Monday, 31 July 2017

ZAHID HAMIDI, TIMBALAN PERDANA MENTERI PALING LEKEH DAN MERAPU


Pada 28 Julai lalu, bermakna genaplah tempoh dua tahun Ahmad Zahid Hamidi menjadi Timbalan Perdana Menteri sejak dilantik pada tarikh yang sama pada 2015 yang lalu.

Beliau dilantik memegang jawatan itu menggantikan Munyiddin Yassin yang dipecat kerana mengkritik Najib Razak dan bertanya banyak soalan tentang 1MDB.

Tidak seperti semua yang pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri sebelum ini, sama ada mereka berjaya menjadi Perdana Menteri atau pengejaran jawatan terkandas di tengah jalan, Zahid Hamidi adalah penyandang paling lekeh dan merapu sekali.

Tidak usah dibandingkan dengan Tun Dr. Ismail, Tun Musa Hitam atau Anwar Ibrahim yang memang diketahui watak, penampilan dan kewibawaannya tidak perlu dipertikaikan lagi, malah berbanding dengan Tun Ghafar Baba dan Tun Abdullah Badawi pun, Zahid Hamidi masih ketinggalan dan berada jauh di belakang.

Zahid, dengan jawatan nombor dua dalam parti dan kerajaan, ternampak tidak dapat membawa dirinya dengan jawatan tersebut. Ucapan dan percakapannya banyak merapu, tidak kena dengan kedudukannya dan ia lantas menjadikan beliau paling lekeh berbanding semua pendahulunya.

Beliau suka berucap dengan memberi amaran, mengangkat jari telunjuk, intonasi yang sedikit mengada-ngada serta banyak fakta yang diluahkannya tidak membina. Amarannya yang banyak diucapkannya pula selalu tinggal amaran saja.

Sebagai Timbalan Perdana Menteri, baik berucap di acara UMNO atau kerajaan, Zahid seharusnya bercakap bersandarkan fakta atau kajian serta berbentuk seruan yang membina mengenai sesuatu perkara yang dibangkitkannya.

Bersama beberapa siri ucapan dan penampilannya yang meragukan sebelum ini, sepertinya tak ubah beliau masih Ketua Pemuda UMNO, menteri biasa atau sekadar Setiausaha Politik saja. 

Serangannya kepada Tun Mahathir Mohamad dengan memperlekeh darah keturunan bekas Perdana Menteri itu adalah gambaran paling lekeh dan memualkan tentang watak dan pemikirannya.

Dengan kedudukannya sekarang, Zahid tidak wajar memperlekeh mana-mana kaum dan keturunan lain, biarkan untuk tujuan serangan politik kepada Tun Mahathir yang sedang bermusuh dengan Najib.

Beliau seharusnya memupuk perpaduan dan mengeratkan hubungan sesama kaum, bukan cuba merenggangkannya dengan komen yang berbentuk hinaan kepada sesuatu kaum.

Tun Mahathir, dalam serangannya kepada UMNO dan Najib, hanya selalu membangkitkan mengenai skandal 1MDB, kecurian wang, negara bakal bankrap dan sebagainya.

Semua serangan itu seharusnya dijawab dengan fakta atau lenggok kata-kata politik yang munasabah, sesuai dengan kedudukan dan jawatannya, bukan dengan mengaitkan susur galur atau darah keturunan yang berbentuk hinaan.

Ia tentunya tidak menghairankan jika menteri di pinggiran yang mengejar perhatian, Ketua Pemuda UMNO atau mana-mana pemimpin yang sedang melobi untuk kenaikan pangkat dan menjadi calon yang melakukan serangan demikian. 

Tetapi jika orang yang bergelar YAB berbuat demikian, budak-budak Tadika pun akan merasakan ia suatu kejanggalan dan tidak wajar dilakukan.

Apakah dengan mengungkit mengenai darah keturunan India Tun Mahathir, ia merupakan jawapan kepada persoalan yang dibangkitkan oleh bekas Perdana Menteri itu?

Apakah manusia yang berdarah keturunan India begitu hina dan tidak boleh dipercayai?

Apakah Zahid Hamidi tiada perasaan kepada kaum dan bangsa lain di negara ini, lalu dengan sesuka hati menghina dan memperlekeh mereka serta tidak malu-malu menunjukkan jiwa perkaumannya?

Jika Tun Mahathir yang berdarah India daripada sebelah bapanya dinilai begitu hina dan tidak boleh dipercayai untuk memperjuangkan nasib Melayu, apakah maksud tersiratnya Zahid juga memperlekeh dan menghina Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj yang ada keturunan darah Siam dan Tun Hussein Onn yang diketahui umum berdarah Turki?

Ataukah Zahid Hamidi sebenarnya cuba memberi gambaran bahawa pesaingnya, Hishammuddin yang berdarah Turki, sebenarnya sama tidak layak dan tidak boleh dipercayai untuk menjadi Perdana Menteri di masa akan datang, seperti juga Tun Mahathir berdarah India yang diperlekeh dan dihinanya itu?

Adakah Zahid Hamidi sebenarnya mengharapkan, beliau yang berdarah Jawa daripada Jogjakarta akan terus berada di hati Najib Razak yang berdarah Bugis dan Perdana Menteri mesti mengenepikan Hishammuddin, meskipun mereka mempunyai hubungan sepupu?

Dalam hal ini, jika pun Zahid Hamidi  bertujuan melobi dan mengampu Najib agar beliau tidak terus dipinggirkan, tetapi sama seperti tidak kena caranya beliau dalam banyak perkara sebelum ini, Zahid Hamidi juga sebenarnya tersilap gaya dalam mengampu dan membodek Najib.

Beliau kini dengan sendirinya semakin mencipta banyak musuh dalam UMNO, selain menjadi liabiti kepada Najib sendiri. (ShahbudinHusin 31/07/2017)

194 comments:

  1. Kahkahkahhh...
    Lawak ah wak zahid ni,
    Dah tu KJ, KPN, Pengerusi Tabung Aji tu dan ramai lagi tak terasa ker? Kahkahkahhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohammed Iskandar Kutty

      Kolej Sultan Abdul Hamid dan Mohammed Iskandar Kutty


      Kolej Sultan Abdul Hamid di Alor Setar ini dibina tahun 1908. Idea membangunkan sebuah sekolah aliran Inggeris ini dicetuskan oleh Regent Tunku Mahmud demi memberi pelajaran serta membawa arus modenisasi kepada orang-orang Kedah.
      Demi memastikan hasrat ini tercapai, Kerajaan Kedah telah melantik yang bernama Mohammed Iskandar (menurut DS Zahid Hamidi ada nama Kutty di belakang nama Mohammed Iskandar) sebagai Pengetua Kolej Sultan Abdul Hamid yang pertama.
      Ya pengetua pertama Kolej yang dianggap antara terhebat dalam sejarah moden Malaysia namanya Mohammed Iskandar. Bukan John. Bukan Patrick. Bukan Hamidi. Namanya Mohammed Iskandar. Dikatakan berketurunan Malabari dari India.
      Kini sudah lebih 100 tahun Kolej Sultan Abdul Hamid berdiri di utara. Ianya dianggap antara institusi teragung di utara Semenanjung Tanah Melayu kerana melahirkan ramai tokoh dari pelbagai lapangan. Justeru kerana pengorbanan seseorang bernama Mohammed Iskandar menjayakan dan melaksanakan cita-cita membina suatu Kolej yang hebat.
      Iya Si Malabari itulah.

      (Baca selebihnya di sini...
      steadyaku-steadyaku-husseinhamid.blogspot.my/2017/07/mohammed-iskandar-kutty.html?m=1)

      Delete
    2. Umno dah betul2 panik. Tingkah laku pembela2 najib lahanat dah tak ikut skrip.

      Setiap kali mereka buka mulut yang keluar hanyalah ayat2 bodoh yang makan diri sendiri.

      Delete
    3. Belum nampak masa depan Malaysia yang cerah di bawah pimpinan sedia ada.

      Pelapis terbukti mereka yang lebih buruk dan teruk. Berundurlah jika tidak layak. Nak sebut BLUE OCEAN STRATEGY pun tergagap dan silap.

      UMNO dah tak boleh diharap. Bangsa Melayu perlu pemimpin yang berkaliber. Bukan suka dedah IC dan hal peribadi sebab anda pegang telur Ketua Jabatan Pendaftaran Negara.

      Zahid perlu berambus dan dilucut kewarganegaraan.

      Delete
    4. Menghangatkan lagi perbahasan mengenai susur galur keturunan Tun Dr Mahathir Mohamad, sebuah portal pro-Umno mendakwa bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah individu yang mula-mula sekali mendedahkan bekas perdana menteri itu berasal dari Kerala, India.

      Mykmu.net juga memuat-naikkan sebuah video yang memaparkan Anwar mempersendakan keturunan bekas bosnya pada sebuah ceramah.

      “Ia adalah Anwar yang mula mula sekali dedah asal usul keturunan Mahathir selepas pemecatannya dari jawatan timbalan perdana menteri tahun 1998 – buktinya ada pada video di bawah.

      “Sebelum itu, cerita Mahathir asal Kerala dan berketurunan Kutty ini ibarat rahsia umum dalam Malaysia, tambah pula Mahathir malu nak mengakuinya.

      “Sejak didedahkan Anwar, asal usul Mahathir jadi bahan ketawa dan jenaka politik di kalangan penyokong pembangkang/Pakatan - ironinya, puak sama yang mengutuk kenyataan (Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad) Zahid (Hamidi) hari ini,” katanya.

      Menjelang akhir klip video sepanjang 18.52 minit, Anwar memberitahu hadirin bagaimana Mahathir sendiri pernah mempertikaikan pemberian kewarganegaraan kepada bukan Melayu.

      "Betapa bodohnya, cuba tanya Mahathir, dia dari mana?" soal Anwar sambil disahut oleh orang ramai yang menjawab, "India, Kerala".

      Portal itu mengulas ucapan Zahid, semalam yang mengundang bidasan kerana mengungkit sejarah Mahathir yang berketurunan India.

      Zahid, yang juga menteri dalam negeri, menunjukkan salinan kad pengenalan (IC) Mahathir, yang memaparkan namanya sebagai "Mahathir a/l Iskandar Kutty".

      Sambil memegang telefon bimbit dan menunjukkannya kepada hadirin, Zahid berkata, "Ini IC biru dia dulu. Nama dia Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty. Nombor IC biru dia […] Ini yang dihantar oleh ketua pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)."

