Wednesday, 26 July 2017

NAJIB MAKIN PELIK DAN TERDESAK, PENYAKIT SALLEH SAID KERUAK SUDAH MENJANGKITINYA


Pelik dan terdesak, itulah gambaran paling tepat mengenai kedudukan Najib Razak kebelakangan dan ketika ini.

Semalam, ketika berucap di sebuah program pelaburan antarabangsa, Invest Malaysia,  Najib seolah-olah berdiri dalam program politik tempatan dengan tampil menyerang dan memperlekehkan Pakatan Harapan serta Tun Mahathir Mohamad.

Apa perlunya menyerang Pakatan Harapan dan Tun Mahathir di depan mereka, selain menunjukkan kelemahan dan jiwa kacau yang sedang melanda dirinya?

Dengan berbuat demikian, beliau secara tidak langsung telah mempamerkan wajah ketakutannya kepada golongan pelabur terhadap goyangnya kedudukan kuasa yang sedang dipegangnya.

Berbanding keutamaan menarik pelabur dan meyakinkan mereka mengenai prospek ekonomi negara, Najib terlihat sangat bimbang untuk menghadapi pilihanraya umum akan datang dan ini sesuatu yang tidak pernah dilakukan oleh mana-mana Perdana Menteri sebelum ini.

Malah, tindakannya itu meletakkan jiwa kacaunya sudah sama kronik dengan Salleh Said Keruak, salah seorang menteri lantikannya yang paling kerap mengeluarkan kenyataan.

Sejak struktur kepimpinan Pakatan Harapan berjaya dibentuk dan logonya dipersetujui dua minggu lalu, kelam-kabut dalam jiwa Salleh begitu terserlah sekali.

Mula-mula beliau menyoal dan melahirkan rasa sedih kerana tiada pemimpin DAP dalam tiga kedudukan teratas dalam Pakatan Harapan dan ia, tegas beliau, adalah gambaran parti itu dipinggirkan sedangkan DAP memiliki jumlah Ahli Parlimen teramai sekali berbanding PKR, Amanah dan Bersatu.

Sehari kemudian, Salleh berkata, yang berkuasa sebenarnya dan merupakan penentu kuasa dalam Pakatan Harapan ialah DAP. Semua pihak lain, tambahnya, terpaksa akur kepada kuasa DAP.

Ia seterusnya ditambah dengan kenyataan Setiausaha Akhbar Najib bahawa Tun Mahathir hanyalah boneka kepada DAP.

Tetapi semalam, Salleh kacau lagi jiwanya apabila berkata, DAP tidak mungkin membenarkan Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri buat kali kedua selepas Pakatan Harapan berjaya merebut kuasa.

Pokoknya, yang mana satu kenyataan Salleh itu boleh dipegang - DAP dipinggirkan atau DAP paling berkuasa?

Esok, lusa dan seterusnya, entah apa-apa lagi tulisan atau kenyataan yang bakal direka-rekanya.

Kini, Najib nampaknya sudah menjangkiti penyakit Salleh itu. Tidak cukup dengan ucapan di program UMNO, program kerajaan, bercakap di televisyen, menulis di media sosial, melalui pegawai, menteri-menteri pengampu dan saluran media arus perdana untuk menyerang Pakatan Harapan dan Tun Mahathir, di depan pelabur antarabangsa pun dilakukan perkara yang sama juga.

Jika Salleh berubah-ubah dan sukar difahami, Najib pula sudah jadi tidak menentu dari segi fokus dan apa yang patut diperkatakannya dalam sesebuah majlis yang dihadirinya.

Tidakkah ia pelik dan apa lagi kalau bukan Najib sedang terdesak keadaannya? (ShahbudinHusin 26/07/2017)

251 comments:

  1. Signs of najib losing his grip. He has displayed his desperation and signs of a desperate failed leader.

    On salleh...give him ten Sen and shop him main jauh jauh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singkirkan Najib Lahanat !

      Kuburkan UMNO !

      Tangkap Semah Badak dgn Riza Aziz gay !

      Humban cina gemok tu Jho Low masuk penjara !

      Delete
    2. Astaghfirullahaladzim..mengucaplah! dhsyt fitnah

      kubur kata mri rumah kata pergi = penyamun tua

      tegurlah dia elok2. kasihan dia!

      Delete
    3. Kalau fitnah sila bagi pembuktianlah.

      Delete
    4. Kami antara yg hadir di invest Malaysia.. Acara tahunan..

      Ramai rakan korporat antarabangsa kami terkejut beruk..


      Najip.mendabik dada seolah olak Malaysia sangat hebat..

      Mengutuk tanpa henti pembangkang termasuk azmn ali mb dan dap kerana tidak sepakat menamakan kerajaan Selangor pakatan rakyat atau harapan.. Di sini lah nampak betapa tolol azmn ali..dan pas


      Selain itu najip bangga dgn coco cola labur 1b..


      YANG TIDAK NAJIP SENTUH. LANGSUNG ADALAH



      HARAM JADAH KAPLA.BABEE


      1MDB



      wakil.bloomberg nak soal tak.bagi... Terus cabut belakang pentas .


      Kimak betul P.M.lancau

      Delete
    5. Mana dia tahu apa2 tentang pelaburan.

      Dia hanya tahu signed tapi tak baca

      Delete
    6. Ini bukannya fitnah ini reality dan fakta.

      Delete
    7. Jangan sekali2 ingat dgn memalukan dan perlekehkan Tun M tu boleh tutop hal skandal 1MDB. Skandal 1MDB tak dapat nak dibisukan lagi.

      Negara2 luar terutama Amerika, Switzerland, Singapore, UK dan lain2 tetap pandang serong pada Najib yg terpalit dgn skandal money laundering tahap mega dunia.

      Perbuatan memalukan Tun M secara tak langsung merendahkan maruah dirinya sendiri........sebab memburuk-burukkan org untuk menutup salah laku sendiri ialah satu perbuatan yg tak bijak....

      Lagi baik Najib ambik platform tu untuk bersihkan namanya dari skandal 1MDB dan pecah amanah dgn bukti2 hitam putih supaya sumer yg hadir dapat menilaikan sama ada ia betol atau tidak.

      Dari burukkan Tun M........Lagi baik hantar bantahan secara rasmi kepada DOJ dgn tunjukkan bukti2 sahih hitam putih untuk membantah sumer statement DOJ pasal skandal money laundering yg satu dunia dah tau.

      Bersihkan nama sendiri dan keluarga tu lebih bermaruah dan dihormat org.

      Delete
    8. Skandal bukan masalah tun mahathir sahaja tetapi masalah rakyat semua.

      Rakyat dijadikan penjamin
      Rakyat yg kena bayar

      Najib yg pinjam dia yg wajib bayar sebab dia yg dapat duit tu

      Delete
  2. Ini menunjukan tanda awal rumah nak runtuh, penghuni dah cabut lari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Layar kapal dikembangkan sauh dilabuh.

      Ini drp mulut najib sendiri

      Delete
    2. ALLAH S.A.W ( Sallallahualaiwassalam}
      Nabi Muhammad [ Subhanwataala }

      Ini juga dari mulut najib sendiri

      Delete
    3. Cuba google prkataan mangkuk (manko) ..apa makna dlm bahasa jepun....?

      Delete
  3. Mungkin najib dah berjaya menakut-nakutkan pelabur. Namun mereka bukannya akan tarik balik pelaburan jika kerajaan bertukar tangan, tapi menarik balik pelaburan serta-merta dan akan kembali hanya jika kerajaan bertukar tangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang siapa sebenarnya yang sabotaj ekonomi negara!

      Delete
    2. Dia tuduh pembangkan nak sabotaj ekonomi tapi siapa yg jual tanah freehold tapi kata lease hold.

      Hole dia tahulah

      Delete
    3. Bro,
      Najib mana tau free hold ke lease hold, Aabar PJS Abu Dhabi ke Aabar BVI ke, dia main sain dan bayar je... last2 kena bayar double, bukan sikit2 duit pulak tu...bilion bilion ringgit bro, habis duit kita...

      Delete
    4. 1. Bermilion2 dibayar pada Aabar Ciplak.
      2. Bila dah kantoiii....bayar bermillion pada Aabar original pulak.....
      3. Duit SRC 42 milion lesap....
      4. Duit KWAP 4 bilion...ini duit dari dana simpanan rakyat dalam Kumpulan Wang Persaraan.
      5. Bermiliion pecah amanah Felda....skandal ikan sturgeon.
      6. "Derma" 2.6 bilion yg masuk akaun peribody.
      7. Tanah leasehold 99 tahun rupanya Freehold milik kekal sampai mampossss....
      8. Tabung Haji beli tanah TRX.
      9. Pecah amanah 100 juta Kementerian Belia & Sukan.
      10. KWSP rugi 203 juta akibat melabur dalam FGV.
      Daaaan....banyaaaakkk lagiii....

      Aku nak tanya.....di atas ni sumer kerja sape.......kerja Pakatan ke??? Tolong jawab macaaiiii.....kerja Pakatan ke???

      Sabotaj yg melibatkan jumlah berbilion2 ni kerja Pakatan ke???

      Delete
    5. PEMBANGKANG LA NAK SABOTAJ EKONOMI NEGARA...HAHAHAHH

      Delete
  4. BN udah kelam kabut..banyak lagi kenyataan dan drama perpecahan di mainkan, bangsa dan agama menjadi taruhan, malang rakyat sekarang tak makan hasutan, oleh kerana kos hidup yang menekan, hasil dari kleptokrasi para pimpinan,andai kata kerajaan yang ada dikekalkan, tak mustahil nanti rakyat turun ke jalan..ini merupakan satu ingatan, pakatan harapan pada barisan, suara rakyat jangan diabaikan, takkan selamat korang dengan cara penipuan....

    ReplyDelete
  5. Dah takda team bijak pandai dalam bn, semua yang tinggal sekarang bodoh2 belaka, bagi statement pun kita dah boleh nilai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statement dlm media bolehlah tetapi bila diajak berdebat takut nak terima.

      Kucing kurap yg tewas di Batu Pahat dan yg pernah disindir oleh nazri aziz tiba2 bangun mendabik dada untuk berdebat untuk membela najib. Jawatan pun hanya lantikan pokitik saja sebagai KP jasa.

      Phooooaaaattttttt...kau under qualified!!!!

      Delete
  6. Haha ketara najib amat tertekan.. tanda2 suicidal..

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah. Sedikit masa dulu, TM d labelkan baling kaca pun tak pecah.Skrang TM buat depa gunda gulana.
    Baik lah Najib enjoy sepuas puasnya sisa sisa premeirshipnya.
    Besok, kala Allah, tarik baluk segala nikmatnya, silap2 bermukim d Sg Buloh pula.
    Elok juga tu, boleh belajar agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah juga dgn keruak si karabau yg sanggup menjadi karabau semata mata mengidamkan jawatan Ketua Menteri Sabah.

      Delete
  8. Pelabur antarabangsa yg datang tu dari felda kerr? Ucapan gini sesuai utk orang felda jerr. Pelabur baca WSJ, bloomberg, scmp, cnn, macam2 lagi. Mereka ada profile report tentang ekonomi dan politik malaysia. Ucapan ni sebenarnya di tuju pada pembaca utusan nst dan tv3 rtm, domestic audience.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sarawak report pun diorang baca...hehehe...

      Delete
    2. Najib sepatutnya menyakinkan keselamatan pelaburan mereka selepas pru, tak kira Najib menang atau kalah.

      Baru lah orang nak melabur tahun ini juga. Tapi kalau cakap macam itu, pelabur teragak-agak dan cuma berani janji sahaja.

      Sebab belum tentu Najib akan kekal jadi PM.

      Delete
    3. Pelaburan atas kertas saja. Dana tak nampak pun

      Delete
    4. Figures on paper...

      Sumer berdegar-degar meletop2 projek billion2......buatnya belom tentu lagiii....

      Delete
  9. Lepas ni pi la hantam tun kat UN pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yop , Najib tidak berani lagi menjejakkan kaki kat Amerika . Macam mana dia nak berucap kat UN ??

      Hantar Wak Jahid lagi , satu dunia ketawa .

      Delete
    2. Pm najis lancau

      Delete
  10. Kita kena teruskan bikin dia pelik dan terdesak

    ReplyDelete
  11. KEPADA SIAPA PAKATAN HARAPAN CUBA MENIPU?
    Tulisan asal oleh:
    Salleh Said Keruak, Blog Salleh Said Keruak, 25 Julai 2017

    Sejak beberapa hari kebelakangan ini media tempatan dan antarabangsa telah terperangkap dalam keghairahan ‘kerjasama’ antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim dan ‘perjanjian’ siapa yang akan menjadi Perdana Menteri interim jika Pakatan Harapan yang dipimpin oleh DAP memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14. Tanggapan yang mereka buat ialah Mahathir akan bertanding dalam pilihan raya umum, mungkin sebagai calon pilihan raya tertua dalam sejarah dunia iaitu pada umur 93 tahun, dan selepas itu beliau akan dilantik sebagai Perdana Menteri.

    Mahathir mungkin sudah jauh ke dalam angan-angan beliau jika beliau fikir ini adalah apa yang akan berlaku. Tidak mungkin Anwar dan Lim Kit Siang akan membenarkan itu untuk berlaku selepas apa yang dilakukan oleh Mahathir kepada mereka dan negara ketika beliau menjadi Perdana Menteri, dan itu juga akan membunuh politik Pakatan Harapan jika mereka menghadapi pemilihan umum dengan menjanjikan pengundi kemunculan semula Mahathirisme. Adakah Mahathir terlupa pada tahun 2004 apabila pengundi memberikan keputusan pilihan raya terbaik Barisan Nasional dalam sejarah kerana mereka sangat gembira melihat Mahathir bersara?

