Sunday, 3 February 2019

LUAHAN HATI SEORANG AHLI PAS YANG KECEWA


Abdul Karim B Abdul Razak nama ku. Usia ku sudah 57 tahun. Aku menjadi ahli PAS hampir 35 tahun lamanya. 


Aku berjuang di dalam PAS dari anak teruna & hingga sekarang yang sudah mempunyai sepasang cucu. Ada juga rakan2 seperjuangan ku yang telah pun meninggal dunia. 


Aku antara orang yang bertangung jawap membuka markas PAS di kampung ku, masa itu aku belum berkahwin lagi. 


Bukan kerja yang mudah untuk membuka cawangan di kampung yang dipenuhi oleh ahli2 UMNO. 


Apa lagi bapa saudara ku seorang ketua cawangan UMNO di dalam kampung yang kami tinggal bersama. 


Bab cerita dipulau, disingkirkan dari segala bagai bantuan dari kerajaan itu memang pekara biasa. 


Aku berjuang didalam PAS bersama dengan sekelompok kecil rakan2 di dalam kampung. 


Kami tubuhkan cawangan PAS dengan wang sendiri, usaha sendiri tanpa mendapat sebarang bantuan dari pihak Parti. 


Bagi aku, itu bukan masalah besar di dalam perjuangan Islam. Berpuluh tahun aku di dalam PAS, kami sentiasa diberi semangat perjuangan jihad menentang kemungkaran yang dibawa oleh UMNO. 


Sepuluh tahun berlalu, semakin ramai anak2 kampung mulai menyertai PAS di kampung ku. Aku bersyukur kerana ada ahli UMNO di kampung ku menyertai PAS yg aku bina dengan kawan2 yang seangkatan dgn ku. 


Walau pun kami tidak mempunyai ahli yang ramai, tapi semuanya ikhlas di dalam perjuangan untuk Islam. 


Aku memang aktif di dalam PAS... Setiap ceramah yang jauh & dekat akan aku hadiri. Selama berpuluh tahun aku mendengar ceramah dari pemimpin2 PAS, belum pernah aku dengar UMNO baik untuk Islam. 


Kami ahli2 PAS diberi semangat & jangan sesekali untuk berputus asa melawan UMNO yg zalim, penipu, pencuri, rasuah & tolak Islam. 


Jika UMNO jatuh, itu adalah kemenangan umat Islam di Malaysia. Zaman berubah begitu cepat... Aku pada mulanya memang tidak dapat menerima & seperti tidak percaya, kerana pucuk pimpinan PAS bersama Tok Guru mahu kami membantu UMNO. 


Alasannya untuk Islam, sedangkan sebelum ini, kami dididik UMNO tolak Islam. Mahu tidak mahu, kami tetap wala dengan Tok Guru. 


Sebelum PRU-14... Tamparan hebat kami mendapat khabar... Tok Guru terima RM 90 juta dari Najib. Kini aku merasa lega... 


Rupa2nya Tok Guru difitnah oleh musuh2 politiknya. Aku sangat yakin Tok Guru difitnah, kerana Tok Guru berani bertindak dengan menyaman Editor SARAWAK REPORT, itu satu bukti satu kebenaran dari tindakan Tok Guru. 


Kami dirayu untuk menderma kepada Tok Guru yang mahu saman SR. 


Atas semangat Islam, atas semangat derma itu Jihad... Aku menderma RM 1,000. Aku bukan nak menunjuk2, walau pun RM 1,000 cukup besar untuk keperluan keluarga ku. Akhirnya Tok Guru dapat juga saman SR. 


Di hujung tahun 2018... Tok Guru merayu lagi untuk menderma kali kedua untuk lunaskan yuran guaman yang sangat tinggi di London. Kebetulan, aku baru menjual dua ekor lembu peliharaan ku yang sblm ini ada lima ekor. 


Hasil dari wang jual lembu RM 6,000, aku dermakan sebanyak RM 2,000, bagi aku... Pemfitnah mesti diajar & dihukum. 


Keluarga aku mereka juga ikhlas dalam perjuangan jihad. Semalam aku sangat kecewa apabila mendapat tahu, Tok Guru menarik balik saman terhadap SR. 


Persoalannya, kenapa perlu tarik balik saman tersebut... Soal wang bukan masalah, kerana ratusan ribu RM berjaya dikutip dlm masa dua minggu. Kini aku rasa tertipu dgn Hj Hadi Awang & aku yakin, RM 90 juta yang dikaitkan dgn Hadi adalah benar. 


Aku tidak kisah jika RM 90 juta yang diberikan Najib itu digunakan untuk PAS, tapi sebaliknya, ramai pemimpin PAS di peringkat pusat, berkereta mewah, mampu memiliki rumah besar dgn sekelip mata. 


RM 90 juta kamu berbahagi dengan orang2 kanan kamu & kami penyokong PAS dirayu pula untuk menderma untuk biayai saman SR...


Jadi aku sudah tidak yakin... Kerjasama dgn UMNO untuk Islam & Melayu seperti mana dikatakan oleh Hadi Awang, hakikatnya kerjasama itu untuk kepentingan dan mencapai cita2 peribadi. Untuk Melayu & Islam hanya alasan untuk mengaburi mata hati kami... 


Dengan lafas BISMILAHIROHMALNIROHIM dengan ini... Aku keluar dari Parti PAS. 


Berpuluh tahun aku ditipu & buang masa sambil diperbodohkan oleh pemimpin2 PAS yg mempergunakan Islam untuk cita2 peribadi.

