Friday, 22 February 2019

MENYOKONG TUN MAHATHIR, ADAKAH BERERTI PAS MENERIMA DAP ATAU INI SATU LAGI PEMBOHONGAN?


Barangkali Pas adalah satu-satunya parti politik yang pelik, celaru dan memeningkan kepala yang masih wujud di dunia ini.


Sementara semua perjuangan parti politik adalah berasaskan kebenaran, Pas sebaliknya menjadi pelik, celaru dan memeningkan kepala kerana ia kini membenarkan pembohongan, walaupun Islam adalah perjuangannya.


Ada pemimpinnya berkata, dia berbohong setelah mendapat kebenaran dan izin daripada Tuan Presidennya.


Kemudiannya daripada itu, demi menghalalkan pembohongan yang sudah dilakukan itu, tergamak pula pemimpin tertentu Pas mengatakan Nabi Ibrahim AS pun pernah berbohong sama.


Bertepatan dengan sifat para Nabi yang antaranya ialah benar, tindakan Nabi Ibrahim dalam peristiwa yang disebutkan itu sebenarnya ialah suatu tindakan berdalih untuk menyelamatkan nyawa.


Soalnya, apakah Pas berbohong dan dibenarkan melakukan pembohongan itu untuk menyelamatkan nyawa atau hanya kerana ingin menyelamatkan harga diri yang telah terjual disebabkan dakwaan menerima dedak daripada UMNO?


Jika hanya kerana adanya dakwaan menerima wang telah membuatkan Pas sanggup berbohong, maka di manakah kata-kata pemimpin parti itu yang masih boleh dipercayai?


Terbaru, berdepan dengan siasatan SPRM berhubung dakwaan pernah menerima wang daripada UMNO, Pas tiba-tiba tampil menyatakan sokongan terbuka kepada kepimpinan Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri.


Sokongan itu tidak saja jika kononnya ada usul undi tidak percaya di Parlimen, tetapi juga mahukan Tun Mahathir terus mengetuai pentadbiran negara sehingga tarikh PRU15 akan datang.


Ini satu lagi sikap pelik, celaru dan memeningkan kepala yang ada pada Pas.


Menyokong kepimpinan Tun Mahathir bukan saja suatu kepelikan berdasarkan kedudukan Pas yang sedang bekerjasama dengan UMNO, tetapi juga kerana Perdana Menteri sendiri pernah mengaku tentang peranan DAP dalam pentadbiran kerajaan PH ini.


Kata Tun Mahathir, DAP mempunyai peranan penting dalam kerajaan, termasuk dalam menentukan kedudukannya sebagai Perdana Menteri.


Pertama, bagaimanakah Pas boleh terus bekerjasama dengan UMNO dalam PRK Semenyih untuk menentang calon Bersatu, sedangkan dalam waktu yang sama parti itu menyokong kepimpinan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri sehingga PRU15?


Bukankah jika setelah menyokong kepimpinan Tun Mahathir, Pas sepatutnya menarik diri daripada terus bekerjasama dengan UMNO?


Kedua, bagaimana Pas boleh menzahirkan sokongan kepada Tun Mahathir sedangkan Perdana Menteri sendiri mengakui pentadbiran kerajaan pimpinannya adalah dibayangi oleh DAP yang merupakan musuh utama parti Islam itu?


Adakah ini bermakna Pas sudah boleh menerima DAP?


Atau demi menyelamatkan kedudukannya yang sedang disiasat SPRM, bermakna Pas sanggup melakukan apa saja?


Tetapi, oleh kerana berbohong adalah dibenarkan dalam Pas, siapakah - antara UMNO dan Tun Mahathir - yang merupakan mangsa pembohongan Pas seterusnya? (ShahbudinHusin 22/02/2019)

157 comments:

  1. Kebelakangan ini kenyataan demi kenyataan pemimpin PAS condong membela Dr Mahathir Mohamad. Kesungguhan mereka itu dikatakan lebih agresif dan terdepan dari partinya sendiri Bersatu.

    Tidak kedengaran pula mana-mana pemimpin kanan Bersatu mengeluarkan kenyataan samada terangan atau kiasan bahawa terdapat pakatan sulit di antara PKR, DAP dan Amanah untuk menyingkirkan Dr Mahathir dari kerusi PM melalui usul undi tidak percaya.

    Sebaliknya Presiden, Timbalan, Ketua Pemuda hingga ke wartawan junior PAS lebih pantas bersimulasi kemungkinan tersebut dan yakin bakal berlaku pada sidang Mac 2019. Pakar-pakar kajian dan dasar mereka bernujum Dr Mahathir menghadapi kesukaran mentadbir negara kerana dikongkong dan ditekan Anwar Ibrahim dan sekutunya DAP. Mereka merasakan Dr Mahathir memerlukan pembelaan walaupon Pengerusi PH itu mengulangi komponen Pakatan Harapan bekerjasama erat. Pembelaan mereka itu dibuktikan dengan surat ikrar sokongan.

    Mengapa tiba-tiba mereka mahu membela Dr Mahathir, seperti kata Hadi, menjadi lilin membakar diri? Sedangkan kurang setahun lalu dan tahun-tahun sebelumnya seluruh regim Taliban, dari Murshidul Am hingga ke ahli biasa, yang ketika itu berbahagia makan sepinggan tidur sebantal dengan regim Mohd Najib Abd Razak, mencelanya saban waktu.

    Mereka lebih banyak menyerang peribadi dari polisi dan cara pentadbirannya. Lantaran gelaran seperti diktator, licik, penipu, perosak, zolim, nyanyuk, mat jenin, Muslim lemah, munafiq dan seumpamanya sentiasa dihembur kepadanya. Tindakan secara berjemaah itu tiada lain untuk mengagalkannya kembali ke Parlimen, apalagi menyandang jawatan PM sekali lagi.

    Pendekatan jemaah Taliban ke atas Dr Mahathir berubah 360° selepas SPRM membuka kertas siasatan dan mengambil keterangan dari beberapa pemimpin PAS dan PH berkenaan dana UMNO. Dana itu punca berubahnya pendekatan mereka ke atas Najib dan UMNO sebelum ini dari keras terpacak kepada lunak mesra.

    Ringkasnya selagi mana ia memberi manfaat dan perlindungan kepada sebahagian mereka, soal maruah boleh terkesamping. Berdalil dan bernas agama adalah amalan wajib untuk menghalalkan setiap langkah dan pusingan U mereka, hingga berbohong menjadi kewajiban.

    Lain dahulu lain sekarang. Demi menjaga maslahat katanya. Maslahat siapa, Allah s.w.t lebih tahu.

    ReplyDelete
    Replies

    1. EAH keluar lagi. Menuduh dan menuntut (claiming) secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca2 maklumat yang sahih.

      Tak salah mengeluarkan pendapat, ini negara demokrasi. Tapi tak salah juga membalun sesiapa yang buat begitu.

      "Tidak kedengaran .. pakatan sulit di antara PKR, DAP dan Amanah untuk menyingkirkan Dr Mahathir .." Tak tahu apa tujuan dia mengata begitu. Nampak nya tujuan jahat. Nyata dari kata2 nya, "Presiden, Timbalan, Ketua Pemuda hingga ke wartawan junior PAS lebih pantas bersimulasi kemungkinan tersebut". Tapi tak di sebut nya punca2 maklumat. Bermakna mungkin dia membohong. Gejala membohong memang ketara di negara ini sejak Najib kata tak tau, tak tau, tak tau.

      Kemungkinan pembohongan itu nyata dari kata2 nya, "Pakar-pakar kajian dan dasar mereka bernujum Dr Mahathir menghadapi kesukaran mentadbir negara kerana dikongkong dan ditekan Anwar Ibrahim dan sekutunya DAP."

      "bernujum", kata dia. Maka itu lah dasar yang di guna Mamat EAH ini bila menulis - "bernujum". Dengan yang demikian, penulisan nya ada lah hanya berupa cerita2 dongeng "The Arabian Nights".

      Delete
    2. Secara mudahnya, Pas ini umpama perempuan sundal, sedia terima siapa yg mampu membayar Dan memberi keuntungan padanya, orang itu lah yg diterima menjadi pendamping..

      Delete
    3. Tanpa Nama ini seorang individu yang gemar (baca terhegeh-hegeh, bagai sundal menagih perhatian) mencelah walaupon tiada kemahiran & pengetahuan. Kerjanya memetik semula kenyataan pelawat & mempersoal. Gayanya standard individu baru belajar politik & sejarah. Malasnya untuk membaca, mengkaji, mengkritis dan memaksimakan kuasa aqalnya membuktikan tahap jahil & bodohnya.

      Tanpa Nama ini sebahagian jemaah Taliban & tentera maya Regim yang mengunakan perang persepsi dengan mencela fakta, merendahkan ilmu, menagih simpati & membodohkan aqal pembaca, untuk menempatkan diri sebagai 'mangsa yang jujur & tidak berdosa.

      Spesis ini laqnat Allah sahaja mampu membataskan sifat celanya. Diulangi, copy & paste & hujah standard taski sila minggir. Ramai rasa jijik & loya.

      Delete
    4. Wahai Mamat EAH,

      Senang saja kalau tak mau kena balun. Bila kau menuduh, kasi fakta, atau sekurang kurang nya alasan. Aku hormati "the right of dissent" tapi "cannot tolerate wild, unsubstantiated and loose statements". Faham?

      Aku "memetik semula kenyataan" kau sebab nak tunjukkan apa sebenarnya yang aku tak setuju, nak balun. Aku tak tuduh liar, aku tunjukkan bukti kau cakap tak betul dengan meng"quote" apa kau kata. Faham?

      Kamu nak membangkang pemerintah, kena ler keluarkan hujah2 yang berisi fakta dan data, maklumat2 dari punca yang sahih. Tak boleh suruh pembaca cari itu semua untuk kau sebab kau yang maukan pembaca percaya apa kau cakap. Aku sokong pemerintah, Bersatu, PH. Kau menuduh secara liar, aku balun ler. Mana boleh biarkan kau menuduh sembrono.

