Wednesday, 12 July 2017

KJ NAK MAIN APA SELEPAS INI?

"Kalau masih remaja, kuat tapi takut dengan orang tua, berhentilah main politik," begitu antara jawapan padu lagi pedas oleh Tun Mahathir Mohamad sebagai membalas gesaan Khairy Jamaluddin agar beliau, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang bersara daripada dunia politik.


Tapi Tun, kesianlah sikit padanya, kalau KJ  bersara daripada politik, bidang apa nak diceburinya selepas ini?


Polo?


Namun, cabaran TMJ untuk berlawan polo dengan pasukan Baginda juga takut untuk disahutnya.


Dalam politik, takut dengan orang tua, dalam sukan polo tak berani dengan TMJ yang lebih muda daripadanya.


Habis, nak buat apa lagi?


Menari zumba?


 Atau KJ  lebih rela dan selesa jadi pengampu kleptokrasi sampai ke tua? (ShahbudinHusin 12/07/2017)

175 comments:

  1. Main telo atas kuda..kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi pelakon 3gp okey sangat...


      Ramaikn dh dpt handphone kn... Hahahaha... Menang pakai kertas Cai...


      Bodo

      Delete
    2. Itu kuda kepang .. bang.

      Bayangkan lah KJ jadi penari kuda kepang..

      Orang lain dah menurun.. KJ tak jugak lagi ... TAKUT !

      Delete
    3. Kpd Kojolla Gay:
      Kalau takut bersua dgn saya dah tua, nah ambil seposen main jauh2 fly kite atau catch spider.

      Delete
    4. badan besar tapi penakot..sahut laa cabaran TMJ

      Delete
    5. tenguk blue film.lepas tu goncang peliak.penakut mcm nk mampus.malu lah dgn orang tua dan segan lah dgn tmj

      Delete
  2. KJ tahu main ampu dan ampu* saja hihi

    ReplyDelete
  3. Tubuh je nampak sado rupanya telo takdak.. pengecut.. malulah kena hentam dek orang tua pangkat atuk dia, kena hentam lg dgn TMJ yg jauh lebih muda dari dia. Nampak sgt KJ ni hanya jual rupa tubuh dan airliur tapi otak hanya sebesar biji k*l*nt*t kera..

    ReplyDelete
  4. Waah, nampaknya ini soal kepimpinan negara
    Banyak hujah dilontar, nak dibuat timbang tara
    Boleh ke hamba ni nak masuk tumpang bicara
    Bukan nya apa, hanya sekadar menglipor lara

    ReplyDelete
  5. Boleh boleh .. Husin lempoyang... Tak jadi hang tuah, jadi hang kebun pun jadi lah... Hang kebun tak boleh pakai Keris, kena pakai cangkul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya, nk jadi Hang Kebun pun tak layak. Hang Kepit atau Hang Kelepet mungkin layak agaknya...

      Delete
    2. Hang kroni? OK dak ??

      Delete
    3. hang kepit n hang kelepet dh ade...hang kaput?

      Delete
    4. Hang firaun belum ada

      Delete
    5. Asalkan jgn jadi hang kojolla pengecut sudah ler..sebab I'm gonna 'hang em high' like Clint Eastwood did.

      Delete
  6. Ha ha... Shahbudin anak Pak Husin Lempoyang... Macam DLM cerita P Ramlee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. barisan neraka...

      Delete
  7. Kenapa blog ini dah jadi sepi mcm malaikat lalu
    Time Magrib tadi nampak komen masuk bertalu
    Bila hamba masuk, semua lidah sudah jadi kelu
    Dgn hamba ini, kenapa ler pulak nak segan silu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Time makan dinner daa

      Delete
    2. Tiada pun malaikat dalam blog ini lalu
      Dah Time maghrib, semua orang solat dulu
      Ada pula kutu rayau tak tahu malu
      Hendak layan pendedak, kita rasa tak perlu

      Delete
    3. Anon 10:20 ini tidak faham komen hamba beri
      Lepas solat Maghrib barulah hamba ni ke mari
      Jadi siapa yg anon kata merayau dedak dicari
      Nampak mcm terkena kat kawan anon sendiri

      Delete
  8. Pembaca semua janganlah rasa bimbang risau
    Hamba ini bawa pantun jer bukan bawak pisau
    Nak cari seorang tua bapok yang sawan sasau
    Sebab orang Melaka kata, dia ini cakap besau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada siapa yang bimbang risau
      Cuma tak suka pantun itu lahabau
      Mencarut dan memaki jiwanya kacau
      Dah ramai bagitau pun dia tak hirau

      Delete
    2. Untuk cari seseorang, hamba ke sini jejak kaki
      Dia tu ingin nak berdepan hamba secara lelaki
      Dgn penuh lemah lembut, ke sini hamba jejaki
      Mengapa anon 20:21 kata saya mencaci maki

      Delete
    3. Ya.. saya Kejora. Saya Othaman Ahmad masih di sini, sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
  9. Orang hamba cari itu si tua kutok tak sedar diri
    Dulu bapok ini hutang hamba di blog Parpukari
    Udah banyak kali, dgn hamba iblis ni cabut lari
    Kini tetap juga dia ni sembunyi menghilang diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang tu dah ajak jumpa tak payah cari
      Siap ajak ngeteh tapi untuk kamu bayar le sendiri
      Banyaklah alasan dan bunyi plak diberi
      Dah tentu yang bercakap tu nyanyuk atau tak sedar diri

      Delete
    2. Orang itu seorang munafiq yg bermuka-muka
      Orang yg tak kenal dia mmg tak akan sangka
      Banyak cerita karut pasal Islam dia udah reka
      Pasal tu hamba yakin dia akan masuk neraka

      Delete
    3. MO1 masuk neraka kerana menipu rakyat dan mentekedarah duit haram tapi buat muka tebal tak tau malu.

      Delete
  10. Alamak PRU lepas terundi KJ parlimen Rembau. Tapi PRU ini kali bye bye.. ok bye!

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe lg...kawan dh terpangkah bn...kali ni kawan nk tenung betul2 seblum pangkah...

      Delete
    2. Aapaa...BN ker...S E L I S I H....!!

      BN - Borosmah Najis.
      BN - BenaWe
      BN - Barang Naik

      Mungkin rakan2 seperjuangan lain nak tambah,,,

      Delete
    3. BN--binatang negara
      BN--bangsat megara
      BN--bankrupt negara

      Delete
    4. Barisan Neraka..
      Untuk Untuk
      Macai Melayu
      Najib No
      Only... Otak..

      Delete
  11. Dulu bapok tua ini mmg le penyokong kerajaan
    Bila tak diberi jawatan dia dilanda kekecewaan
    Dia rela jadi pembelot kerana mendapat tajaan
    Kini orang bersifat lucah jadi dia punya pujaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa kecik dulu ko pun beringus
      Belum tamat sekolah asap rokok dihembus
      Cite lama bro, orang dah kambus
      Takkan ko nak usung sampai ko mampus

      Delete
    2. Hamba mencari org tu kenapa anon jadi gusar
      Cara pertuturan anon ini agak kesat dan kasar
      Ini bunyinya dah lebih terok dari bahasa pasar
      Tidak pasti anon ni masih kecil atau dah besar

      Delete
    3. Saya Othaman Ahmad asih sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
    4. Setakat dalam blog boleh melolong cakap kasar

      Bila di canang waktu dan masa untuk kamu datang bersua

      Tersipu malu pula ibarat telor kecik pelir jer besar

      Padahal bukan apa hanya pertemuan biasa kamu berdua



      Mana pegi kaaaaah kaaaah kaaab

      Delete
  12. 1MDB a ‘victim’ of Jho Low, say Singapore prosecutors
    Bloomberg
    ShareTweetPinMail
    jho-low-1mdbSINGAPORE: Prosecutors in Singapore said Malaysian financier Low Taek Jho is the central figure in probes linked to 1Malaysia Development Bhd, and that he used money traceable to the state fund for his own benefit.

    Low received “huge” sums of money, the prosecutors said in court filings made public today.

    About US$1 billion (RM4.3 billion) that 1MDB was purported to invest in a joint venture with PetroSaudi International Ltd was diverted to a bank account beneficially owned by Low, according to the filings.

    “The main victim in this case is 1MDB,” prosecutor Nathaniel Khng said in a Singapore state court. “Jho Low has gone missing from the public eye.”

    Singapore’s investigations into 1MDB-related activities have so far seen five people convicted, four of whom were jailed.

    The city-state is the only country so far to have criminally charged bankers.

    The probes are part of a worldwide effort to track how much of the US$6 billion (RM25.8 billion) that 1MDB raised for development projects was used to pay for luxury real estate, art, lavish parties and more.

    The US and Switzerland are among the countries also investigating the roles played by banks and individuals.

    Low has been characterised by US investigators as the controller of a plan to drain billions from the Malaysian fund.

    A request for comment sent via the website of Low’s Jynwel Capital Ltd wasn’t immediately answered, nor was an email sent to 1MDB, which has consistently denied any wrongdoing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SINGAPORE: Yeo Jiawei, a former banker serving the longest jail term in Singapore’s probes linked to 1Malaysia Development Bhd., admitted to money laundering.

      Yeo, who also pleaded guilty Wednesday to cheating his former employer, was handed a 30-month term in December on charges of trying to tamper with witnesses in the probe.

      The former BSI SA wealth planner’s admission of guilt comes after the Monetary Authority of Singapore wrapped up a two-year probe into fund flows related to the Malaysian investment fund.

      Prosecutors identified Yeo as a central figure linked to Malaysian financier Low Taek Jho, who was characterised by US investigators as the controller of a plan to drain billions from 1MDB.

      The Malaysian fund, at the heart of several money laundering and corruption probes across the globe, has consistently denied any wrongdoing.

      Low has previously described his role with 1MDB as informal consulting that didn’t break any laws.

      Yeo had referred to Low as “boss” and spent at least one night at his house, according to earlier court proceedings. Yeo said it was a misunderstanding that he worked for Low.

      Singapore has imposed a total of S$29.1 million ($21 million) in penalties on eight banks as part of its 1MDB probes. Credit Suisse Group AG and United Overseas Bank Ltd. were among the firms that paid penalties.

      BSI and Falcon Private Bank Ltd. were also ordered to shut their local operations. Five people, including Yeo, have been convicted in Singapore, the only country so far to have criminally charged bankers.

      Yeo accumulated a net worth of S$23.9 million through “secret profits” in the 15 months after he left BSI in June 2014, prosecutors said in an earlier hearing. Yeo had said the money was earned legitimately. - Bloomberg


      Read more at http://www.thestar.com.my/business/business-news/2017/07/12/singapore-banker-admits-to-money-laundering-in-1mdb-linked-case/#KPkEhmVmmfrbwgEo.99

      Delete
    2. Nanti dgn selamba & tak malu muka, kojolla berkata berita itu fitnah semata-mata konspirasi untuk menjatuhkan kerajaan Islam Najib dukungan To Garu Hadik Awang.

      Delete
  13. XDE YG SPECIAL SGT PSL KJ NI..
    AKU PON TAK PAHAM APE FUNGSI DIA SBG PEMUDA UMNO ...BUAT SATU DUA KENYATAAN GEMPAK KAT PRESS PSL ISU SEMASA LPS TU DTG 2,3EKOR LEMBU TUKANG PROMOT,SORAK KONONYA BG MENYERLAHKAN LAGI IMEJ IKON BELIA KONONNYA..

