Friday, 21 July 2017

TUN M DIPILIH KERANA PENGARUH DAN KEYAKINAN, PAKATAN HARAPAN DI LANDASAN BETUL MENUJU KEMENANGAN


Dilihat daripada cara pemimpin UMNO menyerang Tun Mahathir Mohamad dan dalam masa yang sama terus mempropagandakan bahawa DAP yang sebenarnya paling berkuasa dalam Pakatan Harapan berikutan memiliki lebih kerusi Parlimen, ia tidak lain memberi gambaran mereka sedang terancam dan kelemasan.

Jika dulu mereka mempersoalkan kenapa DAP tidak menerajui Pakatan Harapan serta seolah-olah bersimpati kerana tiada pemimpin DAP disenaraikan dalam tiga kedudukan teratas gabungan pembangkang itu, kini mereka sendiri yang menjaja cerita bahawa Tun Mahathir hanyalah boneka semata-mata.

Bolehkah dipercayai Tun Mahathir sedia menjadi boneka kepada sesiapa?

Adakah mereka fikir Tun Mahathir sama seperti Najib yang mudah diperkuda dan dikuasai oleh Jho Low?

Tambah mereka, oleh kerana DAP memiliki 37 kerusi Parlimen berbanding Bersatu hanya satu, sebenarnya parti itulah yang paling berkuasa, menentukan haluan dan pembuat keputusan dalam Pakatan Harapan.

Dengan terus menjadikan DAP sebagai belasahan untuk menyerang Tun Mahathir, ia dengan sendirinya mengesahkan UMNO dalam keadaan kebimbangan dengan penguasaan mereka terhadap kerajaan yang bakal hilang.

Hakikatnya, mereka tahu bahawa struktur kepimpinan Pakatan Harapan dengan Tun Mahathir menjadi pengerusinya,  ia adalah ancaman sebenar kepada hayat politik Najib, UMNO dan BN.

Tun Mahathir dengan kedudukan tersebut kini berada dalam keadaan cukup selesa untuk mencetuskan bukan saja tsunami Melayu, bahkan juga tsunami rakyat Malaysia secara keseluruhannya.

Siapakah lagi yang paling dipercayai untuk memulihkan negara, menstabilkan ekonomi dan memberi harapan baru kepada rakyat melainkan sosok Tun Mahathir yang terpacak banyak mercu tanda sepanjang 22 tahun pemerintahannya untuk dikenang dan diingati oleh seluruh rakyat Malaysia?

Apakah Najib yang terpalit dengan skandal 1MDB, memperkenalkan GST, menarik subsidi dan dan membuatkan rakyat terbanyak sakit hati, mampu menandingi rekod cemerlangnya?

Adakah Najib yang dibantu oleh Zahid Hamidi mampu menahan arus perubahan di sebaliknya sudah berbaiknya Tun Mahathir dengan Anwar Ibrahim dan masing-masing sedia melupakan cerita silam demi memulihkan negara yang hampir rosak binasa?

Semua persoalan ini ada jawapannya di sebalik semua serangan yang ditujukan oleh UMNO kepada Tun Mahathir dan kebergantungan mereka untuk terus mengaitkannya dengan DAP yang kononnya menguasai Pakatan Harapan.

Dalam hal ini, mereka sebenarnya lupa bahawa Pakatan Harapan tidak sama seperti BN. Dalam BN, semua jawatan utamanya dimonopoli oleh pemimpin UMNO. Pengerusi, Timbalan Pengerusi, Setiausaha Agung, Bendahari Agung, Ketua Pemuda, Ketua Wanita, Ketua Puteri dan beberapa jawatan lagi,  semuanya diisi oleh pemimpin UMNO.

Ia tiada kestabilan dan tiada hak sama rata, meskipun hakikatnya tanpa sokongan kerusi di Sabah dan Sarawak, BN sudah pun lama berlayar malam kuasa digenggaman.

Ia berbeza dalam Pakatan Harapan. Semua parti ada hak dan kedudukan seimbang serta sama rata. Pemilihan dan pembahagian jawatan tidak disandarkan kepada berapa jumlah kerusi Parlimen yang dimiliki, tetapi bersandarkan keyakinan, keperluan dan pengaruh untuk mencetuskan perubahan.

Tun Mahathir dipersetujui sebagai pengerusi atas keyakinan bahawa beliau mampu dan berkedudukan lebih baik untuk menyingkirkan Najib memandangkan Anwar yang mengetuai Pakatan Rakyat pada pilihanraya 2013 lalu, kini sedang berada di penjara. 

Jika Najib berprestasi lebih buruk dalam pilihanraya 2013 berbanding pencapaian Tun Abdullah Badawi pada 2008 sedangkan dikata lemah dan banyak masalah, apakah beliau mampu berhadapan dengan Tun Mahathir yang sepanjang lima kali pilihanraya diterajuinya semua dengan keputusan cemerlang dua pertiga?

Najib, pimpinan UMNO dan semua penasihat Seri Perdana pasti sedar mengenainya dan inilah yang sedang membuatkan mereka pening kepala. Bersama segala masalah yang melingkari Najib, peluang untuk beliau bertahan cukup tipis sebenarnya.

Sementara Najib dan semua pimpinan UMNO sedang cuba membelasah dan melemahkan Tun Mahathir, sambil berharap dengan berterusan mengaitkan Pakatan Harapan tetap dikuasai DAP akan sedikit sebanyak membantu, perbualan di banyak peringkat dalam UMNO sendiri sudah pun beralih kepada pertanyaan lain - adakah Najib bakal melarikan diri ke luar negara sebelum tiba tarikh piliharaya?

Pertanyaan yang semakin merebak di mana-mana itu dengan jelas memperlihatkan keyakinan UMNO dan BN sendiri untuk menang sudah kian menipis dan berkurangan.

Tun Mahathir di sebalik keyakinan Pakatan Harapan akan mengambil alih kerajaan, turut melahirkan kebimbangan jika Najib akan melakukan penipuan untuk terus mengekalkan kuasanya.

Namun, bagaimana jika penipuan tidak berjaya atau tidak upaya menahan kemenangan yang dijulang oleh semangat perubahan membuak-buak daripada rakyat?

Adakah melarikan diri tetap suatu pilihan atau adakah Najib sekuat Anwar yang sedia berhadapan dengan perbicaraan, hukuman dan pemenjaraan apabila tidak lagi berkuasa? (ShahbudinHusin 21/07/2017)

176 comments:

  1. Puad mengesahkan Najib pengecut kerana beriya-iya nak ganti tempat Najib berdebat dengan Mahathir.

    Malu kah. Najib bukan Raja.

    Lagi pun Najib mengaku dia Pahlawan Bugis ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila musuh kelam kabut dan serang pada satu tempat sahaja..

      Ketahuilah mereka terdesak
      Dan dalam kelelahan..

      Sebabnya mereka hilang punca satu-satunya
      Kekuatan yang boleh diserang
      Perkauman DAP dan Agama.

      Inilah tunjang parti mereka
      Dengan membakar isu sensitif.
      UMNO & PAS parti huru hara
      Dan penyumbang masalah
      Dalam hidup bermasyarakat
      Bersatu padu dan harmoni..

      SAYANGI MALAYSIA
      HAPUSKAN KLEPTOKRASI!

      Delete
    2. Betul .. UMNO leka serang pada Mahathir seorang sahaja. Hilang cerita Anwar dan anak Anwar. PAS pula semakin terpinggir. Lobai Ha Ha punya kenyataan habis macam itu je.

      Kita pulak saban hari tunggu apa yang Najib akan buat pada Mahathir dan apa yang Mahathir akan lakukan terhadap Najib.

      PAS sudah tidak releven ketika ini..

      Delete
    3. Pas bukan saja dah
      tak relevan.
      Mereka dah jadi parti
      yang disokong
      minoriti Melayu.
      14% sahaja Melayu totok Pas.
      Pas dah jadi parti nyamuk?

      Delete
    4. Malaysian Cybertrooper21 July 2017 at 23:46

      Anon 2250

      Saya rasa anda mungkin tersalah dengar...
      Bijan bukan kata dia adalah Pahlawan Bugis
      Ramai yang salah dengar sebenarnya dia kata dia adalah PAKLAWAK BUGIS

      Delete
    5. Pahlawan Bugis bertukar menjadi Pahlawan Manggis.......!!

      Delete
    6. Pahlawan Manggis.......hmmm....padan betol nama tu dgn orgnya.

      Delete

    7. Tidak ada apa2 faedah berdebat dg org yg selalau membuat u turn, yg tidak mempunyai pendirian seperti top dog.

      Delete
    8. 6.36.....betol kata ko......adalah lebih berfaedah duduk kedarah duit orang dan bermewah2 dgn duit samun......kemudian bila dapat duit turun dari langit buat filem lucah.

      Takot pada dosa sendiri.......

      Delete
    9. Betul tu bro phantom.

      Adalah lebih berfaedah jadi macai K9. Sudah ler dapat dedak utk teruskan hidup, dapat pula Samsung A9 percuma.

      Nasib baik saya tak pakai A9. Kaau tidak nak kena tukar hp supaya orang yg melihat tidak akan menyangka saya seorang macai K9.

      Bak kata pak othman SELISIH!!

      Delete
  2. Rakyat tak akan biarkan negarawan dianiaya kerana telah berjasa byk pada negara......hidup mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib satu-satunya PM yang suka melancong dan melencong walaupun rakyat dilanda banjir besar. Belum ada tandingan daripada Tun M.

      Delete
    2. Satu2 nya pm malaysia yg main golf dgn yahudi di kala rakyat sudah

      Delete
    3. PM pertama takut bini.

      Delete
    4. Takut bini + paling takut dgn Tun Mahathir....buktinya Najib diam terkedu seribu bahasa bila dicabar Tun Mahathir. Berita tersebar seantero dunia kecuali RTM, TV3 SUKU & pUTUSAN DARAH.

      Malaysia's former leader Mahathir Mohamad urged Prime Minister Najib Razak on Tuesday (July 18) to attend a town hall meeting focusing on a massive financial scandal, heaping fresh pressure on the scandal-hit premier.

      Delete
    5. Alamakkk meeting...??? Errrrr....kena tanya mak encik duluuuuu.......

      Delete
    6. WOI LAGI 6BULAN PILIHANRAYA


      MANA CERITA SEX

      MANA UTUSEX MELOYA MELAYU ISLAM PUNYA CERITA SEX


      UTUSEX MELOYA PAKAR JAJA CERITA SEX MENJELANG PRU


      STUDIO MANA PULA AKAN BUAT KLIP VIDEO SEX? PRODUCTION House UKNO DI CYBERJAYA MANA?

      Kita boycot syarikat filem umno yg ada kepakaran edit video lucah..

      Delete
  3. Jibun cuma mempromosikan Malaysia utk pelancongan agar negaraku terkenal seantero dunia. Uni dropout what do u expect!!

    ReplyDelete
  4. Alaaahai...PRU 13 menang pun cukup2 makan dgn bantuan undi pos saat akhir dan sokongan Tun Mahathir ketika itu. Tapi kali ini badai & angin berubah hala, Tun Mahathir pula tidak bersama mereka malah mengemudi bahtera melawan nakhoda Bugis dgn anak2 lanun.

