Friday 15 February 2019

SELEPAS SATU LAGI JANJI DIMUNGKIRI, BUKAN SAJA ANWAR AKAN DISINGKIRKAN, MALAH PH JUGA BAKAL DIHANCURKAN


Salah satu kepakaran dan kehebatan Tun Mahathir Mohamad yang tidak ada pada mana-mana pemimpin lain sama ada di Malaysia juga di dunia, ialah keupayaannya memungkiri janji serta mencipta alasan bagi menghalalkan tindakan  itu.


Ketika bersara pada 2003, Tun Mahathir berjanji akan menjadi pesara sepenuhnya serta tidak akan mengganggu tugas-tugas penggantinya, Tun Abdullah Badawi.


Ketika mengasak pengunduran Najib Razak dan didesak agak bertanding semula dalam pilihanraya, Tun Mahathir berkata, beliau sudah berjanji kepada dirinya untuk tidak lagi kembali menjadi Ahli Parlimen.


Akhirnya, kedua-dua janji itu telah dimungkirinya dengan alasan yang diciptanya sendiri.


Selepas PH menang pada PRU14 yang sebahagiannya kerana rakyat terpesona dengan janji-janji yang terkandung dalam Buku Harapan, beliau kemudiannya dengan selamba memberi alasan, buku itu bukanlah kitab suci yang wajib dipatuhi sebagai sandaran untuk memungkiri janji tersebut.


Sebelum PRU14 juga Tun Mahathir telah mengikat perjanjian dengan Warisan bahawa parti itu tidak akan dikembangkan ke Sabah.


Namun, setelah pada awalnya macam mahu bersungguh-sungguh berpegang pada janji itu, Tun Mahathir hari ini sekali lagi mungkir janji dengan menegaskan Bersatu tetap akan dilebarkan sayapnya ke Sabah.


Beliau memberi hujah tujuan mengembangkan sayap Bersatu ke Sabah ialah untuk menguatkan kedudukan Shafie Apdal sebagai Ketua Menteri Sabah.


Rasanya semua orang, malah Shafie sendiri pun akan tergelak panjang dengan hujah reka-rekaan yang disebut Tun Mahathir ini.


Ia sebiji macam alasan lelaki yang rajin minum kopi Tongkat Ali yang tiba-tiba ingin menambah isteri, tetapi memberi alasan ia bertujuan meringankan beban isteri yang pertama.


Kalau mahu dihitung, sebenarnya banyak lagi janji atau kata-kata yang Tun Mahathir mungkiri atau beliau melakukan Pusingan U, baik ketika menjadi Perdana Menteri dahulu, setelah bersara dan kemudian kembali menduduki puncak kuasa di Putrajaya.


Ia memberi gambaran bahawa berjanji dengan Tun Mahathir adalah sesuatu yang sukar untuk diharapkan roti canai tidak bertukar menjadi capati.


Barangkali hanya janjinya kepada Tun Siti Hasmah Mohd Ali dan kepada anak-anaknya saja yang tidak pernah dimungkirinya.


Yang nyata, selagi ada yang taksub dan menganggap Tun Mahathir seolah-olah maksum serta boleh berbuat apa saja, selagi itulah beliau akan terus mungkir janji dengan pelbagai alasan serta disokong oleh mereka yang hampir buta hati itu.


Dengan pelbagai janji yang telah dimungkirinya selama ini, perhatian semua orang kini ialah berhubung janjinya untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim dalam tempoh dua tahun selepas kemenangan PH menumbangkan BN pada 9 Mei 2018 lalu.


Sehingga ini pun, beliau tidak pernah tegas berkenaan janji hanya menjadi Perdana Menteri selama dua tahun itu dan ayat yang kerap disebutnya hanyalah - mungkin dua tahun, mungkin lebih dan mungkin juga kurang.


Di suatu ketika yang lain, beliau malah mengusik Anwar yang duduk di sebelahnya, "kalau Anwar beri izin, dapatlah dua tahun setengah jadi Perdana Menteri."


Sebenarnya, itu adalah sebahagian cara Tun Mahathir melekakan orangramai berhubung janjinya kepada Anwar.


Dengan pelbagai gerakan yang dilakukannya akhir-akhir - membawa semakin ramai Ahli Parlimen UMNO melompat menyertai Bersatu dan memungkiri janji terhadap Warisan yang secara automatiknya akan menjadikan semua Ahli Parlimen, Adun serta Ketua Bahagian Sabah yang mengumumkan keluar UMNO baru-baru ini sebagai ahli dan pemimpin Bersatu, tiada lain yang harus Anwar lakukan selain mestid lebih berhati-hati dan memantau setiap perkembangan yang berlaku setiap hari.


Di sebalik semua itu, selain bertujuan memungkiri janji menyerahkan jawatannya kepada Anwar, Tun Mahathir  dalam waktu yang sama seolah-olah sedang berusaha mahu menghancurkan PH secara perlahan-lahan dengan menjinakkan pemimpin tertentu dalam PKR, DAP dan Amanah dengan kedudukan, jawatan serta keselesaan hidup yang tak pernah mereka terbayang mampu menikmatinya selama ini.


Dengan keselesaan, kemewahan dan gaji melebihi RM50 ribu sebulan beserta pelbagai kemudahan lain, mereka bukan saja lupa kepada ageda reformasi yang diperjuangkan  sejak 20 tahun lalu, malah terpaksa akur dengan apa saja yang Tun Mahathir lakukan. (ShahbudinHusin 15/02/2019).

136 comments:

  1. Kuat betul Budin pertahankan "hak" Anwarul Al Jubri dan promosikan kepentingan Bang Non yang di sayangi.

    Demi keopentingan nya nak menjadi Penasihat Media Al Jubri.

    Bila - atau kalau - dia jadi Perdana Menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa Budin.....Apa lah nak diherankan sangat sifat Tun yang suka mungkir janji tu. Bukan sekali dua beb..dah tak terkira lagi banyaknya, sampai dah boleh masuk dalam Msia guiness Book of Record.

      Tak sahlah Tun tu kalau tak mungkir janji, kelentong dan spin aje kejenya. Yang pelik tu..ramai pulak cai2 tegarnya yang percaya bulat2 segala kata2nya tu..terus hadamkan apa saja tanpa tanpa usul periksa dan menyemak semula kesahihannya dengan sumber2 yang boleh dipercayai.

      Cth. terbaik memang ramai kat blog ni..TN, Wak suman, JD dan Fan tat..ini semua dari kelab yang sama..kelab cai kipas susah mati bhai!!!!

      Delete
    2. Boss Kamu mencuri.

      Cakap langsung takda siapa peduli.

      Delete
    3. Betul la tu...yg peduli d tinggalkan tercongok sendirian sian datin semah dulu kehulu kehilir d sisi skang p shopping beli barang keperluan pon d tinggalkan...

      Delete
    4. Budin lebih gelabah dari Anwar Ibrahim,,jangan jangan si Budin ini syiok dengan Nurul Izzah.....!!

      Delete
    5. Ooop, jangan main2, Bang.

      Aku dah cop dulu.

      Tanya nak mohon pakai borang apa, takda sorang pun jawab.

      Aku nak terjah ajer ler si Ijjah ...

      Delete
    6. Dlm ni semua terencat akal

      Delete
    7. Saya mahu my morning of fun and entertainment - saya punya kegembiraan di pagi hari.

      Menyekel kepala mereka yang cakap tak tentu arah di malam tadi.

      Dan yang mengarut cakap tanpa fakta dan punca2 maklumat yang sahih.

      Bermula sekarang ...

      Delete
    8. Mungkin John Doe sorang je kut beranggapan bahawa Tun M adalah maksum. Orang lain tak kata begitu. Nak melebel orang pun berpada-padalah.... biar berpaksi kepada kebenaran. Jangan sampai hilang pertimbangan dan menurut emosi di atas ketakutan dan bimbang ragu kalau- kalau hasrat Abam untuk jadi PM tidak kesampaian.

      Barangkali itu sudah ditakdirkan dan Tun cuma jadi penyebabnya saja. Contoh.... Budin sudah berusaha kuat untuk mencapai cita- cita sebagai Tuan Penasihat Media kpd PM ke 8. Tiba- tiba cita2 tersebut tidak kesampaian kerana memang itulah yg ditakdirkan. Ada pun penyebabnya adalah kerana orang yg diampu sokong jolok naik tersebut failed to make it to the top. Tak boleh la nak salahkan Abam atau orang lain.

      Biarlah Allah yg menilai....kita hanya makhluk kerdil yang sombong dan terlalu yakin bahawa segala penilaian kita ke atas makhlok lain semuanya benar.... orang itu tidak amanah, dia ini pembohong, si anu pemungkir janji. You are making the judgement by looking from your own perspective. There are many others who could not concur with your views....

      Delete
    9. Gia dah dpt rasa, kita dapat Boboi jadi PM. Bang Non akan meninggal dan mereput perlahan².

      Boboi pun, boboi la.

      Delete
    10. yes...ramalan ku...TM memang nk haramkan umno...maka sbhg besar org umno akan ke PPBM.....MP umno yg tinggal hanyalah Bgan Dato dan Pekan...PKR pecah dua...campur serawak dan sabah...TM masih dpt majoriti di parlimen...walaupun tanpa PAS...geng Anwar dan DAP...

      alasan TM masa tu nk selamatkan M'sia dari angkara DAP dan puak liberal yg nk tulis semula perlembagaan...

      Delete
    11. Sdr Jigit.

      Saya tidak pernah menyatakan Tun seorang maksum. Itu tidak benar.

      Walaubagaimanapun saya ada berkongsi bacaan dan penemuan saya pada perkara-perkara berikut :-

      1. Tun adalah pejuang kebenaran yang sentiasa memilih untuk melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan.

      2. Senjata rahsia Tun sentiasa kekal menang ialah ilmu, hikmah dan karamah dan berjuang di atas jalan yang benar.

      3. Tun tidak maksum disebabkan sifat maksum telah lupus dengan kewafatan baginda Rasulullah saw. Walaubagaimanapun Tun adalah mahfuz, iaitu sifat yang ada pada para auliya selepas kewafatan Nabi Muhammad saw. Kesemua para mujaddid yang diutus di tengah umat selepas kewafatan baginda Rasulullah memiliki sifat ini.