      "Betullah dia kata kita ni mudah lupa sebab dia anak laki-laki Iskandar Kutty,"

      Mengulas lanjut, Mykmu berkata, ia tidak faham dengan apa yang heboh sangat dengan pendedahan Zahid kerana ia bukan sesuatu yang baru.

      “Benda baru ka yang didedahkan tu? Bukan semua orang dah tahu dah ka? Datuk Seri Zahid hanya mengesahkannya saja dengan fakta.

      “Paling kelakar tu bila ada kata pendedahan itu sebagai menghina, menghina tang mana pula?


      Delete
    5. blog mykenut dah xlaku..semah badak je yg baca

      Delete
    6. menghina sebab mengulangi nya kali kedua.

      kali pertama sebab orang memang tak tahu. Dan Anwar membawa isu tersebut kerana Mahathir mempertikaikan memberi kewarganegaraan mungkin kepada adik angkat nya?

      Apa tujuan Zahid menghebohkan nya kali kedua?

      Delete
    7. Diyo dah capai Tpm, ko molopong jo Budin2

      Delete
    8. Kira keturunan jawa lagi lakmatlah menjadi pengapo.penjilat.suka makan lendir.suka hisap telor pada penyamun yg berkuturunan bugis..kesian jawa asyik kena gebang jer .bodo melatunla zahix ni kan...macamna org tempat dia bole undi spesis bangang ni

      Delete
    9. Anon18.49,
      Ha yolah cakap orang puteh cam bangang buek malu dopan orang bosar satu dunio mandang mentori Malaysia cam palat.

      Yang ese tak buleh lupo dio dah jumpo pak arab yang bagi derma kek orang kayo. Patut ea derma bagi kek orang miskin. Ni tak, dibagi kek orang yang dah memang kayo. Tak ko cilako namo ea. Mampuih yo elok ea.

      Ekau jangan memain jang, blog ni ponoh ngan orang Pakatan serato tompek lam Malaysia ni. Kok mampuih kau tak sudah kono hobin.

      Delete
    10. Tpm dah berjaya alih isu. Mohon tuan blog balik ke trek matlamat utama perjuangan, Bn wajib ditumbangkan.

      Delete
    11. 16:29,
      Analogi mudahnya beginilah...

      Khalid Al-Walid adalah character yg pernah memburu & bercita2 membunuh Rasulullah saw.
      Bila beliau memeluk Islam, cinta beliau pada Rasul hinggakan setiap peperangan yg tercetus pun beliau sertai, kini bagi pihak Islam & jadik watak panglima perang yg digeruni.

      Adakah masih menjadi buah mulut Rasulullah menyindir2 Khalid atas dosa silam beliau yg hendak membunuh baginda...?

      Delete
  2. Satu lagi yang mungkin tuan Admin terlupa ....siZahid ni adalah PEMBOHONG NO WAHID.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka zahid hamidi membohong makan diri. Lama2 membohong kau pun turut jadi pencuri macam Najib. Agaknya begini kaum umno kot?

      Delete
    2. Kenapa marah? Kalau betul TDM tu mamak mengaku sajalah. Bukan erti mamak tu hina. Hina atau mulia bergantung banyak pada hubungan kita dengan Allah dan sesama manusia. Kan blog ni juga yg sibuk hina mamak baru ni bila DSN umum mamak tu bumiputra? Benci dah buat akal kita benar2 tertutup. Kita dah tak sedar percanggahan apa yg kita buat dgn apa yg kita buat. Malas nak sebut istilah untuk org sebegini. Kini blog ini penuh caci hamun terhadap DSZH dan kononnya UMNO yg suka caci. Muhasabahlah....

      Delete
    3. Bila zahid buka mulut, tin kosong jer bunyinya. Sekarang bukan tin kosong lagi, taik jer yg keluar. Bila zahid berbunyi, kena cari pelindung elak terkena taik yg keluar dari mulutnya.

      Delete
    4. Tak ada siapa yang menghina India Muslim. Yang jadi persoalan ialah bila Najib senang-senang istihar dia orang bumi tanpa ikut peraturan. Menipu dan memberi janji bermadah pada seseorang itu yang dibangkitkan.

      Entah-entah Najib yang tersorong-sorong nak mendekati Persatuan India Muslim yang dah bertahun bertapak dan bergerak sendirian.

      Habis kalau betul lah Mahathir keturunan Kuttu, kenapa Zahid jadikan isu ?

      Masa Mahathir PM lagi semua sudah tahu asal usul Mahathir. Sebelum Zahid dedahkan mengenai keturunan Mahathir, macam-macam tohmahan di buat keatas Mahathir. Penipu lah, putar belit lah, .. tak boleh di percayai.

      Tomahan tersebut di kaitkan dengan Forex, Perwaja, ..dan untuk menguatkan lagi sifat Mahathir sebagai tidak boleh di percayai maka guna lah keturunan asal Atok Mahathir.

      Siapa yang mengaitkan sikap menipu dan kaki belit dengan keturunan ? Sedangkan dalam UMNO ramai yang berasal dari Mamak.


      Delete
    5. Ya anon 1307
      Memang begitulah sebenarnya perangai umno sejak DULU KINI DAN SELAMANYA . Oleh itu, Mulai saat ini , marilah kita khabarkan kepd seluruh ahli keluarga jiran tetangga dan masyarakat melayu bahawa pemimpin umno telah menipu kita sepanjang zaman pemerintahannya menyebabkan majoriti bangsa melayu ibarat hidup segan mati tak mahu.

      Delete
    6. Tun M tak marah pun...yang marah rakyat biasa tengok gaya seorang TPM yang dikatakan mempunyai PHD boleh buat penghinaan terhadap seorang tokoh hebat Malaysia . Jawa totok dia tu hebat samgat ke?

      Delete
    7. Parok dan punoh institusi kerajaan bawah Najib dan Zahid. Sepatutnya jadi non partisan dan neutral tak kira parti.

      Ketua Jabatan Pendaftaran Negara wajib kena tindakan tatatertib sebab dedah hak peribadi Tun M. Bukan saja dedah malah guna untuk parti pula.

      Tak ada lagi rakyat atau pelabur boleh percaya pada institusi kerajaan Malaysia.

      Hak peribadi dan undang-undang dicabul pihak berwajib sendiri! Sangat memalukan.

      Delete
    8. Mr j,
      Zahid adalah TPM, kenapa nak berbohong sesuatu yang nyata.
      Jika zahid berkata tun adalah keturunan mamak kutty, maka ya benar..
      Tetapi zahid telah berkata nama tun adalah MAHADHIR A/L ISKANDAR KUTTY. Dimana zahid mendakwa mendapat maklumat dari JPN. Maka ini adalah pembohongan nyata dari seorang TPM.
      Zahid telah menghina dirinya sendiri.

      Delete
    9. Telah terbukti berulang kali , para pemimpin BN yang ada masa kini semua jenis haprak .

      Pembohong , penipu , cakap berputar belit . Termasuk Mr . J .

      Jikalau kamu pernah membaca buku 'A Doctor in the house ' , ada di nyatakan datok Mahathir dating dari India .

      Buku itu di lancarkan olih Mahathir sendiri . Jilid yang ada pada saya pun di tandatangani olih Mahathir . Adakah Mahathir akan melakukan semua ini jika kenyataan tentang dirinya di dalam buku itu tidak benar ??

      Delete
    10. zahid ni nak bohong pun tak smart
      ntah pegawai jpn mana la dia rujuk

      dlm buku tun M doktor umum pun dah dinyatakan sendiri oleh tun.
      bacalah

      Delete
    11. Terlampau beriman dgn TDM nampak. Walau TDM terbalit berbagai skandal yg rugikan rakyat ratus billion. Belum sebut runtuhkan institusi seperti kehakiman. Taksub nak jatuhkan kerajaan.....kitar semula pemimpin yg dulu hendak dibuang melalui reformasi kerana dikatakan korup....

      Delete
    12. Mr j..ko ni bangang ke apa..yg bannyak scandal si najib ..kes bunuh altantoya, samun duit raktyat, semah shopping, anak najib jadi dj disco, maki orang..satu keluarga problem

      Delete
    13. Mj

      Ajaran laki kau kot yg berimankan selain daripada rasullallah.

      Dah jauh sgt kau ni sesat dan menyesatkan.

      Delete
    14. Hahaha saya sudah cakap dari mula lagi apabila Mdm Jubor mengkomen di blog Tuan Budin, dia cuba berselindung di dalam komennya kononnya dia ini berhujah dengan bersopan dan berpelajaran dan adalah seorang yang neutral.
      Hello mdm jubor saya sudah beri amaran pada kau yang kami di blog ini semuanya bukan tidak berpelajaran. We can smell u from kilometers away. U smell shit, perhab's from jho low after u lick his arse.
      Sekarang sudah jelas binatang ini pendedak. Speciesnya saya kurang pasti. Munkin lembu atau babi. Tetapi paling jelas terang dan bersuluh dia ini pengkhianat bangsa dan negara. Kerana dedak biarlah rakyat menderita. Neraka adalah tempat paling sesuai untuk dia dan binatang sekumpulan yang sewaktu dengan dia.

      Delete
    15. Mr j jamban gi sibuk sokong penyamun apa dapat...projek ker..elokla kau dgn najib sama lah lama kampung trgadai..najisb ni perangai macam pak pandir nampak hebar tapi penakut ajak debat lari...semua ahli umno sebijik j jamban tak telor.dayus takut bini macam najib..bugis penyamun

      Delete
    16. Memang zahid tpm penipu besar. Dah banyak bukti keluar, memang zahid kaki temberang. Dari cerita tengok cek 2.6b, jumpa pak arab, bukti syiah gred a, dan banyak lagi la temberangnya sehingga yg terbaru pasal tdm dan juga krim. Kalu jadi pm, habis semua rakyat kena kencing, serupa pm sekarang juga. Auta je lebih, hampehhh

      Delete
    17. Mr Jebon Jamban at 13.51............Tun M tak pernah nafikan hal keturunan dia.  Memang dia sendiri pon ngaku keturunan mamak dia.

      Tapi yg orang di sini pelik ialah sikap Zahid dengan lenggok bahasanya menghina keturunan Tun M.  Itu yg orang persoalkan.   Sesuai ke sikap gitu dalam sorang pemimpin???   Ini macam ke sikap pemimpin no.2 Msia??

