Friday 1 February 2019

TUN MAHATHIR TAK BOLEH PANDANG MUDAH KAJIAN MEROSOTNYA PRESTASI KERAJAAN


Sehingga ini sudah dua dapatan umum oleh NGO atau badan pemikir yang menunjukkan prestasi kerajaan atau kepimpinannya sudah merosot di mata rakyat.


Sebelum Ilham Centre bersama Penang Institute memaparkan dapatannya dua hari lalu yang menunjukkan gambaran jelas ketidakpuasan hati rakyat dalam beberapa perkara, khususnya berkaitan janji manifesto,  agenda Melayu, menurunkan kos sara hidup dan sebagainya, Invoke telah pun lebih dulu mengeluarkan dapatannya.


Dalam dapatan  yang dikeluarkan oleh Invoke pada pertengahan Disember lalu, gambaran ketidakpuasan rakyat terhadap kerajaan juga terlihat jelas sehingga rating Tun Mahathir Mohamad didapati telah menurun sebanyak 20 peratus berbanding Jun 2018 iaitu sebulan selepas PH membentuk kerajaan.


Bagaimanapun, oleh kerana Invoke dikaitkan dengan Rafizi Ramli, ramai yang memandang sinis laporan yang dibentangkannya itu.


Tun Mahathir sendiri dalam reaksinya  berhubung penurunan ratingnya sebagai Perdana Menteri itu turut menyindir dengan berkata, “Rafizi memang seorang yang serba tahu semua perkara”.


Tetapi, dengan Ilham Centre bersama Penang Institute juga melaporkan hasil kajian yang tidak banyak berbeza dengan Invoke, Tun Mahathir dalam hal ini tidak boleh lagi berdiam diri dan terus dalam sindrom penafian untuk selama-lamanya.


Kenyataan beliau bahawa dapatan itu tidak tepat dan hanya melibatkan segelintir Melayu saja tidak lebih merupakan penafian untuk menyedapkan hati semata-mata.


Sebenarnya ketika ini, jika mana-mana NGO atau badan pemikir sekali pun yang membuat kajian berhubung prestasi kerajaan dan tahap kepuasan hati rakyat terhadapnya, dapatannya pasti tidak jauh berbeza.


Lebih daripada itu, PH juga harus menerima hakikat bahawa suara ketidakpuasan hati itu ada di mana-mana dan ia bukanlah sesuatu yang mudah untuk direka-reka.


Mengapa Najib Razak tiba-tiba jadi popular dan diminati oleh anak-anak muda, meskipun sebelumnya sudah ditolak dalam PRU14 kerana dikaitkan dengan skandal 1MDB, punca utamanya tidak lain ialah kerana kerajaan terlalu rendah prestasinya.


Kiranya kerajaan berjalan dengan baik, menteri-menteri menunjukkan prestasi dan janji-janji semasa kempen dapat ditunaikan, memang tiada ruang sama sekali untuk Najib mampu mencelah mendapat perhatian semula


Dalam hal ini, khususnya Tun Mahathir, beliau harus segera bertindak memperbaiki kelemahan, menunaikan janji dan menjawab keresahan rakyat yang nampaknya semakin berkembang hari demi hari.


Tun Mahathir mesti serius melihat semula semua ketidakpuasan hati yang dibentangkan oleh Ilham Centre bersama Penang Institute serta berusaha mengatasinya jika mahu PH ini bertahan lebih lama memerintah negara.


Menteri yang perlu ditegur atau diberi amaran keras, tindakan itu tidak boleh dilengah-lengahkan lagi. Begitu juga jika perlu ada rombakan kabinet dan menteri tertentu perlu dibuang, ia juga wajib dilakukan dengan segera.


Berkaitan dengan janji manifesto, PH jangan beralasan lagi daripada menunaikannya. Janji tetap janji dan rakyat hanya mahu ia ditunaikan sebagaimana sedapnya mulut pemimpin-pemimpin yang ada ini melafazkannya ketika mereka berkempen dahulu.


Kata seorang bekas Ahli Parlimen UMNO, Tun Mahathir bukan baru dalam politik, malah pernah menjadi Perdana Menteri sebelum ini, maka tiada sebab beliau tidak boleh faham betapa pentingnya menunaikan janji yang sudah dilafazkan kepada rakyat.


Jika tidak, kata beliau, jangan sesekali membuat apa-apa janji kepada rakyat. (ShahbudinHusin 01/02/2019)

118 comments:

  1. Setuju ngan Budin tapi Suman Jawa tempe biawak mesti tak setuju... kah kah kah. lahanat ko Jawa biawak Suman sial! Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng menjilat Najib dah jadi bahalol menjilat Suman biawak pulak. Kih kih kih.

      Delete
    2. Tetiba teringat si Khalid Abu Bakar bekas KPN. Sebelum PRU masa zaman pemerintahan Najib, memacam rumors yang tak syok didengar berkaitan Khalid ni tapi sekarang senyap aje. Apakah yang diperkatakan berkaitan beliau selama ni adalah fitnah semata atau hanya berita pelsu atau dia memang SANGAT HEBAT hingga tak tersentuh oleh sesiapa di Tanah Melayu ni? Saja je tanya.. jangan gabra ngan marah ye Khalid.... ! kah kah kah.

      Delete
    3. Budin jangan serang Tun M sangat.. kalau Tun M jatuh takut PH terseret sama... kalau PH jatuh... siapa yg terkedu tak dpt jadi PM ... Bang nuar jugak...

      Delete
    4. Cerita dongeng Budin hanya semata-mata propaganda sahaja.

      Delete
    5. Abang Din = HENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Mula2 komen blog post tak mahu pakai nama GENG NAJIB SEBAB TENTUN DI BALUN SEBAGAI MENJILAT NAJIB.

      Tapi masuk sebagai Abng Din, di balun jugak sebagai penjilat Najib.

      Delete
    6. GENG NAJIB = Abang Din di 23:48 menghasut.

      Dia perlu di heret ke balai Polis, di lokp, di remand beberapa hari makan nasi bungkus RM3. kemudia di heret ke mahkamah dan dituduh.

      Delete
    7. GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB MULA AJER MASUK BLOG POS INI DI 23:10 DAH MEMAKI HAMUN.

      Dia bukan saja akan di maki tapi akan di carut bahasa Latin puccimak dia dalam masa berikutan.

      Give him a taste of his own medicine.

      Delete
  2. PRU15 = PH perlu kalah. Kita perlu cari parti baru kearah Malaysia Baru.

    PH dianggotai MP² yg telah kaya raya. Sama mcm Ultra Rich BN. Mana derang tau susah senang rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlu kalah? Ko nak jadi MP? Ko tak akan jadi kaya raya? Mengarut.

      Delete
  3. Bertmbah2 resah org banyak dgn kerajaan p h ni bqng Shah..manifesto kalut satu hal..kasut hitam puaka satu hal..hisap rokok mkn sijin satu hal..kamera hantu tepi jln satu hal..bila dibentak rakyat kot menteri mencabar..mak aii sombongnya.. gila x gila ke tu..

