Tuesday, 25 July 2017

BERBANDING TUN M YANG KONON BONEKA DAP, NAJIB JAUH LEBIH BAHAYA UNTUK DIKEKALKAN KUASANYA


Tidak sampai sepuluh tahun menjadi Perdana Menteri, majoriti rakyat Malaysia secara umumnya sudah mula sedar dan terasa betapa paling tidak bergunanya Najib Razak sebagai Perdana Menteri kepada kehidupan mereka.


Gemar dengan pendekatan populis tapi menyusahkan rakyat dengan penarikan subsidi dan jerutan tanpa henti melalui GST, beliau sebaliknya membayangi semua tindakan itu dengan menyandarkannya kepada konon untuk masa depan negara dan menukar istilah sebutannya agar lebih sedap didengar dan seolah-olah berniat baik.


Menarik subsidi misalnya ditukar kepada rasionalisasi subsidi, manakala GST kononnya diperkenalkan untuk kebaikan dan masa depan negara, bukan menambahkan beban dalam kehidupan.


Hakikat bahawa semua itu menjadikan barangan semakin mahal dan lebih banyak wang diberikan kepada kerajaan tidak pernah dikisahkan.


Malah, di sebalik wajah ceria dan menjual aura arwah bapanya, Tun Razak, Najib melakukan banyak kontradiksi lain seperti suka bermewah, banyak membazir, membiarkan isterinya berbelanja mewah dan kerapkali cerita keluarga lebih menjadi bahan berita berbanding membantu negara.


Ketika rakyat dihimpit dengan pelbagai kenaikan dan kos sara hidup berikutan ketiadaan subsidi dan perlu membayar GST, Najib lebih menjadi bahan cecehan berikutan skandal 1MDB, hubungan dengan Jho Low dan penemuan wang beribu-ribu juta dalam akaun peribadinya.


Tidak cukup dengan itu, untuk menutup hutang dan skandal, beliau kemudian berjinak-jinak dengan China yang menyebabkan banyak tanah, projek dan kontrak diberikan kepada kuasa ekonomi baru dunia itu.


Terpalit dengan skandal dan kuasa Peguam Negara adalah penyelamatnya, berdepan PRU 14 yang tentu paling getir baginya, tidak sukar menjangka apa jadi kepada rakyat dan negara jika Najib terus berkuasa lagi.


Juga tidak sukar menjangka betapa Jho Low mungkin bertambah-tambah lagi tahap "bilionairenya" atau barangkali berapa banyak lagi penguasaan China ke atas pelbagai projek dan aset negara sekiranya Najib terus menjadi Perdana Menteri selepas pilihanraya akan datang ini.


Selain rakyat biasa dan penyokong perubahan, kalangan dalam UMNO juga ramai yang sedar bahawa liabiliti sebenar ialah Najib sendiri. Sukarnya UMNO dan BN untuk mengekalkan kuasa tidak lain ialah berpunca daripada Najib dan perkara-perkara lain yang terkait dengannya.


Tetapi, untuk menutup semua ketakutan rakyat terhadap Najib itu, yang cuba ditakut-takutkan ialah wajah Tun Mahathir Mohamad yang kini menjadi Pengerusi Pakatan Harapan. Tidak cukup dengan sejarah silam beliau diungkit dan dibongkar semula, pengaruh DAP yang kononnya menguasai Pakatan Harapan turut sama didendangkan.


Tun Mahathir  digambarkan hanya sekadar boneka DAP semata-mata kerana parti itu mempunyai lebih bilangan Ahli Parlimen dan dikatakan akan menguasai gabungan pembangkang tersebut. Seolah-olahnya bila Pakatan Harapan berkuasa nanti, DAP dan Cinalah yang akan menguasai negara ini.


Lihatlah betapa takut dan gentarnya mereka dengan Tun Mahathir dan Pakatan Harapan sekarang ini. Memang benar sekarang DAP ada 37 bilangan Ahli Parlimen dan Bersatu cuma satu, tetapi kedudukan itu mungkin akan berubah dalam pilihanraya akan datang.


DAP sebagaimana pilihanraya 2013 lalu, hanya akan bertanding 52 kerusi Parlimen saja dalam pilihanraya akan datang. Itupun lawan mereka adalah calon bukan Melayu juga daripada MCA, MIC atau Gerakan. Bermakna, siapa pun menang, kerusi itu tetap milik bukan Melayu.


Bersatu pula akan bertanding di kerusi-kerusi yang ditandingi UMNO. Ada 88 kerusi milik UMNO seluruhnya, termasuk di Sabah dan di Semenanjung saja ada 73 jumlahnya. Di Sabah, kerusi milik UMNO itu mungkin akan ditandingi oleh Warisan bersama lain-lain parti di negeri tersebut.


Makanya, untuk 73 kerusi di Semenanjung, ia akan dibahagikan antara Bersatu, PKR dan Amanah. Kerusi-kerusi sedia ada milik PKR akan terus ditandingi oleh mereka.


Dalam hal ini, berikutan MCA, MIC dan Gerakan sudah mati dalam hati masyarakat bukan Melayu, jika pun DAP menang kesemua 52 kerusi Parlimen yang ditandinginya, jumlah kerusi yang dimiliki parti itu tidak mungkin dapat mengatasi jumlah kerusi Melayu yang bakal dimenangi oleh Bersatu, PKR dan Amanah.


Kedudukan itu sesuai dengan komposisi kerusi dan kedudukan rakyat Malaysia sendiri.


Yang penting, tsunami Melayu dan bukan Melayu mesti digerakkan seiring untuk menjadi tsunami rakyat Malaysia agar perubahan menjadi seimbang dan merata.


Siapakah yang mampu menggerakkannya?


Di sinilah gandingan Tun Mahathir dan Anwar bersama DAP yang sebenarnya amat menakutkan Najib, UMNO dan BN.


Alasan mereka menakut-nakutkan tentang pengaruh dan penguasaan DAP atau orang Cina hanyalah kerana ketakutan itu. Bagi mereka yang mahu berfikir, jika Cina yang ditakuti, mengekalkan Najib juga sama seperti mengekalkan penguasaan Cina.


Malah, bahayanya jauh lebih berganda kerana Cina yang akan lebih melebarkan sayapnya adalah seorang yang bernama Jho Low serta negara China itu sendiri. 


Adakah Lim Kit Siang pernah terbukti selama ini lebih menyusahkan negara berbanding Jho Low?


Adakah selama 22 tahun berkuasa, Tun Mahathir lebih menakutkan dan merbahaya berbanding Najib yang belum sampai 10 tahun berkuasa?


Jika Tun Mahathir dan Kit Siang selama ini terbukti tidak lebih bahaya berbanding Najib yang ada Jho Low dan kemungkinan hadir sama penguasaan negara China bersamanya, tidakkah bergabung tenaganya Tun Mahathir dengan Kit Siang mungkin memberi lebih kebaikan dan kesejahteraan buat kita semua? (ShahbudinHusin 25/07/2017)

141 comments:

  1. AURA MAHATHIR ADALAH TAUFAN
    BESAR YANG MAMPU MERANAPKAN
    SEGALA KEJIJIKAN POLITIK.

    HIDUP TUN
    RAKYAT BERSAMA MU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najip xleh tdo malam dek Tun M

      Jenuh Kak semah dodoi dia dgn lagu madah berhelah tiap2 malam

      Delete
    2. Macai J,
      Apa niat kamu? U harapkan M'sia jadi bankruptkah?
      Tengok apa yg dilakukan oleh jib, economic dah tambah buruk.
      Ini pun sebelum effect drpd 1MDB. Economic akan lebih teruk kalau jib menang PRU14.
      U tunggul dan tengok.

      Delete
    3. Busuk2 DAP mereka rakyat Msia keturunan Cina, sedikit sebnyak mereka faham budaya dan adat resam kaum.Melayu dan India.Rasa bias tu resamlah.
      Tapi klau Najib menang lagi, naik tocang lah China China.
      Mereka ini teruk sehinggakan kjaan China ada buku garis panduan buat warga China yg keluar melancung.
      Palis2 selisih 44 Malaikat, barang d jauhkan Allah kemenagan buat BN.

      Delete
    4. Pru2 kan ado mangkah mano nak mangkah kalu Pru14 kalah, Pru15, Pr16 Dan sotorusnyo kan ado. Budin2

      Delete
  2. Teman nak tanya kawan2.....semasa 22 tahun Tun M jadi PM pernah ke kita rasa terancam....tak selamat....negara tak maju gostan ke belakang.....rasa tertipu......hidop ditekan ditindas....dan malu degan negara luar...???

    Bandingkan pulak dgn sekarang ni apa macam.....???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemakan dedak sama dengan peminum arak
      Sudah hilang rasa malu
      Yang penting menjaga kemaluannya
      agar terus membesar

      Delete
    2. Rasa tak selamat.......tak ada.

      Negara tak maju....rakyat tertindas......nak kata tak ada terus, tak boleh jugak.

      Dulu zaman Tun M banyak orang melayu dapat biasiswa.

      Tapi

      Sekarang ini........10 kali lebih teruk.

      Delete
    3. Tak mustahil jika lebih lama Kita biarkan MO1 berkuasa,,ramai nanti tinggal seluar dalam saja untuk hidup,,Dia ini "giler duit" kebetulan pulak bini nya pun sama tak sedap "giler duit".......!!! MO1 juga terkenal sebagai playboy !!!

