Sunday, 10 February 2019

BEREBUT NAK JADI CALON SUKARKAN LAGI BERSATU DI SEMENYIH.....


Menjelang seminggu lagi sebelum hari penamaan calon PRK Semenyih pada 16 Februari depan, suasana di kawasan itu ketika ini mula sibuk dikunjungi oleh mereka yang bergelar pemimpin.


Yang paling menonjol kerap berkunjung ke Semenyih tentunya ialah pemimpin-pemimpin daripada Bersatu.


Hal ini tidaklah menghairankan kerana wakil Bersatu akan bertanding dalam PRK itu bagi mewakili PH.


Muhyiddin Yassin, Mukhriz Mahathir, Redzuan Mohd Yusof atau Pak Wan dan Syed Saddiq Syed  Abdul Rahman adalah pemimpin utama Bersatu yang telah berkunjung ke Semenyih setakat ini.


Semua kehadiran mereka itu tidak lain ialah untuk memastikan wakil Bersatu yang dipilih sebagai calon nanti mampu mengekalkan kemenangan PH di kerusi tersebut.


Untuk itu, beberapa program bertemu pengundi dan menubuhkan bilik gerakan di kawasan peti undi sudah mula digerakkan.


Di atas kertas, walaupun PH menang dengan majoriti 8,964 pada PRU14 lalu melalui pertandingan empat penjuru dengan undi dikumpul berjumlah 23,428, tetapi disebabkan UMNO dan Pas sekarang ini sudah saling bekerjasama, angka itu bukan lagi suatu kelebihan buat mereka.


Jika undi Pas berjumlah 6,966 yang diraih pada pilihanraya lalu dicampurkan dengan undi BN sebanyak 14,464, bermakna majoriti PH sudah jadi mengecil kepada angka tidak sampai 2,000 undi.


Undi PSM berjumlah 1,293 yang diperolehi pada pilihanraya lalu turut menjadi penentu kali ini, lebih-lebih jika benar calon Melayu berfahaman sosialis bakal diletak menggantikan S Arutchelvan.


Berlawan dalam suatu pilihanraya kecil dengan hanya kelebihan tidak melebihi 2,000 undi, ditambah dengan pelbagai isu yang tidak selesai yang menyebabkan kian bertambah mereka yang hilang keyakinan kepada kerajaan, ia bukanlah suatu tugas yang mudah bagi PH.


Sebaliknya, bersama berlambak-lambak isu itu, terbaru berkaitan kelulusan akademik beberapa pemimpin Bersatu yang dipertikaikan umum, pentas-pentas ceramah UMNO dan Pas tentu saja mampu mengundang kehadiran penonton yang lebih ramai berbanding PH.


Dari segi isu dan kedudukan pentadbiran kerajaan yang lemah, kucar-kacir serta tidak menentu, PH boleh dikata tidak boleh bergantung sama sekali dengannya untuk dipersembahkan kepada pengundi.


Kedua-dua aspek ini sedang menyebelahi pembangkang atau BN dan satu-satunya perkara yang mungkin boleh menyelamatkan PH ialah jika calon daripada Bersatu yang dipilih nanti benar-benar merupakan pilihan yang terbaik dan  diterima ramai.


Bagaimanapun, apa yang membimbangkan ialah mereka yang melobi sebagai calon Bersatu juga boleh dikata ramai jumlahnya.


Hal ini tentu saja, salah satu sebabnya ialah disebabkan Bersatu sudah menjadi kerajaan bersama PH ketika ini.


Jika dulu ada yang sedia memberi laluan asal saja calon yang dipilih itu mampu mencipta kemenangan, kini berebut-rebut pula mereka yang mahu ke depan menonjolkan diri sendiri dan mengenepikan orang lain.


Difahamkan, sekurang-kurangnya ada enam individu daripada Bersatu sedang melobi untuk menjadi calon PH pada waktu ini.


Ada yang melobi melalui Presiden, Timbalan Presiden, tidak terkecuali ada yang turut meminta pertolongan daripada pemimpin-pemimpin atasan yang berjawatan menteri atau orang tertentu yang rapat dengan Tun Mahathir dan Muhyiddin.


Walaupun nama calon hanya akan diumumkan pada 14 Februari nanti, tetapi dengan semakin ramai yang melobi ini, Bersatu ini sangat terdedah kepada kemungkinan tersalah pilih calon, sebaliknya tidak mustahil yang terpilih nanti hanya kerana kuat serta rajinnya melobi semata-mata.


Selain itu, hal ini juga mendedahkan kepada kebarangkalian berlakunya sabotaj dalaman daripada lima kumpulan atau penyokong calon yang tak terpilih itu.


Bersama semakin kuat seruan agar PH tidak dimenangkan di Semenyih ini dengan tujuan menuntut kerajaan agar segera menunaikan janji-janjinya, menyedarkan para pemimpinnya daripada mimpi keseronokan memegang jawatan, mengurangkan kesombongan, sambil menambah kemesraan terhadap rakyat, laluan mengekalkan kemenangan ternampak masih berliku buat Bersatu.


Yang lebih sukar, termasuk daripada penyokong PH sendiri, BN juga sedang dibantu oleh mood dan doa rakyat di seluruh negara yang secara majoritinya lebih mahukan PH  dikalahkan berbanding dihadiahkan kemenangan. (ShahbudinHusin 10/02/2019)

123 comments:

  1. PRK dekat Semenyih, udah tidak berapa hari
    Ramai yg menjangka PH akan menggigit jari
    Aku iring doa kpd BN, tiada komen mau beri
    Maklum lah pengantin baru, sibuk dgn isteri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRK dekat Semenyih dah tak berapa hari
      Ramai yg dah jangka PH akan gigit jari
      Walau tuan baru je bergelar raja sehari
      Sekali-sekala jemputlah datang ke mari

      Delete
    2. 1241 jaga2 jangan ko tergigit gigi
      Kot bini ko jongang
      bila ko cium, terus ke gusi
      Kalo di gigit nya, PRK Sememnyih ko tak dapat pergi

      Delete
    3. PRK Semenyih pasti jadi kayu pengukur siapa pilihan pengundi2 Melayu bilamana PH akan meletakkan calon berbangsa Melayu Islam, tidak seperti kesilapan di Cameron Highland.

      Btw, oleh sebab keceluparan kamu semalam sebut2 nama aku macam konon kau terrer sangat, Boleh tak aku jumpa "kau & Dr. Mas Datang Bulan itu"...??

      Entah2 Phd "Mas Datang Bulan" itu & ijazah kau pun dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    4. Nak tanya lah..jawab dengan jujur yeer. Wak suman pernah ke jadi pesakit kat mentol sepital tu...macam ada pengalaman aje?????

      Delete
    5. ...kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam....???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    6. Ultraman insaf2 sblm dan selepas pru 14 kaulah antara org yg mnjadi macai ph, lihatlah degn kepala lutut kau kburukn ph melebihi keburukan bn

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Wahai bedol yg muncul @ 21:17....

      Puak2 sewel yg diri sendiri tak sampai ke menara gading tapi cakap berdegar-berdegar menuding orang lain mengambil kesempatan bila sdra Budin bawa topik yg longgar & hambar.

      Kejora @ TongGeng pulak tak abis2 memyamar, tau2 muncul entah dari belukar mana nama "Joo". Ada ati konon nak nasihat orang, cerminlah diri sendiri dulu. Selama ini doa, jampi, serapah, seranah, telahan korang pernah ker termakbul....??

      Jika benar2 kau nak sekolahkan aku, apa kata kita berjumpa dalam tempoh 7 hari dari tarikh hari ini, okay......??

      Delete
    9. Naper Wak cabar orng, nak tunggu 7 hari
      Apa Wak kini sakit tak mampu utk berdiri
      Ingat lagi kah Wak, thn lps 1 hb Ferbruari
      Ku cabar di Dtrn Merdeka, Wak cabut lari

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  2. Alaaa..Apa yang nak diherankan..bukan ke budaya macam ni memang menjadi pegangan dalam parti tu. Semuanya dah nampak...dengan menjadi YB adalah lubuk emas untuk mereka mengayakan diri sendiri serta kroni2 mereka????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tentu lah PRK Semenyih ni dianggap mereka sebagai peluang untuk pemipin2 tertinggi parti menguatkan kedudukan mereka dengan mempromosikan calon pilihan mereka untuk menjadi calon kat situ.

      Rakyat, khususnya ahli2 Bersatu tau..memang ujud pergeseran dan poer play kat dalam parti tu, khususnya di peringkat kepimpinan tertinggi. Perasan curiga mencurigai antara satu sama lain memang disahkan berlaku .

      Tengok aje lah dalam kes pendedahan ijazah palsu Marzuki tu...ia bukannya dilakukan oleh pembangkang tapi oleh orang2 dalam, khususnya budak2 Mokrez kerana mereka nampak Narzuki ni dah seperti kacang lupakan kulit bila jadi timbalan menteri luar tu.

      Tak mustahil...cah keting, jatuh menjatuhkan serta sabotaj akan berlaku jika calon mereka tak terpilih..pada mereka jika calon aku tak terpilih, orang lain jugak tak akan merasa gelaran YB tu!!!

      Delete
    2. menjadi YB bukan lah lubuk emas
      menjadi PM lubuk RM2.6 biliun
      Tak caya tanya lah Najib Al Jibo
      Habis duit 1MDB dia lebor

      Delete
    3. TongGeng.,.TongGeng..

      PRK Semenyih pasti jadi kayu pengukur siapa pilihan pengundi2 Melayu bilamana PH akan meletakkan calon berbangsa Melayu Islam, tidak seperti kesilapan di Cameron Highland.

      Btw, kau Hang Kebon bercangkol tapi tak berkonntol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    4. Nak tanya lah..jawab dengan jujur yeer. Wak suman pernah ke jadi pesakit kat mentol sepital tu...macam ada pengalaman aje?????

      Delete
    5. Bagus kau bertanya dan aku pula jawab dgn sejujurnya...tidak pernah sakit mental masih waras & cerdas.

      Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
  3. Tak mustahil nanti...kekalahan calon Bersatu kat situ bukan hanya kerana hebatnya kempen dari BN, tetapi juga disokong oleh sabotaj dari dalam parti sendiri!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kemungkinan besar sabotaj dari dalam paerti sendiri is Umno.

      KJ dah terang2 kata, "Najib bukan Bossku"

      Delete
  4. Dah tentu lah...pemimpin2 parti yang calonnya tak terpilih kat situ, takkan berpeluk tubuh dan berdiam diri aje.

