Saturday 27 October 2018

SIAPA YANG LAPAN ITU?


Menurut dakwaan A Kadir Jasin, susulan penyertaan Mustapa Mohamed ke dalam Bersatu semalam, seramai 40 lagi Ahli Parlimen UMNO akan turut berbuat demikian. 


Kata beliau, kesemua 40 Ahli Parlimen itu sudah pun bertemu dengan Tun Mahathir Mohamad dan Muhyiddin Yassin untuk membincangkan perkara tersebut.


Benarkah?


Oleh kerana yang bercakap mengenai perkara berkenaan adalah A Kadir Jasin yang merupakan Penasihat Media dan Komunikasi kepada Perdana Menteri serta salah seorang Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, maka sudah tentu sukar untuk kita tidak mempercayai kata-katanya.


Sebagai orang penting yang dekat dengan Perdana Menteri dan hampir dengan puncak kuasa parti, beliau tentunya ada maklumat yang betul dan tahu siapa mereka yang sudah bertemu dengan Tun Mahathir dan Muhyiddin bagi tujuan menyertai Bersatu itu.


Tambahan lagi, Muhyiddin sendiri mengakui ada beberapa Ahli Parlimen datang bertemu dengannya.


Cuma, Muhyiddin masih berteka-teki mengenai jumlah mereka yang datang bertemu dengannya itu.

Sebagai makluman, pada PRU14 lalu, UMNO menang 54 kerusi Parlimen, tetapi sehingga ini enam orang sudah keluar parti di mana empat menjadi Bebas, seorang menyertai Bersatu dan seorang lagi beralih kepada Warisan.


Ini bermakna, UMNO kini ada tinggal lagi 48 Ahli Parlimen bersama dengannya.


Kiranya benar ada 40 Ahli Parlimen UMNO mahu menyertai Bersatu, bukanlah siapa 40 orang itu yang penting untuk diketahui, tetapi yang lebih penting lagi ialah siapakah baki lapan orang yang masih setia tidak mahu meninggalkan UMNO itu?


Mereka itu tetap setia kepada UMNO atau kerana tidak mungkin diterima untuk masuk Bersatu?


Siapakah mereka yang lapan itu?


Agak-agak susahkah kita nak kenal pasti siapa kelapan-lapan orang itu? (ShahbudinHusin 27/10/2018)

84 comments:

  1. Wak jahid saleh ketiak rahman jalang mat selam nazri botak tajudin menyalak abang azalina dan last but not least geng najis kot.....hehehe gurauan malam minggu..cheersπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huuiiisshhh πŸ€—πŸ€—πŸ€—πŸ€—

      Delete

    2. Setuju, yang lapan itu mesti yang tidak mungkin di terima Bersatu, termasuk yang "hardcore" pendirian nya, seperti kominis, di pelangkong hingga pecah kepala nya pun tidak menagku salah atau mahu keluar dari Parti Kominis Malaya di zaman dulu.

      Jenis itu kalau di ambil masuk Bersatu pun tidak berguna, malah bahaya, kemungkinan besar menjadi subversive, pengaruh tidak baik kepada parti, menjadi duri dalam daging.

      Lantak lah mereka memeluk Umno yang, apahal pun, akan menjadi sebesar lidi, di guna untuk buat penyapu sampah.

      Delete

    3. YANG SELALU MENGKOPIPES ATAS BERBAGAI NAMA DI BLOG INI ADA LAH PENJILAT NAJIB, BUKAN SAHAJA MENDUKUNG UMNO, JUGA MENDUKUNG NAJIB DI ATAS BAHU NYA, TAK KIRA BUSUK WANGI BAU KENTUT DAN TAHI NYA,

      ana anana = GENG NAJIB = justice league = yenggedey valikopo = CAPTAIN MALAYSIA = PEROSAK MALAYSIA = GENG MENJILAT NAJIB = LEBAI MODEN = Anonymous = PUCCIMK DIA

      ana anana = justice league, yenggedey valikopo, GENG NAJIB SENTIASA MENJILAT NAJIB

      DIA KATA: SAYA YANG MENGKOPIPES DI ATAS BERBAGAI NAMA DI SINI MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN HA NYA UNTUK NAJIB YANG SAYA JILAT DARI ATAS KE BAWAH. BAGI SAYA NAJIB ADALAH SEOLAH OLAH NABI, TAK KISAH BERBAGAI JENYAH YANG DI LAKUKAN NYA HINGGA ADA 25 + 7 TUDUHAN DI MAHKAMAH SEKARAN.

      OLEH ITU SAYA MEMPERJUANGKAN PIHAK YANG DI TUDUH WALAU PUN DAH DI GELAR "Mo1" DI US, MASIH MENGHARAPKAN MEMEGANG TAMPUK PEMULASAN PENYELEWENGAN DAN PENGSONGLAPAN WANG NEGARA. APABILA SAMPAI NAJIB MASUK PENJARA PUN, SAYA AKAN TERUS MENGKRITIK. INI LAH BUKTI BETAPA MINAT NYA DAN KUAT NYA SAYA MENJILAT NAJIB:

      NAJIB = UMNO = 1MDB = CURI RM2.6 BILLION DUIT RAKYAT = RASUAH RM90 MILLION KPD YOU KNOW WHO = KLEPTOKRAT = SONGLAP RM16 BILLION DUIT CUKAI HILANG = LAYAN UEC = ANTI BM = ANTI MELAYU & ANTI-ISLAM = ANTI EVANGELIST = SYIAH

      = JUAL TANAH KPD PUAK CHINA KOMINIS, BENARKAN FOREST CITY PROSPEK BERJUTA RAKYAT CHINA MASUK JADI PENDUDUK TETAP SELEPAS 12 TAHUN BOLEH MOHON KERAKYATAN = BENARKAN TEMBOK BESAR CHINA DI KUANTAN (COMMUNIST CHINA INSIDE MALAYSIA) = JEJASKAN MARUAH DAN KEDAULATAN BANGSA DAN NEGARA = EXTREMIST = TERORIST = PINDA AKTA KESELAMATAN NAK KUASA ISTIHARKAN DHARURAT BILA KALAH PRU14 =

      = SUBAHAT KUASA ASING PANGGIL CIA BILA NAK KALAH PRU14 = DERHAKA KPD BANGSA & NEGARA = MASUK PENJARA 10-20 TAHUN SELEPAS BICARA 25 + 7 TUDUHAN YANG SEKARANG SUDAH ADA DI MAHKAMAH = PENJARA SUNGAI BULUH

      WHAT THE BLOKE USING MANY NAMES CAN DO (EQUATING STYLE), WE CAN DO BETTER.

      Delete
  2. 1)pekan
    2)Bagan datok
    3)Pasir salak
    4)Padang Renggas
    5)rembau
    6)
    7)
    8)
    Tolong Sambung terus

    ReplyDelete
    Replies

    1. Jangan di ambil Mamat Rembau Kerry Okspod KJ tuh. Dia orang "liberal" konon, mahukan Umno di buka kpd bukan Melayu, bermakna dia tidak peduli perkara memperjuangkan hak dan kepentingan Melayu.

      Dia sudah kaya raya dari peranan nya di "Tingkat 4 Jabatan Perdana Menteri" di zaman bapak mertua nya Tun Dol memerintah. Mana dia peduli Dasar Ekonomi Baru yang Tun Mahathir giatkan semula, yang Azmin sudah bentangkan Acara Bumputera di Kongress Bumputera yang lalu.

      Dia puak "Double ee" - Azeez ex-Tabung Haji, Keling yang, bila dapat jawatan, sapu segala apa yang dia boleh untuk kepentingan nya, melonjak lonjak bila di talipon Najib atau Rosmah menyuruh Tabung Haji beli tanah TRX untuk mendapat duit membayar faedah bunga kpd hutang bank pinjaman 1MDB.

      Delete
  3. Pengerang
    Parit Sulong
    Musa Peace

    ReplyDelete
    Replies
    1. No more, no more. Now, please talk about economy.

      Delete

    2. Mengikut tajuk dan isi pos Budin, saya mahu teruskan memberi pendapat berkenaan dengan nya.

      Saya setuju bahawa A Kadir Jasn mesti ada fakta2 dan tanda2 bagi mengeluarkan maklumat dan pendapat begitu.

      Saya sendiri rasa memang Hishamuddin mnunjukkan dia sudah fedap dengan Umno bila menjumpai Tun Mahathir - di laporkan selama 2 jam. Di susul dengan cadangan dia mencari Jho Taek Lo di China.

      Wak Zahid sendiri tidak menunjukkan apa2 bakat dan bukti sebagai pemimpin Umno sejak di pilih ebagai Presiden. Sebab di pilih rasa nya ia lah ahli2 mahukan kesinambungan - jawatan itu bagus "di turunkan" kpd dia, yang telah memegang jawatan Timbalan Presiden, selepas perletakan jawatan Najib yang buat tahi, di kenakan hampir 40 tuduhan mahkamah berkaitan 1MDB.