      Delete
    4. Bro phantom. Setuju sangat.

      Pemimpin yang baik akan membawa kebaikan kpd negara yang dipimpinnya.

      Pemimpin yang buruk pula akan membawa keburukan kepada negara yang ia pimpin.

      Baik ini ada dua, pertama elok (sidiq dan amanah) kedua pandai (fathonah).

      Pantun dulu berbunyi :-

      Kalau mencari tempat mandi
      Pertama ceruk kedua landai
      Kalau mencari pemimpin negeri
      Pertama elok kedua pandai.

      Saya pernah bertemu muka dan bersalaman dgn Tun M, Tun Dol, DSAI dan DSN. Tapi kalau berbincang hal serius hanya dengan Tun M dan DSAI. Tun Dol dan DSN hanya mampu kenyeh (senyum dalam bahasa utara).

      Terus terang cakap Tun M terbaik.

      Masih ingat apa kata Putin 'Abdullah is a good leader but Mahathir is a great leader".

      Semoga Allah lanjutkan usia dan kesihatan Tun M untuk terus berjuang, dan semoga ia dianugerahi pahala berganda di atas perjuangan ini. Aamiin.

      Delete
  3. Tun M nampak tak berbahaya sebab dia tak berkuasa.... Cuba bagi kuasa tengok apa dia buat... Org yg cuba menentng habis dia tembak seperti di Mamali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau niat nak jadi terrorist memang patut ditembak mati.

      Delete
    2. Timbalan sendiri pun tak selamat ... Habis lebam muka lawan.

      Delete
    3. mamat kat atas tu terlajak pandai,apa dia ingat yang mati kat memali tu tengah berpiknik ke masa tu.
      cuba dia yang jadi polis masa tu dan ada orang nak libas kepala dia dgn parang tak kan nak senyum je sambil hulur kepala.akal simpan kat bontot ke?

      Delete
    4. Mahathir setakat terlibat dengan pembunuhan di Memali.. tetapi Najib telah 'membunuh' perjuangan Islam PAS dengan mengguna 'dedak' sebagai senjata.

      Adakah sekarang UMNO yang berbaik dengan Hadi sedia isytihar korban Memali adalah syahid ?

      Jika tidak, Mahathir tidak bersalah..

      Delete
    5. cai 22.47
      err c4 dgn tong drum tak nak sebut ke?
      ala tak kan malu kot bila sebut pasal tu...

      Delete
    6. Ko pun, kalo najib suruh polis pi tembak... Apa hal

      Delete
    7. C4 tak main... Lita pakai kereta meriam le ...pelancar motar

      Delete
    8. 22 47 bukan nak kata apa terjadi tidak salah tetapi Malaysia tidak ada pengalaman dan undang-undang pun tak pernah cabar.

      sekarang sepatutnya undang-undang lebih baik dan kerana banyak yang dipelajari dari kesalahan yang lalu tetapi Najib terus buat kesilapan demi kesilapan.

      Pak Lah yang tak buat apa-apa pun dihukum oleh rakyat, apa lagi Najib..

      Delete
    9. Simplistik betul pandangan kat sini. Pasal benci DSN maka DSN semua jahat. Pasal tiba tiba tercinta TDM balik maka TDM semua suci. Segala yg lepas dah diputihkan. Mahafiraun jadi Mahasuci... Hanya Allah boleh tolong minda Zombie politik macam ni....

      Delete
    10. Malaysian Cybertrooper26 July 2017 at 01:01

      Betul tu Mr. J...
      Kami disini amat membenci DSN kesayangan anda itu. Bukan setakat apa dia buat saja kami benci, malah dia lahir saja kami dah terus membenci dia.

      Delete
    11. Kamu buat andaian silap Mr. j.

      Adakah terdapat di mana mana di blog ini yang mengatakan Mahathir tu Mahasuci ??

      Kami hanya mengatakan zaman Najib ni sedang menuju ke alam kegelapan jika di bandingkan sepanjamg zaman Mahathir .

      Tak payahlah sebut Allah tolong minda zombie politik tu .. Allah berikan otak untuk berfikir .

      Delete
    12. Mr J and anon 2238, ur points pls.

      Wanna talk about Memali? Go ahead, lets have a forum of educated people. I am ready to respond to ur points, in shaa Allah.

      If u have non, than just shut up.

      P/s - Arman Adzha serupa beruk samseng macai low class. Kalau high class jawab secara berilmiah bukan menjerit-jerit seperti beruk.

      Kalau nak bertumbuk ajak masuk gelanggang lah, baru tahu langit tinggi atau rendah.

      (Geram teman tengok video samseng ni serupa beruk. Mujurlah teman tak ada kat sana masa tu. Jangan dicabar orang yang senyap takut2 di sebalik kesenyapan itu ada kekuatan dan keberanian yang tersembunyi).

      Delete
    13. kelebihan TDM ialah dia boleh buat orang benci dia dan dia boleh buat orang suka kat dia.

      Kelebihan Najib dia boleh buat orang benci kat dia dan dia boleh buat orang terus benci kat dia.

      Ingat TDM mengalir air mata semasa umum perletakan jawatan..

      Percaya lah Najib juga akan mengalir air mata tetapi kerana Najib di tangkap dan masuk penjara.

      Yang hitam sekarang kenapa terus berdegil kata putihkan.?

      30 soalan tidak di jawab...

      Delete
  4. Wahai ahli ahli UMNO, jika kamu tidak dapat keluar dari UMNO oleh sebab tertentu (kerana jawatan, kontrak dll) tidak mengapa, kami faham. Semasa PRU 14 nanti, kamu undi HARAPAN kerana HARAPAN ini bagus. Kami nak tolong kamu singkirkan ketua kamu yang kuat mencuri tu aka panjang tangan. Terima Kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib BAPA PELINGKOP....hahahahaha

      Lagi baik la si dolah tu..ape pun tak tau kebende.tapi tak la merembat dan menipu sana sini

      Delete
    2. Buta sejarah ke ..????

      Delete
    3. Anon 2240, saudara nampak ceria je - belum lingkup lagi. Tak payahlah maki DSN pelingkup - tak baik. Syukurlah nikmat. Jangan doa yg buruk terpalit pada kita pula - kang betul betul lingkup...

      Delete
    4. Mr J,

      Mudah2an pemimpin yg sebenarnya khianat dan konco-konconya melingkup dan binasa sebinasa-binasanya demi kesejahteraan agama bangsa dan negara.

      Saya baru saja doa pengkhianat melingkup. Kalau yakin kamu bukan pengkhianat aminkannya.

      Kalau doa saya salah, hujahkannya.

      Stop bullshitting around.

      Delete
    5. Mr. J , macamana kamu tahu 22:40 tu Nampak ceria ???

      Sungguh hebat kamu ... apa kamu guna khidmat 'hantu raya ' ke ?

      Mungkin anon 22:40 adalah salah seorang pekerja Cocoa Board yang baharu diberhentikan .

      Oh ya , Mr j .. Cocoa Board telah memberhentikan 281 kakitangan nya . Apa cerita ??

      Delete
    6. Akhlak sebagai pemimpin dah tentu-tentu nya lingkup.

      Nak terlingkup bukan sekali terlingkup...

      Nak tanya kenapa bila cakap yang buruk ianya berbalik pada kita. sedangkan bila cakap yang baik tidak berbalik pun pada kita ?

      Delete
  5. Tonton di Youtube Biografi Dr M & 40 Thn Tun R tinggalkan kita. Dua dokumentari ni blh jadi premis utk nilai DS Najib. Tun R cukup risau dgn apa org kg kata. DS Najib tak peduli dgn apa org kata. Thn 1989, Dr M kena serangan jantung. Dr M memilih IJN kata Dr Hasmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp lobai pas pilih hospital dinegara kapir.

      Delete
    2. http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2003&dt=1030&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_01.htm

      Link penulisan Prof Ulung Dr Shamsul AB ttg Dr M 30/10/2003

      Delete
    3. For evil�� to triumph, it only takes good men to do nothing!!

      Delete
  6. Najib Lahanat ni mesti disingkirkan . Tak kira.. dengan apa cara sekalipun.

    Pemimpin2 Umno yang lindungi dia dan menghalalkan segala pencurian yang dilakukan oleh si lahanat ni pun mesti dikuburkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita minta tolong negara china
      mereka ada kepakaran mengorek
      kubur besar

      Delete
  7. Tidak mustahil satu negara Malaysia ini akan terjual akhirnya, jika Najib dan partinya terus diberi mandat untuk terus memerintah. Yang ini lobai haramjadah PAS tidak dapat menjangkanya, almaklumlah serban mereka berat dan ketat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oleh kerna serbannya berat
      kita kuburkan serban-serbannya sekali

      PRU-14 KITA KASI SIMEN

      Delete
    2. PAS terlalu ikut hawa nafsu untuk kuasa dan kemewahan dunia.

      Walaupun tak boleh menang, tapi kerana perasaan tamak haloba dan nafsu syaitan dan iblis, mahu bertanding banyak kerusi.

      Akhirnya, kereta Audi A7 dan Toyota Vellfire tak boleh bawa ke kubor. Masih tak mahu insaf dan sedar.

      Memang tak boleh harap dengan PAS untuk membela rakyat.