      4. Senjata rahsia Tun sentiasa menang iaitu ilmu hikmah dan karamah masih menjadi rahsia yang tertutup. Ia bakal terbongkar apabila tiba masanya.

      Kesimpulan saya ialah Tun adalah Pemuda Tamim @ Pwmbawa Panji Hitam, pejuang kebenaran zaman fitnah yang memimpin pasukannya di dalam banyak pertempuran dan mereka tidak pernah tewas kepada mana-mana pasukan pun.

      Yang paling penting sekali ialah saya tidak pernah mendesak mahupun merayu sesiapapun untuk mempercayai perkongsian saya ini. Memadai sahaja untuk bersaksi bahawa saya telah menyatakannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  2. Budin jolok anwar buat undi tk percaya ke mahadet . Umno pas n lain2 pasti tolong . Lain jalan tk ada . Ada berani ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu jangan risau beb...itu lah perancangan Din Pagoh dan DS Anwar nanti lah, lu tunggu aje lah detik bersejarah tu!!!!

      KUALA LUMPUR: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) has agreed to spread its wings to Sabah, said its chairman Tun Dr Mahathir Mohamad said today.

      The prime minister said the Sabah chapter of PPBM would be established soon and the person to head it would be determined later.

      Actually, not many are aware that the person who resolved to keep PPBM from entering Sabah was none other than Tan Sri Muhyiddin Yassin, party president and presumed Mahathir apologist.

      Truth is, Muhyiddin has long been against team Mahathir-Mukhriz and has been plotting with Shafie Apdal against the Prime Minister.

      Everyone knows that Warisan comprises almost entirely of Sabah Bumiputeras and is well suited to be a part of PPBM.
      Shafie formed the party on the pretext of it being a platform to champion the cause of Sabahans but had always intended for you to trigger its merger with PPBM.

      The whole idea of keeping PPBM away from Sabah was to prevent Mahathir’s and Mukhriz’s influence to reach the West Malaysian state.

      Now that the Prime Minister’s popularity rating is getting lower and lower, you’re spreading your wings to pave the way for a PPBM-Warisan merger should you succeed in ousting him.

      And poor Mahathir actually thinks that the plan for PPBM not to contest in Sabah was some sort of a brilliant strategy.

      He has somehow discovered Muhyiddin’s plan and is now strategising his own people’s entry into the heartland of Sabah politics.

      Christmas last year, Muhyiddin pointed out that Warisan needed to first settle negotiations with former UMNO leaders and members in Sabah before PPBM could arrive at any decision with regards to its entry into the East Malaysian state.

      Muhyiddin wanted to prevent Mahathir from luring Sabah UMNO MPs into PPBM by getting these MPs to join Warisan.

      He then planned to use these MPs and Warisan as a bargaining chip to negotiate his own promotion as deputy premier in place of Wan Azizah.

      Once in the number two spot, he planned to trigger a motion of no confidence in Parliament together with Dato’ Seri Anwar Ibrahim to boot Mahathir out from government.

      Addressing the media after chairing a meeting of the PPBM Supreme Leadership Council here, he said the primary reason for PPBM to establish its Sabah chapter was to enable Sabah Umno members who had quit their party to join PPBM.

      He said these former Sabah Umno members did not wish to join Parti Warisan Sabah (Warisan), the Sabah ruling party which is friendly to the Pakatan Harapan (PH) coalition that comprises PPBM, PKR, DAP and Amanah.

      “A problem arose when the Umno leaders quit their party and Sabah Umno was dissolved. They did not wish to join Warisan and wanted to join PPBM,” he said.

      A significant number of them were also offered bribes by Mahathir’s men while others were blackmailed with corruption charges.

      Delete
    2. Bro unknown.

      Saya sangat percaya memang mereka masih tidak berani, tetapi akhirnya mereka tetap akan dapat juga keberanian itu.

      Kesimpulan; mereka akan melakukannya.

      PRK Semenyih bakal menjadi pembuka jalan.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Ewahh..ewahh..semalam kamu Geng Najib macam bagus sangat menukil.....

      "Wak Suman...Betul ke apa yang dikatakan oleh MEF ni haah???
      MALAYSIAN Employers Federation (MEF) estimates 30,000 laid off this year...
      increasing cost of business as main reason for big jump in retrenchment
      Last year, 21,000 people lost their jobs
      Given bleak outlook MEF urged government to help employers
      economy both within and without Malaysia on downward trend
      posing big challenge to employers maintaining profitability
      Employers’ main concern is increasingly higher input costs.
      In Peninsular employers affected by 10% hike in minimum wage
      new policy requiring them to pay Socso for foreign workers
      We can expect . . retrenchment
      economic outlook for Malaysia and challenges facing employers
      2018 - 21,000 employees retrenched
      2017 about 30,000 laid off
      worse this year, smaller companies might not survive
      urged Pakatan government not to introduce measures that will increase input costs
      What are our "New Malaysia" government's priorities?
      Bloody useless government, I'd say. Like Nero fiddling, whilst Malaysians burn.
      Don't you have anything better to do for Malaysia and Malaysians at large?
      Oh yeah! You guys plan to set up an Economic Action Council to deal with our economic woes. Well, let's see how that pans out.
      The Prime Minister's own communications and media advisor does not think too much about the reasons for this Economic Action Council :-
      "New economic council a message to ‘selfie-taking’, underperforming ministers, says Kadir".
      ------------------------------------------------------------

      MY RESPONSE:
      Khas buat Geng Najib:

      Terima kasih dan tahniah berani2nya kamu sebut2 & cabar saya semalam. Tapi mampukah kamu terjemahkan dgn susulan tindakan/action demi perjuangan hakiki (bukan memekak-menyalak semata-mata)....??

      Izinkan saya terlebih dahulu menyatakan...I had close rapport with MEF and its Executive Director since 1984. I take this golden opportunity to invite you to join me visiting MEF at the earliest possible convenient date to you in order to have a better insight detail pertaining to the 'alarming news' that you raised.

      Besar harapan saya kamu jadilah sebagai seorang bertanggung jawab, berani bukan sekadar memekak, baling batu melarikan diri.

      Saya juga berharap semua pembaca blog ini menjadi saksi dan lihat apa reaksi Geng Najib,
      Apakah dia 'pejuang hakiki' atau dia hanya sekadar 'tong kosong yg memudaratkan'.....??

      Delete
  3. Kamu tidak bersetuju Anwar jadi PM itu hak kamu, tetapi apabila kamu memberi gelaran begitu kepada Anwar, kamu harus tahu bahawa di akhirat nanti kamu akan dipertanggungjawabkan atas kata-kata kamu itu. Jangan kesal kemudian hari. Azab pada Hari Akhirat tiada bandingannya. Ingatlah, janganlah kamu menjadi orang yang RUGI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu nak khutbah, pigi ler ke tempat lain.

      Bukan sini tempat nya, Mat.

      Delete
    2. Itu nasihat ..bukan khutbah. Bodo lagi bangang ke apa kau ni haah????

      Delete

    3. Padan lah boss kamu Najib Al Jibo kata cyber troopers nya "Bangang Hamjadah".

      Peribahasa pun tak reti.

      Delete
    4. Kamu dah terkenal sebagai Anjing Gila.

      Menyalak tak tentu hala

      Delete
  4. Semua rakyat tau..Tun ni jenis cakap tak serupa bikin beb. Lain yang diucapkannya..lain pulak yang bakal dibuatnya.

    Sejarah telah membuktikan..dari 10 cakap2nya..20 yang langsung tak boleh dipercayai. Spin, U-Turn, kelentong, beralasan..dah menjadi darah dagingnya. Jadi DSAI jangan lah meletakkan harapan yang menggunung tinggi akan peralihan kuasa PM ke 8 kepadanya akan berjalan lancar seperti yang dijanjikan Tun...ibarat lirik lagu Black Dog Bone dulu tu..Harapan setinggi gunung, berkecai menjadi debu aje lah beb !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini cakap Anjing Gila, bukan manusia

      Delete
    2. Bodoh tanpa nama, nmpk sgt terlalu taksub, tun satu2nya pm yg licik dan kejam dalm berpolitik sebbtulah dia sentiasa dapat mengalahkan musuh politiknya

      Delete
    3. Setuju...TN tu bukannya tau apa2, dia hanya kobau balau yang dicucuk hidungnya. Taksubnya lain macam beb..dah sampai ke tahap mengkhinzir buta pulak kan !!!!

      Delete

    4. Geng Najib dah pakai nama Joo pulak.

      Maka dia menjawab apa yang dia sendiri tulis.

      Itu yang Najib kata "Bangang Hamjadah" kpd cyber troopers nya di kempen Pru lalu, yang malas cari fakta dan hujah bagi menaikkan imej dia.

      Delete
    5. Mr J ubo mana?

      Gamak nya dah kena arah, "Sit, Ubo, sit."

      Delete
    6. Apa? Tun sentiasa menang sebab dia kejam di dalam berpolitik?

      Hehehe, tekaan yang salah.

      Jawapan yang benar ialah Tun sentiasa menang disebabkan dia sentiasa memilih untuk melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan.

      Senjata rahsia Tun sentiasa menang ialah ilmu, hikmah dan karamah.

      Setakat hari ini, senjata ini masih lagi menjadi rahsia yang tertutup tetapi tidak lama lagi untuk rahsia tertutup ini benar-benar terbongkar.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    7. Hahaha, karamah hahaha....utoh ale lah.... Tolong rukyahkkan sikit Mader tu Hidung dah jatuh, telinga dan kembang semacam jer. Takut tak sempat nak bawak panji panji hitam hancing tu nanti.

      ko kira brape ekor kuda dia ada, lepas tu kali 270k seekor. Harga kuda+ Kandang + Makan + Doktor haiwan + Ubat2an + Mahacai penjaga kuda. Agak2 berapa kos sebulan utk kuda sahaja.

      Duit turun dari langit ke............