    Ini kali & nasib kamu lah.....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. NEGARAWAN bisa jadi tokoh pemimpin dan role model kepada orang MELAYU!

      NEGARAWANG pula penyamun curi duit dan beli sokongan orang MELAYU.

      Siakap senohong gelama ikan duri
      Najib kaki bohong suka mencuri!

      Delete
    2. Memang kuat membohong pun,,muka dah macam mayat & pucat belaka...!!

      Delete
    3. TDM sendiri terpalit berbagai skandal dari forex 100 billion, perwaja 10 billion, PKFZ 3 billion, proton 8 billion, mec dan banyak lagi. RCI Forex kini tengah berlangsung. Bak kata Kua SUARAM - sekarang PH mewarisi skandal yg lepas dan perlu jawab. TDM direhatkan UMNO pada 2003. Sekarang kita kitar semula pemimpin yg telah lanjut usia ini. Apakah PH tiada barisan kepimpinan yg mantap. Pertarukan TDM hanya akan tambah besar kekalahan PH. Mungkin ini suatu yg baik. Dlm pada itu mana semangat kita yg kobar kobar yg bencikan penyelewengan dan kehilangan duit rakyat. Adakah PH mempunyai apa apa prinsip yg tertinggal bila manusia yg digelar Mahafiraun dulu dijulang PM? Bukankah reformasi dulu nak benteras kezaliman dan penyelewengan TDM....begitulah manusia bila berbaik dgn setan. Hilang prinsip dan pedoman.

      Delete
    4. Malaysian Cybertrooper22 July 2017 at 00:13

      Eh! Hidup lagi Mr. Jmbalang ni?
      Bukan ke orang semua dah suruh ko pagi mampos?
      Memang jenis manusia tak tau malu ye?
      Banyak ke dapat dedak sampai sanggup tampal muka tu dengan kulit babi masih sanggup masuk sini lagi?

      Delete
    5. Masa konvensyen PKR, Mahathir berucap menyampaikan tujuan dia selepas itu apa nak buat pada dia buat lah. Nak tangkap, tangkap lah. Nak penjara, penjara kan lah.

      Semua penyelewengan Mahathir adalah harta-harta dalam negara, kecuali Forex. Logiknya duit tu tak ke mana-mana. Tapi 1MDB adalah harta-harta Ismet Ketam Bola di negara go ahead no gostan. Berjuta di US !

      Yang dah tidak ada itu yang di cari. Yang ada di biarkan. Tak kerja gila ke nama nya

      Ketahuilah jika tidak di angkat Mahathir sebagai Ketua pembangkang sampai bila-bila tidak ada siasatan RCI ke atas Mahathir. Jadi satu batu kena dua ekor burung.

      Sedihnya ialah Mahathir kena selepas dia sedar.

      Delete
    6. Mr Jebon......ko berani cakap hal forex........tapi pengecut nak sebut hal 1MDB.

      Yang paling hebat fuckta ko ialah....siasatan 1MDB telah tamat.....didapati tak ada apa2 kesalahan.....blaaaaahhhhh woiiiii...!!

      Setakat fuckta macam tu ko pegi cakap dgn nenek ko lah baru lakuuuu.

      Ko pikir kami ni senang2 boleh diperbodohkan. Woiiii........info di hujung jari. Ini bukan zaman baru merdeka hokkkayyy.....ini 2017. Orang sumer ada pelajaran....pergi sekolah.

      Ko punya spin tu tak laku kat sini weiiii..!!!

      Mana Laporan Audit 1MDB haaaa......dulu sebok dalam tv tok panglima ko cakap tunggu laporan....tunggu laporan....tapi bila laporan dah siap diOSAkan pulak......apa kejadah buat laporan kalo hanya untuk simpanan???

      Ini hal 1MDB menarik interest rakyat. Rakyat nak tau apa kena mengenanya dengan perbicaraan dan penangkapan di Singapore yg disebut dalam Mahkamah Singapore berkait dgn 1MDB company berprestij dunia......tambah pulak 2 bank ditutop.

      Putaarrrlah spiiin lagiii......"siasatan 1MDB dah tamat"......tamat kepala hotakkk luuuu....

      Tamat kat sini tapi di overseas masih berjalan lagi.

      Pasal apa tak hantar bantahan rasmi kepada DOJ......tunjukkan sumer bukti2 hitam putih yg membuktikan 1MDB tu suci lagi bersih dan bahawasanya money laundering.........MOI n Mrs MO1 yg DOJ sebut dalam statementnya tu sumer tak benar dan palsu belaka.

      Kalo dah betol innocent and on the right side......apa nak takot.....just come up with the clear evidence.

      Pigi mamposslah apa ko nak cakap Mr Jebon.......janji aku, family dan sumer sanak sedara aku tak pangkah BN/Pas lagiiii...!!


      Delete
    7. Malaysian Cybertrooper22 July 2017 at 00:37

      Bro Phantom,

      Mr. J ni sebenarnya takde modal. Dia sendiri pun tau yang mensucikan 1MDB hanyalah Apandi yang mana jawatan AG yang disandangnya pun diberikan dalam keadaan tergesa-gesa seperti ada udang di sebalik mee.
      Dia ingat orang kat sini semua sebodoh dia.

      Delete
    8. Bro Cyber.....teman setuju bebenor kate mike.....si Jebon tu tak der modei......yg dia tau kalimat sakti die.....1MDB bersih lagi suci.

      Salam perjuangan ikhlas dari teman bro......

      Delete
    9. Mr J . Saya sudah tidak pasti berapa kali mengatakan kamu seorang penipu !

      Mengapa kamu tak kata Forex loss 1000 billion ,Perwaja 100 billion , Pkfz 30 billion ,Proton 80 billion , barulah ada uumph , barulah ada "ngau" kata orang cina .

      Tapi cerita yang paling sensasi adalah " TDM direhatkan UMNO pada 2003 " . Apa kamu ingat saya baru dilahirkan semalam ke ?? Saya hidup lebih lama dari Negara Malaysia ni tau ?

      Apabila membaca tulisan kamu , ketawa besar sehingga rasa nak terkincit di buatnya .

      Bagaimanapun , kamu teruskanlah memaparkan cerita cerita dongeng kamu . Di khuatir nanti , jika tak di lakukan , takut di hempok olih mama hippo .... kamu pula terkincit di buatnya .

      Delete
    10. j...tun sendiri dah cakap....nak saman, saman laa....nak tangkap....tangkap laa....jadi apa yg ko marah sangat...

      jibun ko tu takut nak mampus.....sebut tantuya...hilang telur....sebut 1mdb....menyorok belakang bini...oopppss badak...

      ko dah confused j......

      Delete
    11. Kalu setiap perdana meteri akan melesap duit rakyat yg berbillion ringgit, habislah Malaysia.

      Sekuang kuang DM yg nak cuba berhentikan semua ini.

      Belia jugo kata selepas jatuhkan bugis ini, siasatlah kes kes dia.

      Delete
    12. Bros

      Kan saya dah cakap J adalah seorang pendusta.

      J

      Semua yang kamu sebut skandal tu bukan skandal pun. Skandal adalah apabila ada isu yang tak selesai.

      Kes-kes yang kamu sebut tu hampir semua dah selesai. Semua orang dah tahu apa yang berlaku, tiada sebarang jenayah dan tidak ada sebarang cover up.

      Setakat nak buat persepsi ja tak lakulah di sini. Kami di sini Alhamdulillah semuanya well informed.

      Kamu teruskanlah berdusta J, seperti Najib hakikat bahawa kamu seorang pendusta semakin lama akan semakin jelas.

      Iklhas konon.

      Delete
    13. Says sokong Mr J ... So what ... Apa korang boleh buat ??? ...

      Delete
    14. 'Saya' pun masih beranon ja..

      So what 'saya tanya'? So what what?

      Kitorang ada kata ka nak buat sesuatu. So suka hati awakla nak sokong atau nak wat apa pun.

      Delete
    15. 6.41....ada kita org kesah ko nak sokong sape sekali pon.....weiiii pegi mampossslah ko nak sokong ke tak.

      Ada aku kesah??? Itu hak ko....dan kami hak kami. Apa ko kesah???

      Bangangggg......macamlah kami di sini heran sangaattt ko nak sokong sape.

      Ko punya pasallah nak sokong toyol ke...badak....Jerangkong ke....
      Ada kita orang kesaahhh....???

      Kalo kita org tak sokong Mr Jebon dan tak sokong the klepets......so what.....apa ko boleh buat????

      Macamlah kami ni takot sangat dengan ko punya sokongan..!!

      Blaaaaahlah luuu.....perasan cam orang heran sangat dgn ko.

      Pegi merambusssss ke blog dacing......sape panggil ko datang sini??? Aku rasa tak der sape kat sini pon yg ajak ko masuk blog ni.

      Sila merambussss duk depan cermin pastu peraasaaannn sorang2....!!!

      Delete
    16. Jika tengku teku li berjaya jahanamkan Kelantan


      Dengan izin Allah Tun m berjaya jahanamkan kedah dan seluruh Malaysia !!!

      Kah kah kaaaaaaaaah kaaaaaah

      Delete
    17. 641..kalo ko nak bangang dan bodo macam mr j lantak ko lah...ada kami kesah??....

      Delete
    18. Rakyat Diperbodoh22 July 2017 at 07:40

      6:41 = Mr J juga.
      Menulis dgn samaran jadi Anon pulak; utk seolah2 jd pengikut sokong diri sendiri.

      Sgt menghairankan.
      Bermati2an sungguh mempertahankan MO1...

      Modus operandi dalil yg Mr J wajib pakai:
      • telanjangkan org lain.
      • maka, kononnya akan tertutuplah aib alat sulit sendiri yg terselak.

      Khuatir & bimbang sungguh.
      Sikap yg sudah sebati, jadi darah daging di klgn rakyat Msia.
      Convert dosa sendiri yg haram kpd hanya makruh/harus shj hukumnya; simply dgn hanya membanding & tonjolkan konon dosa org lain lebih berat darjah keharamannya.
      As simple as that....?

      Inilah... legasi budaya BN/UMNO..!

      #JomUbahPRU14

      Delete
    19. Setuju bro......rasa teman orang yg sama juge tuuu....

      Sendiri tulis.....sendiri sokong !!!

      Dari 6% udoh tinggei 2.5% gamaknye.....

      Delete
    20. Rakyat Diperbodoh22 July 2017 at 08:33

      Pendekatan menakut²kan pengundi yg efektif & menjd modus operandi bagi pengekalan kuasa:
      1. Penjajah British: pecah + perintah.
      2. UMNO/BN: telanjangkan musuh. Jika temui jalan buntu utk telanjangkan, sunat muakkad gunakan cara channel fitnah. Prinsip matlamat menghalalkan cara.
      3. PAS = 'label-melabel' semua musuh. Justifikasinya, tidak Islamik.
      4. TV3, Utusan + machai² mesra UMNO = semua di atas.

      Ramuan resipi utk semua di atas = godak sentimen agama, sentimen bangsa, sentimen raja².

      Rakyat dididik utk jadi lebih bodoh agar lebih mudah utk diperbodoh²kan...

