Wednesday 16 August 2017

MENUKAR PARTI YANG MENGUASAI KERAJAAN TIDAK BERERTI TIDAK SETIA KEPADA KERAJAAN

Apa yang Zahid Hamidi merepek ni?

Timbalan Perdana Menteri semalam mengingatkan pesara dan bakal pesara sektor awam agar sentiasa berterima kasih kepada kerajaan.

Mereka juga, katanya tidak harus melayan perasan tidak puas terhadap kerajaan kerana ia hanya akan menyebabkan hati diselubungi perasaan benci yang tiada noktahnya.

Janganlah menggigit tangan yang pernah beri kita makan, tambah beliau.

Apakah menjadi kesalahan bagi pesara, bakal pesara waima kakitangan kerajaan sekali pun untuk berbeza pendapat dan tidak mengundi parti yang menguasai kerajaan?

Siapa yang bertanding dalam pilihanraya - kerajaan atau parti-parti politik?

Jika parti politik yang bertanding dan kerajaan tidak bertanding, di mana salahnya bagi mereka untuk memilih atau memberi peluang kepada parti lain pula untuk mentadbir kerajaan, tambahan lagi jika parti yang menguasai kerajaan sedia ada sudah begitu celaru dan tidak boleh diharapkan lagi?

Ketika berkhidmat dengan kerajaan, memang kesetiaan perlu ada kepada kerajaan yang sedang memerintah, tetapi keadaannya berbeza ketika pilihanraya kerana kerajaan tidak bertanding, sebaliknya hanya parti politik yang meletakkan calon.

Ketika itu, baik pesara, bakal pesara atau kakitangan kerajaan sekali pun, mereka adalah bebas membuat pilihan.

Jika mereka membuat pilihan yang lain selain daripada parti yang sedang memerintah atau menguasai kerajaan, itu bukanlah bermakna mereka menggigit tangan yang pernah memberi mereka makan.

Mereka cuma menggunakan hak yang sah, dibenarkan dan halal di sisi undang-undang agar parti lain pula mentadbir kerajaan.

Hakikatnya, parti mana pun yang memerintah dan menang pilihanraya, kerajaan yang mewakili rakyat tetap wujud dan mereka yang menyumbang kepada peralihan itu tidak bererti mengkhianati kerajaan.

Mereka memang terhutang budi kepada kerajaan, tetapi tidak kepada parti yang menguasai kerajaan. Parti untuk membentuk kerajaan boleh ditukar ganti, tetapi kerajaan tetap wujud biar siapa pun yang menang pilihanraya.

Jadi, di mana logiknya Zahid Hamidi perlu mengingatkan pesara dan bakal pesara agar jangan menggigit tangan yang pernah memberi mereka makan?

Bahkan, bagi pesara atau bakal pesara yang diberi ingatan oleh Zahid Hamidi itu, sumbangan dan jasa mereka lebih bererti dan dihargai jika dapat sama-sama menyumbang kepada perubahan berikutan yang lebih penting untuk diselamatkan ialah masa depan negara ini.

Dengan parti dan pemimpin yang lebih baik, jujur dan tidak menyamun untuk kepentingan sendiri dipilih untuk menguasai kerajaan, masa depan negara dan generasi akan datang pasti akan lebih terbela.

Selepas kerajaan baru terbentuk, mereka boleh terus mencurahkan kesetiaan kepada kerajaan tersebut. Malah bagi pesara, mereka juga akan terus menikmati pencen seperti sediakala. (ShahbudinHusin 16/08/2017)

224 comments:

  1. Replies
    1. (1) Parti yg diberi mandat pengundi adalah pemegang amanah kepada rakyat dan memerintah atas mandat yang diamanahkan. (2) Jika parti yg diberi mandat pecah amanah bermakna wajib dilucutkan mandatnya dan mandat baru diberikan kepada parti yg dapat menjaga amanah kpd rakyat. (3) Gaji penjawatawam & pencen pesara dibayar oleh cukai duit rakyat, bukan duit umno/bn. (4) Demokrasi adalah berasaskan kepada perlaksanaan mandat dgn penuh beramanah, demokrasi have nothing to do with kesetiaan or loyalty to umno/bn sebab mereka hanyalah parti politik yg sudah hilang kepercayaan rakyat. (5) Kesetiaan rakyat hanyalah kepada Raja & perlembagaan.

      Delete
    2. Zahid ni cakap berdegar degar, isi hampas...

      ....kalau bercakap tangan dia tu tak boleh ka kurang kan sikit merawang rawang, rimas aku tengok...

      ....banyak ucapan dia hanya syok sendiri...

      ....sudah la zahid oiii.....

      ...makin banyak bercakap, makin terserlah kebodohan kau.......

      Delete
    3. Well said 09:06!

      Delete
    4. JibaN senyap menyepi aje, tapi tiap2 hari menteri2nya melompat macan beruk kena belacan. Gaya cakap akal budak darjah 3, hujah tak logik akhirnya terkena balik sendiri. Lagi banyak cakap lagi banyak terkena. ��

      Delete
    5. Zahid target pesara melayu yg dapat pencen seciput dan orang kampung yg takde internet, sebab otak depa dah tak boleh fikir jauh, urat saraf otak banyak yg dah kendur. Percayalah, ramai melayu camtu memang sokong cakap zahid, depa ni penyokong tegar sampai mati.

      Delete
    6. Dulu kau kata Anwar peliwat dan tidak layak memimpin negara, kini kau boleh bersama-sama mainkan rakyat jelata, konon itu cerita lama.

      Anwar pula kata "luka kecil" saja! Walaupun sampai lebam biji mata dan rakyat dibelasah, disembur gas pemedih mata, ada yang dipukul dan dipenjara.

      Ini semua hanya kerana kau takut hilang kuasa.

      Begitu juga peristiwa Memali. Ustaz Ibrahim (Mahmud) seorang ahli PAS yang sangat berpengaruh, kata-katanya memikat hati rakyat jelata. Beliau berkata benar, berani melawan penyelewengan dan kezaliman, bangkit membasmi kemungkaran.

      Beliau tidak takut celaan orang yang mencela, beliau tidak pernah gentar dengan ugutan sang penguasa rejim Tun Dr Mahathir ketika itu. Umno Baling dan Kedah rasa tergugat sehingga ada di kalangan pemimpin Umno Kedah mendakwa Ustaz Ibrahim pembawa ajaran sesat.

      Ustaz Ibrahim merupakan lulusan Universiti al-Azhar Mesir, kemudian belajar lagi di India dan Libya. Pernah bertugas sebagai pegawai pendakwah di Bahagian Agama Jabatan Perdana Menteri.

      Beliau meletak jawatan untuk berkhidmat kepada masyarakat di kampungnya. Rumahnya dijadikan tempat pengajian, orang kampung datang untuk menimba ilmu. Tiada sebarang jenayah yang mereka lakukan. Jadi tiada sebab untuk menahan atau menangkap beliau.

      Apa salah mereka

      Pada 19 November 1985 tanganmu berlumuran darah-darah mangsa Memali. Seramai 14 orang dibunuh dengan kejam lagi zalim. Walaupun bukan kamu yang menembak atau membunuh mereka (seperti kau tidak pegang satu bata pun untuk pembangunan negara) tetapi ianya berlaku kerana arahan daripada kamu.

      Pada tarikh tersebut, 14 orang isteri menjadi balu, anak-anak menjadi yatim, keluarga kehilangan ayah. Kau bunuh tanpa belas kasihan. Seramai 3,600 anggota polis lengkap bersenjata menyerang orang kampung bersama seorang ustaz kesayangan mereka.

      Delete
    7. Empat orang anggota polis yang terkorban terkena peluru. Dari mana datangnya peluru kalau bukan daripada sesama mereka? Tidakkah ada di kalangan polis yang mabuk dan melepaskan tembakan rambang?

      Orang kampung tiada M-16. Meraka hanya ada parang untuk urusan kerja kampung seharian.

      Kereta perisai dibawa ke sana, merempuh pagar dengan rakus, melepas gas pemedih mata kepada orang kampung termasuk wanita dan kanak-kanak.

      Apa salah mereka? Terbukti mereka tiada rekod jenayah. Mereka tidak bersalah dan tidak pernah dihukum bersalah oleh mana-mana mahkamah dalam negara.

      Hanya kerana bimbang kuasa dan pengaruh terhakis, tergamak kau bertindak sedemikian? Sungguh kau sangat zalim lagi kejam.

      Dr Mahathir mendakwa mereka adalah penjenayah. Pihak atasan polis juga mendakwa mereka adalah komunis. Ternyata risikan komando 69 yang mendakwa kononnya rumah Ustaz Ibrahim merupakan markas komunis adalah maklumat palsu. Akhirnya mereka balik dan maklumkan kepada 'bos' mereka bahawa (rumah itu) bukan markas komunis tetapi rumah seorang ustaz yang mengajar ilmu agama.

      Ustaz Ibrahim dan 13 orang yang lain terkorban dengan tembakan dari peluru M-16. Bergelimpangan di halaman rumah, di depan mata anak dan isteri. Tanpa ada belas kasihan mereka terus disepak terajang dan dihentak dengan laras senapang.

      Yang masih bernyawa dipukul bagaikan binatang, dicampak dalam trak bertindan-tindan tanpa belas kasihan, dipijak dan dilanyak sepuas yang mahu dan dicampak bagai sampah. Sungguh kau macam binatang.

      Cacat hingga kini

      Ayah saya (Mat Piah Yunus) ditembak dengan peluru M-16. Tembakan bertubi-tubi sehingga 14 butir peluru hinggap di badannya. Jarinya putus, tangannya patah, dadanya tembus ke belakang. Beliau dipijak, diherdik kerana tidak "mampus".

      Ayah hanya tersenyum menunggu syahid yang beliau idam-idamkan, tetapi kuasa Allah mengatasi segala-galanya. Beliau tidak mati. Beliau diseret dan dihumban ke dalam trak polis.

      Di hospital, doktor keluarkan dan sahkan 14 biji peluru dalam badannya. Dalam keadaan luka parah, ayah diikat dengan rantai besi bagaikan penjenayah paling besar dan berbahaya.

      Delete
    8. Pas ni kalau sembang memang gah.......

      sapa boleh lawan.....

      pong pang pong pang nak berjuang kerana allah.....

      ......fi sabilillah.......

      ......nak mati syahid......

      ....jadi kalau yang mati kat memali tu dah mati syahid, buat apa nak bising lagi....

      ...itu kau orang yang nak kann......

      ........patut pi la terima kasih kat Tun.....

      .....itu pun kalau mati syahid laaa.......

      .....nampak macam mati ka_ _ k.......

      ya tak bang hadi.... kah...kah..kah..

      Delete
    9. Punca trajedi memali dari amanat yg sesat haji hadi

      Delete
    10. Punca trajedi memali dari amanat yg sesat haji hadi

      Delete
    11. Sehingga pernah mak membawa saya ke hospital untuk menziarah ayah. Saya yang waktu itu baru berumur setahun, menjerit ketakutan melihat keadaan ayah. Kenapa sampai begitu? Sekali-kali saya tidak akan katakan ianya "isu kecil".

      Selepas beberapa bulan, ayah dimasukan dalam tahanan ISA (Akta Keselamatan Dalam negeri). Dua tahun akan ditahan. Dalam keadaan mak yang tidak sihat dan saya masih kecil, ayah diperlakukan tanpa perikemanusiaan.

      Begitu juga kanak-kanak dan wanita diseksa. Selain 14 nyawa terkorban, ramai mangsa yang cedera parah. Ada yang cacat kekal hingga hari ini.

      Setelah 32 tahun berlalu, Dr Mahathir tidak pernah mengaku salah apatah lagi ingin memehon maaf. Mohamad Sabu, Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub boleh sahkan!

      Malang, kini ketiga-tiga nama yang saya sebutkan boleh bersama-sama Dr Mahathir. Sungguh tiada maruah dan menjilat ludah sendiri!

      Kami anak-anak mangsa tidak pernah lupa peristiwa hitam ini. Peristiwa ini akan terus menghantui Dr Mahathir. Almarhum Ustaz Fadzil Noor pernah berdoa supaya Dr Mahathir dipanjangkan umur agar beliau melihat sendiri hasil jenayah dan penyelewengan sepanjang pemerintahannya selama ini.

      Ya!sekarang Dr Mahathir sedang 'menikmatinya'. Yang ingin bersamanya dan bersekutu, silakan!

      Ingat! Ketika seketul batu menghalang kemaraan nabi dan para sahabat untuk berdepan kumpulan ahzab (bersekutu), baginda pukul batu tersebut. Lalu nabi sebut kepada para sahabat, kuasa besar Rom akan jatuh.

      Nabi pukul kali yang kedua, nabi sebut Parsi juga akan jatuh. Islam pasti menang!

      Kami anak-anak muda sekali-kali tidak akan bersama Umno atau BN, dan tidak bersama Pakatan Harapan. Kami akan bersama perjuangan Islam yang dipimpin PAS dan kepimpinan ulamak dengan Gagasan Sejahtera.