      Aku belom memaki hamun dan mencarut kau. Jadi, berhemah ler - boleh nak tuduh, tapi jangan secara liar. Faham?

      Ramai rasa jijik? Kau tanya lah penyokong Bersatu dan PH, depa tepuk tangan aku buat begitu.

      Kau sekolah mana dulu?

      Delete

    5. Bila PAS menyokong Tun Mahathir, PAS bukan seteru. Yang membalun PAS jadi seteru.

      The enemy of my friend is my enemy, the friend of my enemy is my enemy, kata Taliban.

      Aku tak suka Taliban sebab menggunakan physical force. Aku hanya membalun - verbal force.

      Delete
    6. Tanpa nama dah gila....dulu anti madey...sekarang gila jilat madey...

      Delete
    7. Ano Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Kung kung

      Delete
  2. PAS tolong sokong kerajaan PH yg hendak memulihkan negara yg dirosakkan oleh BN dulu, jgn nak jadi spt batu api yg nak melagakan pemimpin PH yg akan membantut usaha utk membangun semula negara dan membela nasib rakyat. Jgan pulak menghasut TM untuk melaksanakan janji yg telah termetera antara pemimpin PH sblm PRU14 dulu. Kalau berbohong dianggap dosa besar, bagaimana pulak menghasut orang lain supaya berbohong dgn melanga janji yg telah dimeterai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimpilah ko Pas sokong PH...pas hanye sokong madey diparlimen untuk sepenggal...tak paham ke ape yg takiyudin cakap?..

      Delete
    2. ..UMGOK mesti tersinggung. PAS perlu sokong & kerjesama HANYA DGN UMGOK.

      ..tapi PAS Akan berjaya, antara PAS & UMGOK, siape yg memerlukan siape? Di sini, UMGOK lebih seperti DUMNO.

      ..TUN, hanya memerhati UMGOK Cuba main tarik tapi. Maklum Lah, UMGOK skrang yg tinggal DUMNO sj.

      Ini kiasan. Mungkin blh buat Bik Mma lagi marah. Lagi dlm lah, kepala kamu di tonyoh NYA nanti. Kan Bik Mama, Segala #Bossku.

      Delete
    3. Baik kau prepare utk isap pelir kulup kapir DAP.

      Delete
    4. Agak agak NYA la, dlm 24 Jam, berape saat je kamu Islam...

      ...hinggakan nak mati bersahadat pun belum tahu mati dlm Islam.

      Delete
    5. Sokong penuh kata2 syaariezakaria 22 February 2019 at 23:30

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SORI SEMUA,

      DELETE BANYAK

      LAPTOP AKU, TEKAN A NAIK V

      HA....HA....

      ESOK BAWA KEDAI

      Delete
    2. Ada kita orang kesah haah..mampuih pi lah..itu pun nak ngadu kat sini keer????

      Delete
  5. Bila Malu Sudah Tiada ...

    Malu merupakan salah satu sifat terpuji yang bisa mengendalikan orang yang memilikinya dari perbuatan-perbuatan yang tidak sepatutnya dilakukan.

    Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

    الْحَيَاءُ لَا يَأْتِي إِلَّا بِخَيْرٍ

    “Rasa malu itu hanya mendatangkan kebaikan.” (HR. Bukhari dan Muslim dari ‘Imron bin Hushain)


    قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْحَيَاءُ خَيْرٌ كُلُّهُ قَالَ أَوْ قَالَ الْحَيَاءُ كُلُّهُ خَيْرٌ

    Rasulullah bersabda, “Rasa malu adalah kebaikan seluruhnya atau rasa malu seluruhnya adalah kebaikan.” (HR. Muslim)

    Dari Abu Hurairah, Rasulullah bersabda, “Iman itu terdiri dari 70 sekian atau 60 sekian cabang. Cabang iman yang paling utama adalah ucapan la ilaha illalloh. Sedangkan cabang iman yang terendah adalah menyingkirkan gangguan dari tempat berlalu lalang. Rasa malu adalah bagian dari iman.” (HR. Bukhari dan Muslim)

    Suatu ketika Nabi menjumpai seorang yang sedang mencela saudaranya karena dia sangat pemalu, Nabi lantas bersabda, “Biarkan dia karena rasa malu itu bagian dari iman.” (HR. Bukhari dan Muslim)

    Menurut penuturan Imam Ibnul Qoyyim, alhaya’ (rasa malu) diambil dari kata-kata hayat (kehidupan). Sehingga kekuatan rasa malu itu sebanding lurus dengan sehat atau tidaknya hati seseorang. Berkurangnya rasa malu merupakan pertanda dari matinya hati dan ruh orang tersebut. Semakin sehat suatu hati maka akan makin sempurna rasa malunya.

    Hakikat rasa malu adalah suatu akhlak yang mendorong untuk meninggalkan hal-hal yang buruk dan kurang memperhatikan haknya orang yang memiliki hak.

    Rasa malu itu ada dua macam. Yang pertama adalah rasa malu kepada Allah. Artinya seorang hamba merasa malu jika Allah melihatnya sedang melakukan kemaksiatan dan menyelisihi perintah-Nya. Yang kedua adalah rasa malu dengan sesama manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cont'd ...

      Untuk rasa malu dengan kategori pertama, Nabi jelaskan dalam sabdanya, “Malulah kalian kepada Allah dengan sebenar-benarnya”. “Kami sudah malu duhai Rasulullah”, jawab para sahabat. Nabi bersabda,

      لَيْسَ ذَاكَ وَلَكِنَّ الِاسْتِحْيَاءَ مِنْ اللَّهِ حَقَّ الْحَيَاءِ أَنْ تَحْفَظَ الرَّأْسَ وَمَا وَعَى وَالْبَطْنَ وَمَا حَوَى وَلْتَذْكُرْ الْمَوْتَ وَالْبِلَى وَمَنْ أَرَادَ الْآخِرَةَ تَرَكَ زِينَةَ الدُّنْيَا فَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ فَقَدْ اسْتَحْيَا مِنْ اللَّهِ حَقَّ الْحَيَاءِ

      “Bukan demikian namun yang dimaksud malu kepada Allah dengan sebenar-benarnya adalah menjaga kepala dan anggota badan yang terletak di kepala, menjaga perut dan anggota badan yang berhubungan dengan perut, mengingat kematian dan saat badan hancur dalam kubur. Siapa yang menginginkan akhirat harus meninggalkan kesenangan dunia. Siapa yang melakukan hal-hal tersebut maka dia telah merasa malu dengan Allah dengan sebenar-benarnya.” (HR. Tirmidzi dll, dinilai hasan karena adanya riwayat-riwayat lain yang menguatkannya oleh Al Albani dalam Shahih Jami’ Shaghir no. 935)

      Dalam hadits ini, Nabi menjelaskan bahwa tanda memiliki rasa malu kepada Allah adalah menjaga anggota badan agar tidak digunakan untuk bermaksiat kepada Allah, mengingat kematian, tidak panjang angan-angan di dunia ini dan tidak sibuk dengan kesenangan syahwat serta larut dalam gemerlap kehidupan dunia sehingga lalai dari akhirat.

      Rasa malu yang kedua adalah malu dengan sesama manusia. Malu inilah yang mengekang seorang hamba untuk melakukan perbuatan yang tidak pantas. Dia merasa risih jika ada orang lain yang mengetahui kekurangan yang dia miliki.

      Rasa malu dengan sesama akan mencegah seseorang dari melakukan perbuatan yang buruk dan akhlak yang hina. Sedangkan rasa malu kepada Allah akan mendorong untuk menjauhi semua larangan Allah dalam setiap kondisi dan keadaan, baik ketika bersama banyak orang ataupun saat sendiri tanpa siapa-siapa menyertai.

      Rasa malu kepada Allah adalah di antara bentuk penghambaan dan rasa takut kepada Allah. Rasa malu ini merupakan buah dari mengenal betul Allah, keagungan Allah. Serta menyadari bahwa Allah itu dekat dengan hamba-hambaNya, mengawasi perilaku mereka dan sangat paham dengan adanya mata-mata yang khianat serta isi hati nurani.

      Rasa malu kepada Allah adalah termasuk tanda iman yang tertinggi bahkan merupakan derajat ihsan yang paling puncak. Nabi bersabda, “Ihsan adalah beribadah kepada Allah seakan-akan memandang Allah. Jika tidak bisa seakan memandang-Nya maka dengan meyakini bahwa Allah melihatnya.” (HR Bukhari).

      Orang yang memiliki rasa malu dengan sesama tentu akan menjauhi segala sifat yang tercela dan berbagai tindak tanduk yang buruk. Karenanya orang tersebut tidak akan suka mencela, mengadu domba, menggunjing, berkata-kata jorok dan tidak akan terang-terangan melakukan tindakan maksiat dan keburukan.

      Rasa takut kepada Allah mencegah kerusakan sisi batin seseorang. Sedangkan rasa malu dengan sesama berfungsi menjaga sisi lahiriah agar tidak melakukan tindakan buruk dan akhlak yang tercela. Karena itu orang yang tidak punya rasa malu itu seakan tidak memiliki iman. Nabi bersabda, “Di antara perkataan para Nabi terdahulu yang masih diketahui banyak orang pada saat ini adalah jika engkau tidak lagi memiliki rasa malu maka berbuatlah sesuka hatimu.” (HR. Bukhari)

      Makna hadits, jika orang itu sudah tidak lagi memiliki rasa malu maka dia akan berbagai perilaku buruk yang dia inginkan. Ini dikarenakan rasa malu yang merupakan faktor penghalang berbagai tindakan buruk tidak lagi terdapat pada diri orang tersebut. Siapa yang sudah tidak lagi memiliki rasa malu akan tenggelam dalam berbagai perbuatan keji dan kemungkaran.

      Delete
    2. Setuju sangat Pak Diny,

      Bila malu dah tak ada kantoi mencuri pun dibuat tagline 'malu apa bossku'.

      Kebingungan zaman fitnah.

      Delete

    3. Pada Najib malu itu takda dalam vocabulary dia dan Mak Badak.

      Tun Razak sibuk sangat nak bimbing dia, Tun Rahah pernah kata tak bagus jika Najib jadi PM.