    Hehhehhehhehpuakpuakakusut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju Menteri kasut hitam boleh dibuang. Tapi menteri sekat merokok amat bagus, perlu cari 4-5 lagi mcam dia.

      Delete
  4. Pru 15 ikut logik akal Tun M da bersara.. Agak2 PH waktu tu mcm mana ye..skg pun PH nampak tunggang langgang walaupun batang tubuh Tun masih kuat..takat dsai Nk ganti Tun aku skit pun x konfiden..jika dulu zaman B.A dan PR boleh la dsai Nk sembang.. Skg ni dlm parti sendiri pun dia struggle Nk cari pengaruh..hmm..x kan Nk harap dap dgn amanah kot lead the coalition.. Lagi jahanam..klu ppbm hmm.. tsmy pun selambe je kena sound tepek dgn rampkarpal singh isu teoh beng hock..nampak gaya cam kerajaan sepenggal je ph ni..cai2 PH jgn marah yee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Struggle amende nye?...azmin dan konco2 nye dah senyap dan ketakutan sejak diapit olej rafizi dan saifudin...

      Delete
    2. logik akal? Ada yang logik kepala lutut yer?

      Gamak nya macam Najib King of Troll yang masih tak sedar bahawa panggilan itu menjunamkan lagi imej dia.

      Delete
  5. Madey tak perlu peduli pasal pru15....selepas pru15 dia dah bersara...

    Sekarang PH dah rosak teruk angkara mamak ni...ekonomi negara merudum....kalo PH nak selamat undurkan segera mamak ni...

    Jika mamak ni mungkir janji seperti tanda2 yg sudah ade anwar ibrahim perlu bawak PKR keluar dari PH ...biarkan madey dan azmin sembah umno dan pas...kalo dia sembah umno dan pas blm tentu umno dan pas setuju madey jadi pm kerana kerusi Bersatu ciput...kasi ajar madey azmin dan pentaksub Bersatu yg dah tunjuk besar kapla..

    Amacam syor aku ni?...pentaksub madey seperti jon doo temberang panji hitam dan wak suman tentu setuju

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengarut tak habis2 kamu nih. Asyik menuduh liar. Mengata ekonomi negara merudum. Tapi tahu pun tidak apa itu ekonomi. Beli garam 20 sen = ekonomi merudum yer? Bodoh punya manusia.

      Kamu nakkan Najib lagi? Dia dah lingkup, Dol. Umno pun tak boleh naik lagi.

      Aritu PAS tak tanding PRK CH, gave way to UMNO, sekarang depa tuntut hutang - Umno jangan tanding PRK Semenyih, depa mau itu kerusi.

      Delete
    2. Ko ketinggalan zaman tak baca laporan bank dunia...tak tahu ringgit malaysia demam blm kebah...inflasi meningkat...hsrga barang dah naik...

      Delete
    3. Kupla tiik ni ha. Kalo betul, ngapa ko tak kasi link pun?

      Ko ingat semua orang baca laporan bank dunia yer? Ko sekola mana dulu? Persepsi mcm tiik.

      Delete
    4. PRK Semenyih: PAS beri laluan kepada BN

      tyrazalhe tyrazalhe
      2 weeks ago

      BANGI, 11 Jamadilawal 1440H, Khamis – PAS memutuskan untuk memberi laluan kepada Barisan Nasional (BN) untuk bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih, pada tarikh yang akan diumumkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kelak.

      Setiausaha Agong PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, Jawatankuasa Kerja PAS Pusat yang bermesyuarat semalam, memutuskan untuk tidak akan meletakkan calon parti itu untuk kerusi DUN berkenaan.

      Beliau berkata, PAS juga akan menggerakkan jentera pilihan raya setempat untuk membantu pihak pembangkang dalam menghadapi PRK, termasuk mengarahkan ahli-ahli parti di kawasan berkenaan turun mengundi bagi memberi sokongan kepada calon.

      “PAS mengharapkan pilihan raya kecil ini menghasilkan keputusan yang akan menguatkan wakil pembangkang, terutama dalam Dewan Undangan Negeri Selangor

      Delete
    5. Haaaaaaaaa, mcm ini lah bagus, Mat, (give credit when due) kasi berita nya, walau pun link ajer dah cukup (ko faham tak "link"?)

      Tapi aku masih ragu sebab tarikh yang di beri itu tarikh Islam, orang PAS ajer yang tahu, yang lain tak tahu.

      Pssst, laporan itu ada pulak bahasa Inggeris 2 weeks ago yer? hehe

      Delete
  6. Woi Budin, ko pun dah tak suka Tun M yer? Mahukan Bang Non jadi PM cepat yer? Peluang ko nak jadi Penasihat Media gaji RM20,000 opis berdenting di Putrajaya yer?

    Jadi, ko lambongkan 2-3 "NGO" Ilham Centre, Merdeka Centre, Pizi Invoke Tak Centre yer?

    Dah di tulis di blog pos lalu bahawa Ilham Centre website nya tak sebut pun nama / latar belakang admin dan penulis2 atau "pengkaji2" depa. Merdeka Centre Suffian punya, kawan baik dengan Bang Non ko. Invoke pulak ada lah Pizi, Pizi, Pizi saja. Ramalan nya di masa lalu ada yang kongkang kangkong.

    Itu yang ko gunakan untuk putting down Tun M yer? Ko tau tak bahawa Hilary Clinton kalah bila lawan Donald Trump sebab dia banyak cakap dan beli banyak iklan yang negatif?

    Ko nak Bang Non kalah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape perlunye ko tahu latar belakang orang2 dlm ilham centre?...ilham centre dah lama wujud....adekah ilham centre berpakat dgn penang institute?...

      Yg penting kalo ko rasa bijak sangat buat kajian balas lawan ilham centre dan penang institute..

      Delete
    2. Ko bodoh bangang yer? Ko tak tau pun NGOs itu tak terkenal atau masyhur walau di Malaysia pun, tak bole caya integriti depa, ada pengaruh politik ke, mcm Invoke Pizi atau Merdeka Centre Suffian-Bang Non.

      Kan amat bodoh kau kata kalu tak caya buat sendiri kajian.

      Kau tak tahu ker pihak yang keluarkan "kajian" kena bikin pembaca percaya ler. Termasuk kasi tahu siapa "penkaji2" depa, Mat rempit ke, mcm Najib ker ...

      Ko tak jawab - ko sekolah mana dulu? Tak salah kasi pendapat tapi, kalo tak kasi fakta, data, links dsb nya, se kurang2 nya kasi penerangan ler.

      Delete
    3. Nak tahu ngo ade integriti ke idak tunggu keputusan prk semenyih.....tak de siapa paksa ko percaya...

      Delete
    4. Ni mesti lojik kepala lutut - yadi aku baca ada yang tulis lojik otak, hehe

      Bagus, takda paksa sesiapa percaya. Tugas aku ia lah mentahikan mana yang tak boleh percaya. Supaya korang jangan tulis yang tak boleh caya punya. Jangan nuduh dan nuntut secara liar ajer.

