Tuesday, 11 July 2017

APAKAH KJ "ADA BERANI" ATAU AKAN TERUS TERKUNCI GIGI?

Selain cabaran Tun Mahathir Mohamad kepada Najib Razak agar berani  menangkapnya, ini ada satu lagi cabaran yang sensasi dan ditunggu-tunggu oleh semua.


Kali ini TMJ mencabar KJ pula.


Tunku Mahkota Johor mencabar pasukan polo sukan SEA yang turut disertai oleh Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin agar berlawan dengan Kelab Polo Diraja Johor yang dianggotai oleh Baginda untuk menghentikan spekulasi berhubung kelayakan pasukan tersebut.


Tentunya ramai yang tertunggu-tunggu untuk menyaksikan perlawanan tersebut jika KJ sedia atau berani menyahutnya. 


Malah, lebih menarik jika ada mana-mana saluran TV sedia membuat siaran langsung mengenainya.


Dalam nukilan terbukanya sebelum ini, TMJ antara lain menulis kata-kata yang penuh makna, "Ia telah menjadi tempat di mana ahli-ahli politik mahu menjadi selebriti dan ahli sukan. 


"Di mana seseorang yang tidak boleh menunggang kuda atau bermain polo boleh dipilih untuk mewakili negara",


Baginda kemudian meneruskan tulisannya, "Di mana individu yang tidak menjalani latihan ketenteraan yang sebenar boleh menjadi seorang Jeneral. Sebuah negara di mana institusi perlahan-lahan kehilangan identitinya."


Selepas menulis ungkapan-ungkapan yang sebenarnya tidaklah sukar difahami ditujukan kepada siapa dan kemudian menyusulinya dengan cabaran berlawan polo, TMJ benar-benar menunjukkan sikap jantannya.


Kalau pasukan TMJ dapat dikalahkan dalam perlawanan itu, barangkali tidak ada sesiapa lagi yang akan mempertikaikan keupayaan pasukan dan penyertaan KJ dalam team polo sukan SEA nanti.


Tetapi, sekiranya berlawan dengan pasukan TMJ pun tidak boleh menang, apatah lagi jika kena 11-0 atau 10-0, bak kata pesanan orang muda-muda zaman sekarang...."anak itik makan pengat, sendirilah mahu ingat".


Apa macam Brigidier Jenderal KJ, ada berani?


Ada masalahkah untuk sama-sama bersikap jantan seperti yang ditunjukkan oleh TMJ? (ShahbudinHusin 11/07/2017)

224 comments:

  1. Jom lihat KJ ada telor ke tak dalam menghadapi cabaran TMJ. Kalau KJ terasa macam hebat, kena jawab cabaran TMJ. Kalau tak berani lebih letak jawatan sahajalah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah kalo dah ego konon daring sangaaatttt.......lantang suruh org itu ini bersara, berenti......sekarang amacam bertemu buku dgn ruas.......ada berani???

      Kita tungguuuu perlawanan polo paling baaaagussss ni......

      Delete
    2. Silap tu bro phantom.

      Mana ada buku bertemu ruas.

      Cuma nampak bahawa ular tedung baru sedarkan ular lidi bahawa ia hanyalah ular lidi.

      Kalau tak ular lidi ni tak habis-habis nak tunjuk hero pada naga, mentang-mentanglah sang naga buat derk ja..

      Kan dah kena cabar dek ular tedung.

      Delete
    3. Alamaaakkkk bro.....ular lidi tak cukup bisa nak lawan ular tedung. Elok duk diam melilit kat ranting kering jer.....haaaa tulah sebaiknya.
      Hmmmmm kesiaaaannnn....

      Delete
    4. .
      .

      bukan ular..mak ye..?

      Delete
    5. Kalau cabaran ni pun tak sanggup sahut, ko bersara jelah kj. Minta kerja jadi posman poslaju boleh dapat kut. Ada pengalaman hantar pasport

      Delete
    6. Ha ha ha...you all really makes my day! With these comments, thanks bro.

      Delete
    7. Kau balik yo lah KJ kek rombau tu, bolo itek tolo, buleh jual tolo itik !

      Delete
    8. Polo dedak kompom menang...

      Delete
    9. Elok buat game cari duit dalam manggkuk dedak...jemput mrj,kejora,mat singapork,dan salleh keruak wakil malaysia..

      Delete
    10. KJ Bangla ni lagak je lebih, tapi telo takde, sama lah macam bos dia Najib si bacul tu aka lahanat negara no 1.

      Delete
    11. Mr j dgn laki dia hadi awang pun main polo juga tu

      Delete
    12. Bangla pun naik main polo jugak, boring dia.. saban hari asyik urut telo najib je, boring kan ?

      Biarlah dia main polo, nanti abis game dia boleh urut telo kuda tu pulak.

      Delete
    13. Sekarang apa dah jadi!!!! Mamak p makan nasi kandar dengan kari, kj tak sedar diri. Nak ugut org suruh undur diri, jasa belum terbukti, last2 kenapa kamu tak undur diri, cepiti!!!!

      Delete
    14. Bro john doe & rakan2 seperjuangan...

      Tidak dinafikan TMJ ramai pengikut 'die hard fans' golongan muda-mudi melihat pada dukungan padu pasukan JDT.

      Alamatnya... Benawe (BN) & UMNO guarantee bungkus di negeri Johor pada PRU 14 tak lama lagi.

      Delete
    15. Pak Othaman.....insha-Allah Benawe bakal bungkusss di serata Msia ni.

      Delete
    16. Amin.... Ya Robbul Al Amin.

      Delete
    17. Kami Rakyat Malaixia

      Mengucapkan ulangtahun ke dua

      Kepada PM Datuk Seri Mohd Najib bin Tun Abd Razak

      Sempena ucapan bersejarah beliau

      Saya akan saman WSJ pada hari Selasa...

      Yamseeeeng!

      Delete
  2. mesti encik bragidier oemain polo kebangsaan buat skil pengecut najib..diam n no komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ksu belia dan sukan paling muda dalam.sejarah

      Knp tak selongkar 100juta hilang..

      KBS dapat peningkatan bajet 2017. Tapi bajer hospital potong nak bagi budak pandai main bola

      Apanama sekolah bola..kalah dgn semua negara spt fiji Myanmar..

      Main bola ker main telor.. Badan pun macam ikan bilis nak.main bola??

      Baik tutup terus KBS..

      Delete
    2. Elok peruntukkan bagi kat mat singapork..tak pyah la dia menjilat jilat mangkok dedak lagi

      Delete
    3. Untuk makluman Kojolla, Tun Mahathir lebih jauh nampak ras Melayu dari si Keling Jahanam (KJ) yg lebih mirip dgn Bamgla.

      Delete
    4. Oooh duit kbs yg hilang tu dia beli kuda rupanya.

      Delete
    5. Main telor lagi baik!!!! tapi telor siapa nak main sebab yg seko tak ada telor, dah dingap oleh sibadak sumbu, hee!!!...hee!!!

      Delete
    6. Kelng Jahanam @bangla ni asal kubang pasu sebelah bondanya nya m stoknya rumah sebelah umah keluarga che det

      Ada darah utara rupwnyer..

      Tapi knp jadi bangla

      Delete
    7. Apalah kerja maki hamun KJ ni. Biar KJ dan TMJ selesaikan masaalah antara mereka. Tak de pahala maki orang. Kata UMNO rasis tapi panggil org Bangla dan keling jahanam tu tak rasa ada bau kuat rasis ke?

      Delete
    8. Mr J n geng dedak dah panas...kikikiki..samsung A9 ok tak?

      Delete
  3. Kalau najib pun tak ada telur,yang bawah-bawah kaki kipas ni entah apa lagi.

    Ajak debat pun takut,macam-macam alasan.Katanya'nothing to hide'.
    Berani ulas dalam media saja tapi takut face to face.

    Cakap semuanya fitnah, saman je lah kalau fitnah.

    Berapa kali selasa dah tunggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ROS main politik

      Ros ni badan apa..

      Badan politik ker badan babi

      Nak keputusan tanya menteri tak ke babi namemyer

      Menteri patut dengar ros

      Macam.PM terima.nashat KSN

      Dan Agong terima nasihat PM

      Ini MKDN yang bagi nasihat.. Saya nasihat ros profesional dengan minta DAP buat pemilihan baru..


      Brp kali.pemilhan nak buat..


      Kejap lagi bagi penampar sos kicap kpd ros.

      Atau penampar laknat kpd bunga ros

      Apamacam nak.main politik yer badan babi nih

      Delete
    2. Kebykkan pengarah pengurusi badan berkanun adalah lantikkan bijan....itu la masalahnya.patut ada suruhanjaya atau panel lantikkan berkecuali untuk melantik depa2 ni

      Delete
    3. walaupun kau hanya keldai politik DAP. jangan fikir undang-undang itu dibawah telapak kaki tuan kamu.

      TOKONG memanipulasi keputusan CEC demi memastikan dinasti Lim Kit Siang bersama serigala yang setia terus menguasai parti cauvinist.

      pemilihan CEC penuh penipuan yang dilaporkan oleh ahlinya sendiri mengundang implikasi berhubung status parti cauvinist - kenapa menyalak dengan meletakkan penyebab kepada ROS ?.

      akhirnya terbongkar bagaimana TOKONG tua (Lim kit siang) mampu menguasai parti DAP dengan menyadur sifat cauvinist selama 51 tahun !!

      Parti yang melolong mahu "Selamatkan Malaysia" rupa-rupanya memutar belit ahlinya sendiri, kini hanya ada dua jalan yang mampu menyelamatkan parti cauvinist iaitu dengan mengadakan pemilihan semula atau berdepan risiko diharamkan yg membawa akibat tidak dapat menyertai PRU ke-14 nanti.

      seekor anjing yang setia kepada tuannya ??.

      Salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    4. ROS tu kan sinonim ngan KAK ROS sebabtu lah semuanya tunggang langgang tak terurus..kikiki

      Delete
    5. Eh eh eh..

      Sahabat baru keluar gua.

      Terlupa bahawa Bijan lagi dahsyat drpd Tokong.

      Udah ler pemilihan UMNO ditunda dgn alasan ibarat kucing nenek meninggal dunia, lepas tu dipecatnya Timbalan dan Naib Presidennya.

      Kata dulang paku serpih.