    Tawaran untuk Mahathir menjadi Perdana Menteri Pakatan Harapan bukanlah betul dan semata-mata untuk mengambil hati orang tua itu untuk memastikan beliau terus menyerang Perdana Menteri Najib Tun Razak. Mahathir sangat terdesak dan menyedari bahawa dengan RCI menyiasat ke dalam skandal forex bernilai AS$10 bilion itu, bukan sahaja legasinya tidak akan menjadi nyata tetapi dinasti politiknya juga tidak akan berlaku dan Mukhriz tidak mempunyai harapan untuk menjadi Perdana Menteri. Jadi inilah masa terbaik untuk mengeksploitasi keadaan terdesak Mahathir dan membuatnya meningkatkan serangan terhadap Najib dengan janji jawatan Perdana Menteri.

    Hipokrasi yang ditunjukkan oleh Pakatan Harapan sangat jelas kelihatan sehinggakan hanya orang yang sangat jahil sahaja yang tidak boleh melihat ini. Prinsip dan moral tidak lagi penting dan Pakatan Harapan akan mengatakan dan melakukan apa-apa sahaja tidak kira betapa tidak masuk akalnya untuk menipu para pengundi supaya mempercayai mereka mempunyai formula yang semestinya berjaya apabila sebenarnya barisan kepimpinan mereka adalah bermasalah. Pakatan Harapan berpendapat bahawa pengundi boleh dengan mudah tertipu dan dengan penipuan semata-mata mereka boleh memenangi pilihan raya umum yang akan datang tetapi pengundi dapat melihat kebenarannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa baca blog kruak? kopipes kat sini menyemak jerr

      Delete
    2. Keruak

      Orang kampong di kota belud bolehlah kau tipu.

      Delete
    3. Anon 12:53 .

      Bagus juga si langau tu kopipes kan kenyataan Salleh Keruak tu kat sini . Sebabnya , telah beberapa kali saya cuba melontarkan pandangan kat blog dia , hampas tak keluar .

      So , di sini bolihlah saya memberi satu dua kata .... harap harap Salleh Keluaq ada lah menjengok Blog Budin ni .

      Dia kata orang yang tak sekata dengan dia tu manusia paling jahil . Sedarkah bahawa dia lebih jahil dari jahil .

      PRU 2014 , BN menang besar kerana apa yang di gelar gelombang biru . Rakyat cuba memberi mandate kepada Pak Lah yang membawa cogankata " kerja bersama saya , bukan untuk saya " . Ini di sertakan dengan beberapa janji manis Pak Lah yang akan di tunaikan . Tak kisahlah maruah bangsa tergadai . Saya bukan rasis . Saya ada ramai teman perniagaan dari bangsa lain . Tapi apa yang saya tidak bolih tahan adalah terhadap extrimis .

      Tapi Pak Lah bagi lampu hijau kepada semua itu . Ketika itulah HIndraf serta Dong Zong , Guan Zong bermaharalela .

      Di bawah Pak Lah , ekonomi menguncup dan penganguran naik mendadak . Jangankan ikan tenggiri , patin , jelawat yang di janjikan nya ada , ikan kembung rebus pun tak ada .

      Akhirnya , rakyat yang bukannya jahil sedar bahawa PM yang mereka ingat bagus rupa rupanya kaki tidor . Ha , engkau , tiba 2008 BN hampir terkubur .

      Salleh keluaq kena ingat , Najib lagi teruk dari Pak Lah . Najib adalah Penipu Mega . Sekurang kurang Pak Lah dia lembab dan kaki tidor je . Kali ni kini bungkus terus BN ni .

      Delete
    4. salih kelawaq ni la yg nak bom klcc tu dulu......tepuk dahi standard menteri mcm ni.....dia ni cakap mcm keluaq dr pungkok.....dulu menteri 3.82, sekarang dah sedaq kot......

      Delete
  12. KIT SIANG ‘DAPAT’ BUNGA KERANA BERJAYA HURU-HARAKAN KAUM MELAYU DAN CINA
    Penasihat DAP, Lim Kit Siang ‘menerima’ sejambak bunga hari ini sebagai tanda kejayaannya memecahbelahkan masyarakat Melayu dan Cina di negara ini.

    Bunga tersebut diberikan oleh bekas ahli DAP, Tony Tan dan diterima oleh Teoh Kheng Yeik yang merupakan Pegawai Khas Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok.

    Tony ketika menjelaskan kehadirannya di pintu masuk Dewan Rakyat hari ini adalah sebagai tanda protes hubungan baik Kit Siang dengan mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang kini bergandingan di dalam Pakatan Harapan (PH).

    “Saya hendak tanya beliau, sudah buat kerja dan membuatkan orang Melayu tak suka, tak puas hati dengan orang Cina. Bukan semua orang Cina tak suka orang Melayu,” katanya kepada pemberita.

    Turut sama di protes berkenaan adalah presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin, Ramesh Rao yang juga ahli DAP Subang.

    Kedua-dua mereka mempersoal pendirian Kit Siang selama ini yang menjadikan Dr Mahathir sebagai seteru politik utamanya namun secara tiba-tiba beralih arah dengan bekerjasama menerusi PH.

    Berlaku sedikit kekecohan antara Tony, Ramesh dan Kheng Yeik ekoran perjuangan DAP dan pemimpin utamanya yang didakwa terpesong jauh dari agenda asalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tokay lembu kondo percaya

      Delete
  13. MAHATHIR IKUTI PROGRAM ‘PESARA KEMBALI BEKERJA’, SINDIR NAJIB
    Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai sedang mengikuti ‘program kembali bekerja untuk pesara politik warga emas’.

    Beliau berkata demikian mengulas tindak tanduk Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu selepas gagasan tersebut mengumumkan struktur baru yang menampilkan tiga jawatan penting diwujudkan.

    Jawatan itu adalah Pengerusi PH, yang disandang Dr Mahathir, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Dr Anwar Ibrahim dan Presiden PH, Datuk Dr Wan Azizah Wan Ismail.

    “Struktur kepimpinan terbaru yang diumumkan pembangkang bunyinya seperti melucukan, macam program kembali bekerja untuk pesara politik warga emas.

    “Bagi calon perdana menteri pula, pembangkang begitu terdesak sekarang mereka cuba buat rakyat percaya calonnya ialah seseorang yang berusia 90-an, bukannya ahli Parlimen pun dan partinya cuma ada satu kerusi,” katanya ketika berucap pada Persidangan Invest Malaysia di Kuala Lumpur pagi ini.

    Najib berkata beliau tetap yakin, DAP tetap memegang kuasa pemutus dalam PH, walaupun gagasan itu beriya-iya mengemukakan senarai struktur baru pakatannya.

    DAP mempunyai 38 kerusi Parlimen dalam pakatan pembangkang, pemilik kerusi terbanyak di antara empat parti dalam PH.

    Najib berkata kerajaannya sekarang menawarkan sesuatu yang pasti dalam perniagaan di dalam dan luar negara, tidak seperti yang pembangkang tidak menawarkan apa-apa.

    “Mereka sedang huru-hara. Dua ahli utama dalam satu parti tidak dapat bersepakat adakah gabungan pembangkang yang lama masih wujud di Selangor.

    “Ya, ia wujud, kata seorang. Oh tidak, ia tidak, kata seorang lagi. Ia seperti Punch dan Judy.

    “Sebenarnya dalam demokrasi angka tidak berbohong. Pemimpin DAP sekarang berselindung di belakang lelaki yang memenjarakannya, cuba memperdaya orang Melayu berfikir yang bekas pemimpin mereka calon interim untuk perdana menteri,” katanya.

    Najib juga bertegas pembangkang sengaja membesar-besarkan kemelut dihadapi 1MDB kerana mahu menumbangkan kerajaan.

    “Jika 1MDB tiada sekali pun, mereka akan membuat serangan lain untuk cuba menukar kerajaan dengan cara yang tidak sah. Maka kami kekal teguh di hadapan kempen terancang ini,” katanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu dah pencen, org masih nak ambik.....tu maksdu dia ko masih ada value......ni belum pencen.....org dah mati2 suroh pencen......apa ke hal?

      Delete
    2. Bukan suruh pencen tapi suruh berambus.

      Delete
  14. Now ada kutu najib c&p salleh punya artikel dlm blog dia.

    What a pity, orang sabah sendiri tak perlu salleh, apalagi dari malaya.

    Bodoh macai najib

    ReplyDelete
  15. DAP BANGGA MAHATHIR KINI BERSAMA MEREKA
    DAP meluahkan rasa bangga kerana gabungan parti pembangkang kini membariskan tokoh-tokoh politik berpengalaman seperti Tun Dr Mahathir Mohamad, Lim Kit Siang, Mohamad Sabu dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke Siew Fook berkata partinya sebelum ini hanya mampu berbangga memiliki Kit Siang sahaja, namun kini keadaan itu berubah apabila pemimpin-pemimpin berkenaan bergabung bersama.

    “Dulu, kita hanya ada pemimpin pembangkang seperti Lim Kit Siang sahaja.

    “Tetapi hari ini, kita sudah ada ketua-ketua pemimpin politik yang berpengalaman seperti Datuk Anwar Ibrahim, Mohamad Sabu dan Tun Mahathir untuk sama-sama menubuhkan Pakatan Harapan,” katanya memetik laporan Oriental Daily.

    Lim Kit Siang sebelum ini merupakan satu-satunya tokoh veteran yang menjadi rujukan DAP setelah pengerusinya, mendiang Karpal Singh meninggal dunia.

    DAP kemudian bergabung dengan PKR di dalam Pakatan Rakyat, namun kemudian “menendang” PAS keluar dari pakatan tersebut selepas mendakwa gabungan antara tiga parti itu sudah berkubur.

    Ekoran itu pepecahan di dalam PAS, maka tertubuhlah Parti Amanah Negara (PAN) pimpinan Mohamad Sabu yang kemudian bersekutu di dalam Pakatan Harapan bersama DAP dan PKR.

    Setelah itu, Mahathir yang turun padang membantu PAN pada PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar yang kemudian membentuk Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), telah diterima masuk menyertai Pakatan Harapan sebagai parti bongsu di dalam gabungan itu.

    Meskipun Pakatan mengumumkan Mahathir, Anwar dan isterinya, Datin Seri Wan Azizah sebagai tiga pemimpin utama gabungan pakatan mereka, namun kelibat Kit Siang yang tidak dilantik dalam kepimpinan utama mereka telah menimbulkan pelbagai spekulasi.

    Desas-desus mengatakan bahawa strategi tersebut sengaja direncana sedemikian bagi mengabui mata pengundi Melayu walaupun disedari bahawa Kit Siang merupakan “De Facto” yang sebenar di dalam Pakatan Harapan

    ReplyDelete
    Replies

    1. Macam MCA, MIC dan Gerakan bangga dapat bersama dengan bijan dan badak.

      Delete
  16. PEMBANGKANG TETAP AKAN SERANG, WALAU 1MDB TIADA
    KERJA pembangkang hanyalah untuk mencari salah pihak Kerajaan dan memastikan Barisan Nasional (BN) tidak berkuasa lagi di bumi Malaysia. Mereka akan guna apa sahaja cara dan bahan untuk mencapai cita-cita tersebut.



    Betul kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa, sekiranya 1MDB tiada (tidak ditubuhkan) pun, pembangkang tetap akan mencari salah Kerajaan dan beliau pada setiap masa.



    “Jika 1MDB tiada sekali pun, mereka akan membuat serangan lain untuk cuba menukar kerajaan dengan cara yang tidak sah. Maka kami kekal teguh di hadapan kempen terancang ini,” kata Najib dalam ucaptama di Invest Malaysia 2017 hari ini.



    Beliau menafikan kerajaannya cuba “lari dari masalah”, sebaliknya berkata ia mengarahkan siasatan terhadap syarikat itu pada “skala terbesar dalam sejarah negara”.



    “Berbanding menggunakan wang untuk menutupnya – kaedah yang digunakan seorang pemimpin terdahulu – saya mengarahkan penyelarasan dilakukan,” katanya, yang tidak menamakan siapa yang dimaksudkannya, walaupun beliau kerap menyerang bekas bosnya, Tun Dr Mahathir Mohamad.



    Justeru, amat dangkallah pemikiran sesetengah orang muda yang secara taksub mempercayai dan mengikut telunjuk sesetengah figura politik pembangkang seperti Mahathir Mohamad, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, Mohamed Azmin Ali, Lim Kit Siang, Rafizi Ramli dan lain-lain dalam menyerang Perdana Menteri menggunakan isu-isu berkenaan.



    Najib berkata perhatian sebenar pembangkang bukan berkenaan 1MDB, tetapi hanya mahu menyerang kerajaan.



    Beliau berikrar tidak akan lagi mengamalkan budaya kroni dan menganggap syarikat negara seperti milik peribadi seperti pemimpin terdahulu.