      Kalau takda yang mengarut, jadi sedap sikit baca, walau pun setuju apa korang kata.

      Delete
    5. Lantak ko ler..itu ko punyer hal..

      Delete
    6. Bukan aku punyer pasal ajer. Pembaca lain punya pasal juger.

      Bagus ler kau dah takda hujah lagi, makna nya apa aku cakap tu benor.

      Memang ler benor, sedap baca kalo ko tak mengarut menuduh ajer, tapi ada kasi alasan, fakta, bukti dan hujah yang menasabah. Sedap baca walau pun tak setuju dgn apa ko kata.

      Delete
  7. Sekiranya dengan tulisan-tulisan sebegini Pak Sheikh dan orang-orangnya yang berkepentingan termasuklah Tn Budin berharap akan dapat memberikan tekanan dan menakut-nakutkan Tun M supaya Tun segera melepaskan kerusi PM kepada Pak Sheikh 'sebelum terlewat', maka silakan terus hidup di alam impian. FAT HOPE!!!

    Tun telah menghadapi cabaran demi cabaran yang hebat sepanjang perjuangannya, tidak pernah takut, tidak pernah berundur, tidak pernah berputus asa, dan pasukan pimpinannya sentiasa kekal muncul sebagai pemenang, maka apalah sangat dengan tulisan-tulisan murahan sebegini yang disandarkan kepada kajian-kajian yang tidak telus dan nampak sangat hapraknya, mahu diharap Tun akan terkuncil ketakutan, tertekan dan segera lepaskan baton kepada Pak Sheikh.

    Kalau betul-betul berani ajaklah buat referendum, untuk lihat berapa peratus rakyat yang mahukan Pak Sheikh segera menjadi PM dan berapa peratus pula yang mahukan Tun kekal sehingga habis penggal. Siapa tewas mesti akur. Sekiranya Tun tewas, maka Tun mesti segera lepaskan jawatan PM dan sekiranya Pak Sheikh tewas maka Pak Sheikh kena tunggu PRU15 dan tidak akan menjadi PM di dalam penggal ni. Ada bran? Ka sembang kencang dalam blog ja?

    Hehehe.. Nampak gayanya begitulah. Kita sama-sama tahu Pak Sheikh takkan berani melalui referendum sebegini dan akan terus menggunakan taktik-taktik haprak sebegini ini memberikan tekanan tidak wajar ke atas Tun. Betul tak Pak Sheikh? Hehehe.. Macamlah John Doe tak tau Pak Sheikh la ni dah jadi pengunjung tetap blog ni.

    Apa pun silakan terus membuat perancangan untuk memberikan tekanan ke atas Tun supaya segera serahkan baton kepada Pak Sheikh, sehinggalah hajat Pak Sheikh untuk menjadi PM dengan segera tercapai, walaupun sebelum Tun melengkapkan tempoh 2 tahunnya yang telah dipersetujui.

    Kemungkiran Pak Sheikh untuk menunggu Tun lengkapkan tempoh dua tahunnya bakal melepaskan Tun daripada perjanjiannya dengan Pak Sheikh untuk berundur selepas lengkapkan 2 tahun sebagai PM. Hasilnya, Malaysia akan diselamatkan daripada memiliki seorang PM yang merupakan seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan.

    Walaubagaimanapun silalah ambil perhatian bahawa John Doe telah dan sedang memberitahu Pak Sheikh bahawa segala percubaan demi percubaan tersebut tidak akan berjaya, sebaliknya hanya akan membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara pasukan-pasukan bersekutu dengan pasukan Tun M, dan apabila PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlaku, kesemua pasukan lawan Tun itu akan tewas mutlak secara serentak. Checkmate!!!

    Abaikan peringatan John Doe asal kelak apabila tewas mutlak jangan cakap John Doe tak payung.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah referendum....anwar bawak pkr kluar dari PH sudah cukup untuk ko mati dgn temberang panji hitam dan oerang klimaks ko tuu..

      Delete
    2. Oik, mengharap orang mati pulak. Dah teruk kau ini. Masih tak jawab ko sekolah mana dulu?

      Delete
    3. Sampai masa semua orang akan mati..panji hitam jon doo pon akan hilang seblm sempat dikibarkan.....hihihi..

      Delete
    4. Tapi jangan lah sebut ko mengharapkan orang mati. Ko gila ker?

      Delete
    5. Ade ker aku sebut harap jon doo mati?...ko yg buat tambahan kot..

      Aku cakap jon doo akan mati bersama panji hitamnye..

      Delete
    6. Cakap "jon doo akan mati" = mengharapkan dia mati.

      Delete
    7. Kalo aku tak harap pon dia akan kojol jugak..

      Delete
    8. Dah mulut celupar nih. Di negeri Arab yang mulut celupar di baling selipar, kejian yang amat sangat.

      Delete
    9. Sdr Tanpa Nama..

      Terima kasih, tetapi tidak mengapa untuk anon bergambar @ Kejora Bapuk Bodo untuk mengatakan John Doe akan mati dengan panji-panji hitamnya. Bagi John Doe ia adalah satu pengiktirafan oleh Si Kejora Bapuk Bodo bahawa John Doe bakal menjadi salah seorang di antara ahli-ahli pasukan Panji Hitam yang bakal mengibarkan panji-panji mereka bersama-sama Tun M, si Pembawa Panji sebagai tanda kemenangan mutlak ke atas pasukan-pasukan lawan.

      KBB,

      Tak perlu sembang gebang Anwar nak bawa PKR keluar dari PH. Laksanakan saja. Walk The Talk la tambi, sembang berdegar-degar apa pun tarak. Ceh..

      Adakah John Doe panik dengan ugutan Kejora Bapuk Bodo Anwar nak bawa PKR keluar dari PH? Hahaha.. John Doe telah lama mengatakan PH1 iaitu Pakatan Harapan akan berpecah kerana perebutan jawatan PM tetapi Tun akan tetap kekal sebagai PM di bawah PH2 iaitu Panji Hitam, dan kemudian melaksanakan tugas akhirnya sebagai Pembawa Panji Hitam iaitulah memasyhurkan khalifah akhir zaman, maka adakah John Doe akan panik dengan ugutan Kejora Bapuk Bodo? Hahaha... Ia betul-betul seperti nama yang ia pernah pilih untuk dirinya.

      Dan fikirkanlah juga, sekiranya Tun M telah berjaya dan telah menang di dalam setiap pertempuran yang ia ketuai, termasuklah ia menang di dalam kesemua pertempurannya dengan Pak Sheikh, maka adakah Tun akan ketakutan dengan ugutan-ugutan dan ancaman-ancaman Pak Sheikh sebegini? Syok sendiri ja laaaa..

      2 dekad yang lalu, semasa Pak Sheikh gunakan Wak Jahid untuk menyerang Tun melalui proksi kerana mahu menekan Tun untuk segera beri laluan ia jadi Presiden UMNO dan PM, Tun telah membuat ucapan terbuka 'kalau saya kalah pun tak apa, dah 16 tahun jadi Perdana Menteri, tapi kalau orang yang nak cabar saya tu kalah, dia yang tak akan merasa menjadi Perdana Menteri'. Menunjukkan Tun langsung tidak panik dan tidak gentar. Siapa yang panik dan gentar sehingga telah mencipta pantun angkup angkup terbang ke langit yang berikut sebagai jawapan kepada ucapan Tun dan kemudian melaungkannya di hadapan thaifah?