    MENYAMPAH BETOL..

    TAK MENCERMINKAN IMEJ PEMIMPIN PEMUDA/BELIA MELAYU YG DISEGANI,BERANI DAN BERWAWASAN..
    TAKDE IDEA BERNAS,HANYA DUDUK DITAKOK ITU SAHAJA..

    ReplyDelete
  14. Kelihatan seperti pembaca menghentam Khairy
    Nampak mcm bersiifat emosional, komen diberi
    Apa kesalahan sebenar, ini belia punya menteri
    Masing-masing pemimpin ada le cara tersendiri

    ReplyDelete
  15. Dengan orang tua takut, dengan orang muda pun takut..ada baiknya, KJ sambung semula angan2nya..menjadi seorg pelakon/model iklan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah nama KJ = Kurang Jantan
      Mesti lah takut

      Delete
    2. Apa pasal , korang takut ke kalo dia Najib lantik dia jadi menteri dlm negeri ??

      Delete
    3. .
      .

      KJ tak akan pergi sejauh itu.

      Apabila ayah mertua dia sudah tidak ada KJ terkonteng-konteng ..

      KJ sendiri tidak ada pengaruh dalam Pemuda. KJ menang sebab undi dari Sabah dan Sarawak.

      Delete
    4. Dia adalah kesayangan Najib & Zahid ...

      Delete
  16. Orang yg hamba tunggu tak jugak kunjung tiba
    Dia ini pembelot yg dulu kuat mengadu domba
    Kerana dedak, dgn seorang tua dia jadi hamba
    Tuan dia itu bekas pemimpin yg tamak haloba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
  17. Orang yg hamba cari itu agaknya nyah pondan
    Barangkali kini sedang bersolek pasang badan
    Sebelum cari pelanggan dia mekap berdandan
    Tiidak mustahil si tua itu jugak kerja Pak Bidan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
  18. Orang itu lagak megah kaki aota gebang lebat
    Dengan hamba ini, dia selalau tewas berdebat
    Udah berbirat belakang dia, hamba tibai sebat
    Bila tau yg hamba ada, terus dia hilang kelibat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
  19. Orang tua biol ini dah tiada aota nak dibentang
    Dgn hamba, munafiq ini banyak kali terlentang
    Kini dia lari sembunyi takut nak selesai hutang
    Malas nak tunggu, bapok ini pasti tidak datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
  20. Kenapa Mahathir Sangat Pasti Dia Akan Ke Penjara?
    “Tangkap lah!” Mahathir memberitahu Najib
    Pertama, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Perdana Menteri Najib Tun Razak akan menangkap ramai pemimpin pembangkang dan meletakkan mereka di penjara sebelum pilihan raya umum akan datang atau PRU14. Beberapa hari kemudian, Mahathir berkata Najib merancang untuk menangkapnya dan meletakkannya di penjara dan akan menggunakan siasatan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ke atas skandal forex Bank Negara bernilai AS $ 10 bilion sebagai alasan untuk menjatuhkannya. Sekarang Mahathir cabar Najib untuk menangkapnya.

    Sejak awal pada hari Mahathir cuba untuk gambarkan bahawa apa sahaja yang akan menimpanya adalah kerana alasan politik semata-mata dan kerana dia seorang pemimpin pembangkang yang mengancam Najib, Umno dan Barisan Nasional. Apakah yang memberi kesan kepada Mahathir sebagai ketua pembangkang dan / atau ancaman? Beliau bukan Ahli Parlimen dan hanya Pengerusi sebuah parti yang memegang hanya satu kerusi di Parlimen dan yang mungkin tidak lagi memiliki kerusi itu pada pilihan raya umum akan datang. Dan jenayah Mahathir tidak ada kaitan dengan politik tetapi jenayah merompak wang Bank Negara AS $ 10 bilion
    Mahathir berpura-pura dia sangat kuat dan Najib sangat takut kepadanya, sebab itu mereka akan menangkapnya, sedangkan mereka akan menangkapnya kerana dia seorang penjenayah biasa

    Ini adalah permainan penipuan Mahathir untuk menggambarkan dirinya lebih berkuasa dan memaklumkan kepada dunia bahawa dia sedang berhadapan dengan penjara kerana statusnya yang tinggi dalam pembangkang sedangkan dia tidak mempunyai status dan keadaannya adalah kerana dia telah melakukan jenayah ketika dia berkuasa. Dr Wan Azizah Wan Ismail boleh menuntut status pemimpin pembangkang tetapi bukan Mahathir. Mahathir hanya membayangkan dirinya pemimpin pembangkang walaupun pembangkang tidak berfikir demikian dan hanya menggunakannya kerana dia menyerang Najib.

    Mahathir tidak perlu bimbang sama ada Najib akan menangkapnya. Dia sepatutnya lebih bimbang sama ada Pakatan Harapan akan menangkapnya jika mereka berkuasa. Adakah Mahathir fikir dia tidak akan dipenjarakan jika Pakatan Harapan mengambil alih kuasa? Mahathir terlalu berbahaya untuk dibenarkan berkeliaran bebas, dan jika Pakatan Harapan berkuasa, dan jika dia masih hidup pada masa itu, mereka pasti akan meletakkannya dengan ‘selamat’ di penjara.

    Mahathir adalah pengacau dan individu yang merbahaya. Beliau telah menyerang semua Perdana Menteri (dan Timbalan Perdana Menteri) sejak Perdana Menteri yang pertama, Tunku Abdul Rahman, dan berusaha untuk menyingkirkan mereka dari jawatan. Siapa pun yang menjadi Perdana Menteri Pakatan Harapan (dan jika Mukhriz tidak dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri) adakah anda fikir Mahathir akan membiarkan sahaja Perdana Menteri itu? Mahathir akan menyerang Perdana Menteri Pakatan Harapan kerana beliau tidak menjadikan Mukhriz sebagai timbalannya.

    Malah jika Mukhriz dijadikan Timbalan Perdana Menteri, Mahathir masih akan menyerang Perdana Menteri dan cuba menggulingkannya sehingga Mukhriz dapat mengambil alih sebagai Perdana Menteri. Jadi satu-satunya perkara selamat yang boleh dilakukan oleh Pakatan Harapan ialah menghantar Mahathir ke penjara. Bagaimanapun, DAP dan PKR (dan orang-orang PAS kini di PAN) telah menjanjikan kepada rakyat pada 1999 bahawa perkara pertama yang mereka akan lakukan sekiranya pembangkang berkuasa adalah akan menghantar Mahathir ke penjara.

    ReplyDelete
  21. Mahathir perlu lebih bimbang tentang Kit Siang meletakkannya di penjara jika Pakatan Harapan berkuasa

    Dan DAP, PKR dan PAN tidak pernah mengatakan bahawa Mahathir telah dimaafkan ke atas jenayahnya dan telah diberi pengampunan. Bagaimanapun, pengampunan biasanya diberikan kepada mereka yang mengembalikan apa yang mereka curi dari negara ini dan Mahathir tidak melakukannya. Malah, beliau menafikan bahawa dia telah mencuri apa saja dari negara ini dan masih menyimpan berbilion-bilion yang dia telah rompak.

    Sebenarnya, jika Najib mahu menangkap Mahathir dia boleh melakukannya sekarang. Dan ia boleh berlaku dua tahun lalu pada tahun 2015 apabila Najib melakukan langkahnya melawan konspirator ANC (Anti-Najib Campaign) dan menamatkannya.

    Mahathir sebenarnya menyangka beliau akan ditangkap dua tahun lalu pada Julai 2015. Jadi dia menghantar perisik untuk mengetahui dari orang-orang Najib sama ada Perdana Menteri ada merancang untuk menangkapnya. Oleh itu, Mahathir tidak begitu berani sebagaimana dia cuba berlagak. Dia sebenarnya bimbang dia akan ditangkap. Dan mereka yang rapat dengan Mahathir berkata, seluruh keluarga bimbang Mahathir mungkin ke penjara dan mereka mencari jalan supaya orang tua itu mula kurang menyerang Najib.

    Namun, mengapa Mahathir bimbang akan ditangkap sehinggakan dia perlu menghantar balacinya untuk mengetahui dari penasihat Perdana Menteri Perdana Menteri sama ada dia akan ditangkap? Nah, itu adalah kerana inilah yang akan dilakukan oleh Mahathir sekiranya anda melakukan kepadanya apa yang dilakukannya kepada Najib. Mahathir tidak akan ragu-ragu untuk menangkap; Jadi inilah yang dia fikir Najib akan lakukan kepadanya.

    Mahathir adalah Mahathir dan Najib adalah Najib. Tetapi Mahathir mengukur Najib mengikut piawaiannya. Dan ini adalah kesilapan Mahathir. Mahathir memikirkan apa yang akan dilakukannya dan membuat semua langkahnya berdasarkan apa yang dia fikir Najib akan lakukan sekiranya dia berada di tempat Najib. Tetapi Najib tidak melakukan apa yang Mahathir akan lakukan. Najib melakukan perkara yang berbeza dengan apa yang dilakukan oleh Mahathir. Dan inilah sebab mengapa Mahathir tidak ‘mengawal permainan’.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak bangun pagi pukul 12 tgh hari punya pemikiran.. kesiann..

      Pergi cari kerja elok2 la..

      Delete
    2. 2149 tak usalah kamu cuma mengampu ketua ketua PH. Ini lah cara cara pengkhianat rakyat. Bila tidak ada cara dan fakta, mula lah mengutuk TDM dan mengampubketua PH yang lain. Cara begini sudah basi. Bangang.

      Delete
  22. .
    .

    Masa ayah mentua kena lanyak KJ langsung tak bersuara ..

    Senang-senang aje Pak Lah berundur...

    Tapi bila Najib kena hentam.. eh .. eh..

    Takut pada apa?

    Takut pada Najib ada..
    Takut pada Mahathir ada..
    Takut pada TMJ ada ..
    Takut pada Tuhan... tak ada !

    ReplyDelete
  23. Mahathir berkata beliau telah menyiasat Anwar dan tidak memerlukan mahkamah untuk meyakinkannya tentang kes Anwar dan membuatkan mahkamah tiada pilihan selain meletakkan Anwar di penjara

    Masalahnya, apabila Mahathir berkata Najib merancang untuk menangkapnya itu kerana Mahathir akan memutuskan siapa yang patut ditangkap ketika dia berkuasa selama 22 tahun. Walau bagaimanapun, Najib tidak berbuat demikian. Perdana Menteri tidak menangkap orang seperti apa yang pernah dilakukan oleh Mahathir ketika dia menjadi Perdana Menteri. Peguam Negara memutuskan jika jenayah telah dilakukan dan sama ada orang itu patut dibicarakan. Polis memutuskan jika seseorang telah melakukan jenayah dan, oleh itu, perlu ditangkap. Badan kehakiman memutuskan sama ada terdapat bukti yang mencukupi mengenai jenayah yang dilakukan dan oleh itu sama ada orang yang diadili harus disabitkan dan dihukum penjara.

