Saturday 16 February 2019

HADI AWANG PERLU BERI PENJELASAN SEGERA ATAU BELIAU MAHU TUN MAHATHIR DEDAHKAN SURAT YANG DITANDATANGANINYA?


Dakwaan yang dibuat oleh Tun Mahathir Mohamad bahawa Hadi Awang membuat perakuan kepadanya Pas tidak akan memberi sokongan kepada UMNO dalam PRK Semenyih adalah suatu tuduhan yang serius.


Kata Tun Mahathir, perakuan itu dibuat oleh Hadi kepadanya dalam pertemuan yang berlaku semalam di Kuala Lumpur.


Malah, dakwa Tun Mahathir lagi, perakuan itu juga dibuat dalam bentuk bertulis dan ditandatangani oleh Presiden Pas tersebut.


Tidak cukup sekadar berjanji mulut saja, rupa-rupanya ada surat bertulis sekali.


Wahhh...ini sudah benar-benar serius!!!


Benarkah semua ini Tuan Guru?


Bagaimanapun, persoalan umum yang berlegar-legar di fikiran ramai ialah, jika benar apa yang didakwa oleh Tun Mahathir itu, mengapakah Pas begitu cepat mahu berpaling tadah daripada meneruskan kerjasama dengan UMNO?


Tidakkah Pas sendiri menyaksikan kerjasamanya dengan UMNO itu telah membuahkan hasil kemenangan di Cameron Highlands sebelum ini dan tidak mustahil berulang lagi di Semenyih ini?


Adakah dengan tidak berkempen itu bermakna Pas mahu Bersatu menang di Semenyih kerana menganggap parti itu bukan musuh sepertimana DAP yang dihadapi bersama UMNO di Cameron Highlands lalu?


Adakah semua perkiraan ini ada kaitan dengan siasatan yang sudah dimulakan oleh SPRM terhadap beberapa pemimpin Pas berhubung dakwaan menerima wang berjumlah RM90 juta daripada Najib Razak?


Tetapi, jika dakwaan Tun Mahathir itu benar juga, mengapakah masih ada pimpinan Pas hadir memberi sokongan kepada UMNO ketika penamaan calon di Semenyih pagi tadi?


Ataukah ketika itu pimpinan Pas belum mengetahuinya lagi dan perkara itu hanya diketahui setelah didedahkan oleh Tun Mahathir?


Apakah jika dakwaan Tun Mahathir itu ternyata benar, maka selepas ini Pas akan segera menarik diri secara rasmi daripada bekerjasama dengan UMNO?


Apa pun, Hadi Awang dalam hal ini tidak boleh terlalu lewat memberi penjelasan berhubung perkara yang sedang menjadi bualan ramai ini.


Kenyataan pemimpin lain yang menafikan dakwaan Tun Mahathir itu tidak sah sama sekali kerana yang bertemu dengan Perdana Menteri ialah Hadi Awang sendiri.


Jika betul apa yang didakwa oleh Tun Mahathir itu, mengaku saja serta berilah sebab-sebabnya. Sekurang-kurangnya itu suatu tindakan yang jujur.


Kiranya tak betul pula, nafikanlah dengan segera. Mudah saja.


Mengapa sehingga ini setelah lebih lima jam berlalu, belum lagi ada sebarang kenyataan daripada Hadi Awang mengenainya?


Tunggu apa lagi?


Apakah Hadi Awang mahu menunggu Tun Mahathir sendiri mendedahkan surat pengakuan bertulis yang siap bertandatangan itu? (ShahbudinHusin 16/02/2019)

177 comments:

  1. Alhamdulillah. Akhirnya keduanya yg berseteru sekian lama telah mula bekerjasama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih terlalu awal untuk ditakrifkan perkembangan ini sebagai suatu langkah bekerjasama, saudara.

      Delete
    2. Dengan Bersatu tak pernah berseteru.

      Harap dapat kerjasama berpanjangan.

      Delete
    3. Ko Anjing Gila.

      Anonymous = GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib.

      Delete
    4. TN...kau tentu perasan kan... pagi hari penamaan calon tadi, media Kerajaan mengeluarkan berita pertemuan Perdana Menteri dan juga Presiden PAS. Berita melaporkan bahawa Presiden PAS tidak akan menyokong BN di dalam PRK Sememyih dan kononnya ada perjanjian bertulis.

      Persoalannya, kita percayakah cakap Perdana Menteri ini?

      Menurut maklumat, Presiden PAS berjumpa Perdana Menteri semalam berkenaan royalti minyak kepada Terengganu dan Kelantan. Katanya, bayaran royalti minyak yang Perdana Menteri arahkan dibayar kepada Kelantan dan Terengganu tidak dibuat oleh Menteri Kewangan.

      Semenjak dua menjak ini tindakan Perdana Menteri tidak menggambarkan apa yang beliau lakukan...senang kata, cakap tak serupa bikin beb !!!!

      Antaranya, pertama, beliau pernah mengungkapkan PPBM tidak akan masuk Sabah. Semalam, lain pula jadinya. Satu keputusan u-turn dan flip flop berlaku tidak sampai 6 bulan.

      Kedua, Perdana Menteri yang sama juga mengatakan tidak akan menerima ahli UMNO yang berpaling tadah yang digelar sekutu partinya sebagai 'sampah'.

      Hari tu.. lain pula yang berlaku. Semuanya penuh dengan flip flop dan u-turn tidak sampai 6 bulan.

      Tambahan lagi, surat dan arahan rasmi kepada akar umbi ahli PAS telahpun dikeluarkan oleh Setiausaha Perhubungan PAS Negeri Selangor untuk membantu calon BN seperti yang telah ditularkan di media sosial.

      Kesimpulannya, pertama, Pengerusi PPBM terdesak untuk memecahkan gabungan dan perpaduan PAS dan BN dalam PRK Semenyih dan janganlah kita mudah terpedaya.

      Kedua, strategi politik Tun Dr Mahathir tidak sukar untuk dibaca lagi.

      Jumlah pengundi non-partisan di DUN Semenyih merupakan golongan majoriti. Golongan seperti ini yang harus dijaga dan dilipatgandakan kempen oleh petugas parti BN dan PAS...dan jangan sekali2 terpengaruh dengan taktik pecah belah yang cuba dimainkan oleh Tun Madey tu bhai!!!!

      Delete

    5. Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendakwa Exco Pemuda Umno Papagomo (nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris) dengan menggunakan lengan bertindak mengunci lehernya dan mengugutnya ketika kekecohan di Semenyih awal hari ini.

      Bercakap kepada media selepas membuat laporan polis mengenai kejadian nyaris dipelangkung penyokong BN yang buas dan tak bertamadun di Semenyih, Syed Saddiq berkata Papagomo menyerbu ketika beliau sedang berjalan ke arah kereta.

      "Semasa itu, polis dan beberapa anggota Unit Amal mengiringi saya untuk bawa ke depan. Bila bawa ke depan, mereka tetap kejar dan ikut kami.

      "Sambil tengah jalan, dah separuh jalan, tiba-tiba Papagomo datang dari kanan (yang ada parit) dan belakang dan guna (lengan) tangan kiri dia (mengunci) kat tengkuk belakang saya dengan kuat.

      "Saya tak tau apa niat dia tapi dia ugut: "Jangan cari pasal dan jangan datang dekat kami." Saya tak cakap apa dan jalan depan terus, lepas tu polis cepat-cepat tolak dia ke belakang," katanya.

      Papagomo menafikan mengunci leher Syed Saddiq menggunakan lengan nya.

      "Bukan cekik, tapi cekak guna lengan saya dan pegang bahu dia. Kemudian, polis datang dan suruh saya jarak.

      "Syed Saddiq sengaja nak cetuskan provokasi. Janganlah buat report tu hanya untuk publisiti murahan. Orang nak kejujuran dari dia," katanya.

      Pada suatu hantaran Twitter kemudiannya, Papagomo berkata sepatutnya beliau "mencium" Syed Saddiq jika tahu ketua pemuda Bersatu itu akan membuat laporan polis.

      Delete
    6. Dia orang ni tak habis2 buat Si Budin rusau dan pening kepala Tak cukup dengan kebimbangan Tun tak mahu serah baton pada Abam kini Chief Lebai pulak buat hal.

      Si Budin dah plan cantik dah.... kalau PAS pulun bantu calun BN di Semenyih, mungkin BN akan memenangi PRK tersebut. Tun akan nampak teruk dan usaha2 mengasak beliau melepaskan jawatan boleh dipertingkatkan.
      Tau tau chief lebai dah buat hal aduhhhh

      Delete
  2. budin apalah awak kemaruk sangat nak jadikan anwar ibrahim PM, masalah negara kita boleh selesai ke dengan air liur anwar ibrahim tu? bangunlah dari mimpi reformasi anda. malaysia bukan milik anwar ibrahim seorang saja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus pndapat ini. Saya sokong.

      Delete
    2. Ko Anjing Gila.

      Anonymous = GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib.

      Delete
    3. reformasi bkn skdr mimpi lg ianya sdh nyata dn penyokong ph tulen ttp bersama dsai kecualilah anda baru menyertai ph tp msh kuat dna umnonya.

      Delete

    4. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Anatta Zen

      Papagomo kata saddiq bodoh? Siapa yg jadi menteri brader?? Papagomo yang bodoh

      Bodoh ni ada 3 jenis
      1 Ada orang bodoh tapi dia tahu dia bodoh. Ni takpe. Boleh diajar jadi pandai.
      2 Ada yg bodoh tapi dia tak tahu dia bodoh. Pun takpelah. Cuma dia kekal bodohlah.
      3 Yg paling teruk, macam si papagomo. Dah lah bodoh, tapi ingat diri tu cerdek. Ni dah kes gaban ni. Tak leh nak obat lagi. Bodoh sampek mati!

      Ikhsan Keliwan

      Anatta Zen, setuju 100%, si Papagomo tu BODOH nak mampus sebab tu di PDRM dia cuma koperal je.

      Delete
  3. Kot akuan bertulis siap ditanda tangan itu berkaitan dengan royalty yang diharap nya untuk Trengganu dari Putrajaya.

    Apa kah Pak Lobai biasa buat begitu? Ada surat bertulis juga bila Najib beri RM90 juta?

    Menarik. Berita menarik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko Anjing Gila.

      Anonymous = GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib.

