Wednesday 6 February 2019

PERCAYALAH, BERSATU AKAN TUNDUK AKHIRNYA KEPADA KEHENDAK BEKAS PEMIMPIN2 UMNO SABAH


Bekas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah, Hajiji Mohd Nor yang sebelum ini mengetuai kumpulan pemimpin UMNO meninggalkan parti itu, hari ini melahirkan keyakinan Bersatu akan tetap berkembang ke negeri di bawah bayu itu.


Katanya, walaupun Bersatu memberi jaminan akan menghormati perjanjiannya dengan Warisan, ia akhirnya akan tetap bertapak di Sabah.


Katanya, beliau sedang berhubung dengan beberapa pihak dalam Bersatu berkaitan perkara itu.


"Saya cuma boleh beritahu Bersatu tetap akan datang ke Sabah. Saya yakin tak lama lagi," katanya.


Wowww....nada Hajiji nampaknya begitu yakin sekali!!


Mengulas kenyataan Hajiji itu, Setiausaha Agung Bersatu, Marzuki Yahya mengesahkan perbincangan antara Bersatu dengan Warisan sedang berjalan berhubung perkara tersebut.


"Kami sedang dalam proses perbincangan. Kami sedia masuk ke Sabah. Perbincangan masih berjalan," ujarnya.


Kata Marzuki lagi, sebarang pengumuman mengenai perkara itu akan dibuat selepas PRK Semenyih pada 2 Mac depan.


Apakah makna semua ini?


Bukankah sebelum ini Tun Mahathir Mohamad dan Muhyiddin Yassin sudah membuat penegasan bahawa Bersatu tidak akan dikembangkan ke Sabah kerana menghormati perjanjian dengan Warisan?


Jika sudah ada perjanjian, untuk apa diadakan sebarang perbincangan lagi?


Apakah petandanya?


Tidak diragui dalam hal ini Bersatu terlihat mula goyah pendirian berkaitan perjanjiannya dengan Warisan itu.


Ternampak jelas bahawa Bersatu mula lemah lutut dengan pujuk rayu yang berterusan oleh bekas-bekas pemimpin UMNO Sabah yang keluar parti itu.


Apa faedahnya Bersatu melayan kehendak bekas pemimpin UMNO itu dan sanggup tunduk kepada nafsu mereka?


Kenapa tidak disuruh saja mereka itu masuk Warisan atau lain-lain parti yang sedia wujud di Sabah?


Atau Bersatu sememangnya mahu meninggalkan Warisan kerana lebih terpesona dengan bekas pemimpin UMNO yang keluar parti itu?


Apa pun berdasarkan  perkembangan ini, percayalah, Bersatu akan tetap sampai ke Sabah akhirnya. Pemimpin Bersatu nampaknya mahu mengimbangi kedudukan Warisan di negeri itu.


Kepada Warisan - hati-hati selalu dan bertindaklah seperlunya bila tiba masanya nanti. (ShahbudinHusin 06/02/2019)

122 comments:

  1. Sebagai pasukan yang bakal mengibarkan panji-panji mereka sebagai tanda kemenangan mutlak pasukan ini ke atas kesemua pasukan lawan-lawannya yang bersekutu untuk menjatuhkan Tun M sebagai pemimpin terulung de facto PPBM, saya percaya PPBM sememangnya akan melebarkan sayapnya ke Sabah, negeri di bawah bayu.

    Walaubagaimanapun, jangan risau kerana ia tidak akan dibuat dengan membelakangkan pemimpin-pemimpin Warisan terutama sekali pemimpin utamanya iaitu DS Shafie Afdal. Rakyat Sabah tidak patut dihalang untuk bersama-sama dengan thaifah bangsa mim yang satu ini.

    PPBM = kaum yang didatangkan selepas kaum yang asal berpaling.

    PPBM = thaifah manshuroh, pasukan yang sentiasa diberikan pertolongan untuk kekal menjadi pasukan yang menang sama ada ketika bersama BN mahupun ketika bersama PH.

    PPBM = bakal muncul sebagai 'mereka itulah orang-orang yang di atas petunjuk daripada Tuhan mereka dan mereka itulah golongan yang menang', in shaa Allah.

    Bab PPBM akan melebarkan sayap di Sabah, ia adalah harapan saya. Walaubagaimanapun bab PPBM bakal menang dan mengibarkan panji-panji kemenangan mereka, ia bukan sekadar harapan tetapi lebih kepada telahan saya berdasarkan situasi semasa yang dirujuk silang dengan khabar-khabar nubuwwah tentang peristiwa-peristiwa bedar di akhir zaman. Tepat atau meleset, masa akan memberikan jawapan tepat.

    Tidak perlu percaya apa-apa. Memadai sahaja untuk bersaksi bahawa saya telah menyatakannya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha ................panji hitam tok hang jondo... Melayu tolak Mader lah ...awat lah bodo piang hang ni

      Delete
    2. Menanahlah hati para pembenci Tun M dengan segala cercaan. Tun M masih PM. Hahahaha..

      Delete
    3. Tun masih PM, masih belum meninggal dunia dan masih belum ditumbangkan.

      Malah, Tun memang sedang ditekan untuk segera berundur dan serahkan baton kepada pencabarnya. Tak perlu tengok jauh. Tuan blog ini sendiri adalah satu bukti nyata perkara itu memang sedang berlaku.

      Maka keadaan sekarang adalah masih di dalam tempoh formula yang telah dikongsikan dengan semua. Tuduhan temberang adalah pra-matang. Temberang atau tidak masa akan memberikan jawapan yang mutlak.

      Berkibarnya Panji Hitam sebagai tanda kemenangan mutlak pasukan yang benar, selepas pasukan ini dikhabarkan sebagai tidak pernah tewas kepada mana-mana pasukan sebelum itu, sepanjang perjuangan mereka di zaman fitnah, adalah satu khabar nubuwwah. Memperolok-olokkannya ataupun mendustakannya tidak akan dapat menghalangnya daripada berlaku. Malahan ia bahkan akan menjadi sebab untuk ia benar-benar berlaku.

      Hanya ada satu pasukan sahaja yang layak bergelar pasukan yang tidak pernah tewas di negeri Islam di ufuk Timur yang bergelar Ta-Mim ini (Ta untuk Tanah dan Mim untuk Melayu) iaitulah pasukan yang diketuai oleh Ta-Mim (Ta untuk Tun dan Mim untuk Mahathir) sendiri.

      Silakan mencerca mahupun memperolok-olokkan asal kelak apabila tewas mutlak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Vellfire strike, Enculez Vouz, Abang Din, parang terbang tuu juga samaran Kejora (entiti yg sama) - tingkah munafik yg persis Abdullah bin Ubay bin Salul di zaman Rasulullah SAW.....!!

      Delete
    5. John Doe klu hendak jadi cikgu bahasa Arab sila hijrah ke Timur Tengah. Di Malaysia sila cakap bahasa Malaysia ok. Bahasa Arab tiada di dlm syllabus sekolah. Klu nak belajar jga pgi mengaji. Klu semua mcm gaya kamu nanti bahasa Russia atau Sanskrit bercampur bahasa Malaysia pun akan timbul.
      p/s. klu boleh jgn campur aduk agama dgn politik. Look outside the box. Its 21st century

      Delete
    6. Jon Doe ni ustad yg suka mengejek sesama Islam. Berlagak alim. Nak tegak panji. Perlukah kita hormat manusia begini?
      Nak bodek Tun..silakan. tapi jgn memfitnah org lain.