      (Saya ketepikan pembayangnya untuk ringkaskan, asal maksud sampai).

      Biar bertangkup bumi dan langit..
      Setia saya tidak berubah.

      Setia saya takkan berubah..
      Hanya orang menabur racun..

      (Orang lain juga yang dituduhnya menabur racun. Agaknya Tn Budin pun skrg ni dah jadi penabur racun tanpa izin Pak Sheikh juga kot?).

      Sekiranya begitu sejarahnya dan begitu faktanya, maka adakah Tun akan gentar dengan ugutan melalui tulisan seorang blogger yang jauh lebih bawah pengaruhnya berbanding Wak Jahid semasa itu, apatah lagi blognya tersebut pun boleh naik disebabkan ahli-ahli pasukan Pro-Tun yang telah menyokongnya selama ini dan masih kekal muncul di dalam blognya walaupun selepas ia menjadi orang yang berpaling? Hahahaha... Syok sendiri je laaa...

      Apapun, silakan lakukan apa yang mahu dilakukan. Pada akhirnya apa yang telah ditakdirkan akan berlaku tetap akan berlaku.

      Que sera sera.

      Wallahu.

      Delete
    10. Que sera sera
      Dsai tetap PM.Insyaallah

      Delete
    11. "Politik is the art of the unexpected" kata sesetgh org yg kuat berpolitik...mereka lupa ketentuan yg Esa mengatasi segala niat manusia. Kata org tua2 kita boleh melihat subur atau tidak kembangnya bunga nanti melalui keadaan puntumnya...bagai kata saudara JD que sera sera !!

      Delete
  8. Pas dan umno nak perkasakan kedudukan melayu dan islam yg makin tergugat....

    Kalo anwar dan PKR bersama pas dan umno hasrat ini boleh dicapai...tinggalkan Bersatu dan Dap...kasi ajar madey azmin Bersatu dan Dap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi bangang, ko jawab dulu soalan: Umno nak kasi PAS peluang tanding PRK Smenyih bermakna Umno tak tanding ke?

      Sebagai balas budi PAS tak tanding di PRK CH.

      Delete
    2. Sape cakap umno nak kasi pas?..

      Delete
    3. Tak kisah lah umno ato pas yg tanding...janji jangan kasi Bersatu yh menang.....

      Delete
    4. kO JAWAB LER: KASI TAK KASI.

      mENJAWAB CARA BERI SOALAN TUH TAK BIJAK. (Aku tak guna istilah bodoh bangan, ha nya kata tak bijak, hehe)

      Delete
    5. Kenape aku mesyi jawab soklan orang bodoo?..

      Delete
    6. Kalo ytak jawab, nampak bebenor ler ko amat bodo, hehe

      Aku seronok jugak membodokan ko pagi nih, hahaha

      Delete
    7. Nak jawab amende? Setiausaha agong pas dah umum pas bagi laluan kpd BN...ko tak paham ker ato bodoo?..

      Delete
  9. Kalo anwar bersama umno najib boleh diamponkan...Agong baru sangat rapat dgn najib kerana najib adalah orang besar berempat negeri pahang...

    Lebih baik anwar bersama dgn umno dari bersama madey azmin dan Bersatu yg ciput tapi besar kepala...

    Mp2 umno sudah tiada yg nak lompat parti lagi...biarkan madey dgn angan2 nye nak kukuhkan Bersatu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib di ampun kan? Ko ngaku Najib bersalah dan akan masuk penjara?

      Nanti ko di maki dek GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Delete
    2. Tak kisahlah bersalah ato tidak....janji anwar jadi pemimpin...najib pon tiada jawatan dlm umno..

      Delete
    3. Peliwat dan bandua 2 x tak bole jadi PM.

      Nelson Mandela jadi Presiden South Africa walau pun jadi banduan sabelom nya. Tapi dia jadi banduan dizaman kolonial, membantah pemerintahan zalim tarak kebebasan manusia.

      Anwar jadi banduan sebab meliwat, pure downright criminal.

      Delete
    4. Peluwat yg difitnah...ape yg bak herannye..

      Delete
    5. Bodoh ler ckapa di fitnah dengan tarak hujah2 pun, apa tah lagi fakta dan bukti tak menyondol bntt sipolan

      Delete
    6. Dah banyak hujahnye seblm ni..ko je yg tak tahu...

      Delete
    7. Bodo lagi ko ni - ko yang nakkan orang percaya apa ko ckap, ko kagta hujah nya dah beri 2 tahun dulu. Kan ko mengarut

      Delete
    8. Boleh lah ko semak semula dlm entri yg lepas2...

      Delete
    9. Bodoh bangang betul ko nih. Aku ulang:

      ko yang nakkan orang percaya apa ko cakap, ko kata hujah nya dah beri 2 tahun dulu. Kan ko mengarut,

      Ko malas nak cari yer? Padan ler Najib maki korang "bangang hamjadah" di kempen Pru13 dan "KEPALA BAPAK KORANG" di kempen Pru14.

      Delete
    10. Apanya Kejora Bapuk Bodo?

      Lebih baik Anwar bersama-sama dengan Najib sebab Agung baru dari Pahang?

      Hahahaha.. John Doe amat-amat mengalu-alukannya.

      John Doe telah lama mengatakan pada akhirnya para pembenci Tun akan bersekutu sesama mereka untuk menewaskan Tun, tetapi persekutuan itu tidak memenangkan mereka, sebaliknya kesemua mereka akan kena checkmate serentak dengan Tun M dan pasukannya.

      Berdasarkan entry Tn Budin bertarikh 30 Disember 2018, maka jelaslah Anwar telah memberi kata dua secara berlapik kepada Tun supaya berundur selewat-lewatnya Jun 2019. Bukankah blog ini sekarang telah menjadi jurucakap Pak Sheikh?

      Sekalipun Tun dan Pak Sheikh sama-sama di dalam PH, hakikatnya ialah Pak Sheikh juga adalah seorang pembenci Tun. Ia benci Tun bukan disebabkan dendam tetapi disebabkan Tun masih belum mahu menyerahkan baton kepadanya. Ia nampak begitu geram sekali dengan Tun yang masih belum mahu turun.

      Aik? Bukankah seluruh negara dah tahu, Tun punya 2 tahun sebelum menyerahkan baton kepada Pak Sheikh? Kenapa mahu ditekan lagi Tun supaya menyegerakannya? Siapa yang sedang memungkiri janji sekarang?

      Apabila para pembenci dan penentang Tun bersekutu sesama mereka untuk menjatuhkan Tun dan mengakibatkan YDPA mengisytiharkan darurat maka itu tandanya sistem demokrasi sudah mencapai KLIMAKS.

