Wednesday 6 February 2019

BAHAYA KIRANYA ISU KELULUSAN AKADEMIK SETIAUSAHA AGUNG BERSATU TERUS BERLARUTAN HINGGA PRK SEMENYIH


Entah kenapa, tiba-tiba saja isu kelulusan akademik Setiausaha Agung Bersatu, Marzuki Yahya muncul kembali menjadi perhatian di media sosial dan juga media arus perdana.


Sebelum ini, ketika Marzuki dilantik sebagai Timbalan Menteri Luar Negeri, isu berkenaan juga pernah timbul tetapi ia "mati" begitu saja tidak lama kemudiannya.


Isu kali ini timbul semula baru-baru ini apabila ada pengguna sosial secara tidak semena-mena dan tidak diketahui sebabnya telah membangkitkan perkara itu yang seterusnya disusuli ada seorang lain membuat laporan polis berkenaan dengannya.


Reaksi awal Marzuki yang mengatakan beliau memang graduan Universiti Cambridge melalui pengajian jarak jauh serta akan menunjukkan bukti berkenaan perkara itu ternampak masih tidak memadai.


Selainnya, Setiausaha Agung Bersatu itu juga menyifatkan isu ini adalah permainan politik dan perlu diselesaikan pihak polis kerana sudah ada laporan polis dibuat berhubung dengannya.


Dalam hal ini, kenapakah Marzuki tidak terus dan segera menunjukkan bukti seperti sijil dan gambar ketika beliau menerima ijazah tersebut?


Mengapa beliau masih mahu menunggu-nunggu lagi sehingga ke peringkat siasatan pihak polis?


Sudah tentu, kiranya beliau dapat menunjukkan bukti itu sekarang juga, isu ini akan selesai dengan sendirinya.


Mudah saja kan?


Isu ini,  jika tidak diselesaikan dengan segera, bukan saja akan meniejaskan kedudukan Bersatu di mana umum kerana Marzuki adalah Setiausaha Agung parti dan anggota pentadbiran kerajaan yang berjawatan Timbalan Menteri Luar Negeri, tetapi juga turut akan memberi kesan kepada PRK Semenyih pada 2 Mac depan.


Peluang Bersatu yang bertanding buat pertama kali dalam pilihanraya kecil pasti akan menjadi sangat sukar di Semenyih itu nanti kerana pembangkang akan menenyeh isu ini semahu-mahunya untuk kepentingan mereka.


Bersama isu lain yang tidak selesai seperti janji manifesto, agenda Melayu, prestasi menteri-menteri dan sebagainya, ditambah dengan isu kelulusan akademik Marzuki ini, Bersatu nyata sedang berada di laluan yang lebih berliku di Semenyih kalau perkara ini tidak ditangani dengan sesegera yang boleh.


Memandangkan ada tempoh kira-kira sebulan lagi sebelum tarikh 2 Mac, Marzuki tidak harus berlengah-lengah atau memandang mudah perkara yang melibatkan isu dirinya sekarang ini.


Kalau isu ini terus berlarutan sehingga mengakibatkan Bersatu kecundang di Semenyih akhirnya, pasti lebih banyak keburukan akan menimpa parti itu dalam fasa-fasa yang seterusnya. (ShahbudinHusin 06/02/2019)

86 comments:

  1. Mamat ni punya hal, las skali Budin jugak yang kena tuduh kena beli oleh Suman tempe ngan talibarut UMNO super bengap! Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Untuk mencoba preempt GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB DI ATAS BERBAGAI NAMA INI ASYIK MENUDUH LIAR TANPA BUKTI, FAKTA, DATA, DAN PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH, dikeluarkan di bawah ini c&p komen2 di pos yang lalu:

      Anonymous yang bukan Google a/c ini juga GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB AL JIBO.

      MAKA DIA BOLEH JUGA DI MAKI, DI CARUT TIAP KALI DIA KELUAR DI SINI SEBAB ASYIK MEMBOHONG DAN MENIPU PEMBACA.

