Sunday 24 February 2019

SELEPAS DUA TAHUN TIDAKLAH PULA BERMAKNA SEHINGGA KE TARIKH PRU15.....


KENYATAAN MEDIA


KEADILAN Menyokong Kerajaan Pakatan Harapan Di Bawah Kepimpinan Tun Dr Mahathir


Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN telah mengadakan mesyuarat bulanan hari ini.


KEADILAN menegaskan perpaduan dan kesepakatan Pakatan Harapan harus dipertahan, dan menolak keras segala tohmahan yang cuba  melaga-lagakan pimpinan dan melemahkan kerjasama erat di kalangan Pakatan Harapan.


KEADILAN berpegang teguh kepada persetujuan yang telah dicapai dan diumumkan pada 7 Januari 2018, di mana Tun Dr Mahathir Mohamad diangkat menjadi Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menjadi Timbalan Perdana Menteri, manakala Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengambil alih sebagai Perdana Menteri ke-8 selepas tempoh 2 tahun. 


KEADILAN menegaskan bahawa pendirian parti dalam perkara ini tidak berubah.


KEADILAN turut menegaskan seluruh kekuatan parti perlu disalurkan ke arah menyokong usaha Kerajaan Pakatan Harapan untuk mengukuhkan ekonomi dan mengatasi masalah rakyat termasuk isu kos sara hidup.


Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN

24 Februari 2019.



ULASAN BLOG - PKR nampaknya sekali lagi tampil dengan kenyataan menyokong kepimpinan Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri.


Bagaimanapun, dalam kenyataan terbaru ini dinyatakan bahawa Anwar Ibrahim akan mengambil alih jawatan Perdana Menteri selepas 2 tahun Tun Mahathir memegang jawatan tersebut.


Ini agak berbeza dengan apa yang selalu ditanggapi umum sebelum ini bahawa Tun Mahathir hanya menjadi Perdana Menteri selama 2 tahun saja.


Malah, Tun Mahathir sendiri seperti setuju dengan tempoh dua tahun itu apabila beliau pernah melirik kepada Presiden PKR itu sambil berkata, “kalau Anwar beri izin, dapatlah saya jadi PM dua tahun setengah.”


Anwar pula berkata berkali-kali menyatakan kesediaannya untuk mengambil alih jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir dalam tempoh dua tahun selepas kemenangan pada PRU14.


Baru-baru ini pula beliau melahirkan keyakinan akan mengambil alih jawatan itu daripada Tun Mahathir sebelum tempoh dua tahun sebagaimana yang telah dipersetujui.


Tetapi, mengapa dalam kenyataan terbaru ini dinyatakan peralihan kuasa itu akan dilakukan selepas tempoh 2 tahun?


Apakah ini bermakna Anwar sudah mengalah?


Sebenarnya, ini adalah tanda penghargaan dan kepercayaan penuh Anwar terhadap kepimpinan Tun Mahathir serta mahu Perdana Menteri tidak rasa terlalu suntuk masanya mentadbir negara ini.


Meskipun demikian, haruslah juga difahami bahawa Tun Mahathir sekarang sudah mencecah usia 94 tahun dan tahun depan akan menginjak umur 95 tahun.


Dengan ruang masa selepas 2 tahun diberi untuk berlakunya penyerahan kuasa itu, ia tidaklah pula bermakna Tun Mahathir harus memanjangkannya sehingga ke detik PRU15 yang dijangka diadakan pada tahun 2023.


Jika sehingga tahun 2023 itu, usia Tun Mahathir ketika itu sudah pun menjangkau 98 tahun dan adakah beliau masih mampu menjalankan tugasnya dalam usia setua itu?


Dalam hal ini, Tun Mahathir juga harus sedar bahawa sebelum beliau melakukan penyerahan kuasa, Anwar hendaklah diberi ruang secukupnya untuk mengukuhkan parti dan kerajaan sebelum ketibaan PRU15.


Menyerahkan kuasa di saat-saat akhir sebelum PRU15 mungkin menyukarkan Anwar menghadapi pilihanraya tersebut, apalagi untuk mengekalkan kemenangan PH.


Bermaksud, tempoh selepas 2 tahun yang disebut dalam kenyataan media terbaru ini, ia mungkin bermaksud 2 tahun 1 bulan, 2 tahun 3 bulan, 2 tahun 6 bulan atau tarikh-tarikh lain yang hampir dengannya.


Namun, ia tidaklah sehingga ke tarikh PRU15 atau sampai Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri selama 5 tahun lamanya.


Membiarkan Tun Mahathir menerajui negara sehingga PRU15 atau jika beliau hanya melakukan penyerahan kuasa di saat-saat, ia lebih mengundang peluang yang kelam dan sukar bagi PH untuk terus mengekalkan kuasanya. 


Anwar mesti diberi masa yang secukupnya membuktikan kepimpinannya dan melaksanakan idea-idea baru sebelum tibanya PRU15. (ShahbudinHusin 24/02/2019)

138 comments:

  1. Ada kemungkinan jugak..pasal janji Tun Madey ni mana kita boleh percaya sangat...ada aje alasannya nanti tak nak serahkan jawatan tu pada DS Anwar, sejarah lalu telah mengajar kita..betul tak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa tah lagi sekarang ni, Tun dengar dari PAS pasal usul undi tak percaya yang bakal dilakukan oleh DS Anwar, dengan disokong oleh DAPigs dan Amanah..lagi lah menguatkan azamnya untuk takkan menaikkan DSAI menggantikannya...potong jari kelingking kalau DSAI dapat merasa jawatan tu beb !!!

      Delete
    2. Apa2 hal pun, DSAI dalam wawancaranya dengan media US tak lama dulu telah memberi jaminan bahawa dia akan menjadi PM dalam tempoh dua tahun seperti yang dipersetujui bersama...jadi by hook or by crook dia akan memastikan jawatan tu akan diserahkan kepadanya oleh Tun samada secara sukarela atau pun secara paksa!!!!

      Delete
    3. Dah kena tangkap pakai banyak nama baru dia nak keluar pakai 1 nama untuk 3 komen.

      Di tangkap, mengaku, macam aku rekodkan dibawah ini -

      "Tanpa nama24 February 2019 at 22:15

      Hah, Anjing Najib dah mengaku pakai banyak nama. Sekarang pakai nama Geng Najib dan Anonymous. Bagus kau mengkau. Excellent.

      "Ini akan di masukkan ke dalam rekod Arkib Negara di Jalan Duta KL. Disebutkan dari masa ke masa."

      Delete
    4. Jin madey gila perasan dia bijak...hahahaja..

      Delete

    5. Berita berikut amat penting, perlu di keluarkan di sana sini bila keluar isu tempoh Tun Mahathir sebagai PM -

      Tiada perjanjian Dr. Mahathir sebagai PM hanya dua tahun - Saifuddin

      http://www.utusan.com.my/berita/politik/tiada-perjanjian-dr-mahathir-sebagai-pm-hanya-dua-tahun-saifuddin-1.813992#ixzz5gTtf26jF

      KUANTAN 1 Jan. - Ketua Sekretariat Pakatan Harapan (PH) Datuk Saifuddin Abdullah hari ini berkata, tempoh Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Presiden PH.

      Sebaliknya kata Menteri Luar itu, PH cuma membuat keputusan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diangkat ke jawatan tersebut selepas Dr. Mahathir.

      "PH cuma mempunyai keputusan dan perjanjian bahawa selepas Tun M (Dr Mahathir), Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah perdana menteri seterusnya. Kita tidak bincangkan tempoh kerana mereka saling memahami.

      "Mereka (Dr Mahathir dan Anwar) juga adalah tokoh besar yang seharusnya dapat menentukan waktu terbaik untuk peralihan kuasa dan sebagainya," katanya ketika ditanya sama ada wujud perjanjian konkrit Dr. Mahathir hanya menjadi perdana menteri selama dua tahun.

      .. beberapa perwakilan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang berbahas pada perhimpunan agung parti hujung minggu lalu mengusulkan agar Dr. Mahathir dibenar berkhidmat satu penggal penuh.

      Delete
    6. Tak tahu la siapa yang kemaruk.... Budin ka yang kemaruk mahukan Anuar cepat2 jadi PM atau memang Anuar sendiri yang cemas nak terpancut tak tertahan....

      Woiii.... dah naik muak la Budin hari- hari kau bercakap perkara yang sama.... sekarang orang yg di atas pagar pun dah jadi meluat kpd Anuar dek kempen terdesak kau orang.