    “Kami sedang membanteras kapitalisme kroni, tiada lagi urusniaga tidak munasabah (sweetheart deal). Tiada lagi masalah kepada negara hanya untuk melayan ego seorang tokoh,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kota belud percaya kau

      Delete
  17. MAHATHIR BERCAKAP 'BAHAYA CINA DAP KEPADA MELAYU DALAM PAKATAN HARAPAN"
    Dr Kamarul Zaman Yusoff,
    Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (MAPAN),
    Universiti Utara Malaysia (UUM).
    Termangu seketika saya selepas mendengar ucapan Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad, di dalam majlis “Dialog Tokoh Politik Bersama Cendekiawan Melayu: Hala Tuju Politik Melayu” di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya, tengahari tadi, 25 Julai 2017.
    Sebab terbesar kenapa saya termangu begitu adalah kerana mendengar Tun Dr Mahathir bercakap mengenai berkurangnya perjuangan Melayu di dalam parti-parti Melayu di Malaysia sekarang, termasuk dalam isu bahasa, ekoran berpecahnya orang-orang Melayu kepada banyak parti.
    Menggunakan contoh satu signboard dekat rumah beliau yang hanya mengandungi tulisan besar Cina dan tulisan Inggeris, tanpa walau sepatah pun tulisan Melayu, Tun Dr Mahathir dua kali menyebut kemungkinan bahasa Cina akan menjadi bahasa kebangsaan disebabkan perpecahan Melayu ini.
    Kali pertama kemungkinan bahasa Cina akan menjadi bahasa kebangsaan ini mulanya disebut secara umum oleh Tun Dr Mahathir melalui kata-kata berikut: “So eventually may be Chinese will become national language. Why? Because Malays are weak. They are fighting each other and they have become weak.”
    (Terjemahan: “Jadi akhirnya mungkin Cina akan menjadi bahasa kebangsaan. Kenapa? Kerana orang-orang Melayu lemah. Mereka bergaduh antara satu sama lain dan mereka sudah menjadi lemah.”)
    Kedua kemungkinan ini berlaku disebut secara lebih khusus oleh Tun Dr Mahathir melalui kata-kata berikut: “Sepatutnya mereka (orang Melayu) bersatu, kalau ada masalah pun debate within your group. But when you break up into four parties five parties, all of you become weak. Dan kita bila weak, kita hendak sokongan, kita kena cari bukan Melayu-lah. Dan bila kita cari bukan Melayu, sedikit sebanyak there is quid pro quo. You dapat bantuan, sokongan, you kena bagi sesuatu. And we are, all the while we are giving in bit by bit by bit. By 2050 there will be no Malay language.”
    (Terjemahan: “Sepatutnya mereka (orang Melayu) bersatu, kalau ada masalah pun berdebat dalam kumpulan kamu. Tapi bila kamu berpecah kepada empat parti lima parti, kamu semua menjadi lemah. Dan kita bila lemah, kita hendak sokongan, kita kena cari bukan Melayu-lah. Dan bila kita cari bukan Melayu, sedikit sebanyak ada timbal balas. Kamu dapat bantuan, sokongan, kamu kena bagi sesuatu. Dan kita sedang, selama ini kita mengalah sedikit demi sedikit demi sedikit. Menjelang 2050 tiada lagi bahasa Melayu.”)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh dr ni jadi Pengarah Institut Budak Felda

      Delete
  18. Punca terbesar kenapa saya termangu begitu adalah kerana bila diamat-amati dengan teliti ucapan Tun Dr Mahathir ini, kita akan dapati seolah-olah beliau sebenarnya sedang mengata kepada diri beliau sendiri:
    Tun Dr Mahathir berkata, “kalau ada masalah pun berdebat dalam kumpulan kamu”, tetapi Tun Dr Mahathir sendiri bertindak keluar dari parti beliau bila menghadapi masalah.
    Tun Dr Mahathir berkata, “kita bila lemah, kita hendak sokongan, kita kena cari bukan Melayu-lah”, tetapi Tun Dr Mahathir sendiri cari bukan Melayu untuk sokongan.
    Dan, bila Tun Dr Mahathir berkata, “dan bila kita cari bukan Melayu, sedikit sebanyak ada timbal balas”, apakah ini satu pengakuan jujur beliau mengenai perkara-perkara yang sedang dan akan berlaku dalam Pakatan Harapan?
    Something seems to be very wrong somewhere.
    Dr Kamarul Zaman Yusoff,
    Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (MAPAN),
    Universiti Utara Malaysia (UUM).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi dr, orang tak baca blog kau, tak payah la kopipes kat sini

      Delete
  19. Mahathir, 92, diangkat mengepalai Pakatan Harapan, apa kata dunia?
    Jika Najib Razak sendiri penulis merasakan sudah agak terlajak umurnya untuk terus memimpin kerajaan, apatah pula Mahathir Mohamad.

    'Para layak bersara' ini seharusnya sudah siap bersedia untuk berehat dan menikmati hari-hari persaraan dengan tenang dan tidak lagi atas nama apa jua sekalipun, mencampuri corak tadbir urus sang pengganti apatah lagi apabila yang mencampuri itu juga ketika mendapat takhta eksekutif negara dahulu, membawa corak pentadbiran sendiri yang jauh lebih radikal dari pemimpin hari ini.

    Lebih teruk, pada usia kurang 8 tahun mencecah 100, kobaran untuk kembali masuk ke gelanggang yang ditinggalkannya 14 tahun lalu menjadi-jadi. Modalnya sangat mudah. Selamatkan negara ini dari terus merudum dari segi apa, bagaimana, mengapa serta bila, jangan ditanya. Jawapannya sinis metafora Mahathirism dengan gaya angkuh dalam nada merendah diri.

    Mengandalkan popularitinya yang dirasakan masih seperti pada hari beliau meninggalkan Perdana Putra pada 31 Oktober 2003, Mahathir Mohamad mengambil keputusan untuk menentang Perdana Menteri yang beliau sendiri aturkan pemasyhurannya.
    Penulis merupakan pengagum Mahathir Mohamad sejak menjinakkan diri dalam politik pada usia 17 tahun. Ketika itu Menara Berkembar Petronas baru tertegak separuh. 13 tahun kemudian, ketika beliau keluar UMNO dan menulis blog, penulis masih belum menjadi ahli mana-mana parti dan sentiasa kagum dengan penulisannya.

    Kejayaan Presiden baharu UMNO yang dididik Mahathir sendiri dalam membentuk kerajaan pada tahun 2013 - walaupun kemasukan semula beliau ke dalam UMNO tidak mengembalikan mandat dua pertiga yang hilang akibat permainannya pada tahun 2008 - melegakan penulis yang mengikuti jejak Mahathir memasuki semula UMNO dengan menjadi turut serta akhirnya menjadi ahli UMNO.
    Tetapi kini, apabila beliau sendiri yang 'menghalalkan' persemendaan tanpa cinta demi sebuah matlamat, penulis melihat kekaguman dan sanjungan yang dipikul bertahun-tahun khas untuk seorang negarawan ulung dihakis oleh tindak-tanduk menjengkelkan oleh si mantan sanjungan ini.

    Tidaklah diketahui sama ada 1MDB sebenarnya hanyalah merupakan alasan sementara sedang dipopularkan pembangkang bagi mengukuhkan alasan untuk Mahathir berpaling tadah. Jika barisan pemain 1MDB itu dari kalangan darah daging beliau, keadaan tentu sama sekali berbeza.

    Jika isu hutang negara yang meningkat gara-gara kejatuhan ringgit iaitu mencecah 70% dari GDP pada awal tahun ini, bagaimana pula ketika ringgit stabil dalam zaman pemerintahan beliau, hutang negara berada pada paras 80% daripada GDP pada tahun 1990. Malah sejak 1986 angkanya melebihi 70%.

    Jika isu akaun semasa negara yang susut dari USD 39.4 billion pada tahun 2008 kepada USD 7.7 billion tahun ini, bagaimana pula dalam tempoh 22 tahun pemerintahannya baki akaun semasa negara berada pada paras negatif untuk 13 tahun kewangan. Beliau juga bersara meninggalkan akaun semasa negara hanya pada nilai USD 13 billion. Yang bertanggungjawab meningkatkan jumlah di dalam akaun semasa negara adalah Pak Lah, PM gantiannya yang kemudian dibenci olehnya.

    Jika isu GST yang dipermainkan, nampaknya beliau hanya mahukan sokongan kalangan akal pendek. Ini kerana untuk meletakkan situasi ekonomi hari ini seperti zaman pemerintahannya, adalah seperti bekas pengemudi bas mini yang mempertikaikan kos penyelenggaraan bas Scania yang kini ditumpanginya dengan membandingkan kos menyelenggara bas mini melalui pengalamannya sebelum itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang2 kota belud percaya

      Delete
  20. Dlm usaha nya utk meringankan beban yg mungkin tak tertanggong lagi, najib tlh membuat pengakuan bahawa dia sedar sekarang yg 1MDB tidak d urus dgn baik.

    pengakuan ini pd pendpt saya sudah 2 tahun terlewat. dan ia nya tidak langsung nampak saperti kenyataan yg ikhlas.

    saya yakin ym TR tidak akan membantah jika saya ceritakan nasiat yg tlh d beri semasa najib dtg bertemu nya d peringkat awal skandal ini mula terburai.

    ym TR tlh menyaran kan agar najib memohon maaf kpd rakyak atas kesilapan nya d parliament dgn berjanji utk memperbetulkan segala kelemahan.

    kesusutan sekarang sungguh pun amat serious, masih bolih d atasi d peringkat awal jika najib bersedia mendengar nasihat tun m n TR.

    sekarang sudah amat terlewat n tidak bolih d selamatkan lagi kerana makin jelas niat nya drpd mula adalah utk menyonglap/merampok wang rakyat.

    sekarang bersedia lah utk berhadapan dgn makhamah rakyat sebelum d hakimi mengikut undang2 Negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kelihatan amat takut kepada mahkamah rakyat dan mahkamah undang-undang.

      Dan dalam masa yang sama ia langsung tidak kelihatan takut akan mahkamah Mahsyar.

      Berbohong dan berkhianat muncul berselang-seli daripadanya hanya utk selamatkannya dari mahkamah manusia.

      Barangkali Allah akan tunaikan hajatnya itu dan selamatkan ia daripada mahkamah manusia yang ia takutkan dan terus saja tetapkan keputusan dan penghakiman melalui mahkamahNya.

      Alangkah ruginya Najib kalau ini benar-benar berlaku.

      Najib sedang mensia-siakan tempohnya, maka tunggulah akibatnya apabila tempohnya itu tamat.

      Delete
    2. TR pun senyap...stateman apa dia ni? Patut dia bersuara dari awal, dia masih MP

      Delete
    3. anon 13:14,

      saya bercakap benar. tiada faedah nya bertutur secara tidak jujur.

      Delete
    4. Tuan rahman, saya anon 13.14. Saya percaya tuan cakap benar. Maksud saya, kenapa TR diam sekarang? Dia level stateman, a person who carries himself as a stateman, seen as a statement....he should have been doing what tun m is doing now.

      Delete
    5. Sori tuan rahman ..*statesman*

      Delete
    6. that question has 2 b presented 2 ym TR.

      I can share wth u that he is equally worried abt d political climate in d country.

      my take is that he chooses 2 correct things from d inside if it is at all possible.

      Delete
    7. Ok sir, hopefully TR is doing something from the inside, as you hv said. Good to know stuffs fr insider like you. Keep it up sir.

      Delete
    8. Dah terlambat nak perbetulkan dari dalam..

      samada dari dalam atau dari luar Najib kena berundur..




      Delete
  21. Apakah pendapatan di zamannya mampu menanggung saiz ekonomi hari ini? Masih belum puaskah khayalan Wawasan 2020 beliau yang diunjurkan lalu tanpa segan silu menunding jari ke pemimpin terkemudian kerana kononnya menjadi antara punca kegagalan wawasannya.

    Bayangkan ketika beliau melancarkan Wawasan 2020 pada tahun 1991, GDP Malaysia adalah pada RM 128 billion. Pada saat beliau melepaskan jawatan 12 tahun kemudian, GDP menokok 227% kepada RM 419 billion dan menokok 204% kepada RM1,274 billion pada tahun 2015. Ya, jika tukaran USD ke Ringgit masih sama seperti tahun 1991 hingga ke tahun 2020, GDP pada tahun 2020 berada pada paras USD 600 billion dan GDP per kapita adalah sekitar USD 18,000. Bukankah itu sudah menepati wawasannya?

    Jika beliau ada berkecenderungan membandingkan dengan kejayaan Korea Selatan meninggalkan kita, tanyalah diri sendiri mengapa dari 1982 hingga 2003, GDP Korea Selatan melonjak 373% sedangkan Malaysia hanya mampu melonjak 107%. Mungkinkah kerana mereka dipimpin 4 presiden dalam tempoh tersebut berbanding kita cuma satu?

    Tanya juga mengapa ditahun 1982 semasa GDP Korea Selatan berada pada paras kita di tahun 1999, mereka telah mampu berusahasama membina Jambatan Pulau Pinang. Apa yang syarikat kita telah bina di negara lain pada tahun 1999?

    Dari tahun 2003 hingga 2015, GDP Korea Selatan hanya meningkat 130% berbanding kita 204%. Ternyata titik tumpu pemerkasaan ekonomi mereka berada pada garis masa awal pemerintahan Mahathir yang ketika itu sibuk bersepak terajang di arena politik parti dan politik tempatan.

    Pun begitu, saiz ekonomi negara hari ini lebih dua kali ganda besarnya dari ketika beliau melepaskan jawatan walaupun seharusnya direncat oleh drama-drama politik yang turut dicampuri beliau tanpa pernah prihatin dengan cabaran global dewasa ini antara lain kejatuhan harga minyak, harga komoditi utama, nilai ringgit dan ancaman pengganas.

