Sunday, 24 February 2019

DUA PANCINGAN UNDI YANG TIDAK MENJADI.....


Setakat ini dalam usaha untuk memenangi PRK Semenyih, dua usaha telah dilakukan oleh kerajaan untuk membeli hati dan jiwa pengundi.


Pertama, mengumumkan bantuan sara hidup untuk orang bujang berjumlah RM100 dan kedua, memaklumkan cadangan mahu memperkenalkan mekanisme baru berkaitan kutipan tol.


Kedua-dua langkah yang diambil kerajaan itu dengan sendirinya memperlihatkan bahawa PH, khususnya Bersatu sedang melalui laluan sukar  untuk menang di Semenyih.


Jika tidak sukar untuk mencapai kemenangan, mustahil kedua-dua langkah itu diumumkan ketika kempen PRK Semenyih sedang berlangsung.


Lagi pun, tidak pernah dalam mana-mana PRK sebelum ini, kerajaan dilihat begitu ghairah menabur gula-gula untuk menambat hati pengundi.


Semuanya tidak lain kerana ini adalah kali pertama Bersatu bertanding dalam PRK dan sekiranya tewas, ia adalah mesej yang jelas menggambarkan ada rakyat yang tidak gembira, bukan saja terhadap dasar-dasar PH, malah juga kepada kepimpinan Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri.


Untuk itu, PH khususnya Bersatu dilihat sedaya upaya cuba untuk mengelakkan kekalahan daripada datang menimpa.


PENGUMUMAN - Dengan tujuan memberi lebih keselesaan kepada pembaca, blog ini akan berpindah sepenuhnya ke WordPress bermula 1 Mac 2019. Blog boleh dilayari melalui Shahbudindotcom.net. Terima kasih.


Berdasarkan persaingan sengit yang ditunjukkan oleh UMNO sehingga ini, tambahan lagi setelah mendapat semangat daripada kemenangan di Cameron Highlands, tidak dinafikan Bersatu masih berada di belakang untuk menggapai kemenangan.


Lantaran itu, diharapkan melalui dua langkah itu - memberi bantuan sara hidup RM100 kepada orang bujang dan pengumuman mekanisme baru berkaitan tol - sokongan pengundi kepada calon Bersatu, Aiman Zainali akan segera meningkat.


Malangnya, maaf cakap, kedua-dua usaha yang dilakukan kerajaan itu setakat ini langsung tidak membantu atau mampu menambah undi.


Bantuan RM100 yang diberi kerajaan kepada orang bujang lebih menjadi perlecehan di mana-mana kerana jumlahnya adalah sama seperti bantuan kepada budak-budak sekolah yang diberi sebelum ini.


Selain itu, ketika era BN, jumlah bantuan sara hidup atau BR1M untuk orang bujang adalah berjumlah RM450 dan seperti BR1M yang lain, ia sering dianggap sebagai rasuah oleh pemimpin-pemimpin PH, termasuk Tun Mahathir sendiri.


Soalnya, kenapakah setelah memberhentikan bantuan itu, tiba-tiba kerajaan mahu memberinya semula?


Lebih-lebih lagi di ketika sedang berlangsungnya masa kempen PRK Semenyih, tidakkah kerajaan terfikir mereka juga sedang melakukan rasuah untuk mendapatkan undi?


Sudahlah begitu, jumlah yang diberi pula jauh lebih kecil dan tidak sepadan dengan keperluan orang bujang untuk memberi sesuatu untuk diri mereka.


Langkah mahu memperkenalkan mekanisme baru tol, buat permulaan di empat lebuhraya di Lembah Kelang sebagaimana yang diumumkan semalam, turut membuatkan ramai tidak puas hati dengannya.


Pengenalan caj kesesakan pada waktu puncak selama enam jam dengan kadar tol sama seperti sedia ada, manakala potongan 30 peratus pada waktu lainnya dan percuma antara 11 malam hingga 5 pagi, dianggap langsung tidak memenuhi janji manifesto yang mahu memberi tol percuma sepenuhnya.


Yang nyata, langkah ini selain mengundang kecaman dan sindiran, undi yang diharapkan datang bersamanya juga nampaknya tidak mungkin menjadi kenyataan.


Melaluinya kerajaan dilihat tidak benar-benar ikhlas serta jujur hendak menunaikan janji yang mereka sendiri lafazkannya.


Lalu, apa lagi usaha kerajaan selepas ini?


Apakah kedatangan Tun Mahathir sendiri ke Semenyih pada 28 Februari nanti akan menyaksikan lebih banyak janji dan gula-gula ditawarkan kepada pengundi? (ShahbudinHusin 24/02/2019)

197 comments:


  1. Kerana ini blog dia, sudah tentu Budin berhak mengeluarkan pendapat nya, "Kedua-dua langkah yang diambil kerajaan itu dengan sendirinya memperlihatkan bahawa PH, khususnya Bersatu sedang melalui laluan sukar untuk menang di Semenyih."

    Tapi itu ha nya personal opinion nya. Dia bukan pakar, tidak terkenal sebagai penganalisis politik yang terkemuka. Siapa pun boleh mengata begitu dan boleh menidakkan nya.

    Pendapat ada lah murah di musim pilihanraya, tak kira PRU atau PRK. Bertambah lagi bila ada yang membayar atau "memberi dedak" berbagai bentuk untuk pendapat itu.

    Sama ada Budin di bayar atau di janjikan dedak berbentuk jawatan, sudah diperkatakan di komen2 kpd banyak pos blog dia yang lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko lagi bukan pakar...tapi berlagak nak komen Budin...

      Delete
    2. Ko ha nya pakar menjilat Najib Al Jibo

      Delete
    3. InsyaAllah menang bergaya PH

      Delete
    4. Bila dah takda hujah, si Ano keluar 2-3 perkataan, jadi mcm Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete

  2. Ooooooo, si Budin menyindir ke, menjolok ke, menyondol ke bila menanya. "Apakah kedatangan Tun Mahathir sendiri ke Semenyih pada 28 Februari nanti akan menyaksikan lebih banyak janji dan gula-gula ditawarkan kepada pengundi?"

    Istilah gula gula yang di guna nya itu menunjukkan dia menyondol. Begitu lah bila dipengaruhi wang atau ganjaran jawatan dari Bang Non yang yang diharapkan Budin. Sehingga Budin macam dah tak kisah jika Umno menang Semenyih.

    Jika Budin mahukan Umno menang, mungkin dia di sodok puak Najib Al Jibo supaya menyondol Tun Mahathir. Jika begitu, Budin sudah menjadi puaka ler. Tapi rasa nya jawatan Penasihat Media dari Bang Non yang menggoda dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko hanye pandai temberang jeer...

      Delete
    2. Ko bila dah menjilat, ngalahkan orang hisap ganja, fikiran melayang, otak meraban

      Delete
    3. Bila dah takda hujah, keluar 2-3 perkataan, jadi mcm Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete
  3. ...dulu era BN, BRIM dikatakan RASUAH atau DEDAK. Bila menang sepatutnya terus dihapuskan, tapi masih diteruskan juga. Hanya tukar nama je. BSH untuk orang dihapuskan kononnya tidak sesuai lagi. Bila terdesak nak undi orang bujang, diberi semula hanya RM 100.00 sekadar untuk anak muda buat beli gula2 ...

    Semua dasar yg dibuat oleh BN tidak betul...bila dah dapat kuasa masih kekalkan perkara yg sama...so kini sama2 berseronok berak tengah jalan...hehehehehehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH tak berak atas jalan, kot berak atas ko sikit, sebab ko tak sedar bahawa korapsi Najib dan Umno Bn dah jadi budaya, masuk dalam darah daging pengundi.

      Mustahak dapat undi, bukan buat cara Machiavelli pun.

      Delete
    2. Najib belajar korupsi dari madey...cuma najib tak pandai cuci tangan...

      Delete
    3. Bontot pun dia tak pandai cuci. Ko yang mencuci nya.

      (Pssst, aku nak tambah "mencuci masa menjilat" tapi takut pembaca marah, hehe)

      Delete
    4. Bila dah takda hujah, keluar 2-3 perkataan, jadi mcm Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete
  4. "Tun,turun..turunlah cepat
    Kalau lambat aku tak dapat
    Camana lagi aku nak lipat
    Penasihat media,dapat ke tempat?"

    "kalahlah Bersatu aku doakan
    Biar Mahathir rasa tertekan
    Boss aku mengintai sakan
    Dia naik...besarlah makan!"

    'Woi baghal..apa ko cakap
    Bukan ke Tun PM yg cekap
    Komponen Pakatan patut ko backup
    Ko pulak berlain sikap'!

    'Patut ko sokong, kerajaan Pakatan
    Tun sorang, ko bagi belantan
    Boss ko, bininya taknak ko rotan?
    Tun kaca..yang lain intan?'

    "Aku tak peduli apa ko kata
    Janji aku tibai si Renta
    Boss ingin nak naik tahta
    Burukkan Tun merata rata..!"

    'Macamana pulak kalau Tun kalih?
    Bersatu/Pas/Umno yg bersih dipilih
    Bossmu + DAP, negara kan pulih?
    Tun menang lagi...ko meleleh!'







    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey dah tepu...tak boleh buat ape2 lagi...

