Saturday 9 February 2019

BUANG MEREKA YANG MEROSAKKAN PARTI


Tamrin Tun Ghafar


Sabtu -  09/02/19

( 1 - 40 )


1.  'Siakap  Senohong , Gelama Ikan Duri , Bercakap Bohong , Lama - Lama Mencuri' -  itulah ingatan orang tua - tua kepada anak - anak mereka.


2.  Bukan ke UMNO dan Barisan Nasional ( BN ) yang dulunya dikenali sebagai Perikatan telah memerdekakan negara daripada terus di kuasai oleh penjajah 61 tahun yang lalu.


3.  Bukan ke UMNO telah banyak menabur bakti kepada rakyat  khasnya kepada kita orang Melayu yang ketinggalan dalam banyak bidang.


4.  Bukan ke UMNO  juga yang tak mahu melihat bangsanya menjadi pengemis di tanahairnya sendiri.


5.  SEBENARNYA  ÙMNO  TIDAK  BERSALAH.


6.  Yang bersalah ialah mereka yang telah diberi mandat oleh ahli sebagai pemimpin mereka.


7.  Pemimpin - pemimpin UMNO / BN yang menerajui Kerajaan telah menjalankan tugas TANPA AMANAH.


8.  Diketuai oleh Najib  dan Timbalannya , Zahid Hamidi, mereka merompak dan terus merompak harta negara  yang dipunyai rakyat.


9.  Ramai mereka yang menentang dipenjarakan dan didakwa di mahkamah - ini termasuklah diri saya sendiri.


10.  Pegangan mereka  'Cash is King' rupanya salah.


10.  Ada juga Pegawai - Pegawai Tinggi Kerajaan yang ditukar , di 'cold storage' dan diberhentikan kerja.


11.  Mereka yang pandai 'menggampu’ dinaikkan pangkat , dibayar gaji dan elaun yang begitu mewah ; asalkan mereka sedia mengikut telunjuk.


12.  Pemakan - pemakan dedak pula diberi berbagai projek TANPA mengikut aturan dan peraturan yang sepatutnya.


13.  Lebih buruk lagi projek - projek dan hartanah raksaksa dan bernilai tinggi diberi kepada syarikat - syarikat gergasi dari China.


14.  Atas desakan Chua Soi Lek, Presiden MCA  ketika itu , DEB atau Dasar Ekonomi Baru yang diperkenalkan oleh Tun Razak sekitar tahun 1972 , dihapuskan oleh anaknya , Najib, Perdana Menteri dan Presiden UMNO ketika itu.


15.  Begitu juga RUU 355 yang dicadangkan oleh PAS ditangguhkan oleh Kerajaan UMNO / BN  beberapa kali sehingga  kalah Pilihan Raya Umum pada hari Rabu 9hb Mei 2018.


16.   Kebencian rakyat terhadap Najib , Rosmah , Zahid Hamidi dan juak - juaknya begitu membara.


17.  Pilihan rakyat amat terbatas , buang Najib bermakna terpaksa buang UMNO / BN atau simpan UMNO bermakna simpan Najib.


18.  Selepas UMNO / BN di benamkan , rakyat menaruh harapan tinggi kepada    4 parti terdiri dari BERSATU , PKR , DAP  dan AMANAH yang bergabung dibawah satu lambang iaitu Pakatan Harapan atau PH.


19.  Kerajaan Johor , Melaka , Negeri Sembilan , Perak, Kedah dan Sabah bertukar tangan dari UMNO / BN ke PH sedangkan Selangor dan Pulau Pinang telah jatuh lebih awal lagi.


20.  Memang rakyat sedar mereka yang diberi peluang sama ada sebagai Menteri , Timbalan Menteri , Setiausaha Politik dan jawatan - jawatan lain termasuk jawatan Menteri - Menteri Besar adalah muka baru yang kurang berpengalaman.


21.  Rakyat tidaklah sezalim yang dianggap - 61 tahun rakyat bersabar tetapi setiap kesabaran itu ada batasnya.


22.  Sehari dua ini negara digemparkan dengan sikap salah laku  Timbalan Menteri Luar Negari  yang juga baru diangkat sebagai Setiausaha Agung Parti Pribumi Bersatu atau BERSATU yang katanya telah tidak berterus terang tentang kelulusan akademik beliau.


23.  Di Johor pula Menteri Besar , Osman Sapian diminta membuktikan ijazah yang kononnya telah diperolehi dari Universiti Putra Malaysia atau UPM.


24.  Setahu saya beliau yang pernah menggotai Partai Sosialis , telah bekerja sebagai penjual atau salesman mesin Singer dan kemudiannya penjual kereta Datsun ; maka itu lah puncanya beliau punyai geleran Man Singer tapi di kalangan masyarakat Johor beliau lebih dikenali dengan panggilan Man Datsun.


25.  Beliau yang pernah bertugas dengan Tan Sri Mat Rahmat ( ALFATIHAH ) sebagai pembawa beg pernah diberi peluang bertanding atas tiket  UMNO sebanyak 2 penggal.


26. Begitu juga nasib malang PH di Perak.


27.  Mengikut berita Menteri Besar Perak juga telah membohongi rakyat dengan sijil pelajaran yang dimilikinya.


28.  Jika berita salah laku ketiga - tiga itu benar mereka patut memohon maaf kepada Perdana Menteri dan rakyat dan MENGUNDURKAN DIRI ; rakyat sudah pasti akan menghormati mereka.


29.  Sebaliknyan jika mereka lebih mementingkan diri dari parti ( SELFISH )  Perdana Menteri perlu menggantikan mereka dengan orang lain.


30.  Tun yang menggalakan Dasar Pandang ke Timur PERLU menterjermahkan Dasar itu dalam erti kata sebenarnya.


31.  JIKA  PENIPUAN  SEPERTI INI BERLAKU DI JEPUN , SUDAH  PASTI MEREKA AKAN  MELETAKKAN JAWATAN  TANPA MENUNGGU  DIPECAT.