      Mungkin "the last straw" bagi ramai Ahli2 Parlimen Umno ia lah bila Wak Zahid gunakan banyak masa dan perhatian nya kepada "Roadshow" mencoba "bersihkan nama" yang telah di tahikan nya. Sepatut nya dia gunakan masa dan perhatian nya itu kpd memikiran strategi dan taktik serta tindakan2 bagi menghidupkan dan menggiatkan Umno semula. Dia senyap berkenaan hal2 itu. Lantak lah.

      Delete
  4. Kalau betul...bye bye UMNO!!!aku xkan sokong UMNO dah!!!

    ReplyDelete
  5. Kalau betul...bye bye UMNO!!!aku xkan sokong UMNO dah!!!

    ReplyDelete
  6. 8 ataupun 7 ataupun 6, dan malah kalau 1 sekalipun, hakikatnya ialah Tun Mahathir adalah satu-satunya ketua pasukan yang sentiasa menang.

    Nah para sahabat kawan dan lawan, bacalah berita berikut dan terimalah dan seraplah di dalam kepala kalian hakikat bahawa Tun Mahathir adalah pemimpin kepada pasukan yang sentiasa menang. Dengan izin Allah, dia akan kekal sedemikian sehinggalah zaman fitnah benar-benar ditinggallkan. Wallahu a'lam.


    You lose! Kit Siang says Dr M beats Najib, Zahid and Shafee's 'mind games'

    26 Oct 2018, 2:57 pm (Updated 26 Oct 2018, 3:42 pm)


    Lim Kit Siang has accused former premier Najib Abdul Razak, his ex-deputy Ahmad Zahid Hamidi and his lawyer Mohd Shafee Abdullah of attempting to use psychological tactics.

    However, the DAP veteran said Prime Minister Dr Mahathir Mohamad had outplayed them when he said more BN leaders would be hauled to court.

    “There were three mind games, which had been defined as psychological tactics used to manipulate or intimidate, which went horribly wrong yesterday,” he added in a statement this afternoon.

    Malays warming up to Harapan, says Guan Eng

    The first, he said, was when Zahid, who is also Umno president, turned up at the Kuala Lumpur Sessions Court to provide moral support to Najib, who was slapped with an additional six charges, bringing the total charges against him to 38.

    Zahid later tweeted a photograph of the two of them seated together and stated that the “relentless attack” against the pair would not break their spirit.

    Lim noted how Zahid also described the litany of charges against Najib and him as an “overkill” which would erode trust in the government and benefit the accused.

    Last week, Zahid was slapped with 45 charges of money laundering, criminal breach of trust and for receiving gratification when he was home minister.

    The second mind game attempt, according to Lim, came from Shafee when he mocked the fresh charges against Najib as “foolish” and claimed that while the defence “would have fun, the prosecution would have a nightmare”.

    “The third was Najib's claim that he was unfairly prosecuted in the six new charges as his decisions staved offMalaysia from default on a national debt and that his conscience was clear.

    “Maybe Najib expected the nation to be eternally grateful to him for securing recognition from no less a figure than the US attorney-general Jeff Sessions for 'kleptocracy at its worst' for the international 1MDB corruption and money-laundering scandal and causing Malaysia to be regarded worldwide as a global kleptocracy.

    “The mind games by Zahid, Shafee and Najib went horribly wrong when later on the same day, the prime minister said in Bangkok that 'one by one, more BN leaders will be hauled to court',” he added.

    Lim also questioned the public donations Najib had sought to assist him and other “anti-government activists” in their legal cases.

    “Why is there no public accountability as to how much funds had been raised so far?” he asked.

    ReplyDelete
  7. Melompat parti atas apa alasan adalah satu amalan kurang bermaruah samada yg melompat atau parti yg terima masuk MP tersebut. Mengapa tidak leave it as it is. Peranan Umno sebagai pembangkang sangat penting utk semak dan imbang. PH pun pemimpin2 mereka manusia biasa yg sukar lari dari melakukan kesilapan dan penyelewengan.

    Terlalu banyak spekulasi. Kita tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
    Replies

    1. "kurang bermaruah samada yg melompat atau parti yg terima masuk MP tersebut"?

      Mengata begitu, kamu budak hingusan ke?

      Ada pernah dengar "di dalam kes cinta dan politik, tiada soal bermaruah dari segi strategi dan taktik"? Asal kan menang (termasuk dapat kahwin gadis yang di cinta, hehe), parti jadi besar, popular, kuat, boleh lenyek parti musuh.

      Ada pernah dengar "Machiavellian tactics"? Itu termasuk membunuh musuh politik - yang seorang pemimpin Umno pernah buat, di tembak nya mati pesaing (rival) dia bagi jawatan Ketua Bahagian Gemenchih ke Gemas ke, berpuluh tahun dulu, di hukum mati tapi di ampunkan.

      Menerima Ahli2 Parlimen Umno amat jauh dari "Machiavellian tactic", Mamat. Di buat semua parti politik di seluruh dunia sejak zaman nun. Kamu katak di bawah tempurung ke?

      Delete
    2. Tepat! morality tidak terpakai dlm pertembungan mencari kuasa...hanya setelah kuasa didapati dan tadbir urus memanafaatkan masyarakat banyak baru dikira bermaruah....

      Delete
  8. Gegat beberapa menteri PH spt Mazlee dan Syed Saddiq boleh mengundang ketidakyakinan dan kemeluatan terhadap kerajaan memerintah di bawah teraju Dr Mahathir. Jangan ambil mudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🀹‍♂️🀹‍♂️πŸ‘ƒ

      Delete
    2. Pak diny...pak tau tak apa ulasan YB Pekan berkaitan wawancaranya dengan Al Jazeera tu...Jom kita layan sama2 Pak..boleh kan ???

      Najib Ditipu Al Jazeera, Janji Topik Lain Tapi Ditemu Bual Topik Lain

      Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan pengacara rancangan temubual Al-Jazeera, Mary Ann tidak adil kepada beliau ketika sesi wawancara berlangsung.

      Menurut Najib, dalam program temuramah yang dirakam pada hari isteri, anak dan anak tirinya disoal siasat oleh pihak polis semalam, Mary Ann tidak mengikuti topik yang telah dipersetujui sebelum ini.

      Najib berkata, biarpun wawancara tersebut melangkaui masa serta menyeberang skop yang dipersetujui, beliau tetap menjawab soalan tambahan yang diajukan.

      “Walaupun saya sudah menjawab banyak soalan mengenai Altantuya dan 1MDB yang bukan pun di dalam skop yang dipersetujui, wartawan yang bernama Mary Ann ini tetap tidak mahu kembali kepada topik asal iaitu legasi saya dan ekonomi negara.

      “Malahan, dia terus menekan tentang isu Altantuya dan 1MDB yang sedang di dalam proses pengadilan di mahkamah dan mencelah semasa saya sedang menjawab serta berulang-kali untuk mengaitkan nama Jho Low kepada saya walaupun saya sudah jawab peranan Jho Low kepada dia dipermulaan wawancara ini,” kata Najib.

      Najib berkata, sikap Marry Ann itu menyebabkan dia mengambil keputusan untuk menghentikan temubual yang sedang berlangsung.

      “Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk menghentikan temubual ini kerana tidak mengikuti apa yang telah dipersetujui dan ianya tidak adil kepada saya.

      “Saya berpendirian tidak mahu mereka melanjutkan fitnah mengenai dua-dua isu itu terhadap saya, yang sudah berkali-kali dijawab dan terlalu banyak kali diberi penjelasan,” kata Najib dalam satu hantaran di Facebook sebentar tadi.

      Program wawancara bersama Marry Ann itu disiarkan oleh rangkaian Al-Jazeera hari ini.

      Dalam program tersebut Najib dilihat menamatkan wawancara sebelum rancangan itu berakhir.

      Mary Ann merupakan wartawan yang bertanggungjawab bagi satu program mengenai pembunuhan Altantuya.

      Menurut Najib, beliau diberitahu pihak Al-Jazeera sedang cuba untuk mengatur satu lagi wawancara dengannya supaya matlamat asal dua-dua pihak akan dapat dicapai.

      pak diny..sebab tu lah saya tekankan dalam posting yang lepas , memang ada dalang yang telah mengarahkan jolly agar bertanyakan soalan2 yang tak de kena mengena dengan topik yang telah dipersetuju tu.

      Sebagai sorang rakyat Msia yang waras, dah tentu lah Pak sedar bahawa temu buak tersebut hanya ada satu matlamat utama ..iaitu memalu dan mengaibkan DS Najib dan menunjukkan kepada rakyat Msia dan seluruh dunia bahawa seolah2 DSNR ni terlibat dalam isu 1MDB dan pembunuhan Altantuya tu,,,dan bukannya untuk mencari kebenaran dan keadilan !!!!

      Delete

    3. Yang pakai nama GENG NAJIB, Anonymous dll ini boleh di tahikan dan di lanyak hingga lumat, tapi biar lah yang lain melakukan nya.

      Delete

    4. UNTUK MAKLUMAN PEMBACA YANG TIDAK MASUK BLOG INI SELALU:

      Yang pakai berbagai nama seperti GENG NAJIB, Anonymous, Kejora, justice league, lebaimodern, KEPTENMALAYSIA dan lain lain itu ia lah petugas Umno yang dijangka bekerja di Umno Dirty Tricks Departmnt (DTD), dibayar gaji cara biasa atau berdasarkan berapa banyak komen dimasukkan nya ke sini.