      Apa dah tak der point lain ke nak balun Pakatan sampai kena guna isu darah keturunan org???

      IC Tun M dicatit.....Mahathir bin Mohamad.........mana ada Mahathir a/l Kutty.  Tolong siasat hal ni betol2 dulu  sebelom cakap depan orang.

      Apa mulia sangat ke darah jawa???  Kalo jawa boleh terus masuk syurga ke???   Tak payah dihisab???   Apa hina dan rendahnya keturunan lain???

      Takkan tak tau.....Allah swt jadikan manusia berbagai2 keturunan dan bangsa.  Jadi kenapa nak sebut2 hal keturunan orang???

      Ini macam cara nak pupok semangat muhibbah antara kaum???   Belom apa2 dah soalkan darah keturunan org.   Ni bukan cara perpaduan kaum.......tapi ini  cara nak bahagi-bahagikan org ikut class  keturunan.

      Kalo datang dari mulot org biasa aku tak kesah sangat derrrrr...........tapi ini keluar dari mulot pemimpin no.2 Msia...!!!   Huuuhhh....macam tak caya jer weiiii....!!

      Kalo hari tu tak sebut pasal keturunan Kutty tu....tak boleh ke???   Mamposss ke kalo tak sebut???

      Apa pon bagi aku dan rakyat yang waras, kami berterima kasih pada Mahathir Kutty.......kerana org tua tulah nama Msia disegani dunia.  Pemimpin2 dunia hormat pada keturunan Kutty lebih dari jawa dan bugis.

      22 tahun pesat dgn macam2 pembangunan.  Rakyat Msia jadi saksi.........dari negara pertanian (agriculture) kita berubah ke perindustrian.  Banyak pelabur asing bukak kilang2 di serata Msia dgn memberi peluang pekerjaan pada rakyat Msia. 

      Ko apa tau Jebon......masa tu tah2 ko masih di Luh Mahfuz lagi.  Tak pon tengah pakai pampers lagi.  Berak pon orang cebokkan.... Pooodaaahh..!!

      Tun Mahathir bukan malaikat, Nabi pon bukan......dia pun buat silap macam kita  jugak.........tapi silap Tun M taklah sampai menggadai nasib rakyat dan negara pada org asing.  

      Tun M sekali2 tidak akan perjudikan nasib bangsa........apalagi nak jahanamkan segala pembangunan dan kemajuan yg dia sendiri bina dan bangunkan selama 22 tahun.

      Tolong bukak mata ko macaiii Jebon  Jamban........masih ada nak putaaarrr lagi????

      Delete
    18. Mr J at 13:51,

      "Kenapa marah? Kalau betul TDM tu mamak mengaku sajalah."
      Siapa yg marah.
      Tak rasa terhina pun TDM keturunan mamak.
      Penghinaannya, bila disebut Mahathir "a/l" Iskandar Kutty.
      Bapak TDM = Mohammad dan ber"bin".

      "Bukan erti mamak tu hina. Hina atau mulia bergantung banyak pada hubungan kita dengan Allah dan sesama manusia."
      Setuju.
      Cakap kena serupa bikin.
      Habis, kenapa Mr J asyik cerita tentang ketuanan Melayu. Kenapa diulang2 ungkapan cina cauvinist. Kenapa perlu rasist...?

      "Kan blog ni juga yg sibuk hina mamak baru ni bila DSN umum mamak tu bumiputra?"
      Tak hina pun.
      Yg dipersoalkan, taraf kerakyatan/bumiputera, perlu sejajar spt yg termaktub dlm Perlembagaan.
      Bukan main hentam keromo, asal shj memberi manafaat utk raih undi memenangkan BN.
      Kaedah sebegini = penyelewengan.

      "Benci dah buat akal kita benar2 tertutup. Kita dah tak sedar percanggahan apa yg kita buat dgn apa yg kita buat. Malas nak sebut istilah untuk org sebegini. Kini blog ini penuh caci hamun terhadap DSZH dan kononnya UMNO yg suka caci. Muhasabahlah...."
      Cuba skrol ke bawah & amati komen chai 13:59.
      Mohon Mr J tengok gaya bahasa ulasannya.
      Sila ambil maklum, persepsi "kononnya UMNO yg suka caci" spt yg ditunjukkan anon 13:59 bukanlah omongan kosong & bukannya "konon"...
      Ditekankan semula - cakap kena serupa bikin.
      Tak mahukah Mr J nasihati beliau....?????

      Delete
    19. Adoiii...!
      Ha ha ha...
      Kena checkmate lagi Encik J ni.
      Tak usah nak bercatur2 lagilah Encik J.
      Asyik kena belasah dgn hujah berilmiah je...
      Tak serik ke muka selalu jadik merah padam...?

      Delete
  3. Zahid ni mmg jenis bodoh x bole d ajar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid ni bukan saja bodoh tetapi mempunyai hati yang kotor dan jahat.

      Delete
    2. Ini pemimpin yg nak jadi PM?? Alamat haru biru negara bila dia hina dan tindas pelbagai kaum selain keturunan dia.

      Fyi zahid, kau tak layak jadi pemimpin pun, kecuali memimpin keluarga kau. Kau contoh yg amat tidak sesuai - kau gemar menghina org lain, bangsa keturunan org lain, mgkn jg kau suka menghina fizikal org lain. Kau dan umno kau adalah contoh ketam dalam bakul yg kau sebut tu.

      Delete
    3. Mulia sungguh anon anon ini. Mempertahankan TDM kerana dituduh mamak dan mahu org UMNO bersikap mulia dan tidak menghina. Baguslah niat tu. Tapi ada tenguk cermin tak? Tenguklah berapa banyak caci dan hina terhadap DSZH. Untung DSZH - habis dosa dosanya diangkut puak taksub buta pembangkang.

      Delete
    4. Mr Jebon, tengok dulu muka engkau sendiri depan cermin.

      Delete
    5. Sudahlah bodoh plus sombong pulak tu

      Delete
    6. Mr. J

      Wak Jowo Jahid Komidi kini berada pada tahap tertekan yang amat serious . Apa yang di lakukan , apa yang di katakana hamper semua tiada bersangkut paut dengan jawatan yang di peganganya . Dalam keadaan tersedak yang amat sangat ini , bermacam macam lontaran percakapan yang tidak logic akan keluar dari mulut dia .

      Bahkan ketiga tiga walaunta yang duduk di atas iaitu Najib , Jahid serta Hishamuddin seolah olah berada di alam halusinasi . Mereka ini seolah olah mengeluarkan kata bukan melalui mulut ,tetapi buntut .

      Episod terkini , Jahid ni tengah sibuk menghentam Mahathir yang berketurunan India Kerala . Mungkin Jahid terbawa bawa akan rentetan bos dia yang memperkecilkan jasa Mahathir selama 22 tahun menerajui Negara ini !

      Tetapi otak Jahid yang sedang berkecamuk ini tidak pula kedengaran mengatakan atau menimbulkan syak wasangka serta memandang remeh individu individu sekapal Mahathir yang mengelilingi dia . Tak payahlah saya sebutkan nama nama mereka kerana manusia yang bodoh saja tak kenal mereka .

      Punyalah sakit taraf kronik otak Jahid ni hingga berani memberi kata dua kepada operator KRIM iaitu Mydin . Kasihan saya melihat Mydin di buli olih Najib di dalam memenuhi nafsu Najib terhadap brand 1Malaysia . Melihat lokasi serta 'set~up' KRIM , dari awal lagi saya sudah jangka ia akan gagal . Jikalau saya berada di situasi Dato Ameer , saya akan pulangkan KRIM ini kepada Najib .

      Delete
    7. Macam mana Mesyuarat Umno tapi masih meracau nama Tun M? Najib dah tiada aura ke? Kasihan Najib.

      Mungkin dah tahu sabotaj besar-besaran terhadap Najib dan pimpinan kleptokrasi akan berlaku PRU14?

      Undi PROTES MELAYU ISLAM bakal jadi tsunami PRU14?

      Delete
    8. Hukum mana yang dosa seseorang boleh berpindah kepada orang lain?

      Sesiapa pun termasuk budak-budak akan marah kalau masa bergaduh sebut nama emak bapak.

      Delete
    9. Mr j

      Kau faham tak erti beriman tu apa?

      Jgn suka2 menggunakan perkataan tu oleh kerana terlampau seronok sgt.

      Tergelincir akidah dah tu.

      Kalau nak berpolitik tu berpolitiklah tak ada masalah mr j oiii. Tak ada siapa yg larang. Tetapi jaga bab akidah ni. Jgn dibuat main.

      Delete
    10. Mdm jubor ini binatang manalah ada agama. Usahlah kamu semua memberi nasihat, tiada guna. Kakau sudah berotak binatang maka macam mana usaha dia berfikir keputusannya tetap beralah binatang. Mesti di hantar kepadaa dog whisperer K9 ini.

      Delete
  4. Khairulryezall a/l osman31 July 2017 at 12:16

    Hidup shahbudin, LAWAN TETAP LAWAN!

    ReplyDelete
  5. Tuan Budin,

    Sedikit pembetulan, sekalipun ibu Tunku berketurunan Siam tapi Tunku sendiri adalah anak raja Melayu. Keturunan adalah mengikut nasab sebelah bapa. Tunku punya darah Siam tetapi bukan berketurunan Siam.

    Selain itu, saya sokong kesemua isi kandungan tulisan tuan Budin.

    Zahid adalah seorang Jawa totok yang tumpul akalnya tetapi bernafsu besar selain tidak sedar diri.

    Bapa Tun M, Mohamad bin Iskandar dilahirkan di tanah Melayu pada kurun ke 19 sedangkan ibu bapa Zahid lahirnya di tanah Jawa.

    Siapakah lebih berhak memanggil dirinya anak Malaysia berbanding Tun M dan Zahid, dan siapa pula yang keturunannya lebih berjasa di antara keduanya.

    P/s - khabarnya Wak Jahid semalam dirundung kegelisahan disebabkan pernyataannya itu menjadi bola tanglung bagi dirinya. Golongan berdarak mamak DKK merasa marah padanya dan mereka yang berdarah Jowo pula beeytlepas diri darinya.

    Itulah akibat apabila mulut berjalan dulu daripada otak.

    Sudahlah itu, menipu pula mengatakan nama dalam IC Tun M adalah s/o Iskandar Kutty.