77 comments:

  1. Woi Dol, nape tak jual lembu tu dengan ko ko sekali? Tentu lumayan hasilnya! Kah kah kah. Tu la padahnya kalau taksub. Kalau sayang parti ngan ketua, kenalah berani mempersoalkan tindak tanduk sang ketua. Kalau dak, tu hanya akan melingkupkan parti dan ketua. Ko ni Dol jiwa kecik dan tak cerdik. Taksub pada yang berkedudukan sama macam lembu lembu UMNO jenis suka cium tangan pemimpin. Ada sekor kat sini masih setia jadi penjilat Najib pasal Najib kunun apanama orang bangsawan ada title Atok tak berseri pulak tu.. huhu. Sekarang baru la padan ngan muka ko, BAHALUL! Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang semua muka pemimpin makan suap duit sogok pakat senyap. Sekor berok tu ada hati nak kata semua tuduhan tu fitnah belaka. Ruang dah terbuka luas untuk buktikan bahawa segalanya fitnah mengapa dipersia siakan? Sudah sudahlah sikap munafik ko tu berok! Ada hati nak cerita pasal mahsyar sedangkan ko sendiri tak pasti siapa yang bakal menjawab disana nanti. Yang pasti golongan penjual agama untuk mendapat keuntungan dunia yang sedikit yang akan masak kena gulai...! kah kah kah. Pembelit punya lebai! Kah kah kah.

      Delete
    2. Puak macam Dol ni la yang ISIS suka sangat. Goreng je atas nama agama, suruh jadi pengebom bunuh diri pun dia sanggup pasal ada otak tapi akal tarak! Kah kah kah.

      Delete
    3. Tapi PAS jangan risau pasal sibangang dalam parti masih membentuk majoriti... kih kih kih.

      Delete
    4. Lebih mulia jadi barua DAP mcm abang Din.
      Hidup abang Din barua DAP!

      Delete
    5. Hahahaha kali pertama aku dengor Abang Din barua DAP.

      Sebenar nya, Abang Din ada lah antara nama2 samaran yang di guna GENG NAJIB yang dikatakan selalu menjilat Najib.

      Masuk lah sini selalu, baca apa di kata GENG MENJILAT NAJIB terhadap GENG NAJIB.

      Delete
    6. Tuan Guru adalah ULAMAK BESAR sama level dgn RASULLULAH. Tak boleh pertikai apa².

      Delete

    7. Abang Din ada lah nate' yang pakai banyak nama termasuk GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Pada permulaan komen, dia tak mahu pakai nama GENG NAJIB nak elakkan dibalun dgn kata2 SENTIASA MENJILAT NAJIB" di awal2 lagi.

      Nyata dari hujah2 nya selama ini bahawa dia orang Umno yang menjilat Najib tapi kali ini dia mengata "kecik dan tak cerdik. Taksub pada yang berkedudukan sama macam lembu lembu UMNO jenis suka cium tangan pemimpin. Ada sekor kat sini masih setia jadi penjilat Najib .."

      Dia akan sebat kiri, sebat kanan, ikut sesuai keadaan, tarak perinsip langsung, kalau emak dia boleh di lasak, akan di lasak nya.

      Bila jumpa ular dengan Abang Din, hentam GENG NAJIB dulu.

      Delete
  2. Iblis tidak mudah merendahkan diri kerana Adam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi sanggup merendahkan diri kpd pompuan omputih Clare Brown.

      Delete
  3. ....maka Abe Pesola ini pun sangat kecewa dgn kepimpinan PAS maka dia pun keluar PAS masuk Amanah untuk meneruskan berjuang suci Islam bersama DAP berlandaskan konsep Rahmatan Lil Allami...Malaysia Baru...Malaysia Malaysian....

    ReplyDelete
  4. Bang Shah ini kesah sedih dibulan februari..

    Ini kesah x luak pun bro..x ada simpati serta x peduli dek puak kerabat p a s..telor sesangkak pecah sebiji x semuanya pecah..kan..

    Hehhehhehgoliden



    Mengelupas..mengelupus..mengenepis..

    ReplyDelete
  5. Orang menyerang mintak ihsan orang yg diserang berdamai...memang gila babi pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruk subsidi...
      Bekalan pisang ka bulan ni...

      Delete
    2. Setuju dengan HBM yang pakai logo baru nak elakkan nate' Ano tuh mengguna nama dia. Sekor beruk yang selalu menuduh liar terhadap Kerajaan PH.

      E AH pun tak keluor lagi selepas di balun kaw kaw sebab asyik menuduh liar Kerajaan PH tanpa alasan, fakta, bukti, contoh atau penerangan pun. Good riddance.

      Kita boleh tolerate dissent tapi menuduh liar tak boleh diterima.

      Delete
  6. PAS mungkin kutip derma lagi

    N Faizal Ghazali
    3 Feb 2019, 5:06 petang (Dikemaskini 3 Feb 2019, 5:16 petang)

    A A
    Walaupun kes saman Presiden PAS, Abdul Hadi Awang terhadap editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown diselesaikan di luar mahkamah, parti itu tidak menolak kemungkinan memerlukan bantuan ahli dan penyokong bagi menampung kos guaman yang tertunggak.

    Bendahari PAS Pusat, Razman Zakaria berkata, setakat ini pihaknya belum mendapat maklumat mengenai jumlah akhir kos yang diperlukan tetapi menjangkakan dana parti tidak mencukupi.

    "Kita ada kos setiap bulan sepanjang kes berjalan, pengurusan kes juga kita perlukan kos. Ya kalau ikutkan macam itulah (minta derma).

    "Sebab itu yang kita katakan bahawa dana PAS ini ada di tangan ahli bagi mereka sedar. Jadi bila tiba masanya dan ada keperluan kita akan sentiasa minta daripada ahli," katanya kepada Malaysiakini.

    Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada PAS masih perlukan dana untuk menampung perbelanjaan kos guaman kes tersebut.

    Penyelesaian luar mahkamah berkenaan adalah berhubung kes saman fitnah yang difailkan Abdul Hadi pada 2017 susulan laporan yang disiarkan Sarawak Report pada 6 Ogos 2016.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing Gila....
      Tuan mu tak bagi ubat ka...

      Delete
    2. Hehehe, di katakan Rasulullah Sayyidina Muhammadin bahwasanya kalau Sang Takfir Ah Wang itu telah tetap mengkafirkan segala yang berkaitan dgn UMNO sejak tahun 1981, 40 tahun dulu dan sekarang ramai orang Mukmin memang bukan si kafir, makanya bermakna hukum KAFIR telah terpulang atas kepala Si Ah Wang itu - ia sudah KAFIR mahupun MUNAFIK terima WANG HARAM 93 JUTA RM dari Ahjibgor SI MUFSIDIN!!!

      Delete
  7. Orang pas yg ada otak boleh nampak pimpinan mereka ade kualiti ato tidak...

    Masalahnye yg berijazah pon sama mcm ahli pas di kampong2 yg wala babi buta kpd tok guru...takut tak dapat masuk syurga?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak haramm...
      Masih bin mak mu lagi ka...

      Delete
    2. Ano nih orang Umno gamak nya sebab logo nya ada tulis "PAS PARTI AGAMA SESAT".

      Dia tak hiraukan Najib dan Umno mahu kerjasama PAS di PRK dan PRU.

      Jenis biadap dan kurang ajor ini apa pun di lawan nya, termasuk emak bapak dia.

      Delete
  8. Ahli PAS semua jangan risau! Bodoh, bangang, bahalul, bengap, tongong dan kepala masuk air bukanlah satu jenayah! Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakat pakat angkat sampah kat pas jer lah...Pas = Parti ajaran sesat. PAS = Pengikut Angguk saja.
      Mcm mana dia orang lilit serban di atas kepala mcm tu lah mereka belit orang.

      Akhirnya hadi Ah Wang tersungkur juga di kaki Clara.

      Delete

    2. Tiada perinsip nya nate' yang pakai banyak nama termasuk Abang Din, GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB ini boleh di lihat dari kata2 dia -

      "Ahli PAS semua jangan risau! (.. membikin PAS malu dengan menarik saman SR dan settle out of court itu) bukanlah satu jenayah!"

      Tak reti kana apa itu integriti, jenis takda air muka, malahan takda muka langsung, sebab rupa babi.

      Delete
  9. Kalau di atas tu luahan hati sorang penyokong tegar PAS...jom kita dengar pulak luahan hati rakyat Msia, yang diwakili oleh Pemuda UMNO ni beb !!!!

    Pemuda UMNO Bahagian Nibong Tebal menyifatkan laporan polis terhadap bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ekoran program berswafoto beliau di Langkawi sebagai tindakan paling bodoh yang pernah berlaku dalam sejarah negara tercinta ni.

    Ketuanya, Mohd. Norhiesam Ismail berkata, alasan yang diberikan ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) kerana kononnya program Najib itu menggangu ketenteraman awam juga langsung tidak boleh diterima.

    Hakikatnya, jelas beliau, laporan polis itu dibuat kerana keresahan pemimpin dan penyokong kerajaan khususnya Bersatu ketika ini terhadap populariti dan perhatian yang diberikan rakyat terhadap Najib di dalam media sosial.

    Lebih membimbangkan mereka, tambahnya, populariti yang diperoleh Najib itu adalah bersandarkan segala pendedahan dan kepincangan kerajaan ketika ini yang dibuat dalam bentuk sindiran tetapi berfakta.

    “Contoh terbesar ialah tentang isu harga minyak, pemotongan peruntukan makanan kepada pelajar sekolah berasrama penuh, Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dan banyak lagi.

    “Lebih menakutkan Kerajaan Pakatan Harapan (PH) apabila mereka gagal menjawab dengan tepat dan akhirnya terdiam seribu bahasa hasil fakta dan sindiran Najib,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Menurut Mohd. Norhiesam, Najib juga berjaya membuktikan Kerajaan PH merupakan kerajaan yang gagal mengurus negara dengan baik dan terpaksa berkali-kali membuat pusingan-U akibat ditegur dan disindir oleh beliau.

    Tambah beliau, pihaknya yakin rakyat kembali menilai dan sedar yang mana selepas sembilan bulan Kerajaan PH memerintah, mereka semakin terhimpit dengan bebanan hidup, ekonomi merudum teruk dan paling besar ditipu dengan manifesto yang tidak dapat ditunaikan sehingga kini.

    “Semakin hari semakin banyak kesilapan yang telah dibuat oleh Kerajaan PH dan selagi itulah Najib serta rakyat akan terus ‘troll’ pentadbiran PH...jom kita sama2 memberi sokongan tak berbelah bahagi kepada..#maluapabossku!!!!!

    ReplyDelete
  10. Kengkawan sekelian...saja nak kongsikan satu artikel dari sorang ahli akademik dan pakar undang2 tersohor ni...jom kita sama2 layan !!!!

    Berikut adalah ulasan dari pensyarah undang-undang terkemuka, Dr Shamser Singh Thind berkaitan penarikan saman antara Hadi Awang dan Sarawak Report:

    Kalau Hadi Awang tarik balik tuntutan gantirugi kerana fitnah, Clare Brown juga tarik balik tuntutan balas iaitu gantirugi serangan (harassment).

    Tapi ini tidak bermakna dakwaan PAS menerima 90 juta ringgit daripada UMNO itu sudah terbukti.