    Banyak cara yang bakal digunakan mereka untuk melempiaskan kekecewaan tersebut, antaranya...tidak memberi kerjasama yang tuntas untuk memenangkan calon, berkempen ala kadar umpama melepaskan batuk di tangga dan lebih teruk lagi...melakukan political asasination terhadap calon tersebut dengan mendedahkan keburukannya kepada para pengundi.

    Malah...bakal berlaku pergeseran tahap kronik dalam kalangan kepimpinan tertinggi parti yang calonnya tak terpilih tu..ada kemungkinan jugak kan???

    ReplyDelete
    Replies
    1. political asassination dah berlaku dalam Umno.

      Najib Al Jibo dah hilang jawatan Presiden Umno.

      Wak Jahid didesak letak jawatan, hanya setuju lepaskan tugas2 buat sementara.

      Dia kata sehingga Tok Mat kata dah tak larat menyandang tugas2 itu. Tapi Wak Jahit nakkan tugas2 itu semula walu pun Tok Mat tak kata apa.

      Maka ber asassination lah depa.

      Delete
    2. TongGeng.,.TongGeng..

      PRK Semenyih pasti jadi kayu pengukur siapa pilihan pengundi2 Melayu bilamana PH akan meletakkan calon berbangsa Melayu Islam, tidak seperti kesilapan di Cameron Highland.
      PAS & UMNO hanya mampu berdakyah dgn propaganda kolot & sempit - guna agama & perkauman.

      Baru 10 bulan perintah, PH & Tun M telah dapat meraih keyakinan rakyat tempatan & masyarakat antarabangsa. Of course, kelemahan2 dalam PH harus diperbetulkan jika ianya terbukti. Usaha2 untuk memurtabatkan semula Malaysia perlu berjalan terus.

      Btw, kau Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete

    3. Political assassination banyak bentuk dan banyak cara -

      1. Najib dah hilang jawatan Presiden Umno pun KJ kata "Najib Bukan Bossku". Pogi lempen di CH pun tapi Tok May katab tak di undang.

      2. Wak Jahit di suruh letak jawatan Presiden, keras kepala, nak "bercuti" aje, sekarang nak balik tugas2 dia tapi Tok Mat penyandang nya diam ajer

      3. Bekas Menteri Amaran Mudin, Naib Presiden Umno, di tuduh macam2 bila menjumpai Tun Mahathir berjam jam, curiga ler yang lain terhadap dia

      4. Tok Mat dan 1-2 lain pigi jumpa Tun Mahathir, kepas itu tak kata apa, lama2 Tun kata depa nak tinggalkan Umno, mengkaji jika boleh diterima jika mohon masuk Bersatu

      5. Geng Najib yang selalu menjilat Najib tak dapat menjilat lagi bila Najib masuk penjara, maka kena political assassination lah dia.

      Delete
  5. Perlu diingat..DAPigs sedar bahawa Tun Madey sebenaranya lebih suka calon DAPigs tewas di PRK CH tempoh hari. Ini adalah untuk mengurangkan cengkaman DAPigs dalam parlimen dan juga dalam PH.

    Dah tentu lah, DAPigs merasakan PRK Semenyih ni adalah platform terbaik mereka membalas dendam dan menghantar signal yang cukup2 jelas kepada Tun dan Bersatu bahawa DAPigs ni masih menjadi big brother dalam PH...don't ever mess with them.

    Pengundi2 cina yang taksub dengan DAPigs takkan memberi undi kepada calon Bersatu jika arahan dikeluarkan untuk berbuat demikian oleh Tokong Kit Sial.

    Nak mengharapkan undi melayu pun perit jugak..apa tah lagi kajian dari Invoke dan Ilham centre baru2 ni mendedahkan tahap kepuasan hati orang melayu terhadap Tun dan PH sudah merudum dengan teruknya. Ini bakal mempengaruhi pola undi melayu kat situ..dan tak mustahil tragedi PRK CH bakal berulang di Semenyih nanti!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka bermula lah GENG NAJIB mengarut, menuduh tanpa bukti, fakta dan punca maklumat yang sahih.

      Menyalak spt Anjing Gila.

      Delete
    2. TongGeng.,.TongGeng..

      PRK Semenyih pasti jadi kayu pengukur siapa pilihan pengundi2 Melayu bilamana PH akan meletakkan calon berbangsa Melayu Islam, tidak seperti kesilapan di Cameron Highland.
      PAS & UMNO hanya mampu berdakyah dgn propaganda kolot & sempit - guna agama & perkauman.

      Baru 10 bulan perintah, PH & Tun M telah dapat meraih keyakinan rakyat tempatan & masyarakat antarabangsa. Of course, kelemahan2 dalam PH harus diperbetulkan jika ianya terbukti. Usaha2 untuk memurtabatkan semula Malaysia perlu berjalan terus.

      Btw, kau Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    3. Nak tanya lah..jawab dengan jujur yeer. Wak suman pernah ke jadi pesakit kat mentol sepital tu...macam ada pengalaman aje?????

      Delete
    4. Bagus kau bertanya dan aku pula jawab dgn sejujurnya...tidak pernah sakit mental masih waras & cerdas.

      Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
  6. Segala sampah sarap dari UMNO keluar masuk Bersatu. Syukur UMNO lebih baik kini. Biarkan sampah ini bersama Bersatu yg pemimpinnya pun sampah. Ayuh benamkan Bersatu, Tun dan PH di Semenyih. Malu apa Bossku!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sesangat Mr J. Aku banyak kali dah dengar Bersatu ni digelar sebagai Darul Sampah...tempat longgokan orang2 yang tak dikehendaki oleh UMNO ataupun parti2 lain beb !!!!

      Delete
    2. Mr J juga dah terkenal menuduh gomen dan pemimpin PH, menuntut (claiming) macam2 tanpa bukti, fakta, data dan punca2 maklumat yang sahih.

      Maka dia telah diberi gelaran Mr J ubo dan dituduh Anjing Gila in return.

      Delete
  7. Ada juga pendapat serta pandangan yang mengatakan satu lagi faktor penentu kemenangan calon Bersatu di Semenyih ialah sokongan dari PKR, khususnya DS Anwar.

    Isunya pulak...Semenyih ni adalah kubu kuat kartel Azmin. Walaupun DSAI dah menyatakan secara terbuka sokongannya terhadap calon dari Bersatu untuk bertanding di situ..dah tentu lah dia nampak ini adalah peluangnya yang paling baik untuk mengurangkan dan melemahkan pengaruh Azmin dalam PKR , khususnya jika calon Bersatu tewas nanti.

    kita pun tau..Tun Madey telah menugaskan kepada Azmin, proksinya tu dan bakal PM ke 8...untuk memastikan kemenangan calon Bersatu , khususnya dalam meraih sokongan penuh dari ahli2 PKR di situ untuk berkempen habis2an dan memenangkan Bersatu

    DSAI nampak..jika Azmin berjaya dalam misinya untuk memenangkan Bersatu, dah tentulah ia akan melonjakkan imej dan menaikkan sokongan serta pengaruh Azmin dalam PKR dan ini adalah satu petanda yang cukup2 berbahaya kepada DSAI sebagai presiden parti.

    Sudah menjadi rahsia terbuka bahawa perseteruan antara DSAI dan Azmin ni dah hampir sampai ke klimaksnya, bila berlegar2 cakap2 yang mengatakan Azmin bakal dilantik sebagai TPM, menggantikan WAWI dalam masa terdekat. Jika ini menjadi kenyataan, konpom lah kedudukan DSAI sebagai bakal PM akan terjejas dengan teruk..mana mungkin PM dan TPM datangnya dari parti yang sama!!!

    Adakah ini satu signal yang jelas lagi terang dari Tun bahawa dia tak merestui DSAI sebagai bakal PM ke 8????

    Isunya...boleh ke DSAI menerima hakikat tersebut dengan berlapang dada dan hati yang terbuka?? Jadi..cara yang paling afdal untuk dilakukannya ialah dengan memastikan calon Bersatu di situ kalah..by hook or by crook.

    Jika ini dapat direalisasikan..dengan kerjasama erat dan bantuan penuh dari DAPigs, yang kita semua tau memang nakkan DSAI jadi PM...maka pastinya DSAI boleh melakukan kill two birds with a stone..iaitu mematikan sokongan dan pengaruh politik Azmin dalam kalangan ahli2 PKR serta mengcheckmate langkah Tun Madey buat selama2nya !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klimaks yang di tunggu tunggu ia lah sama ada King of Troll di undang menyertai kepen PRK Semenyih. Tok Mat kata, di CH, tidak.

      Maka akn terkontang kanting lah Najib Al Jibo keerorangan naik basikal pulak kali ini, dengan perkataan "Malu Nya Bossku", nak meraih simpati untuk nya di bicara nya tak lama lagi.

      Jugak klimaks nak lihat KJ keluar dengan sepandok "NAJIB BUKAN BOSSKU" di Semenyih.

      Delete
  8. OK kengkawan..mohon ampun banyak2 kerana terkucil sikit dari tajuk posting hari ni. Aku rasa memang WAJIB disharekan info ni untuk memberi perbandingan antara menteri kita dengan negara luar, khususnya dari Asean tu. Lepas tu..korang buat lah kesimpulan sendiri beb!!!

    1. General Prawit Wongsuwan
    Thailand Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Saint Gabriel’s College.
    – Armed Forces Academies Preparatory School.
    – Chulachomklao Royal Military Academy.
    – 36 years of military service rising up to rank of General.

    2. Dr Ng Eng Hen
    Singapore Minister of Defence.

    Qualifications:
    – National Junior College.
    – National University of Singapore.
    – University of Texas.

    3. General Ryamizard Ryacudu
    Indonesia Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Indonesian Military Academy.
    – 31 years of military service rising up to rank of General.

    4. Maj. Gen. Delfin Negrillo Lorenzana
    Secretary of National Defense, Philippines.

    Qualifications:
    – Philippine Military Academy.
    – MBA, Ateneo de Manila University.
    – Australian National University.

    5. General Ngô Xuân Lịch
    Vietnam Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Military Academy of Vietnam.
    – 44 years of military service rising up to rank of General.

    6. Haji Mohamad Sabu
    Malaysia Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Kicked out of Mara Institute of Technology.
    – Good at cooking.
    – Able to crack jokes.