32. Berita terbaru, Menteri Kesihatan Sepanyol, Carmen Menton telah meletak jawatan secara sukarela, manakala Parlimen Iran pula memecat Ali Kordan, Menteri Dalam Negeri.


33. Percayalah jika Tun tidak bertegas , Pembangkang pasti akan menggunakan isu penipuan ini di Pilihan Raya Kecil Semenyih nanti.


34. Ketiga - tiga mereka adalah anggota  parti BERSATU, justeru rakyat berharap Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku Presiden parti tersebut janganlah cuba melindungi mereka - SALAH  TETAP  SALAH, mereka tidak lagi mahu mendengar alasan demi alasan pucuk pimpinan parti.


35. JANGAN  BIARKAN  BEBERAPA  TITIK  NILA  MEROSAKKAN  SUSU SEBELANGA.


36. Jangan anggap perkara ini satu yang remeh.


37. Rakyat dahagakan kepimpinan yang bersih, ikhlas , amanah dan jujur.


38. KEPADA  TUN, POTONGLAH  JARI DAN  KAKI  PESAKIT  KENCING  MANIS ITU  SEBELUM  IA MEMBAWA  MAUT.


39. JANGAN BIARKAN NASI MENJADI BUBUR.


40. Harap dapat dikongsi bersama mereka yang berkaitan.


Terima Kasih.

64 comments:

  1. Setuju sesangat dengan cadangan agar mereka semua dibuang dari parti. Mereka kini dah jadi liabiliti dan bukan aset lagi kepada PH dan Bersatu!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika perlu...Bersatu ni dibubarkan dan MP2, MP2 serta ADUN2nya dan juga pemimpin2 parti tu dan jugak ahli2nya , dengan muka tak malu rujuk semula kepada UMNO.

      DNA UMNO ni kan masih tebal dan pekat lagi dalam Brsatu..kiranya macam belut pulang ke lumpur..sirih pulang ke gagang beb !!!!

      Delete
    2. Itu baru 2-3 orang aje yang telah dibuktikan ada jenazah palsu ni...kalau disiasat dengan rapi hingga ke lubang cacing...rasanya lebih 80% dari pimpinan tertinggi parti memiliki jenazah palsu tu.

      Delete
    3. Rakyat Msia, khususnya ahli2 Bersatu dan juga penyokong2 Rejim Haprakan ni sedang menanti dengan penuh debaran apa kah bentuk tindakan yang bakal diambil terhadap pemimpin2 Bersatu yang terbukti memilik jenazah palsu ni..itu pun kalau majlis kepimpinan tertinggi parti berani untuk melakukannya.

      Delete
    4. Ikut pendapat beberapa orang penganalisa politik non partisan negara, mereka sebulat suara mengatakan bahawa isu jenazah palsu ni jangan dipandang ringan oleh Bersatu dan PH. Ia melibatkan integriti , maruah dan kebiawakan PH dan parti cap munge tu.

      Tak mustahil, isu ni akan menjadi salah satu faktor yang bakal mengecewakan calon Bersatu di PRK Semenyih tu. Warga Semenyih akan mengatakan..selepas janji2 palsu yang dimainkan oleh PH..kini ijazah palsu pulak.

      Nampak gayanya..takde yang ori sejak Rejim Haprakan ni memerintah..ternyata semuanya adalah palsu belaka belaka bhai!!!

      Delete
    5. Ada jugak rakyat yang berpendapat..bukan saja kelayakan akademik mereka saja yang perlu dibuktikan ketulinannya, tapi siasat juga kesahihan sijil kelahiran, sijil nikah dan lain2 dokumen pengenalan diri mereka tu!!!!!

      Delete
    6. Apa2 hal pun..berkaitan dengan kelayakan akademik Dato Osman@Man Singer@Man Datsun tu..rakan karibnya, Wak Suman boleh membantu untuk memberikan pencerahan yang lebih tuntas.

      Mustahil pulak..sebagai rakan karib, dia tak tau berkaitan dengan perkara ni kan !!!!

      Delete
    7. PH sendiri dah banyak tipu rakyat. Seharusnya PH sendiri dibuang rakyat. Ayuh punahkan Tun dan PH yg berdusta di Semenyih. Jom Bossku....

      Delete

    8. Banyak sangat GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB masuk, jawab komen dia sendiri bertalu talu, mengarut hingga pukul 3 pagi, maka kena lah aku mula membalun dia pagi2 lagi.

      Delete


    9. GENG NAJIB9 February 2019 at 23:41 kata, "Setuju sesangat dengan cadangan agar mereka semua dibuang dari parti ..."

      Macam lah dia ahli parti itu. Pada hal dia SENTIASA MENJILAT NAJIB di parti yang tersungkur di Pru14.

      Kena lah lemparkan kata2 Bossmu (yang KJ kata "Bukan Bossku) kpd muka dia - KEPALA BAPAK KAU.

      Delete

    10. GENG NAJIB 9 February 2019 at 23:45 lagi daring mengata "Jika perlu...Bersatu ni dibubarkan dan MP2, MP2 serta ADUN2nya dan juga pemimpin2 parti tu dan jugak ahli2nya , dengan muka tak malu rujuk semula kepada UMNO."

      Yang ini dia perlu digelar Anjing Gila mengeluarkan pendapat yang bukan sahaja mengarut tapi tak masuk akal sebab dia SENTIASA MENJILAT NAJIB di Umno, bukan ahli Bersatu.

      Delete
    11. Dia nyata Anjing Gila di 23:47 bila mengata "rasanya lebih 80% dari pimpinan tertinggi parti (Bersatu) memiliki jenazah palsu tu."

      Memang gila bila menggunakan istilah jenazah untuk ijazah.