      Delete
    2. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Desmond Ee

      Ketandusan dedak maka otak Gomo dah sawan

      Ali Jem

      itu pasal kenapa puak umno ni jakun sgt mcm tak pernah jumpa menteri...nak lalu je pon mcmla kawasan tu bapak dia yg punya...

      Yusni Yusop

      Dan yg ke 4 Bodoh tahap maksima. Bila dah capai tahap maksima maka perkataan yg digunakan adalah Ompong....ini bahasa org N9.

      Jebat Tuah

      Ikhsan Keliwan betullah tu

      Delete
  4. Replies
    1. Ko Anjing Gila.

      Anonymous = GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib.

      Delete
    2. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Jebon Harbi

      Tak kira lah kalau takde pangkat pun tapi papagomol ni kena pecat & kena bayar saman kepada DSAI hampir RM1Juta sebab fitnah. Jahat punya manusia.

      Agogoboy Goboy

      bluto azri@papigomo telah sengaja mensasarkan syed sadiq dan kemungkinan besar telah mengagak lebih awal dimana laluan syed sadiq.sekiranya mengikut SOP standard antarabangsa,papigomo ini telah ditiarapkan atau lebih teruk dipukul kerana melepasi had sentuhan lazim kepada seorang kenamaan yg sedang dilindungi.

      Delete
  5. Soalan2 ini mat menarik, perlu diulang berkali kali -

    Adakah dengan tidak berkempen itu bermakna Pas mahu Bersatu menang di Semenyih kerana menganggap parti itu bukan musuh sepertimana DAP yang dihadapi bersama UMNO di Cameron Highlands lalu?

    Lebih penting: Bukan musuh spt Umno aniayakan depa 2 kali dalam sejarah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko Anjing Gila.

      Anonymous = GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib.

      Delete
    2. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Mohd Ariffin

      Ini manusia Papagomo terlalu bodoh dari dulu lagi, masa dia kalah di saman Anuar Ibrahim banyak juga Wangnya dapat bayar. Di bayar wang rasuah gamak nya. Begini olang boleh jadi EXCO PEMUDA UMNO parti rasuah haprak

      Atuk Lanang
      papagomol ni tak boleh tahan tengok orang 25 th dah jadi menteri. sedangkan dia bagi peluang jadi calun pum kalah. sakit hatinya setaraf lokman ...tu yg kata semua org bodoh.......walaupun dia sebenarnya pun memang bodoh..kalau tak bodoh..tentu boleh memang prk..

      Delete
  6. "tidak boleh terlalu lewat memberi penjelasan berhubung perkara yang sedang menjadi bualan ramai ini."

    Apa Pak Lobai Hadi peduli. Dia suka buat, dia buat. Saman Sarawak Report, dahtu tarik balik, ikut suka dia. Majoriti ahli PAS mahukan dia jadi PM. Hadi takda buat salah, tak boleh buat salah.

    Sekarang ini aku suka dia diamkan saja apa Tun Mahathir kata itu. Pahal pun, kalau dah ada bertulis disurat, boleh di keluarkan Tun M jika perlu nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko Anjing Gila.

      Anonymous = GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib.

      Delete
    2. TN....Aku yakin , dah tentu lah kau terbaca berita yang kini hangat trending di media sosial, yang mengatakan....

      Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berjanji kepadanya untuk tidak menyokong Umno pada pilihan raya kecil (PRK) Semenyih, kali ini.

      Pengerusi PPBM itu berkata, perkara itu dibincangkan dalam pertemuannya dengan Hadi semalam.

      “Saya bincang berkenaan dengan politik, tentang PAS yang tidak akan menyokong Umno pada PRK Semenyih.

      “Dia beritahu tapi ada juga pengakuan secara tertulis dan ditandatangani olehnya,” kata Dr Mahathir ketika menghadiri Pesta Demokrasi Forsea Kuala Lumpur 2019, hari ini.

      Semalam, pemimpin PAS yang diketuai Hadi mengadakan pertemuan secara tertutup dengan Dr Mahathir di pejabat PPBM di Yayasan Al-Bukhary.

      Namun, penyokong PAS dilihat turun beramai-ramai pada hari penamaan calon hari ini yang dilihat berarak bersama penyokong Barisan Nasional dan calonnya, Zakaria Hanafi.

      Naib Presiden PAS, Idris Ahmad; Setiausaha Agung, Datuk Takiyuddin Hassan dan Ahli Parlimen Hulu Langat, Che Rosli Che Mat turut kelihatan.

      GMN..kau pun tau kan..sebelum2 ni, Tun lah yang kuat kencingkan pemimpin2 politik dan rakyat..tapi tak mustahil kan..kali ini, dia pulak kena kincin dengan TGHH dan PAS di PRK Semenyih ni...Allah maha adil beb !!!!!!

      Delete
    3. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Chris Lim

      Kalau le Papagomo mewakili parti selain Dumngok mustahil dia bersifat PEMBULI mcm skrg.

      Hasmira Hasmi

      Memang bodoh
      pun papagomo.
      juga tolol dan
      bebal bangang

      Zainudin Yusop

      Affendy Salleh , apa nak heran ngan si gomo tu . standard EXCO PEMUDA UMNO mmg cenggitu . sbb standard dia cenggitu lah dipilih jdik Exco pemuda umno . al maklom ... ( kj kata .... PEKAK )

      Delete
  7. Replies
    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Ridzuan Hasan

      Pada masa sama, seorang lelaki dipercayai Papagomo, dilaporkan berlari dan menuju ke arah Syed Saddiq, sebelum menerjah dan terus bertindak ganas mencekak leher Ahli Parlimen Muar itu.......

      Ashari Warno

      Manusia mcm ni lah yg nenyusahkan lagi hidup Umno yg kian kelemasan... dah lah hampir lemas, diselamkan lagi...

      petikan berita harian Online....

      Zainudin Yusop

      apapun Ashari Warno , manusia spesis samsen itu ler yg ahli2 pemuda umno pilih utk jdik EXCO PEMUDA UMNO . sbb tu Yb KJ kata ' PEKAK '

      Delete
  8. Putus harapan UMNO utk mencipta kejutan.

    ReplyDelete
  9. Kita Hadi & Tun menterai Perjanjian, ngape Tun terlalu ghariah mengumumkan nya?

    Jika benar, Pas tidak Akan sokong UMNO, biar Lah Hadi yg umumkan. Bagitu memberi Hadi masa utk menurunkan arahan ke bawah.

    Cara Tun itu nampak seperti Mau memperangkap Hadi.

    Jika PH ingin menjalinkan hubungan dgn Pas, sekurang2 nya, jgn dgn Cara paksaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun dah berpengalaman politik 60 tahun. Sejak unibasiti lagi pun dah nulis komen politik atas nama Chedet.

      Dia tahu selok belok politik, "timing" untuk bertindak dalam politik. Dia jugak tahu orang yang timing dalam politik, mana yang dia boleh percaya penuh, mana tang tak. Pandai baca pemain politik dan kadaan politik. Umno Bn menag PRK CH sebab itu kerusi depa dulu.

      Dia menang 6 PRU, Beb. Tahu strategy, tactic yang berkesan dsb nya. Mesti ada sebab penting dia umumkan Hadi tanda tangan surat sokongan tuh. Bukan "perangkap Hadi" tapi perangkap undi.

      Btw, tiada siapa cakap "Cara paksaan"?

      Delete
    2. TN...dalam posting aku kat atas tu, telah terang lagi jelas mengatakan bahawa TUN Madey mendakwa TGHH dan PAS telah memberikan jaminan secara lisan dan bertulis bahawa PAS takkan menyokong calon BN.

      Kini..telah tular di media sosial satu dunia, yang memaparkan surat rasmi arahan dari Hj. Abdul Halim bin Omar, S/U perhubungan PAS negeri selangor, bertarikh 14 Februari 2019 agar personel2 PAS di Selangor hadir ke hari penamaan calon PRK semenyih, bagi memberi sokongan penuh kepada calon BN yang bertanding di situ.

      Antara isi kandungannya ialah arahan supaya:

      1) 50 orang ahli jentera raya PAS di setiap kawasan

      2) 600 orang jentera pilihanraya PAS kawasan Hulu Langat

      3) 300 orang jentera pilihanraya PAS kawasan Serdang

      untuk hadir ke Semenyih dengan pada 16 Februari, berpakaian baju koporat PAS berwarna hijau atau putih.

      Logiknya..kalau PAS tak menyokong calon BN di situ, kenapa pulak SU perhubungan PAS Selangor keluarkan arahan seperti dalam surat tu..tidak ke kau terfikir bahawa dah tentu lah dia takkan suka2 dan berani berbuat demikian jika tidak mendapat arahan dari PAS pusat dan dari presiden parti???

      Sekarang ni, rakyat menuntut agar Tun Madey juga menyiarkan surat perjanjian dengan TGHH tu yang mengatakan bahawa PAS menyatakan takkan menyokong calon dari BN tu, secepat mungkin.

      Jika gagal mengemukakannya..sah lah Tun Madey ni hanya pemimpin yang sembang kosong dan putaq alam aje..yang tersohor sejak negara ni merdeka..TN..dah tentu lah kau setuju dengan tuntutan rakyat tu kan bhai????

      Delete
    3. GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib @ Anjing Gila,

      Gua bo layan kopipes ler.

      Gutten nacht.

      Kung kung.

      Delete
    4. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Mohd Badarudin

      Cakap puak umngok bkn blh percaya. Dulu pun dia tak ngaku fitnah DS Anwar. Last2 terbukti jg. Kalau saddiq melalui kwsn umngok apa masalahnya. Bkn tanah kamu. Matanglah. Ini otak sempit dan budaya negatif dr kepala otak tak waras


      Abu Bakar

      Harap PDRM simpan dlm bilik besi sekejap si papagomo....habis PRK nanti bebaskn semula. Buat kacau aje.

      Mesia Hok Kite

      wei babun papagomo. die tu menteri, ko tu org gila, layak ke ko cekik die dan panggil die bodo? hormat sikit la die byk buat kerja tuk rakyat ada tanggungjawab, perangai mcm haramjadah

      Delete
  10. Lobai hadi nak tipu madey?...pembohong nak tipu pembelit...

    Lobai Hadi yg takkan sokong umno...Pas sokong....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -


      Hashim Mohd

      Sapa yg tak kenal Papagomo perangai buruk banyak putar belit... dlm umno bukan sja ramai kaki rasuah... samsing pun ramai..

      Wan Sekeran Wan Adini

      setuju pas tidak bersama UmNO di semenyih... kalau beginilah perangai org umno.