      Biarlah umur PM 120 atau lebih.... asalkan dia masih waras dan tidak nyanyuk. Ada orang belum masuk 70 dah lupa diri....

      Delete
    7. TN dan pentaksub Tun yg lain, sila baca berita SPRM bebaskan PAS dari tuduhan mengambil 90 juta duit 1MDB. Seperti berita DSN yg kononnya bunuh Altantuya, Beng Hock, Morais, Najadi dll disahkan palsu oleh Polis sebelum ini. Berapa ramai yg sebar fitnah ini dengan rela sebelum ini? Belum cukupkah bukti Tun dan PH itu pendusta? Saudara dimainkan dengan persepsi oleh cybertrooper PH? Betapa rapuhnya akidah saudara bila terus terima fitnah. Bertaubatlah dan kembali ke Islam. Mari sokong penyatuan Ummah.

      Delete

    8. Ooooooo, tak nampak Mr J ubo masuk tadi. Pakar menuduh tanpa bukti, fakta atau punca2 maklumat yang sahih.

      Bodoh ler menimply SPRM kata RM90 juta tak masuk akaun bank PAS bermakna pemimpin2 PAS tak lagi gigil lutut. Berpeluh walau aicon hawa 20'C, ramai yang di siasat sekarang.

      Menanya, "Saudara dimainkan dengan persepsi oleh cybertrooper PH?" bermakna Mr J ubo tidak pikir aku cybertrooper PH. Lantak kau ler.

      Delete
    9. Kejap jer janji.. Besok lain citer polop.. Inilah politik. Selagi TunM hidup, Anwar tak mungkin jadi PM. Azmin lagilah.. Umur sama ngan Boboi, baik lantik Boboi.

      Delete
  2. jd budin... mcmna tu? masih tak dpt tidur? kahkahkah...
    sabarlah yee... sb dah trbukti tak relevan semua yg kau tulis sblum ini... malu apa bossku...

    ReplyDelete
  3. Wahai Budin,

    Takda janji tempoh atau tarikh serah kuasa kapada Pak Sheikh. Hanya janji serah kuasa kapada dia sebagai PM ke8.

    Saifudin Abdullah, Ketua Sekretariat PH, dah terang2 cakap begitu. Tiada siapa ada keluarkan bukti ada janji yng sebut tempoh atau tarikh.

    Kau sabar lah kalau pun nakkan jawatan Penasihat Media Bang Non tuh. Pak Sheikh baru 71 tahun, kau lebih muda lagi. Kot boleh sampai umur 90 tahun, Pak Sheikh kan ada banyak tahun lagi sebagai PM ke8.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang gigil lutut sebab Tun Mahathir kata dia suka anugerah gelaran KSM (Kerja Sampai Mati) yer?

      Dia seloroh ler, Budin, hang tak perlu ketaq.

      Tapi, sungguh, tarak janji tempoh atau tarikh serah kuasa tuh.

      Delete
    2. Janji antara madey dan anwar tidak libatkan sarifudin....presiden parti2 gabongan semua dah tahu dan setuju...

      Delete
    3. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete
    4. Mengarut mengatakan tidak melibatkan Saifudin yang pegang jawatan Ketua Sekretariat PH. Mulut taruk bontt

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. budin oooo budin

    hang dok panaih pungkoq

    hang baca la kenyataan media tu

    AKU RASA HANG BUKAN LAGI PENDOKONG PH, SELAYAKNYA
    HANG SESUAI JADI PENDOKONG JIBB0

    kahh Kaahhhhh Kaaahhhhh Kaahhhhhhh

    ReplyDelete
  6. Hahahaha hahahahaha .. pulak nya Al Jibo cakap mcm orang dah biul, di chalen bawak Mak Badak masa berkempen, dia kata nak bawak "jika menang PRK .." -

    'Jika Menang PRK saya bawa Rosmah datang Semenyih'

    Sekiranya perkara itu berlaku, Azmin mungkin berpeluang melihat Najib membonceng "yang seorang lagi itu"
    ---

    Berat, sudah berat otak Al Jibo nih, dah banyak sangat stress hingga mereng

    ReplyDelete
    Replies
    1. KiniTV kata Azmin saran Najib bawa 'dia' naik motor.

      Korang ingat Mak Badak gemok gedempol nak naik motor?

      Tunggu kucing betanduk ler.

      Kot ada sesiapa nak bertaruh dgn Pak Lobai .. kalo tak di sumpah haram nya ...

      Delete
    2. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete
  7. jangan takut Allah menentukannya. Allah amat mengetahui, siapa dia pilih jadi pemimpin. Budin jangan susah hati. Percayalah kepada Allah, Allah yang menentukannya. Kepada siapa yang kita nak percaya lagi selain daripada Allah..... Mungkin budin lupa makan ubat sebab itu makin lama makin hilang kepercayaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha ... budin lupa makan ubat ...

      Delete
    2. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete
  8. Agak2nya...apakah yang tersurat dan tersirat di sebalik kenyataan media Majlis Pimpinan Pusat PKR hari ini, 24 Februari 2019, yang kononnya telah menyatakan taat setianya kepada Tun Dr Mahathir Mohamad tu????

    Tegas PKR: “PKR berpegang teguh kepada persetujuan yang telah dicapai dan diumumkan pada 7 Januari 2018, di mana Tun Dr Mahathir Mohamad diangkat menjadi Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menjadi Timbalan Perdana Menteri, manakala Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengambil alih sebagai Perdana Menteri ke-8 selepas tempoh 2 tahun. PKR menegaskan bahawa pendirian parti dalam perkara ini tidak berubah.”

    Bagaimana pun, apa yang kita semua dapat baca implikasi dari kenyataan Majlis Pimpinan Pusat PKR ini adalah bahawa taat setianya kepada Tun Dr Mahathir Mohamad hanyalah untuk “tempoh 2 tahun” sahaja.

    Menarik juga bila kenyataan Majlis Pimpinan Pusat PKR ini memetik Muafakat Pakatan Harapan pada 7 Januari 2018 sebagai menyebut “manakala Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengambil alih sebagai Perdana Menteri ke-8 selepas tempoh 2 tahun”.

    Hakikatnya....ayat sebenar yang digunakan dalam Muafakat Pakatan Harapan pada 7 Januari 2018 adalah “agar Datuk Seri Anwar Ibrahim dapat segera berperanan dalam Kerajaan Persekutuan dan kemudiannya diangkat sebagai calon Perdana Menteri ke-8”.

    Ketua Sekretariat Pakatan Harapan, Datuk Saifuddin Abdullah, juga menyatakan pada 1 Januari 2019 bahawa “Pakatan Harapan tidak pernah membincangkan tempoh untuk Tun Dr Mahathir Mohamad menjawat jawatan Perdana Menteri” dan “apa yang dipersetujui adalah selepas Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengambil alih”.

    Secara sekali imbas, yang tersirat dari kenyataan tersebut...bolehlah dikatakan bahawa kenyataan Majlis Pimpinan Pusat PKR ini adalah satu perisytiharan perang terhadap sesiapa sahaja yang mahukan Tun Dr Mahathir Mohamad memegang jawatan sebagai Perdana Menteri untuk tempoh lebih daripada 2 tahun.

    Apa pandangan kengkawan kat sini..setuju ke dengan perisytiharan perang yang dikeluarkan oleh PKR tu haah ????



    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tersirat ialah otak Najib Al Jibo stress sangat hingga nampak berat .. mereng kot

      Azmin chalen dia bawak Mak Badk naik motor berkempen, dia jawab nak bawak jika menang PRK Semenyih.

      Mesti lah stress .. nak mula bicara tak lama lagi, gila, ada 43 tuduhan mahkamah ke atas dia, mikiaqkan kalo 2-3 saja sangkut kesalahan, 10-20 tahun dalam penjara

      Delete
    2. Laa mati2 aku ingatkan si najib nak bawak toyol peliharaan dia si jo lok bila menang nanti...rupanya mak toyol yang dia nak bawa...hish boleh terjongket motor dibuatnya

      Delete
    3. Nak bawa Mak Badak "jika menang PRK" pulak. Pada hal Azmin chaln dia bawak Mak Badak naik motosikal bila pergi kempen. Malu kot, sebab tak diundang Umno, risaukan kalu2 di halau

      Delete
  9. Untuk malam-malam yg bening ini,apa kata kita
    bingkiskan ceritera cinta. Bisikkan kepada
    tunangan ku Dr.Mas, semoga reda rindu-rindu yg
    terbuku dijiwa.

