Monday 18 February 2019

TIDAK PERNAH ADA RANCANGAN USUL UNDI TAK PERCAYA TERHADAP TUN M, KENAPA PAS PERLU TERHEGEH-HEGEH?


Pas akhirnya mendedahkan perkara sebenar mengenai pertemuan dan perbincangan Hadi Awang bersama dua lagi pemimpinnya dengan Tun Mahathir Mohamad hanyalah berkenaan sokongan kepada Perdana Menteri jika berlaku undi tidak percaya di Parlimen.


Setiausaha Agung Pas, Takiyuddin Hassan yang turut ada dalam pertemuan itu bersama Menteri Besar Terengganu, Ahmad Samsuri Mokhtar memberitahu, itulah yang menyebabkan sepucuk surat contoh berbentuk draf ikrar telah diserahkan kepada Tun Mahathir.


Kata beliau, pihaknya tidak pernah memaklumkan sama sekali kepada Tun Mahathir untuk tidak membantu UMNO dan BN dalam PRK Semenyih yang akan berlangsung pada 2 Mac depan.


Takiyuddin menjelaskan perkara ini dalam sidang media bersama UMNO di Semenyih yang turut dihadiri Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Ismail Sabri Yaakob.


Dalam pendedahannya Sabtu lalu, Tun Mahathir berkata, Hadi Awang berkata kepadanya, parti itu tidak akan turun membantu UMNO di Semenyih kerana yang dilawannya adalah Bersatu, bukan DAP seperti di Cameron Highlands.


Tun Mahathir  berkata lagi, perkara itu turut dinyatakan dalam sepucuk surat yang bertandatangan.


Sehari kemudian, Perdana Menteri menjelaskan, ia hanyalah surat contoh yang ditandatangani oleh Takiyuddin selaku Setiausaha Agung Pas.


Menurut Takiyuddin lagi, Pas akan tetap berkempen dan bekerja sedaya upaya untuk membantu kemenangan calon BN di Semenyih, sesuai dengan kerjasama yang sudah dijalin dengan UMNO atas kedudukan sebagai sesama parti pembangkang di negara ini.


Beliau turut memaklumkan tindakan menyerahkan draf surat sokongan itu adalah berdasarkan kenyataan Tun Mahathir sendiri yang memaklumkan ada dua parti dalam PH yang mahu melakukan usul tersebut.


"Dia (Tun Mahathir) ada sebut dua parti, tapi saya tak mahu sebutlah," tambah Ahli Parlimen Kota Bharu itu.


Isu pokok di sini ialah hakikatnya tidak pernah ada sama sekali mana-mana pihak dalam PH mahu mengusulkan sebarang undi tidak percaya kepada Tun Mahathir. 


PH sentiasa berpegang dan menghormati konsensus mengenai kedudukan Tun Mahathir yang telah pun dipersetujui sebelum PRU14 lagi.


Yang selalu diingatkan ialah agar beliau sentiasa berpegang kepada janji untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim dalam tempoh dua tahun sebagaimana yang dijanjikannya sendiri.


Bermakna, selagi Tun Mahathir sentiasa berpegang kepada janjinya, selagi itulah beliau akan terus diberikan sokongan untuk terus menerajui kerajaan.


Kenapakah Tun Mahathir perlu menyebut perkara tersebut dan seolah-olah berharap kepada sokongan daripada 18 Ahli Parlimen Pas?


Apakah Tun Mahathir sebenarnya tidak mahu berpegang kepada janji penyerahan kuasa dan seterusnya ingin menjadi Perdana Menteri dalam tempoh yang lebih lama?


Yang lebih pelik, mengapakah Pas pula terhegeh-hegeh menawarkan sokongan, siap dengan memberikan surat contoh sekali, sedangkan sebelum PRU14 lalu mereka begitu kuat mengecam dan merendah-rendahkan Tun Mahathir, termasuk kenyataan Hadi Awang yang mengatakan Pengerusi PH itu hanya layak menjadi doktor di klinik 1Malaysia saja.


Kenapa sekarang begitu beria-ia mahu jadi pembela?


Ataukah Pas memang kerjanya suka menghimpit dan membela sesiapa saja yang ada kuasa dan berjawatan Perdana Menteri? (ShahbudinHusin 18/02/2019)

94 comments:

  1. Apakah sudah ada bibit2 pepecahan dala PAS ? Kita tunggu dan lihat sahaja. Undi tak percaya kepada TDM tak pernah timbul kerana PH komited untuk melaksanakan perjanjian semasa PH dibentuk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prospek usul sentiasa ada. Sebab Tun M tak suka diamkan apa2 yang tak betul dilakukan siapa saja. Berkenaan BM, contoh nya.

      Bagus lah PAS mahu kerjasama dengan Bersatu pasal usul ke apa. Siapa yang tak suka, itu orang sakit bisul. Bisul jenis menanah di bontot nya.

      Sebab nya - tanya Pak Sheikh.

      hehe

      Delete
    2. Mungkir janji! Berjanji tapi mungkir!Memungkiri janji! 1 yg tak mungkir, menjadikan ppbm sebagai ameno 3.0!

      Delete
    3. Tahukah anda semua Nuar dulu sewaktu menuntut di UM sangat akrab dgn Allahyarham Ustaz Fadzil Noor. Mereka menubuhkan ABIM, Nuar jadi ketua & Allahyarham jadi setiausaha.

      Kemudian Allahyarham mengajak Nuar join Pas, tapi Nuar menolaknya kerana Nuar sedar Pas tidak berkeupayaan memegang tampuk pemerintahan negara untuk nemenuhi cita2nya menjadi PM.

      Bagai pucuk dicita, ulam mendatang, Nuar menerima pelawaan Tun M menyertai UMNO pd awal 80an. Itulah detik2 mulanya Nuar mendapat tempat di dalam pemerintahan negara.

      Pada awalnya semua orang (termasuk saya) terkagum pukau dgn kharisma & pidato al Islamiyah/Arabiyahnya. Namun, setelah dia diangkat menjadi Menteri Kewangan, dia mula menunjukkan belangnya bila dia berkawan rapat dgn ejen CIA berbangsa zionist Yahudi Paul Wolfowitz. Sejak itulah dia mula berkonspirasi untuk menjatuhkan Tun M. Dgn menggunakan "kuasa wang' sebagai Menteri Kwangan dia meraih sokongan dari Ketua2 Perhubungan UMNO di setiap negeri hingga tersingkirnya Allahyarham Tun Ghafar Baba dari kerusi Tim Presiden UMNO & Timbalan PM.