      Mohd Radzi Bin Ahamad
      Biasa lah UMNO memang biasa dengan kerja2 macamni , umno mesti ingat yang kamu adalah pembangkang bukan pemerintah. Cubalah tunjuk karakter yang baik utk memikat rakyat kalau nak jadi kerajaan kembali.

      Zulkifli Aziz

      Org mcm Gomo (Gedebe Kelantan) ni lah yg buat org menyampah dgn UMNO dan BN. Spoiler betul la gedebe Kelantan ni. Tak pasal2 PH dpt milege di Semenyih .

      Tok Mat tolong la nasihatkan dan ajar org2 mcm ni, yg kurang akal dan kurang ajar!!!

      Kong Kek Kuat

      Tok mat nk nasihat macamane..dulu pun die Gomo gedebe jugok.. kalau cerita pasal ph, keluar tabiat samseng dia, suruh terbalikkan meja..

      Delete
  11. Tiada orang DAP di penamaan calon Bersatooo di semenyih....ape maknanye?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon...Takkan lah kau tak tau lagi. Tokong Kit Sial dan DAPigs tu memang pendendam beb.

      Kau ingat dia senang2 aje nak lupakan Tun dah sabo calon DAPigs kat PRK CH tu. Tun memang tak mau calon depa tu menang kat situ kerana ia bakal akan menambahkan lagi bilangan MP2 DAPigs dalam parlimen, sekali gus mengukuhkan lagi cengkaman Tokong dan DAPigs dalam kerajaan..bahaya tu beb.

      Jadi..PRK Semenyih ni adalah pentas yang paling baik untuk DAPigs melunaskan dendam mereka terhadap Tun dan Bersatu. Kehadiran Azmin adalah kerana dia ni adalah proksi dan balaci kuat Tun yang sedang digroomkan untuk menjadi PM ke 8...DS Anwar tak boleh buat apa2 untuk menghalang Azmin dari berkempen secara all out kat situ, memandangkan Sewmenyih ada lah kubu kuat kartel Azmin.

      Kalau lah DS Anwar nak sabo Tun dan Bersatu kat situ pun takkan berkesan kerana ahli2 PKR di situ pun bukannya nak beri kerjasama sangat pada DSAI.

      Mereka pun berasa marah kerana DSAI ada usaha untuk meminggirkan...malah memecat Azmin dari jawatan Timbalan Presiden parti tu.

      Anon..kita aje lah nanti, apa kah arahan yang bakal diberikan kepada ahli2 DAP serta orang2 cina kat Semenyih tu oleh Tokong Kit Sial..rasa2nya dah tentu lah jangan mengundi calon Bersatu kat situ dan memberi undi mereka kepada samada BN atau calon2 lain yang bertanding.

      Dengan tewasnya calon Bersatu tu, secara tak langsung ia akan memberi signal yang amat2 jelas kepada Tun bahawa Tokong dan DAPigs masih lagi big brother dalam PH dan Kerajaan dan yang paling utama dendam mereka akan terbalas..don't play play with them aahh!!!!

      Delete
    2. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -


      Mohd Adam

      bengong sungguh penyokong umno...kalau mcm ni la perangai...x menang la BN...org meluat tengok...BN terus kalah PRU Semenyih le.


      EdwIn AdrIn

      BN UMNO mmang dah tabiat mreka mngamalkan politik samseng dan mrembat 2.6 billion .. papagomo ni muka mcam beruk dah lah bdoh dan anggap dri tu cerdik sngat .. tak leh nak repair dah

      (Mampos kau Kena Kecam Lepas ni)


      Lokman Ahmad

      Tangkap saja papagomo tu lepas tu kasi telanjangkan dia dan ikat pada batang pokok. Lepas tu kasi kerengga gigit anunya. Ha ha ha

      Fadhil Zakaria

      klu Gomo nk tnjuk ko tu acah2 gengster taik kucing cirit birit ..tkyahlah ko membawa nama umno...dhlah umno skrg terhegeh hegeh, nama di busuk Najib .

      Delete
  12. Tiada mustahil madey cuba rapatkan dgn PAS kerana 2 cobaan madey untuk kuatkan kedudukannye dan kuasai PH gagal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Aki Biru

      Woi papagomo bodoh. Kalo ko x muncul kempen lg bagus la. Ko buat provoke bodoh mcm ni bungkus umno. Bodoh punya lobak.

      Justin Modzi

      Beruk gomo buat kurang ajar lagi. Bila nak sumbat dia masuk dalam jel ni, balun betul2 kat dalam tu

      Hisham Shariffuddin

      papagomo sama mcm tuan dia si najis penyamun.. bodoh nya najib songlap pi masuk akaun peribadi.. sampai merana Umno tersungkur sekarang

      Zulkifly Abdullah

      Dari komen dia boleh baca memang dia gile. Muka pun serebeh takde seri langsung. Macam hantu, betul macam gengster

      Delete
  13. PAS sedang minta nyawa, kata Pemuda Amanah

    16 Feb 2019, 8:51 malam (Dikemaskini 16 Feb 2019, 8:51 malam)

    A A
    Pendedahan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad yang mendakwa Presiden PAS Abdul Hadi Awang memberi perakuan untuk tidak menyokong Umno dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Semenyih merupakan bukti kepincangan politik PAS, kata Pemuda Amanah.

    Naib ketuanya, Shazni Munir Mohd Ithnin mendakwa PAS sedang 'meminta nyawa' rentetan banyak isu yang ditimbulkan pimpinannya sebelum ini.

    "Dengan perkembangan terbaru (pendedahan Mahathir), jelas menunjukkan kepincangan langkah politik PAS.

    "Dan kita tidak menolak kemungkinan PAS sedang 'minta nyawa' rentetan banyak isu-isu yang ditimbulkan pimpinannya sebelum ni yang secara keras telah menyentuh hal ehwal keselamatan negara," katanya kepada Malaysiakini.

    Terdahulu, pagi tadi Dr Mahathir mendakwa PAS tidak akan menyokong Umno lagi susulan pertemuannya dengan Abdul Hadi.

    "(PAS) tak akan menyokong Umno, tapi ada juga pengakuan secara tertulis dan ditandatangani," katanya.

    ReplyDelete
  14. Ini mungkin siasatan SPRM kes 90
    Jota...madey licik ambik kesempatan..

    ReplyDelete
  15. Dah terang lagi bersuluh...kenyataan yang dikeluarkan oleh Tun tu berkaitan dengan janji lisan serta bertulis yang kononnya telah dilakukan oleh TGHH tu menunjukkan bahawa terdapat kegigilan tolor dalam kalangan pemimpin2 PH, khususnya Tun sendiri akan kesan kerjasama UMNO dan PAS yang telah membuahkan hasil dalam PRK CH tempoh hari.

    Tun sedar betapa jika kerjasama seperti ini diteruskan di PRK Semenyih, pasti calon Bersatu kat situ akan mengalami kekalahan seperti yang terjadi kepada calon DAPigs di CH dulu.

    Tun juga tau, ahli2 dan penyokong2 PAS masih ramai di Semenyih, dan undi mereka bakal menjadi king maker untuk menentukan sapa yang bakal menang kat situ.

    Jadi..mengikut pendapat penganalisa2 politik non partisan, Tun mengeluarkan kenyataan tersebut semata2 untuk menimbulkan kegusaran dan mengujudkan perpecahan serta saling tidak mempercayai antara UMNO dan PAS, dengan harapan ini boleh memberikan kelebihan kepada Bersatu di situ.

    Malangnya..harapan tersebut bkal takkan menjadi kenyataan kerana kita sendiri telah menonton video yang tular di youtube betapa penyokong2 UMNO dan PAS telah keluar beramai2 , berganding bahu untuk memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada calon BN.

    Naib Presiden PAS, Idris Ahmad; Setiausaha Agung, Datuk Takiyuddin Hassan dan Ahli Parlimen Hulu Langat, Che Rosli Che Mat juga turut kelihatan bersama2 dengan pemimpin2 UMNO seperti TS Noh, DS Tajuddin dan Tok Mat.

    Mengikut penganalisa2 politik tu, ini menunjukkan petanda bahawa kerjasama PAS dan UMNO, bukannya semakin lemah seperti yang didakwa oleh cai2 tegar PH dan Bersatu seperti TN, GMN dan wak Suman..malah bertambah kukuh dan padu.

    Tak semua taktik politik Tun Madey akan berjaya...ada juga yang gagal dan memakan diri sendiri, cth.nya taktik melaga2kan PAS dengan UMNO seperti yang dibuatnya dalam kenyataan berkaitan dengan janji lisan dan bertulis TGHH tu!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teramat sangat setuju dgn tulisan GN...zaman ini bukan zaman 30 tahun dulu...pengundi makin bertambah bijak....maklumat di hujung jari....

      Delete
    2. Madey telah tunjukkan ketakutan yg amat sangat kerjasama pas dan umno...madey takut kalah disemenyih...

      Pentaksub madey kata kalah pon tak beri kesan kpd madey..

      Pemikiran pentaksub aka pencacai jauh berbeza dgn pemikiran madey..

      Delete
    3. Dgn Restu Illahi, Tun Mahathir laksana 'Grand Maestro' dalam percarutan politik, sama ada dalam negeri maupun di peringkat antarabangsa.

      Berpuluh malah ratusan Anugerah Tertinggi beliau raih. Cakap2nya kini jadi tajuk berita seluruh dunia.

      Ini...yg budak2 hingusan sekolah ntah tahap apa seoerti Kejora/TongGeng dgn muka tak malu ada ati mau meleceh-lecehkan beliau, masuk akal ker....?? Dah tuu, beraninya hanya di belakang tabir sembunyi2 pakai nama palsu - dasar pengecut....!!

      Delete
    4. Pendapat dari budak2 kecik buadap tak abis sekolah paling bodoh dgn hati jahat penuh kebencian tanpa asas & bukti kukuh yg mengatakan tempoh Tun Mahathir dah luput. Zaman ini bukan zaman 30 tahun dulu...pengundi makin bertambah bijak....maklumat di hujung jari....
      -----------------------------------------------------------------

      Ini bukti Tun M Grand Maestro (pemegang rekod tak mungkin dicapai oleh sesiapa di seluruh dunia)...

      - Menang 5 PRU berturut-turut.
      - Menang PRU 14 setelah bersara 15 tahun. Dakwat hitam masih melekat. Dah buta ker, PRU 14 baru sat, tak sampai setahun pun. Ntah2 budak2 kecik nih, ngundi pun tidak pernah....!!