    Kasi malu semua yang berketurunan Raden saja ini Wak.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau si Zahid ditimpa musibah semalam pun memamng dah munasabah benar dah...mmalah itulah doa kami penyokong Tun dan termasuk saya terhadap sikap dan mulut jahat siZahid .

      Delete
    2. Here are the facts about Tun Mahathir Bin Mohamad Bin Iskandar :
      Yang datang dari Kerala bukan Ayahanda Tun.M tetapi Nenda Tun.M bernama Iskandar.
      Kerala adalah bukan Bangsa asal India tetapi berketurunan Yaman.
      Iskandar ( Nenda ) berkahwin dengan Siti Hawa Dari Johor maka Lahirlah Mohamad pada 1881 di Pulau Pinang.
      Mohamad pula berkahwin dengan Wan Tempawan Bt Wan Hanafi maka lahirlah Tun.M @Che Det.
      Che adalah kerana Wan berkahwin dengan rakyat kebanyakkan.
      Nenda ( Iskandar ) di datangkan oleh Syarikat Hindia Timor ( British ) untuk mengajar Bahasa Inggeris di Istana.
      Manakala Mohamad adalah Pengetua Pertama Kolej Sultan Abdul Hamid di Kedah.
      Perlu telititi salasilah dan wasilah asli sebelum memuatnaik status keturunan seseorang tanpa kepastian sendiri.

      Credit Dt Key Marzuki

      Delete
    3. Betul. Kat facebook hari ni viral ucapan zahid. Komen2 hampir 100% hantam dia.

      Delete
    4. Zahid pun keturunan raden..raja lah jugak tu...tapi bukan semua yang boleh pakai..yang ni(wak jahid) adalah contoh tak boleh pakai..wat malu bangsa sendiri dengan menghina bangsa orang lain..hampeh!!..

      Delete
    5. tun M sikit pun tak tergugat dgn kenyataan bodoh dan hina si zahid ni
      tun M dah above them all

      Delete
    6. Kesian sungguh kat zahid ni. Dah kehabisan modal rupanya.

      Hajat ingin memeluk gunung tapi sayang tangan tak sampai.

      Maka jadilah punggok yg merindukan bulan sahaja. Siang tidur malam berjaga

      Delete
    7. Bro John Doe rakan seperjuangan...........bukan deme tipu nama IC Tun M.......tapi puak2 ni memang tak reti bahasa sepatah haram pon........Freehold dgn Leasehold pon tak tau nak beza.......sign pon sign buta jer yeoooppp......

      Jadi janganlah kita herankan benor deme tu.....

      Salam perjuangan yeop.

      Delete
  6. Setuju dgn budin. Byk lg contoh yg boleh disenarai.

    ReplyDelete
  7. ssshhhh... jawa sedang sabotage bugis secara halus dari dalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...baeeek punya...

      Delete
    2. Ataupun Jowo sedang membodek Bugis untuk mengeyahkan Turki dari persaingan?

      Akhirnya ini Jowo, Turki dan Bugis ketiga-tiganya akan tumbang.

      Akhrinya Mamak Kerala yang dihina mereka juga yang akan menang in shaa Allah.

      Delete
    3. perlawanan 3 penjuru kalah mati...yang penting Najib dah kebas 2.6 billion dahulu...huhu...

      Delete
    4. Bro semua, korang tahu tak sejarah dulu yang jawa dan bugis pun pernah berperang..mana boleh baik depa ni..

      Delete
    5. He...He...He...Aku pun keturanan KUTTY gak...Cicit MAMAK MADEY KERALA KUTTY ....yang kuat main judi tuuuu.....

      Delete
    6. 1325, kitaorg tak tanye pon..

      Delete
    7. 1325 kau bukan manusia. Kau makan dedak tentulah binatang. Sorry ya tak bokeh jadi kutty. Mungkin boleh bagi markah kesian pada kau.
      Da Pigs umngooookkkk ainkkkkainkkkkooinykkkk kahkahhhkahhhh

      Delete
    8. Dulu 22 tahun kita duk bergayut bawah ketiak mamak kerala. Tak mamposss pon......ok jerrr.....

      Sekarang ni ada yg mati terjun Jambatan Pulau Pinang siap tinggalkan nota......hidop tetekan susah cari rezeki......denda compound pon tak mampu nak bayar.

      Apa cerrrr...???

      Delete
  8. kalau tengok beberapa sumber dari blog di internet... IC Tun Mahathir No 2232519 tiada pun nama kutty? Zahid ni dia menipu atau salah tengok IC orang lain...atau IC dia sendiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fikir lah sendiri wahai tuan2/puan2, orang yang kata pernah berjumpa dengan tok arab yang bagi derma 2.6 billion? Boleh percaya?

      Delete
    2. Bro Tatang Ka.....sah2 cakap air lior basi tanpa bukti hitam putih tak boleh diterima....Kalo dalam mahkamah sah2 kena rejct.

      Salam perjuangn bro....

      Delete
  9. Orang umno dan pemimpin umno sudah kekering isu.Isu keturunan pula di jaja.
    Memalukan...

    ReplyDelete
  10. Kepada saudara2 yang mungkin masih belum tahu ,sila keyoutube ...inteview dengan Zahid Mat Ariff.Kesah siZahid komedi dengan Tun.....mantab beb!!.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang terbaik. Gila berani mamber.

      Delete
    2. Bro Smart Pomen.....selamat kembali bro...
      Harap dapat singgah sini selalu macam dulu.

      Bersatu kita !!!
      Salam perjuangan yeop.

      Delete
  11. Bukan zahid sorang skang ni yg bercelaru otak dia, boleh kata satu kabinet x tentu arah. Tengok najib bos dia sudahlah. Promote 1malaysia, tapi dlm masa yg sama bermain isu perkauman.melaga lagakan cina ngan melayu. Perkara mcm ni x spatutnyA kuar dri mulut pm dlnegara majmuk cam malaysia ni

    ReplyDelete
  12. Tun senyum je. Baru presure sikit umno terus melatah. Satu dunia tahu tpm bohong tentang arwah Iskandar.

    Apa lagi Tun nak buat lepas ni kan?
    Jeng jeng jeng.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAK PI LERRRR MADEYYYY...SIAPA NAK TERIMA KO MASUK UMNO 2 KALI...BERAMBUS LAGI BAIK.....LAGI PUN DAH NYANYUKKKK....ORANG TAK NAK TERIMA DAH....PARTI FUKATAN HPRAK JER ANJING KURAP BELAAN DAPIGS BOLEH LERRRR....

      Delete
    2. Yg kau panas tetiba ape hal.... x dapat tulang dengan dedak ker.

      Delete
    3. Gila apa nak masuk UMNO sekali lagi? Lepas ini UMNO dah tak ada. Dah mampos dahh...

      Bagus jugak kalau Mahathir nyanyuk .. apa yang dia cakap pasal Najib dan Rosmah .. tak boleh lah ambil hati atau saman orang tua nyanyuk


      Delete
    4. 13.12.....dari mana ko dapat cerita Madey nak masuk umno balik ni??? Nenek ko cakap ke atau toyol dan badaaakkkk yg cakap???

      Apa ada heran dengan umno??? Blaaahlah luuuu perasan orang lapaarrr nak masuk umno.

      Setakat kabinet kayu......rumah aku pon ada..!!!

      Delete
  13. Assalamualaikum, saya pun sendiri keturunan cina. Belah Mak. Setakat ni no problem. Belum pernah Kawan Dari ahli Umno Yg memhina, mengungkit atau Yg tak sepatutnya. Nampaknya ahli lagi matang Dari Yg Diatas. Sampai kalau org cina tak kenal, kalau Jumpa masa kerja pasarraya dulu nak Minta apa2 terus bantai cakap cina. Marah atau tak Suka mcm mane pun. Even bergurau pun,elak kan sebut keturunan org. Ada Yg tak bleh terima benda2 mcm tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lah yang di maksudkan satu penghinaan pada kaum India samada yang muslim atau tidak.

      Majoriti atau hampir kesemua orang melayu tak suka di kaitkan dengan keturunan India atas sebab yang telah di ketahui umum.

      Melayu yang emak bapak nya cina tidak menjadi ejekan. Mak bapak orang asli pun masih lagi orang tak mengejek-ejek.

      Tapi kalau kata Emak Bapak asal nya India ianya seperti satu penghinaan dan ini lah tujuan jahat Zahid.

      Zahid yang menghina India Muslim. Jika tidak Zahid perlu jelaskan mengapa dia buat pendedahan tersebut?

      Delete
  14. Sebelum lupa. Hari ni Kat blog celah gelegar Ada Saturday berita tentang Arwah Nik Aziz bercakap tentang Tun keluar Umno zaman Pak Lah. Emmm, sape ade what up atau face book ke atau ape2 la. Hadi, nik abduh, atau seangkatan dgnnya. Tolong....

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He...He...FATWA Anwar Al Jubori Ketua PELIWAT ko tu dah keluar pasal MADEY......elok lerrr tuuuu...sama kena LIWAT....

      Delete
    2. Maaf tak nak cakap dgn org takde otak. Titik......

      Delete
    3. Maaf ko diterima Pomen Kapcai....Titik...

      Delete
    4. Eh,sori simen. Tuhan marah kalau sombong.. Takpe la Aku cakap la dgn Ko ye. Asik kena maki dgn org je. Takpe Aku cakap elok2, Ko sihat. Dah dpt kerja ke atau still harap dedak. Teruskan la keje bancuh simen tu. Janji halal. Jgn A9 punya Pasal sanggup kena maki. Tgk Aku. Beli oppo A37 pun kena kumpul duit. Takpe Janji seronok. Walau murah tgk Ko boleh borak dgn Aku lagi. OK OK OK. Cakap ape nK cakap. Aku Kawan kang ye. Ade keje ni. Aku tinggal ber2 je Skang. Yg 1 Dah balik Indonesia.

      Delete
    5. Ler... Ko mengaku takde otak.

      Delete
    6. Dah la. Layan Ko keje Aku tak siap. Ko boleh la mkn dedak. Aku kena makan nasi. Dari dulu Aku cakap Cari kerja. Taknak Dengar. Tgk sumbat dedak. Sampai otak pun Dah takde. OK la. Jumpe mlm kang. Bye. Simen Cari otak dulu baru sembang dgn Aku.

      Delete
    7. He...He...He....MEROYAN....atau MENYALAK macam anjing kurap belaan Dapigs....Smart Phone....Tak main lerrrr Oppo.....ko tu otak Udang...buat sambal pun sodap......