    Ini cuma bermaksud PAS tidak mahu menyaman SR walaupun menganggap ia satu fitnah.

    Kalau Clare boleh mendakwa isu fitnah itu satu pembohongan sebab tuntutan Hadi telah ditarik balik, maka isu gangguan juga satu pembohongan sebab tuntutan balas Clare juga telah ditarik balik.

    P.S. Mat Sabu telah menggelar Dr M “Bapak Pelingkup Negara”. Sampai hari ini Dr M tak menyaman Mat Sabu. Adakah ini bererti dakwaan Mat Sabu itu betul? ye tak ye jugak..memang ternyata ada rasionalnya kata2nya tu bhai!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. (Bukan kerja yang mudah untuk membuka cawangan di kampung yang dipenuhi oleh ahli2 UMNO.

      Apa lagi bapa saudara ku seorang ketua cawangan UMNO di dalam kampung yang kami tinggal bersama.

      Bab cerita dipulau, disingkirkan dari segala bagai bantuan dari kerajaan itu memang pekara biasa. )



      Cite ni byk persamaan masa zaman umno...tak dpt bantuan ni perkara biasa dah, byk persamaan dgn kisah benar gua.

      Delete
  11. 1 keluar 10 masuk inshaallah. Tok Guru di hatiku. Fitnah Claire pun ada lagi mau percaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nak lawan lembu ker? Tok Guru kau mcm lembu, di ketawakan orang di seluruh negara.

      Belanja berjuta nak lawan Sarawak Report tapi serah diri, tak mintak SR buang atau pinda laporan menghentam PAS pun, bermakna apa SR kata itu benar.

      Delete
    2. Fitnah ke tak, hanya Allah Maha Mengetahui. Tp tugas kat dunia, bila difitnah, kenalah bersihkan nama. Tak ada duit nak saman atau nak teruskan saman, gi masjid pi sumpah laknat. Kalau org biasa berani, takkan tok2 guru tak berani buat?

      Delete
    3. Hahaha, nak umpah laknat Clare Brown Sarawak Report, dia akan ketawa besar.

      Sumpah yang akan makan diri penyumpah.

      Delete
  12. Malu apa hadi ah wang. Tersungkur juga di kaki clara.RM90 juta kasi balik laaaa..wak kojola kengkang pun nak makan nasi jugak.Mana tahan hari2 hisap rokok john!!!!

    ReplyDelete
  13. Ini ada lagi satu berita yang pastinya menguatkan dakwaan rakyat , khususnya bani melayu bahawa Tun Madey dan Rejim Haprakan dah semakin goyang dengan DS Najib..# maluapabossku!!!

    KAT MANA BOLEH POHON PERMIT SELFIE KATA NAJIB PERLI PPBM #viral #hancing

    Najib dipercayai merujuk kepada tindakan ahli Bersatu yang membuat lima laporan polis terhadapnya berhubung programnya di Langkawi.

    Bekas perdana menteri meneruskan lagi pendekatan dalam mengeluarkan kenyataan di Facebooknya yang memberikannya gelaran Raja Troll.

    Dalam troll terbarunya hari ini, Najib bertanya jabatan kerajaan apa yang perlu dirujuknya bagi mendapatkan kebenaran berswafoto (selfie).

    "Semalam saya cari apam balik di Pasar Malam Kuah.

    "Siapa tahu kaunter dan jabatan mana yang saya boleh pohon permit selfie?" katanya.

    Kenyataan Najib itu disertakan dengan dua gambar yang dipercayai diambil ketika kunjungan beliau di pasar malam di Langkawi.

    Najib dipercayai merujuk kepada tindakan pihak yang membuat laporan polis terhadapnya berhubung programnya di pulau peranginan berkenaan.

    Lima laporan polis berkenaan dibuat oleh ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

    Ketua Bersatu Negeri Sembilan Rais Yatim bagaimanapun berkata tiada keperluan untuk laporan polis terhadap Najib yang "sekadar jalan-jalan di Langkawi dan lepak dengan kenalan".

    Gelaran Raja Troll diberikan Najib susulan pendekatan sindiran dan sinis seumpamanya dalam membuat kenyataan mengkritik atau membalas kritikan seteru politiknya, terutamanya pemimpin Pakatan Harapan.

    Nak tak nak..suka..tak..suka..kita sebagai rakyat Msia yang tau bersyukur dan berterima kasih, dah tentu lah akan mengangkat topi tinggi2 kepada DS najib yang tanpa jemu2 terus bereistiqamah membela nasib rakyat yang kini diibaratkan seperti hidup dalam neraka dunia..di bawah Rejim Haprakan ni!!!!

    ReplyDelete
  14. Fuyooo...Tak sangka lah kan...."MALU APA BOSSKU" DAH POPULAR SAMPAI KOREA DAN ARAB, WIN SUNGGUH #viral!!!!

    Hebat penangan Malu Apa #Bossku yang meniti dibibir rakyat Malaysia, sampai ke Korea pula dia merebak, hebat #Bossku

    Baru-baru ini seorang pengguna Twitter dengan nama Jepi telah memuatnaik sebuah klip video memaparkan sekumpulan pelajar kelas berbangsa Korea menyebut ‘Malu Apa Bossku’ sambil ketawa gembira...tanda hormat yang amat sangat kepada DS Najib!!!!

    Lebih menghiburkan, netizen turut berkongsi video yang menunjukkan seorang warga Arab turut menyebut slogan yang sama.

    Nampaknya ungkapan ‘Malu Apa Bossku’ sudah mula ‘menjajah’ masyarakat luar. Tak mustahil satu hari nanti ianya akan dikeluarkan dalam bentuk lagu...pasti jadi top hits sepanjang zaman...

