Friday 25 August 2017

PAS MESTI DIBUANG SEGERA DARIPADA KERAJAAN NEGERI SELANGOR


Semalam ,Pas Selangor mengumumkan untuk bertanding di 42 daripada 56 kerusi DUN di negeri itu. 


Selain itu, Pas juga nampaknya sudah tidak berganjak lagi untuk benar-benar memastikan berlakunya pertandingan tiga penjuru.


Dalam masa yang sama, Pas juga terlihat amat ghairah untuk turut serta bertanding di Parlimen Gombak, DUN Bukit Antarabangsa dan DUN Kajang.


Gombak dan Bukit Antarabangsa adalah kawasan yang diwakili oleh Menteri Besar Selangor, Azmin Ali, manakala Kajang pula diwakili oleh Presiden PKR, Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Kenapa Pas, selain beria-ia untuk berlawan tiga penjuru di Selangor, mereka hanya bersungguh-sungguh di kawasan yang diwakili oleh wakil rakyat Pakatan Harapan saja?


Kenapa tidak pernah kita dengar Pas menunjukkan kesungguhan yang sama di kawasan yang sedia diwakili oleh UMNO?


Pernahkah kita dengar Pas mahu merampas Parlimen Tanjung Karang yang diwakili oleh Noh Omar?


Semua ini dengan sendirinya mengesahkan Pas dan UMNO memang bekerjasama untuk menghadapi pilihanraya akan datang, meskipun ketika ini mereka sedang "makan setalam" dengan Pakatan Rakyat mentadbir Selangor.

Apakah jenis politik Pas ini, di ketika berkeras tak mahu keluar daripada jawatan bergaji lumayan dalam kerajaan Selangor, tetapi dalam masa yang sama berpakat dengan UMNO untuk menumbangkan kerajaan Pakatan Harapan?


Pendedahkan oleh akhbar Singapura mengenai perkara itu di mana Hadi Awang dan Najib Razak dikatakan berhubung hampir setiap hari dengan Najib Razak dan sedang merangka kerjasama untuk menawan Selangor,  tidak sukar diterima kebenarannya.


Kecondongan politik dan arah tuju Pas memang jelas ke arah itu, walaupun wajah politik Najib adalah yang terburuk berbanding semua Perdana Menteri yang kita ada sebelum ini.


Pas nyata tidak peduli semua itu. Mereka bukan mahu menang pilihanraya, sebaliknya hanya ingin membantu UMNO dan Najib mencapai cita-citanya.


Akhirnya, apa mesti Pakatan Harapan lakukan kepada Pas?


Pertama, lupakan Pas dan tidak harus buat sebarang rundingan lagi dengan mereka. Jangan buang masa, sebaliknya tumpukan kepada usaha mengukuhkan lagi Pakatan Harapan dan memberi penerangan mengenai isu-isu lebih besar yang berlaku dalam negara.


Jangan percaya lagi dengan mana-mana pemimpin Pas yang kononnya bersimpati dan tetap bersama perjuangan Pakatan Harapan. Pas sekarang sudah pandai "main wayang" dan hanya mahu membuatkan mereka leka.

Pemimpin Pas sebenarnya  tetap wala' kepada Hadi dan Pas. Jika benar ada antara pemimpinnya mengaku bersama dengan perjuangan Pakatan Harapan, mereka mesti berani keluar dan meninggalkan Pas. Hanya itu pilihan bagi mereka.


Kedua, Pakatan Harapan mesti buang semua Exco dan pemimpin Pas yang ada jawatan lain dalam kerajaan Selangor dengan segera. Mereka kini adalah "duri dalam daging"  kepada Pakatan Harapan.


Masa untuk bersimpati sudah berakhir. Tauke Pas kini adalah UMNO dan Najib yang bertaraf bilionaire serta boleh menjanjikan syurga dengan lebih segera kepada mereka. (ShahbudinHusin 25/08/2017)

192 comments:

  1. Sebenarnya pkr sedang kena main dgn pas dan umno. Umno dan pas sudah lama berpakat merampas selangor.Dalam masa yg sama konon masih boleh runding kerjasama dgn ph.Supaya pkr masih lalai nk berunding jadi rakyat pun muak dgn perangai pkr , kmdian dgn keadaan rakyat bosan dgn pkr mahu bekerjasama tanpa tarikh tutup lantas najib umum pru maka rakyat protes pkr dgn memangkah umno..maka selangor selamat kembali kepada BN..Pkr tertipu akhirnya menyesal tidak berguna lagi..hep horeiiii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada pandangan saya bukan saja PAS yang berpakat dengan umno untuk merampas selangor, bshksn sds pemimpin PKR sendiri yang juga berpakat dengan umno untuk merampas selangor.

      Tingkahlaku pemimpin-pemimpin ini senang sangat untuk kita ketahui tak payah mempunyai IQ yang tinggi.

      Jadi tak terkejut pun jika selangor dirampas kembali oleh BN di pru akan datang.

      Delete
    2. Suruhanjaya Siasatan bagi menyiasat kes kerugian akibat urus niaga mata wang asing oleh Bank Negara Malaysia (BNM) sekitar tahun 1990-an diberitahu, berdasarkan laporan audit, bank pusat itu mengalami penyusutan sejumlah RM9.3 bilion daripada akaun rizab lain pada 31 Disember 1992.

      Bekas Pengurus Jabatan Audit Dalam BNM, Wong Yew Sen sebagai saksi keempat dalam suruhanjaya siasatan itu berkata, jumlah itu disebabkan sebanyak RM8.5 bilion akibat kerugian urus niaga mata wang asing (forex) telah dicaj ke akaun berkenaan.

      Yew Sen, 70, yang kini sudah bersara berkata, beliau telah diarah secara lisan untuk menyediakan laporan audit iaitu 'Audit Report On Foreign Exchange Operation Division Of Banking Department And Processing Section of Accounts Department’ sehingga 31 Disember 1992’.

      Delete
    3. Saya sekadar memerhatikan dengan penuh minat sahaja reaksi pelbagai pihak ke atas cadangan bagi menubuhkan satu Suruhanjaya Diraja bagi mengkaji Peristiwa Memali.
      Cadangan ini bukan sesuatu yang baru kerana penubuhan Suruhanjaya Diraja ini terkandung di dalam kenyataan akhbar Presiden PAS, Haji Yusof Rawa, pada 22 November 1985.
      Ia malah merupakan satu keputusan rasmi Mesyuarat Khas Jawatankuasa Kerja PAS Pusat pada 8 Disember 1985 yang diumumkan oleh Haji Yusof Rawa pada 9 Disember 1985.
      Kesyahidan Ibrahim Libya dan 13 pengikut beliau dipersetujui oleh semua pemimpin PAS, termasuk Haji Yusof Rawa, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Datuk Fadzil Mohd Noor.
      Kesyahidan mereka turut dinyatakan oleh PAS dalam satu memorandum, yang ditandatangani oleh Haji Yusof Rawa, kepada Perdana Menteri pada 19 Februari 1986.
      Justifikasi ke atas kesyahidan mereka boleh dibaca di dalam buku yang diterbitkan atas nama Datuk Mohd Nakhaei Ahmad bertajuk “Syuhada’ Memali: Pendakwah bukan Penderhaka”.
      Penyediaan buku ini telah dibantu oleh sebuah jawatankuasa yang ditubuhkan khusus bagi tujuan itu oleh Mesyuarat Lajnah Politik PAS Pusat pada 11 dan 12 Februari 1986.
      Bila pemimpin AMANAH mempertikaikan cadangan penubuhan Suruhanjaya Diraja ini, atau mempersoalkan punca Peristiwa Memali, jelaslah mereka bukan pewaris PAS.
      Lebih jauh lagi, kenyataan pemimpin AMANAH juga tidak mengambil kira pendirian konsisten Penasihat Umum mereka, Haji Ahmad Awang, mengenai Peristiwa Memali ini.
      Perihal Haji Ahmad Awang diusir keluar dari mesyuarat khas Majlis Fatwa Kebangsaan kerana menghujjahkan kesyahidan Ibrahim Libya dan 13 pengikut beliau adalah satu rekod.
      Facebook rasmi AMANAH juga pernah, pada 18 November 2015, memuatnaikkan status memperingati Peristiwa Memali dan mendoakan Allah merahmati roh para Syuhada' Memali.
      Cara AMANAH menangani Peristiwa Memali ini menunjukkan kelemahan parti itu dalam berorganisasi selain menunjukkan ketidakkonsistensiannya dalam memperjuangkan isu.
      Kenyataan yang dibuat tanpa dirujuk kepada Majlis Penasihat Pakar dan Penasihat Umum juga menjadikan relevansi Majlis Penasihat Pakar dan Penasihat Umum boleh dipersoal.
      Kenyataan yang dibuat menunjukkan slogan “Islam sebagai rahmat untuk semua” tidak terpakai kepada PAS di mana AMANAH dilihat hanya berminat menghentam PAS.
      Keterikatan AMANAH dengan PAS ini menimbulkan tanda tanya ke atas kemampuan parti itu bergerak ke hadapan selaras dengan imej “progresif” yang cuba diprojeksi olehnya.

      Delete
    4. Kita harus faham , Mahathir akan cakap apa sahaja demi kepentingan nya.

      Kepada Mahathir matlamat lebih penting dari pendirian.

      Ketika sebelum menjadi Presiden UMNO sehingga lah menjadi Presiden UMNO selama 22 tahun lagi Mahathir ada lah 'Ultra Melayu".

      Malah kerana pendirian "Ultra" ini lah dia menulis surat kepada Tuanku Abdul Rahman dan sempat mengecam Tuanku sebagai terlalu memberi muka kepada kaum Cina.

      Sama ada ini hanya mainan masa 'Time game" Mahathir itu kita kurang pasti , namun itu lah yang di main kan nya.