    Itu adalah proses yang perlu dilakukan untuk menangkap, mengenakan, mencuba, menghukum dan menghukum seseorang dan ini bukan tugas Perdana Menteri. Mahathir, bagaimanapun, ketika hendak menyingkirkan Anwar Ibrahim, mengadakan sidang akhbar dan, siaran langsung di TV, berkata dia telah secara peribadi menemubual ‘mangsa’ Anwar seorang demi seorang dan tidak memerlukan mahkamah untuk meyakinkannya bahawa Anwar bersalah Liwat dan lakukan banyak jenayah seks yang lain.

    Selepas membuat ‘pengakuan’ secara langsung di TV, apa lagi yang boleh IGP, AG, Ketua Hakim, dan lain-lain lakukan? Jika mereka mendapati Anwar tidak bersalah maka mereka akan memberitahu dunia bahawa Mahathir telah berbohong. Jadi, untuk melindungi Mahathir, mereka dipaksa untuk memastikan bahawa Anwar pergi ke penjara atas jenayah yang dituduh oleh Mahathir yang telah beliau lakukan atau jika tidak Mahathir akan kelihatan seperti orang bodoh dan pembohong.

    Dan hakim diperintahkan untuk memastikan Anwar dihantar ke penjara sehinggakan dalam penghakimannya, dia berkata walaupun saksi itu berbohong itu tidak bermakna saksi itu tidak boleh dipercayai dan dia mendapati Anwar bersalah kerana Anwar gagal membuktikan beliau tidak bersalah.

    Malah pelajar undang-undang tahun pertama pun akan ketawa pada keputusan mahkamah ini. Tetapi apa yang boleh mereka lakukan? Mahathir telah memberitahu seluruh dunia secara langsung di TV bahawa Anwar bersalah meliwat dan lakukan banyak jenayah seks yang lain dan siapa yang dalam fikirannya akan bercanggah dengan ini dan mengatakan bahawa Mahathir berbohong? Dan satu-satunya cara untuk membuktikan bahawa Mahathir tidak berbohong adalah meletakkan Anwar dalam penjara. Sudah tentu, Mahkamah Persekutuan kemudian membebaskan Anwar dengan alasan bahawa pihak pendakwaan gagal membuktikannya bersalah Anwar walaupun mahkamah percaya Anwar bersalah.

    Jadi itulah cara Mahathir melakukannya. Mahathir meletakkan orang dalam penjara. Jadi Mahathir fikir Najib juga akan melakukan perkara yang sama kepadanya. Dan itulah sebabnya Mahathir berkata Najib akan menahan ramai pemimpin pembangkang dan meletakkan mereka di penjara sebelum pilihan raya umum akan datang, kemudian berkata Najib merancang untuk menangkapnya dan meletakkan dia di penjara kerana skandal forex Bank Negara bernilai AS $ 10 bilion, dan kini mencabar Najib menangkapnya.

    ReplyDelete
  24. Mahathir fikir Najib akan memenjarakan beliau seperti mana dia (Mahathir) memenjarakan Anwar

    Kenapa Mahathir berfikir dia sepatutnya ke penjara atas kerugian forex Bank Negara AS $ 10 bilion? Adakah beliau mengatakan bahawa Bank Negara mengalami kerugian sebanyak AS $ 10 bilion, yang nilainya menyamai RM99 bilion hari ini? Tetapi bukankah Parlimen dan Kabinet mengatakan kehilangan ini tidak berlaku? Dan jika kerugian AS $ 10 bilion itu, seperti yang dikatakan oleh Mahathir, “normal dalam menjalankan perniagaan”, maka tidak ada jenayah yang dilakukan jadi mengapa Mahathir perlu dihantar ke penjara?

    Ya, sememangnya soalan yang baik. Mahathir tahu bahawa mereka telah berbohong kepada negara selama 25 tahun. Dan sekarang RCI akan membongkar kebenaran dan siasatan menemuinya, tanpa ragu-ragu, menunjukkan bahawa jenayah memang telah dilakukan dan bahawa sebahagian daripada apa yang dipanggil kerugian forex adalah kerugian palsu dan sebenarnya wang yang dicuri dan dikatakan sebagai ‘ kerugian normal forex’.

    Itulah sebab mengapa Mahathir tahu dia mungkin ke penjara. Tetapi dia cuba menjadikannya kelihatan seperti hukuman penjara ke atasnya kerana alasan politik dan kerana dia seorang ketua pembangkang dan bukan kerana dia telah melakukan jenayah ketika dia menjadi Perdana Menteri.

    Lebih buruk daripada di penjara, bagaimana jika kerajaan Malaysia menghantar bukti ini kepada Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat dan mereka mengadakan sidang akhbar (seperti mereka sangat suka melakukan) mengatakan bahawa mereka akan merampas hak milik Mahathir serta keluarga dan sahabatnya Di Amerika Syarikat (kerana semua wang yang dicuri dari Bank Negara). Mahathir juga mempunyai rangkaian hartanah mewah di London, sebuah ladang besar di Argentina, dan sebagainya, yang mana kerajaan Malaysia boleh membekukan, termasuk Mahathir dan keluarganya memiliki hampir 500 syarikat yang kerajaan juga boleh lakukannya juga.

    Sebenarnya ini akan lebih teruk daripada pergi ke penjara. Jika Mahathir dan keluarganya kehilangan semua kekayaan mereka, ia akan jauh lebih buruk daripada kematian. Mungkin menghantar Mahathir ke penjara tanpa menyentuh mana-mana hartanya adalah nasib yang lebih berperikemanusiaan dari semua itu. Walau bagaimanapun, jika saya adalah Najib (dan sudah tentu saya tidak), saya tidak akan menghantar seorang lelaki yang dah nak mati ke penjara. Saya akan pastikan bahawa ketika dia masih hidup, dia dapat melihat perniagaannya dan dinasti politik runtuh di hadapan matanya. Mahathir akan berdoa supaya dia ke penjara atau mati terlebih dahulu sebelum dia dapat melihat kerja seumur hidupnya hilang begitu sahaja.

    Ya, frasa kegemaran Mahathir: disappear into thin air.
    Mahathir fikir dia adalah Mandela dan bukan penjenayah biasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo ape ko nie... Apundi tu nenek ko kan.. buat tak kenal... siapa yg lantik dgn kontroversi...

      Mu nie bodo setinggi langit

      Delete
  25. Kenapa DAP Terlalu Takut Untuk Adakan Pemilihan Semula?
    Mungkin dikalangan pemerhati politik, keputusan yang diambil oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang enggan mengadakan pemilihan semula DAP seperti yang diarahkan oleh ROS ini sebagai bukan satu keputusan yang mengejutkan. Ini kerana, sejak dari awal penubuhan parti ini, keegoan jelas menjadi keutamaan daripada akur kepada arahan undang-undang.

    Namun bagi mereka yang hanya sekadar melihat keputusan yang diambil oleh DAP ini, ianya agak mengejutkan kerana DAP sendiri begitu berani mencabar apa yang telah diarahkan oleh ROS. Timbul persoalan, kenapa Lim Guan Eng dan DAP sendiri begitu takut untuk mengadakan pemilihan semula?
    Sebenarnya, semasa pemilihan DAP kira-kira 4 tahun yang lalu, ahli DAP jelas mahu angin perubahan wujud di dalam DAP. Mereka sendiri mahu menyaksikan DAP diketuai oleh orang baru yang mampu membawa DAP jauh lebih baik daripada sebelum ini. Ini kerana, DAP yang selama ini diketuai oleh Lim Kit Siang jelas gagal membawa DAP jauh untuk memenangi sesuatu pilihan raya.

    Pada pemilihan yang terbaharu, ahli DAP sekali lagi mahukan angin perubahan sehingga menyaksikan beberapa orang calon pilihan Lim Kit Siang tewas dalam pemilihan berkenaan. Untuk membolehkan calon pilihan Kit Siang menang dalam pemilihan berkenaan, mereka terpaksa memanipulasikan keputusan pengundian sehingga menyaksikan, kesemua calon pilihan Kit Siang menang dan dipilih menjadi pemimpin DAP.

    Mungkin, antara sebab utama kenapa Guan Eng dan Kit Siang menolak untuk mengadakan semula pemilihan adalah demi kelangsungan penguasaan politik Dinasti Lim di dalam DAP. Namun, berapa ramai yang sedar bahawa pengaruh Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir juga turut memainkan peranan sehingga Guan Eng dan Jawatankuasa Pusat DAP memilih untuk ingkar terhadap arahan ROS?

    Bukan satu rahsia bahawa DAP sendiri telah terbahagi kepada dua kem di mana satu kem menyokong penuh Lim Kit Siang yang hari ini secara rasminya telah bergabung dengan bekas musuh ketat politiknya, Mahathir. Di satu pihak lagi, mereka menentang habis-habisan sebarang hubungan dengan Mahathir yang pernah cuba memadamkan nama parti ini dari arus politik negara.
    Memperlihatkan kepada kewujudan dua kem inilah yang menyaksikan Guan Eng dan Kit Siang enggan mengadakan pemilihan semula. Mereka sedar, mereka yang menetang hubungan baik Kit Siang – Mahathir di dalam DAP jauh lebih ramai berbanding mereka yang menyokong. Andai pemilihan semula berlangsung, besar kemungkinan hikayat Dinasti Lim akan terkubur begitu sahaja.

    Andai Dinasti Lim terkubur, maka hubungan erat yang terjalin dengan Mahathir juga akan turut sama terkubur dan akan memungkinkan hala tuju DAP mungkin akan lebih liberal berbanding sebelum ini. Inilah yang amat ditakuti Kit Siang yang kini dilihat cukup yakin untuk menumbangkan Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum ke 14 nanti.

    Tambahan pula, peranan yang diberikan kepada Mahathir hari ini menyamai peranan yang pernah diserahkan kepada PAS iaitu meraih seberapa banyak undi dari kaum Melayu menerusi kisah-kisah silam yang dibawa oleh Mahathir. Sekiranya Dinasti Lim ditumbangkan, Mahathir dikuburkan, maka akan lenyaplah penguasaan yang dinikmati DAP dalam penggal ini dan lebih teruk lagi, DAP tidak lagi dipandang tinggi oleh rakan Pakatan Harapan yang lain.

    ReplyDelete
  26. .
    .

    Ikut lah cara bapa mertua kamu KJ, jangan berkata-kata.

    Seperti yang Muhyiddin kata kan.. kamu tahu apa yang berlaku amat teruk, lebih teruk dari apa yang bapa mertua kamu telah lakukan..

    Sebagai ahli sukan sepatutnya membentuk diri kamu jadi berdisiplin dan berani .. Tapi kamu berpihak pada orang yang menjahanamkan negara dan kini menjadi budak suruhan untuk tuan kamu itu.

    ReplyDelete
  27. Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak has poked fun at the Opposition by calling the upcoming opening of the new Sungai Buloh - Kajang MRT line the "real Kajang Move" on his Facebook page.

    He did this on Monday night when he posted a picture of the signboard of the new Kajang MRT station with a caption calling the line the "Kajang Move".

    "The Real Kajang Move. Coming to you in seven days. #JomNaikMRT," said Najib.

    The "Kajang Move" was a political manoeuvre in which PKR attempted to replace former Selangor mentri besar Tan Sri Khalid Ibrahim with Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    However, the move failed and Datuk Seri Azmin Ali ultimately replaced Khalid as the Mentri Besar.

    kajang move 17/7/2017 membawa manfaat kepada rakyat di bandingkan kajang move 2014 from rafizi pondan@ pandan

    ReplyDelete
  28. .