    Conclusion - Mampus orang Asia gelak kat Malaysia...apa pendapat korang semua haaah????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendapat aku: GENG NAJIB yang dikatakan selalu menjilat Najib itu sudah menjadi ANJING GILA.

      Tak sedarkan President Donald Trump pun di katakan takda ijazah, malah dituduh tak lulus sekolah biasa pun, sebab ejaan nya di tweet nya selalu salah.

      Ini dilaporkan di CNN 1-2 kali tak lama dulu.

      Terima kasih panggil aku menggelar kamu ANJING GILA

      Delete
    2. GN, kabinet Malaysia kali ni yg paling tak berwibawa sekali. Doa Allah selamatkan kita dari bencana kabinet sedemikian. Yg Melayu layu dan tidur. Mat Sabu ni terkenal dengan aktiviti **** nya. Agaknya lepas dapat kuasa bertambah lagi akitiviti ini. Mujahid sibuk promosi Islam liberal versinya. Mazlee dengan lawatan luar negaranya. Azmin sebagai Menteri Ekonomi hanya bijak berpolitik - ekonomi makin suram. Akhirnya Menteri DAP juga yg sibuk mengerakkan agenda Cina dan Kristian. Akhirnya Melayu jahil seperti Tanpa Nama, PS, Dad, Macy, JD yg terus sokong PH kerana memuja idola mereka. Agaknya kalau Tun mati mereka akan dirikan keramat dikuburnya untuk dijadikan tempat sembah dan meminta kurnia. Bila Allah suruh kita sembahnya sahaja dan mengikuti jalannya - kita pula ikut jalan mereka yg fasiq dan bawa bencana dunia akhirat.

      Delete
    3. "Maka dia telah diberi gelaran Mr J ubo dan dituduh Anjing Gila in return."

      Tiada bantahan di komen di atas nun.

      Makna nya dia terima lah nasib nya - that's his lot in life.

      Delete

    4. "Donald Trump's claim of having an MBA from The Wharton School of Business is bogus. His grades from Fordham were insufficient to grant acceptance into Wharton.

      And likely would ordinarily precluded acceptance into University of Pennsylvania without a healthy financial donation to U Penn by Fred Trump."

      Delete
    5. TongGeng.,.TongGeng..

      PRK Semenyih pasti jadi kayu pengukur siapa pilihan pengundi2 Melayu bilamana PH akan meletakkan calon berbangsa Melayu Islam, tidak seperti kesilapan di Cameron Highland.
      PAS & UMNO hanya mampu berdakyah dgn propaganda kolot & sempit - guna agama & perkauman.

      Baru 10 bulan perintah, PH & Tun M telah dapat meraih keyakinan rakyat tempatan & masyarakat antarabangsa. Of course, kelemahan2 dalam PH harus diperbetulkan jika ianya terbukti. Usaha2 untuk memurtabatkan semula Malaysia perlu berjalan terus.

      Btw, kau Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    6. Nak tanya lah..jawab dengan jujur yeer. Wak suman pernah ke jadi pesakit kat mentol sepital tu...macam ada pengalaman aje?????

      Delete
    7. Bagus kau bertanya dan aku pula jawab dgn sejujurnya...tidak pernah sakit mental masih waras & cerdas.

      Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
  9. Paling kurang pun pastikan calon BERSATU ada sijil...xkisah sijil automotif giatmara ke sijil Adobe Photoshop ke!!!yang penting jangan menipu!!! Baru bersatu boleh menang!!!

    Hidup BERSATU!!!

    Hidup Mahathir!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal jangan menipu ni memang berat sikit lah...iyelah...sikap tu kan dah sebati dan menjadi darah daging depa semua, bukan senang2 nak dibuang beb !!!!

      Delete
    2. Betul kata GENG NAJIB "Pasal jangan menipu ni memang berat sikit".

      Ini berdasarkan pengalaman nya melihat Najib Al Jibo membohong, menipu, mencuri RM2.6 biliun wang rakyat di 1MDB.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Kejora aka parang terbang terhuyung-hayang ke longkang, tak abis2 dgn auta temberang.....

      Semalam kau sebut2 nama aku macam konon kau terrer sangat,
      Boleh tak aku jumpa "kau & Dr. Mas Datang Bulan kau itu"...??

      Entah2 Phd "Mas Datang Bulan" kau itu & ijazah kau pun dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri

      Delete
  10. Moga PH kalah di Semenyih.....dan PRU akan datang. Amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnn 10000 x.....InsyaAllah semoga doa seluruh rakyat Msia yang dizalimi dimakbulkanNya!!!!!!

      Delete
    2. Bodoh lah Kalau nak PH kalah hanya dok Relax dan doa.

      Doa rakyat Malaysia dah di makbulkan bila Najib dan Umno Bn terguling di Pru14. Sebab menzalimi dengan mencuri RM2.6 biliun wang rakyat.

      Delete
    3. Mr J ubo Anjing Gila mengaminkan, tak afdal.

      Sebab dia selalu membohong, memfitnah, menuduh liar.

      Delete
    4. PRK Semenyih pasti jadi kayu pengukur siapa pilihan pengundi2 Melayu bilamana PH akan meletakkan calon berbangsa Melayu Islam, tidak seperti kesilapan di Cameron Highland.
      PAS & UMNO hanya mampu berdakyah dgn propaganda kolot & sempit - guna agama & perkauman.

      Baru 10 bulan perintah, PH & Tun M telah dapat meraih keyakinan rakyat tempatan & masyarakat antarabangsa. Of course, kelemahan2 dalam PH harus diperbetulkan jika ianya terbukti. Usaha2 untuk memurtabatkan semula Malaysia perlu berjalan terus.

      Btw, kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    5. Nak tanya lah..jawab dengan jujur yeer. Wak suman pernah ke jadi pesakit kat mentol sepital tu...macam ada pengalaman aje?????

      Delete
    6. Marah betul GENG NAJIB bila dituduh dia pesakit mental.

      Bertalu talu dia coba mengata penuduh nya pulak.

      Mesti guilt complex yang amat sangat tuh.

      Jaga2, GENG NAJIB mental tu kita tak tahu had toleransi nya.

      Sediakan nombor ambulan kalu2 dia meletup, perlu di straight-jacketed and rushed to the spital.

      Delete
    7. Tanpa Nama...

      Perasan tak, TongGeng bergiliran dgn justice league longgok sampah2 di laman ini, tak hal kedua-duanya jenis tak berkontol yg orang yg sama.

      He he he

      Delete
    8. justice league = GENG NAJIB, orang yang sama.

      Dia ada MULTIPLE PERSONALIIY COMPLEX. Satu penyakit otak. Dia tak cayakan diri nya sendiri. Mesti nak coba tunjukkan dia ada personalities lain.

      Coba, tapi tak berjaya. Sebab sama otak nya, sama pemikiran nya, sama busuk pendirian nya, selalu menjilat Najib, boleh di kenal berbatu jauh nya.

      Delete
  11. Nak tak nak..suka tak suka..kita kena angkat topi jugak kepada Mak Lampir dan Mat Syabu ni beb!!!!

    Ternyata dia bukan seperti Menteri Luar dari Bersatu yang masih mengelak dan menggunakan jurus tai-chi dari mengaku mempunyai ijazah palsu, Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan Dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin dan Menteri Pertahanan mengeluarkan kenyataan bahawa mereka tidak memiliki sebarang Ijazah.

    Ianya rentetan beberapa pengguna Twitter mempersoalkan sijil yang dimiliki Menteri Kewangan, Lim Guan Eng serta Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraidah Kamaruddin.

    Sambil berkongsi biodata milik Zuraidah melalui infografik BERNAMA, pengguna Twitter yang menggunakan nama Don Juan deRyezal mempersoalkan bagaimana nama Naib Presiden PKR itu tiada dalam carian di universiti seperti dipaparkan dalam ruangan biodatanya.

    Ada kemungkinan berlaku salah faham atau tersalah cetak sewaktu BERNAMA menerbitkan info grafik berkenaan, sejurus selepas perlantikan Menteri Kabinet.

    Isunya bukan Menteri ada Ijazah atau tidak. Isunya adalah kredibiliti dan kejujuran Menteri berkenaan dengan tidak menipu memiliki Ijazah. Itu sahaja.

    Walau bagaimanapun, BERNAMA perlu tampil menjelaskan dari mana mereka memperolehi info dalam infografik mereka tempoh hari kerana ini melibatkan intergriti mereka.

    Fuhhh...Kerana takut hilang jawatan, cepat-cepat kedua2 menteri ni mengaku.. kah kah kah.

    Mat Sabu tak payah le mengaku sebab rakyat dah tau kau tak ada ijazah pun...belajar pun tak abis, kena kick out dari ITM waktu tu!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau senduri ada ijazah kerrrr....???
      Kenapa tak pasal2 terkinja-kinja macam berok terkena belacan, haaa....?? Masih phobia takut ker nak jumpa aku.....??

      Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??
      Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...??? Bukanjah elok kita berjumpa sama-sama cek mengecek antara kita siapa yg berkredibil & berkekayakan akademik, tak gitu......???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri

      Delete
  12. Wak Suman....Baru2 ni...Blog Ameno World pula mendedahkan bahawa Tok Man@Man Singer@Man Datsun, MB Johor yang merupakan rakan kamceng Wak Suman pun dikatakan memiliki sijil akademik palsu.

    Halaman FB ops Johor mengatakan ijazah perakaunan yang dimiliki oleh Tok Man diragukan kerana program ijazah perakaunan di UPM baru diperkenalkan dalam tahun 1985.

    Waktu tu juga, diploma perakauanan UPM takde lagi dan belum dioffer..yang ada adalah diploma pengurusan perniagaan. Di UPM pula, degree dikenali sebagai bacelor.

    Malah ikut netizen...memetik sumber rapat dengan Tok Man mengatakan dia belajar setakat STPM aje.

    Jadi..kita dengan rendah hati memohon agar rakan baik Tok Man, iaitu Wak Suman agar dapat memberi penjelasan lebih lanjut tentang isu kelayakan akademiknya tu...semoga dapat memadamkan segala cakap2 yang mempertikaikan kelayakan akademiknya tu...boleh kan Wak Suman ooooiiii????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya..,setahu aku dia tidak berkelayakan akademik menara gading, tapi pergaulan sosialnya amat mantop disenangi semua orang ketika jadi salesman dan ADUN Pulai.

      So....kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam....???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    2. Fuhhh..Amat malang sekali lah bila Wak suman kata... Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....??.