      Delete
    12. PAS hari ini menggesa kerajaan memohon maaf dan suruhanjaya siasatan diraja (RCI) dibentuk bagi mengkaji tragedi Kampung Memali 32 tahun lalu, insiden yang kembali menjadi bahan bualan selepas ia disentuh pada sebuah forum anjuran PPBM yang bertukar menjadi huru hara Ahad lepas.
      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man merujuk beberapa kenyataan saksi kejadian itu yang mendakwa Kertas Putih yang dikemukakan kerajaan di bawah pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad ketika itu sebagai “pembohongan”.
      Beliau turut mempersoalkan sama ada mereka yang pernah mengikuti tragedi itu secara dekat kini menerima hujah Dr Mahathir mempertahankan tindakan pihak berkuasa menyerang Kampung Memali.
      “Atau kebenaran tidak lagi penting pada sesetengah mereka kerana mereka kini memerlukan Dr Mahathir untuk pilihanraya umum ke 14?” soalnya.
      Dr Mahathir merupakan perdana menteri ketika peristiwa Memali berlaku pada November 1985. Dalam kejadian itu, pertempuran tercetus apabila penduduk kampung mempertahankan Ibrahim Mahmud, seorang guru agama yang tidak disenangi pihak berkuasa ketika itu.
      Antara tuduhan kerajaan ketika itu ialah Ibrahim, yang kerap tampil dalam program agama anjuran kerajaan ketika itu, menyebarkan ajaran sesat, dakwaan yang ditolak pengikutnya. Cubaan menangkap Ibrahim di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) juga gagal.

      Delete
    13. Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad ‎berkata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup menjadikan Tun Musa sebagai mangsa untuk dipersalahkan bagi peristiwa Memali. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 28 Mac, 2014.



















      Pendedahan bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam berhubung keberadaan Tun Dr Mahathir Mohamad di Malaysia semasa peristiwa Memali dan bukan di China seperti dipercayai selama lebih 30 tahun menunjukkan wajah sebenar ‎bekas perdana menteri itu, kata ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR).

      Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad ‎berkata Dr Mahathir sanggup menjadikan Musa sebagai mangsa untuk dipersalahkan sedangkan bekas perdana menteri itu berada di Malaysia.

      "Ia menunjukkan sikap dan perwatakan Dr Mahathir dalam soal Memali sanggup memangsakan timbalannya dan itulah jenis manusia yang masih disanjung‎ ramai.
      "Inilah orang yang merosakkan sistem dan ekonomi negara sehingga kita berada dalam keadaan yang parah sekarang ini," katanya pada satu sidang media di Kompleks Karangkraf, Shah Alam hari ini.

      Dalam satu diskusi di Kota Baru semalam, Musa mendedahkan bahawa Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur, bukannya China semasa peristiwa Memali. Pendedahan ini dibuat sendiri Musa yang juga menteri keselamatan dalam negeri ketika peristiwa itu berlaku pada 19 November 1985 yang mengorbankan 14 orang dan berpuluh yang lain cedera.

      Sementara itu, Ahli Parlimen Padang Serai N Surendran berkata ini bukan kali pertama Dr Mahathir menunjukkan sikapnya yang tidak jujur dan suka memutar-belit fakta.

      Katanya, Dr Mahathir perlu segera menjawab tuduhan Musa dan memberi penjelasan kepada rakyat agar kenyataan itu dapat dipastikan kebenarannya.

      “Saya memang tak terperanjat kerana Dr Mahathir membuktikan banyak kali bahawa beliau bukan seorang yang jujur dan beliau arif dalam memutar-belit fakta.
      “Dr Mahathir perlu jelaskan dengan segera apakah benar tuduhan yang dibuat Musa kerana rakyat berhak mengetahui perkara sebenarnya,” katanya kepada The Malaysian Insider.

      Surendran berkata selain Dr Mahathir, pemimpin Barisan Nasional (BN) juga perlu memberi pencerahan tentang peristiwa hitam Memali dan hubung kait mantan perdana menteri itu terhadap kekejaman kerajaan pada masa itu.
      Katanya, dengan lebih banyak maklumat berhubung peristiwa Memali, rakyat dapat memahami dan menggambarkan keadaan sebenar kejadian itu.

      “BN perlu memberi ulasan kerana ini melibatkan bekas perdana menteri mereka dan satu perkara yang amat serius di bawah pemerintahannya. Semua ini perlu ada penjelasan agar ada pendedahan di peringkat nasional mengenai isu Memali.
      “Sampai hari ini kita tidak mempunyai penerangan yang jelas tentang peristiwa Memali sehingga Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) digunakan secara menggila bagi menangkap beratus orang dan sebagainya,” katanya.

      Naib presiden PKR itu turut tidak melihat tindakan mahkamah sebagai jalan terbaik bagi mendakwa Dr Mahathir selaku perdana menteri memerintah pada ketika itu.

      “Undang-undang bukan penyelesaiannya tetapi pendapat awam adalah cara yang terbaik kerana perkara ini menjadi isu umum dan perlu didedahkan.
      “Itu merupakan hukuman terbaik bagi mereka yang terlibat dalam perkara ini seperti Dr Mahathir dan lain-lain. Biar rakyat menilai, menghukum dan menjadi hakim dalam kes ini,” katanya.

      Delete
    14. 12.37
      wah sejak berkawan dengan PAS, sudah pandai bercerita pasal memali ye..4 org polis yang mati tu macam mana tuan? adakah dia org mati sebab ditembak oleh polis? kesian korang. demi nak pertahankan MO1, dengan ketiadaan isu semasa @ terkini, benda2 lama terpaksa dikorek. Tuan, peristiwa memali ada kertas putih. sy baru google dan boleh di cari. bacalah. kalau tak percaya pun tak pe. tapi kertas siasatan 1MDB yang dikatakan tak de masalah, di OSA kan..pengecut kerajaan umngok bawah MO1 ni..

      -aku benci umngok-

      Delete
    15. Zahid hamidi ingat kakitangan kerajaan pesara rakyat bodoh sangat ke boleh ditipu dibohong? Kami tahu hak dan tanggungjawab kami!

      Delete
    16. Ada orang cabar saya datang.Dan saya datang sorang.Wife dengan anak2 tunggu dalam kereta.

      Saya membesar mempertahankan Tun M.Saya hilang sedara & kawan-kawan kerana mereka pula mempertahankan DS Anwar Ibrahim kononnya DS Anwar Ibrahim mangsa politik rakus Tun M.

      Saya bertanyakan soalan mudah pada Tun M.Rakyat Malaysia nak tahu jawapan kpd soalan2 ini!

      1.Adakah Ds Anwar Ibrahim benar2 pesalah peliwat negara ataupon beliau hanya mangsa kerakusan politik Tun M mempertahankan kuasa?

      2.Jika benar Ds Anwar Ibrahim Peliwat Negara adakah Tun M bersetuju mengangkat beliau sebagai PM sekirangan Pakatan Harapan menang sedangkan dahulu Tun M juga yg kata takkan lah kita nak seorang peliwat dan gila seks menjadi Perdana Menteri.

      TUN tak menjawab soalan saya malah pusing cerita.Tun kata DS Anwar Ibrahim pon tak tanya soalan tu.

      Buang masa saya hadir program dimana Tun M penakut nak jawab soalan.Kononnya Nothing To Hide.

      Selesai Tun M menjawab saya keluar dewan.Baik saya spend time dengan keluarga dari buang masa layan orang tua kuat pusing cerita.

      Delete
    17. Kopipesss .....kalo ko post 2.6 billion kali dgn macam2 citer dongeng ke blog ni pon.........ada aku kesaaaahhh..???

      Kami yg sekapal ni tetap tidak akan pangkah BN/PAS di PRU14 nanti period......luuu ada pahaaamm???

      Barua haramjadah !!

      Delete
    18. Para pesara dan penjawat awam yg diberi pencen dan gaji dari kerajaan tak seharusnya rasa bersalah kalo tak undi BN.

      Sebab utama ialah........duit pencen dan gaji tuan2 sumer tu ialah duit rakyat Malaysia......bukan duit kerajaan.

      Saya dah banyak kali post tentang duit kerajaan ni. Duit kerajaan ialah duit rakyat.
      Rakyat yg hasilkan duit kepada kerajaan.

      Apabila satu2 kerajaan ditubuhkan dalam satu2 negara...........tak der duit yg tiba2 turun dari langit atau digali dari tanah untuk kerajaan tu. Sebenarnya rakyatlah yg menghasilkan duit kepada kerajaan.

      Dari keringat dan usaha rakyat seperti bayaran2 cukai pendapatan, GST, denda2, cukai2 pintu dan tanah............dan duit simpanan kita seperti di ASB, ASN bawah PNB, Tabung Haji, KWSP, KWAP dll........sumer ini dipusingkan sebagai modal pelaburan untuk menjana pendapatan hasil negara.

      Samalah jugak dengan duit2 hasil Felda dilaburkan..........tapi malangnya pelaburan dah jadi "peleburan".....

      Inilah sebenarnya punca2 hasil wang dan duit kerajaan. Punca dan sumbernya adalah dari rakyat sendiri........

      Dalam setiap kerajaan di setiap negara di dunia ini.........duit kerajaan tu bukan duit hasil pencarian atau pendapatan dari PM atau menteri2 kabinetnya.........sebaliknya ia adalah hasil tenaga keringat tulang 4 kerat rakyat.

      Saya ulang semula.......rakyatlah yg menghasilkan wang untuk sesebuah kerajaan.

      Contoh di Amerika.........ada ke dulu gaji penjawat awam Amerika dibayar dari hasil gaji Presiden Obama dan menteri2 kabinetnya????

      Daaannn.....sekarang bila Trump ambik alih jadi Presiden US.........ada ke gaji2 penjawat awam US terhenti tak dibyar lagi..???

      Kesimpulannya.........gaji2 penjawat awam US tetap dibayar sama macam masa Obama dan sikit pon tak terjejas apa2.

      Tuan2 sekalian......lihat di Selangor........penjawat awam Selangor dapat 2 bulan bonus sebelom Hari Raya 2017 baru ni..........tapi Kerajaan Persekutuan cuma bagi bantuan khas RMN500 kepada penjawat awam dan RM250 kepada pesara.............kesimpulannya Kerajaan Negeri Selangor bawah Pakatan dah bagi bonus kepada penjawat2 awamnya lebih dari Kerajaan Persekutuan.

      Jadi rumusannya ialah..........pentadbiran yg baik akan menghasilkan pengurusan kewangan yg baik juga..............apabila wang negara diselenggarakan dengan baik tanpa penyelewengan maka hasilnya akan mengalir kepada rakyat dengan baik jugak.

      Wajib kita ingat...........kita mesti bijak memilih parti yg akan memegang tampuk pentadbiran negara............sebab parti inilah yg akan jadi Kerajaan yg menyelenggara dan menguruskan kewangan rakyat.

      Kalo penyelenggaraan dan pengurusan kewangan gagal atau kewangan negara dan rakyat diselewengkan............maka akibat dan natijah dari penyelewengan kewangan itu akan ditanggung oleh rakyat sendiri. Kata mudahnya........rakyat jugak yang tanggung susah.

      Jadi para pesara dan penjawat awam tak perlu rasa bersalah kalo tak sokong BN...........sebab duit2 gaji, bonus anda sumer adalah duit hasil dari rakyat Malaysia......

      Harap sumer sedia maklom dengan perkara ini.
      Sekian.

      Delete
  2. Kesetiaan tetap kpd Kerajaan bukan kpd parti yg menyelengarakan kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko bersetuju dg org yg memanggil kuasa luar untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia pilihan rakyat... setia ke namanya??

      Delete
    2. seluar dalam guna jenama apa bro? jakim punya?

      Delete
    3. Kau ni setia kpd dedak ajelah.

      Delete
    4. Ko pun macam topdog juga tanya lain jwb lain.

      Delete
    5. 903,906.
      Chk sapa jual gadai lelong ambek huyang bg komunis 'luar' tu masok.
      Ko dungu asal , atau sbb ko terpalit tahek cirit low tu?
      Nk tuding pun selidek sikit dulu, org lain tk dungu mcm ko tuu

      Delete
    6. Bodoh 903 , 930.. Yg najip tu panggil china komunis tu kerja tun m ke? Yg dia main golf dgn barack obama tu ok ke? Siap bergambo dgn pm israel..tu le bapak ko najip

      Delete
    7. 9.03
      campurtangan negara luar..hahahahah..tu le sokong MO1 lagi..DOJ siasat transaksi di malaysia ke? Singapura mendakwa org di malaysia ke? kalau mcm tu, keputusan mahkamah britain mengatakan SR report menipu pun boleh dikira campurtangan asing le ye..bingai betul

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. TERDESAK KE WAK KOMEDI OIIII...AKU PUN SETIA PADA NEGARA MALAYSIA.CUMA AKU TAK SUKA PARTI BIJAN MEMERINTAH NEGARA...PAHAMMMMMM???