      Delete
    7. Joh doo pakai hukum sumpah laknat membuktikan seseorang itu dipihak yg benar...

      Kalo aku bersumpah bini joh doo tu bini aku habis lah bini jon doo jadi bini aku lah....

      Berlagak mcm ulamak besar dan alim dlm bidang ugama tapi ilmu ade sikit jer...

      Ulamak besar pon tak berani nak cakap panji hitam...madey laki putar belit pemfitnah layak ditugaskan kibar panji hitam?...orang soleh daja yg layak...

      Aku bagi panji temberang kpd jon doo...

      Delete
    8. Punya jahat binatang ini, mahu ambil bini orang dengan sumpah laknat pulak.

      Kalu dah Anjing Gila (kata2 HBM) tuh. gila semat ler dier

      Delete
    9. Skimo Horn,

      21st century di dalam Masihi ini adalah 15th century di dalam hijriah. Mengikut kesemua para mufassirin ia adalah kurun terakhir umat Muhammad saw. Bermakna kita benar-benar berada di akhir zaman, dan segala khabar nubuwwah tentang akhir zaman sedang berlaku di hadapan kita, sekiranya kita benar-benar memahami, dan perpindahan zaman daripada zaman fitnah ke zaman baru sudah semakin hampir untuk berlaku.

      Adakah sdr mahu mengatakan bahawa mukjizat dan khabar nubuwwah para nabi dahulukala terutamanya Nabi Muhammad saw tentang peristiwa-peristiwa di akhir zaman adalah tidak terpakai kerana kita berada di 21st century?

      Kalau nak jadi guru Bahasa Arab, hijrahlah ke Timur Tengah? Hahaha, lawaknya. Di Timur Tengah bebudak sekolah rendah pun boleh bercakap Arab. Yang sebenarnya memerlukan guru Bahasa Arab adalah negara-negara berbangsa Ajam seperti Malaysia. Apapun kenyataan itu membolehkan saya mengenalpasti siapa kamu yang sebenarnya. Hehehe.. Bersaksi sajalah apa yang telah saya beritahu.


      Omak Kau.

      Siapa yang telah diejek? Saya hanya berkongsikan penemuan saya sahaja.Omputeh kata caling a spade a spade. Adakah saya memanggil sdr Omak Kau itu juga satu ejekan sedangkan sdr sendiri yang menggunakan nama Omak Kau? Nama siapa yang telah diperolok-perolokkan?


      KBB @ Kejora Bapuk Bodo
      (inipun bukan ejekan tapi nama pilihan anon bergambar itu sendiri dahulu sebelum ia menggunakan anon).

      Silalah bersumpah laknat bahawa isteri aku adalah isteri kamu, lepas tu kita lihat bagaimana 'kebenaran' itu dibuktikan. Jangan sembang kosong saja macam haprak. Itu namanya memutarbelit begitu dan begini tapi tak berani pun melakukan apa yang dicakap.

      Apapun terima kasih semua kerana respon kepada saya. Ini menandakan bahawa perkongsian penemuan saya bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam, si pejuang kebenaran yang sentiasa menang ke atas lawan-lawannya dan bakal menang mutlak di KLIMAKS zaman fitnah kelak, sudah diketahui ramai walaupun ramai yang mengejek dan mencercanya.

      Supaya kelak apabila para pendusta itu tewas mutlak di KLIMAKS, mereka tidak akan boleh berkata 'sesungguhnya kami tidak mengetahui bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam. Sekiranya seseorang telah memberitahu kami perkara tersebut sudah tentu kami tidak akan menentangnya sehingga ke KLIMAKS'

      Apapun masa akan memberikan jawapan tepat.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    10. Engko yg pakai hukum sumpah laknat bukti kebenaran..semlm ko cakap sefool sudah sumpah laknat..maksud ko memang benar jubo sefool yg lebih kuat dari anwar telah di sodok oleh orang tua anwar....bukan begitu?...ato ko posing plak?..

      Kalo sumpah laknat diterima pakai sebagai bukti kebenaran makna nye jika aku bersumpah bini ko tu bini aku bini ko jadi bini akulah....tak setuju?...kalo tak setuju jangan cakap sumpah laknat lagi...

      Keadilan dlm islam saksi tak boleh disekat...sekat saksi adalah amalan bathil....takkan john doo penyokong amalan kebathilan jahiliyah...

      Delete
    11. Joh doo berkeras madey pembawa pan jihitam...madey pemfitnah...tindas rakyat dgn ipp dan tol dgn perjanjian berat sebelah...perjanjian plak dokumen sulit..

      Pengamal kebathilan bawak panji hitam?....panji semerang pon blm tentu...

      Jon doo penyebar panji temberang

      Delete
    12. Aku punya pendirian: tak guna nak argue dgn Anjing Gila.

      HBM pun gitu. Itun pasal dia kata itu Anjing Gila.

      Delete
    13. Hehehe..

      Begitulah para pendusta, selepas mereka memutarbelit, terkantoi, mereka beralasan pula. Mereka akan berputar-putar di antara memutarbelit, beralasan dan memperolok-olokkan.

      Mereka semua dipersilakan untuk bersukaria selagi masih ada tempoh kerana tempoh itu pasti akan tamat. Zaman fitnah pasti akan ditinggalkan dan para ahli fitnah pasti akan tewas mutlak sebelum zaman baru menjelang.

      KBB telah menyatakan persetujuan bahawa sekiranya benar Tun M adalah Pembawa Panji Hitam yang bakal memasyhurkan khalifah akhir zaman, maka dia rela dipanggil oleh khalifah untuk bertanggungjawab di atas segala tuduhannya ke atas Tun. Itu sahaja sudah memadai bagi saya.

      Itupun kalau dia kekal sebagai seorang ruwaibidhah (orang yang bingung), sehingga zaman fitnah ini berakhir. Sekiranya dia telah melepasi sempadan dan menjadi seorang pendusta @ ahli fitnah maka dia juga akan tewas mutlak pada hari terakhir zaman fitnah berlangsung seperti kesemua para pendusta dan ahli fitnah yang lain.

      KBB dipersilakan terus memperolok-olokkan saya asal kelak apabila ia ditewaskan secara mutlak ataupun dipanggil secara terbuka untuk bertanggungjawab di atas segala cercaannya ke atas Tun M, dia tidak mengatakan John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    14. Jon doo ko kuat berkhayal...dgn ilmu yg sedikit ko sudah nak nunjuk2 boleh meramal...ramalan ko berasaskan yg bathil...dlm menghukum pon ko bercelaru...keadilan yg menyekat saksi pon ko sokong...ko pon bathil...hentikan berkhayal dan sebarkan kpd orang...

      Kalo mupti wilayah yg juuh lebih hebat ilmunye dari ko yg buat ramalan aku percaya ...