      Macam tak caya pulak ia keluar dari mulut Wak yang busuk tu. Takkan lah Wak tak sedar bahawa isu di sini bukan hanya setakat ijazah palsu aje, tapi yang lebih utama ialah kejujuran dan integriti Man Datsun tu, MB Perak dan juga timbalan menteri luar dari Bersatu tu.

      Ini melibatkan maruah kabinet dan Tun Madey jugak, yang dilihat seolah2 membuat pelantikan dengan tergesa2 dan secara semberono tanpa melakukan background check yang teliti akan pemimpin2 dari partinya sendiri...main percaya aje bulat2 tentang credentials mereka.

      Tidak kah ini akan menghakis sisa2 kepercayaan dari parti2 komponen PH, yang kini sedang mengelakkan mereka sebagai badut2 yang enggan mengakui kepalsuan ijazah mereka tu.

      Bukan saja ia menjadi lawak spontan dalam kalangan rakan2 parti, tapi jugak kepada rakyat jelata.

      Rasanya rakyat akan lebih menghormati mereka jika mereka mengakui akan kesilapan tersebut dan tak payah lah nak bersilat gayung untuk menegakkan benang yang basah.

      Rasanya...Wak pun dah terbaca apa komen2 dalam media antarabangsa, cthnya The Edge berkaitan isu ijazah palsu ni. Malu betul kita kepada dunia luar...maruah dan kewibawaan negara telah tercemar dengan teruknya..jangan terperanjat jika menteri2 kita ke keluar negara, mereka kan dipandang serong dan menjadi bahan jenaka di pentas antara bangsa pulak.

      Jangan marah..kalau sindrom ijazah palsu ni bakal menular dengan hebatnya dalam kalangan anak2 muda dan generasi akan datang...hujah mereka mudah aje..kalau timbalan menteri dan MB2 boleh menggunakan ijazah palsu, kenapa pulak mereka tak boleh???

      Kepimpinan melalui teladan macam ni ke yang kita nak terapkan dalam kalangan rakyat di Msia ni haah??? Bukan satu dosa besar jika tiada kelayakan akademik yang bersesuaian...tapi yang berdosa ialah bila tidak berlaku jujur dan berterus terang kepada rakyat berkaitan dengan isu tersebut..ada faham ka Wak Suman Ooooiiii????

      Delete
    3. Kenapa tak pasal2 terkinja-kinja macam berok terkena belacan, haaa....??

      Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri

      Delete
  13. Wak Suman...Nak tanya jugak lah..apasal yang mengaku ada ijazah tapi palsu ni semuanya dari parti Bersatu...Timbalan menteri luar, MB Johor dan MB Perak.

    Apa2 hal pun..berkaitan dengan kelayakan akademik Dato Osman@Man Singer@Man Datsun tu..rakan karibnya, Wak Suman boleh membantu untuk memberikan pencerahan yang lebih tuntas.

    Mustahil pulak..sebagai rakan karib, dia tak tau berkaitan dengan perkara ni kan...cepat lah Wak, sila beri pencerahan berkaitan isu tu tanpa tangguh, tak sabar rasanya rakan2 kat blog ni nak mendengarnya !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    2. Fuhhh..Amat malang sekali lah bila Wak suman kata... Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....??.

      Macam tak caya pulak ia keluar dari mulut Wak yang busuk tu. Takkan lah Wak tak sedar bahawa isu di sini bukan hanya setakat ijazah palsu aje, tapi yang lebih utama ialah kejujuran dan integriti Man Datsun tu, MB Perak dan juga timbalan menteri luar dari Bersatu tu.

      Ini melibatkan maruah kabinet dan Tun Madey jugak, yang dilihat seolah2 membuat pelantikan dengan tergesa2 dan secara semberono tanpa melakukan background check yang teliti akan pemimpin2 dari partinya sendiri...main percaya aje bulat2 tentang credentials mereka.

      Tidak kah ini akan menghakis sisa2 kepercayaan dari parti2 komponen PH, yang kini sedang mengelakkan mereka sebagai badut2 yang enggan mengakui kepalsuan ijazah mereka tu.

      Bukan saja ia menjadi lawak spontan dalam kalangan rakan2 parti, tapi jugak kepada rakyat jelata.

      Rasanya rakyat akan lebih menghormati mereka jika mereka mengakui akan kesilapan tersebut dan tak payah lah nak bersilat gayung untuk menegakkan benang yang basah.

      Rasanya...Wak pun dah terbaca apa komen2 dalam media antarabangsa, cthnya The Edge berkaitan isu ijazah palsu ni. Malu betul kita kepada dunia luar...maruah dan kewibawaan negara telah tercemar dengan teruknya..jangan terperanjat jika menteri2 kita ke keluar negara, mereka kan dipandang serong dan menjadi bahan jenaka di pentas antara bangsa pulak.

      Jangan marah..kalau sindrom ijazah palsu ni bakal menular dengan hebatnya dalam kalangan anak2 muda dan generasi akan datang...hujah mereka mudah aje..kalau timbalan menteri dan MB2 boleh menggunakan ijazah palsu, kenapa pulak mereka tak boleh???

      Kepimpinan melalui teladan macam ni ke yang kita nak terapkan dalam kalangan rakyat di Msia ni haah??? Bukan satu dosa besar jika tiada kelayakan akademik yang bersesuaian...tapi yang berdosa ialah bila tidak berlaku jujur dan berterus terang kepada rakyat berkaitan dengan isu tersebut..ada faham ka Wak Suman Ooooiiii????

      Delete
    3. Kenapa tak pasal2 terkinja-kinja macam berok terkena belacan, haaa....??

      Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri

      Delete
  14. Kengkawan yang dikasihi sekelian..kita sering terdengar rungutan dan rasa ketidak puasan hati rakyat, khususnya orang2 melayu terhadap DAPigs yang dikatakan ia adalah parti yang sebenar2nya berkuasa dalam kerajaan dan yang menentukan hala tuju Msia era baru ni..hinggakan Tun Madey yang begitu handal pun tak boleh nak buat apa2 untuk menghalangnya.

    Untuk maksud tu...kita perlu mengenali sejarah parti chauvinis cina ni ...

    Ramai rakyat Malaysia, terutamanya golongan anak muda yang masih belum kenal dengan sebenar2nya akan parti DAP...

    Sebab itu, mereka mudah di perdaya dengan fakta2 palsu yang didendangkan oleh politikus2 dari Pakatan Harapan...
    Harapan besar kita semua ialah... dengan menelanjangkan misi dan visi sebenar parti DAP, yang tidak pernah berubah dari dulu hingga sekarang, akan dapat membantu rakyat Malaysia, khususnya anak2 muda mengenali wajah sebenar DAP...

    Asal Usul Parti DAPigs ni...

    Untuk memahami DAP, sejarah sahajalah menjadi kamusnya...

    DAP adalah parti serpihan Parti Tindakan Rakyat Singapura (People’s Action Party - PAP) yang ditubuhkan pada 1954...

    Pelopor awal PAP, Lee Kuan Yew bertindak sebagai Setiausaha Agung parti itu...

    Sejurus Singapura berpisah daripada Persekutuan Malaysia pada 9 Ogos 1965, pendaftaran PAP di negara ini dibatalkan sebulan kemudian...

    Ahli Parlimen Bangsar ketika itu, Devan Nair, yang di­ tinggalkan oleh PAP, cuba hidupkan PAP yang baru dengan nama Parti Tindakan Rakyat Malaysia...

    Tetapi Pendaftar Pertubuhan menolak penubuhan PAP kerana nama yang sama itu akan mengelirukan orang ramai...

    Oleh itu Devan Nair menggunakan nama baru, Parti Tindakan Demokratik atau DAP...

    Pada 19 Mac 1966, pendaftaran DAP diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan...

    DAP yang baru ditubuhkan itu dipelopori pula oleh Setiausaha Politik Devan Nair, Lim Kit Siang, yang mempunyai pertalian keluarga dengan Lee Kuan Yew yang berasal dari Batu Pahat, Johor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      Tak abis2 kau pungut sampah & selerakkan di sini yer...!! Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    2. Fuhhh..Amat malang sekali lah bila Wak suman kata... Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....??.

      Macam tak caya pulak ia keluar dari mulut Wak yang busuk tu. Takkan lah Wak tak sedar bahawa isu di sini bukan hanya setakat ijazah palsu aje, tapi yang lebih utama ialah kejujuran dan integriti Man Datsun tu, MB Perak dan juga timbalan menteri luar dari Bersatu tu.

      Ini melibatkan maruah kabinet dan Tun Madey jugak, yang dilihat seolah2 membuat pelantikan dengan tergesa2 dan secara semberono tanpa melakukan background check yang teliti akan pemimpin2 dari partinya sendiri...main percaya aje bulat2 tentang credentials mereka.

      Tidak kah ini akan menghakis sisa2 kepercayaan dari parti2 komponen PH, yang kini sedang mengelakkan mereka sebagai badut2 yang enggan mengakui kepalsuan ijazah mereka tu.

      Bukan saja ia menjadi lawak spontan dalam kalangan rakan2 parti, tapi jugak kepada rakyat jelata.

      Rasanya rakyat akan lebih menghormati mereka jika mereka mengakui akan kesilapan tersebut dan tak payah lah nak bersilat gayung untuk menegakkan benang yang basah.

      Rasanya...Wak pun dah terbaca apa komen2 dalam media antarabangsa, cthnya The Edge berkaitan isu ijazah palsu ni. Malu betul kita kepada dunia luar...maruah dan kewibawaan negara telah tercemar dengan teruknya..jangan terperanjat jika menteri2 kita ke keluar negara, mereka kan dipandang serong dan menjadi bahan jenaka di pentas antara bangsa pulak.

      Jangan marah..kalau sindrom ijazah palsu ni bakal menular dengan hebatnya dalam kalangan anak2 muda dan generasi akan datang...hujah mereka mudah aje..kalau timbalan menteri dan MB2 boleh menggunakan ijazah palsu, kenapa pulak mereka tak boleh???

      Kepimpinan melalui teladan macam ni ke yang kita nak terapkan dalam kalangan rakyat di Msia ni haah??? Bukan satu dosa besar jika tiada kelayakan akademik yang bersesuaian...tapi yang berdosa ialah bila tidak berlaku jujur dan berterus terang kepada rakyat berkaitan dengan isu tersebut..ada faham ka Wak Suman Ooooiiii????