      Tapi warlords Umno sangat mengejarkan dedak dari RM2.6 biliun yang dicuri nya. Hah, ada yang diheret ke mahkamah juga - Wak Jahit, contoh nya.

      Moral of the story: Jangan bersubahat dengan pencuri.

      Delete
    4. Sebab tu keluar tagline... malu apa boss ku... hahaha yang pali sedih...3 juta ahli menyokong padu...

      Delete
    5. Tak semua 3 juta sokong. KJ dan puak nya kata, "Najib bukan Bossku"

      Delete
  6. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.
    Semoga hubungan Pas dgn Tun dapat dipulihkan. Kami sayangkan bangsa dan agama kami. Demi perpaduan ummah kami menyokong penuh tindakan yg diambil oleh Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAYA SOKONG!

      PI MAI PI MAI KITA KAN ORANG MELAYU

      Delete
    2. Pas dan madey ade kemaluan ker?..

      Delete
    3. ..kan dah. kan dah kata. UMGOJ tak rela di MADU. Tak rela di gelar DUMNO.

      Delete
    4. Anonymous22 February 2019 at 21:47 nak rasa kemaluan PAS Hadi dan Tun M nampak nya.

      Delete
  7. DARI APA YANG AKU DENGAR

    BUDAK KEMPEN PAS DI SEMENYIH DAH MULA GHAIP

    ReplyDelete
  8. PAS sudah ibarat layang-layang putus tali. Terbang kesana kemari tanpa ada yang mampu mengawal arahtujunya lagi.
    ** Presiden dah malu kerana terpaksa menarik balik saman terhadap Sarawak Report.
    ** bekas Ketua Pemuda dimalukan dek perbuatannya sendiri dan beralasan yang bukan-bukan keatas pembohongannya.
    ** dikalangan barisan pimpinan utama PAS pun dan bercelaru jawapan-jawapan dan kenyataan yang dikeluarkan.
    ** penyokong dan ahli-ahli PAS pun keliru. Tak tahu mana yang mahu dipercayai.

    Dek kerana keadaan-keadaan yang tak menentu ini, PAS berbuat pelbagai helah dan muslihat ... demi survival parti dalam arena politik tanahair.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi PAS sokong Tun M seperti yang di janji bertulis, selagi itu PAS tidak di serang

      Delete
  9. Lobai Pas pentingkan survival politik dan kemewahan mereka...lobai pas sanggup tonggang agama..

    ReplyDelete
  10. Pru 13 pas tikam belakang PKR...lobai pas sanggup ketepikan golongan yg menentang rancangan lobai nak kerjasama dgn najib....najib hulur 90 jota...hancur PR kerana Pas..

    Lobai pas putarbit...

    Dulu pas kapirkan umno dan madey...sekarang pas mau pertahankan madey...lobai pas pentingkan survival politik...prindip yg sama dgn madey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..bukan sj lebai PAS, MP2 UMGOK pun lagi, tak rela,du label DUMNO.


      YG baki hanya tunggu masa sj. Bila dah ramai jadi penghuni tegar River Bamboo Resort, UMGOK hanya tinggal berakhir dgn mama, DUMNO.

      Delete
    2. Mp2 PH jadi dungu kena maki dgn pengundi kerana madey kencingkan manipesto...

      Menteri PH jadi bengong mcm mr syaari Zakar...cakap merapoo..
      .

      Delete
    3. Sokong pendapat, "YG baki hanya tunggu masa sj. Bila dah ramai jadi penghuni tegar River Bamboo Resort, UMGOK hanya tinggal berakhir dgn mama, DUMNO."

      Delete
  11. ULASAN BERBELIT-BELIT BUDIN

    KAU DAH JADI BLOGER LONGKANG!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin main Reverse Phyco..

      Budin bijak orang nya.

      Delete
  12. memangpun sejak era hadi jadi president pas,dna nya, 'BOHONG".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang pun, sejak era PM ke7 ni, DNA nya ialah"kencing" rakyat.

      Delete
    2. Bukan BOHONG. BUKAN OPPORTUNIST. BUKAN. BUKAN.

      Dema kata STRATEGI.

      Delete
    3. Strategi kencingkan rakyat....

      Delete
    4. RM90 juta punya pasal. Najib kata tak tau tak tau tak tau

      Delete
  13. Tuan Budin telah bertanya :-

    Tetapi, oleh kerana berbohong adalah dibenarkan dalam Pas, siapakah - antara UMNO dan Tun Mahathir - yang merupakan mangsa pembohongan Pas seterusnya? (ShahbudinHusin 22/02/2019)

    Izinkan John Doe menjawab seperti berikut :-

    Sudah tentulah Tun M akan menjadi mangsa pembohongan PAS yang seterusnya dan bukan UmNo, kerana UmNo dan PAS kedua-duanya adalah jemaah bathil yang bakal ditewaskan oleh pasukan Tun M.

    Walaubagaimanapun jangan buat-buat tak nampak bahawasanya pembohong Tun M yang paling besar bukanlah PAS mahupun UmNo tetapi seorang lain yang kini masih lagi berada di dalam pasukan yang diketuai oleh Tun M, tetapi ia hanya menunggu masa yang sesuai untuk melancarkan serangan ke atas Tun.

    Dia adalah seorang yang sangat dengkikan Tun M dan merasakan kerusi PM yang sedang diduduki oleh Tun M kini sebenarnya adalah miliknya. Salah seorang proksinya yang menghebahkan persetujuan Tun M hanya akan menjadi PM selama 2 tahun dan kemudian menyerahkan kerusi itu, kepadanya, kini ketika tempoh itu belum pun cukup setahun, ia telah pun melancarkan serangan ke atas Tun M melalui proksi-proksinya yang lain supaya Tun M segera berundur dan memberi laluan kepadanya.

    Orang ini nampak saja macam ia berada di dalam pasukan Tun M tetapi sebenarnya ia hanya punya satu matlamat dan satu matlamat ini sahaja, dan satu-satunya individu yang kini berada di antara dirinya dan matlamatnya yang masih tidak kesampaian itu tidak lain ialah Tun M sendiri.

    Pepatah Melayu ada menyebut baling batu sembunyi tangan. Orang ini sebenarnya lebih dahsyat daripada itu kerana ia menggunakan tangan orang lain untuk membaling batu dan berpura-pura konon ia tidak ada kaitan dengan si pembaling batu itu. Terbaru, shahbudindotcom adalah tangan yang ia employ bagi digunakan untuk membaling batu ke atas Tun M, dan ia pula berlagak kononnya ia langsung tidak punya apa-apa peranan di sebalik shahabudindotcom.

    Walaupun entry Tn Budin kelihatan benar geram dan marahnya kepada PAS kerana PAS menyatakan sokongan kepada Tun M (jangan lupa bahawa Tn Budin kini adalah proksi orang ini) tetapi hakikatnya kegeraman dan kemarahan itu adalah berpunca daripada ia sendiri yang mengharapkan PAS akan bersama-samanya ketika ia melancarkan serangan ke atas Tun M.

    Apa nak dihairankan, Timbalannya sendiri yang telah bersama-samanya selama dua dekad pun, ia nampak begitu geram dan marah hanya semata-mata disebabkan Timbalannya itu dengan jelas telah menunjukkan bahawa apabila serangan ke atas Tun M dilancarkan, Timbalannya itu akan memilih untuk bersama-sama Tun M, maka apa sangatlah kegeraman dan kemarahannya kepada PAS itu.

    Orang ini dipersilakan untuk melanggar Tun M bersama-sama sekutu-sekutunya, tetapi jangan lupa pesanan John Doe tentang penemuannya bahwasanya Tun M adalah sebenarnya pemimpin satu pasukan yang bergelar thaifah mansuroh yang bermaksud 'pasukan yang diberikan pertolongan', dan disebabkan itulah sehingga ke hari ini, pasukan yang Tun M ketuai tidak pernah kalah.

    Dengan izin Allah pasukan ini juga tidak akan kalah apabila serangan akhir besar-besaran itu dilancarkan. Sebaliknya pasukan lawannya yang bersekutu sesama mereka di dalam melancarkan serangan ke atas Tun M itulah yang sebenarnya akan ditewaskan secara mutlak pada hari Perang Besar itu berlangsung.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey bohong pas ade perjanjian bertulis tak sokong umno
      ..madey terdesak amat sangat kerana takut tewas di semenyeh...Pas pon tak ade perjanjian bertulis sokong umno..

      Tiba2 nak kurangkan tol...tiba2 nak bagi BSH kpd orang bujang...

      Taktik zaman dulu madey ooii...dah lapuk..
      .

      Delete
    2. Taktik Najib Al Jibo naik motosikal "Bossku" lagi teruk - melucukan.

      Terutama bila KJ kata "Najib bukan Bossku".

      Delete
  14. Kengkawan sekelian..dah tentu lah kita akan mengatakan PRK Semenyih ni adalah amat2 penting untuk PH dan juga pembangkang.

    Ia adalah testing ground untuk membuktikan samada kerjasama di antara PAS dan UMNO akan berjaya lagi sekali seperti di PRK CH. Kerjasama tersebut telah meresahkan PH kerana mereka tahu PAS mampu menarik sokongan 35% pengundi melayu dan begitu juga UMNO, dan pastinya kedua2 parti tersebut boleh menarik di antara 70-75% undi melayu kepada calon BN yang bertanding di situ.

    Sebab tu lah, PH kini bekerja keras untuk mengaitkan PAS dengan pertuduhan RM90 juta dan juga rakaman suara Nik Abduh tu. Malangnya, sehingga kini, usaha sia2 mereka tidak mendatangkan hasil seperti yang diharap2kan.

    Jika dilihat keputusan dari kajian lapangan yang dilakukan oleh penganalisa2 politik, dalam dan luar PH, berkemungkinan besar calon Bersatu, Aiman , akan kalah dalam PRK tersebut.

    Ini diakui sendiri oleh Aiman, apabila beliau mengatakan bahawa terdapat unsur2 sabotaj terhadap kempennya di situ. Cuma Aiman tak menyatakan bahawa unsur sabotaj tersebut dilakukan oleh pihak2 tertentu dalam Bersatu sendiri.