      Delete
    15. Tanpa nama7 February 2019 at 10:47

      Aku punya pendirian: tak guna nak argue dgn Anjing Gila.

      Pengetahuan ko Ali mamak terhad tapi berlagak pandai...

      Ali mamak jaga jamban ko hanye pandai sondol sana sondol sini jeer..

      Kaah kaaahhh kaaaahhhh..

      Delete
    16. KBB,

      Tak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi aku telah menyatakan dan memberitahu bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam.

      Dan jangan lupa persetujuan kamu dengan aku untuk kamu dipanggil secara terbuka bagi bertanggungjawab di atas segala cercaan dan tuduhan kamu ke atas Tun, apabila ia telah terbukti bahawa Tun sememangnya adalah Pembawa Panji Hitam seperti yang aku beritahu.

      Tanpa kamu sedari, di atas perbuatan-perbuatan melampau kamu, kamu sebenarnya sedang kehilangan alasan. Hahahaha.. Kamu benar-benar tidak sedar akan sampai masanya kamu memang langsung tidak lagi boleh melarikan diri.

      Sekiranya kamu tidak percaya, maka tidak perlu khuatir apa-apa dan tidak perlu lemas di atas daratan.

      Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    17. Aku bersaksi ko temberang...ko tak setaraf dgn mupti dan ulamak2 tersohor...

      Ko kuat khayal dan temberang kerana terlampau taksub dgn madey walopon madey buat kerja bathil...

      Delete
    18. Jikada muncul nama2 Enculez Vouz, Abang Din, parang terbang, ketahuilah itu juga samaran Kejora (entiti yg sama) - tingkah munafik yg persis Abdullah bin Ubay bin Salul di zaman Rasulullah SAW.....!!

      Delete
    19. This comment has been removed by the author.

      Delete
    20. Aku juga bersaksi.....

      Kejora adalah seorang munafik oengecut yg menunjuk-nunjuk ibadat baca quran, sembahyang tapi membohong, mencarut, mencaci, puji diri, ngaku2 konon cikgu, gila seks, pengamal seks sesama jenis, beratib jampi iblis......
      'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'......!!

      Delete
  2. Budin kata, "jelas bahawa Bersatu mula lemah lutut dengan pujuk rayu yang berterusan oleh bekas-bekas pemimpin UMNO Sabah yang keluar parti itu."

    Apa salah nya jika itu benar2 berlaku?

    Sebenar nya, yang lemah lutut ia lah Umno. Sebab Pak Lobai Hadi tarik balik saman nya ke atas Clare Brown Sarawak Report. Bermakna apa yang Clare Brown kata Najib kasi duit kpd PAS itu betul semua. Sekarang isu merasuah PAS itu dimainkan musuh Umno menjelang PRK Semenyih.

    ReplyDelete
  3. Bersatu sememangnya mahu meninggalkan Warisan kerana lebih terpesona dengan bekas pemimpin UMNO yang keluar parti itu?

    Sekarang Budib menyucuk, memahat, coba merenggangkan Warisan-Bersatu.

    Jahat Budin nih.

    ReplyDelete
  4. Orang di luar boleh membebel
    Hanya yang tahu para pemimpin
    Pasal Bersatu, sentiasa nak label
    Menjerit, bertandak tarian zapin!

    Tun buat semua tak kena
    Ekonomi, politik dia pun komen
    Seolah tugasnya mahu menghina
    Cepatlah idola ketua Gomen!

    Orang Sabah sendiri pelawa
    Bukan sengaja mahu mendekat
    Dengan Warisan bincang berdua
    Apa peliknya jika sepakat?

    Takut ke kalau Bersatu kuat
    Nanti Idola sukar nak naik
    Main tuduh dan tangkap muat
    Idola naik, segalanya baik?

    Politik Sabah perkara biasa
    Sejak dulu bertukar parti
    Join Idola takpe, selesa
    Join Bersatu bagai nak mati?

    Jangan pulak nak batu api
    Konon Warisan diberi 'nasihat'
    Tak sabar Tun mahu ketepi
    Jasa Tun tak pernah lihat??



    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik fan tun pedas sungguh cabai yang diberi...

      Delete
    2. Bukan tak pernah lihat
      Tapi dia kagum dengan si Peliwat
      Yang dia mahu jadi PM cepat
      Supaya dia boleh jadi Media Penasihat

      Alamak, kekok sikit pantun aku nih
      hehe

      Delete
    3. Sokong bro MN,

      Terbaik dari bro Fan Tun.

      Apapun biarkan mereka cuba menggugat perpaduan bangsa Melayu melalui PPBM. In shaa Allah PPBM tetap akan berjaya menempuhi segala halangan dan muncul sabagai pasukan yang menang.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Berbagai dakyah sdr Budin cuba memburukkan Tun M demi menaikkan imej bang nuar untuk merampas kerusi PM sejak kebelakangan ini.

      Selepas Pas & Setiausaha Bersatu, kini dia guna DS Shafie Afdal/Warisan sebagai modal air liur basi untuk menanam kebencian terhadap Tun M.

      Delete
    5. Pak Man,

      Biarkan mereka. Ia adalah sebahagian daripada proses untuk membawa pertembungan di antara kebenaran dengan pendustaan ke KLIMAKS.

      Tanpa mereka sedari, merekalah sebenarnya yang sedang membawa pertempuran di antara kebenaran dan kebathilan itu ke KLIMAKS.

      Que sera sera.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  5. Kalau dah merika x mau masok rmh warisan, nak buat camne. Takkan nak paksa jugak. Biarlah merika berteduh d rmh bersatu. Ph jugak yg untung. Apa yg nak curiga sgt. Jika mrika acah2 nak masok parti nuar jub, camne reaksi hang budin. Itu yg d idamkan barangkali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ni, banyak yang Budin buat ikut hala tujuan baru dia.

      Bang Non, satu, wang Ringgit satu lagi tujuan dia, gamak nya.

      Di US di gelar "writing fake news", di sini di panggil "menjilat" - Al Jibo, Al Jub, dsb nya

      Delete
  6. Din bro, sebenarnya org TM ada dtg Sabah pada 30/11/18 bertujuan mo lebarkan sayap Bersatu ke Sabah.
    Syarat TM Sabah sediakan ahli seramai 10,000 org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Tun bercakap sinis, tapi Warisan boleh lihat bahawa Tun tidak berniat mahu "kacau" keadaan politik di Sabah.

      Anyway, this is a free country.

      Delete
  7. Aku rasa lebih ramai yg bersetuju jika Bersatu masuk Sabah.Apa salahnya Bersatu bukannya pembangkang.Bersatu adalah salah satu komponen PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warisam bukan komponen PH...

      Delete
    2. Tun M adalah mentor DS Shafie Afdal. Beliau begitu kasih & hormat kpd Tun M yg dianggap ayah & gurunya. Mentelah istrinya pula memang anak Kedah.

      Delete
    3. Sudah tentu lah Anjing Gila Anonymous 6 February 2019 at 21:58 melenting bila puak penyokong Bersatu / PH tersilap.

      Dia punya silap begitu banyak hingga di nodakan oleh HBM sebagai Anjing Gila.