      KEPALA BAPAK, KIMAK DIA MENUDUH DAN MENUNTUT LIAR TANPA BUKTI, FAKTA, DATA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

      EMAK DIA BERANCUK TAK TAU DENGAN SIAPA, 9 BULAN KEMUDIAN KELUAR LAH DIA. KELUAR SONGSANG, TERUK EMAK DIA SAKIT MENERANKAN DIA KELUAR, DOKTOR MEMANDU KAKI DIA KELUAR DULU.

      DI MASA KECIL NYA EMAK NYA TERPAKSA BEKERJA SEBAB NAK MENYARA SI ANAK, TAK ADA YANG NAK MENGAKU DIA BAPAK SI GENG NAJIB INI. MAKA TIDAK ADA BIMBINGAN LANGSUNG. OLEH ITU DIA TERUS BIADAP DAN KURANG AJAR, TIDAK TAHU BERSOPAN SANTUN LANGSUNG, TERMASUK MASA BLOGGING.

      Delete

    2. KEPALA BAPAK, KIMAK KAMU, MENGATA TAK MASUK SINI DAH BANYAK POSTING, PADA HAL KAMU MASUK DI ATAS BERBAGAI NAMA saperti Abang Din, Anonymous Google a/c, Anonymous bukan Google a/c, GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB AL JIBO.

      MEMBOHONG, MENIPU TAK HABIS HABIS. PADAN LAH ADA YANG MENGATA NAJIB & CO SUDAH BIKIN STRATEGY BARU SUPAYA CYBERTROOPERS NYA TIDAK LAGI KELUAR SELALU SANGAT MEMBOHONG KIRI KANAN ATAS BAWAH TENGAH DAN BONTOT.

      BENCI RAKYAT DENGAN KERJA2 ITU, MENUDUH, MENUNTUT (CLAIMING) MACAM2 TANPA BUKTI, FAKTA DAN DATA. SETUJU BAHAWA NAJIB MAHUKAN SIMPATI RAKYAT MENJELANG PERBICARAAN NYA BERMULA AWAL APRIL INI.

      NAJIB SENDIRI BENCI CYBER TROOPERS NYA YANG TAK BERTANGGUNG JAWAB SPT GENG NAJIB BEDEBAH DI SINI - DI MAKI NYA "BANGANG HAMJADAH" DI KEMPEN PRU13, "KEPALA BAPAK KORANG" DI KEMPEN PRU14.

      Najib tahu itu antara sebab nya dia dan Umno Bn tersungkur ke longkang di Pru14. Yang sekor biadap dan kurang ajar GENG NAJIB disini tidak menghiraukan strategy baru Najib itu, berterusan membohong dan menipu. Tak salah mencarutkan dia sebab dia melampau sangat.

      Delete
    3. Tak dapat tanduk telinga dipulas. Demikianlah keadaannya akan Si Budin yang seorang itu. Adapun akan dia kerjanya menyerang Mamak Bendahara Tun M juga adanya... tiadalah ia mahu berhenti atau berundur dari serangan. Walaupun lelah digagahinya juga. Adapun akan niat Si Budin yang satu ini mahu menaikkan Datok Orang Kaya Istana Segambut sebagai Bendahara juga adanya.

      Kalakian sudah diceriterakan orang ramai akan tabiat Datok Orang Kaya Segambut itu akan kesukaannya kepada budak-budak lelaki yang segak lagi jambu. Akan tetapi tidak dihiraukan oleh para juaknya juga. Perihal kepergian beliau menaiki pesawat mewah kepunyaan taikun berbangswa Tionghua juga tidak diperendahkan mereka ibarat menyiram ayer ke atas daun keladi demikianlah perihalnya mereka yang gila kuasa dan hidup dalam berangan-angan Mat Jenis seperti Si Budin yang seorang itu.....

      Delete
    4. .....maka hendaklah disuruh orang siasat oleh Laksamana Bukit Aman akan aduan ke atas datok Marzuki itu bahawa kitab yang dikarangnya adalah tipu belaka. Jika didapati bersalah hendaklah dihukum dengan seberat-beratnya dan disula lalu diletakkan mayatnya di persimpangan jalan buat menjadi peringatan kepada orang lain agar orang-orang yang tidak suka akan dirinya dapat memberi cercaaan ...

      Delete
    5. Maklumat terbaru! GENG MENJILAT NAJIB adalah seekor INDON! Jen jen jeeeeeng..! Kah kah kah.