      Ia bakal berlaku serentak dengan mangkatnya Raja Penjaga Baitullah dan berlakunya perebutan takhta di antara 3 orang putera dan ketiga-tiga mereka gagal berhasil mendapatkan takhta, sebagai tanda sistem monarki juga sudah mencapai KLIMAKS.

      KLIMAKSnya demokrasi di negeri Sang Pemuda Tamim serentak dengan KLIMAKSnya monarki di negeri tempat berdirinya Baitullah menandakan bahawa zaman fitnah itu sendiri sudah mencapai KLIMAKS, dan umat Nabi Muhammad saw sudah hampir untuk melangkah masuk ke zaman terakhir mereka iaitulah zaman khilafah manhaj nubuwwah.

      Dengan izin Allah pasukan-pasukan yang bathil itu pasti tewas mutlak di penghujung zaman fitnah bagi memberi laluan kepada zaman baru.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  10. Madey sudah luluskan kenaikan tiket bas seblm raya cina..

    FMT News
    HOME NEWS BERITA OPINION LIFESTYLE BUSINESS SPORTS GALLERY

    Kerajaan benarkan tambang bas naik 10% untuk Tahun Baru Cina, kata persatuan

    Mohamad Fadli - January 23, 2019 6:15 PM
    1.6k


    Persatuan Pengusaha Bas Seluruh Malaysia berkata syarikat bas ekspres perlu membayar gaji pekerja yang bekerja di hari cuti. (Gambar Bernama)
    PETALING JAYA: Persatuan Pengusaha Bas Seluruh Malaysia (PMBOA) mendakwa kerajaan membenarkan kenaikan tambang bas sebanyak 10% menjelang dan semasa Tahun Baru Cina.

    Presiden Datuk Mohamad Ashfar Ali berkata Agensi Pengangkutan Awam Darat (Apad) memaklumkan perkara itu pada 16 Januari lalu.

    “Menurut makluman yang diterima itu, kerajaan telah bersetuju supaya tambang bas ekspres dinaikan daripada 1 Februari hingga 10 Februari.

    “Ini bagi menampung perbelanjaan tambahan syarikat bas ekspress yang perlu membayar gaji pekerja dan pemandu bas yang bekerja pada hari cuti Tahun Baru Cina,” katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul pun berita di atas, takpa. Untuk mengambil hati pemunya2 bas, banyak yang Cina, yang balik kampong pun ramai yang Cina, depa pada umum nya banyak duit.

      Macam larangan merokok, takpa, sebab banyak faedah kpd kesihatan rakyat. Pahal pun, yang marah sebab tak dapat merokok cra bebas, kena tunggu 4+ tahun baru boleh lepaskan geram di Pru15.

      Di masa itu kot dah ada bukiti beratgus rakyat erselamat dari ski kanser. Pengundi lagi suka dan undi PH.

      Delete
    2. Tambang bas eksprees dah pon naik lebih 10%..

      Delete
  11. Tun M memegang jawatan PM bukan mencari popularity seperti bebas PM Najis dan Pak Dogol. Beliau memegangkan jawatan bertujuan memulihkan tahap governance, integrity dan memulih fundamental ekonomi. Kita raykat Malaysia sangat memerlukan beliau untuk tugas dan tanggungjawab yg penting ini. Nak harap Anwar Ibrahim, dia hanya pandai bercakap tetapi tak apa. Rakyat Malaysia mesti menyokong PM Tun M di dalam keadaan ini, raykat harus berkorban untuk tujuan yg murni untuk masa depan rakyat Malaysia


    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dan sokong sepenuh nya

      Delete
    2. Dia nak selamatkan kroni dan anak branak dia...

      Delete
    3. Dia jatuhkan najib kerana najib tak dengar cakap dia...

      Kalo najib ikut kehendak dia najib masih kekal pm...mamak ni tak kisah pon berapa billion najib nak rompak...mamak madey dan najib satu spesis...dia dah cakap suruh najib undur...kerana najib degil mamak ni pon kluar umno...

      Delete
    4. Mengapa ko ni bodo semata. Tak mau terima ker dah ada 39 + 6 + 3 tuduhan mahkamah ke atas Najib.

      Bemom masuk kira tuduhan di mhkamah USA

      Delete
    5. Kerana najib degil tak mau undur ngok...

      Delete
    6. Itu pendapat ko. Tarak bukti pun. Sapa pun tak caya ko.

      Delete
  12. Rasanya sudah tiba masanya DSAI yg sarat dgn pelbagai idea dimasukkan ke dalam kabinet untuk membantu Tun M bagi memacu pertumbuhan dan merancakkan ekonomi negara serta strategi memantapkan jentera pentadbiran PH.

    Jawatan TPM dulu sebelum terus melangkah jadi PM. Kalau terus jadi PM nanti jadi teruma dgn kerusi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ada top level PKR representation Wan Azizah Presiden PKR sekarang TPM.

      Sanggup ke isteri dia kasi jawatan itu kpd si suami?

      Mana tau dah rasa sedap pegang No.2 post in the gomen, bukan sesikit jawatan.

      Tak tau ler anak dia Nurul tak mau pegang apa2 jawatan sebab itu ker? Bapak dia lantik dia Ketua PKR Penang pun dia rejek.

      Delete
    2. Ko ni memang tertinggal bas mamat ooi...siape presiden PKR sekarang?...hihihi..

      Delete
    3. Anwar memang tak mahu jawatan kabinet untuk elakkan pergeseran dgn madey...cukup untuk jadi mp supaya boleh tegur kerajaan...

      Jika madey capati janji serahkan jawatan akan jadilah ape yg nak jadi...kata2 anwar ade maksud tersirat...

      Delete
    4. Tentu serahkan jawatan. Tapi tak ada janji bila. Saifudin Abdullah Ketua Sekretarian PH dah kata tak ada janji bila.

      Ko ada bukti ada janji yang sebut tarikh ke? Kalo ko bole keluarkan dari lubang bntt si anu, keluarkan di sini ler.

      Delete
  13. maksud tersirat? Aku tak faham istilah tuh.

    Ada kaitan dengan peliwat ke? Ada rhyme tuh.

    ReplyDelete
  14. ujian asid (acid test) kpd kesinambungan PH adalah prk Semenyih.

    undi kaum melayu menjadi penentu. Jika PH tewas, maka makin sukar lah utk PH menyekat 'momentum' yg sedang d bina olih UMNO/PAS n BN.

    'it can b d "Alamo" or "Waterloo" 4 d party in power'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bunyi macam dah tak sokong PH. Bukan kah kamu ahli JK PPBM?

      Kalau nak naikkan semangat PH pun, kasi lah 1-2 perenggan yang memberangsangkan depa.

      Delete
    2. Pengundi Melayu tidak akan termakan dengan umpan berupa hadiah serta retorik agama serta perkauman seperti yang Umno dan PAS laungkan.

      Mari bersama-sama menghantar isyarat yang jelas bahawa Semenyih bukanlah pro-PH, tetapi pro-Malaysia Baru meskipun pakatan yang memerintahnya tidak bersifat sempurna.