      Delete
    3. Kenapa tak pasal2 terkinja-kinja macam berok terkena belacan, haaa....??

      Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri

      Delete
  15. Semua orang tahu...termasuk lah kanak2 Tadika sedia maklum parti PAP Singapura mempunyai hubungan yang cukup akrab dengan negara Israel...

    DAP di Malaysia juga mempunyai misi untuk membawa masuk pengaruh Israel ke dalam Malaysia...

    Seperti yang dijelaskan oleh bekas anggota kanan DAP, Mohamed Razali, hubungan antara DAP dan Israel sangat akrab sehinggakan pihak ISRAEL MEMBERIKAN USD300 JUTA KEPADA DAP untuk membantu DAP menghadapi PRU 13...

    Sebagai imbuhannya, DAP berjanji akan memberikan Port Dickson markas tentera Israel yang baru!!!

    Apakah ini satu fitnah?

    Pernah tak kita terfikir, siapakah sebenarnya yang mahu Anwar Ibrahim mendapat pengampunan dan seterusnya bebas dari penjara supaya dapat aktif di dalam politik tanpa sekatan?

    Apakah ini semua kemahuan Dr. Mahathir?

    Kita yakin dan percaya, pasti ramai yang tahu, bahawa pengampunan dan pembebasan Anwar Ibrahim bukanlah kemahuan Dr. Mahathir kerana sejak dari dulu, hinggalah sekarang, Dr. Mahathir tidak pernah menafikan Anwar Ibrahim seorang peliwat!!!

    Maka sudah pastilah, ini kehendak DAP!!!

    Sebab apa?

    Kerana DAP amat2 mengenali kerakusan dan kegopohan Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia...

    Untuk menjadi Perdana Menteri, Anwar Ibrahim mestilah menjadi ahli parlimen dan sudah pastilah Anwar Ibrahim yang dah banyak termakan budi DAP akan bersetuju bila DAP cadangkan supaya Anwar Ibrahim bertanding di Parlimen Port Dickson

    Mengapa Port Dickson?

    Kerana janji Lim Guan Eng kepada Israel, Port Dickson akan dijadikan markas tentera Israel yang baru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      Tak abis2 kau pungut sampah & selerakkan di sini yer...!! Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    2. Fuhhh..Amat malang sekali lah bila Wak suman kata... Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....??.

      Macam tak caya pulak ia keluar dari mulut Wak yang busuk tu. Takkan lah Wak tak sedar bahawa isu di sini bukan hanya setakat ijazah palsu aje, tapi yang lebih utama ialah kejujuran dan integriti Man Datsun tu, MB Perak dan juga timbalan menteri luar dari Bersatu tu.

      Ini melibatkan maruah kabinet dan Tun Madey jugak, yang dilihat seolah2 membuat pelantikan dengan tergesa2 dan secara semberono tanpa melakukan background check yang teliti akan pemimpin2 dari partinya sendiri...main percaya aje bulat2 tentang credentials mereka.

      Tidak kah ini akan menghakis sisa2 kepercayaan dari parti2 komponen PH, yang kini sedang mengelakkan mereka sebagai badut2 yang enggan mengakui kepalsuan ijazah mereka tu.

      Bukan saja ia menjadi lawak spontan dalam kalangan rakan2 parti, tapi jugak kepada rakyat jelata.

      Rasanya rakyat akan lebih menghormati mereka jika mereka mengakui akan kesilapan tersebut dan tak payah lah nak bersilat gayung untuk menegakkan benang yang basah.

      Rasanya...Wak pun dah terbaca apa komen2 dalam media antarabangsa, cthnya The Edge berkaitan isu ijazah palsu ni. Malu betul kita kepada dunia luar...maruah dan kewibawaan negara telah tercemar dengan teruknya..jangan terperanjat jika menteri2 kita ke keluar negara, mereka kan dipandang serong dan menjadi bahan jenaka di pentas antara bangsa pulak.

      Jangan marah..kalau sindrom ijazah palsu ni bakal menular dengan hebatnya dalam kalangan anak2 muda dan generasi akan datang...hujah mereka mudah aje..kalau timbalan menteri dan MB2 boleh menggunakan ijazah palsu, kenapa pulak mereka tak boleh???

      Kepimpinan melalui teladan macam ni ke yang kita nak terapkan dalam kalangan rakyat di Msia ni haah??? Bukan satu dosa besar jika tiada kelayakan akademik yang bersesuaian...tapi yang berdosa ialah bila tidak berlaku jujur dan berterus terang kepada rakyat berkaitan dengan isu tersebut..ada faham ka Wak Suman Ooooiiii????

      Delete
    3. Kenapa tak pasal2 terkinja-kinja macam berok terkena belacan, haaa....??

      Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri

      Delete
  16. Persoalannya....Apakah Anwar tidak akan membantah?

    Dari kedua2 video klip yang telah tular di media sosial sebelum PRK PD lepas, jelas membuktikan, bila Anwar Ibrahim menjadi Ahli Parlimen Port Dickson, maka matlamat untuk menjadikan Port Dickson sebagai markas baru bagi tentera Israel akan menjadi lebih mudah...

    Dan semestinya untuk mengabui mata rakyat, projek ini nanti akan di bangunkan atas nama projek pembangunan untuk negara dan rakyat dan serta diisytiharkan sebagai kejayaan kerajaan Pakatan Harapan menarik pelabur asing ke Malaysia...

    Misi Menjadikan Malaysia Sebagai Negara Kristian

    Salah satu dari misi besar DAP ialah menjadikan Malaysia sebagai negara Kristian...

    Viedo yang pernah tular sebelum PRU 14 yang lepas, rupanya masih lagi tidak mampu menyedarkan bahaya yang sedang menunggu umat Islam di Malaysia sekiranya DAP mendapat kuasa...

    Apakah video ini hanya satu fitnah?

    Mari kita perhatikan apa yang sedang berlaku sekarang dan bagaimana halusnya perancangan mereka...

    Sebelum barisan penuh kabinet diumumkan, DAP terlebih dahulu memastikan, Menteri Hal Ehwal Agama Islam yang berada di bawah Jabatan Perdana Menteri, mestilah seorang yang boleh diperkudakan untuk mencapai matlamat menjadikan Malaysia sebagai negara kristian...dan kita sedia maklum pembentukan Amanah adalah sebagai proksi untuk DAPigs.

    Mujjahid Yusoff adalah calon yang paling sesuai pada pandangan DAP...

    Beberapa hari selepas beliau mengangkat sumpah sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri, beliau mengeluarkan kenyataan yang begitu lunak tetapi sangat merbahaya kepada umat Islam di Malaysia...

    Beliau melarang menggunakan perkataan KAFIR HARBI kerana menurut beliau, ianya sudah tidak lagi sesuai di gunakan...

    Apakah maksud KAFIR HARBI?

    Maksud KAFIR HARBI ialah golongan orang kafir yang memusuhi orang Islam...

    Larangan Mujjahid sebenarnya lebih menjurus untuk mengikis pandangan umat Islam terhadap sikap anti Islam yang ada pada DAP, maka DAP akan lebih mudah dan selesa menjalankan aktiviti2 anti Islam mereka!!!

    Langkah seterusnya ialah, melalui Mujjahid, DAP mula menyerang institusi yang menjaga dan menjalankan kegiatan dakwah di Malaysia, iaitu JAKIM dan IKSIM...

    Selepas berjaya melumpuhkan JAKIM dan IKSIM, juga melalui Mujjahid, DAP menyerang ekonomi umat Islam di Malaysia dengan menjual aset2 berharga Tabung Haji... dan meletakkan Tabung Haji di bawah kawalan DAP!!!

    Kebencian dan kebiadapan DAP semakin jelas bila dalam urusan ibadah umat Islam pun hendak dikawal sepenuhnya oleh mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      Tak abis2 kau pungut sampah & selerakkan di sini yer...!! Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

      Delete
    2. Fuhhh..Amat malang sekali lah bila Wak suman kata... Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....??.

      Macam tak caya pulak ia keluar dari mulut Wak yang busuk tu. Takkan lah Wak tak sedar bahawa isu di sini bukan hanya setakat ijazah palsu aje, tapi yang lebih utama ialah kejujuran dan integriti Man Datsun tu, MB Perak dan juga timbalan menteri luar dari Bersatu tu.

      Ini melibatkan maruah kabinet dan Tun Madey jugak, yang dilihat seolah2 membuat pelantikan dengan tergesa2 dan secara semberono tanpa melakukan background check yang teliti akan pemimpin2 dari partinya sendiri...main percaya aje bulat2 tentang credentials mereka.

      Tidak kah ini akan menghakis sisa2 kepercayaan dari parti2 komponen PH, yang kini sedang mengelakkan mereka sebagai badut2 yang enggan mengakui kepalsuan ijazah mereka tu.

      Bukan saja ia menjadi lawak spontan dalam kalangan rakan2 parti, tapi jugak kepada rakyat jelata.

      Rasanya rakyat akan lebih menghormati mereka jika mereka mengakui akan kesilapan tersebut dan tak payah lah nak bersilat gayung untuk menegakkan benang yang basah.

      Rasanya...Wak pun dah terbaca apa komen2 dalam media antarabangsa, cthnya The Edge berkaitan isu ijazah palsu ni. Malu betul kita kepada dunia luar...maruah dan kewibawaan negara telah tercemar dengan teruknya..jangan terperanjat jika menteri2 kita ke keluar negara, mereka kan dipandang serong dan menjadi bahan jenaka di pentas antara bangsa pulak.

      Jangan marah..kalau sindrom ijazah palsu ni bakal menular dengan hebatnya dalam kalangan anak2 muda dan generasi akan datang...hujah mereka mudah aje..kalau timbalan menteri dan MB2 boleh menggunakan ijazah palsu, kenapa pulak mereka tak boleh???

      Kepimpinan melalui teladan macam ni ke yang kita nak terapkan dalam kalangan rakyat di Msia ni haah??? Bukan satu dosa besar jika tiada kelayakan akademik yang bersesuaian...tapi yang berdosa ialah bila tidak berlaku jujur dan berterus terang kepada rakyat berkaitan dengan isu tersebut..ada faham ka Wak Suman Ooooiiii????

      Delete
    3. Kenapa tak pasal2 terkinja-kinja macam berok terkena belacan, haaa....??

      Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri

      Delete
  17. Maklumat terbaru mengatakan, DAP mencampuri urusan menyediakan teks khutbah Jumaat di Masjid Rahmat Felda Lembah Klau, Raub, Pahang...