      Delete
    2. Ko kena tipu, kuat menjilat Al Jibo pun tak dapat pujuk dia bawak bini kesana sini sejak lingkup di Pru14, macam Azman suruh dia

      Delete
    3. Bila dah takda hujah, keluar 2-3 perkataan, jadi mcm Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete
  5. Kudos Budin. Bernas sunggoh Ulasan. Dlm kita memperkatakan "2 usaha kerajaan" yg bersifat ad-hoc, satu keadaan tgh mengambil BENTUK PENENTUAN.

    PRK SEMENYIH SEPERTI KITA MANA TAHU, UMGOK-PAS VS BERSATU-PH, bukan lagi isu UMGOK YG RINDUKAN BULAN, tapi seperti yg pernah says ketarakan, ia isu ANWAR-AZMIN.

    Kini ANWAR tersepit dgn dakwaan PAS, SIAPE SEBENAR YG MERANCANG COUP.


    ANWAR yg pd muka senang jika UMGOK-DUMNO YG DI TERAJUI AJIB-BOSSKU-ROSMAH, kini kena la berpeluh utk membuktikan UMGOK terkulai menjadi DUMNO.

    Jika ANWAR blh jadi keldai melakukan DAMAGE CONTROL supaya di marahi SUAMI NYA, BOSS NYA, ROSMAH, sedikit sebanyak ANWAR dpt kembalikan Maruah diri NYA yg selama ini MENJIJITKAN.

    SEPERTI NAJIB, ANWAR TERGULONG DLM ISTIKATA SYCOPHANT. PENYAKIT DLM YG SUKA DI PUJI & SUKA MENONJOL DIRI.

    YG KITA OERLU LIHAT, AHLI2 UMGOK AKA DUMNO DLM FORUM DI SINI, BIARIN MEREKA MELIHAT PRK SEMENYIH DLM FAHAMAN SEMPIT YG MEREKA KETAHUI.

    IQ & TAHAP KEFAHAMAN MEREKA TAK UBAH SEPERTI NAJIB-ROSMAH.

    ReplyDelete
  6. Budin kena tunggu Bang Non nyanyok la baru dia dapat jadi PM....PM kat facebook jer.....
    Boss kau tu kaki sailang....bertahun duk dalam sampai jadi 'distortion of reality'.
    Aura dia dah tk sehebat 1998.. PAS akan pastikan Bang Non jadi kuda tua penarik barang sahaja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey belit pas...pas tipu madey...

      Delete
    2. Ko kena belit semua, Mak Badak pun ko tak dapat pujuk ikut Al Jibo sejak hilang kuasa

      Delete
    3. Tak de paedah ikut cakap ko...mak badak ikut ke tak ikut ker bukan urusan aku...yg mustahak pengundi semenyih nak tenyeh kaki kencing..

      Delete
    4. Sapa cakap ikut cakap aku? Bodo ler ko nak ikut ckp aku. Tak payah ikut, hanya jawab calen ko kalo berani. Tapi ko penjilat mana berani

      Delete
    5. Bila dah takda hujah, keluar 2-3 perkataan, jadi mcm Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete
  7. Keadaan semasa berlaku dgn pastas hinggakan Ulasan Budin Dan Tak Relevant lagi ketika ini.

    PRK SEMENYIH BUKAN ISU PEMIMPIN UMGOK CUBA MEMBUKTIKAN NILAI KEKUATAN MEREKA LAGI.

    BUKAN JUGA ISU "2 PANCINGAN" SEPERTIMANA YG BUDIN KETARAKAN DI ATAS.

    TERKINI APE BERLAKU SRJAK BEBERAPE BULAN SEBELUM INI MENJADI KENYATAAN.

    COMBO ANWAR-RAFIZI-AZMIN-PM 8 mewarnai PRK SEMENYIH.

    TUN DAH BLH BUAT KESIMPULAN Dari warns warns PRK SEMENYIH, yg mana ANWAR hanya jadi pemerhati utk melihat AZMIN/GENG GENG PRK SELANGOR/MAHATHIR KECUNDANG.

    Tiba tiba, Isu yg di bawa oleh Hadi muka menampakan kebenaran, hingga ANWAR terpaksa menonjol membantu PRK SEMENYIH.

    THE ONUS IS NOW REST DI BAHU ANWAR UTK MEMBUKTIKAN COUP YG PAS KINI BERI TAHU DI RANCANG OLEH ANWAR.

    BAIK ANWAR MAU PUN NAJIB, KEDUA MEREKA INI SEGULONGAN.

    NAJIB DGN BOSSKU, ROSMAH NYA MANAKALA ANWAR DGN SIFAT TERUJA PM 8 NYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kempen azmin hambar...kena tenyeh dgn Bossku terus bisu...

      madey terpaksa turun sendiri ke semenyih...Bossku perli madey blm terjawab...

      Delete
    2. Ko kena aku perli disini berteraburan tak dapat jawab

      Delete
    3. Di CH madey turun kempen Dap kalah...di semenyih?....Bossku dapat sambutan hebat...

      Delete
    4. Ko hitung pun tak reti mana nak cakap hebat. Bossko hitung tau 2.6 biliun ajer. Ko dua2 bodo.

      Delete
    5. Bila dah takda hujah, keluar 2-3 perkataan, jadi mcm Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete
  8. Dulu marah umno bagi gula2 pilihanraya...sekarang madey yg lebih2.....

    Madey tak sanggup tewas di tangan Bossku di prk semenyih....Kemaluan jadi Busar maa...

    Tawaran tol oleh madey tak memuaskan...jin dan hantu raya yg dapat faedah besar...

    Tawaran 100 ringgit untuk budak muda ciput dgn keadaan kehidupan sekarang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko membohong saja. Pagi petang siang malam. Kerja ko takda lain hanya membohong. Bila tak membohong, ko memfitnah. Dosa, akhirat ko tak peduli. Kiparat punya jenis.

      Delete
    2. Bila dah takda hujah, keluar 2-3 perkataan, jadi mcm Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete
  9. Sama ada PPBM menang atau tewas PRK Semenyih ia sama sekali tidak akan menggugat kedudukan Tun sebagai PM.

    Walaubagaimanapun apa yang bakal berlaku di PRK Semenyih mempunyai signifikan besar kepada bangsa Melayu selain kepada pasukan yang bakal menang mutlak di klimaks kelak.

    Apa yang berlaku di PRK ini bakal memberikan keberanian kepada Pak Sheikh untuk melanggar Tun, dan apa apa yang berlaku di PRK ini juga bakal memberi justifikasi untuk Pak Sheikh ditewaskan apabila ia melanggar Tun.

    Silakan merancang wahai Pak Sheikh dan Tuan Budin. Tanpa kalian sedari segala perancangan kalian itu kelak akan dibuktikan sebagai sebahagian daripada perancangan Allah sendiri untuk mengumpulkan kesemua pendusta di dalam satu pasukan yang bersekutu untuk membolehkan kesemuanya ditewaskan secara mutlak serentak.

    Wamakaru wamakarallah, wallahu khairul-maakiriin.

    Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra John Doe

      Kali ni saya bersetuju bila sdra mengatakan PRK semenyih ni bakal memberikan signifikan besar kepada bangsa melayu.

      Memang jika dilihat dari sambutan terhadap DS Najib semasa dia berkempen di Semenyih dan juga ketika menaiki MRT di Kajang, apatah lagi komen2 orang melayu di FB dan tweeternya , yang ratanya memberi sokongan padu padanya, tentu lah ini memberi signal yang jelas lagi terang bahawa bakal kekalahan calon Bersatu di situ adalah hasrat tuntas orang melayu untuk menolak kepimpinan Tun Madey.

      Bagi mereka..Tun yang ada sekarang ni jauh berbeza prestasinya jika dibandingkan mantan PM ke 4 dulu. Idea2nya sudah lapuk dimamah usia, langsung tak releven dengan kehendak rakyat sekarang ni..old skool

      Jadi boleh lah dibuat kesimpulan bahawa..kekalahn Bersatu di PRK Semenyih ni bakal menjadi penunjuk jalan keluar agar Tun terus memikirkan sedalam2nya untuk terus bersara dari dunia politik dan menyerahkan tampuk pemerintahan negara kepada Bang Non!!!!

      Delete
    2. Dua2 Ano dan Geng ini orang yang sama. Dua2 pembohong, pemfitnah.

      Delete
    3. Bila dah takda hujah, keluar 2-3 perkataan, jadi mcm Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete
    4. Pepatah melayu juga berkata 'tak kan lari gunung dikejar',tapi puak2 ni masih menungkah langit...lupa fitrah diri. Que sera sera !!

      Delete
  10. Tun tak perlu turun. Tun kini perolehi ape yg dia perlukan. Kedudukan Anwar & PAS. Selain itu, UMGOK yg selama seperti layang layanh putus tapi, MEMANG PTUS TALIAN HAYAT NYA.

    JIKA SAHIH PAS LAUNDERED RM 2.5 MM, UMGOK HAS BECOME PARTY FOR THE DUMB, DUMNO.

    ..keputusan SEMENYIH becomes ACADEMIC SJ, samada PH atau UMGOK yg menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey nak turun jugak kerana kempen Bersatu tak dapat sambutan...madey nak jaga kemaluan jangan jadi Busar maa...

      Madey ingat mcm seblm pru14 dulu cakap dia orang mudah percaya...orang dah tak tahan bau hancing..

