Tuesday 18 July 2017

INILAH YANG DIKATA LEBIH UMNO DARIPADA UMNO

Wah...wah...wah...hebatnya Nik Abduh Nik Aziz sekarang ini.

Kata beliau, rakyat tidak harus membelakangkan pemerintah dengan mendengar hasutan yang memfitnah pemimpin.

"Mereka berjaya menyebarkan ketidakpuasan melalui fitnah dan pembohongan sehingga tidak lagi mensyukuri nikmat keharmonian sedia ada," demikian antara kata-katanya.

Apa yang fitnah serta bohongnya terhadap pemimpin dan pemerintah?

Adakah 1MDB itu suatu fitnah dan bohong? Apakah Jho Low yang merupakan dalang mencuri duit suatu 1MDB fitnah dan bohong? 

Adakah wang RM2,600 juta dalam akuan bank Najib Razak juga fitnah dan bohong? Adakah anak tiri Najib membeli apartment mewah ratusan juta ringgit di New York dan London suatu fitnah dan bohong?

Adakah keluarga Najib bermewah, membazir dan membeli-belah di sana-sini fitnah dan bohong? Adakah isteri Malaysian Official 1 menerima hadiah barang kemas, termasuk rantai dan loket berwarna merah jambu dengan jumlah keseluruhan RM128 juta juga suatu fitnah dan bohong?

Jika bukan fitnah dan bohong, apakah mengkritik dan mendedahkan kecurangan serta salah laku pemimpin sebagai tanda tidak bersyukur?

Apakah oleh kerana pemimpin yang ada tuli dan pekak terhadap segala teguran, malah terus bangga dengan kemungkaran serta mendatangkan beban, maka menyeru agar rakyat menukar kerajaan juga boleh ditakrif tidak bersyukur?

Adakah sebagai rakyat kita hanya mesti diam dan akur saja meskipun rompakan dan pencurian wang negara banyak berlaku di depan mata?

Tidak syak lagi, kenyataan ini tentunya, bukan saja amat menggembirakan Najib, tetapi juga semua pemimpin UMNO yang lain.

Pemimpin UMNO ketika ini pun ada yang segan-segan untuk bercakap sedemikian rupa lantaran mereka tahu hakikat yang sebenarnya mengenai Najib dan kerajaan, cuma ramai yang bertahan kerana jawatan, kedudukan, wang dan semata-mata "cari makan".

Adakah Nik Abduh juga seorang yang "cari makan" atau sebagai pemimpin Pas yang hari-hari bercakap tentang Islam dan Al-Quran, beliau merasakan ada pahala dengan berkata demikian?

Di sebalik Pas masih mengatakan UMNO musuh mereka dan mereka mendakwa kononnya tetap dengan perjuangan untuk menumbangkan UMNO, kata-kata pemimpinnya jelas "lebih UMNO daripada UMNO".

Di ketika ramai orang UMNO tidak lagi bersama UMNO atau jadi kurang UMNO, Nik Abduh dan sebahagian lagi pimpinan Pas sebaliknya jadi lebih UMNO daripada UMNO.

Mereka juga, malah dengan sendirinya membuktikan sudah jadi kurang Pas daripada mendokong perjuangan Pas itu sendiri. Seolah-olah mempertahankan Najib dan pemerintah lebih utama dan wajib.

Kenapa tak masuk atau bergabung saja dengan UMNO dan masih salahkah tanggapan Pas dan UMNO sudah sehati sejiwa? (ShahbudinHusin 18/07/2017)

142 comments:

  1. Nk gabung tu tapi malu malu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PADAN MUKA BUDIN DAN MACAI FUKATAN HAPRAKKKKKK........DI KEDAH....BOBOI TENGAH SIBUK DOK....MERENDENG NGAN PAS....NAK PUJUK PAS SUPAYA TANDING SATU LAWAN SATU LAWAN BN....HE...HE...HE...TAKUT KALAH LERRR TUUUU...TERUTAMANYERRRR DI PERMATANG PAUH TEMPAT SI JIJAH DAN GOMBAK TEMPAT SI ASSMIN JAMBAN TUUUUU.....

      Delete
    2. Woiii pencacai 1324

      Kau jgn sibuk hal kedahlah. Selama ni pun dato mahfus kesana kemari berjuang dgn PH.

      Kau buta ker???

      Delete
    3. Pas ada parti sundal. Dulu menyundal dgn DAP skrng menyundal dgn umno.

      Ulama apa mcm ni? Kalau asyik menyundal saja.

      Delete
    4. Datuk Mahfus dah nak Mampos ler tuuuu....uhuk...uhuk...uhuk....Amstrong bila nak pi naik ke Bulan.....Naik Rokettttt....he..he...he....Roket pun dah nak MENJUNAM.....

      Delete
    5. Woooiiiii samdol......apa ko tak tau bapak penyamun dan 40 pencurinya tengah sebok cari jalan nak sambung talian hayat........asal terkantoiii je salahkan Mahathir.....sendiri yg bodoh tak reti buat kerja tak nak ngaku.

      Nak senangkan kerja......blame orang!!

      Org bodoh memang suka cari silap org tp gagal cari kelemahan diri.......cakap pendek......cuci tangan......

      Leasehold, Freehold pon tak reti nak bezakan.

      Delete
    6. MACAI FUKATAN HAPRAK TERJUN DENGAN LABU-LABUNYERRRR...BIARKAN-BIARKAN....BIARKAN DIA TENGGELAMMMMMMM.....

      Delete
    7. RASA NYA PAS TERJUN DGN LABU LABUNYA... Angan angan mat jenin....

      Delete
    8. Rasa-rasa nyerrrrr.....Hu ALOH.....tak merasa lerrrr gamaknyerrrrrr....

      Delete
    9. DEDAKMAN dah mai dah

      Delete
    10. Zack Armstrong
      The Phantom

      SEJARAH KELAM PAS PIS PUS:

      Pas ada kemiripan Semah bini Najib, betina gatal kawin-cerai..kawin cerai..dah macam bola ragbi kena passing sana passing sini. Mana Pas ada intigriti & kredibiliti, kalo macam tuu...??

      Pas bermula dgn Perkawinannya bersuamikan Persetubunan Kebangsaan Melayu Bersatu (nama asli UMNO) pd 1946. Tak lama kawin, membentan-memberontak gila pd 1951, bercerai dgn Persetubuhan itu Kemudian janda ini gila talaq & dipungut semula oleh Perikatan. Tapi Betina gatal Pas buat kecoh/hal dan bercerai dgn Perikatan itu pd 1977. Selepas menjanda agak lama, Pas kemudian berkawin dgn S46 pd 1990. Namun jodoh tak panjang, Pas menjanda sekali lagi oleh sebab kemamposan S46 pd tahun 1996. Janda birah ini kemudian berpoligami dgn Barisan Alternatif tapi malang menimpa sekali lagi bila suaminya (Barisan Alernatif) juga terkubur padam pd 2004. Lepas tuu.. Pas berpoligami dgn Pakatan Rakyat pd 2008 tapi bercakaran dgn madu2nya dan perkahwinan itu dibubarkan pd 2015. Namun sikap birah & gatalnya, Pas tak segan & malu merujuk kembali dgn Persetubuhan Melayu Kebangsaan Bersatu (UMNO) melalui "kawin ala Cina buta" dgn hantaran RM90 juta.

      Jika kita kaji sejarah kelam Pas, Pas hanya berperanan macam lembu cucuk hidung. Tak pernah menjadi pemimpin tapi dipimpin oleh orang. Dah ler tu, asyik dibuang, dipungut orang ajer...!!

      Delete
    11. Pak Othaman....pahamle teman......gitu ropenya ngelupor gatei merenyaammm ye.....

      Hmmmmm....tak sior le teman....