      Bodoh betul....!!

      Delete
  16. Hadi elak media, dijaga '4 pengawal peribadi' - Laporan

    16 Feb 2019, 7:05 malam (Dikemaskini 16 Feb 2019, 7:05 malam)

    A A
    Presiden PAS, Abdul Hadi Awang dilaporkan mengelakkan diri daripada ditemubual wartawan yang mahu mendapatkan penjelasannya mengenai kenyataan Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad bahawa PAS tidak akan menyokong Umno pada pilihan raya kecil akan datang.

    Berita Harian melaporkan Abdul Hadi diiringi pengawal peribadi selepas menyampaikan ucapan penutupan Majlis Ijtimak Siber Malaysia di Chukai, petang tadi.

    "Bagaimanapun, sebaik majlis selesai, Hadi yang dikawal sekurang-kurangnya empat individu berpakaian pengawal peribadi, terus meninggalkan perkarangan dewan dengan menaiki Nissan Xtrail.

    "Turut berada bersamanya dalam kenderaan itu adalah Setiausaha Politiknya, Syahir Sulaiman.

    "Usaha wartawan mendekati ahli parlimen Marang itu untuk mendapatkan penjelasan lanjut juga tidak diendahkan," kata laporan itu.

    Terdahulu hari ini, Mahathir memetik Abdul Hadi semasa pertemuan semalam berkata PAS tidak akan menyokong Umno pada PRK Semenyih.

    Umno mempertikai kenyataan itu, naib presiden parti Ismail Sabri Yaakob berkata ramai pemimpin PAS hadir menyokong BN di pusat penamaan calon hari ini.

    Ini termasuklah Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan, Naib Presiden Idris Ahmad dan Iskandar Abdul Samad serta Persuruhjaya PAS Selangor Sallehen Mukhyi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape dah jadi dgn presiden Pas lobai Hadi ni?.

      Barang di ingat lobai Hadi pernah tikam belakang PKR di pru13 dgn bertanding 3 penjuru di 7 kerusi PKR rakan Pas flm PR......akibatnye BN yg menang...

      Delete
    2. Dgn Restu Illahi, Tun Mahathir laksana 'Grand Maestro' dalam percarutan politik, sama ada dalam negeri maupun di peringkat antarabangsa.

      Berpuluh malah ratusan Anugerah Tertinggi beliau raih. Cakap2nya kini jadi tajuk berita seluruh dunia.

      Ini...yg budak2 hingusan sekolah ntah tahap apa seoerti Kejora/TongGeng dgn muka tak malu ada ati mau meleceh-lecehkan beliau, masuk akal ker....?? Dah tuu, beraninya hanya di belakang tabir sembunyi2 pakai nama palsu - dasar pengecut....!!

      Delete
    3. Wak suman masih khayal dgn berpuluh anugerah yg tak laku di semenyih...

      Delete
    4. Wak tak tau madey sedang gigil di semenyih...

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Kau tuu yg gigil untuk jumpa aku. Jika tidak, kenapa selamanya mengelak......??

      Jemputan ke pejabat MEF menemui Pengarah Eksekutif, Datuk Shamsudin Bardan masih terbuka, berani......??

      Delete
    7. Kalo madey tak gigil madey tak perlu umum pas boikot umno di semenyih...siap dgn dokumenn lagi...bodooh ko wak...

      Delete
    8. Dgn Restu Illahi, Tun Mahathir laksana 'Grand Maestro' dalam percarutan politik, sama ada dalam negeri maupun di peringkat antarabangsa.

      Berpuluh malah ratusan Anugerah Tertinggi beliau raih. Cakap2nya kini jadi tajuk berita seluruh dunia.

      Ini...yg budak2 hingusan sekolah ntah tahap apa seoerti Kejora/TongGeng dgn muka tak malu ada ati mau meleceh-lecehkan beliau, masuk akal ker....?? Dah tuu, beraninya hanya di belakang tabir sembunyi2 pakai nama palsu - dasar pengecut....!!

      Delete
    9. Pendapat dari budak2 kecik buadap tak abus sekolah paling bodoh dgn hati jahat penuh kebencian tanpa asas & bukti kukuh yg mengatakan tempoh Tun Mahathir dah luput. Zaman ini bukan zaman 30 tahun dulu...pengundi makin bertambah bijak....maklumat di hujung jari....
      -----------------------------------------------------------------

      Ini bukti Tun M Grand Maestro (pemegang rekod tak mungkin dicapai oleh sesiapa di seluruh dunia)...

      - Menang 5 PRU berturut-turut.
      - Menang PRU 14 setelah bersara 15 tahun. Dakwat hitam masih melekat. Dah buta ker, PRU 14 baru sat, tak sampai setahun pun. Ntah2 budak2 kecik nih, ngundi pun tidak pernah....!!

      Bodoh betul....!!

      Delete
  17. Kalo siasatan SPRM umumkan tiada kes 90 juta oleh lobai pas ato kes disenyapkan maka sahlah lobai hadi mintak nyawa dgn madey...

    ReplyDelete
  18. Budin....jangan harap penjelasan dari lobai hadi...lobai hadi takut jumpa wartawan..

    ReplyDelete
  19. Eloklah tu si pembelit jumpa si putar alam,macam pinang dibelah dua.dua2 x boleh percaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai hadi dah kena belit dgn madey...kerana lobai hadi pon belit2 jugak seblm pru14.... Belit keling madey lagi bisa...

      Delete
  20. Klu tun pernah berbohong saya takkn prcaya tapi jika hadi tdk mngaku bermakna dia berbohong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey tak bohong dia cuma u turn konar baring jeer..

      Delete
  21. Bila dicabar oleh rakyat Msia agar Tun Madey tunjukkan bukti yang mengatakan bahawa TGHH ada menandatangani surat perjanjian yang mengesahkan dia dan PAS takkan menyokong calon BN dalam PRK Semenyih ni...apa yang kita semua harapkan ialah jangan pulak Tun berkuntau dan bersilat gayung untuk memberikan pelbagai alasan pulak untuk tidak menunjukkan kepada kita..setuju kan kengkawan???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kan pakar u turn konar baring di selekoh rothmans...

      Delete
    2. Madey bagi signal Bersatoo akan tewas seperti kajiselidek IDE..

      Delete
    3. Umno cuma kena cedik sikit dekati penyokong dan oemimpin pertengahan pas...

      Delete
    4. Dgn Restu Illahi, Tun Mahathir laksana 'Grand Maestro' dalam percarutan politik, sama ada dalam negeri maupun di peringkat antarabangsa.

      Berpuluh malah ratusan Anugerah Tertinggi beliau raih. Cakap2nya kini jadi tajuk berita seluruh dunia.

      Ini...yg budak2 hingusan sekolah ntah tahap apa seoerti Kejora/TongGeng dgn muka tak malu ada ati mau meleceh-lecehkan beliau, masuk akal ker....?? Dah tuu, beraninya hanya di belakang tabir sembunyi2 pakai nama palsu - dasar pengecut....!!

      Delete
    5. Tempoh laku madey dah luput...

      Delete
    6. Pendapat dari budak2 kecik buadap tak abus sekolah paling bodoh dgn hati jahat penuh kebencian tanpa asas & bukti kukuh yg mengatakan tempoh Tun Mahathir dah luput. Zaman ini bukan zaman 30 tahun dulu...pengundi makin bertambah bijak....maklumat di hujung jari....
      -----------------------------------------------------------------

      Ini bukti Tun M Grand Maestro (pemegang rekod tak mungkin dicapai oleh sesiapa di seluruh dunia)...

      - Menang 5 PRU berturut-turut.
      - Menang PRU 14 setelah bersara 15 tahun. Dakwat hitam masih melekat. Dah buta ker, PRU 14 baru sat, tak sampai setahun pun. Ntah2 budak2 kecik nih, ngundi pun tidak pernah....!!

      Bodoh betul....!!

      Delete
  22. Dap sudah tunjukkan signal takkan sokong madey dan Bersatoo...kedudukan madey makin runcing....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape di penamman calon Bersatoo tiada orang Dap?...

      Delete
    2. Wak yg kena bullshiiit dgn Dap..

      Delete
    3. Pendapat dari budak2 kecik buadap tak abus sekolah paling bodoh dgn hati jahat penuh kebencian tanpa asas & bukti kukuh yg mengatakan tempoh Tun Mahathir dah luput. Zaman ini bukan zaman 30 tahun dulu...pengundi makin bertambah bijak....maklumat di hujung jari....
      -----------------------------------------------------------------

      Ini bukti Tun M Grand Maestro (pemegang rekod tak mungkin dicapai oleh sesiapa di seluruh dunia)...

      - Menang 5 PRU berturut-turut.
      - Menang PRU 14 setelah bersara 15 tahun. Dakwat hitam masih melekat. Dah buta ker, PRU 14 baru sat, tak sampai setahun pun. Ntah2 budak2 kecik nih, ngundi pun tidak pernah....!!

      Bodoh betul....!!

      Delete
  23. Dgn gelagat lobai hadi menandakan lobai hadi akan diminta berundur dari pimpinan Pas...

    Lobang 90 jota dah pecah...sorong kepala kpd madey plak hingga kena pulas...

    ReplyDelete
  24. Madey rosakkan PH kerana gila kuasa ....Lobai Hadi rosakkan Pas kerana gila wang....Najib tisakkan umno kerana takut bini gila nak mewah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti melayu lintang pukang..

      Delete
    2. Betullah kata omputih Btitis melayu tak reti memerintah...

      Delete
  25. Madey rosakkan PH kerana gila kuasa.
    Kalau kebaikan untuk rakyat gila kuasa pun tak aapa. Tetapi kalau nak pelingkup negara dan rakyat macam najib tak payahlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebaikan menatang ape?...kena kencing hancing....hidup melayu makin tertekan..

      Delete
    2. Pendapat dari budak2 kecik buadap tak abus sekolah paling bodoh dgn hati jahat penuh kebencian tanpa asas & bukti kukuh yg mengatakan tempoh Tun Mahathir dah luput. Zaman ini bukan zaman 30 tahun dulu...pengundi makin bertambah bijak....maklumat di hujung jari....
      -----------------------------------------------------------------

      Ini bukti Tun M Grand Maestro (pemegang rekod tak mungkin dicapai oleh sesiapa di seluruh dunia)...

