Monday 4 February 2019

MAHU KABINET DIROMBAK? BIARKAN BERSATU KALAH DI SEMENYIH NANTI!!


Antara perkara yang menjadi rungutan ramai tentang kerajaan PH, termasuk daripada ahli-ahli Bersatu sendiri ialah berkaitan prestasi menteri-menteri yang dianggap tidak memuaskan hati.


Mereka secara majoritinya dilihat berprestasi rendah, kerap bercakap atau mengeluarkan kenyataan merapu dan menyombong diri.


Kesombongan tahap gaban juga dilihat daripada reaksi dan pengucapan beberapa mereka, antaranya Menteri Pendidikan, Menteri Kesihatan dan Menteri Pengangkutan.


Disebabkan hutang PTPTN yang dijanji hanya setelah peminjam berpendapatan RM4000 baru perlu membuat bayaran balik, tetapi nampaknya tidak mahu ditunaikan setelah menjadi kerajaan, Mazlee dengan wajah sombongnya berkata, dalam apa keadaan pun hutang memang wajib ditunaikan.


Isunya bukanlah hutang wajib dibayar atau tidak, tetapi di mana janji ia hanya perlu dibayar setelah bergaji RM4000 sebagaimana yang dilaungkan ketika menagih undi dahulu?


Kalau membayar hutang sebagai wajib, apakah menunaikan janji bukan wajib?


Zulkefly Ahmad dilaporkan sedia kalah pilihanraya dan Anthony Loke pula bertegas tidak peduli dengan apa juga rungutan rakyat berhubung keghairahan masing-masing mahu menguatkuasakan larangan merokok dan perlaksanaan serta pertambahan kamera AES di lebuhraya.


Tidakkah bercakap dengan mengatakan sedia kalah kalah pilihanraya dan tidak peduli apa juga rungutan rakyat itu bernada sombong bunyinya?


Soalnya, kenapa begitu sombong nada suara setelah menjadi kerajaan berbanding lembutnya lidah menabur janji ketika berkempen dan memuatkan kata-kata manis dalam Buku Harapan dulu?


Kegagalan mencapai kemenangan di Cameron Highlands, malah kalah dengan undi lebih besar berbanding PRU14 lalu walaupun PH sudah menjadi kerajaan adalah petanda jelas betapa merosotnya sokongan rakyat itu.


Rata-rata penganalisa politik dan penyokong PH tanpa ragu-ragu menyimpulkan kemerosotan sokongan rakyat di Cameron Highlands itu antaranya adalah disebabkan prestasi menteri-menteri yang mengecewakan yang sudah pun menjadi bualan umum di mana-mana saja.


Penasihat Media dan Komunikasi Perdana Menteri, A Kadir Jasin yang juga Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu adalah antara yang paling kerap menegur menteri-menteri “menghabiskan beras” ini, bahkan pernah mencadangkan perlunya mereka itu  “disekolahkan”.


Dalam tulisan terbarunya, Kadir menggariskan menteri dan timbalan menteri yang tidak mesra, tidak serajin ketika menjadi pembangkang dahulu, gagal memenuhi harapan penyokong sendiri serta memiliki pembantu yang tidak cekap, birokratik dan menjauhi rakyat adalah merupakan masalah yang dihadapi kerajaan PH ketika ini.


Sehubungan itu, beliau mengingatkan sudah tiba masanya mereka  menjadikan kekalahan di Cameron Highlands sebagai pengajaran atau bersedia berhadapan tunutan yang mahukan mereka disingkirkan.


Kata beliau, semasa berkempen di Cameron Highlands, bebeapa di antara mereka didapati hanya bergaul sesama sendiri di meja VIP dan bukannya bercampur bersama dengan rakyat.


Isyarat bahaya jelas telah diberikan dalam keputusan yang dicapai PH di Cameron Highlands lalu, tetapi nampaknya tidak ada apa-apa yang berubah, termasuk dalam diri Perdana Menteri sendiri yang mengatakan kekalahan itu kerana mainan sentimen kaum dan agama oleh pembangkang.


Kemudiannya, Tun Mahathir juga menolak kajian yang mengatakan sokongan orang Melayu kepada kerajaan telah pun merosot.


Bermakna, kekalahan di Cameron Highlands tidak mampu mengubah apa-apa berhubung kedudukan menteri-menteri yang mengecewakan rakyat yang ada dalam kerajaan sekarang ini.