      Delete
  8. Janganlah di agung agungkan kisah Memali sebagai contoh kekejaman Mahathir . Kena baca kisah yang melurut kepada trajidi itu . Rata rata angkara Memali itu di sebabkan olih watak watak yang berfikiran songsang . Songsang ajaran , songsang akidah . Saya bukannya ahli ugama . Tetapi jikalau terdapat ulama songsang yang beramanat sesorang itu kafir , membunoh orang itu adalah jihad , inilah yang terjadi apabila para pentaksub termakan kata .

    Najib bolih terus memekik dan melolong mengatakan tidak mengamalkan "cronyism & nepotism" .

    Samada dia sedar atau tidak , rakyat marhaen yang celik mata bolih lihat dia adalah pengamal kedua dua itu dengan jelas . Dia juga kaki perasuah tegar . Jadi tidak heranlah malapetaka rasuah ini semakin bermaharajalela tanpa batasan .

    Kerana membersihkan nama dia , Apendi di jadikan pengarah di TH . Poad yang kalah di PRU 13 , kerana terus membodek Najib , dilantik pengarah JASA bertaraf menteri . Wahid warak yang bersalin kulit di lantik menjadi pengerusi PNB dan terus terpalit kontravesi dengan pembelian nombor2 PNB hamper 500 ribu ringgit .

    Tak payahlah nak cerita kisah Azeez Rahim , pengerusi TH . Di bawahnya , TH tidak henti henti terpalit skandal dan kontravesi . Masih tidak diketahui lagi berapa kerugian yang di alami olih TH menerusi pembabitan dengan syarikat pembuat roti " silverbird " . Masih tidak diketahui lagi berapa kerugian keatas saham2 FGV , THHE . Terbaru timbul masaalah di BIMB di mana TH mempunyai pegangan majority ??

    Di bandingkan di zaman Mahathir , semuanya di jelaskan di atas "kertas putih" . Memanglah ramai yang menganggap " kertas putih" itu semua auta , tetapi sekurang kurangnya rakyat bolih membuat penilaian .

    Perhatikan di zaman Najib ... hamper semua berakhir dengan tanda Tanya ??????????????????.

    Di zaman Mahathir , ramai yang menuduh Mahathir menggunakan ISA .
    Di zaman najib memang tak gunakan ISA , tapi dia guna C4 , guna simen , kena bedil ... itu lagi haru .

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam tak elok nya ISA ada juga elok nya masa itu..

      di negara lain tak jauh, mana-mana individu atau kumpulan orang lawan Presiden akan hilang tengah malam.


      Tapi negara tersebut sudah banyak berubah... dengan polisi nya dengan jabatan menghapus rasuah nya yang bebas...

      Mereka tidak perlu culik orang dan guna akta polis untuk kepentingan politik pimpin negara mereka.

      Malaysia lebih selamat dengan ISA sekiranya kes tembak dan culik tidak di selesaikan secara profesional.

      Delete
    2. Diny, TDM terlalu banyak baggage bukan hanya memali. Akhi kopipes dah banyak bawa maklumat tapi saudara tak terima. Kini RCI forex tengah berjalan - tenguklah apa penemuan. Belum cerita yg lain seperti perwaja, pkfz dan mec. Belum keluar cerita Tun Salleh Abas...Pandangannya dgn hati terbuka. Ingat cakap DS Mukhriz kat mahkamah - komplot jatuhkan DSN dimulakan oleh TDM dan TSMY pada tahun 2014. Tak takut ke jadi mangsa tertipu dari komplot ini?

      Delete
    3. J,

      Kalai begitu keluarkan fakta kamu yang benar dan bukan berauta saja.

      Memali konon, kamu apa tahu.

      Sokong pak Diny.

      Delete
    4. Tak heran lah komplot-komplot jatuh kan pemimpin atas. Nama pun politik. Lain lah kalau berdosa..

      Apa yang TDM buat orang dah tahu. Yang orang nak tahu ialah apa yang Najib buat.. Itu yang orang tak tahu. Orang tahu sekadar dengar pasal 1MDB tapi orang tak tahu apa yang telah Najib buat.

      Kopipes bukan bagi maklumat tapi nak menyemak dan buat sampah kat sini. Kopipes ajak kita benci TDM.

      Kat blog ini bukan maklumat tapi fakta!

      Delete
    5. Many thanks bro John Doe .

      22 tahun sebagai ketua yang progresif , memanglah saya tak nafikan banyak baggage . Itu semua orang tau lebih lebih lagi manusia saperti kamu .

      Tetapi , setahu saya kesemuanya atau hamper keseluruhan di bentangkan di atas 'kertas puteh' yang bolih di nilai olih rakyat .

      Bandingkan dengan Najib . Tahukah kita apa yang sedang berlaku keatas skandal 1MDB ?? Bukan ingin bangga diri . Saya yang bergelumang didalam dunia koporat selama 3 dekad ni pun tidak Nampak hujong pangkal perjalanan syarikat yang dikatakan unik olih Najib ini .

      Sekarang ni timbul pula tentang agihan "dedak" untuk para peneroka FELDA . Mahathir memperbadankan Felda agar Felda bolih bergerak sendiri . Matlamat itu menjadi reality apabila Felda Incorporated mampu mempunyai 'reserve fund' sebanyak 5 billion . Felda tidak perlu meminta sedekah serta menerima agihan .

      Apa yang terjadi sekarang ?? Lingkup di kerjakan olih Najib bersama geng geng dia .

      Mr. J , minda dan mata kami sentiasa terbuka . Saya katakan sebaliknya minta dan mata kamu yang tertutup . Your mind and soul has been so critically corrupted till you can't differentiate the road ahead is smooth or full of holes !

      Memang saya tahu usaha menjatuhkan Najib bermula dari 2014 . Saya pernah memberi ulasan dan penjelasan tentang ini . Mahathir menarik balik sokongan terhadap Najib pada Ogos 2014 apabila skandal 1MDB mula meletop bab gunong berapi . Tak payahlah kamu nak ulang tayang benda ini .

      Mula kempen menjatuhkan Najib pada 2014 . Mari kita ramai ramai gulingkan Najib pada PRU 14 .

      Delete
    6. j...ko copy paste tu pun dari raja auta.....klu semua auta tu ko cakap ada bukti...kenapa sampai sekarang tun tak kena tangkap??....pandi kuti kan tak takut tun......tangkapla....

      sebab tu org tak nak baca ko punya kopi paste....kopi auta pahit...takde manis...

      aku percaya jibo......dia sendiri cakap dia tipu.....tapi heran yg ni ko tak percaya pulak.....so....ko apa cerita? aint' that munafik??

      Delete
    7. Sama2 pak Diny

      Salam perjuangan

      Delete
  9. SPR ikut arahan siapa?

    Pecah kan kawasan Pekan jadikan dua kawasan Parlimen untuk orang Melayu.

    Selain Pekan banyak lagi kawasan Melayu yang boleh di pecah dua..

    biarkan kawasan cina yang kesemua untuk dapat kekal 58.

    Itu kalau Presiden UMNO berani dan tidak tunduk pada MCA?

    Jika kerusi UMNO dan Harapan sama banyak, wakil rakyat pada masa itu akan tinggalkan Najib.

    Pusing macamana pun Mahathir tetap tumbang kan Najib.

    ReplyDelete
  10. Tak malu ke orang2 yang sokong Umno dapat pemimpin yang penakut dan bacul macam Najib ??
    Pondan dan bapok tua pun kalau dicabar hak dia, akan melenting.

    Tapi si najib ni betul2 JANTAN DAYUS.
    Tun bukan ajak dia fight MMA , tapi ajak berdebat ! Itu pun dia TAKUT hahaha, agaknya terkencing kencing dalam seluar bila dia dengar pasal cabaran Tun.

    Ini ketua yang orang UMNO sokong ?? Hahahahaha
    Dah bacul dan penakut , kuat mencuri ,takut bini pulak tuh , sial btul Najib ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak malu mula2 kata nak lawan Najib di Pekan.., pastu takut pula kalah.

      Delete
    2. Masa sekolah dulu, dia tak masuk kelab bahas. Sekarang pun dia ucap pakai point yg disediakan. Itupun cakap takde aura. Kejap menjerit, kejap mcm bersyair. Geli geleman tertengok....terus tukar channel.

      Delete
    3. 2328.rasanya yg kesipuan tu adalah najib..bkn nye tun m..takat pm britain dan australia pun dia tibai..inikan pulak najib al badaki tu

      Delete
    4. alaaaa..jgn kn cakap..jln pun lengang lenggok..terkepit kepit..mulut berbuih..heeeeii..geli teman nengok

      Delete
    5. hish jgn ar geli2 u...ada yang bangga u dapat ketua yang takot bini...

      Delete
    6. Kalau Najib berani cakap lah sendiri pada TDM.

      Yang cakap orang lain, lepas tu bagi bantuan. Guna jawatan TPM dan Menteri pertahankan Najib.

      TDM cakap kawasan Hantu Raya terus semua senyap.

      Delete
  11. sini badak, sana badak, di mana mana badak..siapakah badak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa lagi kalau bukan Rosmah Badak .

      Delete
    2. 2325..makan boleh sebarang makan , ckp jgn sebarang ckp..terlebih makn jadilah badak..ko nak kena C4?