    Pada indikasi-indikasi ekonomi dan unjuran-unjuran badan ekonomi dunia, tiada tanda-tanda adanya kecacatan kritikal ke atas perkembangan ekonomi negara ini berbanding jika diungkit prestasi dekad pertama pemerintahan Mahathir.

    Mujur sahaja sepanjang pemerintahannya, belum wujud media sosial yang jika tidak, nescaya usia pemerintahannya tamat semasa krisis UMNO 1988.

    Mahathir tidak boleh berterusan terperangkap dalam zaman yang sudah terlalu lama berlalu. Buat masa ini, kepercayaan penulis diletakkan di Unit Perancang Ekonomi kerana hakikat yang jelas ialah, belum ada satu pun dari kalangan pembangkang yang mampu meyakinkan golongan yang berhati-hati dalam menetapkan sokongan.

    Paling tidak, sebuah belanjawan bayangan yang lengkap dan tidak identikal dengan kekurangan pemerintah sedia ada. Malah, 'negarawan ulung' pakar ekonomi yang mendabik dada tidak tunduk kepada IMF dahulu pun tidak mampu memberi nilai tambah pada pakatan yang hidup bermodalkan serangan peribadi dan manipulasi persepsi dan hari ini menggaru kepala melihat kepesatan ekonomi Korea Selatan yang meminjam dan melangsaikan hutang IMF saat terkena krisis ekonomi 1998.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Settle dulu 1mdb...tak payah divert

      Delete
    2. bila nk settel judi forex?

      saman lah CIA ckp Madir dalang BMF.. sibuk menyalak org lain saman.. sendiri bacul!

      puii!

      Delete
    3. Bila CIA sahkan Tun M terlibat dalam kes BMF.

      Sag bengong.

      Delete
    4. Kapla.babi apa anon 1253 ni cerita

      Pakar ekonmi budak stpm.pun jon makan dedak..

      Buku ekonomi stpm.... Kami bagi markah 3% FAILED!

      Delete
    5. mamat ni cakap dari luar...dia baca sikit dia pun hentam.....pilih2 data lg....

      tapi dia tak cerita pun apa yg berlaku kat korea waktu tu....macam aman korea boleh cepat....dan apa beza korea dgn malaysia.....

      data cannot lie......but selective data are use to lie.......that is what this dude is doing.

      Delete
    6. Menyampah sungguh dengan anon bangang sekor diatas ni.Yang dia nampak hanya keburukan Tun saja,seolah2 dialah yang tahu semua dan Tun tak ada satu pun buat kebaikan.Cakap macam orang terencat akal!!....

      Delete
    7. Yang saya maksudkan ialah anon 12.53

      Delete
    8. Ah chai 1406 kau yg bacul dan dayus

      Delete
  22. macam-macam putar belit dikeluarkan untuk alih perhatian... topic asal najib, Jho low, rosmah & riza aziz curi duit 1mdb...sekarang... dah masuk macam-macam cerita serangan peribadi dan yang banyak ditoko tambah & putar belit...kesian...

    ReplyDelete
  23. Najib sepatut nya bawak geran tanah Felda !

    ReplyDelete
  24. sebijak-bijaknya shahbudin.com menabur dan menjilat Pakatan Harapan, akhirnya lidah' membelit tengkuk.

    dominasi puak cauvinist kafir tidak berani disentuh atas faktor majoriti pengundi bermata sepet - bukankah kamu menyalak dan berjuang untuk hak sama rata mengapa PPBM/PAN/PKR tidak boleh bertanding di kawasan majoriti Cina yg dikuasai oleh DAP ?.

    Kerusi milik puak pemuja peliwat juga tidak boleh di bahagikan kepada PPBM dan PAN.

    Maka tinggal kerusi milik PAS sewaktu hidupnya Pakatan Rakyat untuk direbut oleh PPBM/PAN.

    alangkah bodoh andai keldai' Pakatan PH terus menari dengan mendakwa lelaki tua itu menerajui Pakatan Harapan - im the TOP DOG in Pakatan's : Mahathir Mohamad

    Hearaki struktur Pakatan Harapan hanya sebagai Patung Cendana kerana dominasi kerusi dimiliki puak cauvinist kafir yg menguasai melalui DAP 100/100. puak cauvinist ini juga menguasai sebahagian dari kerusi melalui Parti Pemuja Peliwat dan lebih manis lagi, mereka menubuhkan PAN yang menjadi barua dan hamba politik untuk menjayakan matlamat utama penubuhan DAP.

    Nauzubillahiminzalik - PPBM betul-betul menjadi seekor keldai untuk ditunggang oleh kehebatan percaturan dan helah politik puak cauvinist kafir.

    pernah aku mendengar seorang cina mencemuh seorang cina yg lain di alam maya kerana memilih untuk mempertahan Barisan Nasional. "kamu tidak layak hidup sebagai seorang cina jika tidak memilih DAP". "DAP berjaya memulakan langkah sebagaimana PAP memulakannya". "kita mahu Malaysia ditadbir seperti Singapura ditadbir". "setelah melayu sudi mengikut syarat kita (DAP) kenapa masih ada cina yang menolak kita (DAP)"

    ini antara cemuhan yg masih aku ingati betapa khianat dan opurtunisnya puak cauvinist kafir ini.

    mereka menyuruh melayu membuang hak Bangsa dan Agama atas dasar konsesus tetapi mereka tidak pernah membuang sifat cauvinist mereka.

    sesungguhnya Pakatan Harapan itu benar-benar merupakan fitnah paling hebat yg bakal membawa mudharat pada pelaksanaan syariat Islam dan hak bangsa Melayu.

    masihkah keldai politik Pakatan Harapan itu terus menari ?.

    Salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak2 felda percaya

      Delete
    2. Insya Allah Pakatan Harapan@Haprak Laknatullah akn tumbang dengan penuh kehinaan pada PRU14 nanti.

      Terlalu jelas diperlihatkan DAPiG adalah defactor dan penguasa sebenar PH. Mereka adalah pemegang majoriti dlm PH. man amungkin parti corot yg ahli beribu dah keluar dan kerusi hanya ada 1 dari pada majoriti 100 boleh lagak mcm ketua?



      Selangor dijangka akan kembali diperintah oleh UMNO BN. PAS akan bantu secara mudah..iaitu pecahkan undi PH.

      Insya Allah doa2kan semoga kemenangan besar buat UMNO BN dan dihancurkan Pakatan Harapan@ Haprak penipu rakyat ini!

      Amiiin ya Robb!

      Delete
    3. Boss nak naik kereta pi meeting di jbtn pelajaran tu...kau drebar kena la tunggu dia, jgn buang masa online

      Delete
    4. 13.15 ...kerbau kota belud percaya kata kata kau.

      Delete
    5. Sahabat, boss nak pi meeting, kereta dah isi minyak?

      Delete
    6. Fitnah paling hebat ialah Najib dan konco-konconya.

      Tak percaya? Tunggu.... Tak lama dah..

      Bersukarialah kalian selagi diberi tempoh kerana tempoh itu tetap akan tamat.

      Tak lama dah. In shaa Allah.

      Delete
    7. jho doe.. huduh benar psikologi ko..

      kt luar ke kt umh2 kenduri ke kalo ko ckp cmni.. ko duduk le sorng2..

      realiti kt luar skrg org dh meluat dgr pembohongan ala lapiji lembu..

      psl madey punye politik gile tu lg xde org nk sembng..

      silent voters akan benamkan puak2 penyangak tua sebenar dan ph penipu rakyat..

      skg ko bergolek lah sepuas2nya.. pru14 nnti sila bungkus terjun lombong mines..

      jgn ckp bangla pula yg undi!

      selangor akan tumbng dr PH! PAS dh set point utk pecahkan undi2 PH.. padan muka lah!

      Insya Allah kerja Allah Taala mengajar kesombongan rejim perompak Forex dan penjilat DAPig!

      Delete
    8. Anon TIKUS.

      Kenalkan dirimu, keluar dari dunia anon dan berikan faktamu dan mari kita berhujah dgn fakta dan ilmu.

      Atau kamu tiada lain hanyalah pendedak murahan yang hanya melontar tapi tak mampu menghurai

      Delete
    9. tikus tu terkena saiko ko john.....jadi dia merapu la......

      tikus ni bodoh sikit....kena bait, dia pun sapu......tau2.....sendiri terkena....silent majority mana tah dia cakap...tiba2 je ada silent majority data.....aku cari sampai sekrg tak jumpa pun.....just a feelgood statement from this dude...

      Delete
    10. Tikus yg jadik drebar...?
      Wah...! Dah mcm cerita Snow White ni...
      Kereta mesti asal drpd labu.
      Berakhir dgn tikus membaiki labu...

      Delete
  25. Najib sudah mencapai satu tahap di mana apa sahaja yang keluar dari mulutnya (kecuali yang sahih) maka setiap orang yang mendengar akan berkata "satu lagi bullshit daripada seorang kaki kelentong".

    Orang lain tidur tak lena teringat kekasih hati, Najib pula tidur tak lena mandi tak basah teringat kat Tun M. Apa saja yang dibuat akan dikenen kepada Tun M dan apa saja yang Tun M lakukan, ia akan cuba atasi atau sekurang-kurangnya tunjukkan ia pun mampu dan setaraf juga dengan Tun.

    Kita tunggu saja bgmana wartawan antarabangsa akan menjadikan episod ini sbg bahan jenaka kisah seorang PM yang telah habis terlondeh dan nampak segala yang di bawahnya tapi masih tidak mahu turun betulkan seluarnya kerana ia lebih sayangkan lehernya yang sedang dibelenggu oleh tali yang ia sendiri ikat dan belit lehernya.

    Maka untuk selamatkan dirinya (bukan maruah pun kerana maruahnya sudah hancur) ia menyalahkan pula kilang yang membuat tali tersebut.

    Baginya 'biarlah malu sehebat-hebat malu pun tak apa, ia lebih baik daripada terbelenggu di penjara'.

    Itu belum dikira hantu scorpene yang sudah mula mengeliat, hantu Altantuya yang masih tidak hilang dan hantu 'Madah Berhelah' yang sekali-sekala muncul tunjukkan diri.

    Makin ia cuba mempertahankan kebathilan, makin ia jauh daripada kebenaran. Barangkali ia sudah semakin dekat dengan point of no return.

    Kesiaaaan..

    Lebih kesian lagi macai yang akan karam bersamanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulisan nak pujuk diri.. syok sendiri.. beribu ahli dh keluar.. kerusi pun ada satu je..entah PRU14 ni lesap terus..tp tk sedar diri.. sembeng kenyang.. bukit pun boleh terbelah.. BABI PUN BOLEH TERBANG..

      ini lah macai2 chap munge pakatoong.. hidup dlm jiwa sakit! kasihan!

      Najib semakin tinggi populariti.. level maki dan kutuk pd Najib dlm media sosial sudah menurun dengan banyak berbanding semasa 2014 dulu.

      Syukur Alhamdulillah.. kemenangan besar PRU14 kepada UMNO BN bakal menyaksikan Selangor akan tumbang dan kembali ke pangkuan UMNO BN

      Insya Allah!

      Delete
    2. Selangor pun jangan harap nak dapat negeri lain tumbang lagi ada ler..teruskan berkhayal dengan dedak 1311..

      P/s: ALLAH tak bersama dengan penyokong pencuri

      Delete
    3. Ayat penyedap diri macai dapig.. apesal..takut ke?

      ko takpercaye ke risikan Sgpork sendiri yg beritahu.. UMNO BN akan kekal berkuasa PRU14??
      culaan yg dibuat selalunya tak lari jauh..


      Pakatan Haprak akan tumbang di Selangor dan Penang 50-50 Gerakan akan kuasai ..

      amacam? Babi boleh terbang tak??

      Insya Allah.. Allah SWT Tuhan Maha Esa.. Allah SWT tak zalim pd hamba2Nya yang beriman. Selagi tiada bukti maka org itu kekal bersih. Senang2 hukum org pencuri.. apakah org yg menuduh itu sbrnya perompak sebenar?


      Pencuri sebenar akan diketahui selepas selesai RCI Forex nanti!

      jgn ubah tiang gol ye.

      Delete
    4. Siapa ubah tiang gol?

      Pencuri sebenar telah pun diketahui. Hanya si buta yang tak nampak.

      Tunggu masa saja penghakiman putus ke atasnya dan ke atas pembela-pembelanya.

      Tak lama dah. In shaa Allah.

      Delete
    5. Tarak sapa ubah tiang gol la 13.37. Tarak sapa nak main game dgn kau pon, perasan lebih. Kau pi la main kat mykmu, ramai kerbau nak main game ngan ko

      Delete
    6. perasan lebih.. hahaha ahli dh beribu lari..

      syok sendiri.. pujuk diri.. nnt jgn mengamok buat Black Out bangla 40k plak ye.. mase perisikan beri tahu buat bodoh.. lps tu jgn nyesal!

      tinggal penyangak tu dan ex pakwe janda lama..

      suam2 kuku.. mana nak lari..RCI akan heret penyengak tua dibuktikan sebagai perompak paling dhsyt dlm sejarah mamak malaya!

      Delete
    7. anon 1337
      Ko tak percaya ke mahkamah singapore telah memenjarakan orang2nye yg bersekongkol dgn pe@ncuri wang 1MDB dari malingsia @ malangsia @ malaysia?