      Peristiwa 13 Mei juga ada lah terjemahan kepada hal ini, Mahathir mengambil kesempatan ini untuk menunjuk kan dia lebih Melayu dari melayu.

      Tetapi itu Mahathir yang dulu, bukan Mahathir yang baru.

      Mahathir yang baru musuh nya ada lah Mahathir yang lama.

      Setiap perkara Mahathir yang baru hendak lakukan dia di halang oleh Mahathir yang dulu.

      Pendirian bercanggah antara Mahathir dulu dengan Mahathir baru ada lah alat kepada sesiapa sahaja yang mahu mengkritik Mahathir.

      Atas sebab itu lah sasaran pengaruh Mahathir baru ada lah generasi Syed Saddiq yang "zero knowledge" kepada Mahathir dulu.

      Dengan ayat mudah , senang di manipulkasikan.

      Terkini apabila Tun Mahathir memberi ucapan di hadapan audien "kafir" nya , dia pasti sekali cuba membeli jiwa mereka.

      Mahathir menyatakan dia tidak percaya kepada "ketuanan melayu".

      Ini demi untuk menghiburkan hati orang kafir yang cuba di pikat nya.

      Mahathir hanya berani menyebut dia tidak percaya kepada 'ketuanan melayu" setelah parti Melayu UMNO tidak mahu menjadi hamba kepada kehendak nya lagi.

      Dan demi meraih sokongan dan mahu sokongan bukan melayu , sebagai Presiden Parti Pribumi Perkasa yang sedikit keahlian , maka Mahathir perku istihar konon diri nya tiada "attachment" kepada kuasa Melayu dan bernana mahu bukan Melayu pun sama rata dengan Melayu.

      Ini lah bukti hipokrasi Mahathir , kerana parti Pribumi nya sendiri pun tidak amal perkara terbuka untuk bukan Melayu.

      Jika Mahathir tiada kesetian kepada parti yang memberi nya kuasa dan kekayaan sekian lama , maka apa kah peluang yang ada kepada mereka yang belum boleh memberi apa apa kepada kehendak nya?

      Mereka akan jadi alat sahaja kepada agenda peribadi nya yang tidak di jelaskan kepada umum yang berkaitan harta tumpang, wang tersekat dan kawalan kroni.

      Mahathir memerlukan kuasa untuk itu semua dan setelah UMNO gagal memberikan nya , Mahathir sasar orang bukan melayu pula, hatta itu lah sebab lahir nya kenyataan "tidak percaya kepada ketuanan melayu".

      Mahathir tiada kesetiaan kepada sesiapa , yang ada hanya kepentingan sahaja, kesetiaan Mahathir hanya kepada matlamat agenda peribadi nya sahaja.

      Mereka yang tidak dapat membuka mata pasti terperangkap, itu lah seban nya Mahathir suruh tumpua kepada Najib dan membenci nya, sebaik sahaja orang henti melihat Najib , baru lah mereka akan sedar , masalah bukan kepada Najib, tetapi kepada Mahathir sendiri.

      Delete
    5. PENGERUSI Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad yang muncul pada prosiding hari kedua Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) mengenai kerugian Bank Negara Malaysia (BNM) berkata beliau tidak akan meletak jawatan Pengerusi Pakatan Harapan jika didapati 'bersalah'.

      Dakwanya, RCI itu tidak akan kena mengena dengan hal politik dirinya dan memberitahu beliau hanya datang kerana teringin melihat apa berlaku.

      Dr. Mahathir yang dikaitkan dengan kerugian BNM akibat perdagangan mata wang asing (forex) semasa menjadi Perdana Menteri berkata demikian ketika ditanya oleh sekumpulan wartawan sebelum pulang daripada Istana Kehakiman di Putrajaya.

      Dr. Mahathir berada di galeri awam dalam kamar prosiding itu dari jam 9.05 hingga 10.45 pagi.

      Bekas Perdana Menteri itu bagaimanapun belum lagi dipanggil untuk memberi keterangan kepada RCI itu.

      RCI yang bersidang sebelum ini dimaklumkan bahawa Bank Negara telah alami kerugian RM31.5 billion dalam urusan forex yang dibuat semasa zaman pentabiran Dr Mahathir.

      Bekas Ketua Pembangkang Lim Kit Siang pernah mendesak RCI itu ditubuhkan semasa Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri dan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan..


      Menjawab soalan desakan PAS untuk tubuh RCI Memali, Dr Mahathir memberitahu berkata beliau sedia beri keterangan bila-bila masa kerana mendakwamempunyai banyak bukti.
      .
      "Saya ada banyak bukti mengenai peristiwa Memali dan hanya akan diberitahu pada siasatan itu nanti.

      "Saya ada banyak bukti tentang Memali ... pada masa itu saya adalah Perdana Menteri walaupun pada tempoh kejadian Tun Musa Hitam memangku tugas Perdana Menteri," kata Dr.Mahathir

      Delete
    6. PERSOALANNYA KENAPA PAS BUAT BEGITU,KENAPA TAK TANYA DAP KETIKA DIDALAM PAKATAN RAKYAT YANG TIDAK BERSETUJU DENGAN ISLAM YANG DIBAWA PAS,BAGAIMANA DENGAN MAHATHIR ADAKAH IANYA SETUJU DENGANA ISLAM YANG DIBAWA PAS.KENAPA NAK JAGA SANGAT CINA DAP.
      MANA LEBIH BAIK DENGAN BERSAMA UMNO YANG PEROMPAK TETAPI ISLAM DENGAN ORANG YANG DUA KALI LIMA SAHAJA SEPERTI MAHATHIR DAN SEWAKTU DENGANNYA TETAPI TOLAK ISLAM.

      Delete
    7. HE...HE...HE...SETAHU AKU...MT SABU (MAT SABUN) KATA.....MADEY MAMAK KERALA KUTTY TU....KETUA PEROMPAK.....

      Delete
    8. HE...HE...HE...SETAHU AKU...MAJOROTI RAKYAT (51%) KATA.....BIJAN KETUA BUGISTU....KETUA PEROMPAK....


      KAHHH KAHHH KAHHH KEJORA

      Delete
    9. Ha ha haaa......
      bodo la engko......nurbaiti ramli
      klu islam perkara pertama di lakukan mestilah
      menghukum perompak potong tangannya
      klu islam bersama perompak, ko nak potong
      tangan org kapir ke....
      Darjat kebodohan yg tak boleh diajar

      kah kah kah.....

      Delete
    10. Setuju dgn anda. Sekarang pkr yg nampak tak tetap pendirian dan tak berprinsip

      Delete
    11. 20.27.....bukan PKR yg tak tetap pendirian tapi Pas yg main silorong tarik.....tak ada pendirian.......kejap hentam Pakatan ....lepas tu bincang dgn pakatan.....

      Kemudian hentam umno tapi lepas tu sedondon pegang tangan dgn umno.

      Jadi jelas Pas memang yg tak ada arah tuju dan tak ada pendirian.

      Pas sendiri pon ngaku nak jadi penasihat umno.........macamlah umno nak ikot sangat cakap Pas......hhmmmm.

      Pas tak boleh dipercayai.....sebab nampak sangat gaya Pas yg cuba perdayakan Pakatan tapi dalam masa yg sama tidak ada cita2 nak tumbangkan BN......

      Malah Pas memang nak pecahkan undi Melayu dgn bermain 3 penjuru....dengan secara tak langsung memberi laluan kepada BN.

      Pakatan better be smart.....stay away from the two-headed snake.

      Delete
    12. Orang2 parti pas jahiliah yg buta hati dan buta perut serta buta kayu tidak akan berpuas hati kalau orang2 melayu tidak ikut mereka, dengar cakap mereka dan menjadi jahil seperti mereka.

      Kejadian di memali tu bermula dgn pas juga dan diberi jaminan oleh tok guru hj hadi awang laknatullah alaihi. Tok2 guru sesat pas terpaksa iktiraf ahli2 mereka tu mati syahid untuk melepas batuk di tangga sahaja dan untuk tutup malu kerana terpaksa mempertahankan amanat hj hadi awang.

      Kalau benar mati syahid, galilah kubur semula. Mata ada, kamera pun ada, tengoklah betul2 sama ada mayat ibrahim libya dan pengikut2nya ada lagi atau dah hancur mereput menjadi tanah.

      Kenapa bongok sgt!!!



      Delete
    13. Bertaubat nasuha wahai ahli Pas seluruh negara.

      Berdosa besar pangkah Pas PRU14.

      Haram sama macam makan babi dan anjing!

      Delete
    14. Parti pelacur tua macam Lobai memang akan kangkang pada sesiapa yang bayar lebih. Umno bayar dulu.. Hadi tonggeng awal2. Mau Najib tak terliur...Altantoya pun ditibai...

      Delete
    15. Hadi awang, anjing umno

      Delete
    16. Yg boleh buang Pas hanya undi la tongong nape la banggang sangat hang ni Budin2

      Delete
  2. Sejak dulu hingga kini PAS sentiasa berdolak dalik dan selfish.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tanya kenapa PAS berpendirian macamtu? Sepanjang berkerjasama pru13 sehingga terkini, Siapa khianat persetujuan? Siapa hina ulamak? Siapa hina presiden PAS?

      Delete
    2. Ada lagi ke ulamak dalam pas tu skg?

      Yg ada skg hanyalah

      Ular dalam semak
      Biawak
      Nak bini banyak

      Lain tarak..

      Delete
    3. Politik ala pas cukup berbahaya kpd negara.

      Politik sepatutnya menyatu padukan masyarakat yg berbilang kaum dan agama. Bergerak bersama untuk membentuk masa depan rakyat ke arah kecemerlang.

      Politik adalah perpaduan.
      Kesinambungan politik adalah ekonomi untuk kemakmuran negara.