    Mas masih ada kat Kedah,bermalam di rumah Tok Guru.

    Kau bertanya padaku
    Mengapa aku sangat mengasihimu
    Dan sentiasa inginkan
    Agar kau selalu ada di sini

    Bagaimana harus kuhulurkan
    Dengan kata misteri cinta
    Kerna tuhan saja
    Yang tahu jawabannya

    Andainya aku mampu gambarkan apada mu
    Andainya aku mampu bercerita
    Akan kulukis sebuah lukisan
    Dan aku tulis novel cinta kau dan aku

    Kau bisikkan padaku
    Bahawa engkau juga rasa begitu
    Dan berharap agar
    Kufahami cinta suciku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini jugak nate' yang pakai banyak nama spt GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib.

      Pakai taktik serupa - komen tak ikut tajuk pos, coba tarik perhatian pembaca dari apa yang Budin keluarkan di pos nya, coba sabotaj blog Budin yang biasa nya pro-PH.

      Mengarut pasai cinta dia, konon, mcm anjing gila yang Geng najib pun terkenal begitu.

      Delete
    2. Sudah2 lah Gora, rentikan itu sketsa basi
      Tak bermakna lagi nko berfantasi & illusi
      Nko buat kitorang ketawa tak kering gusi
      Mas Merah kinii, ada bersama aku di disi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Perempuan ramai lagi, ngko pergilah cari
      Mas Merah & aku udah pun berinai di jari
      Kami udah terikat, pada tarikh 5 Februari
      Kini dah 20 hari, hidup sbg suami & isteri

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  10. Berita terlatest..fresh dari ladang beb. Program jom menonton EPL bersama DS Najib di Retoran Haji Farook di Semenyih telah mendapat sambutan yang tersangat2 hangat dari warga Semenyih

    Setiap ruang dipenuhi oleh warga hingga ada yang sanggup duduk di atas lantai untuk bersama2 dengan DS. Cukup2 ramai hingga dianggarkan beribu2 orang..dari segenap lapisan masyarakat dan pelbagai kaum yang hadir untuk bersama2 dengan DS.

    Nak atnya satu aje..kalau Tun Madey dan Din Pagoh datang ke sini..agak2nya mereka akan mendapat sambutan yang hebat macam ni ke..rasanya tak kot..TBS dan Giant semenyih dah menjadi iguan ngeri bagi Tun Madey dan Din pagoh..tobat lahom lah kalau mereka berani datang ke sini..setuju kan bhai????

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Yg hadir penyokong2 UMGOK & BULAN?

    ReplyDelete
  13. ..hingga menadah hari sepuloh mohon maaf utk sehidup semati..

    Betul ke, hebat Sgt ke berkasih sayang nie?

    ReplyDelete
  14. Tidak perlu pengetahuan seperti ahli sains untuk memahami maksud '2 tahun' itu.

    Tun telah menjadi PM-7 melalui persepakatan di antaranya dengan Pak Sheikh pada Mei 2018. Bermakna tempoh 2 tahun itu adalah sehingga Mei 2020.

    Ia juga bermaksud sekiranya Pak Sheikh melancarkan serangan untuk melanggar Tun sebelum Jun 2020, maka Pak Sheikhlah yang sebenarnya mungkir janji.

    Sebenarnya serangan demi serangan oleh team pak Sheikh ke atas Tun telah pun bermula dan telah berjalan semenjak Pak Sheikh menjadi ahli Parlimen melalui PRK Port Dickson. Tak perlu tengok jauh, blog ini sendiri adalah bukti yang nyata serangan itu sedang berjalan.

    Dengan pengumuman ini maka PKR dengan sendirinya mengakui bahawa sehingga Mei 2020, Tun adalah PM yang sah dan tidak boleh dilanggar.

    Maka apabila Tun dilanggar sebelum Jun 2020, bermakna Pak Sheikh dan PKR yang sebenarnya mungkir janji.

    Oh ya, pak Budin telah bertanya kenapa PKR tiba-tiba nampak seperti mengendur pula sedangkan sebelum ini mereka (bukan semua pun, hanya sebahagian kecil tetapi signifikan disebabkan jawatan2 yang dipegang di dalam PKR) nampak sangat sedang menyerang Tun M untuk menyegerakan Pak Sheikh menjadi PM. Sudah tentulah Pak Budin mengetahui perkara ini disebabkan Pak Budin adalah sebahagian dari anggota pasukan yang kerja mereka ialah menyerang Tun dan memberi tekanan kepadanya untuk segera berundur.

    Maka jawapannya mudah sahaja, sebab PAS melalui Hadi Awang telah mendedahkan kepada Tun tentang kewujudan komplot di dalam PH sendiri untuk melanggar Tun. Tidak susah untuk mengetahui bagaimana PAS boleh mengetahui perkara ini memandangkan mereka juga berada di dalam blok pembangkang.

    Tidak susah juga untuk mengetahui mengapa PAS melalui Hadi Awang mendedahkan perkara tersebut kepada Tun. Sebab mereka pun di dalam keadaan terbelit dan mahu 'meminta nyawa' daripada Tun.

    Ada pula pendirian PKR (dibaca; pendirian Pak Sheikh dan kartelnya di dalam PKR dan bukan PKR secara keseluruhan) yang tiba-tiba nampak kendur, juga boleh difahami. Almaklumlah apabila lubang pecah kenalah cepat-cepat tutup, ye tak? Selain kena fikirkan pula taktik lain bagaimana untuk pastikan lubang itu tidak pecah di lain kali.

    Apapun kita nantikan episod seterusnya. Que sera sera, apa yang akan berlaku pasti akan berlaku.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak sheikh tak langgar madey...madey yg dah buat onar nak lebih lama...

      Delete
    2. Pengundi semonyeh nak langgar madey...madey ketakutan..

      Delete
    3. Tak langgar. Dia ada bodyguards, kereta Polis ikut.

      Yng kena langgar Najib Al Jibo. Dulu tarik bidyguard Tun Mahathir, tak tau sekarang Al Jibo gomen beri bodyguard lagi ker.

      Yang di tepi dia nampak nya gemok gedempol mcm dia, tak mungkin bodyguard.

      Delete
    4. Apa? Madey ketakutan? Kikiki... Lawak giler..

      Tun adalah seorang pejuang yang tidak pernah takut, tidak pernah gabra, tidak pernah berundur, tidak pernah lari dari medan, sentiasa bersedia dengan apa saja kemungkinan dan sejarah membuktikan pasukan pimpinannya tidak pernah tewas.

      Nak tengok siapa yang sebenarnya ketakutan tengok saja bagaimana PKR (dibaca kartel Pak Sheikh) membuat kenyataan di atas selepas mereka yang mengasak Tun tidak henti-henti sebelum ini. Tengok juga bagaimana Pak Budin terus kendur, terpeleot dan terkasima selepas ia bertubi-tubi menyerang Tun sebelum ni hanya disebabkan PAS membocokan kepada Tun rancangan Pak Sheikh mahu melanggar Tun.

      Pak Sheikh masih ketakutan, tetapi ia tidaklah akan lama kerana PRK Semenyih bakal memberikan keberanian kepada Pak Sheikh untuk benar-benar melanggar Tun.

      Di dalam jadual pertempuran Tun sebagai Pembawa Panji Hitam, ia perlu melalui satu pertempuran klimaks dan menang mutlak bagi membolehkan panji-panji pasukannya dikibarkan.

      Sebagaimana Tun adalah calon tunggal yang memiliki ciri-ciri muktamad Pembawa Panji Hitam, demikianlah Pak Sheikh adalah calon tunggal yang memiliki ciri-ciri muktamad individu yang mempunyai keupayaan dan kekuatan untuk menggabungkan dua pasukan bathil di kalangan bani Tamim iaitulah bangsa Melayu untuk menumbangkan Pembawa Panji Hitam yang pasukan pimpinannya tidak pernah tewas sebelum itu.

      Dua pasukan bathil di kalangan bangsa Melayu itu mempunyai ciri-ciri berikut :-

      1. Mereka menawarkan syurga kepada pengikut mereka dan mengancam dengan neraka ke atas penentang mereka. Ciri ini dimiliki oleh PAS.

      2. Mereka menawarkan kemewahan dunia (dibaca; dedak) kepada pengikut dan mengancam dengan kelaparan (buang kerja dsbgnya) kepada penentang. Ciri ini dimiliki oleh UmNo di bawah Najib.