    HOIIIIII WAK KOMEDI MANA RAKAMAN VIDEO PERTEMUAN DGN TUN M????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini la konsep org umno..depa paham umno itu kerajaan dan kerajaan itu adalah umno.

      Kerajaan = umno
      Umno =kerajaan

      Dungu betul puak umno ni

      Delete
    2. Geng pas lagi hebat brooo.diorg percaya


      PAS ITU ISLAM
      ISLAM ITU PAS

      Delete
    3. Org len tak islam ke?

      Delete
    4. Umno & pas sama aje
      Undi umno = undi pas
      Umno = pas
      Umno = bn
      Umno + Pas = BN Baru
      Undi umno = undi pas
      Undi pas = undi BN

      Delete
    5. Cina dah buang MCA & Gerakan
      India dah buang MIC
      Cina india tahu mca mic gerakan cumalah parti politik
      Sekarang parti politik melayu pun dah banyak, ada Keadilan, Pribumi & Amanah.
      Melayu bila nak buang umno? Buang umno buang Pas.
      Umno/bn bukan kerajaan. Mereka adalah parti politik. Umno+Pas=BN Baru yg diketuai oleh JibaN & wak jahid.

      Delete
    6. UMNO + PAS = UMPAS (hampeh)

      Delete
    7. Parti yg dah lama sgt berkuasa mmg gitu, takut hilang kuasa, keluar statement semua karut marut, lumrah alam satu, satu lagi sebab takut masuk sg.buluh... hahaha

      Delete
    8. 9:42...


      KETAHUILAH....Ketiga'tiga parti yg anda sebut 'hidup segan, mati tak mahu, sudah tidak releven sebab GERAKAN mereka betul2 MCA (Make Chinese Angry) and MIC (Make Indian Crazy).

      Delete
    9. Tepat sekali Pak Othman.

      Delete
    10. Othaman, dinamik Cina Pulau Pinangpun tengah berubah. Lepas 9 tahun DAP perintah 'Tokong Effect' dah luntur. Akibat rasuah dan sikap takbur LGE sebahagian kaum Cinapun dah berpaling darinya. Ini ketara pada perjumpaan Penang Chinese Clans Association di mana Gerakan diberi lebih sambutan dari DAP. Bekas Presiden Gerakan diberi peluang ucaptama manakala LGE hanya jadi peserta. Dlm majlis makan mlm pun hanya Gerakan dan MCA hadir tanpa DAP. LGE juga bertelagah dengan Chew Jetty Association dan dengan kumpulan pencinta alam Penang. Cina Penang sendiri mungkin buang DAP dan LGE pada GE14. Situasi ini agak bagus kerana DAP masih ingat org Cina dibelakangnya. Akibat sikap overconfident ini DAP tidak ada buat apa apa usaha pembaikan hubungan dgn kumpulan ini. Jangan terperanjat kalau ada kejutan macam pilihanraya kecil di Teluk Intan. Biar parti evengelis ini terbenam insyaAllah.

      Delete
    11. Mr j ni racist..penunggang agama..penyokong si badak

      Delete
    12. Pemimpin2 UMNO yang ada sekarang yang muka tak nampak iras-iras Melayu tapi sah-sah lebih mirip muka India dah siap sedia menubuhkan satu pertubuhan bila BN tumbang nanti. Mereka yang berwajah India in sepertii...Reezal Merican, Azeez Rahim, Shahrizat Jalil, Ali Hamsa , Irwan Serigar , MB Perak Zambree dan Khairy Jamaluddin akan menubuhkan Persatuan Usahahan Keturunan India.....singkatanya,

      P ..U..K..????

      Delete
  5. dah la pembohong, bodoh pulak tu. ada cita-cita nak jadi pm. makin hancur negara yang dah hancur.
    mungkin lain kali perlu ada kelas pelajaran politik bagi sesiapa yg nak masuk politik dan jadi pemimpin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ada brother, tapi pensyarahnya yg tak qualified.

      Delete
  6. KUALA LUMPUR: Air travellers will be subjected to a RM1 (US$0.23) levy when departing Malaysian airports as early as 2018, the country's aviation regulator said on Tuesday (Aug 15).
    The new levy to be imposed by the Malaysia Aviation Commission, MAVCOM will be tabled in parliament in October. It will apply to all departing passengers for both domestic and overseas destinations except for rural air services in interior Sabah and Sarawak.
    The passenger service charge at all Malaysian airports may also be raised from the current RM50 to RM73 for all international flights beyond Asean beginning January 2018 to standardise the system.
    Currently a different rate applies to KLIA1 and KLIA2 international airports.
    The passenger service charge is fixed at RM35 for all destinations in Asean.
    MAVCOM, which was set up last year to regulate the civil aviation industry, is expected to collect RM30 million in the first year from the RM1 levy, according to its chief operating officer Azmir Zain.

    "I can confirm there is a definite plan by Mavcom to charge RM1 levy to all departing passengers with exception of those flying the rural air services in Sabah and Sarawak. The purpose of the RM1 levy is to ensure financial sustenance and more importantly the independence of the commission. In the last 12 months we have shown results. Example, by lowering the passenger service charge from RM65 to RM35 flat for all ASEAN destinations. That's a saving of RM30 for customers

    Read more at http://www.channelnewsasia.com/news/asiapacific/travellers-departing-malaysian-airports-to-pay-rm1-levy-from-9124726

    ReplyDelete
    Replies
    1. penabur najis tahek low

      Delete
    2. Media luar pulak yang tukang lapor, media tempatan diam jer. Nak sorok-sorok dari rakyat ya?

      Kan dah cakap, kerajaan Najib kerajaan kaki pow duit rakyat. Dulu tak kena bayar, sekarang kena bayar. Dulu bayar sikit, sekarang bayar banyak. Nak buat ini duit, nak buat tu duit, asyik nak cekau duit orang jer kerja dia. Siksa berul kehidupan rakyat zaman Najib!..

      Delete
    3. Dijangka dpat 30juta setahun...bagus tu buat bantu rakyat susah.

      Delete
  7. Ini dinamakan cakap tak gunakan akal... Kalau begini Yg Zaid katakan BN TERUTAMA UMNO jgn bertanding di kelantan Pulau pinang Selangor... Munafik tu

    ReplyDelete
    Replies

    1. Setuju...
      Kemungkinannya memang ada...UMNO akan bagi laluan kpd PAS di Kelantan dan sebaliknya berlaku di Selangor.

      Di PP pula UMNO tidak akan bertanding di kawasan yg PAS menang dulu, dan sebaliknya.



      Delete
  8. Parti Umno & BN bukan tak bagus......!!
    Tetapi lebih bagus jika tiada lagi.........!!

    ReplyDelete
  9. inilah "brainwash" yg dilakukan oleh puak umno/bn utk mengekalkan kuasa, menakut2an pengundi utk mendapatkan sokongan drp mereka.

    hakikatnya, kuasa adalah di tangan rakyat.

    "if you did not perform your duties with integrity and honesty, would you expect the voters to continue voting for you?"



    ReplyDelete
    Replies
    1. Istilah jangan gigit tangan pada yang beri makan ni tak sesuai langsung untuk rakyat..ate wak jahid ingat rakyat ni tak boleh fikir ke..udah pemimpin tu pecah amanah, kaki pembohong takkan kita nak sokong..adakah pemimpin fikir mereka ini tuan didalam ini negara..barang harus diingat segala pangkat dan jawatan itu datang daripada undi rakyat..rakyatlah sebenar tuan dalam ini negara dan kamu adalah orang yang dilantik untuk menjalankan amanah yang diberi oleh rakyat..tapi kebanyakkan mereka telah lupa diri dan dalam pru 14 mereka mesti diajar dan diperingatkan..

      Tuan pada manusia ni adalah Allah..
      Allah yang beri rezeki..
      Wak jahid,kenapa kamu langgar amanah yang Allah beri..
      Kamulah sebenarnya yang gigit tangan pada yang memberi makan..

      Delete
  10. hakikatnya mereka yang cuba menukar kerajaan atas kepentingan diri sendiri dan kerajaan yang ada pada masa kini tidak memberi keuntungan kepada mereka. lebih baik kekalkan kerajaan yang ada dan hanya menambahbaik kelemahan yang wujud daripada dalaman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketika kegawatan politik dizaman pak lah semua pemimpin atasan berusaha menukar pm dan disokong oleh kebanyakkan rakyat dengan harapan akan ada perubahan dalam pentadbiran kerajaan selepas pm ditukar.
      Setelah najib ambil alih jawatan pm, harapan rakyat mengunung untuk melihat perubahan itu.
      Malangnya pentadbiran najib lebih mengecewakan rakyat dan lebih malang lagi ianya disokong oleh semua kepimpinan tertinggi bn tanpa nampak sebarang usaha untuk memperbaiki salahlaku dalam kepimpinan umno dan bn.
      Inilah yang mengecewakan rakyat termasuk ahli umno di peringkat bawah. Semua pintu perbahasan mengenai kepimpinan najib ditutup termasuk dalam mensyuarat agong umno sendiri.
      Jalan yang tinggal untuk ahli umno dan rakyat yang tidak berpuas hati yang selama ini mengundi bn adalah dengan menukar kerajaan.
      Walaupun ada sebilangannya tidak begitu yakin terhadap kerajaan baru yang mengantikan bn, tetapi perlu dilakukan demi pengajaran kepada kerajaan agar jangan mengambil mudah amanah yang telah diberikan oleh rakyat.

      Delete
    2. Pekerja Indah water tak terjun ke dalam loji / tong kumbahan NAJIS untuk membersihkan najis.
      Dia orang bersihkan dari luar je ......
      Pencuci najis tu lagi pandai dari ko anon 9:10

      Delete
  11. Mentaliti RIMBA. Sdah abad millinium tapi fikiran ma c tertutup.
    Mcmana negara boleh maju dgn pemimpin bermentaliti begini.
    God save Malaysia.

    ReplyDelete
  12. mr J...ko pesan kat wak ni....suroh dia pesan juga ke boss jibo dia.....jangan gigit tangan yg kasi dia makan....rakyat yg kasi dia makan...jadi jgn gigit suka hati aja...bukan tangan dah kena gigit....habis satu badan.....mana tak naik angin....

    ReplyDelete
  13. Dia sendiri kena ingat jari siapa yang bagi dia makan...dan gigit...

    ReplyDelete
  14. Ajaran songsang yang boleh membawa kpd rosaknya akidah ... Rezeki datang daripada Allah swt sama ada kau tu Islam atau tidak. Mempercayai rezeki datang dari makhluk, maka buruk padahnya.
    Inilah spesis yang paling berbahaya terutama kepada umat Islam itu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong umno percaya rexeki dtg dari najib

      Delete
  15. Piss Lobai tin milo,
    Muntah kedarah tahek low
    Otak tahap slow,
    Perasan tahu semua, tapi teh O,

    Kunci surga dibut hak,
    Sembang kencang sembur kahak,
    Ugut umat mata terbeliak,
    Boh nama Ereb, lantik diri ulamak,

    Elok la sedar diri ingat tuhan,
    Iman bukan bahan pamiran...

    ReplyDelete
  16. Memang minda keturunan Jawa ini lemah agaknya. Setahu saya mesyarakat Jawa cerdik kerana mereka suka makan tempe dari budu dan cincaluk.

    ReplyDelete
  17. KERAJAAN sesebuah negara tetap KERAJAAN....tak kira puak mana yang memegang tampuk pimpinan.

    KAKI TANGAN KERAJAAN...mereka tetap KAKI TANGAN KERAJAAN...dan dibayar gaji oleh Kerajaan hasil dari sumber negara dan cukai yang dikutip dari RAKYAT.

    Jadi...apa statement bongok dari Zahid ni?...
    Apakah Kerajaan Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor bukan Kerajaan yang sah?...dan gaji kakitangan kerajaan negeri terbabit dibayar oleh PAS, DAP dan PKR?...atau kakitangan kerajaan Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor menjadi kakitangan PAS, DAP dan PKR?

    Zahid...kalau dah bongok jangan tunjuk bongok pada awam....simpan je dalam hati atau luahkan kepada kaum sendiri...UMNO ngok.

    Wak Jahid...kue nek goblok meneng waie...ojo ngomong.

    ReplyDelete
  18. Setuju kita jangan menggigit tangan yang memberi kita makan.

    Tapi kena gunalah dalam keadaan yang betul. Bukankah bagi setiap hukum umum (general rule) kekadang wujud pengkhususan (excetpion).

    Taat kepada pemerintah adalah hukum umum tapi ia tetap ada pengkhususan dan tidak muktamad seperti taat kepada Allah dan Rasul.

    Ini nasihat yang betul tapi aplikasi yang salah.

    Tangan yang ada pada pemimpin kita hari ini adalah tangan yang memerah setiap keringat dan darah rakyat bukan untuk mereka makan tapi untuk mereka mentekedarah joli sakan bermewah-mewah melalui cara mencuri dan khianat sampai tak ingat dunia dan akhirat.