      Delete
    6. Sampai mati dia tak kan berani saman. Manusia munafik takut rahsia terbongkar, memang apa yang ditulis oleh SR & WSJ adalah benar. Tiap2 hari TUN kata dia curi dan penyamun. Sampai sekarang tak berani pun saman. Adalah dinasihatkan pada pembodek dan sipengampu supaya bertaubat. Sesal nanti tiada sisiapa yang akan membela kita dipadang mashar.

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Bro john doe..

      Andaikata DAP jadi mangsa mainan politik kotor Najib tak boleh bertanding pd PRU 14, saya bertambah yakin kemenangan pasti di pihak Pakatan Harapan atas dalil-dalil...

      Pengundi2 Cina & India (khususnya yg bukan Islam) akan memberi undi solid kpd PH sebab ini akan menambah rasa marah meluap-luapnya terhadap sentimen ketuanan Melayu UMNO.

      Sementara pengundi Melayu (terutama sebahgian penyokong PAS) tidak lagi berbelah-bagi atau teragaK-agak mengundi PH di atas ketiadaan DAP.

      Itulah HIKMAHnya di atas kebusukan & kebodohan Najib (termasuk Kojolla).

      Delete
    9. Pak Othman, tepat sekali.

      Kalau pak Othman masih ingat ROS pernah nak halang DAP guna logo roket dalam PRU.

      Kemudian bila PAS setuju benarkan DAP gunakan logo PAS tetiba sahaja cerita nak halang DAP guna logo terus lenyap. Takut pula nanti orang Melayu tidak lagi akan takut mengundi DAP.

      Depa boleh saja gunakan apa-apa taktik penakut, tapi apabila majoriti sudah meluat dengan salah laku yang melampau-lampau hari ini, kot mana pun depa tetap akan tewas.

      Kalau Najib betul tak takut kita dah PRU dah pun hari ini.

      Delete
    10. Berapa bulan sahabt menyepi.. Pantang sentuh DAP.. Terus keluar gua Niah

      P s sahabt pn anjing baruah najip.. So what?

      Delete
    11. Namanya kan ROS maaaa....

      Delete
    12. DAP tipu dlm pilihan CEC. Lebih 800 cawangan yg majority India tak dijemput pada pemilihan melanggar perlembagaan parti. Lepas berapa hari pilihan tukar pula pemenang kata ada spread sheet error. Credibility pemilihan CEC langsung tak ada. Ahli DAP sendiri yg lapur pada ROS apa yg mereka nampak penipuan untuk kekalkan Dinasti Lim. ROS bagi arahan buat balik pilihan ikut perlembangan dan dah 4 tahun tak nak ikut. Apa sebenarnya yg saudara sokong ini? Sokong kelompok yg sokong Lim menipu? Mana integrity saudara? Atau hanya butakan mata dan pekakkan telinga kerana DAP parti pembangkang? LGE yg didakwa rasuah tetap dipuji dan dihormati. Betul betul saudara memang tak ada prinsip. Melaung tangkap pencuri tu hanya taksub nak jatuhkan PM dan UMNO. Memang sah kerana brainwash pembangkang sampai jadi macam zombie. Lagi kerumun blog ni dan media pembangkang macam langau - langsung tak ada pengetahuan luar yg masuk. Keluarlah dari keadaan zombie pembangkang saudara. Tambah ilmu baru akan nampak cahaya. Sedihnya ada yg masih ingat dia dlm golongan org org salih dgn jadi zombie pada evengelis kafir.

      Delete
    13. Di johor Exco kena dakwa buat sindiket rasuah.

      Tak ker rasuah babi namanyer Exco johor namanyer nih 35juta zombie pun hidup balik

      Delete
    14. Wah wah wah pantang betul kalau usik dap..

      Bro bro semua nampak gaya nak.bikin machai panas senang jer..


      Kita UP DAP sikit puji sikit

      Next entrybtuan budin boleh puji DAP.. Mestinpanas komen nanti

      Delete
  4. Nak ulas komen TMJ pun tak berani..

    ReplyDelete

  5. Tak kan KJ nak lawan dg Mahathir... Kena cari lawan yg sebaya seperti boboy tu.
    ..... Org Kedah pun dah cemueh ,jemu. dg bobpy...

    Sekarang kJ dg hebat nya duduk dlm.kabinet.... Boboy duk kat mana ????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Betu kali ini anon bijak.

      KJ kena lawan Mukhriz sebab sebaya termasuk lama nya dalam politik.

      Kenapa lah KJ bodoh kacau Mahathir yang dah tua?

      Selalu nya orang muda yang berani dengan orang tua ialah orang pengecut!

      Delete
    2. 9.55......Org Kedah cemuih dg boboy??? Ko ni terlupa makan ubat......tak pon dah terlebih dose agaknya.

      Kesiaaannn ko masih duk dalam kain mak ko.....keluaaarrrlah wooiiii........rata2 org Kedah sokong Mukhriz.

      Apa kejadah duk dalam kabinet kayu.........bangga sangaattttlah kabinet dapor tu.
      Aku bagi ko 5 Ha bangang !!!

      Delete
    3. Bro phantom, wa ingat itu 955, pendatang tanpa izin la..kihkihkih

      Delete
    4. Haha 955 tu dia ingt mukriz miskin macam bapak dgn atok dia kat kampung kot klau dia fikir mukriz nk jdi pemimpin sb kejar duit. Dato sri pun melambak harta dan duit.

      Bodoh 955

      Delete
    5. Ya eleh...dah sah-sah pemilihan Ketua Pemuda dimenangi penuh dgn rasuah, tapi Pak mentua Tun Dol & Najib buat deal supaya si Kitol Jahanam (KJ) dikekalkan dan jadi Menteri Beliaj & Sakan.

      Delete
    6. Menteri Belia pengampu & enjoy Sakan

      Delete
    7. SOGHUPO BUDIN LA .. TMJ GILO GLEMO

      Delete
    8. Nuat pulak mcm mana Pak Man?
      Dia dah tobat Nasuha ker?

      Kih kiihh kiiihhh...

      Delete
    9. RODA SENTIASA BERPUTAR, JIKA ADA KECACATAN PASTI MENGUNDANG CELAKA. AWAS HATI2.....

      Delete
    10. Dok slm kabinet kayu yopppp...

      Delete
    11. Internet dia cover cerita umeno je... Cerita semua tipu diri sendiri... Hahahahaha bodo tak bley ajar la budak anon 9:55... klu tua mesti degil takbley diajar... Takde account Facebook kot mamat dedak nie?

      Delete
  6. KJ mempunyai iman yang sama seperti Najib iaitu 'wang adalah raja'.

    Sebab itulah ia percaya boleh menduduki kerusi PM pada umur 40tahun. Sebab dia dah rembat banyak wang yang dia rasa dah cukup untuk pelaburan menjadi PM.

    Tak jadi PM pun dia boleh pula menjadi Brigadier dan pemain polo bukan di atas alasan kelayakan dan kemampuan tetapi di atas kuasa dan wang.

    KJ dan Najib adalah ibarat cermin.

    Cuma dalam bab 'ada telur' atau 'tiada telur', mari kita sama2 lihat sama ada KJ masih tetap menjadi cermin kepada Najib.

    Adoi terkepit plak pak Ajib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kena dah....penyangak jumpa penyamun....jodoh terbaekkk tu....

      Delete
    2. .
      .

      KJ dengan Najib main tolo je lah...

      Main game snooker.

      Masuk kan dua-dua tangan dalam pocket seluar..

      Delete
    3. 10.14.....teman tergelak sorang baca nukilan mike....hehehe....

      Delete
  7. Adekah KJ di lahirkan di Mesia?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      .

      Mungkin di Bangla kot?

      Delete
  8. .
    .

    Jangan kan KJ...

    Kuda KJ pun takut nak masuk padang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teman bagi 10 Ha.....

      Delete
    2. Kalau teman bagi 10 pelempang je kat budak sekolah cam gini.mak ayah tak ajar agama la ni.tak tahu ape betul dan ape salah,dosa dan pahala

      Delete
    3. 11.35........Kasi lempang muka ko ajerlah untung2 balance sikit hotak biol ko. Kessiaaannn mak ko ada anak macam ko beridolakan
      toyol dan badak.........

      Delete

  9. KEKUATAN KEDAULATAN NEGERI JOHOR ADALAH PERPADUAN

    Saya tidak akan lupa krisis perlembagaan yang berlaku pada tahun 1992. Saya masih ingat bagaimana keluarga saya telah dilayan oleh pegawai-pegawai kerajaan persekutuan. Saya masih ingat perkara-perkara seperti percubaan untuk membubarkan Askar Timbalan Setia Negeri Johor, Ahli Exco Johor diberitahu untuk tidak menyambut Almarhum nenda saya di lapangan terbang, bagaimana JKR telah diberitahu untuk tidak membaikpulih dan memulihara segala apa-apa yang ada di Istana-istana Johor. Malah Bonda saya juga ditahan oleh kastam Malaysia sewaktu kembali ke Johor dari Singapura. Bonda saya diarah melangkah keluar dari kenderaan kerana mereka mahu memeriksa kenderaan dengan terperinci. Saya masih ingat segala-galanya dan saya masih ingat kepada individu-individu yang bertanggungjawab.
    Ini semua perkara lama. Allah Maha Besar dan hukum karma adalah suatu perkara yang indah. Pada hari ini, hubungan kerajaan dan Kerabat Diraja Johor berada di dalam keadaan baik. Saya menghargainya. Saya berharap ianya bukan hanya sekadar disebabkan kerana anda amat memerlukan kami. Memang baik sekiranya anda sedar bahawa kita saling memerlukan antara satu sama lain. Tetapi pada pendapat saya pada masa ini, tumpuan harus diberikan untuk memperbetulkan kesilapan dan mencapai kemajuan dalam negara. Saya berharap agar sejarah hitam yang anda lakukan atas desakan tamak haloba dan sikap gila kuasa tidak akan berlaku lagi. Jangan manipulasi rakyat demi kepentingan diri sendiri kerana anda dilantik untuk berkhidmat kepada rakyat. Saya berdoa agar kita boleh memberikan tumpuan untuk menjadikan negara kita ini tempat yang lebih baik pada masa akan datang, demi rakyat.
    Kepada sekalian Bangsa Johor. Sultan anda dan Kerabat Diraja Johor menyayangi anda. Saya sayangkan anda. Saya dilahirkan untuk berkhidmat kepada anda hingga penghujung nafas saya dan itu adalah tanggungjawab saya. Keutamaan saya adalah hak anda sebagai rakyat Johor, dan kesejahteraan anda. Sentiasa ingat perkara ini. Kekuatan Kedaulatan Johor ialah perpaduan. Sentiasa kekal bersatu sebagai rakyat Johor. Jangan beri peluang kepada sesiapa pun untuk membuli kita. Kita yang memutuskan apa yang


    https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/posts/596568040506499:0

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Ini anon nak bagitahu TMJ tak kenang budi ke apa?