      Delete
    6. Ini lah rupa dan bunyi binatang yang pakai banyak nama yang memang padan dan tepat dimaki dan di carut itu.

      Delete
    7. Geng Menjilat Najib ngan Berok Tanpa Nama diatas adalah seekor binatang yang sama. Bila tersentuh Geng penjilat Najib tetiba Berok Tanpa Nama ni pulak yang menyalak! Dah tersalah klik akaun le tu..! Kah kah kah.

      Delete
    8. Saudara Asrul...Apa nak buat depa2 ni sudah pun melupakan sejarah bangsanya sendiri. Munkin terpesona dgn penulisan Munshi Abdullah kut !!

      Delete
    9. Shane,

      Kamu shame dgn penulisan Munshi Abdullah?

      Apasal?

      Delete
    10. Jangan lah jadi Amat bodoh, bangang tidak mengerti kata2 "Saya akan kemukakan bukti dan serahkan kepada pihak polis untuk mereka selesaikan siasatan perkara (tohmahan ijazah palsu) ini."

      Selepepas Polis siasat, baru bole ler cakap banyak2

      Delete
    11. Elok benar PH kalah di Semenyih. Kurang² lps ni menteri² xdak la kuat merapu sgt. Guna akal bila nak bercakap.

      Delete
    12. Enculez Vouz,

      Terjemahan nama kamu dari Kamus Peranchis ialah: Fuck Each Other.

      Carry on. Maybe with the blog owner.

      Delete
    13. Jamal jamban pun tak ada SPM boleh jadi ketua bahagian umno sampai skrng

      Delete
    14. Kejora juga angkat bakul sendiri konon cikgu, tapi tak pernah masuk kelas.

      Delete
    15. Enculez Vouz, Abang Din, parang terbang tuu juga samaran Kejora (entiti yg sama) - tingkah munafik yg persis Abdullah bin Ubay bin Salul di zaman Rasulullah SAW.....!!

      Delete

  2. Bila Budin mengata "apabila ada pengguna sosial secara tidak semena-mena dan tidak diketahui sebabnya telah membangkitkan perkara itu .. ", ini menunjukkan Budin juga mengeluarkan pos yang tidak bertanggung jawab.

    Sebagai wartawan, dia perlu tahu bahawa bila "tidak diketahui sebabnya", bermakna lah itu bukan fakta, ha nya tuduhan liar, tidak boleh dilaporkan.

    Bertambah pula bila benda Allah yang menuduh itu tidak mengeluarkan bukti, fakta atau punca yang sahih bagi apa yang di kata nya itu.

    ReplyDelete
  3. Budin ni pemfitnah totok.Carilah kerja lain yg lebih berfaedah dari menulis yg mendatangkan fitnah.

    ReplyDelete
  4. BERITA | MALAYSIA

    Timbalan Menteri Luar nafi tipu kelulusan akademik

    Dewi Nur Harasha Alias, Astro Awani | Published Februari 05, 2019 16:53 MYT

    Marzuki sedia kemuka bukti bagi mengesahkan beliau graduan Universiti Cambridge, England.
    Marzuki sedia kemuka bukti bagi mengesahkan beliau graduan Universiti Cambridge, England.

    BAYAN LEPAS: : Timbalan Menteri Luar, Datuk Marzuki Yahya sedia mengemukakan bukti bagi mengesahkan beliau graduan Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan dari Universiti Cambridge, England.

    Sehubungan itu, Marzuki yang juga Setiausaha Agung Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) menafikan yang beliau menipu latar belakang pendidikannya seperti mana didakwa segelintir pihak.

    Marzuki, dalam masa sama menegaskan, beliau enggan melayan dakwaan tidak berasas seperti itu dan menyerahkan kepada pihak polis untuk menyiasat perkara tersebut.

    Malah beliau turut menyifatkan dakwaan dirinya menipu latar belakang pendidikannya sebagai permainan politik pihak tertentu yang mahu menjejaskan reputasinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menuduh Budin pemfitnah dan tidak bertanggongjawab adalah kerja orang dangkal pengetahuanye...miskin maklumat..

