Tuesday 19 February 2019

MELAWAN FENOMENA 'MALU APA BOSSKU' YANG DIBAWA NAJIB, RASANYA TUN M PERLU TURUN SAMA BERKEMPEN DI SEMENYIH


Tiada siapa dapat menafikan populariti Najib Razak begitu melonjak tinggi ketika ini. Beliau yang dulunya dibenci sehingga dijatuhkan pengundi, kini lebih popular berbanding dulunya.


Ke mana saja beliau pergi, sekurang-kurangnya ratusan, malah ada ketikanya ribu-ribu orang menyambutnya.


Terutama yang ramai menyambut serta memberi sokongan kepada Najib sekarang ini adalah anak-anak muda yang dilihat begitu seronok dengan fenomena "malu apa bossku" yang diperkenalkannya. Dulu, orang mudalah yang banyak menolak BN, kini merekalah yang teruja mengelilinginya.


Dalam kempen PRK Semenyih yang sedang berlangsung ketika ini, sudah dua kali Najib menjejakkan kakinya ke sana.


Dalam kedua-dua kunjungan beliau, sambutan yang diterimanya begitu hangat sekali. Dianggarkan mencecah 1,000 orang hadir bersamanya.


Dirasakan, dengan sambutan yang sedemikian hangat itu, sudah pastilah  beliau akan turun beberapa kali lagi untuk membantu kempen BN di Semenyih sebelum hari pengundian pada 2 Mac nanti.


Sebagaimana beliau dianggap turut berperanan membantu kemenangan BN dalam PRK Cameron Highlands, Najib juga tampaknya sedang ghairah untuk melakukannya sekali lagi di Semenyih ini. Beberapa usikannya di media sosial jelas memperlihatkan perkara itu.


Meskipun disedari mereka yang menyambut dan meramaikan kedatangan Najib itu bukan semuanya pengundi Semenyih, tetapi impaknya, lebih-lebih lagi melalui bantuan sebaran meluas media sosial, ia sebenarnya mampu mempengaruhi minda pengundi.


Itulah yang dilakukan oleh Tun Mahathir Mohamad sebelum PRU14 lalu. Di masa-masa ada kelapangan, beliau akan selalu tampil di khalayak ramai seperti KLCC, Pavilion, restoran popular yang menjadi tumpuan ramai, pasar malam dan sebagainya di mana ketika itulah orangramai kelihatan berkerumun ingin bersalam, bergambar dan berselfie dengannya.


Kesan daripada apa yang dilakukan dengan kerap oleh Tun Mahathir itu yang kemudian dibantu oleh penyebaran dalam media sosial, itulah sebahagiannya yang menjadi penyumbang kepada keghairahan rakyat di seluruh negara untuk melakukan perubahan dan mengangkat PH sebagai kerajaan baru menggantikan BN.


Hari ini, selepas PH menjadi kerajaan di mana banyak janji-janji bulan madu pilihanraya tidak ditunaikan, prestasi menteri-menteri yang mengecewakan, ekonomi masih perlahan dan tiada ketentuan serta Tun Mahathir sendiri yang dilihat seperti ada agenda politik lain dalam dirinya, majoriti rakyat, termasuk pengundi PH sendiri sudah mula rasa bosan dan meluat kepada kerajan.


Natijahnya bukan saja kritikan dan kecaman terhadap kerajaan semakin meluas, malah kemunculan Tun Mahathir di tempat-tempat awam tidak lagi disambut ghairah seperti dahulu.


Dalam kemunculannya baru-baru ini di tempat awam - satu ketika melawat Terminal bas TBS dan satu lagi ketika singgah minum di sebuah restoran di Kelana Jaya, Tun Mahathir nyata sudah kehilangan aura di kalangan rakyat negara ini. 


Tiada lagi yang datang ingin bersalam, bergambar dan berselfie dengannya. Aura dan sambutan hangat rakyat yang biasa diterimanya dulu sudah berpindah kepada Najib sekarang ini.


Dalam kempen PRK Semenyih yang pertama kali ditandingi oleh Bersatu ini, jika dibiarkan saja kemunculan Najib berterusan mencuri kembali hati rakyat tanpa ada apa-apa tindakbalas, di samping kepaduan kerjasama antara UMNO dan Pas, kemungkinan untuk PH tewas adalah amat besar sekali.


Gelombang sambutan rakyat yang dijelmakan melalui kehadiran bekas Perdana Menteri itu pasti ada kesan tersendiri yang tidak boleh dinafikan begitu saja.


Apatah lagi kemunculan pemimpin-pemimpin PH dalam kempen mereka di Semenyih setakat ini, masih lagi gagal mendapat sambutan yang memberangsangkan daripada masyarakat tempatan. 


Baik majlis yang dihadiri oleh Muhyiddin Yassin, Azmin Ali, Menteri Besar Selangor, Amaruddin Shaari atau lain-lain menteri, dapatan sehingga ini menunjukkan kehadiran jentera sendiri adalah lebih ramai berbanding pengundi.


Dalam hal ini, demi keinginan mengekalkan kemenangan di Semenyih, satu-satu pemimpin yang mungkin masih mampu menunjukkan kemampuan untuk melawan fenomena "malu apa bossku" itu  ialah hanya Tun Mahathir.


Walaupun sebelum ini bukan menjadi kebiasaan bagi beliau untuk hadir dalam mana-mana PRK, tetapi beliau telah melanggar kebiasaan itu dengan turut berkempen di Port Dickson dan juga Cameron Highlands.


Maka, demi maruah, harga diri dan kelangsungan Bersatu, sebuah parti yang ditubuhkannya, ditambah dengan kehadiran Najib yang seolah-olah lebih digilai rakyat, Tun Mahathir tiada pilihan lain selain harus turun sama mencemar duli berkempen di Semenyih ini.


Di sinilah beliau dapat menjadikannya sebagai medan untuk menentukan kedudukan dirinya - masih ada aura atau auranya sudah hilang sama sekali.


Kiranya dengan kehadiran Tun Mahathir turun berkempen di Semenyih dapat memastikan kemenangan calon Bersatu, bermakna masa depan partinya itu masih lagi cerah untuk tahun-tahun seterusnya. 


Dalam masa yang sama, tiadalah ruang untuk Muhyiddin selaku Presiden Bersatu untuk tampil mengakui kemenangan itu sebagai kerja kerasnya saja.


Tetapi, kiranya Bersatu tewas juga, setidak-tidaknya ia adalah suatu kebaikan untuk Tun Mahathir sendiri kerana dapat menjadikan keputusan itu sebagai cermin untuk menilai serta menyedari siapa dirinya yang sebenar di hati rakyat ketika ini.


Sekurang-kurangnya ia adalah lebih baik untuk menjaga nama baiknya sebagai negarawan berbanding jika tidak turun berkempen dan akhirnya sehingga ke hujung hayat pun beliau tidak sedar langsung realiti sebenar penolakan rakyat terhadapnya. (ShahbudinHusin 19/02/2019).

210 comments:

  1. Replies
    1. Pemuda rempit jer menyambut boss ku di mana2 sahaja

      Delete
    2. Jangan Berlagak Lah najib.. perasan hebat.. rakyat tak lupa 2.6 bil masuk poket.. puiii..

      Delete
    3. Saya harap Tun tidak akan terpengaruh dengan hasutan Budin. Dia tu Balachi Si Nuar. Dia kuat scheming mcm boss dia juga. Macam2 dia alan buat kalau Tun turun seperti memaparkan laporan kononnya sambutan terhadap ceramah Tun jauh amat rendah berbanding ceramah Majib. Kalau PH menang pun manti Budin akan pusing begini.... nasib baik kehadiran DSAI menyelamatkan PH daripada tewas.

      Manakala jika PH kalah PRK ini Budin , macam orang Jawa cakap “shall have a field day”. Dia akan run down Tun, put pressure so that Tun step down and hand over to Nuar.

      Honestly I ok jer kalau PH kalah PRK ini .... semoga memberi semangat dan keberanian kpd DSAI untuk melakukan suatu kesilapan besar sprt membuat undi tak percaya terhadap Tun. Maka usaha menyingkirkan Anuar akan menjadi lebih mudah.

      That would be the end of his political carrer. Ketahuilah bahawa the majority of kepimpinan di dalam PKR menyokong Azmin. Kedua, kebencian Chief Lebai Hadi terhadap Anuar adalah mengatasi segala pertimbangan lain. Kpd Hadi biarlah TDM terus memerintah daripada Anuar naik jadi PM. Sebab tu la top three PAS leaders pi bagi surat akujanji yg depa akan sokong Tun kalau undi tak percaya dibuat... Budin saja yg buat2 tak faham dan menggelabah beruk...

      Delete
    4. • KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI

      Delete
    5. Jigit,

      Setuju perenggan pertama anda.

      Tak setuju per ke3. Setuju pendapat Nurul Farhah19 February 2019 at 12:18
      PH menang 1k undi

      Sedap dengar pendapat anda "the majority of kepimpinan di dalam PKR menyokong Azmin."

      Juga sedap dengar "Kpd Hadi biarlah TDM terus memerintah daripada Anuar naik jadi PM. Sebab tu la top three PAS leaders pi bagi surat akujanji .."

      Budin? Memang lah dia harapkan jawatan Penasihat Media Al Jub. Kot mimpi nya tak menjadi realiti.

      Delete
    6. PH = KALAU BETUL CLAIRE ADA BUKTI KENAPA TERIMA KEPUTUSAN LUAR MAHKAMAH? JANGAN TERPEDAYA DENGAN BASUH OTAK PH = BAGAIMANA BAHALOL PUN ATOK TAK MAU NYERR DIA LANTIK BEKAS BANDUAN RASUAH LIWAT SEBAGAI PM-8 = KETIKA KEGEMILANGAN ISLAM ALAM NUSANTARA TERDAPAT TIGA SERAMBI MEKKAH IAITU ACHEH, PATANI DAN KELANTAN = BANGSA MELAYU SUDAH ADA UNDANG2 BERTULIS SEBELUM KEDATANGAN ISLAM. MANUSKRIP INI TERDAPAT DI RUSIA. ALAM NUSANTARA JUGA MENJADI PUSAT PEMBELAJARAN BAHASAN SANKRIT KETIKA ITU = BAPA FREEMASON MALAYSIA PERNAH JUMPA PM ISRAEL MINTA DANA. PUNYAI ANAK2 KUASAI KONTRAK PETRONAS DAN BISNES ARAK ARAK ASIA TENGGARA = MAZLAN ALIGATOR DAPAT GELARAN DATO ATAS JASANYA YANG BANYAK BERJANJI DAN MENJUAL NASIB PENEROKA = DOK SIBUK NAK SAMAN KELANTAN PASAL BALAK APA CERITA GERIK PERAK? = TOKONG NOBITA KELENTONG SEBAGAI AKAUNTAN BERTAULIAH. NAK TAHU SEMAK SENDIRI ON LINE MIA = SKANDAL2 BERTIMBUN PH NAK SIMPAN SAMPAI BILA BARU NAK SIASAT BOSSKU = PARTI KADOK BERSATU DAN PARTI KUALI SEKADAR JADI LAP KAKI PARTI KAFIR HARBI = PAK ANU MENDEDAHKAN MAHA FREEMASON TELAH MINTA DANA DARI ISRAEL,. RUPANYA HANYA SANDIWARA ANTI ISRAEL = KALAU RAKYAT BOLEH BAGI PAKATAN HANCING SEPENGGAL APA KATA KITA TRY PAS PULAK LEPAS INI = TUMMY TOM CAT AG PALING BODOH DI DUNIA KERANA PENDAKWAAN TIADA KERTAS SIASATAN,, KERTAS PENDAKWAAN TIDAK LENGKAP DAN ALASAN BODOH PRINTER ROSAK =

      Delete
    7. Kelantan lahir lebih 3,500 hafiz
      MUHAMMAD ARIF ISMAIL 19 FEBRUARY 2019


      KOTA BHARU: Sejak ditubuh pada 1992 sehingga sekarang institusi tahfiz di Kelantan berjaya melahirkan lebih 3,500 penghafal al Quran.

      Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah, Penerangan dan Hubungan Seranta Dato' Mohd Nassuruddin Daud berkata, tahfiz tersebut sembilan daripadanya diurus Yayasan Islam Kelantan (Yik) yang mempunyai lebih 2,500 pelajar.

      “Sebahagian mereka sekarang ada memiliki ijazah sarjana dan PhD serta berkhidmat dengan kerajaan negeri, persekutuan dan sebagai wakil rakyat,” katanya ketika merasmikan Seminar Hala Tuju Pengajian Tahfiz Peringkat Kebangsaan 2019 di Dewan Kompleks Islam Jubli Perak Sultan Ismail Petra sini semalam.

      Turut hadir Ketua Eksekutif Kolej Islam Sultan Ismail Petra (Kias) Prof Dr Abdul Aziz Mohd Zin, Ahli Parlimen Pasir Mas Ustaz Ahmad Fadhli Shaari; Pengetua Maahad Tahfiz al Quran Maik, Ustaz Mohd Sukeri Mohd Nor dan Ketua Jabatan al Quran dan Hadis, Ustaz Wan Ismail Abdul Halim.

      Tujuh kertas kerja dibentangkan pada majlis yang dianjurkan Kias dengan kerjasama Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (Maik). -

      Delete
    8. Mahathir bohong, PAS tetap sokong Umno di Semenyih – Tuan Ibrahim


      PETALING JAYA: PAS hari ini menyangkal dakwaan Tun Dr Mahathir Mohamad yang parti Islam itu tidak akan menyokong Umno pada pilihan raya kecil (PRK) Semenyih.

      Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, PAS sudah turun untuk membantu jentera Umno berkempen di PRK Semenyih.





      “Objektif kerjasama itu (dengan Umno) diteruskan sebab baru-baru ini penamaan calon pimpinan tertinggi PAS seperti Naib Presiden (Idris Ahmad) dan Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan telah turun dalam penamaan calon bersama Umno di PRK Semenyih.

      “Kita tak ada masalah dari segi kerjasama, bahkan pendirian kita akan kerjasama dengan mana-mana pihak demi mempertahankan agama Islam dan kedudukan Islam di Malaysia,” katanya kepada FMT hari ini.





      Sabtu lalu, Dr Mahathir dilaporkan berkata, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam pertemuan dengannya di Yayasan Al-Bukhary, Jumaat lalu mengakui akan mengkaji semula tahap kerjasama dengan Umno dalam menentang calon PPBM di PRK Semenyih.

      Semalam, Takiyuddin dilaporkan berkata, PAS akan menyokong kepimpinan Dr Mahathir dan tahap kerjasama PAS-Umno di Semenyih akan lebih diperhebatkan lagi berbanding PRK Cameron Highlands.





      Hari ini, Tuan Ibrahim berkata, pendirian PAS itu hanya menyokong Dr Mahathir dari segi kepimpinan negara dan dasar dibawakannya, selagi tidak melanggar syarak, tetapi ia tidak melibatkan sokongan kepada Umno di PRK Semenyih.

      Mengenai dakwaan Takiyuddin berhubung PAS menyokong Dr Mahathir kerana percaya “2 parti komponen Pakatan Harapan” mungkin merancang menyingkirkan perdana menteri, beliau berkata, itu gambaran yang PAS dapat daripada maklumat mereka perolehi. - FMT






      © Mahathir bohong, PAS tetap sokong Umno di Semenyih – Tuan Ibrahim - Abu Leman

      Sumber: https://www.abuleman.com/2019/02/mahathir-bohong-pas-tetap-sokong-umno.html

      Delete
    9. DAP DAPAT DANA ASING UNTUK HADAPI PILIHAN RAYA


      TAN SRI ABDUL RASHID ABDUL RAHMAN

      Bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya yang kini merupakan salah seorang Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman, telah mendedahkan dalam satu majlis syarahan beliau bahawa DAP mendapat bantuan dana asing untuk menghadapi pilihan raya.

      Kata Tan Sri Abdul Rashid: "Kamu boleh tanya DAP tu mengapa mereka tidak bersetuju dengan (akta pendanaan pilihan raya) ini, kerana banyak dana segera masuk dari negara-negara luar. Melucukan, Singapuralah, Hong Konglah masuk, Taiwan. Banyak duit masuk, dia ada orang tengah untuk melakukannya, masuk, untuk membiayai pilihan raya." ("You can ask the DAP tu why are they not agreeing with this (electoral funding act), because a lot of splash fund they called it came from foreign countries. Funny, Singaporelah Hong Konglah masuk, Taiwan. A lot of money coming in, dia ada couriers to do it, masuk, to fund elections.")

      Perlu diingat bahawa yang membuat pendedahan ini bukanlah orang biasa tetapi adalah bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya, iaitu Tan Sri Abdul Rashid.

      Oleh : Dr Kamarul Zaman Yusoff

      Delete
    10. Menteri Kewangan Perlu Jelaskan Kedudukan Hutang Kerajaan Persekutuan
      Oleh Wartawan BO - 19/02/2019116

      Saya terkilan perasaan syok sendiri Menteri Kewangan dalam kenyataan medianya bertarikh 16 Februari 2019. Beliau hanya menggambarkan beberapa perkembangan positif sehingga mengabaikan keseluruhan prestasi ekonomi sepertimana yang telah didedahkan oleh Bank Negara Malaysia bertarikh 14 Februari 2019. Oleh itu, apa yang didakwa olehnya sebagai kejelasan polisi kerajaan dalam membantu pertumbuhan ekonomi adalah separuh benar (half truth).

      2. Permintaan dalam negeri secara keseluruhannya perlahan. Pertumbuhan masih dijana oleh penggunaan swasta (8.5%) ekoran tempoh ‘tax holiday’ pada Suku Ketiga 2018. Walaupun begitu, pelaburan swasta atau perbelanjaan modal tetap tidak memberangsangkan bagi seluruh sektor ekonomi. Bagi penggunaan dan pelaburan awam juga menunjukkan trend penurunan disebabkan oleh perbelanjaan bekalan, perkhidmatan dan modal terus rendah.

      3. Dari aspek penawaran, setiap sektor ekonomi hanya menunjukkan perubahan yang marginal. Tiada apa-apa perubahan drastik melainkan bagi sektor perlombongan ekoran daripada pengeluaran kembali aktif setelah berlaku penutupan loji pengeluaran bagi tujuan penyelenggaran. Sektor pertanian dan sektor pembinaan bagi subsektor kejuruteraan awam dan subsektor kediaman terus gagal dipulihkan.

      4. Walaupun purata inflasi keseluruhan iaitu 1.0% iaitu kadar paling rendah sejak tahun 2009, Kementerian Kewangan juga harus mengakui ia adalah disebabkan oleh inflasi bukan teras iaitu harga petrol RON95 dan diesel. Sebaliknya, inflasi teras meningkat kepada 1.6%. Kadar inflasi yang rendah adalah kerana kemerosotan pada permintaan bukan disebabkan oleh penurunan kos pengeluaran.

      5. Mengenai hutang Kerajaan Persekutuan, berdasarkan data yang dikemukakan oleh BNM, jumlah keseluruhan hutang berakhir Disember 2018 adalah RM741 bilion. Hal ini bermakna, berlaku peningkatan sebanyak RM54.2 bilion berbanding tahun 2017 (RM686.8 bilion). Walaupun pelbagai bantuan rakyat telah disekat, jumlah tetap meningkat. Bagaimana dengan Tabung Harapan? Mengapa jumlah perbelanjaan pembangunan menokok mendadak daripada RM43 bilion kepada RM55.3 bilion? Ke mana perginya perbelanjaan tersebut?

      Sekian.

      “Islam Memimpin”

      DATO’ DR. MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI AT-TAKIRI

      Delete
    11. Perlekeh manifesto: Pemimpin DAP desak Dr M berundur
      February 19, 2019 rhg
      Share


      Pemimpin DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau, hari ini mendesak Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan kerana memperlekeh manifesto Pakatan Harapan (PH) pilihan raya umum ke-14.

      Boo, yang juga ahli jawatankuasa DAP negeri berkata, dakwaan Dr Mahathir bahawa manifesto itu hanya “panduan dan bukan kitab” menunjukkan beliau tidak berkeyakinan terhadap diri dan manifesto itu sendiri.

      “Tindakan beberapa pemimpin PH mendakwa perubahan kerajaan tidak mungkin berlaku tanpa kepimpinan Dr Mahathir hanya mencerminkan kemerosotan diri mereka,” katanya.

      Malah, katanya, mereka yang melontar pandangan sedemikian sudah mengaku ketidakcekapan diri dan juga harus meletak jawatan.

      Boo turut menyelar tindakan PPBM menerima bekas ahli Parlimen Umno dan menggesa pimpinan PH mengambil pendirian bersama membantah amalan sedemikian.

      “Malaysia memerlukan persaingan sihat dalam sistem 2 parti untuk memastikan pembaharuan institusi dilaksanakan secara berkesan,” katanya.

      Sebaliknya, katanya, negara akan “ke belakang” jika wakil rakyat digalakkan untuk melompat parti.

      FMT

      Delete
    12. PRK Semenyih : PH Makin Terdesak, Risalah Memburukkan DS Najib Di Edar
      Posted by SnapShot at 2/19/2019


      Kempen PRK DUN Semenyih makin hangat...

      Terkini, di kesan risalah2 fitnah yang memburukkan Datuk Seri Najib dan isteri beliau, Datin Seri Rosmah, di edarkan untuk mencantas fenomena BossKu yang semakin hebat di Semenyih...

      Risalah 2 mukasurat tu memaparkan gambar karikatur yang mirip wajah Datuk Seri Najib sedang menunggang motosikal sambil membawa bunjut kain...

      Terdapat juga perkataan PENCURI, PEROMPAK, PENYANGAK, PENYAMUN dan MALAYSIA JANGAN LUPA pada muka pertama risalah tersebut...

      Di belakang risalah pula tertulis perkataan 'ROSMAH SUMBANG RM326 JUTA?' dan keratan berita 'Anak Rosmah Riza Aziz Harumkan Nama Negara'...

      Sangat jelas PH tersilap percaturan dan melakukan kesilapan yang cukup besar dalam memenangi hati pengundi DUN Semenyih...

      PH masih lagi buta dan pekak dengan kehendak rakyat...

      Rakyat sudah muak dan bosan dengan politik fitnah dan serangan peribadi terhadap seseorang...

      Rakyat sudah loya mendengar cerita yabg di ada2kan tentang salah laku Datuk Seri Najib...

      Buktinya ialah kedatangan Datuk Seri Najib ke Semenyih mendapat sambutan hangat masyarakat setempat...

      Makin di katakan Datuk Seri Najib, maka akan makin bergema laungan BossKu di Semenyih (BACA DI SINI)...

      Ini bukannya zaman di mana rakyat akan hadam sepenuhnya apa yang kerajaan berikan pada mereka...

      Rakyat sekarang dah bijak, malah jauh lebih bijak daripada menteri2 yang membeli, menipu atau mengaku mempunyai ijazah!!!



      Buktinya, seorang penduduk tempatan yang hanya mahu di kenali sebagai Eddy memberitahu :

      "Saya dapati ada risalah dalam raga motosikal saya selepas membeli belah di salah sebuah pasaraya"...

      "Pada mulanya, saya ingatkan, ia adalah risalah perniagaan"...

      "Bila saya ambil, saya dapati ia adalah risalah yang mengutuk Najib"...

      "Saya terus buang kerana tiada faedahnya membaca benda2 macam tu"...

      Makin kuat PH menghina Datuk Seri Najib, maka makin dekat dirinya dengan rakyat...

      Kerana rakyat tahu, siapakah pencuri yang sebenarnya dalam Malaysia nie...

      Rakyat tahu, siapakah perompak sebenarnya dalam Malaysia nie...

      Rakyat tahu siapakah penyangak sebenarnya dalam Malaysia nie...

      Rakyat juga tahu, siapakah penyamun sebenarnya dalam negara ini...

      Kita yakin, pengundi DUN Semenyih, PASTI akan menolak calon PH sebab memilih calon yang datangnya dari parti pencuri, perompak, penyangak, penyamun dan juga penipu adalah sama seperti membiarkan mereka mencuri, merompak dan menipu keluarga sendiri...



      Sumber :

      Sinar Harian

      Delete
  2. Ye..turun jgn x turun..
    Mau tengok ada gah dikerumun..
    Malu apa bosku hehhehhe mcm kambing gurun..
    Apa Tun mau diam macm tukun..


    Bang Shah..
    Kami x jauh x mau turun..
    Semangat berkempen udah turun..
    Pasal p h ada banyak menturun..
    Bersatu sesak mcm umno turun temurun

    Hehhehhehhelebihbaikkalahhatix merutun..




    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Ram:

      Elok lah rasa nya kalau bro tak ikut turun
      PH kini, orang udah tidak lagi rasa gerun
      Depa dah jadi mcm sesat turun temurun
      Tetutama 'panji hitam' puak tuhan Harun

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete

    2. Azmin kata: Najib, bawalah dia (Rosy) naik motor sesekali

      PRK SEMENYIH | Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali mengingatkan bekas perdana menteri Najib Razak agar turut membawa "seseorang" ke program kempennya.

      “Kalau boleh, janganlah naik motor seorang (saja), bawalah yang seorang lagi tu. Boleh dia membonceng atas motor (bersama Najib),” katanya sambil disambut tawa hadirin, ketika ceramah di Kampung Rinching Hilir, Semenyih semalam.

      Azmin dipercayai merujuk kepada isteri Najib, Rosmah Mansor yang lama tidak membuat kemunculan di acara awam. Macam2 spekulasi mengapa. Termasuk "Najib bukan Bossku", mcm kata KJ.

      Delete
    3. Sebenar nya, dalam keluarga dia - dan ramai yang di laur juga - mengata "Bossku" ia lah Rosmah.

      Delete
    4. Anjing Gila ni menyalak tak tentu hala.

      Delete
    5. PAKAR HADAS ULAR SEMAK PRO LIBERAL TEGUR TOMMY TOM CAT BERJOGET TWIST BERSAMA RICHARD MENGGELAMUN, SITI PEKASAM, AmbENGAP DAN SEORANG MENTERI HAKIM SEPATUTNYA MENJAGA INTEGRITY. INILAH PERANGAI PENJAGA LAW OF JUNGLE. DULU SI MANGKUK HAYUN TU JUGAK YANG SOKONG = BUKAN MAIN LAGI DORANG SERONOK BERDANSA KERANA BERJAYA MENIPU DAN KENCING ORANG MELAYU. ITU MAKNANYA JUSTICE YANG DIBAWA PH = DI BAWAH PH MAKIN RAMAI PELAJAR MELAYU BERPENGALAMAN SEKS BEBAS = MACAM MANA RAKYAT NAK BERSABAR, DI BAWAH PH KEADAAN SEMAKIN TERUK, EKONOMI, POLITIK, PERLEMBAGAAN TERANCAM, DIBURUKKAN LAGI DENGAN DASAR DAN POLICI YANG MENYUSAHKAN RAKYAT DAN CUKAI DAN TARIF SECARA DIAM DINAIKKAN = KERAjaan DAP-PH SEDANG BINA PERSEPSI BURUK TERHADAP PROFESIONAL ISLAM/MELAYU DENGAN MEMBURUK-BURUKKAN INSTITUSI ISLAM = ISTERI SETIAUSHA POLITIK MAHA KRONI JADI PENGERUSI BARU AIM = KENAPA KAFIR HARBI NAK REBUT UITM TAPI TAK BEREBUT MASUKKAN ANAK MEREKA KE SEKOLAH KEBANGSAAN? = MAHA ZALIM TAK BAYAR ROYALTI MENYEBABKAN KELANTAN TEBANG BALAK = FAMILY SIGARAGA ROSAK AKHLAK SEMUANYA, APA MAKNA AWEK SELFIE CELAH KANGKANG = ZAMAN LANI BUKAN MASA BICARA DOSA PAHALA KERANA MELAYU RAMAI YANG TINGGAL SOLAT, ADA YANG IKUT AJARAN SESAT. SEKARANG WAKTU MEMPERTAHANKAN AKIDAH, TAUHID DAN IMAN = SUDAH TERBUKTI PH TIDAK MAMPU TADBIR NEGARA, BUBAR JE PARLIMEN BIAR KITA TENGOK APA PAS BOLEH BUAT = PH DERA DAN BULI RAKYAT DAH TU SURUH SABAR, INI KERAjaan GANGSTER KE APA = MuJAHAT PERTAHAN PARTI BABI YANG TIDAK IKTIRAF ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI SEBAGAI WAKIL DALAM BADAN ISLAM = KALAU SEKADAR PERINTAH NEGERI TERKAYA TAK MAIN LAA. DAH TU NAIKKAN PREMIUM TANAH SEBABKAN HARGA HARTANAH NAIK MELAMBUNG2 = DI BAWAH PH BERSIH DAH JADI KOTOR. SPR PUN DAH KENA BELI = KATA PEPATAH HANYA PENYAMUN KENAL PEROMPAK, SEKARANG MAHA PENYAMUN DAH JATUHKAN BOSS PEROMPAK. SEKARANG GILIRAN KITA NAIKKAN PAS YANG PUNYA TRACK RECORD TERBAIK SUPAYA MAHA PENYAMUN PULA TERIMA HUKUMAN = TABUNG HAJI DIROMPAK DENGAN DIPAKSA MEMBELI BON 19B DENGAN PULANGAN 2.5%. TOKONG HARBI GUNA DUIT TADI LABUR MALAKOFF DENGAN PULANGAN 6% = PAS PENYELAMAT SEBENAR MALAYSIA KERANA DI BAWAH REJIM BN, PAS DISEKSA DAN DIANIYANYA. BILA BN JATUH PAS BANTU BN PULA DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA = MAHA KELENTONG SELALU GUNA ALASAN BODOH SALAHKAN SOROS MAHA KENCING PULA SALAHKAN TRUMP = PAS PARTI MISKIN HANYA SAMAN SR SEPARUH JALAN. LAIN KALI CARI SPONSOR PENJAMIN DULU. BERPADA DENGAN KEMENANGAN 4 PERMOHONAN INTERLOKUTERI DAN MENOLAK SATU PERMOHONAN CLAIRE. BERDASARKAN KEPUTUSAN PRU-14 PAS TIDAK TERJEJAS DENGAN FITNAH TERSEBUT = SYIAH/PH BERIA2 SOKONG SYIAH YAMAN TAPI TAK KISAH BILA SUNNI DITINDAS OLEH SYIAH DI IRAQ DAN SYRIA = KITA TUNGGU LAWAN SULTANAH TRENGGANU DENGAN SR. TERNYATA SR MAKAN DEDAK MAHA KONSPIRASI/PARTI KAFIR HARBI = SEJAK PARTI KUALI KUALI KUASAI TV ALHIJRAH DI AMBANG BANGKRAP WALAU DISUNTIK DENGAN BUDAYA POPULAR ANTI DAKWAH. MAKLUMLAH DIBAYAR GAJI PENGURUS PAN YANG TINGGI. SILAP HARIBULAN DANA JAKIM LEBUR. AKIBATNYA DUIT RAKYAT DAN PEMBAYAR ZAKAT YANG JADI MANGSA = IKUT PIJI SOTONG YANG TERIMA DERMA 90M PEMIMPIN YANG KELUAR PAS. KENAPA PARTI KAFIR HARBI LANGSUNG TIDAK DISAMAN DAKWAAN TERIMA DANA DARI IRI, NED & CIA? TAK NAMPAK PUN KELIBAT KUSAM MUSANG & AMBENGAP KATA ADA BUKTI. PAS MENANG 5-0 LAWAN CLAIRE. JADI LAA KENAPA TAK BERANI SAMAN RAZALI ABD RAHMAN? KENAPA PULA MAHA FREEMASON TAK SAMAN TUDUHA BERBILLION DI LUAR NEGARA? = CLAIRE/PH TIADA BUKTI SEKADAR PERSEPSI. GUNA TEKTIK MELANJUTKAN PROSEDUR KERANA TAHU PAS TIDAK CUKUP WANG. SEKURANG2NYA 6M UNTUK DILUNASKAN JIKA DITERUSKAN = HADI BUKAN BILLIONAIRE MACAM ANAK MAHA KRONI, TIDAK JUGA DAPAT 8M SEPERTI JUSTO DARI TOKONG/MAHA PAU, AGAKNYA CLAIRE DAPAT BERAPA? KOS GUAMAN BOLEH MUFLISKAN HADI/PAS = PH TAK SEDAR KE DAH JADI KERAjaan? KENAPA SUSAH SANGAT NAK DETECT 90M DERMA PAS. MEMANG PUAK HANCING SUKA MEMPERBODOHKAN RAKYAT. TIDAKKAH PAS LEBIH MAJU SETAPAK DARI PUAK HANCING DENGAN MENYAMAN CLAIRE? =

      Delete
  3. kalau Tun turun berkempen pun mood pengundi masih terarah kepada gerakan boikot PH.. kerana mereka masih belum merasa perbezaan yang dijanjikan kerajaan.kos sara hidup masih tinggi walaupun tanpa GST.jika kerajaan ingin meredakan kemarahan rakyat ini cara paling berkesan adalah pastikan harga minyak tidak naik lagi..barang2 keperluan di tetapkan pada harga siling untuk satu tempoh yang lebih lama dan bukannya hanya pada musim perayaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa cakap? Kau cakap? Tak masuk buku. Tak masuk berita pun. Melalut saja.

      Kau merapu mengata "kos sara hidup masih tinggi". Awat tak sebut fakta dan data, angka2, dari punca2 yang sahih.

      Takda? Malas cari? Habih, awat bukak mulut menuduh ajer? Nanti lalat masuk hang kena penyakit ta'un.

      Delete
    2. Anjing Gila ni menyalak tak tentu hala.

      Delete
    3. justice league = Hellfire No Strike = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      RM500j rugi urus niaga tukar tanah Mindef

      Urus niaga tukar tanah (land swap) melibatkan Kementerian Pertahanan (Mindef) telah mengakibatkan kerugian dan ketirisan lebih RM500 juta, kata menterinya Mohamad Sabu.

      Beliau berkata perkara ini didedahkan dalam laporan penelitian khas Jawatankuasa Siasatan Tadbir Urus, Perolehan dan Kewangan Kerajaan yang dipengerusikan bekas ketua audit negara Ambrin Buang.

      Malaysiakini difahamkan terdapat 16 projek sebegitu sejak 1997 sehingga sekarang.

      Menurut Mohamad, projek tukar tanah ini melibatkan 2,933 ekar Kementerian Pertahanan bernilai RM4.75 bilion, dengan kos projek sebanyak RM4.88 bilion.