    Maka amatlah tidak sesuai nasihat berkenaan diberikan apabila faktanya (tangan yang menyuap makan) adalah tidak terpakai.

    Bukankah Firaun juga pernah berkata kepada Nabi Musa a.s 'bukankah kami yang memeliharamu sejak kamu kecil' ini adalah ayat Firaun kepada Nabi Musa a.s. dan balasan Nabi Musa ialah 'kamu telah lakukan apa yang telah kamu lakukan dan kamu tetap adalah termasuk di kalangan kaum yang kafir'.

    Siapakah di jalan yang haq?; Firaun yang memelihara Nabi Musa a.s sejak kecilnya atau Nabi Musa yang menentang Firaun yang memliharanya sejak kecil? Jawapannya sudah jelas.

    Blu osen la wak jahid. Bila nilai sesuatu nilai secara keseluruhan bukan sekelumit.

    Dalam sejarah Islam juga apabila Bani Umayyah tumpas dan digantikan oleh Bani Abbasiyyah kakitangan kerajaan kekal.

    Terdapat juga kakitangan kerajaan yang menyokong rampasan kuasa tersebut. Adakah mereka juga pengkhianat?

    Kesetiaan kita adalah kepada agama bangsa dan negara. Ketaatan kita adalah kepada pemimpin yang memelihara 3 perkara ini. Maka apabila pemimpin itu jelas telah khianat adakah kita mahu terus taat kepadanya?

    Taat kepada pemimpin yang khianat adalah juga satu pengkhianatan. Berpaling tadah daripada pemimpin yang khianat dan menentang pengkhianatan itu, itu barulah kesetiaan sebenar kepada agama bangsa dan negara.

    Berpaling tadah tidak semestinya khianat. Addakalanya terus taat itulah pengkhianatan yang sebenar.

    Setiap kes mestilah berdiri di atas fakta-faktanya yang tersendiri.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sejahtera Sdraku John Doe...

      Mohon diberi pencerahan dari sudut hukum Islam tentang pemberian nafkah seorang ketua keluarga/ayah dari pinjaman hutang riba Ah Long dgn tanah pusaka wakaf sebagai cagaran tanpa persetujuan warith2 (adik beradik).

      Sekian & saya dahului dgn berbanyak terima kasih.

      Delete
    2. John Doe, apa hukum melantik kembali pemimpin yg 'melesapkan' harta rakyat miskin beratus billion? Apa hukum melantik pemimpin yg terbabit menginaya dan membunuh ramai ramai mereka yg menyebut 'Tuhanku adalah Allah'? Ada pernah baca surah Al-Buruj?

      Delete
    3. Bro john, bgi skali hukum subahat dengan kemungkaran

      Delete
    4. Mr J ape bukti pemimpin yg dimajsukkan telah melesapkan duit rakyat...berapa banyak dlm akaun peribadi pemimpin ni?..kenapa tak repot polis?..ko kuat temberang mr Jebon..

      Delete
  19. Shah masa kerja dulu jijik perangai org umno yg macam iblis syitan dan sombong pada mereka semua yg haram jadi halal cukuplah dgn sikap samseng dan iblis umno ni rasuah itu kehidupan mereka cuba tanya menteri umno tu tak ada rasuah ke

    ReplyDelete
  20. INSYAALLAH...KERAJAAN BN AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 11:53

      Teruskan bermimpi!

      Delete
    2. Kami anak² muda sekali² tidak akan bersama Pakatan Harapan. Kami akan bersama perjuangan Islam yg dipimpin oleh PAS dan kepimpinan ulamak dengan GAGASAN SEJAHTERA, kami yakin Islam pasti menang. Allahu Akbar!

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 12:54

      Dipimpin PAS??

      Kah! Kah! Kah!

      Lepas tu ko lagi ada hati mau tanya pasal Memali??

      Kalau dah sokong sangat PAS tu bermakna ko mendukung amanat Hadi AhWang. So, ko pikir la sendiri nanti ye.

      Delete
    4. Kejora singkek Anak HARAM JADAH masih meracau tak karuan. Sejak dulu lagi saya berdebat dgn dia ttg sikap hipokrit Musa Hitam yg dijadikan modal untuk mengkritik Tun Mahathir.

      Apakah affidavit dari seorang hipokrit seperti Musa Hitam boleh diterima pakai? Di mana dia sekarang mengguna masa kebelakangan ini..masih menogok air haraam lagi ker..masih pantang lihat wanita bukan Melayu yg gebu-gebu lagi ker? Orang2 lama seperti saya cukup kenal siapa MUSANG HITAM ini.....!!!

      Delete
  21. Setelah pembangkang mengamuk dalam dewan rakyat kerana speaker menolak permintaan mereka untuk membahaskan isu 1mdb kerana ianya subjudis untuk dibincangkan dalam dewan yang mulia.




    Lagi pun permintaan mereka bukannya ikhlas tetapi hanya mencari ruang dan peluang untuk membelasah perdana menteri.




    Sedangkan laporan 1mdb sudah pun boleh di beli dan semua ahli parlimen telah pun diberikan laporan.




    Bagaimana CEO berhak untuk bercakap dengan sesiapa sahaja mengenai 1mdb kerana ia tidak menyebabkan prejudis. Yang hadir adalah semua wakil rakyat Pas dan beberapa ahli lain iaitu Tan Sri Khalid Ibrahim bekas menteri besar Selangor.




    Apabila Yb Khalid Ibrahim membuat rumusan perjumpaan tersebut dan berpuas hati dengan laporan dan penjelasan Arul Kanda ianya menyebabkan Yb Dr Dzulkefly Ahmad PAN melompat dan mengkritik Khalid Ibrahim. Untuk mengetahui apa kah kritikan sila baca di bawah




    Apa yang boleh dirumuskan pembangkang semakin sesak nafas.




    Mereka menuduh 1mdb mengambil wang rakyat untuk membuat pembayaran kepada IPIC.




    Padahal menteri kewangan kedua telah menjelaskan 1mdb tidak menggunakan wang rakyat kerana mereka berkemampuan untuk membuat pembayaran, kelewatan hanyalah masalah teknikal.







    Berikut ada




    PETALING JAYA: Pemimpin Amanah Dr Dzulkefly Ahmad hari ini mengritik bekas Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim kerana mengecilkan isu 1MDB sejurus selepas pertemuan dengan Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB Arul Kanda Kandasamy minggu lepas.




    Memanggal Khalid rakan baiknya, Pengarah Strategi Amanah itu bagaimanapun mempersoalkan bagaimana Khalid dengan angkuh meremehkan kebimbangan rakyat mengenai 1MDB.




    "Khalid sudah melakukan kesilapan kerana tidak mengutamakan kebimbangan itu apabila dia mengecilkan tipu helah di 1MDB.




    "Dia sepatutnya menggunakan kelayakannya untuk memberi tanggapan yang semua pelaksanaan rasionalisasi aset itu satu usaha menyelamat besar-besaran, bukannya mencari peluang politik dalam isu 1MDB," kata Dr Dzulkefly dalam kenyataan hari ini.




    "Jika penstrukturan semula hutang itu menunjukkan kemajuan, proses menyelamatkan 1MDDB tidak boleh dikatakan tidak relevan apabila ia penting dalam usaha mengekalkan penstrukturan hutang itu."




    Ini kerana "rancangan penstrukturan semula hutang itu tidak menafikan kewujudkan usaha menyelamat. Ia sebahagian daripada rancangan itu"," katanya.




    Beliau kemudian menjelaskan 3 ciri usaha menyelamat seperti berikut:




    1. 1MDB hanya boleh bangkit dengan bantuan kerajaan dan rakan kongsi luar negara.




    2. Ia mampu menyampaikan faedah kerana suntikan dana dan bantuan kredit kerajaan kepada 1MDB.




    3. Pemegang hutang 1MDB diberi atau sudah diberi jaminan baharu dan ganti rugi yang boleh diterima mereka.




    "Jika pelaksanaan rasionalisasi perlu dibiaya sampai tahap di mana hutang baharu dan atau ekuiti RM42 bilion seperti dicadangkan Khalid itu, jadi ini bermakna ianya satu usaha menyelamat.




    "1MDB mungkin akan melangsaikan hutangnya tetapi hanya dengan mengurangkan simpanan tunai Perbendaharaan dan menekan 'sovereign risk rating' negara dengan setiap jaminan atau ganti rugi yang diberikan apabila diperlukan dalam pelaksanaan rasionalisasi itu," kata Dr Dzulkefly.




    Beliau mengkritik Khalid kerana lupa menyoal Arul mengenai butiran rancangan penstrukturan semula hutang dan rancangan perniagaan.




    "Sebaliknya, dia cuba menjelaskan ketidakbolehan 1MDB melaksanakan komitmen kewangan dan tanggungjawab kerana kesan daripada tuduhan penggelapan dan ketirisan.




    "Itu seperti tidak boleh menerima kenyataan, jika bukan perbuatan keji," kata Dzulkefly




    Pada 7 Ogos, ahli Parlimen Bandar Tun Razak itu menyertai ahli Parlimen PAS dalam mesyuarat dengan Arul Kanda yang menjelaskan rancangan rasionalisasi syarikat milik negara itu.




    ReplyDelete
    Replies
    1. sekejap kata Cik Wan Md Bee ok, sihat bulat.
      Dlm para bawah sikit, perlu nk bangkit, tp disabo...
      hmmm, kalu sihat segar apahal nk kna bangkit pulak?
      aperhal mof kna ambil alih?
      aperhal huyang melambak?
      aperhal bayar 2 kali?
      mana pi wang salah bayar?
      mana pengarah pengkerusi?
      mana pegi tahek low?
      apa hal tk boleh bincang?
      2 kapir fj serah brg curi?
      1 islam tak mau bg blk..batu pink rakyat tuuu.
      Melalut byk kambus la ko 1144.
      Ko yulis pjg2 ingat boleh nmpk telus ker? lg kelam adaa

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 11:56

      Hoi Kopipes pukimak...

      Pegi kopipes kat tempat lain lah! Kitaorang tak nak baca pun kopipes ko kat sini.

      Delete
    3. Dulu kau kata Anwar peliwat dan tidak layak memimpin negara, kini kau boleh bersama² mainkan rakyat jelata, konon itu cerita lama, Anwar pula kata 'luka kecil' sahaja! Walaupun sampai lebam biji mata dan rakyat dibelasah disembur gas pemedih mata, ada yg dipukul dan dipenjara. Ini semua hanya kerana kau takut hilang kuasa.

      Delete
    4. INSYAALLAH...KERAJAAN BN AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN....

      Delete
    5. BN...Borosmah Najib ker...????

      Ehhh...boleh jalan daaaaa....!!!

      Delete
  22. Parti Bunga menyalahkan UMNO dalam kekecohan yang berlaku. Ini kerana:




    Yang anjur program, PPBM!
    Yang jemput, PPBM!
    Yang jadi 'security', budak PPBM!
    Yang tanya soalan Memali, Exco Armada PPBM, Taufiq Abbas!
    Yang jawab semua soalan, pengerusi PPBM!
    Yang baling kasut kepada Taufiq Abbas, geng PPBM!
    Yang baling kerusi, urusetia PPBM!
    Yang jerit-jerit suruh panggil polis, urusetia program PPBM,
    Yang bergaduh, kumpulan PPBM vs kumpulan PPBM!
    Yang kena angkut polis, budak suruhan PPBM!
    Yang terbang, selipar!
    Yang salah, tak lain tak bukan adalah UMNO!
    Yang kena tuduh oleh Azmin, Najib Razak!


    Mana ada logik akal yang mengatakan bahawa UMNO yang bertanggungjawab apabila program ini dan sekuriti program dikawal oleh Parti Bunga? Malah punca kekecohan berlaku pun sebab EXCO Armada Taufiq Abbas bertanyakan soalan insiden Memali kepada Top Dog Pakatan iaitu Dr. Mahathir. Namun malangnya soalan tidak dijawab malah kerusi pula yang dibaling ke arah Taufiq.

    Ini pun salah UMNO?

    ReplyDelete
    Replies
    1. CATITAN SAKSI DARI SEORANG WARTAWAN:

      Pada 1985 saya menjadi wartawan di akhbar Watan dan antara orang yang mengikuti laporan lawatan Mahathir ke China menerusi berita-berita Reuters, AP dan sebagainya untuk dirujuk dan dijadikan bahan rencana. Saya masih simpan keratan Mahathir dirai oleh PM China pada 20 November 1985 dalam satu jamuan.
      Saya tidak membela Mahathir tapi saya rasa Tun Musa berbohong. Waktu tragedi Memali dia buat statement berapi-api menghentam penentang-penentang kerajaan. Garang sungguh dia ketika itu.
      Saya rasa Tun Musa hendak melepaskan diri daripada rasa bersalah walaupun sebenarnya dia juga turut bertanggungjawab. Mungkin sekarang dia tidak macam dulu lagi yang kehidupannya ketika itu sangat ala Barat. Sesiapa yang dekat dengan dunia politik pada tahun 1980-an cukup tahu perangai dia. Hubungannya dengan Hotel Merlin (kini Concorde) dan Hotel Federal cukup 'luar biasa'. Kerana perangai buruknya juga Almarhum Tuanku Sultan Iskandar pernah murka Tun Musa di hadapan khalayak di Masjid Negara pada hari raya Aidilfitri. Generasi yang berumur 50 tahun ke atas tentu ingat peristiwa itu.
      ----------------------------------
      Kejora, Son of A Bitch....