      Delete
  8. Bekas Ketua2 umno nak Bersatu...ahli2 umno dah beribu masuk warisan...

    Bekas ketua umno segan nak masuk warisam kerana akan jadi ahli biasa...

    Kalo tubuh Bersatu boleh pegang jawatan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tubuh Bersatu, boleh hentam Umno.

      Depa pegang kuasa di Bersatu Sabah, boleh hentam kromo Umno.

      Sebab depa sudah bosan dgn pimpinan atasan Umno, banyak kepincangan.

      Delete

  9. Shafie: Kekuatan Mahathir di semenanjung, saya di Sabah

    Alyaa Azhar
    4 Mei 2018, 3:15 petang (Dikemaskini 4 Mei 2018, 3:32 petang)

    A A
    Presiden Parti Warisan Sabah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal menafikan beliau menghalang Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad dari melawat Sabah kerana sentimen negatif rakyat di negeri itu terhadap perdana menteri selama 22 tahun itu.

    "Ini tidak benar, (hanya) bahawa pasukan kita mesti fokus dan dibahagikan untuk memastikan di mana kekuatan kita.

    "Dan kita tahu kekuatan Mahathir adalah di semenanjung dan kekuatan saya di Sabah," kata Shafie kepada Malaysiakini selepas berkempen di Ranau hari ini.

    Sebagai bekas presiden Umno, kekuatan Mahathir terletak untuk merampas sebanyak mungkin Umno di semenanjung, katanya.

    "Kerusi Umno sini boleh ditumbangkan oleh bekas naib presiden Umno," kata Shafie merujuk dirinya sendiri.

    "Tuduhan, persepsi tentang apa yang berlaku di sini adalah perkara biasa, apa yang penting bukan sama ada Tun (Dr Mahathir) boleh datang atau tidak, apa yang kita mahu ialah menjatuhkan Umno/BN."

    Mahathir, katanya, lebih banyak diperlukan di semenanjung berbanding di Sabah.

    Kedua-dua Gabungan Sabah dan BN mendakwa bahawa WARISAN tidak membawa Mahathir ke negeri itu kerana parti berkenaan bimbang dengan persepsi negatif tempatan terhadap Mahathir.

    Setiausaha BN Sabah Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan mendakwa bahawa Shafie menasihatkan Dr Mahathir suapaya tidak datang berkempen di Sabah menjelang hari mengundi 9 Mei ini.

    Shafie, dakwanya, tahu bahawa peluang WARISAN akan terjejas jika beliau membawa Mahathir ke Sabah.

    Ketua Gabungan Sabah Jeffrey Kitingan, pula berkata, kedua-dua HARAPAN dan WARISAN tidak mahu bekas perdana menteri itu datang kerana memahami sentimen rakyat berhubung Mahathir.

    Sementara itu, ketika ditanya bagaimana beliau akan meyakinkan rakyat Sabah untuk menerima Mahathir jika pengerusi HARAPAN itu menang dalam pilihan raya dan kemudiannya dilantik sebagai perdana menteri sekali lagi, Shafie berkata Mahathir juga pernah menymbang kepada pembangunan Sabah pada masa lalu.

    "Mahathir banyak berjasa bukan sahaja di semenanjung (tetapi) (juga) di Sabah. Sudah tentu manusia ada silapnya.

    “(Tetapi) jika Anwar (Ibrahim), Lim Kit Siang, boleh melupakan apa yang berlaku sebelum ini, demi kepentingan bersama, kenapa tidak kita sebagai rakyat Malaysia, sebagai rakyat Sabah?" soalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap Najib curi wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB tidak boleh dilupakan.

      Bicara 40+ tuduhan nya mulai awal April ini memperingatkan kita.

      Delete
    2. Tun M adalah mentor DS Shafie Afdal. Beliau begitu kasih & hormat kpd Tun M yg dianggap ayah & gurunya. Mentelah istrinya pula memang anak Kedah.

      Kejora menyondol dgn sawan gila babibya cuba menghasut & memutar belit auta temberangnya.

      Delete
  10. 7,206 ahli Umno keluar parti, sertai Warisan
    09 Dec 2018

    Umno dan Warisan

    TAWAU - Parti Warisan Sabah (Warisan) menerima kemasukan 7,206 bekas ahli Umno menyertai 121 cawangan di Bahagian Kalabakan, di sini, hari ini.

    Penyerahan borang keahlian itu disampaikan wakil cawangan kepada Presiden Warisan, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan disaksikan oleh Setiausaha Agung parti, Lorreto S Padua.
    Mohd Shafie, yang juga ketua menteri, dalam ucapannya berkata, penting untuk ahli parti membesarkan parti dengan menambah keanggotaan parti.
    “Menjadi tanggungjawab anggota parti untuk menguatkan parti dengan membesarkan parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing Gila di atas ini tidak semesti nya penyokong Warisan tapi masukkan berita itu di sini ha nya sebab dia menjilat Najib.

      Delete
  11. 5,000 ahli Umno Sabah sertai Warisan

    Bernama - January 27, 2019 4:54 PM
    257
    Shares

    Ketua Umno Cawangan Mengkawas, Zamri Othman (2 dari kanan) menyerahkan borang keahlian kepada Loretto Padua Jr (3 dari kiri) di pejabat Warisan Bahagian Kinabatangan hari ini. (Gambar Bernama)

    SANDAKAN: Kira-kira 5,000 ahli Umno dari Sandakan dan Kinabatangan menyertai Warisan hari ini.

    Menurut Setiausaha Agung Warisan, Loretto Padua Jr, mereka datang daripada 10 cawangan Umno di Sandakan dan 66 cawangan di Kinabatangan.

    Bekas ketua Wanita Umno Bahagian Sandakan, Noraini Sulong mengetuai 1,000 ahlinya menyertai Warisan.

    “Warisan menyambut baik kemasukan anggota-anggota baru. Kita menjangka ada lagi yang akan menganggotai Warisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing Gila penjilat Al Jibo yang keluarkan berita di atas ini tak sedorkan dia mencaci Umno, menunjukkan betapa tak popular nya Umno di Sabah

      Delete
  12. Kalo Bersatu masuk sabah berape orang ahli?...beribu2 bekas ahli umno dah masuk warissn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu tak tahu berapa ramai ahli Umno di Sabah, berapa ramai yang belum dan ingin keluar, apasal kamu nak coba merendahkan Bersatu?

      Sebab kamu Anjing Gila. Telah di diagnos dek HBM di sini, di setuju dan di sokong.

      Delete
    2. HengBinMing sasau dah hilang....tinggal sekor babi gila...hihihihi...

      Bersatu teragak2 nak masuk Sabah kerana bimbang tindakbalas warisan...

      Atas kertas Tak de masalah Bersatu masuk sabah...tapi realitinye berbeza kerana dari awal lagi shafei sendiri tak setuju...

      Delete
    3. Tun M adalah mentor DS Shafie Afdal. Beliau begitu kasih & hormat kpd Tun M yg dianggap ayah & gurunya. Mentelah istrinya pula memang anak Kedah.

      Kejora menyondol dgn sawan gila babibya cuba menghasut & memutar belit auta temberangnya.