    .

    Artikel mengusik macam ini pun .. macai nak copy paste..

    Orang tua tu cuma nasihatkan kalau berpolitik jangan takut tak kira musuh tua atau muda.

    Malu lah dengan Rafizi dan Khairuddin.

    Sekurang-kurang biar lah lebih se takok dari Nik Abduh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ pun nasihat org tua supaya bersara dan ber iktikaf saja... Bagi le peluang anak syantan pula mewarisi ayah mereka.... Jangan bimbanglah , siapa boleh buli anak2 yg dah tua hampir bergelar atuk.

      Delete
    2. .
      .

      Bagi le peluang anak syaitan..?
      Itu kalau bapa nya juga syaitan bisu ...

      Silap KJ lah nak nasihat Mahathir.

      Mahathir tak kata Pemuda... Mahathir kata Remaja... Kalau berjumpa Mahathir gosok kepala dia... macam kuda polo bila kena gosok .

      Delete
    3. Ya la sebelum itu Tun Abd Razak dah gosok kepala Mahathir macam kuda polo bila kena gosok


      Nota ralat : aku tak kata shaitan ... Tetapi syantan.., pelat utara ... Merojok kpd jantan. (Sebagai anak timangan

      Delete
    4. Sangat tepat pilihan Tun Razak dahulu... Dan kita telah mengalami kesan kebaikknny... Tetapi pilihan tun Mahathir gagal kerana ramai musang berbulu ayam... Kami pengundi bawahan pun tak sangka begitu teruk kerosakkanny pemerentahan sejak zaman KJ dn mentuany dgn rosmah bersama isteriny...

      Delete
  29. Sindiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tentang Langkah Kajang yang sebelum ini gagal disempurnakan oleh pembangkang di Kajang ada asasnya kerana ia hanya menyusahkan rakyat.

    Langkah Kajang sebelum ini yang dicetuskan oleh Ahli Parlimen PKR Pandan, Rafizi Ramli hanya mahu menggantikan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang sebelum ini dengan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dengan tujuan mahu menjadikan Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor.

    PKR sanggup mengarahkan ADUN Kajang sebelum itu, Lee Chin Cheh untuk meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat untuk memberi laluan kepada Wan Azizah pada masa itu. Selepas selesai Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang, Wan Azizah menang tapi beliau tidak mendapat perkenan Tuanku Sultan Selangor.

    Bagaimanapun, apa yang disindir oleh Najib ini melibatkan Langkah Kajang yang sebenar iaitu siapnya pembinaan projek Mass Rapid Transit (MRT) Fasa 2 laluan Semantan – Kajang yang hampir siap dan ia akan dibuka kepada orang ramai pada 17 Julai ini.

    “Langah Kajang” sebenar, akan menjelang dalam masa tujuh hari,” kata Najib dalam akaun Twitternya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas nie ulas pulak kes 100 juta dgn 2.6 billion yea bebal

      Delete
  30. Mahathir Yang Panik, Bukan Najib
    Tun Dr Mahathir Mohamad berdamai dengan Anwar Ibrahim, dan perdamaian ini disahkan oleh Nurul Izzah Anwar yang bertemu Mahathir di London sepanjang Hari Raya.
    ‘Reconciliation’, sebuah perkataan bahasa Inggeris yang bermaksud pemulihan hubungan persahabatan, tindakan menimbulkan satu pandangan atau kepercayaan yang serasi dengan yang lain, keadaan di mana dua orang bersahabat kembali selepas mereka telah berdebat atau bertengkar, menguburkan kenangan buruk itu, berciuman dan berpelukan, tidur di katil yang sama sekali lagi, dan sebagainya.

    Itu, penyokong dan ahli pembangkang ingin membuatkan kita percaya, apakah yang berlaku antara Mahathir dan Anwar baru-baru ini. Jika itu berlaku baru-baru ini maka apa yang berlaku dalam dua tahun terakhir ini? Adakah Mahathir tidak pergi ke mahkamah dua kali untuk bertemu dengan Anwar? Bukankah Tun Dr Siti Hasmah Ali pergi ke rumah Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk minum teh dan berborak? Adakah mereka bermaksud bahawa sepanjang masa ketika itu Mahathir dan Anwar tidak berdamai? Jadi apa yang berlaku selama dua tahun terakhir ini?
    Apa yang berlaku pada masa ini jika masih belum lagi perdamaian?

    Masalahnya ialah, selama dua tahun terakhir ketika Mahathir melawat Anwar dan Siti Hasmah melawat Wan Azizah, Mahathir berhenti melakukan apa yang diperlukan untuk melakukan perdamaian yang betul dan tulen. Dan perkara yang perlu adalah untuk mengumumkan bahawa Anwar tidak melakukan kes liwat dan bahawa dia adalah mangsa tuduhan palsu, bukti palsu dan perbicaraan yang dirancang.

    Mahathir terpaksa berhenti berbuat demikian atau dia akan mengakui melakukan jenayah. Mahathir perlu mengakui bahawa dia mengarahkan Ketua Hakim, para hakim, Peguam Negara, pendakwa raya, Ketua Polis Negara, pegawai polis, dan lain-lain, untuk memenjarakan seorang lelaki yang tidak bersalah.

    Hakikatnya, Mahathir bukan sahaja mengakui melakukan jenayah, ia juga akan melibatkan ramai orang lain dalam jenayah itu juga. Ringkasnya, kerana ia melibatkan lebih daripada satu orang, Mahathir akan mengaku bersekongkol kerana jenayah yang melibatkan lebih daripada satu orang sama seperti konspirasi.

    Dan ini adalah apa yang ditegaskan bahawa perdamaian selama dua tahun terakhir walaupun terdapat banyak pertemuan dan kenyataan yang dibuat, malah mengakui bahawa Anwar tidak benar-benar bersalah meliwat tetapi ditahan atas tuduhan palsu, bukti palsu dan perbicaraan yang dirancang.
    Ini adalah tanda putus asa apabila Mahathir bersedia untuk berjumpa Anwar dengan ‘muka yang tebal’

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kesah la labu... Yg penting bijan mesti kasi turun..


      Delete
  31. Jadi, Mahathir cuba menyakinkan bahawa dengan cara beliau ini boleh memujuk dan memenuhi syarat Anwar agar dia diumumkan tidak bersalah. Ini adalah sesuatu yang sangat penting bagi Anwar, lebih penting daripada menjadi Perdana Menteri.

    Anwar perlu menutup kesalahannya dan untuk lelaki itu (Mahathir) yang mendedahkan kepada dunia bahawa dia (Anwar) adalah seorang yang tidak bermoral yang tidak layak untuk menjadi Perdana Menteri kerana jenayah seksnya sekarang mengatakan bahawa semua tuduhan ini adalah pembohongan dan semua jenayah yang dituduh tidak pernah berlaku.

    Sekiranya Mahathir melakukannya, dia akan meletakkan pistol di kepalanya dan akan menarik pemicunya. Pendek kata, itu adalah membunuh diri. Kerajaan kini boleh menubuhkan Pasukan Petugas Khas untuk menyiasat konspirasi politik ini dan memerintahkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) untuk menyoal siasat semua yang pada masa itu berada di dalam polis, badan kehakiman dan Peguam Negara dan yang menangkap Anwar dan menghantar seorang lelaki yang tidak bersalah ke penjara. Mungkin 20 atau lebih orang akan terlibat dalam konspirasi politik ini, Tun Abdullah Ahmad Badawi juga termasuk ketika Liwat-2 berlaku pada tahun 2008.

    Jadi Mahathir bersedia untuk bekerjasama dengan Anwar, Wan Azizah, PKR, dan sebagainya, selagi dia tidak perlu mengaku bahawa dia menghantar seorang lelaki yang tidak bersalah ke penjara atas bukti palsu dan menipu pertuduhan meliwat. Sekiranya pengakuan adalah sebahagian dari perjanjian maka tidak akan ada kesepakatan kerana Mahathir tidak boleh mengakui mengenai perkara tersebut dan kemudian dihantar ke penjara kerana konspirasi. Jenayah itu akan menjadi pengakhiran kepada Mahathir dan seluruh ahli keluarganya serta kira-kira 20 atau lebih orang lain yang menjadi sebahagian daripada konspirasi tersebut.
    Pada bulan Jun 2012, Anwar memberitahu forum bahawa Tun Dr Mahathir, Tun Daim Zainuddin dan Nor Mohamed Yakcop adalah tiga yang menyebabkan Malaysia kerugian AS $ 10 bilion dalam perjudian pasaran forex

    Sekarang, bagaimanapun keadaan telah berubah. Kini RCI ditubuhkan untuk menyiasat kerugian perjudian forex Bank Negara berjumlah AS $ 10 bilion (bersamaan dengan RM99 bilion hari ini) secara terperinci dan Mahathir akan didakwa. Dan “kad” untuk mengelakan Mahathir dari dipenjara adalah Anwar. Sekiranya Anwar memberi keterangan di RCI dan mengatakan kebenaran maka habislah Mahathir. Beliau memerlukan Anwar untuk terus berbohong seperti pada tahun 1993 dan 1994. Dan itulah ‘perdamaian’ mereka yang sebenarnya. Mahathir cuba “membeli” Anwar.

    Semalam Mahathir berkata yang RCI bertujuan untuk mendakwa dan memenjarakan beliau. Mahathir menyedari bahawa RCI akan mengetahui apa yang Pasukan Petugas Khas telah menemui sebelum ini: bahawa satu jenayah telah dilakukan dan sebahagian daripada AS $ 10 bilion itu bukan kerugian forex sebenar tetapi wang yang dicuri tetapi digambarkan sebagai kerugian forex.

    Jadi Mahathir tidak mempunyai pilihan. Dia kini perlu menenangkan Anwar dan melakukan apa yang Anwar mahu beliau lakukan untuk menghalangnya daripada memberi keterangan di RCI dan menyatakan kebenaran. Mahathir perlu mengumumkan bahawa Anwar tidak bersalah meliwat tetapi telah menjadi mangsa konspirasi politik dan dihantar ke penjara tanpa keadilan dengan tuduhan palsu dan bukti palsu.

    Tetapi Mahathir cerdik. Dia tidak pernah mengakui bahawa dia berada di belakang konspirasi atau terlibat di dalamnya. Dia hanya berkata ‘kerajaan’, meninggalkan ‘siapa’ yang ada dalam kerajaan sebagai samar-samar. Dan dia tidak pernah mengatakan sama ada dia bercakap tentang Liwat 1 atau Liwat 2. Jika ia adalah Liwat 1 maka Mahathir akan menjadi pihak yang bersalah dan jika Liwat 2 maka Tun Abdullah Ahmad Badawi, Syed Hamid Albar dan Abdul Gani Patail akan bersalah.

    ReplyDelete
  32. Syed Hamid adalah Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri Perdana Menteri Tun Abdullah dari 18 Mac 2008 hingga 9 April 2009 ketika mereka mendakwa Anwar atas jenayah Liwat 2

    Seperti yang dinyatakan, Mahathir menjadikan semua perkara itu samar-samar supaya pihak-pihak yang bersalah digambarkan sebagai samar-samar juga. Dan Mahathir berharap ini cukup mencetuskan kesan bahawa beliau dan Anwar telah berdamai dan digunakan sebagai alasan mengapa kerajaan menubuhkan RCI bagi menyiasat kerugian forex Bank Negara berjumlah AS $ 10 bilion adalah kerana perdamaian itu telah menyebabkan Najib menjadi panik.