    Untuk makluman kita semua... sebutan ‘Malu Apa Bossku’ mula menjadi popular selepas video pendek yang tular menampilkan seorang pemuda bersama Datuk Seri Najib.

    Pemuda tersebut menyebut ‘bosku’ dan disambut Najib dengan ‘malu apa bosku.’. Ayuh..kita ramai2 viralkan ungkapan berhantu ni sebagai satu cara untuk menunjukkan kasih sayang
    serta rasa hormat tak terhingga kita kepada DS Najib..#maluapabossku!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....drpd sibuk sebut perkataan tu ...lebih baik selawat keatas Nabi saw..

      Delete
    2. Terbaiklah HBM.... Apa barang bossku? Hanya yg taksub mengkhinzir buta aje yg bangga. Bodosss... Kalau pi viral sepuluh kali bodossss...

      Delete
    3. Anon 08:32...
      Kamu masih guna nama aku HBM.
      Kamu ini Anjing Gila. Anak sial.

      Delete

  15. Tahniah lah kan...Dalam Malaysia baru ni, betapa hebatnya kebebasan hak individu untuk pergi ke mana-mana, menjadi masalah besar sekiranya #MaluApaBossku untuk berjumpa dengan orang biasa.

    Agak2nya... PBBM ni koyak jiwanya kot. Sakit hatinya sehingga buat 5 laporan polis mengatakan kehadiran Najib Razak di Lankawi sebagai gangguan dan mengancam keselamatan dan ketenteraman awam di pulau tu????

    Gila apa politik macam ni? Memalukan....pathetic sungguh depa tu..

    POLIS menerima lima laporan polis susulan Program Bossku yang diadakan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Langkawi, selama tiga hari bermula semalam.

    Ketua Polis Daerah Langkawi, Superintendan Mohd Iqbal Ibrahim berkata, laporan polis itu dibuat oleh anggota Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Langkawi petang semalam susulan program yang diadakan di kawasan Pantai Cenang hari ini.

    Menurutnya, setakat ini, pihaknya hanya menerima lima laporan sahaja yang mahu polis menjalankan siasatan sama ada program itu mendapat permit, ada unsur hasutan atau perkauman.

    “Kita juga sudah bertemu dengan penganjur dan menasihatkan mereka.

    “Mereka juga berjanji hanya membuat program minum pagi di dalam restoran dan tiada sebarang ceramah akan dilakukan,” katanya ketika dihubungi hari ini.

    Difahamkan bekas Perdana Menteri itu tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi, 6.30 petang semalam untuk menghadiri Program Bossku.

    Malah dalam program dirancang itu, beliau turut bertemu dengan pemandu Teksi Langkawi hari ini dan mengadakan konvoi motosikal bersama anak muda.

    Fuuuh..Memang rugi besar lah kalau kita tak dapat luangkan masa untuk bersama2 memeriahkan majlis yang penuh bersejarah tu..yang hanya diadakan sekali seumur hidup...jangan nyesal tak sudah pulak nanti yeer!!!!!#maluapabossku...

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah..meremang bulu roma bila mendengar berita yang mengatakan....Barisan Nasional (BN) dan Pas Parlimen Shah Alam telah melakukan gerak kerja bersama mengumpul data pengundi bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih.

    Pengerusi BN Parlimen Shah Alam, Datuk Azhari Shaari, ini adalah sebagai persediaan kempen bagi PRK tersebut yang dijangka bermula 16 Februari depan sebaik penamaan calon.

    Katanya, kerjasama itu dilihat mampu memperkasakan hubungan antara kedua-dua parti yang terjalin dalam beberapa PRK DUN di negeri dan Parlimen Cameron Highlands sebelum ini.

    "Hari ini BN dan Pas Kawasan Shah Alam mengadakan mesyuarat rasmi bagi mengatur gerakerja lebih awal untuk menghadapi PRK DUN Semenyih.

    "Momentum kerjasama kedua-dua parti ini telah menunjukkan hasil dengan kemenangan di PRK Parlimen Cameron Highlands, Sabtu lalu," katanya ketika ditemui selepas mesyuarat tersebut di pejabat UMNO Bahagian Shah Alam di sini hari ini.

    Sementara itu, Pengerusi Pas Kawasan Shah Alam, Abdul Halim Omar menegaskan kerjasama kedua-dua pihak bukan perkara baharu kerana sebelum ini pernah bersama-sama berkempen di PRK DUN Seri Setia.

    "Kita telah menerima mandat dari pusat untuk melakukan gerak kerja lebih besar bagi memastikan kemenangan di PRK DUN Semenyih," katanya.

    Mana2 kengkawan kat blog ni yang tinggal di kawasan Shah Alam dan kawasan yang berdekatan dengannya..mohon lah jasa baik korang untuk sama2 turun padang dengan mereka demi memastikan agenda membela Islam dan nasib bani melayu terus di perjuangkan oleh UMNO dan PAS tu!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daripada turun bantu perompak, baik korang pergi kebun. Ada jugak hasil.

      Delete
    2. Kebun dah pajak ke tokey. Sebab sibuk sangat berpolitik.

      Delete
  17. Sejak hampir 9 bulan Rejim Haprakan ni memerintah...dalam soal kebajikan rakyat, dah ramai perasaan bezanya tak banyak (atau tidak ada langsung) dengan apa yang sudah dibuat kerajaan BN dulu.

    Ambil benda simple-simple macam bagi diskaun tol pada hari perayaan.