      Delete
    2. PRK Semenyih , mengikut pandangan ramai penganalisa2 politik tempatan dan dari negara jiran di Selatan tanah air..sebulat suara untuk mengatakan jika BN menang, adalah merupakan referendum rakyat yang jelas lagi terang bahawa mereka bersepakat untuk menolak kepimpinan Tun dan PH.

      Ini juga bakal mewakili suara hati rakyat jelata yang begitu kecewa dengan performance dan prestasi PH yang hanya indah khabar dari rupa...cakap bukan main berdegar2 lagi, rupa2nya..haboook pun tarak.

      Penganalisa2 tersebut juga menjangkakan PRK Rantau juga bakal melengkapkan kemenangan treble BN dalam masa yang begitu singkat..nampak sangat hajat rakyat untuk menukar kerajaan yang sedia ada sudah tak dapat dibendung lagi !!!!

      Delete

    3. Ano dan Geng ni orang yang sama. Masuk sini ajer nak menipu. Membohong tak habis2.

      Kena kencing dia tahan pulak. Dia ada kata suka kena kencing. Kot minum air kencing pun suka. Jadi, dia karut marut ler di sini supaya di kencing.

      Delete
    4. Bila dah takda hujah, keluar 2-3 perkataan, jadi mcm Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete
  11. PRK Semenyih: Jangan salahkan Pas kalau Bersatu kalah - Abdul Hadi

    Nur Fazlizai Ali, Astro Awani | Published Februari 22, 2019 11:56 MYT
    ABDUL HADI: Jika Bersatu kalah, ia bukan kerana pembangkang tetapi disebabkan parti DAP dan PKR tidak berkempen bersungguh-sungguh. - BERNAMA/Fail
    ABDUL HADI: Jika Bersatu kalah, ia bukan kerana pembangkang tetapi disebabkan parti DAP dan PKR tidak berkempen bersungguh-sungguh. - BERNAMA/Fail

    KUALA TERENGGANU: : Jangan salahkan PAS jika Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) tewas pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih, kata Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Menurutnya, ini kerana parti komponen Pakatan Harapan (PH) iaitu DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dilihat tidak turun berkempen bersungguh-sungguh.

    "Saya bimbang PRK Semenyih kali ini Bersatu kalah, bukan kerana kita (pembangkang), tetapi disebabkan parti DAP dan PKR tidak berkempen bersungguh-sungguh.

    "Kita sudah nampak mereka tidak turun berkempen bersungguh-sungguh," katanya dalam kuliah mingguan di Rusila, Marang pada Jumaat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat dah benci madey memang kalah Bersatu...tak perlu kempen kuat2 lagi...hanye perlu jaga jangan sampai hilang deposit...Besar sungguh kemaluan nanti..

      Delete
    2. Silap2 haribulan..undi untuk Uncle Kentang, calon Bebas tu lebih banyak dari calon Bersatu...apa2 hal pun..Aiman tak kesahhh!!!

      Delete
    3. Kot Umno ada peluang menang tapi pengundi tengok muka najib ajer nak muntah. Mesti undi PH nanti. Sebab tak mau sokong Umno yang ada kaitan dengan curi wang rakyat 2.6 juta

      Delete
    4. .."jgn salahkan PAS klu kalah" kata Hadi...

      .." kerana PKR & DAP tidak berkempen bersunggoh sunggoh".

      Says Setuju. That what it means, WAR. UMGOK VS BERSATU, ITU BATTLE.

      FAHAM? FAHAM! FAHAM

      Delete
    5. tak mau sokong Umno yang ada kaitan dengan curi wang rakyat RM2.6 biliun.

      Delete
    6. Kalau difikir2kan secara logik akal, macam mana lah PKR dan DAP tu nak kempen bermati2an untuk calon Bersatu. Kat PRK PD dulu tu, pemimpin2 Bersatu PD dah bagi warning kat PIZI dan Dollah Sani agar jangan turun berkempen di PD..kalau turun juga, mereka kan boikot. Ingat tak terasa ke diorang berdua tu sedangkan yang bertanding ialh ketua umum PKR.

      Kat PRK CH pula, nampak sangat jentera PR Bersatu berkempen secara sambil lewa dan melepaskan batuk di tangga saja..terang2 nampak sangat nak sabotaj calon DAP tu. Malah ada laporan yang mengatakan Bersatu sendiri yang senyap2 berkempen supaya warga CH mengundi calon BN.

      Tun Madey pun dikatakan lebih suka agar calon DAPigs kalah..dia tak nak Tokong Kit sial dan DAPigs makin berlagak kerana bertambahnya MP parti tu dalam parlimen.

      Jadi takde lah sebarang kesalahan kalau DAPigs dan PKR membalas dendam di Semenyih terhadap apa yang telah dilakukan oleh Bersatu di PD dan CH tu...ada faham ka bhai???

      Delete
    7. Bila dah takda hujah, keluar 2-3 perkataan, jadi mcm Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete
  12. Fuyooo...Korang ada tertengok tak video ceramah DS Najib di Semenyih dan lawatan beliau ke program jom naik MRT bersama BossKU diKajang baru2 ni??

    Hebat betul sambutan rakyat terhadap beliau, mengalahkan selebriti pulak beb. Berebut2 semua nak bersalaman dan berselfie dengannya sampai tak menang tangan dibuatnya. Melayu, cina dan India memberi sambutan padu...macam tak caya pulak kan.

    Walaupun dia difitnah macam2 oleh Tun Madey dan pemimpin2 PH..ternyata rakyat tak terkesan dengan propaganda yang dimainkan tu. Dia tetap disayangi dan dihormati rakyat berbilang kaum ke mana saja dia pergi.

    Cuba korang agak...ada tak rakyat yang nak beri sambutan macam tu pada pemimpin2 PH, tengok aje lah ,asa Tun Madey melawat TBS dulu dan Din Pagoh buat walkabout di Giant Semenyih..cuba korang kira berapa ramai yang nak menegur, bersalaman dan berselfie dengan mereka berdua...tarak beb...semua buat tak tau, buat dono aje sampai Tun kena naik bas untuk bersalaman dengan penumpang..so pathetic kan bhai???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey ingat dia masih hebat mcm dulu...boleh kencing ikut suka dia...dia ingat melayu masih bodoo mcm pencacai dia...

      Keyakinan cina dan india kpd madey pon dah merosot...

      Delete
    2. Di CH bila madey datang kehadiran terpaksa di impot...
      Tak ade cerita baru...madey kitar cerita lama...orang dah muak tak ade hasil yg memberangsangkan...keadaan tak berubah seblm dan selepas pru...

      Delete
    3. Anon..ko tau tak, yang paling best sekali dalam ceramah DS Najib kat semenyih tu ialah bila di sindir dan troll kaw2 punya kat Din Pagoh beb.

      Dia kata" Ada sorang tu nak tiru sya lawat ke Giant Semenyih, dia pun nak buat macam tu jugak..tapi malangnya takde pengunjung yang nak sambut atau layan dia..hanya wartawan2 aje yang ramai..kesian!!!"

      Fuhh..mau jatuh kemaluan kalau dah kena sindir macam tu..hebat betul lah #maluapabossku ni kan???

      Delete
    4. Waah, penjilat Najib nih, dia tulis komen, dia jawab sendiri. Dahtu jawab menjawab pulak, nak nunjuk dia popular, konon.

      Macam Najib Al Jibo, tak diundang dek Umno pun, nak mencelah kempen. Tok Mat Umno sentiasa risau bila Al Jibo pigi kacau daun. Dia dah sound Al Jibo tak di undang di CH. Tapi muka pencuri mana tau malu. Itu yang pengundi Semenyih menyampah dan baran kat Umno.

      Delete
    5. Hahahaha...Din Pagoh kena layan big boss...Din Pagoh pon tahu madey kencing tapi kena tebalkan muka walo bau hancing...nak wat cam mana lagi...

      Delete
    6. Segala kencing dari PH sampai nya kpd ko jugak. Sebab ko ada kata suka di kencing.

      Delete
  13. Mengape saya katakan UMGOK akan menjadi "Party of the Dumb".

    Lihat sj zombies UMGOK dlm forum ini, mereka HANYA MAHU MELIHAT Semenyih BATTLE ground, & enggan melihat the Bigger WAR game about to be unravelled.

    Sepertimana manusia Cuba mengambar sifat2 zombies, mereka2 ini separa animalistic, yg mereka bersifat "random", tiada definitive dlm timbang tara kefahaman.


    Yg amat ketara ketika ini, Najib dgn "troll nya" BOSSKU. Di mana dia pergivsama dia sedar atau tidak, yg mengelilingi beliau samada seangkatan zombies ATAU sekadar ingin bergambar dgn kepala segala zombies.

    Perhatikan perwatakan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahaaii..Tun madey pun sebenarnya suka dan harap2kan sangat agar rakyat juga memberi sambutan hebat kepadanya seperti yang diberikan kepada DS Najib..iye lah, logiknya sapa pulak yang tak suka jika diberikan perhatian macam tu.

      Tun tentu bernostalgia denagn sambutan rakyat yang diterimanya semasa jadi PM ke 5 dulu..tapi apakan daya, kasih , sayang dan penghormatan rakyat bukan boleh dipaksa2 beb...ia perlu lahir dari keikhlasan yang bukan dibuat2, dari dalam hati.