      • Adakah ini yg dikatakan politik matang diamalkan utk pembangunan di Malaysia...?
      • Rakyat² pula, adakah selesa dgn acuan utk selama²nya dibrain-wash agar hanya bertaraf 3rd class minded...?
      • Rumusan utk negara = kekal abadi menjadi 3rd world country...?

      Delete
    21. Sibuk dgn 1MDB walau siasatan mendapati tiada duit hilang. 1MDB pun terus aktif bina lapangan terbang TRX dsb... Forex hilang bersamaan dgn 100 billion duit sekarang - AI pun dah mengaku. Perwaja, pkfz dan mec dah tentu bungkus. Proton dah berapa kali bail out. Perkara yg sah depan mata tak nak terima. Perkara yg dah disiasat tiada masaalah jadi santapan hari hari. Pemimpin yg terpalit dgn berbagai masaalah dikitar semula. Bukalah hati saudara - yg biar diri ditipu. Tidak ada kesudahan yg baik akibat ditipu.

      Delete
    22. Mr J, kamu dah makan ubat ke..?
      Kalau belum...pergilah mkn ubat dulu. Kesian dan sedih aku lihat..otak kau.

      Pergilah..telan.

      Delete
    23. Mr Jahanam.......duit yg bayar kat Aabar ciplak tu pegi mana??? Ada tak usaha dibuat nak dapatkan balik duit yg dilencongkan tu???? Tak pasal2 kena bayar 2 kali kaaaannn...??

      Mampossslah ko ditipu penyamuuuunnnn....

      Delete
    24. 11:35,
      Apakah ada kesudahan yg baik melindungi penyamun negara?

      Delete
  5. Apa pun org nk komen dan nak cakap tapi hari ini kita boleh lihat dan menikmati segala usaha dan jasa dari Tun. Maka wajib lah untuk kita bersama dan BERSATU menyokong usaha ini

    ReplyDelete
  6. abg jo (serawak) !!!

    apa khabar?

    angin putting beliung (hurricane)sudah mula bertiup.

    sauh 'phinisi' bugis masih tetap berlabuh sungguh pun layar sudah d pasang. apa akibat nya ?

    pasti tenggelam lah jawapan nya.

    'jgn tunggu lama2 nanti pinangan d tolak orang'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper21 July 2017 at 23:48

      Tuan Rahman,

      Pinisi Bugis ini akan tetap karam setelah di Torpedo oleh harApan.

      Delete
    2. Najib penipu yg jual nama dan kisah khayalan.

      Itu hari dia cakap DS Subra kata sumbangan dia kepada kaum India lebih banyak drpd PM yang berketurunan India.

      Pastu kali ini dia cakap pula yang abg Jo kata kalau di zaman Tun M Abg Jo dah kena tangkap ISA.

      Hairan, Subra dan Abg Jo ni bisu ka sampai Najib yg perlu cakap bg pihak mereka. Dalam Majlis yg sama pulak tu.


      Lama dulu dia juga yg kata YDPA kata Raja tak boleh campur tangan dalam Deklarasi Rakyat Selamatkan Malaysia.

      Hampeh betul ini badut.

      Delete
  7. FUYOOOOOINKKKKKK....OOOINKKK

    BUDAK SUMAN BEEBONYI BONYI LAGI
    DI KATO MAMAK LAH PRU 13 BN MENANG
    BUKAN FAKTOR PAS KE ..?5 NEGRI DIKUASAI..!!
    HARAP MAMAK SATU HAMPEH TAK.MENJADI

    BUDAK SUMAN BANYAK BERHADIS BERHUJAH
    DOLU KEMAIN LAHI PLURALIST MURTAD DI TERJAH
    DAH KALAH PENGERUSI UMNO KUCIWA TAK SUDAH
    SKG PLURALIST DIJILAT BALIK..PANTEK KAU LAH..!!

    BERAMBUSSS BQRUA DAP@SJNGAPORK

    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUYOOOOOINKKKKKK....OOOINKKK BUSUKNYA MULUT BABI NI BILA BERBUNYI

      BUDAK NI BEEBONYI BONYI LAGI.NAK
      DI KATO BODOH TAPI SIAL,NAK DI KATO DUNGUUUU TAPI LEMBAB OTAK
      BUKAN FAKTOR PAS LAH.. ..APA BARANG PAS PIS PUSS...MCM KENTUT BABI BELAAN BIJAN JER PAS TU NEGRI DIKUASAI SEBAB RAKYAT NAK TUMBANG UMNO BIJAN..!!
      HARAP SEMAH BAGI MAT NYONYOT KETIAK DIA SEKALI .

      BUDAK MAT BANYAK BERHADIS BERHUJAH PULAK SKRG.TAPI KELAUT JGK
      DOLU CKP BALING GELAS TAK PWCAH..UPENYER NAK JELING TUN PUN TAK BERANI.
      DAH KALAH SI BIJAN PENGERUSI UMNO TERAKHIR DI DUNIA INI
      SKG BONTOT SEMAH DIJILAT MAR PULAK.BALIK LA MAT KE PANGKAL JALAN.!!

      BERAMBUSSS BARUA UMNO @PAS

      INI KALI LAH...

      Delete
  8. Dgn Hati yg gundah gulana..
    Berharap makcik,pakcik Kat kampung,Kat felda dpt buka mata,fikir2 tentang Anak cucu yg bakal lahir,pewaris generasi bangsa bahayanya najib yg sedang memperjudikan nasib negara..
    Kepada batak2 di Sabah,Sarawak..cukup2 Jadi penjilat bn Kat Sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Batak kepala otak bapak mak ko anak Haram jadah. Kurang ajar jadi macam ko ni. Cuba pi jumpa doktor check dna ko tu. Hina bangsa orang mak bapak ko yang ajar ka. Orang batak idup Kat Mana babi oi? Lain Kali check facts, orang macam ko memang sial jahanam. Apa lagi ko mo hina? Jakun? Orang asli? Pi cermin muka tu baik2 ....Tak sedar asal usul sendiri. Pora!!!!

      Delete
    2. Marah pulak batak Kat atas ni..
      Sbb golongan korang la bn susah nak dijatuhkan.
      Batak2 Sabah/Sarawak sila mereput dalam Gua,
      Balik ke hutan..

      Delete

    3. Berkempen macam bebudak tadika.

      Delete
    4. 6.45....apa nenek ko kesah hal kita org???

      Delete
    5. Anonymous22 July 2017 at 00:06...ko mmg lawak....mmg sah anak Haram, otak Tak berfungsi. Oiiii batak Kat mana ooi? Ko ni tak sedar asal keturunan batak jakun negrito. Bagus check dna ko tu..Mana tau ada campuran chimpanzee dari Africa. Kesian ada juga manusia bodoh sombong pulak tu tak ngaku asal usul bangsa sendiri, d hinanya pula. BTW, Saya ada banyak gua bertingkat2, kalau saya jual semuanya Tak akan mati kebulur 7 keturunan. siapa2 memerintah Tak beri apa2 kepada saya, at least 7 keturunan. Yang ko pula pikir la kan la Masa depan baik2 ya. Mana tau bn menang lagi di semenanjung. Silap2 mati kebuluran mereput d tepi jalan or d dalam hutan...meroyan melakak d laman web tak bawa hasil, Tak tambah kekayaan. akhir sekali jangan Hina asal usul diri sendiri ya. Batak2 Tak ada d Borneo ya. Check your facts ya, 'berdosa' menghina apa jua mana2 bangsa kaum. Sudah2 la menyalahkan orang lain di atas kegagalan diri Dan kaum sendiri. Good luck ya. Jgn smpi mati kebuluran kalau bn menang lagi.

      Delete
    6. Salam Shahbudin. Semoga sihat dan sejahtera. Anonymous22 July 2017 at 00:06 ni suka menghina kaum lain, kalau nak komen pasal politik sekalipun, jangan sesekali menghina memperkecil kaum lain tak kiralah agama dan negeri mana. Saya harap tuan jangan biarkan komen2 macam ni disiarkan dalam blog tuan termasuk replies saya kepada komen2 dia. Nak komen ok, tapi biar bernas yang berkaitan dengan topik yang dikomen.
      Sekian.

      Delete
    7. Anon 1117, kalau Budin blok semua komen yg menghina, carut, maki dan fitnah maka ruang komen blog ini akan kosong daripada pentaksub PH. Itu sajalah tutur mereka saban hari.

      Delete
    8. Woiiiii kalo dah gitu......Mr J ko pegi merammbussslah ke blog dacing. Pasal apa duk sebok kat sini lagi????

      Delete
  9. DESPACITO

    DESPACITO

    LA LA LA.....

    Amenda entah....lagu kena haram. Takde kena mengena dgn msia pun.
    1mdb yg banyak menyusahkan tak diharamkan.

    Despacito despacito....Tun mengatur langkah. Yezzz..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bunyi mcm 'desperado' aja. sebab tu kena haram kut.

      hi hi !

      Delete
    2. Bro,

      Despacito = slowly

      Delete
    3. ye ke ?

      tk lah kerana membantu. hi hi.

      Delete
    4. Lagu tu untuk Najib dan Rosmah karaoke boleh pakai..

      Tapi kalau Altantuya dan Ziana Zain buat duet sama lagi meletop C4!!
      Isa Samad mesti setuju.

      DES PA CI TO....

      Delete
    5. Des pa ci to tu kalo orang Melayu cakap
      Dah pancit tu.......

      Delete
  10. Tak jalan lah kalau setakat kata Mahathir jadi boneka. Cara Mahathir keluar tinggalkan UMNO bukan cara pengecut. Cara Anwar sungguh bersemangat, nekad. Cara Mahathir pula belasah cukup-cukup, tegas.

    Seorang yang jadi boneka tak kan lawan seseorang yang berkuasa, lainlah jika Harapan di saat akhir di ketahui akan menang lalu di lantik jadi ketua oleh DAP maka boeh lah di katakan jadi boneka DAP untuk menguasai Harapan.

    Lain lah kalau Mahathir menjadi PM hanya sepenggal .. selama 22 tahun jadi PM. kemana dia pergi Mahathir akan terbawa-bawa kualiti dan style dia sebagai Ketua.

    Begitu juga se orang pendidik akan terbawa-bawa cara nya sebagai guru walaupun sudah bersara. Pantang ada isu mengenai pendidikan ada lah yang hendak di perkatakan.

    Begitu juga kalau dah bertahun jadi peguam..

    Buat lah macamana pun Mahathir tetap se orang KETUA.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dah mula rasa gelabah.
      Muka masa naik MRT sangat gelisah.
      Ada pula bini nama Rosmah
      Tembam bengkak Botox punya wajah!

      Ketawa bagai dibuat-buat
      Sebab sandiwara dihidu rakyat
      Bercuti di Bali Perth mewah sangat
      Takkan berlakon nak bagi tak ingat?

      Dah bermewah ke sana sini
      Hajat konon tunjukkan diri
      Nampak berjiwa rakyat tapi tak reti
      Sebab dah berkoyan duit dicuri!

      SAYANGI MALAYSIA
      HAPUSKAN KLEPTOKRASI!