      - Menang 5 PRU berturut-turut.
      - Menang PRU 14 setelah bersara 15 tahun. Dakwat hitam masih melekat. Dah buta ker, PRU 14 baru sat, tak sampai setahun pun. Ntah2 budak2 kecik nih, ngundi pun tidak pernah....!!

      Bodoh betul....!!

      Delete
    3. Wak bodooo...

      Boleh ke Maharaja Belit menang kalo bertanding sendirian?....madey menumpang anwar....pakai logo PKR...

      Lawan umno 52 kerusi....menang hanye 13.... Hebat madey...

      Delete
    4. Heyy budak jecik tolol....

      Pernahkah Nuar berjaya memimpin partinya mengambil alih pentadbiran negara dari parti pemerintah....??

      Masuk penjara 2X dgn aib tak terkira adalah....!!

      Delete
  26. Untuk selamatkan melayu 3 orang ini mesti dibuang dari memimpin parti masing2... Najib sudah out....tinggal lagi 2 makhluk perosak..

    ReplyDelete
  27. Atas kertas sekarang Bersatoo sudah tewas dgn undi cina berpindah kpd BN walopun pas boikot prk ni...

    Ape permainan Madey untuk pujuk Dap dlm tempoh 2 minggu ni?...mamak licik ni sanggup buat ape saja untuk menang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno yg mesti kerja keras tawan sokongan penyokong pas walopun lobai hadi boikot...

      Ini penting kerana mungkin sebahagian kecil saja undi cina berpindah kpd BN kerana tawaran madey kpd Dap...

      Delete
  28. Ketika PM berucap, aktivis Sabah tunjuk perasaan cara senyap

    Annabelle Lee
    16 Feb 2019, 6:33 petang (Dikemaskini 16 Feb 2019, 6:57 petang)

    A A
    Empat aktivis Sabah mengadakan bantahan secara senyap ketika Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menyampaikan ucap tama di sebuah festival hak asasi manusia di Kuala Lumpur.

    Ketika Mahathir berucap hampir 20 minit di Festival Demokrasi 2019, sekumpulan individu bangun dari kerusinya di bahagian belakang dewan dan mengangkat poster yang tertulis slogan: 'Sabah Merdeka 100 persen', 'Hasil bumi dirogol', 'Sabah dimiskinkan'.

    Sepanjang Mahathir berucap, mereka terus berdiri tetapi senyap sambil memegang poster.

    Salah seorang penunjuk perasaan, Jefry Musa memberitahu Malaysiakini kemudian mereka daripada NGO Borneo Comrade.

    Jefry yang memegang poster bertulis slogan Hak Kesihatan Buat Anak-Anak Tanpa Dokumen Sabah' menjelaskan mereka mahu menarik perhatian terhadap masalah di Negeri Di Bawah Bayu itu, mendakwa telah diabaikan selama bertahun-tahun.

    Sabah ada banyak masalah

    "Rakyat Sabah menderita, tiada siapa yang melihat ke Sabah.

    "Motif kami hari ini untuk membuatkan rakyat melihat ke Sabah, Sabah ada banyak masalah.

    "Tiada perdana menteri yang pernah cuba menangani masalah-masalah ini [...] walaupun dengan pertukaran kerajaan tidak ada banyak yang berubah," katanya.

    Selepas Dr Mahathir dan pemimpin PH lain meninggalkan tempat itu, kumpulan penunjuk perasaan itu mula melaungkan slogannya namun diminta pengacara majlis Hishamuddin Rais untuk berhenti.

    ReplyDelete
  29. Kotakan janji atau k'jaan akan tumbang - Dr Mahathir

    16 Feb 2019, 4:45 petang (Dikemaskini 16 Feb 2019, 6:41 petang)

    A A
    Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad berkata, mana-mana kerajaan akan tumbang jika gagal mengotakan janji yang dibuat kepada rakyat.

    Beliau berkata keadaan ini juga akan berlaku kepada kerajaan pimpinan Pakatan Harapan (PH) selepas mengambil alih pemerintahan negara daripada Barisan Nasional (BN) berikutan kemenangan gabungan pembangkang pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

    “Rakyat telah memutuskan bahawa sekarang adalah masa untuk pembangkang mengambil alih kuasa dan pembangkang telah membuat banyak janji. Jadi sekarang negara sedang memerhatikan kerajaan pembangkang ini melaksanakan janji-janji itu.

    “Tetapi malangnya mereka (PH) mendapati diri mereka tidak dapat melaksanakan banyak janji mereka.

    "Jadi, kini bermula pusingan seterusnya untuk memperlekehkan kerajaan. Jika kerajaan ini berkuasa cukup lama, ia akan bertindak sama seperti kerajaan dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila Maharaja belit buat lawak...hahahahahaha....manifestoo dah jadi kitab suci murni?...

      Delete
    2. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Omar Bakar

      Perangai samseng memalukan orang kelantan dan umno . mat hassan + najib cakap konon nak lindungi musuh. Semua manusia dalam dunia umno kenali siapa kamu selain barua samseng yang kena saman dan nak bangkrap merayu sedekah nak bayar hukuman kalah kes saman.

      Setan gomit ini sepatut kena humbang dalam penjara setahun dua baru tahu langit tinggi rendah.

      Vishnu Ram

      Sama lah dulu Jamal jamban bersuara tapi lari dari Malaysia, cabut ke tempat asal indon n hilang da...

      sekarang giliran papogoma pula harap harap jangan lari tempat asal indon n buat vedio belakang pokok sawit dah...ko akan di kejar ke lubang cacing ... mcm Jamal Jamban

      Kim Raj

      jgn buat provokasi ..berpolitiklah secara aman dan matang seperti yg diajar Tok Guru Hj Hadi...byk kali dah beliau beritahu politik sejahtera dan matang ..BN jgn buat perangai lama ...

      terima kasih unit amal PAS kerana anda mengamalkan politik matang walau Syed sadiq adalah musuh politik namun anda berusaha membantu beliau inilah politik matang . Jadi bukti Hadi janji PAS tak sokong Umno di Semenyih ..

      Orang Bn tak perlu kasar2 just kutuk2 dari jauh oklah nama pun politik tapi jika nak serang fisikal itu buat pengundi tak undi Bn

      Delete
  30. Guan Eng tetap kecam Shabudin
    LIM GUAN ENG

    SOFIAN BAHAROM dan JUANI MUNIR ABU BAKAR
    13 Februari 2019 3:43 PM

    35
    PUTRAJAYA 13 Feb. - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menegaskan, beliau tetap dengan pendirian mengecam kenyataan Datuk Shabudin Yahaya berikutan cadangan Ahli Parlimen Tasek Gelugor itu agar mangsa rogol mengahwini pelakunya sebelum ini.

    Pendirian itu kekal katanya, biarpun Shabudin telah menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) semalam, iaitu salah satu parti dalam gabungan politik Pakatan Harapan (PH).

    Menurutnya, beliau tidak pasti sama ada bekas wakil rakyat UMNO itu masih berpegang dengan kenyataan tersebut atau pun sebaliknya.


    "Itu saya kecam dan hari ini saya tetap kecam juga. Saya tidak tahu sama ada Shabudin masih berpegang dengan pendirian ini atau tidak. Soalan ini perlu dijawab olehnya sendiri.

    "Pada saya, sesiapa mempunyai pendirian seumpama ini iaitu mangsa rogol mengahwini perogol, perlu dikecam dan tidak patut dibenarkan. Saya tegas dengan pendirian saya. Ini saya rasa dia perlu jawab," katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyerahan Cek Kepada Sekolah Tahfiz Yang Berdaftar di sini hari ini.

    Beliau mengulas penyertaan Shabudin ke dalam Bersatu bersama enam lagi bekas wakil rakyat UMNO semalam.

    Guan Eng ketika memegang jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang sebelum ini menyatakan bahawa negeri itu berasa malu untuk mempunyai ahli Parlimen 'raksasa' (monster) susulan kenyataan Shabudin terbabit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Che Alias Omar

      Undang2 ada. Syed Saddiq sudah buat laporan polis. Biar polis ambil tindakan. Kalau tak kes saperti ini akan berulang lagi.

      Samseng tu ingat jalan bapak dia ke yg org lain tak boleh lalu. Yg lain yg buat provok pun elok cekup. Gambar bukti ada. Minta serah diri atau keluar kan waran tangkap. Selesai masaalah.

      Mss Mss

      ini pasal tumpang lalu pun blh begaduh..lahabau betul org2 Umno skrg ni..Umno punya pasal malu aku dgn bangsa lain...

      Norhafiza Bt Zainal

      Saja tu nak selamat diri tukar statement...

      pasal apa ko nak gi buat camtu kat SS...niat ko memang dr awal dah xbaik...cuba ko nasihat puak2 ko jgn duk buat cam tu...ni tidak, ko berapikan lagi...konon nak selamatkan SS..boleh sandiwara je ko tu .. jahanam punya orang .. samseng Umno

      Delete
  31. Saya sertai Bersatu demi kebaikan pengundi, kata Shabudin

    Susan Loone
    16 Feb 2019, 6:46 petang (Dikemaskini 16 Feb 2019, 6:46 petang)

    A A
    Anggota Parlimen Tasek Gelugor, Shabudin Yahya berkata beliau membuat keputusan keluar Umno untuk menyertai Parti Pribumi Bersatu (Bersatu) demi kebaikan pengundi di kawasan itu.

    Shabudin dalam sidang akhbar di Pulau Pinang hari ini berkata rakyat di kawasannya sekarang akan menikmati "kelebihan dan peluang" yang sama seperti ketika beliau berada dalam BN.

    "Dalam politik, terdapat dua perkara, parti dan rakyat.

    "Apa yang saya lakukan adalah lebih baik untuk rakyat, kerana sekarang saya berada di sisi kerajaan, kita boleh mendapatkan apa sahaja khidmat dan bantuan dari kerajaan untuk membantu rakyat," katanya.

    Ditanya mengenai tuduhan beliau tidak membincangkan langkah itu dengan Umno Tasek Gelugor, Shabudin menjawab: "Keputusan (menyertai Bersatu) dibuat oleh Ahli Parlimen (yang keluar parti)."

    "Kami semua mempunyai sebab kami sendiri. Jika saya telah maklumkan kepada Umno, hanya ada dua situasi: ya atau tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katak puru kelaparan bersuara lompat demi rakyat...seblm pru tak pikir demi rakyat.....demi najib...