      Delete
    8. anon ni sombong gile....jibo popularity dah nak tinggi.......bahaya jang oii...nanti terkedu macam hari tu.....ah jib gor.....pas tu kena goreng....

      Delete
    9. Dia ingat orang teringin sgt nak main game dgn dia.

      Otak lembu!!!

      Delete
  26. Najib makin pelik ke Maddir yg makin GILA?
    cer bace balik ucapan si Perompak Tua Terkutuk tu semalam??

    Sama ada dah gila atau nyanyuk atau..??

    tak terkedu hadirin..

    blog berok macai sekor ni spin tajuk nk cover perangai pelik Madirrr semalam..

    ReplyDelete
  27. SENYUM SINDIR MAHAZALIM..PART 1

    MAHAZALIM : KASI SAYA JADI DRIVER (PM) LA NI KERETA"
    PAKATAN HARAPAN " KALAU MAU SAMPAI PUTRAJAYA
    APEK TUA : OK BOLEH..TAPI NANTI LEPAS SAMPAI
    SAYA MAU DUDUK SEAT SECOND DRIVER,(timbalan pm)
    BOLEH JANJI HA ?
    BARUA APEK
    TUA @ PAN : KAMI SETUJU...TAPI NANTI KASI BELANJA
    KAMI SEMUA..MAKAN/MINUM /TOL/HOTEL/(kos
    pilihanraya )DUIT POKET YER ?

    MAHAZALIM : DALAM HATI / MANA BOLEH SAMPAI PUTRAJAYA
    AKU TAK NAMPAK JALAN,,TAKPE NANTI AKU U TURN
    BANYAK KALI SAMPAI JUMPA..ATAU AKU UTURN
    BALIK RUMAH ASAL ,TAK JADI PERGI LAST MINIT
    CANCEL PROGRAM...bagi anak akau jadi driver pun
    ok juga
    BEBERAPA KETIKA KEMUDIAN

    APEK TUA CAKAP BERITAHU KAT BARUA NYA SI KUALI /PAN..
    BOLEH SAMPAI PUTRA JAYA KE kita ni??
    DIA SELALU U TURN..
    MASING MASING TERNGAGA KEBODOHAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe parody buat macai tegar.. budin ngok, blogger cari makan dedak!

      Delete
    2. Parody tahap felda; khas utk budak2 felda lulus darjah 6

      Delete
    3. budak Felda dihina macai dapig sbb geram Felda dh bg signal takkan suppot PH

      Mazlan Alisetan macai Pakatan dlu dh ditolak mentah2 warga Felda

      jadi macai skrg melancarkan serangan menghina warga FELDA..

      tkpa syukur.. ini akan menyebabkan undi solid warga FELDA kdp UMNO BN

      lulus darjah 6 pun takpe janji tak menjadi BARUA macai dapig dan mamak penyangak.. wpun ada bergulung ijazah.. tp bodoh dan boleh dibeli musuh mcm Lapiji Lembu Pondan tu.. bodoh terlajak..akhirnya saman berderet menunggu!

      amacam bro? ko ada berapa gulung ijazah? tp kenapa bodoh jgk? jd barua pakatan penyangak?

      Delete
    4. Ada ijazah tak layan orang macam kau 13.32...

      Delete
    5. kesian jwpn macai madir.. menunjukkan kebodohan sendiri.. bebal takkabur!
      tanda2 kekalahan teruk akan menimpa mereka

      ahli ppbm beribu dh lari.. hrp bendera je besar.. ahli ciput

      Delete
    6. Bubarkanlah Parlimen sekarang...!

      Delete
  28. Rata-rata yang menghadhiri simposium tersebut terutama yang datang dari luar negara tidak mengetahui langsung ujung pangkal ucapan DSN..apatah lagi mengenali identiti orang tua
    yang dimaksudkan najib...tetapi alhamdulillah kini mereka sudah mengenali Tun Mahathir dan perjuangan nya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah..kah kah hang silap forum kot..
      rata2 hadirin yg hadir program madir tua kutuk tu semalam mula pelik dan terpinga2.. u turn jenis apakah yg dimaksudkan madir ini??

      ucapan najib semalam kaw2 boleh mmbuatkan pelabur dan peserta faham siapa pensabotaj eknomi negara sehingga ekspatriat asing pun terjejas.

      Alhamdulillah mesej DS Najib semalam cukup jelas dan dilaporkan oleh media2 negara mereka keadaan sebenar ekonomi negara dan pensabotaj yg gagal itu diketua oleh rejim Mahazalim Madir Laknatullah!


      Syukur Tuhan Maha Mengetahui bukan AG yg berbohong, duit derma yg masuk memang benar tp pembohong sebenar ialah Madir.. dia tak boleh sahkan duit itu duit imdb maka dia spin alihkan persoalan kenapa duit itu masuk. lantaklah duit itu dr siapa dan dari mana atau byk mana yg mahu selagi tiada bukti undang2 ia duit haram.. kenapa mahu ditipu bohong pd semua org?

      Madir Laknatullah!

      Delete
    2. 13:21 disahkan macai bingung.

      Tunggu...

      Delete
    3. tunggu apa john bahlol?

      tunggu Selangok tumbang? jgn kutuk sgt Noh Omar.. tkut Asimin menangis tk berlagu..

      culaan terbaru PH tumbang di Selangok.. Penang 505-50; so hrp matang sikit ye.. jgn tnjuk bodoh bebal sgt!

      Delete
    4. Tunggu ko semua ditumbangkanlah.

      Teruskan menyombong dengan kebenaran sebab tempoh itu tetap akan tamat.

      Delete
    5. macai jibo mati2 cakap derma....mmm....mana ko tau?

      ag pandi, cakp lain, bukit dia pegang lain....if u are a laywer, then u know what did pandi do.....pac cakap ada duit hilang......tapi pandi cakap jibo tak salah.....malu lawyer macam ni....hakim yg boleh cakap jibo salah atau tak.....dia sepatutnya investigate pac punya findings....then decide ada kes atau takde....bukan cakp jibo tak salah.......pls grow up!

      Delete
  29. mahathir sudah mencapai satu tahap di mana apa sahaja yang keluar dari mulutnya maka setiap orang yang mendengar akan berkata "satu lagi bullshit daripada seorang kaki kelentong"....>>>> ini yang sebenarnya bro... pengampu / macai bunga raya dan roket
    jangan buat buat bodoh pulak..ni ada lagi satu pepatah
    tolong ingat

    Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,” katanya.
    tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.

    rakyat dan pengundi tak bodoh
    kami celik politik

    dan kami percaya
    pru14 bakal bungkuskan bunga raya + roket + kuali
    jadi sejarah...3 pembangkang lupus serntak ...
    ingat tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah Ameennx3

      Dijangkan UMNO akan mengekalkan semua negeri dan merampas Selangor dr Pakatan Haprak.. dgn bantuan senyap parti chap bulan..

      jd Madey dh tahu PH tiada harapan besar lagi.. sbb tu dia meroyan smlm dlm satu program!

      Bro..kena faham.. Budin Ngok Macai ni ambil upah dedak.. so mau cover tuan dedak.. smlm Tau dedak boleh nyayok pelik..

      3 minggu lps Boboi pun buat hal serupa dlm mahkamah.. pegi londeh abis rahsia daddy nya yg busuk hati dgn Najib bkn sbb IMDB..sbb sbb lain..

      anak beranak semua dh terlondeh..jahat punya ktrunan!

      Samseng upahan chap bunge di Melaka bukan main lagak tunjuk samseng haritu.. dicabutnya bendera UMNO lepas tu maki hamun caci carut PBT. Melayu semua

      depan Melayu je samseng baju merah chap munge ni tunjuk berani.. di Penang ada berani ke??
      sekali dapig libas hantar kongsi gelap.. tak balik rumah kot samseng2 chap munge..

      pendek kata dengan Melayu UMNO je macai2 kaki tarik kereta samseng upahan Chap Munge ini berani gertak.. depan cina dapig..telor masuk dalam..

      puiiiiii!

      Delete
    2. Orang tak layan, reply sendiri

      Delete
    3. xde gile mcm macai madir.. nk reply posting sendiri.. tu tanda bukan aku sorg shj yg bencikan penipuan PH.. ramai lg yg silent tp tunggu masa nk pangkah kt peti undi..

      skrg korng boleh berlagak samseng lah mcm armada chap bunge di melaka.. samseng TAHIK MAMAK!

      dpn cina dapig kapir menikus kecut!

      Delete
    4. Cepatlah bubarkan parlimen..

      Dok melalak di sebalik anonyMOUSE ja pun apa ke halnya.

      Delete
    5. rileks la macai..
      panas punggung ke atau kecut telo?

      ko tu menyalak lebh dr anjing gila

      bubar bila itu hak PM lah. PRU14 PH akan tumbng.. bubar cpt2 buat apa nnt Asimin Si Tanggang xmerasa duduk kerusi MB lama2

      hehehe

      John Bahlol..ade phm?

      Delete
    6. Mengelak nampak..

      Hehe. Tahap macai menjerit bagai nak rak bila dicabar buka gelanggang terus berdalih.

      Patutla masih menjadi Tikus tanpa nama.

      Delete
  30. Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin Makbul
    Mungkin juga kita boleh menganggap, antara perseteruan politik yang paling di ingati adalah antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PAS, Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor. Boleh dikatakan sepanjang Allahyarham menjawat jatawan tertinggi dalam PAS, sering kali kita melihat bagaimana pertembungan pendapat berlaku antara Allahyarham dan Mahathir.

    Paling diingati adalah bagaimana Allahyarham mendoakan supaya umur Mahathir dipanjangkan oleh Allah supaya Mahathir sendiri dapat melihat kerosakan yang telah dilakukannya sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.
    Pada ketika itu, mungkin ada yang memandang sinis doa berkenaan. Mungkin juga ada yang mentertawakan Allahyarham dengan doa ini. Malah, ada yang mendakwa, doa Allahyarham hanyalah sekadar doa ahli politik yang teruk dihentam Mahathir pada ketika itu.

    Namun, setelah beberapa dekad berlalu, doa yang dilafazkan Allahyarham kelihatan seperti di makbulkan. Manakan tidak, pada usia 92 tahun, disaat ramai rakan seperjuangan Mahathir dalam politik sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal berpolitik dan kini memilih untuk berjuang dipihak pembangkang.

    Pada usia 92 tahun ini jugalah, satu persatu kerosakan yang telah dicipta Mahathir dahulu semakin tersingkap. Bayangkan, kes penyelewengan Bumiputera Malaysia Finance (BMF) sehingga menyaksikan seorang anak Melayu menjadi korban angkara mahu menutup kes sehinggalah kes Forex, semuanya tersingkap dengan sendirinya.

    Malah, beberapa kerosakan yang dicipta Mahathir seperti kehancuran Perwaja Steel, kerosakan teruk pada Proton Holding, mengaut wang negara hanya untuk mengayakan anak dan kroni serta bagaimana beliau mengkhianati perjuangannya sendiri menentang Lim Kit Siang serta Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini sudah terbuka dengan sendirinya.

    Sebelum ini, Mahathir masih mampu menyembunyikan segala kerosakan yang diciptanya hanya kerana perkembangan teknologi maklumat agak lewat tiba ke Malaysia. Mahathir boleh mengangkat dirinya suci tanpa melakukan sebarang kesalahan di mata rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soheh Bro..

      tp jgn main2.. macai tetap berpencen dedak Budin Ngok tokeh blog ni tetap buta kayu.. makan dedak haram byk.. mana boleh terima semua ini..

      janji dedak lumayan utk kutuk Najib siang mlm mesti ditunaikan!

      Culaan terkini Insya Allah mendapati UMNO BN akan menang majroti lebih besar dr PRU13 dan merampas Selangor dr Pakaton Haprak.

      Doa mudah2an ianya menjadi kenyataan!

      Delete
    2. Reply sendiri!!

      Delete
    3. macai budin ngok madir takut dgn byg2 sndiri..

      hehehe.. kesian.. tggu lah pru14 nnti jgn ckp undi hantu bangla plak ye!

      skrg asyik ignorance.. bodoh duduk bwh tempurung lps tu asyik kutuk Najib.. kasihan!

      Delete
  31. Namun siapa sangka, laporan siasatan penuh CIA yang menunjukkan Mahathir terlibat secara langsung dengan pelbagai penyelewengan dan skandal, mendedahkan belang dan wajah sebenar Mahathir, disaat beliau begitu beriya-ia mahu menjatuhkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

    Justeru, tidak salah kiranya andai kita menyatakan bahawa doa yang dilafazkan oleh Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor sebelum ini, hari ini sudah dimakbulkan. Segala kecurangan Mahathir satu ketika dahulu juga sudah tersingkap dengan sendirinya. Adakah Mahathir mahu menolak Qada dan Qadar Allah bagi melindungi segala salah lakunya?

    ReplyDelete
  32. Kenapa Madir tak berani saman CIA?

    dia asyik paksa dan cabar Najib saman DoJ.. sedangkan DoJ sendiri tak berani dan tak namakan MO1 itu ialah Najib?

    Laporan CIA dengan jelas menamakan Dr Mahathir sebagai dalang kes BMF.. apa pasal tak saman???

    nampak sgt game bodoh macai PH makan diri! sbb itu lapiji soton terdiam skrg sbb kira kos MRT pun tipu! kelentong je kejer!

    saman berderet menunggu Lapiji Sotong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai.. boleh takat tu ke jwb?

      maki? caci je?

      puiii.. patut le culaan terbaru dkp PH tumbang di Selangok.. macai low class lagak samseng je tp xsedar diri rakyat tgh tolak!

