Thursday, 13 July 2017

UBAH ATAU TERUS LELAH?


Apa yang harus kita sedar, insaf dan faham betul-betul di bawah kepimpinan Najib Razak ini ialah persoalan rasuah, salah guna kuasa dan penyelewengan begitu banyak sekali diperkatakan berbanding era sebelumnya.

Dan sudah tentu isu berkaitan 1MDB, dana RM2,600 juta yang didakwa sebagai derma dan wang RM42 juta daripada SRC International yang kononnya tidak disedari kemasukannya, adalah paling kerap sekali menjadi bahan bual bicara.
Rasuah, salah guna kuasa dan penyelewengan itu tidak saja diperbualkan di kalangan masyarakat kita sendiri atau di peringkat antarabangsa, malah sehingga Sultan dan Raja pun turut memperkatakannya.

Yang Dipertuan Agong menzahirkan dukacita Baginda mengenai perkara itu ketika menyampaikan ucapan di mesyuarat pengal pertama Parlimen pada 6 Mac 2017 yang lalu.
Sebelum itu, Sultan Perak juga pernah meluahkan kebimbangan Baginda terhadap gejala rasuah dan pecah amanah yang dilakukan secara terbuka oleh golongan berjawatan dan berpendidikan tinggi.

Baru-baru ini, Tunku Mahkota Johor menulis warkah terbuka yang antara lain menyebut, "Pada hari ini saya berada di sebuah negara di mana rasuah telah menjadi sebuah budaya" dan "Sebuah negara di mana media melindungi rasuah dan menjadikan orang-orang yang tidak bersalah sebagai mangsa untuk menjual cerita."

Pernahkah di mana-mana era kepimpinan sebelum ini di mana sampai tiga Sultan dan Raja pernah bangkit bersuara mengenai rasuah, salah guna kuasa dan penyelewengan?
Kenapa ia hanya berlaku di era Najib ini saja?

Sebagai payung kepada semua rakyat jelata, apakah kita harus bersikap "tidak apa" atau "biarkan saja" terhadap semua luahan dukacita oleh Sultan dan Raja itu?

Pilihan di tangan kita - ubah atau kita akan terus lelah? (ShahbudinHusin 13/07/2017)

197 comments:

  1. Pastikan BN dan PAS berkubur terus dari bumi Msia dlm PRU-14 tanpa nesan...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa najip kisah..

      Pru esok confirm tak kalah

      Harta negara perlu di belasah

      Supaya segala rahsia tidak di dedah



      Pulun pulun...1 trillion sekalipun

      Delete
    2. UMNO bukan lagi sudah berkubur

      Pas juga sudah sesat akibat takabur

      Org melayu pilihlah pakatan sbg mandur

      Insyallah setiap lapisan rakyat hidup makmur



      Amin aaaaaaamin aaaaaamin ya raabb

      Delete
    3. PAS pernah membenarkan DAP bertanding menggunakan lambang parti Islam itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Situasi getir ini apabila Pendaftar Pertubuhan (RoS) menggantung DAP dalam situasi PRU13 yang semakin hampir.



      Lalu PAS tanpa memikirkan risiko kehadapan terus menawarkan Parti aliran Sekuler-Sosialis agar menggunakan lambang bulan Parti Islam sebagai penyelesaian kemelut yang dihadapi DAP waktu itu. Satu tindakan luar jangkaan dan berani yang diambil PAS sebagai bukti setiakawan dalam Pakatan.
      Pengerusi DAP waktu itu, mendiang Karpal Singh seolah merayu rakan-rakan politik membantu mereka membenarkan DAP menumpang lampang parti PAS atau PKR kerana mengelak kecelaruan jika DAP menggunakan lambang bebas bagi calon mereka yang sudah tentu nanti akan memberi kesan lain semasa PRU 13.

      Apabila PAS menawarkan lambang mereka, DAP boleh bernafas lega dan tidak sangat tertekan dengan perbagai masalah dalam menghadapi persiapan PRU. Sikap PAS yang harmoni memberi satu semangat kebersamaan menyelesaikan kontroversi lambang yang terpaksa DAP hadapi disaat PR Kini sekali lagi DAP hadapi ujian besar menjelang PRU14. Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) mengarahkan DAP mengadakan semula pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) baru.

      Semua perlantikan anggota CEC dan pemegang jawatan utama parti berkenaan pada 29 September 2013 dianggap tidak sah apabila DAP didapati melanggar peraturan Akta Pertubuhan 1966 dan perlembagaan DAP.

      DAP perlu memastikan 2576 perwakilan dari 865 cawangan bermesyuarat semula untuk memuktamadkan pemilihan 20 orang anggota CEC diiktiraf semula kerana pemilihan tidak sah dan rekod 2012 mungkin diambil kira, untuk mengarahkan 865 cawangan bermesyuarat dalam masa sebulan dua ini bukan mudah.
      Inilah masalah besar yang DAP perlu selesaikan jika PRU14 diadakan dalam tempoh terdekat. Maka tidak keruan Kit Siang dan anak-beranaknya. Guang Eng pula terpaksa memikul pertuduhan rasuah membabikan pembelian hartanah kediamannya.

      Jika berlaku PRU 14 dalam masa terdekat ini sudah tentu DAP bertanding tanpa parti. Mereka sekali lagi akan terpaksa merayu kepada kompenan lain dalam Pakatan Harapan. Apakah PPBM atau Tun Mahathir akan bermegah menawarkan lambang Bunga Raya untuk DAP? Jika ini berlaku Mahathir sudah tentu melakarkan sejarah hitam dalam riwayatnya kerana membantu DAP.

      Apakah PKR sudah bersedia menawarkan lambang mereka dikibarkan DAP? Kenapa tidak PAN? Walaupun masalah lambang ini bukan masalah utama sekarang ini, tetapi bakal memberi kesan besar kepada DAP. Dalam gelojoh menyerang PAS bertalu-tahu, DAP terpaksa melupakan sekejap serangan-serangan kepada PAS dalam waktu itu.

      Budak nakal PAN sudah tentu sudah menuduh Umno sudah bantu PAS. PAS pula bantu Umno. Ini sudah tentu menjadi amalan tambahan diganding dengan ratib-ratib PAS selamatkan Najib, PAS selamatkan Umno dan PAS nak masuk Umno....

      Apapun penangan PAN, dia gagal memberi buah fikiran kepada DAP bagaimana DAP perlu buat, bagaimana menyuluh jalan penyelesaian kemelut yang DAP tanggung sekarang ini. DAP sedang merenung laut senja angkara ahli-ahlinya sendiri yang membuat laporan kepada RoS tentang skandal dan salah laku pemimpin DAP menguruskan pemilihan parti yang lalu.

      Kesian juga, DAP sudah hilang kuasa menandatangani watikah perlantikan calon untuk mewakili parti dalam pilihan raya yang diiktiraf Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Mungkin PAN segan nak buat program Solat Hajat memohon tuhan membantu menyelesaikan masalah taikung mereka.

      Delete
    4. UMAT Islam mestil memahami tuntutan menutup aurat yang diperintahkan oleh Allah SWT sejak dari kecil. Didikan awal seharusnya ditegaskan kepada semua supaya kefahaman mengenai kewajipan orang Islam difahami sebaiknya.



      Allah SWT berfirman dalam surah An-Nur ayat 31 yang bermaksud: Katakanlah kepada orang laki–laki yang beriman, “Hendaklah mereka menahan pandanganya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allâh maha mengatahui apa yang mereka perbuat.” Katakanlah kepada wanita yang beriman, “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera–putera mereka, atau putera–putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allâh, wahai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.
      Banyak lagi dalil al-Quran dan hadis mengenai kewajipan menutup aurat. Namun hari ini, perintah tersebut secara jelas dipermainkan oleh golongan ingkar. Kenyataan terbaru melalui bekas Ketua Pegawai Operasi Malay Mail, Endie Shazlie Akbar menggesa agar lebih ramai wanita memberanikan diri untuk menanggalkan hijab jelas melampaui batas seorang muslim.