      Delete
    2. TAJUK BERITA STRAITS TIMES SPURA:

      (AFP) - Malaysia's former leader Mahathir Mohamad urged Prime Minister Najib Razak on Tuesday (July 18) to attend a town hall meeting focusing on a massive financial scandal, heaping fresh pressure on the scandal-hit premier.

      The saga surrounding the 1Malaysia Development Berhad (1MDB) state investment fund has rocked Datuk Seri Najib's government, with claims the Prime Minister took part in the alleged looting of huge sums from the fund.

      Tun Dr Mahathir, 92, has come out of retirement from politics, formed his own party and joined forces with his old foe Anwar Ibrahim in an opposition alliance that aims to unseat Mr Najib at elections due by 2018.

      He has excoriated Mr Najib over 1MDB, saying that Malaysia is "controlled by thieves". Mr Najib and 1MDB have denied any wrongdoing.

      Get The Straits Times
      newsletters in your inbox

      SIGN UP
      Dr Mahathir, who led Malaysia for over two decades and was himself responsible for subduing opposition parties, said that he planned to hold a town hall meeting focusing on the 1MDB saga on Aug 13 near Kuala Lumpur, and urged Mr Najib to attend.

      "The session will explain to the masses about the 1MDB scandal," he told a press conference. "This will be a good platform to tell the truth - Najib should attend and explain the allegations."

      There was no immediate response from Mr Najib's spokesman about Dr Mahathir's challenge to attend the meeting.

      mahathir.jpg
      Dr Mahathir Mohamad was announced as the chairman of the four-party Pakatan Harapan on July 14.
      Related Story
      Former Malaysian PM Mahathir: I am top dog in Pakatan Harapan

      Malaysia must hold a general election by mid-2018, but Mr Najib has signalled he may call it earlier.

      His party, the United Malays National Organisation (Umno) , dominates the Barisan Nasional coalition, which has been in power since independence in 1957.

      Mr Najib's grip on power is said to be strong as he is backed by most of Umno's powerful division chiefs.

      Dr Mahathir's party has joined the opposition coalition Pakatan Harapan, or Alliance of Hope. The coalition last week announced a new leadership line-up, with Anwar as overall leader, Dr Mahathir as chairman, and Anwar's wife as president.

      Anwar was heir apparent to the Umno leadership until the late 1990s, when he was ousted in a battle for power with Dr Mahathir.

      The opposition coalition has not revealed their prime ministerial candidate. Asked on Tuesday whether he would accept Anwar as premier if the opposition won, Dr Mahathir said: "If that is what the people want, why not?"

      Delete
    3. Kita tunggguuuuu Nothing To Hide 2.0........

      Delete
  11. Kalau sampai cakap-cakap dalam UMNO yang Najib akan lari, lebih baik lah Najib menghilangkan diri secepat mungkin.

    Jangan tinggalkan kawan baik yang "di sana tu"..

    Najib tetap kena lari sebab skandal 1MDB sudah tidak terbendung lagi...

    Kalau lari sekarang ada juga duit dan harta hasil rompakan ..

    Tapi kalau nak pilihanraya atau selepas pilihanraya di mana kalah menang sudah boleh di ramal... bersedia lah kerana kuasa, pangkat, darjat, harta malah kemulian akan tertanggal satu demi satu.

    Anwar masih ada maruah dan ketakwaan. Najib satu benda pun tak ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. MO1 sebenarnya kena main cukup-cukup dengan Jho Low sebab salah dan gagal merancang untuk mencuri wang negara dan rakyat,, Jho Low budak taik belum jadi professional Mafia untuk merompak dan akhirnya diketahui oleh seluruh rakyat Malaysia bahkan seluruh dunia pun mengetahui hal skandal terbesar pada abad ini....!!!
      Well done Jho Low and now be prepare to face the consequences....!!!

      Delete
  12. Najib memang pengecut...tak ada telo...puad zakar si pulak sibebal umnongok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puad tu pun pengecut. Tahu polis tak bagi permit. Jika Najib tak kan polis nak kata tak bagi permit.

      Nazri cabar Mahathir bukan sebab nak ganti Najib. Itu yang dia ajak datang ke tempat dia.

      Ingat ini main bola ke ada pemain ganti ?

      Puad telah memalukan Najib !


      Pertandingan bahas sedang/akan berlangsung dan piala yang menjadi rebutan ialah Piala Perdana Menteri !

      Kalau Perdana Menteri di ajak berdebat pun tak berani .. apa lah nilai Piala tersebut?

      Delete
    2. Macam macamlah teori konspirasi kat sini. Last sekali tiada mana mana negarapun yg berani saman jenayah PM atau pegawai 1MDB atau Jho Low sekalipun. Kalau bukti bertimbun apa tunggu lagi? Pusing pusing fitnah hanya menambah beban akhirat...

      Delete
    3. Konspirasi teori apa yang kamu katakana ni Mr J ???

      Yang selalu terpekik terlolong mengatakan ada konspirasi tu Najib dan walaunta walaunta dia .

      Yang asyik kata semua tu fitnah adalah juak najib dan walaunta dia . Dah tu yang harus menyaman adalah Najib kerana dikatakan menfitnah dia .

      Bagaimana pula orang yang menuduh gi saman yang di tuduh .. terbalik court lah awak ni .

      Delete
    4. Woiii bahalol.......siasatan DOJ bukan main sondol melulu macam kat sini 3 bulan boleh siaapppp.

      Money laundering tu melibatkan beberapa negara luar......bukan 1, 2 negara.

      Tentu sumer ni akan ambik masa untuk dicompilekan.

      Orang bukan macam ko gelojjohhh......

      Delete
    5. j.....yg patut saman najib, negara malaysia j....tapi pandi tak nak....nak buat macamana?

      kalau us, singapore, swiss...dia org saman bank dia yng bantu buat kerja songlap ni.....dia org tak boleh saman najib......najib ko tu buat salah kat malaysia......

      macam budak tadika pulak ko ni......simple macam ni pun ko tak nak faham....klu nak tengok najib ko kena saman...tunggu dumno ko bungkus dulu....

      Delete
    6. J tulis mengalahkan peguam tapi terma digunakannya pun dah nampak dangkal.

      Sejak bila jenayah disebut saman? Pertduuhan ataupun dakwaan jenayah barulah betul.

      Saman hanya utk sivil ja. Adalah pulak saman jenayah.

      Cepat suruh Fuad atau Faisal bawa Apandi untuk bagi kursus supaya kedangkalan kome tidak terlalu terserlah.

      Udah le fakta ke laut terma pun terbalik kuang.

      Delete
    7. Bro John Doe....Jebon pakai undang2 rimba sama cam boss Jack Sparrow Malaya dia.......sumer main sapu buta jerrrr.......

      Delete
    8. Sudah laaa mr. J bagus kalau balik rumah peluk laki kau hj hadi awang tu sampai pagi.

      Delete
  13. Terasa heran juga yang amat sangat . Heran , mengapa perlantikan jawatan PH tidah mercerminkan komposisi jumlah kerusi yang di pegang masa kini ?

    Alasan ini telah di gunakan olih pencacai Najib terutama Salleh Keluaq . Apa yang mereka tidak sedar atau buat buat tidak sedar adalah HarApan adalah satu gabungan parti yang baru . Baru pertama kali kan menghadapi pilihanraya . Jadi adalah tidak tepat membandingkan jumlah kerusi masa kini dengan status quo jawatan yang di pegang . Tambahan Bersatu belum pun pernah mengadakan konvensyen lagi .

    Apa yang penting adalah persediaan mengetepikan UMNO/BN pada PRU 14 yang tinggal beberapa bulan saja lagi .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah bangaaanggg katakan....leasehold dgn freehold pon tak reti nak beza......

      Delete
    2. Terpaksa bodohkan diri....untuk membenarkan penipu terus berkuasa

      Delete
  14. Bros Pakatan bravo cemerlang
    Dengan'top dog' mereka nak serang
    Otak nak fikir semua dah hilang
    Terlalu banyak sokong jembalang!

    Mahu dibanding Bijan yang parah
    Dapat jawatan dah salah arah
    Songlap billion bini tak marah
    Seronoknya 'suami'sibibir merah..

    Tun Mahathir mahu dilawan
    Dunia iktiraf dia negarawan
    Bijan berlumut tumbuh cendawan
    Hanya tahu menari di dewan!

    Ini serangan kita dah sedar
    Pakatan utuh dia dah gentar
    Lagakan Tun bersama Anwar
    Setiap hari cai memutar!

    Setiap rakyat mestilah tahu
    Bijan jenis tak tahu malu
    Nak kena Tun sebelum PRU
    Konon Pakatan boleh celaru!

    Tun Mahathir kan sapu habis
    Um-no no Bijan sopak berkudis
    Bijan nak menang dah nampak tipis
    Bercakap sorang di bandar Lipis!!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Um..no,no terketar takut ibarat terkena parkinson
      Dengan pakatan sekarang tak boleh nak eksyen
      Sistem di pakai BN adalah old fashion
      Pakatan mengamalkan collective decision..

      Tiada siapa menjadi abang besar
      Kuasa veto satu parti akan dibubar
      Inilah sepatutnya cara demokrasi sebenar
      Bukan seperti amalan BN yang kita diwar war..

      Namun begitu itu hanya untuk perkara baru
      Benda dasar takkan diubah sudah dipersetuju
      Iaitu agama islam dan hak istimewa orang melayu
      Janganlah takut untuk memilih pakatan sebagai kerajaan baru..

      Dengan adanya Tun M sebagai penasihat
      Insha Allah hak orang kita akan terselamat
      Janganlah terpengaruh dengan dakyah macai yang jahat
      Mereka tu adalah penyokong pemimpin kleptokrat..

      Delete
    2. Salam perjuangan mike berdua.....terus menerus istiqamah.

      Delete
  15. TIADA Abam Besar dlm HARAPAN. Sukar nak hijack atau mempengaruhi keputusan bersama yg diputuskan secara konsensus Majlis Presiden PH. Semua keputusan dibahas, dibincgkan dan mengambil kira "calculated risks". Jumlah wakil sama byk tidak kira parti mana yg mempunyai byk kerusi sekalipun.. Apa bukti LKS atau DAP yg akan menguasai??
    MP PH dianggotai oleh 7 wakil bagi setiap parti + DSAI + Tun M = semuanya 30 org. Dari situ diwujudkan jawtankuasa utk pendaftaran PH.
    Sekretariat PH terdiri dr 7 wakil tetap dan 7 tidak tetap sebelum sesuatu polisi dan isu dibahas dan diangkat ke MP PH. Strukturnya sgt berbeza dr BN..Mereka di dalam PH adalah EQUAL PARTNERS...Puak UMNO BN dan PA$ tidak bleh berfikir di luar kerangka sistem lapok amalan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kaseh di atas pencerahan . Tidaklah mungkin lagi di katakan 1 kerusilah , 37 kerusilah , 9 kerusilah .

      Itulah yang saya nak beritahu... harApan tu adalah parti baru , satu entity baru .

      PRU nanti kita jangan langsung bagi kerusi kat Najib .