      Delete
    12. Pak Othaman
      Bro Phatom

      Pas ni parti second hand!!!

      Delete
    13. Anak nik ajis ini lebih sudu dari kuah. Cerdik tak boleh tumpang bodoh tak boleh ajar.
      Orang pas patut suruh budak ini masuk umno jika dia fikir dg join umno dia boleh kaya.
      Budak bodoh ini matlamat nak kaya dia ingat bila pas join bn dia boleh jadi menteri.
      Di

      Delete
    14. Bro Zack.....errrrr bukan third hand ke???

      Delete
    15. Andaikata bapak mu masih lagi hidup sudah barang tentu penampar dari bapakmu singgah di muka mu....!!
      Goblok

      Delete
    16. Ini jenis manusia otak dh beku dah X boleh pikir mana yang betul dan mana yang salah. Jgn dilayan manusia jenis otak beku ini. Buang masa je brother!!

      Delete
    17. Patot le arwah bapa lebih puji Husam Musa dan bukan anak sendiri Nik Abduh.

      Ada berkatnya bapak bagi nama tu. Sebab sebut nama pun dan boleh kenal... oooohhh si bodoh tu? Ops Abdoh tu? Itu khaddam Umno no 2!

      Delete
    18. Hello 1324, it will be great if you could use a proper Bahasa Melayu when writing. Shame of you...

      Delete
    19. BUDIN2 YG KO DONGKI APA HAL DAH DIA PRO PEMERINTAH DAH TENTU DIA BEGITU KOMEN DIA .... KO JUGAK JADI DONGKI ALIAS KALDAI DAGigs

      Delete
  2. Sian dia nama pun belakang pun ada duh jadi b-duh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah sahaja idea low class awak. mempermainkan nama orang tidak akan memenangkan parti dokongan awak.

      Delete
    2. 12.43,

      Buksn mempermainkan nama orang.

      Kalau dah buat kenyataan bodoh ycng tak berfakta, berkebenaran dan berealiti.....a true reflection of orang bodoh...very true to his name..

      Bukan isu menangkan parti. Yang buta, pekak dan bisu dek penangan 90 juta macam pas....apa nak dibanggakan.

      Delete
    3. HE...HE...HE...SEJAK SEMALAM LAGI SI BUDIN MARAH BETUL NGAN PAS....APA LAGI SURUH LERRRR SI JIDIN DAN BOBOI PUJUK BALIK PAS TUUUUU JOIN NGAN FUKATAN HAPRAK .....TANDING 3 PENJURU....ALAMAK BERSEPAI LERRRR PKR DIMANA JUA BERADA DAN SEANGKATAN DENNYA........

      Delete
    4. Ada ker orang nak undi parti sundal ni lagi?

      Delete
    5. Ada.......polong di atas tu sorang ajerlah.

      Delete
    6. DEDAKMAN dah mai dah

      Delete
    7. Nik oh Nik sedikit legasi ayahmu pun tak ada pada dirimu.......!!

      Delete
  3. "Adakah 1MDB itu suatu fitnah? Apakah Jho Low yang merupakan dalang mencuri duit suatu 1MDB fitnah?"

    saya copy bulat2 daripada tulisan awak sdr budin. bagaimana kita nak menjustifikasi sesuatu itu masih dalam 'klausa' fitnah ataupun fakta? saya tak tahu bagaimana pemahaman awak, tapi apa yang disebut oleh anak allahyarham nik aziz itu masih betul buat setakat ini. walaupun kita benci umno dan membenci siapa yang simpati dengan umno tetapi dalam menentukan sesuatu itu mengikut konteks syarak kena adil. nak menyebut sesuatu hukum kena bukti dan fakta di tangan sendiri, bukan 'hear say', bahan daripada sumber kedua atau lain2nya. menuduh 1mdb sebagai jenayah tidak boleh diterima di mahkamah sehinggalah bahan bukti dan fakta dapat ditunjukkan kepada mahkamah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti? Mahkamah? kao nih tinggal di zimbabwe gamaknya!

      Delete
    2. Hearsay amedenye..fbi dah siasat...saper yg berani cabar bukti dari siasatan fbi...
      .

      Delete
    3. 12.48,

      Kamulah manusia yg buta tapi minta bukti kamu buta.....apa kategori manudia kamu ini?

      Delete
    4. Anon 12.41,
      Dalam kes 1MDB , tiada satu pun fakta penyelewengan najib ada lah fitnah kerana wang RM 2.6 BILLION akui oleh najib memang berada didalam akaun beliau, kemudian beliau sendiri dgn zalim memecat mantan AG gani patail yg sedang mengetuai siasatan task force keatas tampa alasan kukuh dan menghentikan siasatan BNM , SPRM dan menukar semua pegawai terbabit dgn paksa , kemudian laporan ketua audit negara berkenaan 1MDB di OSA kan secara zalim supaya rakyat tidak dapat mengetahui perkara sebenar , sehingga hari ini , Najib dan Jho low tidak melakukan tindak balas undang undang dgn menyaman laporan WSJ , Sarawak report , malah tiada langsung bertindak disegi undang undang untuk saman kembali pihak pendakwa singapura yang sekarang telah mengemuka bukti jelas yg jho low dan lain lain pihak terbabit telah menyeleweng mencuri dana 1 MDB dgn memasukkan dana besar kedalam akaun najib begitu juga dgn pihak DOJ US semua ini bukan lagi heasey tapi fakta yg najib dan jho low hanya mampu berdiam diri kerana sah bersalah dan menyembunyikan diri disebalik kuasa yg diamanah kan oleh rakyat negara ini supaya berAMANAH dgn harta rakyat..malang mereka telah menyeleweng disamping sekarang giat memberi rasuah kepada semua jentera kerajaan ,dan orang orang bertopeng agama macam nik Abduh untuk membela pemimpin pendusta , pencuri dan tidak AMANAH.

      Delete
    5. 1mdb hutang rm50billion, dan kerajaan dipaksa menanggungnya = benar

      1mdb bersetuju membayar ipic rm3.5billion sekali lagi setelah mendakwa telah "membayar" kpd aabar bvi = benar

      rm2.6billion masuk ke dalam akaun peribadi najib = benar

      rm2.6billion yg masuk akaun najib adalah derma pak arab = tiada bukti, hanya cakap mulut aje

      1mdb menjual edra energy (aset berkepentingan negara) kpd china menggunakan pelepasan khas = benar

      saman doj sudah masuk yg ketiga, namun masih tidak ditentang oleh pihak 1mdb dan kerajaan = benar

      najib masih tak berani saman wsj dan sr untuk membersihkan namanya = benar

      laporan audit 1mdb oleh Auditor General telah diOSAkan = benar

      laporan PAC yg dikeluarkan tidak dapat merujuk kepada laporan audit 1mdb = benar

      AG apandi tidak memberi MLA kepada Swiss AG dalm siasatan 1mdb = benar

      Singapura telah menghukum bank2 dan individu2 yg terlibat dgn urusan 1mdb = benar

      semua ni sudah terang lagi bersuluh, apa lagi yg machai umno nak pertikaikan?

      Delete
    6. HE...HE..HE...TAK ABIH-ABIH NGAN 1MDB.....MACAI PI LERRRRR PUJUK BALIK PAS TUUUUU...SURUH JOIN BALIK FUKATAN HAPRAKKKKK.....MASA DALAM PAKATAN PAS ADA...NI LAGI DAH KELUAR...TANDING 3-4 PENJURU.....MELINGKOP LERRRR TERUTAMANYA PKR......

      Delete
    7. Banyak lerrrr ko punyer 'hearsay'.....di luar negara berderet2 bank ngn individu dah dijatuhkan hukuman dek skandal 1mdb....ko kata hearsay lagiii. Ko ngn puak2 ko memang bangangggg yg Xboleh diajar daahhh....