      Melalui akaun twitternya, beliau berkata “Trying to make this world a better place by urging girls to take off their tudung and #MakeFreeHairGreatAgain!" (mencuba menjadikan dunia ini sebagai tempat yang lebih baik dengan menggesa wanita untuk menanggalkan tudung mereka dan menjadikan rambut yang bebas tanpa hijab kembali hebat).

      Delete
    5. Dai macang dari dulu mmg dah wujud rasuah .. apa hang tak belajak sejarah ka. Melayu layu yg suka cari Chan, sampai kiamat pun lagu jugak no. PI LA MABOK

      Delete
  2. .
    .

    Jangan harap UMNO yang mempertahankan Institusi `R` untuk Raja.

    Ini kerana UMNO lebih terrors dengan 'R' untuk Rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu tonggak kesinambungan raja

      Umno skrg adalah dedak tapi dulu adalah baja

      Meniupkan roh supaya sentiasa kekal di atas takhta

      Tapi skrg bani umno melayu bikin raja udah macam mudah d taja


      Ooooiiiih ooooooooh oooooooh tiiiiddaaaak !

      Delete



    2. Apa UMNO mau bikin kerabat jadi. ULAM RAJA ?


      moga sumpah dan daulat raja menimpa umno!

      Delete
  3. Dah reta raja ni byk..tolong2 la sedekah Kat rakyat...bukan guna reta tu Bina istana bwsar2,bid no keta Sampai Tak masuk akal,beli keta mewah2..jaga tekak sendiri jer...dah Tau gomen yg Ada mcm haprak..bantu2 lah rakyat yang susah Kat bawah ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      pasal Najib pulak Raja-Raja kena tolong rakyat..

      kalau macam itu suruh Najib berundur dan biarkan Majlis Raja-Raja yang mentadbir negara..

      Delete
    2. Dah tu apa guna raja2 Ni?..
      Dah Tau najib tu haprak..tendang la..agong boleh suruh najib letak jawatan...
      Nak suruh majlis raja2 tadbir negara?
      Lg teruk la Kita ni rakyat kena..bukan boleh pakai pun majlis raja2 Ni..suruh tgk Anak bulan posa Dan tarikh Raya boleh la..

      Delete
    3. Yg bodoh rakyat la...apasal pegi pangkah UMNO...susah sgt ke nak pangkah parti lain?

      Delete
    4. .
      .

      pasal nak Najib berundur lah, Majlis Raja-Raja. mentadbir sementara.. Tentera dah tak boleh diharapkan..

      kalau bagi peralihan pada ATM tak jadi apa—apa seperti yang Tun kata.. kalau HARAPAN menang UMNO tak kan berdiam.

      Semua Raja-Raja jadi PM.. ikut sistem dan peraturan betul-betul...

      Kalau nak harap se orang dua Raja tak boleh lah...

      Nampak nya nak ubah bukan sahaja rakyat atau kerajaan.. semua kena ubah..



      Delete
  4. .
    .

    Titah Najib titah seorang Raja juga. Raja Dedak.

    Apabila sudah ada Raja yang memulakan mempersoalkan kedudukan Rasuah dalam pentadbiran negara, rakyat negeri lain seperti NS,Trengganu, Kedah dll menunggu titah Raja masing-masing.. Titah juga menunjukan penolakan Istana terhadap pemimpin yang Rasuah.

    Melawan Rasuah adalah tanggung-jawab semua orang yang cinta kan negara.

    Mungkin Najib menguna kan kuasa dalam mengagihkan peruntukkan kuasa seperti mana kawasan atau negeri pembangkang di sekat.

    Sepatutnya negeri yang di dera oleh Najib yang lebih bersuara kerana kemewahan Isteri Najib lebih dari kekayaan negeri.

    Najib tidak mempunyai hutang seperti hampir semua negeri menanggung hutang.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja duit
      (cash is king)

      Raja rempit
      (pakai jet 5minit sampai)


      Raja perempuan/betina
      ( semua dia jilat )

      Raja di hati
      ( habis rakyat dia kelentong)




      Raja Gopal
      ( Cakap macam.keling)



      Last last semua rajah jadi ULAM RAJA dalam pinggan najip melantak

      Delete
    2. Betul2 bersemangat sdra Malaysiabaru kita. Itu tanda2 kebangkitan rakyat marhaen untuk membina semula kemajuan & kesejateraan negara, rakyat jelata & raja2.

      Malaysia Baru

      Andai hidup tak punya cinta
      Pada bangsa maupun wanita
      Hidup tak punya ertinya
      Kenikmatan tidak dirasa

      Cinta bangsa rasa mulia
      Cinta wanita rasa bahagia
      Menjadi kita penuh daya
      Mencipta hidup sempurna

      ( korus )
      Andai kita lalai sertalah lupa
      Masa akan lari sia-sia
      Jiwa kosong tak berharga
      Dunia bukan syurga

      Oleh itu mari kawanku
      Berpimpin tangan berganding bahu
      Segera capai cita yang satu
      Di alam Malaysia baru

      Delete
    3. Andai hidup asyik kelentong dan aota
      Islam asal darii Hindu, dia buat cerita
      Taubat Nasuha, citer Israel & pendita
      Itulah orang si Othaman bahalol unta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    4. Kojola..cepat rosmah dah bangun,,cepat bawak samsungA9..

      Delete
    5. Tq tuan di hormati

      Pak Othman

      Delete
    6. 'N' bukan R tetapi double R @ RR = Raja Rasuah....

      Delete
  5. Semoga Sultan Perak, TMJ bersungguh2 dengan kata2 mereka. dibawa berbincang lebih serius di peringkat Majlis Raja-raja Melayu.

    Apabila Majlis Raja-raja Melayu senada, memberi sokongan secara rasmi, tentulah rakyat kebanyak kan akan bersemangat dan tidak lelah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi Majlis Raja Raja nak tunggu sampai bila?......

      Delete
  6. Kalau betul dua tiga 'kepala' agama saja yg bersuara, timbul soal bagaimana 'kepala'2 agama yg lain ?

    ReplyDelete
  7. PM.paling tebal muka


    Bukan saja cash is king

    Tapi puki also good licking

    Ziana atatuya or any bloody thing

    It makes najip'$ lust very sataisfying

    ReplyDelete
  8. FUYOOOOOOINNNKKKKK...

    UP UP UP AND AWAY UP UP BERAK CAIR...
    KEJAP SOKONG TOKONG KEJAP BALUN
    KEJAP SOKONG RAJA DNG MANIS DIBIBIR. .
    BERAMBUS BARUA DAP@SPORK SI BABUN


    BERAMBUSSS BARUA DAP@SINGALORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berambus kojola @k9

      Delete
  9. Apa mat singapok belum lagi tidur

    Nak batang atau nak hisap telur

    Dah servis belum negro pelir kendur

    Apahal belum ko nak bloging ker melacur



    #umnopork #paspork berrrrrambusss

    ReplyDelete
  10. Malaysia mengukir sejarah dengan mendapat PM paling haprak dalam sejarah negara ini.......!!