      "Jawatankuasa siasatan khas juga mendapati anggaran kerugian atau ketirisan hasil kerajaan sepanjang pelaksanaan projek land swap adalah melebihi RM500 juta.

      "Kementerian dimaklumkan bahawa majoriti pelaksanaan projek land swap sebelum ini adalah tidak dirancang dengan teliti dan pemilihan syarikat pemaju tidak dilaksanakan due diligence yang komprehensif.

      "Terdapat juga campur tangan politik dalam pemilihan lokasi land swap tersebut yang bertujuan untuk kepentingan politik pihak-pihak tertentu.

      "Keadaan tersebut telah menyebabkan sebahagian projek telah melangkaui tempoh kontrak yang telah dipersetujui sebelum ini. Malahan terdapat projek yang telah disiapkan tetapi kualiti pembinaan tidak memuaskan," katanya.

      Mohamad telah mengarahkan pegawai di Kementerian Pertahanan untuk membuat laporan kepada polis, SPRM dan pihak berkuasa berkaitan.

      "Sehubungan itu, saya akan mengarahkan pegawai saya untuk membuat laporan kepada pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan agensi-agensi berkaitan yang lain untuk menjalankan siasatan seterusnya mengambil tindakan lanjut seperti yang diperuntukkan oleh undang-undang," jelasnya.

      Dari 1997 sehingga 5 Mei 2018 sudah enam pemimpin menjadi menteri pertahanan, iaitu Syed Hamid Albar, Najib Razak, Abdullah Ahmad Badawi, Ahmad Zahid Hamidi dan Hishamuddin Hussein.

      Panas lah bontot puaka2 Umno tuh. Akhir nya join Najib di Sg Buluh gamak nya.

      Delete
    4. PERKASA mahu polis siasat Kadir Jasin
      N Faizal Ghazali | Diterbitkan 7 Nov 2018, 12:46 tengah hari |

      A+ A-
      Pertubuhan pendesak Melayu, PERKASA menggesa polis menyiasat tokoh wartawan Datuk A Kadir Jasin yang didakwa menulis artikel berbaur hasutan dan mengancam kedaulatan raja-raja Melayu.

      Yang di-Pertua PERKASA Kelantan Asri Ali berkata, tulisan Kadir melalui blog itu dilihat merupakan penghinaan kepada raja-raja Melayu dan menghasut rakyat supaya membenci institusi diraja.

      "Kita melihat tulisan tersebut jelas menghasut rakyat untuk ebrsikap prejudis terhadap istitusi raja-raja Melayu yang dilabekan sebagai boros dan membazir wang rakyat bagi menampung kehidupan mewah.

      "Tulisan sebegini sangat berbahaya kerana boleh mencetuskan bibit-bit kebencian terhadap isntitusi raja dan berpotensi menggerakkan rakyat bertujuan menghina, mempersenda dan menghapuskan institusi diraja di Malaysia," katanya.

      Beliau berkata demikian selepas membuat laporan polis terhadap Kadir di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu, hari ini.

      Terdahulu, Kadir dalam tulisan bertajuk 'Selamat Bertakhta al-Aminul Karim pada mengulas mengenai upacara pertabalan Sultan Kedah, Tuanku Sallehuddin Ibni Almarhum Sultan Badlishah pada 20 Oktober lalu.

      Asri berkata penasihat media dan komunikasi Pejabat Perdana Menteri itu menulis antaranya seperti berikut:

      "Lagu rasmi itu jelas menyatakan tempat raja adalah di atas takhta dan tanggungjawab raja adalah memelihara agama nabi kita.


      "Ia tidak kata 'berpanjangan usia di bilik lembaga' dan 'pelihara konglomerat niaga baginda'," kata Asri yang memetik tulisan disiarkan 30 Oktober lalu.

      Sebelum ini, beberapa pihak termasuk anggota parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul mendakwa artikel itu menghina raja-raja Melayu dan boleh mencetuskan prasangka buruk terhadap sultan Kedah.

      Justeru Asri berkata, pihaknya berharap pihak berkuasa dapat mengambil perhatian dan bertindak susulan laporan yang dibuat.

      "PERKASA menegaskan bahawa kita tidak sesekali berkompromi terhadap sebarang bentuk ancaman khususnya melibatkan institusi diraja yang selama ini menjadi payung rakyat," jelasnya.

      Delete
  4. Tak perlu Budin.

    Menjelang suku ketiga 2019, Ekonomi Malaysia Akan Pulih. Dlm masa itu, #ApeMaluBossku hanya sekadar #ApeMaluJossku.

    Yg buat kekalutan ketika ini, ekonomi Malaysia seiring dgn ekonomi Dunia, dlm jajaran readjusting dgn EU-BREXIT, US-CHINA & DOLLAR.

    Thailand, Baht is rising for an ultimate falling. Speculation is about that. Ringgit is forecasted @ 3.80 vs $.

    Yg buat kekalutan skrang, UMGOK & PAS sdg rebrand penjenamaan mereka.

    Jgn risau, PAS & UMGOK dlm keadaan genting legally. Money laundering satu jenayah Besar.

    Mereka Mereka ini hidup dlm masa yg di pinjamkan oleh Tun. Terpulang pd Tun utk exercise options yg ada, dan dia mempuyai byak pilihan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = MELAYU HANYA 10% SOLAT 5 WAKTU PATUTLAH BILA MENGUNDI PANGKAH KAFIR DAN MELAYU MUNAFIK. APAPUN BOLEH DIMAAFKAN LAGI SEBAB MELUAT DENGAN JIBENG. TAPI PRU-15 PASTIKAN PANGKAH GS = PRESIDEN PARTI FREEMASON MALAYSIA MINTA MELAYU BELAJAR BAHASA CHINA TAK KE BIOL PATUT MINTA KAUM CHINA LAH BELAJAR BAHASA MELAYU. DIA TAK TAHU KAH ADA YANG TINGGAL LAMA BERANAK PINAK MASIH TAK TAHU BAHASA MELAYU. BANGLA DATANG LIMA ENAM BULAN DAH TAHU CAKAP MELAYU = TOKONG MANA NAK INSAF DALAM KEPALA HOTAK DIA KERJA NAK JATUHKAN ISLAM MELAYU JE MANA DIA NAK TOLONG TEKSI MALAYSIA DAN NEGERI PANTAI TIMUR BETUL TAK = JIBENG DAH TERPAKSA INSAF KAN MANA DIA ADA KUASA LAGI = CROOKED PM JE YANG TIDAK INSAF KATA NAK LETAK PANDAI MENGACAH BERLAKON YEA = SIGARAGA DOK SIBUK BALA RASUAH. BN & PH SAMA-SAMA RASUAH JE MEMAMG RAKYAT MALAYSIA BANYAK KENA BALA SEBAB MEREKA = DAP BANYAK BUAT BALA. BALA NEGERI DENGAN TANAH RUNTUH DAN RATUSAN BANJIR. BALA NEGARA DENGAN BALA EKONOMI. RAKYAT SUSAH RAMAI MENGANGGUR DAN BERHENTI KERJA. KERJA TUDUH JIBENG YANG HILANG KUASA = PANDIR JASIN TUDUH SABOTAJ DALAMAN. SEDARLAH DIRI SIKIT SEBAB KAU BUAT TAK BAIK LAH ORANG MARAH KAU = MAK LAMPIR HATI TISU TAK SEDAR DIRI DARI MANA DATANG. LUPA BANGSA LUPA PERLEMBAGAAN NAK BUANG MELAYU. BANGSA LAIN DAULATKAN BANGSA SENDIRI. KAU PULAK NAK BUANG BANGSA SENDIRI. KALAU BOLEH AGAMAPUN NAK BUANG SAMA = TOKONG EGO SERANG KELANTAN LUPA PP JIBENG BANYAK BANTU KURANGKAN HUTANG. SI JIBENG PULAK ABAIKAN NEGERI MAJORITI MELAYU. PADAN MUKA JATUH TERJELEPUK. = MAK LAMPIR DAN SIGARAGA JADI BARUA DAP, PUJA KETUANAN BUKAN MELAYU. NON-MALAY DAH KUASAI EKONOMI DAN POLITIK. DIA ORANG BARU TIGA GENERASI KAT NEGARA NI. CUBA BAYANGKAN APA NAK JADI PADA ANAK CUCU CICIT MELAYU SEDIKIT MASA LAGI = MuJAHAT DAN GAY PERGILAH MAMPUS KAU SEMUA. MENTERI AGAMA KERJA BILANG BERAPA GAY KAT MALAYSIA. BODOH PUNYA MENTERI = SEBELUM PECAT PENJAWAT AWAM PECAT DULU MENTERI-MENTERI BODOH MACAM SIGARAGA, TOKONG, MASLAN EHHH MASLEEE, TONY PUAKA DLL = TOK PAU DAYUS JADI KADOK YANG SI MAHA DAYUS PULAK BOLEH TERIMA MASUK PARTI DAYUS, ELOKLAH TU SEMUANYA DAYUS BELAKA = LEPAS NI SATU-SATU PIMPINAN UMNO KENA BERCUTI DAN LEPAS TU TAK ADA LAGI PEMIMPIN LEPAS TU UMNO TERBUBAR SENDIRI = MULA-MULA TOLAK BANGSA SENDIRI LEPAS TU TOLAK AGAMA SENDIRI PULAK, INILAH KERENAH MELAYU PH = JIBENG DAH JADI SAMPAH TAPI MP PH JADI LIPAS & TIKUS JADI ADA BENDA PADA JIBENG YANG MASIH BOLEH PAKAI = TIADA APA PEMBAHARUAN YANG DIBUAT PH HANYALAH MENGULANG APA YANG TELAH DIBUAT BN BAHKAN MENAMBAH PARAHKAN LAGI MASALAH NEGARA = LIBERALIS PH MEMUJA DAN MENDEWA EROPAH SEHINGGA APA SAHAJA YANG DATANG DARI SANA ADALAH SEMUANYA BAIK BELAKA = DENGAN MEMPROMOSI LGBT TENGOKLAH ANGKA GOLONGAN ITU TELAH BERTAMBAH BERLIPAT GANDA = PH HANYA SATU JE MODAL DIA JIBENG SELEBIHNYA KACAU KIRI KACAU KANAN MACAM DAJJAL = MARAHKAN JIBENG KAKI BUAT HUTANG TAPI PH PUN SAMA BUAT HUTANG NAK BAYAR HUTANG, KERJA MAIN GALI KAMBUS JE = PH KERJA DIA TUDUH SANA TUDUH SINI DAKWA SANA DAKWA SINI, BETUL KE SALAH KE BELAKANG KIRA YANG PENTING DAPAT TEBUSAN. SIAPLAH MP PEMBANGKANG LEPAS NI KENA SEDIAKAN RM10JUTA SETIAP ORANG, PANDAI MAHA ZALIM BUAT DUIT. SATU ORANG 50 TUDUHAN KIRA PERANGKAP KENA MANA SATU TAK BOLEH LEPAS = MAHA ZALIM ANTI SUBSIDI ANAK BERANAK DIA SEMUA DAH JADI BILIONAIRE ANGKUT HARTA NEGARA. NAK BAGI RAKYAT MAKAN PUN SUSAH SANGAT, CAKAP LAH TERUS TERANG KEDEKUT ANTI MELAYU. BANGSA CINA DAH KAYA LEBIH DARI KERAJAAN BOLEH PULAK KERAjaan BANTU = TUJUAN HIDUP ADALAH UNTUK BERBAKTI KEPADA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA. INI TIDAK PH NI KERJA DIA NAK MEROSAKKAN APA YANG DAH BAIK DAN BAGUS

      Delete

    2. justice league = Hellfire No Strike = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      RM500j rugi urus niaga tukar tanah Mindef

      Tey Shong Hui

      Cukup busuk! sANGAT Malu Bossku! Siasat, tangkap dan masuk ke dalam.

      Biar mendidik masyarakat di mana ada yang sudah tak tahu malu atau bermegah dengan gelaran Apa Nak Malu!
      Macam Bossku.

      Gikal Samud

      Tapi penyokong umno tidak ble terim nii. Bagi mereka pemimpin UMNo adalah suci


      Mansor Musa
      Buat tangkapan menyeluroh terhadap perasuah2 ini serta didakwa diatas kesalahan yang meraka lakukan,saya menyokong penoh perompak2 harta Rakyaat ini dibawa kemuka pengadilan, untok dijatohkan hukoman diatas salahlaku mereka sendiri.

      Delete
    3. Ezam tuntut Wan Azizah disiasat
      Diterbitkan 7 Nov 2018, 12:23 tengah hari |

      A+ A-
      NGO Hisbah Centre for Reform terkejut dan kesal dengan lawatan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail ke Julau, Sarawak, semalam menjelang pemilihan PKR, Sabtu ini.

      Pengerusinya, Mohamad Ezam Mohd Nor berkata berlaku perlanggaran etika kewangan negara yang amat ketara.

      "HISBAH merakamkan rasa amat kesal di atas perlanggaran etika kewangan ini yang dilakukan sendiri oleh pimpinan tertinggi sebuah kerajaan yang komited melakukan perubahan dan reformasi.

      "Kerajaan baru ini tidak boleh dibenarkan sama sekali melakukan kesalahan yang sama pernah dilakukan kerajaan rasuah terdahulu dengan menggunakan harta negara sewenang-wenangnya dan melanggar prinsip amanah terhadap khazanah milik negara dan rakyat," katanya.

      Anggota Majlis Pimpinan Pusat PKR Latheefa Koya hari ini turut mempersoalkan lawatan Wan Azizah dengan menyifatkannya “tidak wajar” atas alasan sama.

      Dalam kenyataan hari ini, Mohd Ezam berkata pada lawatan tersebut beliau juga difahamkan anggota parlimen Pandan itu mengumumkan peruntukan sebanyak RM100,000.

      "Wan Azizah telah membuat pengumuman memberikan peruntukan kerajaan sebanyak RM100,000 ringgit untuk satu kawasan khusus yang terlibat dalam pemilihan di hadapan pengundi-pengundi dan calon yang bertanding.

      "HISBAH sedia maklum PKR sedang menghadapi pemilihan partinya dan timbalan perdana menteri yang juga presiden parti mempunyai kecenderungan menyokong salah satu kem dalam pemilihan ini.

      “Namun keghairahan berkempen tidak boleh sehingga menyebabkan berlaku perlanggaran dari sudut etika pengurusan kewangan negara," katanya.

      Oleh demikian, Hisbah mendesak jawatankuasa kerajaan mengenai keutuhan kewangan negara segera memulakan siasatan terhadap Wan Azizah atas kesalahan “penyalahgunaan kuasa dan sumber kewangan negara” sebagai anggota pentadbiran kerajaan yang diamanahkan.

      "Menggunakan dana negara sebagai satu bentuk umpan menarik sokongan politik terhadap seseorang calon atau kumpulan calon dalam sesebuah parti adalah satu kesalahan serius dan salah guna kuasa," katanya.

      Delete
  5. Yg buat kekalutan ketika ini, ekonomi Malaysia seiring dgn ekonomi Dunia, dlm jajaran readjusting dgn EU-BREXIT, US-CHINA & DOLLAR.
    Ko sembang apa ni, tinggal bas ko ni...hahaha,
    Economic numbers all over the world continue to get worse, and as you will see below, even New York Times columnist Paul Krugman is now warning of “an unavoidable global recession”. Unfortunately, most Americans still have absolutely no idea that this is happening. Most ordinary citizens are still under the impression that everything is going to be just fine, but the numbers suggest otherwise. The Baltic Dry Index just plummeted to the lowest level that we have seen in three years, and this is yet another indication that the global trade war is causing widespread economic pain.

    Nak aku translate kan ke....jangan goreng lah pasal ekonomi. Aku ada degre Cambridge phd Belford dgn kena reject utm tau..... ko hader ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Now that we want to discuss. My advise to you, stop giggling, you look more like an idiot.

      Ekonomi Dunia Cara keseluruhan NYA meruncing. Tapi dlm keadaan tersebut, byak peluang. Opportunities are plenty when there are disparity & problems.

      The Country fundaments are intact except Debt vs GDP. Di sini, lebih terjerumus pd Economy Mikro yg mengugat M3 Supply line.

      Dari segi Fiskal, economi Negara masih terurus, hanya perketatkan ketirisan & pastikan Revenue Negara di urus dgn lebih effisen.

      Malaysia beruntung kerana dgn RInggit @ 4.0 vs $, membuat Sektor Manufacturing (47%) GDP & Oil Gas (17%) GDP membantu Makro vs Fiskal.

      Kemasukan Pelabur Jepun & Pengilang2 dari China di sebabkan Preferential Status US-China Trade War akan melonjak ekonomi Negara suku ketiga 2019.

      Yg kamu nak Sgt ekonomi Negara merundum ngape? ..masih terasa dedak Najib ke?

      Delete
    2. Juga terbaik.

      Amat sokong hentaman si Hellfire itu. Dia hanya tahu kopipes, hapah tarak fakta, data dengan punca yang sahih. Juga tarak hujah nya sendiri.

      Dia main kopipes kromo, tak tahukan apa yang di kopipes nya itu menunjukkan dia nak Sgt ekonomi Negara merudum.

      Begitu lah hal nya bila sudah jadi Hellfire.

      Delete
    3. PH = BN & PH KERJA PECAHKAN REKOD BURUK DUNIA. BN PECAHKAN REKOD DENGAN MEMBERIKAN KEWARGANEGARAAN PERCUMA KEPADA SEMUA WARGA NEGARA ASING MENYEBABKAN MEREKA MENGUASAI EKONOMI NEGARA KERANA TIDAK HIRAU HALAL DAN HARAM. PH PECAH REKOD DENGAN MEMBERI ORANG TUA BANGKA JADI PM DAN WAITING PM. SELEPAS EKONOMI TERLEPAS DARI TANGAN MELAYU BERI PULA KUASA POLITIK KEPADA BANGSA ASING = BANGSA ASING BUKAN NAK BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH. MEREKA HIDUP SENANG DAN MEWAH DI BUMI MELAYU SEHINGGA BANGSA MELAYU SENDIRI MEREMPAT. BANGSA ASING TIDAK AKAN MENIKMATI APA YANG MEREKA DAPAT PADA HARI INI JIKA MEREKA HIDUP DI TANAH BESAR CHINA DAN INDIA = KINI BANGSA ASING HENDAK RAMPAS SEGALANYA DARI TANGAN MELAYU DENGAN BANTUAN MELAYU BANGSAT DAN PEMBELOT = CROOKED PM BANGKITKAN LAGI PASAL SUBSIDI, SAJA NAK KENCING RAKYAT MALAYSIA, TAK PAYAHLAH ZAMAN SEKARANG SATU DUNIA DAH TAHU. KRONI SAMPAI HABIS KAUT SAMPAI HARTA NEGARA TINGGAL KUAH JEE. NAK BAGI KEPADA RAKYATPUN BERKIRA. YANG JADI BILLIONAIRE TU YANG DAPAT SUBSIDI LAH TU KALAU TIDAK MANA BOLEH JADI KAYA RAYA MACAM TU, BAGI LESEN, PERMIT, TANAH, MONOPOLI SATU-SATU BISNES, DAH TU KATA MELAYU MALAS, SEBENAR MAHA KENCING NI NAK BUAT PROJEK LAIN BUANG DUIT, JAMBATAN BENGKOK LAH, 3RD NATIONAL CAR LAH, SAJALAH NAK HAPPY GO LUCKY GUNA DUIT RAKYAT, NANTI DIA YANG DAPAT NAMA, PAYAH BETUL MELAYU JADI YAHUDI NIE, MENJAJAH BANGSA SENDIRI = P. PANDIR TAK SEDAR DAH TUA NAK MAMPUS SIBUK JADI BARUA DAP NAK BUANG MELAYU&ISLAM&RAJA. TAK TAKUT MUNGKAR NAKIR TUNGGU NAK BELASAH DALAM KUBUR = NAK TAHU MACAM MANA BODOH PH, TENGOKLAH PERANGAI SIGARAGA BUDAK MENTAH BERHINGUS CAKAP MEREPEK-REPEK TAK SEDAR JADI KALDAI DAP = SIAPA TUAN? SIAPA KULI? BANGSA MANA KUASAI EKONOMI DAN POLITIK NEGARA? BANGSA MANA BERSUSAH-PAYAH MENJAGA PERBATASAN DAN PERAIRAN NEGARA?BANGSA MANA MENGAWAL KEAMANAN BANDAR DAN KAMPUNG? KUIL, TOKONG BERSERAKAN MERATA TEMPAT, APA LAGI YANG BANGSA ASING MAHU? BANGSA MANA PALING RAMAI MISKIN? NEGERI MAJORITI BANGSA MANA YANG PALING TERABAI?= KAMI SOKONG NAJIB JATUH TAPI KAMI MENENTANG SEKERAS-KERASNYA USAHA JEJASKAN BANGSA DAN AGAMA KAMI DAN TANAH TUMPAH DARAH KAMI = KEADAAN TERDESAK BEGINI MEMAKSA PAS DAN UMNO MEMBULATKAN GAGASAN POLITIK SATU LAWAN SATU DI PRU=15 = TOK PAU TAK PAYAH BERLAGAK ALIM LEBAI DAH TENTU LOMPAT PARTI HUKUMNYA HARAM, MAHA DAYUS PLAK SYIK TAPIS DAH TU BOLOS = KEMENTERIAN BARU HAL EHWAL LGBT DI BAWAH MENTERI DATO` SERI MuJAHAT = MP2 UMNO DOK BERLAGAK BERINTEGRITI PATUT DIAM JE LAH JIBENG TU SAMPAI MAHKAMAH PUTUSKAN, KORANG JUGAK DULU BERMATIAN DOK SOKONG DIA SEBELUM PRU-14, DAH JADI MACAM PH GUILTY UNTIL PROVEN INNOCENCE , POODAH = MALAYSIAN MALAYSIA DAH DAPAT KUASA, LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENGHANCURKAN ISLAM MELAYU YANG SEMEMANGNYA TELAH DILEMAHKAN SEMASA PEMERINTAHAN BN YANG TUNDUK KEPADA TUNTUTAN MCA/MIC = MANA ADA HUTANG BAGUS BODOH, BON SAMURAI TU HUTANG BUNUH DIRI NAMA NYERR = MAHA FIRAUN PEMIMPIN ULTRA MALAY TELAH MENCETUSKAN PERISTIWA BERDARAH 13 MEI UNTUK MENJATUHKAN TUNKU SEPERTI YANG DICERITAKAN OLEH TAN SRI GHAZALI SHAFIE = MAHA ZALIM JANGAN SALAH GUNAKAN KUASA DIBERI RAKYAT UNTUK MEMCETUSKAN KERESAHAN MASYARAKAT DENGAN ISU ISLAM MELAYU. SIAPA YANG MULAKAN ICERD, UAE & LGBT KALAU TIDAK PUAK HAPRAK KAMU. KAMU SEMUA AGEN FREEMASON = TOKONG TAK PAYAH NAK SUSAHKAN MASYARAKAT YANG TELAH SUSAH DENGAN KENAKAN UNDANG-UNDANG BARU CARI PASAL NAK TAMBAH KANTUNG PH. BUAT LAW TO CONTROL POLITICAL FINANCING DULU. MANA KAMU DAPAT DANA SEHINGGA DAPAT TUMBANGKAN KERAJAAN BN. BUKANKAH DARI ISRAEL DAN IRAN? = MAK LAMPIR DAYUS MASUK PARTI DAYUS BERSAMA MAHA DAYUS MAHUKAN PULUS = TOK PAU DAH KENA HINA DAN DIPERLECEH OLEH MAK LAMPIR, JADI AHLI KELAS KEDUA, TUNGGU APA LAGI BELAHHH LAAA = MAHA BELIT PADAM ELEKTRIK SELURUH NEGARA NAK BUAT IPP = YANG PENTING DAKWA, PERBICARAAN TAK PENTING, MASYUUUUUKKKK =

      Delete

    4. justice league = Hellfire No Strike = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      RM500j rugi urus niaga tukar tanah Mindef

      Shidan Hamzah

      Dari dulu ada bukti, sampai sekarang sorang pon UMNGOK tak masuk penjara, yang confirmnya...7 MP UMNGOK masuk BERSATU.

      Dan Lagi, siasat lah napa Radar Tentera tak dapat detect / dapat detect tapi tak ambil apa2 tindakan masa kes MH370. Ini mesti rakyat sayang kamu. Inila masaalahnya bila undi pencuri penyamun pelanun Bugis Bossku.

      Mushi Baharom

      Nak malu apa boss kurr .. asal jadi duit.... biesa..biesa aja tu juta2...bilion2 ada dlm account pun ada macai jilat lagi Bossku itu.

      Delete
    5. Jangan politikkan hukuman sebat syariah
      NURUL HUDA HUSAIN 9 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore377
      Takiyuddin
      Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan pada sidang media mengenai Muktamar Pas ke-64 di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri Gong Badak hari ini. - Foto Bernama
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA NERUS - Pelaksanaan hukuman sebat syariah yang dilaksanakan terhadap dua wanita di Terengganu baru-baru ini tidak seharusnya dipolitikkan oleh pihak tertentu.

      Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, pelaksanaan hukuman yang bertujuan untuk mendidik itu perlu dilihat dalam aspek perundangan bukannya politik.


      "Ini adalah isu perundangan. Kenapa sebatan sivil tidak digembar-gemburkan. Sebatan sivil semua orang tahu tahu macam mana tetapi tak dikatakan zalim. Tidak dikatakan melakukan satu penderaan kepada pesalah.

      "Kalau kita tengok, banyak lagi pelaksanaan hukuman lain seperti dikenakan hukuman mati kepada kes-kes tertentu, tetapi tidak dikatakan zalim atau dipersoalkan,"katanya.

      Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui pada sidang media khas di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri, Gong Badak, di sini, hari ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Pasangan lesbian didenda, disebat]

      [ARTIKEL BERKAITAN: Sebat wanita tidak cerminkan keadilan Islam: Kabinet]

      Menurut Takiyuddin lagi, semua pihak perlu melihat pelaksanaan hukuman sebatan syariah itu dari aspek yang lebih positif kerana ia bukan bertujuan untuk mencederakan tetapi lebih kepada pencegahan agar ia menjadi pengajaran kepada pihak lain.

      "Jadi, jangan jadikan hukuman ini sebagai modal politik dan sebagainya kerana pelaksanaan undang-undang ini di bawah bidang kuasa mahkamah,"katanya.

      Delete
  6. Rata-rata kita dengar PH rakyat kutuk & selar
    Kempen boikot PH di Semenyih kini menular
    Pememimpin2 depa, serupa biawak dan ular
    Sebalik nya DSNR pula, kian gah dan popular

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke? Atau kamu lebih syok sendiri. Ketika ini, Ahli UMGOK sdg berkeliaran.

      Najib gah? Ketrampilan yg dia Ada ketika ini, tak lain perlu gah.

      Delete
    2. Ano @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib ini menuduh dan mengaku secara liar ajer ler.

      Dia tak di undang dek Umno berkempen di Semenyih - macam di PRK CH, kata Tok Mat. Jadi, mana ada jentera Umno mempedulikan dia.

      Di CH, dia telah menurunkan jumlah undi Umno, terhegeh hegeh mengacau dengan memberi dia sendiri gelaran "Bossku", yang KJ kata, "Najib bukan Bossku".

      Delete
    3. Anjing Gila ni menyalak tak tentu hala.

      Delete
    4. PH = DI NEGARA MAJU MANA ADA JAMINAN MAHKAMAH SAMPAI HARGA JUTAAN HANYA GOVERMENT OF THE APE SAHAJA BUAT GITU. PENDAKWA DIKENAKAN KOS TINGGI OKLAH SEBAB DIA YANG CARI SALAH ORANG = NELSON MANDELA MENJADI TAHANAN POLITIK KERANA MEMPERTAHANKAN BANGSANYA AKIBAT DASAR APARTHEID, ALJUBURI PULA DITAHAN KERANA KORUP DAN MASALAH PERIBADI JADI JANGAN DISAMAKAN KEDUANYA = JAMINAN MAHKAMAH BEGITU TINGGI SEKALI MENUNJUKKAN SESEORANG ITU BERSALAH SEHINGGA DIBUKTIKAN SEBALIKNYA = KULIT SAMAK SEJAK JOIN PARTI KUALI DAH JADI BANGANG. APA DIA INGAT JACK MA KUALI MACAM DIA KE = ASAL BERKENAAN ISLAM ADA JE NAK KRITIK. PASAL KHITAN PUN TAK PUAS HATI. JIJAH&IJAH TAK BERKHATAN KE = ALJUBURI NAK MINTA PAS KRITIK PASAL IMDB. TAK TAU KE TENGAH PROSIDING MAHKAMAH KAN JADI HINA MAHKAMAH PULAK. KERJA KAU CEPATKAN KEPUTUSAN BIAR RAKYAT TAHU = HEBAT PH MENTERI TAK ADA PARTI PUN BOLEH HURU HARA KAN NEGARA = MEMANG BENAR KERAjaan BERUK, BARU 6 BULAN PERINTAH NEGARA DAH LUPA TUNTUTAN MALAYSIA BARU NAK TELUS NAK DEMOKRASI, SEKARANG DAH JADI AUTOKRASI LEBIH TERUK DARI BN, = HIMPUNAN 8 DISEMBER BESAR MAKNANYA KERANA TELAH DIPERMAINKAN OLEH KAFIR DAN MUNAFIK. WALAUPUN SETAHUN JAGUNG MEMERINTAH MEREKA SUDAH MENCABAR ISLAM MELAYU DENGAN PELBAGAI CUBAAN. JADI APA SALAHNYA RAKYAT MEMBERI ISYARAT SUPAYA LEBIH BERHATI-HATI = SIAPA PETANI SIAPA PEKEBUN, TIDAKKAH MEREKA SEMUA BANGSA MELAYU. NEGERI MANA PALING MISKIN. TIDAKKAH NEGERI MAJORITI MELAYU = KALAU DIKUMPUL ASET TOKEY BANGSA CINA TENTU KEKAYAAN MEREKA MELEBIHI NEGARA. DENGAN ASET SEBANYAK ITU MRREKA DENGAN MUDAH BOLEH MENUMBANGKAN NEGARA = RAJA GULA BAWA LARI HARTA MALAYSIA KE HONG KONG, RAJA BOLA BELI KELAB LUAR NEGARA = MAHA KRONI DALAM MASA 10 TAHUN PERTAMA PENSWASTAAN TELAH SWASTAKAN 75 SYARIKAT KERAJAAN MENYEBABKAN KRONI MEREKA TERMASUK ANAK MAHA BELIT MENJADI BILIONARE HANYA DALAM MASA 8 TAHUN SAHAJA KE-9 TERKAYA. KRONI ALJUBURI TERLIBAT SAMA. SELEPAS 1993 LEBIH BANYAK DISWASTAKAN. ANAK MAHA KRONI ADA 203 SYARIKAT 12 LISTED COMPANY TETAPI MAHA BELIT BERDALIH KAYA DENGAN USHA SENDIRI = PH KACANG LUPAKAN KULIT = KERAjaan PH TAK PANDAI JANA EKONOMI HANYA TAHU POTONG SANA CANTAS SINI = ICERD BARU TANGGUH BUKAN BATAL LAGIPUN BANYAK LAGI TEKANAN DARI LUAR PASTI MENERJAH KEDAULATAN ISLAM MELAYU = DEMO 8 DIS. BANYAK ISU YANG HENDAK DILUAHKAN RAKYAT BUKAN HANYA ICERD KERANA SEJAK PH PERINTAH NEGARA PELBAGAI ISU YANG TIMBUL YANG MERESAHKAN RAKYAT = MENTERI PH LEBIH GEMARKAN MENUNJUKKAN KUASA DARI MERAIH HATI RAKYAT = PARTI KADOK BERSATU TERIMA LAGI 3 EKOR KADOK JADI AHLI, SEKIAN DIMAKLUMKAN = PM-4 SWASTAKAN SYARIKAT KERAJAAN, PM-7 SWASTAKAN GLC PLAK, BALIK-BALIK PUSING SITU JUGAK, AKHIRNYA YANG KAYA IALAH KRONI, BILA RUGI BAIL OUT RAKYAT TANGGUNG = MELAYU TIDAK ISTIMEWA KERANA TANAH INI ADALAH TANAH MEREKA. YANG ISTIMEWA IALAH PENDATANG YANG MENDAPAT PELBAGAI KEISTIMEWAAN = SEBELUM PERUSUH MEMBELASAH PENJAWAT AWAM PEMIMPIN PH TELAH BERTALU HENTAM MEREKA = BERITA SENSASI : 5 EKOR LAGI KADOK JADI AHLI PARTI KADOK BERSATU. HARAP MAKLUM = MAMAK BENDAHARA BELASAH PENJAWAT AWAM 6 BOMBA MATI, BELASAH LAGI 1 PARAH. PENJAWAT MELAYU ITULAH YANG KENA KUTUK DAN DIPERLUKAN SAAT KECEMASAN DAN MENGGADAI NYAWA = PH RACIST BUKTINYA RUSUHAN KUIL KENAPA TANGKAP MELAYU SAHAJA MANA INDIA TAK KENA YANG BAKAR KERETA DAN PUKUL HAMPIR MATI PENJAWAT AWAM = PENYOKONG PH GANGSTER PEMIMPIN PH PUN GANGSTER HABIS KUCAR KACIR SATU NEGARA = ICERD BERMAKNA HAPUSKAN SEKOLAH KEBANGSAAN CINA DAN INDIA DAN MEREKA HENDAKLAH PULANG KE NEGARA MASING-MASING = BANGUNAN TINGGI NAMA MEREKA, PROFESIONAL NAMA MEREKA, HARTA NEGARA HABIS DIKAUT TAPI MEREKA MASIH MENGHARAPKAN KERAJAAN BANTU BANGSA MEREKA = MAHA KELING KEDEKUT NAK MAMPUS SUKA SANGAT KACAU PENJAWAT AWAM. TAK TAHU KE DIA RAKYAT MALAYSIA MAKIN BERTAMBAH RAMAI. NISBAH SEBENAR ADALAH BERPATUTAN = ALKISAH EXAM SPM 2018 : SEKOLAH CINA MENDAPAT SOALAN BOCOR. SOALAN PULAK LUAR TARAF DAN ADA YANG TIDAK MEMPUNYAI JAWAPAN DAN MACAM-MACAM LAGI PERSOALAN. MAKIN TERUKLAH DIKERJAKAN PUAK HAPRAK = PARTI KUALI NAMPAK SANGAT SOKONG SYIAH BILA PERSOAL SAUDI SERANG YAMAN. KENAPA TIDAK DISOAL IRAN SERANG SYRIA =

      Delete
  7. Setiap orang bebas memberi idea dan pendapat tak kisahlah ia idea yang ikhlas ataupun ada ketam sebalik batu.