      Ternyata lah...mereka dah boleh bandingkan kehebatan PM ke 4 yang takde ujud langsung dalam PM ke 7 ni, jadi jangan lah marahkan rakyat pulak kalau mereka rindu kepada pentadbiran BN dan DS Najib...mereka kini nak perbetulkan kesilapan mereka yang telah memenangkan PH dulu..dan dah tentu lah PRK CH, Semenyih dan Rantau akan menjadi saksi akan kekecewaan mereka!!!

      Delete
    2. Lebih jadi zombie dari bau hancing mcm Din Pagoh dan pencacai madey......tak ade orang yg nak rapat kerana bau hancing...

      Delete
    3. Ko nak curi modal zakaria mengata korang ramai yang zombie. Kepala nya, Zombie No.1 ia lah Najib Al Jibo. Ko tak tengok dia jalan terhoyang hayang mcm zombie.

      Perut buncit, pinggang berlipat, fdagu tiga, silap2 doing ... jatuh ke tanah jantung punya pasal ..

      Delete
    4. Setau rakyat..yang ada isu jantung ni Tun Madey, dah lebih dua kali buat bypass...tak dengar pulak berita yang mengatakan DS Najib ni tak sihat atau ada apa2 penyakit yang kronik.

      Sorang lagi yang kerap keluar masuk sepital ialah Din Pagoh tu..nampaknya orang2 kuat Bersatu ni semuanya tunggu masa aje kan !!!

      Ini lah bezanya orang yang rajin exercise dengan main golf...badan steady dan maintain aje..berat badan bertambah tu biasa lah kan dalam usia macam dia tu. Apa yang ko nak herankan..ntah2 kalau kau dah cecah umur macam dia..berkali2 ganda lebih teruk kot????

      Delete
    5. Tun Mahathir dah 3 tahun umur, tak hairan dia ada sakit jantung, isteri dia pun doktor, kawal acara harian dia, makan dia.

      Al Jibo baru 66 tahun rupa dah macam 76 tahun, gemok gedempol dah macam Mak Badak>

      Mana Rosy tau pasal kawal acara harian, kawal makan, kawal seks ... oops, bole lagi ke depa/

      Delete
    6. Bro,najib ada satu penyakit yang susah nak diubat.penyakit najib adalah TB....lelaki kalau kena ni penyakit maruah diri sudah dikira yelek zero.

      Delete
    7. Mangkuk sapa ko nak menilai org dgn kehinaan..sedar diri lah sikit..

      Delete
  14. TN...Kita kena bersetuju untuk mengatakan bahawa pengumuman berkaitan dengan Tol oleh kerajaan tu boleh lah dinamakan Kencing Tahap Dewa. Bau hancingnya bukan main. Jenis buat U-Turn Konar Baring ni. Tapi alih-alih, kena bayar jugak Tol tu waktu puncak.
    .
    Bayangkan. Masa tengah sesak tu la diorang nak kenakan Tol. Sepatutnya kalau betul diorang nak membantu, waktu puncak tu la diorang kecualikan bayaran.
    .
    Ini tidak. Masa waktu puncak tu juga yang nak dikenakan bayaran. Waktu semua orang dah tido pulak yang tak perlu bayar. Tak masuk akal langsung.
    .
    Kalau dibaca kenyataan yang dibuat, orang yang nak pergi kerja kena keluar sebelum 5 pagi dan balik selepas 11 malam. Baru diorang tak kena bayar tol!!!

    Kesimpulannya...PH ni kenyataan kencingnya panjang berjela, tapi last2 Tol tetap kena bayar jugak...Phuiii!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidong Jin TN ni dah lali...tak bau hancing lagi....

      Delete
    2. Dengar nak umum kurangkan tol hati aku legaa SIKIT...

      Tapi...

      Rupanye madey KENCING pesyen baru...pancut ke langit...hihihi

      Delete
    3. Korang bau busuk tahi Najib Al Jibo pun masih nak jilat dia lagi.

      Bau hanching dah tentu ler. Sebab si Ano ni sendiri ada cakap dia suka di kencing.

      Delete
    4. Najib tak ade koasa lagi...tapi kebaikanye masih di ingati....

      Delete
    5. Jin TN dulu anti madey...sekarang jilat madey ingat madey bagus...tapi kena kencing hancing dgn madey.....hihihi...dah mula merapooo....hahaha..

      Delete
    6. Pancut ke langit jatuh mcm hujan...pencacai2 mcm jin TN hirup.... Kapla terus jadi bengong...

      Delete
    7. Hahahaha, jenaka besar ,. kebaikan penyamun RM2.6 biliun diingati ... hahahahahahahaha

      Ko shampooo banyak banyak ler supaya hilang imej mencuri RM2.6 biliun tuh. Gamak nya ko gunakan lidah dan jilat pun, takkan boleh hilang imej penyamun nya.

      Najib Daylight Robber, kata orang.

      Delete
    8. Najib masih disanjungi rakyat kerana berpuluh tuduhan yg dikenakan ketasnye tidak sebut merompak ato mencuri wang 1 mdb...hanye madey yg kuat laung2 kan najib mencuri...

      Rakyat paham orang mencuri dikenakan tuduhan mencuri di mahkamah.....jadi cerita ko jauh meleset...

      Delete

    9. Alamak bodoh nya kau memikir pengundi Semenyih bodoh tak tahukan apa yang di kata Peguam Negara dalam 43 (dah lebih?) tuduhan mahkamah nya itu bukan mencuri.

      Kau ingat pengundi Semenyih sekolah kampong ajer ke? Sombong bongkak korang begini lah yang bikin Umno berdentum ke longkang di Pru14.

      Delete
  15. Pancing undi ke 3 kerana madey terlampau terdesak

    K'jaan umum bantuan RM100 untuk penuntut IPT


    24 Feb 2019, 3:16 petang (Dikemaskini 24 Feb 2019, 3:16 petang)

    A A
    Bantuan sebanyak RM100 akan diberikan kepada setiap penuntut warganegara Malaysia di institut pengajian tinggi, kata Kementerian Kewangan (MOF).

    Dalam kenyataan hari ini, kementerian berkata berdasarkan cadangan Kementerian Pendidikan untuk mengurangkan beban kewangan pelajar di peringkat institusi pengajian tinggi, kerajaan telah bersetuju untuk meluluskan Bantuan Pelajar Pendidikan Tinggi (BPPT) bagi tahun ini.

    MOF berkata bantuan tersebut akan disalurkan pada hujung bulan Mac 2019 menggunakan mekanisme sedia ada, iaitu kad debit Bank Rakyat, yang merupakan penambahbaikan daripada sistem baucar buku yang terdahulu.

    "Bantuan ini dijangka memanfaatkan 1.2 juta pelajar berdasarkan pangkalan data yang lama dan akan melibatkan peruntukan RM120 juta,"katanya sambil menambah perincian pelaksanaan BPPT 2019 dan kriteria kelayakan penerima akan diumumkan oleh Kementerian Pendidikan kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah sahih akan tewas...hahaha...

      Ingat zaman dulu ker boleh kencing merata rata ikut suka hati....otak madey dah tepu...

      Delete
    2. Najib Al Jibo kasi duit tunai, kasi beras, kasi barangan letrik pun kalah jugak. Di Pru14, lingkup, tersungkur di longkang.

      Sebab mencuri RM2.6 biliun duit rakyat di 1MDB itu dosa besar tak terhingga. Macam mana pun, sentiasa teringat di pemikiran pengundi. Dari yang teringat tuh, 60% ajer mengundi PH dah cukup.

      Aku yakin Umno Bn tewas di Semenyih. Najib Al Jibo punya pasal.

      Delete
    3. Cerita najib dah tak relevan lagi...cerita masa sekarang yg penting...kencing panvut ke langit...

      Delete
    4. Kalo madey boleh menang madey tak akan umum 3 rancangan pancing undi....akai mana taruk?...bontot jugak taruk kaa?..

      Delete
    5. Mimpi ler ko pengundi tak ingat Najib pencuri bila mengundi

      Delete
    6. Woiit...TN..apa kata kalau kau turun ke Semenyih tu dengan si Zakar tu dan buat kajian berkaitan dengan sapa yang pengundi2 Semenyh nak menangkan kat situ.

      Jangan ko berdua terkejut king kong kalau dapatan dari hasil kajian tu rata2 mereka dah bertekad dan sebulat suara untuk memilih calon BN...haah..apa lagi, buatlah kajian dan bentangkannya kat sini tanpa tangguh..ada bran ke ???

      Kawan aku, seorang penganalisa poltik non partisan dan teamnya dah buat kajian tu dan dapatannya...89.5% warga pengundi Semenyih akan memilih calon BN beb !!!!

      Delete
    7. Kalu dak tak dapat buktikan keadaan, tak payah suruh orang pergi Semenyih ler.

      Di blog ini ajer, dah beberapa komen mengatakan PH akan menang, Umno terjerumus di longkang lagi

      Delete
    8. Aku bukannya apa nak cadangkan macam tu..untuk memuaskan hati kau. Iyelah..kau mana nak dengar cakap orang, kau aje yang betul..

      Setau aku kat sini...hanya komen kau aje yang beriya2 mengatakan PH akan menang.orang lain takde pulak..malah si Zakar pun nampaknya berat untuk mengatakan PH akan menang kat situ bhai!!!

      Delete
    9. Kalo MCA pun dah tak minat nak sokong Umno, apa lagi nak cerita.