      Dia masuk siang dan malam, tak kira pukul berapa, ada masa nampak seperti dia tidur ha nya 3-4 jam sehari sahaja.

      Tujuan nya ia lah seperti diarah Umno DTD: propaganda, misinformation, disinformation, twists, spins, sabotaj, dan apa sahaja yang boleh menjatuhkan imej PH, menaikkan imej UMNO/BN.

      Cara2 nya termasuk mengecewakan (frustrate), menyakitkan hati pembaca dengan mengkopipes apa saja, laporan2 yang panjang lebar, sebanyak mana yang boleh, untuk mencapai tujuan itu. Maka diletakkan nya komen2 dan/atau kopipes tersebut sebagai jawapan kepada setiap komen pro-PH. Biasa nya, tidak berkaitan dengan tajuk pos atau komen2 pro-PH itu.

      Cara bagi meng”counter” nate’ yang guna mana GENG NAJIB, Anomouse dll itu ia lah dengan “giving him a taste of his own medicine ” – mengkopipes. Maka kita kopipes apa saja yang membusukkan Najib, Umno, BN dan seperti nya. Dan kopipes apa saja yang menaikkan imej Tun Dr Mahathir dan Pakatan Harapan. Dengan itu, kopipes2 kita itu juga memaklomkan kpd pembaca maklumat yang mungkin mereka belom terbaca.

      Delete
    5. Tengah bertatih, tu la banyak tunggang langgangnya...

      Delete
  9. Fuuuh...Dah tentu korang setuju dengan benda ni kan !!!

    BERSATU parti yang menghancurkan Melayu !!!!

    Dato’ Razlan Rafii

    1. Apabila membaca perlembagaan Bersatu dan mareka memilih untuk menjadikan Melayu dan Bumiputera sebagai dasar Parti mereka, nampak jangal apabila Ketua Pemudanya berkata sudah tidak ada ketuanan Melayu.

    2. Melayu bukan mahu menjadikan negara ini tuan, tetapi Negara ini sememangnya adalah Tanah Melayu, dan apabila di satu kan Sabah dan Serawak, Melayu berkongsi dengan bangsa-bangsa lain menjadikan Ia Malaysia.



    3. Dahulu Dr Mahathir menjual Melayu dengan menulis “Malay Dilema”, setelah 22 tahun menjadi Perdana Menteri, Dr Mahathir seorang yang gagal, dan beliau berkata “Melayu Mudah Lupa”.

    4. Hari ini, melalui orang kanannya, seperti Rafidah Aziz dan Syed Saddiq, mereka sekali lagi berusaha mempergunakan bangsa untuk memikirkan formula mendapatkan kuasa dengan menjual Rakyat Malaysia. Kononya, Ketuanan Melayu ini pula sudah tidak relevan dan sebagainya.

    5. Inilah saya ibaratkan bahawasanya, Dr Mahathir, Syed Saddiq bersama dengan kuncu-kuncu mereka termasuk Muhyddin Yassin yang sedang bekerja keras mahu melaksanakan Dasar Parti DAP dengan kesamarataan. Dimana dahulunya, mereka ini menentang DAP demi mendapat pengaruh Orang Melayu.

    6. Tidak sangka, orang Melayu seperti ini yang sekian lama mempergunakan Melayu, menjelajah di serata tanah Melayu dengan mendapatkan pengaruh Melayu, hari ini demi memujuk DAP, Melayu sudah tidak wujud dalam kamus Mereka.

    7. Saya nak tanya Syed Saddiq, apa salah Melayu sehingga kamu nak buang Melayu di Malaysia, bukankah sepaturnya kamu bekerja keras untuk membawa Melayu berjaya seperti dasar parti anda?

    8. Apakah maksud sudah tidak ada Ketuanan Melayu? Adakah maksudnya, rebrand ASB kepada Amanah Saham Malaysia dan selepas ini, tidak ada lagi UITM, tidak ada lagi kuota Melayu, tidak ada lagi Kepentingan Islam, dan tidak ada lagi kepentingan-kepentingan lain, seperti Nelayan, Felda, dan tanah-tanah Melayu?

    9. Apa sebenarnya yang anda hendak nyatakan ini?

    10. Jadi lah Melayu yang bukan malu mengaku diri anda Melayu, kalau tidak elok lah, gelarkan anda bukan Melayu dan anda tiada Bangsa!!

    Sekian

    Datuk Razlan Rafii
    Aktivis Melayu

    Dah lama dah kita nampak perkara ni..tapi kerana terlalu taksub dan menyokong mengkhinzir buta Sang Penguasa, seperti yang dilakukan oleh Wak Suamn tempek Bacin ni maka kita sanggup pekakkan telinga dan butakan mata aje tanpa memikirkan kelangsungan generasi anak melayu pada masa hadapan !!!

    ReplyDelete
  10. Pak diny...Rasa macam tak sempurna hidup rakyat Msia termasuk lah Pak diny, jika tak mendengar apa kenyataan terlatest di FB DS Najib...setuju kan Pak???

    Sebentar tadi, Al-Jazeera telah menyiarkan temuramah yang dirakam serentak ketika isteri, anak dan anak tiri saya disoalsiasat oleh pihak polis semalam.

    Biarpun wawancara ini melangkaui masa yang dipersetujui serta menyeberang skop yang dipersetujui, saya tetap menjawab soalan soalan tambahan yang diajukan.

    Tetapi, individu yang mengendali wawancara itu juga adalah wartawan bertanggungjawab bagi satu program mengenai pembunuhan Altantuya, dan dia bertegas mahu menyoal soalan mengenainya, disebalik pelbagai penafian saya, disebalik kes pembunuhan itu sudah melalui prosiding mahkamah terperinci, malah dua minggu lalu, atas permintaan saya, pegawai saya telahpun membuat laporan polis meminta pihak berkuasa menyiasat semula bagi membersihkan nama saya.

    Walaupun saya sudah menjawab banyak soalan mengenai Altantuya dan 1MDB yang bukan pun di dalam skop yang dipersetujui, wartawan yang bernama Mary Ann ini tetap tidak mahu kembali kepada topik asal iaitu legasi saya dan ekonomi negara.

    Malahan, dia terus menekan tentang isu Altantuya dan 1MDB yang sedang di dalam proses pengadilan di mahkamah dan mencelah semasa saya sedang menjawab serta berulang-kali untuk mengaitkan nama Jho Low kepada saya walaupun saya sudah jawab peranan Jho Low kepada dia dipermulaan wawancara ini.



    Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk menghentikan temubual ini kerana tidak mengikuti apa yang telah dipersetujui dan ianya tidak adil kepada saya.

    Saya berpendirian tidak mahu mereka melanjutkan fitnah mengenai dua-dua isu itu terhadap saya, yang sudah berkali-kali dijawab dan terlalu banyak kali diberi penjelasan.

    Saya diberitahu bahawa pihak Al-Jazeera sedang cuba untuk mengatur satu lagi wawancara dengan saya supaya matlamat asal dua-dua pihak akan dapat dicapai. – Najib Razak

    Pak diny..kalau saya cakap Jolly tu sebenarnya diarah oleh Sang Penguaas untuk terus membangkitkan soalan berkaitan Altantuya dan 1MDB yang takde dalam topik yang dipersetujui, dah tentu Pak akan melenting..tapi itu lah hakikatnya kan.

    Cuba lah Pak diny fikir..sapa lagi kat Msia ni yang terkenal dengan taktik serang hendap dan pukul curi macam ni kalau tak si Sang Penguasa tu !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. YANG PAKAI BANYAK NAMA SEPERTI GENG NAJIB, justice league dll itu SUDAH KENA TANGKAP RED HANDED MENGGUNA BANYAK NAMA, saperti dibuktikan berikut:

      Kopipes2 berikut ditarikh yang sama, dimasa yang berbeza 1,2,3 minit sahaja, menunjukkan dimasukkan orang yang sama tapi menggunakan nama yang berlainan:

      GENG NAJIB13 July 2018 at 08:08
      Apa citer pulak ni..

      lebaimodern13 July 2018 at 08:12
      APA HEBAT NYA BANGSA MELAYU

      lebaimodern13 July 2018 at 08:13
      APA HEBATNYA HUDUD

      lebaimodern13 July 2018 at 08:15
      KENAPA SISTEM BERAJA PERLU DIPERTAHANKAN

      GENG NAJIB13 July 2018 at 08:17
      Dulu masa era Reformasi

      lebaimodern13 July 2018 at 08:23
      KENAPA INSTITUSI ISLAM WAJIB DIPERTAHANKAN

      lebaimodern13 July 2018 at 08:27
      APA ERTINYA ANDA MENGAKU MUSLIM

      lebaimodern13 July 2018 at 08:28
      APA ERTINYA ANDA MENGAKU SEORANG BERIMAN

      lebaimodern13 July 2018 at 08:31
      APA HEBATNYA ALQURAN

      Bodoh nya dia - tunjukkan pattern pulak dengan beberapa perkataan permulaan kopipes tu saperti

      "Apa citer .. APA HEBATNYA .. APA ERTINYA .."