      Namun pakatan yang bersih tetap jauh lebih baik berbanding pakatan yang berterusan melontarkan berbagai tuduhan dan menggunakan taktik jahat untuk kembali berkuasa, tanpa mempunyai apa-apa untuk ditawarkan.

      DR RAIS HUSSIN ialah pengerusi Biro Dasar dan Strategi Bersatu.

      Delete
    3. Pengundi harapkan PH bawak perubahan kpd kehidupan mereka..bukan harapkan kencing madey..

      Delete
    4. Ko yang mahu di kencingkan sebab cakap tak senonoh, maka ko kena kencing ler.

      Minum segelas dua, Mat. Bagus untuk ko. Kurang merepes di sini.

      Delete
    5. tanpa nama 10:51

      saya ahli seumur hidup PPBM olih kerana Tun M saja.

      pendpt yg saya beri ikhlas n tanpa 'malice'.

      Period!

      Delete
  15. Apasal Pak Lonai settle out of court? Duit RM90 juta dah agihkan dan dah habis ke?

    Hadi selesai kes saman editor Sarawak Report di luar mahkamah

    Presiden PAS Abdul Hadi Awang memutuskan untuk menyelesaikan kes saman terhadap editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown di mahkamah di London, Unied Kingdom.

    Hal ini dimaklumkan Setiausaha Politik kepada presiden PAS, Syahir Sulaiman.

    “Setelah Datuk Seri Abdul Hadi Awang meneliti keseluruhan tindakan mahkamah yang telah difailkan oleh beliau terhadap Clare Rewcastle Brown (Defendan) dari semua aspek, dan juga setelah mempertimbangkan pandangan serta nasihat peguam beliau, adalah dimaklumkan bahawa Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah membuat ketetapan untuk memuktamadkan penyelesaian di luar mahkamah (out of court settlement) melalui Perintah Persetujuan (Consent Order) bertarikh 1 Februari 2019 di Mahkamah Tinggi London (High Court of Justice, Queen’s Bench Division),” katanya dalam suatu kenyataan terbit di Harakahdaily hari ini.

    Syahir berkata penyelesaian yang dibuat itu adalah seperti berikut:

    “Abdul Hadi Awang menarik balik tuntutan (claim) terhadap Defendan;

    “Clare Rewcastle Brown (Defendan) menarik balik tuntutan balas (counter claim) terhadap YB. Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang;

    Ooooooo takut cunter claim yer? Claire ada bukti2 kuat yer? Lagi memalukan Pak Lobai yer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sah lah lobai pas makan duit haram dari najib..

      Delete
    2. Yang ni aku setuju dgn Anomouse.

      Perkara itu tentu akan di eksploitasi puak2 PH dengan sepenuh nya di PRK Semenyih. PAS nak kerjasama dengan UMNO dalam hal2 jenayah jugak. RM90 juta, beb, mata Pak lobai2 berkeliling di kipit nya nak bayangkan betapa banyak duit masuk kocek.

      Bedebah semua nya. Rasuah merasuah antara depa.

      Delete
  16. Lepas kajian dari Invoke dulu..kini keluar pulak kajian dari Ilham centre berkolobrasi dengan Penang Institute ..dan hasil kajian tu ternyata sama saja keputusannya..rakyat dah tak nak Tun Madey kekal PM hingga PRU ke15..dan makin teruk sekarang ni, orang2 melayu dah tak puas hati dengan prestasi kerajaan PH yang ada sekarang ni.

    Takkan lah dapatan2 dari kajian shih lagi ilmiah tu tak memberi sebarang signal yang lantang lagi nyata kepada Tun dan Rejim dewasa ni...tak de niat ke untuk cepat2 lepaskan jawatan PM tu dan serahkan kepada DS Anwar, yang ternyat kini dah lebih dari bersedia untuk memikul tanggung jawab besar sebagai PM ke 8 tu??

    Takkan lah nak tunggu sampai rakyat terpaksa buat referendum agar Tun turun dari tahta PM tu...berapa banyak lagi dapatan2 kajian dari pelbagai NGO yang tak berpartisan perlu dilakukan untuk menyedarkan Tun bahawa dia kini tak diperlukan khidmatnya sebagai PM ..malah kini dianggap sebagai liabiliti yang besar, dan bukan aset lagi kepada kerajaan PH haah!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang2 melayu sangat jelak dengan kelakuan Naib dan Umno Bn di zman pemerintaham depa, perasaan itu akan tinggal di hati sanubari mereka banyak tahun lagi, sudah tentu hingga Pru15.

      Yang PRK CH pergi ke Umno BN itu ada lah sebab itu kerusi depa dulu. Taruk lembu pun di situ akan di undi depa.

      Mengarut mengatakan kajian "shih lagi ilmiah" (entah apa makna nya pun tak tahu). Signal yang lantang lagi nyata kepada Tun dewasa ni ia lah Najib Al Jibo dan Umno berteraburan, asyik di ketawakan rakyat dengan gelaran Raja Troll nya.

      Setuju tak de niat untuk cepat2 lepaskan jawatan PM tu dan serahkan kepada DS Anwar, sebab sekarang pun baru 8 bulan, GENG NAJIB YANG MENJILAT NAJIB SEKARANG NAK MENJIAT ANWAR PULAK, LANTAK LAH.

      "rakyat buat referendum agar Tun turun dari tahta"? KEPALA BAPAK KAU. TAK PERNAH DENGOR LANGKAH SEPERTI ITU. KAMU SUDAH GILA.

      "berapa banyak lagi kajian dari pelbagai NGO"? KAU NAK BUAT 20 LAGI? SEMUA NYA yang DIBAYAR NAJIB AL JIBO? DIA MASIH BANYAK DUIT LAGI, DILAPORKAN DIA TERMASUK DI ANTARA 10 YANG TERKAYA DI ASIA. DUIT RAKYAT. BEDEBA DIA.

      Delete
    2. .madey ditolak oleh pengundi...johor dan kedah kubu kuat umno kenape Bersatu boleh menang?...pru dulu BN menang di CH tipis..

      Kalo kawasan ade felda lagi sakit Berdatu nak enang..

      Delete
    3. 1229 cakap kepala taik. Tak tau yang orang2 Felda bencikan Najib Al Jibo yang lantik Isa Samad Ketot jadi Pengerusi Felda,

      Habis tanah Felda nak di bolot nya. Di Kuching dan di Jalan Semarak KL. Beratus juta punya nilai. Gamak nya dia kata kalau Najib boleh sebat RM2.6 biliun, kenapa dia tak boleh sebat beratus juta ajer.

      Macam itu orang Felda bole caya Umno Bn lagi? Pi ceret lar

      Delete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Jangan sampai nanti...jika Tun dipersalahkan oleh rakan2 kepimpinan dalam PH jika parti tu apabila PH bakal kalah nanti dalam PRU 15 nanti..hanya semata2 kerana kedegilan dan keegoannya untuk memenuhi janji2 yang telah dibuatnya kepada DS Anwar dalam penyerahan jawatan PM tu...fikir2kan lah Tun..mana lebih penting..agenda peribadi, anak beranak dan kroni2 atau agenda untuk kemaslahatan rakyat yang lebih besar tu ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di CH ariu aku nmpk motosikal ada tulisan "Jangan Nalu Bossku". Di belakang nya ada motosikal yang ada tulisan :AKU GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT BOSSKU". JILAT PUNYA PASAL DEPA MENANG CH.