      Delete
    8. Tok garu brahim ajar kamu jampi kurang ajar "aleh utoh" kerr, Kejora....,??

      Apa kata kita jumpa besok lusa dan bak tengok kau luahkan jampi kau itu, ada berani.....??

      Delete
    9. Kejam di dunia melara di akhirat

      Delete

    10. Vellfire strike,

      Kamu pilih nama pun mcm bebudalk. Pemikiran kamu pun bebudak.

      Utuh tu butuh? Kau nak kena aku punya?

      Kau tau ker nama kau pun nak di buang -

      Shutting down Google+ for consumer (personal) accounts on April 2, 2019
      January 30, 2019
      In December 2018, we announced our decision to shut down Google+ for consumers in April 2019 due to low usage and ..

      Kau jadi April fool di masa itu. Kot kau fool sentiasa.

      Delete
    11. hellfire strikes you,

      Kamu menuduh liar, korek maklumat dari lubang bontt ko yer?

      Ko cakap "ko kira brape ekor kuda dia ada .." tapi ko sendiri tak kata berapa. Sebab ko tak tau.

      Ko memang fool mcm aku kata tadi.

      Delete
  5. Mintak ampun banyak2 sebab awal2 lagi dah divert sikit dari tajuk posting Budin..tapi rasanya , ini pun penting jugak kerana ia melibatkan parti pimpinan Tun, Bersatu tu !!!!

    Aiman Zainali, calon dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang mewakili Pakatan Harapan (PH) adalah seorang anak muda yang lahir pada tahun 1989.

    Calon berusia 30 tahun ini merupakan anak jati Semenyih dan bekerja sebagai seorang jurutera di syarikat swasta. Aiman adalah menantu kepada penyandang, Bakhtiar Mohd Nor, 57, yang meninggal dunia akibat serangan jantung.

    Pencalonannya mendapat tentangan dari pimpinan setempat apabila jawatan hanya diberi kepada ahli keluarga yang tidak berjasa di kawasan, menurut mereka.

    Namun rakyat tidak mudah tertipu dengan biodata yang diberikan oleh pihak PH yang sudah pasti selama ini hanya menipu untuk mengaburi masyarakat.

    Setelah diperiksa, Aiman dilihat pertama kali menipu kelayakan akademiknya di halaman Linkedin.com apabila mendakwa memiliki Doktor Falsafah (PhD) di dalam bidang 'Mobile Communication' pada tahun 2016.

    Namun serangan ke atas kelayakan akademik pemimpin-pemimpin PH akhir-akhir ini membuatkan Aiman terpaksa mengubah strategi dengan membuat sedikit kemaskini di dalam poster kempennya, iaitu kelayakan akademiknya diubah dari memiliki PhD kepada 'sedang mengikuti pengajian Ijazah Doktor Falsafah (PhD) dalam bidang Kejuruteraan Elektrik, di Universiti Teknologi Mara, Shah Alam'.

    Bidang yang berlainan dari yang didakwa di halaman Linkedin.com.

    Tindakan Aiman ini bijak tetapi ia tidak membawa maksud apa-apa selain mengesahkan beliau pernah menipu tentang kelayakan akademiknya dan ia sekadar memberi maksud calon itu tidak memiliki PhD, itu sahaja.

    Tetapi tindakan Aiman ini membawa kepada persoalan kedua iaitu adakah calon PH ini telah mengambil Ijazah Sarjana atau Master? Atau adakah dari kelulusan Ijazahnya mampu melayakkan dirinya terus mengambil PhD?

    Kesimpulannya, jika tidak memiliki PhD, perlukah meletakkannya di dalam biodata 'sedang mengikuti pengajian PhD?'

    Adakah itu format yang betul?

    Itulah di antara persoalan yang diutarakan oleh rakyat tentang calon muda di Semenyih ini. Apa komen kengkawan semua, khususnya Wak suman dan kutu2 berahak Bersatu yang bersepah2 kat blog ni haah?????

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kerjasama Pas-UMNO tidak akan berjaya di PRK DUN Semenyih

      KUALA LUMPUR 14 Feb. - Pakatan Harapan (PH) membayangkan kerjasama Pas-UMNO tidak akan berjaya dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih.

      Timbalan Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, ini berdasarkan simulasi yang telah dilakukan berdasarkan Pilihan Raya Umum ke-14 yang lalu.

      Katanya, simulasi itu menunjukkan PH mendapat undi majoriti kira-kira 6,000.

      “Jika Pas-UMNO bergabung, PH tetap mendapat 1,989 undi majoriti.

      “Kita ambil kira dalam kajian simulasi kita. Kali ini, apa bentuk kerjasama bagi kami tidak begitu penting. Yang penting, kita bekerja keras di sini,” katanya kepada pemberita selepas mengumumkan calon PRK DUN Semenyih bagi PH di Taman Pelangi Semenyih, dekat sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

      Delete
    2. hahaha....tanpa nama 1904 pergi masuk balik wad gila tu

      Delete
    3. TongGeng..TòngGeng..

      Lagi2 kamu persoalkan kelulusan akademik orang, yg kau tuu lulusan apa, haa....?? Bukankah saya dah sarankankan kita berjumpa untuk mengesahkan biodatata masing2 tapi kamu tetap mengelak.

      Oh ya, perihal calon PH di PKR Semenyih - kan dah saya nyatakan tadi, kamu tak reti bahasa ker....??

      Baca nie...

      Othman Ahmad 15 February 2019 at 12:48
      Kali ini barulah buku bertemu ruas, tidak seperti kesilapan di CH meletak calon etnik India lawan anak pribumi di kawasan majoriti Melayu.

      Saya difahamkan calon anak muda PH di Semenyih adalah anak tempatan kebanggaan orang kampung di sana - benar2 bersih, cekap, amanah, berkaliber, cerdas & very well educated (posseses Masters & now pursuing Phd).

      Btw, apakah kamu benar2 anak jantan boleh datang ke pejabat MEF bersama saya...?? Sila beritahu tarikh & masa. Di sana nanti, saya juga akan buktikan saya pernah dilantik oleh Menteri Sumber Manusia menjawat Ahli Panel Mahkamah Perusahaan mewakili Persekutuan Majikan2 Malaysia (Malaysian Employers Federation).

      Ada berani....??

      Delete
    4. hellfire strikes you,

      Macam ko tau ajer hal wad gila - ko biasa masuk keluar wad gila ker?

      Jaga2 nanti orang panggil ambulans, ko kena straight jacket, di heret ke spital bahagia.

      Delete
    5. Supaya kelak apabila para pendusta itu tewas mutlak di KLIMAKS di tangan pasukan Tun Mahathir aka Pasukan Panji Hitam, mereka tidak akan dibenarkan untuk berkata "sesungguhnya kami tidak mengetahui bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam. Sekiranya seseorang telah memberitahu kami perkara tersebut sudah tentu kami tidak akan menentangnya sehingga ke KLIMAKS."

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. Bila naib ketua kepala tiap² kg masing² tunjuk kepala dgn ketua kg & cuba nak tunjuk hero dan gegar ketua kg, maka ketua kg pun tunjuklah bunga langkah ke depan.
    Orang buta kayu je masih tak nampak gelora politik PH ni.
    Budin dah tunjuk terang² dia sokong naib ketua kg mana.
    hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, "Orang buta kayu je masih tak nampak gelora politik PH ni."

      Orang kampung semua dah tau. Di Semenyih dll.

      Budin punya Naib Ketua Kampong ia lah Bang Non. Yang dai takut tak dapat jadi Ketua atau PM. Walau pun dia baru 71 tahun masakan Tun M dah menjelang 93.

      Kot Bang Non ada sakit ke. Berkaitan tabiat meliwat gamak nya. Kurus kering muka berkedut satu macam tuh. Sian jugak.

      Tapi tak ada janji bila serah kuasa kpd Bang Non. Saifudin ketua Sekretariat PH dah kata begitu.

      Delete
  7. Kenapa engkau makin meroyan
    Merintih kalbu menjilat Nuar
    Tersilap kuntau mulut tempayan
    Nanti terkencing dalam seluar!

    Nampak gayanya nak singsing lengan
    Mahathir PM nak kutuk saja
    Kasi tarok ini bajingan
    Otak kering lama tak baja!

    Jangan ingat belakang idola
    Boleh berbuat sesuka hati
    Terlajak sengat dapatnya bala
    Asak Mahathir tak henti henti!

    Lahabau ini balaci siapa
    Tun ketepi dapatlah untung
    Kerbau ini mana bertapa
    Main api tak takut rentung?

    Penyokong Tun mari beramai
    Bawak sekeh ini lahabau
    Pelangkong Tun macam dah mamai
    Menguak nguak seperti kerbau!

    Dia menggigil idola tak naik
    Ikut jadi mulut tempayan
    Mata terjegil mulutnya taik
    Takut tak dapat langsung meroyan!

    Tak senang duduk Idola tak atas
    Bab Mahathir semua tak kena
    "nak rasa duduk atas wang kertas
    Mahathir PM tetap ku hina!"

    Kalau nak kritik patut berpada
    Terlebih pulak macam pembangkang
    Kritik pedas konon berlada
    Silap langkah jatuh ke longkang!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes bro Fan Tun,

      Mereka itu hanya dengki melihat nikmat yang diperolehi oleh orang lain dan menyangka nikmat itu sebenarnya adalah due mereka. Sebab itu satu macam punya meroyan.

      Sebab dalam hati, mereka dah berniat, dan di dalam perancangan mereka dah berkira-kira mahu melanggar janji untuk menunggu sehingga dua tahun, dan sebelum benar-benar melakukannya mereka hanya sedang memujuk hati-hati mereka dan membuat alasan-alasan awal, memberi justifikasi untuk mereka melanggar Tun di atas alasan kalau tak dilanggar, nanti Tun tetap akan memungkiri janjinya.

      Hakikatnya ia adalah hanya alasan. Sebab sebenar ialah dengki melihat nikmat yang diperolehi oleh orang lain.

      Hehehe.. Bukanlah susah nak baca niat sebenar para pendengki ini.

      Buat Pak Sheikh dan Tn Budin, silakan melanggar Tun dan mari kita lihat siapa yang kena.