      Delete
    8. 12.41.....2 bank di Singapore kena tutop.....org yg ambik upah buat kerja money laundering pon dah masuk jel dan ngaku mereka terima upah.........apa ko tak heran ke kat sini kata tak ada apa2 kesalahan???

      Kat sini bila Khairuddin buat laporan polis pasal 1MDB.......bukan pencuri tu yg ditangkap tp org yg report tu ditangkap.....pastu ditahan atas akta sosma......bila Khairuddin ambik lawyer......dgn lawyer2nya sekali masuk lokap......apa ko tak pelik ke????

      Bila Tun M hantar saman pasal 1MDB.......diusahakan saman tu batal. Apasal tak nak lawan Tun M kat mahkamah....kata org tua nyanyok......

      Bila Swiss mintak kerjasama Msia dalam siasatan money laundering tahap mega......sekor haram pon tak jawab.

      Buat program Nothing to Hide.....tapi cabut lari. Nothing to Hidelah saaangatttt.....

      Sape bukak mulot tanya jer pasal 1MDB memang kena hempokkkk........macam 2 org repoters Australia yg dihalau balik tu.......kat parlimen nak debat pasal 1MDB pon tak boleh......nanti ada pendekar mustaaarrrr yg kasi potong.

      Kata nak saman WSJ hari selasa sampai laaa ni pon tak saman......tau2 selasa dah hilang dari kalender.

      Bila DOJ keluar statement pasal money laundering.....tak ada bantahan rasmi dibuat dengan kemukakan bukti2 hitam putih yg sahih dari Putarrrjaya.......eh sori Putrajaya kepada DOJ.

      Habisssss kalo semua dan segala2nya tak bolehhhhh........naik court pon tak nak.....jadi bila dan bila nak tunjuk bukti hitam putih yg sahih tu sebagai evidence yg 1MDB bersih lagi suci.....tak ada apa2 dosa money laundering pon......bila....bila?????

      Apa tak terpikir ke nak bersihkan nama Msia yg disebut seluroh dunia sebagai negara korup????? Apa dah tak der rasa malu ke.........kita negara Islam tapi penoh dgn tahikkk rasuah dan pecah amanah tahap mega..!!!

      Tak der ke rasa nak kembalikan maruah rakyat Msia dan negara di mata dunia????

      Cakap2 air lior ni tak main derrr.....ini bukan zaman perang Jepun.....ini 2017 every transaction is documented and computerised. Itu pasal ada money trail.....baghallll...!!!

      Jadi sekarang sila kemukakan semua transaksi, dokumen2 hitam putih yg sahih.....lawan dan bantah tanpa takot2 secara rasmi kepada DOJ......kalo tak salah nak takot apa?????


      Delete
  4. Situasi ini seperti cerita si kera baru mendapat bunga. Dlm situasi d mana org umno berbondong2 tinggalkan umno, si Arjuna ni pula ssperti baru sampai dari Mars.
    Nasib ko la Labi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin umno ni hanya pandai mengamput.

      Delete
    2. He...He...He....PIEM ke 7....Nuar Al Juboriiiii...Nauzubillah lerrrrr.....Tak dok orang lain kerrrrrr.....

      Delete
    3. Ketua Umum Harapan adalah satu jawatan yang di ujudkan atas bermacam-macam sebab sehingga menakutkan pemimpin dan pengampu cari makan.

      Lagi satu anak tangga untuk jadi PM !

      Delete
    4. Pencacai 1337

      Pm kau buat apa kat Port Dicksons?

      Ayam terlepas tangan bau taik.

      Delete
  5. Standard dia betul la tu....
    Masalahnya lain kali bila rakyat tertanya2 jawab. JAWAB DGN FAKTA. Rakyat tak bodoh nik. Ingat tu. Zaman Tun beliau akan jawab segala pertanyaan dgn jelas. Bukankah sifat pemimpin mesti berani jujur dan amanah? Tanya lain jawab lain malah lebih banyak bisu. Jika fitnah maka sewajibnya jawab dgn penuh kebenaran. Jika ada unsur campurtangan asing,mengapa tidak diusulkan dan di panggil duta mereka.
    BERANI KERANA BENAR.....sudah2 lah nik,wayang kamu bengong sangat. Kamu rasa kamu berbohong tak?

    ReplyDelete
  6. Kalau Pak dia hidup dah tentu kena rotan kat bontot dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He..He...bab Bontot tuuuu Ketua PELIWAT suka tuuuuuu

      Delete
    2. Kena penampo...masa arwah nik aziz ade tak de orang pas berani cakap sokong umno...

      Delete
    3. ayatollah heidi bawang bukan syiah,,kawin mlm siang cerai..sesuai ngan ameno mlm gi disko siang masuk surau, pasemno all ever

      Delete
    4. Nak sokong ameno, ade najib ade Shima.. nak sokong pas ade Hj ady dgn 90juta... Nak sokong harapan, ade bang non... Mamfusssss... Mmg tah hape tah M'sia nie...

      Delete
  7. Nik Abduh boleh join kelab Mr J ni..
    Cara mereka berfikir, sama2 masuk air dlm kepala. Mereka tidak mampu untuk berfikir dan melihat pada sisi 'blind spot'

    P/s: Jika kita berjuang untuk Islam namun langsung tidak menerima konsep keterbukaan maka kita akan merasakan tindakan yang kita lakukan sahaja yang menepati agenda Islam. Pentadbiran Islam kepada prinsip-prinsip keadilan dan kemaslahatan rakyat. Bukan hanya kepentingan diri atau kelompok tertentu sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak ini sudah berangan nak jadi menteri. Lihat pakaian dia dgn tali leher dan blazer.
      Perjuangan pas sudah dok tepi....dia anggap ahli pas difelda dan kampung semua lembu dia.....dia boleh tipu semua.
      Ini orang memang kurang cerdik.

      Delete
  8. Bukti dn fakta dh Ada kt tgn Kita tp di osa kan ..tok gitu abe 12:41??!!

    ReplyDelete
  9. Bangkali nik abduh kawan baik jho lo kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik abduh budak kecik saja

      Delete
    2. Kecik...tapi berbisa....He...He...He....

      Delete
    3. bisa takat mulut bau busuk buat apa..pasemno ..nama parti baru,,slogan pas pis pus,now everybody can become lobai

      Delete
    4. 13.44 kecik tp berbisa??dh rasa dh kot..
      ntah2 dh lepaih dalam.patut laaa.kih kih kih..

      Delete
    5. Berbisa apanya bertanding ydp pun kalah teruk.

      Delete
    6. Bisa ularmak.. bisa ular lidi...

      Delete
  10. saya tidak heran jika najib/rosmah akan merayu kpd orang asal n orang Cambodia yg d import masuk utk mengishtihar kan sokongan mereka secara terbuka.

    orang asal (tok batin) akan d beri minuman keras terlebih dahulu (ini rahsia yg d kongsi olih arwah jj dgn saya cara yg amat berkesan d rompin).

    Pendtg Cambodia yg menjadi penduduk tetap akan d beri kata dua.

    saya agak sudah masak juga dgn politik murahan/kotor UMNO/BN d Pekan.

    mungkin kah najib akan kalah ?

    dgn tertubuh nya PH n dgn dana yg mencukupi maka

    bak kata tun m 'it is doable'.

