Monday 29 October 2018

SEMASA BN 'LAPAR', DI BAWAH PH PUN 'LAPAR' JUGA....


Saya menerima banyak rungutan daripada kawan dan kenalan yang meluahkan perasaan tentang kesukaran mereka mendapatkan kontrak-kontrak kerajaan ketika berurusan dengan pejabat beberapa menteri dan menteri besar di bawah kerajaan Pakatan Harapan sekarang.


Malah, orang yang baru dikenali juga  turut tidak malu-malu meluahkan perasaan yang sama.


Mereka ini semuanya adalah penyokong Pakatan Harapan yang nampaknya mula kecewa kerana kesukaran mendapatkan kontrak dan memperbaiki sumber rezeki, meskipun kerajaan sudah bertukar tangan.


Dahulu, ketika kerajaan dikuasai UMNO dan BN, mereka ini langsung tidak pernah mendapatkan apa-apa kontrak kerana ketika itu semuanya dibolot oleh orang-orang UMNO dan kroni para menteri belaka.


Majoriti daripada mereka ini, bahkan tidak pernah cuba pun masuk apa-apa tender atau mengunjungi mana-mana pejabat menteri dan menteri besar sewaktu era BN kerana sedar perbezaan ideologi politik banyak pengaruhnya kepada perolehan dalam perniagaan ketika itu.


Yang menjadi harapan mereka, apabila kerajaan sudah bertukar tangan sekarang ini, bermakna peluang merekalah pula memperolehi sebahagian tender dan kontrak kerajaan itu.


Malangnya, daripada apa yang disungutkan itu, baik ketika BN mengusai kerajaan atau setelah bertukar kepada Pakatan Harapan, nasib mereka nampaknya sama saja.


Dulu susah memperolehi kontrak kerajaan, sekarang pun tidak ada yang senangnya.


Apa yang mereka kesalkan, kesukaran memperolehi peluang-peluang perniagaan itu lebih disebabkan oleh tindakan menteri dan menteri besar Pakatan Harapan sendiri yang tidak sedia untuk menolong mereka.


Beberapa menteri dikatakan lebih ingin menunjukkan sikap berkecuali dan seolah-olah bersih daru segi campurtangan dalam pemberian kontrak-kontrak kerajaan sehingga penyokong yang datang berjumpa awal-awal lagi sudah diberitahu dengan ucapan selamat - “saya tak campur hal perniagaan atau urusan kontrak”.


Ini bukan saja menyebabkan penyokong itu kecewa dan memendam rasa, malah rasa terpinggir dibuatnya.


Hakikatnya, mereka bukanlah mahu diberikan kontrak secara buta-buta begitu saja, tetapi sekurang-kurangnya tunjuklah sikap sedia mendengar terlebih dahulu.


Kami yang nak minta kontrak ini tentulah datang dengan syarikat yang ada kemampuan dan boleh melaksanakan kerja, bukan nak minta macam itu saja, kata salah seorang yang meluahkan perasaan.


Sikap pemimpin yang sedemikian rupa itu, akhirnya tentu saja menyebabkan pegawai kerajaan yang berkuasa sepenuhnya dalam pemberian kontrak kerajaan, malah memperlihatkan menteri dan menteri bagaikan tiada kuasa apa-apa, walhal ketika berkempen menjerit meminta kuasa.


Tidakkah sikap menteri dan menteri besar yang begitu akan merugikan parti dalam jangka masa panjang? Soal mereka lagi.


Yang lebih buruk lagi, dikatakan terdapat juga menteri dan menteri besar yang dengan pantas bukan sekadar menjalin hubungan dengan ahli-ahli perniagaan era BN dahulu, malah meneruskan pemberian kontrak perniagaan kepada mereka itu.


Alasan yang diberi kononnya syarikat mereka itu sudah biasa dengan kerja-kerja di peringkat kementerian dan negeri serta mempunyai rekod yang baik selama ini.


Dikatakan lagi, pemimpin yang baru lima bulan mendapat kuasa itu mengatakan mereka meneruskan pemberian kontrak kepada syarikat-syarikat sedia ada itu adalah bertujuan agar kerja-kerja tidak tersangkut berbanding jika memberi peluang kepada syarikat baru yang belum terbukti hasil kerjanya.


Tapi, sedarkan mereka syarikat itu dipunyai oleh ahli dan penyokong UMNO yang sudah tentu sebahagian keuntungannya akan digunakan untuk membiayai aktiviti politik UMNO untuk melawan Pakatan Harapan dalam pilihanraya akan datang? kata seorang pengadu yang menetap di selatan tanahair.


Sudahlah jawatan dalam GLC diberi kepada bukan orang parti, kini pemberian kontrak-kontrak kerajaan pula masih dikuasai oleh ahli dan penyokong UMO - siapakah yang mahu bekerja untuk parti memenangkan Pakatan Harapan dalam pilihanraya akan datang, kata seorang lagi yang juga tinggal di selatan.


Ada seorang pengadu, malah mengajak saya berkunjung ke sebuah negeri yang ditadbir oleh Pakatan Harapan bagi menunjukkan bukti bagaimana pentadbiran negeri itu lebih memberi muka kepada mereka yang dikenali sebagai penyokong UMNO berbanding penyokong sendiri.


Kata seorang yang agak veteran dalam Pakatan Harapan pula, pemimpin yang ada jawatan dalam kerajaan sekarang nampaknya lebih senang melayan ahli perniagaan dari kalangan penyokong UMNO yang ada duit berbanding memahami penyokong sendiri yang baru mencuba-cuba mahu mendapatkan kontrak kerajaan.


Kesian kan...dalam zaman Nabi dulu ada juga harta rampasan perang yang boleh dibahagi-bahagi selepas habis berjuang dan mencapai kemenangan, tetapi nasib dan keadaan penyokong Pakatan Harapan nampaknya jauh lebih malang daripada itu.


Semasa era BN berkuasa dulu,  mereka sudah lama ‘lapar’ dan tidak berpeluang langsung memperolehi sebarang kontrak kerajaan, sekarang di era Pakatan Harapan berkuasa di mana kawan-kawan sendiri ada jawatan dan kuasa pun mereka tetap ‘lapar’ juga.


Aduhai....(ShahbudinHusin 29/10/2018).

261 comments:

  1. Malaysia Baru Tuan Budin. Semua kena kelihatan Telus dan Adil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERSATU JANGAN TERIMA MP UMNO LAGI! JANGAN ROSAK KAN PH DENGAN DNA KORUP DAN KLEPTOKRAT!

      Delete
    2. BIAR MP UMNO BERKUBUR BERSAMA2 DENGAN UMNO!

      Delete
    3. KALAU TERIMA JUGA, MAKA BERSATU AKAN JADI SEPERTI UMNO JUGA NANTI!

      Delete
    4. Bukan Kah Melayu mudah lupa.....!!

      Delete
    5. Kelapa Matag..Kau ni dah ketinggalan bas ke apa haah???

      Takkan lah kau tak tau yang selama ni Tun Madey memang hajatnya ialah untuk menjelmakan Bersatu sebagai UMNO3.0 beb.

      Sebab apa..dag tetu lah kerana cinta dan kasih sayangnya pada UMNO masih kukuh dan tebal lagi..senang citer DNA UMNO mengalir pekat dalam darahnya.

      Ko ingat senang2 aje ke Tun nak lupakan UMNO yang telah mengajar dan mematangkannya dalam sepak terajang politik sehinggan mampu kekal sebagai diktator selama 22 tahun dulu dan kni disambung lagi sekali.

      Dulu tu, Tun Madey kecik hati dengan UMNO pasal tak memberi ruang dan peluang untuk anaknya Boboi botak menang pertandingan ketua pemuda dan Naib presiden parti tu..dia dah atur agar Boboi dapat pegang jawatan penting dalam UMNO dan seterusnya bakal jadi PM, tapi malangnya tak kesampaian hajatnya tu.

      Kini hajat Tun untuk jadikan UMNO dijenamakan sebagai Bersatu akan menjadi kenyataan tak lama lagi.

      Apa taknya..ada seramai kira2 40 orang YB2 UMNO bakal melompat parti ke dalam Bersatu dn ini pasti menjadikan YB2 Bersatu dah meningkat kepada 54 orang.

      Bayangkan lah..jika betul Jemin Jamban akan membawa 25 orang lagi YB2 PKR yang menyokongnya bergabung dengan Bersatu, Bersatu bakal ada 79 YB...fuyoo..banyaknya tu.

      Bersatu bakal menjadi parti komponenn yang teramai YBnya dalam PH..dan dah tentu lah Bang Non dan PKR tak boleh mendabik dada sebagai big brother dalam PH.

      Apa maksudnya tu....Tun Madey dah beri signal yang jelas lagi terang kepaad Bang Non bahawa belum ada sebarang kepastian jawatan PM ke 8 tu akan diwarisi olehnya.

      Jadi amat tepat lah telahan rakyat Msia ..bahawa Tun Madey memang tak deniat langsung..walau sedikit pun untuk menjadikan Bang Non penggantinya...dah tentu lah jemin Jamban yang menjadi pilihannya.

      logiknya..takkan lah kerja kuat lagi keras jemin yang sanggup menjadi balaci dan proksinya selama ni dilupakan begitu saja...Tun Madey bukannya jenis orang yang mudah melupakan orang yang banyak
      berjasa padanya beb !!!

      Delete
    6. Setuju dengan sdr Azren.

      Kita patut lebih telus dan mengutamakan kebolehan dan kemapuan lebih daripada kabel.

      Zaman amalan know who patut ditinggalkan dan ditukar kepada know how.

      Delete
    7. GENG NAJIB CAKAP SESORANG DARI PUKUL 10 HINGGA PUKUL 12. DIA SEDAR KENA BOUYCOTT, BERHENTI AWAL KALI INI, TIDAK SAMPAI PUKUL 3 PAGI.

      DIA KOPIPES DAN TAK IKUT TAJUK POS, DI BUT BEGITU JUGA KPD NYA -

      Jika UMNO DIHARAMKAN, bukan ROS, Salah Kita Juga-Zahid Hamidi

      JANDA BAIK: Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak menolak kemungkinan Umno bakal diharamkan di negara ini.

      Namun katanya, perkara itu bukan kerana Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) semata-mata sebaliknya disebabkan juga oleh ahli Umno itu sendiri.

      “Kita harus ingat parti kita mahu diharamkan dengan tujuan supaya parti kita dibubarkan. Daripada 21,000 cawangan yang telah diminta mengadakan mesyuarat bagi tahun 2018, hanya 19,000 cawangan yang buat mesyuarat.

      “Seharusnya 19,000 cawangan hantar borang 9 ke Bahagian dan dihantar ke Perhubungan Negeri sebelum ke Pusat. Yang sampai kira-kira 8,000 sahaja.
      “ROS guna alasan ini untuk mengharamkan dan surat tunjuk sebab telah kita terima. Kalau kita mahu salahkan ROS seratus peratus, bagaimana kesalahan yang kita lakukan?,” katanya ketika berucap pada majlis penutup Program Pemukiman (Retreat) Pemuda di Pusat Latihan Umno, Janda Baik.

      Dalam ucapan sama beliau turut menjelaskan soal masalah kewangan yang dihadapi parti selepas akaun Umno dibekukan.

      “Harus diketahui semua dana yang didepositkan ke akaun Umno Malaysia dibekukan 100 peratus. RM116.7 juta yang dirampas di bawah Amla (Siasatan Jenayah Pengubahan Wang Haram) masih lagi dibekukan.

      “Tidak ada akaun lain yang boleh membiayai aktiviti ibu pejabat, perhubungan dan bahagian-bahagian apatah lagi di peringkat sayap kerana kita tak ada dana. Itu hakikatnya,” katanya.
      Malah katanya, parti juga berdepan masalah untuk membayar gaji pegawai dan kakitangan parti hingga terpaksa meminjam.

      “Bukan sahaja pembekuan dilakukan terhadap kita malah untuk membayar gaji pegawai dan kakitangan pun saya terpaksa meminjam wang daripada Bendahari Umno Malaysia. Itu hakikat.

      “Kita terpaksa kurangkan sehingga 40 peratus jumlah kakitangan kerana kita tak mampu dan bayaran gaji pun kurang 40 peratus. Gambaran diberikan seolah aset Umno berbilion,” katanya.

      Menurutnya lagi, nilai semasa saham dan aset-aset Umno cuma RM867 juta dengan dividen kira-kira RM12 juta setahun.

      “Berapa perbelanjaan minimum Umno sebulan? RM5 juta sebulan atau RM60 juta setahun.

      “Kita ada PWTC (Pusat Dagangan Dunia Putra), Dewan Merdeka, Hotel Seri Pasific. Pendapatan semuanya RM12 juta setahun. Itu lah yang boleh kita gerakkan.

      Wang itu sebahagiannya juga dibekukan.

      “Saya terpaksa berkongsi ini semua bukan sahaja mahu memohon simpati, saya mahu menjelaskan kedudukan sebenar kewangan kita,” katanya.-

      Delete
    8. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam TULEN = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TUMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA DOK JAJA SATY DUNIA 4 BUAH JE JET FIGHTER BOLEH TERBANG TAK KE DUNGU NAMANYA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAT DIR FAMILY = LIM FAMILY = ANU WAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA = MuJAHAT TAK FASIH BAHASA INGGERIS ITU SEBAB DIA DENGKI DENGAN DR. ZAKIR NAIK = DAH 37 ORANG MATI SEBAB ARAK KULIT SAMAK TAK SIBUK PUN SURUH TUTUP KEDAI ARAK = REMAJA SEKARANG DI USIA AWAL SUDAH TERDEDAH DENGAN SEKS ADA YANG MENGANDUNG SEAWAL USIA 14 TAHUN JADI APA MASALAH DICEPATKAN USIA KAHWIN = KAYU UKUR PH ADALAH BARAT BUKANNYA ISLAM = MULUT SONGSANG KENA JAHIT OLEH DAP ( MUJAHIT ) = PM-4 TELAH MEMBUAT DASAR LANGIT TERBUKA TANPA TAPISAN MENYEBABKAN GENERASI BARU ROSAK AKHLAK DAN MORAL = MENTERI AGAMA ISLAM TAPI JAGA AGAMA LAIN TAK JAGA AGAMA ISLAM =

      Delete
    9. PH = PAS MESTI BERHATI-HATI MELANTIK MP ORANG SEPERTI MuJAHAT, KULIT SAMAK & MAT SYABU MEREKA BUKAN SAHAJA BAWA LARI KERUSI BAHKAN MEMBURUKKAN IMEJ ISLAM = UMNO JATUH DITIMPA TANGGA SUDAHLAH HARTA DIRAMPAS MP-MP PULA KENA KEBAS NASIBLAH KAU UMNO MASA PEGANG KUASA TAK BUAT BETUL-BETUL JAGA ISLAM = SARAWAK REPORT MAKAN DEDAK MAT DIR & TOKONG ITU SEBAB DOK CARI SALAH PAS DAN RAJA MELAYU = BUDIN DULU KUTUK ANU WAR SEKARANG AMPU PULAK DAPAT DEDAK BARU TAK = MAT DIR THE GOD FATHER OF CONSPIRATOR = DAH SAHIH PENJENAYAH SODOM MASUK PENJARA 10 TAHUN PH MASING PUJA ORANG TU INIKAN PULA JIBENG YANG BELUM ADA APA-APA KEPUTUSAN MAHKAMAH LAGILAH PUAK UMNO PUJA = PAS PATUT SAMAN MP-MP PENGKHIANAT SEPERTI MuJAHAT, KULIT SAMAK & MAT MIDIN YANG MEMBUAT KEROSAKAN TERHADAP PARTI, NEGARA DAN AGAMA = PALU SULAWESI DI BALA KAN OLEH ALLAH KERANA LGBT DENGAN TSUNAMI DAN GEMPA BUMI MAKA INSAFLAH WAHAI PENYOKONG PH KEMBALILAH PERJUANGKAN HUKUM ALLAH YANG SEBENAR = TUMMY TOM CAT BUAT HAL LAGI NAK JUGA BAGI CALON PAS LAYAK JADI MP PD WALAU TIADA FREE PARDON = MuJAHAT BUAT HAL LAGI NAK TAMBAH BIAKKAN LAGI ANAK LUAR NIKAH DAH ANGKA SEKARANG RATUSAN RIBU = DULU KITA ORANG KUTUK JUGA POK JIB TAPI SEKARANG KESIANLAH PULAK BUKAN APA PH NI AMAT TERUK SANGATLAH = PLURALISME & LIBERALISME LIL ALAMIN = LEPAS SATU-SATU KELUAR BENDA TAK ELOK DARI PH KALAU DIBIARKAN MACAM-MACAM BALA BENCANA TUHAN AKAN MENIMPA BALA EKONOMI BALA HURA HARA MASYARAKAT BALA BENCANA ALAM = MP UMNO LEPAS SORANG-SORANG KENA TAHAN LEPAS NI BUNGKUSLAH UMNO TAKTIK YANG TELAH DIJANGKA JIKA MAHA ZALIM PERINTAH = PATUT LA GAMUDA KENA TAMATKAN KONTRAK RUPANYA MAJORITI PEKERJA BUMIPUTRA = FIRAUN MODEN GUNA TEKTIK PENJAJAH PRIBUMI MALAS = KEPADA PENGUNDI PH PRU-14 YANG MENYESAL UNDI PH JANGANLAH MENYESAL DAN BERPUTUS ASA KEMBALILAH KEPADA KEBENARAN SEPERTI YANG DIKEHENDAKI OLEH ALQURAN & SUNNAH BAIKI DIRI DAN UNDILAH PIHAK KETIGA IAITU PAS AND THE GENG SUPAYA DAPAT MEMBERI WAJAH BARU KEPADA MALAYSIA = KAMI TELAH YAKIN SEJAK SEBELUM PRU-14 LAGI AKAN BERLAKU PERKARA MALANG KEPADA RAKYAT MALAYSIA KERANA MEMILIH PH AKAN TETAPI KERANA TERLALU TAKSUB MEMBUANG JIBENG MEREKA TELAH TERLANJUR = GS BAIK TAPI DIANGGAP JAHAT = PH JAHAT TAPI DIANGGAP BAIK = SEGALA JANGKAAN TENTANG PH ADALAH TEPAT KERANA KAMI TELAH MENGENALI FIGURE SEPETI MAT DIR, ANU WAR-WAR, MuJAHAT, TOKONG DLL = NEGARA SEMAKIN HARI SEMAKIN TERUK DI BAWAH PH = PAKAR BISNES BUAT HARTA PAKAR HANCING JUAL HARTA = ERA BN MAHKAMAH DOK BELAH BN ERA PH MAHKAMAH DOK BELAH PH SPRM PUN SAMA = NASIB LA KAU JIBENG MASA KAU PEGANG KUASA TAK BALUN HABIS-HABIS MAT DIR. BILA DIA PEGANG KUASA DI HENTAM KAU HABIS-HABIS. TAK PE LA JIB NANTI KAU DAPAT KUASA BALIK KAU BELASAHLAH DIORANG HABIS-HABIS = DEMOKRASI PH PELIWAT BANDUAN PUN BOLEH NAIK JADI MP DAH TU SILAP-SILAP JADI PM PUNYALAH BANGANG BAHALOL = JOM TONG DRAM HANYA ULAS EKONOMI ERA BN-JIB SAHAJA TAK ADIL BETUL. DAH DAPAT DEDAK TAK. MANA DIA BN-MAT DIR LAGI TERUK TAK ADA APA-APA KOMEN PUN = MuJAHAT TAK RISAU DICOP LIBERAL. LAMA-LAMA BOLEH JADI MURTAD TAK TAKUT KE MASUK NERAKA JAHANAM = SITI MASIN DAH TAHU SEKARANG PH TERUK JUGAK BILA DAPAT KUASA = MAT DIR MINTA NASIHAT SI YAHUDI NAK KENAKAN CUKAI BARU SAMPAI ORANG MATIPUN KENA BAYAR = TUMMY TOM CAT KURANG PENGALAMAN TAKUT JADI KETUA PENDAKWA IMDB TIDAK SEPERTI AG-AG SEBELUMNYA = SST 10% TAPI HARGA BARANG NAIK 40% = PH & BN PENGKHIANAT RAKYAT TIDAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT PARTI = BN ROSAK KERANA SEKULARIS, NATIONALIS DAN KAPITALIS = PH TAMBAH PARAH LAGI KERANA DI TAMBAH LIBERALIS, PLURALIS DAN MALAYSIAN MALAYSIA = MPS UMNO FOR SALE. RM20M AUCTION PRICE = ADAKAH ANU WAR-WAR SEORANG PELIWAT. JIKA BUKAN MAHA ZALIMLAH PELIWAT SEBENAR. SEORANG MESTI JADI PELIWAT SEBENAR = ELOKLAH TOK DIR LETAK JAWATAN. DAH DEKAT DENGAN PINTU KUBUR SELANGKAH JE LAGI. DULU DAH PEGANG 6 PENGGAL. JIBENG PUN DAH JATUH. APA NAK TUNGGU LAGI. NANTI TAK PASAL-PASAL ORANG KATA TAK HABIS-HABIS KENCING = BIARLAH PULAK LEPAS NI PRESIDEN PARTI FREEMASON MALAYSIA PULA KENA HENTAM = MAT SYABU BUKA AIB ATM DAH TU MAT SABUN PULA PULAK KATA JANGAN BUKA AIB