      Negara kita akan menyambut 60 tahun kemerdekaan tetapi apakah sumbangan pas? Apa pencapaian pas?
      Tidak habis2 memporak porandakan masyarakat. Politik asobiah. Dia saja betul orang lain tak betul. Dia saja islam orang lain adalah kafir.

      Ini politik pas. Politik huru hara.

      Delete
    4. HE...HE...HE...POLITIK DAP TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KO KAT PAS.....MAKA NYERRR....HIDUP BN ...HIDUP UMNO...INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    5. HE...HE...HE...POLITIK UMNO TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KEJORA KO KAT PH.....MAKA NYERRR....HIDUP PH...MAMPOSSSS UMNO...INSYAALLAH KERAJAAN PH YANG BAKAL MEMAMPOSKAN UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    6. 18.20.....teman setuju bebenor dengan kata mike.

      Harap mike tak jemu tibaiiii macaiii kojolo hingga kojol.

      Salam perjuangan bro.......

      Delete
    7. Pas tu dulu kahwin dgn umno tapi kena cerai.
      Bila dah kena cerai sanggup memburuk burukkan umno sehingga keluar fatwa bahawa umno tu kafir.

      Lepas tu kahwin pula dgn cina dap pun kena cerai juga.
      Bila dah kena cerai maki hamun DAP dan tuduh DAP nak bunuh melayu pula.

      Skrang ni tengah gila talak dgn umno sanggup jadi cina buta untuk berkahwin dgn umno.

      Macam ni ker parti lslam?

      Delete
    8. Sekarang jadi call nanny untuk Najib..najib call Hadi tonggeng najib tibai Hadi syok.

      Delete
    9. Parti yang memalukan islam.
      Ulamak yang jadi ular mak
      Lebai musang berjanggut
      Kahkahkah kikiki hihihi hahaha

      Delete
  3. Undi pas = undi umno
    Pas + umno = bn baru
    Undi pas = undi jibaN
    Undi pas = undi kleptokrat
    Undi pas = undi 1MDB
    Undi pas = undi rose

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi PKR undi DAP
      Undi Amanah undi DAP
      Undi ppbm undi DAP

      Delete
    2. Undi apa saja asal bukan BN/Pas...!!!

      Delete

    3. Korang ingat topdog saja pandai buat u turn ke????


      Delete
    4. Hadi barua umno dalam pas.

      Delete
  4. Question is APA AZMIN mahu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin pasti lingkup pru kali ini,dan kita tak payah merasa kasihan pun.

      Delete
    2. HE...HE...HE...TU SEBAB DIA NAK TANDING KAT PEKAN.....SILAP HARIBULAN DIA NYOROK DALAM JAMBAN SAMBIL MAKAN AIS KRIM.....

      Delete
    3. Ahli pas Gombak pun tolak Hadi.

      Delete
    4. Bijan pasti lingkop pru kali ni.dan kita tak payah merasa kasihan pun.kasi dia mamposssssss

      Delete
    5. HE.. HE...HE..KOJOLA NAK TANDING KAT PEKAN...SILAP HARIBULAN DIA NYOROK DALAM JAMBAN SAMBIL JILAT TAIK JHO LOW

      Delete
  5. Membela musuh dlm selimut sendiri? Tepuk dada tanya selera.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah. Inilah yang kita mahukan. Sepatutnya PPBM, PKR dan PAN juga harus bersatu dengan UMNO dan PAS demi bangsa Melayu. Sama2 melawan kekejaman regim Zionis timur DAP yang mana dibiayai sepenuhnya oleh Israel untuk menumbangkan bangsa Melayu.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    #Saya semenjak dua menjak ni kurang aktif mengkomen atas kesibukan berkempen melancarkan propaganda agar orang Malaysia tidak menyokong DAP dalam PRU14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr newkettle,
      DAP itu warga negara Malaysia juga bro
      Ada surat beranaknya di ROS...
      Tau tak ROS yg mana satu ni????? graduan tak kan tau...tp graduan pon bukan semua tau...dok....
      Senang macam ni lah graduan newkettle...awak buat 1 memorandum, t/tangan ramai2 urg melayu, minta DAP diharamkan dari bumi Malay sii aaa ni , hantar kpd Agong. Tu pon tak tau...buang lah title alumnai sdr tu...

      Delete
    2. HE...HE...HE...POLITIK DAP TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KO KAT PAS.....MAKA NYERRR....HIDUP BN ...HIDUP UMNO...INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    3. HE...HE...HE...POLITIK PASUMNO TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KO KAT PAKATAN HARAPAN.....MAKA NYERRR....HIDUP PAKATAN HARAPAN...HIDUP PAKATAN HARAPAN...INSYAALLAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN AKAN MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    4. Kellies Castle Batu Gajah.........

      Yg kedarah duit Felda Melayu
      Yg jual temberang projek ikan sturgeon Melayu
      Yg buat pakcik makcik felda berhutang ialah Melayu
      Yg bayar bermilion pada Aabar Ciplak pon Melayu
      Yg ada 2.6b dalam akaun peribody adalah Melayu
      Yg ngaku sign buta tak baca sepatah haram Melayu jugak.
      Yg ngaku tak sedar ada duit masok dalam akaun sendiri tu Melayu.
      Yg kata leasehold tu Freehold pon Melayu.
      Yg terlibat dgn rasuah RM112 juta jabatan air Sabah tu Melayu.
      Melayu yg kedarah duit Melayu
      Melayu yg ranapkan Melayu
      Melayu yg selewengkan Melayu.......

      Sumer Melayu.......tapi salahkan Cina DAP.

      Walhal dalam felda sekor Cina pon tak derrrr.......dan didapati tak ada Cina DAP yg terlibat dalam perkara2 di atas yg jadi beban rugi kepada rakyat.

      Kellies Castle.......ada baik ko tengok citer kartun........atau pegi sudahkan bangunan alumni universiti ko yg tak tak siap2 kat Batu Gajah tu.

      Blaaahhhlah luuu....

      Delete
    5. Bro Phantom terbaik sekali.
      Saya rasa lebih bagus lagi kalau kelly basikal yang racis ini pergi ke Neraka lebih awal lebih bagus. Kerana bodoh mau mampus pun cuba mau menjadi kayu api untuk memarakan isu perkauman untuk dedak. Pu..k..mak betul pengkhianat bangsa dan negara ini semua termasuk mrs jubor, kojola. Woi bangsat semua neraka menunggu.

      Delete

  7. Pas dah kena sumpah amanat hj hadi, payah nak tarik pengundi baru sebalik makin ramai keluar sehingga pru nanti, kini mereka nak beralih angin menuntut perubahan baru bersama rakan yg sedar


    ReplyDelete
    Replies
    1. Di negeri mana yg byk pil kuda?

      Di negeri mana yg paling tinggi kena jangkitan virus HIV/AIDS?

      Semuanya di negeri pas. Di serambi mekah yg dipimpin oleh tok2 guru pas.
      Negeri2 di bawah pemerintahan para ulama.

      Delete
    2. Apa susah pas rekrut budak sekolah rendah daftar jadi ahli.. yang ramai sekarang pun paksa tahfiz pondok datang. Ahli sendiri makin ramai dah mufaraqah dari jemaah sesat Hadi.

      Delete
  8. Azmin pun tak berani nak buang PAS. Nak dengar cakap kau pulak.

    ReplyDelete
  9. Nyata lagi jelas umno Bayar pas

    ReplyDelete
  10. Jangan diternak pas ni. Wabak penyakit kronik

    ReplyDelete
  11. PAS?

    Talam dua muka.

    Ular dua lidah.

    Bercakap dua lidah.

    Memiliki dua wajah.

    Tiada usul di dalam fiqh. Kalau Wahabi ada "lau kana khairan lasabaquuna fiih" (kalau perkara itu baik sudah tentu akan didahului oleh Nabi dan sahabat) usul fiqh di dalam PAS pula "haramun lakum wahalalun lana" (haram untuk kamu dan halal untuk kami).

    Maka tidak hairanlah di Selangor mereka punya wajah berlainan serentak kerana fiqh mereka ialah apa saja mereka buat adalah betul dan halal pada setiap masa dan di mana sahaja.

    Kini di dalam percubaan terdesak untuk menjawab isu amanatnya yang mencetuskan tragedi Memali Hadi Awang berkata pula; "kesilapan kerajaan ialah menghantar polis kepada pemberontak tersebut. Sepatutnya ahli agama yang dihantar".

    Ahli agama dihantar untuk mengawal keselamatan? Baguslah, lepas ini kalau terjadi apa-apa kejadian akibat taasub dan sesat seperti penyokong Daesh dsbgnya tak perlulah panggil polis. Panggil saja tok guru bagi nasihat.

    Kalau rumah dimasuki pencuri dan perompak pun jangan telefon polis, telefon saja ustaz-ustaz yang ada untuk memberi nasihat.

    Kalau belaku perlanggaran undang-undang trafik pun jangan panggil polis, panggil saja guru-gurunya agama untuk tunggu di tepi jalan memberi nasihat.

    (Tapi awas!!! Jangan dipanggil unknown sahabat, kerana dia seorang sesat yang menyangka dirinya adalah sumber hukum).

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...POLITIK DAP TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KO KAT PAS.....MAKA NYERRR....HIDUP BN ...HIDUP UMNO...INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    2. HE...HE...HE...POLITIK PASUMNO TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KO KAT PAKATAN HARAPAN.....MAKA NYERRR....HIDUP PAKATAN HARAPAN...HIDUP PAKATAN HARAPAN...INSYAALLAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN AKAN MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    3. PAS kawin UMNO = PASUMNO
      oooooo......NO NO NO NO....
      NO UNDI FOR YOU.....