      Kini sekali lagi, melalui Tun M, Nuar dapat semula tempat dalam pemerintahan negara, mungkin sebagai bakal PM ke 8.

      Apakah itu tidak cukup bukti bahawa Nuar bukan apa-apa ada kelebihannya, jika tidak kerana Tun M....??

      Delete
    4. Wak....madey menang 13 kerusi dapat jadi PM kerana nuar sedia terima madey...kalo nuar tolak madey dah diseret kemahkamah oleh najib dan rosmah...ingat tu wak..

      Delete
    5. Pernah Nuar memimpin & menang PRU....?? Sekali pun tak oernah nenjamah....!!

      Sebaliknya, Tun M 5X bertutut-turut menang bergaya dgn 2/3 msjoriti semuanya.
      Kini dgn Bersatu setahun jagung, beliau dipilih (bukan suka2 kehendaknya) menerajui pihak pakatan pembangkang dan barulah pihak pembangkNg akhirnya buat julung2 kali cipta sejarah mengambil alih pentadbiran negara.

      Tanpa kejayaan kepimpinan Tun Mahayhir, Nuar tak mungkin dapat keluar awal dari penjara & dapat keampunan serta menceburi semula dalam politik.

      FAHAMMMMMMM, bongok.......!!

      Delete
    6. Tak betul, Dol. Bukan saja Pak Sheikh tapi jugak Kit Siang, Mat Sabu dll.

      Kalo Najib ada bukti nak seret Tun Mahathir kemahkamah, tentu dia dah buat sebab dia memeritah sejumlah 9 tahun. Tapi tarak bukti.

      Tun pandai, dia janjikan Pak Sheikh pengampunan Agong dan jawatan PM selepas dia. Dah di ampun tapi jawatan PM belom, sebab negara di ranap Najib, banyak nak di buat.

      Dia janji Pak Sheikh jadi PM ke 8 tapi takda janji tempoh atau tarikh. Ha nya cakap2 dia dah tua kot 1-2 tahun lagi dah tak larat. Tapi sekarang dia masih larat. Dia dah kasi tau semua orang Pk Sheikh ganti dia, ingat tu Dol ..

      Delete
    7. menangpun numpang parti org lg nk terhegeh hegeh kata anwar tk pernah menang.

      Kalau betul2 berani knp dulu tk bertanding sendirian atau kerjasama aje dgn pas dlm tim gagasan sejahteranya tgk tun madey boleh tubuhkan kerajaan atau tak sekarang,, lg nk kata anwar dn pkr menumpang aura tun madey kununnya!!!

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita tengok apakah akan ada pihak menyingkir Tun M pd Jun ini sepertimana yg diwar-warkan oleh sdr Budin sebelum ini.

      Melihat pd kegelojohan sesetengah pihak, nampak sangat isu 'Mungkir Janji' sebenarnya bermotif mau Nuar jadi PM...itu saja.

      Tak hal, Tun M baru jadi PM hanya 9 bulan.

      Biadap..biadap.,Kurang ajar.....!!

      Delete
    2. Selagi di warwarkan Anwar nak cepat jadi PM, selagi itu orang coba menghalang nya.

      Sebab takda pun perjanjian tempoh atau tarikh menyerahkan kuasa kpd Bang Non.

      Mengada ler sesiapa yang nakkan begitu.

      Delete
  3. Kah kah kaah kaahhh..org tua dah gigil..seram sejuk dek saka hantu puaka..nah ko dah tersampuk kot..
    Dah magrib usah berkeluaran diluar..
    Dok panggil ke dok bertandang tok pawang lobai apakejadah..dapet ditolong ko yo..menambah teruk disuntik lagi dgn sakapuaka jampi serapah tok ketua ooii..

    Hehhehhehhedahkenahantusakapuakabeb..

    ReplyDelete
  4. Bagus Thread Budin.

    ...pd dasar nya, kemulut yg PAS hadapi ketika ini, perlu Ada mekanisma 'Damage Control'.

    Jika PAS is in Control, perlu ape nak mengadap Tun.

    Intipati 'Damage Control' perlu Ada 'Carrot' & perlu Ada 'Stick'.

    Ape Hadi & sidekicks lupa, the stick & carrot belongs to the Government of the day.

    Kini, SB sedang siasat Abodoh's CIA Claimant. SPRM sedang giat merangka siasatan utk memanggil Geng German Porno, Audi, Superbiker dll.

    Kini, si Lebai Hadi dgn selamba, beritahu tidak lagi nendengar Audio sedangkan affidavit nya di London, bercanggah dgn ape yg lebai nie beritahu pd wartawan2 di Malaysia.

    Bermula dgn Satu Dusta, tidak mengenal Siape Adam, Dari Azazil ke Iblis, dgn 1001 Dusta kemudian nya.


    ReplyDelete
  5. Aku rasa Budin yg lebih terhegeh hegeh dalam perkara Tun menjadi PM selama dua tahun saja atau mungkin Budin dah mulai panik pasal PAS menyatakan sokongan mereka kepada Tun ?...

    ReplyDelete
  6. Pas mereka alasan untuk kaberap tindakannye menyokong madey....pendirian pas selalu berubah2... Pas nak selamat dari siasatan 90 jota...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas jugak berharap madey segera bayar royalti kpd Terengganu dan kelantan...

      Hajat penyatuan ummah pas dan umno sudah berkubur...

      Delete
    2. Ape kaitan Pas dengan madey kalo madey di beri undi tak percaya ?...seblm pru14 pas menentang madey....kenape pas tak menangkan madey dlm pru14?

      Delete
    3. Mengarut mengata " pas tak menangkan madey dlm pru14".

      PH menang Pru14, bermakna Tun M menang di Pru14.

      GENG NAJIB selalu sangat menjilat Najib hingga tak sedarkan itu. Jadi bodoh

      Delete
    4. Nampak sangat isu 'Mungkir Janji' sebenarnya bermotif mau jatuhkan Tun M, itu saja. Tak hal Kejora bencinya terhadap Nuar, tak terhingga meluapnya. Dia menangguk air keruh ambil kesempatan pura2 sokong Nuar jadi PM...itu saja.

      Biadap..biadap.,Kurang ajar.....!!