    Walaubagaimanapun yang akan membuat keputusan ialah Tun M sendiri sebagai PM dan Pengerusi PPBM.

    Sama ada ianya adalah perlu atau tidak perlu untuk Tun M turun berkempen, Tun sendiri yang akan tentukan. Tun lebih memahami keutamaan, dan lebih memahami strategi. Adakalanya ada perkara lain yang lebih perlu diutamakan dan adakalanya ia melihat strategi lain yang lebih berkesan.

    Lebih penting lagi seorang strategist akan sentiasa merancang untuk memenangi peperangan dan bukan sekadar menang di dalam satu pertempuran tertentu tetapi kalah di dalam peperangan.

    Tun sedang berusaha untuk memenangi peperangan dan in shaa Allah, apabila perang telah tamat Tun dan pasukannya yang akan muncul sebagai pemenang mutlak.

    PRK Semenyih ini hanyalah ibarat satu askar di dalam permainan catur. Ia tidak akan mengubah kedudukan Raja. Seseorang pemain hanya akan dikira menang apabila telah berjaya checkmate Raja pihak lawan.

    Seseorang pemain boleh sahaja 'memakan' kesemua askar-askar pihak lawan selagi permainan sedang berlangsung, tetapi ia tetap belum dikira menang. Seseorang pemain boleh juga kehilangan begitu ramai askar-askarnya di dalam permainan, tetapi apabila ia telah checkmate Raja pihak lawan ia akan muncul penenang.

    In shaa Allah Tun dan pasukannya akan checkmate kesemua lawan mereka serentak di dalam pertempuran akhir mereka dan muncul sebagai "golongan yang menang".

    Berkaitan dengan fenomena 'malu apa bossku', ia hanyalah lanjutan kepada cara Najib yang memang suka syok sendiri. Masih ingat IAM4U, I LOVE PM, Ah Jib Gor dan sebagainya. Ini juga dulunya adalah fenomena malah lebih besar lagi dari Malu Apa Bossku, itupun Najib tetap telah tersungkur di persada takhta.

    Apapun saya bersetuju dengan pendapat bahawa Malu Apa Bossku adalah satu ajaran yang salah. Malu adalah sebahagian daripada iman, dan apabila seseorang yang dituduh khianat begitu dahsyat sekali mahu mengajar pengikutnya tiada apa yang nak dimalukan maka sudah tentulah ia adalah satu ajaran yang salah.

    Apapun biarlah Najib bersukaria selagi masih ada tempoh, kerana tempoh bersukaria Najib dan kesemua pendusta-pendusta lain seperti dirinya pasti akan tamat juga.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = ICERD = LGBT = UEC = PBT ELECTION = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam TULEN = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TUMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA DOK JAJA SATY DUNIA 4 BUAH JE JET FIGHTER BOLEH TERBANG TAK KE DUNGU NAMANYA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAT DIR FAMILY = LIM FAMILY = ANU WAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA = MuJAHAT TAK FASIH BAHASA INGGERIS ITU SEBAB DIA DENGKI DENGAN DR. ZAKIR NAIK = DAH 37 ORANG MATI SEBAB ARAK KULIT SAMAK TAK SIBUK PUN SURUH TUTUP KEDAI ARAK = REMAJA SEKARANG DI USIA AWAL SUDAH TERDEDAH DENGAN SEKS ADA YANG MENGANDUNG SEAWAL USIA 14 TAHUN JADI APA MASALAH DICEPATKAN USIA KAHWIN = KAYU UKUR PH ADALAH BARAT BUKANNYA ISLAM = MULUT SONGSANG KENA JAHIT OLEH DAP ( MUJAHIT ) = PM-4 TELAH MEMBUAT DASAR LANGIT TERBUKA TANPA TAPISAN MENYEBABKAN GENERASI BARU ROSAK AKHLAK DAN MORAL = MENTERI AGAMA ISLAM TAPI JAGA AGAMA LAIN TAK JAGA AGAMA ISLAM =

      Delete
    2. Sdra JD...

      Dah tentu lah kau akan bersetuju kalau kita sama2 katakan Tun Madey yang ada sekarang ni jauh berbeza..umpama langit dengan bumi dengan orang yang sama, yang telah menjadi PM ke 4 Msia selama 22 tahun dulu tu.

      Pemikirannya waktu tu memang dikagumi oleh rakyat Msia dan juga mendapat pengiktirafan di dunia..tapi malangnya, itu dulu. Tak gunanya kita bernostalgia dengan benda2 lampau tu kerana yakin lah ianya takkan berulang semula pada masa ini.

      Pemikiran Tun dah lepas due datenya..dah hampir expired dan langsung tak releven dengan suasana dan situasi politik, ekonomi dan weltenshaung dunia masa kini...kira old skool dan retro aje beb.

      Era Tun berani menyanggah, menggertak serta mengugut pemimpin2 dunia lain seperti yang cuba dilakukannya kepada China dengan menuduh mereka sebagai mengamalkan kolonialisme Ekonomi yang baru di rantau Asia ni telah memakan diri bila China memberi kata dua untuk Msia menyelesaikan isu ECRL atau menerima padahnya.

      Memang patut pun China menolak mentah2 hasrat Tun untuk membuat pinjaman kewangan dari mereka..logiknya, setelah Tun tuduh China macam tu...takkan lah diorang nak berikan loan tu..betul tak beb ???

      Kalau dulu kita kagum dengan idea2 Tun untuk merancakkan pertumbuhan ekonomi negara di eranya..kini tak kedengaran lagi idea2 sebegitu dilaksanakannya. Mana perginya program2 yang dirancangkan untuk memperkasakan DEB..program2 untuk membantu pesawah, petani, nelayan dan peneroka dah dihumban ke laut ke????

      Balik2 Tun masih bernostalgia tak abi2 dengan Projek kereta Nasional 2.0nya untuk menyaingi Proton Geely yang sedia ada tu..apa faedahnya sangat kepada rakyat marhaein B40 yang kini hidup mereka begitu tertekan..ibarat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang..kalau tak berkais, tak makan lah jawabnya.

      Sdra JD..Aku amat2 yakin , dah tentu lah kau, aku dan ramai lagi rakyat Msia tertanya2..dalam keadaan hutang Msia, yang kononnya digebangkan oleh Ah Beng, menteri kewangan Hong Kong tu dah mencecah lebih RM 1 Trillion, apa perlunya Tun beriya2 sangat nak menghidupkan semula Formula 1 SIC di Sepang tu..tidak kah Tun sedar bahawa Msia terpaksa membayar lesen hampir RM 500 juta setiap tahun untuk mendapatkan hak penganjuran Formula 1 tu..agak2 kau, sikit ke jumlah tu haah??? Berapa banyak projek2 pembangunan untuk rakyat dapat dilaksanakan dengan jumlah tu..berapa banyak rumah mampu milik yang boleh dibina..berapa banyak hospital2 , sekolah2 daif serta jalanraya2 yang boleh dinaiktarafkan dengan wang tu bhai????

      Hanya untuk memuaskan nafsunya yang masih bernostalgia bahawa projek kereta nasional dan SIC Sepang tu adalah hasil tangannya semasa bergelar PM ke 4 dulu, yang WAJIB dijulang semula... maka sanggup meminjam meminjam Samurai Bon dari Jepun..betul ke cara macam ni haah????

      Kalau Tun dah takde , takke rakyat dan generasi Msia akan datang yang teruk memikul bebanan menyelesaikan hutang2nya tu????

      JD..secara pribadi, aku dulu memang ada respek sesangat pada Tun Madey ni, itu era dia jadi PM ke 4..tapi sekarang ni..Tun Madey yang kita kenal dan sanjung dulu dah takde..yang ada hanya lah "Klon"nya yang tak berapa menjadi, walaupun dipaksanya sebaik mungkin untuk mengikuti jejak langkah PM ke 4 tu.

      Tun Madey yang ada kini hanya klon Tun yang hanya nak menyambung legasi perjuangan yang belum selesai yang dimulakan oleh PM ke 4 dulu..untuk memastikan agar Mokrez akan merasa kerusi empuk PM selepasnya dan juga khanazah2 negara terus menerus dijarah dan difaraidkan secara senyap2 dalam kalangan anak beranak dan kroni2nya...khalash bhai saab!!!!

      Delete
    3. Lompat parti, rakyat benci
      WAN HARON WAN HASSAN 19 DISEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore
      Lompat parti, rakyat benci
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      BEBERAPA hari yang lepas saya telah menulis dalam kolum ini satu rencana di bawah judul 'Seminggu berlalu banyak yang berlaku'.

      Rencana tersebut membawa pembaca mengimbas kembali rentetan peristiwa-peristiwa besar yang berlaku dalam tempoh seminggu kebelakangan ini.

      Namun fokus saya ialah tentang pergolakan yang berlaku dalam Umno di mana Umno Sabah telah menjadi lumpuh apabila hampir keseluruhan wakil rakyat dan pemimpin-pemimpin kanan mereka beramai-ramai keluar parti. Sementara itu di Semenanjung pula, seramai enam Ahli Parlimen dari Umno juga ikut keluar parti.

      Apa yang lagi mengemparkan ialah pendedahan salah seorang Ahli Parlimen tersebut, Datuk Seri Hamzah Zainuddin, bahawa pada bulan lepas seramai 36 Ahli Parlimen (33 dari Umno, dua dari MIC dan seorang dari Sabah) telah berikrar untuk menyokong Tun Dr Mahathir Mohamad dan kerajaannya.

      Jika itu yang berlaku, maka apa lagi yang tinggal atau ada pada Umno?

      Sekarang isu tersebut masih hangat dibincang dan diperkatakan oleh pemerhati politik dan rakyat jelata.

      Delete
    4. justice league, Hellfire No Strike = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB


      Angah Rabiah

      Penyangak penyamun babi haram jadah ni....

      Mann Tabann

      Najib Mandi air Yassin la...kot2 boleh cuci apa Yang patut

      Husairy South

      Najib, gunakanlah masa kamu yang ada sebelm masuk penjara utk bermuhasabah diri dan elakkan dari kecenderungan anda yg secara sengaja atau tidak sengaja dari terus-terusan menjaja "budaya muka tembok" tanpa peka dgn rasa malu pada masyarakat, setelah terpalit dgn perkara2 yg sewajarnya perlu ujud rasa malu menurut ajaran Islam.

      Bila masuk penjara nanti, tak sempat buat itu semua.

      Delete
    5. Bukan rejim lama semata-mata
      Penurunan harga komoditi utama - misalnya kelapa sawit yang menjadi RM250 setan dan getah sekerap (RM2.15 sekilo) - berada pada paras terendah sejak beberapa tahun ini.

      Ia sesuatu yang membebankan bukan sahaja ekonomi isi rumah tetapi juga kehidupan masyarakat secara keseluruhannya.

      Penurunan itu berterusan. Dianggarkan 70 peratus daripada kategori B40 adalah kaum Melayu.
      Harga ikan temenung sekilo RM12 hingga mencapai RM16. Telur ayam gred C pula RM14 sepapan.
      Sinar kemenangan PH belum mampu memadamkan keresahan orang lapar dan orang miskin.

      Perkembangan kewangan dan pelaburan negara di peringkat antarabangsa pula menunjukkan penarafan Moody's juga menunjukkan indeks ekonomi negara berada dalam keadaan lebih rendah dari setahun yang lalu.

      Ini memberi kesan pada kadar pertumbuhan ekonomi negara.

      Saham milik beberapa syarikat juga terus merosot, termasuk TH Plantation (turun 45 peratus), TM (35 peratus) dan Axiata (35 peratus).

      Rizab antarabangsa negara pada Okt tahun ini ialah RM101 billion, menyusut daripada RM109 billion pada April.

      Usahlah kerajaan PH mengalih masalah ini atas kesalahan rejim lepas semata-mata atau kesan global trade war. Langkah ekonomi yang konstruktif perlu diambil segera. Bukan sekadar mengambil pendekatan ekonomi populis seperti pemberian subsidi, penetapan harga lantai, inisiatif dan sebagainya.

      Itu memang perlu tetapi yang sangat diutamakan kini ialah menimbulkan keyakinan, kelestarian dan keampuhan ekonomi negara kepada pelabur sama ada dalam atau luar negara.

      Belajawan 2019 yang disebut sebagai inisiatif ekonomi rakyat juga gagal merangsang keyakinan pelabur dan memberi kesan negatif buat rakyat. Saham di bursa tidak menunjukkan sebarang angka yang positif.

      Delete
  8. lebih Mader jangan turun lah , malam tadi 10 orang je yg hado,tu pun pekak dgn bisu. Char keow teow melambak x habih. Minyak hitam setin je yg laku. Membazir jer

    wooiii, mat rempit pun tolak Phancing ni. Selesaikkan kemeleut dalaman tu dulu. PHancing brhadapan dgn kesatuan Melayu dah. Bukan UMNO bukan PAS, ingat kesatuan Melayu.

    Hari ni aku bersetuju dgn ramalan penganalisa politik bahawa Parlimen akan dibubarkan. Yg Paassti akan Parlimen akan dibubarkan.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Hellfire tak boleh strike. Melainkan volcano, gunung berapi. Malaysia di luar lingkungan "Ring of Fire" yang menyerap Indonesia dan Philippines.

      Cakap pun dah macam Anjing Gila. Dia sebenarnya ia lah Anjing Gila. Keluar di atas berbagai nama, termasuk GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib.

      Di nobatkan gelaran Anjing sebab menyalak tak tentu hala.

      Delete
    2. Anjing Gila ni menyalak tak tentu hala.

      Delete
    3. PH = ICERD ADALAH MALAYAN UNION VERSI MODEN = MELAYU HANYALAH KULI DAN MEREMPAT DI NEGERI SENDIRI TIADA KETUANAN PADA HAKIKATNYA = HANYA MEREKA YANG TIADA PANDUAN HIDUP BERPANDUKAN HUMAN RIGHTS PBB. KITA UMAT ISLAM SUDAH ADA ALQURAN DAN SUNNAH. SEMUA HAK MANUSIA DIJAMIN OLEH KEDUANYA = MAHA ZALIM PEMECAH BELAH MASYARAKAT BILA MENGHASUT PEMIMPIN UMNO KELUAR PARTI = KALAU TIDAK KELUAR KENYATAAN MENGELIRUKAN BUKAN MuJAHAT LAH NAMANYA DULU LGBT, SYIAH DAN SEKARANG TABUNG HAJI. KALAU TAK SALAH BETULKAN. KALAU PENJENAYAH DAKWA. BERTINDAK AKAL LUAR SEDAR SEBAGAI PEMEANGKANG = BERITA SENSASI : 13 LAGI EKOR KATAK DARI DARUL KADOK DIJANGKA JOIN PARTI KADOK BERSATU = MAHA NAJIS GUNA POLITIK KOTOR ALA PENJAJAH PECAH PERINTAH TERHADAP PEMBANGKANG DENGAN KATAK KADOK MELOMPAT = KULIT SAMAK TUDUH NABI MUNGKIR JANJI TAPI DIKUTUK OLEH ONE JIJIK DENGAN MENYALAHKAN PAS = KAPAL AQUA JATUH SEPARUH HARGA AKIBAT MAHA KELENTONG KATA DOJ DAH LULUSKAN SEBENARNYA INI SEMUA PEMBOHONGAN TIADA LANGSUNG BUKTI = TOMMY TOM CAT CAKAP BESAR SYARIKAT DIA SAHAJA TAHU PASAL KAPAL UNTUK BOLOT KONTRAK. INILAH KORUP YANG BERLAKU DI DEPAN MATA MAHA KORUP TAPI DIBIARKAN SAHAJA = KATAK-KATAK DESAK SI KOMEDI LETAK JAWATAM. PATUT MEREKALAH YANG LETAK JAWATAN KERANA MENYIA-SIAKAN AMANAH RAKYAT = MAHA DEDAK KATA JIBENG TABUR DEDAK RUPANYA DIA PENDEDAK NO. 1 NEGARA BILA BANYAK KATAK-KATAK UMNO MELOMPAT = MAHA NAJIS HANYA TERIMA KEPADA TAIK YANG BAIK. HARAP MAKLUM = KULIT SAMAK PATUT TAUBAT LETAK JAWATAN MASUK PONDOK BELAJAR ALIF BA TA SUPAYA MULUT TAK CAKAP MERAPU = BILA MAHA MERAPU KATA MALAIKATPUN BUAT SALAH ADA PAKAR HADAS KATA BETUL....PUNYALA KAKI PENGAMPU PUNYA LOBAI..BAWA AYAT QURAN...MANA ADA AYAT KATA MALAIKAT BUAT SILAP..BAHALOL = MAHA FREEMASON GASAK KOMEDI BUBAR UMNO TAPI DIA DEGIL..MAKA MAHA MULA MAIN POLITIK KOTOR LAIN DENGAN AJAK RAMAI MP LOMPAT PARTI..AKHIRNYA TERBUBAR UMNO DAN TUBUH UMNO 3...ALJUBURI MEMANG JANGAN HARAP NAK MERASA = BANGSA ASING DATANG KE TANAH MELAYU JADI KULI DAH TU DIBERI WARGA NEGARA BERAMAI-RAMAI ITULAH YANG MENDAPAT KEISTIMEWAAN DAH TU KUMPUL HARTA JADI KAYA RAYA MEREKALAH BANGSA YANG ISTIMEWA = MELAYU TIADA KEISTIMEWAAN KERANA MEREKA PERJUANGKAN HAK MEREKA YANG SEMAKIN TERHAKIS = MAHA U-TURN DAH BUAT MACAM-MACAM PUTAR BELIT APA NAK HERAN...SEKALI KATA NAK 2/3 MAJORITI SEKALI KATA NAK PEMBANGKANG KUAT = MAHA ZOMBIE CAKAP TIN KOSONG NAK LETAK JAWATAN..SEKARANG TOKONG PULA IKUT PERANGAI YANG SAMA....KELUAR TERUS LAH PH NAK KENCING APA LAGI = MAHA KACAU TAK HABIS-HABIS NAK USIK ISLAM/MELAYU/RAJA...TERKINI SEKOLAH KEBANGSAAN DIKATAKAN SEKOLAH AGAMA...KATA ISLAM AGAMA SYUMUL KALAU ADA SERBA SEDIKIT APA SALAHNYA = MANA-MANA KELING YANG RASIS MESTI DIDESAK HEBAT SUPAYA LETAK JAWATAN ATAU DIPECAT = PH TAK HABIS-HABIS MAINKAN RAKYAT...SENYAP JEE PASAL PETROL = PARTI BABI HUTAN BILA DITANYA APA LAGI YANG MEREKA MAHU..,MEREKA TIDAK MAMPU MENJAWAB,,,,INI BERMAKNA MEREKA TELAH DAPAT LEBIH DARI CUKUP DAN TELAH ATASI PERIBUMI,,,BERMAKNA MEREKA HANYA INGIN HURU-HARAKAN KEHARMONIAN NEGARA = PATUT DAH JADI KERAjaan PANDAILAH JANA EKONOMI INI TIDAK TAHU POTONG SANA CANTAS SINI,,CARILAH IDEA KREATIF TAMBAH LAGI EKSPORT ATAU KURANGKAN LAGI JMPORT = TOKONG KIT SIAL MARAH SANGAT ISLAM PASAL KRISMAS SEBAB KRONI KUAT DIA JOSEPH NOBITA DAH MURTAD MASUK KRISTIAN = KENAPA NAK TIRU BN APUNGKAN HARGA MINYAK...TURUNKAN SAHAJA RM1.50 DAH TENTU JANJI DITEPATI DAN KALAU TURUN LAGI DAPAT PAU LAGI = KERAjaan HAPRAK KUTUK BN PASAL KORUPSI PATUT AMBIL BERAT PASAL RASUAH SAJA SUDAHLAH INI MELEBIH-LEBIH NAK KACAU KEHARMONIAN NEGARA...TUJUAN SUPAYA RAKYAT LUPAKAN MANISFESTO = ELOKLAH JUGAK MuJAHAT MENGGATAL DARI BUAT KENYATAAN HURU HARA SATU NEGARA = KETIKA PEMERITAHAN KING CHARLES 1 GEREJA TELAH MENGHARAMKAN PERAYAAN KRISMAS KERANA IA SEBENARNYA HARI PAGAN TIADA KENA MENGENA DENGAN JESUS =

      Delete
    4. Hahahah angin satu badan nampak. Mana fakta nya tu. Sembang bersama peliwat dan khinzir negara memang tak perlu fakta kan.

      Delete
    5. justice league, Hellfire no strike = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB


      Leman Aziz

      Sebab org2 tu serang ko bukan nya ape.... dia org tu hairan dn nk tngk dari dekat rupa panglima daeng bugis yg jln nya berkepit dduk bersimpuh tu... pastu dia org nk tngk rupa org yg xtau malu tu... yg dh X bermaruah tu...

      ko jgn x tau... balik jer rumah dia org semuanya tetap hairan dn langsung x kata ape sbb ada juga org mcm ko kat dunia ni... mlm tu masing2 dok solat tahajud sbb mmikirkn kiamat makin hampir bila muncul nya org yg x tau malu mcm ko ni.... itu jer...

      Delete
    6. Jujurkah elit politik kerajaan PH?



      Ini masa keikhlasan elit politik Melayu dituntut supaya insaf sentimen perkauman bukan sahaja ada pada orang Melayu.

      Elit politik India dalam kerajaan PH pula tidak harus berpeluk tubuh. Mereka harus mengingatkan kaum mereka supaya rasional, tidak rasis berhubung isu pembinaan kuil di tanah yang bukan hak milik.


      Mereka sama ada bertaraf Menteri, Timbalan Menteri dan Exco kerajaan negeri Selangor TIDAK HARUS melindungi pembunuh!

      Mereka mesti mendesak pengurusan kuil berpindah patuhi perintah mahkamah.

      Selagi kuil itu ada di situ tidak dirobohkan, rasa pedih marah masyarakat Melayu khasnya dan rakyat Malaysia amnya akan sentiasa mengasak dada.

      Masyarakat India yang ada pada malam itu rusuhan ganas itu juga mesti berkerjasama dengan polis.
      Mereka mesti mengheret si pelaku jika benar tidak bersubahat melakukan pembunuhan anggota bomba itu.

      Suka atau tidak, realiti wujudnya sentimen perkauman di sebalik tindakan memukul Adib tidak boleh disapu dibawah permaidani.

      ARIF ATAN


      KOMEN : Penulis PH kini dah mula tahu mana satu yang benar

      Delete
  9. Cepat2 Melayu bersatu "UNDI TIDAK PERCAYA" buang ahli2 kabinet sijil palsu ke Lautan Atlantik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau bunyi mcm SPM pun takda. Merempit blogs, yer.

      Delete
    2. PH = BAPAK MAK SYABU ANAK MAT GANJA = SEMENJAK PARTI BABI PERINTAH PP TARIF AIR SUDAH NAIK 4 KALI, SEDARLAH DIRI SIKIT WAHAI PENYOKONG PH = LOKMAN ADAM DITAHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN PH TAK BISING TAPI BILA PENGKUTUK SULTAN DITAHAN BISING PULA = SATU2NYA WANITA PARTI BABI ADA COCK ANTI CONSTITUTION TAK SETUJU ISLAM AGAMA RESMI. SATU PERSATU KEBENCIAN MEREKA KEPADA ISLAM DITUNJUKKAN = TO PH, OPPOSITIONS ARE GUILTY UNTIL PROVEN INNOENT. BUKTINYA JAMINAN YANG TELALU TINGGI BILA KES MAHKAMAH = MAHA ZALIM GOPOH NAK JADI PM MALAM PRU-14 DENGAN SALAHKAN AGONG = SETELAH MAHA KORUP SELESAI TUBUH UMNO 3.0 BN 2.0 TIBA SAAT AZMIN JADI PM DENGAN HISHAMUDDIN TPM = APA NAK DIHERANKAN SALIB BESAR DI PP. BUKANKAH PEMIMPIN PARTI BABI DIBARISI EVANGELIST = BEKALAN AYAM TEMPATAN KURANG TAPI PH MASIH NAK EKSPORT NAMPAK SANGAT TAK PERIHATIN MASALAH RAKYAT = PAKAR HADAS AKUI PECAT IMAM BUKAN BAWAH BIDANG KUASA TAPI KENAPA MANGKUK HAYUN TU BUAT KENYATAAN. NAMPAK SANGAT NAK HURU-HARAKAN MASYARAKAT = SEBENARNYA SEMUA DALAM PH TAK LAYAK JADI PM. MAHA ZOMBIE PALING BANYAK BUAT SALAH, ALJUBURI JADI PM BUSUK NAMA NEGARA SATU DUNIA, JADI PILIH GS KITA TENGOK MACAM MANA = KENAPA MELAYU SANGGUP JADI BALACI KEPADA KAFIR HARBI BILA TAK PUAS2 NAK RAMPAS UITM SATU2NYA MILIK BUMIPUTRA, PROFESIONAL NON BUMI YANG JAUH LEBIH RAMA, KENAPA BIUL SANGAT, BELAJAR JE TINGGI TAPI OTAK BERKARAT = PH BIKAN SAHAJA KENAKAN SST TAPI PELBAGAI CUKAI TERMASUK YANG TIDAK DIHEBOHKAN DALAM MEDIA SELAIN MENAIKKAN TARIF = PH KAKI PAU, APA TIDAKNYA MINYAK SAWIT TURUN TAPI MINYAK MASAK TAK TURUN, INGAT PETROL JE KENA PAU, CUKAIPUN MACAM2 DAAA = MENTERI PH BELUM PRU BERLAGAK SUCI, LEPAS PRU SEGALANYA KOTOR, BELUM PRU RASUAH, LEPAS PRU DUIT MINYAK, BERSIH & SPR PULA KATA KALAU ISTIHAR KIRA BERSIH, KALAU GITU SIAPA YANG BAGI RASUAH BOLEHLAH ISTIHAR = TOKONG KIT SIAL DAH PANDAI BERDALIH MACAM BN DULU YEA = LOMPAT PARTI ADALAH RASUAH BESAR, PH TAHU NAK KENCING RAKYAT JEE, SAMPAI SEKARANG TAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT. MAHA KATAK PENYOKONG KUAT PENYOKONG UTAMA KATAK2 LOMPAT = TOKONG NOBITA BAGI PERUNTUKAN KEPADA TIGA KOLEJ SWASTA YANG TIADA PERUNTUKAN DALAM BAJET. KAN DAH KATA INI AKIBATNYA BIARKAN KAFIR HARBI PERINTAH NEGARA = TOKONG KIT SIAL BILA LAGI NAK KELUAR PH, BERANI UGUT JE, MEMANG SAH TAK DE TELOR = PERANGAI PEMIMPIN2 MELAYU YANG MENAGIH SIMPATI UNDI DARI BUKAN MELAYU NON MUSLIM AMAT MEMALUKAN KERANA MEREKA HILANG JATI DIRI DAN SANGGUP MENGGADAI PRINSIP = RAMAI IBUBAPA TERBEBAN DENGAN YURAN PIBG. PH DIAM JE CARI JALAN NAK PAU = HARGA KOMODITI JATUH TERJELEPUK PH TAK KISAH SEBAB YANG TERLIBAT MAJORITI MELAYU = MuJAHAT BUANG BANGSA BUANG AGAMA, PRU-15 KITA PAKAT USUNG BUANG MuJAHAT KE TENGAH LAUT = KESIAN BETUL PENGUNDI2 CH DIKERJAKAN PH, TAK HABIS2 BUANG MASA MENGUNDI. DULU SALAHKAN BN RASUAH SEKARANG PH PULAK BUAT BENDA SAMA = ISU SALIB BUKANLAH SEBAB FOBIA TAPI NAK BUAT LAMBANG BIARLAH KAT GEREJA. NAK BAGI ONG LAH KONON. KENAPA BILA BISNES BUAT LAMBANG MASJID DAH TU KENAPA TAKUT SANGAT DENGAN ANGKA 4 = ISU ADIB ELOK SANGAT DI PANASKAN SETIAP PRK SUPAYA PH CEPAT SERAH KUASA KEPADA GS = KEMAJUAN MODEN BUKAN BERERTI BEBAS BERBOGEL DAN BERPESTA SEKS SEPERTI YANG DIMAHUKAN PUAK LIBERAL DAN BUKAN JUGA BEBAS MENUKAR JANTINA = ELOK BENARKAN PAS PERINTAH NEGARA SEPENGGAL KERANA PAS PERNAH TADBIR NEGERI PALING MISKIN DAN HUTANG BERTOMPOK TINGGALAN BN TAPI TERUS SURVIVE HINGGA SEKARANG = KALAU ISU ISLAM/MELAYU TAK BOLEH JADI BAHAN BERKEMPEN, NAK KEMPEN APA LAGI? HARAMKAN PARTI KAFIR HARBI DULU YANG ANTI PERLEMBAGAAN SEBELUM CAKAP LEBIH =

      Delete

    3. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      Mohd Ali

      neraka panas bossku... kat dunia kau boleh mandi hilangkan panas... kat SANA?? bertaubatlah najib... sebelum mengadap ALLAH baik kau minta halal atas apa yg kau dah buat... depan ALLAH SWT kau takleh troll dah .. taubat sekarang lah .. entah2 mengadap masa dalam penjara ..

      Muhamad Fauzi Bin Yaakob

      Pertama sekali sumbat penyamun ni dlm sg buloh baru ekor gelumang dgn tahi nak tengok macai macai terlopong mulut

      Zainundin

      Seekor kerbau yang terpalit lumpur kotor elok lah di asingkan. Di Sg Buluh ke, Kajang ke, tak heran mana

      Delete
    4. Kes Adib, wajarkah pemansuhan hukuman mati diteruskan?



      HUKUMAN mati bagi 32 kesalahan akan dimansuhkan tidak lama lagi, ini termasuk kesalahan bunuh di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Itu jawapan menteri berkenaan di Dewan Rakyat bulan lalu.

      Walaupun bila pemansuhan hukuman mati akan berjalan masih jadi tanda tanya, namun dikhabarkan ramai tertuduh jenayah dadah dan bunuh yang berdepan ke tali gantung sudah pasang strategi.

      Mereka kini bersedia untuk dibicarakan di bawah seksyen yang membawa hukuman mati, bukan menerima tawaran pengakuan yang membawa pertuduhan hukuman lebih rendah seperti penjara seumur hidup dan sebagainya.

      Orang putih kata ‘nothing to lose’ kerana jika kalah di akhir perbicaraan yang makan tahun lamanya itu, congak mereka hukuman mati sudah dimansuhkan. Cuba nasib dulu mana tahu boleh menang sebelum awal-awal mengaku salah. Apatah lagi, makin berat hukuman makin tinggi beban pembuktian.

      Namun dengan perkembangan melibatkan Allahyarham Muhammad Adib Mohd. Kassim yang meninggal dunia kelmarin setelah tiga minggu bertarung nyawa akibat insiden di sebuah kuil di Subang Jaya, apakah hukuman mati akan dimansuhkan?

      Jika pelaku yang menyebabkan kematian anggota bomba itu dituduh membunuh sekalipun, apakah setimpal dengan hukuman penjara 30 tahun? Jika ditinjau di media sosial, nyawa harus dibalas nyawa. Ini bukan luar biasa, perundangan jenayah Islam juga prinsipnya begitu.

      Oleh itu, pertama, seluruh rakyat Malaysia menanti pertuduhan kesalahan bunuh di bawah Seksyen 302 Keseksaan dan bukan mematikan dengan salah atau dalam bahasa umum disebut membunuh tanpa niat yang membawa hukuman lebih ringan.

      Membaca peruntukan kesalahan bunuh di bawah Seksyen 300 Kanun Keseksaan yang hukumannya disebut dalam Seksyen 302, jelas mencukupi elemen untuk pelakunya dituduh bunuh. Ada empat elemen yang diperuntukkan dalam Seksyen 300 yang salah satunya sudah cukup.

      Memetik kenyataan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad ketika melawat Adib di Institut Jantung Negara pada 28 November lalu, perusuh mempunyai niat membunuh apabila membawa bersama parang, selain melihat pada kecederaan parah mangsa.

      Dan berdasarkan sidang akhbar Ketua Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat, Datuk Mohamad Hamdan Wahid 27 November lalu, Adib ditarik keluar oleh sekumpulan perusuh dari kenderaan yang sebelum itu mereka telah menerima lontaran batu, kayu dan besi daripada kumpulan berkenaan.

      Selepas ini, selesai peringkat siasatan, pasukan pendakwaan di bawah Peguam Negara, Tommy Thomas pula membawa tugas untuk membuktikan mengatasi keraguan munasabah di akhir perbicaraan nanti yang Adib dibunuh sekaligus mengheret pelaku ke tali gantung.

      Namun, itu pun andai hukuman mati belum dimansuhkan. Atau mungkin kesalahan bunuh dikecualikan daripada pemansuhan hukuman mati? Tunggu dan lihat. Kalau ditanya rakyat Malaysia ketika ini, hukuman bunuh harus kekal setidak-tidaknya dalam kes bunuh. -UTUSAN ONLINE
      KOMEN : Islam ada jawapan yang jelas bagaimana hukum bunuh... kenapa cari penyelesaian lain?

      Delete
  10. Nik Abduduh tanya:

    'Kalau PAS, Umno dan Bersatu kerjasama, apa isu?'