Tun Mahathir sepertinya mahu terus mempertahankan kedudukan menteri-menteri yang ada sekarang ini berdasarkan responnya terhadap kekalahan PH di Cameron Highlands dan merosotnya sokongan rakyat kepada kerajaan sebagaimana hasil kajian Ilham Center bersama Penang Institute.


Untuk itu, di sinilah mustahaknya pengundi memberikan kekalahan sekali lagi kepada PH selepas Cameron Highlands, kali ini di Semenyih pada 2 Mac nanti di mana kali ini ia adalah kali pertama wakil Bersatu akan bertanding dalam pilihanraya kecil.


Mungkin dengan kalahnya Bersatu, sebuah parti Melayu yang diwar-warkan mahu menjadi ganti kepada UMNO, kecundang pula di suatu kawasan majoriti pengundi Melayu, barulah Tun Mahathir sedar betapa benarnya hakikat bahawa sokongan rakyat kepada kerajaan benar-benar telah jatuh serta merosot.


Kalahnya PH di Cameron Highlands yang ditandingi oleh DAP barangkali belum cukup memberikan kesedaran berbanding kecundang di Semenyih yang ditandingi oleh Bersatu.


Ya, kalahnya Bersatu di Semenyih nanti lebih berpotensi memungkinkan berlakunya rombakan kabinet, selain pastinya juga janji-janji manifesto tidak menunggu dekat-dekat lima tahun baru hendak ditunaikan . (ShahbudinHusin 04/02/2019)

94 comments:

  1. Amin Robbilalamin. Elok lah kalah, kita harapkan yg terbaik rupanya replica umno dan bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPALA HOTAK KAMU, BUDIN, mengata

      "Soalnya, kenapa begitu sombong nada suara setelah menjadi kerajaan berbanding lembutnya lidah menabur janji ketika berkempen dan memuatkan kata-kata manis dalam Buku Harapan dulu?"

      Soal aku: kenapa kamu dulu bukan main hentam Najib/Umno/BN dan sokong PH tapi alih2 tak lama dulu nak promosikan Anwarul Al Juburi dan sekarang keluarkan tajok pos yang amat provokasi - MAHU KABINET DIROMBAK? CARANYA BIARKAN BERSATU KALAH DI SEMENYIH NANTI!!

      Kamu sudah di beli Anwarul Al Jubo atau/dan Najb Al Jibo?

      Kalau kamu tidak berpaling tadah akibat di beli, kamu sepatut nya menulis pandangan2 dan cadangan2 kpd pihak2 berkenaa, atau adakan on line petition mengandungi pandangan dan cadangan, atau tulis Surat Terbuka.

      Apekedarah kau keluarkan kata2 subversif di tajuk pos kamu itu melainkan kamu sudah di beli dek sekor atau dua2 ekor mereka itu.

      Delete
    2. Tuan GENG MENJILAT NAJIB, Budin bukan spesis sokong semberono caca marba mcm nko dan spesis² BN juga PAS.

      Inilah politik baru, mana yg x betul boleh ditegur dan disanggah dgn idea² bernas.

      Dalam PH, kami menyokong apa yg betul dan memenangkan rakyat. Bukan asal parti kami, apa saja kami sokong. Ini hanya berlaku dlm BN dan PAS.

      Delete
    3. Nama kau bermakna fuck each other. Memang tepat ler.

      Ko dengan Anonymous yang suka menuduh tanpa bukti, fakta dll itu memang patut fuck each other. Until you go kaputt. Enjoy yourselves until that stage.

      Delete
    4. Mr Fuck each other,

      Kamu tahu ker masyarakat yang penuh "turn-coats", yang takda perinsip, asyik tukar pendirian cepat jahanam.

      Lihat Philippines. Politikus mereka tukar party mcm tukar sepatu. Masuk satu parti, keluar, masuk semula parti itu. Berlaku sejak 30-40 tahun dulu.

      Nilai2 masyarakat lesap, timbul mcm2 jenayah. Di zaman Presiden Duetertem begitu rumit masalah dadah hingga dia buat "extra juducual killing" - di tembak mati saja pengedar dadah, penagih dadah.

      Tapi kau jenis Fuck each other mana tau itu semua.

      Delete
  2. Silakan berbuat sesuatu untuk kalahkan PPBM di Semenyih, konon demi itu dan demi ini, padahal hakikat sebenarnya ia hanyalah untuk menekan Tun supaya segera lepaskan baton kepada Pak Sheikh. Alaaaaa Tn Budin, malu-malu pulak nak berterus terang.