      Delete
    4. Ajaran Syiah yang diamalkan Jemaah sesat Hadi Awang...

      SYIAH SESAT DAN MENYESATKAN.

      DENGAN PH HADI AWANG TAQIYYAH..

      DENGAN NAJIB HADI AWANG MUTAAH..

      DENGAN AYATOLLAH HADI AWANG PELOK..

      DENGAN QARDHAWI HADI AWANG TUDUH RABUN, TAK NAMPAK DAN TERKETAR2...

      Delete
    5. Terbaik sekali bro 19:39. Setiap kali beruk he.. He.. He. tu komen kau hentam balik dengan cara dia. Bagus sekali. Idea yang paling bagus.

      Delete
  12. Berani ka siazmin tu nak pecat exco pas tu..... dia lebih sayangkan exco pas dari exco pkr sendiri.....

    ReplyDelete
  13. AAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!
    KALAU SUDAH SYAITAN BERTOPENGKAN SARBAN
    BEGITULAH JADINYA!!!!!

    DARI DULU AKU DAH AGAK

    BIKIN MALU MELAYU ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan baru nyerrr ye.......

      namanya MUNOPAUS - sudah basi

      Delete
    2. Menopos..Menopos.. Menopos...Menopos...

      Menopos..menopos..
      Menopos...menopos...

      Menopos...60 tahun dan 70 tahun..
      Menopos..menopos...

      Menopos...menopos...parti tua menopos...

      Delete
    3. Menopos=Umnopas
      Sedondon nampaknya dua perkataan ini.

      Delete
  14. PAS, PAS tarikh luput dah lepas
    Dengan Pakatan dah pandai buas
    Sebab pemimpin Bijan dikipas
    Dapatlah sikit senang bernafas!

    Apa guna PAS disayang
    Jika dibelakang bermain wayang
    Kata um-no mahu ditentang
    Tapi bercinta dari belakang!

    Pakatan perlu bersatu padu
    PAS nak pergi biar berlalu
    Pada Bijan nak bikin regu
    Sokong pencuri dia tak malu!

    Jika masih PAS ditahan
    Macamlah kita tak takut Tuhan
    Pemimpin PAS sesat ajaran
    kafirkan bangsa sesama insan!

    Hang nak pi, pi lah hang
    Sokong Pencuri diPekan,Pahang
    Ajaran sesat akidah diserang
    Cai Musibat,J,Kojola sahlah bangang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Sudah acap kali kita melihat
      Parti pas bermain muslihat
      Presiden dengan bijan berpeluk rapat
      Timbalan pula dengan PH bikin mesyuarat..

      Tapi itu semua hanya lakonan
      Wayang politik dari parti murahan
      Kononnya inilah dia 'king maker' punya permainan
      Rupanya hanya parti yang suka mengambil kesempatan..

      Untuk menghalalkan hubungan terlarang
      Istilah taawun mula dicanang
      Amanat dulu pudar dan hilang
      Dedak punya pasal semua boleh adjust bang!..

      Maka gembiralah macai2 musibat
      Ada yang terkinja terlompat lompat
      Kerana kunci sorga diaorang dah dapat
      Hanya perlu patuh pada hadi dan bijan dijilat..



      Delete
  15. PKR ni orang bodoh..Hadi dan pimpinan PAS dan tunjukkan belang seblm ni tapi masih tak paham2..

    ReplyDelete
  16. Azmin dalangnya.
    buang Azmin dari pkr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong,sokong sokong seribu sokong

      Delete
    2. SOKONG....SOKONG....KURUNGKAN SAJE SI ASSMIN TU DALAM JAMBAN....

      Delete
    3. Penyokong umno ni orang bodoh..Hadi dan pimpinan PAS dan tunjukkan belang seblm ni tapi masih tak paham2..

      Delete
    4. Menopos di Selangor dah masok kubor.

      Ahli Pas Selangor ramai harumanis!

      Delete
  17. Bukan semua penyokong pas setuju pakatan umno dan pimpinan PAS...bagi penyokong pas yg telah sekian lama benci umno kerana sikap umno akan tetap tidak setuju pimpinan PAS yg nak berpakat dengan musuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memanglah tak semua yg setuju. Ada yg setuju, ada yg tak setuju, ada pula yg terkedu dan terpingga-pinga.

      Delete
    2. Penyokong PAS perlu WALA kepada Tuna Guru Hadi.

      Sekiranya, Hadi berpakat dengan Najib, penyokong PAS hendak atau tidak mesti sokong.

      Delete
    3. Pas banyak bagi keuntungan dan kredit pada umno........memang Pas diperlukan untuk raih undi bagi umno.....bijak.....bijaaakkk....

      Delete
    4. Dulu haramkan umno skrng halalkan umno.
      Tok guru haram jadah!!!

      Delete
    5. Kantoi awal sangat. Kuat sangat berkhalwat. Dah tua kalau bercinta tapi bawak melaram ke merata tempat tak nak kawen.. Dah menopos pun bodoh.

      Delete
  18. Kami ahli pas bawahan

    TIDAK SETUJU 100%

    AHLI PAS SEJATI ADA LAH TOLAK BN PADA SETIAP PRU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas Kelantan pun akan turut sama melingkop! Menopos akan buat tiga penjuru tapi disabotaj. Sabotaj menopos dari awal sampai hari keputusan akan berlaku. Sabotaj kerana ROSMAH MANSOR.

      Delete
  19. Politik itu seni. Hanya yang pandai menghayati sahaja tahu apa PKR dan Azmin mahu.

    ReplyDelete
  20. KAH...KAH...KAH....UHUK...UHUK...UHUK...UHUK....KECIAN SI BUDIN DAN MACAIIIII....KECEWA BETUL NAMPAKKKKK BUDINNNN.......BUDIN LEPAS NI BUAT LER LAGI ISU 1MDB LAGI......KUANG...KUANG....KUANG....SELAMNYER LA KO BUDIN JADI REPORTER FUKATAN HAPRAKKKKK......

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAH...KAH...KAH....UHUK...UHUK...UHUK...UHUK....KECIAN SI KEJORA DAN MACAIIIII....KECEWA BETUL NAMPAKKKKK ANJING BIJAN .......BUDIN LEPAS NI BUAT LER LAGI ISU 1MDB BARU SEDAP MENGUTUK SI GHAFUR GENDUT LAGI......KUANG...KUANG....KUANG....SELAMNYER LA BUDIN JADI REPORTER HEBAT .....TAK TERTANDING REPOTER UMNO

      Delete
  21. Dennis The Menace25 August 2017 at 17:28

    Kepala punai Kellie's Castle mintak PPBM,PKR,Amanah bersatu bersama Umno dan PAS melawan ' regimen zionis' yg dibawa DAP! Ennadey tambi, dlm Msia satu2nya regim ko tak tahu ke, regim umno yg dikepali oleh Tok guru Bijan ko.

    Punai,

    Patutlah ko lama menghilang ingatkan dah pencen rupanya sambung kontrak! Pi Ikut Mamak Bijan round satu Malaya kaaa? Kalu ko asyik Kutuk DAP nanti Allah temukan jodoh ko dengan anak sedara Kit Siang, amacam? Nanti ko dpt kerja baru jadi driver bawak briefcase Kit Siang, ko pulak jadi cai dia.. Hihi.. Nak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...POLITIK DAP TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KO KAT PAS.....MAKA NYERRR....HIDUP BN ...HIDUP UMNO...INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    2. HE...HE...HE...POLITIK PASUMNO TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KO KAT PAKATAN HARAPAN.....MAKA NYERRR....HIDUP PAKATAN HARAPAN...HIDUP PAKATAN HARAPAN...INSYAALLAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN AKAN MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    3. Bro Dennis......Kellies Castle belajar tak abes......tu pasal biol setengah kepala.

      Kami mana orang lama kat blog ni memang dah kenal sangat sape dia.......

      Sewel lagi menyewelkaaannn.....
      Harap maklom.

      Delete
    4. Dia graduated drp Universiti Bahagia Tanjong Rambutan, Perak dlm bidang neurology.

      Delete
    5. Neurology...???
      Wowww.....patut terencat tertarik2 semacam jerrr sarafnya......ropenye pikior pakei saraf....bukan guna otak....hhhmmmmm gitu ceritanye.......

      Delete
  22. Apa sebenarnya masalah PAS dan UMNO bekerjasama?

    Perjuangan Pakatan harapan seperti menghapuskan skandal rasuah, GST, kos sarahidup tinggi, adalah perkara yang remeh temeh.

    Sepatutnya, dengan harga barang yang tinggi, umat Islam mestilah merebut peluang untuk berpuasa 6 hari seminggu. Dengan ini , menambahkan lagi pahala.

    Perjuangan PAS sentiasa istiqomah iaitu memperjuangkan pindaan RUU355, meningkat hukum sebat 100 kali kepada penzina dan pemabok.

    Perkara yang paling penting dalam dunia ini adalah semua orang Islam perlu menyokong pindaan RUU355.

    Gandingan PAS dan UMNO akan memastikan supaya UMNO terus menerus memerintah negara, dulu kini dan selamanya.

    Syabas diucapkan kepada Tuan Guru Hadi Awang dan ahli-ahli PAS yang wala kepada Tuan Guru.

    ReplyDelete
  23. Shah nama je Islam berserban besar hati lebih teruk dari yahudi anjing lagi baik hasad dengki makannya pun tak kira halal haram yg penting dpt duit hinanya org Islam ini berhati kapir saya rasa Dap dan org cina itu lebih baik dari org Islam haprak gila kuasa ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAH...KAH...KAH....UHUK...UHUK...UHUK...UHUK....KECIAN SI BUDIN DAN MACAIIIII....KECEWA BETUL NAMPAKKKKK BUDINNNN.......BUDIN LEPAS NI BUAT LER LAGI ISU 1MDB LAGI......KUANG...KUANG....KUANG....SELAMNYER LA KO BUDIN JADI REPORTER FUKATAN HAPRAKKKKK......