    ReplyDelete
  11. Cepat cepat kojola belum masuk

    Mungkin kejar dedak bikin dia sibuk

    Kita standby tibai sampai dia mabuk

    Lainkali blog budin jangan ko kemaruk



    Kiiiiiiii kiiiiiii kiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  12. Siang malam najip merancang mencuri

    Apa barang dia mahu hentam ini kali

    Semua sudah habis dia rembat ini babi

    Tinggal itu mama ros belum di jual puki




    Kiiiih kiiiiiiiiiih kiiiiiiiih

    ReplyDelete
  13. Kojolla namamu tersergam indah

    Dalam blog budin kaulah bedebah


    Pelir cipap jubor mainan lidah

    Apakah bapaaaak ko tak pernah marah


    Kiiiiiiih kiiiiiiiiih kiiiiiiih

    ReplyDelete
  14. Mukhriz: Dr Mahathir had plans to unseat Najib

    KUALA LUMPUR: Datuk Seri Mukhriz Mahathir testified at the High Court here that his father Tun Dr Mahathir Mohamad had plans to unseat Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak since 2014.
    Mukhriz was replying to a question by Datuk Seri Tengku Sarifuddin Tengku Ahmad's lawyer Datuk Seri Jahaberdeen Mohamed Yunoos on whether he agreed with his suggestion that the former premier had attempted to unseat Najib from 2015.

    The former Kedah mentri besar agreed with the suggestion, adding that the plan likely began in 2014.
    To a question as to whether the plan was made known to the public and published in the mainstream media and on social media, he said, "Yes".
    He also agreed that Dr Mahathir and former deputy prime minister Tan Sri Muhyiddin Yassin had plans to unseat Najib, but denied that they had "conspired" to do so.
    The Ayer Hitam assemblyman said this while testifying in his defamation suit against Najib's press secretary Tengku Sarifuddin over two allegedly libellous media statements made against him on April last year.
    Earlier during examination-in-chief by his lawyer Mohammed Haniff Khatri Abdulla, Mukhriz alleged that the defendant (Tengku Sarifuddin) had tried to tarnish his reputation.
    In the lawsuit, Mukhriz claimed he had given notice through a media statement on April 21 asking Tengku Sarifuddin to retract his statements or risk legal action.
    The plaintiff claimed that the statements implied that he was directly involved with Muhyiddin and his father Dr Mahathir in a bid to unseat the Government.

    http://www.msn.com/en-my/news/national/mukhriz-dr-mahathir-had-plans-to-unseat-najib/ar-BBEkyhF?li=AAaD62f&ocid=spartanntp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah makin terdedah tembelang Madey Kerala
      Dalam mahkamah terbukti dia punya sifat cela
      Kekalahan anak, si Boboi Matdey hendak bela
      Kekalutan 1MDB hanyalah dijadikan gula-gula

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    2. Mmg dari awal kita dah tau aota Matdey keling
      Sejak 2014 buat konspirasi, Najib nak diguling
      Diputarbelit citer 1MDB kasi mata rakyat juling
      Lepas bawa jaja fitnah tohmah merata keliling

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. Perjuangan Matdey hanya mau lepas dendam
      Dicucuk dan bakar hati rakyat Najib dia godam
      Benda busuk berbau juga tak dapat dipendam
      Negara akan aman, kalau tua kutok ini padam

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    4. Matdey atau najip pilhan rakyat

      Matdey 22tahun bawa berkat

      Najip 6 tahun bawa keparat

      Jadi rakyat tahu siapa lahanat



      Woiiiiwoiiii mana MH17 MH uturn tak mau pegi komunis
      Sial.betul pak.najip

      Delete
    5. Matdey hulur biasiswa kpd geng kejora

      Najip hulur dedak di pejabat Putrajaya

      Siapa bodo pecaya najip si lipur lara

      Habis Felda skrg berhutang sampai botak kepala



      BetuuuuuuuuuuuuL

      Delete
    6. Makin melopong & terkedu lah Matdey Puaka
      Di dlm mahkamah tembelang taiknya terbuka
      Perjuangan selama ini hanya dendam belaka
      Kali ini dah tak tau kat mana nak sorok muka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    7. Matdey masuk.mahkamah macam jejaka

      Bukan.mcm bijan si jantan puaka

      Bini tegur sikit dah sakit kepala

      Lebih seronok hasmah tak kering jenaka




      Kaaaaaah kaaaaah kaaaaaaah
      Brp.jam.nak.karang

      Delete
    8. Di dalam mahkamah Boboi dah terlepas cakap
      Rupanya Najib dah lama ‘bapa’ nak perangkap
      Kerana bingai, dgn lawyer dia udah tertangkap
      Ke tanah le juga tupai walau mcmmana cekap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    9. Dalam mahkamah semua perlu berhemah

      Jangan pula berlagak macam akak losmah

      Bila.kalah ini kes conform bijan sumpah seranah

      Ke hulu kelir goyang pelir bini tak Mamah



      Bijan kaki fitnah. Perguna mahkamah.

      Delete
    10. Kini baru lah rakyat tahu Matdey ini siapa dia
      Belum timbul isu 1MDB depa sudah bersedia
      Berita mahkamah, tidak dapat lari dari media
      Mmg jahat betul ini keling dari Malabari India

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    11. Bila anak, Boboi kalah Matdey makan tak lalu
      Dia rancang fitnah dan tibai Najib bertalu-talu
      Sampai rela jilat DAP & peliwat buat tak malu
      Sbb tu le jumpa keling & ular, tibai keling dulu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    12. Jadii sejarah busuk, ini Matdey punya riwayat
      Asyik nak aniaya orang saja sepanjang hayat
      Kerana dendam lama dia racun fikiran rakyat
      Negara hanya akan aman kalu dia jadi mayat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    13. Bila anak tewas, Matdey jadi resah menderita
      Difitnahnya Najib, sampai rakyat bersengketa
      Namun terbongkar jugak, dia punya tipu aota
      Di mahkamah anak dia kantoi, terbuka cerita

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    14. Mmg dia betul ‘desperate’ ini Madey petualang
      Hingga rela jiilat Nuat & DAP tokong spt jalang
      Apa yg dia buat kat Nuat dia cuba mahu ulang
      Tapi kantoi, di mahkamah terpecah tembelang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    15. Kejora memaki bagai si Jalang
      Tiap hari malam dan siang
      Mukhriz berani masuk gelanggang
      Najib berlari lintang pukang

      Delete
    16. Si k9@ samsungA9. Dah mula salak bukit..kikiki

      Delete
    17. MO1 satu sen haram tiada guna

      Delete
  15. 0012-0015-0018

    Di buat secara spontan mengenangkan inilah cara melawan kekejaman ..


    18+

    ReplyDelete
  16. Lamanyer tunggu kojola balas

    Pegi buang kahak biru dlm tandas

    Apa tidak nyer dedak sudah jadi hampas

    Bingai tolol betul ini bapok pemalas




    Woiiii cepat la kluaaar tinggal la cipap dulu

    ReplyDelete
  17. Matdey bekas PM kami suka

    Dari kami papa sampai kaya

    Baik sungguh nasib malaysia

    Ada negarawan tak.luput dek.masa



    Yahoooooonyahoooooo yahoooo

    ReplyDelete
  18. Kesian Malaysiaharu bingai otak sabut
    Dia cuba acah, tapi Kejora tak sambut
    Mungkin malu, sbb pantun dia serabut
    Akhirnya, melangkah longlai dia cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesihan geng k9, x tido

      Delete
  19. Malaysiaharu otak bingai ingin nak berbalah
    Cara berhujah, kerbau inii tak tinggi sekolah
    Nak tunggu takut kena tibai, dia serba salah
    Akhirnya dgn muka monyok dia cabut belah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesihan anjing badak berlian ni..sanggup jd kuli..k9

      Delete
  20. Othaman bapok mana ini, langsung tak komen
    Udah mati pucuk pelir lembik tak kan beromen
    Dah dekat nak mampos pun nak kacau gomen
    Kalu jumpa Kejora mau menyembam di simen