    ReplyDelete
  11. Tun M ajak berdebat lari kot pintu blkg. Klu srwk report fitnah ngape tak gi saman? Juga ngape tak gi saman Tun, Muhyiddin, Mukhriz, Rafizi dll klu mrk berbohong? Skrg rakyat tak main laa info tv3suku & Utusang. Kami cari, dengar & tonton YouTube... pastu kami buat pertimbangan mggunakan akal yg waras. Tak prcaya langsung ngn puak2 yg mgunakan agama utk kursi. Sepatah haram tuang presidennggg ko tak berketik psl kepincangan 1mdb. So pas & nik abduh...... Boleh belah.... Piigiiiidahhhh!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii zahid komedi

      kau berani tak berdebat dgn Tun Mahathir?

      Delete
    2. Malas aku nak Berdebat ngan MADEY ni....Kesian aku.....sekali aku sergah...masuk ICU nanti.....

      Delete

    3. 13.46

      Betul la tu.

      Sekali kau sergah, masuk ICU Madey.

      Tapi dia masuk ICU untuk ziarah kau yang sedang nazak dan tinggal nyawa-nyawa ikan.

      Kesian.

      Delete
    4. FUKATAN HAPRAK dah Nyawa-nyawa ikan....apa tak nyerrrr cap LOGO FUKATAN....HIDUNG nyerrrr dah tersumbat ...tak boleh nak nafasssss....bak kata orang.....macam LEMBU di cucuk Hidung....senang LIM KIT SIAL nak Tarik kesana kesini......

      Delete
    5. Toyol risau nak rembat duit dah susah sebab sana sini org dah tauuu jadi gunalah nama Allah untuk jadi pelindung diri bahawa toyollll bukannya setan....tapi malaikat.

      Hmmmmm kesiaaaannnnn.

      Delete
    6. Kojolla 1346 cakap besar tapi kosong kontang. Jangankan Tun Mahathir, dengan saya pun hingga kini tak berani berdebat/bersebat...betul tak tuan2 & puan2....???

      Delete
  12. Kesemua pemimpin pas adalah pariah belaka.

    Cakap saja kepimpinan ulama. Ulama apa mcm ni?

    Ulama akhir zaman yg cukup jahat.Ulama yg sanggup bersubahat dgn kezaliman terhadap rakyat, rasuah dan pencuri.

    Ulamakah begini? Berceramah sana sini menceritakan keadilan pemimpin2 lslam di zaman silam.

    Itu di zaman orang lain. Di zaman kamu apa yg kamu buat????? RUU 355?

    Pergi mampuslah dgn RUU 355. Hanya gula gula pilihan raya semata mata. Indah khabar dari rupa. Cakap tak serupa bikin!!!!

    Hadi awang bukan ulama tapi pariahhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. he...he..he....Budin dan macai marah betul ngan PAS ni....nasib la ko kaliannnnnn.....pujuk la balik...pujuk lerrrr....

      Delete
    2. Pas boleh blahla. Siapa teringin nak berbinikan biawak?

      Delete
  13. SAYA terkedu membaca sebuah artikel di portal berita Menara.my yang bertajuk, “Jika Islam Boleh, Kenapa Kistian Tidak Boleh – Pensyarah Universiti” di mana “seorang pensyarah universiti tempatan pada Sabtu lalu mempersoalkan jika orang Islam boleh berdakwah kepada orang-orang Kristian, kenapakah orang Kristian tidak boleh berbuat perkara yang sama?”
    Menurut Menara.my, persoalan tersebut telah diutarakan oleh Helen Ting yang merupakan salah seorang felo utama di Institut Kajian Malaysia dan Antarabangsa (IKMAS), Universiti Kebangsaan Malaysia pada satu sesi soal jawab pada forum yang bertajuk “Deceitful? Distracting? Or Dedicated? Evangelicals and Current Controversies in Malaysia” anjuran Kairos Dialogue Network.
    “If you think that it is okay to propagate your faith among Christians then, why is it that it is so wrong for Christians to do like that?”
    ~Helen Ting (Dipetik daripada Menara.my)
    Orang bukan Islam dilarang berdakyah kepada orang Islam berdasarkan Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan; Ting hanya membuatkan dirinya dilihat tidak cerdik apabila buat-buat tidak tahu atau memang tidak tahu tentang perkara asas ini.
    Halangan ini diperkukuhkan lagi oleh Seksyen 298A Akta Kanun Keseksaan yang melarang perkara yang boleh menyebabkan perpecahan di antara kaum dan agama.
    Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan menegaskan:
    Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.
    Menara.my seterusnya melaporkan bahawa felo utama IKMAS itu juga mempersoalkan “kalau Muslim rasa risau dengan kata-kata yang mahu mengadakan ‘Christian State’, bagaimana pula dengan perasaan bukan Islam yang mendengar ahli-ahli politik membincangkan tentang negara Islam dan sebagainya?”
    Soalan ini tidak masuk akal dan amat dangkal sekali kerana sebagai felo utama IKMAS, Helen Ting sepatutnya tidak keliru tentang ideologi negara.
    Malaysia ialah sebuah negara Islam, dan negeri-negeri yang membentuk Malaysia ini dahulunya adalah merupakan negara-negara kerajaan Melayu Islam yang berdaulat di bawah pemerintahan Raja-Raja Melayu masing-masing.
    Jadi adalah tidak logik apabila Ting, sebagai seorang ahli akademik mahu menyamakan kebimbangan umat Islam bila negara Islam Malaysia mahu ditukarkan kepada Christian State yang tentunya mengancam kedaulatan negara dan mencabar kuasa Yang Di Pertuan Agong, dengan perasaan orang bukan Islam yang tidak suka bila disebut negara Islam Malaysia; walhal, Malaysia sememangnya sebuah negara Islam sejak dahulu lagi.
    Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan mengatakan:
    “Islam ialah agama bagi Persekutuan; tetapi agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana Bahagian Persekutuan.”
    Di dalam penghakiman kes Titular Roman Catholic Archbishop of Kuala Lumpur v. Menteri Dalam Negeri and Kerajaan Malaysia di Mahkamah Rayuan, Hakim Mahkamah Persekutuan pada ketika itu, Tan Sri Mohamed Apandi Ali telah menegaskan bahawa tujuan di masukkan kata-kata “dengan aman dan damai” ke dalam Perkara 3(1) adalah untuk melindungi kesucian Isalm sebagai agama negara dan juga untuk melindungi Islam daripada apa-apa ancaman yang dihadapi atau apa-apa kemungkinan dan kemungkinan ancaman terhadap agama Islam.
    “It is my judgment that the purpose and intention of the insertion of the words: “in peace and harmony” in Article 3(1) is to protect the sanctity of Islam as the religion of the country and also to insulate against any threat faced or any possible and probable threat to the religion of Islam.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya iman sendiri di dada bro...org suh kau makan taik kaunak ke?

      Yg ikut tu yg iman tak kuat.so biar mahkamah syariah hukum depa. Dh mmg ada undg2 mlaysia tak bleh rakyat bergama islam tkar agama. Gunakan lah...

      Kau risau tak tido malam apehal lu????

      Delete
  14. Nik Abduh sesuai masuk umno jadi ulamak umno...boleh jadi menteri ugama plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau Najib yang di lantik dalam Dewan Ulamak ..?

      Delete
    2. He...He...He...marah tol ko ngan PAS....PADAN MUKA koooooo...kira ok lerrr tuuuu...DAP kan ada.....tak lama lagi ko kena kencing lerrr tuuuu....

      Delete
    3. 2 - 3 HARI NI....AKU SUKA TOL BUDIN SENTUH PASAL PAS NI.....HABIH NAK BUAT CAM NA BUDINNNNNN.....

      Delete
    4. Siapa nak percaya pada parti Betina Gatal Pas yg asyik kena pass sana.. pass sini. Ingat ler..awak tuu dah tua kerepot, dah lunyai dahhh...!!

      Delete
    5. Bukan lagi second hand tapi entah berapa byk hands dah.