    Sebenarnya ia adalah sebaliknya. Mahathir yang panik manakala Najib tenang sahaja. Najib tahu bagi Mahathir untuk mengumumkan bahawa Anwar adalah mangsa ketidakadilan (tanpa menamakan siapa yang melakukannya selain ‘kerajaan’) yang bermaksud Mahathir ketakutan. Mahathir tahu “permainan” itu sudah hampir tamat.

    Mahathir ‘berdamai’ dengan Anwar kerana RCI atas kerugian forex Bank Negara dan bukannya RCI atas kerugian forex Bank Negara kerana Mahathir ‘berdamai’ dengan Anwar. Jadi ia adalah sebaliknya. Walaupun begitu, Mahathir tidak benar-benar berdamai kerana dia tidak pernah mengatakan maaf atau mengakui bahawa Anwar adalah mangsa tuduhan palsu, bukti palsu atau perbicaraan yang dicatur dan dengan itu tidak bersalah atas pertuduhan meliwat. Oleh itu, kata-kata dan perbuatan Mahathir lebih kurang menunjukkan bahawa Anwar memang bersalah melakukan jenayah liwat.

    Dan satu-satunya perbezaan antara sekarang dan sebelum ini adalah Mahathir tidak lagi berpendapat bahawa orang yang tidak bermoral tidak seharusnya menjadi Perdana Menteri Malaysia. Untuk tujuan mengusir Najib maka tidak salah bagi orang yang tidak bermoral menjadi Perdana Menteri Malaysia.

    Dr Mahathir: RCI On Forex Scandal Is To Send Him To Jail

    Mahathir tahu tidak lagi sekiranya dia akan “jatuh” dan akan dipenjarakan. Dan kejatuhan itu akan berlaku pada pilihan raya umum akan datang. Ini dia tahu dengan pasti maka dia memberitahu orang-orangnya dan keluarganya demikian. Oleh itu, beliau perlu secara drastik untuk mencipta gambaran bahawa Najib menubuhkan RCI atas kerugian forex Bank Negara untuk menyerang beliau – bukan kerana dia mencuri berbilion wang Bank Negara tetapi kerana beliau adalah ancaman Kepada Najib, Umno dan Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  33. Mahathir Sanggup Buat Apa Sahaja Untuk Pujuk Anwar Dan Lim Kit Siang
    Pengerusi PPBM, Mahathir telah membuat satu “Pusingan U” paling hebat di Malaysia. Lengkaplah kini, sudah ada bermacam macam jaguh dalam pembangkang. Jaguh duduk paling lama atas kerusi selama 51 tahun (Kit Siang), juara memfitnah (Rafizi Ramli) dan jaguh “pusingan U” (Mahathir).

    “Korner baring” di selekoh “pusingan U” yang dibuat Mahathir adalah yang paling dramatik sekali. Dulu, Mahathir sendiri yang gelar Anwar peliwat, moral rendah dan perasuah. Kini, Anwar sudah boleh diterimanya sebagai calon PM.

    Bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib, tindakan Mahathir itu menunjukkan Mahathir panik dengan keputusan Kabinet untuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) untuk menyiasat kerugian sebenar akibat skandal dagangan mata wang asing (Forex) pada sekitar tahun 90-an.

    Sebelum ini laporan menyebut Bank Negara Malaysia (BNM) telah kerugian sebanyak RM30 bilion dalam urusniaga berkenaan ketika zaman Mahathir menjadi Perdana Menteri.

    Menurut Najib, Mahathir tahu bahawa hasil daripada siasatan RCI akan membawa kepada pendakwaan jenayah dan Mahathir akan cuba lakukan apa sahaja untuk menyelamatkan dirinya.

    Dia tidak mahu orang-orang yang menjadi saksi seperti Anwar dan Lim Kit Siang bercakap benar dalam prosiding memberi keterangan kepada barisan anggota RCI jika dipanggil nanti.

    Sebelum ini, Kit Siang pernah dipanggil Pasukan Petugas Khas yang ditubuhkan untuk membuat siasatan awal untuk beri keterangan dan beliau memberikan keterangan hanya setengah jam sahaja, sedangkan Kit Siang pernah tulis sebuah buku berkenaan skandal terbabit.

    Mahathir juga dengar ceritanya, senyap-senyap sedang “gilap” dan taja anak angkatnya, Azmin Ali untuk menjadi PM jika Mukhriz gagal mendapat tempat.

    Perkara ini sudah dihidu oleh Anwar. Oleh kerana itulah Nurul Izzah diutus ke London untuk “make a deal” dengan Mahathir.

    Rundingan yang dibuat adalah, Anwar mahu Mahathir menyokong pembebasannya dari penjara. Selepas itu, mohon pengampunan untuk terlibat dalam politik dan kemudian menjadi Perdana Menteri.

    Ini permintaan Anwar yang disampaikan kepada Mahathir menerusi Nurul Izzah.

    Sebagai balasan kepada persetujuan Mahathir itu, Anwar yang menjadi saksi dalam kes RCI Skandal Forex akan cuba membela dan melindungi Mahathir jika dipanggil nanti.

    Anwar tahu Mahathir tiada pilihan, terpaksa buat keputusan memilihnya bagi mengelak dimalukan dalam isu Skandal Forex.

    ReplyDelete
  34. Yang paling tidak puas hati bila Nurul Izzah membuat rundingan itu adalah Azmin Ali. Syed Saddiq, Tun Daim Zainuddin dan Azmin Ali berada dalam satu kem.

    Mahathir percaya dia mampu “remote control” Azmin berbanding Anwar.

    Kerana tidak puas hati dengan rundingan London yang dibuat Nurul Izzah itulah, Azmin mula menyerang Wan Azizah dan Guan Eng secara terbuka.

    Azmin sebenarnya sudah “main belakang” Anwar dan mengadakan pakatan sulit lain dengan Mahathir.

    “Civil War” yang berlaku dalam Pakatan Harapan tidak boleh ditutup lagi.

    Mahathir adalah punca sebenar berlakunya perang besar ini. Perang merebut tempat dan kuasa semata mata.

    Oleh kerana itulah, bila pulang dari London, tidak sampai 48 jam selepas membuat kenyataan menyokong Anwar menjadi PM dalam The Guardian, Mahathir buat “pusingan u” sekali lagi dalam Strait Times Singapore.

    Mahathir menafikan pula dia sokong Anwar menjadi PM.

    Kenapa buat begitu pula? Sebab mahu pujuk hati Azmin Ali pula? Ada kecenderungan Mahathir akan pusing balik dan sokong Azmin atau Mukhriz menjadi PM dan bukannya Anwar. Lihat sahaja pada pendirian Mukhriz.

    Sudahkah Mukhriz menyatakan pendirian sokong Anwar sebagai PM? Tidak ada. Sudah dua kali, Mukhriz tidak sokong. Kali pertama ketika di Konvensyen PKR di Shah Alam, Mukhriz bantah Anwar sebagai calon PM yang ketujuh. Kali ini, bila bapanya sokong Anwar dari London, Mukhriz diam juga.

    Maka, memang betullah andaian yang dibuat bahawa Mahathir memang mahukan Mukhriz sebagai PM untuk meneruskan legasinya. Tidak perlulah sibuk Mukhriz hendak menafi dan menyaman pihak lain yang berkata Mukhriz mengidam hendak jadi PM.

    Memang betul pun, itu niat Mahathir.

    Nampaknya, Mahathir sudah main kayu tiga dengan Anwar. Di belakang Anwar nampaknya, Mahathir pasang Azmin. Mahathir juga pasang Mukhriz dengan membuat perjanjian sulit dengan Kit Siang yang masih berjalan sampai hari ini.

    Perjanjian London dengan Nurul Izzah hanyalah untuk RCI semata mata. Mahathir boleh buat apa sahaja untuk dua tujuan ini dalam masa terdekat ini.

    Satu, untuk melepaskan diri dari RCI. Dua, untuk menjadikan Mukhriz atau Azmin sebagai PM.

    Si lebai malang, Muhyiddin dan seluruh ahli ahli PPBM yang lain sudah kena “hancing” dengan Mahathir.

    Inilah “Machiavelli Malaysia” yang bernama Mahathir. Apa sahaja akan dibuat, janji matlamatnya tercapai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape punya andaian la ko nie..

      Buat semak kepala je...

      Delete
    2. Sampai semak blog ni mamat kopipes...adehhhh

      Delete
    3. aku tak pernah baca pun cita karut ni hihihi dia ingat dgn cara cam ni boleh berjaya menghasut orang yang menentang kebatilan.
      salah tempat mahu jadi penghasut da.

      Delete
  35. Mahathir seorang lelaki tua renta yang terus mendongak ke langit namun leher dibelenggu para kapitalis yang memeras serta politikus berhati serigala.

    hatta seorang peliwat "lembut hatinya"
    puak kafir cauvinist mengambil peluang
    atas sifat sombong seorang lelaki tua bernama Mahathir Mohamad.

    hanya penyanjung kekal melihat Mahathir laksana seorang Panglima yang penuh jasa bakti dan melupakan kisah hanyir sewaktu ia berkuasa selama 22 tahun.

    bagaimana akhir hidup lelaki tua renta itu ?. direnggut nyawa dengan membawa seni politik sebagai bekal utama atau sujud menginsafi diri di tikar sejadah.

    Tolong sampaikan salam ehsan ku kepada lelaki tua renta bernama Mahathir bin Mohamad dan doaku agar lelaki "hebat" ini kembali tunduk melihat rumput di kakinya (bertaubat).

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Mahathir tidak sombong. Ramai orang yang sombong tak sampai umur macam Mahathir. Kerana sombong adalah penyakit yang makan diri.

      Kalau Mahathir bukan Panglima kenapa lah elok-elok KJ diam di suruh bersuara. KJ Pemuda. Sebagai Pemuda tak bagus masuk campur hal orang tua apalagi kalau mereka bergaduh.

      Jasa Mahathir bukan sikit. Kalau mati atas sejadah pun sebab masalah jantung pun tak guna. Punca sakit jantung ialah kerana kuat makan. Orang yang kuat makan orang yang mengali kubur nya sendiri.

      Jika nyawa Pak Lah yang di ambil ingat orang peduli ke .. Tapi Mahathir di medan perang !



      Delete
    2. Saya terasa mahu menjawab tulisan sdr unknown sahabat.

      Tapi kali ini saya melihat tulisannya hanya dipenuhi bunga tanpa sebarang substans.

      Maka lepas fikir punya fikir punya fikir, saya jawab pendek je lah..

      "Salam sahabat.. Muncul isi kuota je ke?.. ".

      P/s - tepat seperti saya pernah sebut dahulu, sekalipun tanpa sebarang substans, unknown sahabat masih tak lupakan serigala.. Barangkali nama sebenarnya Mogli kot..

      Delete
  36. Mahathir Memasang Perangkap Buat Anwar Ibrahim Kali Kedua
    1. Kenyataan Tun Dr. Mahathir yang diterbitkan oleh The Guardian UK yang kini menyokong pula Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri jelas menunjukkan keperibadian beliau yang sanggup menghalalkan apa sahaja demi mencapai kepentingan peribadi beliau.