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya.. saya Kejora. Saya Othaman Ahmad masih di sini, sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
    2. Wak Seman lagi baik Nuat nko timang manja
      Dulu panggil dia Ad-Dajjaal, merata ngko jaja
      Kini si Anus Ibrahim itu nko sanjung dan puja
      Nko tadah jubor dekat dia, pas tu dia belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. Geng k9 dah menyalak

      Delete
    4. Othaman bapok, terkenal dengan sifat curang
      Mmg tak boleh pakai ini munafiq punya orang
      Dulu mentekedarah duit Umno kini dia serang
      DAP kominis yg dibenci kini dia punya sarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    5. Andai hidup tak punya cinta
      Pada bangsa maupun wanita
      Hidup tak punya ertinya
      Kenikmatan tidak dirasa

      Cinta bangsa rasa mulia
      Cinta wanita rasa bahagia
      Menjadi kita penuh daya
      Mencipta hidup sempurna

      ( korus )
      Andai kita lalai sertalah lupa
      Masa akan lari sia-sia
      Jiwa kosong tak berharga
      Dunia bukan syurga

      Oleh itu mari kawanku
      Berpimpin tangan berganding bahu
      Segera capai cita yang satu
      Di alam Malaysia baru



      Anonymous14 July 2017 at 02:04
      Andai hidup asyik kelentong dan aota
      Islam asal darii Hindu, dia buat cerita
      Taubat Nasuha, citer Israel & pendita
      Itulah orang si Othaman bahalol unta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    6. Kojola..cepat salak...jaga tuan kita sinbadak dan kepit tu..mane geng k9

      Delete
    7. Tak sabar nak jumpa Othaman, tapi ntah bila
      Nak bagi dia sedar sikit, ini cai Matdey kerala
      Tapi tidak minat sangatlah pasal tibai roti jala
      Yg tak sabar itu nak tibai ifrit ni punya kepala

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    8. Bangun cepat geng k9 ..kang aku c4 baru tau..ke nk kena simen

      Delete
    9. Aku nk nyopping ni hand bag dan cincin berlian..mana kojola dan geng k9

      Delete
    10. Bujang lapok dalam kenangan
      Mencuit hati penglipur duka
      Bukan bapok tapi jantan
      Masih menanti bersua muka

      Ya.. Kejora. Saya Othaman Ahmad masih di sini, sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
    11. Wak Seman lagi baik Nuat nko timang manja
      Dulu panggil dia Ad-Dajjaal, merata ngko jaja
      Kini si Anus Ibrahim itu nko sanjung dan puja
      Nko tadah jubor dekat dia, pas tu dia belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    12. Jgn lari tajuk, mari balik ke soalan pokok...

      Buktikan kehebatan & kejantanan mu. Jawab.... bila boleh kita berdepan bersetentang mata, hey pengecut....???

      Delete
    13. Ok lah nak tengok si Othaman tua merempat
      Dia nak rasa tangan Kejora, tak menyempat2
      Ngko cakap saja lah, tarikh masa dan tempat
      Bawak le sekali buku lima ke atau pisau lipat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    14. I shall be there at your convenient date, time & place. Got it, punk...??

      Delete
  21. 0026, 0032, 0037,

    Mahathir ni semua rakyat Malaysia pun tahu siapa dia. Kerala ke tak Kerala ke, dia memang rakyat Malaysia yang lahir di Tanah Melayu. Aku baca Mahathir ni daripada kecik memang geliga. Dan dia banyak tolong orang. Perjuangan dia belum selesai.
    Entah bila nak selesai kita pun tak tahu.

    Malaysia hari ni memang dah rosak teruk. Perangai ketua parti pemerintah yang tak tau malu dan tak sedar diri manakala syarikat 1MDB nya (dia PENGURUSI Lembaga Penasihat) 1MDB. Maksud nya dia chief segala chief-chief.

    1MDB ni dari hari pertama lagi dah ada unsur seleweng. Asal cerita Terengganu Investment Authority became 1MDB. Shahrol Halmi (kerja di jabatan perdana menteri) beri kata setuju 1MDB bayar lebih USD 1 billion kepada akaun bank goodstar limited (yang langsung tak ada disebut dalam perjanjian 1mdb petrosaudi jv.). Shahrol Halmi ni masih berkhidmat di jabatan perdana menteri Malaysia. Amacam boleh pengurusi lembaga pengarah 1mdb ni relax aje tak buat apa tindakan pun terhadap shahrol halmi ni ?

    Kita musykil.
    Kita nak tahu dari mulut Perdana Menteri yang juga pengurusi lembaga penasihat 1MDB dan juga menteri kewangan (dia terlampau banyak tugas), bagi tau le dengan kita semua apasal dah jadi macam ni.
    Tapi tak nak bagi tahu..walau pun berjanji "Nothing To Hide". Tapi dia menyorok atau "Hide"....selebih nya fikir sendiri..

    Mahathir ni dia tak beekenan dengan cara pentadbiran yang banyak membazir wang negara. Apa dia cash is king tu ??

    Ni bukan pasal boboi. Boboi memang tak ada kelayakan pun lagi.







    (DoJ, Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat) sedang mengambil tindakan menyita harta jho low (pernah jadi advisor 1mdb), harta riza aziz juga. riza aziz ni anak rosmah. rosmah tu bini MO1. Jadi apasal tak mengaku MO1 ?? Tak cukup jelas ??? Kalau ini semua satu konspirasi untuk menjatuhkan a democratically elected government, saman la DoJ.

    Duit 1mdb yang lalu di bank di Singapore dan di-redistribute from Singapore dikesan dan dibuktikan ended up in the control of jho low and riza aziz. Jangan le kata itu fitnah aje. Tunjuk le pulak macam mana riza boleh jadi kaya raya macam rich and famous. Kita nak gak tahu rahsia dia. Mana tau kita boleh jadi macam dia.

    Orang Kena Tuduh kena jawab tuduhan.
    Bila ada orang buat aduan polis, polis pergi siasat. Jadi ada OKT.


    Raja juga boleh rakam rasa dukacita. Raja berhak menegur.

    Tapi constitutionally raja tak boleh buat apa pun. Belum ada raja moden negeri-negeri semenanjung mencemar duli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si klepet jln kepit la bpk rasuah tu

      Delete
  22. Bro Malaysiabaru sudah bantai bertalu talu
    kojolaa masuk tandas, kira berapa tinggal bulu
    Botak atas bawah dia belek rasa malu
    bila balik rumah ajak bini tidak mahu!

    tiada modal lain kes Bijan hanya 'fitnah'
    lepas itu DAP, kata Cina mahu perintah
    Bijan sembah komunis ke negeri China dia pernah
    kesian orang felda kerana um..no no saham punah!

    apa punya kojolaa,dia sudah tunjuk bangang
    mahkamah baru mula urat dia sudah tegang
    terus jadi hakim salah Mahathir dia canang
    ini mangkok hayun, mahu cerita,apa barang?

    Mahatir 'fitnah' Bijan? kojolaa biar betul
    satu dunia tahu Bijan itu sah toyol
    dapat pulak pencacai, tapi bodoh piang, biul
    tak boleh harap bini, sebab dia kaki control!

    saya sudah cakap kenapa kojola sakit hati
    dengan Tun Mahathir dia tugas caci maki
    umno sudah arah dari malam hingga pagi
    kita hairan pulak,rakyat tambah benci jibby!

    kojolaa pi tidur, malam sudah larut
    bukak peti besi, simpan itu carut
    besok pakai balik, maklum tugas karut
    Pantun bodoh piang, orang ketawa sakit perut!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana lagi geng k9 ni

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Memang pantun kojola bodoh piang
      Penuh lucah tapi boleh pula ketawa riang
      Hari hari bro othaman makhluk ni nak serang
      Seperti bijan dan tun m, dengar nama bro othaman aje, dia tak senang..