      Delete

  15. Hairan, org yg terang2 menunjukkan kekayaan keluarga boleh mengatakan org yg tidak ada apa2 kekayaan yg boleh dibuktikan kpd rakyat sebagai pencuri !!! SIAPA PENCURI sebenarnya ? Jangan bimbang Mahkamah Rakyat akan menentukannya.

    ReplyDelete
  16. Sdra Budin

    Memang semuanya FITNAH!...
    1MDB...Fitnah
    SRC...Fitnah
    RM 2.6 billion...Fitnah

    GST pun Fitnah
    Elaun guru pelatih dihenti pun Fitnah
    Peruntukan Universiti kena potong pun Fitnah
    Cukai pelancongan pun Fitnah

    INI SEMUA ANGKARA YAHUDI NAK JATUHKAN PEMIMPIN "ISLAM"!...

    Oi Nik Abduh...memang mu buduh sungguh....terima kasih kerana mengaku buduh...jadi tak payah orang lain mengata kamu buduh!...

    Semua "FITNAH" dan bukti bukti yang di sebut sebut tersebut langsung tak disangkal oleh orang yang kena fitnah...malahan loyar terhandal pun kena fitnah tapi senyap je...kamu je yang menyebok...cakap fitnah tak de bukti.

    Jangan ko mengaku Isle...selagi kamu menghalalkan yang mungkar...kamu melakukan kemungkaran itu hal peribadi kamu...tapi jangan ko menghalalkan kemungkaran walau apa jua alasan.

    Setidak tidaknya Tuan Brahim ade jugak membaca.

    Abduh oh Abduh!...

    1241....apa yang kamu baca selama ini?...bukti berterabor diseluruh dunia...kalo ko tak nak percaya orang luar punya...ko ade baca tak laporan PAC...walaupun laporan Odit Negara di OSAkan...Bukti yang AG Pandi tunjuk ditangan pon ko tak baca?

    1241...kamu tu baca tapi tak nak paham....
    Atau kamu memang kenyang dedak...

    Pengkhianat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He...He...MEROYAN lerrrr ko.....dah banyak sangat makan dedak MADEY......

      Delete
    2. 1401 bnyk minum air badak..plus taik lho

      Delete
    3. 1401

      Dedak cap Madey ade ke?...
      Setahu aku yang ada cuma dedak cap bijan...cukup memabok kan.

      Delete
    4. Tak pernah ada. Tapi air cap badak mmg banyak.

      Delete
  17. Mr J
    1 mdb blm selesai...kalo mr J boleh cabar doj/fbi dan buktikan siasatan tak betul saya tak sebut lagi pasal 1 mdb...Bawak lah bukti derma raja Arab dan bukti duit 1mdb tidak dirompak...lawan doj...
    selagi mr J melalak pertahankan 1 mdb dengan air lior saya tetap panggil MR Jebon penjilat jubo cina prompak jho lo yg jadi pojaan hati MR J....ape mcm setuju Mr J?...

    ReplyDelete
  18. Ayah mereka pemimpin yang dihormati. Anak ?? Aaatuh !

    ReplyDelete
  19. Keharmonian dan kesejahteraan yang di nikmati sekarang adalah kerana gabungan yang telah di usahakan oleh Anwar Ibrahim.

    Sebelum tercetus nya reformasi menuntut keadilan ke atas Anwar Ibrahim dan kesamarataan di antara rakyat, hubungan antara kaum tidak teruji.

    Masing-masing buat hal sendiri. Rasa hormat antara kaum hanya sekitar kelompok sahaja seperti tauke kedai dengan pelanggan melayu dan rakan sekerja.

    Hubungan tersebut bukan atas skop yang lebih besar iaitu hubungan politik yang menentukan hala tuju negara.

    Kini keharmonian dan perpaduan sebenarnya lebih jelas apabila tertubuh nya Harapan. Semua kaum yang menyokong Harapan bersatu berjuang untuk Malaysia yang lebih baik.

    Keharmonian dan keamanan yang Najib dan Abduh katakan adalah sesuatu yang telah lama dulu di nikmati oleh rakyat. Bukti nya Najib menilaikan nya pada majlis rumah terbuka bukan kepada satu matlamat yang lebih besar iaitu Malaysia yang lebih baik.

    Kerana takut kan kebenaran, kerajaan Najib seboleh-boleh nya mengagalkan perhimpunan rakyat dengan berbagai cara ala-ala samseng.

    Sekali lagi rakyat akan berkumpul iaitu pada 14 oktober, perhimpunan pertama Harapan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si NUAR ALJUBORI lai...tak dak orang lain kerrrrrr...Nauzubillah lerrrrrr.....

      Delete
    2. Najib jubori altonya kan ade..

      Delete
    3. KETUA PELIWAT ko tu lagi handal dalam BAB ni.....kalau ko tak caya...pi Tanya sama Mat Sabu ( Mat Sabun ).....He...He...He...

      Delete
    4. Jawapan Mahathir kepada pertanyaan Najib dan mesej kepada rakyat yang meragui kes liwat 1 dengan meletak Anwar Ibrahim paling atas.

      Jika Anwar Ibrahim di bebas kan supaya layak bertanding akan membuktikan siapa Anwar Ibrahim yang sebenarnya. Tapi Najib tidak akan berani membebaskan Anwar Ibrahim kerana Najib takut lawan secara adil.

      MRT Sungai Buluh - Kajang di 'jadikan' sebagai 'jalan' keluar untuk Anwar Ibrahim. Najib cuma buatkan saja.

      Delete
  20. Fitnah yg aku tahu cuma satu. Ketua penyamun punya fitnah.

    ReplyDelete
  21. Baru terima dedak baru, kenalah cakap sikit.

    ReplyDelete
  22. Off topic

    Sdra john doe, othaman, dtk rahman jpc dan rakan rakan lain.

    Just after midnite, i manage to read SR blog. There was a very serious write up on NFA for Gopi's case. Najib n hishamuddin summoned zulkifi n azam from macc to seri perdana to give NFA instruction. As i was a bit sleep, i hope to download it later. Just before subuh, i tried to open the blog again. To my horrir n disappointment....NO SERVICE.

    This damning article appeared to hv put the 4 mentioned abv in precarious position. Why hisham...why not zahid?

    Any of u guys had a peep on this report? I m tryjng to get my frens in the uk to help me get the article.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panggil lerrrr kekawan ko tuuuuu...mintak pertolongan....uhuk...uhuk...uhuk.....

      Delete
    2. Rahman2 Sir,

      It is the same with me, I have been trying to access the SR since 5.00 a.m. but to no avail.

      Been trying to unblock the site for hours now but still no luck.

      Will keep on trying.

      If you do manage to get your hands on the said article, please share it here.

      Delete
    3. KESIANNYERRRRRR.......

      Delete
    4. No furthur action?....khalid tak lame lagi nak pencen...tumbang umno bukan najib jer di siasat...khalid dan Ah Pandir pon turut gelisah...

      Delete
    5. look at 15:02

      Delete
    6. peminpin pas pun kena siasat gak, sebab depa pun dapat share,,plus pembalakn yg teruk kat kelantan..memang jahat puak pas ni

      Delete
    7. Bro Rahman2.....you're right bro.......just a moment ago I tried to access SR but damn shiitttt it is blocked...!!

      Anyway.....it won't do any good since almost everyone knows the real story accept the kampong2 old folks.......the waves of the truth cannot be denied anymore.

      Nature will always find its way...!!

      Delete
    8. Before this.....SR was blocked but by using certain link I managed to access it.....but now that link is also blocked.

      Damn bloody shiiitttt !!

      Delete
    9. What a coward they are...shame on them...!!

      Delete
  23. Nak bersyukur kena terangkan apa yang dia faham tentang 1MDB ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik ahli dan penyokong PAS bersyukur Hadi sihat seperti dulu selepas pembedahan jantung atau bersyukur sebab RUU di tunda lagi.