      Kalau difahamkan macam satu peringatan supaya batalkan perlawanan polo tu?


      Atau ini hukum karma ke atas KJ? Kerana diam tidak peduli dengan apa yang terjadi pada negara dan berseronok sedangkan rakyat terdekat?

      Delete
    2. .
      .

      Anon nak bagitahu TMJ orang yang tak kenang budi ke apa?

      Atau sebagai peringatan supaya batalkan cabaran perlawanan polo sebab hubungan kerajaan pusat baik?

      Mungkin nak bagitahu hukum karma ke atas KJ kerana diam walaupun negara teruk dengan rasuah dan hanya berseronok sedangkan rakyat tidak di peduli?

      Delete
    3. Melayu umno ni falsafah diorg cukup mudah, biar hidup melarat,merempat,miskin,ditipu hidup2,dikeji negara orang, .. TAPI MESTI HIDUP MATI DALAM UMNO...masyaallah

      Delete
  10. Teman dah agak dah yang nak main polo wakil negara tu ialah KJ
    Itulah dalam nukilan hari tu,TMJ dah sindir
    Udah le dulu dalam final bola, menteri sukan tu ditegur kerana dia tak hadir
    Bukankah nukilan TMJ ari tu berkisar kerajaan hari ini, mari kita dengar apa pula spin Mr J?..

    Rasanya dah tentu pasukan KJ akan kena getah
    Permainanan polo bagi kerabat sudah menjadi lumrah
    Elok jugak teamnya tu ditest dulu sebelum sukan sea dia kalah
    Pasal semua orang tahu tujuan dia masuk team polo untuk cari publisiti murah..

    Tak pernah dengar sebelum ni menteri bertugas bermain sukan
    Kalau dia sibuk bermain, kementerian dia siapa tengokkan
    Patut le duit kbs 100juta boleh dilesapkan
    KJ teman sarankan eloklah mike letak jawatan..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sehati sejiwa dgn rakyat nie....phuiiiiiiiiii lagi baik kau jadi imam kat masjid kawasan kau sesekali la kj ooiii kalu nak glemer sgt

      Delete
    2. Perak Man saya tak nak masuk campur masaalah antara keduanya. Biar mereka selesaikan. Dlm pada itu bils TMJ buat apa apa kenyataan yg terkena pada pihak kerajaan ada yg terlompat lompat riang. Bila Sultan Johor pula buat kenyataan kena batang hidung TDM tak pula melompat riang? Kenapa aik? Sekali kali kesian juga sebahagian pengomen dlm blog ini. Dah tak ada tujuan hidup lain dah - hari hari nak cari salah PM atau kerajaan atau sesiapa yg boleh dikaitkan. Blog Budin ni memang pasarkan cerita cerita demikian - benar atau tak belakang cerita. Buatlah kerja yg lebih berfaedah Perak Man. Siapkanlah bekal dunia dan akhirat. Jangan tambah beban.

      Delete
  11. Melayu umno ni falsafah diorg cukup mudah, biar hidup melarat,merempat,miskin,ditipu hidup2,dikeji negara orang, .. TAPI MESTI HIDUP MATI DALAM UMNO...masyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tkdak pulak aku dgr org ph berikrar setia bagai nak rak cmtu.dah salah kick je la tkar yang baru.takdak nak setia setia sampai mati.

      Delete
    2. Pas pis pus dan umno jew ada yang nak kekal sampai mati dalam parti

      Delete
    3. Nah ...Siapa sudah jadi penyembah wang.... Yg korang selalu ratib tu


      Delete
  12. KJ dan yg sekepala dgn nya hanya berani dpan perwakilan umno saja.
    Keluar dari kumpulan ni, jgn haraplah.
    Setahu saya TMJ dan TMP memang handal main polo.
    Why r there not in the SEA team?
    Kalau kita d Sabah istilah kita, bawa karung pulang.....
    Sorry KJ no hard feeling ya....

    ReplyDelete
  13. Shahbudin menjilat semahunya - hatta pada polemik yang dicetus oleh kerabat muda raja Johor.

    anak raja itu berada didalam dunia yang berbeza dari orang biasa (termasuk org politik). namun kecenderungan si anak raja 'menjentik' dunia orang biasa yang kebelakangan ini berbaur cabaran dan sindiran serta syak-wasangka terhadap kerajaan yang 'melindungi' daulatnya bakal mengundang penyesalan di masa hadapan.

    Pakatan Harapan dikuasai oleh puak cauvinist kafir tidak akan pernah mahu mengiktiraf Daulat' Raja Melayu di atas tanah Melayu.

    Malang sekali apabila tangan yang 'melindungi' daulatnya sebagai Raja digigit kembali dengan polemik picisan.

    ya, para serigala itu melaung 'Daulat Tuanku' andai dilempar kepingan daging namun mereka akan 'memijak' dan melondehkan seluarnya dengan menyuakan 'punggung' sekiranya tiada lagi daging untuk direbut para serigala.

    mereka tidak gentar lagi berbuat begitu kepada Umara' dan Ulama' sewaktu mabuk dengan perhimpunan "BERSIH 5.0".

    alangkah malang si Anak Raja yang bermegah dengan 'tunjuk ajar' di dalam dunia yang sangat berbeza dari dunianya

    masih aku ingat bagaimana salah seekor dari serigala itu memohon "sembah DERHAKA" di sebuah negeri demi membela kerajaan bonekanya.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo punya uknwon

      Malaysia ada perlembagaan..puak.kapir ker puak munafik ker puak Islam.ker tak boleh buat apa selagi ada perlembagaan

      Kalau nak negara tanpa raja maka rakyat kena gantung perlembagaan

      Yang boleh buat haram jadah itu adalah bijan

      Curi duit 46juta src pun polis DIAGONG Malaysia tak buat apa

      Tentera diAGONG TAK BUAT APA

      Skrg sapa yg mencabar dan mersakkan sistem diraja

      Majlis raja kata settle 1mdb.. Apa cabinet buat? Memantat sama kaum kafir?

      Delete
    2. Melayu umno ni falsafah diorg cukup mudah, biar hidup melarat,merempat,miskin,ditipu hidup2,dikeji negara orang, .. TAPI MESTI HIDUP MATI DALAM UMNO...masyaallah

      Delete
    3. Umno di kuasai oleh perompak...TMJ pon manusia biasa yg tak rela melihat rasuah berlaluasa...yg gilakan gelaran datuk dari istana adalah umno..

      Delete
    4. Para pertama komen unknown sahabat saya setujui. Shahbudin memang hebat sampaikan boleh tangkap inuendo bahawa sindiran TMJ telah jadikan KJ sebagai bukti segala kerosakan dan kehilangan identiti yang sedang berlaku di dalam negara ini akibat salah guna kuasa dan gila glamer.

      Gila glam KJ jadi model majalah, jadi BrigJen dan kini jadi pemain polo pula.

      Gila glam Jibun pula pada slogan-slogan "I love PM", nyanyian IM4U dan seumpamanya.

      Berbeza dengan Shahbudin yg dapat membaca innuendo, kemampuan Unknown sahabat adalah terhad dan pada setiap kali hanya mampu berpusing-pusing pada cerita serigala..

      Patutlah tak mampu buat blog sendiri dan hanya mampu menumpang blog Tn Budin..


      Hahahahaha..

      P/s - JASA tak buat kursus baru ka untuk penulis2 upahan dedak ni.

      Delete
    5. Pada pendapt saya unknown aka sahabat ni adalah amatur yang cuba menarik hati JASA boys. Cuba mencari sesuap nasi untuk keluarga.tapi tidak pikirkan halal haram ,dosa pahala, logik akal

      Delete
    6. .
      .

      Najib pulak hidup dalam dunia bangsawan. Zaman dahulu yang dekat dengan rakyat ialah Raja. Mana ada kisah bangsawan Melayu yang mengambil berat kisah rakyat.

      Macamana Najib betul-betul dekat dengan rakyat? Dengan BR1M setahun sekali...? Dengan majlis konsert dan makan free ... ? Dengan bercakap pada beberapa kelompok mengikut bidang masing-masing ?

      Najib konon sindir PKR dengan Langkah Kajang kerana pembukaan jalan baru. Dia tahu ke apa yang dia sindir? Lain lah kalau BN yang menang .. bahalol!

      Bila berpihak pada UMNO, di katakan Raja yang berjiwa rakyat. Bila tegur sikit, belum Najib yang di tegur dah kata .. "Malang sekali apabila tangan yang 'melindungi' daulatnya sebagai Raja digigit kembali dengan polemik picisan."

      TMJ menjaga bolasepak negara dan ini bukan kali pertama TMJ menyindir. Sebelum ini Nothing to Hide, Video menyindir silat kebal, mennyelamatkan duit MARA dan ada beberapa komen lain.

      Sebenarnya kalau tidak ada Raja Melayu lah UMNO dah lama mampus.

      Sebenarnya bukan TMJ sahaja yang tegur pemerintah kerana Sultan Perak pernah bertitah dua kali menegur kepimpinan negara sekarang.

      Mengapa anak Raja di negeri lain tidak berani seperti berani nya TMJ ? Mengapa Sultan yang berpendidikan tinggi yang pernah memegang jawatan Hakim Negara membuat keputusan begitu ? Rakyat perlu tahu ..

      Kalau lah negeri-negeri tersebut kaya seperti negeri Johor ... kerana itu lah rasuah mesti dihapuskan dan kerajaan yang boros mesti di kutuk ..

      Bukan hak rakyat sahaja yang di nafikan tetapi hak Raja, paling tidak pun, di kurangkan.

      Delete
  14. katalah kj sahut cabaran tmj... polis jangan gatal tak beri permit lak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon sebut betul betul

      Polis di AGONG Malaysia

      Jgn sebut

      Polis di machai najip sudah !