    Menang atau kalahnya PPBM di Semenyih, Tun akan kekal sebagai PM. Tiada apa yang akan berubah.

    Sebaliknya 'membuat sesuatu' di Semenyih dengan tujuan untuk kalahkan PPBM itulah yang bakal menghilangkan alasan mereka yang berkenaan apabila berlaku pertembungan secara berhadapan di antara mereka dengan pasukan Tun kelak.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang bodooh lah ko....Bersatu kalah tak bagi kesan bilangan kerusi parlimen...madey masih kekal pm kecuali didesak berundur...ini kerusi DUN...kerusi PH masih tebal ngok..

      Delete
    2. KBB. Siapa yang bodoh? Nampak sangat komen kamu mendedahkan kamulah yang bodoh atau paling kurang buat buat bodoh.

      Sebab tu aku kata menang atau kalah PH di Semenyih takkan bagi kesan kepada Tun.

      Yang selalu menjaja kalau PPBM sebagai wakil PH kalah di kerusi ni maka Tun kena berundur segera ialah kamu sendiri. Sebab kamu dan orang-orang seperti kamu mahu gunakan Semenyih sebagai tekanan ke atas Tun.

      Bukankah itu satu kaedah untuk menekan Tun konon dia dah hilang sokongan dan demikian dia kena segerakan penyerahan baton kepada Pak Sheikh?

      Delete
  3. Shahbudin nampak mcm dah mula anti PH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin anti Bersatu dan madey....mesia makin terok diperintah oleh madey...

      Asalnye Budin ahli umno... Budin anti BN kerana keadaan dah jadi teruk....sekarang bawah madey keadaan lagi teruk...Budin mahu peubahan yg lebih baik kpd rakyat mesia...

      Budin tidak taksub kpd mana2 pemimpin dan parti....yg teruk mesti dibuang...mudah aje prinsip Budin....aku sokong pendirian Budin..

      Delete
    2. Haaaa.

      Kan saya dah cakap. KBB seperti juga Tn Budin mahu gunakan PRK Semenyih sebagai tekanan ke atas Tun supaya berundur sebelum lengkapkan 2 tahun.

      Menanahlah kamu semua. Tn Budin, KBB dan yang seangkatan dengan mereka.
      Menang atau kalahnya PPBM di Semenyih tidak akan mengubah hakikat Tun adalah PM. Hahahaha..

      Delete
    3. Bukan saaja "nampak" tapi sebenar nya - seperti di komen aku di atas.

      Soal nya: mengapa dia buat demikian. Aku sudah keluarkan hujah2 yang menunjukkan dia di beli.

      Busuk punya wartawan, tarak integriti, tarak perinsip.

      Maka kita balun lah dia seboleh boleh nya dalam blog dia yang non-moderated ini.

      Delete
  4. Kalo menteri kasut hitam jadi PM sengsara rakyat media..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri Kasut Hitam tetap jauh lebih baik daripada bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan. Hehehehe.. Menanahlah hati kamu dengan fakta ini.

      Delete
    2. ya betul...menteri kasut hitam jauh lebih baik dan cerdik berbanding dgn pengkritik di blog Budin ni....dan sudah tentu lebih bersih dari Pak Sheikh....

      Delete
    3. Kamu ini anak anjing gila.

      Delete
  5. Guan Eng dan Mahathir gagal urus ekonomi negara ..
    February 03, 2019

    KUALA LUMPUR, 3 Feb – Penubuhan sebuah badan yang akan meneliti dan membuat keputusan berhubung ekonomi negara jelas memperlihatkan kegagalan Menteri Kewangan dan Mahathir serta Majlis Penasihat Kerajaan (CEP) kerajaan Pakatan Harapan (PH), bidas Ketua Penerangan UMNO, Datuk Dr. Shamsul Anuar Nasarah.

    Katanya, satu perkara yang menarik untuk diteliti adalah sebahagian rakyat mungkin menganggap pengwujudan badan tersebut yang berperanan seperti yang pernah dijalankan oleh Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTEN) sebagai penyelamat.

    “Namun bagi sesetengah pemain industri, mereka masih menganggap tempoh lapan bulan kerajaan PH berkuasa masih kosong dengan petunjuk baru.

    “Ini bukan cerita rekaan, malahan diakui Ketua Pakar Ekonomi Alliance Bank Malaysia Berhad secara sinikal berkata: “Kita dijanjikan oleh PH dengan janji era baru, tetapi selepas lapan bulan, kita belum nampak terbit sinar matahari baru.