      Mungkin dia takut pada bro othaman
      Sebab tu dalam blog serang habis habisan
      Tunjuk skil pantun dan bahasa inggeris yang kononnya bagus, dia perasan
      Masih lagi beralasan tak mahu jumpa berdepan..

      Biasalah pendedak dengan tujuan
      Berperangai 'nothing to hide' seperti bijan
      Cakap menjerit dengan suara meneran
      But no guts,sebijik macam kojola kan?..


      Delete
  23. Mana si geng samsungA9@ k9 ni,,,aku nk gi beli handbag hermes n cincin berlian ni...adoiii,,korang kan anjing...cepatttt bangunnn

    ReplyDelete
  24. media malaysia tiga suku, kambos lh selagi boleh..
    Budak Yeo dah insaf, Budak Tahek gemukbabi Low dh panas terus email kenyataan. Entah parking bot Equimati kt mana, (takut jijak tanah). Aneh isi sama dari PMO.
    Buah dah masak,
    Sikit lagi luruh la tuu.
    Bukti dah banyak,
    tak lama masuk la 'situ'.

    Angkatan ulat2 tahek low, abis la kamu.
    Lobai2 koncin pun tak mungkin dapat bantu.
    Moga sempat taubat siapa yg mahu.

    Mana mungkin Allah nak ditipu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng samsung A9 or canine kan ada..kami sedia mati untuk pertahankn si kepit yg klepet

      Delete
    2. Kita tengok sampai bila Kojolla boleh bertahan.??

      Delete
  25. Wak Seman mlm ini mesti akan meroyan lagi
    Mlm tadii tak terjawab, pantun BI Kejora bagi
    Melopong terkedu tidak tidor dia sampai pagi
    Itu pun kemain, masiih dia nak gebang tinggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak Gay Kojolla hingusan syok sendrik..pergi semak semula pantun broken English kamu dah pun terjawab ler.

      Budak jalang tak bernama, nama bapaknya pun entah siapa2, bodoh tak boleh diajar, klentong banyak mengarut.

      Delete
    2. Budak2 boleh main jauh2.
      Kalau nak rasa syok sendiri, singgahlah kt blog tak berpenghuni mykemut,haramkah dan seangkatan...ataupun susah2, picit2 la telurko sendiri 245.
      Ko pasti seronok dan bahagia.
      Ko pun tahu dh sampai tempoh senja bagi kerajaan klepet. Dedak pun dah tersekat2..Tahek Low pun dah nak cirit.
      Baru Mahkamah singapore tuuui.
      Taubat la cepat.

      Delete
    3. I know Wak, you’re now in damn real tension
      But you keep on attracking reader’s attention
      Followers can justify, your immature reaction
      Better if you leave and go to watch television

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    4. Wak!, you are nothing but trying to be stylish
      When you try to be smart, you looked foolish
      I give U a chance, your talent you can polish
      Let us challenge in writing pantun in English

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    5. Look Mr. samrt alec...

      Times over times been telling ya refrain yourself from being a bloody fool with your bloody English that sound like a bloody typical goon of a bloody typical primary Malay pupil.

      Delete
    6. Is that your pantun?
      You're not capable man, you're just a bullshit..
      Pity you, damn poor old chap...

      Delete
    7. Bloody idiot, Othaman is now in real blunder
      He’s not capable but feeling shy to surrender
      As if like a lame duck, in this blog he wander
      Hoping some dedak form Matdey, the feeder

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    8. Waduh mak Kejora ni mmg sungguh berbakat
      Othaman makiin meroyan, gulong kain pelikat
      Mengeletar dagu, gigi palsu pun dah tak lekat
      Perut kembong kempiis, nafas tersekat-sekat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    9. Pelir Cut (pelikat)? That's what you are, Kojolla.

      Delete
    10. Is that your pantun?
      You're not capable man, you're just a bullshit..
      Pity you, damn poor old chap...

      Delete
    11. THAT'S WHAT YOU ARE (kOJOLLA)

      Don't go changing, to try and bluff me
      You always let me down before
      Don't imagine, you're too familiar
      And I don't believe you anymore
      ,
      Don't go trying, some new fashion
      Don't change the color of your hair
      You always have my, unfancy passion
      And I really don't seem to care
      ,

      Delete
    12. Don't go changing, to try and BLUFF ME
      You always let me down before
      Don't imagine, you're too FAMILIAR
      And I don't believe you anymore

      Pembayang & maksud bunyi tak sama
      Macam lain lagu, lain pula bunyi irama
      Wak, ini kah pantun, orang bagi nama
      Bodo budi, bodo bahasa, bodo agama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh..

      Delete
    13. This comment has been removed by the author.

      Delete
    14. This comment has been removed by the author.

      Delete
    15. Bodo kojola guru bahasa melayu

      05:31
      Don't go changing, to try and bluff EARLIER
      You always let me down before
      Don't imagine, you're too FAMILIAR
      And I don't believe you anymore


      tambah je lah perkataan cikgu bodo

      Delete
    16. Pak othaman, kojola try to get on your nerve
      Please do not amuse this jerky perv
      Better all your comment for him you reserved
      One day this puaka mouth will get what he deserved

      Delete
  26. Othaman bapok tiidak kenal tikar sembahyang
    Dia mampos kat blog sampai nyawa melayang
    Ikut jubor Matdey, dia main sandiwara wayang
    Dulu Nuat digelar Ad-Dajal kini panggil sayang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang saya Muslim tak bersembahyang tapi bersolat.

      Delete
    2. OTHAMAN (PENJILAT LUDAH KAHAK GELEMA HIJAU) EMPAT TAHUN DULU

      (PETIKAN KATA-KATA OTHAMAN AHMAD DARI BLOG PARPUKARI)

      OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM
      AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
      Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
      ----------------------------------------------------------------

      Komen balas Othaman Ahmad:

      Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan FAHAMAN LIBERAL (KESETARAAN) YAKNI, AGAMA ITU SEMUA SAMA TARAFNYA, KOMUNISME & AGAMA disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, HARAM & HALAL TIDAK LAGI JADI PEDOMAN HIDUP malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

      INILAH FAHAMAN YG DIDUKUNG OLEH AD DAJAL MALAYSIA, SI ANUS IBRAHIM yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila TUN DOL MELEPASKAN ANWAR DAJAL DARI KANDANG TAHANAN, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

      Delete
    3. Sekali air bah, pantai pun brubah. Apa salahnya jika seseorang itu balik ke pangkal jalan? Pintu taubat sentiasa terbuka sebelum kematian atau kiamat. Allah SWT Maha Pemurah Lagi Maha Pengampun, F A H A M M.. .. ???

      Delete
    4. Taubat nasuha ker?
      Mcm citer budak Israel tu...

      Kih kiihh kiiihhh..

      Delete
    5. Mengilai kih kih kih macam pontianak sundal.

      Habis nasuha tuu apa? Cuba cerita...!!