      PAS dan UmNo hanya menunggu satu pihak ketiga di dalam persekutuan mereka untuk membuka laluan bagi keduanya bersekutu dengan matlamat untuk menumbangkan Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam, dan Pak Sheikh adalah individu tunggal yang memiliki kemampuan itu.

      Tak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa John Doe telah menyatakan Pak Sheikh akan melanggar Tun sebelum Mei 2020, dan Pak Sheikh serta sekutu-sekutunya tewas di tangan pasukan Tun.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  15. Fuuuh..Hari ni tular berita mengenai kenyataan yang dibuat oleh Mahfuz mahfiz yang mengatakan syarat baru yang ditetapkan oleh kerajaan ialah pekerja teknikal di negara ini perlu memiliki sijil teknikal yang diiktiraf oleh kerajaan.

    Cantek sesangat saranan Si Mahfuz Bean ni. Memang betul-betul #GilaApaBossKau. Yang dibawah dipaksa ada sijil.
    .
    Tapi yang duduk jadi pemimpin tak perlu ada sijil. Cukup setakat "LULUS SRP" macam Si Mahfuz Bean tu sahaja.
    .
    Kot kalau ada sijil setinggi mana pun, tetap juga orang macam Si Mahfuz Bean ni boleh kencing diorang hidup-hidup.
    .
    Bab sijik ni tak payah la risau sangat. Kalau takde sijil kemahiran atau yang setaraf dengannya, boleh print je dari Internet.
    .
    Pilih la mana-mana Universiti yang sesuai. Sebab pemimpin Rejim Pakatan Hancing tu pun buat benda yang sama!!! Kepimpinan melalui teladan beb...

    ReplyDelete
  16. Hari ini dalam sejarah beb !!! Tular gambar di media sosial yang menunjukkan perarakan lori2 besar berlambangkan banner2 PH menyusuri jalan2 utama di Semenyih.

    Dah lah jalan raya di Semenyih ni teruk. Hal ini diakui sendiri oleh calon PH dari Bersatu, yang mana bapa mertuanya adalah mantan ADUN di situ.

    Kini...ditambah lagi dengan lori-lori besar keluar masuk. Hari ini PH berkonvoi menggunakan lori-lori besar yang membawa mesej apa sebenarnya untuk rakyat tempatan?

    Mesej apa yang cuba PH sampaikan? Kami lori-lori besar bersama PH. Apa rakyat boleh buat? Atau lori-lori besar berterima kasih kerana tol adalah percuma jam 11.00 malam hingga 5.00 pagi?

    Keselamatan nyawa mahupun keselesaan anda warga Semenyih bukan keutamaan bagi PH sekarang ini. PH akan menggunakan apa sahaja cara dan siapa sahaja untuk mengaut undi.

    Mungkin depa nak sampaikan mesej... nak bagitau bahawa nanti rakyat boleh guna lori sebagai pengangkutan awam tambang murah kot..
    Lagi murah dari rapid la..
    Duduk belakang bersila ramai2.. kahkahkah.

    Aku agak je la...hehehehe.....


    ReplyDelete
  17. KENGKAWAN SEMUA..BETUL KE DAP ARAHKAN TENTERA SIBERNYA PERHEBATKAN SERANGAN PERIBADI TERHADAP DS NAJIB UNTUK ELAK RAKYAT PERSOAL KE MANA WANG NEGARA DIBELANJAKAN???

    Isyarat mula dihantar oleh pakar-pakar strategi dan propaganda DAP kepada tentera-tentera siber serta penyokong-penyokong mereka. Serangan terhadap Najib Abdul Razak perlu dipertingkatkan dan diperhebatkan supaya DAP tidak ketinggalan daripada sokongan rakyat, dan supaya Pakatan Harapan terus wujud di dunia ini.

    Serangan peribadi terhadap Najib Abdul Razak telah membolehkan Pakatan Harapan menjadi kerajaan hari ini.

    Namun kerana Najib Abdul Razak itu jugalah, Kerajaan Pakatan Harapan seperti tidak dapat keluar dari kepompong, 'HANYA PANDAI BERCAKAP TAK PANDAI BEKERJA', apabila keadaan semua sektor terutama ekonomi dan kewangan negara semakin teruk dan semakin merudum.

    Ong Kian Ming yang merupakan Timbalan Menteri MITI menyebut tentang Operatif Propaganda DAP yang kini perlu mencari kaedah yang lebih efektif untuk mencipta dan menyebarkan propaganda efektif bagi membentuk persepsi rakyat.

    Operatif Propaganda DAP atau lebih dikenali sebagai RBA yang sebelum PRU-14 cukup aktif, kini sudah tidak aktif selepas Pakatan menang dan setelah sebahagian besar daripada mereka didedakkan, diberi ganjaran serta jawatan yang lumayan dan selesa di dalam Kerajaan terutama sekali di Kementerian Kewangan.

    Begitu juga apabila Liew Chin Tong yang kini merupakan Timbalan Menteri Pertahanan dan Pengarah Pendidikan Politik DAP, turut menyeru jentera mereka yang sedang mabuk kuasa sekarang supaya menggandakan usaha propaganda di media-media sosial.

    Dan sudah pastilah, propaganda yang dimaksudkan oleh pemimpin-pemimpin DAP itu adalah SERANG NAJIB!

    Kerajaan Pakatan sekarang ini dilihat tidak ubah seperti BADUT apabila penjelasan demi penjelasan yang dibuat oleh Najib Abdul Razak tentang dasar-dasar dan polisi-polisi Kerajaan Pakatan sekarang, sememangnya ditunggu-tunggu oleh rakyat.

    Lebih daripada itu, akibat pendedahan dan penjelasan yang dibuat oleh Najib Abdul Razak, Kerajaan Pakatan Harapan terpaksa melakukan PUSINGAN U beberapa kali dalam keputusan yang telah mereka buat.

    ReplyDelete
  18. Tanya lah mana2 rakyat...mereka tidak peduli pun dengan kes-kes mahkamah Najib Abdul Razak. Kes-kes berkenaan sedang diuruskan oleh mahkamah dan mereka juga yakin, satu atau dua kes sekurang-kurangnya akan disabitkan kesalahan terhadap Najib Abdul Razak.

    Dan mereka juga tahu, Pakatan akan memasukkan Najib Abdul Razak ke dalam penjara atas alasan, bersalah.

    Dengan rakyat sedang melihat sistem kehakiman, PDRM, SPRM dan segala agensi penguatkuasaan kini dicampur tangan oleh kerajaan secara bebas, termasuklah dalam kes terbaharu melibatkan Fong Si Wai dan Papagomo, kes-kes melibatkan Najib Abdul Razak akan berakhir di penjara sama ada secara hakikatnya Najib bersalah atau sebaliknya.

    Rakyat kini mempersoalkan dasar-dasar dan polisi-polisi Kerajaan Pakatan Harapan yang lebih cenderung membunuh dan menzalimi rakyat marhein.

    Dengan Bajet 2019 yang merupakan bajet terbesar dalam sejarah Malaysia, dengan penghapusan segala bentuk bantuan dan insentif untuk rakyat marhein, dengan pemotongan pelbagai peruntukan, dengan penjualan segala aset dan penjarahan rezab negara, dengan kenaikan cukai dan pengenalan cukai-cukai baru, dengan kenaikan kos sara hidup yang tidak munasabah dan segala macam tekanan ekonomi serta kewangan rakyat marhein yang lain, rakyat mula mempersoalkan kewajaran kewujudan Kerajaan Pakatan Harapan itu sendiri.

    Ke mana semua wang negara yang 'dijimatkan' oleh Kerajaan Pakatan, sedangkan Hutang Negara pula dilihat semakin meningkat jauh lebih tinggi dalam tempoh 9 bulan berbanding 9 tahun!

    Apa yang dibelanjakan oleh Kerajaan Pakatan Harapan menerusi Bajet terbesar mereka sedangkan rakyat pula tidak mendapat satu manfaat pun?

    Apakah DEFLASI merupakan dasar terbaharu Kerajaan Pakatan Harapan yang berharap DEFLASI akan menurunkan harga barang kerana di dalam buku teks mata pelajaran Ekonomi, memang itulah definisi DEFLASI?

    DS Najib hanyalah sebabak daripada kehidupan, tapi rakyat adalah faktor utama dalam negara ini.