      Delete
    12. Di komen berikut nya, GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJiLAT NAJIB kata "kalau majlis kepimpinan tertinggi parti (Bersatu) berani untuk melakukannya"

      KEPALA BAPAK DIA, EMAK DIA , DATUK DAN NENEK DIA.

      Tak sedarkan bahawa di Umno, Najib Al Jibo mencuri RM2.6 biliun wang rakyat di 1MDB, tiada siap di MT buat apa, bila Muhyiddin dan Shafie Afdal ungkit, di pecat.

      Cakap tak serupa Birkin.

      Delete

    13. Di 23:58, nate itu pulak kata "Ikut pendapat beberapa orang penganalisa politik non partisan negara .."

      KEPALA HOTAK DIA tak sebut pun siapa "penganalisa", konon.

      Sabenar nya pendapat dia sendiri yang semua di sini tahu semata mata berdasarkan penjilatan lubang bntt Najib Al Jibo.

      Delete
    14. Maka keluar lah Mr J yang di letak ubo di hujung nya sebab dia asyik menuduh, mengumpat, membohong, memfitnah akibat tidak beri bukti, data, fakta dan punca2 yang sahih bagi apa yang di kata nya.

      Mr J ubo lama tak keluar selepas di balun kaw kaw kerana buat begitu di sini masa yang lalu.

      Delete
    15. 'Siakap Senohong, Gelama Ikan Duri , Bercakap Bohong , Lama - Lama Mencuri'

      Si Tamrin menibai Najib tuh. Nyata, sebab Najib curi RM2.6 biliun wang rakyat.

      Delete
    16. TM selalu pilih org yg salah.
      Pak Lah, Najib dan ramai lagi.

      Delete
    17. Betul, Bang. Tarak siapa yang perfect.

      Queen Elizabeth, bapak dia King George VI, emak dia dan seluruh British courtiers pun salah pilih Duke of Edinburgh sebagai laki / consort kpd Queen Elizabeth.

      Dia langgar kereta pompuan Bretes yang patah tangan nya, baru saja serah lesen memandunya, takut kena tindakan undang2, gamaknya.

      Kesian dia, bini dia the Queen ada immunity from the laws, dia takda.

      Amacam, ko boleh pilih orang yang tak salah?

      Delete
  2. 1. Dr Mahathir pilih Anwar, beliau juga memecatnya dari UMNO & kerajaan

    2. Dr Mahathir pilih Abdullah, beliau juga pencetus gerakan menyingkirkan PM ke 5

    3. Dr Mahathir pilih Najib, beliau juga antara kelibat menyingkirkan PM ke 6

    3. Dr Mahathir pilih Menteri & Timbalan Kabinet, Menteri Besar, hanya beliau layak menyingkirkan. SEGERA 'asingkan' mereka yg tidak jujur, tidak amanah & tidak berkeupayaan mengalas tugas (Menteri Persekutuan & Menteri Besar). Jangan hanya sibuk perkukuhkan kedudukan & mahu singkir TPM. Atau rakyat akan singkirkan keseluruhan Regim!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ini lagi satu pengomen yang telah di balun kerana menuduh dan menuntut (claiming) tanpa bukti, fakta, data dan punca2 yang sahih.

      Tapi kali ini dia keluarkan pendapat di 1-3 itu yang benar2 telah menjadi fakta, "universally known and accepeted as facts."

      3 yang sebenar nya 4 itu hanya pendapat nya tapi berupa "fair comment".

      Kita terima dissenting views, asalkan tak melampau dan berupa menuduh, mengumpat parti dan gomen yang berkuasa secara tidak adil.

      Delete
    2. Tamrin kata, "SEBENARNYA ÙMNO TIDAK BERSALAH.

      6. Yang bersalah ialah mereka yang telah diberi mandat oleh ahli sebagai pemimpin mereka."

      Mana pulak nya. "Pemimpin2" tu = Umno ler.

      Umno dah busuk dari kepala hingga ke ekor. Tak boleh digoreng lagi, kena buang. Log stock and barrel.

      Masuk Bersatu. Yang macam GENG NAJIB, humban ke laut.

      Delete
    3. Kau mmg tak paham, mana2 organisasi mcmtu gak, masti ada tujuan dan matlamat, organisasi itu betul yg salah org yg memimpin, kalau nk betulkan semula organisasi tersebut pemimpin yg tak betul msti disingkitkan

      Delete
  3. ada golongan tertentu yg sedang mencari jalan untuk
    membusuk parti keramat BERSATU.
    Budin sendiri sedang bermua-mua dalam menampar PM melalui penulisannya!! bedebah kau budin!

    isu kelulusan? ahhhhhh ha ha

    politik tidak memandang kelulusan!

    ukuran politik adalah pada ramainya pengikut

    AKU BANGGA MENJADI AHLI BERSATU

    kalau bukan kerana BERSATU...tunggu 60 tahun lagi la nak kalahkan BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersatu hanya lah parti tempelan level parti nyamuk dalam PH. Tengok aje lah...setelah diberi peluang untuk bertanding kat 50 kawasan parlimen dalam PRU14 yang lepas, hanya mampu menang kat 13 kerusi parlimen aje.

      Umpamanya Bersatu ni ialah parti yang bernafsu besar tapi tenaga batinnya dah lemah beb. Cuba bandingkan dengan kekuatan DAPigs dan PKR, MP2 mereka jauh lebih ramai dari cap munge ni...tapi seperti biasa Bersatu dan pengerusinya ni perasan dirinya seperti naga, tapi hakikatnya hanya lah ular lidi aje.

      Kalau tak kerana sifat tolak ansur yang ditunjukkan oleh Kit Sial dan Bang Non tu..jangan mimpi lah Tun Madey nak jadi PM ke 7..ini fakta, bukan auta bhai !!!!