      Delete
  24. Mungkin agaknya ini petanda akhir zaman
    Legasi baik keluarga anak sendiri hancurkan
    Nik Aziz mursyidul am pas dihormati kawan dan pihak lawan
    Tun Razak pula, bapa pembangunan seorang negarawan..

    Malang sungguh jika dikenangkan
    Kedua dua anak mereka tak seperti yang diharapkan
    Penat lelah perjuangan tok guru menentang um..no,no, anak sendiri nafikan
    Felda yang diasaskan oleh bapa sendiri sianak pula gadaikan..

    Itulah yang kita dapat lihat
    Bila pesanan bapa tidak diingat
    Bapa negarawan hebat, anak pula seorang kleptokrat
    Um..no,no bagi bapa musuh, sianak pula jadikan sahabat..

    Sedih sungguh bila dilihat keadaan
    Kedua duanya alpa dengan wang dan kemewahan
    Penat jerih bapa masing2 sudah dilupakan
    Biarlah pada mereka, rakyat yang tentukan hukuman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pujuk lerrrr balik PAS tu Masuk FUKATAN HAPRAK.....He...He...He....

      Delete
    2. Hahaha macai haprak jho lo buat cadangan bodos pujuk parti yg dah patah sayap...

      Delete
    3. HE...He...HE....Kesian aku....Si Jidin dan Si Boboi tuuuuu....tak habih-habih nak pujuk PAS......maklum lerrrr...nak harap kan ROKET....hamper putus sayap nyerrrr....uhuk...uhuk...uhuk....

      Delete
    4. Temberang ko ni..pas yg hanye mampu perintah kedah 1 penggal kena pukulan mukhriz...

      Delete
    5. Bukan di kedah saje pas dah lemah...dikelantan pon dah parah...
      Pas dah mintak gencatan senjata dengan PH...hehe...ko jual temberang bodos...

      Delete
    6. Pas pis pus..macm kentut daaaa

      Delete
    7. Jika pimpin PAS Kedah taat pada parti tidak akan ada pemimpin PAS akan buat rundingan.

      Jangan baca kenyataan macam macai sebab yang tersirat ialah masih ada pemimpin Kedah yang tidak menyukai cara dan tindakan pemimpin tertinggi PAS.

      Delete
    8. Iman tidak diwarisi......gitulah yg jadi pada Nabi Nuh as...Nabi Adam as....Nabi Yaakub as semua ada anak yg bertentangan dari sikap baik bapa mereka.

      Sejarah terbukti berulang.

      Delete
    9. Tak payah nak runding2 lagi dah ..penyokong pas sila tingal je ketua pas kat atas tu dgn jawatan2 kesayangan depa tu..maii masuk ph ni. Insyaallah...kita Berubah

      Delete
  25. Rasanya mamat kah kaah kaaahh tu dah tukar gaya penulisan....tak nak orang kenal...rasanya dia dah start pakai lerrr dengan kerrrr.... macam 14:07, 14:05, 14:03, 13:51, 13:48.... tukar gaya penuisan tetap nampak budi bahasanya kurang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha tak kisah pun...sapa jer jadi caiii umno kita sesah,belasah hempok,tujah,siat kasi kojol...

      Kahhh kahhh kahhh kahhhhh kahh
      Kahhhhh

      Delete
  26. BETULKAH PAS LAWAN UMNO?


    1. "Carilah hujah lain untuk menentang kami. Sedangkan kita lihat 13 kali PRU, sekali sahaja PAS tak lawan Umno iaitu pada tahun 1974. PRU yang lain kita lawan BN." Demikianlah kata Idris Ahmad utk kawal kerosakan yg sedang ditanggung oleh Pas kini akibat sikap pemimpinnya yg membawa parti itu menjadi pasangan tanpa nikah Umno.

    2. Kata Idris tu betul. Atas sebab itulah, dulu-dulu kami masuk Pas. Tak akan ada orang mahu masuk Pas, berkorban segala-galanya, masuk penjara, kalau bukan kerana Pas lawan Umno. Kalau tak mau lawan Umno, baik masuk Umno saja. Itu juga asas penubuhan APU, BA, Gerak, Bersih dan PR.

    3. Isunya sekarang ialah, pemimpin Pas cakap lain, tapi bikin lain. Cakap lawan Umno, tapi beri oksigen kpd Umno. Setakat bergambar dgn pemimpin Umno, berpegang tangan dgn Najib dan tak serang Najib, memanglah bukan hujah yg kuat utk kata Pas tak lawan Umno.

    4. Hujah yg paling kuat ialah apabila melalui muktamar, Pas putuskan muafakat politik dgn Keadilan dan DAP. Hasilnya ialah terbubarnya PR. Bertempik sorak pemimpin Umno apabila PR terbubar kerana itu petanda hapusnya ancaman terbesar kpd Umno. Penghapus ancaman itu ialah Pas.

    5. Keputusan muktamar itu tidak berlaku secara spontan tetapi dimukaddimahkan dgn pelbagai aksi pemimpin utama Pas yg menjalin hubungan sulit dgn pemimpin Umno. Siapa tak tahu peranan Nasharudin Mat Isa dan Hasan Ali? Siapa tak tahu pertemuan sulit Abdul Hadi dan Abdullah Badawi? Siapa tak tahu hubungan intim bekas MA Pas dgn menteri-menteri Umno?

    6. Ah, biasalah bertemu...! Tidak, itu bukan pertemuan biasa, tetapi pertemuan beragenda. Dan, agendanya ialah, Pas dan Umno mesti bergabung demi survival Melayu, dan untuk lebih Islamik, ditambah ungkapan demi masa depan Islam di negara ini. Selepas bertemu secara sulit, dan nampaknya pertemuan itu direstui, barulah terjadi pertemuan terbuka di stadium sempena Rohingya dan banyak lagi.

    7. Serentak dgn semua peristiwa itu juga, terpacullah kenyataan demi kenyataan lunak terhadap Umno, timbullah slogan politik matang, Najib tak salah dalam 1MDB, campurtangan kuasa asing, termasuk MA Pas sekarang yg berkata Pas bersedia bertahaluf siyasi dgn Umno. Pada masa yg sama, kerajaan Pulau Pinang diserang, kerajaan Kelantan pula nampak semakin mesra Umno, yg semuanya itu menjadi isyarat bahawa Pas memang sudah sangat intim dgn Umno.

    8. Cuma, apabila Pas nampak, kalau semua itu tak dikawal, Pas akan semakin rosak teruk, apatah lagi selepas penubuhan Amanah, bocornya mesti ditampal. Caranya ialah seperti yg Idris lakukan iaitu nafikan Pas kerjasama dgn Umno. Beritahu ahlinya, Pas nak lawan Umno, yg hakikatnya seperti menampal tanah liat pada papan perahu yg bocor.

    9. Pas kini sudah bersendirian. Gagasan Sejahtera tak ada apa-apa pun, hanya nama. Dengan terpersadanya PH dgn kesatuan logo dan halatuju, Pas semakin tersudut. Apa yg Pas boleh buat kini ialah kawal ahlinya yg cuma tinggal separuh drpd jumlah asal drpd terus berlari keluar. Kecuali pentaksub, Pas dah tak terkawal lagi.

    10. Satu lagi pilihan yg Pas ada ialah, halalkan hubungan sumbang Pas - Umno. Ini dilihat lebih baik bagi Pas, bagi PH, bagi rakyat dan bagi agama ini. Idris tak perlu bimbang, kalau dia rasa Pas sudah terperosok, dia boleh bersama Amanah. Dia juga tak perlu bimbang, tanpa Pas pun agama ini akan tetap terbela. ~ sumber

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yessa..satu LG tnpa sokongan pkr dn dap Pas x akn dpt tmpt kt pantai Barat semenanjung stkt Kelantan sj wilayah kekuasaannya stlh ambil Kira tuang prsideng hanya spt jadi embi sepenggal jer kt ganu nung..!!