      Delete
  12. percaya lah dgn pandangan saya.

    najib ini amat merbahaya n sudah menjadi liability kpd Negara.

    saya tak tahu lah sama ada cerita ini ada korilasi(correlation) dgn perangai dia sekarang.

    semasa kecil dia ini d panggil kememe (cry baby) n sering mengadu hal dgn emak nya yg amat syg pd nya (al maklum lah anak sulung).

    mungkin kah perangai ini d lanjutkan semasa bernikah dgn rosmah yg mempunyai perwatakan yg tegas n very assuring.

    apa pun kombinasi pasangan ini amat merbahaya n kuasa hamper mutlak mereka wajib d akhiri. tidak sesuai jika orang yg tiada watikah/tauliah d beri ruang yg amat luas utk sama2 mengurus /mentadbir Negara.

    opsyen yg terbaik ialah UMNO/BN d tewaskan. kalu kita tidak terdaya, maka kita mesti pastikan yg mereka ini d tewaskan d Pekan agar pengganti dlm UMNO saperti tok pa dll bolih mengambil alih.

    pokok nya najib wajib d tewaskan d Pekan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..sokong.. selangor dan penang dah lama tolak najib ni..negeri lain bila lagi

      Delete
    2. Terbalik dgn pasangan Tun M dan Siti Hasmah. Tun tegas, with leadership quality and confident. Siti Hasmah caring, lembut and guided her husband along the way.

      While pasangan klepet...semua pun tahu.

      Delete
    3. BN wajib dilenyapkan sepenuhnya...!

      Kepala ikan kalau dah busuk, apakah kita masih expect isi & perutnya masih fresh...?

      Delete
    4. betul semua tahu najib pernah kena senggol dgn badak didepan kamera tapi kerana dedak punya pasal ada yang sanggup butakan mata dan hati.

      Delete
    5. en noor..badak bukan sebarang badak..badak tu berprestij tau takk..ko pernah naik jet kerajaan? ko pernah pegang cincin berjuta? C4 kangggg

      Delete
    6. 22.33....
      Betul kata anda. Masalahnya dua2 negeri ini diburukkan oleh tukang tabur fitnah. Nak berubah kena ada pengorbanan,jika tak tahap BANGANG je la.
      Tak payah tengok jauh,wakil rakyat tempat saya,satu sen haram tak berguna. Peliknya mengapa lah ada puak yg menyokong. BETUL2 MAKAN GAJI BUTA,BEB!

      Delete
    7. 2351...kat selangor ni..najib buat mcm mana sekali pun xkn bn menang ..dia bagi duit, kita ambik, dia buat jamuan kita mkn..undi jgn harap..contohilah selangor

      Delete
    8. Sokong pak Rahman jpc.

      Lebih sokong lagi kalau perkataan 'ditewaskan' yg pak Rahman guna tu dibaca mengikut kefahaman Bahasa Indonesia.

      Delete
    9. bro john,
      jgn! merbahaya.
      maksud saya d kalahkan - hi hi hi.

      Delete
    10. Pak rahman jpc, sedikit pencerahan.

      Kalau 'ditewaskan' itu ikut BM, maka manusia yang akan tewaskannya.

      Tapi kalau 'ditewaskan' itu ikut BI maka hanya Allah sahaja yang berhak berbuat demikian.

      Kot mana pun kedua-duanya adalah untuk kebaikan. Ini intipati komen awal pak rahman dan saya setuju 100% dengannya.

      Cuma secara personal saya berpendapat, melainkan ia insaf, bertaubat dan merelakan proses keadilan ke atasnya berlaku, maka tewasnya Najib mengikut BI adalah lebih baik untuk seluruh negara.

      Dalam perjuangan pak rahman.

      Delete
    11. Utk sokong apa2 projek pun skg ni sain semah badak lagi laku dari sain najip

      Org pekan yg cerita

      Delete
  13. Gula gula yg ditabur tidak akan dapat menutup kepahitan hidup rakyat disebabkan salah laku kepimpinan umno akhirnya negara menanggung aib , malu , ekonomi runtuh meleset disebabkan pengenalan GST pada rakyat, juga klepetokrasi pemimpin sendiri pada harta negara

    ReplyDelete
  14. Shah at his best.

    Tahniah!

    ReplyDelete
  15. Jika Pakatan Harapan menang, MUNGKIN rakyat susah. BN menang DAH PASTI rakyat semakin susah. Taktik menghasut & menakut-nakutkan rakyat jika kerajaan berubah memang dah lama UMNO-BN lakukan.. Jika dulu memanglah, ramai orang-orang berbakat dalam UMNO & kerajaan semasa Tun M jadi PM.. Tapi sekarang UMNO-BN hanya dipenuhi oleh dungu2 pemakan dedak..Insya-Allah Allah bersama-sama orang² & rakyat² yang teraniaya akibat Rompakan 1MDB & Cukai Najib (GST)... BERANILAH BERUBAH KEPADA YANG LEBIH BAIK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg makan dedak tu lps pru ni kita bagi depa makan tanah je

      Delete
  16. Najib ni namapk beno kurang bijaknye...ada ke patut dia bandingkan harga kangkung dengan harga minyak..cuba dia bandingkan bini dia dengan princess Diana..marah tak bini dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebijik macam unknown sahabat buat perbandingan sumpah curi khianat wang 2.6b sama nilai dengan sumpah berjaya memancing ikan.

      Delete
  17. Rindu Masa zaman tun..
    Ringgit kukuh,peluang pekerjaan banyak,ramai cerdik pandai yg lahir Masa zaman tun..dapat ubah ekonomi keluarga..
    Bisnes pun maju..nilai Duit pun besar..
    Sebenarnya kita2 Ni sebagai rakyat jelata Ni senang jer Cara nak ambik Hati rakyat..
    Jgn tekan hidup rakyat,Jaga nilai ringgit..pastikan peluang pekerjaan Dan peluang rakyat dapat pendidikan..
    Tu jer yg rakyat mintak..bukan susah pun...
    Pemimpin nak kaya raya,harta sampai ke Langit pun rakyat Tak kisah sebenarnya..
    Sebab rakyat tahu dari jawatan tu Akan dtg kekayaan, kekuasaan..
    Mati sok pandai2 la pemimpin tu jawab dpn Allah..
    Lg byk reta..lg lambat korang masuk syurga Allah sbb tiap satu sen Allah hitung hasil Dan Sumber dibelanjakan..
    Silap2 ke neraka jahaman la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara, kenapa ingatan singkat sangat. Masa TDMlah ringgit jatuh paling teruk dlm sejarah. Dari 2.5 ke 4.8. Kemudian stabil pada paras 3.8 selepas kawalan forex.....

      Delete
    2. Btoi tu bro...
      Kita hidup bukan nk menongkat dunia pun.
      Wahai rakyat m'sia,berubah

      Delete
    3. Mr.j my prend...
      Berapa lama jangkamasa jatuh tu?
      Tiap2 Hari tun n team meeting Masa tu nak slove isu tu..
      Rakyat Masa tu sikit pun tak terkesan dgn kejatuhan nilai masa tu..
      Tgk kesan jatuh ringgit pada Masa tu dgn skrang then Cuba Bandingkan..
      Hidup zaman tun tanpa kerungsingan..sbb rakyat tahu kerajaan Masa tu Akan Cuba sedaya upaya utk menyelesaikan masalah..
      Cuba tgk zaman skrang rakyat nak tido pun duk pikir,apalah pulak Anak Haram najib tu nak kenakan rakyat...
      Menantang apa lg yg Akan dikenakan,subsidi apa lg nak kena tarik..
      Tak cukup lg ker GST 6%,Tak Puas lagi ker tgk anak2 muda baru jer habis belajar hutang dah menunggu dgn peluang kerja susah skrang..

      Delete
    4. Betul bro anon 00:53.

      Sebab tu saya panggil J sbg pendusta disebabkan selain menggunakan fakta yang tak betul ia juga menggunakan kaedah memutar belit fakta drpd isu yang benar.

      Kaki putar alam sama macam jibon.

      Delete
    5. Mr. J. Semua orang tahu matawang Malaysia pernah jatuh ke angka 4.80 to a dollar . Kamu kena ingat juga bila masa dan ketika peristiwa itu berlaku ?

      Kepada yang tidak tahu lagi , matawang ringgit jatuh kearas 4.80 per USD pada tahun 97~98 ketika krisis ekonomi melanda Negara Negara di rantau ini . Bukan Malaysia saja tau . Hendak di katakan Rupiah Indonesia lagi terok .

      Tetapi tindakan berani Mahathir telah meneraju kembali Malaysia kekedudukan yang kukuh . Ketika Mahathir mengundurkan diri ( bukan ditamatkan perkhidmatan tau ) ringgit berada pada aras 3.20~3.50 per USD .

      Sekarang apa sudah jadi ? Tak usahlah nak bandingkan dengan USD .. bandingkan dengan IDR serta THB pun sudah cukup .

      Silap haribulan , dikhuatiri matawang ringgit bolih jadi serupa duit Kazakhstan ...Tingge ke Tauge ??

      Delete
  18. FUYOOOOINKKK.. OINKKKKK...

    MME MAMAK KUTY BONEKA SINGAPORK@DAP
    SATU KERUSI JER TOP DOG GELAR DIRI SENDIRI
    TOKONG GELAK SAMBIL TUNJUK 1 JARI TAPAK KAKI
    ADE ATI NAK TUNJUK TEERORIS PAKATAN TUNGGU NAK MATI..

    KIKIKIKIKIKI...

    ASYIK SOAL GST YG 230 NEGARA DI DONIA DAH LAKSANAKAN
    1 MDB SAMPAI LA NI DOJ DAN FBI KIRJA MASIH TAK BUAT
    MINTA BUKTI DAN FAKTA TAPI TAK BENTANGKAN
    MAMAK ALJUBOORI JIDIN RAKYAT TENGIK DAH MELUAT..