      Delete
    2. BRO GN, parti Bersatu disabotaj pada menjelang PRU14.
      Diharamkan selama 30 hari,

      60 peratus jentera BERSATU dianggap lumpuh dan tiada
      motivasi lagi untuk bertanding!

      Aku nampak dengan kepala ku sendiri senario tersebut.

      Menang 13, di kira hebat!

      Delete
    3. Aiiik...Baru diuji sikit dengan masaalah kecik macam tu dah menggelupar macam mati bini keer???

      Cap munge tu kan pengerusinya bukan calang2 orang..negarasawan beb. Takkan lah dah hilang motivasi untuk bekerja untuk memenangkan parti.

      Sepatutnya ...korang ambik iktibar dari UMNO tu..walaupun ditekan dan dizalimi oleh Rejim haprakan, khususnya oleh PM ke 7..mereka tidaklah putus asa dan terus beristiqamah dengan prinsip perjuangan, dan hasilnya..menang di CH baru2 ni.

      Itu lah yang membezakan antara UMNO yang boleh diumpamakan sebagai orang dewasa dengan cap munge yang masih macam kanak2 berhingus tu bhai!!!!

      Delete

    4. GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJOLAT NAJIB mengata, "Kalau tak kerana sifat tolak ansur yang ditunjukkan oleh Kit Sial dan Bang Non tu..jangan mimpi lah Tun Madey nak jadi PM ke 7..ini fakta, bukan auta .."

      KEPALA BAPAK SI PENJILAT NAJIB COBA MENGAKU PENDAPAT NYA SEBAGAI FAKTA.

      Kerana begitu amat sangat menjilat Al Jibo, dia kaburkan apa fakta dan auta. Iti pasal dia di panggil ANJING GILA pada masa2 nya.

      Delete
  4. ingat kau Budin!

    menampar Najib ,kau dah berjaya!

    Tapi Tun bukan kau tarafnya untuk ditampar!

    KAU DAH TERSILAP JALAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeeer ke..Bukan apa2, takut Tun nanti kena tampar pulak dengan Bang Non dan Tokong Kit Sial pulak beb !!!!

      Delete
    2. Tun mmg sukar untuk ditampar kerana dia seorang yg licik dan kejam, sebelum dia kene tampar dia akan terajang dulu org yg nk tampar beliau

      Delete
  5. AKU PERCAYA..HANYA DALAM BEBERAPA BULAN LAGI,
    KAU AKAN MENAMPAR MUKA KAU SENDIRI!

    kah kaahh Kaaahhhhhh Kaaahhhhhhhh

    ReplyDelete
  6. TUN ANUGERAH TUHAN UNTUK ORANG MELAYU!

    PERTAMA .....TAHUN 1998

    KEDUA.....masa kini yang bakal terjawab!

    YANG MENJADI MASALAHNYA ORANG MELAYU
    RAMAI YANG BODOH DALAM MEMBUAT PERTIMBANGAN WALAUPUN ADA KELULUSAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1998..BILA GAWAT TERUK....
      KITA TERELAK DARI MENJADI HAMBA HUTANG YAHUDI!

      2019...semangat dajal pada 1998 mula biak kembali.Tun bakal penyelamat.


      AKU TAK MAHU MERAMAL DI SINI!
      TAPI AKU DAH TAHU!

      Delete
    2. Terima kasih tuhan..kerana selama ini apa yg ku ramal adalah benar.


      SINGGORA..anak Tok Guru

      Delete
    3. Setuju....sistem kewangan bagai layang2 yg dikemudi talinya.

      Delete
    4. Woiiit..Bila masa pulak kau jadi tukang ramal politik ni haah...kau lulusan universiti mana dalam bidang ni bhai?????

      Delete
  7. ahhhhhhh malam-malam gini, susah juga nak tido.Ingatkan tunangan yang jauh di seberang Laut China!

    Untuk mu, Mas Elina(Mas Merah) ku ungkapkan kembali puisi lama ku pada mu.

    Ku datangi kota ini dulu
    Mencari ilmu mengapai cita

    Di kota ini pernah ku berbicara
    Tentang indahnya Sakura

    Di kota ini pernah ku cerita
    Betapa santunnya suku bangsa

    Di kota ini pernah ku bawa
    Sekeping hati yang lara
    Dek putusnya sebuah cinta

    Di kota ini pernah ku tekad
    Akan membina semula
    Sebuah kehidupan yang lebih ceria

    Di kota ini juga
    Mac 2019
    Pastinya ku hidup bukan sendiri lagi
    Ditemani isteri tercinta…MAS ELINA


    Tokyo
    Engkaulah kota
    yang mengungkap seribu makna

    TQ….YA RABBI


    Untuk tunangan tersayang
    BERSABARLAH MENANTI HARI BAHAGIA KITA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naper ler Gora ko sampai jadi biol begini
      Ko tulis puisi gila, langsung tidak berseni
      Tak habis2 ko berfantasi ilusi kat blog ini
      Masih jugak igaukan Mas aku punya bini

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  8. Ok lah kengkawan..ni ada berita last kopek yang nak disharekan pagi2 buta ni..boleh kan ????

    Peguam Negara, Tommy Thomas dan bekas Pengerusi Bersih 2.0, Datuk S.Ambiga perlu disiasat susulan dakwaan melanggari Akta Rahsia Rasmi 1972 kerana mendedahkan maklumat bank kepada umum pada 2014.

    Ketua Pergerakan Malaysiaku Tanahairku, Raggie Jessy Rithaudeen mendakwa, Tommy membocorkan maklumat rahsia berkenaan urusan peribadi dan perakaunan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kepada Ambiga, yang seterusnya bertindak memberikan maklumat tersebut kepada orang-orang tertentu dalam PKR.

    Beliau mendakwa, maklumat itu kemudiannya digunakan oleh pemimpin-pemimpin PKR termasuk Rafizi Ramli untuk mencetuskan Langkah Kajang seterusnya menggulingkan Abdul Khalid daripada jawatan Menteri Besar Selangor.