      Delete
    2. Seekor Indon seperti GENG MENJILAT NAJIB tak payah nak menyibuk perihal politik Tanah Melayu. Gaya bahasanya pun boleh kenal yang dia seekor Jawa Indon. Contoh:
      1.kerna.
      2.mencoba.
      3.menuntut liar.
      4.doktor memandu keluar kaki dia keluar dulu.
      5.menyara si anak.
      6.benci rakyat dengan kerja itu.
      Tudia contoh gaya bahasa Jawa indon.
      Kah kah kah.

      Delete
    3. Ini lah rupa dan bunyi binatang yang pakai banyak nama yang memang padan dan tepat dimaki dan di carut itu.

      Delete
    4. Amat lah bodoh, bangang binatang yang pakai banyak nama ini tidak mengerti kata2 "Saya akan kemukakan bukti dan serahkan kepada pihak polis untuk mereka selesaikan siasatan perkara ini."

      Kusut pemikiran Najib dan penasihat2 nya melihat tak renti2 cyber troopers nya menunjukkan kebodohan walau pun sudah dimaki nya "bangang hamjadah" di Pru13 dan "Kepala Bapak Korang" di Pru14.

      Delete
    5. Binatang yg pakai byk nama tu binatang dua alam di lorong chow kit..buat bisnes hisap rokok john

      Delete
  5. SENANG KE NAK BELI PHD ATAU DEGREE PALSU KAT MALAYSIA? KAMI TRY SENDIRI DAN DAPAT TAHU

    Tim Editorial SOSCILIJune 28, 2016
    61
    SHARE SEKARANG!
    (This article is translated from the English version at CILISOS, read it there!)

    UPDATE 29 SEPTEMBER 2016 : Hari ini kita telah digemparkan dengan berita yang kononnya seorang pakar motivasi yang kini cukup popular dengan Seminar Marketing Power yang disertai dengan ribuan orang tu rupa-rupanya adalah palsu.

    Pihak Universiti Malaya menyataka bahawa mereka tak pernah pun menganugerahkan gelaran Ijazah Kehormatan Doktor Keusahawanan kepada beliau dan perkara ini telah diakui sendiri oleh pihak Universiti Malaya di laman facebooknya sendiri.

    Imej dari Univeristi Malaya. Imej dari Univeristi Malaya.

    Kita mungkin dah biasa dengan cerita pasal lesen kopi, tapi sijil kopi pernah dengar tak? Kalau tak tau, amalan membeli sijil ciplak ni memang dah lama bertapak di Malaysia, tak kiralah untuk sijil SPM, diploma, mahupun ijazah

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPALA BAPAK KAMU menuduh dengan tak berani sebut nama si polan itu pun.

      Bermakna takda bola, sebab apa yang di kata itu bohong dan menipu.

      Delete
  6. PANAS: Timbalan Menteri kantoi 'beli' ijazah palsu Universiti Cambridge - Abu Leman

    Timbalan Menteri Luar, Datuk Marzuki Yahya sejak semalam menjadi perhatian warganet apabila dikatakan telah menipu rakyat Malaysia tentang sijil akademik pengajiannya di luar negara.

    Marzuki Yahya yang juga seorang senator mengisytiharkan beliau mempunyai Ijazah Sarjana Muda di dalam bidang Pentadbiran Perniagaan di Universiti Cambridge, United Kingdom (Bachelor's Degree in Business Administration from the University of Cambridge).

    © PANAS: Timbalan Menteri kantoi 'beli' ijazah palsu Universiti Cambridge - Abu Leman

    Di satu artikel Bernama, Marzuki yang juga Setiausaha Agung Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu mengisytiharkan beliau mendapatkan ijazahnya melalui pengajian jarak jauh di universiti tersebut.

    Namun setelah diperiksa, universiti terbabit tidak menawarkan sebarang pengajian jarak jauh bagi sebarang pengajian ijazah seperti yang didakwa oleh Marzuki

    Sumber: https://www.abuleman.com/2019/02/timbalan-menteri-kantoi-beli-ijazah-universiti-cambridge.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amat lah bodoh, bangang binatang yang pakai banyak nama ini tidak mengerti kata2 "Saya akan kemukakan bukti dan serahkan kepada pihak polis untuk mereka selesaikan siasatan perkara ini."