      Delete
    8. Otak dia terjatuh ke dalam cement mixer semasa dia sdg bancuh cement.

      Otak yg skrng ni mat pork yg tolong cari.

      Delete
    9. Orang Bulan dah Mai....sorang lagi Anjing Kurap Belaan Dapigs.....elok lerrr tu berkawan dengan To' Kong Dapigs....

      Delete
    10. Yang mempertahankan wak jahid ni mesti Jawa totok tiada otak.. Iskandar kutty yg hina tu dubawa British untuk nemajukan bangsa melayu..jawa datang sini hanya bersampankan 1 biji kelapa..sedar lah diri..siapa yang mudah lupa?

      Delete
    11. Sapa yang sokong umno syaratnya mesti ada mentaliti perkauman..rasis bangsa,agama sempit dah ketaksuban yg melampau..walau pada hakikatnya byak yg islam ajar tak dia dan keluarganya..

      Delete
    12. *tak dituruti dia dan keluarganya

      Delete
    13. sian macai ameno..menyalak geng K9 ni..taula pakai samsung a9..mcm anjing kome

      Delete
  15. Saya separuh darah melayu (bapa) separuh darah cina (ibu). Tak pernah ada masalah dgn kedua-dua belah pihak keluarga. Keluarga kami besar.
    Zahid hamidi.....kau nak kami ajar kau? Manners dan tatatertib kau zero.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu semua darah campuran. Aku campuran melayu, jawa, bugis dan cina.

      Delete
  16. India Muslim yang asal akan mengguna kan Nama Arab ( Muslim ) dan di ikuti dg nama bapa menggunaka BIN atau IBNU atau BINTI dan bukannya ANAK LELAKI atau S/O atau D/O,

    Orang India muslim bangga dg penggunaa BIN atau BINTI atau IBNU, kerana mereka Islam sejak seribu tahun lepas


    India Muslim

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pula , belah emak siam/cina. belah bapa minang/batak mendailing(rojak).

      masa berseloroh dgn rakan2, setengah drpd mereka ngaku yg mereka suku jawa, ada yg suku sunda ada yang suku bugis. bila mereka Tanya, saya jwb yg saya 'sukumaran'.

      ketawa besar mereka !

      Delete
    2. Bro....nasib tak tigasuku...hehe

      Delete
  17. Wak Jahid!

    Kue iku sopo?...wong opo celeng?
    Gendus...maleng?

    Omongan mu kok koyok wong edan....goblok.
    Geteh mu opo warna ne?...opo ijo?....geteh mu kan abang koyok geteh kabeh wong...tapi kok omongan mu koyok wong geteh celeng.

    Jahid...ojo pikir kue aie wong jowo....aku yo jowo.

    Celeng!
    Maling!

    Anak Jawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He....He...Wak Jowo Totok si JIDIN dah meroyan.....Kepalo Teleng.....

      Delete
    2. Anon 1330

      Ko tau tak ape 1321 cakap?....kalo tak paham jangan komen....kamu tu yang teleng.

      Goblok!

      Delete
  18. Zahid ni mmg x layak jadi sesiapa pun. Seingat saya beliaulah yg terawal berpaling tadah mengkhianati anwar walaupun sebelum itu melafaz ikrar utk tenggelam timbul bersama anwar. Byk telinga yg mendengar lafaz ikrar beliau. Otai reformasi bleh mengesahkan hal ini. Org seperti x boleh disandar harapan. Jauh sekali utk membela nasib rakyat

    ReplyDelete
  19. Ketua pengarah JPN negara mana yg bagi maklumat nama Tun M kepada dia ni? Didalam kad pengenalan dan malah surat beranak tertera nama Tun M sebagai MAHATHIR BIN MOHAMAD. Ingatkan beliau hanya tak tahu berbahasa Omputeh sahaja, rupanya MEMBACA pun tak tahu juga.

    ReplyDelete
  20. Zahid ni mmg x layak jadi sesiapa pun. Seingat saya beliaulah yg terawal berpaling tadah mengkhianati anwar walaupun sebelum itu melafaz ikrar utk tenggelam timbul bersama anwar. Byk telinga yg mendengar lafaz ikrar beliau. Otai reformasi bleh mengesahkan hal ini. Org seperti x boleh disandar harapan. Jauh sekali utk membela nasib rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He...He...Otai Reformasi pun dah jadi KOTAI ....dah jadi BADUT.....

      Delete
    2. Badut badut ni tujuan dia utk membuat org ketawa. Yg menjadi bahan ketawa seluruh dunia skang najib, kita ada pm merangkap badut antarabangsa. Pengikut dia pulak kita nak panggil apa yer! Nanti gua fikir dulu

      Delete
  21. Hampir keseluruhan raayat Malaysia kalau ditanya tentang nama-nama perdana menteri dan bekas-bekas perdana menteri negara sendiri akan mampu menjawab dgn jelas dan tepat. Bagaimana seorang yg berkedudukan seperti beliau boleh membuat kesalahan seperti ini. Budak sekolah pun dah mampu ketawa melihat bagaimana seorang bakal PM mereka.

    ReplyDelete
  22. Dalam kelantangan Tun M mengkritik Jibby, tidak pernah sekalipun Tun menghina Almarhum Tun Razak, Toh Pn Rahah, Tun Husin Onn serta kelauarga mereka.

    Zahid Hamidi adalah TPM kelas longkang, datang dari latarbelakang longkang dan memimpin parti longkang yang membuatkan rakyat semakin ghairah ingin mencampakkan partinya ke longkang.

    ReplyDelete
  23. FUYOOOINKKKKKK...

    BUKU G25 BOLE KAWIN CAMPUR HARAMJADAH
    RAHMATAN FI ALAMIN KEPALA BANGANG DEPA
    NI LA PENANGAN PLURALIST MURTAD & SYIAH
    MME JAHANAM KLU PUAK NI PERINTAH MESIA..

    RAHMATAN FI ALAMIN PALA OTAK DEPA SYIAH
    SLOGAN KEPIMPINAN ULAMA DAN ISLE MADANI
    HUKUM ISLAM PERLECEH & HARAP SLOGAN INDAH
    MUSUH ISLAM NI LA PERLU DILANYAK SMPI MATI

    INGAT BARUA NI BANYAK TOPENG MUKA
    TAKIYAH HARAMJADAH IMAN ORG SYIAH
    TAK SEMPURNA IMAN SYIAH KLU X BERMUKA2
    INI KALI LAH PUAK KLU JUMPA PATUT DI LUDAH2

    MOPTI MAZA SLLU UNGKIT KAFIR MENGKAFIR INI
    BENDA DAH LAMA BERLALU DI UNGKIT KEMBALI
    MUKTAMAR PUN ISTIHAR TIADA KAFIR KAN LAGI
    ISU PLURALISMA MURTAD DIAM MCM BABI....!!!

    BERAMBUSSSS BARUA KUTY DAP@SINGAPORK

    INI KALI PRU MME NAK MAMPOS BOBOI KUTY

    KASI AJAR INI BARUA....


    UBAHH.....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik....anjing pun pandai cakap agama...

      Delete
    2. Lobai kulup dah panas...orang ramai sokong PH..mampus PAS PUS PUS..sama sama lah ke longkang..

      Delete
    3. Ni bukan sebarang anjing bos! Anjing kurap!!!!

      Delete
    4. Anon2 bro,
      Dia bukan Anjing kurap,
      Dialah BAPAK BABI yg ada anak 10 ekor tu...
      Tak tengok tu, nak muncul je mesti bunyi
      oinkkkkk dia tu
      Tak ke BAPAK BABI namerrrrr nyerrr tuhhhhh...

      Delete
    5. semua anon di atas silap,
      yang babenornya dia ni manusia biasa
      TETAPI BERHATI BABI

      YA...babenor

      Delete
    6. Mr J at 13:51,
      "Kini blog ini penuh caci hamun terhadap DSZH dan kononnya UMNO yg suka caci. Muhasabahlah...."

      Mohon Mr J tengok chai 13:59 di atas. Ambil maklum, cth ini bukan "konon"...

      Delete
    7. 19.30.....kena batang hidong Jebon tu.....dia akan bagi fatwa "diharuskan dan dihalalkan".........

      Delete
  24. saya pernah secara peribadi merayu agar dia mengambil alih pentadbiran negara tapi dia amat keberatan.

    isyarat yg dia beri kpd saya ia lah dia rela 'swing or sink' dgn najib.

    saya juga yakin yg dia amat tidak serasi dgn rosmah.

    namun demi utk menjaga 'industry' keluarga yg mungkin sudah mencecah nilai rm berbillion, maka beliau terpaksa lah buat'hemoi'saja.

    dia sadar 'phinnisi' sudah nak karam n kapal 'jung jawa' nya juga sudah tersadai kerana tlh melanggar batu karang.

    apo yg nak d kato jang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Rahman......nampak gaya memang dia dah mula rasakan gegaran ancaman......tapi digagahkan jugak semata sebab material dunia. Hidop selesa dan mewah jadi kejar-kejaran.

      Apa pon kita tuunggguuuu dan lihat episod seterusssnya.

      Bagi kawan2 di sini sila tonton video komen balas Tun M tentang isu Wak Jahid yg persendakan keturunan Tun M.

      https://www.facebook.com/pribumibersatuofficial/

      Salam Perjuangan kepada Sifu2 Pak Rahman dan Pak Othaman........sumer kawan2 yg dikenali di sini dan nama2 baru.......jugak sumer Anon2 yg sekapal.

      Moga kalian sentiasa dirahmati Allah swt ameen.....
      Bersatu kita !!!

      Delete
  25. Mudahnya menjadi TPM, kalau mcm siapa-siapa pun layak.

    ReplyDelete
  26. Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty? Bukan Mahathir bin Mohamad ke? Iskandar ialah datuk Mahathir... Biar betul Zahid ni... kalau nak menipu pun janganlah bodoh sangat...

    ReplyDelete
  27. Memanglah Tun Mahathir keturunan mamak,tapi apa masalahnya??....lagi pun Tun adalah seorang mamak dan PM paling handsome diMalaysia!!....jauhlah kalau nak dibandingkan dengan Zahid senget dan Najib kepit....seperti langit dengan bumi weh!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan hansem.