    “Kononnya Langkah Kajang dirancang oleh Rafizi, cerita sebenarnya ialah satu konspirasi melibatkan Ambiga dengan Tommy. Pada ketika itu Tommy adalah peguam yang mewakili Bank Islam.

    “Tommy telah membocorkan rahsia maklumat peribadi dan perakaunan milik Abdul Khalid dan maklumat itu sampai ke tangan Ambiga seterusnya diserahkan kepada orang-orang tertentu dalam PKR.

    “Maklumat itu kemudiannya diselitkan Datuk Saifuddin Nasution dalam dossier hingga menjadi asas kepada Langkah Kajang untuk Abdul Khalid digulingkan.

    “Ia satu inisiatif untuk menjadikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor,” katanya pada sidang media selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Subang Jaya, di sini, hari ini.

    Raggie Jessy turut meminta agar Ambiga dan Tommy disiasat di atas pelanggaran Seksyen 97(1) Akta Bank dan Institusi-Institusi Kewangan 1989 (ABIK).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penghabis nya, GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB ini ketandusan hujah, di kopipes nya penulisan entah dari mana.

      Maka, seperti biasa dalam kes seperti ini, jawab nya ia lah kopipes juga bagi mentahikan dia -

      Mamat Presiden Umno kata BN akan adakan mesyuarat MT di mana boleh bincang usul pembubaran BN -

      BN akan mengadakan Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) bagi membincangkan persediaan menghadapi pilihan raya kecil (PRK) termasuk beberapa isu melanda gabungan itu sekiranya dibangkitkan.

      Pemangku pengerusi BN Mohamad Hasan ketika ditanya berkata, usul berkaitan pembubaran BN juga akan dibincangkan jika MCA membawa perkara itu ke dalam mesyuarat berkenaan.

      “Terpulanglah kepada MCA (untuk bawa usul itu). Insha Allah (akan bincang jika bawa usul itu),” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

      Semalam Presiden MCA Wee Ka Siong menyangkal dakwaan Mohamad berkenaan tiadanya mesyuarat MT BN.

      Ini selepas Mohamad berkata MCA dan MIC risau wartawan akan menekan mereka berhubung usul pembubaran BN.

      Sebaliknya Wee berkata pihaknya akan membentangkan usul itu dalam mesyuarat BN secepat mungkin.

      Menjawab perkara itu, Mohamad berkata beliau tidak akan mengulas lanjut kenyataan Wee sebaliknya akan untuk mengadakan pertemuan itu segera.

      “Tak apalah, biarlah dia (Wee) buat kenyataan, its ok (tak apa lah). Saya akan panggil mesyuarat BN secepat mungkin,” kata Mohamad.

      Ditanya bila mesyuarat itu akan diadakan, Mohamad berkata ringkas “up to me lah" (terpulang kepada saya) bila nak panggil,” katanya.

      MCA menggesa usul pembubaran BN susulan tewasnya gabungan itu dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

      Dalam PRU itu, MCA hanya menang satu kerusi Parlimen iaitu Ayer Hitam yang kini diwakili Wee.

      Komen aku: MCA marah sesangat Umno pilih kerusi2 yang senang menang untuk tanding di Pru14. Jumlah kerusi untuk MCA pun tak banyak.

      Maka terbengkalai lah MCA. Maka meradang lah depa. Maka nak pecahkan BN ler.

      Ulang: "Wee berkata pihaknya akan membentangkan usul itu dalam mesyuarat BN secepat mungkin." Kalau tak bubar pun, MCA akan cabut lari dari BN.

      Apahal pun, imej Umno (yang manipulate kerusi PRU) dan BN jadi macam tahi ler akibat tindakan MCA itu, Kena kencing wee wee ler korang.

      Delete
  9. Memang ternyata cadangan yang amat2 baik untuk menyingkirkan Bersatu dari PH ni...tak habis2 masaalah yang dicreatekan mereka sejak menjadi kerajaan.

    Kalau dibiarkan berlanjutan, nampak gayanya takkan bertahan Rejim ni sampai ke PRU15 nanti. Jangan pulak nanti parti tu menjadi duri dalam daging kepada PH pulak nanti!!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Menjelang pukul 3 pagi si Mamat yang ada penyakit HYPERACTIVITY DISORDER otak renyah tak renti renti, tak boleh tidur.

      Maka mengarut lah dia. Cona memahat PH supaya Bersatu renggang dari nya. Tapi dia lupa (dah tak cukup tidur, mana tak lupa) bahawa Bersatu yang menubuhkan PH, menggembelingkan beberapa parti Pembangkang di masa itu menggulingkan Najib Al Jibo dan Umno - dan berjaya.

      Mengaharap ler dia Umno Bn dapat naik semula di Pru15. Pada hal dah nak kecing wee wee MCA seperti di komen aku di atas.

      Dan dalam Umno, pemimpin2 nya pun asyik mengencingkan satu sama lain. Budak Kerry Okspod KJ kata, "Najib bukan Bossku."

      Wak Jahid nak ambil balik tugas2 Presiden, dulu kata bila Tok Mamat kata dah tak sanggup menyandang, tapi sekarang si Mamat takda kata apa pun Wak Jahid nak ambil balik, kot akan perang dalam selimut antara dua ekor tuh.

      Delete
    2. GMN..GMN...Pelik betul lah kau ni beb.

      Sapa lah yang nak ambik port akan kata2 budak Bangla, Kerry okspord tu. Dia kan meroyan tak habis sebab hajatnya nak jadi PM menjelang umur 40 tahun tak kesampaian.

      Cuba lah kau tanya rakyat Msia...semuanya dah tau dia ni adalah proksi dan balaci Tun Madey untuk bertanding melawan DS Zahid dalam pemilihan presiden parti UMNo dulu tu. Walaupun mendapat backing kewangan yang cukup2 besar dari Tun, tapi kalah jugak beb.