    Perkara ini tak pernah berlaku dulu, 22 tahun ke berapa tahun ke. Hapus tol jangan cakaplah, umpama mimpi di siang hari, bak mengharap beruk menolak pisang – mustahil macam itu.

    Yang mulakan ini ialah pentadbiran BN di bawah Datuk Seri Najib Tun Razak. Idea revolusioner seumpama ini tak pernah berlaku dan tak tahu dari mana ia datang.

    Sama lah halnya seperti bagi BR1M, tetap harga minyak secara mingguan, bagi duit bila buka sekolah – semua ini benda baru di negara kita, yang takde manusia sebelum beliau terfikir mengenainya.

    Mungkin lah bukan beliau datangnya semua idea ini tapi yang pasti, di bawah pentadbiran beliaulah perkara ini menjadi kenyataan.

    Sekalipun sekarang ada yang dah ditukar nama atau diubah suai kadarnya tapi tetap, bendanya itu juga.

    Justeru, bila hari ini lihat di lebuhraya-lebuhraya tentang diskaun tol menjelang musim perayaan minggu depan ni dan ada pulak pihak sebelah sana yang cuba ambil kredit atas perlaksanaannya, kita terasa lucu.

    Pilihan raya dah habis pun, masih ada orang tak selesai dirasuk setan. Apalah malang...hidup di bawah Rejim Haprakan ni kan!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg malang. Kami okay. Makin okay. Tambah okay. Kau tak nak tanya kenapa? Kalau nak pm tepi.

      Delete
  18. Diharap pehak MACC/PDRM dapat siasat semua yg terlibat,untuk settlekan one for all.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang court case dah settle, tentu lah SPRM boleh siasat semua yang terima duit dari Najib Al Jibo itu.

      Senang ajer, tuju pemimpin PAS yang alih2 pakai kereta mewah, beli rumah besar, tanya mana depa dapat duit.

      Panggil yang pakai serban mmelilit tu ke SPRM, reman bang seminggu, soal bertalu talu, keluarlah semua bukti untuk heret depa ke mahkamah.

      Delete
  19. Hhahaha... mcm skrip PAN jer... maka para barua pun terkinja kinja.... sebuah certot dari PAN.

    Kalau SR rasa tuduhan 90 juta benar... kenapa SR juga bersetuju menarik balik saman balas mereka dan membuat penyelesaian luar mahkamah..? Kenapa SR tidak diteruskan saman balas terhadap PAS/TGHH.. untuk dijadikan modal kempen PRU15 pula..?

    Wa nampak tindakan TGHH/PAS menarik balik saman tersebut langkah bijak...tambahan pula kos guaman dan perbicaraan yang tinggi disana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, teruk nya pemikiran kamu.

      Orang saman kamu berjuta juta, kamdian orang ak settle out of court, tak mintak buang atau pinda pun apa yang kamu tulis dalam SR, kamu tak mau?

      Nak teruskan saman balas? Kau ingat boleh dapat wang dari depa PAS? Depa ada fulus? Jual kereta mewah dan rumah2 pemimpin pun hanya dapat tak seberapa.

      Kamu tak baca ker PAS asyik rayu ahli2 nya beri sumbangan wang nak bayar itu ini?

      Delete
    2. Si Halim Mahmud ni orang Jawa cakap "living in denial". Manusia ni kalau orang cakap kentut Haji hadi bau tahi, dia akan cakap deria rasa orang tu sudah tidak berfungsi dan tidak dapat membezakan bau kasturi dengan bau tahi. Selagi ada orang macam dia ni, PAS tak akan berkubur. Namun ianya akan menjadi sebuah parti ibarat melukut di tepi gantang la....

      Delete
    3. Melukut di tepi gantang Umno? Di kasi duit, melompat, beli kereta, rumah, bagai.

      Di suruh settle court case lawan SR sebab Najib punya bicara nak mula awal April, ikut aje.

      Jadi khadam ajer ler korang lobai2.

      Delete
  20. Akhirnya cita2 UMNO utk meleburkan PAS tercapai jua. Cuma sayangnya umno turut lebur dalam game mereka sendiri. Yg menang Tun M dan pasukannya seperti yg dikatakan John Doe.

    ReplyDelete
  21. Masuk bulan Februari John Doe dah bisu
    Panji-panji hitam dia dah koyak mcm tisu
    Terus dia senyap, jadi lunyai dan lesu
    Nak hantar komen tak ada modal dan isu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... Kesian Kejora, terpaksa mengulang-ulangi Februari kerana keresahan di dalam hati, tanpa mahu mengakui punca keresahan itu.

      Tahukah kamu Kejora mengapa kamu asyik mengulangi Februari walaupun ia hanyalah ranting? Sebab kamu mahu memujuk hatimu yang keresahan disebabkan aku dengan beraninya telah bersumpah laknat bahawa kamu adalah seorang pendusta yang, melainkan kamu sempat bertaubat maka selayaknya untuk kamu menerima kehinaan di dunia dan azab yang pedih di akhirat, dan kamu langsung tidak berani bersumpah laknat sebagai balasan untuk menafikannya.

      Kini, kamu telah menjadikan Februari sebagai alasan untuk menutup keresahan. Hehehe, silakan. Aku kira sekiranya Februari itu berlalu kamu pasti akan gembira kerana menyangka kamu telah terlepas daripada kehinaan dan azab itu? Silakan terus menyangka-nyangka ketika aku telah dengan beraninya bersumpah laknat. Kamu tidak akan teraniaya. Sepanjang tahun 2019, ia masih berada di dalam tempoh formula yang telah aku kongsikan.