      Delete
    2. Give ur facts and lets have an intellectual discourse.

      All your facts are wrong. That expalins why are still hiding behind anonyMOUSE..

      Delete
    3. cia takde state madir salah pun....ko baca la balik.....pandi ko memang dia sendiri jibo tak salah......tapi dia lupa....dia cuma ag bukan judge....

      Delete
  33. DAP jaga Penang elok je. Bersih, tersusun dan banyak pembangunan utk semua termasuk masjid. Kesian DAP, dari kita kecik umnu psiko kita DAP komunis. Walhal jibon yg jual tanah dengan china komunis.
    Masa kecik dulu aku cukup takut dengan lambang roket. So aku pelan2 tunjuk apa kebaikan DAP dgn orang kampung aku. Kelakarnya, orang kampung dah tahu lg banyak dari aku....wakaka. Habislah jibon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. puihhh nak muntoh ijau aku macai dapig ni bermimpi..

      mcm lepas langgah todi lepas tu berkhayal mabuk..

      woi BONGOK.. esok ko naik train EST dtg pagi2 ke Penang..

      pembangunan PALA HOTAK ko.. habis bukit ditarah.. laut ditambah utk kais pemaju kroni buat umh million2.. lepas tu company MNC pakat cabut lari..

      Seagate company besar pn dh cabut lari..

      Penang maju dan masjid2 cntik byk dibina di zaman GERAKAN-UMNO tadbir Penang.. ko dtg dr Uganda ke chai??

      ko tgk sedniri pasti interbiu la cina2 berniaga kt penang tu tanye sndiri tokong lim tu... cina sndiri malu nk citer pasal tokong lim bapak penyamun tu.. ko pulak yg menjilat berlebihan..

      puihhhh.. masjid semua JAKIM yg bantu.. BODOH! gaji elaun imam bilal siak semua Pusat yg kasi..

      bodoh xboleh nk diajar..kecik2 mak bapak asuh takut dgn Allah.. ko takut dgn roket.. itu pasal skrg kufur pilih kapir!

      Delete
    2. Eh sukahatilah nak jilat ke puji ke. Hak aku bodoh.

      Wakakaka.....

      Delete
    3. 13.49...kau terlalu kampong. Orang Penang semua kaum happy, kau tak tau sbb terperap kat kampong.

      Delete
    4. 13.49
      Gelabah anjing. Sama macam tuannya.

      Delete
    5. Banyak kilang dah tutup satu negara sbb ekonomi negara macam sial, paham 13.39? Tu la suruh belajar sampai U tak nak, bila besar jadi bodoh gebang lebih

      Delete
    6. banyak kilang di penang dn selangok yg tutup ko slhkn Najib??

      sbb dua ketol negeri tu diperintah oleh dua EKOR penyangak dn penipu yg bijak berlakon dgn macai mereka!

      bongok..woii sampai bile nk khayal asyik temberang nk sedapkan ati..

      patut le kt luar parti bodoh ni ahli cabut lari beribu.. xthn level bodoh bebel kuat puak2 ni

      baru aku phm.. Ainina dlu macai pon skrg dh blah..

      Delete
    7. Bodo punya 14.11....orang selangor dan penang ok semua. Bila kilang tutup, orang kedah,perlis, perak yg kena balik kampung dari penang. Di selangor ramai orang kelantan cari kerja kat gombak, sbb kilang banyak tutup. Orang dari sabah pun ramai di selangor cari kerja. Sapa menteri kewangan? Sapa menteri MITI? Tak tau ekonomi dok diam diam la.

      Delete
  34. Ini mesti kes gelas tak pecah.
    Majlis pelabur boleh terlatah.
    Baca apa entah,
    pelabur tunggu nak belah.
    Kalau letak duit habis dia ratah.
    Lahap Tahek Low sedonia dah gah.
    Mungkar sengkek iman shj sembah.

    BNEXIT,reput busuk kasi punggah.


    ReplyDelete
    Replies
    1. PHEXIT kt Selangor dh merebak sampai ke Shah Alam.. ape cer?? takkan baling gelas tak pecah tapi ahli beribu cabur lari??

      Armada sendiri pun tahu perompak sebenar dlm umh mereka.. hehehehe

      PHEXIT coming soon to Selangok.. PRU14!

      kasi tumbang habis2an PH. INIKALILAH!

      Delete
    2. BNEXIT,
      UMNO pimpinan Tahek Low Kamban
      PASRAMBUS diketuai Ayohbetullah Eddy Wang Royan.
      Yang sengkek iman.
      Kasi simpan.

      Delete
  35. ahli beribu cabut lari

    kerusi pun ada seketol je

    itu pun tumpang mase zaman dlm UMNO BN

    tapi sembang kencang

    Bukit boleh terbelah.. babi boleh terbang??

    nak lagak jd hero.. jadi boss..

    ingat DAPiG tu Bahlol mcm Din pagoh ke Boboi botak je.??

    suluh muka ko dlm mangkuk jamban dlu le bhai..

    pesanan pada tokeh blog dedak BudinGokdotcom sekali ye..

    lepas PRU14 jgn meroyan pulak.. hrp terima kenyataan la!

    bye2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lahh..pasal apa nak bye2 awal..

      Mcm...tahu2 aje..lepas PRU 14 kena masuk jel kan..?


      Delete
    2. Bro UP.

      Itu pasal lah ini macai hanya berani melalak di sebalik anonyMOUSE.

      Sembang ja lebey..

      Delete
    3. Bro John Doe,

      U r right.

      Mereka2 tu..macai kebudak2kan .kita boleh tahu.. level mereka setakatnya.(mcm Mr J lah)

      Sekali sekala...aku suka mengacau mereka hehehe...

      Delete
    4. Bro John Bahlol.. ada pengipas rupanya..
      "hang jilat aku..aku jilat hang.."

      hahahahaha.. realiti sebenar ahli2 dh beribu org keluar lari..

      Macai UP.. ko perasan dewasa tahap mana tu?

      ko budak awwww sotong ke? kah..kah..kah.. gaye ayat tu pon dh blh nmpak!

      setakat jadi ANJING pengampu penyamun tua better simpan bodoh tu sikit utk anak sulung kamu tu la ye..

      muka tak hensem tapi kalau watak baik org masih sanjung..tp muka dhle tak hensem.. perangai buruk, perasan lagak macam bvagus.... lepas PRU nnt kawan pun tarak.. orang lalu depan rumah pun meluat..

      betul tak?

      Delete
    5. 15: 00,

      Sudah terasa pedih nya sampai ke ulu hati..?

      Tahulah aku ensem.. jgnlah dengki! tak dapat jawab, beri hujah.. serang peribadi! itu tak ada moral! Mcm budak kecil lah...(betul aku ckp kau kebudak2kan lagi)

      Manalah agaknya..destinasi Najib the klepets..selepas PRU 14?



      Delete
    6. Betul tu bro UP.

      Seperti yang saya katakan tadi, itu tandanya UMNO sangat panik dan si macai ini pun masih tidak berani utk keluar dari dunia tikusnya.

      Alahai kesiannya..

      Delete
    7. Bro John Doe,

      Orang dah beritahu...fikirlah..
      Kerosakan mana yang lagi parah,teruk.. TDM atau DSN?

      Nasihat sudah,beri penerangan dan penjelasan pun sudah..ajak berdialog, cabut lari..patutnya, jika di pihak yang benar.. sampaikanlah hujah-hujah secara ilmiah. (Rakyat nak tahu)

      Malangnya...Macai rela nak duduk dgn tikus.. apa boleh kita buat?

      Salam Maghrib.

      Delete
  36. Sdr2 seperjuangan.

    Mod panik jibon sudah sangat terserlah. Tepat sekali komen tn Budin.

    Lihat sajalah Arman Adzha yang menjerit-jerit seperti beruk hanya untuk menghalang sekeping surat jemputan debat disampaikan kepada Najib.

    Penakut akan mengelak dari masuk gelanggang. Inilah dia chief bahlawan dengan bahlawan2 tikus A9nya.

    Macai2 A9 juga semakin lembik. J dan unknown sahabat sudah kematian akal untuk menjawab secara ilmu dan fakta.

    Kini hanya tinggal macai2 TIKUS yang hanya berani Baling batu dan lari. Apabila diajak berhujah secara fakta dan ilmu mereka beralasan.

    Mereka hanya mampu geram dan marah disebabkan mereka tahu mereka tak mampu menang tapi mereka sangat ingin untuk menang maka digunakanlah kaedah Baling batu dan lari.

    Kepada para macai ini,.."muutuu bighazikum..", matilah kamu di dalam keadaan geram kamu itu sebab kamu takkan mampu menolak lagi kebenaran dan penghakiman yang semakin hampir.


    Kepada rakan2 seperjuangan, teruskan perjuangan kalian, kemenangan itu sudah terlalu hampir.

    (Sudah bbrp jam saya menantikan macai TIKUS keluar dari dunia tikusnya dan memberi fakta untuk dijawab. Ternyata ia tidak berlaku. Maka saya mohon diri dulu sebab ada kerja yang perlu habiskan sebelum habis waktu bekerja).

    Kepada semua rakan2 seperjuangan.. Salam perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. John Bahlol sedang merintih kecewa..
      antara tikus dengan ANJING suruhan.. mana lebih kerap di sebut oleh sejarahwan sebagai satu yg KEJI dan KHIANAT??


      ko ni tokeh blog nyamuk ni ke bro? Barua PH mmg semua perasan mcm dunia pon mereka boleh tawan.. maklumlah sembang baling gelas tak pecah.. hebat kunun..

      apesal gaye tulisan mcm org tua.. ?? meroyan ape sorng2 ha?

      heheh rakan2 sepenyamunan.. mesti puak2 kontraktor zaman madir ajar main rasuah dlu..

      Mahazalim

      Delete
    2. Anon tikus.

      Perasan atau tidak silalah buka gelanggang dan bukan menyalak di dalam blog di sebalik nama tikus.

      Saya juga tidak pernah mencari makan melalui UMNO baik di zaman Tun M mahupun di zaman Najib.

      Malah pada bbrp kali pilihanraya yg lepas saya yg keluarkan wang sendiri untuk belanja para petugas UMNO di bilik gerakan.

      Gaya penulisan macam orang tua? Sahlah kata2 bro UP bahawa sdr ini amat kebudak-budakan.

      Budak-budak memang akan melihat orang-orang yang kelihatan matang seperti orang tua.

      Delete
    3. 1510, terlebih dedak dan air badak ..sian..ko tahu tak maksud top dog? kan yg tinggal dlm ameno ni yg bodoh belaka

      Delete
    4. Bro john, mamat tikus tu yang dok merayap dalam blog ni ialah kojolla..kalo tak caya tanya pak othaman..

      Delete
  37. ini ialah agihan kerusi pada PRU ke-13
    1) PKR - 99
    2) DAP - 51
    3) PAS - 73

    setelah DAP dan PKR melepaskan tengkuk masing-masing maka kerusi milik PAS sahaja bakal direbut oleh PAN dan PPBM.

    di sinilah letaknya kekuatan Cauvinist kafir dalam menentukan hala tuju PH - mereka sanggup melepaskan 'kuasa' dalam hearaki struktur Pakatan Harapan hanya untuk terus memperbodohkan keldai' yang mengaku sebagai MUSLIM dan Melayu.

    Puak cauvinist ini bukan sahaja punyai payung politik sendiri (DAP) tetapi mereka juga memiliki sebahagian dari PKR malah melahirkan hamba politik yg dijadikan sebagai barua untuk memenuhi matlamatnya (PAN).

    di mana pula duduknya PPBM yang mana lelaki tua renta itu diangkat sebagai pengerusi Pakatan Harapan.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat....boss dah habis meeting. Pi ambik dia balik ofis cepat. Nanti jam

      Delete
    2. org belum cakap berapa kerusi lg...dia dah berangan....

      sahabat u are creating something that u like to see in your head....even before it happen....when things happened as what we want to see.....it is prophecy.... otherwise.....itu mat jenin.....

      u r another typical jibo anal lickers....when asked is jibo a lier.....skipped and run away....simple thing ask for simple response....until today u never response to this.....perhaps too much licking tied up your tongue..

      Delete
    3. Dad....Sahabat doesnt understand english. Lulus SPM kerja kat jabatan pendidikan. Thats what he sez last time

      Delete
  38. Rakyat bodoh kira-kira punca Mahathir masih dipuja

    Tahukah anda betapa sukarnya apabila menjadi pemimpin kepada rakyat yang bodoh ekonomi. Ia memerlukan kesabaran yang sangat tinggi. Jika ada kesantunan menghadapi caci maki, lebih bagus lagi. Bukan menjawab kepada wartawan penuh angkuh seperti " zaman nabi mana ada pisau cukur Gillete ".

    Perkara paling jelas dalam menentukan tahap ketengingan rakyat dalam soal ekonomi ialah tentang inflasi. Contoh mudah boleh dilihat pada perbandingan harga minyak.

    Jika dilihat, pengagum zaman diktator membandingkan betapa murah harga minyak semasa pemerintahan Mahathir. Penulis juga pernah merasakan 'murahnya' mengepam RON95 pada harga RM1.03 seliter dalam tahun 1997, sejurus sebelum krisis matawang menerpa pada bulan Julai tahun yang sama.