      Kusut pemikiran Najib dan penasihat2 nya melihat tak renti2 cyber troopers nya menunjukkan kebodohan walau pun sudah dimaki nya "bangang hamjadah" di Pru13 dan "Kepala Bapak Korang" di Pru14.

      Delete
    2. Polis la pulak... kah kah kah. Woi Berok. Ko dah mati hujah ke? Tak payah la nak merengek rengek. Pi balik Indon.. ! Brengsek lo..! Kah kah kah.

      Delete
    3. Dah takda hujah, kamu mengAnjing Gila ajer

      Delete
    4. Enculez Vouz, Abang Din, parang terbang tuu juga samaran Kejora (entiti yg sama) - tingkah munafik yg persis Abdullah bin Ubay bin Salul di zaman Rasulullah SAW.....!!

      Delete
  7. Mungkin ijazah Cambridge lagi bagus daripada ijazah jalanan...

    Malu apa bossku!!???

    Agak2 kena tangkap ke tulis malu apa bossku!!??

    lagi sekali la...malu apa boss ku!!??






















    Malu apa bossku!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ijazah jalanan dengan kata2 "Malu Apa Bossku" itu di buat sebab nak hilangkan perasaan dia malu tidak di undang berkempen dengan puak Umno Bn.

      Yang lain naik keretaan d 4WD, dia seorang naik basikal.

      Dah berlambak pendapat di keluarkan bahawa apa yang di lakukan nya tidak menyumbang terhadap kempen Umno Bn itu pun.

      Delete
  8. Mungkin ijazah Cambridge lagi bagus daripada ijazah jalanan...

    Malu apa bossku!!???

    Agak2 kena tangkap ke tulis malu apa bossku!!??

    lagi sekali la...malu apa boss ku!!??






















    Malu apa bossku!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib: Kalau ikut fitnah PH, saya pembunuh bersiri

      Betul. Pembunuh semangat Umno.

      Umno pun dah nak mati akibat Najib mencuri wang rakyat

      Delete
  9. Mungkin ijazah Cambridge lagi bagus daripada ijazah jalanan...

    Malu apa bossku!!???

    Agak2 kena tangkap ke tulis malu apa bossku!!??

    lagi sekali la...malu apa boss ku!!??






















    Malu apa bossku!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bahawa dia dah kena tangkap, jadi, untuk meriangkan diri nya, dia pun ikat lah di basikal nya kata2 "Malu apa bossku".

      Awal April bermula lah perbicaran lebih 40 tuduhan mahkamah nya berkitan mencuri wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB. Di masa itu malu nya tak terhingga apabila keluar bukti2 dan fakta2 di mahkamah.

      Sehingga dia dikata sudah tukar strategi, sekarang mula coba mendapatkan simpati rakyat ke atas nya.

      Peguam Keling Islam nya pun yang dulu marahkan "trial by media" beberapa hari yang lalu mengata perbicaraan itu sepatut nya di tayang LIVE di TV.

      Loyar Keling Islam itu cakap tak serupa Birkin.

      Delete
    2. Tak salah menggunakan istilah Keling.

      Sebab tempat berkelah bernama Tanjung Keliang di Melaka itu sudah wujud sejak zaman Kesultanan Melayu Melaka.

      Delete
    3. Sudah zaman berzaman Melayu panggil bangsa India "Keling", berasal dari perkataan "Kalingga". Di Riau, ada daerah dipanggil "Lingga".

      Dalam hikayat Hang Tuah pun disebut beliau menjelajah bumi "Keling". Melayu Spura panggil darah campuran India sebagai DKK (Darah Keturunan Keling).

      Delete
    4. Madey dan Ali mamak jaga jamban keturunan DKK laah..

      Delete
  10. Orang yg menuduh budin totok tu sebenarnya adalah orang yg memiliki pemikiran totok & hati buta tak tahu menilai sesuatu perkhabaran dgn fikiran yg terbuka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yeah? Macam kamu? Fikiran yang di kelangkang? Sebab kepala kamu ada di situ?

      Padan muka kamu menuduh liar sahaja. Balasan nya - di buat begitu juga.