    JAP LAGI ADA LA BARUA MEROYAN MENCIPAN
    RODOK DAN RADAK PEERGH.. DIA MAU KASI UGUT
    MARAH BEBENOR BARUA TU TERTEKAN PERASAAN
    MEH LA SINI KALAI NAK RASA KOTE KENA CABUT

    kikikikiki...

    BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPORK..

    INI KALI ....LAHHH JAPP JER LAGI... KIKIKI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama tak reply kpd Kejora. Kesian pulak nanti dia rasa melukut tepi gantang plak.

      Maih la nak reply sikit biar dia rasa dia ada class jugak.

      Ini komen balasnya :-

      "ITU JA? "..

      😜😜😜

      Delete
    2. Hehehe
      Aku Tak reply Kat konen dia sebab aku sepatah Haram Tak paham apa dia komen.m
      Bak kata bebudak WeChat Tak boleh nak hadam komen dia..
      Terseliuh Lidah nak baca komen..Last2 tgk Komen dia aku scroll ke bawah jer..
      Hehehe
      Tak Ada is..penuh auta dari fakta..

      Delete
  19. Malaysian Cybertrooper26 July 2017 at 00:44

    Najib suka menabur dedak,
    Dedak ditabur di lantai kotor;
    Badak bukan sebarang badak,
    Badak mengamuk guna C-Four.

    Amacam Fan Tun/Perak Man?
    Boleh ke pantun saya ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun tuan baik sekali
      Pedasnya terasa seperti chili
      Kualitinya pula original yang asli
      Kalau dijual pasti ada yang beli..

      Yang penting maksud pantunnya sampai
      Terus menikam ke telinga macai
      Pakatuns disini memang serba boleh dan serba pandai
      Macai ni kita kena balun, baru depa ada akai!!..

      Delete
  20. Dalam setandan buah kelapa
    Pasti ada sebiji yang buruk
    Jasa ayah orang tak lupa
    Anak pula perangainya teruk!

    Ayahnya dulu cakap bertilik
    Anak ini perangainya pelik
    "skirt chaser" perempuan nak bedek
    Asal jadi mana yang lentik!

    Isteri kini dapat yang ganjil
    Lagak billionaire asalnya kecil
    Berjuta peruntukan Permata tak hasil
    Emas permatanya berjuta bill!

    Bertahun tadbir entah kemana
    Billion bagi si gemok Cina
    Namanya busuk seluruh dunia
    Harta negara jual kat China!

    Beraja dimata bersultan dihati
    Tadbir negara dia tak reti
    Apa dijanji jenuh menanti
    Dia sekeluarga mewah bercuti!

    Peneroka Felda dah bagi makan
    Itu sebab,mintak sokongan
    Makcik ambil, belilah ikan
    Tapi mengundi,pangkah Pakatan!

    Wang negara dia dah curi
    Satu dunia wang dicuci
    Laporan,siasatan tolak ke tepi
    Siapa melawan hantar si Gopi!

    Lebih kuah darinya sudu
    Hidup nak mewah laki tak mampu
    Tarik telinga disuruh sapu
    Birkins saja beratus ribu!

    Potongan dibuat sini dan sana
    Elaun guru mansuh selama
    Billion gst entah kemana
    Memang dia manusia tak guna!

    Mahathir ke Pekan, dia dah resah
    Kabinet Kayu semua dikerah
    Tun Mahathir saja nak acah
    Bijan dah gigil seluarnya basah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaiklah bro Fan Tun.

      Tidak pernah mengecewakan.

      Tunggu sambut balas daripada bros Perak Man dan Tun Fan plak.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Kadang kita naik heran
      Dah ada bini yang baik dia ceraikan
      Yang gedempol pula dia gantikan
      Lepas tu tak puas dengan pompuan lain dia skandalkan..

      Apala punya pemikiran
      Kalau rumahtangga sendiri tak boleh diuruskan
      Dia jalan dibelakang , bini dihadapan
      Macam ni ker rupanya ketua jadi pimpinan..

      Tu tak masuk lagi bab kepandaian
      Dengar kata belajar pun tak abis, tak kesampaian
      Sebab tu sign segala benda tanpa bacaan
      Dengan mudahnya ditipu jho low yang dipanggil kawan..

      Tengoklah apa dah jadi sekarang
      Dengan kos sara hidup yang tinggi
      tidur pun tak tenang
      Memang lah kita belum sampai lagi tahap berperang
      Takkan nak tunggu sampai ketika itu berlaku, wahai mr j bangang..

      Delete
  21. Aku Kekadang Naik heran dgn puak2 yg sokong umno/BN ni..
    Manifesto 100hari puak harapan bg bukan main Baik lg..
    GST nak hapus
    1mdb nak siasat
    PM cuma 2 penggal jer Max..
    Tak cukup lg ker..apa lagi la diaorg nak..
    Org dah tawarkan kesenangan pun rela nak hidup bawah najib yg telah terbukti gagal dalam mentadbir negara..
    Tun Ada rekod 22 thn tadbir Malaya keluar dari zaman duk dlm Gua,duk dlm hutan hingga boleh duk rumah batu,boleh duk dlm rumah burung merpati..
    Hahaha
    Bodo puak sokong umno/BN ni
    Bak kata org tua2 "cerdik takleh nak tumpang,bodo dok leh nok ajar"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah bila hati dah dibutakan oleh faktor perkauman dan keagamaan sempit..bijan lagi dok kempen dap nak jadi pm makin terlopong la mulut caiiiii umno

      Delete
  22. Bro Msian Cybertrooper terbaek pantun
    Tepat kedahi cai melantun
    Bro dah ajar dia bersantun
    Kini terduduk kena down syndrome!

    Bros Pakatan semuanya hebat
    Kojola,Mr J kena perambat
    Singapork mencelah bros dah sebat
    Berlagak tapi belum bersunat!

    ReplyDelete
  23. Bangla masak ikan siakap
    Kirim pupu bawa balik joho
    Rakyat asak Pekan tiarap
    Biar pupus wabak tahik low

    ...mana nk boleh lawan Fan Tun

    ReplyDelete
  24. To Mr J,

    Satu pun daripada jawapan balas saya tidak berjawab.

    Saya tidur dulu ya, bukan lari tau.

    PPBM tidak lari dari isu seperti UMNO dan tidak berselindung di sebalik kesamsengan untuk menutup ketidakupayaan mnjawab secara berimiah dan berfakta.

    Kalau nak bertumbuk ajak masuk gelanggang gusti silat atau karatelah bukan dalam gelanggang ilmu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adehhhhh.. .makcik pelda je layak dengar hujah mrj tu.bagi org bijak dan berfikiran luas tak dapat la mrj nak spin dgn hujah perkauman dia tu

      Delete
    2. You're spot on bro .

      Banyak pertanyaan yang saya ajukan pun tidak berjawab . Jikalau ada response pun dia pergi pusing keliling " goal post" tu .

      Delete
  25. Nahi Mungkar tuntutan tuhan,
    Nmpk buat diam, sengkeklah iman.
    Takut jiban, tak yakin Allah,
    Maka Tinggal 6%,Bangang serpihan.

    Apa guna lilit serban,
    Sokong bathil penuh senyuman,
    Tin Milo diisi,jerit sedewan,
    Janji nk san rupanya igauan,

    Jahanam sahabat penipu bersiri,
    Wang haram makan anak isteri.
    Bila sakit,cepat pergi haji,
    Kejam,Mekah dibuat main perli.

    Undang2,parlimen habis diratah,
    Soalan Rakyat ditolak mentah.
    Rakyat cungap,demokrasi parah,
    Sampai masa umnobnpis dipunggah.

    Tun Fan

    ReplyDelete
  26. Assalamualaikum bro John Doe
    Selamat malam ready nak tidur
    Komen bro pencacai digempur
    Kojola, Mr J liur tersembur!

    Hilang terang timbullah gelap
    Diberi amanah dia dah songlap
    Wang dicuci dia dah lap
    Akaun sendiri billions terperap!

    Jadi sejarah dalam dunia
    The head of thieves is Prime Minister
    Rakyat jelata dia aniaya
    Unproductive, noisy like woodpecker!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam bro Fan Tun.

      Terbaiklah bro..

      Salam perjuangan.

      Delete
  27. Pemimpin2 dan macai2 tahap ameba umno skrg ni memang jenis bangang dan takde maruah.

    Dok tuduh2 tun m u turn la...songlap la...bla bla bla...hari2 dok kutuk tun m..

    Tapi tak sedar2 dulu waktu tun m dlm umno...korang semua jugak yang lambung dan siap sokong sampai 22tahun jadi presiden. Skrg sibuk korek balik kononnya kesalahan tun...jadi apa maksudnya? Itu maksudnya selama ni pun korang bersubahat. Nampak tak bangang2 sekalian? Dulu korang buat apa? Gentel telo???? Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu namanya tak ikhlas bro.

      Itulah u-turn yang salah.

      Delete
    2. Nampak tak tu kejora?? Nampak tak tu kejora???

      Delete
    3. Nak cakap kesalahan Tun masa dia memerintah .... Nak mampus .... Siapa nak bela anak2 isteri ko kalo ko di sumbat ke penjara.

      Delete
  28. Kita bina Malaysia baru.......bukan Malaysia yang tersohor seantero dunia kerana perbuatan pemimpin yang tidak amanah......Malaysia oh Malaysia......