      Delete
    6. Kena rajin mengaji Quran Wak

      يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ تُوبُوٓاْ إِلَى ٱللَّهِ تَوۡبَةً۬ نَّصُوحًا عَسَىٰ رَبُّكُمۡ أَن يُكَفِّرَ عَنكُمۡ سَيِّـَٔاتِكُمۡ وَيُدۡخِلَڪُمۡ جَنَّـٰتٍ۬ تَجۡرِى مِن تَحۡتِهَا ٱلۡأَنۡهَـٰرُ يَوۡمَ لَا يُخۡزِى ٱللَّهُ ٱلنَّبِىَّ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ مَعَهُ ۥ‌ۖ نُورُهُمۡ يَسۡعَىٰ بَيۡنَ أَيۡدِيہِمۡ وَبِأَيۡمَـٰنِہِمۡ يَقُولُونَ رَبَّنَآ أَتۡمِمۡ لَنَا نُورَنَا وَٱغۡفِرۡ لَنَآ‌ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ ڪُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدِيرٌ۬ (٨)

      Wahai orang-orang yang beriman! Bertaubatlah kamu kepada Allah dengan Taubat Nasuha, mudah-mudahan Tuhan kamu akan menghapuskan kesalahan-kesalahan kamu dan memasukkan kamu ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, pada hari Allah tidak akan menghinakan Nabi dan orang-orang yang beriman bersama-sama dengannya; cahaya (iman dan amal soleh) mereka, bergerak cepat di hadapan mereka dan di sebelah kanan mereka (semasa mereka berjalan); mereka berkata (KETIKA ORANG-ORANG MUNAFIQ MERABA-RABA DALAM GELAP GELITA): Wahai Tuhan kami! Sempurnakanlah bagi kami cahaya kami dan limpahkanlah keampunan kepada kami; sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

      Surah At-Taharim, ayat 8.

      Delete
    7. Ayat suci berkenaan umum pun tahu. Yg kita nak tahu siapa nasuha itu dan cerita asal usul sebaliknya.

      Delete
    8. Tak apa, kalu dipanggil Othaman bahalol unta
      Mengaji sekolah Kristian mana kenal alif ba ta
      Kalau pasal Al-Quran, langsung dia jahiil buta
      Yg dia cekap mengutuk mengumpat mengata

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    9. Laa apa nie..lain ditanya, lain pulak dijawabnya. Apa kejadahnya dgn pantun karut marut kamu tuu,,??

      Ayat suci berkenaan yg kamu tonjolkan itu, umum pun tahu. Kan kamu ni jenis suka mempersendakan orang. Nahh..sekarang kita nak tahu siapa nasuha itu dan cerita asal usul sebaliknya.

      Delete
    10. Don't let the issue of who is nasuha left dangling in the air.

      I'm still waiting for Kojolla's answer...will somebody let me know whether this arrogant goon Kejora is dead or still alive...??

      Delete
    11. kih kiihh kiiihhh...

      Delete
    12. Your stupid grinning & failure to respond who is nasuha and the story behind it.. testifies that you are a real bloody fool like empty vessel makes most sound.

      Delete
    13. Pak othaman, kojola try to get on your nerve
      Please do not amuse this jerky perv
      Better all your comment for him you reserved
      One day this puaka mouth will get what he deserved

      Delete
  27. Mmg lucu ini bahalol, Othaman berok mawas
    Tengok gelagat ifrit ni mcm cerita abu nawas
    Mlm tadii dia tidor tak lena kencing tak lawas
    Mana tidak nya pantun dlm BI atok ini tewas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyy Muhannas kipas lipas...Kalau nak tahu siapa yang nahas, kencing tak lawas, jgn berdalih bak abu nawas.

      Jgn lari tajuk...buktikan kehebatan & kejantanan mu. Jawab.... bila boleh kita berdepan bersetentang mata, hey pengecut....???

      Delete
    2. Ok lah nak tengok si Othaman tua merempat
      Dia nak rasa tangan Kejora, tak menyempat2
      Ngko cakap saja lah, tarikh masa dan tempat
      Bawak le sekali buku lima ke atau pisau lipat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. Kejora inii bukan lah ahli sangat dalam perang
      Tapi tak kan nak biar lama, kalu dicabar orang
      Kalu tak sambut naik muka pula ini memerang
      Cakap, pakai geng ke atau sorang dgn sorang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    4. Kojolla Khunsa lahir tak cukup bulan memberi alasan serta cakap tak serupa bikin. Memang dasar pengecut lagi penakut....!!

      Delete
    5. Kejora bukan mau jemput ayah long kawasan
      Cakap dekat atas tu pun tidak nak beri alasan
      Masih bermaruah dan tidak hilang kewarasan
      Cuma terasa dah lama tak ukur ketangkasan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    6. Mmg elok kita settle di luar tak perlu berbalah
      Cakap direct, masa & tempat usah le berhelah
      Kalu tidak, tak payah buang masa, nko belah
      Tak perlu nko nak berjaga dan berpenat lelah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    7. 2 Pantun terakhir Kojolla berbelit-belit macam serban lebai pas pis pus..pembayang ke mana, maksud pun entah apa-apa.

      Direct to the point...bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
    8. Wahai Othaman ayam daging lagak ayam jalak
      Tak usah dibelit putar alam cuba nak mengelak
      Nko le cakap masa & tempat, sbb nko yg galak
      Kalu tak…kih kiihh kiiihhh aku hanya nak gelak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    9. Baik lah...semua pembaca blog ini menjadi saksi.

      I shall be there at your convenient date, time & place. Just name it, ok Kejora...??

      Delete
    10. I'm still waiting for Kojolla's answer...wonder is he dead or alive...??

      Delete
    11. kih kiihh kiiihhh...

      Delete
    12. Why the stupid grinning like Zahid Komidi instead of letting me know the date, time & place for our ngeteh & tibai roti jala session...??

      Delete
    13. Pak othaman, kojola try to get on your nerve
      Please do not amuse this jerky perv
      Better all your comment for him you reserved
      One day this puaka mouth will get what he deserved

      Delete
  28. Usah ler nak megah Othaman anak gelandang
    Udah matii langkah silat, hanya pukul gendang
    Masih macam bapok dia cuba nak berdendang
    Pantun BI kat atas, dibuat-buat lepas pandang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ulangi....


      I shall be there at your convenient date, time & place. Just name it, ok Kejora...??

      Semua pembaca blog ini menjadi saksi.

      Delete
    2. I know Wak, you’re now in damn real tension
      But you keep on attracking reader’s attention
      Followers can justify, your immature reaction
      Better if you leave and go to watch television

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. I'm still waiting for Kojolla's answer...wonder is he dead or alive...??

      Delete
    4. kih kiihh kiiihhh...

      Delete
    5. Stupid grinning like Zahid Komidi instead.

      Delete
  29. kih kiihh kiiihhh...

    ReplyDelete
  30. Othaman tumpas, terrlentang dlm gelanggang
    Kejora udah ratah dia serupa ayam panggang
    Kini dia terhenjot mcm anjiing patah pinggang
    Batang pelir makin kecut tidak lagi menegang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
  31. Mmg orang lihat Othaman kencang mcm ribut
    Tapi dia tidak bengis watak dia lemah ‘lembut’
    Terkedu le dia bila cabarannya Kejora sambut
    Tidak ada pilihan lain, selain darii belah cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
  32. MAAF KALU SAYA BOLIH MEMBERI PENDPT SEDIKIT D SINI.

    MENGGUNAKAN CARA BERHEMAH DLM MENYAMPAIKAN PENDPT ADALAH JLN TERBAIK.

    OLIH DEMIKIAN SAYA SECARA IKHLAS INGIN MERAYU AGAR KITA HENTIKAN LAH DRPD MENGGUNAKAN KATA2 'MENCARUT' KERANA TAKUT NANTI KITA JUGA AKAN TERJERUMUS K DLM ALAM YG JIJIK SAPERTI PIHAK D SEBERANGAN SANA.

    YG LAGI MERBAHAYA IALAH D MANA 'BLOG' INI AKAN D SEKAT N ADMIN NYA D DAKWA.

    PERJUANGAN KITA SUDAH HAMPIR SAMPAI K PENGHUJUNG N KEJAYAAN JUGA SUDAH TERNAMPAK LEBIH NYATA.