      Delete
  24. Ya , setuju dgn blue hippo 1705, kita berpolitik ni memang kena tau seni politik. Ha! newkettle thegraduan... tau tak ni....seni politik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...POLITIK DAP TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KO KAT PAS.....MAKA NYERRR....HIDUP BN ...HIDUP UMNO...INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    2. HE...HE...HE...POLITIK PASUMNO TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KO KAT PAKATAN HARAPAN.....MAKA NYERRR....HIDUP PAKATAN HARAPAN...HIDUP PAKATAN HARAPAN...INSYAALLAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN AKAN MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    3. 19.50....keep it up bro....
      Syabasssss....!!

      Delete
  25. Majlis Syura Ulama yg memutuskan bekerjasama dengan UMNO..katanya untuk kepentingan Islam...tp akhirnya ia jelas lebih kepada politik...ingatlah dan jangan sesekali lupa.. kebanyakkan penyokong pas (bukan ahli PAS)adalah anti UMNO..mereka tidak terikat dengan Majlis Syura Ulama Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro 1753, boleh detil sikit tak... 1.5juta tu ahli ke penyokong... ooo...maksudnya semua ahli pas skang ni sokong umno la ye....emmmm...bagus leeee...

      Delete
    2. Kalo Pas benar2 nak tegakkan Islam......kenapa berganjak pendirian........dari amanat hadi....kepada hudud.....kemudian ke negara berkebajikan......lepas tu tukaarrr ke RUU355 pulak....???

      Aaiii.........berapa punya banyaakkk tuukaarrr daaaaa......

      Delete
    3. Majlis syorooo ular..ma pas.

      Delete
  26. APA DAH JADI...
    APA DAH JADI...
    NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI JADI...
    APA DAH JADI....
    NAK MELINGKOP LER GAMAK NYERR FUKATAN HAPRAK NIIIII....
    MELEPAS LER LAGIIII....

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA DAH JADI...
      APA DAH JADI...
      NAK TANDING SATU LWN SATU TAK JADI JADI...TAPI TAK KESAH LAWAN 4 PENJURU PUN PAKATAN MESTI TAPAU ABISSSSSSS UMNO
      APA DAH JADI....
      NAK MELINGKOP LER GAMAK NYERR UMNO HAPRAKKKK NIIIII....
      MELEPAS LER KALI NI NAK CEKAU HARTA RAKYAT ..

      Delete
  27. Melihat komen dari blog ini seolah-olah penyokong Pakatan sudah jadi macam sasau tak tahu mana dah arah tuju.sekejap maki Pas,sekejap maki Azmin.Pemimpin pun sama semua nya mahu tunjuk pandai.Tiada keserasian.Kalau begitu betul sangat lah orang kata Pakatan adalah parti yang tak sekata dalam arah tujuan cuma hanya satu kemahuan iaitu mengalahkan Umno/BN.Kalau lah begini cara nya baik lupakan lah dulu pru14,tunggu lah pru-pru nun akan datang kalau nak-nak menjadi.....kesian sungguh dengan penyokong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-samalah kita sabotaj Menopos. Parti tua nyanyuk tak sedar diri. Dengan bersama sabotaj Menopos maka Menopos akan pupus diganti Kerajaan PAKATAN HARAPAN...

      Delete
  28. Elok sangat PAS dan UMNO kerjasama. Alhamdulillah ummah bersatu. Patut PKR dan PPBM bubar saja. Kedua dua parti ini ditubuh untuk memenuhi nafsu politik individu individu terbabit. Kedua dua mereka banyak guna politik hasut dan fitnah menyebabkan ummat Islam celaru dan berpecah. Akhirnya kerana nafsu politik membara mereka gadaikan kepentingan Islam dan Melayu dgn jadi khadam evengelis liberal. Syukur dgn kehendak Allah fitnah 1MDB pun tengah nazak dan dijangka menemui ajal. DOJ Yg diharap sangat pun dah keluar dari dedak fitnah zaman Loretta. Rewcastle pun tengah berpeluh tak dapat tidur. Harap mereka di sini pun kembali ke jalan yg benar insyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper25 August 2017 at 18:23

      Mr. Jamban....

      Memang la ko suka... Ko kan Talibarut Najib. Lagi kurang yang menentang salahlaku Najib lagi ko suka.

      Dasar Talibarut Pengkhianat Bangsa.

      Delete
    2. Mr jealous kamu dan sekutu kamu kembalilah

      Jalan2 kebenaran sentiasa terbuka untuk kamu,unknown Sahabat, kejola dan alumni

      Kembali kepangkal jalan sebelum PRU14

      Delete
    3. Saya pula masih memegang ramalan saya bahawa Jibon dan konco-konco akan dibinasakan melalui kuasa Allah.

      Jadi seruan saya kepada J dan para pendusta lainnya ialah bertaubatlah dari membela kebathilan yang sangat jelas sebelum kebinasaan itu menimpa.

      Sebahagian mereka menyangka makanlah dulu dedak yang ada, dah kalah besok boleh padam rekod menjadi pendedak tanpa langsung memikirkan bagaimana kalau kekalahan itu bukan sekadar tewas pilihanraya tetapi dibinasakan sama sekali?

      Sungguh penyesalan selepas itu sudah tidak berguna lagi.

      Delete
    4. MC, John Doe dan Anon 1832, secara tak sedar saudara adalah mangsa nafsu politik kedua dua pemimpin berkenaan. Nilailah sendiri - dulu seorang panggil yg lain korup dan Mahazalim dan perlu dijatukan melaui kuasa rakyat. Yg lagi satu pula kata seorang itu peliwat dan tidak sekali kali layak jadi PM. Mana pergi dosa korup, zalim dan liwat ini? Mahu jadikan mereka pemimpin kembali. Manakala fitnah dispin untuk sama sama jatuhkan DSN dan Kerajaan. PAS dikeji sebagai hina walau dulu dipuja bila bersama Pakatan. Apakah tak nampak segala kontradiksi ini? Fitnah 1MDB dan Altantuya dikitar berkali kali walau siasatan oleh banyak pihak tiada menemui apa apa. Harapan terakhir pada DOJ makin malap. Buatlah penilaian kembali.

      Delete
    5. HE...HE...HE...POLITIK PASUMNO TU TAK BAHAYA KERRRR......KECIAN AKU .....MARAH TOL KO KAT PAKATAN HARAPAN.....MAKA NYERRR....HIDUP PAKATAN HARAPAN...HIDUP PAKATAN HARAPAN...INSYAALLAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN AKAN MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    6. Recap kepada posting saya yg lepas lepas,

      Perkara sebegini telah pun diduga semenjak dari awal. Penyokong umno dan pas (yg otaknya telah beku) bolehlah bersorak riang dgn perkembangan ini dgn meyangka sebelah kaki telah berada diputrajaya menjelang pru yv bakal diadakan. Tetapi mereka lupa pru kali ini bukan lagi berkisar kepada parti mana melawan parti mana. Bukannya Pkr melawan umno atau pas melawan amanah. Bukan Pakatan melawan BN, tetapi pertembungan kali ini antara yg hak dgn yg batil. Rakyat sedang bangkit untuk menuntut kembali hak hak mereka yg dicabuli dan dirampas secara sistematik oleh sekumpulan penyamun yg bergelar pemerintah. Rakyat sedang bangkit utk mendaulatkan kembali tanahair, utk mendapatkan kembali maruah negara yg teruk tercalar oleh seorg manusia yg benama najib. Rakyat telah sedar dan bersatu hati utk memberikan yg terbaik utk mereka dan meninggalkan yg terbaik utk generasi mereka yg akan datang. Kami ingin mandapatkan kembali maruah dan harta peninggalan nenek moyang kami yg telah tergadai oleh pengkhianat yg bergelar perdana menteri. Umno boleh bergabung dan berkerjasama dgn sesiapa sahaja tapi hakikatnya mereka tidak akan dapat bergabung dengan rakyat yg telah pun bangkit dan bersatu utk satu tujuan.. mendapatkan kembali kuasa mereka

      Delete
    7. MC, bagaimanakah maruah akan dikembalikan bila gadai politik pada evengelis? Fikirlah masak masak. Hasutan menutup matahati kita. Buanglah benci dan pandanglah pada bukti.

      Delete
    8. Mr J pendusta yang tiada modal melainkan mengulang-ulang perkara yg sana yang telah dijawab.

      Meliwat itu fasiq sifat dosanya tetapi khianat itu sifat munafik.

      Apabila perlu memilih maka pilihlah orang yang melakukan dosa fasiq berbanding dosa munafiq.

      Tentang fakta-fakta lain itu tak perlu jawab sebab J pun sudah tahu dia hanya kelentong.

      Apabila tamat tempoh dan kebinasaan itu tiba penyesalan tiada berguna.

      J telah diberikan peringatan.

      Delete
    9. Malaysian Cybertrooper25 August 2017 at 21:20

      Eh J Talibarut Najib,

      Aku dah meluat dengan ko punya Evangelist tu... Sikit-sikit Evangelist... Gadai segalanya pada China OK bagi ko?

      Ko memang seekor babi.

      Dasar Talibarut. Pengkhianat negara, bangsa & agama.

      Ko sanggup biarkan mak & bapak ko hidup dihimpit segala macam cukai asal ko boleh hidup dengan dedak yang ko terima.

      Ko lacurkan agama apabila ko tak mampu membalas hujah-hujah John Doe dan mereka yang lain.

      Aku akan pastikan kalau PH menang PRU akan datang, ko diheret ke tali gantung. Capital punishment bagi pengkhianat seperti ko dan semua rakan-rakan ko.