    ReplyDelete
  29. Korang ingat China investment bagus ke...Kulit luar nampak cantik tapi kat dalam busuk dan berulat.

    Cuba buat homework sikit... tengok company China di Malaysia. Berapa ramai rakyat Malaysia (semua bangsa) dlm barisan kepimpinan mereka. Kalau ada yg tinggi sikit pun, dlm strategic meeting tak pernah dijemput dlm meeting. Semua puak2 rakyat China.

    Rakyat kita ni dijadikan lembu cucuk hidung.

    Adakah ini yang dibanggakan oleh pendedak Bijan ? Wahai ahli umno... tak payah lah nak terpekik terlolong nak nyanyi "Anak Kecil Main Api" tapi makna dan maksud tak pernah dihayati dan dipraktikkan. Buka mata dan buat homework cari fakta. Jangan jadi lembu asyik nak kena suap fakta yg salah saja.

    ReplyDelete
  30. Salam semua,

    1. Najib dan BN sebenarnya kehabisan peluru hendak lawan HARAPAN. They have no choice but to bank on issue of DAP (chinese) vs malays and muslims.

    2. Pro najib cybertroopers have nothing to say as they know they are going to lose out in this coming GE.

    3. HARAPAN...if they continue have some base line trust on Mahathir's leadership, InsyaAllah....we will have new government.

    4. Mr J, Kejora, Unknown bla bla bla....they are paid to negate whatever facts are thrown for public consumption. They cannit debate issues intelligently or rationally. So just ignore these scumbags

    5. The fact that the Parliament has lost its relevance once the Speaker chose to be partisan and protect the thieving PM.

    6. Let us pray to Allah swt agar DoJ, Swiss AG dan Singapore proceed to file criminal charges against Jho Low. The rest of will collapse like the house of cards.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  31. Malaysian Cybertrooper26 July 2017 at 08:12

    Hari ni nak cuba berbalas pantun dengan bro Fan Tun & Perak Man

    Buat kerja terhambat-hambat,
    takut bos marah, kerja mau cepat;
    Dapat gaji, GST dah rembat,
    Di beri BRIM kononnya ubat.

    Menggigil-gigil air di tatang,
    takut tumpah nanti kan rugi;
    Dari BRIM ianya datang,
    Kepada GST ia kembali.

    Dapat gaji di hujung bulan,
    beli makan kena berhemah;
    Rakyat tertekan tak cukup makan,
    dalam hati Najib berkata "Ada Aku Kesah?"


    Hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah idea tingkatkan ekonomi negara
      Hasil pemikiran ulung perdana menteri
      Hanya inilah caranya untuk cover hutang segera
      Tangan kanan beri sedikit, kaut balik semula dengan tangan kiri..

      Oleh kerana sibijan tidak kesah
      Rakyat dan negara menjadi parah
      Untuk mengajar dia bukanlah susah
      Pastikan sahaja dalam PRU BN tu kalah..

      Semua perkara ada had tempoh
      Pemerintahan BN takkan kekal selama lama
      Yang diatas pastinya akan jatuh
      Ini hakikat yang mereka kena terima..

      Delete
  32. Tun Mahathir umpama jalani program ‘bersara’ sindir Najib
    Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai sedang mengikuti ‘program kembali bekerja untuk pesara politik warga emas’.

    Beliau berkata demikian mengulas tindak tanduk Pengerusi PH itu selepas gagasan tersebut mengumumkan struktur baru yang menampilkan tiga jawatan penting diwujudkan.

    Jawatan itu adalah Pengerusi PH, yang disandang Dr Mahathir, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Dr Anwar Ibrahim dan Presiden PH, Datuk Dr Wan Azizah Wan Ismail.
    “Struktur kepimpinan terbaru yang diumumkan pembangkang bunyinya seperti melucukan, macam program kembali bekerja untuk pesara politik warga emas.

    “Bagi calon perdana menteri pula, pembangkang begitu terdesak sekarang mereka cuba buat rakyat percaya calonnya ialah seseorang yang berusia 90-an, bukannya ahli Parlimen pun dan partinya cuma ada satu kerusi,” katanya ketika berucap pada Persidangan Invest Malaysia di Kuala Lumpur pagi ini.

    Najib juga berkata beliau tetap yakin, DAP tetap memegang kuasa pemutus dalam PH, walaupun gagasan itu beriya-iya mengemukakan senarai struktur baru pakatannya.

    DAP mempunyai 38 kerusi Parlimen dalam pakatan pembangkang, pemilik kerusi terbanyak di antara empat parti dalam PH.

    ReplyDelete
  33. Calon PM pecahbelah Melayu bakal dipilih DAP
    Masalah pemilihan calon Perdana Menteri dalam Pakatan Harapan hanya akan selesai jika DAP berjaya mengenal pasti calon yang mampu memecahbelahkan orang Melayu sebelum berhadapan pilihanraya umum ke-14.

    Ahlli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Shamsul Anuar Nasarah mendakwa DAP adalah teraju utama sekalipun tiga pemimpin Melayu diangkat memimpin pakatan pembangkang.
    “Kalau kita tengok masalah pemilihan siapa calon bakal perdana menteri di kalangan parti pembangkang sehingga kini masih belum mencapai kata putus apatah lagi bayang-bayang calon berkenaan.

    “Malah yang lebih lucu lagi terdapat juga perbezaan pendapat sesama mereka di dalam parti sendiri seperti mana yang berlaku di dalam DAP. Ada yang kata Datuk Seri Anwar Ibrahim, ada pula yang menyuarakan Wan Azizah dan ada juga yang menyebut Tun Dr Mahathir.

    “Jadi nampaknya berterusan soal ini bukan sahaja di dalam kalangan sesama parti malah di antara mereka di kalangan pemimpin di dalam DAP dan ianya hanya akan selesai selepas mereka benar-benar menjumpai tokoh yang mampu memecahbelahkan undi orang Melayu dalam pilihan raya umum akan datang,” katanya hari ini.

    Pada pertengahan Jun lalu, tiga calon yang dikatakan sebagai calon Perdana Menteri pembangkang iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad dilantik sebagai Pengerusi Pakatan Harapan, manakala Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail masing-masing memegang jawatan Ketua Umum serta Presiden.

    Namun penasihat DAP, Lim Kit Siang tiada dalam senarai pimpinan kanan pakatan berkenaan.

    Bagaimanapun parti serpihan PAP itu masih berdiam diri walaupun pimpinan kanan PKR, PAN danPPBM dikatakan bercanggah pendapat berkenaan calon pilihan mereka
    Pada masa yang sama, Shamsul (foto) yang juga Ahli parlimen Lenggong juga melihat percanggahan pendapat kalangan pembangkang yang memeningkan rakyat.

    “Bagaimanakah rakyat mahu mengharapkan sebuah pakatan yang hari ini dalam soal pemilihan perdana menteri pun menimbulkan pelbagai pendapat dan tidak mampu mencapai konsensus yang kukuh.

    “Jadi kepada rakyat di luar sana, mereka boleh menilai masa hadapan mereka apakah mereka mahu memperjudikan nasib kepada parti yang penuh muslihat dan saling mempunyai agenda sempit peribadi masing-masing”, ujarnya

    ReplyDelete
  34. PH hanya peralat Tun Mahathir serang Perdana Menteri
    Pakatan Harapan (PH) tidak akan mengizinkan Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri jika gabungan itu memenangi pilihan raya umum.

    Ini kerana menurut Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Salleh Said Keruak, dua individu utama yang menentang perkara tersebut adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang.
    Jelasnya, mereka tidak akan membenarkan Tun Mahathir memimpin negara selepas apa yang dilakukan bekas perdana menteri itu pada masa lalu.

    “Itu belum kira lagi tindakan bunuh diri bagi HARAPAN jika mereka menghadapi pilihan raya umum yang akan menjanjikan pengundi untuk kembali kepada Mahathirisme,” katanya dalam laman blognya sskeruak.com.

    Salleh dalam blog yang sama turut berkata, Tun Mahathir tidak berpijak di bumi nyata jika ahli politik berusia 92 tahun itu percaya beliau akan menjadi perdana menteri sekali lagi.

    Menteri itu juga mengingatkan Mahathir mengenai pilihan raya umum 2004, di mana Barisan Nasional (BN) mendapat keputusan terbaik dalam sejarah selepas bekas perdana menteri itu bersara tahun sebelumnya untuk digantikan oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi.

    Ini bermakna pengundi gembira melihat Mahathir bersara.

    Salleh turut menjelaskan yang Tun Mahathir sedang diperalat pembangkang sahaja supaya mantan perdana menteri itu terus menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak

    ReplyDelete
  35. Contoh peluru habis.....8.16, 8.20, 8.22

    look at the points they raised...FEAR, INSTIL FEAR, REFLECTION OF THEIR FEAR.......COZ THEY KNOW THEY ARE LOSING THEIR FOOTHOLD....sad....itulah melayu muslim yang dokong perompak penyamun yang nyata bersalahan dengan agama dan mengkhianati bangsa dan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. agreed.

      no matter how much umno/bn tries to tarnish PH, they could never get rid of their own blemishes.

      the funny thing is, even though it is within their power to attempt to dispell the negativity surrounding their leadership, they chose to try to discredit the PH with outrageous spins instead.

      its time for us to show that we are very much concerned about good governance, transparency and accountability within the government.

      while it is not perfect, PH has shown that their leadership of Penang and Selangor is heading towards the right direction.

      however, the same cannot be said of the federal government, where they cant even properly manage the issues of 1mdb, felda, taxes (gst n tourism tax), the falling ringgit etc.

      thus, its a no brainer who we would vote for when GE14 comes, no matter what their balachis would say...