      Delete
  7. Pas sokong madey kerana madey setuju nak laksanakan hudud...

    ReplyDelete
  8. PH berdepan tugas sukar pujuk pengundi

    M Fakhrull Halim
    18 Feb 2019, 10:32 pagi (Dikemaskini 18 Feb 2019, 11:15 tengahari)

    A A
    PRK SEMENYIH | Pada PRU ke-14, Pakatan Harapan (PH) berjaya merampas kerusi DUN Semenyih - kawasan tradisi Umno - apabila menang di 13 daripada 23 pusat daerah mengundi (PDM).

    Ketika itu, berlaku pertembungan empat penjuru antara PH, Umno, PAS dan PSM. Calon PH Bakhtiar Mohd Nor menang dengan meraih 23, 428 undi (48.35 peratus), manakala calon BN Johan Abdul Aziz mendapat 14,464 undi (30.22 peratus), calon PAS Mad Shahmidur Mat Kosim (6,966 undi, 16.84 peratus) dan calon PSM S Arutchelvan (1,293 undi, 3.54 peratus).

    Bagaimanapun dengan mengambil kira kerjasama Umno dan PAS dalam PRK kali ini, beberapa PDM yang dikuasai PH pada PRU lalu akan menjadi kawasan '50-50' dan malah mungkin dimenangi BN.

    Malaysiakini melakukan tinjauan di Bandar Tasik Kesuma - PDM keempat dari segi jumlah pengundi terbesar pada PRU lalu - untuk melihat sejauh mana perubahan sokongan politik pengundi di sana.

    Dan sejumlah pengundi yang ditemui menunjukkan sentimen yang tidak berpihak kepada PH.

    Bagi Ismail Yusof, 71, sokongannya untuk PRK kali ini berdasarkan calon yang dilihatnya mampu memperjuangkan kepentingan Melayu dan Islam.


    Ismail
    "(Sokongan) boleh jadi untuk parti atau individu. Jika parti itu menjurus kepada kebaikan Melayu dan Islam tetapi calonnya tak menghayati (hal itu), tiada makna juga," katanya yang meramalkan kemenangan BN di DUN itu.

    Penyokong PAS, Nazri Mohd Fadzil, juga menjangkakan perkara sama atas dasar DUN Semenyih sememangnya kubu BN sebelum ini.

    "PAS pun baru PRU lepas bertanding di sini," katanya.


    Nazri
    PDM Bandar Tasek Kesuma menempatkan 4,492 daripada 54,503 pengundi berdaftar di Semenyih. Ia merupakan kawasan majoriti Melayu dengan 3,295 pengundi (76.7 peratus), 755 pengundi India (17.57 peratus) dan 217 pengundi Cina (5.05 peratus).

    Pada PRU lalu, PH menang di situ dengan mengumpul 1,763 undi (48.35 peratus), tidak jauh berbeza dengan BN (1,102 undi, 30.22 peratus). PAS pula meraih 614 undi (16.84 peratus).

    Dengan andaian pengundi PAS akan menyokong calon BN kali ini, PH hanya memiliki kelebihan 47 undi saja.

    Bagi Juria Sharudin yang mengaku sebagai penyokong kuat BN, tiada apa yang akan mengubah sokongannya terhadap mereka.

    "Cakaplah apa yang anda mahu, saya untuk BN. Saya Umno, kerana ia untuk orang Melayu, agama dan perlembagaan," katanya.


    Juria
    Dia disokong beberapa lagi wanita yang bersama-samanya ketika ditemui di sebuah kedai di Jalan Kesuma di situ.

    Tak ada masjid

    Peniaga Jamilah Ahmad Shukeri berkata PH berisiko kehilangan kerusi DUN itu kerana kegagalannya dalam menunaikan beberapa janji manifesto PRU ke-14.

    “Harga barang pun naik, saya yang berniaga lagilah terasa. Saya buat kuih, tapi tepung yang disubsidi dinikmati orang luar.

    “Barang pun susah nak dapat. Misalnya warga Bangladesh dapat berkotak-kotak (kerana) mereka mengejar lori (yang membawa tepung), kita ini menunggu saja," kata wanita berusia 50 tahun itu.


    Jamilah
    Selain isu nasional, beberapa responden yang ditemui membangkitkan isu pembinaan masjid yang menurut mereka belum direalisasikan sejak 13 tahun lalu.

    "Di sini mana ada masjid, pakai surau untuk sembahyang Jumaat. Ini kawasan majoriti Melayu, takkan tak boleh bina sebuah masjid?" soal Shafie Omar yang merasakan calon PH Muhammad Aiman Zinali yang berusia 30 tahun sebagai terlalu muda.

    "Muda sangat lagi, apa dia boleh buat? Banyak orang yang cakap macam itu," katanya lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo Bersatu tewas diSemenyih BESAR KEMALUAN Madey...

      Delete
    2. Tewas bererti melayu sudah tolak madey...

      Delete
    3. Ko mau rasa ke KEMALUAN BESAR dia?

      Delete
    4. Kemaluan ko pon dah besar tapi hancengg...

      Delete
    5. Tapi jenis muka selamber....tak berkemaluan?...hikhikhik..

      Delete
    6. Terima kasih mengata Kemaluan aku pon dah besar.

      Tapi ko konfiuskan aku punya denga Pak Sheikh punya yang ko rasa.

      Sebab aku not that way inclined. Aku lurus - straight.

      Delete
    7. Tanpa nama...

      Tanya kat Kejora....

      Kalau Bersatu Menang, Umno terlentang terbongkang, macam mana pulak.....??

      Di CH bolehlah menang sebab isu calon PH bukan Bumiputra dan ketika itu mereka main isu perkauman & orang kafir.

      Kali ini, calon PH anak muda Melayu tempatan Islam berkelayakan akademik dgn rekod bersih dan..dan..dan Hadi Awang pulak siang2 lagi dah kawtim dgn Tun M.

      He he he

      UMNO pasti berSEMEMEH terSENGEH hingus meLELEH di bumi SEMENYEH......!!

      Hi hi hi

      Delete
    8. Kalau UMNO kalah di Semenyih, semakin keciklah kemaluan Najib yang telah sedia kecik mcm kepala mancis dan mudah dikepit itu. Nanti macai boleh tolong tarik beramai2.

      Delete
    9. Hahaha hahaha hahaha

      Kecik mcm kepala macis.