    Sebenarnya..mengikut maklumat sulit dari dalam Bersatu sendiri, Aiman bukan lah pilihan utama Tun Madey untuk bertanding di situ. Tun dah ada calon pilihannya sendiri, iaitu seseorang yang telah banyak menderma wang ringgit kepada Bersatu dalam PRU14 lepas. Kiranya , individu tersebut telah membeli kerusi Semenyih tu untuk dia bertanding.

    Apa yang berlaku ialah.. Din Pagoh telah hijack calon Tun tu dan meletakkan calon pilihannya, Aiman untuk bertanding. Ini telah menyebabkan ramai penyokong2 kuat Tun marah dengan tindakan Din pagoh tu, dan akan memastikan Aiman kalah untuk mengajar Din Pagoh kerana berani melawan tokey.

    Tiada sesapa pun dalam Bersatu yang boleh menafikan bahawa hubungan Din pagoh dan Tun adalah amat2 tegang sekarang ni. Din Pagoh mahukan DSAI cepat2 ditabalkan sebagai PM ke 8, tanpa menunggu sehingga Mei 2020, iaitu 15 bulan dari sekarang. Dalam jangkamasa 15 bulan tersebut, bermacam2 perkara boleh berlaku, dan salah satunya ialah pertuduhan DSAI dalam kes liwat 3.0.

    Mengikut laporan , siasatan terhadap kes liwat 3.0 tu dah hampir selesai, dan banyak bukti2 kukuh yang boleh mensabitkan DSAi dalam pertuduhan tersebut. Kini nasib DSAI adalah di tangan Tun, dan jika Tun hendak meneruskan pertuduhan tersebut kemungkinan sebelum Mei 2020, dah pasti lah DSAI bakal meringkuk dalam penjara selama 20 tahun kerana repeated offender.

    Jika ini berlaku..karier Din Pagoh dalam politik akan hancur. Dia takkan merasa untuk menjadi TPM lagi sekali andaikata DSAI jadi PM. Bagi Tun pula, dah tentu lah dia takkan membenarkan Din pagoh untuk naik lebih tinggi dalam hairaki kabinet dan kerajaan...apatah lagi Tun tentunya tak mahu orang yang ada skandal seks dengan isteri orang seperti Din pagoh ni memegang jawatan yang tinggi dalam kerajaan.

    DSAI dan Din pagoh bakal menjadi regu yang serasi antara mereka berdua...dah tentu lah DSAI takkan kisah untuk berkerjasama dengan Din pagoh yang ada skandal tersebut, sedangkan dia juga pun ada kisah gelapnya sendiri. Sebab tu lah..Din pagoh sangat2 berkehendakkan DSAI jadi PM secepat yang mungkin!!!!

    Jadi bagi rakan2 yang mengatakan bahawa PRK ini adalah pertembungan di antara UMNO/PAS dengan PH/Bersatu atau ada juga yang mengandaikan percaturan antara kem Azmin dengan kem Anwar..do think again. Ternyata lah PRK ni adalah pertembungan antara Team Tun madey vs Team Anwar/ Din pagoh. Jika ditakdirkan Aiman yang kalah, maka ia secara tak langsung team Anwar/ Din pagoh juga tewas..dan dah tentu lah kita tau apakah bakal terjadi kepada mereka yang tewas tu!!!!! Apa2 hal pun, yang akan menjadi seperti cencaru makan petang ialah gabungan PAS/UMNO..mereka lah yang bakal meraih kemenangan mutlak di PRK Semenyih ni...bukannya golongan pembawa panji2 hitam tu!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siape kata PRK Semenyih Sgt penting pd PH? UMGOK je yg kata bagitu.

      Klu kalah sekali pun, yg tinggalkan UMGOK ke PH melebihi segala nya.

      Cuba hitung, berape yg MP & ADUN yg tinggalkan UMGOK, tak rela di gelar DUMNO?

      Mengape yg tinggal di gelar DUMBO TEGAR? Cuba Tanya Mat "Anonymous", berape ramai yg beratur utk dapatkan "imbuhan" dari BIK MAMA...


      ...hinggakan hilang days utk berfikir dgn rational.

      Delete
    2. Ini malam kau nak jaga blog Budin sampai pukul berapa ANJING?

      Delete
    3. Kinda like Train of Zombies, refresh after taking dipping their head into the Holi Hole.

      The Mother Hole of #Bossku.

      Delete
    4. Memang lah kalau ditanya kepada cai2 tegar macam kau, pasti akan keluar kenyataan PRK Semenyih ni tak penting..kalau PH kalah pun takkan memberi kudis dan mengganggu gugat kerajaan negeri selangor di bawah PH tu.

      Tapi kita lihat dari segi maruah jugak beb...bagaimana kah pandangan dan persepsi rakyat dari Perlis hingga ke Sabah terhadap kerajaan sedia ada jika mereka kini menerima kekalahan berturut2 dalam masa yang begitu singkat..adakah sokongan dan kebolehpercayaan mereka terhadap PH ni akan meningkat atau sebaliknya???

      Seperti kata Tok Mat, alsan yang diberikan oleh cai2 PH yang mengatakan ia takkan memberi tamparan hebat kepada mereka , ternyata hanyalah satu cara untuk menyembunyikan kekhuatiran bahawa sememangnya sokongan terhadap PH kini semakin merudum dari hari ke hari.

      Dan amat tepatlah kalau kita sama2 membuat kesimpulan, dengan kemenangan calon BN di Semenyih nanti adalah satu referendum dari warga Semenyih yang mewakili rakyat Msia keseluruhannya..bahawa mereka tidak sudi bertuankan kerajaan PH memerintah mereka.

      Cuba kita bayangkan..selepas PRK CH, kemudiannya PRK Semenyih dan ..InsyaAllah disusuli pula oleh PRK Rantau..ketiga2 PRK tu dimenangi oleh BN/pembangkang...tidakkah ini memberi signal yang amat2 jelas lagi nyata siapa kah pilihan rakyat sekarang..dan jika PH masih menafikan dengan mengatakan PRK Semenyih ni tak penting kepada mereka, dipersilakan untuk terus dengan sindrom denial tersebut...yang pasti kini rakyat dah buat pilihan untuk tidak terus menerus dikincing oleh Rejim yang sedia ada...Fuyoo..Three wins in a row..memang legend lah BN ni kan !!!!!

      Delete
    5. ..back to Budin Narrative.

      Bijak kamu memerhatikan Fallacy yg PAS Nyatakan.

      PAS TELAH NYATAKAN BEBERAPA KALI, SETERU NYA, TAK LAIN DAP.

      Perlu Kita imbas kembali, PAS PERNAH MEMINTA DAP MENYOKONG MEREKA KETIKA KRISIS KERAJAAN NEGERI SELANGOR. Dgn Hassan Ali & Pak Lah setuju, Kerajaan Perpaduan. Kemudian watapp Zuhdi di viralkan hinggakan Saari Sugib menyelamatkan PRK bilamana DAP enggan berkerjasama dgn PAS.

      EPISODE INI PERLU KITA INGATI.

      FALLACY YG NYATA, PAS MEMINTA DAP utk Serta dlm kerajaan perpaduan anjuran PAS, utk rampas kuasa Selangor.

      Kini FALLACY KEDUA.


      JIKA PAS KATA, SETERU MEREKA DAP, MENGAPE SANGGUP KERJASAMA DGN TUN, SEDANGKAN DAP JUGA BERSAMA TUN.


      ONE FALLACY AFTER ANOTHER, CANNOT BE A FLUTE.

      ...atau PAS terlupa plot? Selalu nya, pembohongan di ikuti dgn series of pembohongan, akhir nya, terlupa, utk buat pembohongan2 di lihat consistent.


      While PAS IS CREATING TRYING TO REBRAND ITSELF, UMGOK IS ALSO DOING THE SAME, REBRANDING IT TO BECOME A PARTY OF DUMNO.

      ..idiotically DAMNED, DUMNO.

      Delete
    6. Prk Semenyih penting kpd madey dan Bersatu...ini menentukan sokongan melayu kpd madey disaat populariti madey merudum...kalah bermakna melayu tolak madey...air muka madey nak ganti umno...

      Kalah maknanye Bersatu dan madey tak layak jadi wakil dan pejuang melayu...madey kena undur..

      Delete
    7. Hahaha, gud un .. Kinda like Train of Zombies ...

      00:23 zombie menyembah Pak Sheikh Anwar .. tak tau ler dia jadi PM dulu ker atau kau yang zombie kaput dulu

      Delete
  15. Dah jelas sangat di Semenyih PH akan kalah
    Calon Cap Munge budak tidak tinggi sekolah
    Dimintak berucap, mamat tu tak reti nak olah
    Dia kata '2 hb menang, 3 hb selesai masalah'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  16. Tak ada lagi Suman beruk makyeh kera duku
    Dia dah mampos ini barua kedi tua tiga suku
    Belum sempat ifrit ni merasa penumbuk aku
    Kini udah jadi bangkai, dlm kubor keras kaku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  17. Ngape UMGOK REBRAND menjadi DUMNO?

    Yg tinggal selepas ramai bercuti tegar di River Bamboo Resort, tak lain Zombies, yg tak celik lagi kelaparan.

    Bangkai pun sapu. Pengemis jalanan yg hina ini yg PAS rasakan, mereka perlu rebrand.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg berpeluang ke sungai Buluh hanye najib zahid azeez dan musa aman saja...

      Delete
    2. Its just a beginning. More to come

      Delete
    3. Ketua2 bahagian Umno yang terima "share of the 1MDB loot", yang terima RM90 juta mungkin mashuk juga ..

      Delete
  18. PAS tak perlu dolak dalik sokong Umno di Semenyih, kata PPBM

    Khairil Ashraf - February 19, 2019 5:01 PM
    1k
    Shares


    Marzuki Yahya yakin kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man tidak memberi kesan kepada kempen PPBM di Semenyih.
    PETALING JAYA: PPBM hari ini menggesa PAS menetapkan pendirian jelas dan tidak lagi kabur dalam isu kerjasama dengan Umno pada pilihan raya kecil (PRK) Semenyih.