      Depa penyokong MCA akan undi Apek Kentang ler. Umno tak dapat juga. Givap ler. Bikin sejarah, korang givap sebelom PRK, hehe

      Delete
    10. Umno tak perlukan mca...sokongan orang cina dan india kpd madey udah menurun...

      Orang ada otak dan berakal tentu paham....kerana terdesak nak kalah lah madey tambah gula2...

      Prk2 seblm ni mana ade gula2...jin boleh putar ikut suka ko....yg menggelabah madey...

      Delete
    11. TN & GN,

      TN BETUL, KERANA BELIAU MELIHAT THE "WAR".
      GN BETUL, KERANA BRLIAU MELIHAT THE "BATTLE"


      DLM PERKARA ANWAR MERANCANG COUP DGN SEGELINTIR LIEUTENANT NYA YG GOPOH, DGN SEBILANGAN MP DAPs YG RASA MARAH BERSATU STRENGTHENING DGN MPs UMGOK,

      ..SEJAK BERBULAN YG LALU..


      MEMANG BETUL, ADA SABOTAGE DLM PRK SEMENYIH. INI MEMBERI TUN MORE OPTIONS.

      POLITIC IS VERY DYNAMIC & FLUID

      Delete
    12. Hahahahahaha hahahahha lagi jenaka korang .. mengata Umno tak perlukan mca.

      Tak mahu mengaku pun bahawa Wee dah cakap nak wee wee kan korang 2-3 minggu lalu cakap nak bubarkan BN.

      Jangan jalan di angin (walking on air) ler, Mamat, akui ler MCA dll dah abandon korang. Tak boleh menang Semenyih bila korang tak dapat undi Cina.

      Delete
    13. We wait for LKS utk menafiksn. ANWAR dah pun berbuat demikian. Lepas ini, hingga hari Mengundi, berdoyong doyong mereka2 ini dtg utk menunjukan setiaan.


      ..satu lagi sifat dynamic & fluidity akan menjelma. Ketika ini, 48:52 in UMGOK favor.

      Delete
  16. Takda orang cerita pasal MCA dll kempen ke? Dah terborai ke BN?

    Bagus ler, korang di wee weekan dek Wee

    ReplyDelete
    Replies
    1. MCA tak perlu turun untuk berkempen di Semenyih...pengundi2 cina kat situ dah terima arahan dari DAPigs untuk undi calon BN atau calon Bebas uncle kentang, asalkan jangan calon PH dari Bersatu tu.

      Jentera pilihanraya UMNO dan PAS dah lebih dari cukup untuk berkempen bagi calon BN tu..dan ditambah pula dengan pengundi2 cina yang bakal memberi undi mereka kepada BN..InsyaAllah kemenangan akan berpihak kepada BN !!!!

      Delete
    2. Hahahaha hahahahahahha, banyak betul korang jenaka ... pengundi2 cina kat situ dah terima arahan dari DAP hahahaha

      Bodoh bangang pulak tu mengata begitu.

      Bila MCA (gamak nya Gerakan, MIC pun sama) tak kelur berkempen di Semenyih, habis lah Umno, masuk longkang ler korang di PRK itu.

      Delete
    3. Lobsi hadi dah cakap Dap dan PKR tidak bersungguh kempen untuk Madey...

      Program azmin proksi madey banyak kerusi kosong....

      Orang semenyih dah tahu lihat muka orang PH memang datang nak bawak kencing madey...

      Delete
    4. Kalo Tanpa Nama dan Zakar pegi semenyih...ramai yg lari kerana bau hancing...

      Delete
    5. Di CH pon mca tak kempen..tapi PH yg lingkop...orang CH tak terima kaki kencing masuk kawasan mereka..

      Delete
    6. Aku ingat PH ajer yang kencingkan ko, lupa yang MCA Wee dah cakap bak wee wee kan korang, mahukan BN di bubarkan...

      Amacam, nangis ler ... takpa, kitaorang sikit pun gtak kata apa, promise ...

      Delete
    7. Melihat dari isu2 semasa dan cerita orang yg pergi ke semenyih keadaan sambutan kempen Bersatu menyedihkan...

      Tu pasal madey kena tambah gula2 prk...dari 1 jadi 2 jadi 3...
      Esok lusa jadi berape?..

      Belit madey pas janji tak sokong umno pon tak jalan ....madey terlampau terdesak...

      Delete
    8. Wee ka siong cakap nak kluar BN..tapi hingga hari ni tak buat ape2 pon...hihihi...cian ko jin...

      Delete
    9. Woi, kau cakap banyak, kau pun tak pigi Semenyih arr?

      Hanya cakap "cerita orang yg pergi ke semenyih". Mana kau tau, hanya membohong, memfitnah dan menipu.

      Ko sendiri pigi, buat survey sikit ler, tanya Cina2 tu nak pilih PH ke aku. MCA dah kaput di Semenyih dah tak masuk buku lagi. Undi depa pigi ke PH ler

      Delete
    10. Aku ingat PH ajer yang kencingkan ko,


      Aku bukan penyokong Bersatu dan madey...mcm mana plak aku kena kencing...ko jilat madey tapi madey kencingkan ko....dah kena kencing malu nak ngaku...tak ngaku tak pe...bau hancing ko tu orang dah tahu ko kena kencing...hihihihi...

      Delete
    11. Wee keluar ke tak keluar tak kisah. Yang penting dia dah wee wee kan korang, kincing lebih hancing dari PH kincing kau.

      Delete
    12. Jin TN dah bengang msdey nak kalah.....hahahahahaaaaaah..

      Delete
    13. Tak de hal pon dgn wee mca...cina dah ramai benci madey kencing...

      Delete
    14. Caneron saper yg kalah?...mca tak kempen pon...hihihihi..

      Delete
    15. Wee ka siong tak kencing sape2 pon..dia tak janji ape2 pon mcm madey...dah janji tipuu..

      Delete
    16. This comment has been removed by the author.

      Delete
    17. Undi penyokong MCA pigi ke PH ler sebab semua pengundi tahu bahawa Najib curi RM2.6 biliun duit rakyat di 1MDB

      Delete
    18. Andaian ko saja...orang cina bijak berpolitik...

      Delete
    19. Bagi orang cina najib dah tak ade kaitan lagi...mereka perlu survival pada masa sekarang...

      Delete
    20. Ko mimpi lah, selalu gitu lah, mcm yang melingkupkan korang di Pru14

      Delete
  17. Sebab MCA Gerakan dan MIC cakap sebelom PRK Semenyih nakkan BN pecah, korang patut do like what Roman Generals did in ancient history - fall on their swords, hara kiri.

    Tapi korang tak berani buat gitu, sebab korang katak puru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mic dan mca ade tak ade serupa aje...kerana rakyat benci madey kencing..

      Delete
    2. Korang katak puru, despicable and useless species, padan kena nyah dek BN members

      Delete
    3. Katak puru yg melompat kerana kelaparan ikut madey yg terdesak..

      Delete
  18. Walawei...Nampak gayanya, DAP dah memang nak cari pasal dengan Bersatu. Selepas Dr Boo, AJK DAP dari Johor tu menyarankan agar Tun Madey melepaskan jawatan PM, kini pemuda DAP pulak dah balun menteri sukaneka, Sadiq Sigara tu.

    Nampak sangat macam ada komplot dari DAP untuk terus memalu dan mengaibkan Bersatu..dan ini adalah bkti nyata bahawa perpecahan dalam PH dah tak boleh disorokkan lagi beb !!!

    DAP Youth has taken Pakatan Harapan (PH) Youth chief Syed Saddiq Syed Abdul Rahman to task for asking PH to delay reforms.

    Dapsy national executive council members Woo Kah Leong, Leong Yu Sheng and Tan Tiong Yih said the request by the youth and sports minister is inappropriate and would be seen as a betrayal of the trust of voters.

    “Malaysians who took days off from work to travel back home and cast their votes for PH want to see changes now, not later.

    “During the launch of Buku Harapan (Book of Hope), PH had promised various institutional reforms in black-and-white to rectify our flawed system.

    “The 60-point election manifesto was a result of collaboration among the four component parties.

    ”Besides undermining the manifesto, Syed Saddiq has also disregarded the voters’ desire for a reformed ‘new Malaysia’,” they said in a joint statement today.

    On Thursday, while speaking at an event in Kuala Lumpur, Syed Saddiq said PH could lose the next election if they were to push everything on their reform agenda in one go.

    He said PH could not afford to lose sight of its electorate while embarking on efforts to reform the country, claiming it would spell disaster for the ruling coalition.

    “You cannot be pushing all (reforms) at one go, and in the end lose all of the support which brought you into the government to begin with.”


    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap bagi signal kpd madey dan Bersatooo...pencacai masih khayal cina masih sokong madey..

      Delete
    2. Tak sokong Tun M pun, depa sokong DAP yang bencikan PAS yang dulu nak kerjasama dengan Umno tapi kena kincing Pak Lobai yang kasi Tun M surat tak mau sokong pula

      Delete
    3. Kalo calon Dap yg bertanding cina akan undi kpd Dap...semenyih bukan calon Dap...

      Delete
    4. Membohong, menipu, memfitnah, twist and spin - itu jer ler ysng puak menjilat Najib ni tahu.

      Sebenarnya laporan itu kata:

      "Syed Saddiq had at a conference said that while the PH government intends to get as many pledges for reforms to be fulfilled, he said there are some that may take time due to the challenges faced by the ruling party.