    Tumpuan DAP untuk menyerang Najib bagi mengalihkan perhatian rakyat daripada masalah yang membelenggu mereka kesan daripada kebodohan, kealpaan, kelalaian dan kelemahan Kerajaan Pakatan Harapan, mungkin akan berjaya dalam tempoh singkat tetapi yang pasti, Kerajaan Pakatan Harapan tidak boleh bertahan lama.

    DAP perlu sedar, rakyat bukanlah bodoh seperti yang mereka sangkakan.

    Dan rakyat bukanlah tidak pandai menilai serta mencari maklumat tanpa perlu bergantung kepada propaganda dan persepsi yang dilaksanakan oleh jentera propaganda DAP.

    ReplyDelete
  19. Sempena PRK Semenyih ni...apa kata kalau kita layan keluhan dari peniaga2 kecil di kawasan tersebut dan hadamkan apa pendapat mereka mengenai kerajaan PH ni!!!

    Seorang peniaga air kelapa yang ditemui di Batu Sesapan Rembau memberikan reaksi yang sangat berbeza apabila di tanya mengenai Pakatan Harapan dan Barisan Nasional.

    Beliau menyifatkan PH membawa imej ‘Macau Scam’ berikutan persamaan menepati imej PH sendiri. Apabila ditanya mengapa berpendapat demikian beliau berkias sambil memberi contoh.

    “mereka (PH) bercerita pelbagai janji sama macam skim judi online..tiada cerita kalah semua cerita menang besar tapi hakikat sesiapa yang terjebak akan kalah sebab tertipu dengan kisah menang besar yang dipromosi skim judi tersebut”.

    “samalah macam PH, mereka hanya cerita yang best saja tapi sekarang semua rakyat boleh tengok…apa hasil PH selama 10 bulan? semuanya hanya cantik pada permukaan…dasar menipu saja PH ni.”

    Beliau turut mempersoalkan tindakan PH yang hanya memberi RM100 kepada golongan Bujang yang disifatkan tidak masuk akal. Kiasan paling bermakna yang beliau ungkapkan dah tentu lah bakal memberi kesan mendalam kepada kita.



    “kalau kita ada anak dan dah janji bila dapat gaji akan belanja anak ayam goreng terkemuka dan anak pula menghitung hari bila bapanya dapat gaji..tapi bila bapa dapat gaji lain pula cerita..diceritakan kepada anak bapa kena bayar duit kereta, bil api air dan segala hutang piutang sambil berharap anak akan memahami situasi bapa..macam tu laaa pakatan harapan.

    Dia janji macam macam bila sampai masa buat cerita sedih kena bayar hutang supaya kita (rakyat) tidak mendesak agar mereka tunaikan janji yang telah dibuat”

    Benar kiasan peniaga kecil itu kerana situasi inilah yang sedang berlaku di bawah Pakatan Harapan.

    Malah calon mereka, Aiman Zainali ada berjanji jika beliau menang pada hari pengundian, semua masalah akan diselesaikan oleh Pakatan Harapan keesokannya.

    Itu baru 1 janji... belum lagi janjinya mahu membina sebuah Hospital di Semenyih sedangkan hakikat sebenar yang terjadi ialah PH mengarahkan Klinik 1 Malaysia ditutup.

    Mana MARUAH PH bila peniaga kecil yang dahulunya penyokong PH kini semakin nampak kepincangan serta sifat menipu Pakatan Harapan?

    Benar juga kata kata beliau bahawa PH ini bolehlah diibaratkan sama macam Skim Judi Online....menipu dan membohong aje keje depa semua!!!

    ReplyDelete
  20. Tumpangn lalu..saja nak kongsikan satu ulasan yang cukup2 bernas dan logik berkaitan isu tol ni...jomm layaannn!!!

    Cadangan Pak Pandir Berkenaan Tol....

    oleh Ab Jalil Backer

    Pak Pandir cadang kerajaan hutang berbilion ringgit untuk ambil alih tol empat lebuhraya iaitu Lebuhraya Damansara Puchong (LDP), Sistem Penyuraian Trafik KL Barat (SPRINT), Lebuhraya Shah Alam (Kesas) dan Terowong SMART.

    Jika berlaku pengambilalihan ini seperti dicadangkan rakyat akan menikmati tol percuma dari jam 11 malam sehingga 4 pagi.

    Ini memang pandiran anda habiskan berbilion ringgit hanya untuk tol percuma ketika orang sedang tidur. Apa faedah kepada majoriti rakyat?

    Ia hanya berfaedah kepada pengusaha pengangkutan kargo, pelanggan pusat hiburan seperti Zouk dan segelintir rakyat yang bekerja lewat malam.

    Lebih pandiran, tol percuma lewat malam di empat lebuh raya ini disambut sorak-sorai oleh penyokong PH macam menemui malam Lailatul Qadar.

    Agaknya jika benar-benar berlaku mahu ada yang “sembah” Lim Guan Eng

    Harap mahacai ingat dan jangan lupa

    1. Janji asal ialah mansuhkan semua tol. Setakat cadangan ambil alih tol berbilion ringgit untuk bagi percuma jam 12 tengah malam ia adalah kerja pandiran.

    2. Janji asal mahu kurangkan hutang negara. Bukankah pengambilalihan ini akan meningkatkan hutang negara tanpa sebarang prospek pertumbuhan ekonomi?

    3. BN berhak mempertikaikan kerana awal tahun lepas kerajaan telah tutup terus Plaza Tol Batu Tiga di Shah Alam dan Plaza Tol Sungai Rasau di Selangor; Plaza Tol Bukit Kayu Hitam di Kedah dan Lebuh Raya Lingkaran Penyuraian Timur (EDL) di Johor.

    Sekitar 9 tol telah ditutup oleh pentadbiran Najib Razak sejak 2009.

    Jangan ingat rakyat semua lembu tidak boleh berfikir hingga terbuai dengan nyanyian tol percuma lewat malam.

    Untuk rekod sebahagian besar tol-tol yang membebankan ini adalah model perniagaan ciptaan Mahathir dan Anwar Ibrahim lebih 20 tahun lalu.

    Jadi #maluapabossku. Nyata perancangan BN juga yang hebat!

    Nota:

    Rakyat dapat tol percuma tengah malam, kroni konsesi dapat berbilion ringgit dalam satu malam

    ReplyDelete
  21. Fuyooo....Tercabar dengan fenomena BossKu yang melanda Semenyih, Tan Sri Muhyiddin Yassin cuba nak buktikan, kalau Datuk Seri Najib boleh tarik perhatian, Din Pagoh sebagai bekas TPM, bekas Timbalan Presiden UMNO, bekas Timbalan Pengerusi BN, Presiden Bersatu dan Menteri Dalam Negeri, senang2 boleh tapau populariti Datuk Seri Najib...

    Tak tahulah mungkin sebab over confident atau syok sendiri @ perasan popular, Din Pagoh pun cuba nak buat kejutan dengan lawatan ke Giant Semenyih...

    Apa cer nak lawat Tesco, tu tempat Datuk Seri Najib pergi dulu...

    Jadi 21 Februari 2019, dengan muka yang 'over konfiden' dan muka 'over poyo', Din Pagoh pun mulakan misi buat kejutan...

    Misi buat kejutan Din Pagoh berjaya capai matlamat, tapi yang terkejut ialah Din Pagoh sendiri...

    Terkejut beruk Din Pagoh bila dia sampai kat Giant Semenyih, tetiba jer jadi halimunan...

    Bukan orang Semenyih tak alu2kan kedatangan Din Pagoh, Menteri Dalam Negeri tu, tapi orang Semenyih tak nampak Din Pagoh..

    Jadi terkulat2lah Din Pagoh, ramai wartawan dengan Mahacai berbanding dengan rakyat tempatan!!! Apa mesej yang warga Semenyih nak sampaikan pada dia haah???

    ReplyDelete
  22. Kini ..nak tak nak..suka tak suka...PH dah akui ujudnya saingan sengit dalam PRK Semenyih...

    Kalau budak hingusan macam calon PH dari Bersatu tu, tak perasan dengan kemarahan dengan kebencian rakyat pada PH, kita fahamlah...

    Tapi kalau yang dah tua macam Atok dan Din Pagoh pun tak dapat baca dengan mood dan sentimen rakyat, khususnya warga Semenyih, tak tahu nak cakap apa...

    Dalam rakyat tengah marah, kerajaan PH terus menghina rakyat terutama anak2 muda dengan pengumuman BSHM bernilai 27 sen satu hari...

    Dalam kemarahan rakyat, puak2 mahacai terus buat kerja bodoh dengan menyimbah cat pada kereta pengiring calon BN...