      Delete
  36. they can 'korek' what ever they want, they can spin what ever they want......it is do or die for jibo..

    they all are aware that they can never get votes from pkr supporters, they can never get votes from dap supporters, they can never get votes from amanah supporters....and actually they don't care...

    what really scare the shit of them all is umno members that are with tun.....they know, if tun manage to take 10% from umno......they are gone for good.....and that will be the end for jibo....

    they will never stop the spins, vulgarities and barbarics offensive on tun.....because jibo's life is on the line.

    ReplyDelete
  37. cakap banyak tak guna bro...
    dan cakap dalam bahasa english pun tak guna bro..
    terima lah nanti
    takdir...dan ketentuan ilahi...
    pru14 pakatan/bunga raya /roket / barua roket
    insyaallah akan bungkus dengan izin allah kerana
    apa yang mereka lakukan ...
    ATAUPUN PEMBALASAN YG SETIMPAL..
    ALLAH MAHA BERKUASA DAN MAHA MENGETAHUI
    DAN LEPAS PRU 14 ..HARAP BERTAUBAT LAH YER...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8.59,

      Awak fikir Allah tak tahu bahasa english, Wang curi 1MDB dsbnya?

      Moga Allah bantu anda melihat jika buta, mendengar jika anda pekak dan bercakap jika bisu.....

      Wallahuaklam

      Delete
    2. Confident nampak?

      Kamu tuhan kah atau kamu yakin menang sebab main tipu? Rasuah besar-besaran kononnya sumbangan atau insentif atau bonus?

      Jangan takbur. Khabar dari golongan marhaen terutama golongan muda pula menunjukkan pengkhianat2 yang akan tersungkur.

      Kamu tunggu saja. Yang batil tetap tidak akan mampu bertahan.

      Ingat tu.

      Delete
    3. u think God is on umno's side when they cant even disprove the mismanagement of 1mdb?

      Delete
  38. Para pengkhianat yang teguh menyokong pengkhianat hanya tahu copy-paste sahaja kah?

    ReplyDelete
  39. Bukan Semua Pembangkang Sokong Tun Mahathir
    Kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad di dalam Pakatan Harapan (PH) dan kemudian baru-baru ini diangkat pula menjadi Pengerusi gabungan politik pembangkang. Kedudukan dominan Tun M dalam PH sebenarnya menimbulkan pelbagai polemik dan pandangan dan tidak kurang juga kritikan terhadap penglibatan aktif bekas Perdana Menteri itu dalam pembangkang. Jika dulu kritikan ditujukan kepada Tun M oleh penyokong Kerajaan, kini kebanyakan kritikan datang dari penyokong pembangkang yang tidak berpuas hati dengan hal yang terjadi.

    Misalnya kumpulan yang dikenali sebagai Otai Reformis 1998 yang dianggotai oleh aktivis politik tegar membantah sekeras-kerasnya penyertaan dan penglibatan dominan Tun M dalam PH. Kumpulan berkenaan yang menghimpunkan aktivis era Reformasi 1998 dan dikenali dengan kelantangan suara mengkritik dasar dan pandangan politik Tun M menganggap beliau sebagai individu yang tidak layak bercakap soal integriti
    Otai Reformis 1998 sebenarnya penting untuk gerakan politik pembangkang kerana memiliki kekuatan perjuangan di peringkat akar umbi dan jelas gerakan seperti ini tidak mudah dipengaruhi oleh keputusan politik kerana mereka dianggotai oleh kelompok aktivis yang berprinsip. Jelas sekali kehadiran Tun M dalam pembangkang sebenarnya bukanlah dialu-alukan sepenuhnya. Ramai melihat parti baru seperti Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dilihat datang secara tiba-tiba dan dilayan dengan istimewa, berbanding dengan aktivis yang telah lama berjuang untuk pembangkang.

    Tun M memiliki sikap politik Machiavelli dan yang penting bagi beliau hanya matlamat walaupun dilihat secara menyeluruh hubungan beliau dengan tokoh-tokoh pembangkang sebenarnya bukanlah akrab. Tun M juga sehingga kini masih berselindung dan tidak mahu berkata benar tentang tuduhan liwat dan salah guna kuasa yang dikenakan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim, bekas Timbalan Perdana Menteri ketika era beliau.

    Pengaruh Tun M yang semakin membesar ini sebenarnya mampu menggugat keharmonian dan kestabilan parti-parti politik pembangkang kerana kemungkinan besar BERSATU akan merampas kosensus yang telah dibentuk secara halus. Alasan paling munasabah yang boleh digunakan BERSATU ialah mereka mewakili kaum Melayu dan sudah tentu mahu menguasai kerusi yang lebih banyak kerana BERSATU mahu menumpukan perhatian melawan UMNO yang sudah tentu dominan dan kukuh dalam Barisan Nasional (BN).

    Malah baru-baru ini Tun M semasa ditanya tentang kesudian BERSATU membenarkan calon-calon dari Parti Tindakan Demokratik (DAP) menggunakan logo parti berkenaan jika DAP dibatalkan pendaftarannya akibat krisis dalaman, Tun M dengan tegas menolak cadangan berkenaan dan mengganggap BERSATU ialah parti Melayu dan tidak sesuai untuk DAP menggunakan logo berkenaan.

    Jelas melalui situasi itu, Tun M masih bersikap ragu-ragu dengan DAP dan pakatan yang berlangsung di dalam PH hanya pakatan sementara mahu merebut kuasa politik yang belum tentu memiliki kestabilan dan kemapanan untuk tempoh berpanjangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh cyber trooper najib spin....untuk kelirukan pembaca...mengapa.....TAKUT>>>>FEAR

      Delete
  40. and for us who are with tun....just be patient with all the profanities spurted out from jibo, '3/4' ministers, butt lickers, anal lickers, ball rimmers.....instead these should make us united......

    and as with J......just do what we always do.....a little fun will make the day...

    ReplyDelete
  41. Masih Ada Yang Terluka Dengan Tun Mahathir
    Persoalan siapa yang akan dipilih sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan masih menjadi isu perbalahan sekiranya mereka memenangi pilihan raya umum akan datang. Ini adalah berdasarkan komentar daripada aktivis-aktivis yang dahulunya menentang pemerintahan rejim Tun Mahathir yang menggunakan ISA ke atas ahli politik.

    Gabungan parti pembangkang masih belum mengumumkan calon perdana menteri namun mereka sering mencanangkan Anwar Ibrahim sebagai calon PM walaupun beliau masih menjalani hukuman penjara kerana sabitan Liwat II.
    Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad, yang kini menjadi pengerusi Harapan, mengatakan bahawa gabungan itu tidak akan melantik mana-mana perdana menteri sementara, satu kenyataan yang hanya menimbulkan banyak persoalan mengenai calon perdana menteri Harapan.

    Semasa forum yang bertajuk “Mahathir: Agen Perubahan atau Agen Pemusnahan?” Yang diadakan di Kuala Lumpur malam tadi, ketua Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu dan aktivis sosial, Hishamuddin Rais berhujah memihak kepada Mahathir namun bagi yang lain hanya berdiam diri dan memendam dalam hati. Mungkin hati masih terluka tetapi akur dek kehendak sang ketua.

    ReplyDelete
  42. PERDANA MENTERI : Antara Fantasi Mahathir Dan Realiti Pakatan Harapan
    Datuk Seri Anwar Ibrahim dan penasihat DAP Lim Kit Siang tidak akan sekali-kali membiarkan Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri sekiranya Pakatan Harapan pimpinan DAP memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak.

    Menurut beliau, dua tokoh pembangkang itu tidak akan membiarkan perkara tersebut berlaku berikutan apa yang telah dilakukan Dr Mahathir terhadap mereka dan negara ini ketika beliau menjadi perdana menteri dahulu, selain hakikat bahawa Pakatan Harapan hanya akan meragut nyawa sendiri sekiranya mereka menghadapi pilihan raya umum nanti dengan berjanji kepada pengundi untuk kembali kepada Mahathirisme.

    "Tawaran Mahathir akan menjadi perdana menteri Pakatan Harapan bukanlah sesuatu yang tulen dan hanya sekadar untuk 'ambil hati' orang tua itu agar beliau terus menyerang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak," kata bendahari Umno itu dalam catatan melalui blognya sskeruak.blogspot.my.

    Salleh berkata, Dr Mahathir, yang kini pengerusi Pakatan Harapan, terdesak dan sedar bahawa dengan penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) mengenai skandal Forex Bank Negara melibatkan US$10 bilion, bukan sahaja legasinya akan musnah, tetapi dinasti politik beliau juga tidak akan menjadi kenyataan serta anak beliau dan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, tidak lagi mempunyai harapan untuk menjadi perdana menteri.

    “Jadi, inilah masa paling baik untuk memperguna keadaan terdesak Mahathir itu agar beliau meningkatkan lagi serangan terhadap Najib, dengan menjanjikan jawatan perdana menteri kepada beliau,” kata bendahari Umno itu.