      Februari hanyalah rantingnya, sedangkan berdasarkan formulanya, tempohnya ada sampai Mei 2020. Apa pun disebabkan bagi tahun 2018, Tun telah diiktiraf sebagai pemimpin Islam no. 1 dunia, maka seharusnyalah ia berlaku di dalam tahun 2019 juga.

      Kamu telah tewas dan akan terus kekal di dalam ketewasan sehinggalah kamu ditewaskan secara mutlak sebelum atau serentak dengan kesemua para pendusta dan ahli-ahli fitnah yang lainnya pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara kebenaran dan kebathilan.

      Apabila Panji Hitam telah dikibarkan, itu bermakna kebathilan itu telah pun tewas mutlak di tangan pasukan yang benar.

      Teruskan memperolok-olokkan asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      P/s - aku tak muncul bukanlah kerana aku takut kita sedang berada di dalam Februari, tetapi sebab aku pun tak merasai keseronokan untuk menyepak bola yang dah kempis. UmNo dan PAS telah pun tewas dan kedua-duanya hanya menunggu masa untuk ditewaskan secara mutlak bersama-sama dengan sekutu mereka oleh Tun dan pasukannya.

      Que sera sera.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  22. segala dakwaan balas SR adalah balasan (jawapan) kepada dakwaan asal hadi. bila hadi tarik dakwaan dia, SR tak perlu nak balas jawab apa2 lagi.

    yg bodoh adalah hadi dan peguam2 pas. tak ada buat kajian ke sebelum ambil keputusan nak saman? boleh menang ke atau tidak? ini semua adalah kerja2 awal. atau peguam2 dlm pas memang bodoh undang2? atau ahli pas memang tak tau tindakan hadi ini?

    lg pun SR ditaja oleh Claire sendiri dgn fundme dari penyokong2 SR. bila hadi gugurkan kes, dah tentu Claire rasa gembira sebab tak perlu lg cari duit peguam.

    hadi pula ditaja oleh Cash is king. bila cash dah kena beku. baru sibuk minta derma dr ahli2. pemimpin2 pas pula tetap pakai kereta rumah mahal2. ada ke si tontowi porno tu jual vellfire dia? nik abduh ada gadai cooper dia? anak hadi ada lelong ke motor bmw dia?

    yg kena tipu adalah ahli pas yg terpaksa jual lembu konon krn jihad tp sia2.

    lihat sj pemimpin Amanah. bila saman pemimpin pas mesti menang. razman ada hutang Nizar tak? sbb semua peguam2 perlu buat kajian sebelum sebarang tindakan.

    yg tetap pasti ialah laporan SR tetap tersiar spt dulu. tak ada perubahan. RM2juta terbang gitu aje tanpa apa2 pulangan. maka dicanang beri bantuan Rohingya seratus ribu. tp beri 'sedekah' pd peguam kapir lebih rm2juta.

    ada blog kata, masa PRU lepas pas atas arahan umno dan dedak rm90juta, saman SR. konon nak beri gambaran pd rakyat yg SR fitnah pas. masa PRK CH pula minta rm400k utk byr peguam UK. korg tak pelik ke? adakah duit rm400k tu betul2 utk byr peguam atau utk dana prk Cameron highland? takkan parti yg menjerit2 memperjuangkan Islam tak ada buat laporan audit pd ahli2?

    kalau hadi yakin menang, dia mesti dah teruskan saman. bila keputusan mahkamah berpihak pada dia, hadi boleh mohon bayaran balik kos guaman dan mohon gantirugi dari SR. tak gitu? tp hadi sanggup bazir rm2juta sbb laporan SR sbb dia tau dia tak boleh menang. laporan SR itu adalah benar. audio ana tau pun hadi tak sanggah… maka itupun benar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keputusan settle tuh political, bukan salah peguam2 PAS.

      Najib Al Jibo dan/atau kuncu2 nya mintak di settle out of court sebab bicara Najib mula awal April. Bila pemberi 90 jota mintak settle, Pak Lobai pun settle ler.

      Najib takut bicara kes Sarawak Report berlaku di masa perbicaraan nya. Amat teruk publisiti hodoh terhadap nya. Peguam2 Sarawak Report akan ungkit setiap apa yang boleh di sungkit terhadap PAS dan Najib. Sedikit sebanyak akan mempengaruhi suasana di masa penghakiman di buat. Hakim biasa nya menghakim berdasarkan apa yang di bentang kapada nya. Tapi Hakim pun manusia. Bila ada doubt atau mushkil ...

      Delete
    2. serah pada Allah saja lah kesudahannya...
      tapi memang tak bole percayalah pemimpin pemimpin PAS ni...pemimpin umno lagi lah teruk....

      Delete
    3. Aku percaya rosmah mansur

      Delete
    4. Suara nik abuduh sudah disahkan tulin oleh peguam lobai hadi dilondon ....nik abuduh ngaku PAS terima wang umno......lobai hadi tiada bukti lagi untuk menghujjah SR fitnah....terpaksa angkat bendera putih...kalo betul fitnah lobai pas dah saman husam musa ..

      Lobai pas tidak terima wang 90 juta dari najib secara langsong dari najib....lobai pas terima melalui ostaz nasha...najib serah kpd ostaz nasha..tak nampak lah dari najib..ostaz nasha takut saman rafizi...

      Perbicaraan najib tidak ada kaitan dgn perbicaraan lobai hadi...

      Bukan keputsan politik...

      Hanye andaian saje..

      Delete
    5. Anon 08:39..

      Kamu Anjing Gila.
      Mu ingat dengan guna nama HBM aku tak boleh kutuk kau?

      Faham betul betul ayat aku kutuk.....anak gampang.

      Delete
    6. Andaiain keputusan politik hanye untuk tutup kemaluan lobai hadi dan Pas...lobai hadi dah tahu pasti kalah bila suara nik abuduh disahkan tulin...