      Delete
  15. KJ pondan...huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi pondan tua auww..auww matan menteri kbs yg sdg terjelir jelir lidah mengejar jawatan pm.

      Delete
  16. Terbaek,terbaek bro Perak Man
    Sengaja nak glamour nak jadi trend
    Sukan negara kita dipermain
    Tugas hakiki,dia kelain!

    Orang berkuda dia pun sama
    Sebijik bos nak cari glamer
    Rakyat marah tak mahu terima
    Memang umno sesen tak guna!

    Bro Mali,memanglah betul
    Bawak karung pulang ini si Kitul
    Bosnya penakut bini dah control
    Otak korek isi ke botol!

    Ada hati nak lecture Mahathir
    Zaman Mahathir, hingus berlendir
    Bila besar kehulu kehilir
    Nak jadi PM itu difikir!

    100 juta kemana pergi
    Relaks sungguh ini menteri
    Negara tentu mendapat rugi
    Contoh teladan umno mencuri!

    Apa akhirnya ini orang
    Bila Pakatan cemerlang menang
    Dipekan Rembau dihari siang
    Jual bola golf di tepi padang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Terbaik bro fan tun..

      What you said right on the spot
      Cam tak caya je dia ni lulusan okspot
      Zaman pak mertuanya dulu semua urusan dia nak sibok
      Sekarang berani pulak tun m dia nak jolok..

      Orang macam ni suka menangguk di air keruh
      Demi jawatan pada penyamun menjadi buruh
      Walaupun tahu melecture tun mahathir tu satu perkara yang buduh
      Tapi demi kesetiaan pada penyangak terus berkokok tanpa disuruh..

      Mananya tak rosak negara kita
      Dapat pm dan kabinet dapur sebegini rupa
      Hanya memikirkan diri sendiri, demi kekayaan, nama dan juga harta
      Sedarkah mereka tu semua tanpa sokongan rakyat diaorang tu siapa?..


      Delete
    2. Wang kbs dah masuk karung.
      Kenapa tak buat RCI takut kut kalau2 ICI

      Delete
  17. kalau topik sekitar TMJ, puak jilatjubbojolo akan tekan brek.
    SOP kerajaan klepet mcm ni,apabila panaas..buat2 bodo,dan bagi topik lain naik.
    Cai2 Pejilat bukan tak ada akal, tapi ruang otak dah penuh tahek low.

    Simple saja nukilan NAHI MUNGKAR yg dikemukakan oleh TMJ tu.
    PH dh junjong. Cai2 dan kerajaan klepetaliban takut nak junjong !!!

    Pelahap UMNIBNPIS dh dibutakan oleh acid yg terkandung dlm butir tahek low. Pandangan janji Melayu Islam mereka, dah jadi umpama visi Dajjal bermata satu.
    Tapi cai Jingjilatjubojolo juga tak nmpk bahawa , setiap hari ALLAH makin angkat hijab Mungkar.

    Jing ,ko yolong tanya sat...
    2 kapir dh serah balik brg curi kita tu. 1 Melyu Minang Korbu Islang isteri MO1 tu bila nak serah brg 'kita' tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam dunia negara mana yg biarkan perompak bebas...jho lo kayer free hidup mewah...melayu bangsat kedana tukang bayar hutang 1 mdb sanggop biarkan dan bela prompak cina jho lo...melayu umno paling bodoss dlm dunia...

      Delete
    2. Melayu Islam dh mcm dihangkat sama taraf nazi dan zionist. Hapa dia buat pun, lobai hembushalallah..

      Delete
  18. kini ekonomi lebih teruk dari forex bnm..kali ni bukan guthrie malah felda dijual, tanah bangsa johor dijual, tanah kelantan dijual..kes najib lebih berat dari forex madey..jgn lupa dimana keeling nor yaakob?apakah anwar je sorang sbg saksi? mcm ne dgn lim kit siang? tu yg kj beriya2 suruh 3 stooges ni pencen dari politik..


    KUTU BANGKAI

    monkey2 najib sekarang ni mana pandai politik..kalo dah yg berpegalaman pun bodoh, apalgi dgn pemudanya..mana ts zeti, mana gabenor2 bank negara yg dulu2..dan mana hilang pak lah...atau kj sudah lupa geng tingkat 4..yg penting sekarang adalah menjatuhkan najib isteri rosmah dari jawatan perdana menteri..dakwa dan penjara mereka kat wet land sepang sb bole berkolah kat paya..lagi lama najib jd pm, makin menjerut lehernya on
    BERITA AMAT PENTING

    ReplyDelete
  19. Keldai politik Pakatan Harapan masih menyalak isu 1MDB - mencari kelibat Jho Low ?.

    Singapura gagal menemui jasad Jho Low walaupun segala hartanya telah 'disita' ??

    FBI juga tidak mampu menemui Jho Low walaupun ia berkuasa mencari kelibat Osama Ben Laden, Saddam Hussein serta seluruh 'musuh' nya. Mungkin sahaja Jho Low adalah sahabat FBI.

    atau Najib Tun Razak terlalu hebat dan berkuasa maka Jho Low Low menyorok di sebalik bayang-bayang Najib Tun Razak.

    Mahathir Mohamad juga sedang berpusing-pusing mencari Jho Low ? sebaliknya ia hanya menjumpai jasad Anwar Ibrahim di sebalik tirai besi.

    keldai' politik Pakatan Harapan sudah menjumpai Jho Low ??.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat


    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah sombongnya ia dengan masa.

      Teringat pulak kisah umat-umat dahulukala apabila diberi peringatan oleh Rasul masing-masing mereka menyombong diri dan berkata 'datangkanlah siksa dari Allah sekiranya kamu orang yang benar'.

      Para Rasul itu berulangkali menjawab "kalau dah tiba masa yang kamu minta cepatkan itu maka tidak berguna lagilah peringatan yang kami berikan".

      Kini orang-orang yang sombong itu mengulangi lagi perbuatan menjadikan masa sebagai faktor utk menunjukkan kesombongan dan terus mendakwa mereka di pihak yang benar. (Anehnya bila diajak berdoa untuk cepatkan kebenaran mereka juga lari tercirit sambil menutup dubur dan berlagak seolah-olah tidak tercirit padahal baunya innalillah'.

      Merkea juga terlupa bahawa apabila tempoh menyombong itu benar-benar tamat mereka takkan mampu lagi untuk menahan mahupun melarikan diri dari ketentuan yang Allah tetapkan.

      Sungguh orang-orang yang lalai lagi sombong tidak pernah mengambil iktibar dari sejarah kemusnahan orang-orang yang sombong dan akhirnya mereka sendiri menjadi sebahagian dari sejarah sedemikian bagi orang-orang selepas mereka.

      Salam ya salam.

      Delete
    2. .
      .

      Kalau begitu susah cari Jho Low seperti Saddam dan Osama bermakna Jho Low berada di dalam negara.

      Jho Low kini hidup dalam pelarian. Yang seperti ejen keliru kerana mempunyai identiti yang lain.

      Jho Low pula disebut mempunyai dua nama dan memiliki dua paspot. Apa kata Ketua Pengarah Immigresen ?

      Jho Low tak perlu perbaharui paspot seperti rakyat lain ?

      Semua petunjuk menunjukkan Najib melindungi Jho Low dan anon tertipu kerana mempertahankan Najib yang 'menjaga' Cina Jho Low.

      Delete
    3. Ketua pengarah imigresen terpaksalah tutup mulut.!!!!

      Delete
    4. Nak tangkap Low Taek Jho senang je . Batalkan passport dia .

      Tapi bolihkah Zahid Komedi arahkan bagitu ? Jawapannya adalah tidak akan berlaku selgi Najib duduk di takhta .

      Mereka tau , tertangkapnya Taek Jho , Najib akan cepat tumbang .

      Satu lagi caranya untuk menangkap Taek Jho adalah dengan PDRM mengeluarkan " red alert" keatas dia melalui Interpol . Ini juga tidak mungkin terjadi selagi najib duduk di takhta .

      So , the conclusion and the best solution is to hell with Najib .

      Delete
  20. Kelihatan keldai politik Pakatan PH terlalu berang ketika parti cauvinist bakal terhukum akibat permainan TOKONG demi menyelamatkan dinasti Lim Kit Siang dengan memutar belit keputusan pemilihan CEC.

    anehnya keldai' politik PH yg wajahnya Melayu, lidahnya Melayu melihat kisah TOKONG menyeleweng CEC nya sendiri sebagai sabotaj dari ROS - sungguh iri hati aku melihat 'kesetiaan' keldai politik Pakatan Harapan.

    sahabat ku John Doe 'membela' TOKONG dengan menyatakan pemilihan UMNO yg di tunda, lebih buruk dari penyelewengan TOKONG untuk terus menguasai parti Cauvinist ??.

    semakin hampir PRU ke-14, kelihatan semakin tepu akal para keldai politik Pakatan Harapan. si bodoh dan si jahil terus mengejar janji si bijak.

    Salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana jawabnya?

      Sudah ternyata Bijan lebih dahsyat dari tokong sehinggakan pembela Bijan yang menyerang tokong tergamam untuk menjawab aobial ditunjukkan Bijan lebih dahsyat dari Tokong.

      Seperti gagak yang memanggil keldai hitam padahal sang gagak jauh lebih hitam, hitam semuanya, dan hitam luar dan dalam.

      Delete
    2. Melayu umno ni falsafah diorg cukup mudah, biar hidup melarat,merempat,miskin,ditipu hidup2,dikeji negara orang, .. TAPI MESTI HIDUP MATI DALAM UMNO...masyaallah

      Delete
    3. .
      .

      Zahid kata tak sampai haramkan DAP atau tidak boleh guna logo Roket.

      Samada LKS telah memutar belit keputusan Pemilihan, pokoknya mengapa Sebelum ini ROS terima tanpa bantahan dan tiba—tiba bila terdedah untuk tidak benarkan DAP guna logo atau kemungkinan di haramkan di arah buat Pemilihan semula.

      Tidak ada sebarang aduan mengenai pemilihan yang ke dua.

      Itu hal Cina kafir. Tapi yang PAS semua nya pemimpin nya Islam berserban main cai semasa pemilihan.. Lagi teruk!

      Kenapa Zahid tak BIARKAN DAP di haramkan?