      He said while there has to be structural changes, there also must be a timeline to be followed and abide by, and if the reforms are not able to be fulfilled, the Youth and Sport minister said “we explain why we can’t and chart the way forward from there on.”

      Delete
    5. Pak lobai pas tak kasi surat tapi madey yg bohong kerana terdesak sangat.....

      Delete
    6. Samada betul bohong ato tidak akan ade penafian dari 2 pihak berkenaan
      .

      Delete
    7. Yang terdesak ia lah Umno, Najib Al Jibo dan ko yang menjilat nya. Sebab dah gigil lutut - MCA dll members Bn tak kempen di Semenyih, PAS pulak dah janji tak sokong Umno. Steady Al Jibo, ko jangan bikin keadaan worse. Tok Mat tak undang ko berkempen, faham?

      Delete
  19. Fulamaaak!!!! Bang Nong siang2 lagi dah bagi warning yang jelas lagi nyata kepada Tun Madey. Jangan ganggu dia kalau dia dah naik jadi PM ke 8 nanti.

    Iyelah..Bang Non dah nampak apa yang Tun Madey dah buat di zaman pemerintahan Pak Lah dan DS Najib dulu. Habis semua benda nak dikacaunya..khususnya yang berkaitan dengan kepentingan perubadinya, anak beranak dan kroni2nya.

    Dah tentu lah Bang Non tak mahu perkara yang sama berulang lagi jika dia menjadi PM.Dulu pun Tun ada berjanji untuk tidak campur tangan dalam pentadbiran Pak Lah dan DSNR, tapi janji tetap tinggal janji...tak mustahil jika tidak diberikan amaran keras macm ni pada Tun, ia akan berulang lagi...setuju kan TN???

    PKR President Anwar Ibrahim reiterated that he supports Dr Mahathir Mohamad’s leadership and he will not disrupt his work.

    Speaking at a ceramah in Taman Sri Jenaris last night, Anwar stressed that he will not interrupt Mahathir’s affairs and he hoped that he will not be interrupted when he becomes the next prime minister.

    “We give our full support (to Tun M), let him do his work. I won’t interrupt because I don’t want to disrupt his work.”

    “When it is my turn, let me do my work and don’t disrupt me too. This is our mutual understanding,” added Anwar.

    Sebagai negarasawan..takkan lah Tun tak faham lagi amaran keras dari Bang Non tu kot????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm keaadaan sokongan kpd PH makin runtuh kerana madey kuat kencing pemimpin2 PH mesti berani bertegas dgn madey....

      Madey dah rosakkan PH dgn putarbelitnye dan keras kepalanye...ini bukan zaman dulu madey berkuasa penuh...

      Delete
    2. Waah, tiap kali satu komen masuk satu komen menjawab. Orang yang sama. Kartun punya cerita.

      Banyak sangat bohong tipu fitnah nya, buang masa bagi mengrespon kesemua nya.

      Delete
    3. Hahaha..ko dah fining...tak mampu putar lagi..

      Delete
    4. fining? Ada kena mengena dengan "filming". Mak Badak di operasi dek Plastic Surgeon? Potong hidung nak mancungkan? Botched up operations, gambar nya ko jual kpd Plastic Surgeon yang keluarkan gambar2 itu dalam blog nya?

      Delete
  20. AGAK AGAK NYA, APE HABUAN YG PAS INGINKAN DGN MEMBERITAHU TUN MENGENAI KECURANGAN ANWAR NIE?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas pakar bodek membodek untuk survival....dulu lobai hadi tikam belakang PKR dlm pru13... Kerana nak duit najib....PR hancur kerana lobai pas...

      Delete
    2. Najib nakkan sokongan hingga membodek Mat Rempit, ajak naik motor pakai label "Bossku". Dia fedap KJ kata, "Najib bukan Bossku".

      Delete
  21. .SUPAYA APE YG SELAMA INI PAS KETARAKAN BAHAWA ANWARINAS ITU BAHAYA DLM JEMAAH PAS HINGGAKAN DEWAN ULAMAK PAS PURGED GOLONGAN ANWARINAS?

    YG PAS BETUL MANAKALA MAT SABU & GOLONGAN NYA TAK FAHAM?

    IS THERE GOING TO BE A GREATER MALAY ALLIANCE DGN KESEDARAN INI?

    ..UTK MENGHADAPI PERMASAALAH YG LEBIH MENCABAR, MA 63

    Ape yg puak2 ethnic Kadazan, Iban, Orang Ulu & dll inginkan? Autonomous? Independent?

    Abg Jo & Taib juga inginkan Sarawak keluar dari Federation.

    This is Malaysia current nightmare.


    ISU FREE TOLL DARI 11 MLM HINGGA 5 PAGI,YG DI KETARAKAN OLEH ZOMBIES UMGOK & BUDIN, is a NON ISSUE. Then again, kinda like Zombies, pettiness is always an issue.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeerp...Apa pulak ko kata isu tol tu adalah pettiness aje..besar isu tu beb.

      Bukan ke isu tol ni adalah di antara intipati utama dalam manifestomato PH sebelum PRU14 dulu..kat amana2 pentas ceramah , pemimpin2 PH dongengkan, hari ini PH menang..esok tol akan dihapuskan..sampai Wakanda Mujahat sanggup tidur di dataran merdeka untuk menyatakan bantahan kerana tol tak dihapuskan oleh BN.

      Laporan dari kajian yang dilakukan, salah satu faktor utama yang menyebabkan rakyat Msia , khususnya warga lembah Kelang dan Selangor memenangkan PH ialah mereka terpengaruh dengan janji PH untuk menghapuskan tol.

      Malah menteri kasut hitam ada mengeluarkan kenyataan kepada pengundi2 di Simpang Renggam, sila tuntut kepada saya janji untuk menghapuskan bayaran tol dari mana2 destinasi yang exitnya di simpang Renggam jika PH menang di tempat tu. Sekarang PH dah memerintah lebih dari 9 bulan...apa citer tol kat situ..dah hapuskan ke belum lagi???

      Pengumuman PH berkaitan dengan tol tu baru2 ni, hanya lah umpama melepaskan batuk di tangga..tak ikhlas langsung untuk menunaikan janji2 mereka yang dibuat dulu. Senang citer..kalau tak nak hapuskan tol tu, cakap aje tak nak..kan senang, dari cakap berpusing2 macam orang mabuk todi..last2 dah ternyata PH ni memang kaki kencing rakyat..tapi bila cakap macam tu, tak terima pulak!!!!

      Delete
    2. Gelaran anwarinas oleh puak lobai kpd penentang rancangan lobai nak kerjasama dgn umno...

      Puak ini di sisihkan dlm pemilihan tahun 2015 di kuala selangor dgn gunakan chai kaedah yg dipakai oleh umno...

      Umno jolok hudud hingga lobai pas berpecah dari PR....dari hudud jadi RUU 355 gapi akhirnye ghaib...puak penongganag agama...

      Rancangan najib nak pecahkan PR dan penjarakan anwar berjaya...najib hadiahkan 90 jota kpd lobai pas....bukan kpd pas...

      Delete
    3. Anon..jangan dia terbelit dengan putar belitnya sendiri pulak beb !!!!

      Delete
    4. Alamak Anjing Gila cakap dengan dia sendiri. Dah di buktikan - dia dah mengaku pakai dua nama tuh. Lihat komen aku

      "Tanpa nama24 February 2019 at 22:15

      Hah, Anjing Najib dah mengaku pakai banyak nama. Sekarang pakai nama Geng Najib dan Anonymous. Bagus kau mengkau. Excellent.

      Ini akan di masukkan ke dalam rekod Arkib Negara di Jalan Duta KL. Disebutkan dari masa ke masa."

      Delete
  22. TN..Ini ada satu berita yang pastinya akan membuatkan kau terkejut King kong, sampai tak lalu makan dan langsung tak mahu mandi.

    Ini ada kaitan dengan menteri kewayangan Hong Kong tu, si Ah Beng@Nobita semasa dia menjadi CM Penang. Tak sangka, rupa2nya ular lidi menyamar naga..ingatkan dia tu bersih sangat , kononnya dengan pentadbiran CATnya..tapi rupa2nya kaki rasuah jugak.

    FYI...Si Zarul ni adalah pemunya syarikat yang telah memenangi tender membina terowong bawah laut di Penang semasa Ah Beng jadi CMnya.

    Zarul mendedahkan kepada SPRM bahawa dia telah terpaksa membayar kickback sebanyak lebih dari RM2.6 billion dalam urusan pembinaan terowong tersebut kepada Ah Beng.

    Zarul Ahmad Mohd Zulkifli was arrested by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) on 9th January 2018. The MACC then recorded Zarul Ahmad’s statement on 12th January 2018.

    By April 2018, the investigation had been completed, but before any action could be taken, the government changed and Malaysia saw a new Attorney-General.

    The amount of kickbacks involved in the 7.2km Penang Undersea Tunnel is more than RM2.6 billion.

    However, the MACC has closed the file on the matter and marked it NFA (no further action). This is because only the Attorney-General can decide whether to prosecute and Tommy Thomas will never go for Lim Guan Eng.

    Zarul Ahmad told the MACC in a signed statement that the amount of kickbacks involved comes to about RM3 billion.

    The 10% kickback is only on the construction cost and with others included in total it comes to RM3 billion.