    “Apa yang berlaku adalah kecelaruan. Tidak ada arah tuju jelas dalam bidang pembinaan misalnya. Kementerian-kementerian pula bercanggah sesama sendiri. Malahan sepatutnya, ada komunikasi yang lebih baik antara kerajaan dan dunia pelabur,” ujarnya dalam satu kenyataan media yang turut memetik kata-kata pakar ekonomi tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iapa dia Shamsul Anuar itu? Apa dia kepakaran nya? PhD nya dalam jurusan apa, tiada di sebut pu, kot Penyakit HHasad Dengki Umno.

      Dia faham kah apa itu ekonomi negara? Mengapa tak keluarkan fakta2 dan data serta hujah2 berkaitan dengan nya yang menunjukkan keputusan Tun Mahathir dan Lim Guan Eng tak baik?

      Bodoh, seorang PhD ha nya mengata "Majlis Penasihat Kerajaan (CEP) .. mungkin dianggap sebahagian rakyat menganggap pengwujudan badan tersebut yang berperanan seperti yang pernah dijalankan oleh Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTEN) sebagai penyelamat."

      Bodoh juga si pemegang PhD konon nya hanya menyebut Ketua Pakar Ekonomi Alliance Bank berkata: “Kita dijanjikan oleh PH dengan janji era baru, tetapi selepas lapan bulan, kita belum nampak terbit sinar matahari baru." Takda isi pun kata2 si "pakar" itu.

      Hanya menuduh liar, sama seperti si Anon di sini yang bukan pakar apa2, Sebut mithalan "Tidak ada arah tuju jelas dalam bidang pembinaan" tapi tidak beri fakta dan hujah2 khas berkenaan dengan nya.

      Pssst, mana pigi Annuar Musa? Sekarang si PhD pulak jadi Ketua Penerangan Umno? Umno mikirkan semua Phd pandai ker?

      Korang pigi tanya Yap Tian Sen, dulu Pengerusi badan yang mengelolakan sekolah2 Cina di negara ini, betul tak dia beli dan pakai dua (2) Phd di nama nya, di beli melalui internet, konon nya unibasiti tapi tarak kampus pun.

      Dr. Shamsul Anuar PhD KEPALA BAPAK KAU, kata si Najib.

      Delete
  6. Rombak kabinet kena gantikan pm sekali..baru ade kesan..menteri gagal kerana madey gagal...madey bukan bijak sangat...

    Pakai penasihat ekonomi tua pon
    Tak jalan...makin merosot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPALA BAPAK KAMU MENUDUH TANPA ALASAN, BUKTI, FAKTA ATAU PENERANGAN PUN.

      Keluarkan pendapat (opinions) kamu aku pun boleh kata kamu bodoh, tak payah beri penjelasan.

      KAMU BODOH. nokhtah.

      Delete
    2. Fakta kapla hotak kamu..dah depan mata buat tak nampak..

      Delete
    3. Anon 14:11
      Anjing gila....bawa sial pada masyarakat.

      Delete
    4. Kepala bapak kamu ngata fakta depan mata.

      Mana fakta depan mata fasal "menteri gagal kerana madey gagal...madey bukan bijak sangat..." .. "penasihat ekonomi tua pon
      Tak jalan...makin merosot..."

      Kamu bodoh. Amat bodoh. Tak reti berbincang. Otak kamu bersimpul simpul macam tocang.

      Delete
  7. Aku tak berani nak ramal siapa yg akan menang di semenyih...tapi desas desus Bersatu sukar untuk menang dgn isu2 besar kerajaan PH dan kelemahan madey...

    Kalo Bersatu tewas maknanye rakyat sudah mula tolak madey...PH mula rosak disebabkan oleh madey..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti nyata ke atas KBB

      ------------

      john doe4 February 2019 at 12:32

      Silakan berbuat sesuatu untuk kalahkan PPBM di Semenyih, konon demi itu dan demi ini, padahal hakikat sebenarnya ia hanyalah untuk menekan Tun supaya segera lepaskan baton kepada Pak Sheikh. Alaaaaa Tn Budin, malu-malu pulak nak berterus terang. 

      Menang atau kalahnya PPBM di Semenyih, Tun akan kekal sebagai PM. Tiada apa yang akan berubah. 

      Sebaliknya 'membuat sesuatu' di Semenyih dengan tujuan untuk kalahkan PPBM itulah yang bakal menghilangkan alasan mereka yang berkenaan apabila berlaku pertembungan secara berhadapan di antara mereka dengan pasukan Tun kelak. 