      Delete
  21. KJ ini dlm percakapan mmg bijak dan petah
    Cuma dia jenis tenang tidak mudah melatah
    Tak spt cai yg berfikiran mcm budak mentah
    Dia tahu adat dan akibat, kalu Raja dibantah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri Belia pengampu & enjoy Sakan

      Delete
    2. Melayu umno ni falsafah diorg cukup mudah, biar hidup melarat,merempat,miskin,ditipu hidup2,dikeji negara orang, .. TAPI MESTI HIDUP MATI DALAM UMNO...masyaallah

      Delete
    3. KJ ini dlm percakapan mmg paling bodoh dikalangan menteri dan lembab.duit hilang berjuta pun tak tahu. dia jenis merayu dedak bijan jgk. tidak mudah lupa dedak yang diberi walau tahu ianya salah
      Tak spt cai yg berfikiran mcm budak mentah. Siang malam membuat pantun lawak.
      Dia tahu adat dan akibat, kalu melawan bijan.jadi dilahapnya lah dedak seguni

      Pantun mangkok ayun Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. .
      .


      KJ jenis tenang tidak mudah melawan..

      Beberapa kali Rafizi dedahkan kesalahan Najib termasuk isu pengunaan dana awam untuk beli Edra tapi KJ tetap tenang dan tidak melawan bermakna KJ juga bersetuju dengan Rafizi lah

      Delete
    5. Rafizi dah berkali kalah saman fitnah. Tak payahlah sebut nama dia. Dah tak ada credibility.

      Delete
    6. Apa kamu ingat KJ tu credible sangat ke ??

      Selama menjadi Menteri , apa benda yang di buatnya . Maenghabiskan duit rakyat aje . KJ ni hanyalah manusia ultra hipokrit .

      Perhatikan , jika ada athlete yang Berjaya , terlompat lompatlah dia macam geng geng dia yang banyak di atas pokok pokok di Rembau .

      Tolong nyatakan , acara sukan apa yang di majukan olih KJ ?? Ohh ya , terlupa saya ... KJ telah mempromosikan sukan kayuhan basikal satu Malaysia dengan hadiah 50 ringgit kepada pemenang .

      Benawe punya menteri , penyonglap duit juta juta !!!!

      Delete
    7. Nurul.izah fah menang kes fitnah NFC

      Rafizi juga akan menang bila.bicara di m. Rayuan


      Alahai ..akak ijat lembu.. Bila kes suami nak bicara

      Delete
  22. Bila orang rembau marah pasal 1mdb dan cuci kj dan cakap nak tolak bn lepas ni, korang tahu apa kj buat?

    Hanya menangis!

    Jadi dah boleh agak keupayaan dia.

    ReplyDelete
  23. KJ jenis relax, cool & tak sukan buat gempar
    Dia tau, tidak guna nak dekati singa yg lapar
    Bukan mcm Madey yang mulut bisa celupar
    Dgn bapak TMJ dia nyaris makan penampar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ jenis bodoh, dan bodoh ,dan bodoh & menteri sukan bodoh teramat bodoh
      Dia tau, tidak guna nak lawan dah...dia bakal masuk mulut singa lapar
      Bukan mcm bijan yang mulut bisa berbau dedak meneran neran.masih nak cuba lari.kejora nanti aku upah orang tampar bapak kau

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh dedakman

      Delete
    2. Cool konon. Baru kena gempak dgn orang kampung dah mendayu menangis. Pigidah.

      Delete
    3. sorang ahli polo, sorang lead singer shalala
      elok benarla tu
      parti tunggang terbalik
      parti tupperware
      parti hari jadi

      Delete
    4. Anon 13;27 .
      Apa kau ingat KJ tu relax ???

      Memang Nampak relax sebab dia tu bengap . Kalau tak bengap , tak kena penampar bapak mertua ..

      Delete
  24. KJ ini jenis pemimpin yg matang dan tenang
    Dia tak kisah sangat, bab siapa nak menang
    Bertindak mcm dlm tepong menariik benang
    Sebab itu dia pegang KBS, belia rasa senang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ ini jenis pemimpin muda dan masih mentah .patutnya dia amik kisah bab sape menang kalah,
      Dia nak try tgok klu bijan jatuh boleh tak dia nak masuk ph.
      Sebab itu dia pegang KBS, sebab masih mentah dan hijau.

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Reply

      Delete
    2. Dah tau menteri ni bebal masih dok puji. Yang beri pujian tu paling bodoh drpa KJ sebenarnya sebab memuji orang menipunya


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  25. Sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang berkaitan dengan Pemuda Pakatan Harapan hari ini memfailkan saman terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

    Selain Najib, NGO Gerakan Anak Muda Tolak Najib (GANT1) itu turut menamakan kerajaan Malaysia dan firma pelaburan negara, 1MDB sebagai defendan.

    Menurut peguam yang mewakili NGO berkenaan, Haniff Khatri, saman itu diwakili oleh 10 orang plaintif adalah saman sivil yang bertujuan untuk memaksa kerajaan membuat pengisytiharan serta mendedahkan akaun yang digunakan bagi membayar International Petroleum Investment Co (IPIC).

    Antara individu yang dinamakan sebagai plaintif ialah Timbalan Ketua Pemuda Parti Amanah Negara (AMANAH) Faiz Fadzil, wakil ARMADA Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Mahathir Mohd Rais serta wakil DAPSY, Howard Lee.

    "Ini adalah tindakan saman sivil. Dari segi undang-undang tindakan ini ialah tindakan berkumpulan di mana 10 orang yang dinamakan plaintif itu bukan sahaja mewakili nama yang tersenarai tetapi untuk rakyat Malaysia.

    "Kita mahu pengisytiharan serta pendedahan akaun yang telah dibuat pembayaran (kepada IPIC)," katanya pada sidang media di lobi Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

    Saman itu difailkan susulan penyerahan surat tuntutan kepada Najib yang dibuat pada Mei lalu.

    Dalam tuntutan berkenaan, GANT1 menggesa penjelasan mengenai 1MDB dan urusannya dengan IPIC.

    Surat tuntutan sebelum ini turut menuntut penjelasan mengenai apakah undang-undang yang telah atau akan diambil terhadap IPIC bagi mendapatkan semula AS$3.5 bilion (RM15.5 bilion) yang dibayar 1MDB kepada Aabar Investments PJS Ltd.

    Sementara itu, Faiz selaku teraju GANT1 berkata, antara perkara lain yang dituntut mereka dalam saman itu ialah untuk memohon segala wang yang telah dibayar atau akan dibayar kepada IPIC dikembalikan.

    Malah, mereka turut memohon perintah injuksi daripada mahkamah agar tiada sebarang pembayaran dibuat.

    "Kita minta antara lain ialah memohon deklarasi penyelesaian antara IPIC dan 1MDB, kita juga mohon segala wang yang telah dibayar atau akan dibayar dikembalikan.

    "Kita juga mohon perintah injuksi supaya tiada apa-apa bayaran dibuat sehingga keputusan akhir serta mohon dedahkan akaun yang menyelesaikan isu IPIC ini.

    "Kita nak tahu dari mana dapat wang untuk bayar IPIC ini. Kita memerlukan perintah ini untuk rakyat tahu perbelanjaan wang negara secara telus dan bersih," kata Faiz.

    1MDB dan IPIC telah mencapai proses timbang tara yang dimulakan IPIC pada 2016.

    IPIC telah memulakan tuntutan terhadap 1MDB di Mahkamah Timbangtara Antarabangsa di London pada 2016, dengan meminta AS$6.5 bilion daripada syarikat pelaburan negara itu kerana gagal memenuhi tanggungjawabnya kepada IPIC.

    Pada April tahun ini, IPIC dilaporkan berkata 1MDB dan MOF Inc telah bersetuju membayar AS$1.2 bilion dan juga memikul tanggungjawab terhadap dua bon yang sebelum ini dijamin oleh IPIC bernilai AS$ 4.8 bilion

    Di bawah penyelesaian itu, 1MDB dan IPIC juga memasuki perbincangan mengenai dana 1MDB yang telah dibayar kepada entiti tertentu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit bon hilang disapu jebon secara berjemaah.. ini sebahagian dari usd 7 billion yg dilaporkan PAC hilang tak dapat dikesan......

      Delete
    2. Mana butang baju aku mah?
      Mana barang curi tu mah?
      2 Kapir pun bagi balik, mah?
      Mana piee 9.5J mah?
      Ko makan tagek low mah?
      Cai Jingjilatjubbojibby ko makan tahek ko mah?
      Kesian depa mah...
      Mana Jho Low mah?
      Tak lama dah mah...
      Nukilan NAHI MUNGKAR TMJ ko tak junjong mah..
      Mana butang pink aku mah...

      Delete
    3. Kitar semula isu yg dah dijawab berkali. Bacalah artikel dlm link dibawah ini. Gantilah kejahilan dgn ilmu.
      http://limsiansee.blogspot.co.za/2017/05/1mdb-is-rm60b-enough-to-pay-for-rm417b.html?m=1

      Delete
    4. .
      .

      Mr J

      Mana J Low ?

      Jika mahkamah dengar kes tersebut sudah tentu J Low akan di sapina.

      Menteri Dalam Negeri akan arahkan Ketua Pengarah Immigresen tidak memperbaharui paspot J Loh. Sekiranya J Low ingin berbuat demikian J Low perlu berjumpa sendiri dengan Ketua Pengarah.

      Walaupun di kitar semula banyak poin baru lagi pun skandal 1MDB tidak tamat atau di tutup lagi.

      Mr J betul-betul ikhlas lah pertahankan J Low. Tabik sama Lu..

      Delete
    5. Mr J .

      Surprise , surprise .... kamu masih lagi berkiblatkan manusia kafir harbi . Limsiansee nama di beri . Katanya dia guna nama samaran , seorang ahli korporat serta tidak berpihak mana mana parti .

      Tapi tahukah kamu , si halimunan ini adalah editor akhbar The Star tajaan MCA .

      Saya pernah mencabar beliau beberapa kali dalam kes skandal 1MDB . Tapi limsiansee ni tak berani menonjolkan diri .

      Delete
    6. Jho low ibarat ketua mafia cartel dadah..

      Susah nak tangkap

      Semua ahli.politik dia pegang kecuali rafizi

      Hebat ketua cartel ni.. Interpol Asia pun dia suap dgn berlian

      Delete
  26. Keldai politik Pakatan Harapan menyalak agar dihapuskan rasuah demi Menyelamat Malaysia, lalu tertangkap sebahagian dari tuan-tuannya akibat perbuatan rasuah.