    Apa tujuan mereka berbuat demikian?

    Apakah mereka cuba menyelitkan dakyah2 Kristian di dalam khutbah Jumaat, di dalam rumah Allah swt!!!

    Apa yang dipaparkan cuma sebahagian kecil dari usaha2 licik yang telah dijalankan oleh DAP dalam mencapai matlamat mereka...

    Laman blog The Third Force ada membuat pendedahan mengenai perkara yang sama bertajuk Pendedahan Penuh : Tony Pua, Lim Guan Eng Dan Agenda Anti-Islam, Anti Bahasa Melayu, Pro Komunis Dan Pro Zionis DAP.

    Mengapa DAPigs WAJIB DiTolak sepenuhnya ????

    Tujuan parti politik ditubuhkan adalah supaya pemimpin2 yang dipilih oleh rakyat dapat membantu meringankan beban kehidupan rakyat serta memajukan rakyat dan negara...

    Supaya rakyat pelbagai kaum seperti di Malaysia dapat hidup dengan penuh aman dan harmoni, saling hormat menghormati serta saling melengkapi antara satu sama lain...

    Sejarah membuktikan, sebelum wujudnya DAP di bumi Malaysia, 3 kaum utama di Malaysia, Melayu, Cina dan India dapat hidup dengan penuh harmoni...

    Sebab itu kami TIDAK PERNAH MARAH ATAU CURIGA dengan sahabat2 kami yang berbangsa Cina dan India...

    Tetapi kami AMAT MARAH dengan pemimpin2 DAP kerana mereka lah yang membunuh perpaduan dan keharmonian di antara bangsa Melayu, Cina dan India yang begitu subur di era awal kemerdekaan...

    Cuma selepas keujudan DAP yang menanamkan semangat perkauman yang melampau terutamanya kepada rakan2 kita yang berbangsa Cina telah menyebabkan berlakunya ketegangan kaum, di mana akhirnya berlaku tragedi hitam rusuhan kaum di bumi Malaysia...

    Sehingga kini, wajah DAP tidak berubah, politik perkauman sentiasa dimainkan oleh mereka...

    Bagi DAP, kesejahteraan hidup rakyat, bukanlah perkara yang WAJIB diberi keutamaan, tetapi agenda mereka adalah keutamaan dalam perjuangan mereka, biar pun berapa harganya...

    Benar, disebabkan kelicikan DAP memecah belahkan perpaduan bangsa Melayu telah menyebabkan mereka berjaya merampas kuasa pemerintahan dari kami...

    Tapi dari kejatuhan akibat dari kesilapan kami, bangsa Melayu akan bangkit semula dengan menjadi gelombang yang akan diingati oleh bangsa DAP sampai bila2...

    Bumi yang kamu pijak ini adalah bumi milik kami dan negara ini di bina dengan keringat, darah dan airmata nenek moyang kami, KAMI AKAN MEMPERTAHANKANNYA SEHINGGA KE TITISAN DARAH TERAKHIR!!!

    Gelombang kebangkitan bangsa Melayu sudah menunjukkan tanda2 yang jelas dan kami menyeru kepada semua bangsa Melayu supaya bersatu sebelum maruah ugama, negara dan bangsa kita terus dipijak2 oleh DAP...

    Kepada rakan2 bangsa yang lain, janganlah bimbang dengan kebangkitan semula bangsa Melayu, kerana ianya akan memberi kebaikan tidak hanya kepada bangsa Melayu tetapi kepada semua bangsa yang cintakan kedamaian di bumi Malaysia yang tercinta ini!!!!

    ReplyDelete
  18. Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

    Tak abis2 kau pungut sampah & selerakkan di sini yer...!! Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

    ps
    Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuhhh..Amat malang sekali lah bila Wak suman kata... Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....??.

      Macam tak caya pulak ia keluar dari mulut Wak yang busuk tu. Takkan lah Wak tak sedar bahawa isu di sini bukan hanya setakat ijazah palsu aje, tapi yang lebih utama ialah kejujuran dan integriti Man Datsun tu, MB Perak dan juga timbalan menteri luar dari Bersatu tu.

      Ini melibatkan maruah kabinet dan Tun Madey jugak, yang dilihat seolah2 membuat pelantikan dengan tergesa2 dan secara semberono tanpa melakukan background check yang teliti akan pemimpin2 dari partinya sendiri...main percaya aje bulat2 tentang credentials mereka.

      Tidak kah ini akan menghakis sisa2 kepercayaan dari parti2 komponen PH, yang kini sedang mengelakkan mereka sebagai badut2 yang enggan mengakui kepalsuan ijazah mereka tu.

      Bukan saja ia menjadi lawak spontan dalam kalangan rakan2 parti, tapi jugak kepada rakyat jelata.

      Rasanya rakyat akan lebih menghormati mereka jika mereka mengakui akan kesilapan tersebut dan tak payah lah nak bersilat gayung untuk menegakkan benang yang basah.

      Rasanya...Wak pun dah terbaca apa komen2 dalam media antarabangsa, cthnya The Edge berkaitan isu ijazah palsu ni. Malu betul kita kepada dunia luar...maruah dan kewibawaan negara telah tercemar dengan teruknya..jangan terperanjat jika menteri2 kita ke keluar negara, mereka kan dipandang serong dan menjadi bahan jenaka di pentas antara bangsa pulak.

      Jangan marah..kalau sindrom ijazah palsu ni bakal menular dengan hebatnya dalam kalangan anak2 muda dan generasi akan datang...hujah mereka mudah aje..kalau timbalan menteri dan MB2 boleh menggunakan ijazah palsu, kenapa pulak mereka tak boleh???

      Kepimpinan melalui teladan macam ni ke yang kita nak terapkan dalam kalangan rakyat di Msia ni haah??? Bukan satu dosa besar jika tiada kelayakan akademik yang bersesuaian...tapi yang berdosa ialah bila tidak berlaku jujur dan berterus terang kepada rakyat berkaitan dengan isu tersebut..ada faham ka Wak Suman Ooooiiii????

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kenapa tak pasal2 terkinja-kinja macam berok terkena belacan, haaa....?? Takut ker nak jumpa aku.....??

      Bukankah bagus kita berjumpa boleh cek mengecek siapa punya kredibiliti & kelulusan akademik original.

      Kau TongGeng Hang Kebon bercangkol tapi tak berkontol pun entah2 dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....?? Yg kau sibuk pasal orang, apa hal....?? Kau & Kojolla tak nak kerr tengok biodata aku, meh datanglah jumpa aku, amacam, masih takdak telor kerrr...???

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri

      Delete
  19. Tolongla PH, klu nk menang setiap parti wajib sokong padu. Tak hbis2 berbalah, tuding sesama rakan pakatan, boikot itu ini, calon xpopular, dll. Korang ni mangkuk ayun.... TOLONG DENGAR NASIHAT PENGERUSI PH, DENGAR KATA PRESIDEN2 PARTI.... Tunjukkn pd PasUmno, yg kita boleh berpakat utk menang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau dapat Maklumat "Tak hbis2 berbalah, tuding sesama rakan pakatan, boikot itu ini, calon xpopular, dll" itu? Mengapa kau tak beri punca maklumat itu?

      Aku hari2 baca berita. Yang sibuk sekarang ialah pasal ijazah palsu. Tak ada pasal apa yang ko kata.

      Aku fikir itu semua pendapat (personal opinions) kamu saja. Otak dan tujuan kamu jahat, coba memahat memasak merenggangkan parti2 komponen PH.

      Aku ada berita untuk ko berbuat begitu: KEPALA BAPAK KO. KEPALA HOTAK KO PENUH TAHI UDANG. KO BODOH BANGANG memikir pembaca akan percaya ko.

      Delete
    2. Timah tin..Aku terpaksa bersetuju dengan pandangan kau yang rasanya tersangat2 logik dan bernas tu.

      Nampak sangat kau ni sorang yang peka dengan suasana politik semasa dan telah membuat homework yang cukup teliti sebelum mengeluarkan pandangan tu...bukan main hentam keromo dan emosional macam TN tu.

      Kalau tanya budak2 sekolah rendah pun..pasti mereka dapat melihat apa yang kau cakapkan tu sememangnya berlaku sejak sekian lama dalam PH, khususnya Bersatu.

      Cah keting, cantas mencantas, tikam belakang, sabotaj dah jadi prinsip dalam PH dan Bersatu..dan amalan ni berkembang biak bila pemimpin2 parti ada agenda gelap tersendiri untuk meraih jawatan dan kedudukan yang lebih tinggi dalam Bersatu dan juga kerajaan.

      Peduli apa mereka pada rakan2 se parti..yang penting tembolok masing2 dan kroni2 perlu dipenuhkan terlebih dulu.

      Mentelaah pula, pengerusinya yang juga PM ke 7 adalah bapak kepada perlakuan2 keji yang telah disebutkan di atas tu...ke mana lah nak tumpah kuah, kalau tak ke nasi...bapaknya kencing berdiri..dah tentu lah anak2nya dalam parti Bersatu akan kencing berlari..betul tak beb????

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Naper Wak cabar orng, nak tunggu 7 hari
      Apa Wak kini sakit tak mampu utk berdiri
      Ingat lagi kah Wak, thn lps 1 hb Ferbruari
      Ku cabar di Dtrn Merdeka, Wak cabut lari

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh" kepala banak atok kamu.....!!

      Masih berauta aku yg cabut lari pd 1/2/18......??

      Delete
  20. Kalau isu ijazah palsu ni yang berlaku di luar negara seperti US, SEPANYOL, PAKISTAN DAN KOREA SELATAN...menteri2 serta ahli2 politik yang berkaitan akan mengambil tindakan meletakkan jawatan yang dipegang mereka dalam kerajaan secara sukarela.

    Tapi lain pulak caranya di Msia ni. Bukan saja mereka yang berkaitan enggan mengakui kesalahan mereka menipu ijazah malah terus menerus berkuntau dan bertaichi untuk menegakkan benang basah.

    Kesimpulannya...ini semua salah PM ke 7 yang membuat kerja sambil lewa dan langsung tak menyemak dengan teliti orang2 yang nak dilantiknya menjadi timbalan menteri dan MB2 tu. Mentang2 lah mereka tu dari parti Bersatu jadi tak perlu lah mereka dilakukan background check..rasa2nya betul ke SOP macam ni haah????