    Jawab nya:

    isu RM90 juta

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = KELANTAN NEGERI MAJORITI ISLAM MELAYU SUDAH TARIK BALIK SAMAN..BILA LAGI POK MIN NAK BAYAR ROYALTI, INI MESTI KES KENCING LAGI = BANGSA BABI HUTAN PATUT MENGHALAKAN KEMARAHAN MEREKA KEPADA TOKEY-TOKEY CINA YANG KAYA RAYA MENJARAH HARTA NEGARA DAN BAWA LARI KE LUAR NEGARA DENGAN TIDAK MEMULANGKAN KEKAYAAN TERSEBUT KEPADA MEREKA = MuJAHAT APA SAHAJA KELUAR DARI MULUT DIA SAMPAH DAN MENYAMPAH. SAMPAH SYIK MERUGIKAN ISLAM/MELAYU, MENYAMPAH BILA JANDA GLAMOUR TAK LAYAN DIA VIRALKAN SATU MALAYSIA = MAHA KRONI KALAU JIBENG DIA KATA RASUAH KALAU DIA DUIT KOPI = KERAjaan BERUK MEMANG TAK PANDAI JANA EKONOMI HANYA TAHU POTONG PERUNTUKAN DAN JUAL ASET. JUAL SAHAM PH BERPOTENSI MURAH2 DAH TU SEKEJAP NAIK MELAMBUNG, KRONI DIA JUGAK YANG UNTUNG MACAM PM-4 DULU SWASTAKAN SYARIKAT KERAJAAN YANG UNTUNG. TUT2 SEKEJAP JE ANAK DIA JADI BILIONAIRE = KULIT SAMAK BUAT KEPUTUSAN RUGIKAN MELAYU BILA SURUH PENIAGA GUNA FODD TRUCK, MANA NAK CARI MODAL BESAR, DAH LAH AIM DAH TUTUP MANA LAGI NAK DAPAT PINJAMAN MUDAH = PARTI FREEMASON TIDAK DEMOKRATIK BILA JAWATAN PARTI BUAT SECARA LANTIKAN. LAIN KALI TAK PERLULAH SUSAH2 BUAT PEMILIHAN = MAHA ZOMBIE TAK HABIS2 SALAHKAN MELAYU. KALI INI SURUH MELAYU SALAHKAN DIRI SENDIRI KERANA MISKIN. YANG KAU DULU PM-4 MENGAYAKAN KRONI DAN ANAK SENDIRI SAMPAI LUPA ORANG MELAYU MISKIN = KALAU BENAR PH NAK BINA MELAYASIA BARU UBAHLAH APA YANG DISEPAKATI OLEH SEMUA PARTI TERMASUK PEMBANGKANG SEPERTI AKTA ANTI LOMPAT PARTI, AKTA PEMBIAYAAN PARTI , PEMISHAN KUASA ANTARA PEGUAM NEGARA DAN PENDAKWA RAYA DSB = PAKAR HADAS SUKA FITNAH PARTI ISLAM, SEKARANG FITNAH BALIK KEMBALI KE BATANG HIDUNG MEREKA . ADA KE MASUK AKAL 25 IMAM KENA PECAT, 10 LAGI KENA TUKAR TEMPAT KERJA DENGAN ALASAN REMEH TEMEH. RUPANYA ADA LAGI KES SEBELUM ITU APABILA 16 IMAM TELAH DIPECAT, KETERBUKAAN PANDANGANLAH KONON, BERLAPANG DADALAH SANGAT. PATUT PAKAR HADAS DAH LAMA KENA PECAT KERANA AMANAT RAJA MELAYU LANUN = APA RULE OF LAW YANG DIMAKSUDKAN MAHA ZOMBIE, DI MANA KEADILAN DALAM KES TOKONG JOSEPH NOBITA, KEMATIAN MUHAMMAD ADIB, KES PREBET ADAM DAN KES BERDARAH MEMALI. DI MANA HERO2 PH SEBELUM PRU-14 YANG MAHU SURUHAN JAYA DIRAJA = MAHA ZALIM SIBUK PERSOAL KEKEBALAN RAJA, YANG KAU MACAM2 SKANDAL PM-4 TAK BERSIH SAMPAI SEKARANG = RAKYAT JADI MISKIN ERA PM-4 BILA RINGGIT JATUH LEBIH SEPARUH DARI RM2,50 JADI RM3.80, TIDAK LAIN KERANA KORUPSI YANG MAHA TERUK. ERA PM-7 RINGGIT JATUH LAGI = DI KALA RAKYAT SUSAH PEMIMPIN PH POSING MELANCUNG KELUAR NEGARA = RIZAB BNM LESAP SEJAK PH PERINTAH NEGARA, TERNYATA PH HANYA PANDAI KOREK TABUNG NEGARA = BAGUS JUGA PEKERJA RESTORAN INDIA KENA PENAMPAR, BARU TERDEDAH BUKAN MAMAK RUPANYA. PARIA MOORTY JAJA KELUAR NEGARA BANGSA INDIA DI NEGARA INI DITINDAS TAPI SEBENARNYA MEREKA TIPU MELAYU DAPAT DUIT JUTA2 = SEBAB PH DENGKI SANGAT DENGAN JAKIM ADALAH KERANA JAKIM BERJAYA MENGEKANG AJARAN2 SESAT DAN MEMPROMOSI HALAL KE SELURUH DUNIA. AJARAN SESAT MULA BERKEMBANG BIAK SELEPAS PH AMBIL ALIH NEGARA BERMULA DENGAN MELEPASKAN QADIANI SECARA BEBAS BERGERAK = HATI2 MAHA ZOMBIE MAYAT HIDUP YANG MIND CONTROLLED BY PARTI BABI HUTAN = MALAYSIAN MALAYSIA MEMBAWA KEPADA NEGARA REPUBLIK KERANA ITU MEREKA CUBA MENCARI JALAN MENJATUHKAN SISTEM BERAJA. PM-4 TELAH MENCANTAS KUASA RAJA KINI TUNGGUL YANG TINGGAL HENDAK DICABUT = ISLAM LIBERAL BERMAKSUD BILA ANAK MENGANUT AGAMA BUKAN ISLAM IBU BAPA TIDAK BERHAK MENYOAL = APA DISEBALIK SAUDI PERANGI YAMAN, DI SYRIA DAN IRAQ SYIAH TELAH MEMBUNUH JUTAAN SUNNI KERANA BAGI MEREKA DARAH SUNNI HALAL DITUMPAHKAN DAN IBADAT MEREKA. MEREKA TELAH MENYUSUP MASUK KE YAMAN BERTUJUAN MENYERANG MAKKAH KERANA TANAH SUCI SYIAH IALAH KARBALA = DRAMA MELAYU KINI DI TV MENJADI2 DENGAN PEGANG TANGAN DAN BERSENTUHAN BODY CONTACT DENGAN BUKAN MAHRAM, MENGAPA PAKAR HADAS TIDAK SIBUK KOMEN, KENAPA SIBUK MAIN POLITIK MASJID SURAU. DISURUHNYA IMAM YANG DIPECAT SAMAN, PUAK MANGKUK HAYUN NI TAK FIKIR KE NAK TURUN NAIK MAHKAMAH PERLUKAN WANG & MASA BUKAN SEDIKIT =

      Delete

    2. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      Toy Kok Hoong

      Ya panggil menteri PH untuk Mandi sungai bagi sejukkan kepanasan akibat hutang Negara yang ko buat bertimbun.

      Najib kau pula nanti kena Mandi Di sungai buloh resort bila booking sampai. Ya ada teman di sana menanti, iaitu Cik Hermes Bag.

      Han Tuah

      kakakakaka

      Gunaseharan Kannayah

      Kena serang ya..!. itu pasal lain kali bawalah lagi seoarang tu seperti yang sudah dicadangkan tu...baru orang takut sebab ada bodyguard. Gemuk gedempul orang panggil Mak Badak ada sumbu tajam semua orang takut.

      Delete
    3. Mahathir pengkhianat terima bekas pemimpin Umno masuk Bersatu – Nurul Izzah



      – Pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan terus tampil mengkritik serta melahirkan rasa tidak senang berhubung penerimaan pemimpin bekas UMNO dalam Pakatan Harapan (PH).

      Terbaharu dalam satu hantaran Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar menyifatkan mandat yang telah diberikan oleh rakyat pada 9 Mei lepas seolah-olah telah dikhianati kepercayaannya

      Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menambah, tindakan menerima wakil rakyat ‘lompat’ dari parti lawan umpama menghina ahli-ahli serta penyokong yang selama ini begitu setia dengan perjuangan mereka sehingga mencapai kejayaan besar kali ini setelah sekian lama berjuang.

      “Parti kami juga pernah berdepan situasi tidak menentu sebelum ini dengan unsur pembelotan.

      “Sudah tentu tidak sesekali mahu kesakitan itu sekali berulang sekali untuk pihak lain.

      “Tidak ada makna demokrasi seandaiya negara ini terus dikuasai oleh golongan ‘elit’ yang berterusan berpolitiking seperti ini,” katanya semalam.

      Komen itu menyusul sebagai merujuk kepada kenyataan Ahli Parlimen Petaling Jaya, Maria Chin yang membidas tindakan kerajaan sekadar membiarkan pemimpin UMNO melompat parti memasuki Parti Pribumi Bersatu Malaysia dengan begitu senang lenang.

      Dalam ruang Twitter peribadinya bekas Pengerusi Bersih 2.0 itu mendesak para pemimpin menghentikan memberi laluan kepada wakil rakyat lawan untuk melompat parti kerana ini bukan perjuangan Malaysia Baharu.

      Kata Maria Chin: “Hentikan amalan lompat ‘hopping’. 9 Mei lepas bertukar kerajaan kerana mahu menghapuskan rasuah dan salah guna kuasa.

      “Tidak boleh menerima ahli-ahli UMNO yang telah 61 tahun menyokong, membantu & menjadi sebahagian dalam rasuah selama ini. #BukanMalaysiaBaru”. – MalaysiaGazette


      KOMEN : Harapan kini tiada lagi harapan untuk rakyat melainkan harapan untuk kroni

      Delete
  11. Kami Penduduk Semenyih hanya mahukan:-

    1.Extend MRT line from Kajang to Semenyih.
    2.Hospital in Semenyih.Current Kajang Hospital old like the 70's and Hospital Serdang too crowded.
    3.Bypass Highway from LEKAS to PLUS North South Highway at Ampangan.
    4.Flyover infront of Masjid Semenyih to minimize jam road.
    5.Local University.
    6.Primary school at Ecohill.Cuŕrent SK Bandar Rinching càn't cater the booming population.
    7.Multipurpose Hall with football field. Dewan sekarang besar ciput..
    8.4 lane road from Bangi to Semenyih via UkM.
    9.Semenyih as Ecotourism sites.
    10.Alternative Highwày from Southern Selangor(Semenyih) to East Coast.
    11.Reduce toll rates at Inbound Toll Plaza Semenyih from RM1.40 to 80sen and Tol LEKAS Bukit Kajang from Putrajaya to Semenyih RM1.80 to 80 cent.
    12.Create Semenyih Technology Park.
    13.MRSM Ulul Albab Semenyih or SBP Semenyih.
    14.SMKA at Semenyih.Maahad Hamidiah Kajang can't provided enough seats for parent who choose Islamic stream for their child.




    Bolehkah mana-màna calon atau Parti mereliasasikan permintaan kàmi.

    Kalau 50% daripada yang diatas ditunaikan is good enough.

    Orang Semenyih memàng suka minta macam-macam.

    Cool Lerq

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = PAS MESTI BERHATI-HATI MELANTIK MP ORANG SEPERTI MuJAHAT, KULIT SAMAK & MAT SYABU MEREKA BUKAN SAHAJA BAWA LARI KERUSI BAHKAN MEMBURUKKAN IMEJ ISLAM = UMNO JATUH DITIMPA TANGGA SUDAHLAH HARTA DIRAMPAS MP-MP PULA KENA KEBAS NASIBLAH KAU UMNO MASA PEGANG KUASA TAK BUAT BETUL-BETUL JAGA ISLAM = SARAWAK REPORT MAKAN DEDAK MAT DIR & TOKONG ITU SEBAB DOK CARI SALAH PAS DAN RAJA MELAYU = BUDIN DULU KUTUK ANU WAR SEKARANG AMPU PULAK DAPAT DEDAK BARU TAK = MAT DIR THE GOD FATHER OF CONSPIRATOR = DAH SAHIH PENJENAYAH SODOM MASUK PENJARA 10 TAHUN PH MASING PUJA ORANG TU INIKAN PULA JIBENG YANG BELUM ADA APA-APA KEPUTUSAN MAHKAMAH LAGILAH PUAK UMNO PUJA = PAS PATUT SAMAN MP-MP PENGKHIANAT SEPERTI MuJAHAT, KULIT SAMAK & MAT MIDIN YANG MEMBUAT KEROSAKAN TERHADAP PARTI, NEGARA DAN AGAMA = PALU SULAWESI DI BALA KAN OLEH ALLAH KERANA LGBT DENGAN TSUNAMI DAN GEMPA BUMI MAKA INSAFLAH WAHAI PENYOKONG PH KEMBALILAH PERJUANGKAN HUKUM ALLAH YANG SEBENAR = TUMMY TOM CAT BUAT HAL LAGI NAK JUGA BAGI CALON PAS LAYAK JADI MP PD WALAU TIADA FREE PARDON = MuJAHAT BUAT HAL LAGI NAK TAMBAH BIAKKAN LAGI ANAK LUAR NIKAH DAH ANGKA SEKARANG RATUSAN RIBU = DULU KITA ORANG KUTUK JUGA POK JIB TAPI SEKARANG KESIANLAH PULAK BUKAN APA PH NI AMAT TERUK SANGATLAH = PLURALISME & LIBERALISME LIL ALAMIN = LEPAS SATU-SATU KELUAR BENDA TAK ELOK DARI PH KALAU DIBIARKAN MACAM-MACAM BALA BENCANA TUHAN AKAN MENIMPA BALA EKONOMI BALA HURA HARA MASYARAKAT BALA BENCANA ALAM = MP UMNO LEPAS SORANG-SORANG KENA TAHAN LEPAS NI BUNGKUSLAH UMNO TAKTIK YANG TELAH DIJANGKA JIKA MAHA ZALIM PERINTAH = PATUT LA GAMUDA KENA TAMATKAN KONTRAK RUPANYA MAJORITI PEKERJA BUMIPUTRA = FIRAUN MODEN GUNA TEKTIK PENJAJAH PRIBUMI MALAS = KEPADA PENGUNDI PH PRU-14 YANG MENYESAL UNDI PH JANGANLAH MENYESAL DAN BERPUTUS ASA KEMBALILAH KEPADA KEBENARAN SEPERTI YANG DIKEHENDAKI OLEH ALQURAN & SUNNAH BAIKI DIRI DAN UNDILAH PIHAK KETIGA IAITU PAS AND THE GENG SUPAYA DAPAT MEMBERI WAJAH BARU KEPADA MALAYSIA = KAMI TELAH YAKIN SEJAK SEBELUM PRU-14 LAGI AKAN BERLAKU PERKARA MALANG KEPADA RAKYAT MALAYSIA KERANA MEMILIH PH AKAN TETAPI KERANA TERLALU TAKSUB MEMBUANG JIBENG MEREKA TELAH TERLANJUR = GS BAIK TAPI DIANGGAP JAHAT = PH JAHAT TAPI DIANGGAP BAIK = SEGALA JANGKAAN TENTANG PH ADALAH TEPAT KERANA KAMI TELAH MENGENALI FIGURE SEPETI MAT DIR, ANU WAR-WAR, MuJAHAT, TOKONG DLL = NEGARA SEMAKIN HARI SEMAKIN TERUK DI BAWAH PH = PAKAR BISNES BUAT HARTA PAKAR HANCING JUAL HARTA = ERA BN MAHKAMAH DOK BELAH BN ERA PH MAHKAMAH DOK BELAH PH SPRM PUN SAMA = NASIB LA KAU JIBENG MASA KAU PEGANG KUASA TAK BALUN HABIS-HABIS MAT DIR. BILA DIA PEGANG KUASA DI HENTAM KAU HABIS-HABIS. TAK PE LA JIB NANTI KAU DAPAT KUASA BALIK KAU BELASAHLAH DIORANG HABIS-HABIS = DEMOKRASI PH PELIWAT BANDUAN PUN BOLEH NAIK JADI MP DAH TU SILAP-SILAP JADI PM PUNYALAH BANGANG BAHALOL = JOM TONG DRAM HANYA ULAS EKONOMI ERA BN-JIB SAHAJA TAK ADIL BETUL. DAH DAPAT DEDAK TAK. MANA DIA BN-MAT DIR LAGI TERUK TAK ADA APA-APA KOMEN PUN = MuJAHAT TAK RISAU DICOP LIBERAL. LAMA-LAMA BOLEH JADI MURTAD TAK TAKUT KE MASUK NERAKA JAHANAM = SITI MASIN DAH TAHU SEKARANG PH TERUK JUGAK BILA DAPAT KUASA = MAT DIR MINTA NASIHAT SI YAHUDI NAK KENAKAN CUKAI BARU SAMPAI ORANG MATIPUN KENA BAYAR = TUMMY TOM CAT KURANG PENGALAMAN TAKUT JADI KETUA PENDAKWA IMDB TIDAK SEPERTI AG-AG SEBELUMNYA = SST 10% TAPI HARGA BARANG NAIK 40% = PH & BN PENGKHIANAT RAKYAT TIDAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT PARTI = BN ROSAK KERANA SEKULARIS, NATIONALIS DAN KAPITALIS = PH TAMBAH PARAH LAGI KERANA DI TAMBAH LIBERALIS, PLURALIS DAN MALAYSIAN MALAYSIA = MPS UMNO FOR SALE. RM20M AUCTION PRICE = ADAKAH ANU WAR-WAR SEORANG PELIWAT. JIKA BUKAN MAHA ZALIMLAH PELIWAT SEBENAR. SEORANG MESTI JADI PELIWAT SEBENAR = ELOKLAH TOK DIR LETAK JAWATAN. DAH DEKAT DENGAN PINTU KUBUR SELANGKAH JE LAGI. DULU DAH PEGANG 6 PENGGAL. JIBENG PUN DAH JATUH. APA NAK TUNGGU LAGI. NANTI TAK PASAL-PASAL ORANG KATA TAK HABIS-HABIS KENCING = BIARLAH PULAK LEPAS NI PRESIDEN PARTI FREEMASON MALAYSIA PULA KENA HENTAM = MAT SYABU BUKA AIB ATM DAH TU MAT SABUN PULA PULAK KATA JANGAN BUKA AIB

      Delete
    2. Kami Penduduk Semenyih hanya mahukan:-

      1.Extend MRT line from Kajang to Semenyih.
      2.Hospital in Semenyih.Current Kajang Hospital old like the 70's and Hospital Serdang too crowded.
      3.Bypass Highway from LEKAS to PLUS North South Highway at Ampangan.
      4.Flyover infront of Masjid Semenyih to minimize jam road.
      5.Local University.
      6.Primary school at Ecohill.Cuŕrent SK Bandar Rinching càn't cater the booming population.
      7.Multipurpose Hall with football field. Dewan sekarang besar ciput..
      8.4 lane road from Bangi to Semenyih via UkM.
      9.Semenyih as Ecotourism sites.
      10.Alternative Highwày from Southern Selangor(Semenyih) to East Coast.
      11.Reduce toll rates at Inbound Toll Plaza Semenyih from RM1.40 to 80sen and Tol LEKAS Bukit Kajang from Putrajaya to Semenyih RM1.80 to 80 cent.
      12.Create Semenyih Technology Park.
      13.MRSM Ulul Albab Semenyih or SBP Semenyih.
      14.SMKA at Semenyih.Maahad Hamidiah Kajang can't provided enough seats for parent who choose Islamic stream for their child.


      Over demand ni bro. Agak-agaklah, Hi class sangat ke orang Semenyih ni.

      1-Setau aku mrt extent ni memang ada Kajang-Seremban dalam RM12 rasanya.
      2-Hospital Semenyih ni aku setuju sebab Hospital Kajang betul2 zaman Jepun punya hospital.
      3-Bypass Hiway lekas ni x perlu, sebab Hiway Ampangan -Port Dickson tu nanti akan disambung.
      4-Flyover utk pedestrian okay, utk traffic perlu kepada road widening.
      5-Local Universti ni ada yg kena starlite pulak kang.
      6-ecohill school takyah, hantar jo anak kau tu kat sekolah cino Broga tu ha...
      7-Multipurpose Hall itu standart punya permintaan.
      8- 4lane hiway ye..okkk aku bagi 8 lane terus.
      9- Ecotourism site ye.Nak tengok apa kat Semenyeh tu , Beruk mat yeh pun dah takde.
      10- Alternative to east coast ye. nk terjun masuk lpt1 n 2 terus lah ni. okay kita akan bina 10lane atas bawah utk ko sorang je Zul.
      11- Reduce tol Tarak hal kecik punya hal
      12- Create Semenyih Technology Park. Okay can create only not build.
      13&14- Accomadation issue lah ni. Okay ULUL ALBAB kita tukar kpd Ahmad ALbab , mesti cukup punya.

      banyaklah songeh ko........

      Delete

    3. justice league, Vellfire = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      Mss Mss

      Najib bila di atas semua x nampak tapi bila dah di bawah baru nampak kesusahan rakyat.patutnya dari dulu buat apa yg kau buat sekarang, bukan selepas hilang pangkat dan kuasa.

      Amutalingam Barkeylow

      Iyo la hai ...kijo ea tak jalan asik la membawang jo pagi potang siang malam.

      Mohamed Raimi Salehuddin

      Najib muka tembok, tak tau malu. Seluruh dunia dah kenal muka penyangak kleptokrasi, masih nak berdrama lagi ke. Dasar hati hitam, tak insaf lagi. Penyokong ko pun buti tuli tak kenal mana benar dan mana batil, asal dapat dedak yes boss ku

      Delete
    4. Putih nye hati ko ni. hahaha dedak mendenya.
      Makan dulu ubat giler tu. Kuat tul giler ko ni....kihkihkih

      Delete
  12. Tak amananya Tun Madey baerni nunjukkan mukanya yang tak malu tu ke Semenyh lagi. Hari tu masa turun ke TBS sebelum CNY, rakyat buat dono dan tak peduli aje kat dia..seolah2 dia tak ujud kat situ.

    Kesiannn..sampai berselfie sorang diri, dengan ditemani oleh jin2 bertendang yang ada kat situ. Punya lah nak perhatian..sampai kena naik atas bas untuk menagih simpati dari rakyat..itu pun masih tak dapat respons dari diorang.

    Rakyat cabar mana2 NGO atau badan politik non partisan untk buat kajian tahap sokongan dan populariti sapa yang lebih hebat di antara DS Najib dan Tun Madey dewasa ini...dibuat secara on line..dan kita tengok apa keputusannya.

    Tentu lah kita semua dah boleh agak keputusannya...sama seperti dapatan dari kajian oleh Invoke dan Ilham Center tempoh hari tu, malah peratusan sokongan terhadap Tun madey konpom lebih teruk dan jatuh merudum bawah 30% beb.

    TN..kalau kau betul2 rakyat yang berfikiran waras, aku seWAJIBnya dah sedar bahawa populariti dan sokongan terhadap DS Najib, khususnya dari anak2 muda yang dulunya memenangkan PH kini dah U-Turn 360 darjah. Ingat...di Semenyih, pengundi2 muda bawah 40 tahun adalah 40% dari jumlah pengundi di situ. Besar tu beb...bayangkan kalau 30% dari undi tu pergi ke calon BN, campur dengan undi ahli2 UMNO dan PAS serta pengundi atas pagar yang dah sememangnya kecewa dengan prestasi pemerintahan Rejim Haprakan ni, khususnya PM yang jadi pak turut kepada Tokong Kit Sial dan DAPigs tu...ada ke peluang untuk calon Bersatu tu menang haah???

    Politics is all about numbers and how you can manipulate them to your own advantage..dan ini telah berjaya dilakukan dengan cemerlangnya oleh BN di PRK CH, dan tak mustahil ini akan berulang sekali lagi di PRK semenyih..dan InsyaAllah di Rantau nanti.

    Takde sesapa pun, walaupun Tun Madey mampu menyekat dan menangkis kemaraan sentimen rakyat yang tak berpuas hati terhadap PH..buat lah apa sekalipun ..pasti akan gagal juga, walaupun berkomplot dengan segala agensi2 kerajaan yang ada...ingat suara rakyat adalah suara keramat!!!!!

    Rata2 rakyat dah buat keputusan..jika mereka boleh menobatkan PH sebagai kerajaan pasca PRU14 dulu...tangan2 mereka juga lah yang bakal menghumbankan PH ke dalam gaung di persada politik negara nanti...dan masa tu sudah semakin hampir, dimulakan dengan CH, Semenyih dan Rantau tu bhai!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul GN... Sekarang tangan2 yg sama juga akan menghumban BN terus ke lubang taik. Jadi siapkanlah tangan kau utk mencuci taik tu. Orait bhai?

      Delete
    2. Hapus tol: Cadangan menang-menang dari PAS



      PENEGASAN Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa pemansuhan tol mustahil dilaksanakan atas alasan hutang negara; menjadi senarai terbaharu Manifesto PH yang gagal ditunaikan. Malah, kenyataan beliau menyanggahi komitmen para pimpinan PH yang menjadikan perkara tersebut modal kempen pada PRU14.

      Bahkan terdahulu, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng sebelum PRU14 lagi begitu yakin dan tegas untuk tol dihapuskan sekiranya PH menerajui Kerajaan Persekutuan. Kini rakyat semakin merasai harapan yang kian terburai musnah oleh janji-janji manis penuh kepalsuan dan pembohongan diulit pelbagai alasan.

      Semua kegagalan ini di sisi rakyat adalah pengkhianatan dan kekecewaan yang sudah pasti dihempaskan pula kesalahan tersebut kepada politik. Menjadikan moral politik dan amanah kepimpinan dirosakkan oleh janji-janji serta pengharapan dari ahli politik yang kemudian sewenangnya bersikap 'lepas tangan'.

      Iktibar harus diinsafi semua betapa politik bukan soal pilihan raya untuk dihitung menang kalah atau meraih jawatan mahupun kepentingan. Tetapi pertanggungjawaban berat untuk negara dan kesejahteraan hidup hingga kepada soal masa depan. Manakala bagi orang Islam pula mengimani akan dihisab di Hari Akhirat kelak.

      Oleh itu, keterlanjuran yang telah dilakukan masih belum terlambat untuk PH betulkannya. Aspirasi rakyat yang tersandar kepada janji manifesto sebagai dokumen ikrar dan pembinaan Malaysia Baharu mesti dipenuhi. Nilai dan fundamental politik untuk membina kejayaan harus didukung sebaiknya.

      Penstrukturan semula ke arah mengurangkan beban wajar diadakan sebagai satu pembelaan terhadap himpitan ekonomi rakyat. Ini selaras perakuan PH berkaitan tekanan sara hidup rakyat sepanjang di bawah pemerintahan BN, maka penyelesaian yang 'melepas dan membebaskan' rakyat mesti dilakukan.

      Mengatasi isu ini, kami menyeru agar Kerajaan PH menerima cadangan PAS sebagaimana Manifesto Gagasan Sejahtera supaya mengkaji konsesi tol khususnya yang telah melebihi 15 tahun. Pemegang konsesi perlu kemukakan penyata terkini melibatkan trafik kepenggunaan dan kos penyelenggaraan.

      Menerusinya, nilaian yang dimaklumi sering mencatat keuntungan besar kepada syarikat konsesi membolehkan penstrukturan ke arah setidak-tidaknya pengurangan kadar tol diadakan. Ini adalah langkah awal dan menang-menang yang dapat dirintis antara syarikat konsesi dan pengguna pada ketika ini.

      PAS juga telah mencadangkan agar pemilikan syarikat konsesi 'dimilikrakyatkan' semampu mungkin. Ia dapat dilaksanakan melalui agensi dan pelaburan rakyat seperti PNB, KWSP, KWAP, TH, LTAT, bahkan juga koperasi-koperasi kecil yang aktif. Ini agar dividen dan keuntungannya kembali ke kantung rakyat.

      PAS juga telah mengusulkan agar sebarang pembinaan lebuh raya akan datang diteruskan menerusi penglibatan rakyat semaksimum mungkin dengan terbitan sukuk infra khas bagi tabungan rakyat. Ia agar keuntungan berkaitan kembali ke poket rakyat dan bukannya diraih segelintir konglomerat yang super kaya.

      "Islam Memimpin"
      "Terus Mara"

      IR HJ KHAIRIL NIZAM KHIRUDINTimbalan Ketua Pemuda
      Dewan Pemuda PAS Malaysia

      Delete

    3. GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      cara paling mudah nak diamKAN najib ialah dgn tidak melayan dia.. makin dilayan makin mudah dia menyibuk

      ..begitu juga dgn komen macai najib..kena relek ...biasa lah manusia akn main mainkan perasaan musuh supaya jadi marah dan layan kerenah dia sehingga menampakan dia menang...

      terutama jenis mcm najib yg sedang menunggu hari gelap dia di penjara .. rakyat pada dia boleh dimanipulasi dgn situasi dan persepsi ..

      dia bukan peduli kesulitan nasib rakyat dan ekonomi negara yg tertekan yang dia sendiri buat dulu dan dia lebih seronok keadaan ini dpt dijadikan peluru kpd ph dan twist punca isu bukan sbb dia ..

      skrg najib rasa sangat senang hati sbb bkn dia sorg saja yg sedang kena tuduhan, zahid, ,isa samad, azeez raheem, bini najib. ramai tu...dan yg dlm siasatan pula sebahagian pemimpin ...dlm perasaan dia...dia bukan keseorangan...ramai yg sdg mengalami situasi mcm dia...sbb tu dia kata malu apa boss ku...sbb dia malu ramai ramai...lebih dari satu team bola...

      Delete
    4. Ko ingat orang melayu ni bangang sangat ke tergilakan Najib. Najib is only a little proxy to gain victory. Next leader Tok Mat. Wak Komedi pun akan disorok jauh jauh. Ko je siang malam kena rasuk dengan Najib.

      BNpas mempunyai leader yg lebih berkualiti berbanding dgn deretan leader yg incompetent sekarang. Dari Psyco war, Najib menang. Dari segi moral Mader, nuor Jemin,Arwah Rafizi Rambli dan Cina Dap jatuh ketahap membimbangkan.

      Ini bukan kebangkitan Najib, UMNO dan PAs, Ini kebangkitan Penyatuan Melayu. Berhadapan dengan kebangkitan gelombang Melayu ini, Malayan Union dibatalkan oleh British.Kebangkitan Melayu ini jugalah menyebabkan Bumi ini Merdeka.

      Tak timbul isu jilat menjilat, bapok je yg jilaat jilat ni. Maka lahirlah Geng Jilat Najib

      Delete

    5. Tepat nama Hellfire tak strike yang di beri kpd nama BARU di guna GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB tuh.

      Farridzin Ikhsan

      Apa khabar boskurr.. jangan panas.. kat penjara nanti hawa dingin pun takda ... tak boleh nak troll.. trolllah banyak-banyak sekarang.. tak nak ajar Kak Mah troll ker...

      Semenyih dengan penjara Kajang pun tak jauh.. elok benarlah tu jalan-jalan kat luar tu nanti takut sesat pulak .. masuk dalm penjara Kajang pun takpe

      Zulkifli Ismail

      Ini Najib org cilake, bawak malang kpd rakyat .. sekarang dah nak gila .. asyik meroyan.. Nnt dh smpai masa ko dah tak larat berdolak dalik, elok tendang je masuk cpt2 ke dalam penjara ..

      Shamsul Zamdi Kassim

      Panas kerrr Bossku ... pi la mandi ngan air kencing

      Delete
    6. Surat Terbuka TS Shahrir Samad Kepada ADUN Dan MP UMNO
      Posted by SnapShot at 12/21/2018
      Siapa Kita, Kalau Kita Seorang Wakil



      Ahli Parlimen (AP) dan ADUN UMNO keluar beramai dari UMNO dan riuh pula akan ada lagi AP UMNO di Semenanjung yang akan ikut sama sebelum akhir tahun ini...

      Alasan yang di beri ialah kerana pucuk pimpinan UMNO tidak ada hala tuju!!!

      Persoalannya, adakah hala tuju Pakatan Harapan itu yang lebih sesuai dengan perjuangan mereka sebagai wakil rakyat yang di pilih rakyat pada PRU 14 yang lalu?

      Pelik juga, bila kita memikirkan pilihan perjuangan mereka ini...

      Tentunya pengundi di kawasan yang telah menyokong dan mengundi mereka sehingga menjadi wakil rakyat juga tertanya2, adakah tindakan mereka yang meninggalkan parti, mempunyai hak itu sebagai seorang wakil rakyat...

      Itukah hak mereka sejujurnya?



      Apakah yang mereka maksudkan dengan halatuju parti yang jelas, yang mereka jadikan alasan keputusan mereka yang melompat itu kerana sudahlah PH tidak pun menghargai janji2 mereka kepada pengundi, walau pun manifesto PH bukan kitab suci...

      Jadi mengapa pula hala tuju PH lebih baik daripada UMNO?

      Sebaliknya, dalam Dewan Rakyat AP UMNO, semakin hari semakin wibawa sebagai barisan pembangkang...

      PH pula yang terbukti terkedu sebagai pemerintah, berpusing2 dan berdolak dalik dalam banyak perkara...



      Dalam soal 'rule of law' pun, jelas nampak penguatkuasaan undang2 memilih bulu...

      Kalau tidak bersama mereka, boleh di tuduh di mahkamah walaupun belum buat siasatan atau pun sudah tidak ada lagi pihak yang mengadu...

      Tuduhan yang di uar2kan dalam media pun boleh berubah bila di hadapkan di mahkamah...

      Delete
  13. Mana dia tak nampak kelibat Suman biawak
    Tak kuar ke hari ni buat persembahan lawak
    19 Mei nanti jgn ler ko buat2 lupa pulak Wak
    Aku ada nak kasi penangan sikit untuk awak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman mahu tunjuk megah tapi kurang ilmu
    Di Dtrn Merdeka, aku nak jemput sbg tetamu
    Ingat Wak, aku ini tak sabar nak jumpa kamu
    Ada le sedikit juadah utk nko, ingin aku jamu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Tak ada guna pun, walau TDM turun padang
    Ketua PH itu kini orang dah tak lagi pandang
    Sebaliknya, nama DSNR pula berkumandang
    Itu tanda Prk Semenyih, PH akan kecundang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  16. Replies
    1. Unknown...Sapa kata Tun Madey masih tak dipercaya oleh rakyat..masih ada lagi yang caya kat dia beb, masih ada lagi yang percaya segala kata2 yang keluar dari mulutnya dan ditelan bulat2 tanpa sebarang usul periksa lagi.

      Dah tentu lah cai2nya seperti yang ada kat blog ni khususnya JD, Wak Suman, TN, Bulat Kontol dan yang sewaktu dengan mereka dah bersumpah setia untuk terus menjadi kobau balaunya yang dicucuk hidung..terus menerus mempertahankannya selagi hayat dikandung badan.