      Delete
    10. PH = MELAYU HANYA 10% SOLAT 5 WAKTU PATUTLAH BILA MENGUNDI PANGKAH KAFIR DAN MELAYU MUNAFIK. APAPUN BOLEH DIMAAFKAN LAGI SEBAB MELUAT DENGAN JIBENG. TAPI PRU-15 PASTIKAN PANGKAH GS = PRESIDEN PARTI FREEMASON MALAYSIA MINTA MELAYU BELAJAR BAHASA CHINA TAK KE BIOL PATUT MINTA KAUM CHINA LAH BELAJAR BAHASA MELAYU. DIA TAK TAHU KAH ADA YANG TINGGAL LAMA BERANAK PINAK MASIH TAK TAHU BAHASA MELAYU. BANGLA DATANG LIMA ENAM BULAN DAH TAHU CAKAP MELAYU = TOKONG MANA NAK INSAF DALAM KEPALA HOTAK DIA KERJA NAK JATUHKAN ISLAM MELAYU JE MANA DIA NAK TOLONG TEKSI MALAYSIA DAN NEGERI PANTAI TIMUR BETUL TAK = JIBENG DAH TERPAKSA INSAF KAN MANA DIA ADA KUASA LAGI = CROOKED PM JE YANG TIDAK INSAF KATA NAK LETAK PANDAI MENGACAH BERLAKON YEA = SIGARAGA DOK SIBUK BALA RASUAH. BN & PH SAMA-SAMA RASUAH JE MEMAMG RAKYAT MALAYSIA BANYAK KENA BALA SEBAB MEREKA = DAP BANYAK BUAT BALA. BALA NEGERI DENGAN TANAH RUNTUH DAN RATUSAN BANJIR. BALA NEGARA DENGAN BALA EKONOMI. RAKYAT SUSAH RAMAI MENGANGGUR DAN BERHENTI KERJA. KERJA TUDUH JIBENG YANG HILANG KUASA = PANDIR JASIN TUDUH SABOTAJ DALAMAN. SEDARLAH DIRI SIKIT SEBAB KAU BUAT TAK BAIK LAH ORANG MARAH KAU = MAK LAMPIR HATI TISU TAK SEDAR DIRI DARI MANA DATANG. LUPA BANGSA LUPA PERLEMBAGAAN NAK BUANG MELAYU. BANGSA LAIN DAULATKAN BANGSA SENDIRI. KAU PULAK NAK BUANG BANGSA SENDIRI. KALAU BOLEH AGAMAPUN NAK BUANG SAMA = TOKONG EGO SERANG KELANTAN LUPA PP JIBENG BANYAK BANTU KURANGKAN HUTANG. SI JIBENG PULAK ABAIKAN NEGERI MAJORITI MELAYU. PADAN MUKA JATUH TERJELEPUK. = MAK LAMPIR DAN SIGARAGA JADI BARUA DAP, PUJA KETUANAN BUKAN MELAYU. NON-MALAY DAH KUASAI EKONOMI DAN POLITIK. DIA ORANG BARU TIGA GENERASI KAT NEGARA NI. CUBA BAYANGKAN APA NAK JADI PADA ANAK CUCU CICIT MELAYU SEDIKIT MASA LAGI = MuJAHAT DAN GAY PERGILAH MAMPUS KAU SEMUA. MENTERI AGAMA KERJA BILANG BERAPA GAY KAT MALAYSIA. BODOH PUNYA MENTERI = SEBELUM PECAT PENJAWAT AWAM PECAT DULU MENTERI-MENTERI BODOH MACAM SIGARAGA, TOKONG, MASLAN EHHH MASLEEE, TONY PUAKA DLL = TOK PAU DAYUS JADI KADOK YANG SI MAHA DAYUS PULAK BOLEH TERIMA MASUK PARTI DAYUS, ELOKLAH TU SEMUANYA DAYUS BELAKA =

      Delete
    11. BARUA DAP


      Perit dan pedih. Seguni sumpah maki masih belum berbaloi untuk dihambur kepada Syed Saddiq. Ucapannya dalam Forum Ekonomi Belia 2018 sial dan majal. Katanya, zaman ketuanan Melayu telah berakhir. Inikah agenda yang hendak dibawa oleh budak Melayu baru? Semua pakat jadi barua DAP.

      Kalau bukan ketuanan Melayu, ketuanan siapa yang Syed Saddiq hendak perjuangkan? Ketuanan DAP? Barang semurah capal pun ada tuannya, inikan pula sebuah tanah air. Syed Saddiq bangga sangat kalau Malaysia baru jadi seperti Singapura? Maju tetapi pribumi merempat di tanah leluhur sendiri? Usah kata nak mengangkat agenda Islam, nak angkat muka sendiri pun Melayu diludah. Ayam di kepuk mati kelaparan. Itik di air mati kehausan. Hidup umpama menumpang di tanah sendiri?

      Aku tak kisah andai ketuanan Melayu hendak digantikan dengan ketuanan Islam. Dan ketuanan Islamlah yang mesti diperjuangkan bagi jiwa yang ada walau sekelumit iman. Apakah tiada terminologi ketuanan Islam di bawah tengkorak Syed Saddiq.

      LGBT nak diberi hak. Pesta arak diberi hak. Tukar agama nak diberi hak. Masuk bab hak syariah, macam-macam kebebalan keluar dari mulut. Inilah liberalisme yang perlu difahami ummah. Islam hanya pada nama; bukan pada agenda.

      Liberalisme cuba melumpuhkan Islam secara halus. Di zaman PH, Islam diinjak secara nyata. Apabila ketuanan Melayu dinafikan maka hak-hak istimewa orang Melayu yang dipersetujui dalam perlembagaan cuba dirungkai. Hak orang Melayu untuk mendaulatkan Islam disekat. Islam hanya menjadi agama rasmi Persekutuan tanpa roh. Sebaliknya ‘orang lain’ pula berhak membawa masuk agenda Kristianisasi ke dalam masyarakat Melayu. Inilah yang aku maksudkan sebagai sial dan majal.

      Andai Syed Saddiq atau sesiapa sahaja pemimpin PH tidak berani berbicara tentang 4 asas toleransi dengan ‘Jus Soli’, maka jangan pula berani mengusik hak Melayu. Empat asas yang menjadi timbal balas ialah mengenai kedudukan istemewa orang Melayu (Perkara 153), kedudukan Raja-Raja Melayu (Perkara 181), agama Islam sebagai agama Persekutuan (Perkara 3) dan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan (Perkara 152).

      Lembu dipegang pada tali. Manusia dipegang pada janji. Jangan jadi lebih lembu daripada lembu. Lembu pun tak akan lari kalau tali sudah dipegang. Nampaknya kaum yang asalnya imigran ini sengaja melupakan asas toleransi tersebut. Yang tololnya, ada pula anak butir tahi yang menjadi pembelot kepada bangsanya sendiri.

      Percayalah, tentangan DAP kepada RUU355 adalah natijah kepada Malaysian Malaysia DAP. Bagi DAP, tiada istilah ketuanan Melayu. Dan kini barua-barua DAP diangkat dalam kalangan Melayu oleh Melayu sendiri. Sial dan majal.

      #NekadBersamaIslam
      #PRU15UntukPAS

      BayangDiAir



      : Mereka sudahlah tolah Islam, Melayu pun mereka nak buang habis nak bergantung dengan apa. Cina walaupun datang di sini budaya, bangsa mereka pertahan dengan apa jua....

      Delete
    12. Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong tidak sepatutnya risau tentang kemungkinan kerjasama antara PAS dengan Umno, kata Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

      Timbalan Presiden PAS itu berkata, Wee sebaliknya perlu lebih terbuka dan memikirkan cara untuk menambah serta menark kembali sokongan pengundi yang lari kepada Pakatan Harapan (PH) sejak pilihan raya umum Mei lepas.

      “Saya fikir MCA perlu berbuat sesuatu untuk mendapatkan semula kepercayaan dalam kalangan pengundi Cina.

      “Pada pilihan raya lepas, Barisan Nasional (BN) tumbang kerana parti itu hilang undi daripada orang Cina, khususnya kepada MCA, jadi sepatutya parti itu lebih memikirkan cara untuk menarik balik pengundi yang lari kepada DAP.

      “Itu lebih baik daripada beliau melihat PAS sebagai satu ancaman,” katanya ketika dihubungi FMT.

      Wee dalam satu kenyataannya semalam mengancam akan memutuskan hubungan dengan Umno sekiranya parti itu mengikat kerjasama dengan PAS tanpa terlebih dulu membincangkannya dengan MCA.

      Wee berkata, Umno atau presidennya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, tidak boleh membuat keputusan satu pihak mewakili BN.

      Katanya, kerjasama antara 2 parti itu tidak akan bermakna apa-apa sekiranya masing-masing mempunyai prinsip berbeza.

      Tuan Ibrahim bagaimanapun berkata, PAS masih belum memutuskan untuk mengadakan kerjasama dengan Umno.

      Malah katanya, PAS juga masih belum berbincang tentang kemungkinan akan menyertai BN yang dijenamakan semula seperti diumumkan oleh Zahid semalam.

      Tuan Ibrahim memberitahu, sehingga kini PAS tidak menerima sebarang surat daripada BN, dan berkata perbincangan dalam kalangan pemimpin PAS hanya akan dilakukan selepas menerima jemputan rasmi daripada parti itu.

      “Kita perlu lihat dulu bentuk dan konsep yang dimaksudkan tentang penjenamaan semula BN itu.

      “PAS ada 3 rakan gabungan dalam Gagasan Sejahtera, jadi kita akan teliti kerana BN perlu selesaikan dalamannya dulu. Bagi pihak PAS, kita tiada masalah untuk berbincang dengan mana-mana pihak,” katanya.

      Zahid semalam berharap PAS akan menyertai dan mengukuhkan BN yang dijenamakan semula sebagai persiapan untuk menghadapi pilihan raya umum ke-15.

      Katanya, beliau menyerahkan urusan berkaitan penjenamaan semula BN kepada setiausaha agung gabungan politik itu, iaitu Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz, yang turut bertanggungjawab mempelawa dan berbincang dengan PAS untuk tujuan itu.


      : MCA mampu hidup ke tanpa BN?....

      Delete
    13. BERDASARKAN kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri semalam, Kerajaan Persekutuan akan meratifikasi enam perjanjian (treaty) berkaitan Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu pada Suku Pertama tahun 2019.

      Komitmen untuk melaksanakan hal tersebut juga dikatakan selaras dengan manifesto Pakatan Harapan.

      Setelah PAS memperincikan beberapa maklumat berkaitan enam perjanjian tersebut, banyak perkara yang melibatkan Perlembagaan Persekutuan akan terancam terutamanya mengenai International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD) dan International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR).

      Isu-isu kebebasan untuk murtad serta penghapusan hak keistimewaan orang Melayu dan bumiputera akan tergadai sekiranya negara meratifikasi perjanjian-perjanjian ini.

      Tambahan pula, semua peruntukan perjanjian akan tertakluk kepada kehendak PBB. Negara akan terikat, tunduk dan dikawal oleh kuasa luar secara tidak langsung.

      Oleh itu, Jika kerajaan meneruskan hasrat mereka, maka PAS bertekad untuk melancarkan satu bantahan secara besar-besaran dan akan mengadakan Himpunan Bantah Pengiktirafan Hak Asasi Manusia Acuan Barat dalam masa terdekat.

      Islam Memimpin

      Nasrudin HassanKetua Penerangan PAS Pusat
      18 Safar 1440 | 27 Oktober 2018

      : Bantahan secara besar atau kecil itu bukan isu utama, tapi sejauh mana PAS menyediakan maklumat yang baik yang disebarkan dimedia massa agar rakyat memahaminya itu yang sangat penting....

      Delete
    14. SEJURUS selepas menghalakan kritikan kelemahan pentadbiran kepada negeri Kelantan, negeri yang Lim Guan Eng menjadi ketua menterinya sehingga Mac lalu, Pulau Pinang mengalami insiden memalukan pagi ini apabila banjir berlaku di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (PIA).

      Kejadian selepas jam 9 pagi ini segera menjadi bahan trol di media sosial, pada masa pertengkaran terbuka antara Lim dengan pemimpin kerajaan Kelantan.

      Insiden ini merupakan kali kedua Pulau Pinang mengalami banjir yang teruk selepas pemimpin parti DAP mengecam masalah negeri Kelantan.

      Lim baru-baru ini mendedahkan surat rasmi yang menyatakan pemberian bantuan kepada negeri Kelantan dari kerajaan persekutuan, sesuatu yang sepatutnya tidak menjadi isu apatah lagi untuk diungkit sebagai pertolongan kepada negeri Kelantan.

      Pada November dan Disember tahun 2017, Pulau Pinang mengalami banjir terburuk hingga memaksa Lim meminta bantuan daripada kerajaan persekutuan.

      Pulau Pinang yang tidak bersedia mengalami insiden itu lumpuh dan kerajaan negeri tidak dapat berbuat apa-apa sejurus kejadian berlaku.

      Lim pada masa itu muncul dalam satu rakaman video memohon bantuan daripada kerajaan persekutuan sambil menangis.

      Kejadian banjir tahun lalu itu dikaitkan dengan pembangunan yang tidak terkawal di kawasan berbukit yang giat dijalankan sejak DAP memerintah negeri itu dengan Lim sebagai ketua menteri.

      Kejadian banjir di lapangan terbang Pulau Pinang hari ini menambahkan lagi insiden banjir kilat yang mengakibatkan gangguan dan kerosakan di negeri itu, yang semakin kerap dilanda banjir kebelakangan ini.

      Pengurus kanan PIA, Nadzim Hashim dilaporkan berkata kawasan paling terjejas ialah tempat parkir pesawat turboprop, di mana paras air setinggi buku lali dan melimpah ke balai pelepasan bagi pesawat berenjin turboprop.

      Beliau berkata, 28 penumpang sebuah penerbangan terpaksa meredah air untuk menaiki pesawat ke Subang yang berlepas pada 9.40 pagi, manakala pesawat lain sempat dilencongkan ke balai pelepasan lain. – Mynewshub.tv


      : Dah banyak kali berlaku tapi masih belum serik, agaknya kalau ada gempar bumi di PP baru mereka nak insaf....

      Delete
    15. LAPORAN WIKILEAKS MENDEDAHKAN SIMPANAN TETAP KELUARGA DAN KRONI MAHATHIR DI BANK ISRAEL, SINGAPURA.

      FW: WikiLeaks Releases Secret Bank Accounts of Mahathir's family and his cronies
      rotary district conference 2011-2012
      1/7/11 Ananda Pillai.

      THE THIEF & HIS FAMILY

      Subject: WikiLeaks Releases Secret Bank Accounts of Mahathir's family and his cronies

      FIXED DEPOSIT ACCOUNTS OF MAHATHIR'S WIFE AND 5 OF HIS CHILDREN AS WELL AS HIS CRONIES

      The information regarding the Fixed Deposit Accounts of Mahathir's wife and 3 of his children are as below.

      These accounts were opened at an Israeli Singapore-based bank in the neighboring country of Singapore .

      The bank is ISRAELI NATIONAL BANK.
      That vast amount of monies could have been derived through the following:
      i. Deposited by an agent of the Israeli Government or any other foreign government.
      ii. Derived from various companies of Mahathir's cronies.
      iii. Or could be part of the RM1Bil missing from UMNO's account which Anwar Ibrahim brought up before he was dismissed from UMNO.

      Details of accounts are as follow:

      Family of Dr. Mahathir:

      1. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
      Post : Wife of Prime Minister
      Passport No. : D 173596 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : GB-6921-4212- 712 (F)
      Amount : USD 6,650,000.00
      Date of opening account : 19/03/95
      Date of Maturity : 19/03/98
      (Maturity continuity to 19/03/2001)

      2. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
      Post : Wife of Prime Minister
      Passport No. : D 173596 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : AGF-2192-2442- 722-(X)
      Amount : USD 4,000,000.00
      Date of opening account : 25/06/95
      Date of Maturity : 25/06/98
      (Maturity continued to 25/06/2001)
      (Extension interest agreed upon)

      3. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
      Post : Wife of Prime Minister
      Passport No. : D 173596 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : DD-3919-714- 271-(A)
      Amount : USD 5,500,000.00
      Date of opening account : 06/12/95
      Date of Maturity : 06/12/98

      4. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
      Post : Wife of Prime Minister
      Passport No. : D 173596 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : FA-4196-2493- 313 (A)
      Amount : USD 8,000,000.00
      Date of opening account : 09/06/97
      Date of Maturity : 09/06/00

      5. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
      Post : Wife of Prime Minister
      Passport No. : D 173596 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : FB-5614-1499- 515 (C)
      Amount : USD 9,800,000.00
      Date of opening account : 12/11/97
      Date of Maturity : 12/11/2000

      6. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
      Post : Wife of Prime Minister
      Passport No. : D 173596 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : CE-2418-7172- 492 (E)
      Amount : USD 5,000,000.00
      Date of opening account : 07/03/98
      Date of Maturity : 07/03/01

      7. Name : Ms Marina Bte Mahathir
      Post : Daughter ; Malaysia AIDS Council President
      Passport No. : R 671918 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : C-719-418-210 (M)
      Amount : USD 13,000,000.00
      Date of opening account : 17/06/96
      Date of Maturity : 17/06/99

      8. Name : Ms Marina Bte Mahathir
      Post : Daughter ; Malaysia AIDS Council President
      Passport No. : R 671918 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : F-817-200-11 (C)
      Amount : USD 12,500,000.00
      Date of opening account : 03/12/96
      Date of Maturity : 03/12/99

      Delete
    16. 9. Name : Ms Marina Bte Mahathir
      Post : Daughter ; Malaysia AIDS Council President
      Passport No. : R 671918 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      5 years
      Account No : G-211-922-718- 2 (D)
      Amount : USD 15,000,000.00
      Date of opening account : 12/07/97
      Date of Maturity : 12/07/02

      10. Name: Mr Mokhzani Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 719325 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : M-3121-3149- 512 (D)
      Amount : USD 7,000,000.00
      Date of opening account : 03/12/95
      Date of Maturity : 03/12/98

      11. Name : Mr Mokhzani Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 719325 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : DA-9159-7211- 819 (M)
      Amount : USD 4,500,000.00
      Date of opening account : 20/05/96
      Date of Maturity : 20/05/99

      12. Name : Mr Mokhzani Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 719325 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : ME-3138-5144- 219 (A)
      Amount : USD 10,000,000.00Date of opening account : 08/09/97
      Date of Maturity : 08/09/00

      13. Name : Mr Mokhzani Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 719325 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Current Account
      Account No : A-7213-4441- 223 (MB)
      Amount : USD 15,500,000.00Date of opening account : 11/12/97
      Withdrawal : USD 5,000,000.00 on 10/02/98
      Cheque No. F2912718
      Deposit : USD 9,500,000.00
      Last Balance : USD 19,500,000.00
      14. Name : Mr Mokhzani Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 719325 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      1 years
      Account No : F-3518-3279- 441 (ND)
      Amount : USD 10,000,000.00
      Date of opening account : 08/09/98
      Date of Maturity : 08/09/99

      15. Name : Mr Mokhzani Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 719325 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      1 years
      Account No : F-3532-3310- 501 (NG)
      Amount : USD 15,500,000.00
      Date of opening account : 21/09/98
      Date of Maturity : 21/09/99

      16. Name : Mr Mirzan Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 914315 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : LA-5716-3919- 862 (C)
      Amount : USD 15,000,000.00
      Date of opening account : 16/08/96
      Date of Maturity : 16/08/99

      17. Name : Mr Mirzan Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 914315 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit
      2 years
      Account No : CM-6983-7419- 365 (F)
      Amount : S $ 10,000,000.00
      Date of opening account : 29/06/97
      Date of Maturity : 29/06/99

      18. Name : Mr Mirzan Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 914315 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit
      2 years
      Account No : JE-8145-6073- 396 (L)
      Amount : S$ 5,000,000.00
      Date of opening account : 15/11/97
      Date of Maturity : 15/11/99

      19. Name : Mr Mirzan Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 914315 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit
      3 years
      Account No : YE-3909-2616- 398 (M)
      Amount : S $ 10,000,000.00
      Date of opening account : 25/11/97
      Date of Maturity : 25/11/00

      Delete

    17. Endlessly copy-pasting bloke using the name “justice league” must lick his wounds losing pru14. Or lick Al Jibo's assol.

      justice league should JUST LICK Al Jibo's wounds. Or his assol.