      Now listen to this....


      You are late Musa!
      why allow this to happen?
      Just to cover your ass?
      remember your son and his family died over Highland Tower in Dec 1993?
      Why cant you be more sincere and help build this nation back from disaster?
      What have you done to Sime Darby plantations for the very least and Singaporean who own over 80% percent of properties in Nusa Jaya, Gelang Patah.
      You call yourself a Malay Nationalist Chaampion, but why Malay woman is not good enough to be your spouse.....??

      Delete
  23. Allah maha kuasa, makhluk tidak ada kuasa. Allah lah yg bg mkn seluruh mhklk di bumi dan di lautan. Cacing yg hidupnya d dlm tanah, matinya pn dlm tanah. Itu pun Allah dh janji rezeki utk dia.kita kn beriman atas perkara ini. Manusia ni sbgai asbab saje. Sesungguhnya Allah lah yg mmberi rezeki...

    ReplyDelete
  24. UNTUK kesekian kalinya Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mengulangi kononnya masalah kilang dan struktur haram di negeri itu tidak boleh diselesaikan kerana diwarisi daripada pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN) terdahulu.

    Kononnya jika tindakan diambil oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang hari ini, maka penduduk negeri ini akan terkesan dan terjejas kerana dasar ditinggalkan kerajaan BN.

    Sekali lagi, Kerajaan DAP Pulau Pinang mengambil langkah mudah dalam menyelamatkan diri setiap kali terbabit dengan kontroversi iaitu dengan menuding jari dan menyalahkan pihak lain khususnya kerajaan BN.

    Apabila penduduk negeri ini membuat pilihan menukar kerajaan BN pada 2008 kepada kerajaan DAP, apa yang diharapkan mereka adalah perubahan dasar yang ko­nonnya lebih baik seperti dijanjikan pembangkang.

    Jika benar kilang haram itu sudah wujud ketika era pentadbiran BN, maka menjadi tanggungjawab kerajaan DAP untuk merobohkannya kerana itulah juga yang diha­rapkan penduduk.

    Mengekalkan kewujudan kilang haram itu bermakna kerajaan DAP menerima pakai dasar kerajaan BN sebelum ini. Maka, mana perbezaan atau perubahan yang dijanjikan mereka kepada rakyat?

    Soal kononnya kerana bertimbang rasa dan mahu mencari penyelesaian terbaik dalam isu kilang haram juga adalah alasan yang sekadar mahu melepaskan diri.

    Apakah kerajaan negeri mahu menyatakan selepas sembilan tahun mentadbir, mereka masih gagal mencari jalan penyelesaian menghapuskan kilang-kilang haram ini dan masih perlu menggunakan pendekatan bertimbang rasa?

    Jika begitu keadaannya, maka penduduk Pulau Pinang boleh menilai Kerajaan DAP Pulau Pinang tidaklah secekap seperti yang digambarkan mereka.

    Lebih malang, meskipun di sebalik pelbagai aduan dan laporan membabitkan risiko keselamatan dan kesihatan penduduk, Kerajaan DAP Pulau Pinang tetap mahu menggunakan pendekatan bertimbang rasa dengan pemilik kilang haram ini.

    Dalam soal ini, kebajikan siapa yang sepatutnya menjadi keutamaan untuk dilindungi Kerajaan DAP Pulau Pinang? Penduduk atau pemilik kilang haram?

    Agak menarik selepas hampir sembilan tahun mentadbir, Guan Eng akhirnya mendakwa akan bertindak ke atas kilang dan struktur haram ini dan memberi amaran supaya mana-mana pihak tidak menyalahkan kerajaan negeri selepas ini.

    Setakat mana keberanian itu, sama-samalah penduduk Pulau Pinang saksikan kerana mereka sudah menunggu sejak 2008 lagi untuk Kerajaan DAP bertindak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang merepek meraban nie, apa ke hal, Kejora?

      Sesi N2H kita tuu dah tertangguh begitu lama, katakanlah bila & di mana...???

      Toksah ler menyibuk hal orang lain, uruskan hal kita berdua dulu.

      Delete
  25. Amanat tghm ( tuan guru haji macy ) 16/07/2017

    Kita melawan umno bukan sebab dia najib
    Kita melawan umno juga bukan sebab najib tu rosmah
    Kita melawan umno bukan sbb mr j dan cai suka mencium lubang cirit jho lo yg terkemut kemut
    Kita tidak sesekali melawan umno kerana pepet semah menrenyam renyam x dapat servis dari najib
    Kita melawan umno kerana mereka telah mejual bangsa melayu bawah dari market value
    Kita melawan umno kerana ugama islam diniagakan tanpa lesen
    Kita melawan umno kerana harta benda kita digadai utk bayar hutang along
    Kita melawan umno kerana perut mereka semua gendut dipenuhi ulat rasuah
    Kita x perlu membunuh utk jadi pe jenayah
    Kita x perlu menyamun duit rakyat untuk jadi penjenayah
    Kita juga tidak perlu buat apa apa utk jadi penjenayah
    Kita hanya perlu masuk umno dan menyokong mereka
    Kita juga x perlu jadi askar atau polis utk jadi wira
    Kita tidak perlu berperang dgn komunis atau pengganas utk dapat pingat
    Kita hanya perlu tumbangkan umno
    Ingat usaha kita, duit kita dan masa kita yg digunakan utk melawan umno merupakan kebajikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan Memali Madey di NTH 2.0 buat PH dibenci

      Delete
    2. Setelah 32 tahun berlalu, Tun M tidak pernah mengaku salah apatah lagi ingin memohon maaf, Mat Sabu, Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub boleh sahkan! Malang, kini ketiga² nama yg saya sebutkan boleh bersama² Tun M, sungguh tiada maruah dan menjilat ludah sendiri!

      Delete
    3. Kami anak² mangsa tidak pernah lupa peristiwa hitam ini, peristiwa ini akan terus menghantui Tun M. Almarhum Ustaz Fadzil Noor pernah berdoa supaya Tun M dipanjangkan umur agar beliau melihat sendiri hasil jenayah dan penyelewengan sepanjang pemerintahannya selama ini. Ya sekarang Tun M sedang 'menikmatinya'. Yang ingin bersamanya dan bersekutu silakan!

      Delete
    4. INSYAALLAH...KERAJAAN BN AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN....

      Delete

    5. Penjelasan panik berulang2

      Felda tak problem.
      1mdb tak problem.
      Umno bnpas tak amal rasuah.
      Tak ckp tipu.
      suvi.
      Hutang tk byk.
      Tanah air tk gadai pun
      Wang tk hilang.
      Doj tk siasat.
      Fbi tk kata apa.
      Medua tibitiga telus.
      lobai x kencing.
      jho tahek bukan najis.
      bukan email otaiba
      rakaman perjumpaan adaa.
      umno bn tak panik
      ...
      ...
      ...
      Letih

      TIPU BELAKA, CUKUP CELAKA




      Delete
  26. Bagi mereka yang tak faham apa maksud Taboo, maknanya cukup mudah. Sekarang ni, kalau nak cerita pasal kes liwat Si Ketua Penipu tu atau nak ungkit dosa yang dia buat dah tak boleh.




    Haram bagi mana - mana pihak, terutamanya mereka yang menyokong Pakatan Haprak tu untuk mempertikaikan perkara tersebut secara terbuka. Nak pulak didepan Pengerusi Pakatan.




    Walhal, yang mula - mula menuduh Si Ketua Penipu tu terlibat dengan maksiat pun bukan orang lain. Sebaliknya, dia juga yang buat dakwaan tersebut. Malah dia siap tulis dalam buku dia lagi.




    Tapi hari ini, Tun Mahathir melarang mana - mana pihak mengungkitkan kembali dosa yang pernah dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu dengan alasan dia sendiri pun tak tanya soalan tersebut.




    Malah ramai yang beranggapan bahawa bekas Perdana Menteri itu juga turut menggunakan alasan 'Bersatu' menghadapi Pilihan Raya Umum sebagai perisai kepada kesalahan dirinya sebelum ini.

    “Semua orang banyak dosa, kalau ungkit benda lama ia akan pecah belahkan kita. Kalau kita nak menang, kita bersatu jangan soal tentang perselisihan faham antara kita, fokus kepada objektif kita jatuhkan Najib,” katanya pada forum Nothing To Hide 2.0 di Shah Alam hari ini.

    Sedangkan semua orang dapat melihat dengan jelas bahawa tindakan bekas Perdana Menteri itu adalah untuk rakyat tidak mengungkit kembali dosa yang telah dilakukan ke atas Si Ketua Penipu tu.




    Hakikatnya, tindakan yang dinyatakan oleh Tun Mahathir itu boleh dianggap sebagai 'Matlamat Menghalalkan Cara'. Dia mengharamkan apa yang pernah dihalalkan sebelum ini.




    Dia yang tuduh Si Ketua Penipu tu sebagai seorang yang Gila Maksiat, sekarang dia nak cuba tutup dakwaan tu pulak? Nampak sangat yang bekas Perdana Menteri tu cuba menyembunyikan kesalahan dirinya sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korek citer lama nak tutup pekung yg membusuk! X dapek doh.. cer try strategi lain plak, kut kut jadi

      Delete
    2. Setahu saya & seluruh dunia, Tun Mahathir solat, setia dgn isterinya dari awal pernikahan tanpa kahwin lagi atau kaki betina, tidak merokok, tidak kaki togok macam Najib (minum pun air putih saja), tidak berjudi......

      Sebaliknya diberkati usia panjang dgn tetap sihat, cerdas, memimpin & bukannya dipimpin macam Najib yg kena queen contol, cekal, bijak, berani, bebas ke sana sini tanpa rasa aib macam Najib Rosmah dek kleptokrasi, masih dihormati & disegani oleh cerdik pandai oleh dunia luar-terutama negara2 maju seperti barat & Jepun.

      Hadi Awang & Najib atau pun Zahid Komidi.. APA ADA......??

      Delete
  27. Sebuah rakaman video yang menunjukkan kenyataan dua daripada tiga orang remaja yang ditahan ketika insiden keganasan sewaktu penganjuran Forum Nothing To Hide 2.0 Ahad lalu telah menjadi tular, semalam.




    Mereka merupakan antara yang didakwa telah diupah untuk menyamar sebagai ahli Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).




    Bagaimanapun, ketiga-tiga remaja bawah umur terbabit menafikan mereka diupah oleh mana-mana pihak tertentu untuk mencetuskan kekacauan semasa forum tersebut.




    Sebaliknya, mereka mendakwa mereka hanya menjadi ‘mangsa keadaan’ dan berada di masa dan tempat yang salah.

    “Saya bangun pagi-pagi, lepas tu ‘member’ call ajak lepak tempat biasa. Saya turun bawah lepak dengan dia, lepastu ‘member’ saya cakap,’Jom lah pegi ‘ni’ (forum Nothing To Hide 2.0). Saya tanya, lepak mana? Kemudian dia cakap,'Tak payah tahu'”, jelas remaja tersebut.

    “Saya baru datang, pergi tandas dengan dia (sambil menuding ke arah rakan di sebelahnya), kemudian dia mahu beli air di depan sebelum ada kekecohan. Tiba-tiba saya diterajang dan ditangkap di depan (menuding ke luar),” tambah salah seorang pemuda berkenaan.

    Pemuda itu menjelaskan, dia telah dijanjikan baju percuma jika mengikuti program berkenaan.




    Semalam, Forum Nothing To Hide 2.0 dicemari insiden keganasan melibatkan para peserta yang bertindak untuk membaling kerusi, melontar selipar dan mencampak suar.




    Forum yang bermula pada jam 4 petang itu bertukar menjadi tidak terkawal ketika Dr Mahathir Mohamad sedang menjawab soalan peserta mengenai insiden Memali. Susulan kekecohan itu, tiga suspek lelaki berusia 17 hingga 19 tahun ditahan polis bagi siasatan lanjut.




    Dalam pada itu, menerusi semakan keahlian, Ketua Armada Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mengesahkan bahawa ketiga-tiga remaja terbabit bukannya merupakan ahli Armada dan mendakwa mereka diupah untuk menyamar sebagai ahli Bersatu.