      Mereka semua ternyatanya dah dimandram kaw2 oleh Tun..dah jadi seperti zombie politik, yang suisnya dicontrol oleh Tun.

      Kadang2 kesian jugak kan...masih tak dapat membezakan yang mana intan permata dan yang mana pulak hanya lah kaca yang bersepah2 di tepi longkang...sampai tua lah lu orang jadi macam tu beb !!!!!

      Delete
    2. GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB,

      Remy Ahmad

      Najib baik kau yg mandi sungai tu puas2 nanti kat sg buloh takda sungai hanya nama sungai buloh aja, takut apa pencuri harta rakyat ku

      Razif Ahmad

      Elok ko ajak badak betina seekor tu berendam kat Sungai Pahang..utk buang badi kekalahan dlm Pru14 ari tu..

      Idris Hazis Idris

      Hari ni, pagi2 aku dengar isteri aku yg tak kisah sangat politik meratap.. membelasah Najib..kesiannn najib....

      Delete
    3. Anak Guan Eng kantoi pakai jaket harga lebih RM5,000 – Netizen
      1 DAY AGO
      Facebook
      Click Here



      Beberapa hari lalu tular satu keping gambar Menteri Kewangan Lim Guan Eng dan keluarganya menaiki kapal terbang ekonomi.

      Gambar itu secara tidak langsung memberi gambaran kononnya menteri ini dan keluarganya tidak bermewah-mewah, tidak seperti kebanyakan orang kaya yang lain.

      Namun perkara rupanya hanya sekadar lakonan sahaja apabila seorang berbangsa cina, Dennis Tan tampil membongkar penipuan Lim dan keluarganya.

      Pendedahan itu dibuat di dalam bahasa cina bagaimana pun telah diterjemahkan oleh seorang netizen berbangsa Melayu yang fasih dan faham bahasa cina.

      Menurut Dennis Tan, anak lelaki Lim Guan Eng di dalam gambar itu sedang memakai satu jaket import yang terlalu mahal harganya untuk dipakai oleh orang kebanyakan.


      PROMOTED CONTENTMgid

      Inspire Yourself With Alluring Asian Beauties
      asiadate.net

      Malay Crypto CEO Fired - This Must Never Happen Again

      Bella Makes An Unannounced Appearance & Fans Almost Freak Out

      Here's Why The BMW I8 Roadster Is The New Automotive Icon

      Dennis mendakwa jaket yang dipakai oleh anak Lim Guan Eng itu harganya melebihi seribu pound sterling. Jika ditukar ke matawang Malaysia harganya tidak kurang dari RM5,000.

      "Naik kapalterbang kelas ekonomi tak ada apa, pakai jaket harga beribu Pounds naik kapal terbang kelas ekonomi pun lagi tak ada masalah.

      "Yg masalahnya anak awak tu boleh pakai jaket harga beribu Pounds, adakah lebih baiknya membantu ahli parti yg hanya pakai selipar dan T-shirt buruk dlm hujan dan ribut menolong kamu menjual akhbar Roket?" komen Dennis Tan yang telah diterjemahkan oleh Hisemudin Kasim.

      Beginilah sifat pemimpin Pakatan Harapan (PH), sudah terbiasa menipu sehingga setelah menang pilihan raya pun masih menipu entah untuk tujuan apa.

      Tidak mustahil mereka akan tetap menipu sampai bila-bila, kerana itulah sifat mereka sejak azali. Pura-pura zuhud akhirnya terkantoi juga.

      Alangkah baiknya jika wang yang dibazirkan demi sehelai jaket dimanfaatkan dengan berpuluh atau ratusan baju untuk orang miskin – AbuLeman


      © Anak Guan Eng kantoi pakai jaket harga lebih RM5,000 – Netizen - Abu Leman

      Sumber: http://www.abuleman.com/2018/12/anak-guan-eng-kantoi-pakai-jaket-harga-5000.html

      Delete
  17. TN...Kan dah tepat telahan rakyat yang waras macam aku ni..bahawa tindakan Tun yang telah menerima masuk MP2 UMNO lompat katak tu ke dalam Bersatu, melebarkan sayap Bersatu ke Sabah dan perjanjian sulit Tun dengan PAS telah mengundang tindak balas semerta dari Tokong Kit Sial dan DAPigs.

    Tidak kah ini jelas menujukkan bahawa perpecahan dalam PH ni tak dapat dibendung lagi..umpama retak menunggu belah aje beb.

    DS Anwar yang memang menjadi sekutu rapat Tokong Kit Sial dan DAPigs pun dah memberikan komen pedas tentang isu2 tersebut..dan Mat Syabu, yang sememangnya menjadi balaci dan boneka DAPigs sejak awal penubuhan Amanah pun dah bersuara mengkritik tindakan Tun Madey tu.

    Jom..kita jangan buang masa lagi dan hadamkan apa yang dikatakan oleh pemimpin DAPigs Johor ni. Logiknya, dia takkan berani bersuara jika tak mendapat restu dan green light dari Tokong Kit sial tu bhai !!!

    A Johor DAP committee member has openly called for Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad to resign for belittling Pakatan Harapan’s manifesto and promises.

    Dr Boo Cheng Hau, who is a former Skudai assemblyman prior to GE14, said this was evident based on Dr Mahathir’s statement that Pakatan’s manifesto was not a Bible but only guidelines.

    “This shows that Dr Mahathir has no confidence in himself and in the Pakatan’s manifesto, and hence he should take full individual responsibility and resign as our leader and Prime Minister of the country,” he said.

    Dr Boo also said it was foolish for some Pakatan leaders to say that there would not have been any change of government without Dr Mahathir’s leadership.

    “Leaders who have made such unfounded and misleading statements have admitted their incompetence and should, likewise, step down from all their official positions.

    “I am feeling blessed that I was not fielded as a candidate in the last general election because I never accepted Dr Mahathir’s leadership,” he said in a statement on Tuesday (Feb 19).

    Dr Boo, who is also a former state DAP chairman, also criticised Pakatan ally, Parti Pribumi Bersatu Malaysia, for accepting former Barisan Nasional and Umno elected representatives.

    He said the country needed a healthy, competitive bi-coalition system to make institutional reforms work.

    “It will be a backward move if the elected representatives are encouraged to cross over from Barisan to Pakatan.

    “The most worrying thing is that no one knows what are the secret agendas and under-table deals that might have happen,” Dr Boo said, adding that this contradicted Pakatan’s basic principles and promises to create good governance.

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng najib yang sentiasa menjilat najib,

      Najib lanun bugis, dia yg sepatutnya kepanasan bagaikan orang sakit mental hinggakan hilang rasa malu apa boosku tak mengaku mencuri membunuh dan penipu...

      Sedangkan Rosmah Mansor sendiri pun malu tengok suaminya bagaikan orang gila tak boleh duduk diam
      konon nya kena fitnah sedangkan semuanya dah terbukti simpan barang curi yang nak dibawa lari keluar negara selepas pru14...

      Hidupnya kini tak tenang selepas perbuatannya mencuri membunuh orang yg tak bersalah...Inilah juga akibat perbuatannya buat sumpah laknat yg pernah dilafazkannya..

      Delete
    2. Wakil Rakyat lompat parti kelirukan rakyat- Bung Moktar
      Diterbitkan 21 Dis 2018, 7:25 pagi | Dikemaskini 21 Dis 2018, 7:36 pagi

      A+ A-
      Perbuatan wakil rakyat melompat parti mengelirukan rakyat yang memilih mereka, kata anggota Parlimen Kinabatangan Datuk Seri Bung Moktar Radin.

      ​​​​Justeru, beliau berkata undang-undang anti-lompat parti perlu diwujudkan bagi mengekalkan integriti dan moral wakil rakyat yang dipilih.

      "Kita ingin melihat wakil rakyat benar-benar bertanggungjawab kepada rakyat, kawasan dan negara. Sudah tiba masanya untuk kerajaan Pakatan Harapan merealisasikan hasrat rakyat dengan membawa akta ini ke Dewan Rakyat.

      "Jika tidak, perbuatan lompat parti ini menjadi trend, seolah-olah mereka yang kalah pada pilihan raya boleh menyertai parti yang menang, seperti mengambil kesempatan dalam kesempitan orang lain," katanya ketika menjadi tetamu program temubual Ruang Bicara terbitan Bernama News Channel (BNC) di Wisma Bernama, malam tadi.

      Beliau yang baharu dilantik sebagai pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah berkata dirinya akan setia bersama parti itu dan terus berjuang untuk membantu mengukuhkan kembali UMNO dengan nafas baharu.


      Cadangan bagi menggubal Akta Anti L ompat Parti sebelum ini disuarakan oleh anggota Parlimen Bukit Gelugor Ramkarpal Singh, turut senada dengannya adalah Senator Datuk Lee Tian Sing yang menggesa kerajaan agar menggubal akta berkenaan bagi memastikan kesetiaan dan integriti wakil rakyat kepada pengundi mereka.

      Sementara itu, Ketua Pusat Pengajian Asia Institut Kajian Malaysia dan Antarabangsa (IKMAS), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Prof Madya Dr Faisal S. Hazis berkata isu keluar parti secara beramai-ramai bukan perkara baharu kerana wujudnya permainan politik penaungan dan menjadi lumrah dalam proses peralihan kuasa.

      Malaysia perlu mempunyai undang-undang bagi mendisplinkan ahli politik negara namun ianya perlu mengambil kira Perkara 10 (1)(c) Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan bahawa semua warganegara berhak untuk membentuk persatuan.

      -- Bernama

      Delete
  18. Fewiiittt...TN..Ini ada satu berita yang WAJIB kau kongsikan dengan kau beb. Kalau kau dah menghadam berit ni betul2 dengan minda yang terbuka..agak2 kau lah..masih ada tak lagi peluang calon Bersatu tu nak menang di Semenyih haah???

    FYI..penyokong2 PERKASA ni cukup2 ramai di Semenyih, dan ada sorang penganalisa politik non partisan, yang juga sahabat aku mengatakan...pengundi2 atas pagar macam penyokong2 PERKASA ni bakal menentukan kemenangan calon BN kat situ beb !!!!!

    Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini membuat pendirian secara terbuka untuk menyokong Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih.

    Setiausaha Agungnya, Syed Hassan Syed Ali berkata, dengan keputusan itu, Perkasa secara rasmi menolak calon Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dari Pakatan Harapan (PH).

    Katanya, Ahli Dewan Tertinggi (ADT) Perkasa telah mengadakan mesyuarat tergempar petang semalam bagi membincangkan pendirian pertubuhan NGO terbesar Melayu itu untuk PRK DUN Semenyih 2 Mac ini.

    Dulu, kalau kau ingat..Tun Madey ni memang rapat dengan PERKASA yang menjadi penyokong kuatnya tapi sekarang ni, bila dilihat tindak tanduk Tun yang kini telah tersasar jauh untuk membela bani Melayu, mereka telah menjadi salah satu dari penentang kuatnya pulak.

    Dengan bertambahnya "musuh2" Tun dan Bersatu kat Semenyih tu...DAPigs, PKR pro DSAI, Amanah, PAS dan kini PERKASA pula...persoalan yang maha besar ditanyakan oleh rakyat ialah..ada ke sebarang peluang untuk Bersatu menang kat situ??? Mohon agar sesapa yang ada kat blog ni berkongsi pandangan...boleh kan bhai????

    ReplyDelete
    Replies

    1. Furhan Rodzi

      Yb Pekan, ada masa untuk bersama rakyat, membuat tweet atau sindiran dalam media sosial...cuma...tak payah la minta tangguh kes2 bawah SPRM dan akta salah guna wang haram di mahkamah...

      rakyat dok tunggu kamu duduk kandang tertuduh....jadi nak berkempen kempenlah...perbicaraan jangan dok tangguh...

      YB dok berkempen...hutang 1MDB kami rakyat jelata jugak yang bayaq..YB tolong bayaq ka ? Apa Berhormat nya mcm itu?

      Adi Putra

      panas sbb tngok muka penyamun masih bebas...tak sabar nak tngok dia masuk dlm penjara ....

      Delete
    2. Ummah: 30 NGO akan hantar memorandum desak Waytha dipecat ke PMO
      Anne Muhammad | Diterbitkan 20 Dis 2018, 5:57 petang | Dikemaskini 20 Dis 2018, 6:20 petang

      A+ A-
      Kira-kira 30 NGO dijangka menyerahkan memorandum kepada Pejabat Perdana Menteri esok bagi mendesak pelucutan jawatan P Waythamoorthy selaku Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

      Ia akan diserahkan selepas acara Solidariti Himpunan Suara Ummah "Justice For Adib" di hadapan Masjid Putra di Putrajaya, kata Ketua Sekreteriat Gerakan Pembela Ummah (Ummah) Aminuddin Yahaya.

      Ummah merupakan penganjur bagi himpunan itu. NGO itu sebelum ini menganjurkan himpunan membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd).

      Beliau berkata, himpunan akan diadakan selepas sembahyang Jumaat di Masjid Putra dan mereka kemudian akan menuju Pejabat Perdana Menteri yang berjarak kira-kira 450 meter.

      “Esok selepas sembahyang, kita akan serahkan memorandum itu. Kita jangka ramai yang akan hadir kerana esok Jumaat dan orang (di Putrajaya) bekerja.

      "Kes kematian Adib sangat serius. Sebab itu kita nak hantar memorandum kepada perdana menteri untuk desak Waythamoorthy letak jawatan," katanya lagi yang turut mendesak siasatan yang adil terhadap kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim.



      Katanya lagi, walaupun Mahathir mengatakan beliau berpuas hati dengan prestasi Waythamoorthy sebagai menteri yang bertanggungjawab dalam soal perpaduan, rakyat seharusnya membuat keputusan terhadapnya.

      "Tak apalah, dia (Mahathir) tunggu respons rakyat. Kita akan buat (desakan) sampai Waythamoorthy letak jawatan kerana dia tak sesuai jadi menteri perpaduan," katanya lagi.

      Antara NGO yang dijangka hadir esok adalah Ikatan Muslimin Malaysia, Persatuan Pengguna Islam (PPIM), Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (Gamis), Majlis Perundingan Pertubuhan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) dan Kongres Rakyat.

      Semalam, Pemuda Bersatu turut menghantar memorandum bagi mendesak perkara sama.

      Delete


  19. TN..Aku agak dah tentu lah kau terbaca kenyataan KP PAS di FBnya ni..saja aku kongsikan semula untuk memberi insight kepada kau sapa sebenarnya Guan Eng@Ah Beng@ Nobita SUA DAPigs ni..kot lah kau masih belum mengenali dia beb !!!!!

    Lim Guan Eng mungkin ingat apa yang berlaku dalam PH orang luar tidak tahu. Sebenarnya banyak rahsia yang berlaku di dalam PH sudah di ketahui umum. Pergolakan yang berlaku di dalam PH membuatkan rakyat mula muak dengan PH. Itu belum lagi di kira banyak polisi yang u-turn dan janji yang di sapu di bawah tikar.



    Contoh jelas hari ini, belum lagi mesyuarat Majlis Presiden PH, PKR awal lagi telah sebut akan bertanding di Rantau dan umum kerusi Rantau sememangnya milik PKR tetapi bila Bersatu mahu lebarkan sayap ke Sabah, di suruh pula berbincang dan di bawa dahulu ke mesyuarat Majlis Presiden PH. Jika di amati, memang ada amalan double standard dan pergolakan di dalam PH.

    Sebenarnya berlaku amalan “ insubordination “ di dalam Kerajaan PH yang seolah-olah mencabar dan engkar kepada Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi PH.

    Itu belum lagi kisah PKR yang bersilat di belakang tabir berusaha merebut jawatan MB Kedah daripada Bersatu, bukankah itu mencabar Tun Dr. Mahathir ? Sebenarnya Kerajaan PH luaran nampak cantik tetapi hakikatnya sedang retak menunggu belah.

    Di sebalik kekalutan di kalangan pemimpin PH berikutan pendedahan PAS bahawa akan berlaku pembelotan terhadap Tun Dr. Mahathir, tiada satu pun pemimpin utama PH seperti Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng mahupun Mat Sabu bertanyakan Tun Dr. Mahathir sendiri untuk apakah dokumen sokongan tersebut.

    Lim Guan Eng seperti jaguh kampung meminta Datuk Takiyuddin Hassan pula beri bukti.

    Kenapa Lim Guan Eng tidak tanya Tun Dr. Mahathir sendiri untuk apa keperluan dan sebab meminta dokumen sokongan dari PAS ? Sebenarnya Lim Guan Eng tidak berani tanya Tun Dr. Mahathir kerana hanya akan mendedahkan pekung yang telah lama bernanah di dalam PH.

    Jika benar Lim Guan Eng dan DAP menyokong kepimpinan Tun Dr. Mahathir, CABARAN untuk DAP dan Lim Guan Eng, adakah mereka bersetuju dan menyokong Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri sehingga PRU 15 ?

    Lim Guan Eng dan DAP jangan ingat mereka jadi Kerajaan kerana mereka kuat dan mendapat sokongan rakyat. Sebenarnya PH menang kerana sokongan rakyat terhadap Tun Dr. Mahathir terutamanya orang Melayu.

    Majoriti orang Melayu menolak DAP sejak dari dahulu lagi walau pun DAP bermati-matian cuba mendapatkan sokongan orang Melayu.

    Beranikah Lim Guan Eng dan DAP menyahut cabaran ini ? Jika tidak berani bermakna sebenarnya memang akan berlaku seperti yang di jangka.

    Lim Guan Eng usah berlagak seperti jaguh namun sebenarnya penakut, seperti lempar batu sembunyi tangan. Sudah gaharu cendana pula, sudah tahu buat-buat tanya pula.

    Muhammad Khalil Abdul Hadi.

    Ketua Pemuda,

    Dewan Pemuda PAS Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kudingking Lumeeng

      Samalah ceritanya dgn Bo$$ku, kau troll setiap hari dan berlagak pura2 tak pernah menyamun pun,

      takkan dapat menghilang segala dakwaan rasuah, salah guna kuasa dan penyelewengan yg telah kau lakukan, yg sdh pun berada di mahkamah.

      Bo$$ku bebas meroyan dan kerajaan ph pun bebas menyerang, inikan pentas politik Bo$$ku

      Sekarang di tangan Peguam Negara, kot da lag tuduhan mahkamah, tambah kpd 45 yang dah ada

      Hakim2 akan menghakim. Takkan tak sangkut beberapa, yang bikin ku masuk penjara 10-20 tahun

      Delete
    2. "Sebenarnya PH menang kerana sokongan rakyat terhadap Tun Dr. Mahathir terutamanya orang Melayu."

      Iye ke bro..sebilangan je yg menyokong TMaharhir..jgn tersilap bro..dia menang hanya 13 kerusi je..majoriti melayu masih dgn umno..

      Delete
    3. Betul itu bro Ram, depa hanya berfantasi
      Rakyat sokong Tun hanya satu imaginasi
      PH menang kerana Tun hanya cerita basi
      PRU-14, 'Cap Munge' hanya dpt 13 kerusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  20. TDM dan PH rakyat sudah tidak lagi percaya
    Sbb, janji manifesto PRU 14, depa diperdaya
    Kini rakyat akan tolak, itu parti biawak buaya
    InsyaAllah di Semenyih BN menang bergaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. jemput ke kedah 24 Mac


      aku dan mas akan bersanding

      Delete
    2. opssss...silap

      bukan bersanding.....nikah

      Tok Guru tak kasi sanding.....hi...hi

      Delete
    3. Usah ler Gora ko turutkan nafsu serakah
      Bukan kah aku dan Mas, udah pun nikah
      Naper ler buruk sangat ko punya tingkah
      Jom bro, kat Semenyih, BN kita pangkah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Usah ler Gora ko buat perangai tiga suku
      Tak habis2, ngko nyakat ganggu bini aku
      Nanti ko mcm si Suman, kepala aku luku
      Cuba cari mak janda, kot2 ko masih laku

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Mmg sekarang, aku ini dlm bersedih lara
      Terpaksa tinggalkan Mas, utk sementara
      Tapi Mas akan pindah ke Universiti Utara
      Aku pulak, akan mengajar di daerah Jitra

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  21. Perangai bani melayu yang paling pelik di dunia. Penipu dan pengkhianat serta curi wang rakyat disokong. Orang kaya disokong ..janji ada dedak... pembela rakyat dibenci dan ditohmahkan macam2 dengan pelbagai gelaran yang tak baik.Berpolitik dengan tujuan untuk mendapatkan kuasa dan menjamin untuk kaut kekayaan... ada guna bangsa.. ada guna agama... Kekuasaan sudah menjadi hak mutlak keturunan tertentu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik Abduh: Bak Liverpool, PAS sikit lagi 'rangkul kejuaraan'
      Diterbitkan 19 Dis 2018, 4:12 petang | Dikemaskini 19 Dis 2018, 4:14 petang

      A+ A-

      Politik dan sukan adalah dua bidang berbeza, tetapi bagi Anggota Jawatankuasa Pusat PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz, situasi dihadapi partinya itu juga boleh digambarkan seperti potensi kelab bola sepak England, Liverpool.

      Dalam satu ulasan mengenai tanggapan orang ramai terhadap PAS, Nik Mohamad Abduh menggunakan Facebook sebagai medan untuknya memberi penjelasan.

      Ditanya mengenai nasib PAS untuk menawan Putrajaya, Nik Mohamad Abduh berkata ia sudah hampir tercapai tidak lama lagi.

      "Jika dikatakan PAS tidak akan berjaya ke Putrajaya, PAS berkata, semua parti besar - malah yang kecil - sudah pun sampai ke Putrajaya.

      "PAS adalah (parti) selepas ini kerana tiada lagi parti yang menunggu (untuk ke Putrajaya). Selangkah lagi.

      "Tunggu. Saya bersama anda menunggu. Setia itu chill chill," katanya secara bersahaja.

      Nik Mohamad Abduh juga rupa-rupanya kini menjadi penyokong The Reds.

      "Sabarlah, tapi saya sendiri pun dah tak sabar menunggu Liverpool merangkul trofi liga," katanya.

      Ajak buat bandingan

      Anggota parlimen Bachok itu memberi gambaran bahawa Liverpool hanya menunggu masa untuk merangkul kejuaraan Liga Perdana England selepas menduduki tangga teratas liga ketika ini.

      Pada perlawanan berdepan Manchester United di Anfield hujung minggu lalu, skuad bimbingan Jurgen Klopp itu menang dengan jaringan 3-1.

      Untuk rekod setiap pasukan Liga Perdana Inggeris perlu melalui 38 perlawanan bagi setiap musim. Ketika ini baru turun sebanyak 17 kali.

      Sementara itu, Nik Mohamad Abduh berkata pendirian politik PAS adalah jelas iaitu Islam yang sempurna adalah penyelesaian untuk negara.


      "Islam sebagaimana para ulama ramai yang muktabar (terpercaya) memahaminya berdasarkan al-Quran dan Sunnah. Ia adalah Islam yang rabbani, komprehensif, sederhana, adil, rahmatan, anjal dan segala sifat mulia yang menggambarkan keaslian dan kesempurnaannya sebagaimana ia dimahukan oleh Allah yang telah menurunkan dan meredainya untuk umat manusia.

      "Jika dikatakan, Islam tidak sesuai untuk Malaysia, PAS menjawab, Islamlah yang paling sesuai untuk negara. Marilah berhujah.

      "Jika dikatakan, PAS tidak layak untuk membawa mesej Islam, PAS berkata, kemukakan parti mana yang lebih layak? Marilah bandingkan," jelasnya.


      Anak bekas menteri besar Kelantan Allahyarhan Nik Abdul Aziz Nik Mat itu berkata, jika dikatakan Kelantan dan Terengganu bukan model yang baik untuk perlaksanaan Islam, pihak yang tidak bersetuju diminta menunjukkan negeri lain yang boleh menjadi model untuk Islam.

      "Mari saling buktikan.

      "Jika dikatakan PAS memecah-belahkan umat, PAS berkata, parti mana sekarang boleh menyatukan umat di atas agama Islam? Tunjukkan kalau ada?

      "Jika dikatakan, PAS terlalu keras, PAS menjawab, ketika PKR dulu baru menapak, PAS temankan. Begitu juga sebelumnya dengan Semangat 46 (Ku Li). Sekarang ketika Umno kesakitan, PAS menemani. Di mana keras PAS?" soalnya.

      Tambah Nik Abduh, jika dikatakan PAS menakutkan bukan Islam, PAS berkata, DAP dan sekutu agungnya Amanahlah yang menakutkan mereka dengan PAS.

      Delete
  22. Saudara budin,

    Tolong cerdik sikit. Kalau tun m ni jenis yang menjaga nama baik beliau sebagai negarawan, tidaklah beliau di usia yang sepatutnya boleh hidup dengan aman dan tenang keluar daripada persaraan untuk menyelamatkan negara dan rakyat Malaysia daripada ditipu dan ditindas oleh mantan perdana menteri yang menyamun wang rakyat dan menjual kepentingan negara kepada kerajaan china bagi mendapatkan wang untuk mengganti wang hutang yang telah disamunnya.

    Ada yang kata beliau menentang najib kerana anak-anaknya tidak mendapat kontrak sedangkan logiknya kalau kontrak yang diingini, lebih baik beliau bersekongkol dengan najib dan membiarkan rakyat tertindas dan negara digadai daripada melawan bukan sahaja najib, malah jentera kerajaan dan kekuatan parti yang telah digembleng untuk mempertahankan kedudukan najib.

    Adakah setelah beliau berhempas pulas mempertahankan tanah air dan rakyat yang dicintai, beliau ingin menyerahkan kepada manusia yang beliau tidak percayai kemampuan dan kebolehannya.

    Hmmmm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey yg pilih najib ganti pak lah....tapi najib lawan tokey.....ahli umno tak ikut cakap madey supaya buang najib....madey terpaksa sembah anwar mintak tolong kerjasama tumbangkan najib...

      Kalo najib ikut cakap madey najib masih kekal pm...najib boleh songlap lagi...

      Delete
    2. Tanyalah rakyat yg sambut phenomena Bossku. Yg anihnya manusia yg digelar pencuri lebih bawa kebajikan rakyat. PH yg dilaung sebagai bersih banyak kencingkan rakyat....bantuan rakyat dipotong, hutang negara naik dan rizab/aset GLC dijarah. Belum tiba waktukah lagi kita pakai akal berfikir??

      Delete
    3. Mr j,

      Kalau pakai akal hang pun tau sapa yang s3babkan hutang kerajaan naik, kalau pakai akal hang pun tau sapa yang tak pulangkan duit cukai terlebih bayar sampai berpuluh bilion sebab nak tunjukkan kewangan negara kukuh, kalau pakai akal hang pun tau sapa bagi kontrak overpriced pada company china then bayar lebih 70% daripada nilai kontrak walaupun progress projek sekitar 10%. Jadi manusia kena ada harga diri, jangan kita senang sebab bersekongkol dengan penyamun. Dia samun berbilion, then dia bagi kita rakyat br1m, penjawat a2am naik gaji dan kita pun sokong penyamun. Maksudnya kita pun gang penyamun. Kalau dah habis merompak nanti masa tu taulah nasib negara dan rakyat. Berapa banyak tanah yang dah tergadai dan berapa banyak rugi kerajaan dah tanggung. Kalau tak tukar kerajaan mana tau masalah2 ni? Ketua penyamun dan gang penyamun memerintah negara pun hang suka. Mungkin hang pun gang penyamun juga.

      Kerajaan sekarang bukanlah perfect, tapi itulah tugas rakyat memerhati dan menegur pemimpin. Bukan diam malah menyokong bila pemimpin buat salah. Hidup ni bukan semudah pilih parti a jadi kerajaan then hidup semua orang bertukar senang. Mengarut semua tu. Sapa pun jadi kerajaan sapa pun jadi pemimpin, rakyat nak senang kenalah rajin berusaha dan tambah ilmu. Yang tak buat tu akan ketinggalan ke belakang. Negara pun akan mundur. Fahammmmm?

      Delete
    4. Syabas, budak jawa.

      Sokong sepenuh nya apa anda kata.

      Tak payah aku tambah.

      Aku tunggu dia keluar lagi, aku balun hingga tersungkur si Mamat Mr J ubo yang asyik menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta dan punca2 maklumat yang sahih.

      Delete
    5. Pertemuan rahsia: Saya diaib, dihina - Zahid
      Diterbitkan 19 Dis 2018, 12:08 tengah malam | Dikemaskini 19 Dis 2018, 12:58 tengah malam

      A+ A-
      Ahmad Zahid Hamidi hari ini bercakap mengenai syarat-syarat "menghukum" yang dikenakan terhadap Umno dan penghinaan yang terpaksa dilaluinya dalam beberapa mesyuarat yang beliau hadiri.

      Presiden Umno yang baru menyerahkan kuasa kepada timbalannya Mohamad Hasan berkata semasa mesyuarat pertama yang dirahsiakan itu, beliau bukan sahaja menghadapi penolakan tapi penghinaan.

      "Bukan penolakan secara literal tetapi penolakan untuk penghinaan dan juga suata tindakan untuk seolah Umno ini berada di dalam najis mughallazah. Najis ini paling berat sekali, seolah seperti najis binatang-binatang haram," katanya.

      Bagaimanapun Zahid tidak mendedahkan butiran terperinci mengenai pertemuan rahsia yang menjadi misteri itu.

      "Ada dua permintaan. Pertama Umno mesti dibubarkan, ahli-ahli Umno mesti melompat ke sebuah parti baru. Ertinya sejarah Umno selama tujuh dekad itu mahu dipadamkan dan oleh kerana kononnya semua rakyat benci kepada Umno. 'Umno rasuah, perompak, penyamun'," kata beliau kepada anggota parti itu dalam suatu majlis dialog di Kuala Lumpur malam tadi.

      Zahid memaklumkan dalam pertemuan rahsia itu beliau terpaksa membayar harga yang mahal kerana bertegas Umno tidak boleh dibubarkan.

      Beliau memberitahu ketika pertemuan berkenaan berlangsung beliau ialah pemangku presiden Umno.

      Jalan lompat tidak afdal

      Zahid juga mengimbas kembali kali kedua pertemuan rahsia itu berlangsung yang mana beliau membawa sama timbalan dan naib-naib presiden Umno hadir sama.

      "Apabila begitu penghinaan dikenakan kepada kita..rakan dalam majlis tertinggi yang telah beri mandat kepada saya tidak goyah malah sokong pendirian saya tidak afdal jalan untuk kita lompat, untuk kita bubar parti keramat ini.

      "Tapi azam saya biar pun kita ditolak, diaibkan, dihina, namun untuk membubarkan Umno... tidak ada dalam kamus politik saya," tegasnya.

      Pada 7 Jun lalu, kira-kira sebulan selepas Umno kalah dalam pilihan raya umum ke-14, Zahid telah bertemu dengan Perdana Menteri dan Pengerusi Bersatu Dr Mahathir Mohamad.


      Tiga bulan kemudian, Zahid mengesahkan beliau bertemu Mahathir dua kali, tetapi enggan mendedahkan apa-apa maklumat mengenai mesyuarat tersebut.

      Zahid berkata pertemuannya dengan Mahathir telah silap dibaca, membawa kepada tindak balas yang diterima.

      Beliau menambah pertemuan itu bukan bertujuan supaya pemimpin-pemimpin Umno melompat parti.



      Pakatan Harapan dan sekutunya memenangi 121 daripada 222 kerusi di Dewan Rakyat pada PRU14. Bagaimanapun, Bersatu hanya menguasai 13 kerusi pada masa itu.

      Walaupun kehilangan kuasa, Umno memenangi 54 kerusi parlimen, namun kini berkurangan menjadi 38 kerusi selepas pengumuman pemimpinnya keluar parti.

      Sekurang-kurangnya tiga bekas ahli parlimen Umno telah menyertai Bersatu.

      Delete
  23. Kengkawan semua...Hari ni tular berita yang telah membuatkan orang2 Islam di Msia ni dapat menarik nafas lega bila orang yang menghina Nabi Muhammad s.a.w di dalam FBnya baru2 ni telah ditahan pihak berkuasa.

    Korang tak rasa pelik ke..sejak Rejim era baru ni, macam2 isu yang telah ditimbulkan oleh puak2 depa untuk menimbulkan kemarahan rakyat dan melayu Islam.

    Mula2 tu...mengatakan melayu bukan pribumi di negara ni, lepas tu menghina YDPA dan sultan2..lepas tu mempertikaikan JAKIM dan mencadangkan agar ia dibubarkan..dan yang terbaru, menghina Nabi s.a,w. pula. Lepas ni..agak2 korang lah,apa pula isu lain yang bakal mereka ketengahkan pulak yeeer ????

    KUANTAN: Polis menahan seorang warga emas berusia 68 tahun bagi membantu siasatan dakwaan menghina Nabi Muhammad di laman sosial Facebook miliknya.

    Ketua Polis Daerah Temerloh Supt Zuhdin Mahmud berkata lelaki itu ditahan di rumahnya di sebuah taman perumahan di Mentakab, Temerloh, pada 11.30 pagi ini.

    “Suspek akan dihantar ke Johor memandangkan laporan polis dibuat di Batu Pahat,” katanya semasa dihubungi, hari ini.

    Semalam, beberapa laporan polis dibuat terhadap seorang pemilik akaun Facebook menggunakan nama Foo Sing Wai yang didakwa menghina Nabi Muhammad dan isteri baginda, Aisyah.

    Perbuatan itu menimbulkan kemarahan umat Islam di negara ini kerana disifatkan amat keterlaluan dan melampau.

    Sementara itu Persatuan Kebajikan Ukhwan dan Silaturrahim Pahang (Ukhwah) turut membuat laporan polis bagi meminta pihak berkuasa menyiasat satu lagi akaun Facebook yang menggunakan nama Sarkar Tanesan selain Foo Sing Wai, berkaitan isu ini.

    “Kita minta pihak Polis Diraja Malaysia dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia mengambil tindakan sewajarnya terhadap pemilik kedua-dua akaun ini kerana ia menggugat keharmonian serta perpaduan kaum di negara ini.

    “Laporan polis hari ini juga diharap dapat membuka mata pihak kerajaan untuk mengetatkan undang-undang berkaitan penghinaan. Sampai bila kita mahu membuat laporan kepada pihak polis apabila berulang kali timbul isu-isu seperti ini,” katanya yang ditemani hampir 50 ahli persatuan selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan hari ini.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Najib Tak Makan Nasi sebagai Makanan Pokok

      Najib Razak dituduh tidak biasa merasakan seperti masyarakat Malaysia pada umumnya. Hal ini terkait dengan makanannya.