      Apa saja dibuat nate' yang dibayar Umno Dirty Tricks Dept nih. Untuk mempropaganda Najib/Umno, sabotaj PH, dll.

      KEPALA BAPAK DIA.
      PMD (yang nih tak boleh dieja, censored).

      Delete
  11. Pak diny...izinkan saya kongsikan dengan Pak satu ulasan yang kini sedang viral, berkaitan taktik pukul curi Al Jazeera tu !!!

    Najib faced an inquisition dressed up as an Aljazeera interview and in an inquisition you are already presumed guilty.

    What Najib faced yesterday in his Aljazeera interview was an inquisition.

    They wanted to crucify Najib (and in an inquisition they have already decided you are guilty and they just want you to admit with your own mouth that you are guilty).

    The Aljazeera interview was not meant to help Najib clear his name. It was meant to prove to the world that Najib is guilty of all the allegations against him.

    It was a ‘you are guilty, now prove your innocence’ session.

    Anwar Ibrahim and Mahathir also faced the same thing. They crucified Anwar and Mahathir and made them look bad.

    Anwar could not answer a simple question as to whether he is gay while Mahathir could not answer the question regarding the allegations of corruption against him.

    In the interview Anwar was asked three times whether he is gay and he refused to say ‘yes’ or ‘no’.

    When asked, three times, whether he is gay, Anwar refused to say either ‘yes’ or ‘no’.

    When asked about the allegations of corruption against him, Mahathir replied he has never been charged for any corrupt act (and since he was never charged that means he is not corrupt).

    We suppose since Chin Peng was never tried for any terrorist act that means he was not a CT (Communist Terrorist) and never killed anyone.

    The Prosecution needs to prove that Najib is guilty of all the charges against him. Najib just needs to raise reasonable doubt.

    That should be the focus and the task ahead. Does Najib have evidence to prove his innocence? If he does then the Prosecution’s case collapses and Najib walks free.

    Regarding the three murders that they say Najib was involved in, it is now up to the IGP to gather the evidence and to send it to the AG to decide whether to arrest and charge Najib for these murders.

    Gopal Sri Ram will need to prove with tangible evidence and not mere hearsay that Najib is guilty.

    Unless they arrest and charge Najib for three murders, the Rakyat will insist he is not guilty. We will also insist Najib is not guilty because this was what the one-time Director of the Special Branch personally told us.

    And they are anti-Najib so why would they tell me Najib is not guilty of murder unless he is not guilty?

    Nevertheless, even if the IGP or AG announces that Najib is not guilty of three murders, the Pakatan Harapan supporters will not believe it and will still believe he is guilty of murder.

    So why go before Aljazeera to try to clear your name when the result will be zero?

    Najib is facing many charges. He must go to court and rip the Prosecution’s case to shreds. And unless the court says Najib is guilty, then he has to be presumed to be innocent according to the spirit of Pakatan Harapan’s ‘Rule of Law’ doctrine.

    But then even if the court says Najib is not guilty, the Pakatan Harapan people will not accept that and will still insist Najib is guilty.



    ReplyDelete
    Replies

    1. "Cara bagi meng”counter” nate’ yang guna mana GENG NAJIB, Anomouse dll itu ia lah dengan “giving him a taste of his own medicine ” – mengkopipes. Maka kita kopipes apa saja yang membusukkan Najib, Umno, BN dan seperti nya. Dan kopipes apa saja yang menaikkan imej Tun Dr Mahathir dan Pakatan Harapan. Dengan itu, kopipes2 kita itu juga memaklomkan kpd pembaca maklumat yang mungkin mereka belom terbaca."

      MULAI SEKARANG -

      KOMEN2 KPD NAJIB CABUT LARI DARI INTERBIU AL JAZEERA:

      Hood
      Bangang punye Ahjib Gor & CO. Masih tak nampak mcmana Al Jazeera telah berjaya membuat AhJib hilang punca untuk terus berbohong...???? Wartawan Malaysia patutnya mencontohi kelicikan dan keberanian sebenar seorang 'journalism' drpd wartawan Al Jazeera Mary Ann Jolley.....

      Ryan Radz
      ..najib mmg bodo..1st of all dia bodo depan ngan wartawan yg tunggu tuk belasah dia..cam kambing hulur leher

      2nd , dia mmg bodo layan soalan2 yg masih dibicara di Mahkamah..Dgn 1 ayat iaitu prejudice dia boleh larikan diri..

      segala jawapannya sahih digunakan dimahkamah sbg pengakuannya..Dia telah mendatangkan mimpi ngeri tuk peguam pembelanya dgn langkah bodo ni.…Lihat Lagi

      Mamat Ali
      Yes!!!...pahlawan bugis ..... hakikatnya tlh trpalit kedangkalan,kebodohan serta ketakutan yg amat sgt yg najib alami utk mnjawab semua soalan yg wartawan itu tanyakn terutamanya tntng 1mbd serta kes² misteri yg lain...

      hilang segala sifat kesabaran@ cool .. serta naik merah padam wajah beliau n ia menunjukkn mmg ada sesuatu yg d sembunyikn olh najib d dlm semua skandal yg d ajukn olh wartawan trsebut...

      so rasanya sedikit waktu lagi najib akn lebih sukar untuk melindungi diri beliau lagi....rakyat x perlu brsusah lagi...msa beliau di penjarakan dh hmpir tiba...
      just the matter of time!!!!...alangkah gembira nya rakyat ketika itu nnt...

      Delete
  12. Pak diny... Ini satu lagi ulasan yang cukup2 bernas dan bermenafaat untuk kita fikirkan bersama2 ..jom Pak !!!!

    Fuckatan Needs To Learn What Rule Of Law Means...

    NO HOLDS BARRED

    The Pakatan Harapan leaders keep talking about the Rule of Law. But then they violate the very principle of the Rule of Law in the way they treat Najib Tun Razak.

    Read the BBC news regarding the Lord Hain-Sir Philip Green affair.

    The former Attorney General says that Lord Hain undermined the rule of law and abused his parliamentary privilege.

    Lim Kit Siang and other Pakatan Harapan leaders do this every day. And yet they claim they are upholding the Rule of Law.

    If Kit Siang does in the UK what he does in Malaysia, the Chief Justice and Attorney General would condemn him

    The Rule of Law means Najib also has protection from slander and libel.

    Lord Hain abused his parliamentary privilege, which protects MPs and peers from being prosecuted for libel over statements made in the Commons or Lords.

    The former Lord Chief Justice and life peer Baron Judge said he was disappointed in Lord Hain’s decision and said he thought he was wrong.

    So there you are. A former Attorney General and former Chief Justice have spoken against what people like Kit Siang and the other Pakatan leaders do every day.

    This shows Malaysia’s Attorney General and Chief Justice do not know their job. Or maybe they have been bought, which is probably more like it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecian ko Geng Najib...aku dah cakap zahid jgn temberang sprm...ko tak percaya sebab zahid kluar dari sprm muka senyum...

      Masuk mahkamah pon dgn 45 pertuduhan zahid muka senyum...

      Kat mana sebenarnye pejabat yayasan akal budi zahid?...takkan kat tanah kosong?...

      Delete
    2. Yes .yes ..
      Rule of law means you have to toe my line , obey all my order .

      That's why al Jazeera's Mary Ann Jolley was PNG by BN Najib 3 yrs ago .


      Delete
    3. WAAAAAAAA, RM 00 JUTA RASUAH KE TAS NAJIB -

      I gave Rosmah a Bentley, says businessman
      (ROSMAH PULAK BERI APA?)

      Deepak Jaikishan says he spent about RM300 million in bribes for Najib Razak ...

      PETALING JAYA: A businessman at the centre of a civil suit against former prime minister Najib Razak and his wife Rosmah Mansor has made a startling admission that he had gifted millions of ringgit worth of luxury items to the couple in exchange for contracts.

      In an interview with an international news broadcaster that has yet to be aired, Deepak Jaikishan claimed that he had given the couple close to RM300 million in cash, jewellery, luxury cars and properties in Malaysia and the United Kingdom.

      “I have been given various concessions, and he demanded certain gratifications,” said Deepak, who recently filed a RM656 million suit against Najib, Rosmah and two others, alleging interference in a property deal that caused his company to suffer huge losses.

      He said among the gifts were a house in Malaysia and a Bentley Flying Spur, which is priced close to RM2 million in Malaysia, which he said was bought for Rosmah.

      He named two relatives of the couple, whose names he said were used to register the car and the property.

      Deepak, who claimed he has documentary proof to back his allegations, said he was “defrauded” in two instances, adding that his complaints with the authorities were ignored.

      “They too couldn’t do anything. If you know Datin Rosmah, she can get very brutal, even the senior government officers can be sacked,” he said.

      Deepak said one of the contracts involved accommodation for government-sponsored students abroad.

      “The contract was worth RM4.5 billion but it was cancelled,” he said in the clip of the interview that was leaked on social media and seen by FMT.

      Another contract was linked to the suit he filed on Oct 12 against Najib, Rosmah, Boustead Holdings and Bakti Development Wira Sdn Bhd, over a property deal which he said caused losses to his company, Astacanggih Sdn Bhd.