      Delete
  11. Baikki lah komputer yang dah rosak itu - tekan Publish sekali, komen keluar 3 kali.

    Tapi bila mempelangkong Najib, GENG NAJIB yang selalu menjlat Najib, keluar 6 kali pun takpa.

    ReplyDelete
  12. Budin makin lama makin entah apa-apa.
    Tak de kena mengena dgn prk

    ReplyDelete
  13. PAS bertahaluf, taawun ikut keperluan semasa
    News | Diterbitkan Hari ini 11:09 tengahari

    Depa ni kalu tak guna Bahasa Arab tak masuk syurga gamak nya.

    Entah apekebende makna bahasa Arab itu.

    ReplyDelete
  14. https://www.graduate.study.cam.ac.uk/faqs/applicant/does-cambridge-offer-distance-learning-degrees

    Does Cambridge offer distance learning degrees? There are no distance learning degrees offered by the University of Cambridge. A small number of non-degree courses can be studied online; these are administered by the Institute of Continuing Education.

    ReplyDelete
  15. Merzuki ni full time ato distant learning?...

    Kalo distant learning tak ade di cambridge u...

    Kalo full time undergraduate marzuki boleh tunjuk kad student cambridge u...kalo dah hilang boleh email kpd cambridge u untuk pengesahan cambridge u....

    Mudah ajee....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ade bukti Merzuki boleh saman orang yg tuduh dia beli ijazah palsu..

      Delete
    2. Cakap bodo, ko marah, GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib.

      Aku salinkan apa yg dah di tulis:

      Amat bodoh, bangang tidak mengerti kata2 "Saya akan kemukakan bukti dan serahkan kepada pihak polis untuk mereka selesaikan siasatan perkara (tohmahan ijazah palsu) ini."

      Selepas Polis siasat, baru ler boleh cakap banyak.

      Delete
    3. Perkara mudah...tak payah polis pon..

      Geng menjilat madey @ Ali mamak jaga jamban ngok..

      Delete
    4. Ikut laporan Bernama Merxuki mengaku ijazah jarak jauh....cambridge tak buat jarak jauh...

      Delete
    5. Ko Anjing Gila menyalak tak jauh.

      Makan pil tuh, kalo tak nanti kena Rabies, ko mampossssss

      Delete
    6. Tak kira siang mlm Babi gila ni asyik menyondol jeer...ingat kandang babi ko ker wooit Ali mamak jaga jamban.....hihihi...

      Delete
    7. Enculez Vouz, Abang Din, parang terbang tuu juga samaran Kejora (entiti yg sama) - tingkah munafik yg persis Abdullah bin Ubay bin Salul di zaman Rasulullah SAW.....!!

      Delete
  16. Malu apa bossku??

    Kertas siasatan ke atas najib dah siap ke boss-boss ku?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu duduk di bawah tempurung mana, tahi ku?

      Delete
    2. Parang terbang tuu juga samaran Kejora - tingkah munafik yg sama seperti Abdullah bin Ubay bin Salul.....!!

      Delete
  17. Untuk jadi ahli politik tidak perlu sijil/diploma/ijazah. Yng penting kebolehupayaan kepimpinan. Salah satu penyebab orang kita berpecah adalah akibat suka mencari/mengintai kelemahan bangsa sendiiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ijazah ade tambah nilai..tambah plak-Dr..

      Delete
    2. Mcm Ano @ Geng Najib ayik tambah membohong, menipu, menuduh liar tanpa bukti, fakta, punca maklumat yang sahih.

      Pengabis nya jadi Anjing Gila

      Delete
    3. Tak kira siang mlm Babi gila ni asyik menyondol jeer...ingat kandang babi ko ker wooit Ali mamak jaga jamban.....hihihi...

      Delete
    4. Abang Din tuu juga samaran Kejora - tingkah munafik yg sama seperti Abdullah bin Ubay bin Salul.....!!

      Delete
  18. Usaha Dr M lumpuhkan Umno gagal, dakwa Asyraf Wajdi

    www.freemalaysiatoday.com
    2019/01/23 19:35

    SHAH ALAM: Ketua Pemuda Umno Datuk Asyraf Wajdi Dusuki mendakwa Tun Dr Mahathir Mohamad gagal melumpuhkan Umno walaupun selepas Pakatan Harapan (PH) berjaya menguasai Putrajaya selepas pilihan raya umum (PRU) 9 Mei lalu.