    INSYA'ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysiabaru13 July 2017 at 23:57
      PM.paling tebal muka


      Bukan saja cash is king

      Tapi puki also good licking

      Ziana atatuya or any bloody thing

      It makes najip'$ lust very sataisfying


      Malaysiabaru14 July 2017 at 00:09
      Apa mat singapok belum lagi tidur

      Nak batang atau nak hisap telur

      Dah servis belum negro pelir kendur

      Apahal belum ko nak bloging ker melacur


      Malaysiabaru14 July 2017 at 00:15
      Siang malam najip merancang mencuri

      Apa barang dia mahu hentam ini kali

      Semua sudah habis dia rembat ini babi

      Tinggal itu mama ros belum di jual puki


      Malaysiabaru14 July 2017 at 00:18
      Kojolla namamu tersergam indah

      Dalam blog budin kaulah bedebah


      Pelir cipap jubor mainan lidah

      Apakah bapaaaak ko tak pernah marah

      Malaysiabaru14 July 2017 at 00:57
      Dalam mahkamah semua perlu berhemah

      Jangan pula berlagak macam akak losmah

      Bila.kalah ini kes conform bijan sumpah seranah

      Ke hulu kelir goyang pelir bini tak Mamah

      Delete
    2. Di atas itu adalah contoh penyokong Pakatan Harapan yg amat jikik dan memalukan, Tn Rahman...

      Delete
    3. Terima kasih Sdra Rahman jpc di atas peringatan itu. Salam perjuangan.

      Delete
    4. Tidak kira dtg nya drpd sebelah mana.

      'bahasa jiwa bangsa'

      Delete
    5. Mmg elok pun cai ni dipanggil Malaysiaharu
      Jauh langsung, dari lirik lagu Malaysia Baru
      Entah dekat mana monyet sekor ni berguru
      Dia tidak dpt kasih sayang fikiran bercelaru

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    6. Dulu kami berpantun penuh sopan

      Ada perak man dan fan tun kelucahan?

      Confirm tiada ayat ayat panas baran

      Ini semua kami belajar dari kejora bapok cipan



      Boooooo boooooo booooo

      Delete
    7. Betul kata malaysia baru tu
      Punca bahasa blog ni rosak pasal dua ekor hantu
      Seekor tulis lucah, yang seekor lagi karangan budak darjah satu
      Makhluk camni jangan diberi muka, dapat peluang mesti kita lutu

      #berambussingapork#mampuskojolla

      Delete
  33. Othaman mlm ini, muka dia masam mcm cuka
    Isterii pun hairan, kenapa dia monyok berduka
    Rupanya ini mlm, dia menempuh nasib celaka
    Kejora cabar dia balik sungguh dia tak sangka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. buktikan kata2 mu itu.

      Jawab.... bila boleh kita berdepan bersetentang mata, hey pengecut....???

      Delete
    2. I'm still waiting for Kojolla's answer...wonder is he dead or alive...??

      Delete
    3. kih kiihh kiiihhh...

      Delete
    4. Stupid grinning exactly like Zahid Komidi.

      Delete
  34. Kesian Malaysiaharu ditibai dek Pak Rahman
    Dibuat pantun lucah mcm orang tidak siuman
    Ini lah salah seorang anak didik cai Othaman
    Kasi rosak bangsa Melayu sepanjang zaman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm still waiting for Kojolla's answer...wonder is he dead or alive...??

      Delete
    2. kih kiihh kiiihhh...

      Delete
    3. Stupid grinning exactly like Zahid Komidi.

      Delete
  35. Othaman tak dapat lelap mata sampai ke pagi
    Tidak disangkanya mlm inii nak kena tibai lagi
    Dia sangka untung rupanya menanggung rugi
    Mungkin lepas ini tobat tak nak gebang tinggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
  36. Othaman ilmu tak cukup, ingiin nak bertempor
    Kejora bukan calang orang yg dia nak gempor
    Dia nak jadi ayam jalak jadi ayam berak kapor
    Sudah nya meroyan raban ler dia mengelupor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
  37. Othaman kini dah jadi biol, sasau tak karuan
    Ingin nak jadi pemburu, dia yang jadi buruan
    Mlm ini lunyai kena lanyak dia dapat habuan
    Itulah padah bila ko menjolok sarang tabuan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANNOUCEMENT:

      Kojolla brags & showing off with his ridiculous pantuns stated below...

      Ok lah nak tengok si Othaman tua merempat
      Dia nak rasa tangan Kejora, tak menyempat2
      Ngko cakap saja lah, tarikh masa dan tempat
      Bawak le sekali buku lima ke atau pisau lipat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Othaman tak dapat lelap mata sampai ke pagi
      Tidak disangkanya mlm inii nak kena tibai lagi
      Dia sangka untung rupanya menanggung rugi
      Mungkin lepas ini tobat tak nak gebang tinggi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Othaman ilmu tak cukup, ingin nak bertempor
      Kejora bukan calang orang yg dia nak gempor
      Dia nak jadi ayam jalak jadi ayam berak kapor
      Sudah nya meroyan raban ler dia mengelupor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…
      -----------------------
      My response:
      Kejora, no more talking..just name the date, time and place at your convenience...and I assure you I shall be there.

      With much anxiety, I'm waiting for Kojolla's answer...wonder is he dead or perhaps still alive but no gut...??

      Delete
    2. Wahai Othaman ayam daging lagak ayam jalak
      Tak usah dibelit putar alam cuba nak mengelak
      Nko le cakap masa & tempat, sbb nko yg galak
      Kalu tak…kih kiihh kiiihhh aku hanya nak gelak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. Kejora, no more talking..just name the date, time and place at your convenience...and I assure you I shall be there.

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you dead or perhaps still alive but no gut...??

      Delete
  38. Terus lesap si Othaman anjing penyalak bukit
    Cedera parah iblis ni mlm ini bukanlah sedikit
    Mesti menyesal, dgn Kejora dia carii penyakit
    Tidor tak sempat suboh senja esok le bangkit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora, no more talking..just name the date, time and place at your convenience...and I assure you I shall be there.

      With much anxiety, I'm waiting for Kojolla's answer...wonder is he dead or perhaps still alive but no gut...??

      Delete
    2. Wahai Othaman ayam daging lagak ayam jalak
      Tak usah dibelit putar alam cuba nak mengelak
      Nko le cakap masa & tempat, sbb nko yg galak
      Kalu tak…kih kiihh kiiihhh aku hanya nak gelak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. Errr...sorry bro othaman. I think he has neither gut nor balls. Just like his twin mo1.

      Be it mo1 or his minions like kojolla. They all are the same. Traitors! Pengkhianat!

      Pembela agama bangsa dan negara konon...phuiiih!!!

      Kah kah kah

      Delete
    4. 6:27...

      Kata orang Johor, budak yg tidak diketahui bapak kandungnya tanpa nama itu dipanggil anak gampang luar nikah. Kelakuan dan gaya bahasa kotor lucahnya dah menampakkan keperibadian & asal usulnya. Saya masih menunggu bila dia nak nyatakan tarih & tempat untuk saya ajar dia memandangkan dia tidak dapat didikan sewajarnya dari orang tuanya.

      Delete
    5. Wak mengata dekat Malaysiaharu ke?

      "gaya bahasa kotor lucahnya dah menampakkan keperibadian & asal usulnya"

      kih kiihh kiiihhh...

      Delete
    6. Othaman dah tua nak lagak mcm orang muda
      Bunyi mengalah guruh tapi habok pun tak ada
      Melopong terkedu ler dia, ini taukey taiik kuda
      Mesti sedang tercungap, isteri mengurut dada

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    7. Kejora, no more talking..just name the date, time and place at your convenience...and I assure you I shall be there.