      Delete
  13. Shafei dah awal2 lagi tarik ahli ummo masuk warisan selepas pru...

    Bersatu masuk sabah akan berlaku pergeseran dgn warisan...

    Anwar yg akan ontong dapat sokongan warisan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendapat Anjing Gila tak di hiraukan sesiapa.

      Delete
    2. Kejora masih belum kebah dari sawan gila babi.....!!

      Delete
    3. Begitu tersentap hati orang tua kerepot menunggu masa nak mamposss wak suman..wak suman ato madey yg dulu akan kojol?...coba terka..

      Kalo wak suman kojol dulu madey tak peduli pon...tapi kalo madey kojol dulu wak suman akan meratap kesedihan duka lara...makin tua makin bodooh ko wak suman kera sumbang...

      Kaahhh kaaaahhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Anjibg Gila gunakan istilah "tersentap", masakan orang lain termasuk DBP kata "tersentak" dll

      Dewan Bahasa dan Pustaka
      ekamus.dbp.gov.my/Makna.aspx?kid=257048

      sentap - Carian Umum
      prpm.dbp.gov.my/Search?k=
      menyentak. tarikan yg kuat dan tiba-tiba; sentakan. (Kamus Pelajar

      tersentap: memeranjatkan. Makna, : menjadikan terkejut (kaget), mengagetkan, mengejutkan: tiba-tiba ia tersentak bangun seakan-akan ada sesuatu yg ~nya;

      Tapi Anjing Gila, gila lah.

      Anjing Gila nih juga GENG MENJILAT NAJIB nampak nya.

      Delete
    5. Aku juga bersaksi.....

      Kejora adalah seorang munafik pengecut yg menunjuk-nunjuk ibadat baca quran, sembahyang tapi membohong, mencarut, mencaci, puji diri, ngaku2 konon cikgu, gila seks, pengamal seks sesama jenis, beratib jampi iblis......
      'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'......!!

      Delete
  14. Baru2 ini saya menziarahi sahabat yang terlantar di hospital kerana kemalangan jalan raya. Teruk juga tapi syukur beliau masih boleh bercakap. Saya bertanya macam mana boleh terlibat? Beliau menceritakan bahawa kejadian berlaku di simpang 3 berhampiran rumahnya. Saya memandu dari rumah untuk ke pekan. Sampai di simpang 3 saya berhenti dan hanya menoleh ke kiri kerana jalan tersebut adalah jalan sehala > ke kanan. Sebaik sahaja saya menekan pedal minyak dan membelok untuk meneruskan perjalanan tiba2 gedeboom, rupanya ada kereta menyonsong arus masuk jalan no entry. Beberapa saat kemudian saya terus pengsan, sedar2 saya telah berada di wad.
    Saya bertanya kenapa tidak melihat kiri dan kanan sebelum bergerak? Beliau bertanya balek, kenapa pulak? Dengan nada seolah olah marah, itu jalan one way what. Sabar saya kata, betul itu jalan one way tapi u memandu di Malaysia – pernah tengok to know Malaysia is to laught Malaysia (2015)?

    ReplyDelete

  15. Kopipes untuk pembaca2 yang tak selalu masuk blog ini:

    Semangkin nyata ada strategi baru dilakukan Najib / loyar Keling Islam nya / kroni2 dan penjilat2 nya bagi meraih simpati untuk nya di perbicaraan nya awal April ini. Dulu loyar Keling Islam itu marah gejala "trial by media", aritu dia mahukan perbicaraan Al Jibo di pancar LIVE on tv.

    Maka ternampak lah mereka

    1. Tak mahu sakitkan hati rakyat sangat
    2. Tidak gunakan kata2 kesat, maki hamun, mencarut
    3. Singkirkan kata2 "bangang hamjadah", "Kepala Bapak Kamu"
    4. Beri gambaran Najib di mangsakan, di benci, di fitnah
    5. Maki hanya DoJ, USA, yang bukan rakyat Malaysia

    Maka nate' yang pakai banyak nama termasuk Anonymous, Abang Din, GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB pun patuhi itu semua, dan

    a. Tidak lagi mengganas, masuk bertalu talu hingga jumlah komen di pos2 Budin melebihi 200
    b. Tidak lagi masuk komen sehingga pukul 2,3,4 pagi
    c. Tidak lagi memprovokasi sdr Othman dengan sentiasa mencoba mencaci, mengejek, mempersendakan nya
    d. Hilang langsung tabiat memantun mantat nya
    e. Kurang kopipes, menuduh secara liar, di luar tajuk pos
    f. Coba memberi penerangan, walau pun komen2 di atas nama Anonymous nya masih lagi menuduh liar, tanpa bukti, fakta atau penerangan

    Oleh yang demikian, perlu di balun, sebat, belasah dan godam dia selagi dia nampak atau berbau masih menjilat Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukti bahawa mereka mahukan simpati rakyat untuk Najib di perbicaraan nya.

      Sehinggakan loyar Keling Islam nya, yang marahkan "trial by the media", tapi mahu perbicaraan itu di buat "live on TV" -

      Najib's trial should be telecast live, says Shafee | The Malaysian Insight
      https://www.themalaysianinsight.com/s/108027
      Oct 31, 2018 -

      Cakap tak serupa Birkin punya loyar.

      Delete

  16. Wahai peserta blog Budin sekelian, oleh kerana drastic nya kurang komen di blog ini akibat strategy baru Najib Al Jibo yang di terang di atas, kita perlu bantu Budin, tentukan jumlah komen di sini sempurna bagi menarik iklan sebanyak seperti biasa.

    Budin sudah tukar kulit dan hala tujuan pos2 nya, tapi kita bantai lah segala pendapat (personal opinions) nya yang anti-Bersatu / PH. Sebanyak mana yang boleh supaya jumlah komen sentiasa boleh menarik iklan2 untuk dia.

    Kita perlu dia teruskan blog dia ini. Non-moderated, senang nak tulis komen, tekan saja Publish button, keluar komen2 kita. Boleh nampak serta merta jika ada kesilapan di komen2 kita dan buat pembetulan nya.

    Tak kisah lah jika anjing2 gila di sini main tulis ajer, tak peduli jika komen2 itu menuduh liar tanpa bukti, fakta, data dan punca maklumat yang sahih, dan tak peduli jika ada kesilapan tulisan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lama lagi akan keluar lah Anjing Gila yang mencaci gomen Bersatu / PH, menuduh liar tanpa bukti, fakta, data, punca2 maklumat yang sahih.

      Delete
    2. Ko pon kuat nerapuu dan meracau...babi gila...

      Delete
    3. Awal pagi babi gila dah menyondol tak kira didalam ato luar kandang...tabiat babi gila...hihihihi..

      Delete
    4. hihihi nih selalu nya bebdudak punya tulisan. Tapi bagi Anjing Gila, mcm2 punya salak di buat nya.

      Delete
  17. Sebenar nya, tak penting jika BERSATU AKAN TUNDUK AKHIRNYA KEPADA KEHENDAK BEKAS PEMIMPIN2 UMNO SABAH, asalkan Bersatu capai tujuan nya.