    Asyraf mendakwa, tuduhan Umno sudah tidak relevan juga tidak berkesan mempengaruhi ahli khususnya Pemuda Umno kerana tidak ada cawangan lumpuh.

    “Sehingga kini tidak ada satu cawangan Umno dari 23,000 yang terbubar. Dr Mahathir agak terdesak kerana masa tidak menyebelahinya. Beliau harapkan selepas PRU14 orang Melayu akan sertai PPBM dan Umno di peringkat cawangan akan terbubar.

    “Hari ini, PPBM sebagai parti dalam kerajaan memerintah hadapi masalah untuk tubuhkan cawangan di negeri- negeri sehingga terpaksa membuka kaunter di pasar-pasar tani,” katanya dalam Program Bicara Minda hari ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cobaan pecaah belahkan PKR pon tak berkesan...

      Madey sudah hilang bisa sejak usia tua ...

      Delete
    2. Mengata "Usaha Dr M lumpuhkan Umno gagal, dakwa Asyraf Wajdi" ada lah satu contoh menuduh liar tanpa buktim fakta dan punca maklumat yang sahih.

      Tapi Ano @ Geng Najib dah terkenal sebagai Anjing Gila

      Delete
    3. Tak kira siang mlm Babi gila ni asyik menyondol babi buta jeer...ingat kandang babi ko ker wooit Ali mamak DKK jaga jamban.....hihihi...

      Delete
    4. Othman Ahmad6 February 2019 at 14:25
      Abang Din tuu juga samaran Kejora - tingkah munafik yg sama seperti Abdullah bin Ubay bin Salul.....!!

      Delete
  19. Berita panas:

    Beberapa individu akan dipanggil SPRM bagi membantu siasatan berhubung dakwaan RM90 juta dimasukkan ke dalam akaun pemimpin PAS.

    Menurut sumber, kertas siasatan berhubung kes berkenaan telah dibuka susulan SPRM menerima laporan daripada pihak polis berhubung isu berkenaan pada petang semalam.

    “Beberapa individu termasuk yang berkaitan dalam isu ini akan dipanggil SPRM ..,” katanya kepada Bernama hari ini.

    xxx

    Panas lah dan berasap lah bontot Najib Al Jibo, Lobai2 PAS.

    Gamak nya di kempen PRK Semenyeh akan keluar lah berita sekor pas sekor dipanggil ke SPRM. Ada yang makan nasi bungkus RM3 bermalam di sana ler. Harap Najib sama

    ReplyDelete
  20. PAS-Umno: Kerjasama pembangkang perkara biasa, kata MCA

    Betul. Hantu dan syaitan pernah bekerjasama.

    Sekarang Najib menunggu di bacara dan masuk penjara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hantu dan setan kerjasama....Ali mamak DKK pengerusinye...

      Delete
    2. Enculez Vouz, Abang Din, parang terbang tuu juga samaran Kejora (entiti yg sama) - tingkah munafik yg persis Abdullah bin Ubay bin Salul di zaman Rasulullah SAW.....!!

      Delete
    3. Betul ler ko anjing - eja pun tak reti

      Delete
    4. Betul lah ko babi gila pengerusi kerjasama setan dan hantu...dulu ko samsing tahi minyak di india selatan...

      Ikut abang din ko brengsek indon di lombok...bibibibi...

      Delete
  21. Setuju dgn Othman - gua pun dah terasa gitu.

    Otak nya one-track, selalu keanjingan

    ReplyDelete
  22. Pemuda Umno Selangor mengata aktivis masyarakat Kuan Chee Heng atau lebih dikenali sebagai Uncle Kentang tidak payah menjadi calon di PRK Semenyih, ha nya sokong BN.

    Apeke jenis manusia dan parti yang berpendirian begini.
    Lebih baik jika dia (Kuan) membantu calon BN, tidak bertanding sebagai calon bebas, kata Ketua Pemuda Umno itu.