      Delete
  27. Semakin terselah kebangangan yang teramat. Kalau bn menang pru14 nik bole dicalon jadi menteri penerangan ni. Iq sama macam mat maslan. 3.8 pointer ni

    ReplyDelete
  28. SALINAN CACHE DARI SARAWAK REPORT:

    No Further Action Re-Gopi - On Orders Of PM!
    17 July 2017 0 comments
    IGP Khalid Abu Baker said to be preparing to continue past mandatory retirement date in September
    IGP Khalid Abu Baker said to be preparing to continue past his mandatory retirement date in September

    Investigations into the vast criminal police protection racket, which was netting huge sums of cash from dirty prostitution and gambling businesses in Malacca and beyond, have been brought to a shuddering halt.

    Sarawak Report has learned that this was on the orders of the Prime Minister, who was in turn contacted by police chiefs alarmed by the MACC investigation.

    Few Malaysians are likely to be suprised, since the trail of evidence had already arrived straight to the door of numerous extremely senior police officers, including the Head of CID and the IGP, both found to have been in close and regular phone contact with the ring leader known as Gopi.

    None of these senior officers have denied the evidence published by this site showing that the phone calls took place and that some 20 top police officers were linked to Gopi’s phone call network.

    However, not one of them has been prepared to come up with a reasonable explanation for the calls, unless you count the response of the IGP himself. His excuse was that hundreds of people like Gopi ring him every moning to wish him well.

    “Good morning, how are you today Sir?” these callers are apparently in the habit of asking the Head of Police and, if his call with Gopi is anything to go by, the IGP then chats with them all for a minute or two!

    Najib summoned MACC Heads To His House
    Sources have now confirmed to Sarawak Report that after the scandal became public the Prime Minister himself, supported by his cousin the Defence Minister Hishamuddin, moved to stop the MACC investigations.

    “Datuk Dzulkifli and Dato Azam Baki both were summoned to a meeting at Najib’s house and told to close the case”

    reported an informant, referring to both the head of Malaysia’s Anti-Corruption Commission (MACC) and his deputy.

    According to our information, the file on the case is due to be referred to the Deputy Public Prosecutor next week, who will then order No Further Action, on the official recommendation of the MACC.

    bersambung...

    ReplyDelete
  29. sambungan dari SARAWAK REPORT:

    It was the MACC who was behind the entire investigation and the resulting arrests of several Malacca police officers and intermediaries, including Krishnan Gopinathan ‘Gopi’, in May.

    The plan is for the whole affair to be dropped quietly in this fashion, with no official anouncements on the matter being made in the foreseeable future. All the suspected gangsters have been given bail already, including Gopi, despite having reportedly made a full confession implicating senior officers he was in touch with.

    The MACC’s original plan had been to charge Gopi and others under Anti Money Laundering legislation and to freeze their assets in the process. Further raids were also due to have been carried out whilst the suspects remained in custody, in order to complete the trail of evidence.

    However, it was at that point that Najib appears to have made his call. summoning the two top MACC officers to his house and demanding that they cease the investigations into the criminal scandal involving police officers immediately.

    Subsequently, there has been apparent fury behind the scenes that information about the connections between Gopi and police heads leaked out via Sarawak Report. Such leaks being treated as more criminal than the gang activity itself.

    The anti corruption commission has apparently therefore bowed to the pressure from Malaysia’s top politician, supported by his cousin Hishamuddin, who is known to be close to the IGP, having initially appointed him when Home Minister.

    Abuse of Power
    Any moves to exert pressure or give orders to the MACC on the part of the Prime Minister would of course be highly illegal.

    Law enforcement is supposed to be strictly independent of the executive. However, in Malaysia the perception sadly abounds that Najib has persistently interferred in the administration of justice, not least to quash cases against himself, such as 1MDB.

    Therefore, perhaps the Prime Minister would like to deny the meeting at his house took place? Prosecutors could still reverse the decision to drop the case, since the plan to do so is not yet public.

    Alternatively, Malaysians can expect a prolongued silence, followed by an eventual admission that one of the worst criminal scandals to affect Malaysia’s police force in years was dropped within just days of mounds of evidence being uncovered.

    IGP Due To Join List of Najib’s Cronies Extended Past Retirement
    After all, the stage is now set for the planned decision to announce that yet another of Najib’s key cronies, the IGP himself, will be allowed to extend his office beyond his mandatory retirement date, in order to prop up Najib’s control of key ‘independent’ insitututions.

    Khalid Abu Bakar acknowledged just earlier this month that he is due to retire in September. However, according to our information, the stage has now been set for Najib (after as dignified a period of silence on Gopi as the time-frame will allow) to announce the extention of Khalid’s office, ‘in order to maintain stability during the period of the upcoming election’.

    ReplyDelete
  30. la tak ku sangka pemimpin PAS sebebal ini!
    sakit hati tengok kebodohan bangsa ku

    PILIHANRAYA NANTI KITA SIMEN PARTI NIH

    ReplyDelete
  31. Buat dosa bertimbun pun boleh bersyukur.

    Kalau macam itu PAS perlu di bubarkan seperti janji Almarhum TGNA yang berjanji sekiranya UMNO sudah terima Islam sepenuh nya PAS akan di bubarkan. Semua masuk UMNO.

    Sekadar bersyukur tapi tak buat apa-apa sikap orang yang suka berbohong.

    ReplyDelete
  32. Police protection scandal - investigation shelved! http://www.sarawakreport.org/…/no-further-action-re-gopi-o…/

    No Further Action Re-Gopi - On Orders Of PM!

    The case is due to be referred to the Deputy Public Prosecutor next week, who will then order No Further Action, on the official recommendation of the MACC. ....
    SARAWAKREPORT.ORG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siasatan ikan dturgeon 100 juta kesap di kbs semua senyap...hihihi...kerajaan yg telus...macc nak benteras raduah...

      Delete
    2. Betul tu dah byk sgt kes2 terang mcm suloh punggong Parti Lobai menyamar Sherif Syurga.
      UMNOBN byk coverip.
      Pis Sokong UMNOBNPis , kahwin tak nikah.
      Maka sah sudah..Pis amal MUNGKAR.
      6% yg sokong UMNOBN amal mungkar
      2 % yg sokong Pis amal mungkar.

      Insyaalah Allah angkat hijab penipuan BN dan PAS dan menangkan PH pru14....supaya petualang ulat2 tahek low dpt dikumpulkan dalam sg buloh.

      aamin.

      Delete
  33. Fitnah sudah tersebar seantero dunia....... boleh segera saman pemfitnah untuk membersihkan nama......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul saman boleh dijadikan industri pemangkin pada dana PiS, dan kos serbis KiuSeben.
      Apabila tin milo pertama penuh, tindakan pemula akan diaktifkan.
      Tapi 18 tin milo tak dpt dikesan

      Delete
  34. Dennis The Manace18 July 2017 at 17:10

    Rakan2 Pakatan semua, jika diambil kira psokologi manusia, si kejora yg mengejek seperti kanak2 diatas merupakan individu yg berkecamuk jiwanya akibat ketegangan perasaan. Beliau tahu dan akur akan kebenaran yg dilontarkan pro Pakatan disini,namun egonya yg tak mahu kalah,kebodohannya, perasaan sombong bongkak,tidak mahu menerima kebenaran menyebabkan dia bertindak demikian.