    ReplyDelete
  28. Melayu yg mundur majoritinya penyokong pas...mundur ekonomi, pendidikan, ilmu pengetahuan, bidang professional. Asyik nak dengar ceramah, bila nak maju?. Penceramah di kalangan ahli parlimen dan adun tu gaji beribu ringgit sebulan. Penceramah bebas ada duit upah. Pendengar ceramah ada apa....ada ke sampai rm1000 dalam akaun bank? Bila korang nak sedar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Crramah dah mcm Sit Down (1way listen only) Comedy Hour...
      Gelak dilawak diri dan masyarakat kah kah kah
      Sekejap lagi bertukar
      Ngangis dimomok scene insaf huk huk huk...
      Kejab lg digula puji puja janji kunci surga...
      Last Tawa riang balik...
      End.
      Lobai cekau payment blk happy.Nnt ada lagii...kna selalu tambah ilmu tawa duka.

      Takat nii saja kah Islamnya Melayu?

      Delete
  29. yang merepek tu siapa budin, tpm ke awak? tpm bercakap atas kapasiti selaku pemimpin kerajaan semasa iaitu bn. andai kata awak adalah penyokong kerajaan, adakah awak akan katakan bahawa kata-kata tpm itu merepek? tentu tidak dan awak mungkin sokong kata-kata dia 200% (lebih sudu dari kuah). jadi tak payah ulas isu itu merepek ke tidak. bercakap atas kapasiti masing-masing. awak di pihak pembangkang, tentunya kenyataan beliau tidak relevan dalam kepala awak tapi tak semestinya merepek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg merepek punnnn! X sedar duit kerajaan tu datang dari mana? Datuk korang yg bagi ke? Duit gaji zahid gagap tu pun dari duit cukai, kita kita semua yg bagi. Itulah masalah yg jadi punca semua ni, duit cukai tu dibuat macam duit mak bapak..kau tu yg x boleh nak faham isu pas tu nak tunjuk bodoh kat sini

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 13:09

      Anon 1251,

      Yang merepek tu ko. Ini blog dia, ikut suka dia la nak tulis apa pun. Ko siapa? Budin paksa ko masuk sini ke? Kalau tak berminat, ko duduk je la diam-diam kat blog Mykemut.

      Blog Mykemut tu akan memuji BN setiap hari. Rosmah kentut pun dia akan kata wangi ala perfume Channel gitu.

      So ko duduk sana diam-diam ye? Jangan merayau tempat lain pulak... Ko jenis tak boleh terima bila orang kondem Buah Hati ko si Bijan tu dan konco-konco dia.

      Delete
    3. malaysian cybertrooper ni reti tak perkataan merepek? tak kiralah ni blog dia ke tidak. kalau bercakap atas kapasiti parti zahid, begitulah yang akan diungkapkan. contoh mudah, walaupun N2H 2.0 dah backfire, tentunya macai2 seperti ko akan kata itu adalah kerja2 umno sedangkan ramai dalam program tu menyampah dengan tun mahathir. contoh aje tu. so, istilah merepek semacam tak sampai kepada maksud sebenar. nasihat aku, nama sedap kena disesuaikan dengan tahap pemikiran juga.

      Delete
    4. oh ya, satu lagi. admin blog ni benarkan untuk menghantar komen pro dan kontra, apa hal pulak kau yang bersungguh suruh aku duduk diam2 jangan komen kalau tak selari dengan citarasa kau? inilah yang orang kata lebih sudu dari kuah. rumah orang dibuatnya macam rumah sendiri. tak kiralah pandangan tu selari ke kontra, dah admin benarkan maka anggaplah ia sebagai kepelbagaian pendapat. raikanlah dan jangan lebih2 menghina orang. malu je nama sedap tapi hati budi buruk.

      Delete
  30. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 13:04

    Sdra Budin,

    Saya mohon agar segala komentar berbentuk kopipes ini di "delete" dengan serta merta. Saya yakin mereka ini di upah oleh golongan "Sebelah sana" untuk membuatkan pengomen tulin merasa mual kerana terpaksa scroll terlalu panjang.

    Saya telah memerhatikan tingkah laku Mat Kopipes ini. Sekarang, dia telah mula menggunakan "Double-Spacing" antara setiap perenggan agar komentarnya menjadi lebih panjang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahaiiiii makin serabut la dgn artikel kopipes pendedak pasni

      Delete
  31. Depa ni takdak otak sendiri kah kena kopipes. Kopipes pulak sampah sebab tu bau busuk saja bila lalui komen depa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hng tu yg sewel tgk posting pon dh meroyan. Lantaklah diorg nk kopi ke paste ka ada dosa ke?? Bangang??hg jd barua pembunuh tua tu dosa tggung sama lh dgn dia! Pkt2 loyar buruk mse mampos nnt dlm kubor!!

      Delete
    2. Kau jadi baruaaaaaa najib ok ke?? Ape hasil? Brim jer?

      Delete
    3. Suruh dia kaki kopipes ini datang berjumpa saya.

      Delete
    4. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 14:14

      Anon 1347,

      1) Ini blog hang ka?
      2) Kami tak suka kerja kopipes, jadi hak kami la nak kutuk siapa yang kerja kopipes ni.
      3) Hang jadi barua pencuri duit rakyat masuk surga ka?
      4) Kompom pencacai UMNO semua dah lebih teruk dari tahap Bangang.

      Delete
  32. Mr j n family....sila gi mampos

    ReplyDelete
  33. Waduh Wak Jahid makin aneh ya.. Kok wak lupa wak jugak gigit tangan org yg beri wak makan? Mula2 wak cium tangan org itu ..saat org itu gagah, nah sekarang saat tangannya udah kedut.. ngak punya kuasa lagi.. wak langsung gigit tangan itu..apa wak lupa? Wak ngak mungkin lupakan? Kerna yg lupa itu cuma melayu kan? Aduhhhh... wak jahid yang benar aje dongggg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pesanan untuk Kiayi Jahid Komidi:

      Ndas mu.. Ndas mu.. Ndas mu krewak...!!

      Delete
  34. PM 22Tahun Memalukan Negara Saya. Begitu Banyak Skandal dan Kehilangan Nyawa Disembunyikan. Saya Mesti Menolaknya Dengan Cara Mengundi Parti Yang Tidak Ada Kaitan Dengannya. Insya Allah Mudah-Mudahan PM22Tahun Itu Akan Ditngkap Juga Dia Biar Dia Rasai Pembalasan Kezaliman Dahulu Dilakukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendedak tetap pendedak....takkan berubah selagi dedak tak abis

      Delete
    2. Jadinya kamu nie pejuang kebenaranlah yer? OK, apa kata kita bersua untuk bukti saya yg salah & anda benar.

      Pejuang kebenaran harus berani, cekal & bertanggung jawab, tidak penakut tau....!!!

      Delete
    3. Cakap orang bodoh..kawan2 tolong jangan layan..

      Delete
    4. Kamu tu bodoh dan bangang. Kamu tu sbnrnya pendedak mahakutty. Sbb tu perangai kamu jelik, jahat dan pembelit.

      Lihatlah siapa yang kamu jilat sekarang? Seorang semakin terburai najis busuk dan dikeji. Seorang yang diselaputi skandal dan jenayah tapi berpura2 alim. Alim taik kucing mahazalim Mahadey Laknatullah!!
      Kamu pendedak Mahadey Laknatullah ini juga takkan selamat dan pasti dan pasti akan menerima pembalasan Tuhan Yang Maha Esa. Kamu masih nak menjilat membela si keji ini yang jelaa byk dosa jahatnya.!

      Delete
    5. Suruh dia datang berjumpa saya.

      Delete
    6. Otaman samsing taik anjing mahataikutty. Bacul mcm ko mau pelengkung kepala ko biar terteleng, lepas tu ludah 10x tepat ke muka ko macai najis kutty. Ko rase watak ko dlm ni dh extra hero? Turun luar la aku bk tgk telor ko simpan kt celah kangkang mak ko ke atau dlm beg tgn bini ko Otaman Taik Anjing

      Delete
    7. Toksah ler cakap berdekah-dekah di sebalik komputer ajer. Buktikan dgn action. Berani..datanglah berjumpa saya. AMACAM...??

      Delete
    8. Orait aku ok je. Aku nk tgk muka ko jgk mcm anjing ke mcm babi.. Kah kah kah.

      Set date n time. Kasi u punye contact

      Delete
    9. Anon 13:29

      Cuba kamu jelaskan apa maksudnya PM22 tahun memalukan Negara kamu .

      Saya rasa kamu jarang keluar Negara atau tidak pernah langsung keluar dari Malaysia ?

      Saya menghabiskan sekitar 3 bulan setahun berada di luar Malaysia . Dua tiga tahun kebelakangan ini , ketika berada di luar Negara , saya berasa malu apabila ramai yang memandang sinis ke atas Malaysia . Kamu tau mengapa ??

      Ini semuanya kerana Negara ini telah menjadi cukup popular dari sudut yang salah .

      Kamu sedarkah yang PM kamu si pencuri mega tu sudah takut menjejakkan kaki di banyak Negara luar ??
      Bandingkan dengan PM22 tahun yang kamu kata telah memalukan Negara . Kamu sedarkah PM22 tahun ini , walaupun sudah tidak lagi memegang tampok Negara sejak 14 tahun dulu dijemput memberi ceramah hamper setiap bulan ??? Pak Lah yang ramai mengatakan dia bagus pun tidak pernah kedengaran di jemput kemana mana perjumpaan di luar Negara .

      Delete
    10. Saya tak mau pisang berbuah 2X macam dulu, bila saya dah fix date & time, kamu buat alasa bodoh. Masih segar dalam ingatan dan saksi2 di sini ramai.

      Cakap saja at your convenience...bila nak humban saya di N2H khas untuk kita tuu...bila & di mana....??

      Semua pembaca blog jadi saksi.

      Delete
    11. Kejora....

      I'm dead serious and I really mean business.

      Saya tak mau pisang berbuah 2X macam dulu, bila saya dah fix date & time, kamu buat alasa bodoh. Masih segar dalam ingatan dan saksi2 di sini ramai.

      Cakap saja at your convenience...bila nak humban saya di N2H khas untuk kita tuu...bila & di mana....??

      Semua pembaca blog jadi saksi.

      Delete
    12. Sian kojola suka mencarut..mesti mak nye x ngajo..opss lupa kn najib suka mencarut haram jadah..kiki..like najip like ameno

      Delete
  35. Tun Mahathir, Jangan mudah lupa! Mat Sabu, Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub boleh sahkan!

    Oleh: MOHAMAD ZUHDI MAT PIAH
    Anak Mangsa MEMALI 1985

    1. Dulu kau kata Anwar peliwat dan tidak layak memimpin negara, kini kau boleh bersama² mainkan rakyat jelata, konon itu cerita lama, Anwar pula kata 'luka kecil' sahaja! Walaupun sampai lebam biji mata dan rakyat dibelasah disembur gas pemedih mata, ada yg dipukul dan dipenjara. Ini semua hanya kerana kau takut hilang kuasa.

    2. Begitu juga peristiwa Memali, Ustaz Ibrahim seorang ahli PAS yg sangat berpengaruh, kata²nya memikat hati rakyat jelata, beliau berkata benar, berani lawan penyelewengan dan kezaliman, bangkit basmi kemungkaran, beliau tidak takut celaan orang yg mencela, beliau tidak pernah gentar dengan ugutan sang penguasa rejim Tun M ketika itu, sehingga ada yang mendakwa Ustaz Ibrahim pembawa ajaran sesat.

    3. Ustaz Ibrahim merupakan lulusan Universiti al-Azhar Mesir, kemudian belajar lagi di India dan Libya. Pernah bertugas sebagai pegawai pendakwah di Bahagian Agama (JAKIM) di Jabatan Perdana Menteri. Beliau letak jawatan untuk berkhidmat kepada masyarakat kampungnya, rumahnya dijadikan tempat pengajian, orang kampung datang untuk menimba ilmu, tiada sebarang jenayah yg mereka lakukan, jadi tiada sebab untuk tahan atau tangkap beliau.

    ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustad Berahim dah padam. Ustad Fadil pun dah padam. Tabung Memali yg dok ktip bertahun-tahun pun dah lesap. Klentong kamu bila nak padam?

      Apa kata kita berjumpa, Kejora....??

      Delete
    2. Cukup cukup lah wahai ustaz Muhamad Zuhdi Mat Piah .

      Yang kamu agong agongkan sangat lulusan Al Azhar tu nak buat apa ?? Bukan semuanya yang keluar Al Azhar tu betul kepala hotaknya .

      Jikalau tidak , mana mungkin dua pengikut kuat ajaran Tuhan Langit atau apa yang di panggil "Sky Kingdom" adalah lulusan Al Azhar .

      Masakan doktrin Ariffin Mohamad atau Ayah Pin mereka bolih ikut , inikan pula doktrin Hj Hadi !

      Sampai ke hari ini pun Hj. Hadi tak pernah menarik amanat yang mengatakan orang UMNO itu kafir .Berjuang melawan orang UMNO tu kalau mati , matinya di anggap syahid !

      Delete
  36. Walau ilmu melangit pun belum tentu mati dalam husnul khatimah...yang tentukan Allah shj...