    TN...Fuuhh..Banyak tu yang disapu oleh Ah Beng ni kan. Kalau kau ada apa2 info lagi mengenai kes ni, sharekan lah dengan kita orang..boleh kan beb ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. kickbacks? The amount of kickbacks Najib got kicked with? By Golly, said the Filipinos. Only God knows. Even he and Mak Badak don't know how much. Because it's so much.

      Scorpene purchase. 16 pieces of MINDEF land exchanged with private land. ECRL and such big projects. Cash taken up front. Payment into London accounts. Etc etc.

      Delete
  23. Bebas tol tengah malam galakkan lumba haram

    24 Feb 2019, 5:19 petang (Dikemaskini 24 Feb 2019, 5:19 petang)

    A A
    Setiausaha Agung MCA Chew Mei Fun berkata hasrat kerajaan untuk menjadikan beberapa lebuh raya bebas tol dari jam 11 malam hingga 5 pagi boleh menggalakkan perlumbaan haram.

    "Semua orang tahu kebanyakan orang sudah tidur ketika ini. Kebanyakan pengguna jalan raya tidak akan mendapat manfaat.

    "Apa yang harus dibincangkan adalah kebanyakan pelumba haram aktif pada waktu malam. Adakah dengan ketiadaan kadar tol pada waktu itu akan lebih menggalakkan mereka?" soal Chew dalam kenyataan media hari ini.

    Semalam kerajaan mengumumkan telah memulakan proses rundingan dengan pemegang utama konsesi empat lebuh raya, Gamuda Berhad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan terperanjat jika antara yang lumba malam itu ia lah Najib Al Jibo yang pakai label Bossku, sengaja nak cari penykong antara Mat Rempit bagai

      Delete
  24. He he he jangan bimbang nanti bang Nuar jd PM tol semua highway hapus.Minyak akan turun 1.20 sen.kan Budin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa pru13 anwar tawarkan minyak turun harga jika Pakatan Rakyat menang ko tolak mentah2....ko nak najib menang...sekarang ko terhegeh2 harapkan anwar turunkan harga minyak dan tol...

      Delete
    2. Anwar dh mula naik minyak dengan permainan mahadey,nak lawan pasti tko lg,mahadey mmbuktikan kpd pesaing2 beliau lebih licik dan kejam dalam politik untuk terus berkuasa

      Delete
    3. Dulu madey pm dan pengerusi BN...madey ade kuasa penuh...

      Sekarang madey pm dan pengerusi PH yg tiada kuasa veto...keputusan pengerusi PH tertakluk kpd persetujuan majoriti majlis Presiden...

      Di parlimen Madey hanye ade 13 kerusi campor 11 kerusi katak puru...

      Delete

    4. Ko membohong menipu tak habis2. Takda punca maklumat yang sahih. Kau petik maklumat dari bontt Najib Al Jibo. Sudah entu lah semua busuk. Kau hidu bau nya tiap kali.

      Delete
  25. The rakyat don’t need Lim Guan Eng to come out every other day, holding press conferences, telling us what our national debt is or what the GDP projection looks like.

    This is stuff you get statisticians and analysts from credible rating organisations and financial institutions to reveal as they indicate the effectiveness of policies implemented by the Ministry of Finance (MoF).

    What we do need to know is what these policies are, how the MoF came up with them, how the MoF plans to evaluate them and how they’re going to help put bread on the table in more sustainable ways.

    But that isn’t happening.

    Since May 2018, all we’ve been hearing Guan Eng say is that the national debt is RM1 trillion and the Debt-to-GDP ratio is above 80%, figures even the most notable of financial rating corporations have rubbished.

    People no longer buy such drivel as the man on the street no longer cares what the national debt is or what the previous administration did but what the present administration plans to do about it.

    All he sees is the rise in cost of living brought about by empty manifesto pledges and the mismanagement of the economy by the current Pakatan administration.

    It’s only a matter of time before he draws the line and decides to vote “Anything But Orang Mahathir” (ABOM) during the 15th general election (GE15) irrespective if the economy experiences a rebound or if Mahathir decides to boot the DAP out from government for good.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So long as the national debt of RM1 trillion created by Najib Al Jibo has not been drastically reduced, LGE has to come out frequently explaining to the rakyat the financial situation of the country.

      All because of Najib Al Jibo.

      Delete
  26. Alhamdulillah...Isu Rm 90 juta yang dikatakan diterima oleh PAS dari UMNO, secara rasminya telah ditutup buku. Maka dengan itu, habis lah satu modal besar yang bakal digunakan oleh PH dan Bersatu untuk memecah belahkan kerjasama yang utuh antara PAS dan UMNO dalam PRK Semenyih ni.

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan dana RM90 juta disyaki daripada 1Malaysia Development Bhd. (1MDB) tidak pernah dimasukkan ke dalam akaun bank rasmi Pas.

    Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Mohd. Shukri Abdull berkata, siasatan agensi itu sejak 6 Februari lalu tidak menjumpai apa-apa transaksi yang membuktikan dakwaan tersebut.

    “Siasatan SPRM setakat ini tiada dana RM90 juta dimasukkan ke dalam akaun (bank) Pas,” katanya pada sidang akhbar pada majlis menandatangani Ikrar Bebas Rasuah Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu di Wisma Darul Iman di sini hari ini.

    Seramai 22 ADUN Terengganu diketuai Menteri Besar, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar telah membacakan ikrar tersebut dihadapan Mohd. Shukri.

    Kita berasa simpati jugak kepaad PH dan Bersatu kerana kini ketandusan idea untuk menyanggah isu2 yang dibawa oleh gabungan BN/PAS di situ. Kalau masih lagi mainkan isu tentang salah laku DS Najib tu, memang tak laku lah gamaknya..bosan dan muak pulak warga Semenyih mendengarnya.

    Tuduh bukan main lagi kononnya DSNR adalah pelaku utama dalam skandal 1MDB tu, tapi satu pertuduhan pun takde kaitan dengan isu besar tu. Jadi apa yang PH boleh mainkan hanya lah memburuk2kan peribadi calon BN..terdesak sesangat nampak???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro... kes blm selesai...siasatan akaun pimpinan pas nlm habis lagi..

      Delete
    2. Ko silap tulis Bro. Sepatut nya Bab. i tak bertulis.

      Ko jawab ko sendiri bila ko menulis pakai nama Geng Najib. Yang selalu menjilat Najib Al Jibo.

      Delete
    3. Amat bodoh lah mengatakan 43 tuduhan mahkamah Najib Al Jibo itu takda kaitan dengan curi wang 1MDB.

      Kalo tak bodoh, Umno takkan lingkup di Pru14.

      Delete
    4. Sukahati aku laah...ko pon boleh buat jugak jawab guna nama GMN ato Ali jaga jamban
      .

      Tapi gaya bahasa sama lah...ko blm pro lagi beb...

      Delete
    5. Hah, Anjing Najib dah mengaku pakai banyak nama. Sekarang pakai nama Geng Najib dan Anonymous. Bagus kau mengkau. Excellent.

      Ini akan di masukkan ke dalam rekod Arkib Negara di Jlan Duta KL. Disebutkan dari masa ke masa.

      Delete
    6. Ade dlm pertufuhan najib sebut mencuri wamg 1 mdb...

      Kalo ko curi ayam ape tuduhan yg disebut dlm mahlkamah?....gubah ayam haram?....hihihiji..

      Delete
    7. Contoh Sebutan tuduhan dlm mahkamah kes Jin TN curi ayam..

      Kamu Jin TN dituduh gubah seekor ayam haram milik en madey kutty pada...kamu mengaku salah atau tidsk?...


      Kah kaah kaaahhh...

      Delete
    8. Dah melakak mcm pontianak pulak Anjing Gila yang menyalak tak tentu hala nih.

      Kena tangkap pakai 2 nama, mengaku, mcm yang aku rekodkan -

      "Tanpa nama 24 February 2019 at 22:15

      Hah, Anjing Najib dah mengaku pakai banyak nama. Sekarang pakai nama Geng Najib dan Anonymous. Bagus kau mengkau. Excellent.

      Ini akan di masukkan ke dalam rekod Arkib Negara di Jalan Duta KL. Disebutkan dari masa ke masa."

      Delete
  27. Aku doakn moga ph akn kalah besar kali ini... Amiin. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku doakan sebalik nya.

      Aku rasa PH akan menang. Sebab MCA, MIC, Gerakan pun dah tak kempen utk calon Umno dan penyokong2 depa undi PH.

      Delete
    2. Umno tak perlu lagi mca mic dan gerakan untuk kawasan majoriti melayu...lagi pon bukan calon Dap yg bertanding...

      Delete
    3. Ko mimpi lah banyak2. Umno akan kaput di Prk Semenyih

      Delete
    4. Teserah kpd taqdir...tanda2 yg ade Bersatu yg akan kaput..

      Delete
    5. Dah MCA dll nak bubarkan BN, tak mau kempen di Serendah, bakpa nak cakap itu ini, jadi bodoh

      Delete
    6. BN menang bukan harapkan sangat MCA atau MIC kempen...keje tu dah diambil alih oleh DAPigs. Kaum cinadan India dah dapat signal yang jelas lagi nyata untuk tidak mengundi calon Bersatu...arahan dari Tokong Kit Sial bakal dipatuhi sepenuhnya oleh mereka!!!