      Tapi darah dalam badan Mahathir ini juga memang mengalir darah Datuk nya. Datuknya merantau untuk memajukan Islam dengan ilmu bukan nya jual nasi kandar atau jual kain.

      Apa yang Mahathir buat sekarang ialah apa yang Datuk dia buat dulu.

      Delete
  28. Bro Pomen semalam tak sempat
    Selamat kembali lama berehat
    Bro berfakta banyak maklumat
    Tibai kojola budak tu jahat!

    Bagi bro yg baru muncul
    Komen Pomen selalunya unggul
    Disepak bola pastinya goal
    Pernah Singapork tercabut sanggul!!

    Berbalik kisah mulut celupar
    Kalau di kampung dah makan selipar
    Sebenarnya hati sudah berdebar
    Jadi PM,apalah khabar...!

    Memang tak tahu keturunan apa
    Menipu membohong amat disuka
    Tengok kad depan sudah mencerca
    Mahathir bin Mohamad belakang tertera!

    Kiri dan kanan tidak kemana
    Kumpulan sendiri terdapat singa
    Nak join Pakatan orang tak terima
    Naiklah rakit pulang ke Jawa!!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Bro pomen welkam back
      Komen bro memang terbaek
      Sejak bro takde, sisimen tu ke geylang tak balik balik
      Dengarnya,masuk hospital dilanggar lori tak ade brek..

      Ye lah dulu ada kawan pomen dia bahasakan
      Udah takde dia meroyan
      Kita orang disini dia tu memang malas nak layan
      Nanti cer bro pomen kerap masuk disini balun+ajar ajarkan..



      Delete
  29. ini hari 31 juli
    itu ipic latang mau ilu luit 1mdb
    walaupun dah bayar 2x
    tatak lobai tatak mrji tatak puad zakarsi
    mau buat lapulan olang culi ilu luit kat igp
    lebe syiok itu igp talipon gopi tiap-tiap pagi
    dari puning kepala pasal aabar bivi
    tiba-tiba datang itu olang komidi
    mau bikin lawak pasat lulu punya peldana menteli
    sekalang semua malaysia sulah kutuk lia tarak sama henti
    dua sepupu kata, wah ini salu golden opportunity
    olang malaysia lapat hibulan ini olang komidi beri
    mule lupa itu bayar ipic 2x
    kami berdua wat me worry
    kami ber2 hanya mampu ki ki ki...

    ReplyDelete
  30. Beginikah cakap No.2, seorang timbalan
    Dulu isu melayu dan cina DAP dia mainkan
    Sekarang melayu sama melayu pun boleh jadi bahan
    Inilah rasis level tertinggi ,rasis tahap gaban..

    Ada mata tak nak melihat
    Tonton ler cerita P.Ramlee 'Antara Dua Darjat
    Ingatlah kata dan bait bait ayat
    Darah kita sama warnanya merah..takdenya blueblood!..

    Sebab tu islam dijadikan panduan
    Agar hak manusia terjamin dapat pembelaan
    Kalau perangai pemimpin sebegini kita biarkan
    Rosaklah keharmonian dan perpaduan bangsa yang diamalkan..

    Bulat air kerana pembetung
    Bulat manusia kerana muafakat
    Inilah nasib seorang pembohong
    Bila bercakap dibenci rakyat..


    ReplyDelete
  31. Otak Zahid tu dah kusut sebenar nya,,,kalau pun dia jadi PM ,,, dia kena pikul tahi hutang,,tambahan yang jadi pembantu2 dia nanti cuma pandai buka lobang hutang dan kaki klepet dan mengabihkan boreh...

    ReplyDelete
  32. paspispus pura2 berbaik dengan ameno pun ada makna,tersurat dan tersirat,,nak tumpang klepet mana yang boleh,,,lagi lah buatkan zahid bertambah sasau

    ReplyDelete
  33. Makin kalut mereka nak mempertahan kuasa yg tidak ingin dilepas selama 60 tahun, mungkin kan umno akan jatuh dengan sebab orang tua bernama mahathir yg tidak sapa2 terfikir rupanya dgn runtuhnya satu tiang dlm rumah umno tiba bergoyang dan menyembah bumi, semuanya ujian Allah untuk menilai kecurangan dlm melaksana amanah rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan komen tuan yg ringkas tapi sangat dalam maksudnya,,,TQ

      Delete
  34. Anon 14.10!
    Komen anda Saya bagi 5 bintang.....

    ReplyDelete
  35. Orang belajar agama patut perangai macam nabi bukan BABI!
    Allah telah pun melebihkan bani Adam iaitu kita semua dari keturunan Nabi Adam. Memang benarlah dan amat jelas sekali buat kita bahawa Allah tidak memberi petunjuk kepada orang yang zalim dan penyokong mereka. Memalukan agama, bangsa dan negara. Harap sempat bertaubat dan berhenti mengaibkan sesama orang Islam. Mungkin orang yang kamu keji itu lebih baik daripada kamu. Wallahu'alam.

    ReplyDelete
  36. Jiban selalu bernasib baik,,kalau jauh tersasaupun ramai pendedak yang tak jujur jadi tukang tegakkan benang basahnya asalkan dapat makan umpan yang tersangat berbaloi baloi,,kerana hidup ini sekali jer

    ReplyDelete
  37. Mari kita ramai-ramai desak dia memohon maaf secara terbuka kepada Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, tolong desak geng PH kat sini supaya mohon maaf pada DSN dan isteri. Hari hari hina dan caci dari Bugis ke Babi ke Badak dan sebagainya. Apa dah jadi geng ini? Keburukan yg sangat pada diri sendiri tak nampak. Keburukan sikitpun pada pihak kerajaan jadi modal. Tenguk blog ini hari ini. Suruh DSZH jadi baik dan minta maaf tapi sendiri penuh dgn maki hamun. Bila kata matahati dah tertutup marah. Tapi bukankah ini hakikatnya?

      Delete
    2. Bukan setakat tun saja tapi kepada seluruh rakyat malaysia. Dia ni penipu tegar. Nak tipu pun tak reti ada hati nak jadi PM. Yang syok tu cai cai tulang semua siap dok cuba defence lagi. Jangan lama lama dah tak mau makan nasi dah kot.

      Sdr. Smart pomen. Betoi kah dia tu pembacuh simen. Agaknya lama dok bawah matahari sampai kering otak.

      Delete
    3. Mr j patut mohon maaf kepada semua non muslim..dia ni sangat racist

      Delete
  38. Jika tidak ada Atok Mahathir, tak ade lah Raja-Raja belajar bahasa Inggeris.

    Raja-Raja masa itu berbahasa bugis, jawa, minang ... serumpun dengan bahasa melayu.

    Mahathir dan Anwar masing-masing mempunyai kehebatan tersendiri yang berbeza dan kalau di satukan kedua-duanya se olah-oaln ia menjadi sempurna.

    ReplyDelete
  39. Bro Perak Man kenapa begitu
    Adakah um-no no pemimpinnya hantu
    Bahasa kurang hanya melutu
    Tunjukkan jalan keluar pintu..!

    Memang terbaek Filem P.Ramlee
    'Antara Dua Darjat' kita kagumi
    Pangkat dan nama menyombong diri
    Keturunan yang lain mahu dicaci!

    'Sumpah Orang Minyak' watak si Bongkok
    Dihina dicaci ikat ke pokok
    Kuasa Allah Bongkok pun elok
    Orang mencaci tertunduk tengok!

    'Do Re Mi' tiga pengganggur
    Diberi amanah nyanyi berhibur
    Lagu 'Sha Nana' bergoyang pinggul
    Hooligans Bugis,Jawa dan Istanbul!

    'Anak Pontianak' Latifah Omar
    Ada adegan dukun menawar
    Pontianak kini rambutnya besar
    Dengan bomoh dia dah membar!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..terbaik bro fan tun

      Pontianak kini rambutnya besar
      Dengan bomoh dia dah kembar
      Ini pontianak nafsunya besar
      Pasangan pada pengklepet tegar..

      Lagi best Pontianak harum sundal malam
      Pelakonnya cantik boleh dikirim salam
      Tapi dengar kata sibangla polo tu dah palam
      Itulah sebabnya minah tu pegi kawin luar negeri diam diam..

      Ibu Mertuaku mesejnya terang
      Sama macam kisah wak jahid sekarang
      Bila dikantoi tipu pecah tembelang
      Elok diulang padanya dialog 'Kenapakah kau dijadikan manusia, kan lebih baik jika kau dijadikan binatang'..

      Akal ada letak kat lutut
      Mulut pula letak kat buntut
      Sebab itulah cakap ibarat kentut
      Bau busuk melantun, wak jahid ko memang tak patut!!..

      Delete
  40. http://taipingmali.blogspot.my/2017/07/kaya-anak-mahathir-berkat-menabung-dari.html?m=1

    BERKAT MENABUNG DRI TADIKA SON OF KUTTY
    HEBAT FORBES P7N IKTIRAF TERKAYO DI MESIA
    NAJIB BAIK SATU PUN TAK DICARK CARIKNYA
    KLU SEMANGAT 46 DOLU MUSUH KUTY D'BINASA

    KIKKIKIKI... BERAMBUSSSS BARUA KITTY DAP@SINGAPORK...

    MME NI KALI SON OF KUTTY KASI BAIK PUNYA

    INI KALI LAH S/O ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg menabung dari baby adalah semah badak..beli diamond pink

      Delete
    2. bro, otak dah celaru mcm 2nd boss tu ke?
      Alaaa....baru jadi pencacai je pun , lom jadi pegawai lai ,.....tu .... lu punya oooinkkkkk mana?
      Lu ingat org tak kenal....eleh heh

      Delete
    3. Ini apa punya spin? Mau kutok Tun atau Rosmah badak? Bikin panas Rosmah dan Najib baca. Tapi apa boleh buat level Macai belaka... Daripada pemimpin sampai kuli dah jem.

      Mampus Umno tanpa Tun M!!!