    Sekarang ...semua mata tertumpu kepada Tun Madey..mereka berteka teki apa kah tindakan yang bakal diambilnya, samaada nak pecat atau terus kekalkan mereka dalam jawatan tersebut!!!! Agak2 korang..brani ke Tun memecat mereka tu keeer???? Apa tah lagi, PRK Semenyih yang calonnya adalah dari Bersatu semakin hampir..takke nyanya kalau pemimpin2 Bersatu ni dipecat dari jawatan tu????

    ReplyDelete
  21. Fuuuuh...Ni ada berita terbaru yang fresh dari ladang beb !!!!

    Sekarang Giliran Menteri Besar Perak Kantoi Tipu Ijazah pulak????

    Kalau kita rajin menggoogle website kerajaan Perak, kita akan tertengok biodata MBnya yang dikatakan berkelulusan ijazah pengajian perniagaan( Buisness studies) dari universiti Edith Cowen, di Perth, Australia.

    Jom kita sama2 layan nasihat dari MB Perak tu berkaitan isu ijazahnya tu...

    Sikap berterus terang dan tidak berbohong kepada rakyat merupakan integriti yang perlu ada dalam kalangan pemimpin Pakatan Harapan (PH), kata Menteri Besar Perak Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu.

    Integriti amat penting bagi pemimpin kerajaan PH dalam melaksanakan kerja dengan ikhlas, kata beliau ketika diminta mengulas mengenai isu integriti di kalangan pemimpin PH yang terpalit dengan sijil akademik yang dikatakan tidak diiktiraf.

    “Saya sendiri pernah dedahkan yang saya melanjutkan pelajaran ke luar negara tetapi tidak berjaya membawa pulang ijazah. Saya tidak pernah berbohong tentang sejarah.

    “Ke mana saya pernah melanjutkan pelajaran dan tidak membawa pulang ijazah dimainkan di media sosial suatu ketika dahulu.

    Habis kalau tak menamatkan pengajian, kenapa pulak dalam website rasmi kerajaan Perak tu terpampang pendidikan beliau adalah ijazah dari universiti Edith Cowan tersebut dalam business studies tu..takke pelik lagi ajaib namanya tu kan ????? Apa tujuan diletakkan pendidikan dengan ijazah tu kalau ternyata dia tak menamatkan pengajiannya...boleh ke dapat ijazah kalau tak habis belajar..rasanya..kalau jenazah, boleh lah kot...setuju tak kengkawan????

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Wahai bedol yg muncul @ 21:17....

      Puak2 sewel yg diri sendiri tak sampai ke menara gading tapi cakap berdegar-berdegar menuding orang lain mengambil kesempatan bila sdra Budin bawa topik yg longgar & hambar.

      Kejora @ TongGeng pulak tak abis2 memyamar, tau2 muncul entah dari belukar mana nama "Joo". Ada ati konon nak nasihat orang, cerminlah diri sendiri dulu. Selama ini doa, jampi, serapah, seranah, telahan & korang pernah ker termakbul....??

      Jika benar2 kau nak sekolahkan aku, apa kata kita berjumpa dalam tempoh 7 hari dari tarikh hari ini, okay......??

      Delete
    3. Naper Wak cabar orng, nak tunggu 7 hari
      Apa Wak kini sakit tak mampu utk berdiri
      Ingat lagi kah Wak, thn lps 1 hb Ferbruari
      Ku cabar di Dtrn Merdeka, Wak cabut lari

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Abis tuu bila, besok ker,,,??

      Aku tak kisah,engkau tuu dari dulu berdolak dalik sebab takut, kan kan kan.......??

      Delete
  22. Pakat berebot nak kadi calon bila dah menang tak kira mlayu yg ponya habih depa nak balon.
    Jadi kawag dan jadi jebon haramjadah ponya mangkok hayon
    Dgn mlayu poak ni sanggop jadi malaon .mlayu tipu mlayu.

    Mlayu lawan mlayu bila sampe masa nak pangkah undi urang semonyih mao betoi-betoi perati jgn tesalah pileh nanti menyesal tidak terperi.

    Kena tengok dgn teliti calon yg betoi mlayu atupong calon mlayu yg besekongkol dgn poak kapiag harbi geng baik madey alkotty.

    Pada ph ponya machibai dan ph ponya mahacai .
    Rosak susu sebelanga kerana setitek nila. Rosot mlayu senegara kerana urang yg mcm hangpa..

    Rosak laksa sekawah sebab takdak koah ..lagu mana hangpa dok makankedarah.
    Koah koah koah koah

    ReplyDelete
  23. Drp aku layan wak Suman bewak komodo
    Lebih baik aku masuk bilik dan tido
    Dah tua pun masih berperangai bodoo
    Tak sedar nak mampus, konon masih sado

    ReplyDelete
  24. Minta maaf banyak2 kerana agak lama jugak tak kongsikan ulasan DS Najib dalam tweeternya . So...kita jangan buang masa lagi, teruskan melayan apa ulasannya yang terkini tu beb !!!!

    Nak pohon BSH, rakyat kena bagi 5 sijil sahih. Nak jadi Menteri, 1 sijil palsu dah cukup – Najib

    Seminggu dua ini saya baca Tweet.

    Ramai yang busy update info BR1M atau BSH.

    Cucu-cucu dan anak-anak bantu.

    Macam-macam proses dan dokumen diperlukan kini.

    Ramai yang marah.

    Semakin menyusahkan orang Kerajaan PH ini.

    Seolah-olah tidak ikhlas untuk beri, tidak menggalakkan orang mohon.

    Kerajaan PH perlu faham mengapa BR1M diberikan.

    Ia membantu meringankan beban rakyat. Kehidupan mereka kini semakin terhimpit.

    Telah terbukti juga pemberian bantuan tunai kepada rakyat meningkatkan penggunaan domestik dan merangsangkan ekonomi.

    Ini kefahaman dan pengetahuan asas tetapi Kerajaan PH tidak faham atau buat-buat tidak faham.

    Najib Razak

    Nak tanya lah..korang setuju ke SOP Rejim tu yang ternyata menyusahkan rakyat warga marhaein B40 yang kini terhimpit teruk kehidupan mereka tu..memang tepat lah kata2 DS Najib...nak berikan pun macam tak ikhlas aje!!!!

    ReplyDelete
  25. Kengkawan semua...bagus juga kalau malam2 cuti macam ni, kita infaqkan sedikit dari masa kita untuk menghayati ulasan DS Najib di FBnya..setuju kan beb????

    Defisit kerajaan Dap/PH naik sekali ganda – Najib

    Berdasarkan data rasmi terbaru dari Bank Negara Malaysia (BNM), defisit kerajaan di bawah PH telah naik satu kali ganda sejak mereka ambil alih.

    Perbelanjaan kerajaan untuk tempoh Mei hingga Disember 2018 ialah RM187.31 bilion berbanding RM171.65 bilion untuk tempoh 2017 yang sama di bawah BN.

    Ini bermakna defisit di bawah PH iaitu RM26.05 bilion untuk tempoh 8 bulan ini adalah kira-kira satu kali ganda lebih berbanding defisit RM13.2 bilion untuk tempoh yang sama di bawah BN pada tahun 2017.

    Defisit ini meningkat walaupun mereka telah menjarah RM26 bilion dari Petronas untuk tahun ini.

    Jika wang tambahan yang PH ambil dari Petronas ini tidak diambil kira, kerajaan PH telah mengalami defisit sebanyak RM52.05 bilion, iaitu 4 kali ganda berbanding BN,

    Tetapi yang lebih mencurigakan ialah perbelanjaan kerajaan di bawah PH untuk tempoh 8 bulan selepas mereka mengambil alih adalah RM16 bilion lebih tinggi berbanding BN walaupun rata-rata bantuan kepada rakyat telah dimansuhkan atau dikurangkan.

    Di mana perginya perbelanjaan ini pula? Untuk siapa? Mengapa lebih tinggi?

    Untuk keseluruhan tahun 2018 pula, defisit kerajaan ialah RM52.7 bilion berbanding RM40.3 bilion di bawah BN pada tahun 2017.

    Oleh itu, hutang rasmi kerajaan untuk tahun 2018 dijangka telah naik di bawah PH ke sekitar RM750 bilion walaupun pelbagai projek dan bantuan telah dimansuh atau dikurangkan.

    Maka impian untuk kerajaan PH mencapai hutang RM1 trilion semakin hampir.

    Jika wang Petronas tidak dijarah untuk menutup hasil yang telah berkurangan, hutang negara sudah sampai RM775 bilion.

    Sebelum PRU14, PH sering janji mereka akan turunkan perbelanjaan kerajaan sebanyak 20% dengan mengurangkan rasuah, pembaziran dan penyelewangan.

    Tetapi apa sudah jadi hari ini?

    Sebaliknya perbelanjaan, defisit dan hutang bertambah.

    Kalau ikut logik PH sebelum ini, adakah rasuah, pembaziran dan penyelewangan telah bertambah di dalam tangan mereka?

    Saya rasa Menteri Kewayangan tidak akan jawab kerana dia sudah kata dia malas untuk jawab saya walaupun isu defisit meningkat satu kali ganda merupakan isu besar untuk Rakyat.

    Mana dia berani mengaku PH telah naikkan defisit negara 100% dan tambahkan lagi hutang negara?

    Data-data di lampiran ini, saya petik dari laporan rasmi Bank Negara Malaysia, bukan dari Universiti palsu yang sebenarnya ialah kedai gunting rambut:
    http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=58&pg=255&ac=1&bb=cgo

    Najib Razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper ker sewel masih menempel cakap orang yg dah dikondem satu dunia sebagai penipu, pembohong, pencuri, pembunuh - menanti/menghitung hari hukuman.

      Delete
  26. Ni ada satu berita lawak tapi tak berapa menjadi, yang didendangkan oleh puak2 DAPigs tu..agak2 korang apa lawak bodo yang mereka putarkan tu ye...jom layaaannn!!!!

    Ketika ada dalam kalangan kepemimpinan DAP lantang mengkritik Timbalan Menteri Luar, Datuk Marzuki Yahya yang didakwa menggunakan kelayakan akademik ‘palsu’, tanpa disedari salah seorang wakil rakyat DAP juga terpalit dengan isu serupa.

    Perkara itu dibangkitkan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong yang mendakwa kononnya Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tronoh, Paul Yong Choo Kiong memiliki Ijazah Sarjana Pentadbiran Perniagaan dari Universiti Akamai, Amerika Syarikat yang diragui.