      Delete
  32. Zuraida ulangi tak akan lompat ke Bersatu

    16 Feb 2019, 3:57 petang (Dikemaskini 16 Feb 2019, 3:57 petang)

    A A
    Naib Presiden PKR Zuraida Kamaruddin hari ini mengulangi penafian akan menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

    Tegas Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu tidak ada sebab untuk beliau melompat ke Bersatu memandangkan parti tersebut dan PKR adalah parti komponen Pakatan Harapan (PH).

    "Saya ingat sebab banyak lompat ke parti Bersatu, sampai (mereka) cakap saya pun masuk Bersatu. Tidak ada, ketika ini tidak ada, kita sama-sama dalam PH,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis Perayaan Penjagaan Kesihatan Keluarga di Plaza Sentosa, di Johor Bahru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo lompat pon bukan boleh duduk depan dlm Bersatooo..duduk barisan belakanglah awak...baik kekal dlm PKR di barisan depan ...azmin prodi madey pon takut melompat...

      Delete
    2. Kekal lah dulu dlm PKR sementara di pecat....kecuali melutut mohon ampun dari Anwar...hihihihi..

      Delete
  33. DAP bantu kempen PH hanya di kawasan tertentu

    Kow Gah Chie
    16 Feb 2019, 3:17 petang (Dikemaskini 16 Feb 2019, 3:18 petang)

    A A
    PRK SEMENYIH | DAP akan menyertai kempen PH di kawasan Melayu jika diperlukan atau mendapat permintaan, kata setiausaha agungnya Lim Guan Eng.

    Kata Lim sebagai rakan sekutu dalam PH parti itu akan memberikan bantuan dan sumbangan untuk memenangkan wakil mereka, Muhammad Aiman Zainali, 30, yang dicabar tiga calon lain, iaitu Zakaria Hanafi dari BN, Nik Aziz Afiq Abdul (PSM) dan Kuan Chee Heng (bebas).

    "Kami akan bantulah seberapa yang boleh, dan saya rasa sekiranya diperlukan kita akan masuk ke mana-mana kawasan yang diminta," katanya.

    Lim yang juga anggota parlimen Bagan berkata kerjasama itu dibuat di bawah payung PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape perlu umum?..prk seblm ni tak umum pon...balas dendam?...hihihihi..

      Delete
  34. Macam mana Dr M boleh cakap bagi pihak PAS, tanya Ismail Sabri

    16 Feb 2019, 2:22 tengahari (Dikemaskini 16 Feb 2019, 4:36 petang)

    A A
    Kenyataan Pengerusi PH Dr Mahathir Mohamad bahawa PAS tidak akan menyokong Umno lagi dipertikaikan pimpinan parti pembangkang itu.

    Naib Presiden Umno Ismail Sabri Yaakob menyoal bagaimana Dr Mahathir boleh bercakap bagi pihak PAS kerana katanya kenyataan itu sangat terdesak.

    "Bagaimana Dr Mahathir boleh bercakap bagi pihak PAS... ia kenyataan yang sangat terdesak.

    "PAS all out bersama BN dalam perarakan (penamaan) calon (PRK Semenyih) tadi. Kehadiran PAS yang sebenar tidak seperti kenyataan Dr Mahathir," katanya dalam suatu kenyataan hari ini.

    Menjelaskan lanjut, Ismail yang juga MP Bera berkata ramai pemimpin PAS yang hadir menyokong calon BN di pusat penamaan calon PRk Semenyih di Kajang pagi tadi, termasuklah Setiausaha AGung PAS Takiyuddin Hassan, Pesuruhjaya PAS Selangor Sallehin Mukhyi, Ketua Muslimat PAS, Nuridah Mohd Salleh.

    "Hari ini calon BN diiringi penyokong Bn dan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey tak sabar2 nak pecahkan umno dan pas...

      Delete
    2. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      David Long

      Buat siasatan, dakwa dia ...hukum keras....klu tak lain kali samsing ni buat lebih lagi ......undang2 ada kan ...kata rule law.....tapi orang Umno ini sekarang ikut law of the jungle

      Abdul Latiff Talib

      Sepatutnya pihak polis tangkap org yg menyerang menteri pada waktu itu juga..kecekapan polis boleh di pertikai kn sekarang..

      jika penyerang mahu membunuh..rasanya tadi sudah jadi arwah menteri kita ini..

      Delete
  35. Mujahid gesa Hadi mohon maaf

    Bernama
    16 Feb 2019, 10:08 malam (Dikemaskini 16 Feb 2019, 10:08 malam)

    A A
    Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa telah mengeluarkan surat meminta Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menarik balik kenyataan bertajuk 'Ijazahnya ada, akalnya kerdil'.

    Mujahid berkata kenyataan yang turut disiarkan oleh Harakah Daily itu walaupun ditulis secara kiasan tetapi beliau percaya merujuk kepada dirinya.

    "Berpandukan kenyataan diuar-uarkan dan tular kononnya saya kata Rasullah SAW tidak masuk universiti, tiada ijazah, walhal saya tak kata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini cara presiden parti iselam ikut ajaran Pas...

      Delete
  36. Kecian..tulur kicik lobai hadi presiden pas telah di kacip oleh mamak madey pengerusi PH...hingga tak terkata lobai hadi...terpaksa lari ketakutan dari wartawan...

    Dulu di kacip oleh Najib dgn 90 jota.....RUU 355 dighaibkan...akibat tak ikut ajaran islam sebenarr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Ali Jem

      Biar ajela mentri sukan itu lalu kenapa la puak umno ni nak kejar dia pasal apa ini kan negara demokrasi ...
      ada pulak ada line tak boleh masuk kwsn ke boleh ke dia cuma lalu je nak pergi ke keretanya....kan tak boleh guna jentra gomen..

      mmg puak umngok ni suka cetus rusuhan siap konon nak cover pulak bila dah cuak mcm2 la dalih mereka..mmg patut d dakwa Polis puak buat kacau umno ni..

      Zulkapli Abd Wahid

      ahli majlis tertinggi Pemuda konon, perangai macam samseng jalanan. Inilah quality orang UMNO.

      Parti cam ni kita nak pilih jadi pemimpin? Orang cam ni kurang mendapat pendidikan dari ibu bapa. Kurang ajar, samseng Umno, jahanam lah Umno di buat nya

      Delete
  37. http://wrlr.blogspot.com/2019/02/dari-sumber-bilik-pm-boleh-percayakah.html?m=1

    Lobai hadi minta redakan dan hentikan siasatan sprm kes lobai pas baham 90 jota dan sedia sokong madeey pm sepenggal...lobai hadi sedia menentang undi tak percaya terhadap madey di parlimen dan bantu Bersatoo menang di prk semenyih

    Memang mintak nyawa...lobai pas nak rasuah madey?...nanti ade hukum halal oleh lobai pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Arasan Sukumaran

      Makin lama, makin teruk perangai Papagomo bodoh ni.
      Keselamatan Menteri pun tiada jamin, apa pula akan jadi pada rakyat jelata. PDRM, Apa nak jadi?

      Zubaidi Sudin

      Puak UMNO buat perangai samseng kita semua dah paham sgt dah. Politik dunia ke 3 yg haprak memg amalan UMNO BN. PA$ pun tak seteruk tu walau dah mula dah terikut2 style UMNO. Nasib baik Unit Amal masih rasional.

      Mungkin beratus malah beribu undi Umno terbang akibat tabiat samseng Gomo ni.

      Delete
  38. Ape yg nak ditakutkan Bossku lobai pas....berilah penjelasan....ato saman saja siapa yg buat fitnah kpd Bossku lobai Pas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kalo saman jangan separuh jalan tekan brek emergency plak...

      Delete
  39. Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno Serang Syed Saddiq di Semenyih -

    Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendakwa Exco Pemuda Umno Papagomo (nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris) dengan menggunakan lengan bertindak mengunci lehernya dan mengugutnya ketika kekecohan di Semenyih awal hari ini.

    Bercakap kepada media selepas membuat laporan polis mengenai kejadian nyaris dipelangkung penyokong BN yang buas dan tak bertamadun di Semenyih, Syed Saddiq berkata Papagomo menyerbu ketika beliau sedang berjalan ke arah kereta.

    "Semasa itu, polis dan beberapa anggota Unit Amal mengiringi saya untuk bawa ke depan. Bila bawa ke depan, mereka tetap kejar dan ikut kami.

    "Sambil tengah jalan, dah separuh jalan, tiba-tiba Papagomo datang dari kanan (yang ada parit) dan belakang dan guna (lengan) tangan kiri dia (mengunci) kat tengkuk belakang saya dengan kuat.

    "Saya tak tau apa niat dia tapi dia ugut: "Jangan cari pasal dan jangan datang dekat kami." Saya tak cakap apa dan jalan depan terus, lepas tu polis cepat-cepat tolak dia ke belakang," katanya.

    Papagomo menafikan mengunci leher Syed Saddiq menggunakan lengan nya.

    "Bukan cekik, tapi cekak guna lengan saya dan pegang bahu dia. Kemudian, polis datang dan suruh saya jarak.

    "Syed Saddiq sengaja nak cetuskan provokasi. Janganlah buat report tu hanya untuk publisiti murahan. Orang nak kejujuran dari dia," katanya.

    Pada suatu hantaran Twitter kemudiannya, Papagomo berkata sepatutnya beliau "mencium" Syed Saddiq jika tahu ketua pemuda Bersatu itu akan membuat laporan polis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Saya peluk dia dan cakap kau ni bodoh bro' - Papagomo

      Faisal Asyraf
      16 Feb 2019, 5:55 petang (Dikemaskini 16 Feb 2019, 6:05 petang)


      A A
      Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendakwa Exco Pemuda Umno Papagomo dengan menggunakan lengan bertindak mengunci lehernya dan mengugutnya ketika kekecohan di Semenyih awal hari ini.

      Bagaimanapun, Papagomo yang nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris berkata beliau cuma mahu melindungi Syed Saddiq.

      Bercakap kepada media selepas membuat laporan polis mengenai kejadian nyaris dipelangkung penyokong BN di Semenyih, Syed Saddiq berkata Papagomo menyerbu ketika beliau sedang berjalan ke arah kereta.

      "Semasa itu, polis dan beberapa anggota Unit Amal mengiringi saya untuk bawa ke depan. Bila bawa ke depan, mereka tetap kejar dan ikut kami.

      "Sambil tengah jalan, dah separuh jalan, tiba-tiba Papagomo datang dari kanan (yang ada parit) dan belakang dan guna (lengan) tangan kiri dia (mengunci) kat tengkuk belakang saya dengan kuat.