      Que sera sera. 

      Wallahu a'lam.

      ReplyDelete

      Replies



      Anonymous4 February 2019 at 12:56

      Memang bodooh lah ko....Bersatu kalah tak bagi kesan bilangan kerusi parlimen...madey masih kekal pm kecuali didesak berundur...ini kerusi DUN...kerusi PH masih tebal ngok..



      john doe4 February 2019 at 13:01

      KBB. Siapa yang bodoh? Nampak sangat komen kamu mendedahkan kamulah yang bodoh atau paling kurang buat buat bodoh. 

      Sebab tu aku kata menang atau kalah PH di Semenyih takkan bagi kesan kepada Tun. 

      Yang selalu menjaja kalau PPBM sebagai wakil PH kalah di kerusi ni maka Tun kena berundur segera ialah kamu sendiri. Sebab kamu dan orang-orang seperti kamu mahu gunakan Semenyih sebagai tekanan ke atas Tun. 

      Bukankah itu satu kaedah untuk menekan Tun konon dia dah hilang sokongan dan demikian dia kena segerakan penyerahan baton kepada Pak Sheikh?

      Delete

      Delete
    2. Anonymous4 February 2019 at 12:52.

      Kamu keluarkan pendapat kamu, aku tak setuju, aku keluarkan pendapat aku: kamu bodoh, amat bodoh

      Aku tak payah kasi penerangan, fakta dsb nya. Sebab kamu pun tak buat begitu bila mengeluarkan pendapat kamu.

      Delete
    3. pH dah rosak di mata rakyat...yg rosakkan PH kena berundur seblm PH lingkop...

      Delete
    4. Ko Babi bongok masih mentah..tak tahu beza bahasa penulisan sesesorang...hentam kromo...babi tunggal sondol babi buta..

      Aku selalu berhujjah dgn joh doo panji hitam...tapi aku tak pernah guna nama dia pon...inikan plak komen ko yg cetek tak de kesan langsung ..

      Delete
    5. Manusia berhati anjing...

      Delete
    6. Jon doo..

      Madey dah gagal...zaman kehebatan madey sudah berakhir...keupayaan tun madey secara fizikal dan mental sudah merosot dgn peningkatan umor...

      Delete
    7. HusinBabiMental..ko sakit mental...aku peduli ape...

      Ade aku kisaah...bongok...

      Kah kaah kaaahhh..m

      Delete
    8. Setuju dan sokong apa HBM kata.

      Delete
  8. Kalau ye katakan segera
    Jangan sembunyi sebalik lalang
    Macam pandai tadbir negara
    Jasa Tun tak pernah hilang!

    Semua kerana tidak menyempat
    Takut Idola tak dapat tempat
    Tun Mahathir mesti diumpat
    Macam baju dia nak lipat!

    Perhimpunan Agong Bangsa2 Bersatu
    Tun berucap Israel dikeji
    Yahudi, Amerika Tun dah lutu
    Dunia Islam semua memuji!

    Ucapan Tun ramai prihatin
    Dunia Islam amat gembira
    Bendera Malaysia dikibar Palestin
    Tun dianggap seorang wira!

    Tapi di Malaysia anak hingusan
    Darah parti setampuk pinang
    Hebat, bijak dia perasan
    Mahu ajar itik berenang!

    Hari hari tidak menyempat
    Tun mesti turun segera
    Naik idola banyaklah dapat
    Maruah, harga diri apa nak kira!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang begitulah yang sebenarnya.

      Tengok saja komen Tn Budin, yang ditembaknya adalah DAP dan PPBM.

      Kalau PKR apa pun boleh kecuali untuk YB Azmin kerana untuk YB Azmin semuanya salah. Itupun sebab YB Azmin dah berani kritik keputusan Pak Sheikh secara terbuka.

      Eleeeeh... Macamlah kita semua tak faham.

      Delete
    2. Azmin perdurhaka yg dah besar kapla....tapi takut bertanding kerusi presiden....azmin ingat madey suka dia potong boboi?...

      Delete
    3. Anjing gila...manusia spt kamu ini patut dihapus dimuka bumi.
      ....kerja sebagai Beruk Subsidi.

      Delete

    4. HusinBabiMental....ko sakit mental...aku peduli ape...

      Ade aku kisaah...bongok...

      Kah kaah kaaahhh..

      Delete
    5. Kah kaah kaaaah...Babi bongok menyondol lagi....ade aku kisaah...


