujuk diri buat2 nk tergelak

      tapi tak sedor beribu lagi akan gelak bile tgk kebodohan macai mamakutty..

      tkpayah hujah high level.. tanye je pasal kes Nuar.. cmne skrg boleh jilat balik.. tak ke GILE??!

      ayat skrip Nuar ketom ko cedok bulat2

      nama "rakyat" sering dirogol oleh penipu macam pakatan.. bila habis PRU.. Menifesto BUKAN JANJI.. mcm SIAL!

      kah..kah..kah.
      Tkpe hujah dgn babi sondol DAPig sampai kiamat pun mereka akan ubah tiang gol dan terus menipu..

      kita tunggu je PRU14 nanti..

      cuma aku nak pesan Insya Allah la.. lepas BN UMNO membentuk kerajaan 2/3 majoriti jangan pula ada yg meroyan terjun bangunan atau buat Black Out Mob atau cakap Bangla 40k yg undi


      kekekekek

      Delete
    2. sian semah ada kroni yg jilat tahek lho

      Delete
  44. Kehebatan tun M:
    - Dasar buy british last dan dasar pandang ke timur.. takut margaret tatcher
    - Berani lawan PM ostrolia John Keating..sampai pakcik tu kena minta maap
    - jentik naib presiden america Al gore

    - dan banyak lagi

    Najip apa boleh buat..jumpa benjamin netanyahu siap senyum bergambor masuk paper

    ReplyDelete
  45. NAJIB OOOOIII,Hng nak lari mana//////////////////.
    apapasai hangggggggggggg takut..'GHOST o Altantuya'dok kacauuuuu hang ka//.
    Hanglah masa jadi PM..RAMAI YG TERBUNUH disebabkan hang..
    hang tau tak..tauke ambank mati camtu saja..
    hang tau tak timbalan pendakwaraya..kena bakaq.
    hang tau tak..altantuya kena C4..
    kalau orang ada hati perut..dan ada agama..mereka takkan sokong hang..
    Di media perdana..'hang di nobatkan..umarak yg waraq..
    hang dicanang hari2 di TV,selagi ada tvi,2,3,9,bernama..utusan ,bh,star,straight time......hang diTUNJUKKAN BERJIWA RAKYAT..Duduk bersila bersama rakyat,dudok bersama rakyat dlm lrt..dan2 macam2 lagi tunjuk BAGUISSSSSS..tetapi hakikatny..hANG KEPALA PEROMPAK,PENYAMUN,PEMBUNUH...HANYA YG TAK ADA HATI PERUT SAHAJALAH SOKONG HANGGGGGGGGGGG..PIIIIIIIIIII RAHHHHHHH.o

    ReplyDelete
    Replies
    1. Main semula kes 1mdb 2015- TAK JALAN
      Main semula kes Altuya 2005 - TAK JALAN
      Main semula kes Kapal Selam 2002 - TAK JALAN
      Main kes Derma Arab 'Gila' - TAK JALAN
      Main kes SRC Najib curi wang - TAK JALAN
      Main apa lagi ye.. PRU14 dah dekat.. Mamakutty semakin ketakutan.. tik tok..tik tok..tik tok.. BOBOi Bengap masih lena diulit mimpi indah daddy..


      kekekee

      Delete
    2. kekeke..tak jalan intuk orang ameno..boleh jalan..rakyat semua dah tahu..selangor dan penag dah lingkup..kedah perak pernah kalah..sian semah

      Delete
  46. ملايو ايڤوه (IPOH MALAY Blog)

    Khamis, Ogos 03, 2017
    7 tahun pertama Mahathir vs 7 tahun pertama Najib

    Nak kata Najib tabur dedak, teman tak dapat BR1M. Nak kata teman cybertrooper berbayar, eh, memberitahu sesuatu yang jelas tidak perlu bayaran. Melainkan bertegang urat otak merekacipta penipuan. Sebab untuk memutar belit itu lebih rumit dari untuk berterus-terang. (rujuk jadul perbandingan berikut:

    Najib Razak, setakat ini dipertuduh oleh pembangkang semata-mata. Penganut dewa-dewa pembangkang menerimanya bagai wahyu. Tanpa kertas pertuduhan, penganut dewa-dewa pembangkang berkelakuan seperti segalanya telah sah dari segi perundangan bahawa Najib Razak bersalah. Jika mahkamah menyatakan dia bersalah, penjarakan. Tiada pendewaan di sini. Tetapi buat masa ini, bagi orang yang beragama, tiada hak sama sekali untuk menyebut Najib bersalah hanya bersandar desas-desus dan angka-angka yang kau sendiri tak faham.

    Najib Razak, sehabis baik mana pun dia lakukan, secepat mana pun 1MDB nya meraih keuntungan mengatasi kerugian dan selama mana pun pemain-pemain 1MDB pensabotaj dana negara bakal dipenjarakan, terdapat indikator jelas untuk kita sama-sama lihat.

    Berikut adalah 7 tahun pertama pemerintahan Mahathir Mohamad dan 7 tahun pertama pemerintahan Najib Razak. Lihat angka-angka ekonomi hari ini yang tercatat.

    Padanlah beria-ia benar seorang berusia 92 tahun kembali terjun ke loji kumbahan politik. Ketika pemerintahannya, pinggan tak penuh. Hari ini, dulang pun melimpah. Mungkin lagi 5 tahun, besen pun tak muat. Pembohongan pembangkang tentang ekonomi memburuk sejak 2008 lagi, kekal sebagai pembohongan.

    Sebab itulah dalam saat sokongan ke atas pemerintah menjadi kritikal dan genting sekalipun, pembohong masih tak diizin Yang Maha Esa untuk memerintah negara yang diberkati doa alim ulamak terdahulu ini. Mungkin selepas kalah PRU14 ini, boleh lah ditukar nama jadi Pakatan Haprak.

    Kesimpulannya, Mahathir bukan hebat mana pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sian cai ameno..kopipes pun tak pandai?
      1mdb untung? sian cai, terlebih air cap badak

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...