      Otak dia pun gitu, tak gitu akkan curi wang rakyat.

      Delete

  9. Geram 'lebai rebah' Mat Sabu hempas kopiah
    N Faizal Ghazali
    18 Feb 2019, 8:21 pagi (Dikemaskini 18 Feb 2019, 8:21 pagi)

    A A
    Terdedah dengan pelagai laporan mengenai parti lamanya, semalam Mohamad Sabu menyatakan rasa kesal apabila PAS tidak lagi menjadi sebuah gerakan yang dihormati.

    Mohamad yang kini mengetuai Amanah berkata sejak lama dulu PAS sentiasa mendahului dalam langkah politik berbanding parti lain.

    Katanya hal itu berlaku apabila wujud perbincangan di peringkat kepimpinan bagi menentukan sesuatu keputusan, termasuk menjalin kerjasama dengan pihak lain seperti BN, Semangat 46, PKR dan DAP sebelum ini.

    Kata Mohamad beliau sangat bimbang dengan langkah diambil PAS sejak beberapa tahun lalu kerana ia boleh memberi kesan negatif kepada Islam.

    "Saya tak bimbang orang tak percaya kepada Amanah, saya tak bimbang orang tak percaya kepada PAS.

    "Saya bimbang kalau orang tak percaya kepada Islam," ujarnya, merujuk kepada nama rasmi PAS iaitu Parti Islam Semalaysia.

    ReplyDelete
  10. Clare dakwa di London Hadi cakap lain, di Malaysia lain

    17 Feb 2019, 10:25 malam (Dikemaskini 17 Feb 2019, 10:26 malam)

    A A
    Clare Rewcastle-Brown mendedahkan isi kandungan audio Nik Abduh Nik Abdul Aziz - yang panas sebelum ini - dijelaskan dengan terperinci oleh Presiden PAS Abdul Hadi Awang kepadanya.

    Menurut pengarang Sarawak Report itu Abdul Hadi mengemukakan "analisis terperinci" berhubung kandungan serta maksud Nik Abduh dalam audio tersebut melalui dokumen yang diserahkan kepada mahkamah dalam saman presiden PAS berkenaan.

    Saman itu sudah ditarik balik dan Abdul Hadi serta Clare bersetuju menyelesaikannya di luar mahkamah melalui syarat-syarat rahsia.

    Dalam laporan terbaru Sarawak Report Clare juga menyiarkan inti pati kandungan dokumen tersebut. Antara lain Abdul Hadi menegaskan rakaman berkenaan tidak bermaksud PAS mengaku terbabit dalam rasuah dengan Umno.

    Sebaliknya kata Abdul Hadi dalam dokumen terbabit, ia merujuk kepada sumbangan berbentuk kebajikan.

    "Memandangkan dominasi Umno dalam politik, dan mengambil kira Umno ialah parti yang dianggotai ramai Melayu dan Islam, anggota dan penyokongnya mungkin berkongsi matlamat melakukan kebajikan dengan anggota dan penyokong PAS (justeru) tidak dapat dielakkan bahawa ahli-ahli PAS atau penyokong erpotensi menerima sumbangan sedemikian daripada ahli atau penyokong Umno," kata keterangan tersebut.

    Kenyataan itu dibuat Clare sehari selepas Abdul Hadi mendakwa beliau belum mendengar kandungan rakaman suara Nik Abduh berkenaan.

    Untuk rekod apabila rakaman audio itu mula menjadi tular Nik Abduh berkeras menafikan beliau adalah orang yang ada di sebalik suara berkenaan.

    Baca Audio Nik Abduh: Hadi tak ada masa dengar benda dah lalu

    Malah anggota parlimen Bachok itu menganggapnya sebagai fitnah, karut dan marut. Beliau juga menyifatkan audio tersebut sebagai "sampah yang tak layak dimakan kecuali pelahap fitnah seperti PAN (Parti Amanah Negara) dan sekutunya".

    Selepas mengaku sebenarnya beliau adalah orang yang bercakap dalam rakaman audio berkenaan Nik Abduh - yang juga anggota Jawatankuasa Pusat PAS - mempartahankan tindakannya itu sebagai keperluan demi parti.

    Malah kata Nik Abduh, arwah bapanya - Nik Abdul Aziz Nik Mat - pernah mengambil pendekatan sama sebelum ini.

    Kata Clare dakwaan dibuat Abdul Hadi mengenai rakaman suara Nik Abduh itu menunjukkan sikap presiden PAS terbabit memberi kenyataan berbeza-beza di Malaysia dan mahkamah London

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi wang ade banyak warna kopiah mengikut keadaan cuaca..

      Delete
    2. Najib dan Rosy ada banyak akaun bank yang SPRM belum periksa.

      Delete
    3. Berape lama lagi nak periksa?...

      Delete
    4. Depa nak fokus kpd 40+ tuduhan mahkamah atas Najin dan 17 atas Rosy.

      Dah depa masuk nanti, kot nak peroksa yang lain2 tuh.

      Delete
    5. Di CH bolehlah menang sebab isu calon PH bukan Bumiputra dan ketika itu mereka main isu perkauman & orang kafir.

      Kali ini, calon PH anak muda Melayu tempatan Islam berkelayakan akademik dgn rekod bersih dan..dan..dan Hadi Awang pulak siang2 lagi dah kawtim dgn Tun M.

      He he he

      UMNO pasti berSEMEMEH terSENGEH hingus meLELEH di bumi SEMENYEH......!!

      Hi hi hi

      Delete
    6. Wak suman dah tak berani kutuk Pas lagi...pengundi Pas masih bersama umno wak...

      Pas bakal berpecah...

      Delete
    7. He he he

      Ngawur kamu, ahhhhh....!!

      Delete
  11. Calon PH: Tiada manifesto, cuma mahu perjuang isu hospital

    Haspaizi Zain
    18 Feb 2019, 2:32 tengahari (Dikemaskini 18 Feb 2019, 2:32 tengahari)

    A A
    PRK SEMENYIH | Calon Pakatan Harapan (PH) bagi pilihan raya kecil (PRK) Semenyih Muhammad Aiman Zainali berkata beliau tidak mempunyai manifesto khusus bagi kempennya.

    Jelas Muhammad Aiman, beliau sebaliknya merancang untuk memperjuangkan isu kemudahan untuk penduduk di Semenyih termasuklah pembinaan hospital.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambah manipestol tambah KEMALUAN BESAR DAN TAMBAH HANCENGGG...