    2. Tun Dr. Mahathir sendiri pernah mengatakan pada tahun 1998 bahawa Anwar Ibrahim tidak layak bukan sahaja untuk menjadi Perdana Menteri malah menjadi pemimpin atas salah laku yang tidak bermoral.

    3. Malahan, Tun M sekali lagi telah mengingatkan kepada rakyat pada tahun 2013 akan bahaya sekiranya memilih Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dan jangan berikan peluang langsung sekiranya tidak mahu melihat negara dimusnahkan.

    4. Tetapi apa yang kita saksikan pada hari ini, Tun M telah menyatakan sokongan beliau terhadap Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dan bagi saya ini merupakan satu helah licik untuk mendapatkan sokongan ahli parti pembangkang seperti DAP, PKR dan PAN untuk menyelamatkan beliau dari hasil siasatan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI) seperti mana yang disebut oleh YAB Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak di blog beliau.

    5. Tun M sebenarnya semakin terdesak dengan penubuhan RCI bagi menyiasat kerugian forex berjumlah RM30 bilion oleh Bank Negara semasa beliau menjadi Perdana Menteri sebagaimana dinyatakan dalam laporan Petugas Khas.

    6. Hari ini, Straits Times Singapura menerbitkan kenyataan beliau bahawa sekiranya pembangkang menang pada pilihanraya akan datang, Anwar Ibrahim tidak boleh terus menjadi Perdana Menteri kerana masih di penjara. Maka, seorang Perdana Menteri ‘Interim’ diperlukan sementara menunggu permohonan pembangkang untuk mendapatkan pengampunan diraja untuk Anwar Ibrahim.

    8. Persoalannya, siapakah Perdana Menteri ‘Interim’ tersebut?

    9. Sekiranya Mukhriz hendak dijadikan Perdana Menteri ‘Interim’, maka jerat Tun Mahathir berjaya.

    10. Tidak mungkin apabila Mukhriz telah dijadikan Perdana Menteri, Tun M akan memberi laluan kepada individu lain, terutamanya musuh politik beliau selama 18 tahun, Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri.

    11. Adakah Anwar Ibrahim akan terjerat dengan permainan Mahathir buat kali kedua?

    Ab Aziz Kaprawi
    Ahli Majlis Tertinggi UMNO
    Ketua UMNO Bahagian Sri Gading

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matdey sebenarnya dah jatuh dalam perangkap
      Lutut dah gigil tapi masih lagi nak megah cakap
      Tunggulah saja RCI udah kumpul bukti lengkap
      Jatuh ke tanah juga 'tupai' ini pemburu tangkap

      Delete
    2. Namun dia terus gigih berjuang menjelajah seantero dunia walau dah cecah 92 tahun. Dia masih berintigriti dijemput berucap di pentas antarabangsa walau dah lama bersara sebagai perdana menteri.Sntiasa jadi buruan wartawan seluruh dunia kerana ucapannya jadi tajuk utama di semua dada akbar seantero dunia, kecuali Malaysia yg disekat oleh si Pangsatu Bugis yg bacul, dayus & pengecut.

      Najib Rosmah apa ada, kecuali bercuti apa kejadahnya ke Bali & Australia...>>

      Delete
    3. Mukriz naik pun bagus jugak... Betulkn balik sistem pemerentahan yg dah jahanam nie...


      Delete
  37. Orang tua yg hamba carii, kinii takut pucat lesi
    Dia hanya mampu baca jer, spt tikus lihat besi
    Tapi kat posting sebelum ini dia masih beraksi
    Mmg betul ler dia ini pondan, telor udah dikasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
  38. Orang tua hamba cari ini jenis rebus tak empok
    Tapi dgn hamba dia jadi rapuh macam keropok
    Dah bebenjol kepala dia hamba sekeh hempok
    Biar hamba kenalkan dia inii si Othaman bapok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
    2. Othaman bapok bingai ni, Ayah Pin punya waris
      2 tahun lepas nak tercabut nyawa, nyaris-nyaris
      Sekarang ini meroyan meraban hati nya terhiris
      Tak tahu jawab, pantun Kejora bahasa Inggeris

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. Jgn lari tajuk...buktikan kehebatan & kejantanan mu. Jawab.... bila boleh kita berdepan bersetentang mata, hey pengecut....???

      Delete
  39. .
    .

    Allah Maha Berkuasa.

    Allah lah yang menterbalikkan hati seseorang.

    Lalu Allah juga lah menterbalikkan hati orang yang pernah memfitnah Anwar Ibrahim.

    Jangan silap. Hati Mahathir diterbalikkan bukan kerana kebaikan Mahathir tetapi kerana Allah mahu Anwar Ibrahim di selamatkan dari fitnah.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
  40. unknown Musibat nak jual ubat
    ditulisnya panjang kopipes cepat
    hanya balaci yg baca dekat
    sokong dan sucikan sampah masyarakat!

    lagak macam dirinya handal
    tapi sepupu dengan keldai
    Tun Mahathir jauhlah pandai
    Musibat hanya si berok tunggal!

    penakut, penipu sesen tak guna
    tak ada modal korek yang lama
    Anwar-Mahathir ganding bersama
    menggigil takut, demam selsema!

    nak suruh taubat, cakap kat Bijan
    Taubatlah cepat, masa berjalan
    ingatkan juga sigemok perempuan
    dah ke zakat, intan berlian?

    buang masa kopipes lama
    rakyat dah tahu pembuat bencana
    billion songlap dialah Singa
    jadi PM rakyat merana!

    tulislah lagi kopipes panjang
    umno dan Bijan rakyat meradang
    tak lama lagi nak kena terajang
    unknown Musibat pasti diganyang!

    pencacai musibat nak batu api
    kesian dia orang tak sudi
    peneroka Felda dah sakit hati
    umno BN arwahlah nanti!!

    Bro John ajak aminkan doa
    Musibat terkencing dalam seluar
    Pak Othaman mengeteh mahu belanja
    Musibat fobia peluh keluarr..!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian sungguh ini penagih dedak si FuckTun
      Berserabut serabai dia punya pukimak pantun
      Baris juga rangkap bersepah melantun-lantun
      Kalau tengok pun serupa nengok cerita katun

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    2. Hahaha bro fan tun berjaya kita...makin panas bontot semah dah penjilat2 dedak dah skrg.ramai caiii bijan dah keliru skrg.ramai dah tak tau nk jilat bontot semah atau bontot bijan..panas la tuuu...

      Delete
    3. FuckTun percayakan si Othaman mulut celupar
      Tua biol itu mmg mcm guruh dia punya gempar
      Belanja si iblis tu tak kan ler Kejora nak kelapar
      Mana dia berani lagii bila kita sebut nak tampar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    4. Saya Othaman Ahmad masih sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
    5. Othaman bapok bingai ni, Ayah Pin punya waris
      2 tahun lepas nak tercabut nyawa, nyaris-nyaris
      Sekarang ini meroyan meraban hati nya terhiris
      Tak tahu jawab, pantun Kejora bahasa Inggeris

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    6. Owh Wak, you’re looking to meet me in person
      But, you’re urgent to see me for what a reason
      It would be better if you see Nuat at the prison
      If you don’t feel well go and drink some poison

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    7. Wow Kejora kasi Wak, pantun Bahasa Inggeris
      Cantik serta tersusun sama sekata setiap baris
      Mesti dalam hati, Wak rasa amat pedih terhiris
      Bapok tua ni mana reti, dia hanya terlajak laris

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    8. Jgn lari tajuk...buktikan kehebatan & kejantanan mu. Jawab.... bila boleh kita berdepan bersetentang mata, hey pengecut....???

      Delete
    9. Kih kih kih..kesian betul Othaman bahalol unta
      Nak dibuat kebenda ajak kita bertentang mata
      Dekat blog pun dia udah gugup kelu kata-kata
      Kalu dah berdepan lagi buruk le khabar berita

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    10. Saja le nak tanya Wak Seman yg lebat gebang
      Udah berapa orang, Wak ini kasi tibai tumbang
      Ada itu ilmu kebal ke atau ilmu parang terbang
      Sedar le Wak, tak berapa hari maut di ambang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    11. Othaman Ahmad12 July 2017 at 22:45
      Nak test level BI Kojolla. Tolong terjemahkan ke dalam B Inggeris...

      "Tiap2 pagi ayam jantan Othaman berdiri tegak".

      Boleh buat ker?



      Anonymous12 July 2017 at 23:17
      Nak test level BI Othaman Kadok. Tolong terjemahkan pantun ini ke dalam B Inggeris:

      Othaman penjilat Al-Jubori dan jugak Kit Siang
      Masiih mau lagak bijak, walau dia bodoh piang
      Terkedu lah dia ini mlm, ini mangkok tua biang
      Bila tak reti jawab pantun dlm BI, dia alih tiang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    12. I know Wak, you’re now in damn real tension
      But you keep on attracking reader’s attention
      Followers can justify, your immature reaction
      Better if you leave and go to watch television

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    13. Wow lagi pantun Bahasa Inggeris Kejora karang
      Wak Seman mestii semakin terkedu dan berang
      Dia bukan reti buat langsung ini Wak memerang
      Yang dia tahu hanya biikin aota, jual temberang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    14. Keep on running
      Keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the man
      To make you understand
      Oh yeah..I'm gonna be the man.

      Hey..hey..everyone is looking at you now
      It makes me feel so sad
      Hey..hey..everyone is talking about you now
      It makes me feel so glad

      Keep on running
      Oh yeah..keep on hiding
      I'm gonna be the man
      To make you understand

      Delete
    15. Kejora dah bikin mati, Seman punya kelentong
      Penyudahnya si tua ni akan tenat sakit jantong
      Mungkin diaa cari tali jerut leher, diri digantong
      Dalam neraka pulak nanti, dia dibakar rentong

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    16. Waduh lawak betul pantun Othaman pukimak
      Dibuatnya pantun biol serupa sampah semak
      Kesian betullah ini bingai, cai Matdey mamak
      Nak dinamakan pantun pun orang tak gamak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    17. Keep on running
      Keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the man
      To make you understand
      Oh yeah..I'm gonna be the man.

      Hey..hey..everyone is looking at you now
      It makes me feel so sad
      Hey..hey..everyone is talking about you now
      It makes me feel so glad

      Keep on running
      Oh yeah..keep on hiding
      I'm gonna be the man
      To make you understand

      Delete
    18. Better you give up & leave Othaman bastard
      You have to admit, that you are not talented
      Its not that dump of rubbishes, that I wanted
      Words not organized, here & there scattered

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    19. Terbaik bro fan tun..

      Susah melayan jenis terperasan diri bila berkata
      Mempromosi diri dengan terkinja kinja
      Seolah dirinya tidak berada dialam nyata
      Sah memang dia ni ada masalah psikologi major..

      Dengan bro othaman nak cari gaduh
      Berusaha gigih pantun disusun untuk menuduh
      Pada bro othaman, teman nak nasihat sungguh
      Jangan dilayan mamat ni, biar dia berpantun sorang macam orang bodoh..

      Konon pantunnya itu sangat le bagus
      Kenapa diblog ni menempel, elok je berambus
      Yang peliknya kesini jugak hari2 dia menjongos
      Selalunya orang begini, kurang kasih sayang tahap menopos..

      Suka sangat meninggi diri
      Itu memang iblis punya ciri ciri
      Sebab tu mereka ni sokong sangat pada pencuri
      Tapi sokongan tu berbayar yeop oi,bukannya free..