    Tetapi adakah RM1.03 itu sama nilai kuasa belinya dengan RM1.03 hari ini? Jika dilihat, inflasi matawang USD pada tahun 2017 berbanding 1997, nilai USD 1.00 pada tahun 1997 adalah bersamaan dengan USD 1.52 pada tahun 2017. Nilai ringgit berbanding USD 1.00 pula ialah 2.50 pada tahun 1997 dan 4.30 hari ini. Oleh yang demikian, harga seliter RON95 pada tahun 1997 ialah USD 0.41 yang mana pada hari ini nilai tersebut bersamaan dengan USD 0.626. Jika diringgitkan, nilai kuasa beli RM1.03 pada ketika itu adalah bersamaan dengan RM2.69 hari ini.

    Berapa pula harga RON95 hari ini? RM1.97. Mari lihat berapa nilai kuasa beli RM1.97 pada tahun 1997 itu.

    Seliter RON95 2017 dalam USD
    1.97÷4.3 = 0.458

    Nilai USD 2017 dan 1997 USD
    0.458÷1.52 = 0.301

    Nilai harga minyak hari ini pada tahun 1997
    0.301 x 2.50 = RM 0.75 !!!

    -------------------------------------

    ReplyDelete
  39. Mengapa Mahathir tidak mampu memastikan RON95 dijual pada harga RM0.75 seliter pada waktu itu? Sebaliknya harga yang dijual pada waktu itu bernilai 33.7% lebih mahal dari hari ini secara kuasa belinya. Menambah parah, harga minyak dunia pada waktu itu ialah RM 52 setong berbanding RM 206 setong hari ini.

    Bila terdengar rungutan masyarakat papa kedana dibuat-buat hari ini tentang kos sara hidup, tentu sekali hakikat paling nyata dalam menafsir kelakuan ini ialah, mereka ini terdiri dari:

    1. Pekerja-pekerja yang ditipu majikan kerana diberi gaji tidak setara dengan nilai yang wajar - mungkin kerja mereka ala kadar, lalu dibayar mengikut nilai harga kerja mereka sahaja.

    2. Anak-anak kroni zaman diktator yang orang tua mereka miskin teruk akibat tidak lagi mendapat projek-projek dan mereka tidak lagi semewah dahulu - kegetiran masa depan adalah hasil kufur nikmat di masa lalu.

    3. Pemuka-pemuka kaki bodek yang tidak lagi mendapat apa-apa. Lalu mengeluh kesusahan rakyat melalui peranti iphone7 mereka - tiada apa yang pelik. Hipokrasi level paling tinggi sudak dipertunjukkan oleh kepala Pakatan Harapan yang baru.

    Penulis suka menumpukan perkara 1 di atas. Kisah pekerja ditipu majikan mereka. Ini kerana, kerajaan memerintah telah melakukan tanggungjawabnya yang wajar dalam memastikan kakitangannya digaji selaras inflasi dan kemajuan ekonomi. Adalah bukan tanggungjawab kerajaan untuk menetapkan berapa anda si pekerja swasta patut digajikan. Andalah yang bodoh kerana tidak tahu berapa anda patut digajikan. Jadi mudahlah sang majikan menipu anda dengan memberi gaji murah dengan menuduh ekonomi lesu, pada masa yang sama membuat untung gila babi dan menari-nari melihat pekerja mereka menyalahkan kerajaan. Sudah tentulah para majikan ini mengetahui, setolol mana pekerja mereka dalam menelaah perjalanan ekonomi.

    Jika dilihat dari segi penggajian oleh kerajaan ke atas kakitangannya, kita ambil contoh pada tahun 2003, seorang kerani dibayar gaji pokok RM656 sebagai gaji permulaan atau bersamaan USD 173. Mengikut kadar inflasi semasa iaitu USD 1.00 pada 2003 bersamaan USD 1.33 pada 2017, Nilai RM 656 pada tahun 2003 di tahun 2017 adalah bersamaan dengan (USD 173 x 1.33)÷4.30 = RM987. Adakah kerani baru masuk kerja di dalam perkhidmatan awam mendapat RM987 sebagai gaji permulaan? Hari ini, gaji permulaan kerani baru kerja kerajaan ialah RM1,352. Ini adalah 34.2% lebih tinggi dari 14 tahun lalu. Ia menunjukkan kemajuan ekonomi negara telah mampu membuatkan penggajian kakitangannya mendapat nilai tambah yang wajar.

    .................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penulis upahan gebang

      Delete
    2. u bulls with someting on papers that is from auta king....

      the issue now.....is whether tomorrow, u still can put bread on the dining tabel.....

      no matter how much u earned, it is how much value u get back.....

      Delete

  40. Lihat pula contoh penggajian kakitangan awam sepanjang pemerintahan Mahathir yang dibangga-banggakan pelahap dedak cap Bunga Raya.

    Pada tahun 1982, gaji permulaan kerani ialah RM310 (USD135) dan pada tahun 2003 pula RM656 (USD 173). Mengambil kira 1 USD 1982 bersamaan 1.92 USD 2003, gaji permulaan yang wajar selaras inflasi bagi kerani pada tahun 2003 ialah USD 259 atau RM 985 mengikut tukaran pada tahun tersebut. Bukannya RM656.

    Sedangkan, pada 1982, KDNK per kapita Malaysia adalah RM 4,260 berbanding RM 16,963 pada tahun 2003 iaitu kenaikan sebanyak 298%. Manakala pasca Mahathir pula, KDNK per kapita Malaysia meningkat sebanyak 147% kepada RM 42,000 hari ini.

    Menyebut kerajaan bakal muflis kerana saiz kakitangan awam yang besar di negara ini adalah luahan golongan tolol kerana penggajian kakitangan awam adalah termasuk dalam belanja mengurus Bajet tahunan di mana untuk 2017, belanja mengurus hanya 16% dari KDNK berbanding untuk tahun 2003 yang bernilai 19% dari KDNK.

    Ini menunjukkan jika kerajaan hari ini mahu menggunakan peratus belanja mengurus ala Mahathir di tahun 2002 itu, gaji permulaan kerani lulusan SPM boleh dibayar RM 1,605. Tetapi apa kata pekerja swasta yang tidak pernah menyalahkan majikan mereka yang merompak mereka dengan mengkambinghitamkan kerajaan memerintah kerana mengetahui bodohnya pekerja mereka dalam isu ekonomi. Pun begitu, gaji permulaan RM 1,352 hari ini sudah cukup menunjukkan zaman kekejaman Mahathirsm sudah berlalu.

    Jelas sekali, zaman pemerintahan Mahathir bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan. Mungkin atas dasar menyedari ada yang mampu melakukan lebih baik darinya, Mahathir sedaya upaya membentes pengganti-penggantinya agar ketempangan pemerintahannya tidak menjadi duri dalam melunturkan pendewaan ternakan-ternakan fanatiknya yang terdiri dari pemakan dedak sebenar yang selama ini dimaksudkan olehnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib the klepets pada zaman Tun M apa beliau buat? Buat bodoh..takut nak melawan?

      Kopipes sini sana
      Tun M dah tak pegang kuasa
      Kalau dah bagus sangat cakap
      Pergilah jumpa depan2

      Delete
    2. Ye la anjing suruhan mestilah akan membela sepenuhnya tuan dedak.. apesal copy paste? ko gerun ke??



      tp malangnya realiti kt luar.. rakyat biasa dh tk kenang Madir sbg negarawan lg.. reputasinya tercorot dan tidak dihormati lagi.. sejak berkawan dengan DAPig..

      so ko xpyh le nk berlagak menjilat lebih2.. nampak terlalu bodoh syok sendiri!

      Delete
    3. Janganlah.. takut dgn bayang2 sendiri.

      Bila jemput baik2, janganlah berlagak sombong!



      Delete
    4. 1525..duduk planet mana gamaknya..realitinya rakyat dah muak dengan tipu helah pemimpin bibir merah ko tu..ko je terkinja2 mcm berok dok sokong...pegi masuk hutan le ko kawan ngan badak..

      Delete
    5. Betul bro UP, jemputan dibuat dengan baik tetapi dihalang seperti beruk.

      Hanya berani mengupah macai hanya untuk mengelakkan masuk gelanggang debat.

      Dan ada hati nak cakap diri tu hebat.

      Delete
  41. FUYOOINKKKKK... OOINKKKKKK..

    PEMUDA HARAPAN BERJANJI 1 JOTA PEKERJAAN JIKA MENANG
    PASAL TAK BOLE MENANG LA HARAPAN BOLE JANJI PALSU GINI
    NAK TANYA AHLI DAN CAWANGAN BERAPA BANYAK
    DEPA PEGANG
    KLU BERJANJI PUAK HARAPAN NI BABI PUN BOLE BIKIN TERBANG TINGGI

    KIKIKIKIKIKI...... BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK..

    INI KALI HAAAHHH.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jnji bongok mcm tu macam mana warga Felda pun nk percaya.. mcm tokong lim janji nk hapus tok Jambatan Penang dan Sg Nyior.. last2 pau lagi tarif air dan tanah ada lah.. lepas tu makan rasuah projek sana sini..

      itu macam la..?

      janji CAPATI!

      Delete
  42. Fitnah??? Tidak payah pergi jauh-jauh, Apakah Laporan oleh Ketua Audit Negara berkenaan 1MDB itu fitnah? Kenapa Laporan tersebut diklasifikasikan sebagai dokumen rahsia?? Kenapa hendak dirahsiakan? Apa yang hendak disembunyikan? Laporan audit tujuannya untuk melihat bagaimana kerajaan membelanjakan segala perihal kewangannya samada secara yang dibenarkan atau sebaliknya dan mendedahkan pelanggaran prosedur jika ada serta menyarankan tindakan-tindakan sewajarnya. 1MDB adalah syarikat berkaitan/milik kerajaan dan wajar rakyat diberitahu bagaimana dengan hal-ehwal urusan syarikat tersebut - untung ke rugi ke, kerana 1MDB berhutang dijamin oleh Kerajaan Malaysia yang mana Rakyat Malaysialah yang akan terbeban sekiranya syarikat tersebut mengalami kerugian. Apa yang fitnahnya di sini? Ada akal gunalah.....cuba berakal sedikit dan jangan memalukan orang yang berakal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahlol..kalo tk dedah laporan apakah itu SAH di sisi mana2 undang2 dunia boleh tuudh Najib curi duit?

      itu andaian dan ilusi Madey@ Mahazalim yg terbayang dosa dan perbuatannya merompak 22 tahun dulu.. bukan DS Najib.. tp diri dia sendiri ialah bayangan silam!

      Rakyat malaysia tak terbebankah dengan dasar samun dan swasta akhirnya teruk dibail out oleh kerajaan terhadap aset2 awam negara?

      Siapa punya angkara?

      duit imdb ada hilang kah? lesap kah mcm judi Forex madir dn Daim tu??

      jwb lah bg berakal..jgn pamer kamu itu bodoh dan pendedak kepada si penyamun tua.. rakyat bosan dan muak dengan skrip bahlol

      dulu ckp Anwar tu bahaya pada negara.. habislah seluruh UMNO kena ikut ckp si Mahazalim ini

      skrg dia pulak yg cium tapak kaki Anwar.. siapa yg GILA skrg?

      usah guna nama rakyat wahai golongan penipu Mahazalim. Kamu semua itu lah yg pertama kali menyamun harta rakyat. Nasib baik Pak Lah naik cepat.. kalau tidak lagi banyak akan disamun Madey utk kekayaan kroni dan anak2nya!

      Mahazalim Laknatullah!

      Delete
    2. Anda bukan standard saya. Bagaimanapun dalam sistem demokrasi kita kena hormat hak untuk bersuara walaupun terdapat perbezaan. Ternyata anda tidak memahami apa yang saya maksudkan dari ulasan saya. Anda perlu lebih banyak membaca lagi dan sekurang-kurangnya akan lebih rasional dalam komentar dan tidak meracau-racau. Kemeracauan dengan segala caci-maki menggambarkan tahap pemikiran yang tidak rasional.

      Delete
    3. 1515..stupid macai!

      Delete
  43. Ini untuk jawapan saudara anon 14:26, 13:26, 13:39... cuba baca report CIA muka surat 4 ayat pertama..."no direct links have been established between Mahathir and the corruption at BMF"... sumber--> https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP85T01058R000101050001-9.pdf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm DoJ pulak ada tak mana-mana klausa sebut nama Najib Abdul Razak?

      MO1 tu makhluk mana?

      Delete
    2. Macai Madir ubah tiang gol
      ko bace tak page 3 pulak.

      Even though nama Madir jelas di sebut.. indirect link macam mana?

      madey tak saman ke??

      MO1 tu nama siapa?

      tolong tunjuk sat dokumen mana yg sebut nama Najib Abdul Razak?

      bodoh punye debate.. pd satu org lain ko pakai rules lain..pd tuan dedak ko pakai rules lain..

      puiii.. patutleh PH akan tumbang di Selangor PRU14.. byk pembelang pecah!

      Delete
    3. into the Mahathir administration...bukan directly to Mahathir...tak tahu membaca ke?

      Delete
    4. Orang umno mana paham english. Lagi pun CIA adalah intelligence agency, bukan enforcement agency. Laporan mereka demi kepentingan geopolitik US, bukan berasas perundangan. Orang umno mana tau semua ni.

      Delete
    5. yg cakap mo1 tu jibo....pundek ko si raman dahan tu...ko pg cari dia....bolo..