    ReplyDelete
  37. Cg Non pernah membangkit isu Tabung Memali yang dikatakan disonglap oleh puak 'radikal' dalam PAS. Puak ini telah menyeberangi ke DAPig dn PH. Sekor sahaja sesumpah belum keluar iaotu Mahhos Mamak Bean.

    Hari ini, isu Memali muncul semula. Lebih hangat dari biasa. Banyak pihak termasuklah yang tidak tahu apa-apa tentang Tragedi Memali, turut bercakap berdasarkan pembacaan dan carian mereka di Internet atau buku, atau hear-say.

    Sebelum ini isu FOREX yang menyaksikan negara kerugian berpuluh-puluh kalau tidak pun ratusan bilion Ringgit akibat keghairahan berjudi di pasaran hadapan matawang, akhirnya 'diselesaikan' dengan penubuhan sebuah Suruhanjaya. Dan di sebalik cakap besar, Dr. Mahathir segera bertindak dengan meminta mahkamah memecat dua orang anggota Suruhanjaya tersebut dengan alasan mereka akan berat sebelah dan tidak layak menyiasatnya.

    Mungkinkah Najib yang banyak melakukan transformasi dan pembaharuan yang mengecutkan perut sepanjang tempoh kuasanya, akan mewujudkan satu lagi RCI bagi menyiasat Tragedi Memali di mana tangan ghaib Dr. Mahathir wujud?

    Tidak mustahil... kalau kepala-kepala besar GLC dan dari UMNO sendiri pun diseret ke mahkamah, RCI Forex diwujudkan, satu lagi RCI yang akan menyiasat tentang pembunuhan juga tidak mustahil untuk diwujudkan.

    Itu sebablah agaknya mengapa Najib hendak digulingkan sangat-sangat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat diguling-guling, kami nak lambung & humban BN (Borosmah Najib) dari singgahsana Seri Perdana yg dibina oleh The Grand Old Statesman, Tun Mahathir Mohamed.

      F A H A M M M.......!!

      Delete
    2. Ayat penjilat mahasewel.. Kah kah kah sembang babi pun boleh lari..

      KAMI PULAK NAK HUMBAN THE GRAND OLD ROBBER KUTTYLANAK PENYANGAK KE DALAM PENJARA PALING GELAP ToN MAHATAIK dan KONCO2NYA SEEKOR DEMI SEEKOR.ISA SAMAD TROJAN DAN KENA.. KAMU BULA LAGI CHAII!??

      Delete
    3. 14.09...pi mampos; mak bapak ko sekali bawak pi mampos

      Delete
    4. Bagusss...nampak dah macam ada keberanian.

      Cakap...bila pulak nak humban saya di N2H khas untuk kita tuu...bila & di mana....??

      Delete
  38. BILA ORANG TERDESAK BERKEMPEN..INI ADALAH PETIKKAN DARI KEMPEN KHALID NOORDIN DI SEBUAH NEGARA YANG MEMPUNYAI RAKYAT BERBILANG KAUM


    Johor tak akan jadi P Pinang kedua, kata Khaled
    Pengerusi Umno Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menegaskan negeri itu akan menjadi negeri maju dengan terus mengekalkan nilai-nilai Islam tanpa terperangkap dengan agenda liberal dibawa DAP.

    "Kita tidak mahu jadi Pulau Pinang kedua dan Johor bukan Pulau Pinang kedua yang kehidupannya dihambat dengan pemikiran liberal yang menghilangkan identiti bangsa dan agama.

    "Jadi, kita tidak akan pelik mengapa sejak akhir-akhir ini, DAP dan konco-konconya semakin rancak menyerang kita.
    Politik matang PAS tak main hentam saja
    "Kerana mereka melihat Johor sebagai sebuah negeri yang cuba mengelak daripada menerima tempias pemikiran dan agenda mereka," katanya ketika berucap di Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Pagoh, di Pagoh, hari ini.

    Menteri besar Johor itu berkata, DAP lupa dan menganggap orang Melayu tidak berfikir serta pendek akal.

    "DAP dan konco-konconya ingat orang Melayu boleh diperdayakan dengan ajakan untuk menyokong dasar yang melawan arus tersebut.

    "Dasar baru yang kononnya dan perlu kerana negara kita sudah rosak, sudah muflis, sudah tidak berfungsi lagi," katanya disusuli tepukan kira-kira 600 perwakilan dari 106 cawangan Umno Pagoh .Johor tak akan jadi P Pinang kedua, kata Khaled
    Pengerusi Umno Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menegaskan negeri itu akan menjadi negeri maju dengan terus mengekalkan nilai-nilai Islam tanpa terperangkap dengan agenda liberal dibawa DAP.

    "Kita tidak mahu jadi Pulau Pinang kedua dan Johor bukan Pulau Pinang kedua yang kehidupannya dihambat dengan pemikiran liberal yang menghilangkan identiti bangsa dan agama.

    "Jadi, kita tidak akan pelik mengapa sejak akhir-akhir ini, DAP dan konco-konconya semakin rancak menyerang kita
    Politik matang PAS tak main hentam saja
    "Kerana mereka melihat Johor sebagai sebuah negeri yang cuba mengelak daripada menerima tempias pemikiran dan agenda mereka," katanya ketika berucap di Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Pagoh, di Pagoh, hari ini.

    Menteri besar Johor itu berkata, DAP lupa dan menganggap orang Melayu tidak berfikir serta pendek akal.

    "DAP dan konco-konconya ingat orang Melayu boleh diperdayakan dengan ajakan untuk menyokong dasar yang melawan arus tersebut.

    "Dasar baru yang kononnya dan perlu kerana negara kita sudah rosak, sudah muflis, sudah tidak berfungsi lagi," katanya disusuli tepukan kira-kira 600 perwakilan dari 106 cawangan Umno Pagoh yang hadir.
    Mesyuarat Perwakilan Umno bahagian Pagoh itu dirasmikan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

    Turut hadir, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim, Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Nur Jazlan Mohamed dan pemangku Ketua Umno bahagian Pagoh, ‎Ismail Mohamed.

    'Johor moden tetapi Islami'

    Mohamed Khaled yang juga menteri besar Johor berkata, DAP menganggap satu-satunya jalan keluar adalah dengan menukar kerajaan dengan mengubah kuasa politik orang Melayu.

    "Pada mereka orang Melayu gagal mentadbir negara ini dengan baik. Orang Islam tidak mempunyai kemodenan pemikiran dan keupayaan menguruskan ekonomi. Hanya mereka yang tahu apa yang betul. Hanya mereka yang boleh selamatkan Malaysia," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri melayu kita ni bila abis modal mula la sebut nama DAP tiap2 hari...hurmmmm

      Delete
    2. Barua mamak dapig bila tahu melayu dh tolak beramai2 parti chap bunge taik tu mulalah mnjadi barua komunis dapig. Tunjuk sbg anjing jilat yg sgt setia dgn chauvanist.. Suddenly kah kah.. Rakyat akn humban kamu pru14 nnt. Gelombng besar akn dtg meranap puak kamu penyangak bacul!

      Delete
    3. Khalid Nordin tuu budak suruhan Musa Hitam & Shahrir Samad. Kamu budak semalam apa yg tahu..??

      In fact, Tun Mahathirlah yg bagi chance pd si Khalif nie jadi calon Wakil Parlimen Johor Bahru, bukan Najib atau Musang Hitam, fahammmmm...???

      Delete
    4. Melayu johor ada duit beli kondo2?

      Delete
    5. Itulah gagasan Musa Hitam & Najib yg Melayu Johor hanya MAMPU TENGOK saja.

      Delete
  39. Semakin hari semakin terbongkar jahat Madeykutty. Bukan Najib atau Zahid. Itulah diyakinkan kerja Allah Taala. Umur nya dipanjangkan untuk dipamirkan kpd generasi sekarang seorang kitol laknatullah madey kutty sebijak mana dia mahu berbohong dan menipu.. Allah Maha Bijaksana dan si pembohong akan tersungkur hina!!
    Insya Allah akan ada lagi perkara mengejutkan akan menimpa Mahathir Laknatullah ini..
    Berkat doa memang LAKNAT ALLAH sedang turun kpdnya! Amin Aminn Amin Ya Robb

    ALLAHU AKBARRR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golongan melayu bangsat seperti kamu yang dilaknat sebenarnya.Tidak ada langsung kesedaran tentang apa itu baik dan buruk.Berlagak bijak tak sedar diri tu bangang sama seperti ketua penyamun yang kamu sokong.

      Delete
    2. Toksah gormal guna ayat2 suci ler.

      Datang segera jumpa saya. Jgn jadi macam budak2 hingusan yg buat kecoh hari itu, tanya yg bukan2, bila orang sedang jawab dibaling kerusi lah, kasutlah, suar lah..
      Lepas tuu, cabut lari lintang pukang. Bila dah terkepung, pandai pulak buat muka kesian & mengaku diupah RM50.

      Amacam...boleh kita berjumpa untuk sesi terhebat N2H kita tu nanti....??

      Delete
    3. Woitt bngng.. Satu dunia dh tgk rakaman wartawan yg membaling2 bingai tu puak kau sendri. Dr tgkt atas bilik urusetia puak2 babi kau tu mmbaling kerusi sejurus lps mahataik gagap belit nk jwb soalan.

      Bongok oii ko nk.muhong smpai mampos??

      Delete
    4. Dah kantoi bayar rm50 dan kasi t shirt tp tak mengaku....phuii. Nothing to hide 1 dulu pun sama orang jibo buat kacau.
      Pendek kata dah jadi tradisi.

      Delete
    5. Hanya orang sewel seperti Kejora yang sanggup membaling kerusi, kasut & membahayakan diri sendiri.

      Delete
    6. Mmg satu dunia sahkan parti mahasewel yg dianuti oleh org sewel busuk hati bernanah mcm ko tu dibogelkan!!

      Xlama lagu hati ko yg mmbusuk tu akn btl2 kuar lendir manah.. Ko mampos le dgn nanah tu mmbusuk. Ko merangkak cari org2 mati yg ko kutuk tu biar kena balun ckup2. Ats muka bumi tnjuk smseng..amboii mcm semua orgtakut benor heran sgt dgn babi tua mcm ko??

      Delete
    7. Kejora...

      Wah..wah..cantiknya bahasa kamu... "amboii mcm semua orgtakut benor heran sgt dgn babi tua mcm ko?"
      -------------------------
      Buktikan...bukan sekadar melolong di sebalik komputer saja.

      N2H kita tuu bila & di mana....??

      Delete
    8. Sian puok ameno meroyan mcm semah..dah sah sah jibby yg upah ...mcm kes altantoya tu, x kn le dia nk letupkn diri sendiri

      Delete
  40. Entah apa2 dan makin teruk falsampah orang umno. Rakyat yg lantik pemimpin untuk mentadbir negara melalui pendapatan negara dan cukai. Negara tidak ditadbir dengan baik sehingga ekonomi jatuh, harga barang mahal dan ramai dibuang kerja.
    Sekarang ni pemimpin umno kata rakyat yang terhutang budi. Pooooodaaah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woii macai babibunge.. Kjp lg ko gi pacak kt LDP ko tgk hgway tu sesak x org blik kje?? Ko ckp rkyt kne buang keje?? Kpla bapak lu.. Spa kluar iklan bersepah baru2 ni.. Bongok!!
      Ayat taik sampah nk cover laknat hide forever mahataikutty. Lg byk rkyt akn mmbenci puak kutty. Pdn muka satu persatu bala dtg!!

      Lg dkt pru lg byk laknat akn kena madey dn pakatan bunge taik!! Semoga prtai chap bunge taik hilang deposit!!

      Delete
    2. 14.25 aku doakan kau mak bapak kau anak bini kau pi mampos

      Delete
    3. Oi dedak basi. Bapak ko takde kepala ke? Ke ko dulu bayi terbuang dlm tong taik....wakaka!

      Delete
    4. Toksah merepek macam nek tempoyak ler.

      N2H kita tuu bila & di mana....??

      Delete
    5. 1425 ni dpt dedak..biasale ameno amik duit rakyat , hujung tahun go melancong...say no to amenopaspork

      Delete
  41. Kekecohan di program Nothing To Hide 2 ternyata menunjukkan wajah sebenar Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

    Seperti biasa UMNO sentiasa menjadi watak negatif yang dimomok-momokkan walaupun sesuatu insiden itu langsung tidak ada kena mengena dengan parti terbabit.

    Namun, langit tidak selalunya cerah, Armada kantoi apabila wujud satu video yang tular di laman Facebook menunjukkan kebenaran insiden ‘panas’ itu.

    Beberapa pengguna Facebook mula mendedahkan bagaimana aksi bersahaja Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) memulakan ‘drama’ kekecohan pada hari kejadian tersebut.

    Lebih lucu, tindakan mereka itu nyata membongkar wajah ‘keganasan’ sebenar Armada cuba sabotaj forum disertai pengerusi parti tersebut sendiri, Tun Dr. Mahathir Mohamad di Seksyen 7, Shah Alam, Selangor, pada Ahad lalu.