    Setiausaha Agung PPBM, Datuk Marzuki Yahya menegaskan, parti pembangkang itu tidak seharusnya berdolak dalik lagi mengenai isu berkenaan.

    “Apa maksud mereka cakap menyokong Tun Dr Mahathir Mohamad. Tak perlulah terlalu banyak berdolak dalik sana sini.

    “Jelaskan… kalau nak menyokong buat cara menyokong. Saya minta supaya PAS ini lebih berpendirian dalam mengeluarkan kenyataan mereka,” katanya ketika dihubungi FMT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak Bersatu sendiri keliru dgn pendirian Pas akibat pembohongan madey..

      Delete
    2. Pembohongan kamu begitu banyak boleh dijadikan buku - berjodol Dalil2 Mengapa Bang Non Kena Tunggu

      Delete
  19. ..sekurang2 NYA, Hadi & General2 NYA Ada strategy, mengunakan pembohongan utk rebrand.

    Ahli2 & Sympathizer UMGOK masih tak faham konsep "Cut Loss" hinggakan losses jadi bankrupt. Ketika itu, UMGOK NO OTHER, A PARTY OF DUMNO.

    It doesn't need a rocket scientists to see it true. If UMGOK Failed to REBRAND, what left, is DUMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbohong stretegi orang terdedak....

      Delete
    2. Kalo tak terdesak madey masih keras kapla tak mau tunaikan manipesto..ini cut loss kapla bapak...

      Moratorium tak ade ker mr Zakar?...

      Delete
    3. Correct? Correct! Correct.

      Selama ini, bila " CASH IS KING DISTRIBUTE DEDAK, SEMUA NYA SANGGUP BOHONG.

      Betul?

      Delete
    4. Anonymous tak terima dedak - dia suka kena kencing

      Delete
  20. Fuuuh...Korang perasan tak, berita di bawah ni dah jadi tajuk bualan yang hangat di seluruh negara..apa beritanya tu yeer???

    KUALA LUMPUR, Feb 22 ― The Ministry of Defence (Mindef) allegedly lost some RM258 million by selling an airforce base at a discount to a company owned by tycoon Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary, The Edge Financial Daily reported today.

    Quoting anonymous sources, the financial news daily said the land swap deal which was political in nature, involved Syed Mokhtar's company Kelana Ventures Sdn Bhd (KVSB) receiving a 34 per cent discount.

    The land in question was the former Royal Malaysian Air Force base in Kinrara, Puchong, a 101.81-acre (41.2-ha) base.

    Incorporated in 1992, KVSB offers real estate development and investment services and is based in Johor Bahru.

    Kita semua pun tau tau sapa TS Syed Mokhtar ni..dia kan salah sorang kroni rapat Tun Madey sejak Tun menjadi PM ke 4 dulu. Kalau lah TS Syed dapat beli tanah tu dengan harga discount macam tu, ada tak kemungkinan Tun pun share sedikit sebanyak dalam pembelian tanah tu???

    Sebab tu lah Mat Syabu beria2 sangat nak bukak balik kes ni..dia kan salah sorang dari geng yang nak mengusulkan undi tak percaya kepada Tun tu bersama2 dengan Lim Kit Sial dan Bang Non.

    Adakah dengan membuka semula kes tanah ni adalah satu dari komplot untuk mengaitkan dan mensabitkan Tun dengannya..setidak2nya untuk mengaibkan nama Tun???

    Dalam politik, tidak ada yang benar2 kawan sejati dan tidak ada pula yang menjadi lawan sejati...boleh berubah sekelip mata demi survival dan keuntungan politik masing2..dan pastinya tidak ada konsep kesetiaan tidak berbelah bahagi seperti yang pernah diucapkan oleh Tun Madey satu ketika dulu..yang utama ialah pihak mana yang sanggup memenuhi kehendak dan keinginannya..maka kepada pihak itu lah kesetiaan tuntas yang akan dicurahkan dan dalam hal ni, dah tentu lah kepada DAPigs!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mana Tun habis, Tun Baru nak mula....

      Delete
    2. Di blog kata Habis madey, dalam hati kata kencing lah banyak2 ke atas aku, sebab aku suka

      Delete
  21. Ahli PAS diminta undi calon UMNO di Semenyih

    SELASA, 19 FEBRUARI 2019 @ 8:40 PM

    PESURUHJAYA PAS Selangor, Sallehen Mukhyi. - Foto Faiz Anuar
    SHAH ALAM: Ahli PAS diminta mengundi calon UMNO pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih, 2 Mac nanti.

    Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen Mukhyi, berkata pendirian parti itu adalah jelas, sekali gus menafikan usaha pihak tertentu untuk mengelirukan ahli parti kononnya PAS menyokong calon dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

    “Tidak betul dakwaan (PAS tidak sokong UMNO). PAS turun membantu kempen calon UMNO di Semenyih. Gerak kerja kempen PAS berjalan seperti dirancang.

    “Saya harap kamu (wartawan) pun tidak keliru. Saya sekali tegaskan PAS akan turun berkempen bantu UMNO dan saya sendiri pun turun berkempen bantu UMNO,” katanya kepada BH di sini, hari ini.

    Sementara itu, Pengarah Pilihan Raya PAS Selangor, Roslan Shahir Mohd Shahir, ketika dihubungi berkata, jika pun ada sebarang arahan untuk PAS Selangor tidak menyokong calon Barisan Nasional (BN) dari UMNO di Semenyih, sudah tentu ia diberikan pada malam sebelum hari penamaan calon Sabtu minggu lalu.

    Ia berikutan, katanya, pertemuan antara Abdul Hadi dengan Dr Mahathir berlaku pada Jumaat lalu.

    “Sewaktu hari penamaan calon itu pun kita turun semua sekali, dua Naib Presiden PAS (Ustaz Idris Ahmad dan Datuk Iskandar Abdul Samad), Setiausaha Agung (Datuk Takiyuddin Hassan) dan Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen Mukhyi juga turun.

    “Komitmen masih berterusan, kita bekerjasama dengan UMNO, di peringkat akar umbi masih bersama. Pada 28 Februari ini akan ada ceramah perdana, sama ada presiden atau timbalan presiden akan turun,” katanya.

    Roslan Shahir berkata, sama seperti sokongan terhadap UMNO sebelum ini atas dasar Melayu dan Islam, perjumpaan antara Abdul Hadi dengan Dr Mahathir juga untuk memperkukuhkan sokongan atas dasar Melayu Islam.

    Katanya, kehadiran PAS di Semenyih masih atas dasar bersama-sama dalam blok pembangkang dengan UMNO.

    ReplyDelete
  22. 1st Step avoiding Ahli2 UMGOK being A DUMNO.

    Avoid the Manderam: #Ape Malu Bossku tagline. Kerana bila Najib balik setelah seharian menjual Tagline tersebut, Najib segera mengadap SUAMI NYA, la mengucap; YA BOSSKU. YA, APE PERLU SAYA MALU.

    ..tanpa Kita fahani, Manderam tersebut datang nya dari IBU SEGALA "SUCI".

    Gosh, what become of UMGOK eventually

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis lah madey di semenyih..

      Delete
    2. Baru nak mula untuk menempah kekalahan demi kekalahan....betul sangat2 tu Bossku!!!!

      Delete
    3. ..everytime Bossku di gunakan, Bik Mama tersenyum

      Delete
    4. Kot ada masa nya Mama pun kata mcm KJ kata "Najib bukan Bossku".

      Dah lama tak keluar bersama sekarang, mcm Azmin kata.

      Delete
  23. Tekanan sara hidup rakyat makin meruncing
    PRU dulu, dgn janji palsu mereka terpancing
    Kini mereka mahu kalih kembali, kpd dacing
    Kerna tak rela, berterusan dgn PH dikencing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. The least you can do, stop being an idiot. Stop giggling. Mcm tak ada keyakinan bila bethujah.

      Delete
    2. Bila dia tak jadi Anjing Gila, dia jadi pontianak

      Delete
  24. Tun Greatness IS HIS RULE & DIVIDE. BE DAMNED SURE UMGOK & PAS UNDERSTAND this. KNOWING IS NOT ENOUGH.

    This make him A Statesman, and many who lost despise him. Then again, Its AN ART, it natural to him.

    You think, Tun habis hanya dgn Semenyih? He see Semenyih A Battle Ground between PKR royal combo of Anwar & Azmin.

    Did you see ANWAR, NURUL, RAFIZI there?

    Do you think its about PH VS UMGOK? Tun is seeing all the Political Colours in Semenyih to draw his next move. When he does make his move, its just the beginning.

    Like A Season Poker Player, what there throwing a battle when he choose to win the war.

    Then again how many know?any are incline to MORAL VALUE. Then again what is MORAL ABSOLUTE?

    Tun see A FAR BIGGER PICTURE, EPISTEMOLOGY OF POLITIC. NOT MANY UNDERSTAND

    ReplyDelete
  25. Semenyih? Nett loss (1) ADUN.

    Berape UMGOK losses from 57 to 37?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak yang kalah tak bertanding pun. Sian

      Delete
    2. Habis lah madey di semenyih...aoe plak helah madey?...hihihi.

      Delete
  26. ...gosh, where are the UMGOK ZOMBIES in this forum? AWOL?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gone to Chow Kit Road. Must earn some income

      Delete
    2. Madey is finished in semenyih...semenyih' s people will give a lesson to madey..

      Delete
    3. Lu suka kena kincing, lu kena kincing la

      Delete
  27. Jom kita layan apa ulasan DS Najib yang terlatest dalam FBnya tu!!!!

    Sejak kerajaan Pakatan Harapan (PH) mentadbir negara, perkara yang amat dikesali oleh bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib adalah tindakan mereka yang suka menjual aset-aset hak milik kerajaan.

    Najib berkata demikian dengan memberi contoh apa yang telah terjadi terhadap aset-aset Tabung Haji (TH) melalui syarikat tujuan khas (SPV) di Tun Razak Exchange (TRX) dan juga IHH Healthcare Berhad, juga sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang menyediakan perkhidmatan kesihatan kedua terbesar di dunia.