      Delete
    20. Woww lagii pantun BI, si Othaman Kejora tibai
      Tidak mcm sampah Othaman, serabut serabai
      Makin meroyan le dia, ini Othaman ma chii bai
      Semakin hampiir le pulak dia, kubor melambai

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    21. Malam ini Othaman ternyata bernasib malang
      Dalam BI, dia tidak mampu nak tunjuk belang
      Pantun sampah yg sama dia ulang dan ulang
      Mmg ler si tua mangkok ini taraf bapok jalang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    22. Let me rephrase..

      Pak othaman dont give a damn of what kojola said
      He try to play you with aces and his fucking spade
      May be we can find him sleeping with his mother on the same bed
      This moron is hopeless cannot be aid!!..

      Is it ok kojola..kikiki

      Delete
    23. Poor Othaman is now stunned in agony & fear
      He never thought, Kejora’s poem is like spear
      He got no choice but to run away & disappear
      So he speeded away, pulling the highest gear

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    24. 00:58
      orang dah terbaca yg ori
      kih kiihh kiiihhh

      Delete
    25. Anonymous12 July 2017 at 20:30
      Pak othaman dont give a fuck of what kojola said
      He tried to playing you with aces and spade
      May be for sometime he/she doesnt get laid
      This moron is hopeless cannot be aid!!..

      Delete
    26. Wow, lagi pantun yg cantik BI, Kejora berikan
      Mmg le Kejora ni dlm pantun dia hebat sakan
      Wak Seman mesti malam ni tidak lalu makan
      Esok dia bawak ler pantun BI, bantuan rakan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    27. Othaman’s poem is like a tyre with broken rim
      I think tonight he will be having terrible dream
      Awaken from sleep and he will start to scream
      Then, crying like a kid asking for an ice cream

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    28. Tu dia, Kejora ini dalam pantun mmg berbakat
      Dgn pantun BI si Seman bapok dia terus sakat
      Othaman tentu bengang, nafas tersekat-sekat
      Terus dia cabut lari tidak berani lagi nak dekat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    29. Wow, pantun dlm BI lagi, Kejora karang & beri
      Dia tau, mlm ini Wak Seman akan mimpi ngeri
      Terkejut bangun, meraung tidak sedarkan diri
      Lepas ini, nampak Kelibat Kejora pasti dia lari

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    30. Othaman never thought what he’ll get in return
      Whalopped by Kejora, he is now tired flattened
      This fool coward is now hiding like a little kitten
      He won’t dare to meet Kejora again I’m certain

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    31. Aduhai.. dgn pantun BI lagi, Othaman dilanyak
      Mmg Kejora ni betul berbakat, idea dia banyak
      Mesti Wak menyesal bikin Kejora turun minyak
      Mlm ini mimpi ngeri ler Wak, tidor tak nyenyak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    32. Not once and not twice
      You appear with stupid disguise
      Lo and behold what's left behind
      But guile and wit of unsound mind

      Kojolla your're nothing but a lame weakling duck
      A coward still hiding, your English so suck
      Listen me now and listen me good
      Are you a cow with brain like deadwood

      Got it, punk...???

      Delete
    33. Tu dia, tidak dapat tidor, Seman penjiilat ludah
      Dikarangnya juga pantun, pakai hentam redah
      Tetapi jadi lintang pukang serupa haram jadah
      Tak mcm Kejora buat baris sama sekata indah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    34. Mmg dah jangka pantun Othaman nak berikan
      Kita tau bapok tua ni bengang meroyan sakan
      Maka terpaksalah dia gi mintak bantuan rakan
      Tapi dibawa mari mcm pukiimak bukan-bukan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    35. Othaman fikir dlm BI dia sorang saja yg cekap
      Kejora ajak lwn berpantun BI dia terperangkap
      Bak kata pepatah lama ‘larii terjun ikut tingkap’
      Mlm ni meroyan le dia, bini pun tak lalu dakap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
  41. Cai2 bingai terkedu Madey kena tibai ini malam
    Penyokong Nuat udah keluarkan kata yg dalam
    Masing2 sudah mula nak singkap sejarah silam
    Antara Nuat & Madey seorang kena tenggelam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila saya tidak ada, bukan kemain lagi kojolla membentan. Tapi bila diajak berjumpa, bermacam alasan bodoh dia mengelak bersua muka. Budak nie jantan ke pondan, atau pun dia nie lahir tak cukup bulan bersifat khunsa ker...???

      Delete
    2. Sudahlah Othaman bapok tua mulut celupar
      Tak payah tunjuk eksyen, mau ugut gempar
      Tiba masa, ko rasa ler aku punya penampar
      Nak tengok atok tua ni kat jalan mengelepar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  42. Cai2 bingai si bijan terkedu sebab panik.seminit sekali dah berpantun.
    Penyokong bijan udah mula panas.dedak tok arab dah kering sb si bijan dah bagi balik
    Masing2 sudah mula nak nak berubah angin..
    Antara bijan dan semah dua2 kena nak kena selam dalam parit nanti ni

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh hebatnya pantun aku

    ReplyDelete
  43. KJ boleh balik Rohingya. Lawan sama sami botak. Kah kah kah

    ReplyDelete
  44. kojolla a ghostly entity that appears uninvited
    The Pirate Of Putrajaya he is related
    trying to be brainy he's not educated
    does he have a father..or probably a bastard?

    being a lunatic as well as retarded
    his boss a thief, in the old west, wanted
    stooges in his um..no no party, life is wasted
    members swallow dungs, the pirate boss flattered!

    Kojola the menace was an ex inmates of Tg Rambutan
    Shamelessly in Budin,trying to pull a stunt
    he's a slave, of a relative of Kazakstan
    he's truly committed to kiss Jibbo's behind!

    Being Um?..no, no, no, he's as silly as a cow
    his Tupperware party, we know is dying now
    gasping for air, reaching out for Chinese Foochows
    The country is in ruins, to Kojola we say ###chow!

    kojola the best to describe, is an idiot
    in here, thinking he can cause a riot
    by right we can name Kojola a parrot
    he's a true lunatic idiot trying to be a patriot!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaiklah bro Fan Tun.

      Salute!!!

      Delete
    2. Awesome, bro fan tun..

      Bravo bro fan tun, youre so cool
      Teach this kojola some lesson, make him back to school
      Now we can see who is the real fool
      Of course the answer is kojola, the bloodyful..

      Kojola try to look smart in a way
      By licking bijans butt to get some pay
      Hopefully kak mah will choose him as an escort for a day
      Pity for him, no one noted his effort this lunatic gay..

      His life maybe is a mess
      For bijan sake, he try to impress
      All his words are full of foolishness
      You can see it by his cockiness..

      Kojola dont be such a moron
      BN collapse, your leaders will running away, long gone
      And you will be left here all alone
      For them youre just like a dog with a bone..


      Delete
    3. Tuuuuu dia.ini baru pantun gred A...meraung dalam bilik kalu bijan baca ni.

      Delete
    4. Really funny, the poem from Berak Man bastard
      A lot of slackness, the poems he had generated
      Compared to Kejora’s ‘pantun', not even a third
      Pity him in this field this hooligan is not talented

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    5. Goodness...Kojolla finally exhibits his standard of English exactly like those coming from the typical sekolah Melayu.

      Delete
  45. Macam saya pernah sebut sebelum ini, KJ adalah cermin Najib.

    Seperti Najib, KJ tidak mempunyai pengalaman kerja yang sebenar. Balik Malaysia sahaja terus masuk politik. Dah tu cita2 bukan main hebat lagi, nak jadi PM pada usia 40. Peeergh..

    (Walaupun teman tidak bercita-cita nak jadi PM macam KJ tapi tidak seperti KJ yang sudah gagal, teman masih ada peluang tipis lagi utk menjadi PM pada usia 40. Jangan maraaaah)..

    Seperti tuan Budin, saya juga tak tahu apa kerja KJ boleh buat kalau tak masuk politik.

    Mungkin jadi mcm Mr J lah kot. Hehe..

    ReplyDelete
  46. Hairan benar saya..

    si kejora dan mrj.tetap cuba termampu daya untuk membenarkan bijan tersenyum riang.walau bodohnya caiii nampak keterlaluan.

    Bila di sentuh isu 1mdb bijan dan menteri cepat menjawab mana ada duit 1mdb hilang.so tak payah buat report pada ketua tweet negara.

    Tapi duit sapa yang jho low curi berbillion2 kalau tak duit 1mdb?? Nak ckp jho low curi duit semah yang menabung dari zaman anak daranya tak mungkin pulak..sebab ada 1juta jer dalam akaunnya.tak tau la dah dapat blom sah cari sape pendedah maklumat akaun dia tu.

    Isu utamanya ialah takkan doj saja2 buang masa nak jatuhkan bijan dan reka cerita dan bukti siasatan doj??ape depa dapat?? Kan dakwaan kes low ialah kerana low dah rembat duit 1mdb pastu pi enjoy kat us.kalu dia enjoy kat siam tak payah la doj siasat dan dakwa.doj dakwa berbillion duit 1mdb diguna untuk buat filem lucah anak bijan, beli aset mewah berbillion,beli barg kemas berjuta2 buat hadiah untuk si polan si polan,berparti di kelab dan berbagai benda buruk lain lagi..

    Ari tu laporan awal audit negara pun ada cakp ada masalah dgn ex ceo 1mdb.kabonyer dah bayar itu ini tampa pgetahuan bijan dan barisan lembaga2 hitam yang makan gaji buta dalam 1mdb.bila tanya apa pun tak tahu,padehal yang sign itu ini diorg lah jgk sampai dah tersalah bayar berbillion2 kat kompeni klon pun tak tahu.ape name ntah kompeni arab tu cic? Cip? Cci? ipic? bijan sdn berhad?? semah and kompeni??
    Dah tu tak pulak dicari mamat ex ceo tu dah entah mane mnyorok pun tak tahu.ketua tweet pun tak jumpa2 cari sampai skrg.

    Bila smpai masanya ikut agrement tuan kompeni sebenar mtk duit dia dah kelam kabut.lepas tu dah nak kena settle luar dan kena bayar pulak balik duit berbillionnnnnnn billioonnnnn lagi.tambah lagi bunga sebab lambat berbillioonnnn lagi.

    Dengar2 pulak 1mdb sponser 1000 org tunai haji..senyum puas pembaca berita tv3 lapor kat buletin utama berulang saban malam.katenye si bijan ini kerana keuntungan syrikat 1mdb bijan.tapi tak tau la bila pulak ada audit buat boleh tau 1mdb untung besar sgt sampai mcm2 boleh bantu rakyat.setahunya dah bersilih ganti syarikat juruaudit nya pakat lari ..tapi 1laporan audit keuntungan 1mdb pun tak siap2 untuk dibentang kat parlimen.tak caya tanya si johari menteri.

    Cuba jumlahkan kos2 berbillion duit 1mdb yg keluar ikut sumber yang sah lah ok..So tang mana kata duit tak hilang??? Tang mana cakap 1mdb untung??

    Harap sapa ditaja haji tu kalu was2 baik kansel jer ok..tapi kalau dh golongan caiiiii terima je lah.


    Yang benar
    (mrj klon)




    ReplyDelete
  47. WORLD NEWS - Washington Post.