      YANG SELALU MENGKOPIPES ATAS BERBAGAI NAMA DI BLOG INI ADA LAH PENJILAT NAJIB, BUKAN SAHAJA MENDUKUNG UMNO, JUGA MENDUKUNG NAJIB DI ATAS BAHU NYA, TAK KIRA BUSUK WANGI BAU KENTUT DAN TAHI NYA,

      GENG NAJIB = justice league = ana anana = yenggedey valikopo = CAPTAIN MALAYSIA = PEROSAK MALAYSIA = GENG MENJILAT NAJIB = LEBAI MODEN = Anonymous = PUCCIMK DIA

      justice league, yenggedey valikopo, GENG NAJIB SENTIASA MENJILAT NAJIB

      DIA KATA: SAYA YANG MENGKOPIPES DI ATAS BERBAGAI NAMA DI SINI MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN HA NYA UNTUK NAJIB YANG SAYA JILAT DARI ATAS KE BAWAH. BAGI SAYA NAJIB ADALAH SEOLAH OLAH NABI, TAK KISAH BERBAGAI JENYAH YANG DI LAKUKAN NYA HINGGA ADA 25 + 7 TUDUHAN DI MAHKAMAH SEKARAN.

      OLEH ITU SAYA MEMPERJUANGKAN PIHAK YANG DI TUDUH WALAU PUN DAH DI GELAR "Mo1" DI US, MASIH MENGHARAPKAN MEMEGANG TAMPUK PEMULASAN PENYELEWENGAN DAN PENGSONGLAPAN WANG NEGARA. APABILA SAMPAI NAJIB MASUK PENJARA PUN, SAYA AKAN TERUS MENGKRITIK. INI LAH BUKTI BETAPA MINAT NYA DAN KUAT NYA SAYA MENJILAT NAJIB:

      NAJIB = UMNO = 1MDB = CURI RM2.6 BILLION DUIT RAKYAT = RASUAH RM90 MILLION KPD YOU KNOW WHO = KLEPTOKRAT = SONGLAP RM16 BILLION DUIT CUKAI HILANG = LAYAN UEC = ANTI BM = ANTI MELAYU & ANTI-ISLAM = ANTI EVANGELIST = SYIAH

      = JUAL TANAH KPD PUAK CHINA KOMINIS, BENARKAN FOREST CITY PROSPEK BERJUTA RAKYAT CHINA MASUK JADI PENDUDUK TETAP SELEPAS 12 TAHUN BOLEH MOHON KERAKYATAN = BENARKAN TEMBOK BESAR CHINA DI KUANTAN (COMMUNIST CHINA INSIDE MALAYSIA) = JEJASKAN MARUAH DAN KEDAULATAN BANGSA DAN NEGARA = EXTREMIST = TERORIST = PINDA AKTA KESELAMATAN NAK KUASA ISTIHARKAN DHARURAT BILA KALAH PRU14 =

      = SUBAHAT KUASA ASING PANGGIL CIA BILA NAK KALAH PRU14 = DERHAKA KPD BANGSA & NEGARA = MASUK PENJARA 10-20 TAHUN SELEPAS BICARA 25 + 7 TUDUHAN YANG SEKARANG SUDAH ADA DI MAHKAMAH = PENJARA SUNGAI BULUH

      WHAT THE BLOKE USING MANY NAMES CAN DO (EQUATING STYLE), WE CAN DO BETTER.

      Delete
    18. 20. Name : Mr Mirzan Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 914315 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      1 years
      Account No : G-7051-3996- 521 (EC)
      Amount : USD 12,500,000.00
      Date of opening account : 26/09/98
      Date of Maturity : 26/09/99

      21. Name : Mr Mukhriz Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 639296 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit
      3 years
      Account No : CF-3711-5681- 742 (G)
      Amount : S$ 7,000,000.00
      Date of opening account : 06/07/96
      Date of Maturity : 06/07/99

      22. Name : Mr Mukhriz Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 639296 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      2 years
      Account No : M-2074-6219- 332 (E)
      Amount : USD 8,000,000.00
      Date of opening account : 05/06/97
      Date of Maturity : 05/06/99

      23. Name : Mr Mukhriz Bin Mahathir
      Post : Son of Prime Minister
      Passport No. : R 639296 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : DL-6074-3691- 7785 (E)
      Amount : USD 3,000,000.00
      Date of opening account : 26/09/97
      Date of Maturity : 26/09/00

      24. Name : Ms Melinda Bte Mahathir
      Post : Daughter of Prime Minister
      Passport No. : R 697339 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      2 years
      Account No : EX-6965-7718- 396 (D)
      Amount : USD 15,000,000.00
      Date of opening account : 19/11/97
      Date of Maturity : 19/11/99

      25. Name : Ms Melinda Bte Mahathir
      Post : Daughter of Prime Minister
      Passport No. : R 697339 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit
      2 years
      Account No : FN-1799-6673- 983 (M)
      Amount : S$ 10,000,000.00
      Date of opening account : 21/01/98
      Date of Maturity : 21/01/00

      TOTAL: USD 199.45 MILLION AND S$42,000,000. 00 IN FIXED DEPOSITPonder on the amount and think for yourself how could they have acquired these vast amount of wealth just being the wife and children of the PM of Malaysia.

      CRONIES WEALTH: BROTHER IN-LAW OF MAHATHIR

      1. Name : Mr. Hashim Bin Mohamed Ali
      Post : Brother-in-law of Prime Minister
      Passport No. : C 341872 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      2 years
      Account No : BB-1792-5126- 2197-14 (XD)
      Amount : USD 6,600,000.00
      Date of opening account : 14/12/96
      Date of Maturity : 14/12/98

      2. Name : Mr. Hashim Bin Mohamed AliPost : Brother-in-law of Prime Minister
      Passport No. : C 341872 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      3 years
      Account No : MG-3014-2132- 5188-19 (NF)
      Amount : USD 11,500,000.00
      Date of opening account : 16/05/97
      Date of Maturity : 16/05/00

      3. Name : Mr. Hashim Bin Mohamed Ali
      Post : Brother-in-law of Prime Minister
      Passport No. : C 341872 (M)
      Bank : Israeli National Bank
      Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
      2 years
      Account No : NE-5179-2212- 6125-42 (CE)
      Amount : USD 5,000,000.00
      Date of opening account : 18/06/98
      Date of Maturity : 18/06/00

      TOTAL: USD 23,100,00.00
      Date of opening account : 03/12/96
      Date of Maturity : 03/12/98

      Delete
    19. Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik cuba memperbodohkan Rakyat apabila beliau menegaskan bahawa lawatan Penasihat Khas beliau, Wan Saiful Wan Jan ke Luar Negara bersama rombongannya tidak menggunakan peruntukan Kementerian Pendidikan.

      Mengapakah Mazlee Malik beranggapan Rakyat bodoh untuk menerima alasan rombongan Wan Saiful Wan Jan yang pergi atas urusan rasmi menggunakan duit sendiri. Kalau nak menipu pun agak-agaklah.



      Maszlee Malik ingat pergi London naik bot pancung agaknya? Manakala delegasi semua tidur dalam khemah atau bermalam di stesen keretapi seperti lazimnya dilakukan oleh pelancong backpackers?



      CUCU TOK SELAMPIT



      : Ahli Majlis Syura IKRAM pun pandai kencing rakyat..hilang dosa pahala ke?....

      Delete
    20. Antara faktor yang menyebabkan perpecahan Pakatan Rakyat dahulu, selain faktor serangan DAP kepada Islam secara terbuka, adalah pendirian PAS melalui TGHH yang menolak hasrat dan impian DAP untuk mengadakan Pilihanraya Kerajaan Tempatan. Akibat pandangan yang tidak popular ini, ketika itu, beliau dikecam.

      TGHH dengan tegas menolak cadangan tersebut kerana ia akan merugikan umat Islam kerana komposisi melayu/ Islam yang tidak sekata antara bandar dan luar bandar. Natijahnya, bandar-bandar akan dikuasai oleh non-Muslim atau Cina, secara tepatnya.

      Pandangan TGHH sejak 4-5 tahun yang lalu, akhirnya di akui oleh Tun Mahathir baru-baru ini di dalam suatu wacana, apabila beliau ditanya perihal Pilihanraya PBT yang termaktub dalam manifesto PH.

      Tun Mahathir berpandangan pilihanraya tersebut akan menguntungkan Cina kerana majoriti Melayu berada di luar bandar. Maka, ia bukan keutamaan untuk dilaksanakan.

      Begitu hebat pandangan Presiden PAS, merentas masa dan berpandangan jauh. Latar belakang akademik beliau yang mempunyai Sarjana Politik Islam dan menjawat jawatan di dalam Kesatuan Ulama Sedunia, sudah cukup membuktikan pandangan politik dan agama beliau adalah relevan...

      Delete
    21. Istilah ketuanan Melayu heboh diperkatakan semula, bermula seorang makcik tua bekas menteri bercakap, kemudian disambut oleh menteri muda yang suka tayang body. Mereka mahukan kesaksamaan bagi memastikan Malaysia maju. Benarkah Malaysia tidak akan ke mana-mana jika ada yang mempertahankan kepentingan yang termaktub dalam perlembagaan?

      Atas apa tujuan apa ia dibangkitkan, saya kurang pasti. Cuma saya merasa pelik, bila Melayu mempertahankan hak Melayu, itu rasis. Namun, apabila bangsa Cina atau India mempertahankan hak mereka, itu hak. Seolah-olah kita mahu menutup mata bahawa di negara lain tidak mempertahankan kepentingan bangsa masing-masing?

      Sedar atau tidak, bahawa setiap negara yang ada di dunia ini, masih wujud ketuanan bangsa, cuma tidak diterjemahkan dalam bentuk nama iaitu ketuanan?.

      Apakah Cina tidak ada ketuanan Cina di China. Ketuanan Siam di Thailand. Begitu juga India di negara India. Jika tidak, ada masakan nama Allahabad yang ada bunyi Islam ditukar nama Prayagraj.

      Seluruh dunia senyap, apabila nama Allahabad ditukar nama Prayagraj oleh kerajaan India. Menurut sumber sejarah, sebelum ini Allahabad dikenali sebagai Prayag. Ada sumber lain mengatakan sebelum nama Prayag, adalah nama Khausambi.

      Allahabad sebelum itu, dikenali sebagai Illahabas (1584) bermaksud abode of God, diberikan oleh Raja Akbar ketika Islam memerintah India melalui kerajaan Moghul. Selepas itu menjadi nama Illahabas menjadi Allahabad ketika Shah Jahan memerintah. Itu dalam konteks di India.

      Di Malaysia, semua orang tahu bahawa apabila disebut ketuanan Melayu, ia BUKAN merujuk kepada Melayu itu tuan, manakala orang lain atau bangsa lain itu hamba. Ketuanan Melayu hanya merujuk Melayu sebagai penduduk asal rantau nusantara ini.

      Jika benarlah Melayu itu tuan yang sebenarnya tuan di bumi ini, sudah tentu Melayu sudah menjadi kaya raya, punyai bangunan pencakar langit dan tanah-tanah Melayu yang menjadi kepunyaan Melayu.

      Realitinya, Melayu sudah tidak punya apa-apa lagi. Jika di kawasan Kuala Lumpur dan sekitar, majoriti Melayu tinggal di rumah flat, bertanahkan lantai simen. Melayu sudah tidak punya tanah di tanah tumpah lahirnya sendiri.

      Semua tanah sudah menjadi milik bangsa lain.

      Justeru, saya menjadi sangat musykil, apa ada pada nama nama ketuanan Melayu jika sekiranya Melayu merempat di buminya sendiri.

      Jika Melayu benar-benar menjadi tuan di tanah ini, sudah tentu bukan Melayu telah diasimilasikan menjadi Melayu seperti mana Siam menyiamkan orang Cina dan orang Indonesia mengindonesiakan orang Cina.

      Tetapi di Malaysia, Cina terus dengan bentuk dan rupa ketuanan Cina. Begitu juga dengan India. Bukan itu sahaja, ketuanan mereka juga dijamin dengan mengekalkan sekolah-sekolah berasaskan bahasa ibunda masing-masing. Malah logo sekolah mereka ada yang sepatah haram pun bahasa Melayu tidak ada.

      Jika ketuanan Melayu mengakarkan sudah tentu sekolah sekolah vernakular ini akan dihapuskan seperti yang dilakukan oleh Thailand dan Indonesia. Tetapi ia tidak berlaku. Malah, sekolah berasaskan bangsa ini semakin bertambah dan mengakar.

      Secara tidak langsung, sudah wujud ketuanan Cina dan India sejak bermulanya penghijrahan, sebab tidak berlaku asimilasi seperti mana yang dapat dilihat di Thailand dan Indonesia.

      Jika diteliti secara mendalam, hari ini, Melayu langsung tidak menjadi tuan. Tuankah mereka jika semua gedung dan pasaraya dipunyai oleh bukan Melayu?


      Delete
    22. Tuankah Melayu jika tanah-tanah komersial dipunyai orang lain? Tuankah Melayu jika bahasa Melayu sendiri tidak diutamakan, malah bahasa asing yang mengakar?

      Tuankah Melayu, jika jawatan menteri pembuat dasar seperti undang-undang, ketua hakim, peguam negara disandangkan oleh bukan Melayu?

      Tuankah Melayu jika Melayu hanya menjadi pekerja bukan taukeh? Tuankah Melayu jika Melayu merempat di bumi sendiri?

      Tuankah Melayu apabila kita lihat dahulu nama-nama jalan semuanya ada tulisan jawi, hari ini nama-nama jalan hanya bertulis rumi, ada yang bertulis Cina.

      Tuankah Melayu, jika masjid surau hanya ada sekitar 30 ribu, sedangkan rumah ibadat bukan Islam ada 500 ribu?

      Sebenarnya, apa yang tidak sama rata dan apa tidak saksama?

      Terbaharu, kerajaan hari ini sedang berusaha untuk meratifikasi enam konvensyen Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu terutamanya Konvensyen Antarabangsa Menentang Semua Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). Ini berkaitan secara langsung tentang kedudukan hak istimewa Islam dan Melayu dalam perlembagaan.

      Jika ICERD ini dilaksanakan, maka Perkara 3 dan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan jelas memperuntukkan kedudukan istimewa diberikan kepada Islam dan bumiputera akan dihapuskan, semua hak menjadi sama rata sama rasa.

      Dalam keadaan yang ada perlindungan, kita sudah tenat. Bagaimana jika tidak ada perlindungan langsung.

      Hanya kerana Raja Melayu itu raja, Perdana Menteri itu Melayu, adakah cukup untuk mengatakan bahawa kita tidak perlu risau, takkan Melayu hilang di dunia.

      Sesungguhnya Melayu akan hilang, jika agenda jahat ICERD ini dilaksanakan. Islam hilang daripada jati diri Melayu. Begitu juga dengan kedudukan ekonomi Melayu.

      Adakah Islam begitu rapuh sehingga kita memerlukan perlindungan? Sebenarnya Islam tidak perlukan perlindungan perlembagaan jika kita kuat dan bersatu. Tetapi masalah kita lemah, kita berpecah. Orang lain mengambil kesempatan.

      Jika tidak percaya, cuba kalau kita tukar nama Jalan Yap Ah Loi kepada nama Jalan Abdul Rahman. Atau nama Jalan Patto kepada nama Siti Kasim. Atau bandar Goh Tong jaya kepada nama Razak Jaya. Ketika itu apa reaksi ultra kiasu? Tuankah Melayu jika nama-nama yang pelik-pelik terus mengakar menenggelamkan nama Melayu? Sama-sama kita fikir.



      : Melayu akhir terpinggi dibumi sendiri akibat politik dendam sesama sendiri....

      Delete
    23. Ringgit terus susut untuk hari dagangan ke lapan, mencecah paras terendah 11 bulan berikutan dolar Amerika Syarikat (AS) yang semakin kukuh.

      Pada 9 pagi, ringgit berada pada 4.1740/1780 berbanding dolar AS daripada 4.1730/1770 Jumaat.

      Peniaga berkata, dolar AS terus mengukuh dengan mana Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) AS berkembang 3.5 peratus pada suku ketiga, dengan inflasi rendah dan peningkatan dalam perbelanjaan pengguna.

      "Ini menjurus kepada pengukuhan dolar AS dan menarik lebih ramai pelabur ke AS," katanya kepada BERNAMA.

      Katanya, sungguhpun harga minyak menokok kepada AS$77.94 satu tong, pelabur masih tidak memasuki pasaran, menanti pengumuman Bajet 2019 Jumaat ini.

      "Sehingga hari bajet, adalah dijangka pelabur akan mengambil sikap tunggu dan lihat, dalam cubaan memahami hala tuju kerajaan baharu," katanya.

      Bagaimanapun, ringgit didagangkan kebanyakannya lebih lemah berbanding mata wang utama.

      Ringgit susut berbanding dolar Singapura kepada 3.0222/0256 daripada 3.0154/0189 Jumaat, tetapi berbanding yen ia mengukuh kepada 3.7281/7327 daripada 3.7282/7321.

      Ringgit menguncup berbanding pound British kepada 5.3544/3612 daripada 5.3419/3495 dan susut berbanding euro pada 4.7538/7596 daripada 4.7384/7438. - BERNAMA


      : Itulah hebatnya Mahathir dan Lim Guan Eng yang ramai tak tahu....

      Delete
    24. Kerajaan PH bakal berhadapan dengan cabaran besar bagi memastikan strategi Bajet 2019 yang disusun mampu memberi impak besar kepada rakyat terutamanya dari segi kos sara hidup.

      Penganalisis politik, Prof Dr Awang Azman Awang Pawi berkata, kesemua sektor yang diberikan penekanan dalam Bajet 2019 berkenaan adalah penting dan perlulah diberikan penekanan seimbang dengan saiz serta keperluan sesebuah kementerian untuk melaksanakan fungsinya.

      Menurutnya, setiap 12 sektor seperti kos sara hidup, pendidikan dan latihan, penjagaan kesihatan dan gaya hidup serta lain-lain lagi mempunyai impak kepada rakyat.

      “Kita tak boleh kata sektor itu penting, sektor itu tak penting, yang penting adalah keseimbangan. Penekanan seimbang dari segi jumlah peruntukan dengan saiz kementerian berkenaan, sebagaimana yang diamalkan oleh kerajaan terdahulu.

      “Kali ini, saya difahamkan banyak bajet yang akan dikurangkan dan ini bukanlah berita baik untuk rakyat. Kita lihat apa strategi penyusunan bajet kerajaan 2 November ini,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, hari ini.

      Awang berkata, mengikut sejarah, bajet berkaitan pendidikan dan juga kesihatan mendapat peruntukan yang besar dari kerajaan.

      Bagaimanapun menurutnya, kali ini pengumuman bajet yang bakal dikurangkan bukan hanya mampu memberi kesan kepada sesebuah kementerian, bahkan rakyat.

      “Kita lihat apa strategi kerajaan dalam menyediakan bajet kecil namun diharap mampu memberi impak besar ini nanti,” katanya.

      : Rakyat diminta untuk berkorban tapi pimpinan PH masih berjoli diluar negara....

      Delete
    25. Saya fikir isunya skrg bukan lagi persoalan kemampuan negeri menguruskan royalti petroleum kerana negeri mencapai standard pengurusan kewangan seperti ditetapkan Jabatan Ketua Audit Negara, tetapi kemampuan pusat memastikan wang royalti petroleum milik negeri yg dibayar oleh Petronas dibayar kepada Negeri seperti kehendak Akta dan Perjanjian.

      Mekanisma Petronas bayar dahulu royalti kepada Persekutuan termasuk royalti milik negeri perlu diperbetulkan. Apatah lagi perjanjian 1975 adalah antara Petronas dengan Terengganu. Terengganu bukan pihak ketiga kepada perjanjian.