    “Aset Tabung Haji bila dijual, kesannya adalah Tabung Haji tidak boleh bayar hibah pada masa akan datang kadar pada zaman BN (Barisan Nasional) dahulu, mesti berkurangan, jaminan itu mesti berkurangan.

    “Kenapa Tabung Haji jadi sasaran, inilah saya rasa pelik sebab Tabung Haji adalah satu institusi yang menjadi kebanggaan kita yang sepatutnya kita pertahankan bukan kita cari jalan untuk melemahkan Tabung Haji.

    “Sebelum pilihan raya, dia (PH) kata kawasan TRX itu tiada apa-apa, ada ‘lubang besar’ dia kata, ‘one big hole’… saya masih ingat lagi, kami difitnah seolah kami tidak bertanggungjawab tapi lepas dia menang, dia kata pula ‘inilah aset yang ternilai dalam negara kita’,” tegas Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan.

    Mengenai IHH Healthcare Berhad, Najib berkata pada peringkat awal ketika beliau menjadi perdana menteri, GLC di bawah Khazanah Nasional Berhad itu hanya memiliki Hospital Pantai dan Gleneagles sahaja dan semakin lama semakin berkembang di bawah pentadbiran BN.

    “Selepas itu kita berkembang Mount Elizabeth di Singapura, 21 hospital di Turki, 14 hospital di India dan di Hong Kong. Kita muncul sebagai penyedia perkhidmatan kesihatan kedua terbesar di dunia.

    “Saya bayangkan pelajar-pelajar kita yang belajar dalam bidang perubatan, pentadbir hospital dan farmasi mereka akan ada peluang bekerja di seantero dunia sebab kita ada ‘flagship’ selepas Khazanah, tapi baru ni dia (PH) jual pula kepada Mitsui, saya meradang betul kenapa dijual kepada Mitsui 16 peratus.

    “Jual kepada Mitsui dapat RM8 bilion, tapi RM8 bilion sebenarnya hendak tutup kelompongan (hasil) dengan pemansuhan GST (Cukai Barangan dan Perkhidmatan), sebab kalau ada GST kita hasil cukup dan kita tidak perlu jual aset kita dan kita akan jadi pelaku global yang penting,” tegasnya lagi.

    ReplyDelete
  28. Memang ada kebenarannya apa yang diperkatakan oleh rakyat Msia bahawa kemenangan BN di PRK Semenyih nanti akan mengubah lanskap politik negara dalam hari2 mendatang!!!

    Ketua UMNO bahagian Permatang Pauh Datuk Zaidi Md Said berkata, Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih ini mampu membawa senario baru dalam politik negara ini.

    Jelas beliau, hasil tinjauan yang dilakukan mendapati pengundi sudah berani menyuarakan secara terang-terangan menolak kepimpinan Pakatan Harapan (PH) yang sebelum ini mereka sokong.

    “Selepas melakukan ‘walkabout’ di kawasan Semenyih ini saya melihat sentimen positif… saya pernah melalui beberapa kali PRK di Permatang Pauh dan pernah pergi ke banyak PRK, ini adalah keadaan yang sangat berbeza apabila pengundi sendiri yang berkata, ‘Datuk jangan risau, kali ini memang kami akan undi BN’.

    “Inilah senario di sini sekarang. Dulu pengundi simpan dalam hati tetapi kali ini mereka zahirkan lebih awal… kita tidak perlu lagi merayu tetapi mereka sendiri yang menzahirkan keinginan untuk melakukan perubahan. Maka saya yakin, PRK Semenyih ini akan bawa senario baru kepada politik negara kita ini,” ujar beliau kepada UMNO-Online selepas menziarahi rumah-rumah pengundi di DUN Semenyih.

    Tambah beliau, satu perkara yang mungkin kerajaan sedar adalah, PRK Semenyih menjadi satu penanda aras kepada penerimaan orang Melayu terhadap kepimpinan Tun Dr. Mahathir dan kerajaan PH.

    “Sekiranya PPBM kalah di PRK ini, maka ini satu isyarat yang jelas kepada kerajaan agar meletakkan kembali kepentingan Melayu Islam dan Bumiputera itu dalam pemerintahan hari ini.

    “Kalau mereka terus berkeadaan seperti sekarang, percayalah Melayu akan bangkit secara terang-terangan untuk menentang kerajaan yang ada hari ini,” jelas beliau lagi.

    ReplyDelete
  29. Najib klu betul, ngape dia kalah dlm perhintungan PRU 14?

    Najib klu betul ngape dia di mainkan oleh Cina Temban.

    Najib klu betul, ngape dia alah dgn Bik Mama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada Najib takda soal betul tak betul.

      Yang penting RM2.6 biliun masuk akaun bank dia.

      Melompat lompat Mak Badak bila dapat.

      Cash, jewellery, handbags hundreds of millions Ringgit. Crazy fellows.

      Delete
    2. Sapa buat biarlah dia tanggung. Perkara dalam perbicaraan. Biarlah mahkamah yang menentukan....

      Delete
  30. ..dan klu sekadar betul dgn Entrapment Tun di Semenyih, ape betul nya itu mutlak?

    ReplyDelete
  31. Walawei...korang ada tertengok tak satu video ceramah kempen Aiman, calon PH dari parti Bersatu tu keer???

    Dalam video tu dia ada menyatakan keperihatinanya berkaitan beberapa isu yang dihadapi oleh warga Semenyih, khususnya yang berkaitan dengan jalan yang berlubang, lampu jalan yang tak menyala, sampah sarap, isu pendatang asing yang semakin ramai serta isu kesesakan lalu lintas.

    Dia juga menyatakan janjinya..hari ini PH menang, esoknya segala masalah tersebut akan diselesaikannya. Macam pernah dengar aje janji macam tu sebelum PRU14 dulu kan...sehingga Din pagoh yang kebetulan hadir kat ceramah tu pun terkejut king kong mendengarnya.

    Lalu warga Semenyih dan rakyat Msia yang hadir dan yang menonton video tersebut pun tertanya2..betul ke apa yang aku dengar ni..atau ia hanyalah mimpi ngeri yang bakal berulang lagi sekali????

    Jadi tak lah menjadi satu kesalahan besar jika rakyat nak hadiahkan serangkap pantun kepada calon Bersatu ni...semoga ia dapat memberi keinsafan kepadanya dan PH!!!!

    Burung merpati si burung punai
    Hinggap sebentar di pohon Gaharu
    Kencing PRU 14 tak tertunai
    Nak beri pula kencing baru????

    ReplyDelete
  32. Pathologists concurred Virus Spread in Fluid of Water & Air.

    Then again Idiots are Plenty. The Source is what matter. The Contingency to spread vs containment of the source is equally important.

    Where is This #Ape Malu Bossku dwell?

    The obvious appearance of the Virus, is best seen from UMGOK ZOMBIES IN THIS FORUM.

    Are frequently been visiting the source to spread the Virus, Airborne affecting others?

    The source is indeed so potent. Najib is contagious deep in the core, having to report back to MOTHER.

    Are the rest also licking from the source? MOTHER IS SPREADING HER LEGS WIDE, OOZING OUT FOR ALL THE FACES TO TAKE A DIP INTO HERS.

    GOSH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. One bloke got the virus from kena kencing - the Ano bloke

      Delete
  33. Woit, Geng? Geng! Geng Najib.

    You alright?

    ReplyDelete
  34. Kalau difikir2kan tentang isu PAS menerima RM 90 juta dari UMNO, ni memang memeningkan kepala otak kita semua. Apa tah lagi dengan kenyataan Clare Rewcastle Brown yang berpusing-pusing macam gasing.... sehinggakan dia terperangkap dengan diri dia sendiri.

    Mula-mula dia mengatakan bahawa bekas perdana menteri Najib Tun Razak memberi RM90 juta kepada PAS atau pemimipin-pemimpin parti itu. Ini yang ‘dipercayai’, kata Clare. Kenapa maksud ‘percaya’ itu tidak diterangkan lebih lanjut olehnya????

    Clare berkata maklumat ini datangnya dari Ambiga Sreenevasan Macam mana Ambiga tahu tentang maklumat ini, dia masih tidak menceritakannya juga.

    Kemudian Clare pula berkata yang Rafizi Ramli menceritakan maklumat ini dan ianya datang dari Husam Musa. Dan mereka sahkan yang Husam sendiri telah melihat sekeping cek bernilai RM90 juta itu.

    Dan semua ini berlaku pada tahun 2015 semasa Pakatan Rakyat ditutup dan Pakatan Harapan ditubuhkan.

    Ringkas cerita, kononnya, Najib rasuah PAS atau pun pemimpin PAS supaya parti itu keluar dari Pakatan Rakyat dan gabungan itu akan tutup.

    Itu pun sudah tidak betul kerana Lim Kit Siang yang umum bahawasanya Pakatan Rakyat ditutup, bukan PAS yang umumkan. Dan DAP mahu Pakatan Rakyat ditutup kerana marahkan dengan presiden PAS, Abdul Hadi Awang, kerana membawa usul RUU355 di Parlimen.

    Apabila Pakatan Harapan ditubuhkan pada 22 September 2015, PAS tidak dijemput untuk menyertai gabungan itu, bukannya PAS yang tidak mahu sertainya.

    Dekat situ pun cerita tentang RM90 juta ini sudah tidak betul. DAP yang tidak mahu PAS menyertai Pakatan Harapan, bukannya PAS yang tidak mahu menyertai Pakatan Harapan.

    Sekarang ini, Clare berkata UMNO lah yang membayar deposit calon-calon PAS yang bertanding di dalam PRU14. Kalau macam itu tak sampai RM2 juta pun, bukannya RM90 juta. Dan PRU14 diadakan pada tahun 2018, bukan tahun 2015 seperti tuduhan Clare.

    Jadi yang mana betul? 2015 atau 2018? Dan berapa banyak jumlahnya? RM90 juta atau RM2 juta? Dan betul ke Husam ada lihat sekeping cek bernilai RM90 juta itu?