      John Doe telah pun memberitahu Pak Sheikh melalui blog Budin yang kini telah menjadi proksinya bahawa apabila Pak Sheikh melanggar Tun, Pak Sheikh yang akan tewas.

      Asal kelak apabila tewas jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Betul2 musibat, kau Kejora....!!

      Delete
    3. 1932..itu bukan nikmat tapi istidraj

      Delete
    4. hellfire strikes you,

      Kalo utoh = butoh, kalo ko nak kena aku punya, kasi tahu yer.

      Delete
    5. Supaya kelak apabila para pendusta itu tewas mutlak di KLIMAKS di tangan pasukan Tun Mahathir aka Pasukan Panji Hitam, mereka tidak akan dibenarkan untuk berkata "sesungguhnya kami tidak mengetahui bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam. Sekiranya seseorang telah memberitahu kami perkara tersebut sudah tentu kami tidak akan menentangnya sehingga ke KLIMAKS."

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  8. Bang Shah yg dihormati..

    Kami terima Tun Mahathir seketika p h hendak membenamkan umnobn pd p r u 14 dan bersyukur ianya berjaya..bersangka baik kami letakkan satu pengharapan pd org tua 93thn ini moga tiadalah putar belitnya selama mana beliau merentah dahulu..x dinafikan kebijaksanaan beliau manipulasi berpolitik..itulh Tun Mahathir Mohamed..

    Dan kami tetap bersangka baik dgn satu janjian dpersetujui hanya beliau memegang kuasa sebagai PM untuk 2 thn kemudian diserahkan kpd DSAnwar Ibrahim..
    Jika itu dimungkiri tiada dapat dielakan melainkan kutukan celaan makian dihempuk hingga keliang lahat...

    Hidup Anwar!
    Hidup Anwar!
    Hidup Anwar!

    Hehhehhehhehhehhantusakapuakadipujapuja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersangka baik dengan Allah saja tapi dengan manusia...kita diberi akal fikiran untuk menilai

      Delete
  9. Apa pendapat Anwar Bersatu masuk Sabah? Tak setuju ker? Ada yang dah di janji dalam hal ini di mungkiri juga ker?

    5 MP, 8 Adun Sabah mohon sertai Bersatu
    Antara bekas MP itu alah Abdul Rahim Bakri (Kudat), Azizah Mohd Dun (Beaufort), Zakaria Edris (Libaran), Ronald Kiandee (Beluran) dan Yamani Hafez Musa (Sipitang).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang Bersatu dah ada 22 MP. Masuk 5 MP Sabah = 27. Sedap sikit ler. Parti bahru lk setahun jagung umur nya.

      Ramai yang tak boleh terima Umno sebab Najib curi RM2.6 biliun wang rakyat di 1MDB. Mereka mahu lihat yang bersalah iu di mahkamhkan, di penjarakan. Nyata PH akan lakukan.

      Delete
    2. Apa yang kita boleh banggakan dengan Bersatu ni kalau MP2 UMNO yang melompat masuk ke dalam parti tu bukannya atas keikhlasan yang terbit dari hati dan sanubari mereka...tapi semata2 kerana nak menyelamatkan diri dari dikenakan pelbagai pertuduhan salah guna kuasa semasa mereka dalam kerajaan, kalau betul takpe jugak..ni pertuduhan2 yang sengaja diada2kan.

      Senang citer, mereka semuanya tu telah diugut untuk menyertai Bersatu. Tak mustahil jugak, ada yang telah dibeli dengan harga yang cukup2 lumayan agar melompat parti.

      Bukan kah taktik ni dah menjadi lumrah dan sinonim dengan tokoh yang bergelar negarasawan ni...setuju kan beb ????

      Delete
    3. tannpaNama 2010
      "Ramai yang tak boleh terima Umno sebab Najib curi RM2.6 biliun wang rakyat di 1MDB. Mereka mahu lihat yang bersalah iu di mahkamhkan, di penjarakan"

      Soklan

      1-Berapa ramai yang tak terima Najib daan UMNO.
      2-Sila nyatakan di Mahkamah manakah pertuduhan menerima wang sebanyak 2.6billion diklasifikasikan.
      3. Kenapa dan Mengapa AMLA digunapakai pada setiap pertuduhan.

      Sila jawab. Klu ko x jawab, bapak ko Chef Wan

      Delete
    4. Kencang sey Kejora, ngalahkan loyar, tak hal sekolah menengah pun tak abis.

      Kamu dah baca US DOJ Report kah.....?? Kamu faham tak apa tuu AMLA,,,,..?? Bukankah Money Laundering is a very very serious offence....??

      Delete
    5. Hellfire strikes you,

      Mcm mana aku nak jawab Soklan ko. 1. Ko bebudak 2. Ko fool mcm aku dah cakap di atas 3. Ko sentiasa menuduh tanpa fakta atau punca maklumat yang sahih, jadi takda pasal aku nak jawab ko.

      4. Ko bodoh tak tahu Berapa ramai yang tak terima Najib dalan UMNO. Tak tahu 40+ pertuduhan mahkamah sekarang itu berkaitan dengan Najib curi wang sebanyak 2.6billion.

      Bodoh le cakap "diklasifikasikan"? Tak tau B Inggeris, cakap Melayu ajer ler, Mat.

      Lagi bodoh tak tahu tuduhan penggubahan wang ada lah berkaitan dia curi wang RM2.6 biliun. Ko sekolah mana dulu?

      Delete

  10. Siapa nak mengata Tun Mahathir itu ini, lantak lah. Yang tak keluarkan bukti, fakta dan punca2 maklumat yang sahih itu boleh di ketawakan saja.

    Kalau dia licik pun, itu bagus. Memang ada bukti dia licik - Najib dan Umno Bn dilingkupkan nya di Pru14.

    Tapi mungkir janji dengan Anwar Al Jubri? Mengarut le kamu semua. Dia tentu akan serahkan jawatan PM kpd Bang Non. Tapi takda janji bila. Saifudin, Ketua Sekretariat PH dah kata: tak ada janji tempoh atau tarikh nak serahkan kuasa.

    Tun sebut2 ajer dia dah tua, tak larat, kot 2 tahun - itu bukan janji. Bodoh ler sesiapa anggap cakap2 begitu itu janji.

    Tapi Tun baharu2 ini kata kot dia ada pingat KSM - Kerja Sampai Mati. Dia menjelang 93 tahun. Pak Sheikh 71 tahun. Korang sibuk sangat nakkan cepat Bang Non jadi PM, takut dia mati lebih dulu ker? Sakit apa? Berkaitan tabiat liwat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat yang waras tak peduli lah... nak spin ke..U-Turn maut ke...bersilat dan berkuntau ke...lantak lah beb.

      Yang penting..janji yang dibuat kepada DS Anwar WAJIB ditunaikan dalam jangkamasa yang dipersetujui bersama..kalau tak, MUNAFIK lah namanya tu, eeee seramnya !!!!

      Delete
    2. Madey dah tak mampu uruskan ekonomi negara dan kehidupan rakyat tambah teruk..

      Delete
    3. Bong Non kah.....SELISIH....!!

      Delete
    4. Anon, enon nie jantan ker betina...?? Apa sebab takut guna nama sebenar....??

      Delete
  11. Janji dicapati..itu kan dah jadi slogan PH sekarang ni..betul tak???

    Kalau kita fikirkan sejak bila pulak Tun Madey menunaikan janji2 khususnya yang berkaitan dengan bab2 gerakan politik di negara tercinta ni.

    Apa nak diherankan janji Tun ni..dulu kata takkan terima kemasukan 7 orang MP UMNO tersebut kerana dah ada perjanjian dengan komponen PH untuk tak menerima sampah-sampah tu, tapi sekarang ni menerima puak.

    Apa nak diherankan janji Tun ni jika dulu dia berkata takkan berkerjasama dengan DAPigs yang disifatkan sebagai parti chauvinis dan anti melayu dan Islam, tapi kerana nak menjadi PM lagi sekali, sanggup berpeluk cium dengan mereka.

    Apa nak heran dengan janji Tun ni jika dulu mengatakan dia takkan meninggalkan UMNO kerana menganggap parti tu sebagai harapan bangsa melayu, tapi ditinggalkannya juga bila kehendak2nya tidak dituruti oleh Tun Dollah dan DS Najib, khususnya dalam urusan jambatan Bengkok.

    Apa nak diherankan janji2 Tun tu, jika difikirkan kenapa perlu Tun menubuhkan Bersatu sedangkan dulu dia mengatakan hidup matinya tetap kekal dengan UMNO.

    Apa nak diherankan janji2 Tun tu jika dia mengatakan integriti dalam kalangan pemimpin2 PH, khususnya Bersatu adalah diberikan keutamaan tetapi dalam isu kelayakan akademik palsu, ternyata Tun tidak mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang terlibat, malah diteruskan perkhidmatan mereka.

    Apa nak diherankan dengan janji2 Tun jika manifesto PH pun dikatakannya bukan kitab suci yang perlu dipatuhi kandungannya, sekaligus mengecewakan seluruh rakyat Msia.

    Apa nak diherankan dengan janji2 Tun tu untuk menyerahkan jawatan PM ke 8 kepada DS Anwar tidak akan dikotakannya jika tindakan2nya sejak akhir2 ni untuk menguatkan Bersatu dengan menerima MP2 UMNO lompat parti dan kini nak mengembangkan sayap Bersatu ke Sabah dan menerima pula MP2 UMNO disana ke dalam Bersatu.

    Apa nak diherankan janji2 Tun..kerana hakikatnya..janjinya tetap tinggal janji aje...yang hanya kena kincin sampai basah lencun hanya lah cai2 yang taksub dan mempercayai buta2 segala janji2nya tu, khususnya Wak Suman, JD, TN, Fan Tat dan mereka yang sewaktu dengannya !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keturunan DKK makan capati..

      Delete
    2. Supaya kelak apabila para pendusta itu tewas mutlak di KLIMAKS di tangan pasukan Tun Mahathir aka Pasukan Panji Hitam, mereka tidak akan dibenarkan untuk berkata "sesungguhnya kami tidak mengetahui bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam. Sekiranya seseorang telah memberitahu kami perkara tersebut sudah tentu kami tidak akan menentangnya sehingga ke KLIMAKS."