      Terengganu tak sepatutnya diperlakukan seolah olah seperti “sub kontraktor “ kepada Persekutuan dalam Akta dan Perjanjian Petroleum ini.

      Mengapa Petronas bayar dulu kepada Persekutuan apa yg jelas milik negeri diperuntukkan dalam perjanjian.

      Adakah Terengganu sebagai pihak kepada perjanjian pernah mengeluakan apa apa “payment instruction”/arahan pembayaran kepada Petronas agar apa yg menjadi milik Terengganu dibayar dulu kepada Persekutuan dan persekutuan lepas itu bayar kepada Terengganu?

      Tidakkah Persekutuan sendiri sudah menerima bahagian royalti milik persekutuan sendiri 5% dari pengeluaran petroleum dinegeri negeri berkenaan, mengapa menjadi tamak sehingga mahu ditahan juga 5% royalti yg menjadi milik negeri?

      Wang yg ditahan itu pula, untuk apa? Negeri perlukan hasil mahsul yg menjadi milik negeri untuk pengurusan pentadbiran, kebajikan rakyat dan pembangunan negeri.

      Adakah wang ditahan kerana kerajaan persekutuan mahu “guna dulu” wang milik negeri untuk tujuan lain? Tidakkah jika itu tujuannya perlulah kepada persetujuan negeri jika persekutuan mahu guna wang milik negeri? Wang yg berbillion, bermalam satu malam pun bukan sikit hasil faedah riba diperolehi di bank (overnight rate). Siapa yg ambil manfaat atas itu?

      Tidakkah keutuhan federalisme yg dilaungkan oleh kerajaan persekutuan seharusnya bertitik tolak atas saling menghormati antara Persekutuan dan Negeri Negeri yg membentuk Persekutuan ini? Tiada negeri negeri , tiadalah persekutuan. Tiadalah lautan bagi persekutuan tidak kira contiguous zone atau exclusive economic zone EEZ. Itu adalah asalnya milik negeri yg dijadikan hak persekutuan melalui penubuhan persekutuan.

      Saya fikir, jika perlu, bagi mengelakkan salah guna wang royalti milik negeri oleh persekutuan, Akta dan Perjanjian yg ada perlu diperbetulkan dengan meletakkan peruntukan jelas bahawa bayaran bayaran royalti petroleum oleh Petronas mesti dibayar ke akaun pemiliknya.

      Royalti Persekutuan dibayar ke Persekutuan, Royalti milik negeri mesti dibayar kepada negeri.

      Tidak harus lagi berlaku seolah olah negeri bagaikan sub kontraktor pula meminta bayaran dari kontraktor utama yg telah terima bayaran penuh dari pelanggan.

      HJ AHMAD AMZAD HASHIM
      Ahli Parlimen Kuala Terengganu
      26 Oktober 2018

      Delete
    26. Kadir Jasin mendakwa ada 40 orang ahli Parlimen UMNO memohon menyertai Bersatu.

      Jika benar telah ada 40 orang ahli Parlimen UMNO hendak masuk Bersatu, semalam juga Tun Mahathir sudah umum besar-besaran kemasukan mereka.

      Satu dunia sudah tahu Mahathir terdesak dan berusaha keras untuk dapatkan semua ahli Parlimen UMNO kecuali Najib Razak, Zahid Hamidi, Annuar Musa dan Azeez Rahim.

      Jika pejabat Tun Daim di Menara Ilham boleh bercakap mungkin ia boleh memberitahu kita berapa ramai wakil rakyat UMNO yang telah dipujuk dan digertak. Namun rancangan ini masih buntu.

      Minggu ini sudah beberapa kali beliau mempelawa ahli UMNO masuk Bersatu.

      Pelik juga ketika mendakwa parti beliau bersih dan anti rasuah, mengapa mahu diambil ahli-ahli Parlimen UMNO yang beliau dakwa korup dan bersengkongkol dengan rasuah.

      Penerimaan Mustapha Mohamad lagi pelik kerana beliau salah seorang Menteri kabinet Najib Razak yang sudah tentu terbabit dengan 1MDB secara tidak langsung.

      Beberapa hari lalu Mahathir mencemuh dan menghina ahli dan penyokong UMNO yang tidak ada dalam kabinet sebagai penyokong kleptokrasi. Mereka ini juga yang menyokong beliau selama 22 tahun dihina begitu sahaja.

      Lucunya hari ini beliau menerima bekas Menteri UMNO yang secara langsung terbabit dalam penentuan polisi kerajaan pimpinan Najib Razak.

      Pemimpin dan penyokong Bersatu perlu berhenti menjadi munafik jika UMNO ini parti penyamun dan penyangak jangan terima sesiapapun ahli UMNO.

      Namun sudah tentu ia tidak berlaku demikian kerana agenda Mahathir bukan agenda anti rasuah, Malaysia Baharu atau kepentingan rakyat.

      Beliau perlu kuatkan Bersatu untuk kroni dan anak-anaknya sahaja.


      : PH sebelum ini membershihkan Mahathir dan kini Mahathir pula nak bersihkan ahli UMNO yang bersama mereka. Ini nama politik 'kencing rakyat'....

      Delete
    27. Walau sudah lebih dua tahun Parti Pribumi Bersatu (PPBM) ditubuhkan, Tun Dr Mahathir Mohamad sekali lagi tersasul menyebut Umno.

      Terbaru berlaku ketika mengumumkan tarikh persidangan tahunan parti itu, semalam, hingga mengundang ketawa pemimpin dan wartawan.

      “Yang pertama saya nak umumkan adalah kita menetapkan persidangan Umno tahunan kedua...,” kata pemimpin berusia 93 tahun itu, seperti dilapor Sinar Harian.

      “Bersatu, Bersatu,” sahut beberapa pimpinan parti.

      Pengerusi PPBM kemudian hanya membuat reaksi 'comel' dan ketawa kecil.

      Pada 1 Mei lalu, Mahathir pernah tersilap apabila meminta orang ramai tidak mengundi Pakatan Harapan (PH) ketika berucap dalam satu ceramah di Dungun.

      Malah ketika berkempen di Pantai Dalam beberapa hari kemudian, beliau meminta pengundi menyokong calon Barisan Nasional (BN).

      Julai tahun lepas, di ibu pejabat PKR, perdana menteri juga mengumumkan Mohamad Sabu, presiden Parti Amanah Negara (Amanah) sebagai presiden Umno.

      Delete
    28. Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak sekali lagi mencabar kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) mendedahkan dokumen berhubung perjanjian penyelesaian antara 1MDB dan International Petroleum Investment Co (IPIC) pada 2015 dan 2017.

      "Jika kerajaan ikhlas untuk menegakkan kebenaran dan keadilan kepada saya, keluarkan dokumen-dokumen ini dengan keseluruhannya serta-merta dan jangan sembunyi di belakang Akta Rahsia rasmi (OSA)," katanya dalam kenyataan di Facebook.

      Beliau juga mengulangi gesaan agar kerajaan memanggil pegawai kanan firma Abu Dhabi itu untuk disoal siasat bagi mengenal pasti pihak lain daripada IPIC yang terlibat dalam urusan itu.

      Pada 2015, IPIC setuju meminjamkan AS$1 bilion kepada 1MDB yang ketika itu menghadapi kesukaran membayar pinjaman bank.

      Perjanjian itu bagaimanapun tidak diteruskan apabila IPIC menarik diri dan menuntut 1MDB memulangkan semula wangnya.

      1MDB dan IPIC mencapai perjanjian penyelesaian pada 2017 dengan 1MDB membayar semula AS$1 bilion dan RM200 juta faedah.

      Najib pada Selasa lalu mendakwa dalam perjanjian itu, IPIC seharusnya membayar semula AS$3.5 bilion kepada 1MDB pada 2020.

      Butiran itu tidak disertakan dalam dokumen yang diserahkan IPIC kepada London Stock Exchange, sebaliknya hanya menyebutkan bahawa firma Abu Dhabi itu dan 1MDB "bersetuju untuk berbincang cara baik" berhubung bayaran yang dibuat 1MDB kepada "beberapa pihak".

      AS$3.5 bilion itu merujuk kepada dana yang 1MDB seharusnya bayar kepada syarikat subsidiari IPIC, Aabar Investments PJS. IPIC bagaimanapun mendakwa tidak pernah menerima bayaran itu.

      Terdahulu, media mendedahkan bahawa 1MDB sebaliknya membuat bayaran kepada syarikat British Virgin Islands yang mempunyai nama yang sama tapi tidak mempunyai kaitan dengan IPIC - Aabar Investments PJS Limited (Aabar BVI) – yang ketika itu didakwa diseleweng oleh Jho Low dan rakan-rakannya.

      Khamis lalu, Najib dan bekas ketua perbendaharaan negara Tan Sri Irwan Serigar Abdullah dikenakan enam pertuduhan berhubung urusan dengan 1MDB pada 2017.

      Sumber mendakwa kedua-dua mereka menggunakan dana kerajaan termasuk peruntukan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) untuk membayar IPIC.


      : Kalau Najib tak melayan sudah pasti dia lunyai dihentam Mahathir tiada pilihan melainkan melawan balik....

      Delete
    29. Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mendakwa Tun Dr. Mahathir Mohamad pernah angkuh memintanya untuk bubar UMNO dan menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

      Jelas Presiden UMNO yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk itu lagi, beliau pernah berjumpa dengan Perdana Menteri tersebut secara peribadi bersama-sama dengan Timbalan Presiden dan tiga Naib Presiden parti.

      “Ia (mesej) sangat kuat dan jelas, bahawa kami mesti melompat dan menyertai PPBM, kami mesti membubarkan UMNO,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Perhimpunan Agung MIC Ke-72 di ibu negara hari ini.

      Terdahulu, ketika berucap pada majlis tersebut di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Ahmad Zahid dalam nada kesal berkata, beliau mungkin tidak berdepan puluhan pertuduhan di mahkamah jika memilih untuk lompat parti.

      Malahan beliau dalam nada sindiran, turut memberi peringatan kepada kepimpinan parti pembangkang yang lain terutama komponen Barisan Nasional (BN) bahawa mereka juga mungkin berdepan dengan tindakan sama.

      “Pasti bukan hanya pemimpin UMNO akan terus disiasat, dan diheret ke mahkamah, saya hampir pasti pemimpin MIC, pemimpin parti lain (bukan gabungan Pakatan Harapan) pun sama juga (akan terima nasib sedemikian).

      “Ada satu sayap (Pemuda UMNO) menyebut presiden parti patut ambil cuti sehingga kes selesai. Kes akan selesai mungkin tiga, empat tahun, penggal Presiden tiga tahun sahaja. No way (jangan harap),” tegas Ahmad Zahid.

      : Zahid rupanya tak nak proses penyucian atau diperkudakan untuk perkena Najib....

      Delete
    30. Apakah yang telah berlaku di negara ini?
      Kini lagu yang mengangkat DAP sudah dinyanyikan di majlis rasmi?
      Belum pun sampai 6 bulan memerintah Malaysia, kini DAP diangkat sebagai jaguh yang berjasa membina negara Malaysia yang berusia 61 tahun?

      Persoalannya, kenapa lagu DAP yang dinyanyikan?
      Bukankah Perdana Menteri mewakili Parti Pribumi Bersatu Malaysia?

      Kenapa bukan lagu PAKATAN HARAPAN yang dinyanyikan?
      Lenyap sudah jasa BARISAN NASIONAL?
      Apakah BARISAN NASIONAL akan terkubur di negara ini?
      UMNO pun tak pernah buat macam ini.

      https://pakdin.my/

      : UMNO tak buat PH yang buat itu tanda PH lebih teruk daripada UMNO..

      Delete
    31. Isu kehadiran Ahli Parlimen (MP) ke mesyuarat Dewan Rakyat sekali lagi dibangkitkan malam ini apabila seorang ahli Parlimen mengadu ramai MP dari kedua-dua belah gagal hadir ke sesi perbahasan meskipun isu yang dibincangkan berkepentingan nasional.

      Awang Hashim (Pas-Pendang) menarik perhatian bahawa kehadiran pada sesi petang persidangan hari ini amat rendah, iaitu tidak lebih 20 peratus.

      “Saya mengira dari pukul 4 petang hingga sekarang (7.30 malam) paling ramai hanya 38 orang sahaja (berada di dalam dewan) daripada 222 ahli Parlimen,” katanya semasa memulakan perbahasan usul Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia ke-11 di Dewan Rakyat, malam ini.

      “Perkara itu perlu dititikberatkan jika semua pihak serius untuk membuat perubahan terhadap institusi Parlimen,” katanya.




      : Dulu hebat serang Abdul Hadi ponteng, sekarang mereka rileks ponteng tanpa bersalah.. dasar hoipokrit....

      Delete
    32. Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Eh­wal Pengguna (KPDNHEP) mendakwa kenaikan kos hidup yang ditanggung rakyat ketika ini disebabkan pentadbiran kerajaan pimpinan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.


      Menterinya, Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata, sepanjang sembilan tahun Najib memegang jawatan berkenaan, beliau telah meninggalkan kerosakan teruk kepada negara dan terpaksa diperbetulkan oleh Kerajaan Pakatan Harapan.

      Rasa macam nak gelak aje baca kenyataan Menteri PH ini.

      3Z

      : Jangan gelak namti air kencing masuk dalam mulut....

      Delete
    33. ICERD adalah salah satu konvensyen antarabangsa Hak Asasi manusia yang telah berkuatkuasa dari tahun 1969 lagi.

      Malaysia dikatakan tidak pernah menandatanganinya, apalagi meratifikasinya.

      Walaupun tdak pernah menandatangani dan meratifikasinya,akan tetapi sekarang ini kerajaan Pakatan harapan hendak meratifikasikan ICERD ini untuk naga ekonomi Malaysia menelan habis hak isteimewa orang Melayu.

      Mengikut ICERD, negara yang meratifikasinya hendaklah menghapuskan segala bentuk diskriminasi bangsa/kaum (racial diskrimination).

      Negara Malaysia tidak boleh langsung ada undang-undang yang mendiskriminasi mana-mana kaum dan bangsa seperti MARA, UITM, FELDA FELKRA.

      Sedangkan selama ini malaysia walaupun dikatakan tak pernah meratifikasikan ICERD yang bercanggah dengan perlembagaan negara sebanarnya telah berbuat lebih dari pada itu, disamping mengamalkan hak istimewa orang Melayu yang akan dihapuskan tidak lama lagi.

      Pertama, tanah milik kerajaan Malaysia sudah 60 peratus jadi milik orang china (paling istimewa berbanding orang Melayu) dan 90 peratus ekonomi adalah milik orang china.

      Hanya 10 peratus sahaja ekonomi jadi milik orang Melayu.Orang china masih tidak puashati jugak, disamping beberapa orang pemimpin melayu yang kayaraya yang akan diheret kedalam penjara.

      Bermakna, sudah sekian lama naga ekonomi malaysia menelan ekonomi orang Melayu sehingga orang melayu begitu terpinggir di negara sendiri.

      Suatu masa dahulu, Tun Dr Mahathir pernah berkata, kedudukan Malaysia, nasi sudah jadi bubur.

      Cuba bayangkan nasi yang sudah jadi bubur.Sudah tentu sangat mustahil untuk jadi nasi semula.

      Oleh itu, kata kata untuk selamatkan negara Malaysia hanya gula gula dibibir untuk pujuk orang melayu puashati dengan malaysia baru, sedangkan itu hanya omomg kosong sahaja.

      Dan tiada usaha kearah untuk menyelamatkan malaysia atas dasar Islam agama persekutuan.

      Yang saya nampak mereka nak selamat dirinya dari diheret kedalam penjara kerana mengumpul harta kerajaan sejumlah USD 44 bilion.(jurnal antara pemimpin yang terkaya didunia)

      Di samping melantik penguam negara, ketua hakim negara dan menteri dijabatan perdana menteri yang akan meratifikasikan ICERD yang dibentang dalam parlimen penggal kedua ini.

      Delete
    34. Selain membaca berita dan komen dari media sosial dlm bahasa Melayu dan Inggeris, saya juga membaca dlm bahasa Mandarin.

      Kerana saya fasih menulis dan membaca dlm bahasa Mandarin.

      Sejak kebelakangan ini, saya dapati hati nurani pengundi Cina yg dulunya condong kpd PH, kini mula membuat kritikan yg pedas dlm media sosial.

      Dalam isu kenyataan Tun M mengenai "tiada tol percuma, jika nak maka harga petrol dinaikkan".

      Saya terjemahkan satu komen yg menamakan diri sebagai David Wong. Ikutilah terjemahan saya lebih kurang begini :

      Manifesto bukan kitab suci. Manifesto adalah kepunyaan Lau Ma (Lau makna tua, ma makna kuda, jadi Lau Ma bermakna kuda tua yg dimaksudkan sebagai Mahathir).

      Kamu inginkan macam mana maka buatlah macam mana (yg kamu suka). Eloklah buat sampai 100 tahun. Anwar nak jadi Perdana Menteri, pelan-pelan tunggu. Sekarang selain dari menipu masih lagi menipu.

      Sungguh kecewa dgn Pakatan Harapan. Jikapun diri sendiri dah tahu yg tak boleh tukar kerajaan tetapi masih gunakan ayat manis menggoda nak menipu rakyat.

      Sepertilah seorang lelaki yg ingin memikat seorang gadis, dia akan menggunakan seribu satu bahasa manis menggoda utk memujuk gadis hingga ke ranjang.

      Akhirnya gadis termengandung. Bagi gadis itu pula, dia tidak terfikir yg sekali "cucuk" akn menyebabkan dia mengandung. Gadis itu tiada upaya utk memelihara bayi itu. Silakanlah membuangkannya. Bagi gadis itu, ia adalah satu penodaan yg dahsyat! Inilah wajah-wajah Pakatan Harapan sekarang!!

      Sungguh tajam dan rasa kecewa nukilan dari David Wong.

      sumber dari
      HISEMUDIN KASSIM


      : Jangan ingat PH mandul...Celaka engkau wahai gadis....

      Delete
  2. menteri..kena bijak dan cermat dlm hal ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh lah sesiapa yang mengharap apabila kerajaan sudah bertukar tangan sekarang ini berpeluang memperolehi sebahagian kontrak kerajaan kerana mereka penyokong PH.

      Tidak sedarkan bahawa atara sebab PH di tubuhkan, menang Pru14 dan menjadi Kerajaan ialah mereka mahukan rasuah dalam apa bentuk pun di kikis.

      Mendapat kontrek Kerajaan dengan tidak melalui tender adalah rasuah.

      Sesiapa mahukan kontrk Kerjaan, masuklah tender.
      Belajar lah cara masuk tender dan bagaimana boleh mendapatkan harga yang "competitive".

      Delete
    2. Abisss..takkan lah segala penat lelah mereka yang berkempen dan bersusah payah menyokong calon2 PH sampai menang dilupakan begitu saja ...tak adil lah kan ???

      Cuba kau fikirkan..ingat tanpa sokongan dan kempen bermati2an oleh penyokong2 mereka..agak2nya calon2 PH tu dapat merasa gelaran YB macam sekarang ke??

      Sewajarnya...penyokong2 seperti ni diberikan " ganjaran" yang setimpal dengan pengorbanan mereka dulu ...bukannya dipinggirkan dan disepak macam kain buruk yang tak ada nilai !!!!

      Delete

    3. WAHAI PEMBACA SEKELIAN,

      JANGAN MARAH MELIHAT SELALU SANGAT GUA MASUK SINI MENEPIS APA YANG DI KOPIPES BINATANG YANG PAKAI BANYAK NAMA SPT GENG NAJIB, SEKARANG SELALU PAKAI ANOMOUS.

      TARAK JALAN LAIN. BUDIN BIARKAN DIA MASUK, JADI KITA KENA HENTAM DIA BALIK, CUBA MENTAHIKAN APA DIA KATA ATAU PATAHKAN HUJAH2 DI DALAM PROPAGANDA PUAK NAJIB.

      DENGAN CARA BERBUAT DEMIKIAN JUGAK, TAPI DENGAN MENGGUNAKAN MAKLUMAT2 PRO-PH. DENGAN ITU, JUGAK MEMPROMOSIKAN DAN MEMPROPAGANDAKAN PH.

      Delete
  3. Baru je lima bulan pekung dah terdedah
    Tak cukup makan, mula berpaling tadah
    Nampaknya terpaksalah kroni jual dadah
    Sesuailah dinamakan Pakatan Haramjadah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Kah Melayu mudah lupa....!!