      Najib mengungkapkan bahwa dirinya kini mengonsumsi biji-bijian quinoa bukan nasi, pada umumnya. Quinoa diketahui sebagai makanan sehat tetapi harganya cukup mahal.

      Maka berteraburan dan berkeliarab lah rakyat keluar membalun dan mengejek Najib terkaitan quinoa ini. Mereka menyebutnya sebagai aristokrat yang gemar bergaya hidup mewah pada hal banyak orang mengeluh susah nak cari makan, tuduhan korupsi pun penuh di sekitarnya.

      Namun banyak rakyat Malaysia menjadi bingung, macam mana Najib boleh buat begitu dengan duit mencuri duit rakyat di1MDB. Mereka mengakui bahwa belum pernah mendengar tentang quinoa, makanan kesehatan yang tumbuh di Amerika Selatan yang populer di Eropa dan Amerika Utara ini.

      Sombong dan angkuh pulak dia berkata, "Saya tidak makan nasi, saya makan quinoa. Ini berbasis protein, kurang karbohidrat, kurang kadar gula, jadi lebih baik dari nasi," katanya, seperti dikutip The Star.

      Quinoa dijual di beberapa kedai di Malaysia tapi harganya jauh lebih mahal dari nasi, makanan pokok di negara berpenduduk 32 juta.

      Lim Kit Siang kata, "Saya bahkan tidak tahu bahwa quinoa ada. Ini mengingatkan saya pada kisah Marie Antoinette (Ratu Peranchis yang di potong kepala nya (guillotine) dek rakyat Peranchis di abad 18 sebab sangat sombong, tak pedulikan kesusahan rakyat.

      Delete
    2. PAS Kelantan sindir: Masuk PH semua bersih
      N Faizal Ghazali | Diterbitkan 18 Dis 2018, 5:03 petang |

      A+ A-
      Melihat kepada perkembangan semasa politik, PAS hari ini menyindir kerajaan apabila beberapa parti komponen Pakatan Harapan (PH) membuka pintu kepada bekas pemimpin Umno.

      Setiausaha PAS Kelantan Che Abdullah Mat Nawi berkata PH kelihatan menganggap mana-mana pemimpin Umno yang menyertai mereka sebagai bersih daripada kesilapan lalu.

      "Selepas jadi menteri sebelum ini (bekas pemimpin Umno) boleh jadi ada kesilapan-kesilapan (kecil), yang salah laku besar itu satu hal.

      "Lalu dengan kesilapan itu mereka diburu.

      "Untuk menyelamatkan diri daripada tuduhan-tuduhan (itu) mereka melompat," katanya ketika ditemui media di Kota Bharu, hari ini.

      Che Abdullah yang juga anggota parlimen Tumpat itu berkata demikian ketika diminta mengulas senario bekas pemimpin Umno yang meninggalkan parti itu untuk menjadi wakil rakyat bebas.

      Mengikut beberapa kes mutakhir, mereka dipercayai akan menyertai salah satu parti komponen PH. Setakat ini Bersatu adalah parti utama yang menjadi pilihan mereka.

      Berjuang demi prinsip

      Pada masa sama beberapa parti lain - termasuk PAS - turut membuka pintu buat bekas pemimpin Umno terbabit.

      Untuk rekod beberapa pemimpin PH secara terbuka menyatakan rasa tidak senang mereka dengan perkembangan berkenaan dan mengingatkan parti terbabit supaya berhati-hati bagi mengelak rasa tidak puas hati dalam kalangan rakyat.

      Che Abdullah berkata dengan keadaan itu istilah Malaysia Baru yang digunakan PH sejak mengambil alih kerajaan persekutuan pada 10 Mei lalu tidak ada beza dengan pemerintahan BN.


      Nurul Izzah

      @n_izzah
      Betrayal of mandate given the 9th of May, insults those who are loyal to the cause. Our party was attacked before by defections. Wouldn’t want that kind of pain and antics upon anyone else. There is no meaning to democracy if Malaysia is governed by elite based politicking.

      Patrick Lim Ming Yau
      @PatrickLimMY
      I would like to hear what's yr say,thanks. @n_izzah https://twitter.com/mariachin/status/1073825745649074176 …

      1,368
      10:03 AM - Dec 16, 2018
      Twitter Ads info and privacy
      952 people are talking about this
      Twitter Ads info and privacy


      "Bila masuk PH (jadi) bersih. Tak ada beza apa apa Malaysia Baru atau lama. Sama saja. Berbalik seperti zaman Umno dulu juga," katanya yang turut memetik kes Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang dibebaskan daripada dakwaan rasuah berkaitan pembelian banglo di Pulau Pinang sebelum ini.

      Baca Mujahid: Jangan sampai muncul BN 2.0, Umno 3.0

      Sementara itu ditanya mengenai kemungkinan ada anggota parlimen PAS Kelantan juga bercadang keluar parti, Che Abdullah menyatakan pihaknya yakin perkara itu tidak akan berlaku.

      "Alhamdulillah MP kita bersih, tidak ada tekanan untuk menyelamatkan diri.

      "Cita-cita perjuangan kita ni bukan nak jadi menteri, bukan nak jawatan tapi memperjuangkan prinsip.

      "Jadi sesiapa yang nak memperjuangkan prinsip dia tetap akan bersama dalam PAS," tegasnya.

      Delete
  24. Fuyooo...Cuba korang baca berita ni beb. Tidak kah ini menunjukkan betapa DS Najib ni memang sah lah lebih popular dari Tun Madey , berkali2 gandanya .

    Kini ke mana saja dia pergi, pasti akan menjadi daya tarikan kepada rakyat..berpusu2 mereka nak bersalaman dan berselfie dengannya.

    Ini amat2 berbeza dengan sambutan yang diberikan kepada Tun madey..kalau ada 20 orang yang menyambutnya pun dah kira nasib baik lah. Ntah2 yang hadir tu pun diupah kot untuk datang.

    Agak2 korang lah..kalau t-shirt yang bercetak dengan gambar Tun atau pemimpian2 Rejim Haprakan tu juga dihasilkan, ada tak mana2 rakyat yang nak membelinya secara sukarela keer????

    Jualan baju ‘Bossku’ laku bagai pisang goreng, peniaga raih keuntungan RM5,000 sehari

    SEMENYIH: Dengan hanya RM5 sehelai, seorang peniaga t-shirt “Malu Apa Bossku” mampu meraih RM5,000 sehari, selepas slogan itu dipopularkan Datuk Seri Najib Razak di media sosial baru-baru ini.

    Peniaga itu yang hanya mahu dikenali sebagai Ahmad, 57, menjual t-shirt dalam pelbagai corak dan warna di bandar Semenyih berdasarkan trend dalam media sosial.

    Fiqri Nauli, 17, berkata bapanya mempunyai ramai kenalan dalam bidang pakaian serta percetakan, dan t-shirt akan dicetak berdasarkan apa yang menjadi ikutan ramai.

    “Sudah lama ayah berniaga, jadi ramai kenalan beliau. Setiap kali ada trend terbaru atau sesuatu yang viral, mesti kami cetak t-shirt dengan trend tersebut,” katanya ketika ditemui FMT di gerainya hari ini.

    Beliau berkata, gerai mereka yang baru beroperasi sebulan lalu, mendapat perhatian orang ramai disebabkan kempen pilihan raya kecil (PRK) Semenyih yang sedang berlangsung.

    “Sebelum ini, pelanggan tak ramai, kami tutup kedai pun awal. Sekarang, tengah malam pun masih ada yang datang beli baju.”

    Katanya, beliau bersama 3 beradiknya membantu bapa mereka berniaga selepas pulang dari sekolah.

    Fiqri berkata, bapanya turut membuka sebuah lagi gerai menjual t-shirt sama di pasar malam Semenyih, seminggu sekali.

    “Kedai di tapak pasar malam kami buka pada Isnin.”

    Katanya, seorang pelanggan dari Kedah membeli 200 helai t-shirt untuk dihadiahkan kepada keluarga dan sahabat handai, pada malam Najib berkempen di Semenyih Ahad lalu.

    TN, Fan Tat dan Wak Suman...tak teringin ke nak memiliki t-shirt DS Najib#apamalubossku tu ke bhai????? Jangan nyesal kalau tak dapat pulak nanti!!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. berkaitan dana pelaburan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), memohon pengkritiknya menanti dapatan ketua audit negara ke atas dana pelaburan strategik negara itu.

      Namun, Najib terus diserang orang ramai menerusi laman Facebook beliau yang tidak berpuas hati.

      “ rakyat dah mula tak suka dengan awok,” tulis pengguna Facebook bernama Mohd Akmal.

      Jimmy Foo pula menulis: “All the goods that you promised (or pledged) always turn to something else. How else you want us to believe you?” (Segala yang anda janjikan [atau ikrarkan] akhirnya jadi lain. Bagaimana lagi kami mahu percaya?)

      Zamani “G-bam” Shukeri menambah: “Datuk Seri, bagaimana anda lelapkan mata di malam hari? Kongsi sedikit rahsianya..”

      Beberapa pengguna Facebook turut mengaitkan Najib dengan Altantuya dan menggesa Najib menjawab soalan Dr Mahathir tentang siapa yang mengarahkan wanita itu dibunuh.

      Akif Lee berkata: “Soalan pokoknya: Siapa VVIP yang bagi arahan pada Sirul?”

      Najib berkata beliau terganggu dengan isu tersebut yang disebut-sebut semula yang menurutnya akan terus dibincangkan jika mana-mana pemimpin veteran menyebut tentangnya walaupun disebut hanya sekali lalu sahaja.

      Bulan lalu, Dr Mahathir menyenaraikan dalam blognya pelbagai tuduhan terhadap Najib dan menulis tiada satu pun pernah dijawab dengan memuaskan.

      Ia termasuklah pembunuhan Altantuya dan dakwaan yang dibuat bekas komando polis, Sirul Azhar Umar, yang merupakan bekas pengawal peribadi Najib.

      Delete
    2. Kematian Adib: Umno tuntut exco, 4 menteri didakwa
      Diterbitkan 18 Dis 2018, 11:27 pagi | Dikemaskini 18 Dis 2018, 12:32 tengah hari

      A+ A-
      Pemuda Umno mendesak peguam negara mengambil tindakan terhadap Exco Kerajaan Negeri Selangor V. Ganabatirau dan empat menteri kabinet iaitu P Waytha Moorthy, M Kulasegaran, Gobind Singh Deo dan Dr Xavier Jayakumar.

      Ini susulan kematian anggota bomba, Muhammad Adib Mohd Kassim semalam selepas mengalami kecederaan parah dalam rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman pada 27 November lalu.

      Ketua Pemuda Umno, Dr Asyraf Wajdi berkata mereka perlu didakwa di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan iaitu dengan sengaja mengeluarkan kenyataan dengan niat mengaibkan dan membangkitkan pecah keamanan.

      "Demi keadilan buat Adib, Pemuda Umno mendesak agar pendakwaan segera dilakukan terhadap mereka yang bertanggungjawab di atas kematian anggota bomba yang hanya cuba menjalankan tugas pada malam kedua rusuhan berlaku," katanya dalam kenyataan.

      Menurut Asyraf, serangan pada 26 November ke atas kuil berkenaan tiada kaitan agama mahupun kaum, sebaliknya pertelingkahan antara kumpulan samseng yang diupah pemaju dan penganut kuil berkenaan.


      Bagaimanapun katanya, V Ganabitirau sehari selepas itu mendakwa serangan ke atas kuil itu dilakukan orang Islam dan kenyataan bertulis empat menteri diketuai P Waytha Moorthy turut menyalahkan polis kerana didakwa gagal menangani insiden rusuhan pada malam pertama.

      "Ini telah membangkitkan kemarahan 10,000 kaum India yang keluar beramai-ramai pada malam kedua dengan melakukan rusuhan, mencedera dan seterusnya menyebabkan kematian anggota bomba yang tidak berdosa," kata Asyraf.

      Baca: Menteri tegur cara polis tangani isu rusuhan di kuil

      Desak Waytha Moorthy letak jawatan

      Selain itu Pemuda Umno turut mendesak P Waytha Moorthy meletak jawatan selaku Menteri Perpaduan kerana menyalahkan polis sehingga tercetusnya rusuhan lebih dahsyat pada malam kedua di kuil berkenaan.

      "Selaku anggota pentadbiran kerajaan, mereka seharusnya mengelak daripada menggunakan sentimen perkauman dalam mengeluarkan kenyataan," katanya yang turut merakamkan rasa sedih dan ucapan takziah kepada keluarga Adib.



      Dalam pada itu Pemuda Umno meminta orang ramai supaya bertenang dan mengelakkan diri daripada mencetuskan sentimen perkauman mahupun agama yang boleh mengeruhkan lagi keadaan.

      Semalam, Adib menghembuskan nafas terakhir selepas bertarung nyawa selama hampir tiga minggu.

      Anggota bomba berumur 24 tahun itu dikejarkan ke lokasi rusuhan pada 27 Nov lalu akibat pertikaian mengenai tanah kuil di USJ 25, Subang Jaya.

      Bagaimanapun, sebaik tiba di lokasi berhampiran, perusuh menyerang lori bomba dan van perubatan yang menyebabkan Adib dan rakannya yang lain terpaksa berundur.

      Muhammad Adib dilaporkan diheret keluar dari kenderaan yang dinaikinya sebelum dipukul dan menyebabkan beberapa tulang rangkanya patah selain mengalami kecederaan dalaman.

      Delete
  25. TN dan cai2 haprak yang dulu begitu ghairah dan syok sendiri menuduh PAS menerima RM90juta dari UMNO tu...dah tentu lah korang dah maklum apa kata SPRM dalam kes ni beb.

    Tu lah..dari dulu lagi, aku dah cakap memang tak isu ni hanyalah dipropakan oleh Ambiga dan Clare Brown aje untuk mengaibkan TGHH dan PAS sebagai satu isu bagi memberi kelebihan kepada PH dalam PRU14 tu, tapi korang dengan sombong dan egonya tak nak percaya cakap aku tu..sekarang korang tengok sendiri lah akan kebenaran yang dah menjelma depan mata korang tu..takkan lah masih tak caya dengan dapatan siasatan SPRM tu kot?????

    MACC Clears PAS Of The RM90 Million Donation Allegation.

    This announcement does not augur well for Pakatan Harapan that is hoping to use this RM90 million issue as a campaign issue in the Semenyih by-election.

    Pakatan Harapan is hoping to discredit PAS and make the Islamic party appear as Umno’s ‘paid mercenary’. Or else PPBM may lose the by-election if PAS and Umno join forces.

    According to The Malaysian Insight, the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) has confirmed that they have not found any evidence that former prime minister Najib Tun Razak or Umno donated RM90 million to PAS or any of its leaders.

    Husam Musa said he has personally seen the cheque for RM90 million. The MACC, however, says there is no cheque for RM90 million.

    In fact, they cannot even confirm the alleged video recording of the late Tok Guru Nik Aziz Nik Mat’s son saying that PAS has received donations from Umno.

    Apa citer sekarang beb...ada sapa2 nak nafikan dapatan dari MACC tu lagi????

    Apa2 pun, aku ingin mencadangkan kat sini agar korang ..dengan muka tak malu tu...berjumpa dengan TGHH, pemimpin2 dan ahli2 PAS untuk mohon ampun dan maaf kepada mereka dan berjanji takkan buat tuduhan bodoh macam ni lagi pada mereka...ada bran ke haah????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sprm sahkan tiada wang dari umno dlm akaun pas....sprm blm sahkan tiada wang umno dlm akaun lobai2 pas kerana siasatan baru bermula...baru 2 orang geng lobai yg dipanggil bantu siasatan....

      Husam baru dipanggil....Sprm ade kuasa dapatkan transaksi akaun dibank...

      Delete
    2. Kalo tiada sumbangan dari najib dah lama ostaz nasha saman rafizi...ostaz nasha orang perantaraan najib yg agihkan wang sedekah najib kpd lobai2 pas....jadi memang betul tiada wang secara langsung kpd lobai2 pas...

      lobai pas tidak melanggar undang2 rasuah tapi Dari segi moral pas telah dibeli oleh najib...dari segi incometax lobai lobai tidak istiharkan pendapatan yg boleh didakwa oleh LHDN....

      Delete

    3. Anomouse = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB, MENJAWAB DIA SENDIRI

      Najib Razak terus menerima hamburan kritikan dari orang ramai walaupun cuba menjawab 13 soalan yang kerap dilontarkan terhadap pentadbirannya dalam blognya.

      Menerusi luahan pengguna Facebook dan Twitter, jelas dilihat orang ramai masih tidak berpuas hati dengan penjelasan Najib menerusi di blog beliau www.najibrazak.com itu.

      “Takkan la dia hanya mampu jawab isu besar negara hanya tulis dalam blog,” tulis seorang pengguna Twitter dengan nama Bauk Selat.

      Kelvin Lim menerusi akaun Facebook miliknya mahu Najib menjawab soalan itu secara bersemuka. Najib lawak bodoh mat saleh

      “Face to face dengan Tun M la…! Jgn tiap tiap kali cakap atau reply kat blog! Jgn takut kalau u tak salah!

      Najib cuba menangkis kritikan dan tuduhan dari Dr Mahathir, bekas mentornya.

      Beliau antaranya menjawab persoalan berkaitan pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibuu, penggunaan jet rasmi kerajaan dan keupayaan Barisan Nasional memenangi pilihan raya.

      Delete
    4. Mereka pangkah PH kerana PTPTN'
      JANATUL FIRDAUS YAACOB 22 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore3.4K
      Prof Dr Sivamurugan Pandian
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR – Penganalisis politik tidak menolak kemungkinan pengundi yang memangkah PH pada PRU14 lalu kerana janji manis berkaitan penangguhan bayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

      Hal demikian, menurut pensyarah Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Dr Sivamurugan Pandian adalah tidak adil melabel peminjam PTPTN yang gagal membayar hutang sebagai tidak amanah.


      Bagaimanapun, Sivamurugan menjelaskan, PH secara praktikal hanya membuat penelitian data menyeluruh selepas mengambil alih kepimpinan pusat baru sedar janji ini sukar dilaksanakan buat masa ini.

      “Ya sebab sebilangannya memangkah untuk pastikan hasrat ini (penangguhan bayaran PTPTN) dipenuhi.

      “PH pula baru sedar keadaan kewangan meruncing ketika mengambil alih pentadbiran negara, membuatkan janji manifesto ini sukar dilunaskan.

      “Walau bagaimanapun, peminjam yang terikat dengan terma perjanjian dan berkemampuan elok tampil dan membayar hutang ini untuk membantu pelajar-pelajar yang memerlukan dana tabung pendidikan ini,” katanya kepada Sinar Harian.

      Dalam pada itu, pensyarah Pusat Pengajian Sains Masyarakat USM ini turut mencadangkan agar Pengerusi PTPTN, Wan Saiful Wan Jan boleh mengemukakan tawaran baharu kepada peminjam sebagai alternatif kepada janji pilihan raya.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Tun M malu peminjam PTPTN tak jujur]

      Beliau turut membahagikan beberapa kategori peminjam PTPTN antaranya, membayar ansuran seperti ketetapan PTPTN, membayar ketika mampu dengan perundingan dengan PTPTN yang menyediakan beberapa pakej tetapi ada juga yang menanti untuk tidak membayar agar ia lupus secara automatik seperti janji Pakatan Rakyat pada 2013 dan penangguhan bayaran seperti yang termaktub dalam janji PH, 2018.

      “Hakikatnya, ada yang berkemampuan tetapi mengambil sikap tunggu dan lihat, namun ada juga hanya bertindak apabila nama disenarai hitam.

      “Dalam keadaan kos sara hidup meningkat dan bebanan bertambah, ada yang sukar mendapatkan pekerjaan yang setimpal dengan sijil mereka dan menjangkakan kemenangan PH akan mengurangkan beban mereka.

      “Manakala bagi PH pula, keadaan semasa tidak mengizinkan untuk mereka melaksanakan janji PRU14 sepenuhnya . Peminjam dan pemegang autoriti masing-masing berada dalam dilema,” jelasnya.

      Delete
  26. TongGeng kini promoter baju
    Sepuluh persen ambil komisyen
    Bagaimana negara nak jadi maju
    Galakkan penyangak tunjuk eksyen?

    TongGeng,TongGeng akai dimana?
    Penyangak,penipu ko nak sokong
    Manusia berjasa dicela dihina
    Sah ko hantu jerangkong!

    Hang tak malu wahai 'bossku'
    Bergelumang dengan salahlaku
    PRU 14 dah turun bangku
    'disokong rakyat' ko mengaku!

    Tunggang motor di Sungai Koyan
    Seronok konon orang melayan
    Masuk Felda makcik kesian
    Kalau tahu..mesti bolayan!

    Takde sikit rasa malu
    Slogan 'apamalu bossku'
    Songlap billions tak segan silu
    Macam harimau sorok kuku!

    Apa class nak banding Mahathir
    Dunia tahu 'bossku' lendir
    Belajar university selalu tak hadir
    Tadbir negara jadi pandir!

    Tun tahu nak buat apa
    Anak berhingus nak ajar bapa
    Hari2 cerca..dia tak lupa
    Ilmu di dada tak seberapa!

    "Demam aku takkan kebah
    Selagi Mahathir masih Perdana
    Idolaku naik aku berubah
    Jackpot besar aku dah kena!!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perbezaan Pendekatan PH dan PAS




      Kerajaan Pakatan Harapan sentiasa tampil dengan kekeliruan, dan takdir Allah Kerajaan Negeri Terengganu menjadi model untuk menjawab segala kekeliruan Pakatan Harapan.

      Tatkala Pakatan Harapan buat festival artis di PD, KN Terengganu hentikan Island Music Festival di Pulau Redang.

      Tatkala Pakatan Harapan mesra dengan LGBT, KN Terengganu menjalankan hukuman sebat terhadap pesalah lesbian.

      Tatkala Pakatan Harapan nak hentikan operasi khalwat, KN Terengganu berikan insentif RM1000 bagi mereka yang ingin berkahwin awal.

      Dua model, antara model pendekatan "Islam progresif" dan pendekatan Islam konservatif.

      Terpulang kepada kita untuk menilai yang mana lebih dekat dengan Islam dan yang mana yang mengelirukan.

      Delete
  27. TN...Dah tentu lah kau bersetuju kalau kita sama2 ambik kesimpulan bahawa...pemimpin2 dan menteri2 dalam Rejim ni sudah menjadi Kerajaan tapi perangai masih tidak berubah seperti pembangkang.

    Ko tentu perasan apa kata Azmin dalam ceramahnya kat Semenyih baru2 ni..dia kata Bossku jangan lah datang sorang2 naik motor nanti, bawa lah DS Rosmah bersama2 sekali naik motor.

    Apa sal pulak Azmin mengaitkan ceramahnya dengan Allahyarham Tun Abdul Razak dengan mengatakan jika Tun Razak boleh bangun daripada kubur, tentu dia akan cekik DS Najib kerana swatakan Felda, seperti yang dilaporkan oleh Malaysia Gazette.

    Persoalan yang maha besar kat sini ialah...Pertama, DS Najib Tun Razak tidak bertanding di dalam PRK Semenyih. Beliau bukan lagi Ketua Kerajaan dan juga bukan Presiden Parti. Kenapa serangan dilakukan terhadapnya melibatkan isteri dan Allahyarham Bapa beliau?

    Kedua, DS Rosmah Mansor dan Allahyarham Tun Razak, merupakan orang asing yang tidak terlibat langsung di dalam kempen PRK Semenyih ini.

    Kenapa serangan 'below the belt' dilakukan ke atas DS Najib Tun Razak dan isterinya, apatah lagi melibatkan orang yang telah meninggal dunia.

    'Bossku' bawa isteri salah, 'Bossku' tidak bawa isteri pun salah. Kesian 'Bossku' semua serba salah pulak lah..susah juga macam ni kan ???

    Rasanya jentera Barisan Nasional tidak tergamak untuk membawa isu isteri orang.

    Korang ingat lagi tak isu DSAI dengan isteri Azmin dulu, yang didedahkan di mahkamah dalam tahun 1998 dulu.

    Tentu kita tak boleh lupa..kisah tilam yang dirampas dari pangsapuri mewah di Tivoli Villa dulu, di mana air mani bersepah2 di atas tilam. Ini bukan fitnah, Ini transkrip yang dicatatkan di dalam prosiding Mahkamah. Ianya juga dilaporkan dengan meluas di media-media massa pada waktu itu.

    Sekaarng ni Azmin ada hati nak citer pasal bini DS Najib pulak. Seperti kata pepatah Melayu Baharu, bini orang seberang laut nampak jelas, bini sendiri depan mata tak nampak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin dan me teri lain bukan l
      Perangai seperti pembangkang tapi mentaliti masih pembangkang...tiada perancangan kukuhkan negara dan rakyat...

      Azmin gagal pulihkan felda dan ekonomi negara...

      Delete

    2. Anomouse = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB, MENJAWAB DIA SENDIRI

      kecoh apabila Najib menggunakan khidmat sekumpulan peguam terkemuka Amerika Syarikat dikatakan mungkin berkenaan isu saman sivil difailkan Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat untuk menyiasat kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

      Kumpulan peguam handal itu dari Ashcroft Law Firm, yang diterajui bekas Peguam Negara Amerika Syarikat, John Ashcroft, mendaftarkan nama Najib sebagai anak guam dalam daftar melalui Akta Pendaftaran Ejen Asing.

      Menurut dokumen itu, firma tersebut dilantik untuk memberi nasihat undang-undang kepada Najib mengenai 'tindakan tidak wajar oleh pihak ketiga untuk cuba menggugat kerajaan Malaysia.'

      Dalam dokumen itu juga, ia menyatakan perkhidmatan disediakan oleh Ashcroft Law Firm dibiayai "kerajaan asing, parti politik asing atau prinsipal asing yang lain."

      Wall Street Journal pada tahun lalu melaporkan Najib melantik firma guaman itu untuk menasihati beliau mengenai kes 1MDB pada 2016.

      Ashcroft Law Firm pernah mewakili kerajaan Qatar untuk menangkis tuduhan Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump dan jiran Arabnya bahawa negara itu menyokong keganasan

      BILA DAH CURI WANG RAKYAT RM2.6 BILIUN, DIA PUN MELANDA LANDA MEMBOROSAKAN NYA

      Delete
    3. Jangan marah jika rakyat tuntut janji PTPTN
      WARTAWAN SINAR HARIAN 23 SEPTEMBER 2018
      Reezal Merican Naina Merican
      Reezal Merican
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Ahli Parlimen Kepala Batas, Datuk Sri Reezal Merican Naina Merican mempersoalkan wujudnya nada marah dan kecewa yang dibangkitkan oleh kerajaan berkenaan isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

      Menurutnya, Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik sewajarnya tidak mengenepikan teras dan tunjang masalah berkait dengan isu PTPTN di mana kerajaan hari ini yang mempolitikkan isu PTPTN sehingga rakyat akhirnya percaya bahawa mereka boleh melakukan sesuatu yang lebih baik berbanding kerajaan sebelum ini.

      "Ke mana pergi rasa yakin kerajaan untuk melaksana janji manifesto? Apa jadi dengan janji “tidak perlu bayar jika gaji tidak cukup RM4000”?

      "Sudah tiba masanya kementerian memberikan kerangka penyelesaian menyeluruh. Cukup-cukuplah dengan alasan “kajian sedang dilakukan”; sebaliknya mula menyediakan halatuju yang lebih jelas berkenaan tabung pendidikan ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: 'Mereka pagkah PH kerana PTPTN']

      Merican Naina berkata, musim untuk berjanji manis sudah berlalu, rakyat dan generasi muda kini menantikan “penyelesaian yang paling baik” kepada masalah pembiayaan pendidikan ini.

      Tegasnya, sebelum ini dalam Dewan Rakyat, Maszlee menyatakan secara spesifik bahawa kajian menyeluruh mengenai PTPTN akan siap menjelang bulan Ogos tahun ini.

      "Kajian yang dikatakan menyeluruh ini pastinya meliputi keseluruhan operasi PTPTN bukan sahaja status terkini peminjam; malahan kemampuan organisasi itu membiayai permohonan baru bakal pelajar institut pengajian tinggi untuk tahun mendatang. Kita masih menunggu hasil kajian dan ‘strategi baru’ PTPTN ini.

      "Mana dia? Apakah kerana pengerusi baru merupakan sahabat rapat menteri," katanya.

      Tambahnya lagi, ramai pengundi muda yang memberikan kepercayaan kepada kerajaan PH berasaskan janji-janji manis berkait PTPTN ini.

      Katanya, pihaknya berasa cukup kesal kerana tidak nampak usaha dan ikhtiar yang jelas dalam menyelesaikan isu tersebut.

      "Isu PTPTN memerlukan perhatian segera pihak kerajaan.

      "Setakat ini, menteri pendidikan dan pentadbiran baru PTPTN masih gagal memberikan penjelasan yang tuntas mengenainya," katanya.

      Delete
  28. Zaid sokong RCI: Kehakiman rosak sejak era CJ Eusoff

    Wartawan Malaysiakini
    19 Feb 2019, 7:11 malam (Dikemaskini 19 Feb 2019, 7:11 malam)

    A A
    Suruhanjaya Diraja (RCI) bagi menyiasat kes salah laku badan kehakiman merupakan sesuatu yang amat berguna, kata bekas menteri undang-undang Zaid Ibrahim.

    "Badan kehakiman terpalit dengan berita buruk dan kadang-kadang khabar mengejutkan mengenai ketidakadilan kehakiman, salah laku dan kemungkinan perbuatan jenayah didakwa dilakukan oleh beberapa hakim.

    "Ini bermula pada zaman ketika Eusoff Chin menjadi ketua hakim negara (dari tahun 1994 hingga 2000)," katanya kepada Malaysiakini petang ini.

    Gesaan penubuhan RCI dipergiat berikutan pendedahan Hakim Mahkamah Rayuan Hamid Sultan Ab Backer dalam afidavitnya pada 14 Februari lalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa pm masa eusoff chin ketua hakim negara kalo bukan madey...kes vk linggam berlaku masa era eusoff chin..

      Masihkah ingat kata2 vk linggam....suara macam suara saya..rupa serupa macam saya...tapi itu bukan saya....
      Mungkin clone vk linggam..

      Dlm satu ucapan azmin pernah kata madey rosakkan sistem kehakiman negara...

      Delete

    2. Anomouse = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB, MENJAWAB DIA SENDIRI

      Rais Yatim soal kemampuan Najib bayar peguam bela AS

      (Sebenar nya takda soal mampu sebab Najib dah curi RM2.6 biliun duit rakyat di 1MDB)

      Rais Yatim soal kemampuan Najib bayar peguam bela AS

      RAIS: Peguam Amerika Syarikat itu tentu perlu dibayar dengan kos berjuta ringgit. - Gambar fail

      KUALA LUMPUR: Tindakan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak menggunakan khidmat sekumpulan peguam terkemuka Amerika Syarikat dikritik, kerana bakal menelan kos guaman yang tinggi.

      Bekas menteri dan veteran UMNO, Tan Sri Rais Yatim mempersoalkan 'kemampuan kewangan' Najib untuk membiayai kos guaman berkenaan.

      Katanya, bayaran ikat jamin sebanyak RM1 juta kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur berhubung pertuduhan penyelewengan dana SRC International Sdn Bhd baru-baru ini, menggunakan wang hasil kutipan UMNO.

      Rais sebaliknya mengesyorkan Najib agar memberi kepercayaan kepada peguam Barisan Nasional (BN) atau UMNO untuk membelanya, bahkan mungkin beliau akan diberikan khidmat guaman secara percuma, termasuk proses perbicaraan menggunakan sepenuhnya bahasa Melayu.

      "Berita ramai peguam Amerika Syarikat untuk bela kes bekas perdana menteri amat menonjol. Takkanlah peguam tempatan tak hebat sebagai peguam bela?

      "Lagipun, peguam Amerika Syarikat itu tentu perlu dibayar dengan kos berjuta ringgit, sedangkan duit ikat jamin pun kena 'tekyan' (kutip wang). Yakin peguam BN atau UMNO boleh beri khidmat percuma dan lebih cekap, malah bahasa Malaysia pun boleh," tulis Rais di Twitternya

      Delete
    3. ARAK HUKUMAN SEBAT DALAM ISLAM




      Al-Quran menyebut lebih 1,400 tahun lalu: "Hai orang-orang beriman, sesungguhnya (meminum) khamar, berjudi, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dengan panah termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan itu agar kamu bahagia. Syaitan hanya bermaksud untuk mendatangkan permusuhan dan kebencian di antara kamu disebabkan khamar dan judi, serta menghalang kamu ingat kepada ALLAH dan sembahyang. Apakah kamu tidak mahu berhenti? (al-maidah ayat 90 - 91).

      Begitu jelas sekali apa yang difirman ALLAH tentang keburukan khamar, dan telah banyak ditulis tentang perlunya menghentikan meminum, menjual dan menyajikan arak, termasuk di dalam pesawat, namun mereka yang degil dan buta hati tidak endahkannya, sedangkan ia hanya memudaratkan diri sendiri dan masyarakat.

      Macam-macam keburukan dan kemungkinan yang telah diperkatakan tentang sajian arak dalam pesawat. Teringat saya tentang sebuah pesta bir terbesar yang dirancangkan untuk diadakan di Kuala Lumpur tahun lepas yang dijangkakan menarik 6,000 peserta. Ia pernah diadakan pada tahun sebelumnya dengan 150 jenama arak disediakan dan kehadiran 3,500 ­peserta.

      Pendedahan demi pendedahan oleh pelbagai pihak tentang kemungkaran boleh membawa kepincangan di negara ini, tapi masih ada yang tidak peduli. Masih ada pihak yang mempertahankan gejala buruk seperti itu dengan alasan negara ini mengamalkan sistem demokrasi dan kebebasan.

      Saya juga pernah beberapa kali menulis mengenai keburukan pengaruh arak dan betapa beberapa tempat di negara bukan Islam bertindak mengharamkan atau mengawal jualan arak disebabkan kesan buruknya. Bukan sahaja Islam, agama lain juga tidak menggalakkan minuman arak kerana kesan buruknya.