      Lobai hadi kena bayar kpd loyar mat salleh dan sr...lebih baik angkat bendera putih dulu...

      Kunun kena fitnah upah peguam termahal di london....separuh jalan cabut lari...hihihi...lobai penipuuu..

      Delete
    7. Anon 09:25

      Mu ni Beruk Subsidi.

      Delete
    8. Tahniah HBM ikut nasihat aku...dah pakai gambar..sekarang orang boleh beza mana yg ori mans yg palsu..bila ko tuduh aku ko buat dosa kering ajee...

      Delete
    9. Kalo aku nak pakai nama orang lebih baik aku pakai nama Geng menjilat najib ato wak suman atopon john doe...

      Delete
  23. Jamesdean1 James kata pada 4 February 2019 at 08:53 -

    Aku percaya rosmah mansur.

    Kalau boleh dapat apa2 dari rosmah, aku pun percaya dia.

    Kalau boleh dapat masa Najib dalam penjara. Apa? Korang kata aku terlanjur? Aku cuma nakkan beg tak serupa birkin dia.

    ReplyDelete
  24. Lobai2 pas lebih pentingkan wang haram 90 jota dari menumbangkkan najib ketua prompak...

    Cita2 najib pecahkan Pakatan Rakyat berjaya dgn melaga2 kan Pas dan Dap dgn hukum hudud...tapi hudud senyap dan RUU 355 lesap...

    Najib perlukan lobai Pas kerana kedudukanye sangat lemah...90 juta bukan wang bapak dia... Pas memang bodooh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu yg creat nama HBM untuk bermusuh dgn aku.
      Kamu ini bangsa Anjing Sial.

      Delete
    2. Kalo ko tak de bukti jangan merepek...ko pakai rasa saja...kalo nak pakai nama dah lama aku pakai nama GMN ato john doe dan wak seman...

      Ko buat dosa free tuduh sembrono...lihat gaya bahasa aku sama ker dgn HBM palsu?...ko masih kurang pengalaman..

      Delete
  25. Guan Eng dan Mahathir gagal urus ekonomi negara ..
    February 03, 2019

    KUALA LUMPUR, 3 Feb – Penubuhan sebuah badan yang akan meneliti dan membuat keputusan berhubung ekonomi negara jelas memperlihatkan kegagalan Menteri Kewangan dan Mahathir serta Majlis Penasihat Kerajaan (CEP) kerajaan Pakatan Harapan (PH), bidas Ketua Penerangan UMNO, Datuk Dr. Shamsul Anuar Nasarah.

    Katanya, satu perkara yang menarik untuk diteliti adalah sebahagian rakyat mungkin menganggap pengwujudan badan tersebut yang berperanan seperti yang pernah dijalankan oleh Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTEN) sebagai penyelamat.

    “Namun bagi sesetengah pemain industri, mereka masih menganggap tempoh lapan bulan kerajaan PH berkuasa masih kosong dengan petunjuk baru.

    “Ini bukan cerita rekaan, malahan diakui Ketua Pakar Ekonomi Alliance Bank Malaysia Berhad secara sinikal berkata: “Kita dijanjikan oleh PH dengan janji era baru, tetapi selepas lapan bulan, kita belum nampak terbit sinar matahari baru.

    “Apa yang berlaku adalah kecelaruan. Tidak ada arah tuju jelas dalam bidang pembinaan misalnya. Kementerian-kementerian pula bercanggah sesama sendiri. Malahan sepatutnya, ada komunikasi yang lebih baik antara kerajaan dan dunia pelabur,” ujarnya dalam satu kenyataan media yang turut memetik kata-kata pakar ekonomi tersebut.

    ReplyDelete
  26. Apolah ahli mamat ni.
    Masalah kecik macamtupun tak paham.
    Tapi yg takutnya itu bukan tulisan ahli pas. Tapi pan kuali.
    Nak psiwar ahli pas.
    Ahli pas mudah je paham. Terutama yg dah bnyk bekorban. Lbh mudah paham erti perjuangan.
    Bukan pas yg minta selesai luar mahkamah. Tapi menerima tawaran.
    Nak layan puak2 pembohong ygvtlh dibuktikan pembohongan mrk adalah kerja bodoh yg membazirkan duit, masa fan tenaga.
    Opolah itupun tak buleh nak pikir.

    ReplyDelete
  27. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  28. WOW Keren nie artikelnya
    Sambil baca artikel ini, Aku numpang promosi deh !

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus Welcome Untuk New Member:
    - Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
    - Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
    - Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
    - Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
    - Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
    - Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete
  29. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  30. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete
  31. Situs Penyedia Layanan Sepak Bola Terbaik Sbobet Dan Bonus Member Baru Yang Besar, Agen Sepak Bola Sbobet Maxbet Yang Memberikan Pelayanan 24 Jam Nonstop, Bandar Judi Sepak Bola Sbobet Yang Di Dukung Oleh Bank Dengan Pelayanan CS Yang Ramah dan 24 Jam Nonstop, Penyedia Jasa Pembuatan ID Sbobet Judi Sepak Bola Yang Terkenal Dan Memiliki Grafis YangBagus, dan Kemudahan Dalam Bermain Dan Keamanan Saat Bertransaksi

    Agen Sepak Bola Online

    bonus besar Sepak Bola

    Bandar judi Sepak Bola

    Agen Sbobet Judi Bola

    Judi Sepak Bola Terbaik

    Agen Judi Online

    Bandar judi ikan

    Agen sabung ayam

    judi sabung ayam

    judi tembak Ikan

    Agenjudi tembak ikan terbaik

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...