      Delete
    2. Geng Najib, pekong kamu keluar apabila saja kamu keluar dari ....mak kamu.

      Bukan Umno sahaja yang haramjadah, kamu pun. Sebenarnya kamu bukan haramjadah, kamu anak haram.
      Tak tahu siapa bapak kamu.

      Delete
    3. Alahai Suman serupa mak Enon
      Dulu dimarah kini jilat Bang Non
      Nak tunjuk marah Wak ni konon
      Kini dah bertukar kulit jadi Anon

      Kah kaahh kaaahh kaahh kaahh

      Delete
    4. Hey joker,

      That ain't April Fool - it's Bloody Fool, idiot...!!

      Delete

    5. Anonymous 29 October 2018 at 18:56 DAN 20:34 ITU JUGAK ADA LAH GENG NAJIB.

      Timb Pengerusi PAC: Laporan audit 1MDB telah diubah

      DEWAN RAKYAT | Anggota Parlimen Ipoh Timur yang juga timbalan pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) Wong Kah Woh memberitahu Dewan Rakyat bahawa laporan Jabatan Audit Negara berkenaan 1MDB telah diubah.

      Beliau membuat dakwaan itu ketika perbahasan Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia ke-11 (KSP RMK-11) hari ini.

      Menurutnya, beberapa agensi penguatkuasaan seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bank Negara dan pejabat peguam negara "dilumpuhkan" oleh pentadbiran BN terdahulu ekoran skandal 1MDB.

      Jawantakuasa Kira-kira Awam dan Jabatan Audit Negara turut terjejas, katanya lagi.

      "Laporan audit (berkenaan 1MDB) diklasifikasikan sebagai dokumen rahsia mengikut Akta Rahsia Rasmi 1972. Malah, ada salah guna kuasa apabila laporan audit asal dipinda atas arahan orang tertentu.

      "Mujurlah ada pertukaran kerajaan pada 9 Mei. Selepas itu barulah ia boleh dilihat semula," dakwanya.

      Sementara itu, bekas Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang ketika dihubungi Malaysiakini enggan mengulas dakwaan itu.

      "Tiada komen dari saya, terima kasih," katanya.

      Ketika dihubungi kemudian, Wong enggan mengulas lanjut berhubung kandungan laporan audit yang menurutnya dipinda kerana terikat dengan peraturan mesyuarat.

      Bagaimanapun, sumber yang tahu tentang perkara itu memberitahu Malaysiakini bahawa kandungan yang "hilang" itu akan menjejaskan imej pentadbiran lalu

      KOMEN: Kerja tipu menipu kerja najib lah...Hassan pun ikut arahan saja..Celaka Najib.

      Delete
  4. Alahaiii,

    Rule of law lah, transparency lah, urus tadbir yang lebih baik lah. Kalau beginilah gayanya nak cari makan dok pi pejabat menteri, apa beza pakatan harapan dengan barisan nasional?

    Kalau ada kemampuan, masuklah tender. In shaa Allah kalau tawaran bagus, terpilih. Lebih baik lagi berniaga di pasaran terbuka dan bukan mengharap kontrak kerajaan. Kalau dah semua nak lalu pejabat menteri, dah habis kontrak pun barisan masih panjang lagi.

    Ambillah iktibar dari kejatuhan bn.

    Dunia di luar sana banyak dah berubah, kereta tanpa pemandu, kepintaran tiruan menggantikan manusia, kita di sini masih bercakap soal penyokong nak dapat kontrak kerajaan. Hmmm.

    Kemungkinan besar, kurang 50 tahun, negara akan kembali dijajah kalau beginilah mentaliti orang melayu.

    Hancusss.

    ReplyDelete
  5. Ini budaya umno, bila sokong parti nak projek, nak dpt menang tender dari tgn menteri bukan sacara bertanding. Yg sabenarnya sebutharga2 zaman umno bnyk penipuan yg d bantu olih kakitangan kerajaan. Umpamanya, sebutharga bawah rm200k, selalunya berlaku syarikat2 yg bercable akan submit 5 sebutharga dari sykt2 yg dia punya juga. Maka sykt dialah harga sebutan yg terendah walaupun melambong tinggi. Sebab tu lah projek2 berlegar dek sykt yg sama je. Tugas pertama menteri2 atau mb ialah turun kebawah memastikan gejala2 ini d hentikan serta merta. Barulah ada keadilan pd org2 parti. Jgn nak dabik dada dgn mengistihar saya above board,x campor bisnes. Pastikan penyokong2 parti d beri peluang sacara adil. Itu yg penting.

    ReplyDelete
  6. Dulu korang cai2, dgn BN kemain lagi marah
    Korang cari kesalahan & tikam pelbagai arah
    Kini dgn PH nampaknya lebih mudarat parah
    Kontraktor2, langsung tak dpt mentekedarah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  7. Mana si tua, dajal babi anak haram pukimak
    Dah tak ada lagi disepahnya sampah semak
    Barua lahanat ni, kalu biar dia banyak lemak
    Agaknya kini sdg melopong di kedai mamak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Anak haram ada lah kamu, Geng Najib. Kamu keluar dari ....mak tapi tiada siapa tahu siapa bapak kamu yang sebenar.

      Emak kamu jalang, ramai yang masuk, engkau timbul, tak tahu dari siapa.

      Kamu nak cakap kurang ajar, aku pun boleh juga. Meluat aku tengok kamu ni tiap hari pe'el bedebah.

      Delete
    2. Alahai Suman serupa mak Enon
      Dulu dimarah kini jilat Bang Non
      Nak tunjuk marah Wak ni konon
      Kini dah bertukar kulit jadi Anon

      Kah kaahh kaaahh kaahh kaahh

      Delete
    3. Ketika saya tidak ada dalam blog ini semalam, sang Tikus AnonyMOUSR ambil kesempatan menyerang saya bertubi-tubi lagak seorang bacol melalui posting2nya yg tertera di bawah.....

      Anonymous28 October 2018 at 09:05
      Suman barua pukimak terus diam mcm tugu
      Tak kan dia sibuk, bukan kah inii hari minggu
      Agak nya mlm tadi, mimpi ngeri dtng ganggu
      Diia terbayang dekat JB, aku tercegat tunggu

      Anonymous28 October 2018 at 09:25
      Suman dah tunjuk kan diri, munafiq punya ciri
      Mula2 sangkal, jumpa aku kat bllog Parpukari
      Pas tu kata silat dgn aku, dia yg cakap sendiri
      Tiada helah lagi, yg ifrit jembalang ini dpt beri
      Suman pukimak ngaku Islam tapi kafir harbi
      Memang penipu besar, ini haram jadah babi
      Si tua munafiq ni hari ini kata A, esok kata B
      Samalah juga dgn cabaran pertemuan di JBnonymous28

      Anonymous28 October 2018 at 10:19
      Dah tak keluar lagi Suman iblis haram jadah
      Dgn aku, barua dajal ini dah teruk dpt padah
      Keburukan dia, dah habiis aku londeh dedah
      Baru ifrit jahanam ini tau, langit atau rendah

      Anonymous28 October 2018 at 10:35
      Dah tak ada bayang Suman iblis pendengki
      Sblm ini kemain lagi dia, megah juah & koki
      Terus senyap saja, walau teruk dicacii maki
      Ternyata barua dajal ini, bapok bukan lelak

      Anonymous28 October 2018 at 10:50
      Suman rasa diri intan, walhal hanyalah kaca
      Ketakutan dlm diri tua renta ni aku dpt baca
      Tahii kat dlm perut dia dah tinggal secamca
      Diam bodoh je dia walau teruk dicacii cerca

      Anonymous29 October 2018 at 10:57
      Suman bahlol bingai, hatinya panas terbakar
      Kalah berpantun dgn jejaka bistari dan pakar
      Melalak spt anjiing, jadi bahan lawak kelakar
      Bila kantoi tersepit, nama pun dia akan tukar
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      October 2018 at 11:49
      Udah2 le Wak Kadok kepala botak
      Cakap besar, tapi bingai tiada otak
      Ku harap pantun, sampah ko letak
      Dah tu pulak, asyik bertukar watak
      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaaahh..

      Anonymous28 October 2018 at 11:58
      Udah2 le Wak Kadok kepala botak
      Cakap besar, tapi bingai tiada otak
      Ku harap pantun, sampah ko letak
      Dah tu pulak, asyik bertukar watak
      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaaahh

      Anonymous28 October 2018 at 11:59
      Udah2 le Wak Kadok kepala botak
      Cakap besar, tapi bingai tiada otak
      Ku harap pantun, sampah ko letak
      Dah tu pulak, asyik bertukar watak
      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaaahh...

      Anonymous28 October 2018 at 15:16
      Ke mana pergi, Suman pendekar taiik kucing
      Tak keluar, walau pelbagaii cara aku pancing
      Dia lari besembunyi, tah mana lobang cacing
      Kalau dekat, atas kepala dia aku nak kencing

      Anonymous28 October 2018 at 15:34
      Suman perangai spt budak2 walau dia datuk
      Berbenjol kepala beruk tua ini, aku dah ketuk
      Kini ifrit ni akan fobea kalu dengar aku batuk
      Diam bodoh je dia walau teruk dicerca kutuk

      Anonymous28 October 2018 at 15:41
      Suman hencot lembik mau lagak pendekar
      Cara dia gertak gempar, jadii lawak kelakar
      Mau menang jer, berbalah atau bertengkar
      Kini bersalin kulit, Alli Jaeger pula bertukar
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Anonymous28 October 2018 at 16:20
      Suman terus bisu monyok, seperti kera duku
      Dia tak pandai berpantun, tapi tak nak ngaku
      Merata berbenjol kepala tua iblis ini aku luku
      Dibuat diam bodoh je walau teruk ditaji paku
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Anonymous28 October 2018 at 16:29
      Suman ibliis terus dlm keadaan resah gusar
      Kini terus sepi, tidak berani lagi cakap besar
      Tonggang labggang bapok ni aku tala sasar
      Aku akan tibai dia lebih teruk lagi lepas asar

      Anonymous28 October 2018 at 16:57
      Kemain Suman nyalak spt anjing mengawan
      Sblm ini boleh ler, dia belum berjumpa lawan
      Kini merata ifrit ini lari mcm binatang buruan
      Kena lanyak dgn aku, terus diia sasau sawan

      Bersambung......

      Delete
    4. Sambungan.....

      Saya hanya dapat masuk ke dalam blog ini atas sebab2 tugas di KL.....

      Othman Ahmad28 October 2018 at 18:20
      Saya nak kongsi berita mutakhir dari urusetia pejabat Mahathir. Sehari suntuk mendengar taklimat penting ini dan kini jadi bahan bualan di mana2......
      Ekoran pecahnya tembelang dan perilaku bacul Najib dalam wawancara Al Jazeera baru2 ini yg tersiar seluruh dunia berkaitan isu 1mdb, derma RM2,6 bilyon & pembunuhan Aktantuya - 40 ahli parlimen UMNO akan menyertai Bersatu menjadikan parti itu kini terkuat dalam parlimen, jauh lebih kuat dari PKR.

      Othman Ahmad28 October 2018 at 18:35
      Kejora Tonggeng @
      Sang Tikus AnonyMOUSE....

      Memandangkan aku kini nasih di KL, apa kata kita berjumpa man to man. Sebut saja di mana, tarikh hari ker, esok lusa ker & waktunya sekali.

      Sidang pembaca blog, sila ambil perhatian & bersaksikah sama ada Kejora Musibat mengotakan cakap2 besar dia selama ini, atau hanya klentong auta syok sendiri seorang gila.

      Othman Ahmad28 October 2018 at 19:32
      Hampir sejam berlalu, si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.

      Bersambung....

      Delete
    5. Othman Ahmad28 October 2018 at 20:04
      Kejora Tonggeng @
      Sang Tikus AnonyMOUSE....
      Memandangkan aku kini di KL, apa kata kita berjumpa man to man. Sebut saja di mana, tarikh hari ker, esok lusa ker & waktunya sekali.
      Sidang pembaca blog, sila ambil perhatian & bersaksilah sama ada Kejora Musibat mengotakan cakap2 besar dia selama ini, atau hanya klentong auta syok sendiri seorang gila.

      Othman Ahmad28 October 2018 at 20:07
      Dah lebih sejam berlalu, si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Kejora,
      Sila respon segera tak yah sembunyi2.

      Othman Ahmad28 October 2018 at 21:12
      Dah lebih 1 1/2 jam berlalu, si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Kejora,
      Sila respon segera tak yah sembunyi2.

      Othman Ahmad28 October 2018 at 22:37
      Dah lebih 2 jam berlalu, si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Kejora,
      Sila respon segera tak yah sembunyi2.

      Zack Armstrong28 October 2018 at 23:03
      Pak Man
      Dia sembunyi2 pi kerja kat lorong chow kit tu.
      Ambil upah hisap rokok john

      Othman Ahmad28 October 2018 at 23:51
      Dah masuk 4 jam berlalu, si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Kejora,
      Sila respon segera tak yah sembunyi2.

      Othman Ahmad29 October 2018 at 02:08
      Dah masuk 5 jam berlalu, hapah pun tarak - si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Alahai sang Tikus AnonyMOUSE,
      Bila tuu yg kau bagi tarikh, masa & tempat - mana buktinya....??
      Sila respon segera tak yah sembunyi2 & auta keling alih tiang gol.
      Toksah buang masa - beri saja tempat, tarikh & masa perjumpaan kita tuu nanti.

      Bersambung.....

      Delete
    6. Othman Ahmad29 October 2018 at 03:00
      Dah masuk 6 jam berlalu, hapah pun tarak dijawabnya - si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa tak berani beri tarikh & masa showdown yg semua nanti2kan, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Alahai sang Tikus AnonyMOUSE,
      Bila tuu yg kau auta keling konon dah bagi tarikh, masa & tempat - mana buktinya....??
      Sila respon segera tak yah sembunyi2 & auta keling alih tiang gol.
      Toksah buang masa - beri saja tempat, tarikh & masa perjumpaan kita tuu nanti

      Othman Ahmad29 October 2018 at 03:17
      Dah nak masuk 7 jam berlalu, hapah pun tarak dijawabnya - si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa tak berani beri tarikh & masa showdown yg semua nanti2kan, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Alahai sang Tikus AnonyMOUSE,
      Bila tuu yg kau auta keling konon dah bagi tarikh, masa & tempat - mana buktinya....??
      Sila respon segera tak yah sembunyi2 & auta keling alih tiang gol.
      Toksah buang masa - beri saja tempat, tarikh & masa perjumpaan kita tuu nanti

      Othman Ahmad29 October 2018 at 05:00
      Kejora @ Sang Tikus AnonyMOUSE...
      Aku dah sabar hampir 8 jam menunggu jawapan tapi hapahpun tak dipedulikan engkau. Andaikata engkau masih juga alih tiang gol menyonyeh-songeh bukan2, berdolak dalik untuk memberi kata putus hari & masa pertemuan kita itu nanti, ianya akan aku jadikan fakta & bukti bahawa enkau memang kaki temberang, penipu, pembohong, pendusta, tukang putar belit, tukang adu domba....dan seorang PENGECUT bergatal tangan bermulut celupar tidak berani bertanggung-jawab di atas perbuatannya....!!
      Harap maklum.

      Othman Ahmad29 October 2018 at 05:48
      He he he he
      Masih juga ker si Kejora @ Sang Tikus AnonyMOUSE menyorok diri dalam nenggigil ketakutan....??

      Othman Ahmad29 October 2018 at 07:44
      He he he he...
      Dah lebih 10 jam menunggu namun jawapan masih tak kunjung tiba, kenapa begitu Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora.....??

      Othman Ahmad29 October 2018 at 10:21
      Belum pernah seumur hidupku berjumpa manusia sebangsat & sekeparat lagi musibat seperti engkaulah Kejora.....!!

      Delete
    7. Aduhai Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora.....

      Drpd rantaian posting2 di atas, nyata sekali kau hanya sembang kencang ketika aku tidak berada di blog ini. Bila diminta bukti, satu pun kau tak dapat tinjukkan. Berkali-kali bila kau diajak jumpa man-to-man, telur kau kecut dan kau mencicit menyorok diri tak muncul2. Buktinya semalam dan hari ini pun kau tak berani nyatakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan.

      Engkau juga sering alih tiang gol menyonyeh-songeh bukan2, berdolak dalik untuk memberi kata putus hari & masa pertemuan kita itu nanti. Ini akan aku jadikan fakta & bukti bahawa engkau memang kaki temberang, penipu, pembohong, pendusta, tukang putar belit, tukang adu domba....dan seorang PENGECUT bergatal tangan bermulut celupar tidak berani bertanggung-jawab di atas perbuatannya....!!

      Delete
    8. NGKO LIHAT NI WAK SEMAN, APA ORANG KATA DEKAT NGKO:


      Anon -29 October 2018 at 20:35

      Lagi komen lama kamu masukkan. Kamu tak hiraukan apa orang kata.

      Jadi, pukimak kamu, pukimak kamu, pukimak kamu yang salah mengeluarkan kamu berpuluh puluh tahun dahulu.

      Makian tu ia lah untuk pembca lain tahu bahawa kamu ini di keji amat sangat.

      Delete
    9. Dear Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora...

      Having illustrate all the evidences what exactly transpired for the last immediate preceeding 2 days as shown above, I re-iterate my stand that you are the greatest coward and liar I have ever encountered in my life time.

      Delete

    10. Anonymous29 October 2018 at 20:10 DN BERIKUT NYA ITU AD LAH GENG NAJIB JUGAK. DI BALON HINGGA MELEPEK DEK SDR OTHMAN DAN DI MAKI DAN DI BALAS-CARUT DEK SDR ANON.

      Ternyata Najib tak berusaha dengan secukupnya untuk mengingati segala apa yang beliau telah sebut pasal duit derma RM2.6 Billion itu.

      Versi yang sebelum ini dia kata memang derma tu datang dari Tok Arab. Dia tahu kenapa derma itu diberikan dan untuk apa. Masa interbiu dengan 3 wartawan dari TV3, NST dan Utusan Malaysia dia dengan amat tenag dan bergaya sebut pasal derma itu yang kononnya semua orang tahu termasuklah MACC.

      Mungkin dia dah tak ingat apa yang dia cakap masa itu ketika ditemuramah oleh Al-Jazeera baru-baru ini. Dia sampai bangun ugut nak belah tak mau jawab lagi dah bila diasak sakan oleh wartawan tersebut.

      Dalam interbieu itu dia kata dah tak tahu la pulak dan tak semak dari siapa datangnya duit RM2.6 billion yang masuk ke dalam akaun peribadinya. Semua nada dan gaya cakap jadi berbeza.

      Dan yang pastinya, sekurang-kurangnya dia telah berbohong sekali. Atau paling teruk, semua yang dia cakap selama ini adalah pembohongan semata-mata.

      Kalau anda sentiasa bercakap benar, tak payah nak teruk-terk lagi nak cuba ingat semula apa yang anda dah katakan sebelum ini. Sebab, tak ada apa-apa yang nak disorokkan.

      Delete
    11. Sdr GMN,

      Othaman Ahmad tu pun Geng Najib jugak, dia bawa kopipes sampah sengaja nak semakkan blog Budin ni..

      Tapi, ada masa dia jadi ngko!

      Ki kik ki kik ki kik...

      Delete
    12. GENG NAJIB @ Anomous 829,

      KEPALA BAPAK KAU

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu mengkopipes komen2 lama ha nya mahu mengsabotaj blog ini yang pro-PH dan sentiasa memburukkan Najib dan Umno.

      Cakap macam orang gila, di suruh jumpa doktor sakit otak, kau tidak mau. Pukimak kamu. Itu sepatutnya cara melayan kamu tiap kali kamu masuk sini.