    Sebab apa pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) atau pun pihak bank tidak boleh kesan cek tersebut?

    Jika soalan2 di atas dapat dijawab dengan sempurna lagi tuntas, pasti lah rakyat akan dapat tahu sapa yang bercakap benar dan sapa pulak yang pembohong dan pemfitnah besar..ada sesapa kat blog ni yang boleh tolong rungkaikan permasalahan di atas tu????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat ape memeningkan Kepala kamu. Yg pening ketika ini, PAS, terpalsa lakukan Damage Control.

      Yg kamu pening kenape? Di jangkiti Virus Bik Mama, #Ape Malu Bossku?

      Delete
  35. You RWA? READY, WILLING & ABLE TO BE INOCULATED?

    ReplyDelete
  36. budin patut syor kpd anwar keluar dari gabungan PH jika budin rasa anwar terlalu hebat.sila sahut cabaran sy atau budin ini sekadar batu api saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin is playing a reverse phyco...

      Dia sunggoh sinis. Dia Pentokong tegar Tun. Do not underestimate him.

      Delete
    2. Tak setuju. (Haha yang asyik bersama hentam Anonymous Geng Najib pun boleh tak setuju - ini democracy)

      Budin nakkan jawatan Penasihat Media Bang Non. Mcm A Kadir Jasin jadi Penashit Media Tun sekarang. Meleleh air liur nya bila memikirkan itu. Maka dok slogging the same anti-Tun points ler dier.

      Delete
  37. Gosh, the virus has made you look stupid. Sound Stupid. Act Stupid.

    RM 2.5M is to partake the Election. Tapi..mana dtg duit beli Rumah, Kereta Mewah, Plat Mewah, Superbike Mewah..cash??

    Bukan itu sj. Anyway, let not pre empt an ongoing investigation.

    ReplyDelete
  38. Do understand Tun next move. Semenyih is his benchmark, to set forth, to cripple PAS.

    UMGOK is near death. Bersatu entry into East Malaysia is to contain MA63.

    Like A Maestro, stroking his last stroke, to undo what needs to be done.

    He is one of the few among the many of his time.

    ReplyDelete

  39. Budin tak habis habis coba mempasak pahat di antara PH dan PAS, dan di antara parti2 komponen PH.

    Semata mata mahu melemahkan Tun Mahathir, mengharapkan dia serah kuasa kpd Pak Sheikh Anwar secepat mungkin. Walau pun takda janji tempoh atau tarikh bagi nya buat begitu. Ha nya janji Pak Sheikh akan jadi PM ke 8.

    Tapi dalam proses Budin membuat gitu dia melemahkan PH. Dia tak kisah. Asalkan tercapai tujuan nya. The end justifies the means. Mengharapkan bila Pak Sheikh jadi PM, dia dapat jawatan Penasihat Media Bang Non. Sedikit tindakan Machiavelli nampak nya.

    Tapi Tun M tak pernah menyerah. Sebaliknya dia biasa nya mankin tegas dan teguh pendirian nya. Dia tak akan dapat jadi PM selama 22 tahun kalau tak gitu.

    Maka disebut nya bahawa anugerah bintang sesuai bagi nya ialah KSM - Kerja Sampai Mati. Berseloroh ke tidak dia masa cakap begitu, Pak Sheikh dan Budin terpinga pinga. Dan menyinga.

    Demikian lah alkisah cerita nya. Mengikut sahibul hikayat.

    ReplyDelete
  40. Yg amat ketara dlm memahami Tun, & deep distrust in Bersatu entry into Sabah & Sarawak lies within A Salient Point.

    If Malaysia is to be divided into 3 States, Peninsular, Sabah & Sarawak, envisage both by ANWAR & RAFIZI, Semua Raja2 Melayu is Equal to the Governor of Sabah & Sarawak.

    There WILL BE LAPSED IN THE CONSTITUTION. THERE SHALL BE CONTEMPT TO THE MONARCHY.

    Its important to preserve the 14 States in the Federation.

    Teething equally important, to quickly replace UMNO with another Dominant Malay Party. This is to preserve harmony equally important to respect other races, religious belief & right.

    The economic revival must tread along enlarging M3, Money Circulation in the Country without making Malaysia a pitfall of Socialism instead it must be strived on Competitiveness. Creating more Micro Economic Opportunities. Bandaraya initiative to close Jln T Abd Rahman giving greater Micro Economy to boom is a small step of such diversity.

    As the UMGOK & PAS, Malaysia will practise Equal Democratic Right. What they did wrong, must be re examined, scrutinized so that UMGOK & PAS understand, being A Malay Party or A Religious Party, Dogmatic & Morality is not a previlage.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Anwar dan Rafizi adalah pengkhianat bangsa dan penderhaka negara jika betul depa "envisage .. Malaysia to be divided into 3 states ..".

      Jika mengusulkan nya, perlu di sula. Hukuman di zaman Kesultanan Melayu Melaka bagi pengkhianat dan penderhaka - heret ke tepi laut, sembamkan muka depa ke pasir, sodok lubang bntt nya dengan buluh tajam.

      Enough with the treachery of the traitor Tengku A Rahman giving away Spore to Lee Kuan Yew FOC in 1965. Now we have to suffer long queues for hours at the Causeway because of the passport checking and vehicle registration requirements into the formerly Malay land prostituted by the Johor and Kedah royalty.

      Never again. Tengku's stupidity should be entered as such in the history books and school text books so that such an act will not even cross anyone's mind ever again.

      Malaysia brought Malaya, Singapore, Sabah and Sarawak into one very logical and very necessary political entity. It's damn stupid for anyone to think of - let alone allow - its dismemberment, again.

      Sula mereka yang mahu buat demikian. Akta Hasutan perlu di pinda, membikin sesiapa mengusulkan itu boleh di heret ke mahkamah dan ke penjara.

      Delete
  41. Tak tau lah apa maksud dan tujuan Bang Non dengan kata2 nya di berita berikut:

    Anwar: Hanya Hadi mahu usul tak percaya Dr M

    Anwar Ibrahim menafikan dakwaan terdapat usaha untuk membuat usul tidak percaya terhadap Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad di parlimen.

    Ditanya sama ada beliau akan menyokong Mahathir sekiranya usul berkenaan, Anwar berkata, usul seumpamanya hanya akan datang daripada Presiden PAS Abdul Hadi Awang.

    "Itu usul Abdul Hadi. Biar dia yang buat usul tu," kata Anwar kepada pemberita di Petaling Jaya hari ini.

    Anwar juga berkata bahawa spekulasi untuk menjatuhkan Mahathir hanya percubaan PAS untuk memecahbelahkan Pakatan Harapan (PH).
    xxx

    Kata2 Bang Non "Biar dia yang buat usul tu" bergema di telinga.

    Ramai yang kata Bang Non patut dok diam ajer, tunggu giliran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab hadi kapirkan madey tahun 82 dulu dan blm islamkan madey semula..

      Delete
    2. Tapi kamu Anjing Gila.

      Tak bole di Islamkan hingga bila2.

      Kung kung ...

      Delete
  42. Apa komen saudara budin kalau pas tiba-tiba menyatakan sokongan kepada bang non? Apa pendirian bang non ke atas perkara ini? Adakah pada masa itu pas telah membersihkan diri mereka dan menebus kesalahan mereka serta bebas suci saripada sebarang kesalahan kerana memberi sokongan kepada anugerah tuhan yang memang selayaknya tiada lain selaim daripada dia yang layak memegang jawatan pm? Tapi ni kalau je tau. Sudikan menjawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dan lobai hadi pernah tikam belakang bang non pru13 dulu...setakat nak sokong tak de hal pon..tapi nak rapat mcm dulu tak de laaa...

      Delete

  43. Najib kena sembur di mahkamah, gigil sesangat lutut nya sehingga mahu lihat surat lantikan bekas Hakim Mahkamah Persekutuan Gopal Sri Ram sebagai Pendakwa Raya Kanan bagi kes 1MDB nya.

    Najib tiada hak tuntut surat pelantikan Sri Ram, kata AG

    Peguam Negara Tommy Thomas memberitahu Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur hari ini bahawa pihak pembelaan dalam kes 1Malaysia Development Bhd (1MDB) Najib Razak, tidak mempunyai hak untuk menuntut surat pelantikan bekas hakim mahkamah Persekutuan Gopal Sri Ram sebagai Pendakwa Raya Kanan, kerana ia adalah hak keistimewaan yang dimiliki peguam-pelanggan.

    Beliau berkata seseorang litigan tidak mempunyai hak di bawah undang-undang negara untuk melihat surat lantikan kerana ia jelas merupakan dokumen hak istimewa antara pelanggan dan peguam.

    "Ia mengandungi terma-terma sulit dan rahsia yang tidak dibuat untuk tatapan pihak ketiga. Pemohon tidak mempunyai hak kuatkuasa, peruntukan, di bawah undang-undang bagi menuntut surat pelantikan itu.

    Padan muka.

    ReplyDelete
  44. E AH23 February 2019 at 08:49,

    Kamu ke yang tuls Monyet gila tuh?

    Dah takda hujah pun yer?

    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab ko dulu anti madey...sekarang gila terloncat2 bodek dan jilat madey...

      Delete
    2. Ko Anjing Gila.

      Menyalak tak tentu hala.

      Gila lah katakan.

      Delete
    3. Ko dah terloncat gila sejak jilat madey...dulu anti madey...

      Delete
  45. PTPTN: Tak usah paksa mereka yang tak mampu, kata Najib

    Yasmin Ramlan & Hariz Mohd
    22 Feb 2019, 6:25 petang (Dikemaskini 22 Feb 2019, 6:25 petang)

    A A
    Bekas perdana menteri Najib Razak hari ini menyarankan agar kerajaan Pakatan Harapan (PH) memberi kelonggaran kepada peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dalam urusan pembayaran hutang pendidikan mereka.

    Najib berkata, selain memberi kelonggaran jumlah pembayaran, diskaun 20 peratus sekiranya selesai melangsaikan pinjaman dan penukaran pinjaman kepada biasiswa bagi pelajar cemerlang harus dikembalikan seperti di bawah pentadbiran BN sebelum ini.