      Delete
    2. Saudara ini hidup dlm alam impian. Tiada kat dunia ini pengabungan politik tanpa parti dominan. Dlm BN UMNO dominan - dapat juga bela Islam. Dlm PH DAP dominan sampai boleh tentukan Husam jadi MB Kelantan. Agak DAP ini akan bela Islam atau Evengelis Kristian yg bencikan Islam? Jangan tegadai akidah dgn pemikiran yg naif...

      Delete
    3. Bila hati dah taksub yang busuk pun akan bau wangi kan..Mr J?

      LKS memberikan sokongan bukannya menentukan! Janganlah.. suka2 mengfitnah Mr J..tak pasal2..nanti LKS pula, keluarkan ayat suci al-Quran pada kamu..nak ke? Buat malu aje ..Mr J!

      LKS tu...ada darah keturunan Raja2 Melayukah? Adik beradik dengan YDP Agong kah? Boleh Sign Watikah jawatan MB.

      Ketuk sikit kepala tu..jgn jadi manusia taksub, buta mata hati! Lihat disekeliling..telinga tu..Allah SWT jadikan ada 2, kiri dan kanan. Dengar, fikir..kedua2nya sekali lah.

      Delete
  16. Teruskan debat.......amalan berpolitik yang matang.......kita lihat siapa paling terkenal dan tersohor seantero dunia.....1MDB...... 1 Malaysia dan 1 Dunia sudah tahu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Debat dg u turn .., sorry le ....

      Delete
    2. 6.48.....apa takot ke??? Takot org mintak bukti2 hitam putih???

      Takot terrrkantoiiii macam leasehold dan freehold? Atau sign buta tak baca sepatah haram pon???

      Bangaaanggg luuu.

      Delete
    3. Bro phantom.

      Takut nanti air liur bersemburan dan kaki terus jadi kepit sebab ketakutan tengok Tun M.

      So tibai kot belakang je lah guna askar K9 dia.

      Delete
    4. Hairan betul aku.

      Bulldog boleh takut dgn top dog

      Delete
  17. BERITA BAIK DITERIMA DARI SAUDARA SAYA DI INDONESIA:

    Subhanau.llah..waulahu..akbar..wala....haula.wala. quwwata..illa. billah...

    Diberitakan 27 pesawat jet dan rudal tempur Israel yg diarahkan pada Palestina & Al Aqsa meledal di udara tanpa sebab2 di ketahui.

    Beberapa minit sebelum kejadian, masyarakat setempat melihat berupa makhluk aneh yang menyerupai burung raksaksa (mungkin Malaikat) melewati awan di atas tempat kejadian.

    Harap dalam makluman & puji syukur ke hadrat Illahi.
    Subhanaullah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini blog pro Israel, Bukannya pro Palestine atau pro Arab atau pro ruu355

      Delete
    2. Kesian macai 6:54 tak tau nak komen berilmiah ataupun berfakta.

      Pak othman saya dah tengok video yang didakwa itu tapi masih diamkan diri dan tak share dgn sesiapa dtakuti ia cerita yg tak sahih.

      Delete
    3. Saya dah lihat video (dihantar oleh adik saya di Spura) di mana jet2 pejuang Israel meletop di udara & juga yg menjunam ke bawah ditangkis oleh makhluk yg berbentuk burung.

      Delete
    4. Pencacaiii angkat najisss 6.54 tu dah beroperasi awal pada tu lagi.....cuba refer posting2 dia sebelom ni kat atas2 tu....

      Komen bangang.....kata dia penyokong tegar Mr J.
      So tak heranlah kalo komennya rope itu.

      Delete
    5. Anon 6.54. Arab Saudi wahabi gilababi 'serang quter atas arahan Israel..

      Inilah yg di kata derma 2.6b? Atau sama sama menyamun duit MDB 2.6b

      Puak Arab mana tau halal haram

      Tumbangnyer is.is akan bawa sekali wahabi gilababee ke lubang jahanam..

      Raja sialmam buka kedai d Putrajaya.. 16hektar nak israelkan umno...baguih lah


      Anon mari kita doa penjaga dua kota suci bertukar tangan kpd keturunan Saidina ali yg sebenar.. Mereka yg secara luhur bwrsyiah utk membela Saidina ali..


      Mana umno wahabee mai mai ..

      Delete
    6. Sudah pun di tunjukkan dlm TV3 semalam... Walau bagaimanapun t/k Pak Othaman...kerana bagi kesedaran.... Org2 bukan Islam mereka bersatu walaupun dp pelbagai aliran ugama... Cuma org islam saja yg bergaduh sama sendiri... Sudahlah pupulasi nya kecil cuma 16% saja dp penduduk dunia... Bergaduh pula....

      Delete
    7. TV3...TV3...??
      Ko tengoklah sorang2......

      Kahkahkahkah

      Delete
    8. Bro Phantom & john doe...

      Sejarah ada catatan Keluarga Saudi ditabalkan oleh pihak British menjadi raja Arabia sebab membantu pihak barat menjatuhkan Empayar Uthmaniyah Turki pd tahun 1917.

      Perlu kita ambil ingatan...Najib bukan main lagi menunjuk-nunjuk dia berselfie & keakrakraban dia dgn keluarga Saudi & pm Israel.

      Najib dah mula kena padah sebab melahap duit hutang riba Zionis Israel..Israel pula dah mula kena bala..tinggal keluarga Saudi yg bakal terima padah nanti.

      Delete
    9. Pak Othaman....saudi pon dah mula kehabisan duit.....deme dah mula jatuh.

      IMF punya prediction kata kalo harga minyak tak stabil jugak lagi Arab Saudi mungkin akan jatuh miskin dalam masa 5 tahun.


      Delete
    10. Saya sendiri dah boikot TV3 Suku hampir 3 tahun. Utusan pulak lagi lama, dah berbelas tahun tak tatap...buang masa & tak berfaedah. Saya anggap keduanya media gossip macam makcik2 kepoh mulut murai.

      Delete
    11. Masyallah

      Setuju sgt sama.pak Othman..

      Ini ingatan dari org yg sudah salam 6pm..kami.ambil iktibar..

      Delete
    12. Dulu kami nasihat hadi..

      Setiap.kali bagi UCAPAN DAN SYARAHAN buka lah dgn bismillah di ikuti BOIKOT TV3suku..pun yahadi tak boleh buat

      Delete
    13. This comment has been removed by the author.

      Delete
    14. Bro john doe...

      Mohon beri pencerahan hadith yg menyatakan 3 putera raja di Arabia berebut kuasa di akhir zaman. Semoga ianya nanti buat pedoman buat kita semua betapa bahayanya bersekongkol dgn pihak Wahabiyah Saudi. Semoga kita semua tidak terjerumus seperti Najib Rosmah & yg sewaktu dgnnya.

      Terima kasih.

      Delete
    15. The phantom..ade berita semalam syrikat besar dari malaysia yg buat carigali minyak kat sabah dah tutup operasi.tak tahan dah nak bisnes utang menimbun

      Delete
    16. Salam pak othaman

      Saya telah menjawab soalan itu di bawah, di bawah komen baru dan bukan komen balas.

      Delete
    17. Bro Anon 9.55.....aaaiiikkk.......tak tahan???

      Malaysia punya ekonomi cemerlang dan gemilang macam ni pon tak tahaaannn??? Saentero dunia cakap pasal Msia sampai dalam Parlimen British pon disebut2......

      Negara maju banyak buat duit.....kepimpinan tanpa rasuah penoh amanah........tak der penipuan dan penyelewengan.......sumer duit2 harta benda terrrjaamiiinnn......pon syarikat carigali minyak tu tak tahaaannn jugak??

      Tengok keliling mana ada perompak penyamun dalam ini negeri..........

      "rampo ngiseengg semar tilem".

      Salam Perjuangan yeop.....

      Delete
  18. Tun M telah buat kenyataan beliau tidak akan bertanding semua dalam PRU melainkan situasi nampak ada keperluan terdesak.

    Tidak mustahil situasi terdesak itu akan berlaku dan Tun M akan kembali.

    Sama ada bertanding atau tidak kewujudan Tun M sudah cukup utk membuat Najib dan konco-konconya mandi tak basah tidur tak lena.

    Macai bawahan K9 memang masih nak tidur lena sebab tu rata-ratanya semua masih menyembunyikan identiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir menggunakan 100% dp masa nya untuk menyerang Najib. Najib cuma menggunakan kurang dp 10% dp masanya untuk menyerang balas...dan neutralise kan Mahathir. Siapa lebih kuat ??

      Delete
    2. 7.01 ialah pencacai angkat najiiissss. Ini penyokong Mr Jebon. Dia sendiri ngaku dia sokong Mr Jebon. Macamlah kita heran sangaaattt......perassssannnn.....

      Neautralise atokkkk ko......

      Nothing to Hide cabot lari......2 reporters Australia baru tanya sikiiitttt pasal skandal 1MDB dihalaunya balik........ada Laporan Audit diOSAkan.....tak der bantahan secara rasmi ke atas DOJ pon.......selasa punya selasa WSJ steady jer.......

      Hakkkktuiiii !!!

      Delete
    3. Heran...kenapa tak pasal2 & semena=mena, makhluk 7:01 penasaran lemas di atas daratan, sedangkan cuaca amat baik tanpa hujan badai atau tsunami melanda...???

      Delete
    4. Siapa yg lemas dulu??? PakaTun kan?

      Delete
    5. 701,
      Anadaian ko Najib baru jentik 10%?
      Tun sudah tumbok habis 100%?
      Meleset tuuu.
      Yg media A9,Q7, satu kabinet all out attack Tun tu apahal.
      Ko lagi nak anggap Jubbo power.
      Timbang ko dah rosak tu, mcm logo BN, timbang sengget.
      Kurangkanlah lahap tahek low, dan minuman koncin lobai tu.
      Moga ko pulih dan sadar.
      Jubbo dah habis 110%, tolo pun dah kuncup,tinggal kantong kedut dia tu.
      Sini boleh cuba kamnos lagi boleh, Tapi Allah yg selak Hijab mungkar dari luar...ingat Rakuat bodoh?

      Mimpi la lagi..TAK LAMAA DAAH TUUU

      Delete
    6. Pak Othaman......Alien 9 (A9) ni baru dijumpai terdampaarrr kat tepi laut berpaut pada sehelai jerami basah. Didapati dia lemaassss tak cukop oksigen.......

      Delete
  19. MAKLUMAT TERBARU KAMI TERIMA


    UNIT PROPOGANDA UMNO DI JANDA BAIK DAH TUTUP

    TAKDE ISU NAK PUSING


    DULU ISU ZAMAN KEJORA ADALAH ANWAR MAIN JUBOR

    LEPASTU MADEY RUGI FOREX


    YANG LATEST... MAAF TAKDE.. JANDA BAIK DAH TUTUP..

    TAKDE ISU...TAKDE ISU...TAKDE ISU


    INILAH UMNO YG HIDUP DAN SURVIVE MELALUI FITNAH AL DAJAL


    TANPA FITNAH UMNO TAK.MAMPU HIDUP ... BILA TIADA ISU FITNAH.. JANDA BAIK PUN TUTUP..



    MANA MURAD MURAI YG TIMBUL SETIAP.PRU TUDUH ANWAR. SKRG TUDUH TUN M. ...