      Sekarang ni pun, dalam kalangan pemimpin2 UMNO dan juga ahli2nya..dia ni dianggap sebagai pariah dalam parti..kiranya serupa terpinggir dan terbuang lah kan. Malah ahli2 parti kat Rembau pun dah memulaukannya.

      Daalm situasai sekarang, kepimpinan DSZH amat2 didambakan oleh UMNO , apatah lagi jika digabungkan dengan Tok Mat..dah tentu lah makin solid molid dan kukuh parti keramat tu.

      Hal ini lah amat2 digeruni oleh Rejim Haprakan, khususnya pengerusinya tu..apa tah lagi PRK Semenyih is just around the corner. Tambah pulak dengan keberadaan #maluapabossku di situ nanti...memang terkangkang dan terbongkang lah calon Bersatu kat situ...dan ada penganalisa2 politik non partisan yang mengatakan, ini bakal menjadi titik tolak kepada kebangkitan UMNO/BN dan kejatuhan sokongan rakyat jelata terhadap Rejim ni bhai!!!!

      Delete

    3. Hah, sekarang GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB mengata KJ "budak Bangla, Kerry okspord" - sebab dia kata "Najib Bukan Bossku". Pada hal dia tanding jawatan Presiden yang Najib Al jibo pegang dulu, tak jauh kebelakang jumlah undi yang didapatinya. Kau jaga ler, nanti dia jadi Presiden, akan di sontot nya kamu.

      Tapi terima kasih lah mengaku Kerry Okspod ia lah Keling Islam mcm loyar Najib Al Jibo tuh.

      Tak kisah lah siapa balaci siapa, yang penting ia lah sesiapa yang berkelulusan (tak kira ada ijazah atau tidak), yang boleh memikir baik dari jahat, tapi masih mengaku Bosskau itu Boss depa, ada lah jenis yang takda perinsip, sokong penipu, pembohong, pencuri, perimpak dan pelanun.

      Delete
  10. Hah, satu jam aku membalun GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

    Amat memuaskan hati mentahikan tuduhan dan tuntutan (claims) dia ke atas parti2 pemerintah secara liar.

    It's such fun and entertainment bila buat begitu. Happiness is shitting the bloke yang asyik mulut celupar.

    Sekarang aku rehat. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyooo..GMN..Kita WAJIB tabik tinggi2 lah pada Rejim Haprakan ni beb. Apa taknya...berita mengenai ijazah@jenazah palsu yang dimiliki oleh Marzuki kini mendapat perhatian dari media seluruh dunia.

      Baru2 ni, The Telegraph ada menyiarkan tajuk berkaitan isu ni dan juga lidah pengarangnya ada menyarankan agar beliau meletak jawatan segera bagi menjaga nama baik dan maruah negara dari terus tercemar lebih teruk lagi di mata dunia.

      Jawatan timbalan menteri luar Msia ni bukan keje main2, ia memberi gambaran betapa pentingnya kejujuran dan integriti dalam hubungan dua hala dengan negara2 luar.

      Bayangkan..kalau timbalan menteri tu tak boleh berlaku jujur berkaitan ketulinan ijazah@jenazahnya..apa lagi yang kita dan rakan2 negara lain boleh mengharapkan darinya..dah tentu lah mereka akan mengambil kesimpulan bahawa apa yang keluar dari mulut beliau hanya lah palsu semata2. serupa dengan ijazah@jenazahnya tu bhai...takke haru biru namanya tu!!!!

      Delete

    2. "mendapat perhatian dari media seluruh dunia" KEPALA BAPAK KAMU. MENGAPA KAU TAK TUNJUK BUKTI, FAKTA DAN DATA? MENYALAK MCM ANJING GILA YER/

      Cakap jujur KEPALA HOTAK KAU. NAJIB MENCURI WANG RAKYAT RM2.6 BILIUN DI 1MDB ITU JUJUR APAKENEMANYE?

      Delete
  11. "DEB atau Dasar Ekonomi Baru yang diperkenalkan oleh Tun Razak sekitar tahun 1972 , dihapuskan oleh anaknya , Najib, Perdana Menteri dan Presiden UMNO ketika itu."

    Ini lah dosa Najib yang paling besar terhadap kaum Melayu. Kalau di zaman Kesultanan Melayu Melaka, dia harus di sula - di heret ke tepi pantai, sembamkan muka nya ke pasir, rodokkan lubang bntt nya dengan buluh tajam.

    Najib adalah pengkhianat bangsa dan penderhaka negara - "projek dan hartanah raksaksa dan bernilai tinggi diberi kepada syarikat - syarikat gergasi dari China."

    Bila mati, dia tak layak diberi tempat di pusara Mesjid Negara, asingkan dia dari bapak nya Tun Razak yang tak renti2 mempertahankan hak dan memajukan kepentingan bangsa Melayu.

    ReplyDelete
  12. Apakah TDM dah hilang sengat? PH kini nampak sangat dalam keadaan terumbang-ambing dengan kebanyakan Menteri asyik membuat 'kesilapan' baik dari membuka mulut serta tidak mahu berterus terang dengan perbuatan mereka. Sikap TDM yang berdiam atau tidak ambil pusing diperhatikan rakyat. Timbul tanda tanya adakah TDM mempunyai agenda tertentu atau sudahkah beliau tidak dapat bertindak sepantas dahulu?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kena akui dia "a very astute statesman", pintar berpolitik, tajam analisa keadaan politik, merancang dan mengimplementasi rancangan nya di masa yang sesuai. PRK CH tak boleh banding sebab itu kawasan Bn dulu, BN taruh lembu di situ pun di undi orang.