      Pork u babi mental..

      Delete
    6. Lagi bengang Budak mentah HusinBabiMental bongok sakit mental...hihihihihi..

      Delete
    7. Kalo tak kisah apasal awab berkali kali kpd satu komen HBM.

      Cakap tak serupa Birkin.

      Bodoh.

      Delete
    8. KBB.

      Menanahlah hati kamu dengan fakta bahawa Tun M telah diiktiraf sebagai pemimpin Islam paling berpengaruh dan paling meninggalkan kesan bagi tahun 2018.

      Sebaik awal tahun 2019, dia telah mendapat sanjungan Muslimin Palestin dan diiktiraf sebagai pemimpin kaum Muslimin paling prihatin kepada Muslimin Palestin.

      Teruskan mencerca.. Pengiktirafan dunia kepadanya tidak boleh diubah melalui kata-kata seorang anon yang melukut di tepi gantang. Hahahaha...

      Delete
  9. SALAM SAUDARA KEJORA YG KINI KAT "TUNJANG" atau dimana berada

    WEIIIII

    TAK PANGGIL SAYA KENDURI KA!

    TEMPAT SAYA DENGAN RUMAH LU HANYA 32 KM

    HARAP ADA LA RESPOND!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau you jemput, malam ni Mas Merah sanggup
      terbang ke kedah dari kuching!

      Kami tunggu respond!

      Delete
    2. kami pi kenduri you, berdua bersama

      emmmmmmmppppphhhhh

      Delete
    3. KAMU GILA KER, OTAK TAK CENTRE?

      SIAPA MAHU DENGAR HAL PERIBADI KAMU?

      DAH SELALU DI TEGUR, KAMU MASIH BUAT BEGITU.

      NANTI DI CARUT BARU KAMU TAU.

      Delete
    4. Gora anjing yang menyalak tak tentu hala, coba menarik perhatian pembaca dari perbincangan blog post. Coba sabotaj.

      Delete
    5. tanpa nama Ali Jaga Kandang Babi

      Memang layak kau di kait dengan babi

      Hati bedebah ni hitam,

      adaka dia kata aku anjing gila

      Delete
  10. Budin dalam dunia ini bangsa paling bodoh buta perut bangang ialah bangsa melayu bukan budin tak tau lembab pandai cakap pandai kritk tapi tak tau buat kerja kalau boleh budin janganlah hina bangsa melayu kalau budin ingat bijak budin masuk politik cakap pandai takat nak komen budak tadika pun pandai

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang paling bodoh buta perut bangang ialah ia lah kamu.

      Kamu hanya tau mengancuk, bini 2-3, bila keseorangan, melancap. Itu pasal selalu letih, bila letih, mana nak cergas, rajin dan kerja kuat.

      Nenek moyang kamu dulu ler yang Penjajah Bretes kata pemalas. Sehingga peringkat kamu sekarang, jugak turun temurun kamu akan datang.

      Delete
    2. WOI TANPA NAMA(GMN,,ALI JAGA KANDANG BABI!)

      JANGAN KAU HINA BANGSA BAKAL BAPA MERTUA AKU
      (BRITISH)

      Delete
  11. Madey dan menteri2 pandang sepi prk Cameron Highland...bagi mereka keputusan tak ubah aper2 pru lambat lagi dan ini kawasan BN walopun undi PH menurun...

    Kalo PH tak nak jadi kerajaan sepenggal kena buat sesuatu dari sekarang....tukar kabinet dan kaplanye yg lebih berkesan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno yang jadi aKerajaan banyak penggal dah lingkup.

      Tak usah nak harap naik lagi ler.

      Najib sudah bikin majoriti rakyat benci Umno Bn

      Delete
    2. Penilaian pengundi boleh berubah2...terutamanye pengundi atas pagar yg tidak tidak terikat dgn parti....umno tewas kerana penyokong atas pagar beralih arah...ahli2 umno majoriti kekal dgn umno...tu pasal umno masih menang 54 kerusi .engalahkan Bersatu yg hanye dapat 13 kerusi...

      Delete
    3. Bodoh nya mengata "umno masih menang 54 kerusi .engalahkan Bersatu yg hanye dapat 13 kerusi"

      Kalau dah kalah Pru14, apa nak cakap menang lagi.

      Kalau bodoh tuh, sentiasa bodoh ler alamat nyer

      Delete
    4. Ali jaga jamban memang bodoo ngok..Bersatu tanding lawan umno..Bersatu tewas...