      Delete
  9. BAGI MEREKA YG TAK BERKESEMPATAN MENGIKUTI NYA, INI AKU PAPARKAN TIGA EPISOD TERAKHIR DARI SKETSA 'PANTUN DALAM CINTA' ANTARA AKU DAN 'SI DIA':

    Anonymous28 October 2018 at 12:06

    LAMA JUGA AKU TIDOR DEK KELETIHAN BERJAGA SOLAT & MEMBACA AL-QURAN MLM TADI. AKU TERJAGA DEK BUNYI NADA SMS MASUK KE I-PHONE AKU. MMG SPT YG AKU DUGA, SMS DARI 'SI DIA':

    Perbuatan org tu, mmg diinda sgt tak gemar
    Cinta suci kita, dia sengaja fitnah nak cemar
    Tak sabar le dinda tunggu abg datang lamar
    Akan selamat nanti, bila kita sudah sekamar

    Dia cemburu, bila kita bagai sepasang camar
    Jeleous detik kita yng manis bak buah tamar
    Kemain orang tu, jadi putera pula dia nyamar
    Kalau dinda lelakii, mmg muka dia berdamar

    Nila mati rebah di huma
    Dah hampir berulat perut berlubang
    Bila nanti sudah bersama
    Nak belajar silat berguru kan abang

    (WOWW... SI DIA MANJA.. AKU BETUL2 RESPECT! TAHAP PENULISAN PANTUN SYAIR DIA DAH BOLEH KALAHKAN AKU... HARI INI BARU AKU NAMPAK BETUL2 KEMARAHAN DIA TERHADAP SI TAIKO'... SENSITIF BETUL SI DIA. RUPANYA DIA TERSIRAP DARAH DGN BARIS PANTUN AKU SEBELUM INI:
    'Mana ler tau nanti ada kumbang lain sambar')

    ReplyDelete

    __________________________________________

    Anonymous29 October 2018 at 00:58

    MMG PAGI TADI 'SI DIA' TAK NAK GANGGU AKU SBB DIA TAHU AKU KELETIHAN TAK TIDUR MLM TADI, BERTADARUS & BERQIYAMULAIL..
    DIA CUMA HANTAR SATU SMS. SEBELAH PTG BARU LAH KAMI BANYAK BERBUAL MELALUI PHONE. KISAHNYA MASIH JUGA TENTANG SI 'TAIKO'.
    LPS BALIK DARI MADJID, SOLAT ISYAK TADI, AKU KARANG PANTUN MADAH BALAS DAN SMS KPD NYA:

    Pasal org tu, jgn lah dinda risau berduka lara
    Kita pun kasihan dgn itu 'palsu punya putera'
    Mmg kerap org yng putus cinta jadi jiwa lara
    Biarkan dia syok sendiri, dgn itu 'kota sakura'

    Putrapalsu itu kini dah sasau tidak tentu arah
    Putus cinta campur dengki jiwanya jadi parah
    Usah ler dinda terlalu gundah atau nak marah
    Kpg Allah Taala saja kita pohon dan berserah

    Renda berkilat, sinar menyerlah
    Sewaktu dipegang, sinar beralih
    Dinda nak bersilat, tiada masalah
    Tak perlu gelanggang, kamar pun boleh

    ('SI TUA' TERUS BERANG BENGANG BILA AKU DEDAHKAN KEDAYUSAN DIA MLM TADI.. 'SI TAIKO' PULA TERUS MENYEPI, AGAKNYA TENGGELAM DLM TSUNAMI 'KOTA SAKURA' NYA ITU... KI KI KIK...)

    ReplyDelete

    __________________________________________

    Anonymous29 October 2018 at 08:16

    LEPAS TAHAJJUD, AKU SEMPAT HABIS BACA 3 SURAH AL-QURAN & KEMUDIA AKU TERTIDOR . BANGUN PULA JAM 6.00, TAK SEMPAT KE SURAU. LPS SOLAT SUBUH AKU CALL 'SI DIA'. PERBUALAN KAMI BANYAK BERKISAR TENTANG PERNIKAHAN KAMI TAHUN DEPAN. 
    BARU SEBENTAR, AKU TERIMA SMS DARI SI DIA DEWI MANJA KU:

    'Sketsa rekaan' org tu tidak akan tahan lama
    Org yg berhati dengkii, Tuhan tidak bersama
    Owh..family dah setuju, adinda tukar agama
    Semua kirim salam termasuk papa & mama

    Terbayang kat pelamin kita berdua bersama
    Secocok sepadan, ibarat nya lagu dan irama
    Riuh gegar le gendang & kompang bergema
    Hadirin ramai termasuk jugak org2 ternama

    Bunga dijirus kembang nya elok
    Sihat dan segar rendang nya luas
    Dinda ni serius abang perolok
    Silat di kamar dinda lah tewas

    (SIAAN 'SI TUA' LAHANAT TU, MEROYAN RABAN DIA SAMPAI HAMPIR SUBUH.. SOLAT SUBUH TU MCM BIASA LAH DIA, HANCUSSS.. TTG 'SI TAIKO' PULAK, MUNGKIN DIA PERGI JEPUN BETUL.. KERJA JAGA STOR SUPERMARKET KAT SANA.. KI KIK KIK...)

    ReplyDelete

    ReplyDelete
    Replies

    1. Lagi komen lama kamu masukkan. Kamu tak hiraukan apa orang kata.

      Jadi, pukimak kamu, pukimak kamu, pukimak kamu yang salah mengeluarkan kamu berpuluh puluh tahun dahulu.

      Makian tu ia lah untuk pembca lain tahu bahawa kamu ini di keji amat sangat.

      Delete
    2. Anon ,Biarkanlah...
      Hanya saya saja yang tahu masalahnya,,
      saya akan coba menenangkannya..

      Tidak logik kita menghukum pancung orang yang sedang
      di landa lara...

      maaf ye tuan anon

      Delete

    3. DARI APA YANG DIKATAKAN PUTRA SINGGORA DI MASA LALU, DIA PUN ADA LAH GENG NAJIB JUGAK. COBA MELERAIKAN MAKI HAMUN ORANG KPD GENG NAJIB - DIRI NYA SENDIRI. MUSIBAT AMAT SANGAT.

      BEKAS KETUA PEMUDA UMNO RASA MUKANYA TERTAMPAR BILA DAP TAK MAHU DATUK

      Bekas Ketua Pemuda Umno Mohd Razlan anggap DAP tak iktiraf Sistem Raja Berperlembagaan bila tolak anugerah Diraja bagi wakil rakyatnya yg belum berjasa.Barangkali Razlan rasa mukanya tertampar. Penolakan DAP itu kerana ia memberikan nilai yg mulia dan tinggi kp kurniaan Diraja, DAP tak mahu wakil rakyatnya menggunakan gelaran Datuk untuk rasuah atau untuk dapat projek atau lebih buruk lagi bagi mencuri wang negara untuk diri sendiri dan isteri.

      Keputusan DAP tak membenarkan wakil rakyatnya terima sebarang anugerah adalah suatu keputusan terpuji. Dgn itu rakyat dapat menilai bukan semua wakil rakyat yg bergelar Datuk telah berjasa. Istilah YB juga patut ditukar kp Yg Berkhidmat dan bukan Yg Berhormat.

      Najib? Yang Mencuri, Merompak, Melanun - YMMM

      Delete
  10. Salam bro Kejora,
    Saya dah pulang ke Alor Setar,
    Sebulan sekali je Ke Tokyo urus penghantaran barang,

    Rutin Penghujung Bulan 11 , 12, 1, 2 ,3 dan seterusnya.

    Saya memahami laranya tuan,
    Saya juga bukan perampas kekasih tuan,
    Dah Mas berubah nak buat macam mana...

    Tuan,
    Demi rasa kemanusiaan,
    Demi cinta Tuan kepada Mas...

    Saya akan mengatur pertemuan Tuan dengan Mas

    Bila?????pada penghujung Mac 2019


    Di mana ???????? Kota Tokyo

    .. masa tu musim bunga Sakura

    MAS DAH JANJI NAK TINGGAL KAT TOKYO
    MENGURUS KEDAI SAYA KAT SINI
    DIA AKAN LETAK JAWATAN SU POLITIK
    5 BULAN DARI SEKARANG

    Kalau Tuan bersetuju,
    Tuan boleh kesana...
    Kami tunggu tuan
    Kami akan layani tuan sebagai tetamu istimewa

    Cuma satu peringatan dari saya..

    MASA TU MAS DAH JADI TUNANGAN SAYA..
    KAMI AKAN BERTUNANG BULAN 12 NI..

    TQ, Ikhlas dari PutraSinggora

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu lagi tuan,
      walau saya di tohmah, digelar macam-macam,dihina
      atau sebagainya, saya tidak akan membalasnya..

      kerana saya dibesarkan di kalangan orang beragama

      ITULAH PESAN AYAHANDA TOK GURU(bapa saya)
      Juga pesan dari Mas Elina(kekasih hamba)

      Delete
    2. Saya faham fikiran PS bercelaru
      Saya eksiden, Mas sdr nak buru
      Bila Mas tak layan, sdr cemburu
      Malu ayahmu, seorang tok guru

      Delete
    3. Cinta saya dgn Mas ini agak unik
      Kami pantun madah setiap minit
      Nampak, angau sdr ni dah kronik
      Elok ler sdr gi hospital atau klinik

      Delete
    4. The famous three little words for your ridiculous illusion - Go To Hell...!!

      Delete

    5. KOMEN2 KPD BERITA
      Timb Pengerusi PAC: Laporan audit 1MDB telah diubah

      Chua Ch
      Bekas Pengurusi PAC Hassan "cari makan" patut ditangkap kerana mengubah laporun tersebut dan dipecat dari Parlimen sebagai MP kerana mengkianati usaha parlimen.

      Welfred Ans
      perdana menteri malaysia cuma kuli jhow low yg mengawal wang berbilion wang negara atas nama 1mdb .....2.6billion yg jho low masukan keakaun najib adalah gaji najib kerana menurut arahan jholow...

      Osu Abd
      Kalau tak menipu rakyat...bukanlah UMNO namanya.....Nasib baik PRU14 UMNO/BN tumbang..kalau tidak sampai kesudah rakyat kena tipu, kena kencing hidup2.

      Mamat Ali
      Lepas satu satu najib punya hal....semuanya hal yg menjahanamkn negara....sampai lumpuh jbtn n kmnterian kerajaan ko kerjakn...apa punya manusia ko ni....jbtn kehakiman, tlg lh segerakan kes pendakwaan trhadap manusia yg brnama najib ni d mahkamah...jika jalan 1 kes dlu pn dh memadai utk rakyat mengetahui apa yg tlh d lakukan nya ketika memerintah dahulu...selagi x d bicara selagi itu dia rasa dia betul pdhl ketika mnjawab soalan dri al jazeera kelmarin pn dh nmpk perubahan pd airmuka nya...najib ...ko mmg nanusia durjana lh....jika bapak ko masih hidup mau dia x mngaku anak tau...setan gondol betul lh manusia sekor ni..

      Delete
  11. Kenapa Budin keluarkan artikel yg macam ini?
    Penyokong PH dah angau mcm Bangla rindu bini
    Baru Budin tahu macamana teruknya kerajaan kini
    Tak bagi kena marah, kalau bagi dituduh kroni

    ReplyDelete
  12. SEPANJANG SIANG TADI, KAMI TAK BERPANTUN. HANYA BERBUAL MELALUI PHONE SAJA & BANYAK BERKISAR TTG PERSEDIAAN 'HARI BAHAGIA' KAMI NANTI.
    LEPAS AKU BALIK DARI SURAU, JEMAAH MAGHRIB TADI, AKU KARANG PANTUN MADAH UNTUK 'SI DIA':

    Diri abg pun, tak kurang sdg pasang angan2
    Semua jadi terpegun lihat kita berpasangan
    Di atas pelamin mesra berpegangan tangan
    Abg senyum bila adinda lemparkan jelingan

    Bilik pengantiin amat indah, cadar dua lapis
    Dinda dgn baju tiidur merah, tersangat nipis
    Nafas kita kencang, perut kembung kempis
    Lps itu bersilat le kita berdua tepis menepis

    Gebar yang lama, sudah pun diganti
    Lilit kain satin, kelihatan berkilat
    Tak sabar bersama, dinda ku srikandi
    Di bilik pengantin, kita kan bersilat

    ('SI TUA' CUBA NAK TUNJUK MEGAH NAK GEMPAR AKU, NAMUN GERTAK LAWAK BADUTNYA ITU HANYA MENJADI BAHAN KETAWA PEMBACA.. TTG 'SI TAIKO' PULA, AGAKNYA JIWANYA DAH TERUBAT BILA DPT KERJA JAGA STOR SUPERMARKET KAT JEPUN TU.. KI KI KIK...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertenanglah saudara,
      SAYA AKAN ATUR..

      APAKAH TEMPOH ITU TERLALU LAMA UNTUK TUAN MENANTI?

      Delete
    2. Cinta saya dgn Mas ini agak unik
      Kami pantun madah setiap minit
      Nampak, angau sdr ni dah kronik
      Elok ler sdr gi hospital atau klinik

      Delete
    3. Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora...

      I reoeat,

      Having illustrate all the evidences what exactly transpired for the last immediate preceeding 2 days as shown above, I re-iterate my stand that you are the greatest coward and liar I have ever encountered in my life time.

      If you disagree, why not you gather all your gut
      and face me like a real man - just name the venue, date & time for our meeting.

      Delete

    4. KOMEN2 KPD BERITA
      Timb Pengerusi PAC: Laporan audit 1MDB telah diubah

      Nordin Adlan
      Hal ini bukan salah orang melayu tetapi salah UMNO dan panglima bugis yang menggadaikan bangsa melayu dan mengakui memperjuangkan hak orangmelayu tetapi banyak tanah rizab melayu digadaikan oleh UMNO. Pemimpin2 kanan Umno dan seluruh ahli UMNO patut disalahkan kerana takut kepada kebenaran dan takut menegakkan yang hak serta amat takut kepada Najib bukannya kepada tuhan.


      Azmi Azami
      laporan ttg GSL( good star limited) konon dgn alasan surat dari bnm bhw fakta ttg gsl adalah berstatus masih dlm siasatan, jadi hasan ariffin arah pegawai dia bergegas ke kedai cetak dan pinda laporan tentang perkara tersebut...hal ini telah dijelaskan oleh hasan sendiri. Tony pua pertikai mengapa hasan x bincang dulu dgn semua ahli pac, hasan kata tak sempat. Mengarut

      Will Johny
      "Tak tahu.. tak diberitahu ada perubahan.. tak pasti..tak tahu.."- itu shj jwpn najib..yg Najib tahu skrg ada 1) api2x kan isu perkauman 2)hasut rakyat dlm fb 3)kutuk kerajaan PH yg belum setahun mcm la negara dlm keadaan "selamat" masa BN memerintah.

      Delete
  13. Apa pun yang berlaku, PH tak akan mengaku salah
    Orang lain yang dituduh, UMNO juga yang bersalah
    Tak reti memerintah, cari pasal ajak berbalah
    Cakap pun merapu macam budak-budak tak sekolah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak 2008 lagi, UMNO dah mula runtuh bila buat julung2 kali rakyat bangkit menentang kerajaan BN hingga 5 negeri jatuh tergolek ke tangan pembangkang dek 2 pm bangang.

      Delete

    2. INI BERITA BAIK -

      Ramkarpal gesa KDN ambil keterangan Najib, Rosmah kes Altantuya

      Seorang anggota parlimen hari ini menggesa Kementerian Dalam Negeri mengambil keterangan Anggota Parlimen Pekan Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor berhubung pendedahan terbaru bahawa mereka terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu.

      Ramkarpal Singh (HARAPAN-Bukit Gelugor) berkata pendedahan berkenaan dibuat anggota perniagaan J Deepak yang dahulunya didakwa mempunyai hubungan baik dengan pasangan berkenaan melalui satu wawancara yang dimuat naik di internet baru-baru ini, namun rakaman tersebut dipadamkan kemudiannya.

      Katanya apa yang ditimbulkan Deepak di dalam wawancara berkenaan penting bagi kes berkenaan kerana ia dipercayai akan dapat menentukan motif di sebalik pembunuhan model warganegara Mongolia berkenaan.

      “Deepak telah nyatakan secara jelas dan terang bahawa Pekan adalah terlibat dalam pembunuhan (Altantuya), beliau nyatakan secara langsung bahawa Pekan dan isterinya adalah secara langsung terlibat, ini adalah pernyataan Deepak.

      “Ini satu perkara penting kerana ia berlaku lebih 10 tahun lalu, adakah Polis Diraja Malaysia tidak cekap sehingga mereka tak dapat siasat dan menentukan siapa yang arahkan pembunuhan itu,” katanya ketika membahaskan usul Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia ke-11 pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.

      Mengulas lanjut, Ramkarpal yang mewakili keluarga Altantuya dalam tindakan sivil mereka di Mahkamah Tinggi Shah Alam yang akan dibicarakan Januari tahun depan berkata Rosmah sepatutnya membuat laporan polis sekiranya apa yang didedahkan Deepak dalam wawancara berkenaan adalah fitnah.

      “Pendedahan serius ini tidak dijawab isteri Pekan, beliau tidak membuat laporan polis (atau) berbuat apa-apa untuk nafikan dakwaan yang serius ini, ini merupakan satu petunjuk yang boleh selesaikan motif di belakang kes Altantuya,” katanya yang turut menggesa keterangan Deepak diambil pihak polis.

      Altantuya dibunuh secara kejam pada 2006 di kawasan hutan di Puncak Alam dengan kepalanya dilapor ditembak sebelum badannya diletupkan dengan bom C4.

      Kes berkenaan selepas dibicarakan mendapati dua pegawai polis yang menjadi pengawal pengiring Najib yang juga merupakan perdana menteri ketika itu didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman mati.

      Ramkarpal berkata tindakan sewajarnya perlu diambil supaya ia selari dengan frasa peraturan perundangan yang ditekankan kerajaan Pakatan Harapan untuk ditegakkan.

      Delete
  14. Kik..kik..kik...Padan muka korang yang dulu beriya2 bagai nak rak menyokong , berkempen dan memenangkan calon2 Haprakan dalam PRU ynag lepas.

    Kini korang terima lah " habuan" yang selayaknya dari pengorbanan usaha dan penat lelah korang dulu tu. Apa yang nak dikesalkan..ini semua kan karma yang selayaknya untuk korang.

    Sebenarnya...yang rasa dipinggirkan tu ialah orang2 melayu yang menyokong Haprakan ni sedangkan kaum cina dan India mendapat layanana istimewa dari menteri2 kaum mereka, khususnya dari DAP tu.

    Jadi ayng rasa terpinggir adalah orang2 melayu beb...rupa2nya mereka ni dah tersilap sokong lah kan.

    Kah..kah..kah..jangan harap lah nasib korang akan dibela oleh menteri2 atau YB2 bukan melayu...lebih malang lagi..YB2 dan menteri2 melayu pun tak pandabg korang semua..ini baru betul, sebijik macam perumpamaan dulu2 tu..habis manis, sepah .iaini korang..dihumbankan ke dalam longkang aje bhai !!!

    Oooops ..lupa lak nak tanya...berapa banyak kontrak yang Wak Suman dah dapat sejak Rejim Haprakan ni memerintah..iye lah..sebagai balaci tegar penjilat tolor Tun Madey dan Dato Osman Sapian, takkan lah tak dapat apa2 kontrak kot...kalau tak dapat memang tak patut lah kan..membazir aje menjilat tolor mereka selam ni..betul tak Wak ???

    Apa2 hal pun...satu aje yang rakyat Msia nak hadiahkan kat korang yang merasakan dipinggirkan tu...iaitu...

    keh..keh..keh...harrrk..Tuiii..kokhkioikhkioikiok!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Ramkarpal gesa KDN ambil keterangan Najib, Rosmah kes Altantuya

      Sabah Sarawak John
      Sejak PH memerintah semua kes dibuka tapi hairan kes pembunuhan perempuan mogolia mcm diketepikan dan polis pun xda buat penangkapan terbaru sedangkan angota polis yg terlibat pun kata dia membunuh kerna diarah oleh VVIP tertentu...dan suspek2 seperti..razak baginda..najib dan rosmah..tidak direman untuk siasatan.

      Haron Bin Hasron Haron
      Kdn sila ambil tindakan..
      Se segra... supaya najib tak meroyan lagi.... dia suruh buka kes tuya tempohari... ini bukti terbaik... deepak dh bgi tips....

      Pertama Akhir
      Kuasa ditangan hilang, bebanan datang silih berganti. Bolih masuk nama dalam Malaysia Book of Records,, bekas pemimpin paling banyak kes pendakwaan di mahkamah.

      Bekas Presiden Pembangkang
      Najib letupkan badan Altantuya sebab tak nak bunuh anak dalam perut dia sekali!
      So najib dah bunuh 2 orang sekaligus!