      Delete
  28. KERAjaan membayar hampir RM1 juta untuk posting mengenai Mahathir dan menfitnah Najib di Sosial Media.
    Saturday, July 28, 2018 00:53: 82 Comments

    Walaupun tak mampu tunaikan janji mansuhkan tol, ptptn dan hutang felda, kerajaan PH mampu membayar sehingga RM12 ribu untuk 1 posting article dan propaganda Tun Mahathir di FB Page Siakap Keli.

    Video-Video Tun Mahathir pula dicadang dikeluarkan oleh pihak DAP. Kos untuk produksi dan pembikinan video adalah tidak diketahui lagi nilai peruntukannya.

    Kerajaan PH juga memperuntukkan sehingga RM300ribu untuk google search, email dan iklan di youtube.

    Kerajaan juga memperunukkan sebanyak RM558 ribu untuk FB Pages DAP dalam Bahasa Melayu dan Cina.

    Jumlah keseluruhan hampir RM1juta. Job untuk media sosial ini nampaknya banyak dapat kepada DAP.

    -Tun Carlos
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=205195256813679&id=170782270254978

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bayar banyak juta kpd orang Amreeeeekan konsultan komunikasi dia. Tak pakai duit gomen kata dia. DPRM mesti siasat dia mana dapat banyak duit buat gitu.

      Delete
  29. Hahahaha hahahahaha .. pulak nya cakap mcm orang dah biul, di chalen bawak Mak Badak masa berkempen, dia kata nak bawak "jika menan PRK .." -

    'Jika Menang PRK saya bawa Rosmah datang Semenyih'

    Sekiranya perkara itu berlaku, Azmin mungkin berpeluang melihat Najib membonceng "yang seorang lagi itu"
    ---

    Berat sudah berat otak Al Jibo nih dah banyak sangt stress hingga mereng

    ReplyDelete
  30. Bakti kita..membalun Klepto
    Awal sejak Putramerdeka
    Terbukti Bijan main kotor
    Di biarkan negara boleh terbakar!

    Sokong Tun tak dapat dedak
    Hanya bantu melawan Klepto
    Bukan macam GN keladak
    'Apamalubossku' lekat kat motor!

    Siapa saja ambil rasuah
    Mesti tidur semakin tak lena
    Songlap billion sekeluarga mewah
    Satu ketika mesti kena!

    PAS/ Umno mestilah sedar
    Jadilah bangsa berfikir boleh
    Dulu ustaz bertopi keledar
    Tetiba Q7..ekonomi dah pulih?

    Sebagai Islam kita berfikir
    Mana yg songlap tak usah sokong
    Dia kaya rakyat dah fakir
    Bagi sikit..lain pelangkong!

    Tun nasihat serta merayu
    Singkir mawas Umno dipulih
    Sokong penjahat masing2 kayu
    Umno tewas..hingus meleleh!

    Sosek si kartun, DAP perkuda
    Wujud Bersatu..salahkan Bijan
    Tolerasi Tun memang berpada
    Bila bertindak..siapa pun lenjan!

    Tiada mana serupa Mahathir
    Sayang bangsa majukan negara
    Walau dihina kononnya getir
    Musuh sentiasa tumbang segera!









    ReplyDelete
  31. Kesian Melayu.

    Kebanyakkan Melayu2 yg bagi komen kat blog Budin hanya mengutuk Melayu dengan Melayu.

    Cuba baca blog tulisan Cina yg banyak kat Malaysia. Semua Cina bersatu kutuk Melayu.

    Kata DAP Melayu screw Melayu.

    Oh bangsa ku :-(

    ReplyDelete
  32. join dengan kami situs terpercaya dan teraman Proses
    Transaksi Yang Cepat Dan Super Mudah
    cs online 1x24 jam
    Minimal Depo 20rb & WD 50rb
    BBM : areatoto
    LINE : areatoto
    W A : (+855)964630067

    ReplyDelete
  33. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  34. Numpang lewat yah min...

    Hanya di OPPO POKER

    Bonus New Member....
    Deposit 15.000 - 49.999 = Bonus nya 10.000
    Deposit 50.000 - 99.999 = Bonus nya 15.000
    Deposit 100.000 Ke atas = Bonus nya 20.000

    ReplyDelete
  35. J P S P O K E R Menyediakan Permainan Poker Judi Online Seperti Berikut : (Poker, Capsa, DominoQQ, Ceme, Super Teen, Ceme Keliling, Omaha)

    - Bonus New Member Rp. 10.000
    - Minimal Deposit / Withdraw Rp. 15,000.-
    - Bonus Refferal 10%
    - Bonus Rollingan Mingguan 0.3% - 0,5%
    - Proses Deposit / Withdraw 3Menit

    Baca Juga Di Tonton Video jav dan Video Semi kami :
    http://jpsmovie,me (pakai titik yah )

    - Pelayanan Dari Customer Service Yang Cantik Tentunya Sopan Dan Ramah, Online 24/7 Jam
    - Dijamin Tidak Ada Robot Di Dalamnya 1000% Player VS Player
    Kalau Ada Yang Bisa Berikan Lebih Kenapa Harus Cari Yang Lain!!

    Contact Us
    - Livechat : J P S POKER
    - BBM : 559588CB
    - LINE : jpspoker
    - Whatsapp : +82370836863
    - YM : JPSPOKER

    Support Bank J P S Poker :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI
    - DANAMON

    Posted by : J P S POKER . ART

    ReplyDelete
  36. Numpang ya bossku ^^

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus Welcome Untuk New Member:
    - Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
    - Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
    - Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
    - Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
    - Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
    - Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    Syarat Klaim bonus yaitu menghubungi CS kami di
    WHATSAPP : +855966139323
    BBM : KENARI00
    LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
    ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM

    AGEN POKER DAN DOMINO TERPERCAYA
    CARA MENANG DI KENARIPOKER
    AGEN JUDI ONLINE BERKUALITAS
    AGEN POKER SANGAT AMAN TERPERCAYA
    AGEN SICBO BERKUALITAS TERJAMIN AMAN
    BANDAR CEME TERPERCAYA TERBAIK
    KENARI POKER
    AGEN DOMINO TERAMAN DAN TERPERCAYA
    BANDAR CAPSA YANG PALING AMAN

    ReplyDelete
  37. Ijin Post Yahh bossku
    Tunggu Apalagi Segera Daftar dan Depositkan Segera Di E D E N P O K E R . X Y Z
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - Bonus Rollingan 0,5%
    - Bonus Refferal 10% (Seumur Hidup)
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete

  38. AREATOTO.CLUB - AGEN JUDI TOGEL ONLINE TERBAIK DAN TERPERCAYA

    AREATOTO MENYEDIAKAN 5 PASARAN RESMI :
    - SYDNEY ( http://www.sydneypoolstoday.com )
    - JAPAN4D ( http://www.japanpools4d.com )
    - SINGAPORE ( http://www.singaporepools.com.sg )
    - CHINA4D ( http://www.china4dpools.com )
    - HONGKONG ( http://www.hongkongpools.com )

    MINIMAL DEPOSIT YANG TERJANGKAU, HANYA Rp 20.000

    SUPPORT BANK LOKAL : BCA - MANDIRI - BNI - BRI - DANAMON - CIMB NIAGA - PERMATA BANK

    - LAYANAN CS ONLINE 24 JAM
    - RESPON YANG SUPER CEPAT & RAMAH

    BURUAN BERGABUNG DI WWW.AREATOTO.CLUB SEKARANG JUGA. . .

    ReplyDelete
  39. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  40. IONQQ**COM
    agen terbesar dan terpercaya di indonesia
    segera daftar dan bergabung bersama kami.
    Whatshapp : +85515373217

    ReplyDelete
  41. Sering main poker online tapi kalah mulu !!!
    Ayo bermain Game judi online bersama kami dan menangkan JACKPOT terus menerus di EDENPOKER dapatkan juga Promo New Member.
    Permainan Game judi online yaitu POKER , DOMINO , CEME , CEME KELILING , CAPSA , SUPER10 , OMAHAEDEN POKER HADIR MEMUDAH UNTUK BISA MENANG DAN GAMPANG MENDAPAT KAN JP.
    Dapatkan Bonusnya..!!
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - BONUS MINGGUAN UP TO 0,5%
    - BONUS REFFERAL 10%

    Kini Eden Poker Bisa DEPOSIT dengan PULSA
    XL , TELKOMSEL & OVO ^.^

    UNTUK INFO LEBIH LANJUT SILAHKAN HUBUNGI ::

    ☎ WA : +855 7863 3569
    ☎ LINE : EDENPOKER
    🌐 Website :edenpoker.bet

    ANDA MENANG KAMI SENANG BOSKU !!

    ReplyDelete
  42. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete
  43. Untuk mempermudah kamu bermain guys www.fanspoker.com menghadirkan 6 permainan hanya dalam 1 ID 1 APLIKASI guys,,,
    dimana lagi kalau bukan di www.fanspoker.com
    WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  44. Izin promo ya Admin^^
    bosan tidak ada yang mau di kerjakan, mau di rumah saja suntuk,
    mau keluar tidak tahu mesti kemana, dari pada bingung
    mari bergabung dengan kami di ionqq^^com, permainan yang menarik
    ayo ditunggu apa lagi.. segera bergabung ya dengan kami...
    add Whatshapp : +85515373217 ^_~ :))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...