      Delete
  41. aku pun heran gak dulu mahathir di hina mcm mcm oleh mat sabu, oleh cina dap, oleh mcm mcm bangsa bukan setakat kata mamak kutty kerala, lagi teruk pun ade, tak sorang pun bela dia malah tlg tambah lagi, ape beza nya mat sabu kata tun m mamak kutty dan zahid kata tun m mamak kutty, bukan ke same je, masyallah dulu tuan tuan berrefomasi sanggup di penjara, kena sembur air asid berdemontrasi, tinggal anak bini, kena buang kerja dan yang berdemontrasi tu pun masih hidup lagi. baca lah sejarah tun m skit dan ape salah laku dia hina islam, hina hakim dan hina raja adekah semudah itu kesalahn tun m dimaafkan. luka nya masih berdarah dan masih hidup lagi mereka yang berdemontasi. berderau darah setiap kali laungan reformasi disebut. pada yang tak tahu pergi baca ape yang dilakukan oleh tun m pada ugama, bangsa dan raja. kalau tidak tak kan raja muda johor masih marah pada tun m hingga sekarang. Jgn jadi penyokong membuta tuli tapi berbicara lah dengan berpengetahuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni mesti dari mykemut, blog mampus tu kan? kesiaan

      Delete
    2. Anon16:00
      Have you guys figure out by now what it means by "reformasi" ? It is not really the person in particular that we want to oust. Tpi umno tu sendiri yg kita x nak. Sbb umno itself is a corrupt institution, dan umno yh membentuk kerajaan, maka korup lah kerajaan. Itu yg kita nak reform. Tambah tambah lagi najib jadi presiden. Kebetulan mahathir skang ni on our side, we have no issue with. Mungkin dia dah insaf, who knows.yg penting umno mesti ditumbangkan. Dulu kita nak umno tumbang, skang ni kita punya target x pernah lari. Bukanya kita tolong mahathir tpi mahathirlah yg sebenarnya menolong kita. Dan saya sanggup tunggu 20 tahun lgi utk melihat umno pupus dari bumi malaysia ni

      Delete
  42. Zahid ni dah tau dia nak kalah kat parlimen dia. Wajib kena mandi dia ni. Biarlah dia cakap apa dia nak. Kalau ditegur nanti kot dia antar org pukul lak. Dia ni tak sedar dia dah malukan kita bila berucap kat UN dulu. Cakap melayu pun main tambah ayat2 yg takde dalam kamus. Kesian dia ni. Dah lingkup parti dia nanti, silap2 cakap dan ketawa sendiri ni.

    ReplyDelete
  43. Actually that guy more than anything else is quite concern that dear Tun will bring to an end umno-bn as the political party governing Malaysia to lead to the end of his dream to be the next prime minister of Malaysia. In other words, it is not any of those reasons you, dear Shah, mentioned. I think…

    Yes, there is now real fear among them all that umno-bn is coming down by hook or by crook within a year from now. Their gravy train of cash, titles and what not shall thus come to an end soon. And worst for many of them prison and shame shall come to their door steps.

    Another thing, that person together with the guy from Padang Rengas plus the deputy minister from Pasir Salak are what I call three stooges from Perak. They have more or less the same character - and many people know what this is.

    Really, there is no point to take them and what they say so seriously. That said, what he said regarding dear Tun is certainly shameful - for him and his kind everywhere. But then it is plus plus plus for the jihad fi sabilillah that dear Tun and friends in Pakatan and elsewhere have taken on.

    InsyaAllah, we all shall be the stronger for it.

    Takbir!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALLAHHUAKBAR!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  44. Replies
    1. Ni anak diana rafar dgn zamarul hisyam.. pinajm wat profile... sebab 'muka ngengader'..

      Delete
  45. Dengan ikhlas kita nasihatkan Zahid Hamidi supaya bertaubat segera dan lebih baik lagi sebagai tanda penyesalan yang teramat dan ikhlas, dia join PH. Kalau tidak selepas PRU14 nanti pasti menyesal dan menjadi lebai paling malang di Malaysia. Jangan perkecilkan doa orang-orang yang beriman yang dizalimi dibumi yang bertuah ini. Keselamatan atas mereka yang sentiasa mengikut petunjuk dan ditambahkan bagi orang-orang zalim itu kehancuran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zahid x perlu menyesal dan x perlu join PH. zahid ni menyusahkan.. bercakap pun tergagap2, speaking pun tonggang langgang, ada hati jd pm ka??

      Delete
  46. Bukankah Najib dah istihar nak bumiputerakan
    keturunan Mamak, jadi apahal Wak Jahid masih
    pandang hina pada mamak kuttik...........???
    Wak tak mahukah undian dari kaum mamak dalam
    PRU14 nanti...??

    ReplyDelete
  47. Dalam banyak keturunan di Malaysia hanya satu keturunan sah daripada dulu sampai sekarang tak berubah dan memang tak guna satu sen.

    Keturunan Lanun Kleptokrasi.

    ReplyDelete
  48. Malaysian Cybertrooper31 July 2017 at 16:58

    Sesungguhnya...
    - Orang tua yang berdarah India itu la yang menjadikan Nama Malaysia harum di persada dunia.
    - Orang tua yang berdarah India itu la yang membangunkan ekonomi Malaysia sehingga bergelar The Asian Tiger.
    - Orang tua yang berdarah India itu la menyebabkan rakyat Malaysia celik I.T.
    - Orang tua yang berdarah India itu la salah seorang yang berani menghentam Israel & Mat Salleh secara depan-depan.
    - Orang tua yang berdarah India itu la menyebabkan Malaysia mampu mengeluarkan kereta sendiri.
    - Orang tua yang berdarah India itu la yang membuatkan Guthrie & Sime Darby menjadi milik Malaysia.
    - Orang tua yang berdarah India itu la membuatkan aku dan adik-beradik aku mampu menyambung pelajaran ke luar negara.

    Jadi jangan korang hina Orang tua yang berdarah India itu, kerana akan aku tentang habis-habisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg seko tu kerjenya jual harta, pajak tanah, ada bini pun asik nk nyopping je

      Delete
  49. Sini badak sana badak, di timur pun badak, di selatan pun badak, badak ada di mana mana. sapekah badak?

    ReplyDelete
  50. Dah sampai masa melayu bebaskan diri dari belengu.
    Dimomok,melayu mati tanpa mereka yg memandu.
    Ditagih bunga hutang konon merekalah berjasa dan pembela kamu.
    Dipenjara minda, derhaka pada mereka ,kamu dilucut melayu.
    Lobai Pas Umno sama saja, dirantai roh ,usah diguna akalmu.
    Melayu hanya diberi pilihan jadi kambing atau lembu.
    Baru la senang nak dikawal ternak gitu.
    Otak kembang disuap dedak, dedak tak makan, dituduh jadi hantu.
    Hiburan drama fantasi menyusuk kalbu.
    Gelak tawa sungguh merapu.
    Asal jgn soal tanya pincang ketua mu itu.
    Walau mereka tak bermutu,
    Fikir2 bukan hak atau kerja kamu,
    Melayu perlu sentiasa anestetik dan layu.

    Tapi Allah sayang kamu,
    hari2 disingkap bagi kamu,
    Lihat saja lidah kelaku ketua kamu,
    Tidak lagi samar atau kelabu,
    UmnuBEND Piss dah cukup waktu.
    Dipekik konon keramat begitu,
    Rupanya KARAT dan berkerutu.
    Laungan kemas kebas tak ada malu,
    Bangun,ambillah balik,gunalah akal kamu.
    Allah yg restu

    ReplyDelete
  51. mb perak pun boleh terasa hati dgn kenyataan zahid bagan datoh nih.. gelap masa depan zambry utk kekal mb next pru.. apa sudah jd sama lu zahid??

    ReplyDelete
  52. setiap kali terdengar laungan reformasi, reformasi, reformasi, teringat waktu dimasjid negara lari dikejar fru, mata masuk asid bewarna kuning, ditangkap bawah isa, jerit mahathir mamak kutty, mahatir mahafiraun, mahathir mampus masih lagi kedengaran. Dipukul belantan fru, masuk kerja mata bengkak aku menceritakan kesah reformasi buat generasi yang baru nak memuja tun m. ya generasi muda yang tak kenal sapa tun m tolong selidik balik sejarah dulu bapa atau pakcik kamu yang dipijak dan dihina oleh mahathir sebelum langkah kamu terpesong oleh kepercayaan yang melulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1723, tolong tgk apa yg berlaku sekarang angkara najib..ada GST, biasiswa ditarik, elaun dipotong, peruntukkan di kurangkan, cukai sana sini, tol naik..
      belum lg part si badak dgn anak anak dia..lagi jahanam

      Delete
    2. Buang masa cerita dolu2,,,,dolu2 nenek aku pun anak dara,,, kita dah cukup masa nak cerita dolu2,,,betindak professional dari sekarang, tolak yang bathil

      Delete
    3. GST wajib bayar ,,,bila dah wajib jika tak bayar akan di tanya di akhirat kelak,,,tak percaya cerrr tanya walaunta.. Walaunta boleh beri komen

      Delete
    4. Anwar menggesa agar td mahathir diberi ruang...... take my hat off. Org yg plg teraniaya oleh tdm sendiri pun sanggup memaafkan tdm. Kita ni apalah sgt. Anyway, kita sepatutnya buang yg keruh dan sesama berganding bahu utk membina malaysia yg lebih baik. Tumbangkan umno

      Delete
    5. Yelah..kalu kita persoalkan pasal GSt atau cukai puak ameno ckp kita tak tahu bersykur..cai cai..otak penuh dgn tahi lo

      Delete
    6. anon 1723
      fuhhhh....dahsyatnya dendam kesumat
      bro ini bukan soal dendam kesumat kpd Tun Mahathir,
      ini soal menentu keadaan negara 5 tahun akan datang.
      Betul kata anon 1723 , ko baca semula ye....
      Berbanding Tun M, dgn menara kembar, klia sampai ada 2, kl tower , penang bridge macam2 boleh nampak dgn mata kepala - kalu tak buta n tak biol lah -
      Najib?....tu baru mrt kajang sg buluh dan mendabik dada tunjuk dia buat, benda tu dah ada lama masa tun.
      tapi yg lebih genting skng ni , hutang negara dah 900 bilion lebih @ 900,000,000,000,000++ ,
      kita kena tanggong sampai anak cucu cicit dek kerana najib berhutang. ekonomi merundum, minyak petronas jatuh harga, kilang tutup, buang pekerja, graduan menggangur, pekerja asing cecah
      3 juta yg daftar, + yg tak daftar 5juta++, kalah penduduk nesmilan tapi komoditi menguncup , rasuh, songlap bukan kecik2 , rm100juta, rm500juta , rm2.6 bilion mana nak ada duit nak bayar hutang.
      nak tunggu dpt untung trx 20 tahun lagi. hutang pun jejak trillion negara pun tergadai.
      Jom , lupakan dulu dendam tu, sama2 tukar pemerintahan kleptokrasi skang ni dulu lepas tu balas dendam tu puas-puas. JAMIN BOLEH

      Delete
    7. Harap harap rakan2 kita yang disebelah sana will someday come to their senses dan bersama sama kita fight for a better malaysia

      Delete
    8. Ini soal menjatuhkan kerajaan BN yg memerintah federal.
      Kerajaan kleptokrasi.
      Kerajaan yg meninggalkan beban kesan salah urus tadbirnya kpd bahu2 rakyat utk dipikul.
      Tak kisahlah siapa pun yg jd pucuk pimpinannya.
      Let it go...!
      Bebaskan...!