      Lihat lah betapa licik nya Tun M dapat mengembelingkan parti Pembangkang bagi menggulingkan Najib Al Jibo dan Umno Bn di Pru14.

      Kagum semua orang. Hormat bukan main lagi dunia antarabangsa, tiada siapa yang menjadi PM atau Ketua Eksekutif Kerajaan di umur dia.

      Najib ada apa? Hanya bola. Tak diundang pun ke PRK CH, kata Tok Mat. Terhegeh hegeh mensuakan diri hidung tak mancung pipi tersorong sorong, dengan motosikal ada tulisn "Bossku" yang KJ kata "Najib bukan Bossku".

      Kot Najib terus meng troll apa saja untuk dapat undangan berkempen di PRK Semenyih. Tapi dia akan keseorangan, GENG NAJIB yang selalu menjilat dia pun tak akan ada bersama nya. Kot naik basikal pulak kali ini - apa saja asalkan dapat simpati untik bicara nya tak berapa lama lagi.

      Pathetic old man, Najib Al Jibo.

      Delete
  13. Dengan tersebarnya kes SIJIL PELESU atau DEGREE PELESU, SPRM HENDAKLAH MEMINTA SEMUA PEMIMPIN POLITIK MENYERAHKAN SIJIL ATAU DEGREE MASING-MASING SEBAGAI BAHAN BUKTI KPD RAKYAT YANG MENGUNDI MEREKA. SIJIL YA, BUKAN WIKI, BERNAMA ATAU ALUMUNI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kali ni aku dan ramai lagi rakyat Msia amat2 bersetuju dengan pendapat kau tu. Sebelum ni pun aku ada memberikan cadangan yang hampir serupa...bahkan lebih terperinci lagi iaitu bukan saja ijazah mereka , tapi juga surat beranak, sijil nikah, lesen memandu( bukan apa2..takut lesen terbang pulak lah) serta lain2 dokumen yang difikirkan sesuai untuk membuktikan ia bukan palsu.

      Izinkan aku buat satu cadangan kat sini..apa kata kerajaan lantik si GMN ni untuk mengetuai Tim penyiasatan untuk menentukan kesahihan dan ketulinan dokumen2 di atas..dia kan macai dan balaci penjilat tegar tolor pemimpin2 Rejim ni, khususnya dari Bersatu tu.

      Biar dia sendiri tengok dengan kaplanya betapa isu dokumen2 palsu ni memang betul2 berlaku dalam Rejim dan parti tu..dan bukan semata2 atas tuduhan politik liar semata2..boleh kan GMN Ooooi????

      Delete

    2. GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB,

      YANG PENTING BAGI KAMU IA LAH LESEN MENJILAT NAJIB. PERLU TUNJUKKAN LESEN ASAL, TAK MAU FOTOSTAT ATAU SEBAGAI NYA. KAMU JENIS MENG PHOTOSHP DLL NYA.

      Kerana kamu takda lesen, hanya mengaku GENG NAJIB, makka kamu di balun, di tibai sehabis habis nya.

      Aku tak mahu memeriksa apa2 lain selain lesen kamu. Aku tahu kamu takda LESEN MENJILAT NAJIB, MAKA AKAN BERTERUSAN LAH BALUNAN DAN TIBAIAN AKU KE ATAS KAMU TIAP KALI KAMU MASUK SINI.

      Delete

  14. Hahaha, calon Umno edan Pas utk PRK Semenyih tak mungkin ada ijazah sebab dia "Orang Minyak", kata RAIS HUSSIN, anggota Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia.

    Ini Ekstrak dari penulisan nya:

    Istilah 'Orang minyak' yang sering disebut-sebut dalam dongeng Melayu adalah suatu watak yang benar. Dia disifatkan sebagai seorang yang licik, berminyak dan liar, yang menyusup masuk ke dalam rumah orang untuk mencuri dan merogol.

    Tidak lama lagi, Umno dan PAS akan mencalonkan 'orang minyaknya' untuk PRK Semenyih pada 2 Mac 2019.

    Pertamanya, Umno dan PAS telah pun pecah tembelang. Hatta Presiden PAS Abdul Hadi Awang terpaksa menarik balik saman beliau terhadap editor Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown di London.

    Meskipun menganggap dirinya sebagai tokoh Islam, Abdul Hadi telah mengabaikan peluang untuk mencabar tuduhan Clare Rewcastle-Brown, seorang wartawan yang berpengalaman bersama British Broadcasting Corporation (BBC), bahawa pimpinan PAS telah menerima sejumlah wang dari Umno. Jumlahnya agak besar, iaitu RM90 juta.

    Nampaknya Hadi telah mempelajari suatu tabiat baru daripada Umno dan bekas perdana menteri Najib Razak dan rakan-rakannya.

    Seandainya menarik balik saman tidak membuktikan kesalahannya, rakyat masih boleh menilai kerana artikel asal masih ada pada laman sesawang Sarawak Report.

    Ratusan ribu rakyat Malaysia termasuk ahli akademik, jika tidak jutaan, yang mengikuti perkembangan politik tanah air akan menganggap artikel tersebut sebagai benar.

    Keduanya, tuduhan suapan RM90 juta itulah yang menjadikan PAS tidak lagi mampu untuk menyelindungi malunya. Apabila ia berterusan didesak, tiada lagi jalan selamat kecuali mengharapkan Umno untuk melindunginya.

    Satu-satunya jalan untuk menewaskan PH adalah dengan cara putar-belit dan taktik licik. Oleh itu, sesiapa sahaja yang akan mewakili Umno dan PAS kelak tidak ubah seperti 'orang minyak' yang licik dan licin itu, sebagaimana yang pernah ditayangkan dalam filem 'Sumpah Orang Minyak' arahan Tan Sri P Ramlee.

    PAS sedar bahawa perbicaraan Najib akan bermula tidak lama lagi. Lebih banyak liputan berita akan disiarkan dan lebih banyak maklumat mengenai penyaluran wang yang kompleks akan didedahkan, menjadikan Umno dan PAS semakin terbenam ke dasar kegelapan.