    Budin sudah lupa atau tak peduli bahawa Umno buat "politik Machiavelli" (jauh tak berperinsip, gunakan kekasaran dll) termasuk pemimpin nya menembak mati pesaing nya untuk jawatan Ketua Bahagian Gemas / Gemencih disuatu masa dulu. Contoh yang paling terkini ia lah Najib Al Jibo mencuri wang rakyat RM2.6 biliun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa jadi presiden umno madey fitnah dan pecat timbalannye...

      Madey takut timbalannye bertanding kerusi presiden....madey takut kalah...

      Delete
    2. Najib kena pecat. Sebb curi wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB yang dia pengawal nya.

      Bukan saja salah guna kuasa, salah guna otak juga.

      Jenis otak taruk kaki, mcm Anjing Gila nih

      Delete
    3. Babi gila sondol babi buta..bila plak najib kena pecat?...sah babi gila babi ..

      Kah kaahhh kasaaahhh

      Delete
    4. Bila anjing dah gila, pertikaikan istilah pecat.

      Tak mahu terima hakikat Najib tak di terima lagi di Umno, apa cara dia letak jawatan tk penting, yang penting dia tak lagi pegang jawatan Presiden.

      Kerja nya sejak itu ia lah naik motosikal, mintak simpati. Sekarang semua jongos2 dan pendedak nya di perintah ke arah itu. Maka binatang yang pakai banyak nama termasuk GENG NAJIB pun dah tak melanda landa di sini mendatangkan benci kpd boss nya.

      Anjing Gila tak dapat dedak atau apa, hanya menyalak sebab penyakit gila.

      Delete
  18. Alhamdulillah, aman rasa nya pagi2 membaca blog ini tidak ada lagi komen2 GENG NAJIB yang dikatakan selalu menjilat Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ada GENG Menjilat Madey....hihihi..

      Delete
    2. Anjing Gila menyalak hihihi mcm budak kecik

      Delete
    3. Babi gila kalo menyondol lori balak pon dia tak kira...betul tak Ali mamak?...hihihi..

      Delete
    4. Anjing Gila memikirkan dia lori balak.

      Delete
    5. Babi gila babi bongok tolol...hikhikhik..

      Delete
    6. Macam HBM kata bertalu talu, aku pun ikut gitu -

      Anjing Gila

      Delete
    7. Tujuan sebut bertalu2: mahu matikan watak dia menuduh liar Bersatu PH, gomen sekarang yang menang Pru14 - menuduh tanpa bukti, fakta, punca2 maklumat yang sahih.

      Maka Anjing Gila lah dia.

      Delete
  19. Warisan: Tiada rundingan dengan Bersatu, hormat perjanjian

    6 Feb 2019, 9:50 malam (Dikemaskini 6 Feb 2019, 9:50 malam)

    A A
    Naib Presiden Parti Warisan Sabah, Junz Wong menafikan partinya sedang berunding dengan Parti Pribumi Bersatu (Bersatu) berhubung hasrat untuk bertapak di Sabah.

    Menurut Wong, perjanjian antara Pakatan Harapan (PH) dengan Warisan bahawa Bersatu tidak akan membuka cawangan di negeri ini masih diterima pakai.

    "Tiada rundingan sedang berjalan dan perjanjian telah lama dibuat, iaitu Bersatu tidak akan masuk ke Sabah.

    "Sekali lagi kami meminta Bersatu menghormati perjanjian itu dan menumpukan pembinaan di Semenanjung Malaysia, kerana Sabah berada dalam keadaan yang baik di bawah kerajaan yang dipimpin Warisan," katanya kepada Malaysiakini hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kumpolan penderhaka umno sabah yg mengada2 harapkan warisan setuju benarkan Bersatu masuk sabah...Merzuki bercakap benar?...

      Kumpulan peenderhaka tiada kapal untuk belayar...

      Delete
    2. Anjing Gila memberi publisiti kpd apa yang di lihat sebagai usaha Bersatu masuk Sabah.

      Dia "paving the minds of the people of Sabah to that possibility".

      Delete
  20. Anjing Gila tak tahukan Sabah begitu luas negeri nya, tak perlu sesiapa di sana perlu kapal untuk belayar.

    Biar lah dia menyalak kegilaan nya itu, beri kita fun and entertainment.

    Carry on, Anjing Gila

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi gila babi bongok tolol....

      Sondol tak kira tempat...asal boleh nyondol...

      Kaah kaaahh kaaaaaahhh

      Delete
    2. Anjing Gila

      Beruk curi pisang

      Delete
    3. Asal boleh sondol...jenis nyondol dari azali lagi......

      Selagi muncung tak robek..

      Kah kaaahhhh kaaaahhhhh

      Delete
    4. Tikus AnonyMOUSE 10:02, 11:05 itu adalah si Pengecut bermulut laser hanya berani sembang kencang sembunyi2 di alam siber.

      Saya bersaksi.....

      Kejora adalah seorang munafik pengecut yg sering menunjuk-nunjuk ibadat baca quran, sembahyang tapi membohong, mencarut, mencaci, puji diri, ngaku2 konon cikgu, gila seks, pengamal seks sesama jenis, beratib jampi iblis......
      'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'......!!

      Delete
  21. Alahai Merzuki..

    Saya belajar di Cambridge International University di AS - Marzuki

    6 Feb 2019, 9:19 malam (Dikemaskini 6 Feb 2019, 10:05 malam)

    A A
    Timbalan Menteri Luar, Marzuki Yahya menjelaskan bahawa ijazah dalam pentadbiran perniagaan beliau adalah dari Cambridge International University yang berpusat di Amerika Syarikat, dan bukan University of Cambridge di United Kingdom.

    "Saya fikir mereka (pengkritik saya) salah faham (kelayakan saya). Saya (belajar) di Cambridge International University di AS.

    "Saya membuat logistik (sebelum menyertai politik), jadi saya hanya mengambil sijil untuk pengetahuan saya untuk mengembangkan perniagaan saya. Sebagai CEO syarikat, saya ingin memperluaskan pengetahuan dan perniagaan saya," katanya kepada Malaysiakini.

    Marzuki sekali lagi menegaskan beliau akan memberikan semua bukti kelayakan akademiknya kepada polis sebaik sahaja dipanggil untuk disoal siasat.

    Menurutnya, semua tuduhan terhadapnya adalah berniat jahat dan bertujuan merosakkan reputasi beliau.

    Carian Google mendedahkan bahawa terdapat dua institusi yang dinamakan 'Cambridge International University'.

    Baca: Lepas dituduh miliki ijazah palsu, laman Wikipedia Marzuki pula diedit

    Satu adalah universiti berpangkalan di AS yang didaftarkan di Delaware, sementara satu lagi berpusat di Sepanyol dengan alamat pejabatnya di Florida. Kedua-dua universiti itu adalah berbeza.

    Bagaimanapun, laman web untuk kedua-dua universiti itu menimbulkan persoalan tentang kredibiliti setiap institusi.

    Institut di AS itu dengan jelas menyatakan pada halaman akreditasinya bahawa ia "tidak diakreditasi oleh agensi akreditasi yang diiktiraf oleh Setiausaha Pendidikan Amerika Syarikat."