      "Saya tak tau apa niat dia tapi dia ugut: "Jangan cari pasal dan jangan datang dekat kami." Saya tak cakap apa dan jalan depan terus, lepas tu polis cepat-cepat tolak dia ke belakang," katanya.

      Ketika dihubungi, Wan Muhammad Azri mendakwa beliau cuma mahu melindungi Syed Saddiq daripada diserang penyokong yang cuba menyerbu MP Muar itu.

      Bukan cekik tapi cekak

      "Jadi saya pergi dan peluk dia. Saya selamatkan dia. Kenapa saya nak serang dan burukkan nama Umno sedangkan semua orang kenal saya.

      Delete
    2. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Mf Mansor

      BERUK UMNO STRIKE AGAIN... SEKARANG UMNO DAH JADI PARTI SAMSENG....

      Jamie Ng

      Bersyukur, umno kalah pru, kalo tidak dari bekas pm sampai macai smua dh jd penyamun jd gengster pastu salahkan cina dap kapir ...puiii!!!

      Bgdin Din

      Ayat nak melepas diri ..dah terpijak tahi gomo celak masih lgi bernafi walhal rakan sekeliling dah berbau tahi ..gomo biadap, ada pakpolisi pun, ada wartawan lihat, mesti ada samseng tu lgi mau cita belit2 ka.

      Shaisin Tiasan

      papagomo antara kaki fitnah umnoi.. jadi kejadian di atas pgomo nak jadi hero..kamu percaya ke ckp dia? Dia mengarut nak lepaskan diri sebab kena repot Polis

      Abdullah Yacob

      Papagomo boleh ke dipercayai? Track rekod menggambarkan siapa anda sebenar? Samseng. Menjahanamkan nama Umno. Jadi liabiliti Umno amat sangat.

      Delete
    3. Adekah syed sadiq sigaraga telah di gomo oleh papagomo...

      Sadiq boleh pergi hospital buat medical checkup untuk buktikan papagomo dah gomo dia...mudah ajee kan?...

      Delete
    4. Mahkamah pon nak bukti jugak sadiq sigaraga kena gomo....bukan boleh pakai air lior jeer...

      Delete
    5. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Marzaini Zaini

      Gomo ada lah anggota polis yg kena buang kerja. masa kerja dulu ego, jadi lupa diri asalusul kita anggota polis, bukan dari kalangan orang kaya, elakkan bila kita dah jadi warga emas nanti kita di hina

      cukup2 lah Wan Azri @ PapaGomo jadi lah insan yg berguna ini nasihat saya pun bekas mantan polis yg telah bersara saya rasa malu dgn tingkah laku yg kita pernah di didik di PULAPOL jaga nama PDRM

      Tambah, jaga nama Umno, nanti kalah Umno di Semenyih di buat kamu

      Wahid Maarof

      Sejak bn tumbang makin nmpak kebodohan penyokong umno bn. Dulu ok lh juga bodoh bodoh pn ade kuasa boleh juga jd so chai bergaji.

      Minta2 bila najib dh jd boss kt sg buloh nanti xde lh lg puak upahan mcm gumut ni kt arena politik msia

      Delete
    6. Komen berdasarkan cerita bukan lihat dgn mata sendiri...biar polis selesaikan ikut saloran undang2 ...kalo ade bukti boleh dakwa......kalo sabit kesalahan boleh komen siang mlm tanpa henti...

      Delete
  40. Hadi Wang sudah jadi keldai....seblm pru14 lobai Hadi Wang jadi keldai najib kerana 90 jota.....selepas ptu lobai Hadi Wang jadi keldai madey plak kerana takut di soalsiasat oleh sprm...

    ReplyDelete
  41. Ape rasa najib dan zahid terhadap lobai Hadi Wang?.....sia2 najib sedekah 90 jota bila lobai Hadi Wang jadi keldai madey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai Hadi Wang mengamalkan politik matang dan sejahtera bila bertukar tuan...

      Delete
  42. Lobai hadi wang paling tadah dari umno kpd Bersatoo..pas bukan boleh di buat kawan....dlm PR pas paling tadah kpd umno tikam belakang kawan sendiri hingga hancur PR....

    Azmin sangat rapat dgn pas...dua2 ni kaki paling tadah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kata Azmin paling tadah.

      Ko tadah siapa?

      Pak Sheikh Al Juburi?

      Delete
    2. Hahaha..ko dah mula meroyan...

      Delete
    3. Awat tak jawab? Malu yer?

      Ko malu ape .. Bossmu dah masyhur seluruh dunia sebagai peliwat dan banduan.

      Tak boleh jadi PM punya.

      Delete
    4. Saper pon boleh buat fitnah liwat...madey yg mula2 buat fitnah..

      Delete
    5. Jubo Tanpa nama @ geng penjilat jobo mamak madey kutty dah berape kali kena liwat dgn anwar?....lawas lah berak ko....hihihihi..

      Delete
  43. Kerjasama Pas-UMNO untungkan umat Islam - Nik Muhammad Zawawi

    Muhafandi Muhamad, Astro Awani | Published Disember 07, 2018 04:00 MYT
    Nik Muhammad Zawawi berkata Pas perlu melihat reaksi penyokong kedua-dua parti dalam menilai semula kerjasama itu kerana agama meletakkan asas supaya umat Islam bersatu. - Gambar fail
    Nik Muhammad Zawawi berkata Pas perlu melihat reaksi penyokong kedua-dua parti dalam menilai semula kerjasama itu kerana agama meletakkan asas supaya umat Islam bersatu. - Gambar fail

    KOTA BHARU: : Kerjasama bukan bersifat politik pilihan raya antara Pas dan UMNO merupakan satu keperluan kepada Islam, kata Datuk Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh.

    Malah, menurut Setiausaha Majlis Syura Ulamak Pas itu, kerjasama yang terjalin sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) antara dua parti Melayu itu sangat-sangat membantu dalam memberikan keuntungan kepada umat Islam.

    Katanya, kerjasama yang terjalin dalam pelbagai perkara itu dilihat semakin baik dan boleh diteruskan bagi membentuk satu hubungan yang lebih akrab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas rugikan melayu...lobai Hadi Wang tekan brek emergenvy lagi..

      Delete
    2. Lobai hadi wang pakar tekan brek emergency

      Delete

  44. GENG NAJB dah sedar nama dia dah busuk. Di balun GMN tiap kali dia masuk atas nama itu, di tuduh sentiasa menjilat Najib.

    Sekarang dia jarang pakai nama itu. Pakai nama Anonymous macam2.

    Takut Umno kalah di Semenyih. Celaka Gomo pun kacau daun, kata dia, gamak nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko syok sendiri ker...jejaka perasan....hihihi..

      Delete
    2. Malu yer? Kena exposed.

      Nak hentam lobai, hantam ler. Tapi bila ko mengata pemimpin2 PH, aku balun kamu.

      Kalo betul kamu Geng Najib, memang kena balun ler. Tiap kali kamu masuk sini.

      Delete
    3. Ecpose?....hahahaha....malu ape bossku @penjilat madey....tiap hari GN kluar bagi komen yg bernas...

      Delete
    4. Jejaka perasan Tanpa Nama jgn lebih2 perasan syok sendiri...hihihihi..

      Delete
    5. Terlampau syok sendiri hingga neroyan di pagi hari..

      Kah kaah kaaaahhh....kwang kwaanggg

      Delete
    6. Tak ade siapa kisaah pon ko punye balun yg lembik...balun orang meroyan bukan ade kesaan poon.....syok sendiri jer yg lebih2 jejaka perasan ...

      Delete
    7. Memang lah kamu merasa balun yang kuat dan kamu suka hanya dari Bang Non.

      Jaga2, nanti berburas belakang ko.

      Delete
    8. Bontot kamu yg dah kena sula dgn bang non
      ..tu pasal ko marah sangat hingga meroyan....

      Kah kaah kaaaahhhh...kwang...kwaaaaannggg

      Delete
    9. Toksah mengarut ler, pengecut. Kenapa selama ini kau mengelak jumpa aku, haaaaaa.....??

      Delete
  45. Polis siasat dakwaan Syed Saddiq diugut Papagomo

    Bernama
    17 Feb 2019, 8:28 pagi (Dikemaskini 17 Feb 2019, 8:28 pagi)

    A A
    Dua laporan polis berkaitan insiden melibatkan Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman setelah berlangsung penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Semenyih semalam, disiasat di bawah Seksyen 353 dan Seksyen 147/323 Kanun Keseksaan.

    Dalam satu kenyataan, Ketua Polis Kajang ACP Ahmad Dzaffir Mohd Yusoff berkata polis menerima dua laporan tersebut daripada anggota Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Daerah Kajang.

    “Kertas siasatan dibuka susulan insiden Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, yang mendakwa dikasari dan diugut blogger kontroversi Papagomo.

    “Laporan pertama disiasat di bawah Seksyen 353 Kanun Keseksaan kerana menggunakan kekerasan jenayah bagi menakutkan penjawat awam daripada menjalankan kewajipannya dan pengadu mendakwa telah dikasari dan dipukul dari arah belakang ketika melindungi YB Menteri.

    “Manakala laporan kedua telah diterima daripada pengadu iaitu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman (Menteri Belia dan Sukan) yang dibuat di Balai Polis Sg Way Petaling Jaya yang disiasat di bawah Seksyen 147/323 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja mendatangkan kecederaan dan merusuh,” katanya dalam kenyataan itu

    ReplyDelete
  46. Madey ingat dah boleh picit tulur lobai hadi wang Bersatoo boleh menang disemenyih...ahli pas bukan ramai di pantai barat...pas dapat undi yg besar pru lepas kerana penyokong atas pagar...

    Satu lagi halangan untuk madey menang iaitu Dap....nak menang madey kena sedia benarkan dap picit tulur kecut madey dan cucuk hidong madey....tanpa undi Dap bersatoo tido awal...

    Pengundi semenyih wajib pilih BN untuk elakkan tulur madey kena picit dan hidong madey kena cucuk dgn Dap...pentaksub madey tak peduli tuu semua asal menang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. GENG NAJIB tak berani keluar di atas nama dia. Takut membikin pengundi Semenyih bencikan Umno. Sebab dia dikenali sebagai penjilat Najib. Maka dia keluar le di atas nama Anomouse.

      Dengar kata2 yang dia pakai - "Pengundi semenyih wajib pilih BN," kata dia. Cakap mcm samseng Gomo gumit juga.