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  12. Madey pakar u turn....pakar munafik...

    Di sabah saja katak puru umno lompat Bersatu...Disemenanjung dah tak ada lagi mp umno nak jadi katak puru...

    ReplyDelete
  13. Mula2 nak perkuatkan shafei...lepas tu tendang shafeei...ini mamak DKK kuat putarbelit...

    ReplyDelete
  14. Penerimaan bekas MP Umno dibimbangi hakis kepercayaan rakyat

    Bernama
    15 Feb 2019, 6:57 petang (Dikemaskini 15 Feb 2019, 6:57 petang)

    A A
    Penerimaan tujuh bekas anggota Parlimen (MP) Umno ke Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dibimbangi akan menghakis kepercayaan rakyat kepada Pakatan Harapan (PH).

    Ketua Setiausaha Pengelola PKR Nik Nazmi Nik Ahmad berkata PH seharusnya menghomati keputusan rakyat yang menolak Umno pada Pilihan Raya Umum Ke-14 lalu, selain tiada keperluan untuk menerima masuk MP tersebut.

    "Jika keadaan berlaku seperti di Sabah iaitu pembentukan kerajaan baru tergantung selepas keputusan pilihan raya lalu, jelas ia boleh difahami. Tapi situasinya (kita) sudah ada majoriti (untuk membentuk kerajaan).

    "Lebih baik untuk kita fokus kepada pentadbiran dan menghormati keputusan yang dibuat manakala Umno serta BN memainkan peranan sebagai pembangkang yang efektif," katanya kepada pemberita, hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katak puru umno hanye ade kepentingan kebendaan...kalo benar2 kerana negara seblm pru lagi dah lompat kedalm Bersatoo...

      Kalo umno menang mp2 ni tak sanggup jadi katak puru...

      Delete
  15. Kalau kita dengar ucapan Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR sewaktu merasmikan Bilik Gerakan parti itu di DUN Semenyih, dia mendakwa Orang Melayu Semenyih tidak seperti Melayu di Cameron Highland.

    Maka timbul sedikit persoalan mengenai kenyataan Azmin itu, Adakah dia menganggap orang Melayu di Cameron Highland bodoh hanya semata - mata kerana mereka mengundi calon Barisan Nasional ketika PRK yang lalu?

    Adakah Azmin juga terlupa bahawa Orang Melayu di 56 Parlimen lain juga masih lagi mengundi Barisan Nasional sewaktu Pilihan Raya Umum tempoh hari?

    Itu tidak termasuk Melayu yang undi Ahli Parlimen PAS. Adakah mereka semuanya bodoh belaka?

    Sebagai ahli Politik, Azmin mungkin terlupa atau sengaja buat - buat lupa bahawa terdapat beberapa faktor yang menyebabkan seseorang calon itu dipilih sebagai wakil rakyat. Mereka bukan dipilih hanya semata - mata kerana parti yang diwakili sahaja.

    1. Faktor Calon - rakyat memilih wakil mereka berdasarkan kepada kredibiliti calon itu secara langsung. Dalam kes PRK Cameron Highland, Ahli Parlimen yang mewakili BN itu dari kalangan orang Asli Islam yang berpendidikan tinggi serta merupakan anak tempatan.

    Maknanya, bukan Melayu sahaja yang memilih wakil mereka di Cameron Highland tu. Sebaliknya, masyarakat Orang Asli sendiri mahu diwakili oleh kaum mereka. Maka, adakah Orang Asli itu pun dianggap bodoh?

    2. Faktor Kerjasama PAS dan UMNO - buat pertama kalinya dalam sejarah Politik di Malaysia, sebuah parti yang selama hari ini berseteru diantara satu sama lain bergabung bagi menentang pemerintah Rejim Pakatan yang secara jelas dikuasai oleh DAPigs.

    Adakah Azmin terlupa bahawa kedudukan dia sewaktu berjaya merampas kerusi Menteri Besar Selangor dari Khalid Ibrahim dahulu pun adalah disebabkan sokongan dari PAS? Adakah Azmin juga anggap penyokong dan ahli PAS ini semuanya bodoh?

    3. Faktor Kegagalan Rejim Pakatan - ini faktor paling ketara yang menyebabkan Orang Melayu di Cameron Highland menolak calon DAPigs yang mewakili Rejim Pakatan Hancing tu sebagai Ahli Parlimen mereka.

    Kegagalan Rejim Pakatan ini tak perlu dinafikan.Realitinya, Perdana Menteri Rejim Pakatan itu sendiri sering mengakui secara sinis atau pun secara terbuka mengenai kekecewaannya terhadap kepimpinan Rejim Pakatan itu. Adakah Azmin cuba nak menutup kegagalan dirinya sendiri?

    Ini baru 3. Banyak lagi faktor lain yang menyebabkan rakyat di Cameron Highland dan kemungkinan di Semenyih serta seluruh menolak calon yang mewakili Rejim Pakatan itu walaupun mereka sudah menguasai pemerintahan di Putrajaya.

    Pokok pangkalnya, rakyat di Cameron Highland memilih wakil rakyat bukan hanya berdasarkan kepada faktor kehadiran BOSSKU semata - mata. Tetapi hakikatnya, rakyat dah muak dengan permainan Politik Rejim Pakatan yang GAGAL menjaga kebajikan mereka!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faktor paling besar madey kencingkan rakyat dan kedudukan melayu dan iselam terpinggir...

      Dap boleh bagi wang kerajaan berjuta2 kpd sekolah dan kolej persendirian cina...

      Delete
  16. Dr Maza: Bohong ambil duit, manifesto tak diterima dalam Islam

    15 Feb 2019, 2:23 tengahari (Dikemaskini 15 Feb 2019, 2:48 tengahari)

    A A
    Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata Islam hanya membenarkan umatnya berbohong dalam perkara tertentu disebabkan faktor keselamatan.

    Menurutnya, seseorang Muslim tidak berdosa jika berbohong dalam keadaan perang atau menyelamatkan orang daripada dizalimi.

    "Bohong ini memang agama tak suka. Agama ini (Islam) bukan agama bohong, agama ini agama fakta. Tapi kalau bohong itu disebabkan keselamatan tertentu maka orang boleh bohong.

    "Bagaimanapun, bohong selepas mengambil duit, bohong di manifesto tidak diterima dalam Islam," katanya ketika menjawab satu soalan dalam rakaman kuliyah yang disiarkan di Facebooknya.

    Walaupun soalan tersebut tidak merujuk mana-mana pihak, beliau dipercayai mengulas isu Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Aziz yang mengakui berbohong berkenaan isu rakaman audio yang dikaitkan dengannya.

    Dalam rakaman itu, Nik Abduh mengaku menerima dana daripada Umno tetapi dinafikannya sebelum ini.

    Menurut Nik Abduh, dalam soal menjaga kerahsiaan parti perkara itu juga pernah diamalkan bapanya, allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika memimpin PAS.

    Baca: Nik Abduh pertahan diri - 'ayah pun pernah bohong'
    Selain itu, Mohd Asri juga dipercayai merujuk kepada parti politik yang gagal mengotakan janji seperti terkandung dalam manifesto pilihan raya mereka sebelum pilihan raya umum ke-14 lalu.

    "Nabi (Muhammad) kata bercakap benar itu bawa ke kebaikan. Kebaikan bawa pada syurga.

    "Sesungguhnya, bohong membawa kepada kejahatan. Sesungguhnya, kejahatan membawa ke neraka. Sekiranya satu orang itu suka cakap bohong sehingga dia ditulis di sisi Allah sebagai pembohong. Sebab itu jaga, jangan sampai ditulis pembohong di sisi Allah," tegasnya.

    ReplyDelete
  17. Budin makin lama makin merapu

    ReplyDelete
  18. Budin makin lama makin merapu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia menggelatat merapu sebab Bersatu dah kembangkan sayapnya ke Sabah yg digeruni oleh Nuar & Rafizi. Hampir semua ex umno lawmakers are keen to join Bersatu. Itu belum diambil kira orang2 PKR pro Azmin - dahsyat dahsat, semakin kuat Nurul Izzah meraung....,!!

      Delete
    2. Di semenanjung Bersatoo parti ciput daa...di kelantan dan terengganu Bersatoo mcm tak wujud langsong...dah tak ade katak puru umno nak melompat...

      Umum dah tahu katak puru umno disabah melompat kerana kebendaan bukan kerana perjuangan Bersatoo...

      Delete
  19. Kerja bodooh gesa kumpulan lawak shiro diharamkan kerana bergambar dgn najib...najib blm dibicarakan dan blm disabitkan bersalah...

    Puak madey takut bayang2....DNA umno masih bersarang dlm kepala puak madey...


    Gesa Astro Haramkan Shiro Selepas Viral Gambar Dengan Najib


    KUALA LUMPUR – Nampaknya semakin ramai tidak senang hati melihat gambar kumpulan pelawak, Shiro bersama Datuk Seri Najib Razak.
    Bukan sahaja komen warganet pro Pakatan Harapan (PH) sahaja mengkritik Shahrul dan Ajak malah ada yang mahu mereka ‘diharamkan’ di stesen televisyen.
    Admin Facebook Kami Sayang Tun Mahathir hari ini menyatakan pihaknya sudah menghantar e-mel rasmi kepada Media Prima dan Astro mahu kumpulan itu diharamkan

    ReplyDelete
  20. Korang perasan tak beb...dah lebih 48 jam sejak gambar dan video Datuk Seri Najib diserbu rakyat sewaktu berkunjung ke Tesco Semenyih tular di laman media sosial.
    .
    Sampai ke saat ini, masih tidak ada sebarang usaha dari Khalid Samad untuk membuat troll seperti yang berlaku semasa PRK Cameron Highland hari tu.