    Tindakan pro aktif yg patut diambil:

    1) Pro Pakatan hanya melayannya kow kow sekali sahaja.Jika dia bertindak balas,bro Pakatan jangan pedulikannya.Nanti dia akan off dan mati kering sendiri.

    2) Bro Pakatan disarankan menulis Surat kepada Menteri Kesihatan,supaya ditubuhkan satu team bertindak,bagi mengesannya.Satu pemeriksaan rapi perlu diadakan bagi mengetahui tahap otaknya. Penyiasatan akan menjadi lebih mudah dengan memaparkan postingnya diatas.

    3) salah seorang waris kejora yg dikenali sebagai Sahabat,J atau Singapork harus ke Pasar Borong Selayang untuk mendapatkan
    Bekalan dedak grade A,sama seperti yg digunakan oleh Ah Poon Deck dan Ketua Sheriff. Dedak ini diberikan kepada pihak hospital untuk kajian dan makanan kejora sepanjang dia berada di hospital.Ini disebabkan kejora diatas belum mendapat bekalan dedak sejak April dulu.Pembekal kini sibuk bermesyuarat di Gopi Deserts.

    4) Disarankan juga bro2 Pakatan jangan memakan PASEMBOR sehingga tahun depan. Katakan no no no kepada PASEMBOR kerana memakannya boleh berdosa besar. PASEMBOR merupakan makanan campuran LIPAS dan OBOR yg boleh memudaratkan kesihatan.

    5) Seorang pakar dedak dan pemakanan dari Wales,Dr Nick Updough telah menyatakan bahawa dedak merupakan bahan makanan yg berkhasiat bagi manusia.Bro Pakatan disarankan mengutuk saranan Dr Nick ini dan melapurkannya kepada Makcik dan Pakcik Felda,Kementerian Kesihatan dan PBB.PASEMBOR amat merbahaya bagi sesebuah masyarakat.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Dennis, tepat sekali analisa tuan....
      Elok juga dihantar mereka kepusat veterina ...munkin dah kena gigitan anjing gila Kuala Sepetang.

      Delete
    2. Dennis the Menace... my favourite comical character together with The Little Rascal during my childhood day since the late 50s & early 60s.

      Stay on with that name, bro & Salam Perjuangan.

      Delete
  35. nik abduh ni kapir laknat..sbb tu dia sokong org rasuah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arwah bapa dia nak ludah umno dia pula jilat umno

      Delete
  36. Anon 12:41
    Apabila ko menyebut ``mengikut kontek syarak`` maka jelas lah padaku bahawa ENGKAU adalah PELACUR AGAMA ISLAM YANG SUCI.
    Tak puas hati silaminta penjelasan lanjut dari aku. In sya ALLAH.

    ReplyDelete
  37. Sah dah Nik bedoh ni dah kena dedak. Nampak dah undi untuk pas adalah sama undi untuk umnongok...semuga Allah hancur kan parti yg melacurkan agama dan parti yang menzalimi rakyat.

    ReplyDelete
  38. Macam mana olamak besar TGNA boleh melahirkan sekor anak anjing yg namanya Abodoh....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju Nik abduh ni mmg tak betul. Tapi tak payahlah kau nak bawak masuk anjing pulak. Ok ??

      Delete
  39. Lawak badul.
    Keroh jerneh keroh jerneh
    Mu mao parang ke, mu mao senapang.
    Pasai pa, takpa takpa baik layan ghaazal .

    Mana d mana pakdollah ko sayang.
    Hatinya kecil pakdollah badannya besar.
    Dari kelantan kamiklah datang.
    Hajatnya besar.pakdollah bkn kepalang.

    Burong merebok burong la hantu.
    D dlm hutan la sarang membuat sarang.
    Apa d pandang malayu pada malayu.
    Sudah la mesken pakdollah budi pong kurang.

    Burong la pipit burong lah enggang
    Sekarang bolehla tinggi terebang tinggi
    Harta nik ajis pakdollah cuma segudang
    Harta nik abdoh la goni begoni-goni..

    ReplyDelete
  40. Lawak badul.
    Keroh jerneh keroh jerneh
    Mu mao parang ke, mu mao senapang.
    Pasai pa, takpa takpa baik layan ghaazal .

    Mana d mana pakdollah ko sayang.
    Hatinya kecil pakdollah badannya besar.
    Dari kelantan kamiklah datang.
    Hajatnya besar.pakdollah bkn kepalang.

    Burong merebok burong la hantu.
    D dlm hutan la sarang membuat sarang.
    Apa d pandang malayu pada malayu.
    Sudah la mesken pakdollah budi pong kurang.

    Burong la pipit burong lah enggang
    Sekarang bolehla tinggi terebang tinggi
    Harta nik ajis pakdollah cuma segudang
    Harta nik abdoh la goni begoni-goni..

    ReplyDelete
  41. Bukti apa lagi yang rakyat perlukan untuk mengesahkan bahawa pemimpin2 PAS ni semuanya dah jadi macai UMNO. Lawan UMNO dan masih lagi dipihak pembangkang? Nik Abduh ni faham ke definasi pembangkang atau dia ingat pembangkang tu adalah MP yg duduk dalam dewan diam2 macam tikus tak ubah seperti pasu bunga? Nik Abduh dan semua pimpinan PAS bukan pembangkang tetapi pembangang. Gamaknya kalaulah diaorng ni lahir masa zaman rakyat menuntut kemerdekaan dari British dah tentu mereka2 ni dok kuar hujah agar rakyat jangan lawan pemerintah sebab British pun masa tu ada lantik beberapa kerat orang melayu jadi balaci aka pentadbir. Mungkin sampai la ni tanah melayu tak merdeka kot jika mereka ni jadi ulamak masa tu? Inilah orang2 yang ingin menegakkan Islam kat Mesia ni? Kalau depa ni lah pejuang Islam maka sudah tentulah Donald Trump tu seorang genius tahap Einstein. Ini dia golongan2 yang mengangkat Mokhtar Senik kedalam majlis syura Ulamak...kat situ je kita dah nampak yang geng2 ni memang ada "something wrong upstairs". Mokhtar Senik tu mengajar agama dan dijulang sebagai geng ulamak? Nik Abduh sebagai pemimpin? Hj hadi sebagai ketua ulamak? Diaorang nak suruh umat Islam dok guling2 kat lantai ke? ROTFL??? Of course!!!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  42. Tak habis habis guna alasan "fitnah", "hearsay" etc. Dah tak ada modal lain.

    Apakah yang kaum ini terima sebagai "bukti"? Pencuri mencuri depan mata kah? Sabit kesalahan dalam mahkamah Malaysia? Bagaimana kalau institusi tu dah korup (berdasarkan bukti ya, bukan sembang kedai kopi) Tahukah mereka di mahkamah negara-negara lain kes ini dalam siasatan yang serius dan ada yang sudah dipenjarakan. Malah ada 2 bank yang dah tutup sebabkan kes ni. 2 BANK DAH TUTUP. Adakah ini semua masih lagi hearsay dan omongan omongan satu dunia sahaja?

    Tiada guna tunjuk golongan ini bukti banyak mana pun bila mereka sendiri tidak mendidik diri mereka sendiri untuk mencari kebenaran dan berfikir.

    Usah dilayan golongan kurang menggunakan akal seperti mereka ni. Seronok dengan Utusan di pagi hari dan berhibur lamunan berita tv3 waktu malam sebagai rujukan mutlak. Masa lapang hobinya melayan paronia bersembang pasal "cina nak perintah negara" lepas beli rokok dari kedai yang taukenya cina.

    Biarkan mereka mundur, ayuh kita mara maju.

    ReplyDelete
  43. Mamat ni sudah high ketum ka ? Pemerintah mana yg kena fitnah ? Fitnah atsu fakta ? Apa pula yg fitnah ? Siapa pemerintah yg kena fitnah ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...