    Cari yg mudah lulus cukup lah...yg penting bayaran dan ijazah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekstrak dari BERITA

      Lepas dituduh miliki ijazah palsu, laman Wikipedia Marzuki pula diedit (Bukan dia yang edit, orang niat jahat) -

      Marzuki mencela tindakan menyunting latar belakang akademiknya di laman Wikipedia.

      “Semua orang boleh edit. Orang ada niat jahat. Saya pun tak tahu apa sebenarnya terjadi,” katanya kepada Malaysiakini.

      Kebanyakan suntingan tersebut dilakukan oleh seorang pengguna yang tidak dapat dikenal pasti (anonymous).

      Biarpun mempunyai polisi yang ketat, laman Wikipedia membenarkan suntingan dilakukan oleh sesiapa sahaja.

      Babak suntingan itu bermula tengah hari semalam, apabila seorang pengguna menyunting maklumat pusat pengajian tinggi Marzuki daripada Universiti Cambridge kepada Universiti Antarabangsa Cambridge.

      Kemudiannya, seorang penyunting kedua yang juga tidak dapat dikenal pasti, menambah satu kenyataan di profail Marzuki: “Universiti Antarabangsa Cambridge merupakan kilang diploma, tiada kaitan pun dengan Universiti Cambridge”. (Ini nyata penyunting itu niat jahat).

      Suntingan itu kemudiannya dipadam (dek penyunting yang kepala nya bunting dgn kejahatan).

      Kemudian, semua maklumat tentang latar belakang akademik Marzuki dipadam oleh penyunting pertama pada 6 pagi tadi.

      Sejumlah enam suntingan didapati telah dilakukan terhadap profail Marzuki di Wikipedia.

      Babak sunting-menyunting di Wikipedia tersebut dikongsi oleh seorang pengguna Twitter "Aisehman."

      Kelayakan akademik Marzuki menjadi persoalan apabila satu laporan polis dibuat berhubung dakwaan bahawa Universiti Cambridge sebenarnya tidak menawarkan program pengajian jarak jauh untuk kursus pengurusan perniagaan.

      Yang buat laporan Polis nyata bodoh, tidak memeriksa bahawa ada universiti Cambridge selain di England. Buat laporan Polis itu serius. Polis perlu siasat dia balik.

      Marzuki tidak menerangkan Universiti Cambridge itu bukan yang di England tidak salah di sisi undang2.

      Yang salah ia lah Anjing Gila di sini yang ungkit isu itu di blog ini, hehe. Sebab dia gila, Polis tak boleh buat apa2. Tapi Anjing Gila boleh dibaling batu setiap masa.

      Delete
    2. Kenape merzuki tak cakap university cambridge international seblm ni?...universiti ini tidak diakreditasi oleh kerajaan USA...universiti cari duit saja...

      Kalo dia sendiri edit wikpedia dan tuduh orang lain siapa yg tahu?....semua boleh berlaku...

      Babi gila yg sondol sana
      Sini mudah di putarbelitkan....hihihi..

      Delete
    3. Ko nak repot Polis pun tak jalan, Jing. Tkda law against that.

      Ko patut tanya mengapa Najib tak repot Polis dia curi EM2.6 biliun wang rakyat.

      Ko salak lah pagi petang siang malam, Anjing Gila

      Delete
  22. Fitnah alam maya cetus permusuhan, kehancuran

    MELIHAT perkembangan sekarang merungkai persoalan masyarakat hari ini berkomunikasi. Gejala fitnah siber melalui penghantaran gambar separuh bogel, hasutan, penipuan, komen menghina dan penyuntingan fakta serta banyak lagi kontroversi disebarkan menerusi internet dan laman sosial, dilakukan dengan niat buruk mengaib dan menjatuhkan kerjaya.
    Pencerobohan privasi ini memberi kesan mendalam. Ada mangsa yang mengambil pil tidur dan terpaksa dikejarkan ke hospital, mengurung diri tanpa tampil di khalayak dalam jangka masa yang lama, mengambil tindakan mahkamah dan sebagainya. Hari ini di negara kita, pemimpin negara, artis malahan ulama pun menjadi mangsa fitnah.
    Golongan ini hanya akan berpuas hati sekiranya orang yang difitnah menanggung malu. Ini semua adalah dorongan hawa nafsu dan syaitan…………………….. https://www.bharian.com.my/node/126827

    ReplyDelete
  23. Kat atas ada dua ekor spesies binatang gila
    Saling tuduh menuduh musuh mereka tu gila
    Tapi rasanya dua-dua ekor tu semuanya gila
    Dua-dua makhluk ni, elok hantar ke wad gila

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu bukan saja gila tapi GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB, SEKARANG TAK BERANI KELUAR ATAS NAMA GENG NAJIB SEBAB

      1. ASYIK DI BALUN GENG MENJILAT NAJIB
      2. DI ARAH NAJIB AL JIBO SUPAYA TUKAR STRATEGY, DAPATKAN SIMPATI RAKYAT UNTUK DIA, MENJELANG PERBICARAAN 40+ TUDUHAN NYA BERMULA AWAL APRIL.

      Delete
    2. KAMU BUKAN SAJA ALI MAMAK KOYA BABI GILA YG SONDOL SANA SONDOL SINI TAPI PENJILAT DAN MELAMPAU TAKSUB KPD MAMAK MADEY KUTTY..

      Delete
    3. Tak payah panjang cite ler.

      Ko Anjing Giler

      Delete
  24. Anonymous7 February 2019 at 08:11

    Masa jadi presiden umno madey fitnah dan pecat timbalannye...

    Madey takut timbalannye bertanding kerusi presiden....madey takut kalah...

    --------------------------
    Apa? Madey takut kalah?

    Hahahaha... Menanahlah hati-hati KBB dan orang-orang sepertinya.

    Tun M tidak pernah berundur, tidak pernah lari dan tidak pernah memukul curi di dalam perjuangan. Sentiasa berhadapan secara gentleman dan tidak berselindung di sebalik proksi untuk memukul curi dan sentiasa melakukan perkara yang betul.

    Dan paling hebat ialah Tun M adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas. Pak Sheikh telah tewas kepada Tun sepanjang berlaku pertembungan di antara mereka dan Pak Sheikh hanya kembali merasai kemenangan selepas kembali menjadi ahli di dalam pasukan Tun.

    Memecat Pak Sheikh adalah tindakan yang betul pada masa itu dan bergabung dengan Pak Sheikh untuk menumbangkan Najib juga adalah tindakan yang betul pada masa itu.

    Tun pernah dicabar oleh Tengku Razaleigh dan Tun kekal menang. Bodohlah orang yang mengatakan Tun pecat Pak Sheikh sebab takut dicabar.

    Pak Sheikh adalah seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan. Tiada sesiapa yang memfitnahnya apa-apa. Ia sendiri pun tahu di dalam hatinya bahawa ia memang bersalah seperti yang dituduh. Cuma ia tidak mahu mengaku walaupun ia beralasan apabila diminta sumpah laknat.

    Dan paling hebat ialah Tun M adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas. Pak Sheikh telah tewas kepada Tun sepanjang berlaku pertembungan di antara mereka dan Pak Sheikh hanya kembali merasai kemenangan selepas kembali menjadi ahli di dalam pasukan Tun.