    Keldai politik Pakatan Harapan dibuai janji setinggi langit segala macam laba dan keuntungan, kemudian ia melihat dan mendengar kehebatan tuan-tuannya yang leka mengumpul kekayaan.

    Keldai politik Pakatan Harapan menyalak
    pada segala macam kemungkaran, akhirnya ia lupa pada kemungkaran yang disemai oleh tuan-tuannya.

    demikianlah setiap kali para Keldai' Politik Pakatan Harapan berjalan ia tidak melihat jejak dan najis yang ditinggalkan.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjilst tegar jubo cina prompak jho lo...merapo...

      Delete
    2. Keldai politik bijan dan semah menyalak agar jangan pecaya PH demi Menyelamat Malaysia, lalu terbocor lah satu rahsia yang bijan dan semah je tahu duit masuk akaun dia 2.6b.

      Keldai politik bijan dibuai janji setinggi langit segala habuan untuk melayu taksub umno. kemudian bijan melihat dan dia rasa melayu taksub ni bodoh belake lalu terus bijan mengumpul kekayaan. Enjoy kesana kemari bersama semah.

      Keldai politik bijan menyalak
      pada segala macam kemungkaran yang dia buat kononya fitnah barat, akhirnya ia lupa pada kemungkaran yang disemai oleh dia sendiri bakal memupuskan terus nama panglima bugis di pru kali ini

      demikianlah setiap kali para Keldai' Politik bijan berjalan ia tidak melihat jejak dan najis yang ditinggalkan bijan berterabur di seluruh dunia..

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka anak haram semah lepas main tepi jamban 48tahun dulu

      Delete
    3. dari penulisan cai 1520, boleh nampak, dia ni dpt makan terlebih sukatan tahek low berbanding koncing lobai brahmin.
      Tapi nak tanya dia elok2 ni.
      Mana junjong kerajaan klwpetaliban keatas nukilan NAHI MUNGKAR TMJ tu?
      Jgn tak junjong, nanti Rakyat Johor terajang kerajaan klepeto akeristokarat sheriff syurga lobai brahmin.
      Jangan kata tak kasi warning niii..

      Delete
  27. Masih cuba nak spin jgk si kutuk ni

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  28. Keldai politik bijan dan semah menyalak agar jangan pecaya PH demi Menyelamat Malaysia, lalu terbocor lah satu rahsia yang bijan dan semah je tahu duit masuk akaun dia 2.6b.

    Keldai politik bijan dibuai janji setinggi langit segala habuan untuk melayu taksub umno. kemudian bijan melihat dan dia rasa melayu taksub ni bodoh belake lalu terus bijan mengumpul kekayaan. Enjoy kesana kemari bersama semah.

    Keldai politik bijan menyalak
    pada segala macam kemungkaran yang dia buat kononya fitnah barat, akhirnya ia lupa pada kemungkaran yang disemai oleh dia sendiri bakal memupuskan terus nama panglima bugis di pru kali ini

    demikianlah setiap kali para Keldai' Politik bijan berjalan ia tidak melihat jejak dan najis yang ditinggalkan bijan berterabur di seluruh dunia..

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka anak haram semah lepas main tepi jamban 48tahun dulu

    ReplyDelete
  29. Isu RCI Forex, kain Madey udah nak kena selak
    Lihatkan gelagat cai anjing, sangat nak tergelak
    1MDB tak boleh makan, KJ pula depa tempelak
    Biarkan anjing-anjiing Madey ini terus menyalak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng k9 @ samsung a9 dah menyalak,,,semah dah bg arahan

      Delete
  30. KJ petah bijak hebat lulusan Oxford University
    Dia halang Boboi naik, Matdey jadi sangat anti
    Lambat atau cepat dia akan jadi PM pengganti
    Makin meroyan le nanti generasi Matdey kutty

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
  31. Unknown Musibat nak tunjuk handal
    Bro John Doe dia nak bedal
    Dia ingat power, macam kereta kebal
    Tapi capcai tayar tertanggal!

    Setiap saat tokong dilaung
    Musibat ada rahsia nak bohong
    Datuknya dulu bernama Ah Kong
    Atoknyalah mengajar kelentong!

    Itu sebab tokong, Musibat suka
    Sebut selalu takkannya lupa
    Bro John dimasjid, berwirid leka
    Musibat ditokong memasang pelita!

    Musibat ada, bos yang teruk
    Tokong China komunis dia dah jenguk
    Berkiblat ke China, komunis dipeluk
    Nama baru Ah Gor,katanya elok!

    Tokong,tokong dimana kau tokong
    Sami kau disini kerap melolong
    Di blog Budin dia pembohong
    Spesis si Bijan suka kelentong!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tun - sudikah kau membuatkan pantun memuja kehebatan dan kelebihan TOKONG n sekutunya ?

      doktrin menjaja keburukan lawan hanya memanjangkan lidah'mu. ia tidak berkesan untuk menarik sokongan dalam bentuk undi pada TOKONG serta Pakatan Harapan.

      dari keseluruhan PRK yang telah diadakan lebih 80 peratus kemenangan memihak kepada UMNO dan Barisan Nasional. malah pada PRN Sarawak, tuan-tuan kamu terlalu mabuk dengan hawa nafsu dan berkhianat sesama sendiri - hasilnya sangat manis apabila mereka ditelanjangkan sepenuhnya

      mensucikan TOKONG tidak boleh diusahakan dengan mengotorkan pihak lawan (ROS).

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Usahlah pegi jauh untuk dikenangkan
      Aminkan doa bro john doe pun unknown belum tunaikan
      Apatah lagi bila diajak bersumpah demi kebenaran
      Terus sahaja diberinya beribu alasan..

      Cerita agama dijadikan modal
      Benda yang haram dia nak halal
      Sedar tak dirinya sendiri keldai politik pemimpin yang bebal
      Suluhlah diri tu sebelum menyibuk orang lain punya hal..

      Bercakap agama nampak hebat
      Tapi masih menyokong pemimpin kleptokrat
      Dah tentu otak tak pakai dibiar berkarat
      Janganlah menjadi golongan muflis diakhirat..


      Delete
    3. Perak Man - bagaimana pula kisah penyelewengan TOKONG agar dinasti Lim Kit Siang kekal menguasai parti Cauvinist ?.

      selama 51 tahun TOKONG berkuasa melalui proses pemilihan yg adil ?.

      apakah kamu tidak diberikan akal supaya berfikir ?.

      bagaimana pula kisah perebutan jawatan dan kuasa di dalam pemilihan parti puak yang taasub pada seorang peliwat tegar ?. adegan berbaling kerusi masih segar dalam ingatan.

      bukan satu rahsia bagaimana kem Azmin Ali menikam kem Wan Azizah di dalam episod langkah Kajang yang akhirnya mengorbankan Khalid Ibrahim. masih mahu berkokok ibarat ayam jantan teruna ?

      apa lagi modal para keldai politik Pakatan Harapan selepas berakhirnya PRU ke-14 jika masih kekal sebagai pembangkang ?.

      akan menyalak kamu dengan alasan dan tuduhan Evergreen laksana lagu raya yang didendangkan setiap kali lebaran ?.

      1) SPR tak adil
      2) pengundi hantu
      3) 40k Bangla
      5) black out
      6) undi pos

      sejujurnya aku terhibur melihat para Keldai' Politik Pakatan PH masih menari dan terus menari.

      Salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    4. Terima kasih bros Fan Tun dan Perak Man.

      Nampaknya unknown sahabat masih gagal untuk menjawab fakta bahawa Bijan lagi dahsyat drpd Tokong. Bijan telah menangguhkan pemilihan UMNO, kemudian memecat Timbalannya dan bbrp orang lain yang mempersoalkan pengkhianatannya.

      Bijan tahu kalau Yidin tak dipecat dan Yidin putuskan untuk melanggar Bijan maka Bijan akan terkelepek.

      Hari ini Yidin telah bermufaraqah daripada jemaah yang menyamun dan berkhianat disebabkan ia tidak lagi boleh diselamatkan.

      ngguh tebak muka si gagak hitam ini yang begitu peka dengan kisah Tokong.

      Maka saya ulangi di sini :-

      Ibarat gagak yang memanggil keldai hitam padahal sang gagak jauh lebih hitam, hitam semuanya, dan hitam luar dan dalam.

      Salam ya salam.
      Ikhlas tanpa dedak.
      John Doe

      Delete
    5. Kenapa caiiii umno kerap memainkan isu cina vs melayu apabila berhujan tentang kejujuran,pembagunan negara,ciri kepimpinan melayu islam,masa depan negara,integriti pemimpin???...

      klau di lihat mrj ,kejora,mat sgpork,unknown sahabat dan caiiiii yang lain semua pusing2 mana pun balik ke cina vs melayu.

      Mmg ade arahan ke untuk guna isu perkauman@agama utuk berhujah kat sini??

      Delete
    6. Para sahabat semua , saya panjangkan coretan bekas jornalis En. Mustafa Kamil :

      " For jounalists during my time , Tun Dr. Mahathir is one we termed as one who will always give ' good copies'. It means those who cover him will almost always end up with at least a page lead.

      When I covered his successor , Tun Abdullah , half of the time I had difficulty in starting to write the stories. At times , I thought even Abdullah himself did not understand what he was talking about .

      And covering Najib , well I had to lie a lot and I didn't like that . So I left the profession ."

      So , kepada pencacai pencacai Najib , perlukah kita mencari ikhtibar lain selain menamatkan rejim Najib yang penuh dengan penipuan ??