      Delete
  44. Macai madir skrg sgt terbelit

    kena pulak smlm Mader buag terbiat jadi 'racist' kpd Cina dan DAPig.

    hari ni maybe lepas makan ubat disuap Nek Semah.. dia kembali normal.. dn lancarkan serangan baru dlm Che.det. blog fake comment puji melambung dirinya sendiri..

    situasi panik dan tak waras ini sedang melanda madir dan chap bunge.. dan boboi pulak terus lembab x memahami aspirasi daddynya.

    akhirnya kerusi 1 yg tinggal itu mungkin akan melayang kepada pihak lain..

    kita tunggu lah pru14 nnt..puak baling gelas tak pecah ni sembang kencang.. mereka rasa mcm zaman elit madey jd pi em dlu2 boleh gertak org sana sini..

    zaman ini org cerdik lah.. nk bohong sehari dua boleh lah.. ini asyik u turn beratus kali.. ko melingkup lah sorng2!

    ReplyDelete
  45. Bayangan sg.buloh menghantuinya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali. Gundah gulana dibuatnya. Kata orang-orang tua - Orang tamak selalu rugi.

      Delete
  46. Alkisah terdapat sejenis serangga
    Kopipes panjang merasa bangga
    Dari pagi sampai ke senja
    Menjilat pencuri itulah kerja!

    Ini lahabau nak kutuk bro John
    Bro besau dia nak balun
    Mari kemari lencun tak lencun
    Budak beringus sunatnya belum!

    Bijan um-no no, pandang dah kelam
    Satu dunia sudah mengecam
    Songlap, tipu siang dan malam
    Siapa melawan terus diancam!

    Sungguh malang nasib si Bijan
    Negarawan ulung dia nak lawan
    Basah kuyup tubuhnya lenjan
    Fighting Mahathir, " the Grand One"!

    Jika orang nak masuk gaung
    Pucat lesi dia melolong
    Tangan menggapai sambil meraung
    Pelabur antarabangsa dia mintak tolong!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Serangga apakah itu namanya
      Mengkopipes hingga panjang berjela
      Bro fan tun teman nak bertanya
      Adakah serangga itu ada badan,berkaki dan berkepala?..

      Biarlah teman teka dengan cepat
      Tempat busuk serangga tu suka sangat
      Singgah kat makanan taun kita dapat
      Singgah kat blog ni kena halau dan diperambat..

      Ini serangga memang musibat
      Suka kopipes artikel sokong kleptokrat
      Jawapannya teman rasa teman dah dapat
      Kalau tak spesis langau mestilah lalat..

      Rasanya serangga bukanlah jawapan yang tepat
      Lebih sesuai dikatakan sikopipes ni haiwan berkaki empat
      Hari itu yang heboh duduk kat condo kat ijat
      Hidupnya hanya makan dedak dan berak sahaja dingat..

      Bijan, um..no,no udah nak tenggelam
      Mana idaknya,parti penuh dengan berkaki empat memangla jahanam
      Sebab tu lah macai 'mengcover' siang dan malam
      Kalo tak komen, nanti balik miss soru dah tentu dihentam..

      Delete
  47. Ini ada satu berita yang membanggakan...........

    "EW YORK: Malaysia one of 10 countries accounted for over 95% of new HIV infections in Asia-Pacific in 2016, said UN in recent report.

    other nine countries in Asia were India, China, Indonesia, Pakistan, Vietnam, Myanmar, Papua New Guinea, the Philippines and Thailand.

    Read more at http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/07/23/malaysia-among-top-ten-asian-nations-affected-by-hiv/#Dzr5hZeDwo1HGjCr.99

    Agak-agak negeri mana dalam Malaysia yang paling
    ti ggi jumlah HIV..........????
    Jawapannya: Serambi Mekah!!!


    ReplyDelete
  48. dalam banyak-banyak persoalan yang diajukan, sampai sekarang tiada satu pun jawapan fakta dan bukti jelas dari Najib dan pemakan dedak, malah mereka yang komen di page ini...semuanya jawapan tuduh orang lain, mencari kesalahan orang lain, tuding jari pada orang lain, jawapan emosi dan carut, jawapan putar belit... shafee terima 9.5 juta tak teeerrjawab sampai sekarang...

    ReplyDelete
  49. petikan cerita tahun lepas
    BADRUL AMIN PERTAHAN DOA LAKNATNYA KE ATAS MAHATHIR!!!!
    Salam…

    Ada orang tidak senang dengan doa saya semalam di Dataran Merdeka kerana konon biadab pada Mahathir.

    Sebenarnya begitulah bunyi doa saya sejak awal reformasi sebelum saya disumbat kedalam ISA hingga keluar ISA hinggalah sekarang.

    Sekadar itulah kemampuan saya menentang kezaliman yang akan saya, jawab nanti bila ditanya di Mahkamah Allah. Saya tidak berani dan tidak mampu menegur secara berdepan dengan orang yang zalim. Saya hanya mampu sekadar berdoa. Itulah senjata saya.

    Saya tertanya-tanya, kenapa setelah 18 tahun, baru kini doa saya dikritik dan dipertikai oleh teman “seperjuangan”? Adakah kerana hari ini kita teruja bila dapat bersama sepentas dan berkongsi mikrofon dengan Mahathir? Apakah itu memadam segala kezaliman yang dia lakukan satu masa dahulu?

    Demi Allah, saya tidak dendam dengan Mahathir. Saya hanya ingat pesan Nabi agar tidak redha dengan apa jua kezaliman. Nabi juga berpesan agar lawan kezaliman setakat yang termampu. Dan itulah kemampuan saya.

    Kepada yang menegur saya kerana berdoa, anda orang hebat dan berani. Saya kagum. Saya pohon, tegurlah orang yang zalim itu secara berdepan mana tahu teguran anda membuatnya sedar dan segera bertaubat.

    Dalam konteks Mahathir, tegurlah dia mana tahu terbuka hatinya untuk minta maaf pada Anwar, keluarga dan rakyat.

    Ingat, GST hanyalah satu dari sekian banyak kezaliman yang bermula dari zaman Mahathir. Salam

    Reformasi dari saya…

    Badrul Amin Bahron

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hendak berdoa..berdoalah, tapi janganlah kamu mempersia siakan doa..

      Delete
  50. Doa yang dibacakan oleh Dr. Badrul Amin Bahron itu meminta supaya pemimpin ‘Maha Zalim’ yang bertanggungjawab memenjarakan bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diberikan balasan yang setimpal.
    “Kita buat kerja kita, tuhan buat kerja tuhan dan kita minta pada tuhan, apa jua kezaliman akan terima balasan. Sementara beliau masih hidup, kita hendak tuhan tunjuk kesalahan-kesalahan mereka.
    “Kita ada tuhan. Kamu ingat, kamu Maha Zalim tetapi Maha Firaun pun tenggelam dalam lautan. Kamu ingat, kamu Maha Zalim, tapi Allah akan hancurkan orang yang zalim, kita mohon pada Allah.
    Ya Allah, hukumlah mereka yang mula-mula menahan Anwar Ibrahim dalam penjara, Ya Allah,” doa beliau ketika menutup Himpunan Mansuh GST di sini.
    Pada tahun 1999, bekas Timbalan Perdana Menteri itu dijatuhi hukuman penjara selama enam tahun kerana didapati bersalah di atas kesalahan penyalahgunaan kuasa.
    Pada tahun 2000, iaitu selama sembilan tahun kerana didakwa melakukan kesalahan di luar tabii (liwat).
    Susulan daripada itu, penyokong-penyokong Anwar menggelarkan Tun Mahathir sebagai Maha Zalim dan Maha Firaun sehingga kini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tabik spring pada Tun m..masih mampu berhadapan dengan manusia yang mengatanya..kalo bijan gamaknya satu hari kena macam tu..mahu tinggal kat kazakstan kot..

      Delete
    2. USTAZ KEPALA BAPAK APA NIHHHHH
      DOA SUPAYA ORANG DIHUKUM
      ELOK BUANG SAJA DARI PKR

      Delete
  51. Peristiwa Ini Amat Memalukan Pakatan Harapan.. Saksikanlah!!
    Pemimpin PKR, Badrulamin Bahrom yang ditugaskan membaca doa penutup, sempat berucap, “semoga Tuhan memberikan balasan kepada “mereka yang zalim” ketika mereka masih hidup.”
    “Kamu ingat kamu Mahafiraun, tapi Mahafiraun pun tenggelam dalam lautan. Kamu ingat kamu Mahazalim, tetapi Tuhan akan hancurkan orang yang zalim,” katanya.
    ‘Mahazalim’ dan ‘Mahafiraun’ adalah nama yang digunakan pembangkang untuk merujuk kepada Mahathir, terutama ketika era Reformasi selepas ketua mereka Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat daripada kabinet pada 1998.
    Malah, Badrulamin dalam bacaan doanya berkata, “Hukumlah mereka yang mula-mula memenjarakan Anwar, dan yang terus memenjarakan Anwar.”

    Ketika Mahathir selesai memberikan ucapan dan masih di pentas, Presiden AMANAH Mohamad Sabu dengan nada bergurau berkata, “Jangan bimbang, Tun sudah berusia, dia takkan jadi Perdana Menteri semula,” yang mana katanya itu disambut ketawa hadirin.
    Segelintir penyokong turut menjerit meminta Mahathir supaya berhenti.
    Dengan menutup mulut mereka, mereka melaungkan perkataan “Reformasi!” dan “Undur Mahathir!” dari belakang pentas ketika ahli politik veteran itu berucap.

    Sejurus kemudian, Rafizi dalam respon segeranya kepada media melahirkan rasa terkilan dan memohon maaf kepada Mahathir atas doa laknat tersebut dan akan menyampaikan sendiri permohonan maaf tersebut kepada Mahathir.
    “Islam tidak mengajar kita mengaibkan orang. Bagi saya dosa-dosanya dan kesilapannya biarlah dia di antara dia dan Allah,” kata Rafizi ringkas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun kena berhati-hati dengan puak Reformis nikerana dirasakan ada pihak yang
      merancang untuk memalukan beliau.
      JAUHKANLAH MEREKA!!!!!!!


      Delete
  52. Wan Ji pertahan Badrul Amin baca doa ‘mahazalim’
    Ustaz PKR, Wan Ji Wan Hussin mempertahankan Dr Badrul Amin yang dikritik kerana membaca doa yang didakwa menghina Tun Dr Mahathir Mohamad pada Himpunan Bantah GST pada Sabtu lalu.
    Ketua Biro Pemantapan Agama Angkatan Muda Keadilan (AMK) berkata, Badrul Amin tidak boleh dipersalahkan kerana dia pernah menjadi mangsa kezaliman Dr Mahathir ketika masih bergelar Perdana Menteri.
    “Jadi menghukum atau menghina Badrul Amin atas tindakan (doa) itu kurang tepat, sebagai mangsa (kezaliman) sudah pasti ia memberi kesan negatif dalam hidupnya,” katanya kepada FMT.
    Pada akhir Himpunan Mansuh GST yang dihadiri Dr Mahathir pada Sabtu lalu, Badrul Amin berdoa meminta pemimpin ‘mahazalim’ yang bertanggungjawab memenjarakan Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi balasan yang setimpal.
    Banyak pihak mendakwa doa Badrul Amin itu telah mengaibkan Dr Mahathir sebagai negarawan.
    Badrul Amin antara lima pemimpin PKR yang ditahan mengikut Akta Keselamatan Negeri (ISA) pada 2001 dan ditahan di Kem Kamunting selama dua tahun.
    Mengulas lanjut, Wan Ji berkata, perbuatan Badrul Amin hampir sama dengan apa yang dilakukan Presiden AMANAH, Mohamad Sabu atau Mat Sabu (ketika masih dalam PAS) yang sering mengkritik Anwar.
    “Semasa Anwar dipecat dari jawatan TPM pada tahun 1998 ,Allahyarham Fadzil Nor membela Anwar, walaupun ketika itu Mat Sabu dalam ceramah masih lagi hentam Anwar.
    “Kebijaksanaan Fadzil Nor menyebabkan terjadi kerjasama dengan Anwar, sehingga kini, Mat Sabu adalah tokoh yang kuat pertahankan Anwar. Mungkin watak Badrul Amin ini sama iras dengan tindakan Mat Sabu suatu masa dahulu,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebijksanaan semah badak nyopping..habis macai ameno kena tipu

      Delete
    2. BADRUL AMIN MEMBACA DOA?????
      KENAPA KASI BELIAU?????

      SIAPA DISEBALIK TABIR???????

      Delete
  53. BNPANIK,BNEXIT,PASBUNCIT

    ReplyDelete
  54. Kahkahkah.. Kesian macai umngok sendiri pos sendiri balas.kahkahkah.. Mr j pulok komen seketol terus cabut lari lintang pukang..penakut sgt macai2 umngok nih..

    ReplyDelete
  55. Memang pelik dan memalukan
    Majlis untuk tarik pelabur asing melabur, dah bagus la tu, bodoh nye pulak gi cerita masalah politik dlm negara yg sedang bergolak, pelabur mana tg berani melabur kalau politik negara sendiri kucar lana, take BANGANG namerrr nyerrr turrrr

    ReplyDelete
  56. blog budin meriah sekarang......cai jibo banyak yg jengok....org lain atau sama tak tau la....tapi meriah....

    kat mykemut, klchronicle, mymassa....nak komen.....klu tak puji jibo.....kena delete....ha ha

    jd dia org sama sendiri berlwan2 la dok puji jibo....siapa yg boleh puji jibo sampai orgasm.......itu la...hero.....

    kat sini baru la dia org tau ada jugak yg tak suka jibo eekkk.......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...