      Delete
    10. Tu lah bro John Doe
      Saya dah cakap. Dia tu graduated drp Permata Collage University.

      Delete
    11. Bro john, mmg panggilan pendusta tu amat tepat utk mengambarkan seorg manusia yg bergelar mr j. Kumpulan umno/ pas ni mmg cukup lengkap dari segenap sudut. Perompak, penyamun, penjual agama, pengkhianat bangsa, zalim kepada rakyat, pendusta, munafiq...list goes on. Pangkat kau mmg besar j disisi iblis..tahniah

      Delete
    12. Jebon jahanam......lagi2 ko ulang evengelist.....bapakkk luu.....

      Apa ko tak nampak ke yg selewengkan duit Melayu tu sumer Melayu jugak..???

      Ko tengok apa jadi dgn saham FGV.......dalam felda sekor Cina pon tak der......sumer Melayu tapi yg pegawai2 atasan Felda sumer kaya raya.....yg kayap ialah org Felda yg bawah2.......sampai ada yg sanggup buat loan sebab nak beli saham puaka FGV........akhirnya saham jatuh....untung tak derrr.....duit lesap.......tinggal hutang.....berniaga buloh kasap lagi baik.

      Ini sumer ko tak pandang ko duk kira ukhwah konooonnn.....

      Dulu2 apa tak ingat ukhwah.....sekarang baru nak ingat...

      Weiii Jebon..........ukhwah bapaakkk luuu.......ini bukan ukhwah tapi lebih pada laba dunia.....agenda dunia.........Sumer nak securekan talian hayat, kedudukan, kuasa dan kekayaan masing2 jerrr.......

      Rakyat tertekan susah tak perrr.........janji pemimpin kenyang boncit, kaya senang hati.......

      Delete
    13. Bro2 Msian Cyber, John Doe, Macy, Dennis, Zack dan sumer anon2 sekapal...........bersatu kita kasi hempokkk tibaiii ini macaaiii angkat naajisss......

      Macam bro Msian Cyber kata.....macaiiii tali barut penyamunnn.......makin hari makin kuat putaarrr belitnya....

      Haramjadah...!!!

      Delete
    14. Tahniah sabotaj strategi Najib dan Hadi dalam rampasan kuasa di Selangor dibongkar awal. Najib dan Hadi mesti sibuk chatting malam ni untuk cover up story. Jika salah catur bukan Rampas Selangor gagal, Kelantan pun akan diperintah Kerajaan PH. Sabotaj Menopos wajib diteruskan di mana jua berada walaupun dalam ketiak masam Hadi dan dikepit celah paha Najib! Sabotaj.............

      Delete
    15. Setuju dgn Bro Macy at 20.01.....
      Ye benor kate mike.

      Syabaasss sumer Bro2 Pakatan...!!!

      Delete
    16. hmmm ada lagi j penipu kat sini....semalam, ko tak jawab kan....minta bukti jibo ko menipu terus cabut........keluar dr mulut jibo ko.....tu pun ko tak sanggup nak terima....

      ko boleh terus hidup dgn membohong ko.....tapi semua org dah tau.....

      keep on lying j.....it suits u....

      Delete
    17. ada 2 agen jibo dalam blog ni....satu agen fbi, agen unknown, yg satu lagi ni agen cia, agen j.....

      dua2 ni kaki membohong.....

      Delete
    18. Mr. J

      IJM dan Gamuda sudah dapat ke tawaran kerja sub-contract buat ECRL ??

      Delete
  29. Anjing TOP DOG dah mula meroyan dan cucuk tuan TOP DOG..
    kah..kah..kah tanda2 kekalahan teruk PH mula terasa..

    maka bukan Jibby sahaja lagi mereka mesti bunuh tetapi lebai2 PAS jugak.. semoga PH mampos cepat!

    Konon2 Jibby pegi US nk serah diri pd FBO DOJ? kah..kah..kah terdesak gila macai PH.

    Najib berani ke US di kala macai tengah puak palu gendang DOJ nak dakwa MO1?

    kah..kah..kah.. Kuttylaknak kekal pengecut. TGH Hadi sedia berkerjasama RCI Memali.. jgn hide lagi ye Mahathir Kutty!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keessiaaannn beroyang tak jumpa ayor......ngelupor ngelejattt sorang2.....

      Delete
  30. Alhamdulillah.. kebenaran di pihak UMNO BN.
    Hidup DS Najib
    Hidup UMNO
    Hancur Pakatan Hancur!

    Bila niat tak betul, matlamat tak betul takkan ke mana.. pasti hancur! Pakatan Haprak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish...ish....ish... belum lagi bro 1820

      Ini matlamat 100 hari PH, cer baca betul2

      Sejurus mendapat mandat rakyat dalam PRU14, dalam tempoh 100 hari pertama setelah membentuk kerajaan, Pakatan Harapan komited untuk melaksanakan perkara-perkara berikut iaitu menghapuskan GST, menstabilkan harga petrol, memberi fokus kepada usaha meringankan beban rakyat, memulakan proses reformasi institusi secara menyeluruh, memerangi rasuah hingga ke akar umbi, menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di-Raja Skandal 1MDB dan memulihkan Felda.

      Baguskan matlamat tu? Utk kita semua tu tau...! Apa yang tak betul nyerrr///citerrr sikit...

      Delete
    2. HIDUP PAKATAN HARAPAN!!!
      HIDUP PAKATAN HARAPAN!!!
      HIDUP PAKATAN HARAPAN!!!

      Delete
    3. Matlamat sepanjang penggal bila umno berkuasa;

      Cekik rakyat. Mentekdarah duit, enjoy laki bini dan anak beranak, gunakan ugama dan bangsa ketahap yg maksima utk pru yg seterusnya, pastu sekali sekala tabur dedak...

      Delete
    4. "Saya hanya takotkan Allah.....!!"

      Dalam pada tu habis kering dia sebaaattt......

      Delete

  31. Masalah dg pakatun adalah, topdog diarang bergaduh dg semua orang, Dg siapa yg dia tak pernah bergaduh

    Yahudi?
    Amarika?
    British?
    Australia?
    Arab?
    DAP?
    Pengikut An
    war?
    PAS?

    Yg tinggal cuma UMNO, tapi dg umno pun dia nakcari pasal...

    Dia ingat org lain semua salah.

    So musuh ada di keliling pinggang.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kita orang kesaaahhh...??

      Delete


  32. Sejak zaman Khir Toyo, PAS tidak jujur. PAS jadi celaka macam ini sejak Hadi jadi Presiden.

    Kemudian apabila Khalid di singkir oleh PKR sekali lagi PAS main politik ikut Islam yang di jaja oleh PAS.

    Apa yang PAS nak lakukan jika bersama UMNO kerana rakyat Selangor telah menolak UMNO BN.

    Bukan senang untuk rakyat mana-mana negeri bertukar pemerintah apa lagi dengan cara UMNO berkempen.

    Tak tahu lah yang mana satu.. Hadi buat Najib nampak baik atau Najib buat Hadi nampak buruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, apakah tak nampak betapa khianatnya PKR pada TSKI? Dulu dipuja tetapi apabila Kajang Move untuk naikan AI dibuat tiba tiba TSKI dikeji dan dituduh korup. Seolah TSKI ini sampah yg perlu dibuang. Inikah parti yg saudara dokong? Bila TSKI keluar tenguklah berapa banyak kes korup di Selangor keluar - dari Disneyland, Unisel dan Splash. Fikir lah baik baik saudara.

      Delete
    2. Bila sprm dakwa disneyland kes,rasuah?...Unisel pon sorm dakwa kes rasuah?...splash dah berapa bulsn sprm siasat....ade ker kes rasuah?
      ..ko mr Jerbon suka temberang...

      Delete
    3. Patut TSKI di jemput oleh Pas dlm sidang meja bulat dan TSKI senada debgan pas setuju pelan rasionalusai jual aset oleh 1 mdb...PAS dan umno dikatakan pakat nak lantik TSKI jadi MB...hutang TSKI dengan bank dah setel?...kalo TSKI jadi MB Jamal jamban mesti marah...

      Delete

    4. Apabila beberapa pemimpin PAS tidak setuju dengan tindakan Hadi, mereka di halau dan di pecat. Semua pemimpin parti mesti akur dengan strategik yang parti putuskan.

      PAS telah menghasut TSKI supaya tidak berundur sehingga TSKI memecat beberapa EXCO PKR.

      TSKI sepatutnya bijak membaca pendirian politik pemimpin parti. Akhirnya secara adil, TSKI gagal mendapat sokongan dari Exco Negeri.

      TSKI lah si pengkhianat dan membayar berjuta ringgit kepada pengampu nya se belum meletak jawatan sebagai MB.

      Semua dakwaan korup terhadap kerajaan Selangor adalah isu lama yang di mainkan berulangkali.

      Jika benar korup, PAS sepatutnya mengarah pemimpin nya meletak jawatan Exco.

      Ini lah buruknya PAS. Mengaku berjuang untuk agama tetapi menyokong pemimpin korup.


      Delete


    5. Apa pasal korang terima PAS jadi sebahagian dp PR pada 2008 dulu, korang juga yg salah,

      Tujuan korang adalah untuk mengkaldai kan PAS untuk menumbangkan BN, setelah BN tumbang, korang yg balun semua isi2nya tinggal hanya tulang untuk PAS.... Faham dak?

      Korang ingat pas bodo????


      Delete
    6. Pas masa pimpinan arwah TG Nik Aziz tidak makan rasuah...

      Delete
    7. Teman setuju dgn Bro Zack..!!
      Kaldai dulu kini dan selamanya.....

      Delete
    8. Dalam mana-mana gabungan Pas wajib jadi kaldai. Sesuai dengan akhlak pemimpin Pas sekarang. Lulusan Arab tak bermakna boleh ganti Nabi. Kini MCA dan MIC menunggang kaldai Pas sambil dipacu oleh Najib ke PRU14.