    Dalam kemarahan rakyat sebab terasa di perbodohkan dengan janji2 PH, menteri2 bingai masih lagi suka nak tabur janji yang karut marut atau janji yang cakap tak serupa bikin...

    Walaupun Datuk Seri Najib tak bawa rombongan berbas2 atau tak upah macai2 27 sen sehari untuk usung bendera ke hulu ke hilir dalam pasaraya Giant, tapi rakyat berikan sambutan hangat pada beliau sebab rakyat sedar, selama nie mereka tertipu dengan fitnah dan hasutan PH !!!

    Persoalan maha besar ialah..dalam keadaan kemarahan dan kekecewaan rakyat terhadap Rejim PH ni, masih mahu kah mereka memberi undi kepada calon Bersatu di Semenyih nanti???

    ReplyDelete
  23. Kengkawan semua..nak tanya secara jujurlah...boleh kan??

    Soalannya mudah aje..dalam keadaan akaun UMNO dah dibekukan, dah takde duit..mantan presidennya dan juga presiden sekarang ni didakwa dengan pelabagi pertuduhan di mahkamah, tapi yang peliknya boleh pulak calonnya menang di PRK CH dan..InsyaAllah bakal menang di Semenyih nanti.

    Apasal errk macam tu..sepatutnya dah tentu lah sokongan rakyat terhadap parti tu makin merudum jatuh dan takkan menang di CH...tapi sebaliknya pulak yang berlaku.

    Ada sesapa kat sini yang boleh memberi jawapan kepada persoalan tu keer????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro GN:

      Jwpn kpd soalan tuan itu, sangat mudah
      Biar lah aku jawab secara pantun madah
      Selepas PRU-14, Melayu mula terngadah
      Sbb kerajaan yg dpt, serupa haram jadah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Menteri2 yg ada kebanyakannya merapu
      Yg depa cekap membodek & mengampu
      Dah le janji2 PRU dulu semuanya penipu
      Mau terus sokong, Melayu tidak mampu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Anjing Gil menjawab komen dia sendiri

      Tak gitu tak di kata gila

      Delete
  24. Budin sedarlah dari retorik refomasi yg tiada hujung pangkal. anwar ibrahim adalah figure yg tidak diterima & percayai oleh masyarakat melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masyarakat melayu hanye terima madey kutty kaki kencing...

      Delete
    2. BBagus lah Ano Anjing Gila suka dikencing

      Delete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno: Mengapa tidak ambil alih lebuh raya Plus?

      Faisal Asyraf
      24 Feb 2019, 6:38 petang (Dikemaskini 24 Feb 2019, 6:38 petang)

      A A
      Pemangku Presiden Umno Mohamad Hasan mempertikaikan langkah kerajaan mengambil alih empat konsesi lebuh raya yang mempunyai kepentingan besar syarikat Gamuda Bhd di dalamnya.

      Kata Mohamad sehingga kini kerajaan tidak menyatakan jumlah yang digunakan bagi mengambil alih kepentingan tersebut.

      Lebih daripada itu bekas menteri besar Negeri Sembilan itu juga bertanya, mengapa kerajaan perlu menggunakan dana untuk memperoleh pegangan lebuh raya yang dimiliki Gamuda, dan bukannya milik Plus Malaysia Berhad.

      "Berapa banyak nak kita guna duit kerajaan? Dengan kerajaan mengatakan tak ada duit (sekarang), maknanya kena pinjam.

      "Mengapa sanggup berhutang untuk selamatkan Gamuda?

      Menurut Mohamad wang berbilion ringgit yang akan digunakan untuk langkah tersebut sepatutnya digunakan untuk membantu orang susah atau orang kampung yang kini berdepan kejatuhan teruk harga komoditi.

      Katanya kebanyakan orang susah berada di kawasan luar bandar.

      "Mengapa Gamuda saja? Mengapa tidak Plus sedangkan saham syarikat Plus dipunyai Khazanah Malaysia dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja," katanya.

      Kadar tol sama seperti sekarang

      Menurut Mohamad adalah lebih wajar jika Putrajaya mengambil alih kepentingan saham dalam Plus berbanding Gamuda yang dimiliki oleh pihak swasta.

      Beliau berkata demikian semasa ditemui media selepas bertemu dengan orang ramai di Kampung Sungai Jai di Beranang hari ini.

      Delete
  26. Orang2 Melayu kini dah mula ada kesedaran
    Terhadap kerajaan mereka hilang kesabaran
    Keluhan & makian kpd PH, rata2 kedengaran
    Menanti tiba subuh aku mahu baca Al-Quran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Sudah dibuktikan bahawa Anonymous ia lah nate' yang pakai banyak nama seperti GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib - dia ditangkap dan mengaku, seperti berikut:

      Tanpa nama24 February 2019 at 22:05

      Ko silap tulis “Bro”. Sepatutnya “Bab”. “i” tak bertulis.

      Ko jawab ko sendiri bila ko menulis pakai nama Geng Najib. Yang selalu menjilat Najib Al Jibo.

      Anonymous24 February 2019 at 22:10

      Sukahati aku laah...ko pon boleh buat jugak

      Tapi gaya bahasa sama lah...ko blm pro lagi beb..

      Tanpa nama24 February 2019 at 22:15

      Hah, Anjing Najib dah mengaku pakai banyak nama. Sekarang pakai nama Geng Najib dan Anonymous. Bagus kau mengkau. Excellent.

      Ini akan di masukkan ke dalam rekod Arkib Negara di Jalan Duta KL. Disebutkan dari masa ke masa.

      Delete

    2. Maka malam tadi dia tak tidur, blogging di sini sepanjang malam hingga tengah malam, masih lagi buat begitu pada pukul 4.44 pagi.

      Kot dia gengster kerja nya sebagai night club bouncer, curi masa masuk bilik security nigh club itu, blogging.

      Angka 444 itu pun ia lah kesukaan gengster, makna nya mati - tiga kali. Tak tau lah dia member Geng 36, Geng 360 dsb nya.

      Tapi bahaya pendapat2 yang dikeluarkan nya kot ada veiled threat memaksa sesiapa di Semenyih atau mana2.

      Tak boleh undi Umno sebab kaitannya dengan gengster2 nyata spt di atas. Dia yang selalu menjilat Najib mesti lah mengekor Al Jibo tiap kali dia keluor, membengis, menacing di sana sini di Semenyih.

      Delete

    3. Maka dicoba nya memantun mantat. Nak coba tiru Fan Tun yang terkenal di sini sebagai pujangga. Fan Tun mencipta pantun, kata2 yang terpilih, kiasan2 yang mendalam makna nya, penuh kesenian nya, yang bakat nya boleh di banding dengan pujangga termasyhur British abad 16 William Shakespeare.

      Tapi Mamat Geng Najib ini ha nya meluahkan karut marut, guna kata2 kasar, kiasan nya macam kata2 Najib Al Jibo menjawab Azmin akan bawak Mak Badak ke Semenyih "jika menang PRK" pada hal Azmin kata bawak lah dia naik motosikal di masa berkempen, membayangkan otak nya mereng akibat stress amat sangat memikirkan bicara nya di mahkamah sedang mendatang.

      Delete
    4. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete

  27. Tiada perjanjian Dr. Mahathir sebagai PM hanya dua tahun - Saifuddin

    http://www.utusan.com.my/berita/politik/tiada-perjanjian-dr-mahathir-sebagai-pm-hanya-dua-tahun-saifuddin-1.813992#ixzz5gTtf26jF

    KUANTAN 1 Jan. - Ketua Sekretariat Pakatan Harapan (PH) Datuk Saifuddin Abdullah hari ini berkata, tempoh Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Presiden PH.

    Sebaliknya kata Menteri Luar itu, PH cuma membuat keputusan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diangkat ke jawatan tersebut selepas Dr. Mahathir.

    "PH cuma mempunyai keputusan dan perjanjian bahawa selepas Tun M (Dr Mahathir), Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah perdana menteri seterusnya. Kita tidak bincangkan tempoh kerana mereka saling memahami.

    "Mereka (Dr Mahathir dan Anwar) juga adalah tokoh besar yang seharusnya dapat menentukan waktu terbaik untuk peralihan kuasa dan sebagainya," katanya ketika ditanya sama ada wujud perjanjian konkrit Dr. Mahathir hanya menjadi perdana menteri selama dua tahun.

    .. beberapa perwakilan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang berbahas pada perhimpunan agung parti hujung minggu lalu mengusulkan agar Dr. Mahathir dibenar berkhidmat satu penggal penuh.