    "Tak usah paksa mereka kalau mereka tak mampu, kalau mereka tak mampu (bayar) RM200, bayar RM100. Kalau tak mampu RM100, RM50 pun tak apa. Asalkan dia bayar balik.

    "Kalau dia (peminjam) bayar balik (sepenuhnya) bagi diskaun 20 peratus. Dan kalau dia pelajar cemerlang kelas pertama tukarkan pinjaman itu kepada biasiswa," katanya ketika program Sembang Santai Bossku di Bangi anjuran pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika ditanya salah seorang pelajar yang bertanyakan mengenai kebajikan mahasiswa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis lah madey kali ni...baru nak turunkan tol bila kena ajar dgn rakyat bila nak kalah prk di kawasan sendiri.......

      Delete
    2. Sekeras2 kapla madey pon tunduk dgn rakyat....habislah kepala keras madey ini kali...

      Delete
    3. Ko menjilat Njib juga? Bukan Pak Sheikh Anwar saja?

      Najib yang main belaja seboros borosnya hingga hutang negara meningkat RM1 trillion pun ko jiat?

      Dia bukan kisahkan hutang negara bila cakap pasal PTPTN. Cakap melalui lubang bntt nya.

      Ko jangan jilat di situ, d'ya hear.

      Delete
  46. Anwar tak sangka PAS guna taktik kotor

    Omar Zin - February 22, 2019 9:30 PM
    2.5k
    Shares

    KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak menyangka PAS menggunakan taktik kotor dengan menuduh ada komplot menggulingkan perdana menteri selepas parti Islam itu gagal memenangi hati rakyat.

    Presiden PKR menganggap PAS cuba memecah-belahkan Pakatan Harapan dan menggunakan taktik kotor itu demi kepentingan peribadi.

    “Tidak ada seorang pun yang membangkitkan isu ini tapi PAS tiba-tiba tuduh PH ada komplot. Ini satu perkara yang luar biasa dari PAS.

    “Sekarang kita tak pasti sama ada mereka bercakap benar atau tidak tetapi nampaknya menipu sudah dihalalkan,” katanya kepada pemberita selepas persidangan Thirukkural di Universiti Malaya hari ini

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kita pun tidak pasti tujuan Bang Non cakap begini. Apakah dia nak hebohkan kpd rakyat konon nya ada "komplot menggulingkan perdana menteri"?

      Sebab dia mahu jawatan itu dengan cepat? Takda janji tempoh atau tarikh serah kuasa. Hanya janji serah kpd Bang Non sebagai PM ke 8.

      Itu pasal orang kata bagus lah kalau Bang Non duduk diam tunggu giliran. Bila bising, ramai lah yang kata rakyat tak mahu dia jadi PM sebab dia peliwat dan bekas banduan 2 kali.

      Delete
    2. Pas yg nak guling madey kalo madey tak bayar royalti...

      Delete
    3. Tanpa nama dah kena liwat dgn bang non masa Tanpa nama anti madey...sekarang gila jilat madey...

      Delete

    4. Kau sentiasa di liwat Bang Non yang kau idola.

      Kalau kau club member, mandi lepas main games jangan telanjang. Nanti club members lain nampak belakang kau berburas.

      Delete
  47. Najib: Kerusi kosong di program PH petanda apa?

    Haspaizi Zain
    23 Feb 2019, 11:33 tengahari (Dikemaskini 23 Feb 2019, 11:33 tengahari)

    A A
    PRK SEMENYIH | Bekas perdana menteri Najib Razak menyindir beberapa program anjuran Pakatan Harapan (PH) yang menurutnya kurang mendapat sambutan, dan berkata ia merupakan pentanda awal BN akan menang.

    Beliau mendakwa kehadiran penduduk Semenyih ke progam "bossku" lebih ramai berbanding sambutan terhadap acara PH, termasuk yang menampilkan timbalan presiden PKR yang juga bekas menteri besar Selangor Mohamed Azmin Ali dan menteri besar sekarang Amirudin Shari.

    "Azmin kata saya takut untuk datang (berkempen di Semenyih), tetapi saya tak takut. Saya juga tak pasti Azmin dapat sambutan seperti ini atau tidak.

    "Malam ini kita buat program di Taman Tasik Kesuma, lebih 1,000 hadir. Ceramah MB (Selangor) saya tengok banyak kerusi kosong.

    "Itu alamatnya apa? Petanda awal kita menang kali ini," katanya dalam program ceramah di Rinching, Semenyih malam tadi.

    Selepas PRK Cameron Highlands, Najib sekali lagi giat berkempen di Semenyih dan sudah beberapa kali menyertai kempen bagi membantu calon BN Zakaria Hanafi.

    Pemerhatian Malaysiakini mendapati program beliau lebih banyak bertumpu di kawasan '50-50' antara PH dan BN, seperti Bukit Mahkota, Beranang, Bandar Tasik Kesuma dan Bandar Rinching Seksyen 5-6.

    Siri program 'bossku' Najib - penjenamaan semula beliau selepas PRU ke-14 dengan imej yang lebih santai serta penggunaan sindiran dalam kritikan terhadap PH - dilihat mendapat sambutan memberangsangkan.


    Sebelum penamaan calon, Azmin berkata beliau ingin melihat sama ada Najib hadir ke Semenyih selepas mula menyertai kempen PRK dengan lebih aktif di Cameron Highlands.

    Azmin juga secara tidak langsung mempersoalkan ketiadaan isteri Najib, Rosmah Mansor, dalam programnya. Ia berbeza ketika Najib masih menjadi perdana menteri apabila Rosmah sering di sisinya dalam majlis-majlis rasmi.

    Sementara itu, Najib juga menyorot kembali pentadbirannya dengan berkata beliau sentiasa berusaha memberi kesenangan kepada rakyat ketika menjadi perdana menteri.

    Antara yang dibangkitkannya ialah pemansuhan empat tol pada 2017, iaitu di Batu Tiga Shah Alam dan Sungai Rasau di Selangor, Plaza Tol Bukit Kayu Hitam di Kedah dan tol Eastern Dispersal Link (EDL) di Johor.

    Katanya, ia berbeza dengan PH yang gagal melakukan perkasa sama walaupun ia terkandung dalam manifestonya.

    Bagaimanapun untuk rekod, janji penghapusan tol secara berperingkat itu tidak termasuk dalam sepuluh janji 100 hari PH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petanda madey akan habis ini kali...madey kencingkan rakyat ingat rakyat bodoo mcm pencacai dia...

      Delete
    2. Kau sorang ajer yang kena kincing.

      Sebab kau suka minum air kincing.

      Delete
    3. Jika Menang (1) Dun, tapi hilang 17 MPs & 4 Dun di Sabah, siape yg habis?

      Bila nanti, Isteri Bik Mama Rehat di River Bamboo Resort, siape jadi Boss Baru?

      Bila Ekonomi Pesat Membangun Suku Ketiga 2019, Macro vs Debt terurus dgn Baik, siape yg Akan habis.

      Wait..

      TUN is stroking is move. UMGOK is nervously hoping it will not happen.

      Winning 35% of Malay Demographics Voters is sufficient to WIN PRU 15.

      WHAT TUN NEEDS IS FOR SPR TO ENSURE VOTERS ALIENATION EXERCISE IS ETHICALLY BALANCED.


      HE WILL GET THE 2/3 MAJORITY TO ACHIEVE HIS GOAL.


      Meanwhile beb, keep licking and rubbing your tongue & face on the the Source; burit # Ape Malu Bossku.

      While the 35% Malay live in harmony with fellow Non Malays, fairly competing, from the 65% Malay who crave for Subsidies & handouts, there will be 2 Types of Malays.

      Did you see how the Singapore Malays are doing?

      Delete
  48. Tuan Budin....apa salahnya kalau PAS syok kepada 2 parti iaitu UMNO dan Bersatu...kan kebanyakan pemimpin PAS amal poligami...so dalam politik pun mereka amalkan konsep berpoligami juga...hehehehehehehehehe

    ReplyDelete
  49. join dengan kami situs terpercaya dan teraman Proses
    Transaksi Yang Cepat Dan Super Mudah
    cs online 1x24 jam
    Minimal Depo 20rb & WD 50rb
    BBM : areatoto
    LINE : areatoto
    W A : (+855)964630067

    ReplyDelete
  50. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  51. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  52. Numpang lewat yah min...

    Hanya di OPPO POKER

    Bonus New Member....
    Deposit 15.000 - 49.999 = Bonus nya 10.000
    Deposit 50.000 - 99.999 = Bonus nya 15.000
    Deposit 100.000 Ke atas = Bonus nya 20.000

    ReplyDelete
  53. Numpang ya bossku ^^

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus Welcome Untuk New Member:
    - Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
    - Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
    - Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
    - Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
    - Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
    - Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    Syarat Klaim bonus yaitu menghubungi CS kami di
    WHATSAPP : +855966139323
    BBM : KENARI00
    LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
    ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM

    AGEN POKER DAN DOMINO TERPERCAYA
    CARA MENANG DI KENARIPOKER
    AGEN JUDI ONLINE BERKUALITAS
    AGEN POKER SANGAT AMAN TERPERCAYA
    AGEN SICBO BERKUALITAS TERJAMIN AMAN
    BANDAR CEME TERPERCAYA TERBAIK
    KENARI POKER
    AGEN DOMINO TERAMAN DAN TERPERCAYA
    BANDAR CAPSA YANG PALING AMAN

    ReplyDelete
  54. Ijin Post Yahh bossku
    Tunggu Apalagi Segera Daftar dan Depositkan Segera Di E D E N P O K E R . X Y Z
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - Bonus Rollingan 0,5%
    - Bonus Refferal 10% (Seumur Hidup)
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete
  55. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  56. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  57. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete
  58. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete
  59. Untuk mempermudah kamu bermain guys www.fanspoker.com menghadirkan 6 permainan hanya dalam 1 ID 1 APLIKASI guys,,,
    dimana lagi kalau bukan di www.fanspoker.com
    WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...