    SEMUA PEMFITNAH DAH KOJOL.. KAMI NAK TENGOK MURAD NI MATI MACAMNA??





    GENDANG DAH DI PALU
    MARI KITA MENANG PRU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tutapi janda di Putrajaya belum tutup lagi tapi kelihatan sentiasa murung, makan tak basah tidur tak kenyang...kenapa yer....???

      Delete
    2. Murad mana ni? Murad celaka yg songlap duit beli harta berjuta2 tu ke? Dia dah nak mampos....di ulangi DAH NAK MAMPOS. DAH TUA DAH BRO....TAPI BAB PENIPU...NO.1....silap no 2 belakang jibby

      Delete
  20. Juboo dah tinggal kantung kedut.
    Biji dah menguncup tinggal tak sampai 10%.
    Anggaran sebesar biji sawi.
    Ini semua bukan sebab kepanas Ni place to Hide 2.0 sj.
    Tatapi lebih sebab Yeo soya makin muntah kuat. Jho pulak tak semena2, cirit birit terkeluar tahek diaatas kapal Akunakmati.
    Dah !! Kapal selam pulak timbul tengah2 diparis.
    Nak tidur malam suami MO1 terbau Keharuman dan terbayang2 kelibat puteri mongolia.
    Tak abis2 terbuka, lepas satu ...dua !!

    kacau kacau !!!!
    Lobai pun habehkan boraih sj boleh ler...

    Alangkah baiknya sekira
    DAP boleh HELP MEEE !!
    Hoi MCA! CCP tak poley tolong ahhh !!??

    ReplyDelete
  21. Di harap Mr J menilik mukanya pada mangkok jamban. Jikalau ada iras dan sepadan. eloklah mengklaimkan dirinya sbg Mr Jamban.

    T.kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat tak cerita p ramlee, do re mi..ada orang yang masuk dalam rumah memakai tutup mata ala lone ranger yang dipanggil jebon..tu mr j le tu...j=jebon

      Delete
    2. Di blog Kluangman...ada pulak yg pakai nama samaran Ngompol Baggio, bergasak dgn bro john doe...dia salah orang daaa....!!!

      Delete
    3. Penoreh getah atau pekerja bawahan yang tak sokong kleptokrat adalah lebih baik fikirannya dari mr j dan sahabat, walau pun dianggap tidak pandai dan kurang ilmu dari malaun dua ekor ni..

      Delete
    4. Pak othman dulu sibaggio tu masuk sini dan telah disekolahkan oleh rakan2 disini serta dipantunkan oleh bro fantun..pas tu dia tak mai lagi dah blog budin..kikiki

      Delete
    5. Xde hal pun. Sapa ka kaki jilat pencuri kita sesah je sampai nipis kulit kepala depa..jom kite bakor jer

      Delete
  22. Mmg njb guna 10%..yg 90% LG dia Ada utusan masia,tv3,rtm utk serang tun m dn ph...buduh punya anu 7:01

    ReplyDelete
  23. FUYOOOOOINKKKKKK...

    TUN KUTTY PUNYA MASA DAH BERLALU
    MACAI BERNOSTALGIA APA YANG DEPA MAU
    SAJA NAK ULANG ULANG SELALU TAK GITUU...!!
    1 KRUSI AJER BROOO.. TOKONG BUAT2 MCM TATAU


    Kikikikikiki....


    JAP LAGI BARUA PUN CKP 1 JER DAH GELABAH
    ADA SI BABI KOPIPES PANTUN MCM HARAMJADAH
    PRU 14 NI KITO TENGOK KAN AJER LAHH
    TOP DOG KENA BALUN TOKONG X CUKUP TANAH


    KIKIKIKIKI.... BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK....

    INI KALI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. RUPENYER BARUA BIJAN DAH GELABAH
      ADA SI BARUA BIJAN TU KAN BUAT PANTUN MCHARAMJADAH.TAK BEST TAPI MENGAKU BEST PANTUN SENDIRI.
      PRU 14 NI KITO TENGOK KAN AJER LAHH DARI 51% AKAN JADI 80%.
      MAT AKAN KENA PAKSA JILAT KETIAK SEMAH LEPAS DIA MAIN BADMINTON


      KIKIKIKIKI.... BERAMBUSSSSS BARUA UMNO @BARISAN....

      INI KALI MAKI BARUA UMNO NI LAGI ....

      Delete
    2. MEMANG MACAI BIJAN PUN 1 JER DAH GELABAH
      ADA SI BABI NI KOPIPES ARTIKEL PANJANG MEMANG HARAMJADAH
      PRU 14 NI KITO TENGOK KAN AJER LAHH
      UMNGOK KENA BALUN BN TANAM DALAM TANAH

      INI KALILAH!!!!

      Delete
    3. JAP LAGI MESTI ADA BARUA UMNO HATI DAH PANAS
      CAIII SI BABI UMNO KONONYA GANAS
      PRU 14 NI KITO TGOK BRPO NEGORI DIRAMPAS
      AKAN SI SEMAH LARI TAKUT DIRAMAS


      KIKIKIKIKI.... BERAMBUSSSSS BARUA umno @pas...

      INI KALI MAT OOIIII....

      Delete
    4. KINI BARUA UMNO MAKIN CEMAS
      ADA SI BABI BIJAN PANTUNYA HAMPAS
      PRU 14 NI KITO TENGOK KAN SEMUA DIRAMPAS
      HARAP SEMAH TAK SOROK DULU BARANG KEMAS


      KIKIKIKIKI.... BERAMBUSSSSS LAH KAU MAT..PANTUN CAP AYAM. DI LAWAK KAN ORANG JER

      INI KALI ABIS LA UMNO...

      Delete
    5. Wowww...dh trending la pantun maki mat singapork.alamatnya mati kena maki je dia ni aku rasa

      Delete
  24. NOTHING2HIDE2 – MAHATHIR YANG MANA SATU YANG AKAN HADIR?
    Penyokong Tun Mahathir amat bangga dengan keberanian Tun Mahathir mencabar Najib datang pada pentas Nothing2Hide 2 nya.

    Mereka anggap hero dan wali Top Dog mereka tidak gentar dengan sesiapa pun untuk semuka.

    Walaupun tiada dalam sejarah wali top dog ini pernah berani berdebat atau bertemu secara semuka dengan sesiapa pun sebelum ini.

    Malah dulu di zaman Anwar Ibrahim ber Reformasi pun Tun Mahathir mengelak bukan sahaja untuk berdebat , malah ke mahkamah pun tidak mahu.

    Pelbagai cara di lakukan asal kan Tun Mahathir tidak perlu hadhir ke mahkamah.

    Kini tiba tiba hero Top dog mereka jadi berani pula .

    Ketika Chegu Bard dari SAMM mengajak Tun Mahathir naik ke pentas menjawap kesalahan nya, Tun M hanya memberi jawapan tidak melayan “kucing kurap” kata mnya.

    Sedangkan ia bukan berkenaan siapa tetapi berkenaan apa.

    Kali ini apabila Tun Mahathir mengajak Najib datang sama ke pentas Nothing2hide 2 persoalan nya , Tun Mahathir yang mana satu yang mencabar itu?

    Adakah Tun yang kata Anwar boleh jadi PM atau yang kata “Anwar meliwat sambil melancap mangsa nya”?

    Tun yang mana satu yang akan berdiri pada N2H 2 itu?

    Ada kah Tun yang kata di Sarawak , “kita nak duk dekat pun tak berani , nak alih punggung pun takut?” pada Anwar.

    Selain itu yang mencabar Najib ini , Tun yang benci DAP kah atau Tun yang suka DAP?

    Tun yang kata Kit Siang rasis kah atau yang kata Kit Siang baik tak minat jadi PM dan menteri?

    Sebenar nya Najib tidak perlu layan debat atau diskusi dengan orang yang tiada berpendirin semacam Tun.

    Dia boleh mengalih tiang gol sebaik sahaja anda mahu sepak penalti.

    Dia berubah ubah ikut keadaan dan waktu.

    Di waktu pagi dia kata dia calon Perdana Menteri , di waktu petang dia kata Anwar layak jadi calon.

    Dalam buku dia sendiri pun dia lupa dia kata dia banyak buat silap tetapi memecat Anwar bukan lah satu kesilapan.

    Jadi Tun yang mana satu kah yang akan berdiri untuk men cabar Najib.

    Will the real Mahathir stand up.

    Jika sudah tiada pendirian dan berubah prinsip ikut cuaca , tidak perlu lah henfdak dengar dia berkata benar.

    Mustahil dia hendak mengaku dia mengalih kan wang negara secara ,memberi projek, bailout dan konsensi kepada sahabat nya,

    Mustahil dia mahu mengaku harta , pasukan bola di luar negara ad lh milik nya yang belum boleh di tukar jadi tunai untuk di bawa pulang.

    Maka yang terbaik, biar lah Tun dan penyokong nya syok sendiri.

    Jika hendak berdebat atau berdiskusi ambil sumpah di masjid dan bersumpah tidak akan berbohong dan jika bohong semoga Allah melaknati sampai kiamat.

    Sambil itu jawap dulu soalan Armada itu, mana datang berbillion beli syarikat anak?

    Ada kah wang curi dari rakyat? jika tidak apa yang susah sangat hendak jawap sehingga hari ini.

    Kes Najib sudah pun PAC siasat , tapi satu kes Tun pun belum pernah di siasat.

    BMF , FOREX , PERWAJA , Maminco , MAS semua tidak pernah di siasat.

    Jawap itu dulu.

    Selagi berdalih tidak perlu cakap banyak, biar lah pemuja terus memuja.

    Dan tidak perlu lah guna wang yang banyak buat kerja kotor belakang tabir.

    Sikit demi sedikit rakyat sudah mula membaca agenda busuk Tun Mahathir dan kuncu, tiada lain melainkan peribadi sahaja berselindung belakng isu ciptaan.

    Dulu Pak Lah , kini Najib.

    Orang yang bodoh sahaja akn kena patuk ular yang sama di lubang yang sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa tak betul kasi cantas...usah disimpan

      Kah kah kahhh kahhh kahh
      Uhuk uhuk..(batuk plk ketawa kuat sgt)

      Delete
    2. Anon 0933, begitulah keadaan manusia yg taksub buta. Yg benar dan yg salah dah tak dapat bezakan didorong nafsu. Puak sebegini hanya jadi mangsa cucuk hidung golongan yg berkepentingan. Tak sedar kini TDM berbaik dgn AI kerana nak selamatkan diri dari igaun forex.

      Delete
    3. Forex sudah berlalu dan YDP pun sokong RCI. Manakala, 1MDB..pula, semoga YDP Agong pun akan sokong ditubuhkan RCI.

      Masa tu..kita akan tahu..manusia taksub mana yang mata hatinya buta Mr J!

      Delete
  25. NGAKU TOP DOG UNTUK GERTAK KRONI DAN PROKSI DEGIL
    Sebenar nya Tun Mahathir amat tersepit dan tertekan.

    Macam macam di buat nya untuk melihat dan mengambarkan diri nya “akan berkuasa” , “masih berkuasa” dan “tetap berkuasa”.