      Delete
    9. aisey bro. klu citer pasal dendam kesumat, agak2 berapa ramai org mekah yg dibunuh ketika mekah ditakluk. buang yg keruh ambil yg jernih..

      Delete
  53. bro anon 1711
    tak kan mb perak je, ape hal azeez th, iwan segar ksu, khalid kpm, musa seikh 2 beradik ramai lagi tu yg boleh terasa ati, kalau deme nak la....
    tapi aku rasa deme sume tu takdenye kesipuan, apetah lagi kemaluan....hremmmmm

    ReplyDelete
  54. isu ini kecil hanyalah isu kecil dan pihak HARAPAN terpaksa memperbesarkan isu Kutty sebab mereka dah tak ada isu..lagipun, nama Mahathir Kutty telah lama dimainkan oleh puak-puak Anwarias semasa kutty berada dalam UMNO pada masa itu.

    ReplyDelete
  55. Anwar yang mula mula menjadi asal usul keturunan Mahathir sebagai bahan politik dan jenaka. Zahid hanya confirm apa yang Anwar sudah jadikan bahan gelak penyokongnya sejak sekian lama.Anehnya, masa Anwar jadikan asal usul Mahathir sebagai bahan lawak dalam ceramah politiknya, tak pulak sesiapa bangkit bab hina, semua sekali layan gelak, tak rasa berdosa pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmglah, sbb tdm masa tu dlm umno, sesapa pun dalam umno kita mmg x suka, sbb umnolah bangsa melayu kita mundur kebelakang, merempat. Itulah yg umno nak sebenarnya, supaya kita terpaksa bergantung kepada mereka. No more, enough is enough. To me umno is dead

      Delete
    2. Anwar kata mahathir boleh kita katakan okay lagi jika dibandingkan apa yang telah terjadi pada diri dia..yang ni wak jahid kata apasal..apa dah tun m buat kat dia..memang politik takde otak punya geng..bahalol!!

      Delete
    3. 18:36,
      Analogi mudahnya beginilah...

      Khalid Al-Walid adalah character yg pernah memburu & bercita2 membunuh Rasulullah saw.
      Bila beliau memeluk Islam, cinta beliau pada Rasul hinggakan setiap peperangan yg tercetus pun beliau sertai, kini bagi pihak Islam & jadik watak panglima perang yg digeruni.

      Adakah masih menjadi buah mulut Rasulullah menyindir2 Khalid atas dosa silam beliau yg hendak membunuh baginda...?

      Delete
  56. Pada pandangan saya banyak yg lupa yg zahid berucap dimana. Bukan kah dihadapan orang2 umno. Sudah tentu pada pendapat zahid yg mendangar ucapan dia bahlol belaka. Depa akan telan saja apa yg akan diucapkan. Jadi untuk bercakap depan depa depa ni tak perlu fakta. Apa pun depa akan terima bulat bulat. Dah lama dah dia dok pembohong puak puak ni.

    ReplyDelete

  57. Isu Bugis dan Jawa selalu sangat di main oleh PH, so apa masalah dengan KUTTY. Kasta tinggi sangat ke sampai nak sebut put tak boleh. Bahkan Majallah Malaysiakini biasa l mempermain kan isu BUGIS dan JAWA....Korang yang mulakan dulu tak sedar, bila di balas balik melolong korang.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh...isu bugis disebut ph bukan berbaur perkauman.yg di sebut sgt tu sebab bijan memalukan kaum bugis sendiri bahalollll

      Dok mengaku darah pglima bugis tapi telor asyik kecut kedalam je .bukannya ph mghina bangsa atau kaum bugis..bahalolllll

      Delete
    2. Hahaha anon 19.03 tu sekolah tak abis tapi cuba2 nak mencelah pulak kat blog yang hebat ni..kan dah kena kau budak mentah

      Delete
    3. Tak sama, dulu kempen oleh soldadu biasa2.
      Ini TPM dedah dokumen peribadi.
      Bohong tambah pulak tu.
      TPM KOT TUU, UMNO PAKAI UNDANG 3 LAYER JUGA KERR?
      Tak kan ini pun 1903 tak faham, telan lebih nehhh !
      DAH MCM TABIKA ,
      TERSERLAH PANIK TEGARMU ITU

      Delete
    4. Sedara, yg dok sebut sebut bugis dan jawa tu depa sendiri yg ngaku, dan berbangga plak tu. Kita pun x ada isu pasal asal keturunan pm dan tpm korang tu, yg jadi isu bila tpm korang tu meletakan diri dia tu ketahap bebudak tadika bila mempersendakan asal usul tdm. Bebudak tadika bila bgaduh itulah yg dia org sebut, mak kau keling lah dsbnya. Org dewasa x buat gitu apatah lagi timb perdana menteri. Dah la perdana menteri tu cam tu, timbalan dia lagi teruk! Buat malu jer. Kalau biar lama lama, kacau bilau malaysia ni

      Delete
  58. Si komedi ni cuma ada kredibiliti jadi maharaja lawak aja. Takda kredential langsung jadi pemimpin.

    ReplyDelete
  59. ... sekam dah dimakan api, ludah dah jatuh ke muka.Alahai apakan daya, dah nasib badan.

    ReplyDelete
  60. *SURAT TERBUKA KEPADA KETUA UMUM PAKATAN HARAPAN*
    Yang Berbahagia Datuk Seri Anwar Ibrahim,
    c/o Penjara Sungai Buloh,
    KM 20 Sungai Buloh,
    47000 Sungai Buloh,
    Selangor.
    30 Julai 2017.
    Datuk Seri,
    Saya menyambut baik seruan Datuk Seri hari ini untuk memberi ruang kepada Tun Dr Maharhir untuk meningkatkan perjuangan reformasi yang dimulakan oleh Datuk Seri belasan tahun dahulu.
    Tetapi, saya mempunyai hak untuk mendapat kepastian bahawa Tun Dr Maharhir ialah seroang yang jujur, bukan pemfitnah dan hanya berjuang untuk kepentingan diri ataupun untuk kepentingan keluarga dia.
    Oleh itu, saya harap Datuk Seri boleh menjawab sama ada tuduhan yang kerap kali dibuat secara umum oleh Tun Dr Mahathir bahawa Datuk Seri ialah seorang yang tidak bermoral dan telah kerap-kali berzina, meliwat dan saling beronani sesama lelaki adalah benar atau tidak.
    Jika Tun Mahathir, sebagai pengerusi Pakatan Harapan, telah menabur fitnah kepada Datuk Seri dan enggan memohon maaf, saya pasti ramai yang akan rasa sukar untuk menyokong gabungan politik yang dipimpin oleh seorang pemfitnah tegar seperti beliau.
    Saya meminta jasa baik Datuk Seri untuk memberi kepastian, serta mengungkapkan dan menanggapi semua keraguan saya.
    Terima Kasih.
    Pengundi PRU14.

    ReplyDelete
  61. Cai 21.15 nak batu api
    Berapa banyak dedak diberi
    Surat terbuka konon dikasi
    Takut Anwar/Mahathir berganding lagi!

    Cai musibat nak sebut jujur
    22 tahun Tun,negara makmur
    Bersama Anwar negara mahsyur
    Kalau tak jujur dah lama lebur!

    Sekarang umno dah pucat lesi
    Pencacai pun takut dedak berhenti
    Buat kecoh keturunan Kutty
    Merempat blog Budin nak batu api!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Konon surat terbuka si cai ni kasi
      Ulang skrip lama minta simpati
      Cerita anwar dan tun m dah lama, udah basi
      Diaorang dah berbaik, cai pulak yang sakit hati..

      Delete
  62. DSN @ PM @ Menteri Kewangan @ Penasihat 1MDB @ MO1 @ Kleptokrat @ Pengerusi BN @ Presiden UMNO @ Suami RM @ Bapa Tiri Reza Aziz @ God Father Jho Low @ Penyamun @ Perompak @ Penipu @ Pembohong = MUSUH RAKYAT MALAYSIA #1.

    Kalau ada sesiapa yang masih tak nampak, BUTA. Yang masih tak dengar, PEKAK dan yang masih tak faham BUTA HATI.

    Semoga Allah, para malaikat, jin dan manusia melaknat kamu sekeluarga berserta pemakan dedak dan penyokong tegar kamu semua, jika masih tidak mengaku bersalah, mengembalikan balik semua hak rakyat, bertaubat dan memohon ampun dan maaf secara terbuka kepada rakyat Malaysia yang telah kamu samun dan zalimi.

    ReplyDelete
  63. siapakah yang dikatakan orang yang muflis diakhirat?
    orang yang muflis di akhirat adalah orang yang datang pada hari kiamat dengan pahala yang banyak tetapi dia muflis kerana di atas dunia dia kutuk orang, keji orang, fitnah orang, aniaya orang kerana itu semua adalah maruah orang dan dia akan bayar dengan pahalanya di akhirat. bila pahala telah diberikan kepada orang yang telah dianiaya dan sudah habis maka dosa orang itu pula kaan dipikulnya.

    tazkirah untuk rakan2 blogger, pengulas isu dari blog serta diri saya sendiri. semoga menjadi panduan untuk menyampaikan pandangan dan pendapat dengan lebih berhemah.

    ReplyDelete
  64. sdr budin, nasihatkan sikit kpd pengulas2 posting kamu, tak kiralah yg menyokong atau membangkang pandangan kamu agar berhemah dalam menulis. tohmahan, hinaan, cercaan, kejian malah mungkin juga fitnah akan menyebabkan mereka serta kamu (sebagai tuan punya wadah) menjadi muflis di akhirat kelak. untung di dunia, masyhur di dunia belum tentu menjamin kenikmatan di akhirat.

    ReplyDelete
  65. raden hamidi si jawa kontrak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...