      Delete
    2. Kalo ko nak rasa KEMALUAN BESAR dia jugak, cakap lah.

      Nanti akan disampaikan mesej kpd dia.

      Asalkan Pak Sheikh tak jeles kpd ko pigi ke orang lain.

      Delete
    3. Nampak sangat isu 'Mungkir Janji' sebenarnya bermotif mau jatuhkan Tun M, itu saja. Tak hal Kejora bencinya terhadap Nuar, tak terhingga meluapnya. Dia menangguk air keruh ambil kesempatan pura2 sokong Nuar jadi PM...itu saja.

      Biadap..biadap.,Kurang ajar.....!!

      Delete
  12. Alaa soodin.

    Pemimpin politik mlayu memang bersipat monapik syirik dan haramjadah,dari yg berdarojat dan berdolat hingga sanggop jadi terkolat-kolat, walaupong sarban-nya sebesag bakoi yg kononya kepalakbapak agama isle sampe mampuih.

    Sama saje depani tak kira bn ke pest ke ppbm ke tetap kaki menyerama berebot harta donia yg tak poronah cukop sampe depa mampuih.

    Agenda bkn maen nak tegakan isle dan memartabatkan mlayu.
    Sebaliknya pemimpin mlayu yg menjadi burung merak kayangan bersipat seropa burung kakak toa dok hanggok sampe mampuih.

    Omat mlayu jadi burung gagak dan burung gelam yg kelam dok timboi dan tengelam pong sampe mampuih.

    Mlayu coma layak jadi koli cina dari moda sampe toa dan sampe mampuih .

    Cina anak cocu komeneh tetap jadi toke dari moda sampe toa dan sampe mampuih .

    Moh kita tunggu sapa yg jadi tak ketahuan dan sapa yg mampuih duluan.

    Koah koah koah koah koah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat kena sawan....

      Masih belum pulih dari sawan kerrrr.....??

      Delete


  13. Shafie: Warisan tak boleh halang Bersatu masuk Sabah

    18 Feb 2019, 4:15 petang (Dikemaskini 18 Feb 2019, 4:34 petang)

    A A
    Presiden Warisan Mohd Shafie Apdal berkata mereka tidak boleh menghalang Bersatu jika parti itu benar-benar berhasrat melebarkan sayap ke negeri itu.

    "Berkenaan kemasukan Bersatu ke Sabah, kita tak boleh halang mereka, atau mana-mana parti (yang mahu berbuat demikian).

    "Undang-undang kita membolehkan penubuhan parti baru," katanya yang juga ketua menteri Sabah dalam kenyataan hari ini.

    Justeru, beliau menggesa para penyokong Warisan agar tidak melihat perkara itu secara emosi dan tetap memberi tumpuan dalam usaha membangunkan Sabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pong pang pada awalnye tak boleh masuk sabah...

      Akhirnye lembik kerana nak royalti 20%...

      Delete
    2. Dah ku katakan DSSA begitu menyangjung & sayang Tun M bagai ayah & gurunya. Dia bukan seperti kamu yg tak mengenang budi & jasa orang.

      Dah tuu, biadap & kurang ajar pulak.....!!

      Delete
    3. Shafei Afdal memang gentleman, penuh bertanggung jawab, bantai Al Jibo bersama Muhyiddin pasal curi duit, kena singkir parti pun terima.

      Rasa nya, kalo Najib Al Jibo nak masuk Sabah pun di biar nya ajer, walau pun Sabah dan Sarawak ada kuasa imigeresen bagi negeri2 depa.

      Syabas Shafie. Banyak respek sama you.

      Delete
    4. Shafei Afdal ada ciri2 untuk menjadi Perdana Menteri.

      Delete
    5. Kalo shafei berkeras tolak mcm2 lah kutuk shafeei.....

      Delete
  14. Ex bass guitarist mana..soyap jo..kumpul bahan karang nak sungkit ko..x habiss habiss..x po sogokanlah..

    Niaa otai masih blowing oto sax..jejari masih dok tekan keyboard..suara masih nyanyi lagu bro..lagu..

    Bila sudah tua..
    Semuanya sudah dirasa..
    Susah senang pahit manis..
    Adalh semuanya..

    Bila sudah tua..
    Suami isteri lebihkan senda..
    Sampai waktunya akan pergi jua..
    Kenangan pengubat jiwa..

    Bila sudah tua..
    Katanya akulah yang terer..
    Pergi sini pergi sana..
    Tapu abuk pun tadak..

    Bila sudah tua..
    Masa kita masih kuat..
    Bertanya khabar Ambil nasihat..
    Insyaallah ada berkat..

    Jadilah seperti pohon sagu..
    Jutnya penuh dengan membantu..
    Walau tua berbakti selalu..
    Tanpa mengira masa berlalu..

    Jangan jadi seperti lalang..
    Hidupnya umpama pertualang..
    Jalan bauk selaly dihalang..
    Senangkan diri susahkan orang..

    Bila sudah tua..
    Penyakit datang panjang berjea..
    Dah jadi adat carilah obat..
    Tanda ajal dah dekat..

    Bila sudah tua..
    Jadilah seperti cermin..
    Jangan jadi duit siling..
    Depan lain blakang lain..

    Hehhehhehotaiforotaibro..

    ReplyDelete

  15. Padan muka Papagomo di lokap 3 hari makan nasi bungkus RM3 -
    Kes serang menteri: Papagomo direman tiga hari

    Exco Pemuda Umno, Wan Muhammad Azri Wan Deris atau lebih dikenali sebagai Papagomo, direman tiga hari sehingga Rabu bagi membantu siasatan insiden serangan ke atas Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, di Kajang, Sabtu lalu.

    “Dia (Papagomo) kini disiasat di bawah Seksyen 147/323 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja mendatangkan kecederaan dan merusuh,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang, hari ini.

    Video insiden provokasi berdurasi 22 saat itu turut tular dalam media sosial yang menunjukkan Syed Saddiq yang dikawal ketat polis dibawa keluar dari kawasan berkenaan.

    Beliau berkata, orang ramai yang mempunyai maklumat tentang insiden berkenaan diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Kes iaitu ASP Radzee B Jamudi di talian 019-6655811.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat reman perkara biasa laah...Polis bukan ade kuasa jatuhkan hukuman...