    Menyentuh andaian ciptaan pembangkang bahawa Dr Mahathir akan bertanding pada pilihan raya umum akan datang serta akan dilantik menjadi perdana menteri, Salleh berkata pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia itu sudah tersasar daripada realiti sekiranya beliau berfikir perkara itu akan berlaku.

    "Sudahkah Mahathir lupa pada 2004 apabila pengundi memberi keputusan pilihan raya terbaik kepada Barisan Nasional (BN) dalam sejarahnya kerana mereka amat gembira untuk melihat Mahathir bersara?” tanya beliau.

    Salleh berkata sikap hipokrit yang dipamerkan Pakatan Harapan dapat dilihat dengan begitu jelas dan hanya seseorang yang amat jahil sahaja tidak mampu melihatnya.

    “Prinsip serta akhlak sudah tiada lagi dan Pakatan Harapan akan sanggup berkata dan berbuat apa sahaja, tidak kira betapa tidak masuk akal sekali pun, semata-mata untuk memperdaya pengundi kononnya mereka mempunyai formula untuk menang, sedangkan pada hakikatnya, barisan kepimpinan mereka hanya menunggu masa untuk mengalami musibah,” katanya.

    Beliau berkata Pakatan Harapan menyangka pengundi boleh diperdaya dengan mudah dan mereka akan memenangi pilihan raya umum akan datang melalui tipu helah.

    "Tetapi, pengundi dapat melihat perkara itu dengan ketara," kata Salleh sambil menjelaskan bahawa Dr Mahathir akan menjadi calon pilihan raya paling tua dalam sejarah dunia iaitu pada usia 93 tahun, sekiranya beliau bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

    Beberapa hari lepas, media tempatan dan antarabangsa dilanda euforia mengenai apa yang disebut sebagai ‘gandingan’ Dr Mahathir-Anwar dan apa yang dikatakan persetujuan tentang siapa yang akan menjadi perdana menteri sementara sekiranya Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis dah c&p? belajar jadi cerdik sikit...ok?

      Delete
  43. anon 8:22
    kenapa ambil 2004, kenapa tak ambil 2013 , kan lebih jelas
    bahawa pada PRU 13 pembangkang mendpt undi populer dgn 53% menyokong nya berbanding cuma 47% undi yg diperolehi bn. cuma sayang nya sistem politik malingsia ni bukan berdasarkan undi populer. Tetapi PERCAYALAH, PRU 14 akan dtn PEMBANGKANG bukan saja meraih undi populer yg lebih banyak malah akan MENYAPU BERSIH kerusi parlimen bn . TUNGGUUUUUU.

    ReplyDelete
  44. SENYUM SINDIR MAHAZALIM..PART 1

    MAHAZALIM : KASI SAYA JADI DRIVER LA NI KERETA" PAKATAN
    HARAPAN " KALAU MAU SAMPAI PUTRAJAYA
    APEK TUA : OK BOLEH..TAPI NANTI LEPAS SAMPAI
    SAYA MAU DUDUK SEAT SECOND DRIVER,
    BOLEH JANJI HA ?
    BARUA APEK
    TUA @ PAN : KAMI SETUJU...TAPI NANTI KASI BELANJA
    KAMI SEMUA..MAKAN/MINUM /TOL/HOTEL/
    DUIT POKET YER ?
    MAHAZALIM : DALAM HATI / MANA BOLEH SAMPAI PUTRAJAYA
    AKU TAK NAMPAK JALAN,,TAKPE NANTI AKU U TURN
    BANYAK KALI SAMPAI JUMPA..ATAU AKU UTURN
    BALIK RUMAH ASAL ,TAK JADI PERGI LAST MINIT
    CANCEL PROGRAM
    BEBERAPA KETIKA KEMUDIAN
    APEK TUA CAKAP BERITAHU KAT BARUA NYA SI KUALI /PAN..
    BOLEH SAMPAI PUTRA JAYA KE ??
    DIA SELALU U TURN..
    MASING MASING TERNGAGA KEBODOHAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adehhhh.. Ade jugak org bodoh mcm ni hidup kat dunia ni.mesti gaji 6k keatas dia ni..mesti tiap2 malam jadi jemaah surau kawasan perumahan dia

      Delete
  45. POLITIK PERLU BERADAB

    Salleh Said Keruak

    1. Dalam sebuah negara demokrasi, pemimpin, ahli politik dan rakyat berhak memberi pandangan, teguran dan kritikan terhadap pemerintah. Namun, biarlah kritikan itu dibuat secara beradab.

    2. Itulah politik matang yang negara dambakan. Tidak perlulah kita meraikan perbezaan pendapat politik dengan caci maki, fitnah dan sumpah seranah.

    3. Tidak perlulah kerana perbezaan politik kepartian kita bermusuhan. Itu bukan politik beradab. Yang kita perlu sekarang ialah berpolitik secara fakta dan data. Inilah yang kurang dalam politik kita sehingga ada kalanya menyebabkan adab berpolitik kita mati.

    4. Agama sendiri tidak menghalalkan peri laku politik cacian, makian, kutukan, kebencian dan dendam kerana ia merosakkan pemikiran politik rakyat, menghasilkan pemimpin tidak bermutu, menganggu keharmonian masyarakat, menjejaskan pembangunan politik negara dan merosakkan pembinaan tamadun bangsa.

    5. Justeru dalam berbeza pendapat, kita perlu bersikap bijaksana dan berhikmah dalam mengambil keputusan politik. Kita perlu manfaatkan ruang awam secara rasional tanpa emosional kerana ruang awam adalah ruang terbuka milik kita semua.

    6. Semoganya dengan mengamalkan politik beradap, kita boleh berperanan secara bersama dalam membangunkan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tegur pecat terusssssss....mmg berhemah sangat lah.mmg anak keruak ni kaki ampu.brjoget lambak je la pandai kau nih

      Delete
    2. Salleh,

      Cermin diri dulu sebelum nasihatkan
      Orang lain beradab

      Delete
  46. tak perlu ada pru di pekan. itu kawasan hantu. kasi menggelupur hantu pekan tak dpt dedak pilihanraya ini kali. kasi najib menang free. as a politician without votes is a nightmare..

    ReplyDelete
  47. Najib, tolong letak jawatan demi kebaikan agama, bangsa, dan negara.

    ReplyDelete
  48. sebijak-bijaknya shahbudin.com menabur dan menjilat Pakatan Harapan, akhirnya lidah' membelit tengkuk.

    dominasi puak cauvinist kafir tidak berani disentuh atas faktor majoriti pengundi bermata sepet - bukankah kamu menyalak dan berjuang untuk hak sama rata mengapa PPBM/PAN/PKR tidak boleh bertanding di kawasan majoriti Cina yg dikuasai oleh DAP ?.

    Kerusi milik puak pemuja peliwat juga tidak boleh di bahagikan kepada PPBM dan PAN.

    Maka tinggal kerusi milik PAS sewaktu hidupnya Pakatan Rakyat untuk direbut oleh PPBM/PAN.

    alangkah bodoh andai keldai' Pakatan PH terus menari dengan mendakwa lelaki tua itu menerajui Pakatan Harapan - im the TOP DOG in Pakatan's : Mahathir Mohamad

    Hearaki struktur Pakatan Harapan hanya sebagai Patung Cendana kerana dominasi kerusi dimiliki puak cauvinist kafir yg menguasai melalui DAP 100/100. puak cauvinist ini juga menguasai sebahagian dari kerusi melalui Parti Pemuja Peliwat dan lebih manis lagi, mereka menubuhkan PAN yang menjadi barua dan hamba politik untuk menjayakan matlamat utama penubuhan DAP.

    Nauzubillahiminzalik - PPBM betul-betul menjadi seekor keldai untuk ditunggang oleh kehebatan percaturan dan helah politik puak cauvinist kafir.

    pernah aku mendengar seorang cina mencemuh seorang cina yg lain di alam maya kerana memilih untuk mempertahan Barisan Nasional. "kamu tidak layak hidup sebagai seorang cina jika tidak memilih DAP". "DAP berjaya memulakan langkah sebagaimana PAP memulakannya". "kita mahu Malaysia ditadbir seperti Singapura ditadbir". "setelah melayu sudi mengikut syarat kita (DAP) kenapa masih ada cina yang menolak kita (DAP)"

    ini antara cemuhan yg masih aku ingati betapa khianat dan opurtunisnya puak cauvinist kafir ini.

    mereka menyuruh melayu membuang hak Bangsa dan Agama atas dasar konsesus tetapi mereka tidak pernah membuang sifat cauvinist mereka.

    sesungguhnya Pakatan Harapan itu benar-benar merupakan fitnah paling hebat yg bakal membawa mudharat pada pelaksanaan syariat Islam dan hak bangsa Melayu.

    masihkah keldai politik Pakatan Harapan itu terus menari ?.

    Salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
  49. Seronok tengok macai2 pakatan yang dok tepek kat blog ni melepaskan gian masing-masing.Mereka sendiri lambung dan mereka sendiri pakat-pakat libas macam pemain sepak takraw daa...takpe teruskan-teruskan usaha anda sampai pru 14 hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takat bos takut sudah. Pelahap tahek low pun dah tandus hujah.
      BNEXIT ,RAHMA(?). Dah sampai TAMMAT.
      1129 pura2 macho pandai.
      Rupanya macai terpang sai.
      * tnya ketua komunis ccp ko, apa itu pangsai.

      Delete
    2. 11;29,

      Tak nak tumpang seronok sekaki..?

      Ke....kamu gian,adanya GST?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...