    Sebelum mengaku diri nya “Top dog” dia pernah menyatakan dia bakal menjadi calon Perdana Menteri jika Pakatan tiada calon.

    Sebenar nya , sebutan “Top dog” dalam bahasa inggeris itu di tujukan kepada proksi dan kroni nya yang degil dan mula tidak melayan nya.

    Jika mesej yang Tun cuba beri itu untuk pemahaman orang melayu dia tidak akan sebut “top dog”.

    Tun M berjaya mengalih kan tumpuan rakyat kepada Najib dan bukan kepada diri nya.

    Masalah sebenar nya bukan ada pada Najib , tetapi ada pada Tun Mahathir.

    Maka atas sebab memahami ramai rakyat yang kurang intelek nya , Mahathir bawa isu untuk tumpuan rakyat kepada Najib.

    Semua perkara di Najib kan supaya rakyat tidak tumpu kepada diri nya yang bermasalah.

    Tun M mesti menunjuk kan diri nya masih ada kuasa, kerana tanpa imej itu rakan dan kroni nya akan lari dari nya dan tidak akan melayan nya lagi.

    Maka untuk menakutkan mereka , Tun mengacah akan menjadi PM sebagai calon Pakatan.

    Kemudian dia menyatakan dia “top dog” untuk menunjuk kan dalam Pakatan dia masih numero uno.

    Bukan apa , Tun amat bermasalah dengan mereka mereka yang dia bantu kaya kan dan mahu mereka berpaut di peha nya selama nya sehingga zuriat nya menaiki tahta dan meneruskan kuasa untuk proksi dan kroni akur kepada nya.

    Sebelum ini ada gembar gembur salah seorang kroni nya enggan bersama nya , malah Tun sendiri rajin menulis tentang kroni nya itu di entri blog CheDet nya.

    Lim Kok Wing mungkin sudah jemu bersama Tun dan mahu membantu Najib Razak membina negara.

    Namun Tun memperli nya malah bercerita yang “i help him a lot” dalam entri nya.

    Itu lah kerja Tun selama ini, ahli UMNO di caci di hina hanya membantu Presiden dan Tun menggelar mereka makan dedak, tapi untuk yang bukan ahli UMNO Tun sentiasa memberi dedak berbillion.

    Ketika ahli UMNO setia pada nya walaupun Tun menyebab kan parti milik orang UMNO bubar, kerajaan nya membunuh 14 umat Islam Memali dan Tun menuduh timbalan nya “main buntut dan melancap mangsa nya” ahli UMNO yang makan dedak ini lah yang menyokong nya.

    Tapi semua tahu siapa itu Tun melainkan budak bawah umur dan berhingus macam Syed Sadiq.

    Setia pada nya tidak di kira makan dedak walau dia yang didik suruh setia pada Presiden, hanya bila dia sendiri tidak dapat membuli Pressiden UMNO untuk kepentingan nya , baru lah dia gelar orang itu makan dedak.

    Namun kini ahli UMNO dan rakyat sudah sedar siapa itu Tun Mahathir, mereka tidak melayan nya.

    Referendum suruh benci Najib jika Bn kalah pada PRK Sg Besar dan K.Kangsar berakhir dengan BN menang besar, itu pun Tun tidak malu untuk berundur kerana rakyat sudah tidak peduli kan Tun M dan sokong BN yang di ketuai oleh Najib.

    Tun M memang tidak boleh undur dan mesti tunjuk dia masih ada sisa kuasa , ini ada lah bala kepada nya, jika tanpa tunjuk dia akan berkuasa lagi, akan dapat naik kan anak nya, atau menjadi Top Dog , dia risau para kroni dan proksi akan cabut lari dan dia tinggal seluar dalam sahaja,

    Jadi bila Tun M kata dia lah “Top Dog” itu sebenatr nya pesanan kepada pemegang mohar besar bahagian nya.

    Ia umpama memberi amaran, “kau lari , nanti aku atau anak aku berkuasa siap kau”

    Kepada rakyat lain terus kan dengan buaian mimpi 1MDB , Jh Lho, DOJ, itu umpan sedap dan dedak untuk di makan pemberian Tun Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat kejora kopipes sudah mariiiiiii....jom kasi hantam lunyai

      Delete
    2. Tak overtime ke si kejora ? Dah byak duit kot dia ni

      Delete
  26. yang di rindui J....ni aku nak cerita kat ko...

    ko ni ikut mood si jibun....jibun bantai tun, ko pun ikut sekali....dari salih keluaq, jahid, puad.....sampai la ko pun ikut bantai tun....ph bukan tun...tun pun bukan ph....cuma dalam ph ada tun ada nuar, ada kit siang.....tapi tun jugak kena bantai....

    tak malu ke...org tua 92 thn ko nak kutuk...

    ko baca la sandiwara najib ni.....dap, pkr, amanah dah ada penyokong sendiri.....yang dia takut nak mampus sangat dgn tun...sebab tun ada penyokong dalam dumno....kalu tun sapu 10% je dari dumno ni....habis tercirit jibun.......tu yg dia dah pakat2 bantai tun....biarla....kalu tun terkentut pun dia jadikan isu.....dia dah desperate......tu ko nampak tak...

    aku tak tau dia dah ada back up plan ke tidak...belum study lg.....kalau dia jailkan tun....mau jadi backfire nanti.....bukan 10%....yg jadi nanti cuma 10% dumno saja yg sokong jibun nanti......tu termasuk la keluaq, jahid, puad dan ko.....

    j...ko baca la drama jibun ko ni......mati salah, hidup pun salah......dah check mate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr j kau pergi tidurlah. Dodoikan laki kau hadi awang tu!!!

      Delete
    2. Dad, kalau TDM tak salah apa yg ditakutkan? Macam 1MDB - DSN tak takut dan sendiri arahkan PAC yg berahli 5 MP pembangkang untuk siasat. Kenapa TDM kini takut dgn RCI? Kalau RCI dapati TDM songlap duit apakah dad akan terus sokong pemimpin kitar semula ini?

      Delete
    3. Mr J..

      Soalan:
      Di antara TDM dan DSN siapakah paling takut, pengecut? Telo masuk dalam..

      A. TDM
      B. DSN

      Delete
    4. Sdra Up the Moderates...

      The triump card is at our hand...so don't pass like pas pis pus..keep on UP and hustle them.

      Jasa Tun M tidak terkira banyaknya. Ketika saya bekrja dulu, semua pelabur asing/majikan dikehendakki menyediakan surau & mengikut komposisi staffing selaras dgn DEB. Alhamdulillah... ketika itu job opportunity bagi bumi terbuka luas. Tapi sejak Pak Lah & Najib ambil alih, semuanya hancur musnah. Ramai pelabur2 dah angkat kaki ke negara lain. Pekerjaan saya dulu memerlukan rapport hubungan rapat dgn MIDA, MITTI, Persekutuan Majikan2 Malaysia, Persekutuan Pengilang-Pengilang Malaysia, MARA, kolej2 & unversiti2, ILP, IKBN dll.

      Delete
    5. Mr Jebon hapraakkk.....dulu Tun M kata tubuh RCI untuk siasat forex dan jugak 1MDB.......woiiii dah berkali2 aku bagitau ko pasal ni........tapi ko duk ulang jugak cerita yg sama Tun takot dgn RCI.

      Woiiii samdol badigolllll.......Tun kata tubuh RCI untuk siasat forex dan 1MDB lah baaangaaannngggg..!!! Hoiiiii reti bahasa ke tak......"RCI siasat forex dan 1MDB"......

      Mr Jamban dulu ko sekolah sampai tadika jer ke???

      Puak2 penyamun ni memang tak reti bahasa rupanya........kalo dah acuan kepala tu sengettt.....senget jugaklah pikirannya, takkan boleh jadi lurus.....nak pahamkan bahasa yg simple pon tak reti...

      Patutlah leasehold dan freehold pon tak tau nak beza.....sign pon sign buta sepatah haram tak paham........

      Kawan2......perhatikan esok lusa Mr Jamban ni akan cakap dan ulang balik benda yg sama......."Tun takot dgn RCI Forex"......tak caya tunggu dan lihat...!!

      Samdol badigollll !!!

      Delete
    6. Bro Othaman,

      Noted and In Shaa Allah.

      Delete
  27. FIYOOOOINKKKKKKK..

    RAMAI NYER ORANG TEST DRIVE MRT
    KAJANG SG BLOH DEPA MARI SINI
    SATE KAJANG ORG LUAR RAMAI MARI
    LANGKAH KAJANG DAH BASI ORG PEDULI

    KIKIKIKIKI.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. FIYOOOOINKKKKKKK..BABI KUAT BERBUNYI PULAK PAGI2

      MACAM BARU KUAR HUTAN BABI SI BIJAN NI..
      SENANG LAH SEMAH MELAWAT BIJAN DI SG BLOH PASNI
      APE HAL SATE KAJANG, TABUR DEDAK LAGI ORG MARI
      ELOK DIBERI BIJAN SATE KAJANG DAH BASI HARI HARI

      HARAP BABI BELAAN BIJAN BLAH JE PAGI NI..PEGI SONDOL TAIK BLKG JUBOR SEMAH

      Delete
    2. 09:52,
      U...naik MRT pakai kain tuala aje ke..? Hati2 ye...anytime, boleh dilondehkan..u juga akan malu...seumur hidup.
      Kikikiki...

      Delete
  28. wahai pencacai..pencuci najis..pendedak dan haiwan ternakan bn semua..dengar sini baik baik ye..
    pru ni ko kena bg menang..apa cara sekalipun..tipu ka..apaka..
    kalau ko kalah..pahm pahm la ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betuulll, betuull, betuull....

      Delete
    2. Betulkan apa yang patut.

      Delete
  29. Dasar Dedak Kebangsaan diilhamkan Najib:
    Terdesak.
    Sumbat-sumbat dedak.
    Mampos mati tersedak.

    ReplyDelete
  30. sdr mahathir
    Mereka pasti akan melakukan apa saja utk menang, termasuk yg tak kita jangkakan, HURUHARA kan negara CHAOS
    BERSEDIA lah.

    ReplyDelete
  31. 1MDB mesti tutup rapat2.
    Sengeh pekik tunjuk kuat.
    Mvm2 sudah dibuat.
    Mata pejam, telinga sumbat,
    Datang situa,tp tak guna tongkat.
    Dijangka kaca,senangla nak rembat
    Ingat pelikat mudah lipat.
    Bukan pula ikan mudah disiat.
    Rupanya kukoh,kemas dan liat
    Tak cukup itu, dia disokong RAKYAT.
    Habisla Umno,BN pakat buang tabiat.
    Jampi kencing Lobai dah terlambat.
    L9bai senditi pun dah tenat.
    Hidup menipu rupanya tak selamat.
    UMNOBNPIS sudah akhir hayat.
    Sokong terusRakyat yg dapat laknat.

    Sudah laamaa kita diingat
    Smpai masa Rakyat kasi
    R A H M A ....TAMMAT.
    Meninggallah dgn cepat.

    Tun Fan

    ReplyDelete
  32. Anda masih ingat peristiwa Kg Tanduo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat ramai tahu, ingat sikit2 hal tunduo, ada perang gitu.

      laani ramai tau 'naratip'. boleh pakai niratip,
      ('top dog' jangan , nnt geng A9, Q7 tak reti.