      Delete
  16. Apo nak di kato - Al Jibo mencuri diketahui di seluruh dunio. Baca lah tajuk berita M'Kini ini -

    Nak baca apa? Bill Gates cadangkan buku skandal 1MDB

    Skandal 1MDB turut menarik perhatian pengasas Microsoft Bill Gates.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka Najib pun takut di pariahkan -

      'Usah terkejut kalau ada fatwa haramkan sebut Najib'

      Najib berkata demikian sebagai mengulas kenyataan pendakwah bebas Abu Syafiq yang menempelak penggunaan slogan 'malu apa bossku'.

      Delete
    2. 'Malu apa bossku' haram – kata pendakwah bebas

      Seorang pendakwah bebas menempelak penggunaan perkataan “Malu apa bossku” - sensasi Internet yang diperkenalkan bekas perdana menteri Najib Razak.

      “Malu apa bossku, haram. Sesungguhnya malu itu adalah (sebahagian) daripada iman. Kau tak ada iman ke? Apa ni?

      “Sahabat ajar kita malu, ulama ajar suruh kita malu.

      “Tiba-tiba kau ajar 'malu apa bossku' dalam ketika mana kau terpalit dengan kes jenayah, kes rompakan, kes merosakkan negara,” kata Abu Syafiq.

      Dia berkata demikian dalam video yang dimuat naik di Facebooknya.

      Delete
    3. Simple moral of the story: jangan mencuri.

      Delete
    4. Tanpa Nama penyamaran Ali Jaga /GMN

      babi pendek bermulut luas!

      Delete
    5. Aku akan TERUS menyerang KAU wahai TN bedebah

      kerana kau memiliki sifat "bongkak" tegar

      sama seperti mana syaitan yang dilaknak tuhan walaupun

      dia kuat sekali beribadah,hanya kerana "sombong"


      INGAT TN...WALAUPUN KITA SEKAPAL...aku mendapat alamat

      untuk "melaknat kau? dalam bloq ini!

      Delete
    6. Kau yang luas di belakang - sebab rapat dengan Al Jub.

      Kau masih nak distract readers' attention atas nama Gora, nama Geng Jibo dll?

      Coba lah jadi berguna kpd masyarakat - beri pendapat di atas apa Budin kata itu - pendapat2 yang beralasan fakta dan punca2 maklumat yang sahih.

      Jangan nak sabotaj Budin, cerita pasal gufreng kau dan lain2 mengarut.

      Aku coba berguna kpd masyarakat blog ini - balun kau bila kau buat tak senonoh.

      Delete
    7. AKU ANTARA ORANG KEPERCAYAAN TUN DI SEKTOR UTARA

      TUN TIDAK MEMERLUKAN MANUSIA "PEMECAH" MACAM KAU

      Delete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oik, nak nuntut mengarut pulak.

      Baca lah komen aku di atas itu.

      Delete
  18. Subky: Kalau Umno tak nak, saya nak

    Haspaizi Zain
    18 Feb 2019, 5:42 petang (Dikemaskini 18 Feb 2019, 6:06 petang)

    A A
    PRK SEMENYIH | Dulu benci, kini sebaliknya - itu yang diakui tokoh wartawan dan bekas anggota Jawatankuasa Pusat PAS, Subky Latif, mengenai sikapnya kepada Umno.

    Beliau yang juga pengerusi kumpulan veteran PAS berkata orang Melayu akan rugi jika tidak menyambut kerjasama yang diadakan di antara Umno dan PAS.

    Kata Subky beliau tidak pernah berjumpa dengan saat yang paling menyenangkan dalam sejarah politik negara sejak lebih 60 tahun lalu dan perubahan itu berlaku dalam bentuk yang tidak pernah difikirkan.

    "Saya tak pernah fikir untuk hadir pertemuan dengan Umno.

    "Kalau dulu tengok Umno pun tak nak. Sekarang kalau Umno tak nak, saya hendak," katanya.

    Kenyataan itu dibuat dua hari selepas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mendakwa PAS berjanji untuk tidak memberikan sokongan kepada Umno dan BN dalam PRK Semenyih.

    Menurut Mahathir janji tersebut dipersetujui dalam pertemuan beliau dengan Presiden PAS Abdul Hadi Awang serta dua pemimpin kanan parti itu di Kuala Lumpur pada Jumaat.

    Serah pucuk pimpinan

    Kenyataan itu mengejutkan banyak pihak kerana pada hari yang sama ramai pemimpin kanan PAS hadir memberi sokongan kepada calon BN semasa proses penamaan calon PRK Semenyih di Kajang.

    Semalam Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan mendakwa partinya tidak pernah berjanji untuk tidak menyokong BN, malah surat yang didakwa Mahathir sebagai perakuan itu cuma contoh.

    Kenyataan itu diiringi dengan kemunculan Takiyuddin menjadi pengerusi mesyuarat bersama Umno di Semenyih malam tadi.

    Baca Di kubu PAS, risau Hisham bertukar terharu

    Menurut Subky beliau yakin keputusan PRK Semenyih akan mengulangi apa yang berlaku di Cameron Highlands.

    "Ini (tanda) bermulanya politik orang Melayu dan orang Islam," katanya.

    Beliau ditemui selepas mengadakan mesyuarat bersama Kelab Veteran Umno di Semenyih petang tadi.


    Kata Subky kerjasama yang ada kini sekali gus menafikan dakwaan Mahathir bahawa PAS akan meninggalkan Umno di Semenyih.

    Katanya, kerjasama Umno dan PAS perlu memandangkan situasi politik negara sudah berubah dan penyatuan dua parti ini adalah impian rakyat Malaysia.

    Sementara itu Setiausaha Agung Kelab Veteran Umno, Mustapha Yaakub, berkata PRK DUN Semenyih umpama "pertunangan" buat Umno dan PAS.

    Katanya, orang Melayu dan umat Islam secara keseluruhannya amat teruja menantikan penyudah kepada kerjasama kedua-dua parti Melayu itu.

    ReplyDelete
  19. Pas ni dh makin celaru nampaknya, takiyudin inipun ckpnya pun dh mcm sampah umno yg diterima msk bersatu baru2 ni kununnya ada rancangan nk singkirkan tun m diparlimen.
    Inilah akibat agaknya sbb makan duit haram 1mdb , lebai2pun pun ckpnya dah mula merapu, pandai berbohong skrg dn lepas ni munkin akn ada aksi kona baring yg lain dr lobai2 pas ni..takdiieer!!!