    Apabila tidak lagi mempunyai pilihan, apakah yang akan dilakukan oleh Umno dan PAS? Mereka akan menekan butang ‘nafi.’ Menafikan keterlibatan mereka dalam setiap perkara, terutamanya yang berkaitan dengan kemelut kewangan 1MDB, SRC, dan termasuklah Goldman Sachs.

    Pengundi akan terkesima melihat bagaimana Umno dan PAS berpakat dan merencana bersama untuk menempatkan orang minyak di kawasan yang tidak seberapa jauh daripada Putrajaya itu.

    Seringkali kita terdengar, berhati-hatilah dengan orang yang menjual minyak ular. Namun dalam hal ini, rakyat perlu lebih berhati-hati dengan 'orang minyak' daripada Umno dan PAS.

    ReplyDelete

  15. "POTONGLAH JARI DAN KAKI PESAKIT KENCING MANIS ITU SEBELUM IA MEMBAWA MAUT." -

    Perlu diagnose betul2 dulu, jangan main potong aje, nanti jalan tempang mcm ramai pemimpin Umno, ada yang mencuri, ada yang tak ngaku Bossku, ada yang nak ambil tugas2 Presiden walau pun Tok Mat belum kata dia dah tak sanggup menyandang nya.

    ReplyDelete
  16. Fuyooo...Memang koyak teruk mental Si Khalid Samad ni rupanya. Baru sekali Datuk Seri Najib tweet pasal AES, sampai 4 kali Si Khalid Samad ni nak menjawab.
    .
    Seperti biasa, jawapan yang diberikan oleh Si Khalid Samad itu hanya sekadar nak menutup kemaluan diri dia sendiri. Dia cuba nak elak dari menjawab isu utama.
    .
    Masa sebelum menang PRU hari tu, Rejim Pakatan Hancing ni berjanji nak hapuskan perlaksanaan AES yang didakwa membebankan rakyat.
    .
    Sekarang, AES bukan sahaja tidak dihapuskan. Tetapi kameranya ditambah dan siapa yang kena saman AES ni tidak lagi diberikan sebarang diskaun.
    .
    Pendek katanya, Rejim Pakatan Hancing ni lagi zalim dari Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini. Soalan itu yang membuatkan Si Khalid Samad tercungap-cungap nak menjawab dilaman media sosial!!!
    .

    ReplyDelete
    Replies

    1. KO MARAH YER KHALID BALUN BOKKKO 4 KALI BILA DIA TULIS SEKALI? NAJIB KENA TROLL YER?

      Dahtu, mcam mana tak balun dan tibai, NAJIB BOSSMU selalu mengarut trolling ke seorangan. Orang kuat Umno KJ pun kata "Najib bukan Bossku".

      Siapa cakap "AES bukan sahaja tidak dihapuskan. Tetapi kameranya ditambah"? Ko ingat semua di sini baca berita pasai itu ker?

      Ko membohong, menipu, memfitnah, menuduh tanpa bukti, fakta, data dan punca2 maklumat yang sahih.

      Macam Anjing Gila.

      Delete
  17. Kengkawan semua, khususnya my bosom buddy si GMN...aku konpom dah tentu kau terbaca rintihan sedih oleh ibu Allahyarham Adib kat BH Online baru2 ni yang mengatakan dia hanya mahukan keadilan untuk anaknya.

    Membaca tajuk berita ini sahaja boleh membuatkan hati kita rasa sayu. Nak pulak bagi kaum ibu yang kehilangan anaknya.
    .
    Bayangkan betapa luluh hati seorang ibu yang menantikan keadilan untuk anak yang terkorban sewaktu menjalankan tugas kepada Negara.
    .
    Tapi malangnya, pemimpin Rejim Pakatan hanya mendiamkan diri, memekakkan telinga dan membutakan mata dari mahu menegakkan kebenaran.
    .
    Bagi mereka, pengisian dendam kesumat terhadap seteru Politik lebih penting dari nak menegakkan keadilan untuk seorang pejuang seperti Allahyarham Muhammad Adib.
    .
    Itulah bahananya bila memilih pemimpin yang hidup berlandaskan dendam kesumat demi menjaga kepentingan Politik peribadi semata-mata.

    Jauh bezanya umpama langit dengan bumi dengan Kerajaan BN yang mengutamakan kebajikan rakyat seperti sebelum ini!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Woi GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      MANA KO ADA BOSOM? JANTUNG HATI PUN TAKDA. HANYA ADA prosthetic device that is implanted into your body to replace the original biological heart - ko ha nya ada artificial heart.

      Dari cara kau masuk sini, tak kisahkan blogging norms, decency and decorum, komen tak ikut tajuk pos, mengarut menuduh, menuntut mcm2 yang mengarut, hati kau di letak di bontt, tak di bosom ler.

      Pulak kau panggil aku bosom buddy. Dah nak mula jadi Anjing Gila, gamak nya.

      Delete

  18. Thanks GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB for giving me the opportunity to whack and shit you time and again.

    It's such a pleasure to see your name, the sheer joy of walloping you to my heart's content.

    Tak sama dengan menibai kamu secara kosong ajer i.e tanpa komen karutan kamu.

    Carry on, GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB. WHACKING YOU IN BATCHES OF COMMENTS A FEW TIMES A DAY MAKES MY LIFE VERY ENTERTAINING AND FULL OF FUN.

    Thanks again and again.

    ReplyDelete
  19. Numpang ya min ^^

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus New Member Bervariasi
    Bonus next deposit 5%
    Bonus rilingan 0,5%
    dan masik banyak yang lainnya bossku
    Penasaran!!! coba aja dulu.. biar gk penasaran.

    ReplyDelete
  20. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  21. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  22. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...