      Delete
  33. PAS bangga dgn jentera p.rayanya. tugasnya panjat pokok pasang bendera dan tampal poster. Itu dekad blm sosial media blm wujud dan tidak meluas. Sekarang org tak panjat pokok dan tampal poster sbb mesej sampai ke bilik tidur. Tak perlu keluar utk dgr mesej dr parti dan calon yg bertanding. Ingat bagaimana Erdogan memanipulasi media sosial menghancur coup d'tat di Turki yang lalu. PAS memang parti klasik, percaya pd strategi lama utk menang.Memang dasar parti tidak berubah tetapi strategi yg berubah. Apakah PAS akan menjadi spt Nokia krn silap percaturan dan strategi. Jangan ingat PAS qadim sbb ia membawa gagasan dan risalah Islam. Banyak gerakan Islam telah pupus hatta sistem Khulafa Islam spt Ar Rashidin pun tamat. Begitu juga Dinasti Ummaiyah, Abbasiah dan Andalusia. Di Asia Tengah bagaimana Munghul di India berakhir. Hj Hadi jgn optimis PAS akan dominan dan wujud sampai kiamat di Malaysia. Ini zaman milineum IT semua pantas dan menyeluruh. Ceramah dia pun dah tak laku. Biar lah mereka syok dgn paradigma lamanya dlm politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bendera Pas cantik buat lap kaki Najib dan ahli Umno. Gantung buat apa?

      Delete
  34. Kalau Tun jadi PM ke-7,
    Hadi Awang salah seorang yang
    akan dipenjarakan kerana Kes MEMALI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buatlah RCI dulu Anon. Carilah bukti....senang benar jadi PH. Boleh penjara org ikut suka dan bukan ikut undang undang. Patutnya saudara risau.

      Delete

    2. Tapi tophog tu, dia main perosok org ke penjara saja.....RCI kemana, dg makkamah dg hakim2 sekali di tendangnya keluar.

      Delete
    3. Najib BAPA RCI NEGARA
      Rasuah kleptoCracy IMDB.

      Delete
    4. ZAMAN KUTTY KALAU DIA KALAH HUJAH DENGAN LAWAN AKAN DIISAKAN..GANAS GILER. ITU SEBAB IBRAHIM LIBYA TAK SANGGUP MENYERAH.

      Delete
    5. Zaman Najib lagi gila.. guna OSA, pecat memecat, lompat tingkap, tong drum simen, C4 dan peluru hidup. Bukan kalah hujah. Tapi takut kantoi...

      Delete
  35. Salah satu contoh dunia fantasi penyokong pakaton ialah sepert apa yang ditulis oleh 19.47

    ReplyDelete
  36. pas sifat
    petualang penipu.
    penyangak dlm setban.
    musoh dlm selimut.
    duri dlm daging.
    Tahek Low dlm nasi.
    Kencing Lobai dlm botol mineral.

    sah2, puak jumud bunyut tak noleh buat kawam pun.

    ReplyDelete
  37. Klu dah hampir setiap hari hadi mendapatkan nasihat hadi dan hadi hantar laporan pada najib boleh ke PAS menang kes saman sarawak report ....?

    ReplyDelete
  38. Pas dah jadi parti bangsat. Dulu dialah yg maki hamun kapirkan umno. Skrg duk berpakat nak jatuhkan pembamgkang yg berjuang untukbrakyat yg semakin terbeban dgm kos hidup yg menghimpit. Inilah ulamak2 akhor zaman yg sanggup menjual maruah n agqma demi kepentingan duniawi. Pas akan dikenli sebagai parti yg menyokong kebathilan dan bersekutu dengan penyelewengan. Ulamak akhir zaman yg mmenjadi pelacur dan khadam dajal2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, dulukan AI 'bangsatkan' TDM. Siap tubuh Reformasi untuk jatuhkan pemimpin korup, kronisma dan Mahazalim. Kan TDM pula tuduh AI peliwat dan dipenjarakan? Kata peliwat sekali kali tak boleh jadi PM. Kini dua dua tidur sekatil. Amacam?

      Delete
    2. Nuar kat dalam jail, camana nak tidur skatil lak... berak la kau j

      Delete
    3. Pas dulu siap buat solat hajat KO BN.....tapi sekarang dah romantik sedondon pimpin tangan dgn umno......boleh pulaaakkk macam tu...???

      Dulu dua2 kata itu ini, macam2 sesama sendiri........sekarang apa dah macam pengantin baju sama tema.......apasal boleh..???

      Delete
  39. Inilah yg dinamakan Politik Suku,agama Suku.

    Kemungkaran Suku/Kebaikan Suku.
    Dengan Dap Suku/Dap babi Suku.
    ....................abup.................

    ReplyDelete
  40. MrJ, ramai sini nak tanya
    Tolonglah jawab dengan segera
    Forex, Memali mahu dijaja
    Bagaimana RCI 1MDB,ada ke takde?

    Kenapa RCI dipilih pilih
    Kenapa emdibi mahu diputih
    Satu dunia tumpuan teralih
    Takutkah Bijan, hingus meleleh?

    Budak sekolah protes pun mahu
    Tun Mahathir saja dipalu
    Dikorek digali 30 tahun dulu
    1MDB depan mata, buat tak tahu?

    Jangan cakap tak ada Kes
    Sebab pegang ditutup habis
    Takut ke mahkamah ianya tragis
    Harta negara dia dah kikis!

    Seharum wangi Bijan dikata
    dicaci manusia seluruh dunia
    Selamat disini sebab berkuasa
    J, Bijan pengkhianat, tak ke ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. J penjilat, tukang cuci
      Memang muka mintak kaki

      Delete
    2. Jebon penjilat najissss baadaakkkk dan toyol belaan......

      Delete

  41. Pemimpin PAS Selangor nafikan berita tersebut.

    Walaupun begitu jalan terbaik bagi PH ialah buang pemimpin PAS di Kerajaan Negeri Selangor.

    Samada bersama PH atau bersama PAS-UMNO.

    Rakyat tidak melihat apa yang PAS-UMNO buat tetapi rakyat melihat ketegasan kerajaan Selangor mengambil tindakan. Sebaliknya kerana isu ini PKR yang pecah belah.

    Mujur ada BERSATU dan AMANAH .. dua-dua parti baru ini menyelamatkan PH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buang pas buat apa? Terajang terus!!!

      Delete
    2. Pas menempel pada Kerajaan PH itu pun dah boleh jadi asbab ahli sendiri jadi meluat. Yang penting sabotaj dari dalam... Keluar parti tak penting.. sabotaj......HAHAHA..

      Delete
  42. Jawap jgn lari Miss J.Hanam.
    Cuba hujah biar org boleh faham,
    Bukan melalut mcm Sahabat kelam.
    Tak ke ye?.jgn nk buat diam.

    ReplyDelete
  43. Malaysian Cybertrooper25 August 2017 at 21:24

    Mr. Jamban,

    Anda adalah seorang Talibarut Najib.
    Kami tak perlukan nasihat dari Pengkhianat Negara seperti anda. Sila berhenti dari berikan komentar anda.

    ReplyDelete
  44. Mr Jerbon...RCI forex dan memali untuk cari kebenaran...RCI 1mdb tak perlu ditubuhkan untuk mencari kebenaran?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, fahamlah PAC dah tubuh dan siasat 1MDB. Tiada apa ditemui. Begitu juga Swiss, Singapore , Hong Kong dan Luxemburg. Kini DOJ pun siasat. Apa nak buat dgn RCI lagi. Rujuklah segala siasatan ini.

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper25 August 2017 at 21:41

      J pukimak,

      Kes Forex pun bukan dah siasat ke? Malah kertas putih pun dah dibentang dalam Parlimen. Kenapa nak tubuh RCI lagi?

      1MDB pulak?
      - AG ditukar
      - Pegawai SPRM ditukar
      - Laporan PAC di OSA.

      Berhentilah jadi Talibarut.

      Delete
    3. Laporan Audit pon diOSAkan.....

      Dulu temberang duk kata tunggu laporan....tunggu laporan.....bila laporan dah siap....diletak dalam peti besi OSA.

      Habis lencun kita dikencingkan.

      Delete
    4. Tepat Tembak Tn MC.
      J.Hanam dh selop kna head shot tu. Tapi ulat tahek low ni, mereka mcm zombie, sukar nk bg mampos. Tak sadar diri, hati hitam,tak ada roh, muka pun takda nur.Kukitpun mcm hippo.

      Delete
    5. Mr. J. the perpetual liar , the endless spinner .

      Kami fahamlah PAC dah tubuh .. bahkan dah lama dulu lagi .

      PAC kata tiada salah laku ke atas 1MDB SETAKAT BUKTI YANG DI TUNJUKKAN OLIH ARL KANDA KAI AUTA JE .

      Itu pun , ada PAC member bilang laporan akhir telah "di ubah suai " secara unilaterally !

      Oh ya , kamu akan spin kata itu member pembangkang yang kata .

      Bagaimana pula dengan kenyataan PAC member dari BN yang bertanya tentang status penyiasatan ke atas 1MDB ??

      Kalau siasatan menunjukkan "nothing's wrong with 1MDB " , mengapa member PAC ini mengajukan soalan ??

      Kalau ini pun kamu tak faham juga maksudnya , saya cadangkan kamu pergi hantokkan kepala tu 10 kali kat dinding .

      Delete
    6. Kita perlu 3 Tan Sri untuk RCI 1MDB nanti. 1 Tan Sri lagi wajib kita dakwa atas tuduhan derhaka kepada YDP Agong. Najib, Rosmah dan Riza Aziz boleh holiday di Bamboo River Suite. Kita bagi satu bilik master bedroom satu famili anak Tun Razak ni duduk sekali.