      Maka apakah tidak boleh jualan dan sajian arak dihentikan di negara kita yang dikenali sebagai negara yang menyerapkan nilai-nilai Islam dalam pentadbiran dan kehidupan masyarakat?12Sabtu 22 September 2018

      Delete
  29. Udah tiada lagi kelibat Suman barua lahanat
    Tak kan lah pelir kedi ini kali kedua bersunat
    Khabarnya ifrit ni kat wad ICU terlantar tenat
    Akibat tertelan gigi palsu dengan kuih donat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  30. Sobat2 ku yang dikasihi sekelian...bagi sesapa yang rajin mengikuti perkembangan terkini politik negara, dah tentu lah korang perasan bahawa kempen PRK DUN Semenyih makin hangat membara...

    Terkini, dikesan risalah2 fitnah yang memburukkan Datuk Seri Najib dan isteri beliau, Datin Seri Rosmah, diedarkan untuk mencantas fenomena BossKu yang semakin hebat di Semenyih...

    Risalah 2 muka surat tu memaparkan gambar karikatur yang mirip wajah Datuk Seri Najib sedang menunggang motosikal sambil membawa bunjut kain...

    Terdapat juga perkataan PENCURI, PEROMPAK, PENYANGAK, PENYAMUN dan MALAYSIA JANGAN LUPA pada muka pertama risalah tersebut...

    Di belakang risalah pula tertulis perkataan 'ROSMAH SUMBANG RM326 JUTA?' dan keratan berita 'Anak Rosmah Riza Aziz Harumkan Nama Negara'...

    Sangat jelas PH tersilap percaturan dan melakukan kesilapan yang cukup besar dalam memenangi hati pengundi DUN Semenyih...

    PH masih lagi buta dan pekak dengan kehendak rakyat...

    Rakyat sudah muak dan bosan dengan politik fitnah dan serangan peribadi terhadap seseorang...

    Rakyat sudah loya mendengar cerita yang diada2kan tentang salah laku Datuk Seri Najib...dah ketinggalan zaman beb !!!!

    Buktinya ialah kedatangan Datuk Seri Najib ke Semenyih mendapat sambutan hangat masyarakat setempat...

    Makin dituduh macam2 kat Datuk Seri Najib, maka makin bergema laungan BossKu di Semenyih...khususnya dari anak2 muda yang sama, yang dulunya memenangkan PH dalam PRU14....ni bukannya zaman di mana rakyat akan percaya bulat2 apa yang kerajaan kelentongkan pada mereka...

    Rakyat sekarang dah bijak, malah jauh lebih bijak daripada menteri2 yang membeli, menipu atau mengaku mempunyai ijazah!!!

    Buktinya, seorang penduduk tempatan yang hanya mahu di kenali sebagai Eddy memberitahu :

    "Saya dapati ada risalah dalam raga motosikal saya selepas membeli belah di salah sebuah pasaraya"...

    "Pada mulanya, saya ingatkan, ia adalah risalah perniagaan"...

    "Bila saya ambil, saya dapati ia adalah risalah yang mengutuk Najib"...

    "Saya terus buang kerana tiada faedahnya membaca benda2 macam tu"...

    Makin kuat PH menghina Datuk Seri Najib, maka makin dekat dirinya dengan rakyat...semakin kasih dan sayangnya mereka pada dia...

    Kerana rakyat sekarang dah tahu, siapakah pencuri yang sebenarnya dalam Malaysia nie...

    Rakyat tahu, siapakah perompak sebenarnya dalam Malaysia nie...

    Rakyat tahu siapakah penyangak sebenarnya dalam Malaysia nie...

    Rakyat juga tahu, siapakah penyamun sebenarnya dalam negara ini...sapa lagi kalau bukan mantan PM ke 4, yang kini PM ke 7 tu!!!!!

    Kita yakin, pengundi DUN Semenyih, PASTI akan menolak calon PH dari Bersatu tu sebab.... memilih calon yang datangnya dari parti pencuri, perompak, penyangak, penyamun dan juga penipu serta U-Turn adalah sama seperti membiarkan mereka terus menerus mencuri, merompak dan menipu keluarga sendiri...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Video Rosmah senggol Najib jadi viral di laman sosial, dikritik umum

      KUALA LUMPUR : Video aksi Datin Seri Rosmah Mansor menyenggol bahu Datuk Seri Najib Razak dalam satu majlis rasmi bersama pemimpin Indonesia menjadi viral di laman sosial dan mendapat kritikan hangat orang ramai.

      Rosmah singgung

      Insiden tersebut berlaku ketika Najib yang diiringi isterinya itu menghadiri upacara di Jakarta Isnin lalu.

      Rosmah yang duduk bersebelahan, mengalih pandangan ke arah Najib terlebih dahulu sebelum menyenggol kuat bahu Najib sehingga kejadian itu disedari orang yang duduk bersebelahan mereka.

      Malah perlakuan Rosmah itu turut ditayangkan dalam slot berita perdana RTM pada hari yang sama.

      Video berdurasi selama tiga saat itu secara jelas memperlihatkan tindakan Rosmah berkenaan sangat memalukan kerana sanggup memperlakukan Najib sedemikian rupa di hadapan umum.

      Tingkah laku Rosmah itu bahkan menjadi ‘buah mulut’ rakyat Malaysia.

      Salah seorang pengguna facebook, Terence Yeoh berkata, “ rakyat Malaysia sudah tahu siapa ‘bos’ sejak dulu lagi”.

      Murni Sootchi pula menyatakan: “punya lah kuat singgung… sekarang tahulah kita macam mana PERMATA dapat peruntukan RM711 juta dalam Bajet 2015″.

      Delete
    2. Kuil Hindu Lebih Banyak Daripada Masjid! –


      POLEMIK dibangkitkan Menteri Perpaduan, Senator P. Waytha Moorthy konon minoriti India beragama Hindu ditindas di Malaysia semasa era Barisan Nasional (BN) terus dapat perhatian.

      Kali ini, pendakwah bebas, Dr. Ridhuan Tee Abdullah menerusi kenyataan disiarkan portal tempatan Ismaweb tampil dedah mengenai bilangan kuil penganut agama etnik itu yang jauh lebih banyak daripada masjid sendiri.

      Walhal Islam merupakan agama persekutuan dan termaktub jelas dalam perlembagaan negara sejak merdeka dengan ambil kira status umat Muslim merupakan penduduk pribumi majoriti di Malaysia sejak sekian lama.


      Justeru, Ridhuan yang merupakan pensyarah di sebuah universiti awam dan aktivis badan hal ehwal golongan mualaf di negara ini secara terbuka tempelak dakwaan fitnah Waytha Moorthy yang tular menerusi media sosial.

      Malah Tokoh Maulidur Rasul Peringkat Kebangsaan 2013 itu bongkar sikap sebenar pelampau agama tersebut yang cuba disembunyikan ketika pernah jadi peguam kepada badan bertindak hak asasi haram Hindu iaitu Hindraf.

      BERAPA banyak lagi kuil Hindu yang diperlukan mereka? Setakat ini, kuil Hindu lah yang paling banyak mendominasi meskipun populasi orang India berada pada tangga ketiga, hanya tujuh peratus sahaja.

      Ia mewakili hanya dua juta daripada keseluruhan 32 juta rakyat Malaysia. Itupun tidak semua Hindu, hanya 82 peratus. Baki etnik India lain ada yang beragama Islam iaitu empat peratus dan Kristian (enam peratus).

      Persoalannya, kenapa kuil mendominasi rumah ibarat lain, menenggelamkan rumah ibadat agama majoriti, Islam (61 peratus) dan orang Cina Buddha (20 peratus). Ini tidak termasuk agama Kristian dengan gereja mereka.

      Pendek kata, setelah congak dicampur tolak, jumlah keseluruhan rumah ibadat di seluruh negara adalah, hanya ada 30,000 buah masjid/surau untuk orang Islam dan hampir 500,000 rumah ibadat milik bukan Islam.

      Peliknya, ia malahan dijuarai oleh kuil Hindu yang berjumlah hampir 300,000 buah sama ada bersaiz kecil atau besar dengan hanya jumlah penganutnya pula tidak sampai dua juta orang.

      Keadilan apakah yang telah diberikan oleh Kerajaan Malaysia? Keadilan yang sangat tidak ada tolok bandingnya. Batu Caves adalah kawasan tanah pelancongan, tetapi seolah-olah sudah menjadi hak sepenuhnya penganut Hindu.

      Lebih dahsyat lagi kebanyakan kuil Hindu berada di tanah awam atau tanah kerajaan yang diwartakan sekian lama, dan bukannya atas tanah milik individu persendirian tertentu.

      Delete
    3. Lihatlah betapa baiknya pihak Kerajaan Malaysia. Meskipun kuil-kuil itu jelas berada di tanah kerajaan, yang ‘dikacau’ bagi laluan pembangunan teramat sedikit, selebihnya semua diberikan.

      Lebih serius lagi banyak jalan yang lurus terpaksa diubah pula menjadi bengkok sehingga membahayakan nyawa pengguna kenderaan. Bangunan yang sepatutnya luas menjadi sempit kerana kuil itu.

      Terkadang, saya menjadi teramat sedih, apakah bentuk tolak ansur yang kita mahukan? Yang jelas kita terlalu bertolak ansur, sehingga ditolak secara halus dan beransur-ansur. Masih tidak faham?

      Tersangat sedih dengar apabila satu kuil mahu dirobohkan untuk memberi laluan kepada pembangunan, isu itu menjadi tular dan heboh satu dunia, seolah-olah Malaysia konon mendiskriminasikan penganut Hindu.

      Sedangkan kita sudah beri tersangat lebih dan terlebih daripada mencukupi. Kenapa apabila diambil satu, sudahlah diganti semula dengan lokasi lebih baik, masih lagi mereka tidak berpuas hati?

      Ini tidak lagi termasuk, deretan kuil hampir 10 buah, berskala besar seperti di Sentul dan beberapa tempat yang lain. Keadilan bentuk apakah yang dimahukan lagi masyarakat ini?

      Sekarang ini heboh diperkatakan mengenai isu Kuil Seafield Sri Maha Mariamman di USJ25 Subang Jaya, Selangor yang hendak dirobohkan, bagi laluan kepada projek pembangunan.

      Pernahkah umat Islam bising dan kecoh apabila masjid atau surau perlu dirobohkan bagi memberi laluan kepada pembangunan? Aduhai! Betapa baiknya orang Melayu. Nasib baik aku orang Cina.

      Pembinaan rumah ibadat perlu ada formula. Jika tidak, Kerajaan Malaysia baharu akan menjadi haru-biru. Caranya, kena bina kuil mengikut keperluan, ‘bukan pakai pacak aci’.

      Delete
  31. Resah kesaorangan mmg sukar utk ku cerita
    Terpaksa berjauhan dgn isteri yg cantik jelita
    Mas yng ku sayangi, kini berada jauh di mata
    Dia bukan nya tukaran dgn wang berjuta-juta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Fuyooo....Belum pun reda isu kantoi menipu ada PhD, calon PPBM/ PH, Muhammad Aiman Zanali, dikhabarkan buat hal lagi sampai memeningkan kepala jentera pilihanraya Bersatu...

    Aiman dilapurkan bergerak tak mengikut jadual yang dah di tetapkan oleh jentera pilihanraya Bersatu...

    Sikap tak bertanggungjawab dan tak berdisplin Aiman telah menyusahkan banyak pihak terutamanya media yang terpaksa berkejar2 dari lokasi awal yang telah ditetapkan ke satu lokasi baru yang lain untuk buat liputan...

    Bukan saja pihak media, malah pihak jentera parti sendiri pun merungut dengan sikap Aiman sehinggakan mereka terpaksa membazirkan waktu menunggu ketibaan Aiman ke program kempen pilihanraya bagi membantunya di PRK Semenyih...

    Dalam satu insiden, Aiman sepatutnya menghadiri satu walk about di Pasaraya Tesco Semenyih, selepas selesai melakukan walk about di pasar harian pekan Semenyih dan Beranang...

    Tapi selepas lebih satu jam pihak media dan jentera kempen menunggu, kelibat Aiman pun masih tak nampak...

    "Kami sendiri pun miscommunication dan tak tahu mana dia (Aiman) sekarang", rungut salah seorang dari jentera kempen Bersatu yang hanya mahu di kenali sebagai Wan...

    "Dah lama dah nie, sepatutnya dia (Aiman) dah sampai", rungut kawan Wan...

    Menurut rakan media, akhirnya mereka dapat maklumat yang Aiman dah lakukan walk about lebih awal di pasar pagi bersebelahan pasaraya Tesco...

    Sedangkan jadual program ialah di pasaraya Tesco!!!

    Pasukan jentera kempen yang datang dari Perak merasa sangat kesal dengan sikap Aiman yang tidak menghargai kerja keras dan pengorbanan mereka...

    Kredibiliti Dan Integriti Aiman Menjadi Tandatanya

    Kini...dari apa yang berlaku timbul satu persoalan yang mengenai sikap dan displin Aiman...

    Adakah sekiranya beliau berjaya dipilih menjadi ADUN Semenyih, beliau mampu untuk melaksanakan tugas dan tanggungjawab beliau sebagai seorang wakil rakyat?

    Adakah beliau bersedia untuk memikul tanggungjawab dan amanah sebagai seorang pemimpin masyarakat setempat?

    Sedangkan dengan jentera kempen pilihanraya yang mahu membantu beliau dalam PRK Semenyih pun, Aiman dilihat mengambil sikap sambil lewa dan tidak menghargainya, apakah sekiranya beliau menjadi wakil rakyat, beliau mampu menjadi seorang wakil rakyat yang perihatin pada masaalah masyarakat setempat?

    Sedangkan tanggung jawab menghadiri program yang telah di sediakan untuk membantu kempen beliau, tak dapat beliau penuhi, apakah Aiman mempunyai masa untuk menghadiri program2 kemasyarakatan sekiranya dipilih sebagai wakil rakyat?

    Integriti beliau juga menjadi tanda tanya, bila menipu taraf akademik di dalam Linked dan bila diminta penjelasan, beliau sekadar memberikan jawapan, terlupa untuk di kemaskini maklumat tersebut...

    Berbeza dengan calon yang ditawarkan oleh Barisan Nasional, Zakaria Hj. Hanafi, yang dah terbukti banyak menaburkan bakti kepada masyarakat Semenyih, walau pun bukan sebagai seorang wakil rakyat...

    Kejayaan Zakaria mendidik anak2, bukan saja boleh dikongsi malah boleh menjadi idola kepada masyarakat setempat dalam mendidik anak2...

    Malah kejayaan anak2 Zakaria boleh menjadi perangsang kepada pelajar2 di kawasan Semenyih...

    Dari segala sudut, Barisan Nasional menawarkan calon yang jauh berkaliber dan berkredibiliti berbanding dengan calon yang ditawarkan oleh PPBM/ PH...

    Kepada pengundi DUN Semenyih, buatlah pilihan yang bijak...

    Jangkamasa 9 bulan 10 hari berwakil rakyatkan dari PH, pasti sudah dapat membuat perbezaan antara kaca dan permata...setuju kan sobat2 sekelian ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanda nak kalah lah tuu...takkan dia tak tahu sambutan pengundi kpd dia...

      Delete

    2. Anomouse = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB, MENJAWAB DIA SENDIRI

      Najib diegesa supaya menjarakkan diri dengan parti UMNO

      Najib: Saya tak campur tangan dalam Umno lepas berundur

      Bekas presiden Umno Datuk Seri Najib Razak berkata gesaan supaya menjarakkan diri dengan parti itu menyat hati.

      Katanya, sejak meletakkan jawatan, beliau tidak pernah campur tangan dalam urusan parti.

      “Zahid amat bebas untuk membuat keputusan.

      “ Sebagai contoh, berhubung pelantikan penjawat parti dan calon (pilihan raya) Sungai Kandis dan semua itu,” katanya.

      “Saya dukung dia sebagai presiden dan berikan kerjasama penuh,” kata Najib kepada pemberita.

      Beliau mengulas kenyataan bekas menteri Umno Datuk Seri Nazri Aziz semalam bahawa Najib patut ke tepi dan membenarkan Presiden Umno Datuk Seri Zahid Hamidi mengemudi Umno ke depan.

      Delete
    3. KENAPA SINGH SIBUK SANGAT


      Terkini kita lihat banyak polisi-polisi kerajaan PH yang asyik mencari cara untuk menjatuhkan syarikat GLC yang kebanyakan pekerjanya adalah orang Melayu. Rujuk artikel tentang saham GLC yang jatuh selepas PH berkuasa sini [http://mindarakyat.blogspot.com/2018/11/harga-saham-20-glc-jatuh-sejak-ph.html]. TM salah satu yang terkesan dan TM mempunyai tidak kurang dari 30 ribu pekerja yang majoritinya Melayu. Apa ada pada TM?

      Sebelum 2007 sistem internet negara kita adalah dari streamyx tmnet atau jaring. Ia menggunakan sistem “copper” yang telah lama ada di Malaysia sejak sebelum Telekom di perbadankan. Sistem ini perlahan dan tidak boleh di naik taraf untuk kelajuan tinggi. Untuk memacu negara kita untuk maju, kerajaan zaman Najib telah berusaha untuk memajukan internet dengan memperkenalkan broadband menggunakan fiber, boleh baca di sini [https://www.malaysianwireless.com/2008/09/press-release-tm-hsbb-public-private/] .

      Walaupun ini ada inisiatif kerajaan, is adalah projek kolabirasi antara TM dan kerajaan yang mana TM telah melabur lebih 11 billion ringgit untuk memasang fiber seluruh negara, bermula dengan bandar bandar besar. TM telah menetapkan harga yang berpatutan dan berpadan dengan pelaburan yang di buat. Boleh di ibaratkan kita nak menjual nasi lemak yang modalnya lebih mahal dari harga jual, seperti nasi lemak yang di jual Rm 3.00, modalnya ,mesti kurang dari harga jual contoh RM 1.Jika di jual lebih murah dari harga modal , ia akan rugi.

      Kerajaan PH dengan sikap populisnya menetapkan harga MSAP dan me-war warkan harga jalur lebar akan turun pada hujung tahun ,baca di sini [https://www.thestar.com.my/tech/tech-news/2018/10/08/gobind-on-streamyx/] (harga internet untuk semua , termasuk syarikat lain menyewa talian internet) sejak jun 2018 pada harga yang rendah , yang mana mereka tidak sedar dengan berbuat demikian syarikat yang satu satunya membantu kerajaan untuk mencapai metlamat high speed broadband tertekan kerana tak pulang modal.

      Dengan harga yang murah ini, mana mana syarikat boleh menggunakan prasarana TM dengan harga murah tanpa mengeluarkan modal. Sepatutnya kerajaan perlu membayar balik kos yang di bayar TM atau menyuruh syarikat telekom lain untuk membuat pelaburan terutama di bandar bandar kecil yang belum dapat TM ubah kerana mereka masih menggunakan talian telefon copper.

      Delete
    4. Setiap satellite boleh beroperasi selama 10 -12 tahun bergantung dengan kapasiti minyaknya. Kalau banyak bergerak , minyak akan kurang dan akan kurang jangka hayatnya. Jika kita lihat jangka hayat satelit yang sedia ada hanya kurang lapan tahun.. Jika telahan ini benar syarikat tersebut akan ubah sistemnya dari satelit system kepada ethernet based, gunakan wayar ke box unifi.

      Di Malaysia ada beberapa operator, competitor terdekat yang mempunyai lesen Agung (semua telekomunikasi ada lesen termasuk satelit, TM tak ada lesen satelit). Kenapa beban menyelesaikan isu streamyx tertakluk pada TM sahaja , kenapa beban yang sama tidak di bahagikan kepada syarikat telekomunikasi lain ? Apakah ia satu sikap yang adil?

      Gobind , di sebalik beliau ada tangan tangan di sebalik syarikat Pemancar broadcast terbesar di Malaysia untuk menyediakan prasarana untuk menggantikan pemancar Satelit dengan internet broadband . Dengan penyedian prasara untuk Syarikat tersebut mendapat harga internet yang murah supaya mereka dapat keuntungan yang tinggi. Gobind perlu membantu agenda perubahan ini dengan menekan TM supaya harga murah dan tekan TM supaya menukar sistem stremyx ke unifi. Dengan ini mereka akan dapat kekalkan pelanggan seluruh negara. Silap silap, dengan harga share TM yang murah akan memudahkan syarikat tersebut untuk mengambil alih TM untuk merealisasikan agenda mereka.

      Di harap informasi ini akan dapat menyedarkan pihak lain supaya agenda jahat ini tak berlaku dan dapat di benteras. Jangan memusuhi TM, mereka dah bertungkus lumus, menyediakan prasarana untuk kegunaan rakyat dan berkorban untuk memudahkan semua pelanggan. Amat mudah untuk mencari salah pada satu Syarikat, sepatutnya syarikat lain mempunyai tanggungjawab yang sama. Takut takut agenda menjatuhkan TM berjaya, dan akan ada satu Syarikat akan monopoli telekomunikasi di Malaysia, dan bila ia berlaku Kerajaan dan rakyat akan kehilangan asset yang besar . Syarikat yang mengambil alih TM ini akan berkuasa menentukan harga tanpa ada yang boleh memberi alternatif. Semoga Allah membantu TM.

      Delete
  33. Husam: SPRM nasihat tak beri kenyataan

    N Faizal Ghazali
    19 Feb 2019, 11:37 malam (Dikemaskini 19 Feb 2019, 11:37 malam)

    A A
    Naib Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) Husam Musa memberitahu media bahawa beliau dinasihatkan tidak memberi kenyataan berhubung kehadirannya memberi keterangan kepada Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM), di Kota Bharu, Kelantan malam ini.

    "Saya dinasihatkan oleh SPRM supaya tidak memberi apa-apa komen, bagi mereka (SPRM) selesaikan," katanya ketika ditemui media sebaik keluar daripada Ibu Pejabat SPRM Kelantan, sebentar tadi.

    Husam yang juga pengerusi Pakatan Harapan (PH) Kelantan keluar selepas kira-kira sejam 30 minit memberi keterangan.

    Ketika ditanya berhubung tujuan dipanggil SPRM itu, Husam mengesahkan ia mempunyai kaitan dengan dakwaan penyaluran dana Umno kepada pemimpin PAS yang sedang disiasat.

    [Berita lanjut menyusul]

    ReplyDelete
  34. Rakyat Msia..khususnya ahli2 dan pemimpin2 Bersatu serta cai2 tegarnya seperti Wak Suman, JD, Fan Tat dan TN kini tertanya2...ada kah siri balas dendam DAP terhadap PPBM kerana kekalahan calon mereka (DAP) di Prk Cameron Highlands tempohari?

    Bermula dengan kecaman Ronnie Liu, kini Boo Cheng Hau (Johor) pula mendesak agar Mahathir meletakkan jawatan kerana tidak berpegang pada janji. Mungkin ini sebabnya Mahathir menyerang PAS dan mendakwa Presiden Pas berjanji tidak menyokong Umno dalam PRK N24 Semenyih.

    Kekeruhan ini semakin ketara apabila Mahathir menerima 7 orang MP bekas Umno masuk ke PPBM ditambah pula dengan kekalahan calon pilihan DAP kepada BN di Prk CH, walau ada desakan dari PPBM sendiri untuk meletakkan calon Melayu menentang BN. Bagaimanapun setelah ‘AKUR’ dengan persefahaman, PH meletakkan Calon DAP.

    Natijahnya mereka (PH) kalah dengan majoriti 3238 undi dan ini pastinya memalukan DAP yang yakin mampu merampas kerusi tersebut seterusnya menambah jumlah kekuatan di Parlimen.

    Mahathir yang terdesak apabila melihat kerjasama BN, Pas telah mengeluarkan dakwaan kerjasama tersebut tidak wujud.

    Bagaimanapun pihak PAS telah membuat kenyataan balas dan ternyata Mahathir ‘KANTOI’ dalam cubaan memecahbelahkan usaha penyatuan Umat yang diusahakan Umno dan PAS.

    ADAKAH DESAKAN DAP INI BERMAKNA AKAN ADA USUL UNDI TIDAK PERCAYA TERHADAP PERDANA MENTERI?

    YANG PASTI...SEMAKIN JELAS SELAMA INI MAHATHIR HANYALAH ‘TUNGGANGAN’ KEPADA DAP BAGI MERAIH UNDI MELAYU SEPERTI MANA UNGKAPAN ‘SUPERMAN HEW’ – “MELAYU SCREW MELAYU”!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap johor proksi kpd parti DAP...tanda suara untuk halau madey akan bertambah banyak...

      Bos2 Dap Amanah dan PKR sengaja senyap...pas hanye janji akan bela madey dalam parlimen...

      Kedudukan madey teracam..

      Delete

    2. Anomouse = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB, MENJAWAB DIA SENDIRI

      “Najib tidak memiliki rekam jejak yang memadai karena tidak mengamalkan apa-apa yang dia katakan itu,” kata Awang.

      Awang, yang bergelar doktor dari University of Malaya, mengatakan selama ini banyak kritikan masyarakat terhadap nilai dan praktek dari kepemimpinan Najib Razak selama menjadi Presiden Umno.

      Awang menanggapi pernyataan Najib, yang meminta para pemimpin dan anggota Partai Umno untuk berhenti bermain politik uang (money politics). Dia mengatakan Umno, yang pernah berkuasa 60 tahun itu, kalah terhadap Pakatan Harapan, yang tidak main politik wang.

      Delete
    3. Baru 6 Bulan Anak Menteri PH Pun Tunjuk Hebat



      Dilaporkan bahawa SPRM ketika ini sedang menyiasat dakwaan berkaitan aktiviti sebuah kementerian dikawal oleh anak kepada menteri berkenaan.

      Kawalan anak menteri berkenaan dikatakan termasuk mempengaruhi pemberian tender kepada syarikat-syarikat yang dikehendakinya.

      Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad sendiri mengesahkan perkara itu sedang disiasat oleh SPRM ketika ini.

      Siapakah anak menteri berkenaan dan siapakah pula menteri yang tidak bertanggungjawab yang membiarkan anaknya berbuat demikian?

      Kenapa dalam Pakatan Harapan masih ada perangai-perangai hodoh begini?


      : Hebat PH, UMNO ambil masa 60 tahun, engkau orang buat dalam masa 6 bulan aje

      Delete
  35. Ahli Umno mahu Syed Saddiq disiasat kerana buat 'laporan palsu'

    Kow Gah Chie
    20 Feb 2019, 12:06 pagi (Dikemaskini 20 Feb 2019, 12:06 pagi)

    A A
    Seorang ahli Umno membuat laporan polis ke atas Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman atas dakwaan membuat laporan palsu dengan mengatakan dirinya diserang.

    Mohd Ismawi Ismail mendakwa, dia berada 10 kaki dari Exco Pemuda Umno Wan Muhammad Azri Wan Deris atau Papagomo - ketika kejadian yang dikatakan Syed Saddiq dicekak.

    "Kenapa dia (Syed Saddiq) lalu dekat situ, patut dia berakal.

    "Yang saya nampak provokasi yang berlaku apabila dia lalu di tempat melibatkan penyokong BN," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di ibu pejabat polis Kajang hari ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat sangat2 bersetuju agar menteri sukaneka tu disiasat. Jangan suka2 membuat fitnah yang tak berasas. Pelik jugak..macam mana lah orang seperti dia ni dilantik oleh Tun jadi menteri haah????

      Delete
    2. Dia sedar dia kurang popular di kalangan rakyat dan pimpinan Bersatoo...

      Ini.pluangnye nak cari publisiti..

      Masuk mahkamah ade saksi akan beri keterangan..

      Blm tentu polis sanggup dakwa papagomo..

      Delete

    3. Anomouse = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB, MENJAWAB DIA SENDIRI

      Zahid harap Najib tidak kecil hati dikritik pemimpin Umno

      Ahmad Zahid Hamidi berharap Datuk Seri Najib Razak tidak tersinggung dengan kritikan terhadapnya.

      "Saya harap [Najib] tidak berkecil hati atau terluka terhadap komen-komen tersebut," kata presiden Umno kepada media.

      Beliau mengulas saranan pemimpin Umno agar Najib, bekas presiden parti itu, tidak turut berkempen dalam pilihan raya kecil.

      Annuar melihat kes mahkamah dan siasatan terhadap Najib berhubung 1Malaysia Development Berhad (1MDB) "satu beban" kepada Umno.

      Dalam sidang media itu, Zahid juga berharap bekas perdana menteri itu melalui proses siasatan dan mahkamah itu dengan kuat dan tenang.

      "Saya harap fikiran dan perasaannya tidak terganggu dengan komen-komen itu," katanya lagi.

      Komen Aku: Tak terganggu mcm nana? Dia dah mereng otak nya, naik motor letak kata2 Bossku tapi Khairy Jamaluddin kata, "Najib bukan Bossku".

      Delete
    4. Nama Parti Keadilan, tapi bergelumang politik wang?




      RAKAN saya di Dewan Rakyat, Ahli Parlimen Setiawangsa yang juga bekas Ketua AMK menyatakan bahawa tiada guna Kelantan bergelar Serambi Makkah jika pembalakan berleluasa.

      Saya tidak ingin menyentuh tentang fakta pembalakan di Kelantan yang semua orang tahu bahawa Jabatan Perhutanan Kelantan pernah dianugerah sijil MS ISO 9001: 2008 di atas kejayaan pengurusan pengeluaran kayu secara berkekalan di hutan simpan kekal.

      Sijil anugerah itu dikeluarkan Jabatan Standard Malaysia bagi tempoh 21 September 2016 sehingga 14 September 2018. Barangkalikah sebuah negeri yang berlakunya pembalakan berleluasa menerima sijil tersebut?

      Soalan balas saya kepada saudara Nik Nazmi ialah, wajarkah Parti Keadilan Rakyat (PKR) digelar dengan nama 'Keadilan' jika berleluasanya politik wang di dalam parti tersebut?

      Bukan saya yang kata, calon Timbalan Presiden PKR yang menyatakan demikian. Jika dakwaan itu benar, bermakna hampir 51 peratus yang mengundi YB Datuk Seri Azmin Ali sebagi Timbalan Presiden adalah berkemungkinan daripada yang telah dibeli undinya? Selamatkah sebuah parti jika Timbalan Presidennya menang dengan undi dibeli?

      Jika dakwaan itu tidak benar, bermakna kira-kira 49 peratus yang mengundi Rafizi Ramli telah mengundi seorang pembohong. Selamatkah sebuah parti yang 49 peratus anggotanya mengangkat seorang pembohong untuk menjadi pemimpin?

      Jadi soalannya, adakah layak PKR digelar Parti Keadilan Rakyat? Sekadar soalan untuk soalan YB Nik Nazmi.

      USTAZ AHMAD FADHLI SHAARI
      Ahli Parlimen Pasir Mas
      19 November 2018

      : PKR tu asalnya UMNO, paling tidak pun DNA UMNO masih segar

      Delete
  36. Walawei...Terkejut king kong dibuatnya rakyat beb !!!

    Calon PH dari Bersatu, Aiman Zainali ‘KANTOI’ apabila hasrat beliau mahu membina sebuah Hospital di Semenyih dinafikan sekeras2nya oleh Menteri Kesihatan.

    Terbukti calon Bersatu ini bercakap seperti Manifesto PH tanpa berfikir panjang hanya kerana mengejar populariti di kalangan pengundi.

    Jika macam inilah calon PPBM yang dikemukakan bayangkan apa lagi alasan yang akan diberikan bila Hospital yang Aiman JANJIKAN TIDAK DIBINA, siapa akan dipersalahkan?

    Tidak cukup dengan keraguan kelulusan akademik, ‘Aiman Tak Malu’ sanggup menabur janji yang belum pasti. Secara tidak langsung, calon Bersatu menampakkan betapa terdesaknya beliau memenangi PRK ini.

    Apakah ada ‘Udang Sebalik Batu, cagu dalam sepatu’ kegigihan Aiman menabur JANJI?

    Sepatutnya jika Aiman benar-benar mahu berjuang untuk Rakyat Semenyih, beliau perlu menegur Kerajaan Pakatan Harapan mengenai JANJI JANJI YANG MASIH TIDAK DITUNAIKAN dan bukannya MEMBUAT JANJI PALSU YANG BARU...SETUJU KAN BHAI?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri kesihatan dari Amanah nak sabotaj Bersatu?...

      Lagi pon madey sudah umim hutang 2 trilion....mana ade duit nak bina hospital...kos hospital dan operasinye juta2... Bina klinik Desa pon blm tentu mampu lagi..

      Delete

    2. Anomouse = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB, MENJAWAB DIA SENDIRI

      KOMEN2 KPD BERITA
      Awak sudah gagal!, Mahathir kepada Najib - Kinitv

      Azamry Zacke

      mana taknya sudah habis duit simpanan negara yng tun mahadir kumpul untuk negara untuk 2020 habis
      Najib buat joli, curi buat pusing modal perniagaan gagal imdb...akhirnya najib buat pula entah apa...nak kena cari duit lagi untuk wawasan sambung2 nyawa dia je...kali ni gst cukai2..

      sepatutnya rakyat dah senang sekarang klu duit tu x di curi...belion 2 tu lesap...beri rakyat 100 ribu sorang lagi ada faedahnya...la ni hangus duit tu negara punya rakyat punya tau x...ape pasal rakyat nak cari balik ...celaka ko ... banyak senang keja ye jadi pm...curi duit MDB

      Delete
    3. Gabungan NGO baru dilancar, isytihar ‘perang' pada DAP



      Gabungan NGO Gagasan Kuasa Tiga (G3) yang secara rasminya dilancarkan hari ini mengisytiharkan ‘perang’ terhadap ‘bangsa DAP’ yang disifatkan mereka sebagai musuh kepada Islam dan orang Melayu di negara ini.

      Pengerusi G3 yang menggabungkan 53 pertubuhan NGO, Raggie Jessy berkata, mereka menjadi benteng bagi menyekat sebarang usaha untuk mencabar Perlembagaan Persekutuan, khususnya membabitkan Melayu, Bumiputera, Islam dan raja-raja Melayu.

      Dengan mengambil isu ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd) sebagai contoh, Raggie menyifatkan ia agenda tersembunyi DAP bagi menghapuskan hak istimewa orang Melayu, Islam di negara ini.

      “Orang Melayu terlepas pandang, isu Icerd yang dibawa oleh Lim Guan Eng dan Lim Kt Siang ini. Kit Siang dia bapa perkauman di negara ini. Bawa agenda ala-ala Zionis di negara ini.