      Apa naratip yg nk dibawa atau sampaikan dgn soalan tunduo tu?
      Kait paut mcm mana?
      Nak usul Rakyat :
      jgn ubah?
      telan terima terus keadaan?
      perlu takut?

      mcm mana nak pandu soalan ini.
      destinasi jawapan akan ada variasi, baru demokrasi.
      Bukan nak debat pun lari...
      Ingat2 yg baiklah utk ibu pertiwi.
      jgm jadi pelahap dedak basi.
      sila ulaslah soalan sendiri.

      Delete
  33. Salam pak othman,

    Sebelum itu saya mohon untuk clarify bbrp perkara :-

    1. Hadith tntg taubat seorang pembunuh dengan pendita Bani Israel itu tidak menyebut namanya sebagai Nasuha. Saya berlepas diri dari dakwaan bahawa kalimah taubat nasuha itu berasal dari nama seorang pentaubat.

    2. Saya tidak berminat dgn Zakir Naik mahupun Hussein Yee di atas alasan saya seorang anti-wahabi. Saya tidak mahu menulis lanjut tntg perkara ini nanti forum ini bertukar sifat. Google saja kedua mereka ini bersama kalimah wahabi.

    Jawapan:-

    1. Saya tidak tahu tntg hadith 3 anak raja berebut takhta, tapi saya pernah berjumpa hadith perebutan emas di Sg Furat yang menyebabkan 99 dari 100 orang mati di dalam berebut. Hadith ini sudah nampak buah2nya sebab petroleum itu sendiri bermkasud emas hitam (petra oleum) dan Iraq pun sudah jadi medan perebutan.

    3. Keyakinan saya bahawa Najib akan tumbang seperti nangka busuk juga berasal daripada pembacaan saya tentang hadith-hadith2 peristiwa akhir zaman. Banyak sangat kalau nak dibuat perbandingan dan analogi. Ringkas sahajalah.

    3. Empayar Uthmaniyyah tumbang pada tahun 1918 di bwh sultan Abdul Hamid. Sistem khalifah pula tamat di bawah Abdul Mecid Effendi 1924.

    4. Hadith Nabi ada menyebut di akhir zaman Ulamak sudah habis. Hadith Nabi juga menyebut zaman fitnah bermula selepas tamat zaman menggigit.

    5. Saya memahami zaman menggigit sebagai pemerintahan khalifah monarki. Zaman selepasnya ialah zaman fitnah. Zaman selepasnya ialah zaman khilafah semula.

    6. Maka selepas hampir 100 tahun hidup di dalam zaman fitnah kita sudah menghampiri zaman khilafah semula. Sebab itulah hari ini kita lihat kita sudah sampai ke kilmaks.

    7. Hadith Nabi juga menyebut bahawa Allah akan menghantar seorang mujadid setiap kurun. Sekiranya kita mengambil 1918 sbg tarikh tumbang empayar uthmaniyyah maka mujadid seterusnya mesti muncul sebelum 1918. Sekiranya kita mengambil 1924 sbg tahun kemusnahan khalifah maka mujadid seterusnya mesti muncul sebelum 2024.

    8. Situasi hari ini kita tidak memerlukan mujadid dari kalangan Ulamak sebab fitnah dan kebingungan hari ini sangat2 dahsyat. Kita perlukan khalifah yang boleh putuskan kesemua sekali one shot. Khalifah Mujahid dan mujtahid.

    9. 4 negara Islam terpenting dalam dunia hari ini sudah mencapai kepimpinan klimaks:-

    (1) Saudi adalah negara di mana dua tanah haram berada. Di bawah raja Salman, Saudi sudah klimaks kerana dikri Raja Abdul Aziz (Raja pertama) bahawa semua anak lelakinya mestilah menjadi raja mengikut turutan telah pun lengkap. Salman adalah anaknya yang bongsu dan tiada autoriti seperti bapanya.

    (2) Turki sebagai negara terakhir memegang khilafah juga sudah klimaks. Erdogan sudah terlalu cemerlang sbg PM dan perlu naik sbg Presiden, tapi ia tetap punya kekangan lain perlembagaan negara mereka.

    (3). Indonesia negara Muslim paling ramai penduduk. Di bawah Jokowi, pemulihan negara sudah kelihatan penuh. Malah seperti Malaysia dengan teori R. A. H. M. A. N, Indonesia juga telah lengkapkan ramalan main2 mereka di bawah Jokowi.

    Paling aneh seperti juga teori main2 R.A. H. M. A. N teori di Indonesia memang berlaku seperti ramalan main2 itu.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro john doe..

      Secara peribadi saya pun tidak berminat dgn fahaman Wahabi yg agak radikal. Saya mengenali Ustaz Hussein Yee sejak saya menjemput beliau pd tahun 1989 memberi ceramah agama sempena majlis Maulidur Rasul tahunan di tempat majikan saya yang dihadhiri ribuan orang. Apa yang mengkagumkan saya, setelah sessi ceramah & soal jawab, 5 pekerja/staff non Muslim telah melafazkan sahadah dan menjadi Muslim. Tambahan lagi, beliau satu-satunya Ustaz Malaysia yg berceramah agama di Eropah, Amerika & Indonesia (mungkin ada juga yg lain).secara live. Bahasa Inggerisnya juga lancar dan mudah difahami.

      Terima kasih.

      Delete
    2. Kalau la ada mrj sekali pada masa ni...mesti mrj menangis teresak2 penuh kekesalan..terlalu lama menyedut serbuk dedak pemberian si bijan.(saki baki dedak)

      Delete
  34. (Sambungan)

    (4). Malaysia, negara Islam paling hebat perindustrian (terima kasih kepada Tun M) juga telah klimaks di bawah Najib. Cuma klimaks Malaysia adalah negatif. Najib telah menghancurkan segala kebaikan yang ditinggalkan Tun M. PAS sbg parti takfir (ciri2 khawarij sama seperti wahabi) tidak pernah mencapai klimaks pada zaman Tun M mahupun Tun Dol disebakan sifat takfir mereka adalah terkawal (Memali adalah peristiwa kecil).

    Selain 4 negara ini, kemunculan ISIS di Syria yang berfahaman Wahabi takfiri juga telah mencapai klimaksnya (Syria punya Masjid dan Kampung yang menjadi tempat penantian di akhir zaman).

    Keempat2 negara Islam terpenting dunia ini sudah menunjukkan kepimpinan yang klimaks. Malaysia pula telah dihancurkan sistemnya oleh Najib. Untuk memulihkan Malaysia ia perlu lebih dari sekadar superman. Ia perlukan divine autority.

    Apabila membaca kesemua hadith akhir zaman yang ada maka saya menyimpulkan bahawa Najib akan tumbang.

    Sama ada ramalan saya betul atau tidak masa akan tentukan.

    Kesemua hadith mengenai peristiwa akhir zaman bukan hadith tentang hukum. Ia hanya peristiwa sbg panduan bg mereka yg mahu gunakan akal.

    Barangkali saya salah. Bgmn kalau ramalan saya betul?

    Sebab itulah saya selalu menyebut kepada Unknown sahabat, Mr J dan Kejora bahawa mereka hanya diberi tempoh.

    Sebab tempoh 100 tahun zaman fitnah akan berakhir sama ada pada Oktober 2018 (kejatuhan empayar) atau 1924 (pemansuhan khilafah).

    100 tahun tak semestinya lengkap 100 tahun. Kalau tengok tafsir surah Ar-rum bid'a sinin dikatakan bawah 10 tahun, maka mana2 tempoh melebihi 90 tahun sudah memadai.

    Kita benar-benar berada di dalam tempoh itu.

    Kejatuhan Najib boleh berlaku bila-bila masa sahaja.

    Sekiranya pendedak Najib tahu apa yang saya tahu maka saya pasti mereka akan meletakkan jawatan ahli K9 mereka kerana ditakuti tumbangnya Najib itu dengan kuasa Allah bermaksud kebinasaan kepada Najib dan kesemua pembelanya.

    Wal'ayazubillah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "....tumbangnya Najib itu dengan kuasa Allah bermaksud kebinasaan kepada Najib dan kesemua pembelanya. "

      Aamin.

      *great writeup

      Fan Tun

      Delete
    2. ooops Tun Fan

      Delete
    3. Jazakallahukhairan kepada Bro John Doe berkongsi pengetahuan dan pengamatan mike dgn kami di sini.

      Satu ulasan dan tulisan yg baik.
      Well done Sir !!

      Delete
  35. Malaysian Cybertrooper22 July 2017 at 12:59

    Salam perjuangan buat:
    Bro John Doe, bro Othaman,
    bro Malaysiabaru, bro Fan Tun,
    bro Perak Man, bro Zusudin,
    Sdra/Sdri Diny,bro Dad, Pak Rahman,
    bro Phantom dan semua yang gigih berjuang menentang
    kemungkaran Bijan, Semah Katik & konco-konco mereka.

    Ramai yang mengucap salam kepada saya & saya mohon maaf kiranya ada salam yang tak sempat saya balas. Al maklum saja lah, kita ni bekerja makan gaji utk sara hidup keluarga. Bukan macam Mr. J, Mat Singapork & geng K9 6% yang mencari makan dengan cara menabur fitnah di blog-blog yg menyokong perjuangan Tun.

    Mari kita bersama-sama, rapatkan saf, terus kan perjuangan yang belum selesai.

    No doubt we are facing an uphill battle but together we should stand united against tyranny and oppression. We do not inherit this land from our forefathers rather we are borrowing it from our children and the next generation. Our actions now is for their benefits and as for me, I hope to leave this world knowing that I have done my best to provide a good country for my children and their children.

    Memetik kata-kata Bung Karno satu ketika dahulu....

    “Perjuanganku lebih mudah karena mengusir penjajah, tapi perjuanganmu akan lebih sulit karena melawan bangsamu sendiri.”

    Salam Perjuangan ikhlas dari saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul MC.

      Dalam zaman Raja Wang dan Tuhan EdiWang mmg uphill.
      Biar sukar,Melawan Mungkar sudah wajib.
      Sekarang Mungkar menyorok belakang bangsa.
      Bertopeng dalam agama.
      Yang UMNOBNPIS Semua kita diuji.
      Tapi Allah maha adil,diletakNYA mata dihati.

      Tak susah kenal Mungkar jelas.
      Hanya yg sengkek iman akn tewas.


      Selamat berjuang.

      Tun Fan

      Delete
    2. Terima kasih Bro Cyber....salam disambut.

      Ya....bersatu kita rapatkan saf, satu kiblat, satu nawaitu.

      Insha-Allah kita berjaya....ameen.

      Delete
  36. Tun memang hebat Allah turunkan dia sebagai seorg Khalifah dan parti Dap yg menyokongnga ialah sebuah parti yg adil dan berhak menentadbirkan malaysia bukan macam umno pynya pemimpin yg raduah perangai macam samseng macam anji g dan binatang menvuri duit rakyat kerana kenyangkanksn anak bini dan krono kan kan kan berambus umno dan melayu yg tolol

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...