      Delete
    5. Anon ni Bapak Anjing Gila.

      Delete
  12. PH berisiko hilang populariti, kata firma penyelidik

    4 Feb 2019, 11:14 tengahari (Dikemaskini 4 Feb 2019, 11:56 tengahari)

    A A
    Firma penyelidikan Fitch Solution meramalkan populariti Pakatan Harapan (PH) merudum dalam beberapa bulan akan datang kerana antara lain disebabkan dasar dan perbalahan dalam gabungan politik itu.

    Firma penyelidikan itu menyatakan meskipun kajian itu tidak menjurus kepada kemungkinan pembubaran PH, namun risiko hal itu berlaku juga semakin meningkat.

    "Pandangan kami di Fitch Solutions ialah PH mengalami risiko kejatuhan popularitinya kerana tiga sebab - pertama, pengundi mungkin semakin berpendapat bahawa kerajaan tidak membantu mengurangkan kos hidup.

    "Kedua, gabungan itu berulangkali memaparkan perpecahan dan ketiga, kekecewaan pengundi dengan idea bahawa kerajaan PH akan meneruskan 'Malaysia Baru' dengan tahap kesetaraan kaum yang lebih tinggi," kata firma itu dalam satu kenyataan.

    Firma itu menilai skor risiko politik jangka pendek Malaysia pada 72.5 daripada 100, dengan 'proses membuat dasar' dan 'kesinambungan dasar' menjadi sub-komponen paling lemah pada 68.3 dan 67.5.

    Fitch Solutions memetik kegagalan PH setakat ini untuk memastikan beberapa janji pilihan raya, seperti menyelaraskan gaji minimum kepada RM1,500 sebulan dan memperkenalkan semula subsidi bahan api sebagai punca pertikaian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini penyelidek pemasaran, bukan politik. Baca -

      About us

      Fitch Solutions provides credit and macro intelligence solutions helping clients to excel at managing their counterparty risk, gain deeper insights into the debt and fixed income markets, and get comprehensive intelligence about the macroeconomic environment. Our solutions, powered by Fitch Connect, are built on our history of credit, macro and industry expertise to help you make more informed business decisions.

      Apa depa tahu pasal politik nak cakap pasal politik. Kepala tahi.

      Pssst, jangan marah selalu ikut cakap Najib KEPALA BAPAK DIA.

      Delete
    2. SALAM SAUDARA KEJORA YG KINI KAT "TUNJANG" atau dimana berada

      WEIIIII

      TAK PANGGIL SAYA KENDURI KA!

      TEMPAT SAYA DENGAN RUMAH LU HANYA 32 KM

      HARAP ADA LA RESPOND!

      Delete
    3. KALAU KAU KENDURI ESOK....JALAN DAN PARKING RUMAH JEM..

      NANTI AKU SURUH SI boroi..TANPA NAMA..ALI JAGA...MGN..

      SEKOR BERUK YANG BANYAK SAMARAN NI BOLEH JAGA PARKING....kih....kihh

      Delete
    4. Trend perniagaan dan pemasaran berkait rapat dgn trend iklim politik..

      Delete
    5. Dah di tegur, masih lagi mengarut cakap luar tajuk si Gora nih.

      Nanti mesti kena carut.

      Delete
    6. Anon 15:48 ini Bapak Anjing Gila

      Delete
  13. A Kadir Jasin Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu adalah antara yang paling kerap menegur menteri-menteri.

    Dia menegur takpa. Dia juga Penasihat Media dan Komunikasi Perdana Menteri, ada jawatan, ada relevance, ada business to do so.

    Tapi Budin mengeluarkan pendapat dan tajuk pos yang provokatif ada lah hanya mengarut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape Kadir buat teguram kpd menteri?...tentulah ade yg tak kena...

      Setakat pegawai media tak tegur pon tak pe....PM yg patut tegur menteri...

      Delete
    2. woi Ali Jaga kandang babi
      apa yg kau merepek ni

      ulasan lo setaraf tadika

      Delete
    3. Budin bagi pendapat kerana masih sayangkan PH...Budin telah berjuang sekian lama untuk bantu PH menang...

      Dah menang ade plak yg merosakkannye...nak satu penggal jer?...

      Delete
    4. aku sokong sangat pendapat anon 15.51

      Delete
    5. Setaraf tadika?....hahahahaha...menyondol jeer Ali jaga jamban..