      Delete
  15. LEPAS SOLAT ISYAK, AKU BERBUAL DGN 'SI DIA' MELALUI PHONE. DIA ADA BERTANYA TTG 'SI TAIKO' PUTRAPALSU ANAK TOK GURU TU. NAMUN AKU TAK BERITAHU YG SI TAIKO MASUK SEMULA BLOG DGN 'ILUSI & FANTASI TOKYO' NYA TU. KALAU DIA TAHU, MELENTING LER DISUMPAH NYA TAIKO PSAIKO TU.
    TAK LAMA LPS MELETAK PHONE, SI DIA MANJA SMS AKU:

    Februari nanti, berbuahlah cinta yg bertunas
    Tuah diinda, suami ta'ati agama punya lunas
    Tapi..mungkin rumah panjang tu sikit panas
    Takut mlm itu nanti, abng mcm rimau ganas

    Bagan Tenggiri berteluk dalam
    Pergi menjala karangnya di teluk
    Bulan Januari nak peluk Islam
    Februari pula orangnya ku peluk

    ('SI TUA' DAH TAK TAHU MCM MANA NAK MEROYAN LAGI.. HABIS DISEPAH SAMPAH.. LAST2 CAKAP OMPUTIH.. TTG SI TAIKO PULA, DAH MULA BALIK SEWEL NYA TU.. TOKYO, TOKYO, TOKYO.. KI KI KIK...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok guru Brahmin kamu ngajar menunjuk-nunjuk & berteriak "aku solat" kat orang ramai ker...??

      Delete
    2. Hey Suman dajjal kepala bana
      Jgn ngko nak buat hal durjana
      Ngah Brahim jgn ko cuba hina
      Tok guruku tak kena mengena

      Delete

    3. SALAH PERUMPAMAAN, OANG TUA NI. SEPATUT NYA TERBALIK -

      Umpama ular sawa masuk sarang ular lidi, kata Ku Li

      Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menyifatkan lamaran terhadap wakil rakyat Umno untuk menyertai BERSATU umpama ular sawa dijemput masuk ke dalam sarang ular lidi.

      “Ini cerita ular sawa dijemput masuk sarang ular lidi. Tak taulah saya,” katanya ketika diminta mengulas laporan berita yang mendakwa beberapa ahli parlimen Umno sedang membuat pertimbangan dengan teliti untuk menyertai BERSATU.

      Tengku Razaleigh, yang juga adalah pengerusi Jemaah Penasihat Umno, berkata parti Melayu tertua itu tidak akan terkubur jika hanya terdapat beberapa ahli parlimen dan pemimpinnya melompat parti.

      Beliau juga mengakui bahawa tidak ada pihak yang melamar mahupun mempelawanya menyertai parti serpihan Umno itu.

      “Tak ada (pelawaan). Saya racun kuat. Tak berapa nak terima saya barangkali,” katanya ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen hari ini.

      Delete
  16. Menteri yg dilantik langsung tak ada kredibiliti
    Ibarat makan karipap, di dalam tak ada inti
    Kerja tak tau buat, asyik sibuk cari publisiti
    Dah jadi kerajaan, tapi low class punya mentaliti

    ReplyDelete
    Replies

    1. Setiausaha Agung Umno Annuar Musa hari ini mengakui memang terdapat dalam kalangan ahli parlimen dari parti itu yang dilamar untuk menyertai BERSATU.

      Katanya, tindakan berkenaan bertujuan untuk memperkuatkan BERSATU dengan beberapa ahli parlimen Umno yang dilamar dan dipanggil untuk berunding.

      Diminta mengulas sama ada tindakan itu bakal menyaksikan Umno akhirnya terkubur, Tengku Razaleigh tidak melihatnya sedemikian.

      “Umno kalau habis pun empat lima kerat (wakil rakyat) yang suka melompat.

      Tengku Razaleigh pernah menentang Umno selepas tewas dalam pemilihan Umno dan bertindak menubuhkan Semangat 46 pada 1988.

      Meskipun bekerjasama dengan PAS, beliau gagal mencabar BN dan Umno yang diterajui oleh perdana menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Untuk rekod sebelum Mustapa meninggalkan Umno beberapa anggota parlimen parti itu sudah terlebih dulu bertindak demikian.

      Antaranya ialah Datuk Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal (Bukit Gantang) dan Datuk Dr Noor Azmi Ghazali (Bahan Serai).

      Bekas menteri kanan Datuk Seri Anifah Aman (Kimanis) pula mengumumkan langkahnya meninggalkan Umno kurang dari 24 selepas Mustapa berbuat demikian.

      Delete
  17. Bengang aku, dgn Suman "spek hiitam buta"
    Dia 'potong stim', aku sedang berasyik cinta
    Tidak habis2 dgn gempar keling punya aota
    Entah bila lah dia nak mampos, itu tua renta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumpah seranah kau terhadap Tun M & aku selama ini sentiasa dalam perlindungan Illahi sampai BN kena terajang keluar dari putrajaya.

      Penyebabnya - kau dah mengkafirjan diri kamu bila mencerca hina Allah SWT, "Allah meliwati Tun Mahathir dunia akhirat".

      Delete


  18. Wak Suman Penjaja Tempek Bacin...Fuuuh,,,Teruk jugak menteri sukanneka dari Bersatu ni kena troll ngan rakyat berkaitan dengan presatasi kerjanya sejak Rejim ni memerintah.

    Tapi yang peliknya...tak dapat pulak dia menerima teguran rakyat tu dengan berlapang dada dan dengan hati ayng terbuka pulak !!!

    Pengalaman Kerja Syed Saddiq Sebelum Menjawat Jawatan Menteri

    Berang dengan kecaman dan troll daripada netizen yang mempertikaikan pengalaman kerja beliau, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, Menteri Belia Dan Sukaneka, tampil dengan tulisan panjang mengenai pengalan kerja beliau sebelum bergelar sebagai Menteri.

    Berdasarkan tulisan beliau di laman sosial Facebook antara pekerjaan beliau adalah, pengajar kelas tuisyen, cashier, jurujual komputer, pengajar kumpulan debat dan pegawai penyelidik.

    Oleh itu, bagi pelajar-pelajar sekolah yang bercita-cita untuk menjadi Menteri, sila dapatkan pengalaman-pengalaman kerja di atas semasa anda masih muda.

    Harap maklum.

    Nak tanya lah Wak...wak tak berasa pelik ke macam mana lah Tun Madey ni buat pemilihan untuk melantik orang2nya jadi menteri..tengok aje lah ..apa dah jadi pada menteri sukaneka dan menteri kasut hitam ni sekarang..memang wajar lah dapat markah 40% aje dalam report card mereka !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Suman..jom layan apa komen2 netizen berkaitan isu si menteri sukaneka tu...boleh kan Wak???

      1) Monday, October 29, 2018 3:08:00 PM

      Anonymous said..

      minta maaf bila dah jd menteri dan baru menjadi menteri jgn amik pengalaman sbgai cashier,guru tuisyen bagai tu dan apply dalam task menteri. jadi menteri bukan sekadar cakap dan terus bercakap. kajian dan bacaan secara berterusan. disamping peka dengan isu sekeliling, kadang2 kene berpijak di bumi nyata .. jgn sebab taksub dgn seseorang..semua bende nak jilat.. nak angguk2.. tp tgk menteri yg sorang ni ada masa nk bg ceramah motivasi di sekolah. hanya satu sekolah...lainla kalau buat ceramah motivasi utk semua sekolah di semenanjung. lagi satu menteri sorang ni kerap benar nak entertain dalam media .kj dulu nak suruh dia jd model dalam majalah pun arrangement skit punya lama.. nak reschedule bagai..

      2) Monday, October 29, 2018 3:36:00 PM

      Anonymous said...

      Hebat tu pengalaman dia.
      Bukan calang calang tu
      Satu dalam sejuta ada pengalaman tu
      Pstut atok pilih dua
      Jgn jeles arr...

      3) Monday, October 29, 2018 3:38:00 PM

      Anonymous said...

      Ada byk pengalaman kerja dan bila lantik jadi ketua tapi tak paham fungi tugas dan reti buat kerja pun tak guna juga.

      4) Monday, October 29, 2018 3:41:00 PM

      Anonymous said...

      Wow..hebat nya kerja syed saddiq..sehingga boleh memimpin mesia..terror..terror.pernah kerja korek lubang terowong macam ted tak..guna cangkul...ki ki ki

      5) Monday, October 29, 2018 3:50:00 PM

      Anonymous said...

      Saya perempuan masa umur 24, habis jer degree buka company. Mula2 jadi kontraktor kelas f dan jadi supplier badan2 kerajaan secara kecil2an. Tiada pinjam duit sesiapa, guna duit simpanan dulu. Tiada guna kabel dalam. Nape tak ada orang lantik saya jadi menteri....
      Sebenarnya berjuta lagi org yg bekerja sejak muda dan struggle. Tapi tak dpt pun jadi menteri. Jadi menteri sebab dah tersurat jadi menteri. Kita ni berusaha sbb dianjurkan berusaha, tapi rezeki tetap datang dari Yang Esa. Bukan sbb kita ni pandai atau kuat bekerja. Rezeki org semua lain2. Jangan memdabik dada.
      Oh, lupa nak mention...masa ambil degree saya jadi tutor utk classmate dan senior saya.

      6) Monday, October 29, 2018 4:18:00

      Anonymous said...

      Idea Tun Mahathir memang luarbiasa. Perlantikan Syed Sadiq membuka minda dan sesungguhnya generasi muda khususnya akan terdetik untuk minat menyertai bidang politik. Yang utama adalah orientasi politk dikalangan anak muda melayu perlu dibimbing dan diberi peluang dan kebebasan supaya mereka ini bersedia untuk dipentaskan dengan politik antarabangsa dan akan memiliki kelebihan pengalaman sebagai pemimpin masa depan yg berkualiti.

      7) Monday, October 29, 2018 4:19:00 PM

      Anonymous said...

      Atok Cilaka hanya lantik Saddiq Bonggok sebab nak padam REKOD MENTERI termuda Malaysia Najib Razak.

      Saddiq Bonggok tak pernah kerja di dalam company yg ada Bangsa Mata Sepet Durjana.

      Saddiq Bengap dan keseluruhan ahli keluarga arab pendatang pukimak..hanya ambik jalqn pintas di atas kebodohan Melayu Johor..hormat sangat orang Arab tak kira siapa.

      Saddiq lembut pegi jual jubo lagi bagus.

      8) Cencaluk said...

      Setakat resume mcm kanak2kanak tadika aku lagi banyak tukar kerja sampai lah sekarang aku dah ada tugas hakiki yg lebih selesa.

      Sidek sigaraga kalau cam yu kau kata pengalaman aku rasa kau layak jadi cofee boy Abg NON jer boleh abg non peluk dari belakang pengalaman gak tu 😂 😂 😂 😂 😂



      Delete

    2. GENG NAJIB = justice league MUST LICK AL JIBO'S WOUNDS OR HIS ASSOL.

      UNTUK MAKLUMAN PEMBACA YANG TIDAK MASUK BLOG INI SELALU:

      Yang pakai berbagai nama seperti GENG NAJIB, Anonymous, Kejora, justice league, lebaimodern, KEPTENMALAYSIA dan lain lain itu ia lah petugas Umno yang dijangka bekerja di Umno Dirty Tricks Departmnt (DTD), dibayar gaji cara biasa atau berdasarkan berapa banyak komen dimasukkan nya ke sini.

      Dia masuk siang dan malam, tak kira pukul berapa, ada masa nampak seperti dia tidur ha nya 3-4 jam sehari sahaja.

      Tujuan nya ia lah seperti diarah Umno DTD: propaganda, misinformation, disinformation, twists, spins, sabotaj, dan apa sahaja yang boleh menjatuhkan imej PH, menaikkan imej UMNO/BN.

      Cara2 nya termasuk mengecewakan (frustrate), menyakitkan hati pembaca dengan mengkopipes apa saja, laporan2 yang panjang lebar, sebanyak mana yang boleh, untuk mencapai tujuan itu. Maka diletakkan nya komen2 dan/atau kopipes tersebut sebagai jawapan kepada setiap komen pro-PH. Biasa nya, tidak berkaitan dengan tajuk pos atau komen2 pro-PH itu.

      Cara bagi meng”counter” nate’ yang guna mana GENG NAJIB, Anomouse dll itu ia lah dengan “giving him a taste of his own medicine ” – mengkopipes. Maka kita kopipes apa saja yang membusukkan Najib, Umno, BN dan seperti nya. Dan kopipes apa saja yang menaikkan imej Tun Dr Mahathir dan Pakatan Harapan. Dengan itu, kopipes2 kita itu juga memaklomkan kpd pembaca maklumat yang mungkin mereka belom terbaca.

      Delete
  19. Rakan2 sekelian...Betul ke apa yang dikatakan di bawah ni..dah tentu lah Wak suman lah orang pertama yang takkan mempecayainya bwb !!!!

    PERJUANGAN MAHATHIR, MUHYIDDIN DAN MUHKRIZ DAHULU HANYA REKAAN?

    Menurut Exco Pemuda Bersatu, Mohd Ashraf Mustaqim Badrul Munir dalam satu kolum yang dimuatkan dalam portal berita malaysiakini.

    Kata Ashraf "Sesungguhnya kita adalah Melayu berdaulat dan tiada istilah ‘Ketuanan Melayu’ sebenarnya kecuali yang direka-reka oleh para pemimpin politik Melayu sebelum-sebelum ini yang ingin melanjutkan dan melebarkan jaringan pemusatan kuasa mereka!"

    Secara tidak langsung, sindiran Ashraf itu terkena kepada batang hidung Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden Bersatu sendiri, kerana mereka-mereka inilah juga yang kerap melaungkan Ketuanan Melayu sewaktu mereka dalam Umno dahulu.

    Mungkin Ashraf terlupa, sebelum Tun Mahathir menjadi Pengerusi Bersatu, Tun pernah menjadi Presiden Umno selama 22 tahun, presiden Umno yang paling lama dalam sejarah Umno, Dato Onn hanya jadi presiden Umno kurang lima tahun, Tunku jadi presiden lebih kurang dua puluh tahun, Tun Razak pula lima tahun, Tun Hussein Onn juga lima tahun, Pak Lah enam tahun dan Najib Razak sembilan tahun.

    Jadi adakah Ashraf sebagai Ahli Jawatan Kuasa Pemuda Besatu mengatakan yang istilah yang di bawa dan yang dilaungkan selama mana Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden Bersatu ketika mereka duduk di dalam Umno adalah satu rekaan?

    Ashraf tidak percaya wujudnya ketuanan Melayu, tidak seperti Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden dia percaya, bahawa, Ketuanan Melayu perlu di kekalkan ketika mana ketiga-tiga tokoh Bersatu itu masih didalam Umno.

    Dengan kata lain, Ashraf menganggap, perjuangan ketiga-tiga tokoh Bersatu itu ketika didalam Umno sebagai satu pembohongan kepada bangsa Melayu.

    Kalau ia, kenapa Ashraf perlu percaya kepada perjuangan ketiga-tiga tokoh itu di dalam Bersatu, kalau dalam Umno mereka boleh berbohong, adakah dalam Bersatu mereka akan bercakap jujur?

    Ingat-lah, 22 tahun Tun Mahathir menjadi presiden Umno, Ketuanan Melayu-lah yang Tun Mahathir laung dan perjuangkan. adakah itu REKAAN?

    Fuuuh..Bwrani betul Exco Pemuda Bersatu ni mengutuk dan menyidir Tun Madey dan Din pagoh..tu kan ketua dia.

    Tu lah pasal..kita tengok Pemuda Bersatu ni kononnya nak sangat backing si menteri Sukaneka tu, taoi rupa2nya telah tersindir BOS besar parti sendiri...kita sama2 tengok aap tindakan yang bakal diambil teerhadap exco tu nanti..tak boleh dibiarkan begitu saja, mesti diajar kaw2 punya !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. GENG NAJIB = justice leagu MUST LICK AL JIBO'S WOUNDS OR HIS ASSOL

      Bila nate’ yang menggunakan nama GENG NAJIB, justice league dll itu masukkan kopipes hingga seminit tiap satu, maka nampak lah dia gunakan cara Internet Bots atau Robot. Definasi nya ada di komen berikut ini.

      Siapa yang ada masa melayan nya, sila lah. Kalau tidak, biorkan aje, boikot dia. Siapa yang sebut sahaja nama dia, tentu akan menyebabkan dia masuk. Jenis keras kepala, jenis kejarkan bayaran bagi komen2 dia dari Umno DTD.

      Bila dia masuk, letih lah kita mengscroll atas bawah. Ada masa kita bosan, tak dapat ikut perbincangan diantara kita, peserta pro-PH diblog ini. Bila itu berlaku, menang lah dia, tercapai lah sebahagian dari tujuan Umno DTD. Jadi, bergantung lah diatas sesiapa yang mahu melayan nya.

      Melayan dia sudah tentu membikin dia masuk dengan lebih banyak kopipes lagi. Gamak nya membunyikan alarm dilaptop nya yang dia kaitkan dengan komen2 kita yang menyebut dia.

      Saya boikot dia. Ha nya sesekali menjawab, bila yang dikomen atau dikopipes nya nampak bodoh sangat, mahu tunjukkan pembaca bahawa dia mengarut. Tak salah meng-counter comment. Tapi dia mengarut.

      INTERNET BOTS

      An Internet Bot, also known as web robot, WWW robot or simply -bot-, is a software application that runs automated tasks (scripts) over the Internet. Typically, bots perform tasks that are both simple and structurally repetitive, at a much higher rate than would be possible for a human alone.

      It is software that performs an automated task over the Internet. More specifically, a bot is an automated application used to perform simple and repetitive tasks that would be time-consuming, mundane or impossible for a human to perform
      Bots can be used for productive tasks, but they are also frequently used for malicious purposes.

      The term "bot" comes from robot. An Internet bot may also be known as a Web robot or WWW robot.

      https://www.techopedia.com/definition/24063/internet-bot

      Delete
  20. memang betulla macam tu, masing2 masuk lawan dalam eperolehan, siapa proposed paling bagus menang la

    ReplyDelete
  21. Sobat2 ku...ini ada kaitan dengan posting sebelum ni berkaitan kenyataan Sadiq Sigaraga berkaitan dengan ketuanan Melayu.

    Setelah mendengar apa kata SS tu...nak tanya lah..

    MASIH PERCAYA BERSATU PERJUANGKAN KETUANAN MELAYU?


    Ini bukan fitnah, ini adalah kenyataan, anda boleh dengar sendiri apa yang keluar dari mulut ketua pemuda Bersatu.

    Dah tentu sobat2 dah tengok sendiri video berdurasi lima minit yang tular di media sosial, dan nilaikan lah sendiri apa yang dikatakan oleh ketua pemuda Bersatu itu..

    Rakyat tidak meminta anda semua supaya menyokong Umno atau Pas.

    Rakyat juga tidak mengatakan yang Umno itu parti suci, ya.. Umno ada silap, salah dan berdosa kepada umat Melayu.

    Cuba lah anda bayangkan bagaimana kedudukan orang Melayu di negara ini sekiranya selepas pilihanraya 1969 lalu Umno hilang kuasa?

    Rasa-rasa parti yang memerintah ketika itu, DAP, PRM dan PPP akan menjaga hak bangsa Melayu seperti mana yang Umno buat sekarang ini?

    Betul Umno parti yang korup, hancing dan busuk, tetapi atas semangat untuk membantu Melayu, Umno menubuhkan RIDA (Rural & Industrial Development Authority) kemudian ditukar menjadi MARA (Majlis Amanah Rakyat) kemudian tercetus-lah idea untuk menubuhkan Dewan Latihan RIDA, yang bertukar menjadi Maktab Mara kemudian menjadi Institut Teknologi Mara dan yang terakhir menjadi Universiti Teknologi Mara, yang mana Umno menggunakan kuasanya untuk memungut anak-anak Melayu yang cerdik-cerdik tetapi tidak dapat masuk ke Universiti-universiti akibat kekangan kewangan di sumbat masuk kedalam ITM dan UiTM untuk dilatih menjadi manusia berguna.

    Syed Saddiq perlu berjumpa dengan Setiausaha Politik Tun Mahathir iaitu, Zaid Mat Arip, dia boleh ceritakan bagaimana perjuangan mempertahankan ketuanan dan hak orang Melayu dengan darah dan air mata oleh atuknya Allahyarham Tun Ghafar Baba.

    Al-Fatihah untuk Tun Ghafar Baba

    Jadi apa guna Bersatu ditubuhkan kalau tidak mahu mempertahankan Ketuanan Melayu?

    Bukankah di awal-awal penubuhan Bersatu, ianya sebuah parti alternatif kepada orang Melayu, malah kalau kita baca "Prinsip-prinsip Perjuangan Bersatu" dalam laman web-nya, prinsip nombor 2,3,7 sama seperti prinsip dan perjuangan Umno, malah dulu ada yang kata Bersatu ini adalah Umno2.0.