      Delete
  32. Admin Budin pukiimak hidup atas kerja keji cela
    Bikin dakyah kerana dedak darii Matdey Kerala
    Kempen bermodalkan 1MDB kantoi, KJ dia tala
    Fitnah udah tak jalan, mengadu domba ler pula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. TMJ yh tala KJ, sah bersuloh toslait 16 batteri tu. Ko buat malu diri ko sendiri tuu. Kesian nak ko teran ko keluar terok2. Perosak bumi la ko ni.
      Mana junjong NAHI MUNGKAR spt nukilan TMJ tu. Ko tak Junjong takut pecah kepala tak tertanggung kan?
      Alololo kecian bucuk2 tahek low 1603 ni. Hihi kaka

      Delete
    2. Kojola pukimak hidup atas kerja keji cela
      Bikin carut kerana dedak dalam kepala
      Kes 1MDB kantoi, pakatuns dia tala
      Kena langgar lori kat jalan, nanti tak berkubur pula

      Delete
  33. Mana dia dah hilang Othaman ifrit dajal puaka
    Udah tak ada lagi kelentong aota dia nak reka
    Dulu Nuat dipanggil Dajal, kinii dah mula suka
    Kena batang Nuat, mampos ler ini tua bangka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia dah hilang cai bijan ifrit dajal puaka
      Udah tak ada lagi pantun lucah nak reka
      Kojola dan mat singapork Dajal, negro afrika juga suka
      Kena batang besar, mampos le nak berak,pungkok sudah luka

      Delete
  34. Besarnya kemaluan..dan kesipuan

    ReplyDelete
  35. Mmg tak guna Budin cai Madey kepala dongga
    Habis bab 1MDB, KJ dan TMJ cuba nak dilaga
    Asal je dapat dedak dosa pahala tak jadi harga
    Mampos nanti admin pelesit ini tak bau syorga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa laga? TMJ dh bagibola gantung tu. Tak reti pokitik lah puak cau2 jingjilatjubbojibby 1621 ni.Kang tarek balik A9 baru tau

      Delete
    2. Mmg tak guna kojola cai kepala butuh dongga
      Sokong pengklepet 1MDB,rakyat cuba nak dilaga
      Asal je dapat dedak jho low dosa pahala tak jadi harga
      Mampos nanti kojola pelesit ini dalam neraka menjadi warga

      Delete
  36. KJ bukan sahaja bijak petah tapi segak tampan
    Pandai dia pelihara adat budaya & adab sopan
    Cai Budin nak adu domba, KJ & TMJ berdepan
    Tapi KJ cerdik takkan makan dia punya umpan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe tetap jgk nak spin...masyallah

      Delete
    2. Tak guna KJ rupa macam hindustan
      Pandai mengampu dan songlap mencari makan
      Bukan ke Kojola dulu cai KJ waktu dulukan
      Sekarang menonggeng plak dia untuk si bijan

      Delete
    3. Dulu2 citer la..mati2 ingat kj ni la antara lapisan pemimpin muda yg akan merubah sikap pemimpin tua umno dari dalam.sebagai penganti DSAI yang telah di ketepikan.dgn sikap lantang bersuara bak pahlwan rembau.

      Last2 bila dijolok sedulang dedak terus diam membisu pulak..dah tu jadi lagi bodoh daripada golongan tua taksub umno yang lain. Mmg betul kata tun m. Asal diberi jawatan dan pangkat tak seberapa terus "melayu jadi mudah lupa"

      Berkali2 dah tmj luku kepala dia...tetap buat tak paham si kj ni...takpe2 tunggu la pru ni aku tolak umno

      Delete
    4. Eisey malas nak berkato kato , tapai itulah posan orang tuo tuo ...

      Rombau so Rombau nyo , pokong sado alah nyo !

      # No heart feeling to my Rembau buddies #

      Delete
  37. ok tak mau makan umpan la pulak. Byk ko punya tiang yer?
    Ok,yg bab junjong senarai nukilan NAHI MUNGKAR TMJ tu mcm mana pulak?
    Tiang warna apa ko nak guna kali ni?
    Mana butang batu pink akuuu, 1629 maaah?
    Ko mmg beranak kembar ko tiang YNB ekk ?

    ReplyDelete
  38. Terus berkumandang, fitnah Dajjal punya siaran
    Selain Madey DAP juga turut sumbang bayaran
    Maka apa lagi, anjing-anjing terus le berkeliaran
    Melahap dedak ler anjing2 haprak yg kebuluran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko sedang susah hati yek...hari ni ko dah jilat jubok jho lo?..

      Delete
    2. Terus berkumandang, fitnah kojola Dajjal punya siaran
      Selain bijan apco juga turut sumbang bayaran
      Maka apa lagi, babi babi terus le berkeliaran
      Melahap dedak ler babi jho low yg kebuluran

      Delete
    3. 1710,

      ko nak repeat soalan nukilan TMJ tu dlm tulisan jawi kah,? Nmpknya ko tak faham rumi. Jawi boleh? Ko Melayu Iselang kah nak?

      Delete
    4. Caiiii tahap taik ni..tunggu bijan mati dalam penjara sgai buloh baru dia nk paham..seperti anjing menunggu tulang yang diberi tuannya gaya cai kejora ni.

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Delete
    5. Terus berkumandang, fitnah Dajjal punya siaran tv3
      Selain bijan low taik juga turut sumbang bayaran
      Maka apa lagi, anjing-anjing seperti kejora dan anak isterinya terus le berkeliaran,menyelongkar dedak di jalan neraka.
      Melahap dedak ler anjing2 haprak yg kebuluran seperti kejora dan keluarganya akibat memakan dedak si bijan durjana

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Delete
  39. Report: 1MDB-linked ex-banker to plead guilty to money-laundering
    FMT Reporters
    ShareTweetPinMail
    Yeo-Jiawei-1mdb-bandar-malaysia-1KUALA LUMPUR: Ex-BSI wealth planner Yeo Jiawei is expected to plead guilty in a Singapore court tomorrow to money-laundering charges related to 1MDB, according to Edgemarkets.

    Last December, a Singapore court sentenced Yeo, 34, to 30 months’ jail on four counts of witness tampering and trying to hamper investigations related to 1MDB transactions.

    Edgemarkets reported that it was not clear whether the appeal of Yeo against his conviction and sentencing, scheduled for August 5, would continue if he pleads guilty to money-laundering tomorrow.

    Channel News Asia had reported, at the conclusion of the earlier trial, that Yeo faced seven other charges for money laundering, cheating and forgery and that the charges would be filed in 2017.

    The money-laundering charge is the heftiest of the charges that have been levied against any banker in Singapore as a result of the 1MDB fiasco.


    During the trial, prosecutors had described Yeo as a central figure in a complex web of cross-border fund flows involving money allegedly siphoned from 1MDB.

    Yeo received the stiffest sentence out of the five 1MDB-related convictions in Singapore so far.

    Prosecutors had presented evidence showing Yeo’s close ties to Low, including that he had accumulated a net worth of S$23.9 million in the 15 months after he left BSI to work for Low in June 2014.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penguasa di malaysia pekakkan telinga dan butakan mata...singapork dah mulakan pendakwaan keatas konco jho lo...jho lo masih dlm siasatan...

      Delete
    2. Alamak,!! Kacang Yeo ni kanan Sibabi Low gemuk tu. Plead guilty , mesti berserta pkea bargain dicount hukum. Discount mcm mana tu?
      Cai2 Nelayu Islam sj yg diam lagi, Tp mcm tak lana daaah.
      Allah makin singkap hijab mungkar.
      Moga pelahap tahek low dan koncin kobai sheriff brahmin syurga sempat tobat. Ikhlas ni.

      Delete
  40. Tokong sinonim dengan Cina
    Tempat untuk amalan dia
    Begitu juga Melayu,India
    Masing masing ada agama..

    Islam melarang mencuri membohong
    Agama lain pun, cela tak sanjung
    Tapi di Malaysia pencuri disokong
    Mengaku Islam,Melayu yang bengong!

    Sejak merdeka dah hidup sama
    Ini negara pelbagai bangsa
    Sebab Melayu teraju negara
    Boleh berbuat apa saja?

    Kita dikata mensuci tokong
    Sebab umno kita tak sokong
    Pemimpin songlap kuat berbohong
    Unknown Musibat Cuba nak kelentong!

    Nanti bukti dia pun mintak
    Konon Bijan suci melepak
    Dibawah tempurung dialah katak
    Diberi dedak dia melantak!

    Konon Islam wajib di sokong
    Mesti,wajib menghina tokong
    Pemimpin Islam Kong kalikong
    Mesti taat,dijilat punggong?

    Agama dia,agama dia
    Kita Islam urusan kita
    Ada tokong, ada berhala
    Iman yang kuat,nak takut apa??

    Berhentilah Musibat menipu diri
    Agama Islam tegak berdiri
    Kalau yg murtad,tanyalah menteri
    Sibuk songlap bagi kat isteri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Memang tepat apa yang bro fan tun katakan
      Kenapa acapkali isu tokong unknown sebutkan
      Katanya tidak boleh sesuatu kotoran itu disucikan
      Dengan mengotorkan pihak yang dilawan..

      Tapi yang anehnya untuk dia boleh pula diguna
      Nampak sangat ini orang ada yang tak kena
      Selain dari sifatnya yang suka menghina
      Pada diri sendiri hukum pula tak mahu dilaksana..

      Unknown, menang kalah adat bertanding
      Perkara yang tak nampak lagi, jangan kau runsing
      Pada kami semua, menentang kemungkaran itulah yang penting
      Dengan izin Allah jualah BN akan terguling..





      Delete
    2. Peerhhhh...tepat kat dahi kejora ni kena..tapi malangnya dedak dah meresap pada tubuh kotor caiii itu.dah tersemat kat hati dia biar umno bijan berkuasa sampai kiamat.kalu menjawab lagi mmg sah la...dedak gred A dah disuap bijan kat dia ni

      Delete
    3. Isu tokong ni memang mainan mulut pemimpin melayu umno sejak dulu kala.itu la dimodalkan ke pelusuk kampung2 dan felda di pendalaman

      Delete
    4. Baca link dibawah. Janganlah pantun dlm kepompong Budin sahaja. Tambahlah perspektif..
      http://www.malaysiaoutlook.com/forget-saving-malaysia-just-save-your-own-skin-kit-siang-told/

      Delete
    5. Mr j yg dok bawak kain semah badak..kes 1mdb satu dunia dah tahu..kiki..takut kena c4 ke

      Delete
    6. Saya pun Cari makan biasa la...jangan la hentam kaw2 sangat.Nak keje bosor blajar tak tinggi.slow sikit la hentam tu.saje tunggu sini nt lari tak dapat payment plak.

      Yang benar MRJ

      Delete
  41. Terima kasih lah anon 1715 tolong cnp kan laporan atas tu kat sini. Tapi cai2 bijan n walunta tu tak kan percaya punya, tu suma fitnah utk menjatuhkan khalifah bijah pilihan Allah kpd mesia katanya. Innalillahiwainnalillahirajiun.