    ReplyDelete
  20. Pas yang nak jatuhkan Dr M, bukan PH, kata Guan Eng

    FMT Reporters - February 18, 2019 6:11 PM
    1.2k
    Shares

    KUALA LUMPUR: Palsu, fitnah dan bohong – itu penafian keras Lim Guan Eng terhadap dakwaan Pas ada komplot dalam Pakatan Harapan (PH) untuk menyingkirkan Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan semalam berkata, parti itu memberi sokongan bertulis, menyokong Dr Mahathir kerana percaya “2 parti komponen Pakatan Harapan” mungkin merancang menyingkirkan perdana menteri.

    Lim mencabar Takiyuddin untuk membukti dakwaan itu dan sebaliknya menuduh PAS sebagai dalang yang mahu menumbangkan Dr Mahathir.

    “Saya ingin menegaskan PH secara keseluruhan memberi sokongan penuh kepada kepimpinan perdana menteri, dan menolak sekeras-kerasnya sebarang andaian yang mengatakan sebaliknya,” kata setiausaha agung DAP itu.

    “Tidak ada satu parti komponen PH ataupun mana-mana pemimpin PH yang menyatakan tidak sokong atau mahukan undi tidak percaya ke atas kepimpinan Dr Mahathir baik di dalam atau di luar mesyuarat majlis presiden PH,” kata Lim.

    “Sebaliknya yang menentang kepimpinan Dr Mahathir tidak lain dan tidak bukan datang daripada PAS sendiri,” tegas Menteri Kewangan itu. Lim berkata jika Takiyuddin gagal membuktikan dakwaannya, beliau terbukti “tidak bertanggungjawab dan tidak bermaruah”

    ReplyDelete
    Replies

    1. Dalam PH takda komplot. Di luar ada badut2 nak memasak pahat di antara parti2 komponen PH.

      Tapi Umno dah parah. Hadi dan 2 orang kuat PAS minta jumpa Tun. Tanda tangan surat tidak menyokong Umno.

      Depa tahu Tun ada kuasa di atas SPRM yang sedang menyiasat RM90 juta dari Najib Al Jibo.

      Ada mainan politik, bak kata entah siapa di atas ini.

      Delete
    2. KU SOKONG ANON 21.07

      memang dia "monyet gila"

      SEBELAH KAMI DIA TAK BERGUNA WALAU ULAS PANJANG

      SEBELAH KAMU LAGI LAH

      Delete
  21. hahaha, dalam ph takde komplot...hahaha...makan ubat siap2 ,giler nak datang dah tu. Ko comolot ke dgn mader tu.

    PAS tak sokong UMNO...hahaha dah tua pun x paham bahasa Mader lagi. 1998 ketika Mader ditanya oleh wartawan tentang hubungan nya dgn Anwar, Mader kat okay jewwww. Dua hari kemudian Anwar dipecat.

    Anwar semakin terdesak melihat tindakan Mader kebelakangan ini. Sekiranya 30April ini, Nuor masih lagi seperti sekarang ,Nuor boleh lupakan jawatan PM. Langkah ringkas dan mudah yg boleh diambil oleh Nuor adalah "Undi Tidak Percaya" kpd Mader sekaligus menempeleng Jemin aiskrim Jamban.
    Malangnya Mader dah dapat info dari gang Jemin, PAS adalah alternatif kpd Mader. Isu 90juta adalah isu yg telah disahkan oleh SPRM. Tiada transaksi bermaksud tiada kes. Check mate.
    Berbanding kes liwat Nuor memang telah sah meliwat dan dijatuhkan hukuman oleh Mahkamah. Fullstop. Siapapun x boleh argue dah.

    Mader lebih licik dari Nuor, Majoriti Melayu tolak Nuor.PRU12 n PRU13 membuktikan Nuor/ph tidak akan menang tanpa Mader.

    Semenyeh, Bersatu hanya dapat asap dari undi Melayu.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. ANPA NAMA !

    ibarat syaitan yg begitu taat kepada Tuhan!

    tetapi kerana sifat sombong besar, maka segala kewarakan kan nya tidak lagi diterima tuhan.

    begitulah dengan manusia!

    jika "ujud" sifat tersebut, maka apa yang diulasnya sudah tidak berfaedah lagi!


    KEMASUKAN KAU KE BLOQ INI DULU YANG MEMPERSENDA KUMPULAN PENYOKONG TUN,YANG BERJUANG SEJAK SEBELUM PRU14 LAGI.


    BUKANKAH KAU YANG MENGATAKAN SAUDARA JOHN DOE"USTAZ KRISTIAN" ?


    sehingga kini kau tidak menuntut maaf atas kebongkakkan kau!


    hanya mereka yg rendah ilmu saja yang menyokong kau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo Tanpa Nama @ GMN aka Ali jaga jamban dulu anti Madey...Bila madey jadi pm tukar pendirian....terhegeh2 bodek madey...nak tebus dosa lah tuuu...

      Spesis lobai Pas jugak ropenye manusia tak berkemaluan ni...

      Delete
  24. Fuuuuh...Nak tak nak, suka tak suka...kita sebagai rakyat Msia yang waras mindanya, kena lah terima apa yang diperkatakan oleh mantan Naib presiden Bersatu ni dengan berlapang dada dan berminda terbuka, dia sebagai orang kuat parti ada maklumat yang kita tak tau beb !!!!

    Bekas Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Hamidah Osman tidak yakin Tun Dr. Mahathir Mohamad akan memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri.

    Menurutnya, ini berdasarkan perkembangan politik semasa yang secara jelas menunjukkan Mahathir kini membuat gerakan untuk menafikan Anwar menduduki kerusi Perdana Menteri.“

    "Jika ditanya pendapat saya, saya antara orang yang tidak yakin Tun akan memberikan kerusi itu (Perdana Menteri) kepada Anwar."

    “Saya tak nampak caranya (Anwar menjadi Perdana Menteri). Apa yang berlaku hari ini terang-terang, gerakan-gerakan yang dibuat oleh Tun untuk menafikan Anwar menjadi Perdana Menteri, itu yang terjadi hari ini,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

    Ditanya siapa pilihan Mahathir, Hamidah berkata, apa yang didengar desas-desus Mahathir mahu menyerahkan kerusi Perdana Menteri kepada Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

    “Tapi kita tak tahu Tun nak bagi siapa. Kalau tanya saya, sudah tentu Tun tak akan serahkan jawatan PM kepada Anwar seperti yang diuar-uar, ini pandangan peribadi saya.