      Delete
    6. Dah ada 2 ekor anjing gila di atas ni

      Delete
    7. Tanpa Nama..oleh kerana kau dah ibarat si babi sondol,maka manusia yg baik kau nampak macam anjing gila.

      Kami tidak gila..

      Kau yg lebih kepada bersifat "babi gila kuat sondol"

      kah kahhhhhh kahhhhhh kahhhhhhhhhh

      Nama pon menjilat Najib

      Dari kau menjilat Najib, lebih kau menjilat tempek babi tino

      Delete
    8. Yang gila mana nak ngaku gila.

      GTak makan ubat sebab enjoy bila gila, boleh menyanyah mcm budak kecik ... mcm irang gila

      Delete
  14. Najib membohong..tok ketua lebai membohong..tok ketua merintah membohong..
    Yg resah serta parah rakyat diklengtong..bertong2..
    Dahlh bohong emm cukup sombong..lagak melambong2..
    Ua caya bang..u bkn mcm burung tiong..
    Kasi asak bang..silat dgn jurus gayong..
    Bersepah tebiat hantu polong..
    hehhehhehhe kasi potong puak hantu jerangkong..kalu boleh kasi blangkong..kong kali kong..




    ReplyDelete
  15. Kalau dah nak sangat jd pm in double quick time budin oi, buatlah kerja penyeselaian urusan negara dulu. Anak2 muda rata2 xpuas hati dgn sikap wan saiful yg langsong x prihatin dan timbang rasa menagih hutang pelajar. Disini lah nuar aljub bolih main peranan mnyelesaikan masaalah. Yg terhutanh rata2nya anak melayu. Nuar lebih baik menerajui jwatan kuasa pptpn sahinga selesai masaalah. Buktikan yg dia mmpu memperbetulkan. Wan saiful sgt lemah dari sudut politik. Jgn lah retorik saja

    ReplyDelete
  16. Esok 5 Januari
    Seperti yg di sebut Cgu Kejora,hari perkahwinannya.
    Mungkin dengan sama-sama guru!

    SEMPENA HARI PERKAHWINAN YOU
    SAYA DENGAN PENUH IKHLAS MELAFAZKAN

    "SELAMAT PENGANTIN BARU,SEMOGA BAHAGIA KE AKHIR HAYAT"

    dengan perkahwinan you,maka mungkin berakhirnya..
    senandong puja Mas Merah dalam ilusi you

    KEJORA :

    mas sampaikan salam dan pohon kemaafan!

    Jemput datang Kedah 24 Mac depan,dihari perkahwinan saya dan Mas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi bukti gila, memanggil manggil nama sendiri

      Delete
  17. Janji PH hanya tinggal janji!
    apa boleh buat,rumah yg dapat penuh dengan tahik!

    bahana pengolah-pengolah dari kerajaan terdahulu!

    Tun perlu masa,perlu perancangan terbaik demi pulihkan "bahana ekonomi korup"

    Senario hari ini,telah ku agak sebelum PRU-14 lagi

    Sebab tu aku tak pernah kecewa, dan percaya selama 2 tahun ke depan ekonomi pasti puleh!

    Namun hak special kepada "bangsa" semakin terhakis!

    Yang perlu kini,gabungan semula parti-parti Melayu

    Ada Melayu dari parti-parti tertentu yg memerhati dengan penuh kebusukan terhadap senario politik "lompat" ini..

    Sebab terjadi begitu,kerana matlamat mereka bukan untuk agama,bangsa dan negara....tetapi lebih kepada cita individu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendapat orang gila takda makna.

      Apatah lagi Anjing Gila No.2

      Delete
  18. Pru 15 aku nk tgk hebat mana ph boleh pergi tanpa tun leads the coalition..nk hrpkan nuar korang phm2 sdri ler..skg bukan zaman b.a atau p.r

    ReplyDelete
  19. ..BERSATU ganti UMNO ???...eh...macam ular lidi nak telan naga bunyinya...dapat menang 12 kerusi pun melalui undi bukan Melayu...macam mana nak jaga orang Melayu...bior betui ni...

    ReplyDelete
  20. Kita nak Melayu semua bersatu bukannya semua Melayu BERSATU.

    ReplyDelete
  21. Jika masih tak sedar lagi eloklah kalah di Semenyih.

    ReplyDelete
  22. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  23. WOW Keren nie artikelnya
    Sambil baca artikel ini, Aku numpang promosi deh !

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus Welcome Untuk New Member:
    - Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
    - Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
    - Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
    - Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
    - Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
    - Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete
  24. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  25. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...