    Yang ada dipostkan di FBnya hanya lah caption dan gambar2nya ketika menghadiri sukaneka tarik upih di program Putrajaya Park's traditional fair.
    .
    Malah katanya, ketika sesi penamaan calon bagi mewakili Pakatan Hancing tu yang diadakan petang tadi pun tak nampak batang hidung Khalid. Betul ke?
    .
    Mungkin dia sedang sibuk membuat latihan tarik upih kot. Maklum la, tarik upih tak perlu bayar duit minyak. Tol pun tak payah bayar kan Lid???

    ReplyDelete
  21. Fuyooo...Bila Datuk Seri Najib Razak turun ke Tesco diserbu rakyat, ajak dia bergambar menjadi tular di laman media sosial baru2 ni.....ada jugak pemimpin Rejim Haprakan ni nak tiru DS Najib tu. Sapa lagi kalau tak Nek Jijah beb!!!
    .
    Nampak gayanya, Nek Wan pun tak nak ketinggalan. Malangnya, takde orang kerumun dia. Apatah lagi nak ajak berselfie. Takut bau hancing melekat kat badan diorang gamaknya kot????
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Cash is King' is now 'King of troll'.
      Poor Najib....!!

      He he he

      Delete
    2. Rakyat tak benci malah disenangi, najib empunya diri

      Delete
    3. He he he

      Masih syok sendiri, tak hal satu dunia dah kondem najib metompak duit rakyat/negara....!!

      Delete
  22. Ini aad satu lagi kes di mana menteri kasut hitam dari Bersatu tu dah kena kaw2 punya dengan sorang peserta, yang juga ahli akademik tersohor beb !!!!

    Para hadirin yang terpaksa membayar RM1,000 setiap seorang untuk menyertai forum Pendidikan Malaysia itu juga bersorak apabila ahli akademi, Syed Ali Tawfik Al-Attas bertanya mengapa kerajaan hari ini tumpu pada “artificial intelligence” atau kecerdasan buatan bila negara kekurangan cerdik pandai.
    .
    Syed Ali, bekas ketua pengarah di Institut Kefahaman Islam Malaysia, memberitahu Maszlee bahawa negara perlu terima hakikat dan akui sistem pendidikan dalam keadaan kucar-kacir.
    .
    Dia berkata Maszlee barangkali tidak faham minda murid-murid kerana kementerian sepatutnya tumpu pada penceritaan dan bahasa sehingga Darjah 5.
    .
    Beliau berkata di peringkat akhir pendidikan, para pelajar hanya perlukan 6 atau 7 mata pelajaran sebelum ke universiti.
    .
    “Sekarang ini, kita ikut trend – semuanya trend. Dan malangnya semua orang dalam sistem adalah lantikan politik. Itulah masalahnya,” katanya.

    Dengar khabar. terkejut king kong menteri kasut hitam tu bila diajukan soalan tu...sampai tak terkata apa2 dia bhai!!!

    ReplyDelete
  23. aku senangnya tn budin kalo tok madey nk buat perangai ikut kepala dia biar ph ni pecah berderai jd pembangkang blk pun tk apa..lps tu kita sumpah seranah madey ni blk biar penghujung usianya jadi bahan kutukan dn cercaan rakyat kecuali pengagumnya

    ReplyDelete
  24. di dalam dunia ini tidak ada seorang pun yang tak pernah mungkir janji, melainkan nabi. Mungkir janji yang untuk kebaikan rakyat tidak ada salah. disebabkan tun mahathir mungkir janjilah anwar secara tak langsung telah mendapat pengampunan daripad agong. Kalau PH kalah najib masih lagi jadi PM mustahil Anwar dapat pengampunan daripada agung. Allah menentukannya. Jangan kita pandai pandai komen atau tidak setuju. Telah ditentukan oleh Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. xyah sembang lah beb, tu sume orang tau. Ko redha ke Islam dipijak , bumi jawi dilunyaikan oleh orang yg berjanji dan dgn mudah memungkiri janji. Ko redo ke kena kencing siang malam. Kalau itu menjadi pegangan ko nescaya Makkah dan Madinnah sekarang masih ada lagi Yahuddi daan Nasrani.

      Delete
    2. Orang kaki carut "aleh utoh" nak tunjuk alim.

      Pegi jalan daaah, Kejora.....!!

      Delete
    3. Ikut nasihat...perangai jangan...

      Delete
    4. Hellfire strikes you,

      Punya bodoh ko cakap "xyah sembang lah beb,". Ko tak tahu ke ini free country? Ko sekolah mana dulu?

      Menuduh liar "Ko redha ke Islam dipijak" tanpa bukti atau fakta atau punca yang sahih, macam orang bodoh ler.

      Ko bangang tak cakap apa sebenar nya "yg di janji .. bila janji, apa di kata, siapa saksi .."

      Ko memang yang suka kena kencing siang malam. Sebab cakap pun bebudak, nuduh secara liar.

      Cakap pulak pasal "Makkah dan Madinnah sekarang masih ada lagi Yahuddi daan Nasrani." Kasi tau ler, ko sekolah mana dulu?

      Delete
  25. Anwar said PPBM has every right to accept defectors from the previous ruling party as long as it does not go against PH’s understanding and agreement for reforms.

    ReplyDelete
  26. Perfect strangers

    Can you remember, remember my name
    As I flow through your life
    A thousand oceans I have flown
    And cold spirits of ice
    All my life
    I am the echo of your past

    I am returning, the echo of a point in time
    And distant faces shine
    A thousand warriors I have known
    And laughing as the spirits appear
    All your life
    Shadows of another day

    CHORUS:
    And if you hear me talking on the wind
    You've got to understand
    We must remain
    Perfect Strangers

    I know I must remain inside this silent well of sorrow
    A strand of silver hanging through the sky
    Touching more than you see
    The voice of ages in your mind
    Is aching with the dead of the night
    Precious life
    (your tears are lost in falling rain)

    CHORUS:
    And if you hear me talking on the wind
    You've got to understand
    We must remain
    Perfect Strangers

    ReplyDelete
  27. Selagi berangan..bergambarlah terus
    Tugas TongGeng mengatur orang
    ke Tesco jangan tak beli berus
    Cuci,gosok Chief Memerang!

    Seronok dia orang bergambar
    Terasa pru boleh menang
    Jangan sedia perangai tak sabar
    Nak naik PM..nang butinang!

    TongGeng gemar menjilat mantan
    Gian bertemu nak bantu Lanun
    Sudah tercemar ladang rambutan
    Kepit bossmu bak Laila Majnun!

    TongGeng sekejap memuji Anwar
    Kejap lagi mencaci Jijah
    Geng Pak Songlap bila di luar
    Tun Mahathir selalu nak terjah!

    Panggil 'Nek Wan' apa ke jadah
    Tak sedar diri awak Hang Kebun
    Bak kata Othaman asyik menadah
    Tersalah cangkul mata dah rabun!

    Mahathir takkan pinggir Melayu
    Melayu dah layu..salah Memerang
    Menambah ahli, dipukul kayu
    Nak kuat Melayu..kenapa berang?

    Sekejap peladang,sekejap pencacai
    Perangai raut kong kalikong
    Sekali pandang watak si Lunchai
    Terjunlah laut wahai jerangkong!

    TongGeng ini ibarat daun
    Luruh dari pokok tumbang
    Berlenggeng lagi 4 tahun
    Ke Sg Buloh Bossmu bimbang!








    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tat...kita chill sekejap, tinggalkan politik dan layan....

      Highway Star beb!!!!

      Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground
      Nobody gonna beat my car, it's gonna break the speed of sound
      Ooh it's a killing machine, it's got everything
      Like a drawing power big fat tires everything

      I love it and I need it, I bleed it
      Yeah it's a wild hurricane
      I'm a highway star, yeah

      Nobody gonna take my girl I'm gonna keep her to the end
      Nobody gonna have my girl she stays close on every bend
      Ooh she's a killing machine, she's got everything
      Like a moving mouth, body control and everything

      I Love her and I need her, yeah
      That's who turns me on
      Alright, hold tight I'm a highway star

      Nobody gonna take my head now that I'm on the road again
      Nobody gonna take my head, they're gonna be my death again
      Ooh I'm in heaven again I've got everything
      Like an open road, all my prayers and everything

      I love it and I need it, I bleed it
      Yeah it's a wild hurricane
      I'm a highway star, yeah

      Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground
      Nobody gonna beat my car, it's gonna break the speed of sound
      Ooh it's a killing machine, it's got everything
      Like a drawing power big fat tires everything

      I love it and I need it, I bleed it
      Yeah it's a wild hurricane
      I'm a highway star
      I'm a highway star
      I'm a highway star, yeah

      Delete
    2. Ini pula biodata Deep Purple dari 1968 hingga 2002...saja nak sharekan ngan kau!!

      Rod Evans Vocals 1968-1969

      Nick Simper Bass 1968-1969

      Ritchie Black more Guitar 1968-1975; 1984-1993

      Jon Lord Keyboards 1968-1976; 1984-2002

      Ian Paice Drums 1968-1976; 1984-

      Ian Gillan Vocals 1969-1973; 1984-1989; 1993-

      Roger Glover Bass 1969-1973; 1984-

      Glenn Hughes Bass 1973-1976

      David Coverdale Vocals 1973-1976

      Tommy Bolin Guitar 1975-1976

      Joe Lynn Turner Vocals 1989-1993

      Joe Satriani Guitar 1993-1994

      Steve Morse Guitar 1994-

      Don Airey Keyboards 2002-

      Delete
  28. Storm Bringer

    Comin' out of nowhere
    Drivin' like rain
    Stormbringer dance
    On the thunder again
    Dark cloud gathering
    Breaking the day
    No point running
    'Cause it's coming your way

    Ride the rainbow
    Crack the sky
    Stormbringer coming
    Time to die
    Got to keep running
    Stormbringer coming
    He's got nothing you need
    He's gonna make you bleed

    Rainbow shaker
    On a stallion twister
    Bareback rider
    On the eye of the sky
    Stormbringer coming down
    Meaning to stay
    Thunder and lightning
    Heading your way

    Ride the rainbow
    Crack the sky
    Stormbringer coming
    Time to die
    Got to keep running
    Stormbringer coming
    He's got nothing you need
    He's gonna make you bleed

    Coming out of nowhere
    Drivin' like a-rain
    Stormbringer dance
    On the thunder again
    Dark cloud gathering
    Breaking the day
    No point running
    'Cause it's coming your way


    ReplyDelete
  29. Replies
    1. Wahai Mamat,

      Ko pencenkan komputer kau tu ler. Ko tekan sekali keluar 3 kali.