      “After paying the money for this land, it was sold to another company. I lodged a report and again, nothing happened.”

      Deepak said he was not the only victim of the former leader, adding that many other businessmen are ready to make exposes in court.

      Delete
  13. Geng Najib punya komen semuanya bangang saja yg nak baca. Skip sajalah..

    ReplyDelete
  14. Tahniah Perak kerana menang mlm ni. Satu anugerah baru patut diwujudkan oleh FAM iaitu pengadil paling bangang dlm sejarah final piala Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. FAM yg bangang pilih pengadil bengong...

      Kalo dia yg jadi pengadil piala dunia ape akan jadi gaknye?...

      Mcm orang umno jugak bangang pilih presiden prompak..

      Delete
    2. Inilah sebabnye taraf bolasepak malaysia tak meningkat kerana FAM bangang..

      Delete
    3. Yang paling bangang sekali ialah geng najis..

      Delete
    4. Kengkawan..kalau kita buat analogi, Pasukan Perak ni umpama DS Najib dan DS Zahid..maksudnya..diorang punya semangat berjuang dan tak mudah menyerah kalah walaupun tak diberi sebarang harapan untuk menang.

      Tapi ..kerana semangat tu lah, Perak menjuarai piala Msia..dan tak mustahil dengan semangat yang sama dan tak mudah berputus asa, DSNR dan DSZH bakal menang dalam perbicaraan mereka nanti bhai !!!

      Delete
    5. sungguh terserlah kebangangan dia....

      Delete
    6. INI SEMUA AKIBAT KERUNTUHAN MORAL DI ZAMAN NAJIB MERINTAH.

      ROSY ADA BUAT KE?

      More and more stripping online

      MELAKA: Some of them were in their school pinafores.

      Although there’s a question mark over their real identity, these teenage girls have no compunction in stripping for the cameras. And circulating the images and videos on social media.

      Many of the pictures captured the girls lifting their blouses to show their breasts and striking suggestive poses.

      Parents here contacted The Star, voicing their concerns about the behaviour of such teenagers.

      image: https://content.thestar.com.my/smg/settag/name=lotame/tags=Demo_Age_35to44_enr,Demo_Age_25to34_enr,Int_Business_Finance,Demo_Gender_Female_enr,Demo_Age_55to64_enr,all,Demo_Age_18to24_enr,Demo_Age_65plus_enr,Demo_Age_45to54_enr,Demo_Gender_Male_enr


      One website even claimed that it could offer pictures of primary schoolkids, supposedly from Malaysia.

      Even “teachers” are into the act as well.

      One video purportedly showed a “teacher” undressing in what seemed like a staff room of a school.

      The caption reads: “Selamat Hari Guru. Nakal cikgu ini, dalam bilik pun vc.” (Happy Teachers Day. This teacher is naughty; even taking a video in the teachers’ room).

      Social activist R.A. Saravana, 48, warned that such smut could lead to more deterioration of moral values among the younger generation.

      Stakeholders should put a stop to this before the situation got out of control, he said.

      “It will be bad for future generations if the trend is not nipped in the bud,” he said in an interview.

      Saravana suggests that an intervention and prevention task force be formed to address the problem.

      Dr Chong Yew Siong, who is an advocate for positive mental health and family wellness, said the rate of young girls exposing themselves on social media was increasing.

      He said a majority of these girls did so due to peer pressure or coerced by their boyfriends.

      “Girls sending nude pictures or videos of themselves is like a badge of honour – to prove their sense of self-worth,” he said.

      Dr Chong, who is from Pantai Hospital in Ayer Keroh, said: “They are trying to perform an impossible balancing act between looking for their identity and trying to attain freedom, which makes them vulnerable to external influences.”

      Dr Chong also said these youngsters should be made aware of the repercussions of cyber-bullying.

      “This trend, if it goes uncontrolled, could cause depression, self harm and even attempted suicide.”

      Dr Chong stressed that mental depression among teenagers was also rising at a worrying rate.

      He also quoted statistics from World Health Organisation in 2014 that showed Canada, for example, having 13.42 psychiatrists to every 100,000 people. In comparison, Malaysia has about 0.76 psychiatrists for every 100,000 people.

      Many of the young patients who sought treatment from Dr Chong only did so after they discovered their raunchy pictures had gone viral.

      “Some of the teenagers suffered from bipolar disorder, or Opposi­tional Defiant Disorder (ODD) that could be misconstrued as being rebellious and stubborn.”

      Delete
  15. Pak diny..aap2 hal pun kita ucapkan tahniah kepada perak kerana menjadi juara Piala Msia tahun ni.

    Tapi yang masih membingungkan fikiran rakyat Msia sehingga tak tidur malam ialah...berita sahih di bawah ni!!!!

    Saudi minister’s visit proves Pakatan cooked up the “RM2.6 billion being from 1MDB” story

    Reggie Jesssy: A well placed source from within the corridors of power told me an hour ago that the RM2.6 billion affair was never “discussed between (Malaysian Foreign Minister Dato’) Saifuddin Abdullah and (Saudi Foreign Minister) Adel (Al-Jubeir) in any length that qualifies it to be a discussion.”

    This implies that Saifuddin never seized the opportunity to discuss the RM2.6 billion issue in any detail despite it being a pivotal factor that led to Barisan Nasional’s downfall.

    Tell me, isn’t it strange that the Government of Malaysia (GoM) should make no effort whatsoever to hash the issue out with Saudi Arabia despite it being a matter of utmost importance as claimed by Pakatan Harapan prior to the 14th general election?

    Memang pelik lah kan...tak de pulak sebarang PC khas yang diadakan agar menteri luar Arab Saudi tu diberi peluang untuk menjelaskan berkaitan isu derma RM2.6 billion tu kepada rakyat Msia.

    Kami nak dengar kenyataan tu keluar dari mulut menteri tu sendiri, bukannya dari mulut menteri luar Msia lah !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lantak kamu lah GN .

      Pls convey my message to TTF ..GO FLY KITE @ Gurney drive

      Delete
    2. Baik soalan ni keluar dari mulut Najib sendiri, dan bukan dari macai.

      Delete
    3. Oh ye Geng Najib, kalau kau tak tahu biar aku bg tahu. Setelah Al Jubeir membuat u turn mengatakan derma itu tak ada kena mengena dgn Arab, Najib pun dalam sekelip mata membuat u turn jugak mendakwa dia tak tahu dari mana sumber derma tersebut. Jadi sekarang sudah terbukti dialah sebenarnya raja u turn dan bukannya Mahathir.

      Delete

    4. Mari lawan di mahkamah, Deepak beritahu Najib
      V Anbalagan - October 19, 2018 7:06 PM
      5.3k
      Shares
      3.9k 1.3k 19 11
      KUALA LUMPUR: Ahli perniagaan Deepak Jaikishan mencabar Datuk Seri Najib Razak berdepan tuntutan mahkamah yang difailkan terhadap beliau dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, dan bukan cuba membatalkannya.

      “Saya ada bukti…dokumen, rakaman audio dan video mencukupi. Jangan lari dan bersembunyi lagi kali ini,” katanya,” katanya dalam satu pesanan ringkas.

      Deepak berkata sebelum ini Najib dan Rosmah memohon untuk membatalkan tuntutannya supaya mahkamah tidak mendengar kes-kes itu.

      Beliau berkata dia akan teruskan dengan 4 lagi tuntutan minggu depan mengenai perjanjian konsesi yang didakwa dibatalkan atas arahan Rosmah.



      Deepak menjawab Najib yang berkata dakwaan Deepak dalam samannya “rekaan semata-mata, dibuat-buat dan tidak berasas”.

      “Mari kita lawan di mahkamah,” kata Deepak.

      Terdahulu, Najib Razak dan Rosmah mengarahkan peguam mencabar 2 saman sivil difailkan Deepak yang mendakwa pasangan itu menyebabkan beliau kehilangan tanah bernilai jutaan ringgit dan memaksanya mengambil pinjaman sebanyak RM200 juta.

      “Dakwaannya terhadap kami tidak logik dan tidak lebih daripada cubaan untuk memfitnah melalui pemfailan saman sivil ini,” katanya dengan menambah bahawa saman itu akan dicabar habis-habisan.

      Deepak juga menyaman Boustead Holdings Sdn Bhd dan Bakti Wira Sdn Bhd dengan menuduh 2 syarikat itu campur tangan dalam urus niaga sebuah hartanah di Selangor dengan mendakwa syarikat miliknya Astacanggih Sdn Bhd mengalami kerugian besar kerananya.

      Deepak meminta mahkamah memberi kepadanya kos kerugian sebanyak RM656 juta atau mengembalikan 2 keping tanah seluas 223 ekar di Kapar kepada beliau.

      Dalam satu saman lain, Deepak dan adiknya Rajesh menyaman Najib, Rosmah dan 3 yang lain sebanyak RM52.6 juta dengan mendakwa mereka berdua dipaksa membuat pinjaman berjumlah RM198.8 juta daripada Bank Rakyat.

      Tiga defendan lain ialah adik Najib, Datuk Ahmad Johari Razak; bekas pengerusi Tabung Haji, Datuk Seri Abdul Azeez Rahim dan pengerusi Bank Rakyat, Tan Sri Shukry Mohd Salleh.