      Takda soal di marah jika kalah. Ha nya Umno yang marah Najib, maki hamun, sebab mencuri wang rakyat mmenyebabkan depa kalah di Pru14.

      Bodoh mengata agenda peribadi pada hal majoriti rakyat mahukan Tun memimpin negara hingga tendang terajang Najib Al Jibo.

      Delete
  19. Ramai penganalisa2 politik non partisan negara bersependapat mengatakan bahawa PRK Semenyih akan menjadi barometer politik yang sahih lagi nyata akan tahap kepuasan hati rakyat , khususnya warga marhaein B40 terhadap prestasi rejim Haprakan ni yang dah melebehi 9 bulan menjadi kerajaan.

    Semalam Tun ada mengeluarkan kenyataan mengatakan PH yakin akan menang di Semenyih..tapi kalau melihat dari trend pengundi yang ditunjukkan dalam PRK CH tempoh hari, kita boleh membuat kesimpulan bahawa cakap2 Tun tu hanya lah untuk menyembunyikan kekhuatiran dan ketakutan yang maha hebat jika Tsunami penolakan rakyat terhadap PH akan berulang semula di Semenyih tu.

    kesan dari kekalahan di CH dan ditambah pulak dengan dapatan kajian Ilham Centre dan Invoke..walaupun bermati2an cuba dinafikan oleh Tun dan pimpinan2 PH yang lain, tapi majoriti rakyat tidak sependapat dengan mereka..dan tetap yakin bahawa kemenangan BN di CH bakal menjadi titik tolak kepada penolakan nyata lagi terang rakyat kepada PH dan Tun secara en masse.

    Ada logiknya ingatan dari Ambiga yang menyarankan agar pendekatan DS Najib dan pimpinan2 BN yang lain untuk turun ke peringkat akar umbi bertemu rakyat jelata diikuti oleh pimpinan2 PH ..dan ini telah dibuktikan apabila dengan tak semena2 Tun Madey telah mencemar duli untuk turun padang ke TBS dan menjenguk rakyat yang nak balik kampong sempena CNY ni. Cuma yang tak berapa bestnya tu..dari video2 yang tular di youtube, terang2 menunjukkan Tun seolah2 langsung tak dipedulikan oleh majoriti rakyat di TBS tu..hingga terpaksa pulak bertemu mereka hingga ke dalam bas!!!

    Kalau lah signal macam ni yang ditunjukkan oleh rakyat pun masih tak dapat difahami dengan jelas lagi terang oleh Tun dan pimpinan2 PH yang lain..alamatnya nak menempah "maut" lah PH dalam PRK Semenyih dan PRU15 nanti...setuju kan kengkawan sekelian ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di cameron highland madey tahu sukar untuk menang kerana pengundi felda tolak madey dan PH...

      Madey turun kempen yg selama ni madey tak pernah turun kempen prk...

      Hasilnye sah pengundi tolak madey...

      Adekah di semenyih madey takkan turun kerana dah pasti menang?...ini kawasan air muka madey dan Bersatu...

      Delete
    2. penganalisa2 politik spt GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT ADA BEREPAH DI TEPI JALAN. mUKA NYA ADA CAP 'GENG YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB", ORANG SEMUA LARI BILA DIA DEKAT.

      Mengata "cakap2 Tun tu hanya lah untuk menyembunyikan kekhuatiran dan ketakutan" ada lah mata buta, telinga pekak, tak sedarkan Tsunami bukan di PRK CH tpi di Pru14.

      Tak faham pun istilah tsunami tapi jenis binatang ini memang suka exaggerate, selalu ejaculate bila saja nampak Najib Al Jibo. (Ada rhyme kan? hehe)
      "

      Delete
    3. Tinggal tak berape ketul lagi penjilat mamak madey...

      Delete
  20. Ramai yg desak supaya Tun M serah jawatan kpd DSAI sedang baruuuuu 9 bulan...masih ada 1 tahun 3 bulan lagi. Nampak sangat dah tak sabar menunggu atau bimbang takut diambil orang. Ini jawatan PM bukannya nak berebut perempuan atau anak ikan...

    Harap banyak bersabar menunggu...jangan terkincit dalam seluar sudah lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey sudah tak mampu uruskan ekonomi negara..zaman kegemilangan madey sudah berakhir...

      Kalo suruh sabo buat ape lantik azmin sebagai proksi untuk pecahbelahkan PKR?...

      Delete
    2. 1230 bukan reti pun apa konomi negara. Ikut2 ajer apa orang cakap.

      Air batu cendol orang kata konomi, dia pun kata gitu. Tak lama lagi dia komplen lah harga cendil naik. Kepala taruk kaki punya orang.

      Delete
    3. Cakap pakar ekonomi bank dunia lebih laku dari cakap ko yg berlagak pandai..

      Berape nilai ringgit banding dgn 1 usd?....demam...demam kura..

      Delete
    4. Sepatut nya ko eluorkan ler fakta, data dan hujah2 Bank Dunia yang ko hebohkan tuh.

      Sebenar nya, ko tak pernah pun baca apa Bank Dunia kata. Ko ha nya ikut apa nate2 geng kamu kata. Haprak.

      Delete
  21. WOW...WOW...WOW

    JIKA CALONNYA BERSATU AKU PASTI TURUN KE SEMENYEH!

    ORANG BERSATU ADALAH PAHLAWAN KEBENARAN YG MENDAPAT RAHMAT ILAHI!

    BERSATU IBARAT PAHLAWAN ISLAM PERANG BADAR!

    WALAU KAMI TAK RAMAI...AYOH LAH KAU COBA GENG-GENG MUSUH DALAMAN TERMASUK SI BUDIN BEDEBAH!

    KALIAN SEMUA SANG BEDEBAH ADALAH KUMPULAN YG BERPALING!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tunggu hasilnye nanti....kalo ade kawasan felda Bersatu cari nahas..

      Delete
    2. Di CH menang sebab ada Felda di situ. Itu bermakna di masa ada Felda pun mesti menang? Boodh ketumpang ketuli.

      Ko kipala taruk mana, tak baca bahawa begitu ramai yang bencikan Isa Ketot yang Najib Al Jibo lantik Pengerusi Felda?

      Orang Felda hantar pisang ke mesjid sebab dia tak dapat paspot unuk pigi umrah konon. Takda yng caya dia dan Najib ada niat baik umrah dsb nya. Terjerumus lah kedua dua nya itu. Isa ketot pun ada tuduhan mahkamah di atas nya.

      Delete
    3. Sekarang orang felda lebih benci madey kerana kencing pekat....

      Delete
    4. Isa dan najib sudah mssuk mahkamah...sekarang rakyat harapkan perubahan kualiti hifup oleh madey...bukan nak raye hari2 bila najib dan isa di dakwa dan biarkan madey kencing hari2....paham tak?...