      Atau ko pencenkan otak ko. Dah teruk, tulis sekali, ko tekan Publish button 3 kali.

      Amacam, bole pencen otak ko?

      Delete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. Kengkawan semua khususnya Fan Tat, Wak Suman, TN dan cai2 haprak yang bersepah2 kat blog ni...dah tentu lah korang perihatin akan pendedahan dan pembongkaran yang dilakukan oleh rakyat Msia termasuk lah dalam isu ijazah palsu menteri2 Rejim ni, MB2 mereka, isu lawatan kerja IGP ke Turki, pendedahan Hakim mahkamah rayuan berkaitan hakim2 kanan tertentu yang menyalahgunakan kuasa mereka dan banyak lagi kebobrokan serta prestasi menteri2 yang begitu teruk sekali.

    Jadi apa kata kita sama2 layan bait2 lirik lagu di bawah ni supaya kita dapat mengambil iktibar darinya..dan sama2 terus membongkar kedurjanaan Rejim ni...boleh kan beb????

    Bongkar
    Iwan Fals

    Kalau cinta sudah dibuang
    Jangan harap keadilan akan datang
    Kesedihan hanya tontonan
    Bagi mereka yang diperkuda jabatan ( Pak2 menteri dan kroni2 mereka)
    Wo o ya o ya o ya bongkar
    Wo o ya o ya o ya bongkar
    Sabar, sabar, sabar dan tunggu
    Itu jawaban yang kami terima
    Ternyata kita harus ke jalan ( Reformasi)
    Robohkan setan yang berdiri mengangkang ( Rejim Haprakan )
    Wo o ya o ya o ya bongkar
    Wo o ya o ya o ya bongkar
    Wo o ya o ya o ya bongkar
    Wo o ya o ya o ya bongkar
    Penindasan serta kesewenang-wenangan ( spin, U-Turn, kelentong)
    Banyak lagi, teramat banyak untuk disebutkan
    Hoi hentikan, hentikan jangan diteruskan
    Kami muak dengan ketidakpastian dan keserakahan ( nepotisme dan kronisme)
    Di jalanan kami sandarkan cita-cita
    Sebab di rumah tak ada lagi yang bisa dipercaya ( penipu dan pembohong)
    Orang tua pandanglah kami sebagai manusia ( Tun Madey)
    Kami bertanya tolong kau jawab dengan cinta ( jangan beralasan2 lagi)
    O-o-oh!
    Wo o…

    ReplyDelete
  32. Kata Melayu nyanyilah Melayu
    Lagu omputih bukan Yahudi?
    'Pejuang Melayu' janganlah kayu
    Gejala sosial makin menjadi!

    Lagu omputih tak janji ilmu
    Ada yang nyanyi, makna tak tahu
    Lagu P.Ramlee bertahun tak jemu
    Elok irama, nada dan nahu!

    "Berkorban apaaa sajaa
    Hartaa ataupun nyawaa
    Kini aku dah takde kerjaa
    Ke Tesco akuu melawaa....

    Berkorban apaa sajaa
    Hartaa ataupun nyawaa
    Ajak bergambar aku terujaa
    Riangg ria aku punya jiwaa...

    Hemmm..emm..hemm..hem..hem
    Huhu..huhu.huu..huhuhu..

    Kepentingan sendirii..
    Tidak diinginii
    Bahgia makbadakkk
    Saja yang ku harapii...

    Berkorban apaa sajaa
    Hartaa ataupun nyawaa
    Jho Low itu ku tatang manjaa
    Songlap billion memang baruaa...

    Berkorban apaa sajaaa
    Hartaa ataupun nyawaa
    Mari TongGeng..aku belanjaa
    Termasuk Budin penyokong Anwarr..

    Kepentingan sendirii
    Tidakk diinginii
    Masukk akaun tak sedarii
    Syoklah aku punya biniii...

    Berkorban apa sajaa
    Hartaa ataupun nyawaa
    Mahkamahhh..akuu terujaa
    Mahathir seriouss..tolongku Anwarr!












    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tat..Ooooo..nak lagu nusantara yeeer??? No hal punya..ni aku nak belanja kau satu lagi lagu dari Irwan Fals, yang ditujukan khas kepada wakil2 rakyat dari Rejim Haprakan ni.

      Jangan aje nak berglamour dengan gelaran Wakil rakyat PH tu aje..ada banyak tanggungjawab yang perlu dipikul dengan jawatan tu.

      Ingat..rakyat marhaein yang memilih dan menaikkan kamu, dan mereka juga yang bakal menendang kamu keluar dari kerusi empuk tu jika tidak berprestasi.

      Jangan ingat nak gemukkan tembolok kamu dan kroni2 aje ...WAJIB perihatin dan dengar serta selesaikan masaalah rakyat.

      Namanya kan wakil rakyat..bukannya wakil diri sendiri, ahli keluarga ataupun kroni2, jadi bela lah nasib rakyat sejujur dan seikhlas yang boleh...setuju kan Fan Tat Oooooiiii????

      Untuk mu yang duduk sambil diskusi
      Untuk mu yang biasa bersafari
      Di sana, di gedung Parlimen

      Wakil rakyat kumpulan orang hebat ( hebat menipu, membohong, spin, U-Turn dan mungkir janji)
      Bukan kumpulan teman teman dekat ( kronisme)
      Apalagi sanak famili (nepotisme)

      Di hati dan lidah mu kami berharap
      Suara kami tolong dengar lalu sampaikan
      Jangan ragu jangan takut karang menghadang
      Bicaralah yang lantang jangan hanya diam ( jangan jadi pak angguk saja kepada Tun Madey)

      Di kantong safari mu kami titipkan
      Masa depan kami dan negeri ini
      Dari Perlis sampai lah ke Sabah

      Saudara dipilih bukan dilotre
      Meski kami tak kenal siapa saudara ( sebelum jadi YB lain, bila dah dapat gelaran tu..sombong, ego, lupa diri, berlagak)
      Kami tak sudi memilih para juara
      Juara diam, juara he'eh, juara ha ha ha......

      Untuk mu yang duduk sambil diskusi
      Untuk mu yang biasa bersafari
      Di sana, di gedung Parlimen
      Di hati dan lidahmu kami berharap
      Suara kami tolong dengar lalu sampaikan
      Jangan ragu jangan takut karang menghadang
      Bicaralah yang lantang jangan hanya diam

      Wakil rakyat seharusnya merakyat
      Jangan tidur waktu sidang soal rakyat( macam Ah Beng@Nobita tu)
      Wakil rakyat bukan paduan suara
      Hanya tahu nyanyian lagu "setuju......" ( jangan jadi burung kakak tua aje dalam parlimen )

      Delete
  33. Fan Tat,,,jangan risau, ni ada satu lagi lagu yang pastinya ditujukan khas kepada Tun Madey, PM ke 7 kita tu. Kalau dapat diambil iktibar olehnya..pasti lah Msia ni bakal menjadi maju dan makmur dalam tahun2 mendatang beb !!!

    Manusia setengah dewa oleh Irwan Fals.

    Wahai Perdana menteri
    Kami yang baru
    Kamu harus dengar suara ini
    Suara yang keluar
    Dari dalam goa
    Goa yang penuh lumut kebosanan
    Walau hidup adalah permainan
    Walau hidup adalah hiburan
    Tetapi kami tak mau dipermainkan
    Kami juga bukan hiburan

    Masalah moral
    Masalah akhlak
    Biar kami cari sendiri

    Urus saja moral mu
    Urus saja akhlak mu
    Peraturan yang sehat
    Yang kami mau

    Turunkan harga
    Secepatnya
    Berikan kami pekerjaan

    Masalah moral
    Masalah akhlak
    Biar kami cari sendiri

    Urus saja moralmu
    Urus saja akhlak mu peraturan yg
    Sehat yg kami mau
    Adil dan tegas tak pandang bulu
    Tegakkan hukum setegak tegaknya

    ReplyDelete
  34. Fan Tat..kalau kat atas tadi lagu ditujukan khas kepada wakil rakyat2 Rejim Haprakan dan Tun Madey, kali ni aku kongsikan satu lagi lagu oleh Irwan Fals berjudul sarjana muda.

    Rasanya kau pun tau, betapa Rejim Haprakan ni masih tak peduli untuk menunaikan janji2 mereka dalam manifestomato untuk mengujudkan pekerjaan kepada para graduan sarjana muda yang kini semakin bertambah berlipat kali ganda di Msia ni.

    Yang ada ijazah ori lagi tulin , tak dapat kerja, tapi yang ada ijazah palsu dapat jadi menteri, timbalan menteri dan juga MB, khususnya dari Bersatu tu..di manakah keadilannya haah???

    Sarjana Muda

    Berjalan seorang pria muda
    Dengan jaket lusuh di pundaknya
    Di sela bibir tampak mengering
    Terselip sebatang rumput liar
    Jelas menatap awan berarak
    Wajah murung semakin terlihat
    Dengan langkah gontai tak terarah
    Keringat bercampur debu jalanan

    Engkau sarjana muda
    Resah mencari kerja
    Mengandalkan ijazahmu
    Empat tahun lamanya
    Bergelut dengan buku
    Untuk jaminan masa depan
    Langkah kakimu terhenti
    Di depan halaman sebuah jabatan

    Tercengang lesu engkau melangkah
    Dari pintu kantor yang diharapkan
    Terngiang kata tiada lowongan
    Untuk kerja yang didambakan
    Tak peduli berusaha lagi
    Namun kata sama kau dapatkan
    Jelas menatap awan berarak
    Wajah murung semakin terlihat

    Engkau sarjana muda
    Resah tak dapat kerja
    Tak berguna ijazahmu
    Empat tahun lamanya
    Bergelut dengan buku
    Sia-sia semuanya
    Setengah putus asa dia berucap

    Maaf ibu

    Fan Tat..kau tak tumpang sedih ke dengan nasib diorang tu keer????