      “Saya dan adik saya bertindak sebagai ‘proksi’ Najib dan Rosmah bagi pinjaman yang dibuat pada 2008 dan mereka berdua sepatutnya membayar pinjaman tersebut bagi pihak kami,” kata Deepak dalam samannya.

      Nama Deepak menjadi terkenal apabila beliau dikaitkan dengan mendiang P Balasubramaniam, seorang penyiasat bebas yang diupah oleh Abdul Razak Baginda, bekas pembantu Najib yang didakwa dan kemudiannya dibebaskan pada 2006 dalam kes pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibuu.

      PSSST, TAK USAH AJAK DIA LAWAN DI MAHKAMAH. DIA DAH TERTIMBUS DENGAN HAMPIR 40 TUDUHAN DI MAHMAMAH, TAKDA MASA DAN DAYA NAK KE MAHKAMAH LAGI.

      Delete
  16. INI AKU PAPARKAN EPISOD PALING DARI SKETSA 'PANTUN DALAM CINTA' ANTARA AKU DAN SI DIA ITU, YG AKU PETIK DARI ENTRY YG LEPAS:


    KAMI MAKIN KURANG BERPANTUN MADAH. PERBUALAN TELEFON KAMI KINI LEBIH BANYAK TERTUMPU KPD 'SI TAIKO'. INI ADALAH KERANA AKU MEMBERITAHU 'SI DIA' YG SI TAIKO TU DAH MAKIN MENJADI2 PSAIKO NYA TU.
    NAMUN, SELEPAS ZOHOR TADI, AKU TERIMA LAGI SMS PANTUN MADAH DARI SI DIA MANJA:

    Bertuahnya adinda, duhai kekanda ku Kejora
    Bakal suami orng beriman & berjiwa perwira
    Tak tau dinda nak cerita dlm hati ini gembira
    Dinda menang, perebutan antara ramai dara

    Bukanlah macam orng tu dari sebelah utara
    Perangai dengki khianat org itu amat ketara
    Kita bercinta, dia tetiba sengsara & jiwa lara
    Semua org tau, dia buat fiitnah dan angkara

    Liar di hutan si pohon cempa
    Tidak selebat bidara yang muda
    Biar taufan atau pun gempa
    Tidak sehebat gelora di dada

    Bakar jerami cerah semua
    Sarang merbah masih berada
    Biar pun bumi terbelah dua
    Tak kan berubah kasih adinda

    (TTG 'SI TUA', MAKIN MEROYAN LAH IFRIT TU BILA AKU DEDAHKAH SIFAT MUNAFIQ NYA ITU... KINI BARU SEMUA PEMBACA TAHU, TAHAP PENIPU DAN BERMUKA-MUKA SI TUA JAHANAM TU...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ERRATA:

      INI AKU PAPARKAN EPISOD PALING AKHIR...

      Delete

    2. .INI SEMUA AKIBAT KERUNTUHAN MORAL DI ZAMAN NAJIB MERINTAH.

      ROSY ADA BUAT KE?

      More and more stripping online

      MELAKA: Some of them were in their school pinafores.

      Although there’s a question mark over their real identity, these teenage girls have no compunction in stripping for the cameras. And circulating the images and videos on social media.

      Many of the pictures captured the girls lifting their blouses to show their breasts and striking suggestive poses.

      Parents here contacted The Star, voicing their concerns about the behaviour of such teenagers.

      image: https://content.thestar.com.my/smg/settag/name=lotame/tags=Demo_Age_35to44_enr,Demo_Age_25to34_enr,Int_Business_Finance,Demo_Gender_Female_enr,Demo_Age_55to64_enr,all,Demo_Age_18to24_enr,Demo_Age_65plus_enr,Demo_Age_45to54_enr,Demo_Gender_Male_enr


      One website even claimed that it could offer pictures of primary schoolkids, supposedly from Malaysia.

      Even “teachers” are into the act as well.

      One video purportedly showed a “teacher” undressing in what seemed like a staff room of a school.

      The caption reads: “Selamat Hari Guru. Nakal cikgu ini, dalam bilik pun vc.” (Happy Teachers Day. This teacher is naughty; even taking a video in the teachers’ room).

      Social activist R.A. Saravana, 48, warned that such smut could lead to more deterioration of moral values among the younger generation.

      Stakeholders should put a stop to this before the situation got out of control, he said.

      “It will be bad for future generations if the trend is not nipped in the bud,” he said in an interview.

      Saravana suggests that an intervention and prevention task force be formed to address the problem.

      Dr Chong Yew Siong, who is an advocate for positive mental health and family wellness, said the rate of young girls exposing themselves on social media was increasing.

      He said a majority of these girls did so due to peer pressure or coerced by their boyfriends.

      “Girls sending nude pictures or videos of themselves is like a badge of honour – to prove their sense of self-worth,” he said.

      Dr Chong, who is from Pantai Hospital in Ayer Keroh, said: “They are trying to perform an impossible balancing act between looking for their identity and trying to attain freedom, which makes them vulnerable to external influences.”

      Dr Chong also said these youngsters should be made aware of the repercussions of cyber-bullying.

      “This trend, if it goes uncontrolled, could cause depression, self harm and even attempted suicide.”

      Dr Chong stressed that mental depression among teenagers was also rising at a worrying rate.

      He also quoted statistics from World Health Organisation in 2014 that showed Canada, for example, having 13.42 psychiatrists to every 100,000 people. In comparison, Malaysia has about 0.76 psychiatrists for every 100,000 people.

      Many of the young patients who sought treatment from Dr Chong only did so after they discovered their raunchy pictures had gone viral.

      “Some of the teenagers suffered from bipolar disorder, or Opposi­tional Defiant Disorder (ODD) that could be misconstrued as being rebellious and stubborn.”

      Delete
  17. SAMBUNGAN EPISOD
    28 HB OKT 2018 JAM 2:00 PAGI:

    WALAU PUN LAGI EMPAT BULAN KAMI AKAN BERUMAHTANGGA, SEWAKTU PERBUALAN 'SI DIA' BERCAKAP, SEPERTI KAMI DAH SUAMI ISTERI. DIA JUGA BANYAK MENYINGKAP KEMBALI SAAT DIA MULA TERPIKAT DENGAN AKU.
    SELEPAS AKU BALIK DARI MASJID BERJEMAAH ISYAK TADI, DIA HANTAR LAGI PANTUN MADAH:

    Teringat saat adinda jatuh cinta masa silam
    Pantun2 abg, mcm ada kesan yg mendalam
    Jenaka, pukulan, nasihat, semua abg sulam
    Paling hebat, abng selalu bangun solat mlm

    Tumbang dahan kepayang muda
    Terkena serambi teratak taman
    Memang Tuhan sayang kan dinda
    Dikurniakan suami warak beriman

    (ALAHAI LAH SAYANG... BELUM KAHWIN, DAH SEBUT SUAMI.. TTG 'SI TUA' BANGKAI TU, MCM SELALU LAH, MEROYAN SAKAN TERKEDU DGN PUKULAN PANTUN2 AKU...)

    ReplyDelete
  18. AKU SANGAT LETIH HARI INI. ADA SUKAN STAFF KAT SEKOLAH, ANTARA DAERAH. AKU WAKIL SEKOLAH DLM SOCCER, TAKRAW & VOLLEYBALL.
    SEMASA AKU SEDANG MENGARANG PANTUN SELEPAS BALIK DARI MASJID SOLAT ISYAK, AKU TERTIDUR. KEMUDIAN, AKU TERBANGUN, SPT TERINGAT PANTUN 'SI DIA' BELUM KU JAWAB. AKU SAMBUNG MENGARANG. DAH SIAP, AKU SMS KPD SI DIA MANJA KU ITU:

    Maaf abg sayang, abng letih dan tertidur tadi
    Bangun bersolat, kpd Allah, dirii ini mengabdi
    Apalah sangat diri abg ni, yang dinda ku sudi
    Hanya dinda saja bagi abang, biar apa terjadi

    Dah mcm darah daging abg bangun bersolat
    Kalau boleh, setiap masa mau ngadap kiblat
    Sambil buat wirid, kasii mantapkan ilmu silat
    Bagi abg, cinta & ibadah nak pertahan daulat

    Selasih tumbang, ke atap bertemu
    Bakar jerami, sesudah subuh
    Kasih abang, tetap untuk mu
    Biar pun bumi, berpecah sepuluh

    Nyiur yang muda ke rumah dibawa
    Masuk ke petang timba perigi
    Tidur lah dinda lena lah nyawa
    Besok dah siang berjumpa lagi

    ('SI TUA' TERUS TERKEDU TAK BERSUARA LAGI... MANAKALA 'SI TAIKO' DAH MATI AKAL TERUS DGN 'KOTA SAKURA' NYA ITU...KI KI KIK...)