      Delete
    5. Najib tak boleh naikkan mutu hidup rakya selama 6 tahun merintah, ko nakkan PH buat gitu 8 bulan. Ko kipala taruk bntt lor

      Delete
  22. ‘Pukulan maut’ buat Bersatu jika BN menang di Semenyih - Annuar

    2 Feb 2019, 12:06 tengahari (Dikemaskini 2 Feb 2019, 12:12 tengahari)

    A A
    Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) bakal menerima satu ‘pukulan maut’ sekiranya BN berjaya merampas kembali kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih pada Pilihan Raya Kecil (PRK) yang akan diadakan nanti, kata Annuar Musa.

    Bagaimanapun Setiausaha Agung Umno itu berkata, menjadi suatu "misi yang mustahil" untuk pembangkang mencipta kemenangan di kerusi berkenaan.

    "Susutnya majoriti Bersatu atau apa lagi kalau tewasnya mereka di tangan Umno/BN yang diikat kaki dan tangan, boleh menjadi ‘pukulan maut’ buat Bersatu. Ia mungkin menjadi katalis (pemangkin) perpindahan kuasa dan kepimpinan kepada Anwar Ibrahim atau Azmin Ali.

    "Justeru tewasnya Bersatu adalah penting bagi semua… bagi rakyat, bagi Umno/ BN, bagi PAS dan gagasan pembangkang, malah bagi PKR dan bagi DAP juga.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Cakap ajer ler kamu, Annuar. Parti kamu kena wiped out di seluruh PRU - bukan di PRK saja.

      Dah lama tak keluor pahal? Sekarang kena keluorkan sikit cakap yer? Sebab kamu Ketua Penerangan Umno yer?

      Bagus kamu keluarkan maklumat mempertahankan Najib mencuri, menyamun melalnun RM2.6 biliun wang rakyat du1MDB.

      Delete
  23. Hola mr syiekh albodin alrosot
    Tuan.
    Prestasi kerajaan merosot pasai bawah pimpinan madey alkotty bapak perosak dan bapak perosot poak mlayu.
    Habih suma madey alkotty bwat onar bagi mlayu jadi lingkop merosot-rosot.
    Bapak bapak sampe kepalak bapak sumanya habih rosot.

    Contoh.. pak imam masejid pong mufti pecat bagi imam masejid pakat jadi serabut dan beprestasi merosot.
    Pendek kata dari gomen sampe manteri sampe raja sampe soltan sampe rakyat mlayu suma habih jadi serabot dan rosot.
    Tanah mlayule ketuanan mlayule
    Hak istemewa mlayu le kuasa mlayu le coma propaganda saje.
    Cina dan keling paria dok besorak sambil mendabik dada.
    Bapak bapak sama palak bapak mlayu taktau nak bwat apa benda . Bila yg dok atas pong rosot yg dok bawah lagile rosot dari moda sampe toa dan sampe mampuih.
    Kwah kwah koah koah sampe mampuihlah..




    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau boleh cakap Melayu ke tak? Kalau tak boleh, makna nya ko tak hormatkan dan tak patuhi Perlembagaan negara yang Perkara 152 nya kata bahasa negara ini ia la Bahasa Melayu.

      Jadi, migrate lah kamu. Amacam, bole? Ada fulus?

      Delete
    2. Mat sawang punye suka lahh...pe pasal kamu menyondol plak?...

      Delete
    3. Aku punya pasal lah. Ko nak kena sondol ke?

      Jaga2, nanti terborai aku sondol ko.

      Delete
    4. Gmn isa tanpa nama ali jaga 4saja atu byk lg dok ada.

      Yang ada coma bangsa mlayu dan bahasa mlayu .
      Indonesia pong juga berbangsa mlayu dan berbahasa mlayu.

      Dgn ijin tuan yg amponya ayat supaya jadi mlayu berdarojat dan tidak menjadi baruwa lahanat dan mosebat sampe habih dia nak sebat.
      “Dilaut, Kita Jaya.”
      “Bangsa yang tidak percaya kekuatan dirinya sebagai sesuatu bangsa, tidak dapat berdiri sebagai suatu bangsa yang merdeka.” (Bapak Soekarno)
      ______________________________

      “Aku berharap tiada lagi manusia seperti ini (buang) dalam tanah Air kita. Kerana Manusia yang seperti ini, dia akan merosakkan keturunan kita. Memang Bangsa kita masih muda dan masih lemah . Aku langsung tidak peduli Harapanku adalah Kita sesama bangsa bersatu-padulah hendaknya.” – Sarjan Hassan (P. Ramlee- 1955)
      Pileh lileh takok jgn salah pileh yg bengkok.
      Kwah kwah koah koah kok kok bengkok.

      Delete
  24. Bagus,bgus, bagus ...

    Menjelang PRK Semenyih,

    Pakatan Harapan (PH) akan menubuhkan satu badan baru untuk menangani tuduhan pembangkang serta menyatakan kejayaan kerajaan persekutuan.

    "Kita dapati rakyat tidak mengetahui apa yang sudah dilakukan kerajaan kerana kita tidak ada (mekanisme) penjelasan secara bersama," katanya dalam sidang media di Putrajaya hari ini.

    "Sebab itu kita akan mengadakan satu badan yang akan periksa tuduhan terhadap PH, juga (menyatakan) apa yang dilakukan oleh PH sejak mengambil alih (pentadbiran).

    "Walaupun ramai menganggap gabungan PH ini tidak mungkin berjaya, tetapi hakikatnya sejak kita ambil alih kita boleh bekerja sesama kita dan laksanakan segala dasar kerajaan dalam bidang ekonomi, politik, sosial dan bidang lain," katanya lagi.

    Mahathir mengumumkan pelantikan Menteri Dalam Negeri dan Pengerusi Bersatu Muhyiddin Yassin sebagai pengerusi Jawatankuasa Pilihan Raya PH.

    Beliau juga berkata kerajaan akan menubuhkan sebuah jawatankuasa seperti Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTEN) untuk meneliti dan memutuskan soal-soal ekonomi.

    "Tetapi (memakai) nama lainlah...Supaya tindakan dibuat lebih cepat daripada sekarang. Sekarang agak berpecah kerana tiada satu badan (untuk mengendalikan isu ekonomi," katanya lagi.

    MTEN ditubuhkan pada Januari 1998 untuk memberi nasihat kepada kabinet susulan krisis kewangan yang melanda Asia pada masa itu.

    BILA BADAN ITU BERFUNGSI, YANG ASYIK MENUDUH TANPA FAKTA, DATA DAB UJAH2 MUNASABAH PUN AKAN DI LEMPAR FAKTA, DATA DAN HUJAH2 BADAN ITU. TERADAI, TERGULING LAH DEPA, TERNGANGA MULUT, MASUK LALAT BAWA KUMAN TIBI.

    ReplyDelete
  25. WOW Keren nie artikelnya
    Sambil baca artikel ini, Aku numpang promosi deh !

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus Welcome Untuk New Member:
    - Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
    - Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
    - Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
    - Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
    - Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
    - Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete
  26. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...