    ReplyDelete
  35. Tak sedih langsung.
    Tgk pendatang terutama indo boleh senang lenang di Malaysia apa nak sedih dgn bangsa pribumi yang pemalu dan pemalas cari rezeki.
    Ada sijil SRP tapi hendak makan gaji dan bergaya macam seorang berkelulusan ijazah.
    Ada ijazah hendak bergaya dan bermewah macam seorang businessman jutawan, last² 2 kategori ni hidup penuh dengan hutang, biar papa asal bergaya. Byk hutang, cakap kerajaan tak bagi makan cukup kat rakyat dia. Terdesak, makan rasuah. Bila kena tgkp, ckp kerajaan cuba menzalimi dia. Huhahuhahuha, itulah perangap para pecundang.
    Kalaulah dulu anda (melayu) ikut gesaan, rayuan, cakap² pemimpin yang asyik dok ulang² ckp minta anda belajar rajin², menguasai bahasa ilmu iaitu inggeris, nescaya, dihumban ke negara mana pun anda boleh hidup berjaya disebabkan ilmu anda.
    Tapi malangnya, yang memahami maksud pktn² pemimpin² melayu ialah anak muda cindia & segelintir mak bapa dan budak melayu yang mempunyai kesedaran (masa tu) lalu hasilnya menjadi golongan profesional samada dalam negara atau luar negara.
    Pemimpin ckp melayu pemalas masih bermalas² sebab ada kudrat 4 tulang, ada otak yang malas bergerak dan berpikir, mereka akan dan telah mendapati orang pendatang yang tak malu meniaga tepi jalan tiap² pagi, akhirnya diberi balasan mampu beli tanah, bina rumah dan bermecedes, atau paling bangsat berhonda dan bertoyota...
    Sampai bila lagi mahu menyalahkan orang dan sampai bila lagi terus jadi pecundang???

    ReplyDelete
    Replies

    1. Jangan keji Melayu sesangat. Mahathir kecam Melayu tak macam kau - dia giatkan DEB, sudah beratus ribu graduan Melayu sekarang termasuk beribu yang ada PhD, Melayu sudah ada kekayaan korporat 30% di penghujung pemerintahan dia yang dulu.

      Kalo ko maksudkan Melayu pemalas, asyik nak cari senang tak payah kerja kuat tu ia lah orang2 Najib di Umno, aku setuju.

      Asyik cari kontrek dengan membodek Najib Al Jibo, dahtu jadi Ali Baba atau sub-kontrakkan sepenuh nya kontrek itu kpd Cina.

      Najib nak senang, curi duit rakyat RM2.6 biliun di 1MDB, dahtu rasuahkan sebahagian nya kpd ketua2 bahagian Umno, RM90 juta kpd PAS.

      Delete
  36. Pak Budin,

    Pendapat saya Mahathir merupakan tokoh politik yang berwibawa, cara pencaturan politik Mahathir mungkin ada udang di sebalik batu, sebagai pemimpin yang berusia 93, pendapat saya dia tidak akan memungkiri janji beliau, kecuali beliau menampakkan tindak tanduk setengah pemimpin akan menderhaka kepada Malaysia dan peristiwa Najib Rosmah berulang kembali..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niat tak menghalalkan cara...

      Delete
    2. Apo ko cakap, Mat 6:53? Menuduh liar ke?

      Aku niat nak sodok ko tapi kalo aku buat, ko teruk sebab tarak had, macam Machiavelli.

      Pernah dengor cara Machiavelli?

      Delete
    3. Apa yg monyet gila ni membebel pagi-pagi ni?

      Delete
    4. Ko Anjing Gila macam aku dah kata dulu, asyik menyalak tak tentu hala.

      Takda otak, pemalas nak mikior, ha nya menuduh, Najib dah maki korang cyber troopers nya "Bangang Hamjadah" di kempen Pru13. Dia maki "Kepala Bapak Korang" di kempen Pru14. Sebab malas nak cari fakta dan hujah bagi menaikkan imej dia yang merudum, sekarang KJ pun tak terima dia, mengata "Najib bukan Bossku."

      Amacam, Anjing Gila? Tak pakai nama Mr J sekarang? Sebab aku dah nobatkan gelaran Mr J ubo? Ko dah kena arahan "Sit, Ubo, sit"?

      Delete
  37. Waaah, puas hati aku ngentam Anjing Gila dan depa yang menuduh liar tanpa bukti, fakta atau punca2 maklumat yang sahih, yang mengarut dll.

    Got my 1 hour of fun and entertainment.

    Dapatkan lah hari yang baik (have a nice day) pembaca sekelian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang aku menunggu pos baru si Budin.

      Kot dia berterusan mempromosikan kepentingan Pak Sheikh Anwar, mengharapkan jadi Penasihat Media dia bila - atau kalau - dia jadi PM.

      Delete
    2. Kamu Anjing Gila menyalak tak tentu hala

      Delete
  38. Budin menuduh, "Tun Mahathir dalam waktu yang sama seolah-olah sedang berusaha mahu menghancurkan PH secara perlahan-lahan dengan menjinakkan pemimpin tertentu dalam PKR, DAP dan Amanah dengan kedudukan, jawatan serta keselesaan .."

    Cetek ler pemikiran kamu, wahai Budin. Dia hanya mahukan gomen PH kuat, di pilih orang2 yang sesuai, bukan saja dari segi kebolehan akademik, tapi jugak kebolehan politik.

    Mat Sabu takda kebolehan politik tapi boleh menyatukan berbagai pihak, jadi ketua parti Amanah, mesti di beri jawatan penting.

    PKR dah di beri jawatan TPM, Menteri Ekonomi dll, Bang Non dah di janjikan jawatan PM, kena tunggu ler giliran dia.

    Takda janji tempoh atau tarikh melepaskan kuasa kpd Bang Non - Saifudin pun dah kata begitu.

    Jadi jangan lah ghairah mahukan Bang Non jadi PM esok lusa. Dia baru 71 tahun umur nya, boleh pegang jawatan PM bagi temph lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan:

      Mat Sabu takda kelulusan akademik tapi ada kebolehan politik, boleh menyatukan berbagai pihak ...

      Tambahan:

      Ingat lah bahawa Najib sudah rosakan akhlak bangsa dan negara bila mencuri RM2.6 biliun wang 1MDB, lemahkan ekonomi negara bila boros, membenarkan harga kontrek projek syarikat China kominis begitu tinggi hingga perlu di runding semula, benarkan kontrek bodoh sykt China boleh dapat bayaran 90% pada hal projek baru siap 13%.

      Jadi, perlu lah Najib di nyahkan dan kerajaan Umno Bn di telungkupkan. Perlu gunakan segala tenaga Pembangkang di masa itu, bila menang, tubuhkan gomen, perlulah beri jawatan2 kpd parti2 yang bersama melingkupkan Najib Umno Bn.

      Tarak soal "menjinakkan pemimpin tertentu dalam PKR, DAP dan Amanah dengan kedudukan, jawatan ..". Jumud lah bila memikir begitu.

      Delete
  39. TongGeng Najib gemar menyanyi
    Tolonglah dengar laguku ini..

    -Dengar Ini Cerita-

    Mari tuan2 dengar ini cerita
    Si TongGeng bajingan memang cemburu buta
    Kalau Mahathir masih Perdana
    Dia so jealous, tidak percaya...

    You know apa yg jadi pada satu hari
    Di Putrajayaa..you see
    Bijan sudah tumbang, TongGeng pun terlentang,suara si TongGeng sudah menjadi sumbang...

    Di blog Budin ada sorang pacitani
    Sekarang macai tapi dulu dia petani
    halus suaranya macam Mahani
    Sekali pandang nampak macam Aci...

    Dia mengajak orang pergi lawan Mahathir
    You know he has a towkeyyy
    Orang tanya ke mana
    He said "Sri Perdana"
    Ini chance baik Bijan said "yahananaa..."

    Sampai rumah TongGeng, cukup senang hati
    Bijan masih janji mahu bayar gaji
    Sebab itu, meroyan tak berhenti
    Sudah termakan Badak punya janji...

    Periuk belanga terbang melayang2
    Bijan pun sudah goyanggg
    Bab songlap dan curi, mana mahu lari
    Sudah tentu Sg Buloh Bijan pergi
    Sudah tentu Sg Buloh Bijan pergi..

    ReplyDelete
  40. Itu lah hebat nya Tun yg hang kata tepu tu.Dia tembak satu peluru tapi kena 3 ekor burung .ha ha ha.

    ReplyDelete
  41. Perhatian

    Tuan / Puan.
    Tawaran Pinjaman Mega !!!

    Kami menawarkan pinjaman dari jumlah minimum sebanyak 50,000.00 hingga 20 juta Euro, Dolar & Pound-sterling di REBECCA WILLIAMS LOAN FIRM. Adakah anda sedang mencari pinjaman untuk semua jenis tujuan, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Peribadi, Gadai Janji, Pinjaman Kereta, Pinjaman Penyatuan Hutang, Pinjaman Tidak Bercagar, Modal Risiko, dan lain-lain ..

    Anda datang dengan baik di tempat yang betul Penyelesaian pinjaman anda! Saya seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan Individu dan Perniagaan pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan kadar faedah 2%.

    * Jika anda sangat serius seperti saya, kami akan melakukan transaksi ini dengan 7 Hari Kerja Perbankan dari tarikh permulaan. Kami mempunyai Cawangan dan Rumah Clearing di beberapa negara seperti: Cawangan Turki, Cawangan United Kingdom, Cawangan Amerika Syarikat, Cawangan Jepun, Cawangan Indonesia dan Afrika Selatan dan lain-lain,

    NOTA: Minimum 1 tahun dan maksimum 20 tahun bergantung kepada jumlah pinjaman yang anda perlukan. Pelanggan harus berusia di atas 35 tahun. Transaksi pinjaman ini adalah
    Jaminan 100% untuk pelanggan yang serius.

    Hubungi E-mel: rebeccawilliamsloanfirm@gmail.com

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  42. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  43. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...