    Malaysia’s 1MDB a ‘Victim’ of Jho Low, Prosecutors Say.

    Prosecutors in Singapore said that Malaysian financier Low Taek Jho is the central figure in probes linked to 1Malaysia Development Bhd. and that he used money traceable to the state fund for his own benefit.
    Low received “huge” sums of money, the prosecutors said in court filings made public on Wednesday. About $1 billion that 1MDB was purported to invest in a joint venture with PetroSaudi International Ltd. was diverted to a bank account beneficially owned by Low, according to the filings.
    “The main victim in this case is 1MDB,” prosecutor Nathaniel Khng said in a Singapore state court. “Jho Low has gone missing from the public eye.”
    Singapore’s investigations into 1MDB-related activities have so far led to five convictions and with four people sentenced to jail. The city-state is the only country so far to have criminally charged bankers.
    The probes are part of a worldwide effort to track how much of the $6 billion that 1MDB raised for development projects was used to pay for luxury real estate, art, lavish parties and more. The U.S. and Switzerland are among the countries also investigating the roles played by banks and individuals. Low has been characterized by U.S. investigators as the controller of a plan to drain billions from the Malaysian fund.

    A probe by a Malaysian parliamentary committee identified irregularities in 1MDB’s joint venture agreement with PetroSaudi in 2009, when $700 million was transferred to an account at RBS Coutts Bank Ltd. held by a company that had nothing to do with the project.
    Secret Profits
    At Wednesday’s court hearing, Yeo Jiawei, a former banker serving the longest jail term in Singapore’s 1MDB investigations, admitted to charges including money laundering. Yeo played a role in the transactions involving the fund and made secret profits on the side, prosecutors said.
    Yeo, who also pleaded guilty to cheating his former employer, agreed to help with Singapore’s money-laundering probes, which prosecutors described as the largest in the country’s history. He was sentenced to 54 months in jail by the state court on Wednesday. The former BSI SA wealth planner was handed a 30-month term in December on charges of trying to tamper with witnesses in the probe.
    Principal District Judge Ong Hian Sun said on Wednesday that the courts must take an “uncompromising stance” to safeguard the integrity of Singapore’s financial system.
    Yeo had referred to Low as “boss” and spent at least one night at his house, according to earlier court proceedings. Yeo previously said it was a misunderstanding that he worked for Low. His admission of guilt came after the Monetary Authority of Singapore wrapped up a two-year probe into flows related to the Malaysian investment fund.
    Singapore has imposed a total of S$29.1 million ($21 million) in penalties on eight banks as part of its 1MDB probes. Credit Suisse Group AG and United Overseas Bank Ltd. were among the firms that paid penalties, while BSI and Falcon Private Bank Ltd. were also ordered to shut their local operations.
    Yeo accumulated a net worth of S$23.9 million through “secret profits” in the 15 months after he left BSI in June 2014, prosecutors said in an earlier hearing. Yeo had said the money was earned legitimately.
    Yeo’s lawyer Derek Kang said Wednesday that his client came from a humble background and had “no chance” of working again in the finance industry. Yeo will give up the profits he made from the offenses, Kang said.
    Yeo had no knowledge that “the background transactions connected with 1MDB were in any way illicit” or that there was any illegal diversion of money from the Malaysian fund, Kang said in court. Yeo is remorseful and has agreed to be a witness for the prosecution if needed, Kang said.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lah ingat ini idea Othaman si otak nipis
      Bapok tua ni pakar selongkar blog dan kopipes
      Dia sebenarnya marah, perut kembong kempis
      Mana tidak nya, pantun Kejora tak larat ditepis

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    2. Memang diakui itu petikan Berita Utama dari Washington Post.

      So what's your problem, Kejora.. can't swallow the truth...??

      Delete
    3. Kucing kat umah pun pandai kambus sendiri lepas berak kat tanah.tapi bijan ni lepas berak dia senyap buat bisu.datang la caiiiiii seperti mrj dan caiii lain untuk kambus.hampeh betul bijan ni

      Delete
  48. Bravo Bro Perak Man kojola dah mereng
    Bersimpang siur, kereta takde stereng
    Semua orang tahu dia punya goreng
    Menyalak kat Pak Othaman,kojolaa sebijik anjengg!

    Berapa helai bulu dia sudah dapat
    Ketiak boss licin bersungguh dia jilat
    Dahlah tengit,boss jugak jahat
    Boss sama mem, dua hati karat!

    Suruh makan taek Kojolaa suka aje
    Perompak taja haji, bagus Kojolaa kata
    Yang pergi itu, saudara mara dia
    Kojola sampai Mekah,tegang tengok unta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro othman.mari kita berdoa kebaikkan untuk kejora.

      Harap kejora dah mula cari sujil2 lama dalam almari...elok jgk mula tanya kawan2 caiiii umno lain mane ade keje kosong.

      Skrg ni susah nk idup kat bandar klu xde keje.tak apa kami faham situasi kejora ni.
      take ur time ok.

      Nt bila bijan dh masuk lokap sgi buloh kami harap kejora dah ada kerja lain untuk sara keluarga tersayang..

      Yamg benar
      (mrj klon)

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Wah, hebat sungguh pantun omputih dia
      Sehebat budak ditahap dua
      Pantun teman dikatakan 'slackness' maksudnya apa
      Yang tetiba dia meroyan tu pula, kamu tu kenapa?..

      Sukahati teman la nak pantun macamana
      Asalkan menjaga tata dan budi bahasa
      Bukan pantun lucah dengan niat menghina
      Dalam blog ni, pandangan teman ramai yang setuju,teman rasa..

      Pantun kamu yang kamu dok bangga
      Cuma dendam kesumat yang dibawa
      Tidak menyentuh pun jiwa dan raga
      Kamu sendiri puji, sorang sorang kamu ketawa..


      Delete
    3. Dah boleh tu kejora dan rakan2 prepare resume baru.try cari job lain.tuan depa dah tak lama kat atas tu..bontot pun dah berkilat2 djjilat caiiiii tiap hari.sampai dah xleh jilat dah.

      Delete
    4. Betul Mr j klon.

      Kepada Kojola dan lain2 caii Umno, semoga selepas ini.. anda semua akan mendapat sumber pendapatan yang diberkati utk diberi mkn pada diri,keluarga. Dengan punca.. hasil yang berkat menjadilah..darah daging dan keturunan zuriat bangsa melayu dan agama islam yang berilmu mana letaknya halal, haram.

      Delete
  49. MALAY DILEMMA
    THE ASIAN RENAISSANCE

    KJ ada ?

    ReplyDelete
  50. Hah! Kawin Lagi Satu atau Tiga....

    ReplyDelete
  51. KJ bercita2 jadi PM seblm berumur 40 tahun...masa pak lah di kerusi pm KJ lah PM sebenar dibelakang tabir...sekarang PM di belakang tabir Semah...
    ......

    ReplyDelete
  52. pd pandangan saya, kj tlh membuat kesalahan 'tactical' yg amat fatal.

    kita tahu ibu bapa nya bukan lah dtg dr kalangan yg 'berada'.

    strategi mengawini anak pak lah amat tepat. tetapi dia tlh d syaki (persepsi umum) mampu mengumpul dana yg amat fantastis dlm masa yg singkat.

    kita tidak bolih salah kan dia juga. ini lah budaya UMNO yg memang sebati dgn 'money politics'.

    'hv gun will travel' n utk politik UMNO 'no money, no talk'.

    jika d takdirkan yg PH menguasai Putrajaya, maka saya ramalkan yg kerjaya politik KJ juga akan berakhir - 'fade away'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul fade away.
      Sisa2 pentadbiran hampas UMNIBNPIS elok disisih kambus,
      Rugi sj kita Rakyat bayar gaji pekerja2 mcm ni utk mentadbir.

      Selepas 60 tahun , mereka dah 'naik kepala' perasan diri seolah mereka Tuan tanah.
      Dah mcm Colonial Masters berpunggung tidak putih pulak...

      Delete
  53. Judge advises Najib and defendants to settle out of court

    KUALA LUMPUR: The High Court has advised Datuk Seri Najib Tun Razak and Mkini Dotcom Sdn Bhd as well as its two editors, whom he sued for defamation, to go for an out-of-court settlement.

    Najib’s lawyer Datuk Mohd Hafarizam Harun told reporters after meeting High Court (Appellate and Special Powers) judge Justice Kamaludin Md Said in chambers that the judge suggested that the parties settle the suit as it has been three years since it was filed.

    “(So), we wait for Mkini if there is going to be an out-of-court settlement,’ he told reporters after the proceeding.

    He said the court also set Sept 19 for further case management pending a decision by the Federal Court on the issue of whether a civil servant could file a suit in his personal capacity.

    The issue arose as Najib is suing in his personal capacity.

    Also named as co-plaintiff in the suit filed on May 30, 2014, is Umno’s executive secretary Datuk Seri Ab Rauf Yusoh.


    Read more at http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/07/13/judge-advises-najib-and-defendants-to-settle-out-of-court/#UH4EPEw3Ktq7XqqK.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak bila plak najib bersni saman

      Delete
    2. Aku harap Mkini jgn terima cadangan hakim tu
      Pe da hal , personal capacity la bagus tak babitkan kera jaan, lagi pun najib tak mengaku dia sebagai seorg pegawai kera jaan. dia perdana menteri yg telah memalukan kera jaan skrng.

      Delete
  54. kj bukan takut pada orang tua mathir tapi dia kesian tengao orang yg dah terlalu tau dimain2 kan olih orang2 yang terlalu bodoh dalam kelompok pembangkang,,jadi yang paling baik mathir kena ikut nasihat ana muda ini..(MENANTU BEKAS PERDANA MENTERI,BUKAN ANAK BEKAS PPEROMPAK NEGARA SELAMA 22 TAHUN)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amatur nak try berhujah...

      Delete
  55. Betul Pak Rahman ' have gun will travel'
    Clinging into power with so many scandals
    His dad an outstanding character,he's a rascal
    Stealing and lavisly spending,he thinks it's a miracle!

    'No money no talk'
    The country's coffers he knocks
    Hundred of miilions in wife's stock
    Burning the country, gone in smoke!

    This species of a character is so dangerous
    Come what may, he's definitely a virus
    Money and power he feels victorious
    Anwar-Mahathir together, the rascal loses!


    ReplyDelete
  56. Another Classico grandeur craftsmanship coming from a gem wrapping up this chain of portal..served as good lesson for the idiot Kojolla on how to construct artistic beautiful Malay prose pantun with grace.

    My heartiest congratulation to our bro Fan Tun for the well done & excellent deliberation...!!

    ReplyDelete
  57. Nak sumbat dlm penjara bkn senang, jd kj suruh Tun M bersara sbb kita tau umno bn sebenarnya tak mampu berlawan dipatang yg sama rata.

    Kj ni bak kata nazri masih setahun jagung. Tak lama lagi lingkuplh umno bn, menteri semua cap ayam.

    Marilah rakyat malaysia kita tolak umno bn. Wlupun umno bn yg dah lama memerintah itu cuma nama parti, tapi pemimpinnya yg sentiasa bertukar. Umpama sebuah kereta lumba, walaupun kereta yg sama tapi pemandu yg berbeza tak sama kemahirannya. Sekarang umno bn dipandu oleh menteri dan pemimpin yg sedang menuju ke gaung.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...