      Delete
    2. Tanpa nama @ penjilat madey suka tulur madey di picit oleh Dap..

      Delete
    3. Supaya semua orang betul2 faham hal PAS dah tak sokong Umno -

      PM: Hadi janji PAS tak sokong Umno di Semenyih

      Menurut perdana menteri, dalam pertemuan beliau dengan Presiden PAS semalam Abdul Hadi Awang memberi perakuan untuk tidak menyokong Umno.

      Ditemui di Petaling Jaya hari ini Mahathir berkata pada asasnya beliau dan Abdul Hadi berbincang mengenai politik semalam.

      Ditanya mengenai butiran lanjut, Mahathir berkata PAS tidak akan menyokong Umno lagi.

      "Tak akan menyokong Umno, tapi ada juga pengakuan secara tertulis dan ditandatangani," katanya.

      Malaysiakini sedang menghubungi PAS, termasuk Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan, dan Menteri Besar Terengganu Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, yang turut menghadiri pertemuan semalam, bagi mendapatkan pengesahan.

      Semalam Abdul Hadi hadir di pejabat Mahathir di Yayasan al-Bukhari di Kuala Lumpur untuk mengadakan kali kedua dengan pengerusi PH itu.

      Ia berlaku sehari sebelum penamaan calon bagi PRK Semenyih di Kajang.

      Semenyih tak sama Cameron

      Tidak banyak maklumat didedahkan mengenai pertemuan tersebut. Namun ketika ditemui media di Alor Limbat, Terengganu semalam Abdul Hadi menyatakan pertemuan tersebut untuk membincangkan hal-hal pentadbiran.

      "Lebih bincang penyelarasan antara kerajaan negeri dan kerajaan pusat.

      "Isu Majlis Tindakan Ekonomi Negara, projek-projek ada di bawah kerajaan pusat dan kerajaan negeri supaya tiada percanggahan," katanya.

      Abdul Hadi juga mengesahkan kerajaan persekutuan sudah membayar royalti minyak kepada kerajaan Terengganu.

      Pertemuan semalam diadakan ekoran permohonan daripada Abdul Hadi.

      Semasa ditanya di Alor Limbat sama ada Abdul Hadi membincangkan isu PRK Semenyih, anggota parlimen Marang itu berkata: "Semenyih, nama calon pun tak ada lagi. Secara umumnya seperti yang kita tahu, Semenyih tak sama dengan Cameron (Highlands).

      "Cameron ni, PAS lawan DAP. Semenyih ni kita lawan bukan perkauman, (tapi) Melayu dengan Melayu dan kita serah kepada kebijaksanaan pengundi di situ, dan keperluan melihat kepentingan Melayu dan Islam."

      Abdul Hadi juga menambah PAS akan melihat keadaan sama ada akan membantu BN selepas mendapat maklumat terperinci daripada PAS Selangor.

      "Apa yang penting, kita mahu kedudukan orang Melayu dan Islam kuat," katanya.

      KATA2 HADI DI ULANG:

      "Semenyih ni kita lawan bukan perkauman, (tapi) Melayu dengan Melayu dan kita serah kepada kebijaksanaan pengundi di situ, dan keperluan melihat kepentingan Melayu dan Islam."

      Delete
    4. Betul..betul..betul.

      Umno gerenti bersememeh di bumi Semenyeh....!!

      Delete
  47. Jaga adab, pengerusi SPR ingatkan penyokong parti

    PRK SEMENYIH | Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Azhar Azizan Harun meminta semua calon dan parti yang bertanding pada pilihan raya kecil Semenyih supaya menjaga adab mereka.

    "Saya ingin meminta semua calon dan ahli parti yang terlibat di dalam mana mana pilihan raya untuk sentiasa berhemah dan mengikut arahan-arahan polis demi menjaga keselamatan pada setiap masa.

    "Pilihan raya bukan medan perang. Mari kita semua tunjuk pada dunia bahawa kita beradab dan matang," katanya.

    Kenyataan Azhar itu dibuat selepas penamaan calon yang berlangsung hari ini dicemari beberapa insiden.

    Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendakwa beliau hampir diserang oleh penyokong BN selepas pencalonan berakhir.

    Sementara itu, penyokong PSM juga berdepan dengan tindakan penyokong BN yang melaungkan perkataan 'hancing' dan 'anjing' kepada mereka ketika berarak ke pusat penamaan calon.

    KOMEN AKU:

    Teruk Umno, amat teruk. Dah desperado. Tertekan amat sangat. Fedap Lebai Hadi sokong Bersatu.

    Tentu ramai pengundi mengeleng kepala, tak akan undi Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey picit tulur hadi wang.. Dap picit tulur madey...Dap yg ontong besar...pencacai terlopong....

      Delete
    2. Ko telopong di belakang. Akibat barang Pak Sheikh masuk.

      Delete
  48. Ceramah haram puak Bersatoo.tak jaga adab dan peraturan...

    SPR arah ceramah PH dihenti kerana tiada permit

    17 Feb 2019, 8:56 pagi (Dikemaskini 17 Feb 2019, 8:56 pagi)

    A A
    PRK SEMENYIH | Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengarahkan penganjur program Pakatan Harapan (PH) yang pertama sempena pilihan raya kecil (PRK) Semenyih dihentikan kerana tiada permit, semalam.

    SPR berbuat demikian ketika pegawai suruhanjaya itu mengadakan kunjungan mengejut pada ceramah yang digelar ‘Pentas Anak Muda Harapan’ yang diadakan di Tapak Pasar Malam Taman Jenaris, lapor Malaysia Gazette.

    Calon PH bagi PRK itu, Muhammad Aiman Zainali dijadualkan sebagai penceramah terakhir bagi program berkenaan, namun dikatakan tidak hadir kerana menghadiri majlis perkahwinan di kawasan terdekat.

    Pengelola program, Ammar Fauzi yang juga merupakan presiden NGO Effort Malaysia, dipetik berkata pihaknya akur dan sedar ketiadaan permit bagi program berkenaan.

    ReplyDelete
  49. https://www.amenoworld.org/2019/02/pegawai-syed-saddiq-buat-provokasi.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Kalidass Abdullah

      Apakah ni cara kita menghormat seorg menteri persekutuaan. Biadap dan kurang ajar.
      Semua perlantikan menteri persekutuaan mendapat persetuju daripada Agong.

      panggil nama bintang yang haram dlm Ugama Islam kepada seorg menteri Melayu yang berugama Islam.
      Apa ini tamadun atau budaya baru - buadaya samseng Umno.

      Dia telah lupa isi kandungan Rukun Negara.
      Sedih bila tengok org terlalu taksub kepada pemimpin spt Najib lupa menghormat org lain.

      Alim Abdul

      Najis yang masih tersisa terus berkeliaran menyebarkan lendir dan kotoran membusuk tanpa sekelumit kesedaran!!!

      Joko

      macam mana lah org mcam ni bolih di pilih menjadi salah seorang kepimpinan pemuda umno ?
      Inilah bakal perosak umno.. tak layak jadi pemimpin !

      Delete
  50. Siapa BERKUASA, DAP atau Tun M: keputusan PPBM ke Sabah mesti PH tentukan - Guan Eng


    GEORGE TOWN: Isu kemasukan PPBM ke negeri Sabah seharusnya dibincangkan dalam mesyuarat majlis pimpinan Pakatan Harapan (PH), kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

    Lim yang juga menteri kewangan berkata sebarang keputusan berhubung perkara itu perlu diputuskan dalam mesyuarat majlis pimpinan PH.
    “Tentang isu PPBM masuk Sabah, seperti yang saya sebut juga tentang kemasukan anggota Umno, perkara ini harus dibincangkan dalam (mesyuarat) majlis pimpinan PH kerana (Perdana Menteri) Tun Dr Mahathir (Mohamad) pun sudah bersetuju.
    “Kita tunggu mesyuarat itu, kita akan tentukan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran Pusat Khidmat Kawasan Dewan Undangan Negeri Air Itam, di sini, hari ini.
    Semalam, Dr Mahathir yang juga pengerusi PPBM dilaporkan berkata, parti itu bersetuju untuk menubuhkan cawangannya di Sabah bagi membolehkan bekas anggota Umno Sabah menyertainya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu baru nak masuk sabah madey dah kena tekan....nak menang di semenyih lagi kuat madey kena tekan dgn Dap..

      Delete
    2. KOMEN2 KPD BERITA
      Orang Umno gila, Papagomo Exco Pemuda Umno, Serang Syed Saddiq di Semenyih -

      Shidan Hamzah

      orang BN ni pon dah kalah perangai camtu gak, tak insaf lagike??? elokla kalah lagi. Cuba bayangkan masa PRU Semenyih ni Bijan masih jadi PM lagi...ada pula Jamal Jamban & the gang wat hal. lagi haru. Memang ada hikmahnya BN kalah haritu. Apapon contohilah Jamal Jamban yang dah jadi budak baik.

      Abdul Tan

      Dahlah papagomo, cukup cukuplah jadi perosak bangsa...buang politik samseng...wujudkan politik bersih n gentlemen..professional lah skit bro...aku dah nak muntah hijau dahhh dengan perangai n sikap ko...

      Delete
    3. Padan muka 'papa homo' dah kena kantoi dgn pihak polis.

      Sekor lagi 'budak kecik homo kejora/tongGeng' bila agaknya nak keluar gua, yerrr...??

      Delete
  51. Replies
    1. Percaya Najib aje lah.

      Dia curi RM2.6 biliun untuk kepentingan rakyat.

      KEPALA BAPAK DIA.

      Delete
    2. Saya percaya najib gerenti masuk sherif jel, silap hari bulan jel semur hidup kes pembunuhan altantuya, kevin morales & pengasas ambank, najadi.

      Delete
  52. Replies
    1. kOMPUTER KO TAK ROSAK. HA NYA KEPALA KO YANG ROSAK. KO TEKAN BUTANG PUBLISH 2 KALI.

      PIGI HANTAR KEPALA KO UNTUK REPAIR LER.

      Delete
    2. Teruskan henjut budalk jecik biadap samoai dia jut....!!

      Delete
  53. Numpang ya min ^^

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus New Member Bervariasi
    Bonus next deposit 5%
    Bonus rilingan 0,5%
    dan masik banyak yang lainnya bossku
    Penasaran!!! coba aja dulu.. biar gk penasaran.

    ReplyDelete
  54. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  55. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  56. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...