    “Apa yang terjadi hari ini Tun mahu menguatkan kedudukan sebagai PM untuk menafikan Anwar jadi PM,” katanya.

    Antara tindakan Mahathir yang dilihat untuk menguatkan kedudukan ialah menerima kemasukan enam bekas Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) ke dalam Bersatu baru-baru ini.

    Terbaru, Mahathir yang juga Pengerusi Bersatu mengumumkan parti itu akan melebarkan sayap parti di Sabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ni rancangan besar madey nak pindahkan umno kedlm Bersatoo gagal...lebarkan sayap ke sabah tak beri impak yg besar kerana umno sabah masih wujud...Bersatoo sabah dianggotai musuh Warisan\PH sabah...

      Melantik Azmin sebagai proksi dlm PKR tidak ade kesan kerana azmin penakut...anwar letak rafizi cabar azmin dlm pertandingan timbalan presiden untuk ukur pengaruh azmin...hasilnye azmin menang tipis...azmin di apit oleh rafizi dan saifudin dlm MPP...anwar berjaya buat azmin melenting...konco2 azmin tak berani bersuara...semboyan pecat azmin telah dilepaskan baru2 ni...

      Ape lagi yg madey boleh buat..dgn belit pas yg hanye 18 kerusi untuk lemahkan umno kurang kesan kerana pas yg akan huru hara...juak2 pas masih bersama umno di semenyih..

      Delete
    2. Madey perlukan 40 mp umno...hanye dapat 11... Tak boleh nolong kuatkan madey..

      Delete
  25. selepas berjaya menkucar kacirkan dan membubarkan pakatan rakyat, geng lebai dedak sedang giat berusaha mengkucar kacirkan pakatan harapan pulok....jahat betul

    ReplyDelete
  26. dosa kering, lama lama dosa tun luruh. kita pula dapat dosa. Nabi berpesan kalau kita mengumpat dan fitnah kepada seseorang itu, dosanya luruh, dan dosanya dapat kepada kita. Bila kita tulis kita berasa bangga tetapi malaikan kanan dan kiri mencatat apa yang kita tuliskan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menyokong penipu pembelit pon dosa jugak tau...

      Delete
  27. Wak Suman..Wak takkan lah tak tau sebab apa Mat Syabu tu mengamuk sakan pada TGHH dan PAS bila mereka berjumpa dengan Tun Madey di yayasan Al Bukhary hari tu.

    Rupa2nya dia marah sangat sebab PAS dah dedahkan pada Tun Madey bahawa Bang Non bakal membuat undi tak percaya terhadap Tun sebagai PM dalam persidangan parlimen yang akan datang ni.

    Mat Syabu dan MP2 Amanahnya, Tokong Kit Sial dengan MP2 DAPigsnya dan MP2 PKR yang pro Bang Non dah bersetuju untuk menyokong undi tak percaya terhadap Tun madey yang akan diusulkan oleh Bang Non. Mat Syabu juga mengharapkan MP2 PAS seramai 18 orang tu juga menyokong usul tersebut.

    Jika kita lihat, kemasukan MP2 UMNO kedalam Bersatu akan berlipat kali ganda selepas 7 MP2 yang baru jadi ahli Bersatu tu, termasuk lah di Sabah.

    Jadi bila TGHH kata dia akan menyebelahi PM jika berlaku undi tak percaya yang bakal dibawa oleh Bang Non tu, Mat Syabu siap lempar kopiahnya kerana marah sangat pada PAS.

    Nampak...dalam PH sendiri pun mereka ni cah keting, jatuh menjatuh dan tikam belakang antara satu sama lain. Amanah terpaksa sokong DAPigs kerana pembentukan parti tu dulu pun atas restu dan ihsan dari Tokong Kit Sial dan Mat Syabu sangat2 terhutang budi pada DAPigs.

    Ternyata isu usul undi tak percaya kepada Tun Madey tu bukan lah direka2 saja, tapi memang benar2 ujud..tunggu masa yang sesuai saja untuk dilaksanakan, tapi sekarang dah tangguh kerana PAS punya angkara!!!!

    ReplyDelete
  28. Takkiyuddin Menafikan Pas Tidak Akan Bantu UMNO dalam PRK Semenyih.

    Pas sokong umno setiap masa tapi sokong madey supaya kekal pm sepenggal....lepas sepenggal pas sokong umno singkirkan madey dan Bersatoo...rancangan madey nak naikkan boboi akan terbantut laah..

    Bunyi bahasa mcm Pas nak belit madey.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Partai Anak Syaitan ni hanya boleh di harap akan terima RM90,000,000 dari si celaka global Ahjibgor.

      Delete
  29. DewaLotto 1'Userid Main Semua Permainan Poker , Togel , Casino , Sport Books, Tembak Ikan, Joker , Batu Goncang, Dan Banyak Lagi Games Lainnya .
    Kunjungi Sekarang Juga Di www.dewalotto.me pin BB : 7BF59345

    Jangan lewatkan kesempatan menjadi kaya dengan bermain permainan yang menantang yang kami berikan ini
    yukk silahkan daftar minimal deposit 20rb saja.."

    ReplyDelete
  30. join dengan kami situs terpercaya dan teraman Proses
    Transaksi Yang Cepat Dan Super Mudah
    cs online 1x24 jam
    Minimal Depo 20rb & WD 50rb
    BBM : areatoto
    LINE : areatoto
    W A : (+855)964630067

    ReplyDelete
  31. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  32. Numpang lewat yah min...

    Hanya di OPPO POKER

    Bonus New Member....
    Deposit 15.000 - 49.999 = Bonus nya 10.000
    Deposit 50.000 - 99.999 = Bonus nya 15.000
    Deposit 100.000 Ke atas = Bonus nya 20.000

    ReplyDelete
  33. Ijin Post Yahh bossku
    Tunggu Apalagi Segera Daftar dan Depositkan Segera Di E D E N P O K E R . X Y Z
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - Bonus Rollingan 0,5%
    - Bonus Refferal 10% (Seumur Hidup)
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete
  34. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  35. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  36. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...