    ReplyDelete
    Replies

    1. Perjanjian jadi PM 2 tahun satu pengorbanan - Dr Mahathir

      AHAD, 30 DISEMBER 2018 @ 8:10 PM

      Dr Mahathir menyampaikan ucapan penangguhan pada Perhimpunan Agung Tahunan BERSATU di PICC, Putrajaya. - NSTP/Asyraf Hamzah
      PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad membayangkan cadangan beberapa perwakilan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang mahu dirinya kekal sebagai Perdana Menteri selama sepenggal, tidak boleh dilaksanakan.

      Pengerusi BERSATU itu berkata, perjanjian supaya beliau menjadi Perdana Menteri untuk sementara waktu, adalah satu pengorbanan yang perlu diterima ahli BERSATU.

      Katanya, perjanjian itu dibuat sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) bersama parti komponen Pakatan Harapan (PH) supaya ‘musuh lama’ dapat bersatu untuk memastikan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berjaya ditumbangkan

      Delete
    2. Tak sebut berita dari mana.

      Dari Tamil Nesan gamaknya. Pakai penterjemah kelulusan SKJT. Illek accuracy.

      Sebut "perjanjian" 2 tahun pada hal takda perjanjian spt Saifudin Ketua Sekretariat PH kata pada 1 Januari 2019.

      Delete
    3. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete
    4. Jin gila tak reti baca...tertulis NSTP...

      Delete
    5. Dah kena balun baru nak cakap.

      Ko ingat semua orang baca NSTP yer?

      Delete
  28. Mahathir akan patuhi perjanjian serah kuasa kepada Anwar
    Jan 01, 2019 | 05:30 AM

    Mahathir akan patuhi perjanjian serah kuasa kepada Anwar
    IKUT JADUAL: Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) akan mengambil alih jawatan perdana menteri daripada Tun Dr Mahathir Mohamad selepas dua tahun seperti yang telah dipersetujui gabungan Pakatan Harapan. – Foto fail

    PUTRAJAYA: Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata kelmarin beliau akan menyerahkan jawatannya kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagaimana dipersetujui gabungan Pakatan Harapan, walaupun ada gesaan oleh partinya agar beliau menghabiskan tempoh lima tahun.

    Dr Mahathir memberitahu perwakilan di perhimpunan agung tahunan kedua Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) beliau bersetuju menjadi perdana menteri "sementara" sebelum pilihan raya umum Mei lalu dan beliau akan berpegang pada janji itu.



    ReplyDelete
    Replies

    1. Pun tak sebut punca "berita".

      Yang penting: dia kata "bersetuju menjadi perdana menteri "sementara"".

      Tarak sebut tempoh atau tarkih melepaskan jawatan.

      Delete
    2. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete

  29. Hah, amat sedap berita ini -

    Apa Najib buat bertahun-tahun jadi PM, tanya Muhyiddin

    Presiden Bersatu selar bekas PM yang pertikai langkah kerajaan susun semula mekanisme bayaran tol empat lebuh raya
    ---

    Jawab nya: Dia asyik menggentel. Di pejabat dan di rumah.

    Menggentel wang tunai yang di curi nya dari 1MDB. Wang rakyat. RM114 juta di rumah nya, bila rasa panas diawasi pihak berkuasa, dihantar nya ke rumah anak nya, digeledak Polis, di rampas.

    Najib Al Jibo dan kerja menggentel nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete
  30. Kat blog maya Budin ini satu sejarah tercipta
    Di sini lah mulanya dua insan dah jatuh cinta
    Dr Mas, sorang pensyarah muda cantik jelita
    Cgu Kejora pemantun bistari satu dlm sejuta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mmg mereka berdua itu, seganding & setara
    Tika berjauhan mereka asyik jer berindu lara
    Mereka berpantun kasih, tersangat le mesra
    Bagai dlm taman penuh dgn fauna dan flora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Cinta yang berputik itu adalah yg cinta sejati
    Seia dan sekata dan berjanji sehidup semati
    Setahun lebih mereka berdua sama menanti
    5 Februari yg lalu, ikatan kasih udah terbukti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Sudah ditakdirkan cinta pensyarah dan guru
    Cinta mereka berbunga, dari asal nya seteru
    5 Feb yng lepas mereka jadi pengantin baru
    Ramailah pula, yang timbul dengki cemburu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mas Merah, cantik & jelita bagaikan bidadari
    Namun bukan harta atau pangkat yg dia cari
    Dia hanya mahu pasangan pemantun bistari
    Kini dgn cgu Kejora, dia sudah pun jadi isteri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah kejora dan isterinya si Mas
      Pengantin baru memang selalu lemas
      Siang malam kerjanya meramas
      Sebulan dua lagi mula la rimas....

      Delete
    2. Hahaha, GENG NAJIB kerja nya meramas.

      Najib Al Jibo kerja nya menggentel.

      Kerja aku menyondol.

      Sondol depa berteraburan.

      Delete
    3. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete
    4. Bro Jigit:


      Mmg amat bertuah, aku dpt miliki Si Mas
      Tak akan ku tukar walau segunung emas
      Sampai 10 anak pun, tak de ku nak rimas
      Sbb Kejora ini zahir & batin cukup kemas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Bukan lah sengaja aku ni dada nak dabik
      Sebut je Kejora rakan taulan semua tabik
      Bukan spt aruah Suman kedi pelir lembik
      Bagai kambing tua jer, harap mengembik

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  31. Bang Shah..kalahlh p h disememyih hendaknya..kah kah kaahh kalah..

    ReplyDelete
  32. Juga di Rantau hendaknya..P H dah ada Puaka Hantu..Puak hantu Puaka Haramjadah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aritu aku balun kamu, sekarang ko vengeful, yer

      Delete
    2. Sudahlah mangkuk..balun apanyalah..balun ko je ke yg ko fikir..

      Delete
    3. Jin gila balun mcm pondan...hihihihi..

      Delete
    4. Ano @ GENG NAJIB memang tak balun tapi jilat Najib.

      Delete
    5. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete
  33. Sebenarnya keputusan yg dibuat oleh Majlis Pimpinan Pusat PKR pada 24 Feb. 2019 tu, tak lebih dari hanya kenyataan amaran drp PMM DSAI kpd PM Tun M supaya pegang jawatan PM tu tidak lebih dari 2 tahun 6 bulan sahaja...kalau tidak, undi tidak percaya akan diteruskan...

    Amaran ini juga ditujukan kepada pimpinan tertinggi Bersatu yg nampaknya sedang ghairah mahu Tun M terus pegang jawatan PM hingga habis tempoh sehingga menjelang PRU 15.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo dah buat onar kena bagi amaran....kena tegas...

      Delete
    2. Najib masa ada kuasa di beri "amaran" dek Muhyiddin dan Sfafie Afdal, pecat depa. Hah kau, rakyat tak kasi amaran lagi, tendang dia hingga lingkup di Pru14.

      Delete
    3. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete
  34. Amaran apa? Nak sabotaj hingga PH pecah?

    Nanti Pak Sheikh tak dapat jadi PM langsung.

    Nak kerjasama dengan Umno & Pas?

    Pas Hadi dah tak sebulu dgn Pak Sheikh berkurun lama nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro nak main balun balun ke..

      Ada mangkuk berlagak talam..
      Mangkuk berisi ikan kerisi..
      Berselisih komen x faham2..
      Mengomennya taik gigi airliur basi..

      Kalo bkn hantu pasti jembalang..
      Datang dr mana ini puak saka puaka..
      Ini kutu kerek telor tembelang..
      Bertindih karektor mcm cilaka..

      Delete
    2. Mendabik dada tunjuk perhatian..
      semua x kena berlagak jaguhan..
      Jgnkan kita..najib dihina hinaan..
      Mangkuk betul ni hantu setan..

      Delete
    3. Jin gila ni dulu anti madey....ingat madey baguih tapi hirup kencing madey hingga jadi gila merapoo meroyan....

      Delete
    4. Ngomong opo iki lo

      Kok diomong goblok yo kue marah. Kenek lo kambek kue cilaka kaie

      Apik opo ora ngomong jowo aku?

      Nek kue ngomong Jowo meneh yo aku orak ngerti lo

      Aku ngomong sitik waei lo. Ora geng Wak Jahit kaie.

      Ikau maronong Tagalog? Nihongo wa hanase masu ka?