    Kini Pak Sheikh main pukul curi lagi melalui proksi dan Tn Budin menjadi senjata proksi terbarunya untuk memukul Tun secara pukul curi.

    Silakan terus melakukannya. Tun masih PM dan Pak Sheikh yang bakal tewas mutlak apabila melanggar Tun kelak. Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape madey fitnah anwar?....
      Madey marah pak lah bebaskan anwar...

      Dgn memecat dan penjarakan anwar dgn tufuhan fitnah madey tidak dicabar dlm pemilihan prediden umno...licik madey..

      Delete
    2. Najib, Anwar dan Mat Sabu hanya merasai kemenangan apabila berada di dalam pasukan Tun. Apabila mereka menentang pasukan Tun, mereka tewas. Hadi Awang tidak pernah berada di dalam pasukan Tun dan demikian ia telah kekal tewas di dalam setiap pertempuran dengan pasukan Tun.

      Mari kita lihat fakta sejarah bahawa Tun adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas.

      Senarai orang-orang yang telah ditewaskan oleh Tun Mahathir sebagai ketua pasukan :-

      1. Tunku Abdul Rahman - UMNO (Tun menjadi pencabar kepada ketua pasukan, ketua pasukan berundur. Tun kembali menjadi ahli satu pasukan)

      2. Tun Hussein Onn - UMNO (Tun menjadi pencabar ketua pasukan. Ketua pasukan berundur. Tun naik menjadi Ketua Pasukan)

      3. Tengku Razaleigh - UMNO (Tun sbg Ketua Pasukan dicabar. Pencabarnya tewas).

      4. Tun Musa Hitam - UMNO (Tun Musa sbg Timbalan berundur apabila tewas di dalam menekan Tun untuk memberi laluan).

      5. Tun Abdullah Badawi - UMNO (Tun Dollah sbg ketua pasukan berundur apabila menerima tekanan Tun).

      6. DS Anwar Ibrahim - UMNO, Reformasi dan PKR (20 tahun kekal tewas sehingga berada semula di dalam pasukan yang diketuai Tun, kembali menang)

      7. DS Fadzil Noor, Hadi Awang, Nik Aziz (3 serangkai 'kepimpinan ulamak'. Kalah di dalam kesemua PRU bertembung Tun sbg ketua pasukan)

      8. Tun Salleh Abbas (bekas KHN, cuba menyalahkan Tun di atas sikap kurang sopannya sendiri ke atas YDPA. Tun M kembali sbg PM-7 sedang dia dilupakan)

      9. Ibrahim Libya (ketua pemberontak Memali, membunuh polis dan dibunuh balas, sedang majoriti rakyat kekal menyokong kerajaan yang dituduh 'kafir'. Tun kekal PM lebih sedekad selepas itu)

      10. Ashaari Muhammad (Al-Arqam; Pasukan Panji Hitam palsu, tersungkur di pintu syurga).

      11. Shahnon Ahmad (Penulis SHIT @ P*kimak yang mencerca Tun, akhirnya dia dipanggil balik dulu sedang Tun dipanggil balik ke atas takhta sbg PM-7)

      12. Najib Razak, Zahid Hamidi, Musa Aman, Nazri Aziz dan kesemua pemimpin UmNo yang telah berpaling. Kesemuanya tumbang kepada pasukan yang diketuai 'seorang tua yang baling gelas tak pecah'.

      13. Mat Maslan dan Geng tentera A9nya, Fuad Zarkashi dan geng JASAnya telah tewas dan lenyap selepas UmNo tumpas PRU14. Askar-askar mereka iaitu KEJORA, VIRGO LARA, Mr J, Unknown aka sahabat, Suharli Masrop, Cencaluk dan kesemua geng A9 kini sudah kesipuan untuk muncul di atas nama yang sama. Hanya GENG NAJIB yang kekal muncul di atas nama yang sama selepas tewas. Mr J muncul sekali sekala dan yang lain-lain terus kesipuan selepas tewas. Bekas ahli JASA malah ada yang memohon mahu menjadi ahli PPBM.

      Siapakah lagi selain Tun yang layak bergelar 'ketua pasukan yang tidak pernah tewas'?

      Delete
    3. Dulu madey licik kerana dia boleh buat orang percayakannye.....sekarang liciknye sudah habis...tu pasal dia sanggup telan kahaknye dgn berbaik dgn Dap...

      Delete
    4. Kalo dia masih diterima oleh melayu Bersatu sepatutnye menang kerusi yg lebih besar bilangannye dari umno...Bersatu pasukan madey tewas kpd umno

      Delete
    5. Saya bersaksi.....

      Kejora adalah seorang munafik pengecut yg sering menunjuk-nunjuk ibadat baca quran, sembahyang tapi putar belit, membohong, mencarut, mencaci, puji diri, ngaku2 konon cikgu, gila seks, pengamal seks sesama jenis, beratib pantatoon jampi iblis......
      'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'......!!

      Delete
    6. Telan kahak kata Anjing Gila.

      Najib telan air kencing Pak Lobai. Konon nya RM90 juta bikin Lobai2 peluk dia. Lagi depa doakan Najib cepat masuk penjara.

      Delete
  25. Payah berkira dengan beruk gila Tanpa nama
    Dia ni penyokong taksub si Madey Apanama
    Suka tuduh kejora yang selalu tukar nama
    Dah sah memang betul beruk gila Tanpa nama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkira dgn Pak Lobai lagi, ler. Mintak dia saman SR lagi, suruh buangkan rekod Najib rasuahkan RM90 juta kpd Lobai2 itu.

      Masuk neraka dua2 nye. Sebab yang terima rasuah salah, yang beri rasuah pun salah.

      Delete
  26. aku sokong kalau kau cakap Tanpa Nama tu tiga suku

    dia ni penyamaran GMN@Ali Jaga Jamban..bedebah betul

    Dulu dah kena hemtam teruk dengan aku..berani kluaq lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amacam, mak ko dah cukup kena anc.k, ko masuk sini pun nak kena anc.k?

      Delete
  27. bro kejora

    kenduri tak pangge saya dan Mas pon!

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng najib atas nama lain nak sabotaj blog Budin cakap pasal tak tentu arah. Anc.k mak dia.

      Delete
  28. Salah tu budin.
    Dalam perlawanan politik, musuh jadi kawan, kawan jadi musuh, ikut permainan politik masing-masing.
    Bukan tunduk kehendak orang sekian sekian tetapi merupakan percaturan strategis melangkah beberapa langkah ke hadapan bagi mendahului lawan atau mematahkan cita2 lawan.
    Politik macam ini pun budin tak gheti ka..
    Adui, kesian... cabuk betul penulis politik picisan...

    ReplyDelete
  29. penyamar gigih yg bergelar TANPA NAMA di kesan
    merupakan bapok tua yang celupar. Dah berapa
    kali negro buboh....tak mati-mati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak cukup dengan mak ko kena anc.k, ko masuk sini nak cari yang lain utk mak kau yer?

      Delete
  30. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  31. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  32. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  33. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...