    ReplyDelete
  42. Dijadikan terasa indah dalam pandangan manusia cinta terhadap apa yang diinginkan, berupa perempuan-perempuan, anak-anak, harta benda yang bertumpuk dalam bentuk emas dan perak, kuda pilihan, hewan ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allâh-lah tempat kembali yang baik. [Ali ‘Imrân/3:14].


    waspadalah-terhadap-fitnah-dunia-dan-fitnah-wanita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waspadalah terhadap perempuan yg nyopping berlian dan handbag berjuta

      Delete
  43. Hendaklah seorang Muslim benar-benar waspada terhadap fitnah dunia. Dunia ini indah dan manis, maka jangan sekali-kali seorang Muslim tertipu dengannya, karena kehidupan dunia adalah kehidupan yang menipu. Allâh Azza wa Jalla berfirman :

    وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ

    … Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya. [Ali ‘Imrân/3:185].

    Allâh Azza wa Jalla juga berfirman :

    إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلَا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ

    …Sungguh, janji Allâh pasti benar, maka janganlah sekali-kali kamu terpedaya oleh kehidupan dunia, dan jangan sampai kamu terpedaya oleh penipu dalam (menaati) Allâh. [Luqmân/31:33].
    Hendaklah seorang Muslim benar-benar waspada terhadap fitnah dunia. Dunia ini indah dan manis, maka jangan sekali-kali seorang Muslim tertipu dengannya, karena kehidupan dunia adalah kehidupan yang menipu. Allâh Azza wa Jalla berfirman :

    وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ

    … Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya. [Ali ‘Imrân/3:185].

    Allâh Azza wa Jalla juga berfirman :

    إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلَا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ

    …Sungguh, janji Allâh pasti benar, maka janganlah sekali-kali kamu terpedaya oleh kehidupan dunia, dan jangan sampai kamu terpedaya oleh penipu dalam (menaati) Allâh. [Luqmân/31:33].



    ReplyDelete
    Replies
    1. waspadalh kepada perompak wang rakyat..ini bukan cobaan

      Delete
    2. dan taik judi forex

      Delete
    3. 2114, dah lupa abng bijan siap guna C4 dan tong simen..duit rakyat kata derma arab..kikiki..orang amneo mcm 2009..bolehle kena bodoh..oppss geng K9

      Delete
    4. Kami guna kereta meriam...14 org sekali syahid...
      Ingat mamali... Ingat meriam

      Delete
  44. FUYOOOOOOINNNKKKKK.. OOINKKKK..

    DARI LANGKAH KAJANG KE SG BULOH KAYANGAN
    MURAH TAMBANG JIMAT MASA GUNA MRT
    JIJAH BOLE LA NYALA LILIN SPANJANG JALAN
    NNPK BN TAK KEJAM BARUA ZIARAH ALJUBOORI

    kikikikikiki....

    DAH LAH MUDAH & MURAH TAMBANG MRT
    TERDIAM 'BANGANG' MR MAMAK KUTTY
    TOKONG DAH CEMAS PILIHANRAYA PARTI DAP
    LAYAN SI 'BANGANG'TAK ADA FAEDAH KINI
    SUKAN SEA DAH MARI JOM KITA LAYANI.....

    SAJA NAK INGAT DAN ULANG ULANGI
    1 KERUSI JER GEBANG NYA DASAT SEKALI
    TOKONG KETAWA TUNJUK 1 JARI TAPAK KAKI
    SAMBIL TERKANGKANG GARU TELO MCM BABI
    TAK LEH BAYANGKAN MAMAK KENA MAIN LAGI..

    KIKIKIKIKIKI...BERVUSSS BARUA DAP@SINGAPORK
    PRU DATANG KITA KASI MATI CAP BUNGGA KUTTY


    BERAMBUSSSSS..



    ReplyDelete
    Replies
    1. Beramboss amenopork@poasspork..geng k9 menyalak

      Delete
    2. FUYOOOOOOINNNKKKKK.. OOINKKK BUNYI ANAK MAT MENANGIS

      DARI KAU KECOH PASAH LANGKAH KAJANG BAIK KAU MULA BLAJAR JALAN SG BULOH SENANG NAK ZIARAH BIJAN NANTI.

      ORANG MCM MAT NANTI MATI KAMI NYALA LILIN KELILING KUBUR SEBAB SELALU SEBUT BABI

      kikikikikiki....

      DAH LAH PENIPU & BUAT JASA NAK DIBANGGA SENDIRI PULAK.TUN BERIBU JASA PUN SIMPAN SENDIRI.
      TERDIAM 'BANGANG' SI BIJAM KALU BANDING DGN TUN
      SEMAH DAH CEMAS PILIHANRAYA DAH DEKAT.ENTAH DAPAT KE TAK NAK SHOPPING LAGI
      LAYAN SI ' MAT BANGANG'TAK ADA FAEDAH KINI..DEDAK DAH TERSUMBAT DI DALAM HATI
      SUKAN SEA DAH MARI SI BANGLA REMBAU LA PULAK NAK JADI CELEBRITI.......

      SAJA NAK INGAT DAN ULANG ULANGI
      1 KERUSI JER BERSATU TAPI DASYAT SEKALI KESAN PSIKOLOGI PADA MAT DAN KELUARGA SAMPAI TERKINJA2 DI UNGKIT2
      NANTI ANAK MAT KETAWA TUNJUK 1 JARI TAPAK KAKI KAT MUKA MAT SEBAB LEPAS NI ANAK MAT PUN MEREMPAT
      SAMBIL TERKANGKANG GARU TELO BURUK AKIBAT TERSAPU DEDAK
      TAK LEH BAYANGKAN SEMAH KENA MAIN LAGI..DAH LA MONOPOS LAGI MAT TERINGIN

      KIKIKIKIKIKI...BERVUSSS BARUA CAI UMNO @ BARISAN
      PRU DATANG KITA KASI MATI CAP DACING SENGET..

      Delete
    3. FUYOOOO PENJILAT TEGAR JUBO CINA PROMPAK JHO LO DAH MENYALAK MERAPOO...KIKIKIKIKIK..

      Delete
  45. 20.27

    FUYOOOOOINKKK..OINKKKK..OINKKK..

    APAKAH NI PANTUN @ MENTRA KENA SAMPUKKAN
    TERKINJA MEROYAN MONTOT SDNG KEPANASAN
    BARUA NI TERSAMPUK MAMBANG BUSUT JANTAN
    MME DAH SAH 1 KERUSI JER WAHAI SI GAMPANG..
    SAJA ULANG MAMAK KUTTY KENA 'BANGANG'AN
    SO WHAT'S THE PROBLEMS ARE YOU SI SSETANN..

    Kikikikikiki...BARUA NI PLAK YG TERKINJA KEPANASAN... KIKIKIKIKI..

    BERBUS KO SETAN TONCET...!!!KIKIKI..

    INI KALI HAAAHH......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUYOOOO PENJILAT TEGAR JUBO CINA PROMPAK JHO LO DAH MENYALAK MERAPOO...KIKIKIKIKIK..

      Delete



    2. Pantun jampi mentera di atas adalah untuk semua ahli2 PH dan di kehendaki menghafal dan membaca 1000 X sebelum pergi mengundi .... Kalo nak menang leer. Kalo tidak jangan harap menang nak menang.



      Delete
    3. Fuyoooo penjilat jubo LKS

      Delete
    4. 2111..suka nmpak dgn taek lho..terlebah air semah al badaki ke?

      Delete
    5. 2107 geng samsung A9 @k9 = canine dah salak ...dedak dah dapat tak dari najib?

      Delete
    6. FUYOOINKKK..OINKKKK..OINKKK..BUNYI MAT DAH PANAS HATI

      PANTUN @ MENTRA NI KHAS UNTUK MAKI MAT DAN KELUARGA
      TERKINJA MEROYAN MONTOT SDNG KEPANASAN SEBAB DEDAK BIJAN DUIT HARAM
      BARUA MAT NI TERSAMPUK MAMBANG DACING SAMPAI SETAN PUN DIPUJI DIPUJA
      MME DAH SAH 1 KERUSI BERSATU NERTAMBAH LAH PRU TAHUN DEPAN.
      SAJA ULANG MAT NAK KENA 'BANGANG' LAGI KE DENGAN TEAM PH
      SO WHAT'S THE PROBLEMS ARE YOU SI SSETANN..DEDAK ABIS KE KAU PANAS SANGAT NI

      Kikikikikiki...MAT SINGAPORK NI DAH TERKINJA KEPANASAN... HARAP ANAK MAT PUN PANAS MALAM NI..DENGAN ANAK MAT AKU SUMPAH KIKIKIKIKI..

      BERBUS KO SETAN UMNO ...!!!KIKIKI..

      INI KALI HAAAHH SEMUA PUOK DACING MASUK LOKAP......!!

      Delete
  46. anon 2107
    Aku tau lama dah , jampi mentera tu mmg mainan tokong tokong umno bn yg kau jilat tu, siap jumpa bomoh utk menang pilihanraya , last2 mak moh kena gantong sampai mampossss, geng ko mmg munafik pengamal syirik . Islam ajaran umno Laknat . HARAMJADAH ko org semua sesat lagi menyesatkan.
    ALLAH ke atas kamu semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng K9@ samsung A9 dah kesipuan

      Delete
  47. TMJ cabar KJ bersukan.

    Saya pula...ingin menjemput Mr J, untuk kita bersama2 bermusyawarah,bermuzakarah berdialog dan perbincangan yang sihat sambil ngeteh dalam bulan Syawal. perbincangan mestilah berteraskan kepada akal yang waras, pemikiran yang bernas serta berdebatan yang dilakukan bertujuan untuk mencari kebenaran, kebaikan dan manfaat kita semua manusia(rakyat).

    Kojola,berambus singapork,unknown sahabat dijemput sekali.

    Masa : hujung bulan Syawal(sabtu/ahad)
    Tempat: Kuala Lumpur. Terbuka, kedai yang bersih boleh ngeteh
    Masa : 9:00 mlm

    Bro John Doe, Pak Othaman Ahmad harap setuju untuk kita mencari titik pertemuan bersama mereka.

    ReplyDelete
  48. BN NAK MENANG CARA MUDAH

    TAK BENAR DAP BRTANDING

    BN MAIN KOTOR CARA UNDEMOCRATIC

    PENEGCUT BETUL.MELAYU DLM.UMNO

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...