    ReplyDelete
  19. Suman tua, populariti murahan nak digarap
    Tapi bapok barua ni, kena dgn aku tertiarap
    Terus sepii, entah mana sembunyi terperap
    Tiada kelibat langsung, itu ifrit anjing kurap

    ReplyDelete
  20. Suman iblis sblm ini kemain lantang nyaring
    Asyik jer dikutuk kata pantun aku keluar ring
    Tak berani dia ke JB aku cabar ajak sparring
    No fon aku kasi, tapi fon aku tidak berdering

    ReplyDelete
  21. Lps solat, aku habis baca 5 surah al-Quran
    Tetiba teringat, nak bagi Suman ifrit ajaran
    Aku nak bagi sampai dia timbul kesedaran
    Biar sampai suara dia tak lagii kedengaran

    ReplyDelete
  22. Suman terlopong sambil pantun ku ditatap
    Walau dia cuba buat tak jugak jadi mantap
    Dia terus bersediih pilu, kotey terus sentap
    Ditambah lagi aku cabar dia ajak berentap

    ReplyDelete
  23. Aku habis baca alquran, tambah lagi 3 surah
    Suman ibliis tiada walau ku cari merata arah
    Mmg lah si tua bangkai ni udah betul2 parah
    Tiada kelibat, dari mlm sampai ler nak cerah

    ReplyDelete
  24. Aku masih nak cabar, Suman tua jubor labuh
    Tak sabar nak ke JB, barua ini nak aku tabuh
    Kini berselimut je ifrit ni menyedapkan tubuh
    Zohor le bangun usah harap nak solat subuh

    ReplyDelete
  25. Suman hidup di dlm dunia yng kotor dan keji
    Munafiiq besar, pembohong, tidak tunai janji
    Jahil agama dan tak pernah pun dia mengaji
    Usah harap le, nak pijak Mekah tunaikan haji

    ReplyDelete
  26. Suman awalnya kemain dia sombong ranggi
    Tetapi mlm ini, jadi menggeletar berlaga gigi
    Kini baru dia tau, langit tu rendah atau tinggi
    Aku akan sambung tibai, balik surau jap lagi

    ReplyDelete
  27. Mlm ni banyak dpt baca quran sbb esok cuti
    Sambiil mununggu, kalu2 ada sms buah hati
    Kat Dtrn JB aku akan berdiri sbg lelaki sejati
    Suman dtg ker tidak aku tetap akan menanti

    ReplyDelete
  28. DLM PERBUALAN KAMI PTG TADI, 'SI DIA' BAGI TAHU, DIA KINI SGT KERAP PERGI BELAJAR TTG ISLAM DARI SEORANG USTAZAH. KATANYA LAGI, BULAN JANUARI TAHUN DEPAN, DIA NAK PELUK ISLAM. SEMPAT JUGA DIA BERGURAU, "FEBRUARI PULA, NAK PELUK JEJAKA ISLAM..." BEGITU MANJA SEKALI, ADUHAI...
    LPS BALIK DARI SURAU BERJEMAAH SUBUH, AKU TERIMA SMS SI DIA MANJA:

    Duhai kanda, dinda kinii dah betul2 bersedia
    Ingin nak hidup bersama mu kanda ku satria
    Pasti nanti, hidup ku akan lebih riang & ceria
    Dapat suami jejaka tampan yg berhati mulia

    Tak dpt dinda cerita bagaimana hati gembira
    Kalau boleh rasa macam nak bersatu segera
    Bukan semata-mata ingin bercumbu asmara
    Ingin bersolat, berimamkan kekanda perwira

    Redup di senja cerah nya lampu
    Tanda di bangku pudar berkarat
    Hidup adinda nak serah pada mu
    Kanda teman ku dunia dan akhirat

    (PAGI INI AKU KENA JADI IMAM LAGI..
    SI DIA PUN TAHU, AKU JAUH LEBIH 'ALIM & ZUHUD KALAU DIBANDING DGN 'SI TUA' MUNAFIQ TU ATAU PUN 'SI TAIKO' ANAK TOK GURU TU... BAPAK TOK GURU, ANAK HARU BIRU...KI KI KKK...)

    ReplyDelete
  29. Aku tau Suman kini dlm keadaan menyesal
    Tersilap orang dia dah gatal pegi cari pasal
    Kini dia dah mula tahu, aku punya usul asal
    Kat sekolah, aku jugak kapten bola & futsal

    ReplyDelete
  30. 'SI DIA' CALL, AKU TAK ANGKAT.(NANTI, AKU NAK KENTONG DIA, GI TOILET.. HI HI..). SEBENARNYA, AKU NAK SIAPKAN KARANGAN PANTUN MADAH, NAK BALAS PANTUN NYA TADI. TAK AMBIL MASA LAMA PUN, MAKLUM LAH PEMANTUN BISTARI...
    DAH SIAP, AKU HANTAR SMS KPD SI DIA MANJA DEWI INTAN KU ITU:

    Abg ini dinda, lebih2 lah lagi rasa tidak sabar
    Nak serumah, sebilik, sebantal, juga segebar
    Dlm hati abg asyik saja rasa cemas berdebar
    Mana ler tau nanti ada kumbang lain sambar

    Tumbuh mengkudu, rimbun nya cabang
    Murai berduka, terlena di ranting
    Sungguh ku rindu, kuntum yg kembang
    Sampai ketika, pastinya ku sunting

    (AKU LIHAT TANDA 'DOUBLE RIGHT' BERWARNA BIRU, BERERTI SI DIA DAH BUKA & BACA SMS AKU...DAH BANGUN RUPANYA SI MANJA. AKU CALL, BAGITAU DIA YG AKU MUNGKIN NAK TIDOR SBB MLM TADI BANYAK BERJAGA BERIBADAT... SI DIA FAHAM...)

    ReplyDelete
  31. geng najis......you don't have to waste other people time. it is precious thing, to waste them on your excuses to cover najib asses is a sin.

    now you know, truth is painful!

    but excuses are for pussies like your najib and you! and, generally, pussies hiding behind a lady big asses....like u know who.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don't waste your time.
      You can skip if you don't like it.
      Leave it.

      Jgn berleter sorang-sorang mcm org gila meroyan..

      Delete
  32. budin, mungkin elok ko write up siapa lagi yg akan tinggal bersama bugis penyamun dan wak jawa kelentong tu. yg nak pegi tu kita tak tau dia org nak masuk ppbm ka, pkr ka, dap ka atau amanah atau independent.

    anyway it would not make any difference to ph. tapi yg nak tinggal dgn 2 joker tu yg amusing. very eager to know what are the reason for them to stay...maybe

    1. penerima dedak seumur hidup
    2. mungkin percaya dgn 2 joker tu
    3. balls are in najib's hands
    4. or just a stupid bugger, got lucky being voted. we have many mps' in this category. we have seen even deadwoods can win election as long they were in umno before.

    ReplyDelete
  33. Terus tiada kelibat Suman iblis hati busuk
    Dia rasa bagai kat dada nya keris tertusuk
    Tidur mlm dia mengigau bagai kena rasuk
    Senyap sepi terus ifrit ni tak berani masuk

    ReplyDelete
  34. Fuuh...Setepwek ken akat muka menteri sukanekan ni..kalau dah sedar lagi, memang tak tau lah nak cakap macam mana lagi beb !!!

    Jual Melayu Untuk Dapat Kuasa? Syed Saddiq Disanggah.

    KUALA LUMPUR - Kenyataan Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang mengatakan tiada lagi ketuanan Melayu dipersoalkan Ketua Pemuda Umno Wilayah, Datuk Razlan Rafi.

    Katanya, gesaan yang dibangkitkan oleh Ahli Parlimen Muar itu dilihat sebagai usaha mempergunakan bangsa untuk memikirkan formula mendapatkan kuasa dengan menjual rakyat Malaysia yang kononnya ketuanan Melayu ini sudah tidak relevan.

    Razlan Muhammad Rafii

    "Saya nak tanya Syed Saddiq, apa salah Melayu sehingga kamu nak buang Melayu di Malaysia, bukankah sepatutnya kamu bekerja keras untuk membawa Melayu berjaya seperti dasar parti anda?

    "Apakah maksud sudah tidak ada ketuanan Melayu?

    Adakah maksudnya, penjenamaan semula Amanah Saham Bumiputera (ASB) kepada Amanah Saham Malaysia dan selepas ini, tidak ada lagi Universiti Teknologi Mara (UiTM) , tidak ada lagi kuota Melayu, tidak ada lagi kepentingan Islam, dan tidak ada lagi kepentingan-kepentingan lain, seperti nelayan, Felda dan tanah-tanah Melayu?

    Apa sebenarnya yang anda hendak nyatakan ini?," katanya dalam satu kenyataan media.

    Razlan mendesak Syed Saddiq agar menjadi Melayu yang tidak malu mengaku diri anda Melayu, kalau tidak eloklah, menggelar kamu bukan Melayu dan kamu tiada bangsa.

    "Apabila membaca perlembagaan Bersatu dan mereka memilih untuk menjadikan Melayu dan Bumiputera sebagai dasar parti mereka, nampak janggal apabila Ketua Pemudanya berkata sudah tidak ada ketuanan Melayu.

    "Melayu bukan mahu menjadikan negara ini tuan, tetapi negara ini sememangnya adalah Tanah Melayu, dan apabila disatukan Sabah dan Sarawak, Melayu berkongsi dengan bangsa-bangsa lain menjadikan ia Malaysia," tegasnya.