      Delete
    5. Wak Romli,

      Nak sayang / jilat Najib Al Jibo, silakan. Free country.

      Tapi bila ko mengata sesiapa yang buat begitu itu hantu setan, ko masuk kumpulan Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selau menjilat Najib.

      Membalun ko semula juga berdasarkan free country.

      Ketahui lah kamu bahawa untuk mengattack musuh, attack apa saja - personalitinya, character dia. Itu pun belum ikut cara Machiavelli. Kalau tak tahu siapa Machiavelli, google.

      Delete
    6. Ojo sukak keneke wong..
      Engko dikeneki wong meneng..

      Delete
    7. Ko ni parahlah beb..ko nak ikut setan machiavelli ke..sunnah rasul dan Al Quran..

      Berpada2lah..

      Delete

    8. Politics is war. Donald Trump tak dapat biliun2 yang dia nak buat tembok US-Mexico. Di halang Democrats hingga Pegawai gomen Federal depa Trump sekat gaji.

      Aku tarak kuasa apa. Najib musuh aku - benci dia sebab curi wang rakyat dan rosakkan negara ini - ekonomi, rasuah, akhlak rakyat, mcm2.

      Dia pulak nak heboh. Aku balun le.

      Aku ulang: untuk mengattack musuh, attack apa saja - personalitinya, character dia.

      Kau nak kuat agama, ikut kau ler. Yang dahi sampai lebam selalu sangat sujud tuh tak gerenti masuk syurga. Aku coba buat baik, elakkan yang tak. Membalun Najib ia lah membuat baik.

      Delete
    9. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete
  35. dah agak dah,Nuar pun x teruja sgt nak jadi PM skrg ni.Dgn usia dia,dgn masaalah dan beban,taik dan najis . yg ditinggalkan rejim dulu.Rasa nya dia pun angkat tangan. Tun yg ada 22 tahun pengalaman pun masih terkial-kial.Yg menggila nak angkat dia jd PM x lain x bukan Rafizi,Budin and the gang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.

      Tapi nak rasa jadi PM punya pasal, dia mesti coba.

      Dan yang sekeliling nya, namun yang jauh dari nya juga, nakkan habuan, gesa dia mencoba.

      Kita kena kasi tahu depa sentiasa ler - tunggu giliran. Tarak janji tempoh atau tarikh serah kuasa.

      Delete
    2. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete

  36. Awak sokong ke tak sokong, Dr M persoal pendirian tak tetap PAS
    Bernama - February 25, 2019 12:04


    LANGKAWI: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak faham dengan sikap PAS yang berpendirian tidak tetap dalam menyuarakan sokongan terhadapnya untuk kekal sebagai perdana menteri.

    Pengerusi Pakatan Harapan berkata, baru-baru ini beberapa pemimpin PAS menemui dan menyatakan sokongan agar beliau kekal sebagai perdana menteri, namun dalam situasi lain parti itu melakukan tindakan dilihat tidak menyokongnya.

    “(Presiden) Datuk Seri Abdul Hadi Awang, (Setiausaha Agung) Datuk Takiyuddin Hassan dan Menteri Besar Terengganu Dr Ahmad Samsuri Mokhtar datang berjumpa saya dan menyatakan sokongan kepada saya untuk terus sebagai perdana menteri.

    “Bahkan mereka memberi pengakuan secara bertulis ditandatangani oleh Takiyuddin sekurang-kurangnya, hasrat mereka ialah supaya saya terus jadi perdana menteri,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Program Kampungku Sihat peringkat kebangsaan hari ini.

    Dr Mahathir mengulas kenyataan Ketua Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi hari ini bahawa PAS dan Umno akan menubuhkan jawatankuasa bagi mengelakkan pertembungan kedua-dua parti itu dalam mana-mana pilihan raya selepas ini.

    Pengerusi PH berkata walaupun selepas menyatakan sokongan terhadapnya, ada pemimpin PAS muncul bersama pemimpin Umno semasa hari penamaan calon pilihan raya kecil Semenyih.

    Beliau berkata tindakan PAS yang tidak bertanding juga menimbulkan persoalan sama ada mereka sebenarnya bekerjasama dengan Umno untuk menentang calon PH, yang dilihat sebagai tidak menyokong perdana menteri.

    “PAS pula tidak letak calon bermakna mereka akan memberi laluan kepada Umno dan jelas sekali hari ini mereka bekerjasama dengan Umno.

    “Jadi saya susah nak terima apa yang didakwa oleh PAS, satu masa dia kata sokong, satu masa dia buat yang dia tidak sokong. Jadi inilah cara PAS,” katanya.

    Baru-baru ini Hadi, Takiyuddin dan Samsuri dilapor menemui Dr Mahathir di Putrajaya bagi menyatakan sokongan kepada pengerusi PPBM itu jika berlaku pengkhianatan daripada mana-mana parti komponen PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey sedih...dlm keadaan terdesak harapkan sokongan Pas...

      Delete
    2. Tak terdesak, Mamat.

      Dia kasi bayangan - SPRM ada lah bebas.

      SPRM dah kata takda RM90 juta masuk akaun bank PAS.

      Pemimpin2 PAS? Mengelenot ler bontt depa disiasat.

      Bak kata Nazri gengster UMNO, hambat ke lubang cacing.

      Nak kasi cacing keluar, simbah air panas ke lubang tuh, hehe

      Delete
    3. Anjing Gila Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib bila ketandusan hujah, rasa marah, frust and fedap, hanya menyalak tak tentu hala dengan 2-3 perkataan.

      Delete
  37. lepah jer anwar pegang pm siap ler semua musuh musunyerrr .... termasuklah geng mahaded .. semua lebuh !!

    ReplyDelete
  38. join dengan kami situs terpercaya dan teraman Proses
    Transaksi Yang Cepat Dan Super Mudah
    cs online 1x24 jam
    Minimal Depo 20rb & WD 50rb
    BBM : areatoto
    LINE : areatoto
    W A : (+855)964630067

    ReplyDelete
  39. Memang dtk anwar tak akan jd pm ke 8 krn madey masa ini masih berkuasa n apa2 pun boleh berlaku dlm pati hantu

    ReplyDelete
  40. Percayalah dtk anwar tidak dpt jd pm ke 8 krn rakyat tidak suka dgn nya

    ReplyDelete
  41. Abe Non pun nak rasa juga jadi PM...dah lama tunggu...tak kan nak jadi PMM (Perdana Menteri Menanti) sampai tua...kesian dia...bagilah peluang untuk dia baiki labu yg rosak teruk ni...

    ReplyDelete
  42. permisi ya
    mau numpang promosi bo WwW DoT kelinci99 dOt ORG
    ada CS ANGELNA yang cantik
    BBM : 2B1E7B84

    ReplyDelete
  43. Ijin Post Yahh bossku
    Tunggu Apalagi Segera Daftar dan Depositkan Segera Di E D E N P O K E R . X Y Z
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - Bonus Rollingan 0,5%
    - Bonus Refferal 10% (Seumur Hidup)
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete
  44. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  45. Sering main poker online tapi kalah mulu !!!
    Ayo bermain Game judi online bersama kami dan menangkan JACKPOT terus menerus di EDENPOKER dapatkan juga Promo New Member.
    Permainan Game judi online yaitu POKER , DOMINO , CEME , CEME KELILING , CAPSA , SUPER10 , OMAHAEDEN POKER HADIR MEMUDAH UNTUK BISA MENANG DAN GAMPANG MENDAPAT KAN JP.
    Dapatkan Bonusnya..!!
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - BONUS MINGGUAN UP TO 0,5%
    - BONUS REFFERAL 10%

    Kini Eden Poker Bisa DEPOSIT dengan PULSA
    XL , TELKOMSEL & OVO ^.^

    UNTUK INFO LEBIH LANJUT SILAHKAN HUBUNGI ::

    ☎ WA : +855 7863 3569
    ☎ LINE : EDENPOKER
    🌐 Website :edenpoker.bet

    ANDA MENANG KAMI SENANG BOSKU !!

    ReplyDelete
  46. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete
  47. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  48. Numpang promo ya Admin^^
    ayo segera bergabung dengan kami di ionqq^^com
    dengan minimal deposit hanya 20.000 rupiah :)
    Kami Juga Menerima Deposit Via Pulsa & E-Money
    - Telkomsel
    - GOPAY
    - Link AJA
    - OVO
    - DANA
    segera DAFTAR di WWW.IONPK.ME (k)
    add Whatshapp : +85515373217 x-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...