    Beberapa rakaman video amatur itu sekali gus membuktikan dengan jelas penglibatan ahli Armada selain pengawal keselamatan yang diupah sayap pemuda parti cap bunga raya tersebut sebagai dalang pencetus kekecohan tersebut.

    Rakaman menunjukkan seorang lelaki berkaca mata hitam, seorang pengawal dan seorang lagi lelaki yang berbaju hitam berambut panjang membaling kerusi kepada bekas Exco Armada, Mohamad Taufik Abas di depan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spin jgn tak spin

      Delete
    2. Video katun tom n jerry.

      Delete
    3. Masih menyibuk/kepoh ttg orang lain ker? Toksah buang masa & ruangan buat kerja tak berpekdah mengkopipes bahan sampah.

      N2H kita tuu bila & di mana....??

      Delete
    4. Kawe join skali.. lama doh ni x peluh ni...

      Delete
    5. Thanks a lot, bro Macy.

      All my rakan seperjuangan are most welcome too.

      Let's wait for Kejora's confirmation.

      Delete
    6. Semah dah kepanasan tu..pasni xde kolam dah nk berendam..maklumla badak

      Delete
  42. SiJelita tak bangun lagi.
    Hari sudah semakin tinggi,
    Rambut kusam, mata bertahi,
    Mulut hancing tak gosok gigi,

    Pakai baju tak petnah bercoli,
    Tgk dekat nmpk 2 guli,
    Kerja dia lepas turun matahari,
    Kelab Cina dia menari,

    Kadang tu sampai pagi,
    Pemuda ramai dapat tiket free,
    Bila ada tgn yg gatal geli
    Sarip Dol sentiasa ada disisi.

    Pak Maon pun kerap datang curi,
    Kopiah siap masok poket sisi,
    Menari sampai tk ongat diri,
    Putus telinga kalu tau kt bini,

    Nama dia Cik Wan Md Bee.
    Dia ni cukup kuat joli,
    Hutang keliling along dan ceti,
    Gadai jual,dgn lembu juga tali.

    Dikampong, pijak semut tak mati,
    Ada yg 30 kali pergi haji,
    Sembang kencang gegar kedai kopi,
    Mungkar dtg, dia nk tepis dgn gigi.

    Nnt Fun Tun sambung lagi...


    TUN FAN

    ReplyDelete
  43. I'd like to call upon my rakan seperjuangan brothers to agitate or spur Kejora to see me in the long due awaited N2H between me and him.

    Thank you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 15:08

      Noted and will do bro Othaman....
      But the key question remain...
      Budak kencing bercabang ni ada telur ke nak jumpa Bro Othaman?

      Cakap pun meraban semacam, mana dia berani nak jumpa. Ini semua ajaran Bijan la... Kalau dia ikut ajaran Tun, dah pasti dia akan turun jumpa bro Othaman. After all, Berani kerana benar kan?

      Delete
    2. better tukar to Najib to hide or Everything to hide...

      Delete
    3. Agreeeeed!!!••

      Delete
  44. APA yg WAK Kontol ni merepek.

    Fahamkah dia makna DEMOKRASI BERPARLIMEN.
    pARTI Politik tu,boleh dipilih setiap 5 tahun sekali.
    Bila parti politik menang dgn majority yg cukup,mengikut perlembagaan negara dialah menjadi pemerintah kerajaan .
    Tak semestinya,parti politik itu,boleh memerintah selama2nya.Jika mandAT YG DIBERI OLEH RAKYAT TAK TERTUNAI,maka WAJIB parti politik lain mengantikanya jika pilihanraya diadakan.
    Apa si zahid ni tak da baca ka..
    parti politik BUKANlan KERAJAAN.KERAJAAN TU TETAP ADA,TAPI PARTI POLITIK BOLEH BERUBAH.
    Jika rakyat masih lagi nakkan parti politik umno/bn memerintah..nampak gayanya ,sekarang GST 6% akan bertambah ka 10%.Bagi penjawat awan bonus mereka dapat rm500.00 shja.TIDAK PADA NEGERI yg diperintah olh PH,bonus kakitangan awan 2 bulan gaji.
    dimana2 dunia "DEVELOPED COUNTRY" mereka cuma pakai 2 party system.Party2 yg bertanding BERLUMBA2 OFFER SERVICE YG BAIK UNTUK RAKYAT..Sebab itu negara mereka HEBAT..MEREKA PILIH THE BEST..
    Tidak di malaysia,party yg dah nak REPUT,dan senget sebelah masih lagi berkata mereka THE BEST...
    yang ruginya RAKYAT.........

    .......................ABUP...........................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah akibatnya bila isu agama dan ketuanan kaum dimainkan....

      Delete
  45. Apa lagi Kojola aka apa tu Garpu?
    Ghaffool? Gharfield?
    Pak Man hajat tu. Lamaa sgt tu, takkan kesipuan lagi kot? Kan dah setiap mlm berbulan2 dh bemesra kt sini.
    Jumpe2, sweet2 , gitu2..ok laaww.
    Pak Man , ramai nk join. Share location sama k.
    Ok, bye Jawraaa aummmm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gapar?? Garuk??
      Lancauuuu?? Dunguuuuu?

      Delete
    2. Kojola aka...
      Gapar,- tk tau
      Garuk - tindak balas pada miang.
      Lancau - Alat Kelamin yg melarikan diri bersama buah.
      Dunguuu - Tahek lembu yg berjebolehan mengeluar bunyi uuuuu.

      Pak Man,
      Dia madok mlm kot, tak pun tgh tunggu stock tahek low

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 15:16

      Betul tu anon 1504

      Mohon Bro Othaman sharekan location, masa & tarikh... Kami semua nak turun.

      Delete
    4. It;s all up to Kejora. The ball is rolled up at his feet for the long awaited N2H kick off between me and him.

      Semua dialu2kan hadhir.

      Delete
    5. nanti bila dah confirm venue, sila datang dgn kaki ayam, dan jangan bawa suar... demi keselamatan semua...

      Delete
  46. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 15:12

    Kojola dah kojol dah tu...
    Mampos tersedak dedak bila kena cabar dengan Bro Othaman.
    Mana dia berani nak jumpa... Tulur pun sudah kucut, itu belalai pun sudah sentap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Malaysian Cybertrooper...

      Appreciate that from the bottom of my heart. Continue to agitate him so that at least he knows that we are dead serious & not fooling around... A bloody fool like him. Salam Perjuangan, bro.

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 15:41

      Bro Othaman,

      It's my pleasure. I would really like to see those idiots Kojola & Mr. J.

      Cakap dengan keyboard bukan main kencang kan?
      Bila orang ajak jumpa, pun bunyi macam ribut.
      In the end, senyap... Takan berani derang nak jumpa kita.

      Delete
    3. Najib ketua pengecut...anak buahnye pon pengecut...cakap belakang jer berapi2...kena batang hidong terus cakap fitnah...

      Delete
  47. mALANG SEKALI KAT mALAYSIA,insfrastructure negara "world class" Tapi mentality sebahagian rakyatnya mentality 3RD WORLD COUNTRY.

    TAWARAN PH untuk rakyat Malaysia jika diberi mandat memerintah 5 tahun.
    Jawatan PM CUMA 2 PENGGAL SAHAJA...BN boleh buat???
    selepas 100 hari menang Pr14,GST MANSUH..BN boleh
    buat??.
    bUAT reform SEMUA KETUA2 Kerajaan,mereka dilantik mengikut MIRIT dan Kebolehan/kelayakkan academic/pengalama luas..bukan DEDAK..bn ADA KA??
    eKONOMI DIPERTINGKAN PELABURAN NEGARA DITITIKBERATKAN,imeg negara yg tercemar diperbaiki..Mungkin pandang ka-timur,dulu Jepun sekarang ka Korea..

    Perbicaraan secara ADIL,bagi duit2 negara yg berada di singapore,US,switzland dan luar negara dibawa BALIK untuk rakyat.
    Pelajaran..diupgradekan jadi the best in asia/in the worla..Adakan balik BIASISWA pada peljar2 bumiputra dan rakyat miskin semua kaum.
    semua menteri kabinet istiharkan HARTA.iSTERI2 pm,MENTERI2 KABINET,gunakan perkhidmatan awam,macam MAS,AIRAISIA,NO MORE JET PRIBADI (macam singapore).
    Br1m diteruskan,jika ekonomi malaysia BAIK,RM di upkan

    sebahagian dari SERVICE yg akan di OFFER oleh PH jika parti2 ph menang PR14 INI.

    Andaikata PH 2X5 macam BN,PR15 NANTI kita rakyat yg bijak akan mengantikan ph pula......
    yang untungnya siapa TENTULAH RAKYAT...


    ...................abup....

    ReplyDelete


  48. Sekarang TITM mendesak kerajaan menubuhkan RCI untuk kes Mamali. Sementara masih ramai lagi saksi yang masih hidup.

    Mana ko may lary. Argentina ke? Ada ladang kuda kat sana kan?



    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus TITM,nanti satu dunia akan tahu puncanya ialah amanat hadi..bos kau juga..

      Delete
    2. Kita tengok siapa yg kena....

      Delete
    3. anon 1553
      zaman la ni saksi hidup tak cukup .... banyak yg merapu lagi penipu .....

      tu yg dah kojoi dlm kuboq tu nanti kena pi cungkei .... nak jadi saksi jugak.....buat siasatan forensik.....

      ini RCI jangan main2.....

      hu.hu hu......

      Delete
  49. SIAPA SOKONG PH MASUK SYURGA
    SIAPA SOKONG PAS MASUK? .................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper16 August 2017 at 16:36

      Masuk Tin Milo

      Delete
  50. En. Shahbudin,
    Memang begitulah yg sepatutnya...
    Yang jadi masalah sekarang, majoriti otak rakyat, khususnya melayu telah didoktrinkan bahawa umno = kera-jaan, kera-jaan=umno....termasuklah pegawai2 kerajaan yg kononya berpelajaran tinggi....tapi tak tahu hak mereka sbg rakyat negara berdemokerasi....demonstrasi mereka tau sangat sangat....ermmmmm...sedihnya....

    ReplyDelete
  51. Saya setuju sebuah suruhanjaya diraja ditubuhkan bagi mengetahui kedudukan sebenar. Banyak perkara yg budak budak yg belum lagi lahir kedunia dok bercakap peristiwa yg depa tidak tahu termasuk yg dok komen dalam sini. Keluarkan semua doc. Biar kita tahu siapa Ibrahim Libya (arwah) sebenarnya.

    Akibat sebuah Amanat yg telah mengorbankan banyak nyawa dan tali persaudaraan diantara umat. Ada atau tidak unsur unsur shia disini. Mengapa saorang ayah yg tidak mengaku anak kepada arwah, saorang ulama yg telah mula sesat sejak berkawan dengan sorang ustard dari alor setaq.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi si Musibatun itu berkuasa, jangan haraplah. Dia hanya berani ngacah-ngacah dan cakap2 belakang...saling tak tumpah macam si puaka Anak HARAM JADAH Kejora.

      Delete
  52. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di mana Kejora @ Kojolla, tak nampak pun kelibatnya. Menyorok dalam kain Semah ker..marah nanti Najib.

      Kesabaran saya dah sampai ke boiling point' menunggu saat untuk eruption. Hari ini saya dah bertekad bulat & berazam nak ajar budak Kejora cukup2...saya nak telanjangkannya supaya semua yg hadhir di sini tahu siapakah sebenar si Kejora puaka ini.

      Tiap kali dia muncul..saya akan libas dia dan cabar bila dia nak jumpa saya face to face.

      Delete
  53. Budok2 umno tak tahu hj Hadi belum batalkan amanat kapir kpd umno... Bermakana mr j kejolla sahabat keidai najib dan seangkatan dengannye masih kapir ikut amanat hj hadi....

    ReplyDelete
  54. parti yang berkuasa je bertukar .. kerajaan tetap kerajaan malaysia, negara tetap malaysia .. zahid pun makan duit negara .. rakyat yang undi zahid .. kenapa zahid tak nak dengar cakap oarang yang bagi makan zahid sekeluarga.. rakyat nak najib letak jawatan .. rakyat nak UMNO mampus. boleh tak zahid jangan jadi anjing najib. tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa cakap...Allah yg bagi rezeki kpd setiap makhluk yg hidup....faham baik2 tu...erti.


      Delete
  55. Sementara peristiwa memali diungkit kembali kita juga tidak dapat lari dari amanat hadi awang. Banyak sudah mempersoalkan samada hadi awang masih berpegang kepada amanat tersebut. Adakah ahli umno masih kafir, sembelihan orang umno haram dimakan, orang orang yg berkahwin dengan jurukahwin orang umno tidak sah berkemungkinan melahirkan zuriat luar nikah dalam kasar anak haram. Ini baru sikit dari amanat nya. Yang jelas duit dari umno tak haram. Boleh sesiapa seperti maulana unknown memberi pencerahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGHH dah batalkan amanatnya sejak Pak Lah jadi PM.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...