    Hari ini, Syed Saddiq menegaskan zaman ketuanan Melayu telah berakhir dan Malaysia bergerak ke arah fasa baharu yang memperjuangkan kesaksamaan.

    Menurutnya, perkara tersebut turut menjadi agenda yang akan diperjuangkan parti itu.

    Apa nak diherankan..Sadiq sigaraga ni pun DNA melayunya tak lah sebanyak mana pun..sama macam sang penguasa tu..sebab tu lah cinta dan kasihnya pada bani melayu ni masih boleh kita semua pertikaikan!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Social media users question Najib’s claim of ignorance of source of funds

      Najib lost his cool a few times during the hour-long grilling on Al Jazeera’s 101 East programme.

      SOCIAL media users questioned Najib Razak for claiming not knowing the source of the RM2.6 billion found in his bank account, which were traced back to troubled state investment fund 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

      They took to Facebook and said the former prime minister was just telling lies throughout the interview, which he walked out of at the end.

      Delete
    2. Udah2 le Wak Kadok kepala botak
      Cakap besar, tapi bingai tiada otak
      Ku harap pantun, sampah ko letak
      Dah tu pulak, asyik bertukar watak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaaahh...

      Delete
  35. Suman barua pukimak terus diam mcm tugu
    Tak kan dia sibuk, bukan kah inii hari minggu
    Agak nya mlm tadi, mimpi ngeri dtng ganggu
    Diia terbayang dekat JB, aku tercegat tunggu

    ReplyDelete
    Replies

    1. PANTUNS UNDER ANONYMOUS THAT BEAR THE SAME TRAIT AND THINKING ARE ALSO DONE BY THE BLOKE CALLING HIMSELF GENG NAJIB YANG MENJILAT NAJIB, SO HE SHALL BE WHACKED, TOO -

      COMMENTS TO FACEBOOK ENTRY ENTITLED Social media users question Najib’s claim of ignorance of source of funds:

      we all knows Jibby did make the decision to take on the interview its his advisers, clearly back fire, thanks lokman knowing your boss is stupid in front of the camera you still put him up to it LOL
      Posted 12 hours ago by Teruna Kelana

      You should have just kept to frothy mouth shut Najib! You thought you could wiggle your way through such an interview by a renowned reporter. You and your cacophony of FB postings have been annoying Malaysians. Save your defence for court. Let's see how you handle Gopal Sri Ram and you'll try to twist there. I don't think even Shafee will be handle Gopal Sri Ram.
      Posted 12 hours ago by Mo Hisham

      Judging from how he handled himself in the Al-Jazeera interview, he will be just torn to shreds in Court. It's so apparent from the body language and his answers that he is as guilty as hell.
      Posted 11 hours ago by Arul Inthirarajah

      It's the end of the road, Jibby.
      Posted 11 hours ago by Will Be Humble

      Shame on this idiotic MP who is doomed.
      Posted 10 hours ago by Ramakrishnan Thangavelu

      Mula mula muka berseri seri. Lepas 3 minit, makin merah cili. Lepas 10 minit merah lebam.

      Cant take the heat, backside on fire!!!!
      Posted 10 hours ago by ASK LAZIE

      Continue telling the whole world how stupid he is..
      Posted 2 hours ago by Concerned Citizen

      Delete
    2. Udah2 le Wak Kadok kepala botak
      Cakap besar, tapi bingai tiada otak
      Ku harap pantun, sampah ko letak
      Dah tu pulak, asyik bertukar watak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaaahh...

      Delete
  36. Suman dah tunjuk kan diri, munafiq punya ciri
    Mula2 sangkal, jumpa aku kat bllog Parpukari
    Pas tu kata silat dgn aku, dia yg cakap sendiri
    Tiada helah lagi, yg ifrit jembalang ini dpt beri

    Suman pukimak ngaku Islam tapi kafir harbi
    Memang penipu besar, ini haram jadah babi
    Si tua munafiq ni hari ini kata A, esok kata B
    Samalah juga dgn cabaran pertemuan di JB

    ReplyDelete
    Replies

    1. DAP lawmaker Teo Nie Ching slammed Minister in the Prime Minister’s Department Azalina Othman Said for failing to provide the cost of a Permata trip to London in May.

      The Kulai MP said she had written to ask Prime Minister Najib Razak for an answer about cost of the London trip, including details and outcome of the trip by the prime minister’s wife and Permata patron Rosmah Mansor, and two other female ministers: Azalina and Rohani Abdul Karim, the Women, Family and Community Development Minister.

      COMMENTS
      Azalina, we have often been told as students to avoid choosing the long explanations in multiple choice questions when we are unsure about the answers. So how much did we spend on Rosmah's London trip? Do we need to ask that question in court?
      Posted 4 months ago by Roger 5201

      Azalina was beating about the bush. Am sure she could understand simple English. What's the problem?
      Posted 2 months ago by Lawrence Chew

      Deadbeats and parasites.
      Posted 1 month ago by Antares Maitreya

      Delete
    2. Udah2 le Wak Kadok kepala botak
      Cakap besar, tapi bingai tiada otak
      Ku harap pantun, sampah ko letak
      Dah tu pulak, asyik bertukar watak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaaahh...

      Delete
  37. Dah tak keluar lagi Suman iblis haram jadah
    Dgn aku, barua dajal ini dah teruk dpt padah
    Keburukan dia, dah habiis aku londeh dedah
    Baru ifrit jahanam ini tau, langit atau rendah

    ReplyDelete
    Replies

    1. Rosmah the main force behind 1MDB scandal, says report

      AS investigators dig deeper into the misappropriation of funds from 1Malaysia Development Berhad (1MDB), a portrait of Rosmah Mansor as the central force in the international scandal is taking shape, The Wall Street Journal reports.

      In interviews with investigators and people close to the wife of deposed prime minister Najib Razak, the financial daily said Rosmah’s pursuit of wealth was a crucial factor in driving Najib’s government deeper into corruption.

      COMMENTS
      Do not laugh - The Marcoses are on their way back into power in the Philippines. If we are not more determined so will children of Rosmah and we will repeat.
      Benjamin Lam

      Behind the fall of a man there is a woman.
      Posted 4 months ago by Henry Mancini Jr

      don't be dumb. Najib is the PM. Rosmah probably smarter than him, but still both deplorable losers.
      by O K

      You mean WITCH!
      by Bob Hangguk

      Quickly, quickly - tangkap Rosmah
      by Chris Ng

      My guess is, najib is the wife of former PM
      by Royston maria

      Delete
    2. Udah2 le Wak Kadok kepala botak
      Cakap besar, tapi bingai tiada otak
      Ku harap pantun, sampah ko letak
      Dah tu pulak, asyik bertukar watak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaaahh...

      Delete
  38. Dah tak ada bayang Suman iblis pendengki
    Sblm ini kemain lagi dia, megah juah & koki
    Terus senyap saja, walau teruk dicacii maki
    Ternyata barua dajal ini, bapok bukan lelaki

    ReplyDelete
    Replies

    1. Forgive me, for I have 'sinned', says Najib to PM

      Najib Razak has sarcastically said that he has 'sinned' by giving money to the needy during his time as prime minister. – The Malaysian Insight pic by
      FORMER prime minister Najib Razak today disputed a claim by Prime Minister Dr Mahathir Mohamad that he (Najib) had given out money “freely” during his administration, which Malaysians have become very used too.

      Najib instead said the Barisan Nasional government had benefited from initiatives like the goods and services tax (GST), so much so that money could be given back to the people.

      Delete
  39. Suman rasa diri intan, walhal hanyalah kaca
    Ketakutan dlm diri tua renta ni aku dpt baca
    Tahii kat dlm perut dia dah tinggal secamca
    Diam bodoh je dia walau teruk dicacii cerca

    ReplyDelete
    Replies

    1. COMMENTS to "Forgive me, for I have 'sinned', says Najib to PM"

      Pl stop giving ex pm unnecessary media time. Leave him to the courts. His next statement should come from the dock. There is so much to do and so little time to get back on track
      G.Selvakumar S.P.Ganesan

      OBESITY IS WORSE THAN 1MDB! A BN leader's greatest sin could be that much too much money was put out before their respective peoples to indulge in sweet drinks & fattening foods, resulting in the growing epidemic above. Malaysian Obesity is actually worse than 1MDB. We will recover from 1MDB given time, but obesity maybe never.

      The good news is that IT TAKES TIME TO PUT ON WEIGHT, &/BUT IT ALSO TAKES TIME TO TAKE THE FAT OFF FROM OUR BODY. IF WE ARE CARELESS IN OUR EATING, THE WEIGHT WILL COME BACK..
      MELVILLE JAYATHISSA

      Forgive Najib for he knows not that he has sinned against Allah. Moral of the story: don't follow the corrupted ways of Najib and his people.
      Roger 5201

      It is best now to ignore YB Pekan completely n let the legal system deal with his charges.He is non-existent now, cos he overdid whatever he did during his days as Minister n later PM. Just forget him.
      Ramakrishnan Thangavelu

      Anything frm the ex PM is not worth a sen to read or hear U no longer hv the trust of Msians period
      B N Jettey

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...