      Delete
    7. PAC siasat 1 mdb...adekah kuasa PAC setaraf dengan kuasa RCI?...adekah PAC secara nenyeluruh?....
      Kenapa forex tidak disiasat oleh PAC jugak?..

      Delete
    8. Pak Diny,

      Mr. J. the perpetual liar , the endless spinner

      I like..

      Delete
  45. Dulu masa aku sokong umno, aku benci pas sebab banyak pemimpin pas yg berkhalwat, zina dan tinggalkan bini2 dan anak2 tanpa beri nafkah.
    Sekarang ni bila aku sokong pakatan, aku double benci dengan pas sebab sokong kleptokrasi. Phuii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper25 August 2017 at 21:44

      Betul tu bro...

      Cuma Talibarut Najib macam J tu je yang akan menyokong.

      Delete


  46. bukan PAS Selangor saja..
    pecat sekali pemimpin PKR Kelantan..

    ReplyDelete
  47. Dennis The Menace25 August 2017 at 21:51

    Sdr2ku bros Pakatan,

    Sejarah pasti berulang kembali. Teringat saya sebuah parti politik ternama Bumiputera di Sabah tahun 70an yg mentadbir Sabah ketika itu. Pemimpinnya dikatakan terlalu kaya,bahkan pihak lawan memaparkan kekayaannya yg begitu luar biasa, sedangkan pembangunan di Sabah tidak begitu ketara. Parti ini juga dikatakan membuat undang2 yg menghimpit rakyat seperti penangkapan mereka yg 'berambut panjang' Walau dimana mereka berada, dibandar bahkan didalam panggung wayang sekalipun. Tangkapan demi tangkapan hanya kerana rambut.

    Apabila tertubuh parti baru bagi menentang parti pemerintah, pelbagai usaha dijalankan bagi menekan.Parti baru mendapat sokongan penuh rakyat Sabah ketika itu dan berjaya menewaskan parti pemerintah. Tak tergambar betapa gegak gempitanya rakyat Sabah meraikan kemenangan ini.

    Hari ini sejarah berulang kembali di Sabah dan Semenanjung. Parti pemerintah telah melukakan hati rakyat jelata, dan sudah pasti parti baru akan disokong rakyat sepenuhnya. Bersedialah Pakatan dan Warisan, sejarah telah membuktikannya, kami doakn rakyat bersamamu.

    Bagi J, Sahabat atau Kojola yg ingin menyangkal dan menafikan sejarah ini, anda tidak wajar mengatakan saya berbohong. I was there from beginning till the end. Your end is so much nearer and that's for sure!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Dennis......terrbaikk bro...
      Insha-Allah sejarah di Sabah dulu tu akan berulang kembali....

      Kepada sumer Bro2 Pakatan.....
      Bersatu kita rapatkan saf dan terus maju ke depan......di sini kita berganding bahu.

      Macam Bro John Doe kata....
      One for all...all for one...!!!

      Delete
    2. Ye betul bro dennis..ari tu ada di pantunkan bro fan tun akan kisahnya..

      Delete
  48. j will never accept the truth.....he lies and keep on lying......when it is proven that jibo did lie.......he was stunned!.....

    ain't that true, j?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa dah tension tuuu. Tengah dok cari sapa bocor pelan Najib dan Hadi di Selangor. J pun dah tak banyak komen memuji Najib. Duk ulang hujah samana Macam WWE hang panggil keluaq dia muncul. Tapi asik kena penumbuq plus smackdown..amatur katakan...

      Delete
  49. mr j 1953
    Tidak nampakkah betapa khianatnya umno dan kamu dan sekelian sekutu kamu kpd Tun DR Mahathir bin Mohammad bekas Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun. Jasa dan keringat serta air mata beliau membangun dan memartabatkan Malaysia di mata dunia tidak akan terbalas oleh kamu semua. Apatah lagi dosa2 kamu semua menghina dan mencerca beliau hanya kerana beliau cuma menasihat sambil menegur PM Najib yg dilihatnya telah tergelincir dari landasan perjuangan sebenar UMNO. UMNO bertujuan melindungi bangsa melayu , memuliakan Islam sambil meraikan kepelbagaian bangsa dan agama lain berpandukan Perlembagaan Negara.

    DEB @ Dasar Ekonomi Baru yg mensasarkan 30% melayu menguasai ekonomi, yg belum tercapai pun, dihapus PM Najib selang beberapa bulan menyandang jawatan. PM Najib juga menghapuskan susidi yg menyebabkan harga barang2 keperluan harian melambong harga berkali ganda, sedangkan gaji/pendapatan tidak bertambah. Kesannya, Rasuah,ketirisan, penipuan ,Salahguna kuasa dalam pentadbiran negara semakin berleluasa , dari menteri, kementerian, jabatan ketua pengarah hinggalah ke peon, demi memenuhi nafsu serakah dan keperluan hidup seharian. Akibatnya negara kekurangan wang , semua peruntukan pembangunan dan pengurusan pentadbiran negara dipotong, kecuali bagi Jabatan Perdana Menteri. maka dikenakan GST yg semakin menaikkan harga barangan dan semakin membebankan rakyat seluruhnya. Kutipan GST masih tak cukup, kerana keberhutangan negara yg melampau akhirnya , kerajaan malaysia menjual beberapa harta negara kpd pelabur negara asing , antaranya Janakuasa Tenaga Edra Energy, Tanah Pengkalan Tentera Udara Sungai Besi, Tanah untuk projek TRX dll masih dlm proses.

    Hanya kerana menegur dan menasihati kerajaan yg dikepalai oleh PM Najib, kini Tun Mahathir b Mohammed bekas PM Malaysia 22 tahun , yg tak terhingga jasanya itu , kini dimaki dihamun dicerca sehina-hinanya.

    Manusia jenis apakah kalian ini wahai mr j?

    ReplyDelete
  50. Pala Butuh hadi awang,
    Penghisap telor najib,
    Bapak kepala banar,
    Mengunakan agama sebagai benteng,
    Manusia paling hina dlm dunia,
    Jadi anjing umno

    ReplyDelete
  51. Sudah sampai dan ketikanya kepimpinan PAS Selangor yang condong kepada PH menyatakan pendirian. Tiada gunanya berdiam diri dengan harapan pucuk pimpinan PAS akan berubah hati. Jarum yang ditusuk Ustaz Nasha dan Zuhdi terlalu dalam menikam nafsu Hj Hadi. Semakin lama mereka merelakan perbuatan pemimpin PAS Selangor yang pro UMNO ini semakin buruk imej politik mereka dan sewajarnya ada yang melabelkan mereka sebagai " pemimpin cari makan". Penyokong PAS yang pro PH tidak boleh lagi berpolitik dalam kelambu. Tunjukkan kesedaran dan buktikan keikhlasan. Walaupun PAS sebenar telah mati bérsama Nik Aziz dan dikebumikan di Kuala Selangor, kini " Gelombang 2" pasti menyusul. Selangor akan menjadi batu nesan kepada PAS Hj Hadi. Itu satu kepastian.


    ReplyDelete
  52. Pkr dah diperbodoh oleh lebai pas yg bodoh dan pro umno. Semua lebai pas now pro umno. Dari pro umno baik masuk umno. Cash is king

    ReplyDelete
  53. J.. nasihat sudah, tegur cara baik pun sudah. kena ludah, kena ketuk kepala pun kamu sudah kena. Tapi, kamu masih berpusing2...ulang dan terus ulang..perkara yang kamu sendiri pun tak dapat beri jawapannya apabila diminta. percayalah..kalau kita cuba hendak menegakkan benang yang basah, iainya tidak akan berjaya menegakkannya.

    Sampai bilakah kamu mahu bersubahat,menyokong perkara kemungkaran? Penipuan,kerosakan yang nyata depan mata..kamu mahu halalkan dan perkara yang baik, kebenaran kamu mahu sembunyikan. Kegilaan apakah ini! Adakah...kamu tidak mempercayai janji2 Allah SWT untuk manusia, golongan yang kufur?

    Firman Allah.

    ‘Artinya : Dan siapakah yang lebih aniaya daripada orang-orang yang mengada-adakan dusta terhadap Allah atau mendustakan kebenaran tatkala yang hak itu datang kepadanya ? Bukankah dalam Neraka Jahannam itu ada tempat bagi orang-orang yang kafir ?” ( Al Ankabut : 68)

    J, sekarang ini adalah maasa untuk kita membuat perubahan..
    Taubatlah pada Allah SWT.


    Ingatan:
    Jika kamu tidak mahu berubah juga, ulangi dan terus ulangi lagi..same mistake. tidak peduli nasihat dari kawan2, kamu janganlah terasa hati..caci maki dari mereka. Kerana, selepas ini..setiap posting, tulisan kamu..akan 'dipulaukan'(Ignore).

    Selamat membuat perubahan..dari kurang baik(kerosakan) kepada perkara yang lebih baik(membina semula).

    ReplyDelete
  54. PKR mesti tinggal kan PAS sebab PAS sekarang adalah iblis yang merosakan kestabilan PKR dan PH

    ReplyDelete
  55. Azmin telah Masuk Perangkap PAS. Pas Ibarat Unta Dan Azmin Ibarat Arab. Kini Unta berfikir Nak Singkirkan Arab Yang Berada Mewah Dalam Kemah, keluar Ketanah Pasir. Unta pun bukan tak Terliur Melihatkan Keistimewaan Tinggal Dalam Kemah.

    ReplyDelete
  56. biarkan pas nak bertanding di kerusi mana pun.. rakyat skrg dh pandai menilai, cerdik, rakyat mau kan kehidupan yg lebih2 baik. hanya org bodoh saja yg akan undi pas. dan di malaysia tak ramai org yg bodoh...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...