    Menurut Rizam Ketua Pemuda Umno itu, "kalau PH berjaya dikalahkan, bolehlah selepas itu Kuan terus berkhidmat walaupun tidak bergelar yang berhormat." Makna nya orang Umno BN saja yang boleh - konon nya.

    Katanya BN mahu memberi pengajaran kepada PH agar bagi mengelakkan "rakyat terus ditipu". Dia tak cakap rakyat sudah banyak di tipu Najib, wang rakyat RM2.6 biliun dicuri nya.

    Semalam Malaysiakini melaporkan Kuan yang juga Presiden Kepolisan Masyarakat Malaysia (CP) menyatakan hasrat untuk bertanding dalam PRK Semenyih.

    Dia mendakwa kecewa terhadap pemimpin politik hari ini yang lebih banyak "mengubah nasib diri sendiri" dan bukannya memperjuangkan kepentingan rakyat. Najib ubah nasib diri nya hingga jadi billionaire.

    ReplyDelete
  23. Aku tak faham perangai Suman si bapok kera
    Orang lain yang menulis, dituduhnya kejora
    Takkan Suman tak biasa dgn kejora punya cara
    Pantun seloka adalah cara kejora berbicara

    ReplyDelete
  24. http://ceritahebohnow.com/index.php/2018/10/18/wang-tabung-harapan-hilang-rm90-juta-anina-saadudin-dedahkan-sesuatu-yang-tak-disangka/

    Wang tabong harapan hilang?...

    ReplyDelete
  25. Mr syed albodin.

    Seni politik penipu dlm berlagu-lagu d tanahnya mlayu.

    Teman boboh lagu abg ramle untok hiboran bersama-sama setelah penat dok maki dan hamon .Haramjadah...pondek.. cunnik.banzai makchibai Koah koah koah.
    _____________________________
    Lagu.
    Beginikah derita hai orang yang sabar
    Dituduh berdusta walaupun bercakap benar
    Nama ku dicemar mana ku pergi orang tak gemar
    Iman ku takkan bertukar dari menipu biar terlantar
    ______________________________
    Kalu dah ada bokti kokoh tunjok cepat-cepat beserta saksi dan sertakan sekali sijil sompah lahanat jgn ckp saje dgn bersahaje bagi urang percaye. Koah koah koah.
    ______________________________
    Lagu.
    Mengapakah dunia hai penuh tipu daya
    Dosa dan maksiat itulah yang diutama
    Si jujur menjadi mangsa pandai menipu lekas berharta
    Biarlah aku merana aku tak rela hidup berdusta
    ______________________________
    Abg ramle kata pandai menipu lekas beharta.
    Contoh. Madey alkotty bapak penipu mlayu ..anak cocu hidop beharta .lekas-lekas beharta.

    Mlayu malas balog liat mesken papa kedana dari moda sampe toa dan sampe mampuih.
    Agaknya dia pong dok menipu dari moda sampe toa dan sampe nak mampuih.
    Mak dia pesan jika mkn yg sedap-sedap berenti sebelom kenyang.mkn dgn berhemah jgn polok-polok takot lekat mampuih takdan nak mengucap..
    _____________________________
    Lagu.
    Di mana keadilan yang aku harap-harapkan
    Mengapa kezaliman menjadi balasan
    Yang lemah ditekan yang berharta jadi sanjungan
    Padamu oh tuhan aku serahkan tetapkan iman
    ______________^_______________
    Awat jadi lagutu.
    Teman dok tunggu pembawak panji hitam ostad jon do agar dpt sinar yg cerah dan bergemerlapan masa hadapan.

    Kalu madey alkotty yg bawak panji hitam alamat kehidopan mlayu akn betambah gelap dan kelam .mcm ckp abg labu gelap golitanya donia beta mcm kasim salamat.
    Koah koah koah..

    ReplyDelete
  26. gah atas sehelai kertas ..hahaha..

    ReplyDelete
  27. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  28. Numpang ya min ^^

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus New Member Bervariasi
    Bonus next deposit 5%
    Bonus rilingan 0,5%
    dan masik banyak yang lainnya bossku
    Penasaran!!! coba aja dulu.. biar gk penasaran.

    ReplyDelete
  29. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  30. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  31. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...