      “Icerd ini isu agama, di negara kita ia istimewa sedikit, apabila Melayu sudah pastinya beragama Islam. Jadi Icerd ini adalah satu bentuk diskriminasi kaum yang berkaitan dengan kedudukan Islam di negara ini berdasarkan artikel 121 (a),” katanya dalam satu sidang media penubuhan G3 di Kuala Lumpur, hari ini.

      'G3 tidak bersifat rasis'

      Sebelum ini, Umno, PAS dan beberapa parti politik pembangkang telah berkongsi pentas bagi menyatakan bantahan terhadap usaha untuk menandatangani ratifikasi Icerd.

      Pada 4 November lalu, tunjuk perasaan membantah Icerd di Kuala Lumpur turut dihadiri oleh Ketua Pemuda Umno Asyraf Wajdi dan Ketua Pemuda PAS Muhammad Khalil Abdul Hadi.

      Malah, Umno dan PAS merancang untuk mengadakan perhimpunan secara besar-besaran bagi membantah Icerd pada 8 Disember nanti.

      Sementara itu, Penasihat Kehormat G3 Azwanddin Hamzah mendakwa penubuhan gabungan itu bukan bersifat rasis, sebaliknya bertujuan menjaga kepentingan Perlembagaan Persekutuan.

      “Jangan cuba kacau perlembagaan negara, jangan ambil hak orang Melayu (seperti terkandung dalam perlembagaan), jangan kacau raja-raja Melayu.

      “Kami tidak rasis, malah rakan-rakan kami, jiran kami ramai dari kalangan orang-orang Cina, malah ada ahli perniagaan berbangsa Cina yang bersama kami, tetapi kami anti terhadap ‘bangsa DAP’ yang rasis dan kurang ajar," katanya yang berkata G3 akan melakukan program jelajah ke seluruh negara.



      Timbalan Pengerusi G3, Amran Ahmad Nor (gambar, tengah) pula berkata ‘bangsa DAP’ perlu 'dihancurkan' sebelum mereka bertindak menghancurkan negara.

      Amran yang juga bekas anggota DAP yakin banyak lagi agenda bagi menghapuskan hak orang Melayu dan raja-raja sedang dirancang parti itu.

      “Saya tahu ia tidak akan berhenti (dengan isu Icerd), banyak lagi bangsa DAP akan ambil hak orang Melayu bukan saja hak istimewa, tetapi juga hak biasa orang Melayu,” jelasnya.

      Pada 8 November, Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menyuarakan keraguannya terhadap Icerd.

      "Kita kena timbang sebab ada peruntukan-peruntukan yang tidak sesuai dengan negara kita," katanya.

      Terdahulu, ketika hadir Persidangan Agung PBB yang ke-73 pada September lalu, perdana menteri berkata Malaysia akan meratifikasi kesemua konvensyen antarabangsa mengenai hak asasi manusia selepas mengkajinya secara mendalam.

      "Bagaimanapun, hal ini tidak mudah kerana Malaysia sebuah negara majmuk dengan pelbagai etnik, agama, budaya dan bahasa," katanya ketika berucap di New York.

      Pada 23 Oktober lalu, Pesuruhjaya Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) Jerald Joseph berkata Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan, yang menyatakan kedudukan istimewa bumiputera, tidak akan terjejas walaupun kerajaan menandatangani Icerd.


      : Nampak ramai dah tahu siapa sebenarnya DAP

      Delete
  37. Sejak rapat dan pelbagai jawatan disandang disogok siMahathir..azmin bak terangkat ke langit..ditatangnya telor situa itu bagai air x berkocak dtalam..
    Dulu org tua dibalun dan diumpamakan keperibadian bagai bagaian..
    Kini mak aii x cukup ditatang beb..ditiup2 dihembus2.. agak2nya mau ke dikucupnya bhai..ni ada dengar2 siazmin ni dirasuk saka hantu puaka bawaan puak saka hantu puaka..bab kena rasuk ni lain bab bro..
    Namun..lain padang lain belalang..lain bendang lain gelangang..lain dulu lain sekarang..lain bulu lain binatang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanye madry tempat azmin bergantong sekarang....semboyan nak pecat azmin telah berbunyi...

      Tapi azmin tak mampu lemahkan anwar...azmin tak berguna lagi kpd madey....sampai masa azmin yg pernah durhaka kpd madey akan ditinggalkan oleh madey...jadi azmin kena lambong2 kan madey untuk selamat...

      Delete
    2. "x berkocak dtalam"?

      berkocak di mana? Di dalam lobang belakang ko? Tu ler, asyik nak rapat dgn Pak Sheikh.

      Pssst pembaca sekelian, jangan mara .. budak Romli burger tuh mengata "orang tua" mcm2. Kena ler bantai dia kaw kaw.

      Delete
    3. Beri pertimbangan masa sewajarnya untuk subjek agama


      - Kerajaan perlu memberi pertimbangan sewajarnya dari segi masa pembelajaran subjek agama Islam di sekolah kebangsaan supaya tujuan sebenar pengajaran Islam benar-benar tercapai.

      Presiden Majlis Permuafakatan Persatuan Ibu Bapa dan Guru Nasional (PIBGN), Prof Madya Datuk Mohamad Ali Hasan berkata, pihaknya berharap agar kerajaan memberikan masa yang mencukupi bagi tujuan itu.

      Katanya, PIBGN menyambut baik penambahbaikan kurikulum, tetapi berpandangan adalah tidak wajar untuk menyalahkan subjek agama yang diberi tumpuan di sekolah kebangsaan.

      "Saya rasa tidak boleh disalahkan sebegitu. Walau apa pun, kalau didapati benar bahawa tumpuan yang lebih kepada pengajian agama (Islam) itu, berikanlah masa yang berpatutan, optimum dan mencukupi, saya rasa tiada masalah.

      "Tapi janganlah nanti (bila) ruang atau masa pelajaran agama dikecilkan, nanti tak berkesan langsung pengajian agama (kepada murid-murid). Kita harapkan ruang masa untuk sukatan pelajaran agama yang dikecilkan nanti tidak lari daripada pengajian asalnya. Namun jika ia tidak menepati tujuan asal (pengajaran), kita tak setuju," katanya kepada Sinar Harian.

      Jumaat lalu, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dilaporkan berkata, kurikulum sekolah kebangsaan akan dirombak bagi memberi lebih masa kepada mata pelajaran yang berguna dan tidak tertumpu kepada pembelajaran agama semata-mata.

      Dr Mahathir berkata, ia penting supaya rakyat Malaysia boleh maju dalam setiap bidang.

      Dalam pada itu, Mohamad Ali berkata, subjek agama Islam di sekolah kebangsaan boleh dilengkapkan dengan pengajaran harian seperti mana yang dilakukan sekolah agama dikendalikan di bawah kerajaan negeri masing-masing atau pihak tertentu.

      "Pendidikan agama diajar secara berasingan daripada sekolah kebangsaan, tetapi menepati tujuan sebenar dengan ruang masa mencukupi. Barangkali masa (subjek agama) itu di sekolah kebangsaan kurang, tetapi dilengkapkan waktu belah petang dengan sekolah agama.

      "Kalau semua negeri mengikuti sistem begitu, mungkin itu yang terbaik boleh digunapakai, jadi pengajian sekolah biasa tak terjejas dan tidak mengurangi pengajaran Islam secara keseluruhan," katanya.

      Delete
  38. Minta ampun banyak2 kerana dah lama tak sharekan ulasan2 terkini dari FB DS Najib di blog ni. Dah tentu lah ramai rakan2, khususnya TN, Fan tat, Wak suman dan JD rindu akan ulasan2nya yang padat lagi bernas tu.

    Takpe..korang jangan frust menonggeng pulak..aku dengan rendah hati mempostkan ulasannya tu...boleh kan beb ???

    Selama ini, kita sering kritik kerajaan PH untuk mengembalikan bayaran BR1M untuk orang bujang.

    Baru Ahad lalu, saya tulis lagi bahawa BR1M untuk orang bujang sepatutnya RM600 untuk tahun lepas dan RM650 untuk tahun ini.

    Tiba-tiba, seorang Menteri PH berjanji di dalam satu ceramah di Semenyih semalam untuk meminta Guan Eng untuk kembalikan BR1M untuk orang bujang.

    Hari ini, Guan Eng bersetuju serta-merta walaupun ini dalam tempoh kempen PRK.

    Tiba-tiba, ini bukan lagi rasuah seperti yang PH pernah tuduh BN berkali-kali.

    Negara bukan lagi bankrap dengan cerita dongeng hutang RM1 trilion.

    Bukan juga melanggar peraturan SPR dan etika pilihanraya.

    Bukan rasuah pilihanraya.

    BERSIH pun akan bisu kerana ahli BERSIH sudah dipilih menjadi lembaga pengarah SPR minggu lepas.

    Untuk PH, semuanya suci.

    Tak apalah.

    Asalkan anak-anak muda yang memerlukan akan dapat sekurang-kurangnya RM100, walaupun bukan lagi RM450 seperti dahulu atau RM650 untuk tahun ini jika masih di bawah BN.

    Angkat sahaja jika dibayar tetapi undi BN dalam PRK.

    PH dan Guan Eng tentu akan tambah BR1M jika mereka terus rasa tertekan.

    Najib Razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey yg setuju kerana sedar orang bujang mula benci kpd madey dan PH..

      Delete

    2. KOMEN2 KPD BERITA
      Awak sudah gagal!, Mahathir kepada Najib - Kinitv

      MerahSilu Nuar

      Najib gagal teruk

      Razak Rahman

      Tun tak ada rekod memalu kn Negara..hdup Tun smoga Allah pnjang kn umur dan pkatan mmnangi PRU 14 strus nya memulih ekonomi Malaysia..

      irishque ahmad

      i truly respect this nonagenerian, his strength and drive prevailed over others half his age

      Simple Mind

      Terbaik lah Tun...

      Delete
    3. Rombak buku teks Sejarah usaha hapus identiti bangsa Melayu



      Ikatan Guru-guru Muslim Malaysia (iGuru) menggesa Kementerian Pendidikan mendapatkan nasihat daripada pakar sejarah terlebih dahulu, sebelum mengambil tindakan mengubah kandungan buku teks sekolah rendah subjek berkenaan.

      Presidennya, Ustaz Azizee Hassan berkata, pihaknya tidak mahu langkah merombak subjek Sejarah menjadi usaha untuk menghapuskan identiti Melayu sebagai kaum Pribumi asal, serta menidakkan perjuangan bangsa Melayu sebagai tonggak tamadun di Malaysia.

      Beliau berkata, jika Kementerian Pendidikan berhasrat untuk mengubahnya, maka perlu dipastikan bahawa penulisan sejarah adalah daripada sumber ‘primer’ dan ‘sekunder’ muktabar sahaja dengan berlandaskan kajian pakar-pakar yang diiktiraf.

      Beliau menegaskan, tindakan itu adalah untuk memastikan supaya sejarah yang ditulis adalah tepat dan benar.

      “Isi kandungan sejarah mengenai kesultanan Melayu, sistem beraja, pengaruh agama mestilah daripada sumber yang sahih dan bukan dari perspektif kaum Cina semata-mata.

      “Ia dibimbangi terdapat usaha halus bagi mengubah fakta sejarah terutama sejarah perjuangan bangsa Melayu dan sejarah kedatangan Islam ke tanah air,” katanya ketika dihubungi Ismaweb.net.

      Terdahulu, akhbar berbahasa Cina, Sinchew Daily melaporkan, buku teks Sejarah sekolah rendah akan dinilai semula dan diubah kerana ia didakwa meliputi terlalu banyak unsur subjek lain.

      Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching berkata, Bahagian Buku Teks telah mengadakan lapan bengkel sejak 2014 berhubung cadangan pertubuhan-pertubuhan Cina untuk menambah baik buku teks sekolah rendah.

      Katanya, 10 pertubuhan Cina itu mencadangkan agar silibus Sejarah dimasukkan dengan kandungan mengenai pengaruh budaya India dalam kerajaan-kerajaan Melayu dalam topik kerajaan Melayu awal pda buku teks tahun empat.

      Manakala untuk buku teks tahun lima pula, tema sistem beraja dicadangkan ditukar kepada sistem beraja dan raja berperlembagaan; tema Islam ditukar kepada Islam serta agama dan kepercayaan utama yang lain; tema bahasa Melayu ditukar bahasa Melayu dan bahasa-bahasa ibunda kaum.

      Delete
  39. PPBM membidas sekeras-kerasnya kenyataan pemimpin DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau yang mendesak Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan kerana didakwa memperlekeh manifesto Pakatan Harapan.
    Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Muhammad Faiz Na’aman berkata kenyataan terbuka Boo menerusi media itu “kurang ajar” kerana cuba menidakkan sumbangan Dr Mahathir kepada kejayaan PH mengalahkan Barisan Nasional pada pilihan raya lepas.
    Beliau menambah setiap pemimpin dalam gabungan itu boleh ditegur “namun biarlah beradab dan melalui saluran yang sewajarnya.”
    “Dengan menyerang perdana menteri dari pihak kerajaan sendiri secara terbuka, anda bagaikan memberi peluru kepada pihak lawan dan bersifat khianat,” katanya dalam kenyataan.
    Boo, yang juga ahli jawatankuasa DAP negeri hari ini berkata, dakwaan Dr Mahathir bahawa manifesto itu hanya “panduan dan bukan kitab” menunjukkan beliau tidak berkeyakinan terhadap diri dan manifesto itu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap nak perang dgn madey nampaknye kerana madey takut buang Dap...Dap pon tahu tiada lagi mp umno akan bertukar jadi katak puru...

      Delete
    2. Menteri2 PH dan wakil2 rakyat PH jadi bingong bila madey putarbelit tak mau laksanakan manipesto PH...mereka tak dapat nak jawab asakan pengundi di kawasan masing2...mereka bimbang akan kalah pru akan datang kerana pengundi sudah mula benci dgn PH..

      Kemarahan wakil2 rakyat PH kpd madey sedang memuncak...tak boleh dibendong lagi..

      Madey rosakkan PH...seblm wakil rakyat diundurkan oleh rakyat lebih baik mereka desak madey berundur...

      Madey tunjuk lagak sombong kerana yakin dia dapat amnik umno dan lemahkan anwar...

      Sikap egonye makan dirinye sendiri..

      Delete
    3. Ini baru permulaan...Dap tahu rancangan madey nak kukuhkan kedudukanye gagal.....nak belit pas untuk prk semenyih pon gagal..

      Delete

    4. Anomouse = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad terus melancarkan serangan demi serangan terhadapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

      Semalam ketika ucapan sempena pelancaran manifesto Pakatan Harapan, Mahathir menyelar Najib kerana gagal mencapai matlamat 2020.

      Menurut Mahathir, untuk menjadi negara maju bukan hanya ditentukan dengan meletakkan sasaran baru seperti TN50.

      "Tuan-tuan dan puan-puan mencipta kononya satu tarikh baru untuk mencipta kejayaan bermaknalah pengakuan awak sudah gagal mencapai matlamat 2020.

      "Kenapa awak gagal? kerana mengamalkan cara-cara yang buruk menghalang pembangunan negara kita. Kalau kita tadbir dengan baik negara kita, pasti kita dapat mencapai negara 2020," kata Mahathir.

      KiniTV

      Delete
    5. RM 26.1 juta paling minimum kerajaan PH rompak duit rakyat sebulan



      Terdapat lebih kurang 29 juta kenderaan berdaftar di Malaysia.

      Saya anggarkan MINIMA setiap kenderaan mengisi minyak sebanyak 10 liter sehari di mana 30 sen/liter darinya merupakan PAKSAAN @ ROMPAKAN kerajaan Pakatan Harapan terhadap rakyat sendiri.

      Anggaran jumlah rompakan kerajaan Pakatan Harapan dalamasa sebulan adalah RM0.30 x 10 liter x 30 hari x 2.9 juta kenderaan bersamaan dengan RM26.1 juta.

      RM 26.1 juta adalah jumlah yang PALING MINIMA ROMPAKAN KERAJAAN PAKATAN HARAPAN TERHADAP RAKYATNYA DALAMASA SEBULAN.

      Dengan gaji puluhan ribu ringgit sebulan, menteri kabinet mangkuk hayun merompak duit rakyat secara terang-terangan setiap hari.

      KOMEN : Rupanya PH = Najib

      Delete
  40. Naib Presiden Parti Keadilan rakyat (PKR) Zuraida Kamaruddin mahu calon wanita diketengahkan sebagai calon parti itu pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau yang bakal diadakan.

    Beliau, yang juga Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, berkata calon wanita di kerusi DUN Rantau adalah sesuai memandangkan Negeri Sembilan sebuah negeri yang mengamalkan Adat Perpatih yang mengutamakan kaum wanita.

    “Sudah berapa pilihan raya kecil tidak ada pun orang perempuan, jadi kali ini (DUN Rantau) saya minta orang (calon) perempuan,” katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2018 dan Jasamu Dikenang kementeriannya di sini hari ini.

    Fuuuh..Berani betul Mak Lampir ni keluarkan kenyataan macam tu. Dia bukannya tak tau DSAI dah ada calonnya sendiri kat situ. Dah tentu lah dia takkan melayan permintaan Mak Lampir tu...persoalannya...tidakkah ini menunjukkan bahawa DSAI dah tak dihormati lagi dalam PKR, hinggakan berani Mak Lampir membuat tuntutan macam tu????

    ReplyDelete
    Replies

    1. Najib tak di undang, Wak Jahit pun tak di undang ke kempen Umno di Semenyih.

      Wak Jahit "bercuti" dari jawatan Presiden Umno, datang ke Semenying hanya sebagai ahli Umno, kta si mamat tuh. Sedih, amat sedih keadaan Umno sekarang, bertempiaran "pemimpinan" nya.

      Ahmad Zahid yang kini sedang bercuti daripada menjalankan tugas sebagai Presiden Umno berkata beliau akan menentukan bila cutinya itu akan berakhir.

      Dulu kata "bercuti hingga Tok Mat dah tak larat menyandang tugas2 Presiden", kebelakangan ini ada sebut nak ambil balik tugas2 itu tapi Tok Mat senyap ajer. Sekarang malu nak sebut bila "habis cuti".

      "(Bila habis bercuti)...Nantilah saya tentukan," katanya ketika ditemui di program kempen BN di Pekan Semenyih, malam ini.

      Pada 18 Disember lalu Ahmad Zahid akhirnya mengalah kepada desakan yang mengaitkan beliau dengan tindakan wakil rakyat Umno meninggalkan parti.

      Beliau kemudian menyerahkan tugas presiden Umno kepada Mohamad.

      Sementara itu, Ahmad Zahid berkata, kehadiran beliau di Semenyih tidak mewakili jentera Umno, sebaliknya hanya memenuhi undangan program yang dianjurkan badan bukan kerajaan (NGO). Entah apa NGO pun tak sebut. Kot Najib Al Jibo NGO dia.

      Delete
    2. Majlis Gereja tidak jaga sensitiviti Islam



      ALUMNI Markas Siswa-Siswi Islam Sabah (MARSIS) hari ini membidas kenyataan Majlis Gereja-gereja Sabah berkenaan guru-guru agama Islam untuk mengajar di Negeri Sabah.

      Sebagai umat Islam, untuk menambah guru-guru agama di Sabah merupakan satu berita yang menggembirakan dan tidak sepatutnya ditakuti oleh sesiapa pun.

      Saya merasa hairan bagaimana Majlis Gereja Sabah boleh membuat kenyataan yang sensitif dan menyentuh hak asasi umat Islam.

      Selain daripada hak asasi umat Islam, harus difahami bahawa agama Islam termaktub dalam perlembagaan Malaysia sebagai agama persekutuan dan agama rasmi Negeri Sabah.

      Kami juga difahamkan masih terdapat sekolah-sekolah di Sabah yang tidak mempunyai guru agama Islam.

      Sepatutnya semua pihak menyokong usaha yang baik seumpama ini. MARSIS mencadangkan kepada kerajaan untuk menganjurkan satu forum atau apa sahaja medan perbincangan untuk memperkasakan pendidikan Islam di Sabah.

      MARSIS juga berharap agar tidak ada pihak yang berani menyentuh hal ehwal agama lain tanpa mendapat maklumat yang betul. Kepelbagaian agama dan keharmonian yang terdapat di negeri Sabah mesti dikekalkan sampai bila-bila.

      DR. ALIAKBAR GULASAN
      Penasihat Alumni Markas Siswa-Siswi Islam Sabah (MARSIS)

      Delete
  41. Baru 2 jam lebih jer tidur aku kini dah terjaga
    Termimpi akan isteri ku Mas bidadari syurga
    Pasti dewi ku kini dlm keadaan haus dahaga
    Begini lah keadaan, bila dah berumahtangga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. KOMEN2 KPD BERITA
      WAK JAHIT PUN TAK DI UNDANG KE KEMPEN DI SEMENYIH -

      Ahmad Albab

      Berhenti ajelah....Wak....orang dah tak suka.....bagi Tok Mat ....naikkan balik Umno....😑😑

      Amir Ds

      KO BOLEH BLAH LA DATOK,ORG TAK SUKA KAT KAU..TAK LAYAK JADI PEMIMPIN PON..

      Ah Seng

      Kang Zahid, lepak kg je.. blh lyn mancing udang galah kt B.D water front.. abaikan je politik tu. Fokus je pembangunan kt parliment sendiri..

      Delete
    2. Keluar PH : Lim Kit Siang Gertak Sahaja



      Ahli Parlimen Iskandar Puteri, Lim Kit Siang memberikan amaran bahawa DAP tidak teragak-agak untuk keluar daripada kerajaan PH jika objektif Malaysia Baru tidak tercapai. Pada saya, ia hanyalah gertak sahaja yang mustahil sama sekali dilakukan oleh DAP.

      Jika disebut soal prinsip, DAP sudahpun menggadaikan prinsip dalam isu lompat parti. Bukankah 40 tahun lepas, Penasihat DAP itu sendiri pernah mendesak penggubalan undang-undang antilompat parti dengan usul yang dikemukakan di Dewan Rakyat pada tahun 1976? Bukankah Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Ramkarpal Singh yang juga anak kepada mendiang Karpal Singh pernah menggesa kerajaan Malaysia baharu membuat pendirian jelas menolak perbuatan lompat parti oleh wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dua hari selepas pilihanraya umum ke-14?

      Bukankah Pengerusi DAP, Tan Kok Wai pada 28 Oktober lepas mengeluarkan kenyataan bahawa DAP tidak bersetuju dengan tindakan parti tindakan mana-mana parti komponen Pakatan Harapan (PH), menerima Ahli Parlimen UMNO yang mahu melompat parti yang ditujukan pastinya kepada parti yang dipimpin oleh Perdana Menteri sendiri?

      Bukankah Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) melalui ketua mereka, Wong Kah Woh pada 28 Oktober lalu juga mengeluarkan kenyataan bahawa pihaknya tidak bersetuju dengan dengan sebarang tindakan keluar parti selepas pilihan raya kerana menyifatkan ia bertentangan dengan prinsip mereka?

      Namun, secara tiba-tiba, Lim Kit Siang sendiri pada 15 Disember lepas menyatakan bahawa ahli-ahli parlimen UMNO boleh menyertai Pakatan Harapan dengan syarat 'terlebih dahulu bertaubat'. Tiba-tiba pintu dibuka dengan syarat 'taubat' dan penerima taubatnya tentunya ialah Lim Kit Siang sendiri..!

      Kesimpulannya, jika dalam isu lompat parti yang mereka perjuangkan berpukuh-puluh tahun lamanya pun boleh u-turn terus bila melihat kebanjiran penyertaan ke parti BERSATU. Apalah sangatnya dengan prinsip Malaysia Baru?

      Kesimpulannya, Lim Kit Siang hanya cakap besar...!

      Ahmad Fadhli Shaari,
      Ahli Parlimen Pasir Mas.

      Delete
  42. Suman barua iblis, dulu kemain lagi bongkak
    Tapi kini mcm kanak2 baru boleh merangkak
    Aku cabar berkali-kali dia buat senyap pekak
    Tidak sabar rasa si tua kedi ni aku nak cekak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Anomouse = GNG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      WAK JAHIT PUN TAK DI UNDANG KE KEMPEN DI SEMENYIH -

      Sofian Mardi

      Cukuplah membising main mercun tuu . dh pukul berapa nee org nk tdo... cakap ajer diarang tapi xreport polis... menipu membohong ajer pemimpin Umno ni

      Syed Adam Rizal

      Dah boleh cuci tangan dan angkat kaki la Wak..Orang Umno seriau dan meluat tengok muka Wak. Balik kira bulu lagi bagus.. tak payah mengacau di Semenyih bikin lebih ramai orang benci tak undi Umno Bn .. macam Najib

      Tant Las

      sebaliknya beliau memainkan watak the hollow man sepanjang tempoh percutiannya .. memang kosong di otak nya .. rupa pun nampak blank ajer .. terus cuti selama lama nya lagi baik utk umno bn

      Delete
    2. Najib sindir Tony Pua SST berjaya turunkan harga telur


      Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyindir Tony Pua, kononnya Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) berjaya menurunkan harga barang, termasuk telur.

      Dalam satu catatan di Facebook hari ini, Najib berkata kebanyakan masyarakat menyanggah kenyataan kerajaan bahawa harga telur telah turun sebanyak 2 sen.

      “Peruncit dan pengguna menyanggah pengumuman amat penting dari Menteri PH kita minggu lepas bahawa harga telur telah turun sebanyak 2 sen.

      “Peruncit dan pengguna kata harga telur tidak turun. Malah, mereka berjangka harga akan terus naik lagi minggu depan,” katanya.

      Dalam masa sama, Najib menyindir Tony, yang juga Setiausaha Politik Lim Guan Eng, dan menggesa beliau mengambil langkah bagi memastikan kenaikan harga barang tidak menjejaskan pengguna.

      “Tony Pua dengan teori dia bahawa cukai SST akan menurunkan harga barang-barang patut membuat sesuatu,” katanya.

      Terdahulu, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Salahuddin Ayub mengumumkan akan berlaku penurunan harga telur di pasaran sebanyak 2 sen, susulan inisiatif kerajaan bekerjasama dengan pengusaha.

      “Pihak pengeluar ayam telah bersetuju atas cadangan Kementerian untuk mengurangkan harga telur di peringkat ladang sebanyak 2 sen bagi menstabilkan kembali harganya di pasaran selain memastikan bekalan telur mencukupi ketika musim perayaan ini,” katanya,

      Berdasarkan statistik daripada Jabatan Perkhidmatan Veterinar, harga telur ayam bagi semua gred naik melebihi 40 peratus semenjak April lalu, dengan harga terkini telur ayam Gred A mencanak kepada RM0.42 sebiji, berbanding RM0.26 pada 3 April.

      KOMEN : Kerajaan PH membebankan rakyat

      Delete
    3. Umno dlm proses pemulihan...yg bermasalah dan sampah diketepikan...jgn risau PH ade 4 tahun lagi untuk merosakkan negara dan melayu...

      Delete
    4. pemulihan amende nye?

      Bikin jambany manyak2 ler, ada baik nya

      Tak berak berteraburan di atas muka korang

      Delete
    5. Kalo Umno nak pulih kena suruh Najib pulang balik kpd gomen RM2.6 biliun yang dia curi tuh.

      Plus interest plus rugi tak dapat laborkan duit tuh.

      Plus suruh Mak Badak pulang ke gomen rantai berlian dan beg tagan Gucci, Hermes, Kudis dll tuh

      Delete

  43. Sampai hampir pukul 3 pagi nate' yang pakai banyak nama termasuk Anomouse dan GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB ini menyalak keseorangan.

    Tak boleh tidur kata dia. Penyakit otak, banyak sangat stress asyik teringat nak menjilat Najib, dapat penyakit mental HYPERACTIVITY DISORDER, kata orang.

    Menjilat Najib di blog sana sini pagi petang siang malam hingga ke pagi. Mengkopipes, memantun mantat. Maka dia di balun, di lemparkan segala apa yang busuk pasal Najib dan Umno, pada masa2 nya di simbah air tahi. Itu saja obat nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kabinet PH Sahkan BNM, Lim Guan Eng menyelia dan menjual aset Tabung Haji



      Kabinet Pakatan Harapan mengesahkan bahawa Bank Negara Malaysia (BNM) akan kekal menyelia Lembaga Tabung Haji (TH) atas arahan Lim Guan Eng Menteri Kewangan Malaysia kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Fuziah Salleh.

      Beliau berkata, ia akan melibatkan pindaan akta bagi menambah baik tadbir urus organisasi berkenaan berikutan kemelut yang dihadapi agensi itu.

      "Saya kira ini adalah keputusan Kabinet dan ia (TH) akan kekal (di bawah seliaan BNM) dan akan dipinda akta untuk meletakkan mereka sebagai penyelia," katanya ketika menggulung perbahasan Rang Undang-Undang Perbekalan 2019 bagi kementeriannya pada Persidangan Dewan Negara.

      Beliau menjawab celahan dikemukakan Senator Asmak Husin yang ingin tahu sama ada BNM mempunyai tempoh tertentu dalam mengawal selia TH selepas pendedahan mengenai kedudukan kewangan agensi tersebut baru-baru ini.

      Tambah Fuziah, penyeliaan BNM akan mewujudkan semak imbang kepada TH terutama dalam pengurusan risiko selain campur tangan dalam sebarang salah laku tadbir urus agensi itu.

      Isnin lepas, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa mengumumkan bahawa TH akan dikawal selia oleh BNM bermula Januari tahun depan, sebagai sebahagian daripada pelan pemulihan secara menyeluruh bagi memulihkan penyata kira-kira TH yang merekodkan defisit RM4.1 bilion pada 31 Dis 2017.

      Sehingga 31 Dis 2017, jumlah aset keseluruhan TH ialah sebanyak RM70.3 bilion manakala jumlah liabiliti RM74.4 bilion.

      Strategi Lim Guan Eng, BNM dan Kerajaan PH selepas mengambil alih Tabung Haji ialah menjual aset-aset TH. Ia menjadi lebih laju apabila Lim Guan Eng melantik Price Waterhouse Cooper sebuah syarikat audit milik Yahudi bercawangan di Malaysia membuat audit menjahanamkan Tabung Haji.

      11 Disember lalu Kerajaan PH mengumumkan memindahkan aset TH berjumlah RM19.9 bilion kepada syarikat tujuan khas (SPV) bawah Kementerian Kewangan. Syarikat ini pastinya mendapat sentuhan dari Lim Guan Eng. Inilah cara Lim Guan Eng DAP memfaraidkan harta aset TH dan orang Islam di negara ini.




      Wakil cawangan PWC di Malaysia yang diarah Lim Guan Eng untuk membuat audit TH.




      Sebelum ini Media melaporkan kerugian saham-saham TH selepas 7 bulan PH memerintah. Penjualan aset bumiputera adalah sebahagian strategi Lim Guan Eng

      Sumber : http://sabahkini2.com

      KOMEN : Kenapa umat Islam masih diam?

      Delete
    2. Mp2 umno dan pas pon diam kerana tak ada masalah dlm pelan pemulihan umno....hanye gembar gembur macai...

      Delete
    3. Natee Geng Menjilat Madey gelisah tak dapat nak bela madey yg makin rosak...

      Delete
    4. pemulihan umno? Klo dah jahanam, mana boleh pulih lagi.

      Delete
    5. Ggggggggapo mu curi ore' punya stail pangge mu semua GENG MENJILAT NAJIB?

      Otak kicik ka?

      Pikir luas sikit lorrr, sbb mu ghoyyak nok pulih Umno

      hohoho

      Delete
  44. Budin,

    Sudah2 latu nk laga2kn Tun dgn Anwar ekk. Awak sejak berbulan2 ini mmg mghentam Tun tanpa segan silu. Tun ini seorang legend. Tak payah nk ckp itu ini ttg Tun k. Awak tgok tanpa awak sedari, tup tup PAS myatakan sokongan kpd Tun. Takut nnti kempunan Anwar nk jd PM. So biarlah Tun tu hingga W tahun mjadi PM. Nnti dah abis 2 tahun lau Tun masih lg mjadi PM baru awak bersora lagi ekk. Thanks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas sokong ada maknaa tu...

      Delete
    2. Kalau sokong Umno, makna nya RM90 juta

      Delete
    3. Sokong PH sebab setuju dengan pendirian PH dan Tun M

      Delete
  45. Semenyih bukan cuma PRK 'biashe-biashe'

    "Khemah BN dengan PAS tak meriah pun," kata rakan setugas di Semenyih pada hari penamaan calon Sabtu lepas.

    "Tak apa," kata saya, "malaikat tak perlukan khemah."

    Sudah tentu saya hanya bergurau dengan kata-kata itu. Dan sudah tentu juga orang PAS akan marah. Tapi biarlah. Saya 'yakin' kemarahan itu akan mendatangkan pahala buat mereka.

    Sedangkan menipu pun boleh dianggap menjadi asbab kepada Nik Abduh Nik Abdul Aziz beroleh pahala, apa sangatlah dengan kemarahan kerana disindir, kan?

    Apatah lagi Najib bukan saja menipu, dia mencuri duit rakyat berbiliun.

    ReplyDelete
  46. Semenyih menandakan sebuah lokasi "biashe-biashe" yang menaikkan semangat banyak pihak.

    * BN dan sahabat mereka - PAS - bersemangat mahu mencatat kemenangan kedua - teruk di longkangkan di Pru14

    * Mohamad Hasan mahu membuktikan beliau adalah jawaban kepada Umno dan BN. Cameron Highlands adalah buktinya selepas Ahmad Zahid Hamidi gagal di Seri Setia, Sungai Kandis, Balakong dan Port Dickson, dan

    * Najib Razak mahu membuktikan dia bukan boss yang biashe-biashe. Beliau seorang "boss-kew" yang tidak perlu malu-malu. Dia sudah skewed pandangan dan pemikiran nya.

    ReplyDelete
  47. Berlumba lumba bekas Presiden Umno dan bekas MB Selangor nak tunjuk muka di Semenyih.

    Malam kelmarin Khir Toyo hadir memberikan ucapan dan kata-kata semangat buat pendukung BN di Kampung Rinching Hilir. Dipercayai ia adalah kemunculan pertama beliau di atas pentas parti untuk berkempen secara langsung sejak dibebaskan dari penjara pada 2016.

    Pengundi takkan ikut nasihat orang yang dah masuk penjara.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...