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you dead or perhaps still alive but no gut...??

      Delete
    8. For the fourth time..

      Pak othaman, kojola try to get on your nerve
      Please do not amuse this jerky perv
      Better all your comment for him you reserved
      One day this puaka mouth will get what he deserved

      Delete
    9. 7:53

      Appreciate your concern. It's high time someone ought to give this skunk-punk Kojolla a lesson.

      Thanks again & Salam Perjuangan.

      Delete
  39. Hapus Gst, rci utk 1mdb, stabilkan felda dll...itu saja sdh merupakan peluru power utk berikan undi pada PH.

    Jangan lupa isu 60 barang yang tak jadi gst baru2 ini. Jika korang undi bn lagi, confirm 60 barang itu akan kena gst. Dan tidak mustahil gst akan dinaikkan lagi.

    Pandai2 lah korang fikir sndr...syok ke keluar duit lebih semata2 utk gst?

    ReplyDelete
  40. Kojolla the Gay & Porn Actor...

    Don't let the issue of who is nasuha left dangling in the air.

    I'm still waiting for Kojolla's answer...will somebody let me know whether this arrogant goon Kejora is dead or still alive...??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai Othaman ayam daging lagak ayam jalak
      Tak usah dibelit putar alam cuba nak mengelak
      Nko le cakap masa & tempat, sbb nko yg galak
      Kalu tak…kih kiihh kiiihhh aku hanya nak gelak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    2. I know Wak, you’re now in damn real tension
      But you keep on attracking reader’s attention
      Followers can justify, your immature reaction
      Better if you leave and go to watch television

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. Kejora, no more talking..just name the date, time and place at your convenience...and I assure you I shall be there.

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you dead or perhaps still alive but no gut...??

      Delete
  41. kih kiihh kiiihhh...

    ReplyDelete
  42. Mlm ini, betul-betul Othaman terima balasan
    Ditibai orang, yg dia panggil budak hingusan
    Sekejap lagi, tombang ler si tua ini, pengsan
    Dah tak jauhlah tu, jarak dia dgn batu nesan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora, no more talking..just name the date, time and place at your convenience...and I assure you I shall be there.

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you dead or perhaps still alive but no gut...??

      Delete
    2. Wahai Othaman ayam daging lagak ayam jalak
      Tak usah dibelit putar alam cuba nak mengelak
      Nko le cakap masa & tempat, sbb nko yg galak
      Kalu tak…kih kiihh kiiihhh aku hanya nak gelak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. Kejora, no more talking..just name the date, time and place at your convenience...and I assure you I shall be there.

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you dead or perhaps still alive but no gut...??

      Delete
  43. Othaman dah tua nak lagak mcm orang muda
    Bunyi mengalah guruh tapi habok pun tak ada
    Melopong terkedu ler dia, ini taukey taik kuda
    Mesti sedang tercungap isteri mengurut dada

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora, no more talking..just name the date, time and place at your convenience...and I assure you I shall be there.

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you dead or perhaps still alive but no gut...??

      Delete
    2. Wahai Othaman ayam daging lagak ayam jalak
      Tak usah dibelit putar alam cuba nak mengelak
      Nko le cakap masa & tempat, sbb nko yg galak
      Kalu tak…kih kiihh kiiihhh aku hanya nak gelak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. I know Wak, you’re now in damn real tension
      But you keep on attracking reader’s attention
      Followers can justify, your immature reaction
      Better if you leave and go to watch television

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    4. Kejora, no more talking..just name the date, time and place at your convenience...and I assure you I shall be there.

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you dead or perhaps still alive but no gut...??

      Delete
  44. Kesian sungguh Othaman biol mulut tempayan
    Mmg kali ini, bapok tua ini betul2 dah meroyan
    Meracau bebel, meraban mcm nenek kebayan
    Kejora cau pegi kerja lah, malas lagi nak layan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora, no more talking..just name the date, time and place at your convenience...and I assure you I shall be there.

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you dead or perhaps still alive but no gut...??

      Delete

    2. Kalo kamu hendak ke utara tetapi Ku membuat u turn pergi ke selatan bermakna kamu BERBOHONG, kalo kamu membuat 2 Kali u turn bermakna kamu sudah 2 Kali BOHONG.

      Org Iskam tak seharusnya percaya kepada org berbohong lebih dp sekali.... Itu HADITH....

      Hanya rakyat bodoh saja yang percaya kepada org pembohong

      UMNO dan PAS bukannya bodoh.... So jangan harap kami nak undi SI PEMBOHONG

      KOJARA & Ikhwan muslimin

      Delete
  45. Kejora. .

    Saya Othaman Ahmad masih di sini, sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

    ReplyDelete
    Replies
    1. MENUNGGU (Tak Kunjung Tiba)

      Di sini aku menunggu
      Jawapanmu terus ku tunggu
      Tapi aku tak tahu
      Kemana akan dirimu

      Tak ada kabar, tak ada berita
      Hingga diriku tertanya-tanya
      Hendakku bertanya kepada siapa
      Kemana perginya budak puaka

      Di sini aku menunggu, jawapan terus ku tunggu
      Tapi aku tak tahu ke mana akan dirimu
      Di sini aku menanti, tetap terus ku nanti
      Selagi tak mati, kau selalu akan ku cari

      Delete
    2. Aku tunggu ko di peti undi... So datang ke situ... Itulsh demokrasi... Kami tidak ikrirsh undeng2 RIMBA... Yang pakai gas pemedih mata dan seboran air Asid

      Ada erti O Ahmad?????????????

      Delete
    3. Tuu ler Kejora, lain kali jangan cakap besar konon dah handal sangat menibai orang konon sampai terlentang parah atau mati.

      Nie nak tanya, apa cerita siapa nasuha dan apa kisah sebaliknya yg kamu persendakan saya berulang-ulang sebelum ini. Jawab jangan tak jawab kerana saya akan terus tuntut di atas keceluparan mulut jalang kamu itu.

      Delete
  46. Rasuah ibarat barah yang akan menghancurkan negara ..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rssuah berlaku kpd semua manusia tanpa mengira parti.

      Delete
    2. Rasuah yang ini adalah yang terbesar dan terkemuka seantero dunia.......ratusan juta atau billion

      Delete
  47. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tajuk kali ini...

      BERUBAH ATAU TERUS LELAH.


      Kesimpulan dari hilangnya budak puaka itu..

      Kojolla rebah, terus lelah parah....!!

      Delete
  48. Mungkar 1mdb sudah jelas.
    Pengamal Mungkar boleh pulas.
    TMJ,Nazrin sudah libas,
    Klepet tak berani Junjong balas.
    Yeo sudah tumpas
    Jho Low jadi kaki tangan kebas
    Media SINI masih nak terus cantas.
    Tapi di LUAR WangMDobi dibenteras.
    Punca mungkar makin terang jelas.
    Dan HARAPAN siap tubuh cergas.
    Pelahap akan diberkas.
    Rakyat sudah tentu perkemas.
    PRU14 KITA kasi cantas..
    PerjuanganMungkar 1mdb sudah jelas.
    Pengamal Mungkar boleh pulas.
    TMJ,Nazrin sudah libas,
    Klepet tak berani Junjong balas.
    Yeo sudah tumpas
    Jho Low jadi kaki tangan kebas
    Media masih nak terus dicantas.
    Wang Dobi terus dibenteras.
    Punca mungkar makin terang jelas.
    Dan HARAPAN siap tubuh cergas.
    Pelahap akan diberkas.
    Rakyat sudah tentu perkemas.
    PRU14 KITA kasi cantas..
    Perjuangan tentu Ikhlas

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...