    “Para pemimpin DAP perlu melihat diri mereka dengan cermin agar kontroversi yang melibatkan pemimpin parti lain tidak timbul dalam partinya sendiri.

    “Hal ini kerana, saya ingin ingatkan kepada mereka (pemimpin DAP) untuk meneliti kredibiliti kelulusan pendidikan wakil rakyat dari partinya, Choo Kiong yang kononnya mempunyai ijazah sarjana bagaimanapun institusinya tidak mendapat pengiktirafan daripada Agensi Kelayakan Malaysia (MQA),” katanya dalam akaun Facebook miliknya di sini hari ini.

    Ka Siong menambah, veteran DAP, Lim Kit Siang sebelum ini pernah melabelkan universiti berkenaan sebagai institusi diragui semasa sidang parlimen pada tahun 2005.

    Boleh tahan jugak DAPigs ni nak main wayang cina pekjee pada rakyat ...dah berlumba2 pulak dengan Bersatu dalam isu ijazah palsu dan tak diktiraf ni kan!!!!

    ReplyDelete
  27. Warkah untuk PH...ingat doa rakyat yg teraniaya tiada penghalang, akan direct terus pada Allah.

    Jangka hayat PH hanya satu penggal SAHAJA...insyaAllah.

    Ini kerana tingkah laku PH menguris hati kami terutama bila bersangkutan dengan Islam.

    Itulah doa dari kami rakyat marhean.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin..Amin..Ya Robb..kau maqbulkan lah doa kami yang dizalimi ni..sesungguhnya Kau lah maha pengasih lagi penyayang..hanya kepada Kau lah kami berserah jiwa dan raga kami..taqabbarallah humin kum!!!!

      Delete
  28. TongGeng,TongGeng kenapa begini
    Pak Othaman ko nak challenge
    Berdentam dentum ko di sini
    Dulu University of Cameron Highlands?

    TongGeng,TongGeng kenapa begitu
    Masuk sini asyik belasah
    Tun Mahathir ko baling batu
    Satu hari tentu ko susah!

    TongGeng,TongGeng kenapa begini
    CH menang ko rasa kuat
    Tak pernah fikir hati nurani
    Segala masalah, Bijan yg buat!

    TongGeng, TongGeng kenapa begitu
    Jangan fikir Mahathir tu lemah
    Gelas tak pecah dibaling batu
    Yang hancur suami kak mah!

    TongGeng,TongGeng, kenapa begini
    Jangan terlalu menghina Tun
    Syukur Umno masih disini
    Tun haramkan..ko melantun!

    TongGeng,TongGeng kenapa begitu
    Ko heboh pasal ijazah
    Bijan confirmed takde pun satu
    Dikencing hingga ko jenazah!

    Tok Rahman ada..boleh cerita
    Bossmu itu hanyalah auta
    Ke kampung,Felda jual berita
    'Skirt chaser' bapaknya kata!

    Bro Othaman, bro Jon Doe
    Kindly contact our Tok Rahman
    Yang seleweng tak boleh tidur
    Yang buat jahat tak boleh aman!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tat...sori lah pasal lambat sangat nak sharekan dengan kau berita ni...rasanya ia WAJIB diikuti jejak langkahnya oleh Timbalan menteri luar kita, MB johor dan MB Perak dari Bersatu tu..itu pun jika ada sisa2 maruah dan integriti dalam diri mereka beb !!!!!

      Spain’s health minister, Carmen Montón, has resigned after becoming the latest senior politician to find her educational qualifications under scrutiny.

      Montón stepped down on Tuesday night following a series of reports detailing irregularities in her master’s degree in interdisciplinary gender studies, which was awarded by King Juan Carlos University in Madrid seven years ago.

      She insisted she had been “transparent and honest”, but an investigation by the online newspaper El Diario found discrepancies over her attendance and the marks awarded.

      Moreover, it emerged on Tuesday that Montón had plagiarised passages from Wikipedia and other websites in her final degree work.

      The MP claimed she had done nothing wrong and, in an apparent reference to the opposition People’s party (PP) politicians who have faced questions over their degrees, said: “We’re not all the same.”

      Dah tentu lah kau setuju dengan tindakan menteri kesihatan Sepanyol tu kan...macam mana pulak dengan timbalan menteri serta MB2 dari Bersatu tu...adakah mereka juga mempunyai keberanian yang sama dengan menteri kesihatan berjantina perempuan tu haah????

      Delete

    2. Komen di atas menunjukkan

      1. Pemimpin negara2 Barat pun ada menipu.

      2. Marzuki tidak membuat tindakan jenayah (tidak macam Najib mencuri wang rakyat), hanya isu moral, tak nyatakan kelulusan nya dengan tepat

      3. Presiden Donald Trump pun dengan terang2 membohong dia ada MBA - telah disebut di komen terdahulu dari ini

      4. Wikipedia Marzuki pun diedit penyangak2 - Wikipedia tak boleh percaya sebab sesiapa sahaja boleh mengedit

      5. Budin pun menulis tak tepat - mengata "Difahamkan" ada 6 orang melobi nak jadi calon". Takda sebut punca maklumat pun.

      Delete
  29. Isteri ku tinggalkan jap di tanah seberang
    Terpisah lah sementara kami ni sekarang
    Kini dekat KL, aku kembali hidup seorang
    Nak pantun madah pun, malas ku karang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Teriingat isteri, Mas dgn baju tidur jarang
    Anu aku pun, tiap mlm mencanak garang
    Mau buat cara mana pun, Mas tak larang
    Setiap mlm isteri ku itu asyik mengerang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othman Ahmad10 February 2019 at 18:12
      Kejora aka parang terbang terhuyung-hayang ke longkang, tak abis2 dgn auta temberang.....

      Semalam kau sebut2 nama aku macam konon kau terrer sangat,
      Boleh tak aku jumpa "kau & Dr. Mas Datang Bulan kau itu"...??

      Entah2 Phd "Mas Datang Bulan" kau itu & ijazah kau pun dari Institiut Woodbridge Hospital tak.....??

      ps
      Woodbridge Mental Hospital di Spura terkenal seàntero dunia bagi pesakit2 otak yg syok sendiri & cakap sendiri

      Delete
    2. Wak ini, spt dlm keadaan resah bimbang
      Spt terasa kecelakaan hampir di ambang
      Takut kah, 19/5 nanti Wak akan tumbang
      Apa jadah dikait aku dgn Parang terbang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kelihatan Wak ni spt udah kus semangat
      Risau le Wak tebuan kembali menyengat
      Mmg tak sabar Wak aku nak buat pengat
      Tarikh yng aku beri tu jgn buat2 tak ingat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  30. jangan merapu Cikgu

    tak baik mengarang pantun fitnah

    Mas adalah bakal isteriku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naper ler Gora ko sampai jadi biol begini
      Apa jadah nya, aku nak buat fitnah di sini
      Tak habis2 ko berfantasi ilusi kat blog ini
      Masih jugak igaukan Mas aku punya bini

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  31. yang baju jarang tu..kerbau ke lembu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

    ReplyDelete
  32. yang mengerang tu Mas ke kau KEJORA

    ya..tak ya...kau kan sembelit!

    Lawak betul la...aku nak gelak ni

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  33. AKU NAK BAWA 100 PENYOKONG BERSATU KEDAH KE SEMENYIH!

    3 BAS YANG AKU TAJA

    UNTUK TOLONG KEMPEN

    BILA BERSATU MENANG

    BUDIN MALU TERSENGIH

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaAAHHH

    ReplyDelete
  34. SIFAT BAHASA YANG BUDIN TULIS

    BOLEH DIANGGAP SUATU "PENGKHIANATAN" KEPADA PH

    HANYA KERANA CITA=CITA PERIBADI BELIAU

    ReplyDelete

  35. Mankin nyata Budin sudah di beli. Apa yang di tulis nya membawa faedah kpd parti Pembangkang - Umno.

    Mungkin juga dia dibeli dengan janji Pak Sheikh Anwar melantik dia Penasihat Media kalau bawakan kekalahan PH di Semenyih, memalukan Tun Mahathir hingga Bersatu minta Al Jub mengganti nya pronto.

    Tapi kebanyakan yang di tulis Budin itu tak boleh di percaya. Hanya pendapat dia, tarak bukti, fakta, punca2 maklumat yang sahih. Budin sudah buang sifat wartawan dia. Takda sebut punca2 maklumat, ha nya kata "Difahamkan" ada 6 orang melobi nak jadi calon. Langsung tak sebut cawangan mana dsb nya.

    Sehingga Muhyiddin, Mukhriz dll pergi ke Semenyih pun di perli Budin. Oleh yang demikian pendapat2 dia itu perlu di tahikan.

    ReplyDelete

  36. Al Bodin (ikut cara seorang peserta disini sebut nama dia) punya "analisa" pun dibuat dengan mata juling, skewed, terpengaruh ganjaran yang dia dijanjikan Bang Non dan/atau Umno.

    Bagi mempengaruhi pembaca supaya kurang hemah kpd peluang Bersatu menang, dia kata, "Jika undi Pas berjumlah 6,966 yang diraih pada pilihanraya lalu dicampurkan dengan undi BN sebanyak 14,464, bermakna majoriti PH sudah jadi mengecil kepada angka tidak sampai 2,000 undi."

    Tapi dia lupa bahawa PAS bergelumang dengan isu di rasuah Najib RM90 juta. Yang penting ia lah Lobai Hadi tarik semula saman Clare Brown Sarawak Report. Bermakna, apa yang di tulis di SR itu semua nya benar. Najib Umno merasuah PAS.

    Dengan kes mahkamah Najib akan dibicarakan tak lama lagi, ini mesti di eksploitasi sepenuh nya di kempen PRK Semenyih. Najib yang mencuri wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB merasuahkan ketua2 bahagian Umno dan juga PAS.

    Al Bodin juga lupa bahawa Semenyih ada lah kerusi Bersatu. Kot dia tahu tapi sengaja tak sebut bila menganalisa. Fulus Umno atau peluang menjadi Penasihat Media Pak Sheikh membikin pendapat2 dan penulisan dia mereng.

    ReplyDelete
  37. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  38. Numpang ya min ^^

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus New Member Bervariasi
    Bonus next deposit 5%
    Bonus rilingan 0,5%
    dan masik banyak yang lainnya bossku
    Penasaran!!! coba aja dulu.. biar gk penasaran.

    ReplyDelete
  39. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  40. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  41. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...