    Jadi kenapa ketua pemuda Bersatu menolak perjuangan Ketuanan Melayu yang di perjuangkan oleh partinya sendiri?

    Mungkin ada yang berkata, 'alahh itu umno dulu bukan umno sekarang" baiklah kita ambil contoh diri kita sendiri.

    kita bezakan taraf kehidupan zaman ayah kita dulu dengan taraf kehidupan kita sekarang, dimana kita sekarang?

    Masih mewarasi kemiskinan dan kedaifan ayah kita dulu atau kita sudah "upgrade" kehidupan kita? anda ada jawapannya.

    Bagaimana pula kehidupan kita sebagai bangsa Melayu sekiranya dari tahun 1969 sehingga kini pakatan DAP, PRM dan PPP memerintah Malaysia?

    Allah beri kita minda dan akal yang waras untuk berfikir ..dan bukannya untu merapu meraban macam yang dibuat oleh Menteri Sukaneka ni.

    Yang pasti...DAPigs dan Cukong2 Tokong yang bergembira sakan meraikan kenyataannya tu bhai !!!




    ReplyDelete
    Replies
    1. GENG NAJIB = justice league MUST LICK AL JIBO'S WOUNDS OR HIS ASSOL

      YANG PAKAI BANYAK NAMA SEPERTI GENG NAJIB, justice league dll itu SUDAH KENA TANGKAP RED HANDED MENGGUNA BANYAK NAMA, saperti dibuktikan berikut:

      Kopipes2 berikut ditarikh yang sama, dimasa yang berbeza 1,2,3 minit sahaja, menunjukkan dimasukkan orang yang sama tapi menggunakan nama yang berlainan:

      GENG NAJIB13 July 2018 at 08:08
      Apa citer pulak ni..

      lebaimodern13 July 2018 at 08:12
      APA HEBAT NYA BANGSA MELAYU

      lebaimodern13 July 2018 at 08:13
      APA HEBATNYA HUDUD

      lebaimodern13 July 2018 at 08:15
      KENAPA SISTEM BERAJA PERLU DIPERTAHANKAN

      GENG NAJIB13 July 2018 at 08:17
      Dulu masa era Reformasi

      lebaimodern13 July 2018 at 08:23
      KENAPA INSTITUSI ISLAM WAJIB DIPERTAHANKAN

      lebaimodern13 July 2018 at 08:27
      APA ERTINYA ANDA MENGAKU MUSLIM

      lebaimodern13 July 2018 at 08:28
      APA ERTINYA ANDA MENGAKU SEORANG BERIMAN

      lebaimodern13 July 2018 at 08:31
      APA HEBATNYA ALQURAN

      Bodoh nya dia - tunjukkan pattern pulak dengan beberapa perkataan permulaan kopipes tu saperti

      "Apa citer .. APA HEBATNYA .. APA ERTINYA .."

      Apa saja dibuat nate' yang dibayar Umno Dirty Tricks Dept nih. Untuk mempropaganda Najib/Umno, sabotaj PH, dll.

      KEPALA BAPAK DIA.
      PMD (yang nih tak boleh dieja, censored).

      Delete
  22. Othman Ahmad29 October 2018 at 22:06

    Sumpah seranah kau terhadap Tun M & aku selama ini sentiasa dalam perlindungan Illahi sampai BN kena terajang keluar dari putrajaya.

    Penyebabnya - kau dah mengkafirjan diri kamu bila mencerca hina Allah SWT, "Allah meliwati Tun Mahathir dunia akhirat".

    Reply
    __________________________________________

    UNTUK PENGETAHUAN PEMBACA:

    Nak layan Wak Kadok ni, aku rasa sgt malas
    Tapi dah melampau dia cuba putar dan kilas
    Style si tua ni, tak dpt tanduk telinga dipulas
    Yg tulis begitu Virgo, kan J.Doe dah perjelas

    Masa tu teruk Suman tua pelesit aku serang
    Iblis tu jadi terkedu, lantas dia marah berang
    Maka dia fitnahkan aku, ini jebon memerang
    Sib baik ler ust John Doe masuk mari terang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan.

      Delete
  23. Suman barua iblis bukan shj mulut celupar
    Dia suka buat aota keling & gertak gempar
    Bila kalah berhujah, fitnah dia akan lempar
    Sbb tu ler, si tua ini aku nak kasi penampar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan

      Delete
  24. Suman munafiq, aku rasa pelir dia tak sunat
    Perangai cukup buruk, ini ifrit barua lahanat
    Sblm ini, mmg dia asyiik kena dgn aku tenat
    Bila kalah teruk mula ler buat fitnah khianat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan

      Delete
    2. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  25. Suman solat 5 waktu, langsung tidak pernah
    Perangai pendengki, hati dia kudis bernanah
    Sana sini orang dia ni asyik sumpah seranah
    Biila kantoi, kalah berhujah dia lempar fitnah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan

      Delete
    2. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  26. Mlm ini, aku benar2 merasa tersangat puas
    Suman barua lahanat, dah terlentang tewas
    Udah menyepi terus, ini dajjal berok mawas
    Baru ifrit ni tau, bila bertemu buku dgn ruas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Rasanya ..tak gentleman pulak kalau aku sorang aje yang baca ulasan bernas dari Bro jalil ni..jadi izinkan lah aku kongsikan ngan korang..tak salah kan ???

    Matinya angsa bertelur emas itu!

    DALAM tempoh enam bulan pertama Pakatan Harapan memerintah, Rizab Antarabangsa Bank Negara Malaysia (BNM) telah merosot sebanyak AS$6.6 bilion.

    Ini bersamaan dengan hampir RM27.4 bilion.

    Apabila Datuk Seri Najib Tun Razak mengambil alih pentadbiran negara pada April 2009, Rizab Antarabangsa Bank Negara Malaysia ialah AS$87.6 juta.

    Pada 2017, Rizab BNM meningkat dari AS$95 bilion kepada AS$101 bilion.

    Apabila Najib meninggalkan jawatan Menteri Kewangan dan perdana menteri, Rizab Antarabangsa BNM ialah AS$109.5 bilion (data pada 30 April 2018).

    Rizab Antarabangsa BNM merosot kepada AS$108.5 bilion pada 31 Mei 2018.

    Ini berlarutan pada bulan-bulan seterusnya, iaitu kepada AS$104.7 bilion (Jun 2018), AS$104.5 bilion (Julai 2018), AS$104.4 bilion (Ogos 2018) dan terkini AS$103.0 bilion (September 2018).

    Sehingga 15 Oktober lalu, Rizab Antarabangsa ini menyusut lagi kepada AS$102.8 bilion. Ini bermakna dalam tempoh dua minggu sahaja rizab BNM susut sebanyak AS$200 juta.

    Jika trend ini berterusan, tidak mustahil negara akan berhadapan satu lagi krisis kewangan seperti 1997.

    Tiada siapa yang tampil membuat penjelasan mengapa berlaku kemerosotan yang begitu ketara.

    Apakah wang tersebut digunakan untuk mempertahankan nilai Ringgit yang menyusut atau jumlah eksport kita berkurangan terlalu banyak dalam masa lima bulan ini?

    Pada Ogos 2018, BNM merendahkan jangkaan pertumbuhan ekonomi negara untuk tahun ini dari 5.5 – 6% kepada 5%.

    Sebahagian penganalisis ekonomi melihat jangkaan ini juga sukar dicapai kerana pertumbuhan ekonomi dalam suku kedua hanya pada kadar 4.5%.

    Tindakan kerajaan membatalkan beberapa projek besar, meminda dan menukar banyak kontrak lain dan kegagalan menarik pelaburan asing dalam misi perdagangan beberapa bulan ini dilihat sebagai masa depan yang suram kepada ekonomi negara.

    Selain pertumbuhan ekonomi, kedudukan Ringgit juga turut menjadi tanda tanya.

    Sebagai negara pengeksport minyak mentah kedudukan nilai mata wang negara banyak bergantung kepada harga minyak mentah dunia.

    Secara mudah apabila harga minyak mentah dunia naik, maka nilai Ringgit pun akan mengukuh kerana kita mendapat banyak mata wang asing dan ada permintaan yang banyak kepada Ringgit.

    Justeru sangat misteri apabila harga minyak dunia telah naik sehingga AS$74 setong, namun nilai Ringgit terus merosot kepada RM4.17 berbanding Dollar AS.

    Sekadar perbandingan ringkas, pada Jun 2015 ketika harga minyak mentah dunia AS$60 setong, Ringgit diniagakan pada nilai RM3.78 berbanding Dollar AS.

    Pada awal Januari 2018, ketika harga minyak dunia naik kepada AS$60 setong, Ringgit mengukuh kepada RM3.89 berbanding Dollar AS.

    Alasan ada kejatuhan mata wang serantau tidak relevan kerana mata wang serantau mempunyai alunan ekonomi yang berlainan.

    Fakta yang relevan ialah jarang sekali Ringgit Malaysia berterusan lemah ketika harga minyak mentah dunia melebihi AS$60 setong.



    Kerajaan Malaysia berhadapan krisis kebolehpercayaan (deficit of trust). Pelabur sedia ada memilih jalan berhati-hati berhadapan polisi tidak menentu kerajaan baharu ini.



    Kedudukan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri dari parti yang hanya mempunyai 13 kerusi telah menimbulkan kegusaran dalam kalangan pelabur mengenai kestabilan politik negara.

    Pada suatu masa dahulu terdapat sepasang suami isteri yang hidup sederhana hasil daripada seekor angsa yang bertelur emas dalam jangka masa tertentu.

    Pada suatu hari mereka menjadi tamak dan menyangka angsa tersebut mempunyai lebih banyak emas tetapi menyembunyikan di dalam badan.

    Atas ketamakan mereka menyembelih angsa tersebut bagi tujuan mendapatkan lebih banyak telur emas dengan cepat.

    Malangnya tiada telur emas dalam badan angsa tersebut kerana proses menghasilkan telur emas tidak semudah yang disangkakan.

    Akhirnya mereka menjadi papa kedana kerana tiada lagi angsa bertelur emas itu.

    ReplyDelete
    Replies

    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Mahkamah arah Deepak serah notis pada Najib, Rosmah


      Putera Afftuss II
      teruskan saman ini dan mereka yg berusaha mengetepikan keadilan perlu dibawa semula ke muka pengadilan untuk dibicarakan dan sekiranya didapati bersalah mengganggu keadilan mereka mesti dihukum dan dihantar ke penjara atau menerima hukuman lebih berat. Mereka sudah hilang pedoman untuk melindungi diri kerana hilang kuasa dan mahkamah serta hakim mulai tumbuh taring setelah sakit gigi di bawah Kerajaan BN dan runtuh kerajaan jahat ini bersama hakim jahat.

      Roza Hj Zahari
      semoga ini menjadi pengajaran kepada mereka. jgn ingat kuasa itu hak milik kekal. guna kuasa berpada-pada bukan ikut hati. betul kata pepatah ikut rasa binasa ikut hati mati.

      Kamaruzaman Deris
      RAZAK BAGINDA KENA PANGGIL HADAP MAHKAMAH SEMULA...MANA BOLEH di LEPAS BEGITU SAJA..
      NAJIB PERLU DI PERANGGUNG JAWABKAN PASAL ALTUNTUYA.

      Delete
  28. Macam biasa..... saya mengambil kesempatan di sini untuk sekali lagi memaparkan ulasan terkni dari DS Najib berkaitan dengan isu yang dihadapi oleh Wrga peneroka Felda....jom layannn!!!

    Najib simpati dengan nasib peneroka yang semakin tertekan.

    Najib sekolahkan menteri-menteri PH pula

    “RM900 sebulan, wahai Menteri-menteri PH,” kata Datuk Seri Najib Tun Razak yang mahukan menteri-menteri Pakatan Harapan (PH) memahami apa yang dirasai oleh rakyat.

    “Selesa dengan kerusi empuk di Putrajaya dan gembira terbang bersama pegawai ke hulu ke hilir atas perbelanjaan rakyat?

    “Kita mahu Kerajaan dengar, faham dan merasai denyut nadi rakyat, seperti golongan pekebun kecil,” katanya dalam hantaran Facebook peribadinya.

    Apa yang berlaku kini, kata Najib, rakyat semakin hari semakin tertekan.

    Sejak PRU tempoh hari, katanya, harga komoditi jatuh mendadak. Misalnya harga sawit, hari ini pekebun kecil ada yang hanya mendapat serendah RM300-RM400 setiap tan.

    Dahulu, katanya, kerajaan Barisan Nasional sentiasa berusaha membantu para pekebun kecil.

    “Misalnya dalam kunjungan ke luar negara, saya telah meyakinkan negara besar dan rakan pelaburan kita seperti China dan India untuk terus membeli minyak sawit daripada Malaysia.

    “Malah di dalam Bajet tahunan, kita umumkan juga bantuan khusus buat golongan pekebun kecil dan peneroka supaya dapat meringankan beban mereka yang terkesan akibat perubahan harga komoditi.

    “Saya bimbang dengan trend Kerajaan hari ini yang bersifat antagonistik terhadap rakan-rakan pelaburan kita yang secara tidak langsung mengganggu-gugat kebajikan pekebun kecil.

    “Saya bimbang dengan Menteri Kewangan Terbaik Dunia yang telah mula mencari alasan dan mengeluarkan hint meminta rakyat berkorban kononnya Kerajaan tak ada wang, bahawa banyak bantuan akan dipotong,” katanya.

    ReplyDelete
  29. Pantun2 ku, spt lembing masuk menjunam
    Spt lembing2 tu, dekat kepala dia tertanam
    Takut mau lwn, walau hatii marah tertanam
    Terus cabut lari si bapok pukimak jahanam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan

      Delete
    2. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  30. Sedih betul lah..Rasa nak menangis bila membaca luahan jujur para peneroka di bawah Rejim Haprakan ni. Tapi apa nak buat...terlajak perahu boleh diundur..terlajak mengundi calon2 PH..buruk padahnya !!!

    ‘RM900 hendak makan apa?’

    Pendapatan berkurangan selepas kejatuhan harga sawit – Peneroka

    Peneroka Felda kini ber­hadapan kegelisahan dan keresahan selepas harga komoditi sawit mencatatkan penurunan hari demi hari, sekali gus menjejaskan pendapatan mereka sehingga hanya sekitar RM900 sebulan.

    Seorang peneroka Felda Wilayah Mempaga, Mansor Hashim berkata, anggaran pendapatan tersebut diperoleh selepas mengambil kira harga sawit ketika ini iaitu purata kira-kira RM400 bagi satu tan metrik.

    “Dalam sebulan setiap peneroka dianggarkan dapat menuai kira-kira empat tan hasil kelapa sawit.

    Selepas ditolak pula dengan pelbagai kos operasi lain seperti baja, racun dan upah memotong buah sawit, peneroka hanya mendapat purata pendapatan bersih sekitar RM900 sahaja.

    “Dengan RM900 hendak makan apa? Itu belum lagi pelbagai bil yang mesti diselesaikan.

    Peneroka di Felda kini betul-betul berada dalam keadaan resah, bagi saya senang sahaja, kerajaan mesti pastikan harga sawit meningkat, selesai semua masalah,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Menurut Mansor, menambahkan lagi tekanan, pelbagai bantuan dan insentif bagi me­ngurangkan kesan kejatuhan harga sawit tidak lagi diterima oleh peneroka.

    “Ketika ini peneroka seperti tidak mempunyai tempat untuk mengadu sedangkan harga sawit terus jatuh.

    Kebanyakan peneroka merupakan golongan usia emas yang tidak peduli siapa memerintah, cuma mereka mahu harga sawit dinaikkan, itulah sumber pendapatan mereka.

    “Saya harap kerajaan Pakatan Harapan (PH) lebih prihatin terhadap nasib golongan peneroka termasuklah dengan mengembalikan pelbagai bantuan dan insentif yang diterima sebelum ini, sekurang-kurangnya dapat meringankan beban dihadapi,” katanya.

    Menurut Ketua Peneroka Felda Wilayah Jengka, Sulaiman Bakar pula, selepas kejatuhan harga sawit pendapatan purata diperoleh peneroka setiap bulan adalah di bawah RM1,000.

    “Memang tidak cukup, macam saya terpaksa mengharapkan wang simpanan, mujur ada berjimat cermat dahulu. Kalau harap pendapatan sekarang memang tidak cukup, bayar bil elektrik, air dan pinjaman lain, harapkan anak-anak juga untuk membantu serba sedikit.

    “Peneroka ketika ini memang resah, tapi tidak boleh hendak buat apa, hendak marah kepada siapa?

    Jika dahulu bila kea­daan harga sawit jatuh begini ada sedikit bantuan daripada kerajaan, hutang-hutang peneroka se­perti perumahan dan pendidikan dikecualikan dan tidak dipotong, sekarang ni potong habis,” katanya.

    Sementara itu, tambah Sulaiman, sebagai peneroka, beliau tidak begitu menaruh harapan besar kepada kerajaan menerusi pembentangan Bajet 2019 minggu depan, cuma berharap langkah sepatutnya dapat diambil segera bagi menangani kejatuhan harga sawit dan ke­sannya kepada peneroka.

    “Saya tidaklah menaruh harapan besar, tapi kalau boleh kerajaan kena tengok dan jenguk Felda, beri bantuan kepada peneroka, jangan diam sahaja,” katanya.

    Para oeneroka ni hanya bernilai di mata Rejim Haprakan untuk mendapatkan undi mereka aje...dah menang..mampuih pi lah korang !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. GENG NAJIB SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      1Raja-Raja Melayu adalah tuan yang sebenar - BERITA / ULASAN DI M'KINI "NOOT FOUND", KOT ADA ORANG YANG SEGAN, TAK MAHU KASI KELUAR, HEHE.

      SETUJU DENGAN TAJUK BERITA / ULASAN ITU. TIADA PERKENAN YDP AGONG DAN RAJA2 MELAYU, TIADA PM ATAU MB BOLEH BERFUNGSI DENGAN RESMI.

      TAPI PAHLAWAN BUGIS AL JIBO SUDAH MENJADI PENCURI, PEROMPAK DAN PELANUN.

      Delete
  31. Suman kerepot, muka mcm bontot sampan
    Ada ke jadi, nak lawan aku pemuda tampan
    Kemain konon acah, nak ajak aku berdepan
    Bila ku cabar balik sembunyi dia mcm lipan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan

      Delete
    2. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete

  32. Apaaaa...Betul ke berita ni haah, macam tak caya ajeeeer ???

    Menteri Pendidikan Sudah Pandai Jadi Burung Kakak Tua

    Hari ini apabila Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik kasut hitam berkata, pendidikan di Malaysia hampir percuma, beliau sekadar menjadi seekor burung kakak tua yang bodoh yang sekadar mengulangi cakap orang.

    Beliau berkata pendidikan di Malaysia hampir percuma dengan sedikit bayaran bagi pengajian tinggi.

    Pendidikan sekolah rendah dan menegah katanya diberi percuma oleh Kerajaan dan pelajar hanya membayar sebanyak 10% daripada kos operasi bagi universiti awam.

    Apakah kami tidak tahu Maszlee?

    Kalau kamu bodoh dan penipu, jangan heret kami sama menjadi munafik!

    Ironinya, perkara ini telah lama diterangkan oleh Mantan Perdana Memteri, DS Najib Tun Razak dan Mantan Menteri Pengajian Tinggi, DS Idris Jusuh.

    DS Idris Jusih berkata dua tahun yang lalu, Kos pendidikan di Malaysia hampir percuma berikutan usaha kerajaan memberikan pelbagai bantuan kepada para pelajar.

    Beliau berkata, yuran pengajian di negara ini juga masih murah berbanding dengan universiti di negara lain.

    Kesimpulannya, kenapa perlu kita tukar Kerajaan sekiranya Kerajaan Malaysia Baharu ini hanya mengiyakan kejayaan yang dibuat oleh Kerajaan terdahulu.

    Lebih buruk lagi Menteri-Memteri Kerjaan Baharu bodoh dan menjadi burung kakak tua...termasuk lah macai2nya khususnya Wak suman Tempek Bacin dan GMN !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. 'PAC tangguh prosiding 1MDB elak subjudis'

      PARLIMEN | Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Parlimen (PAC) menangguhkan sesi pertama prosidingnya mengenai skandal 1MDB semalam bagi mengelakkan sebarang subjudis dalam perbicaraan jenayah yang sedang berjalan melibatkan syarikat pelaburan negara itu.

      Istilah undnag-undang subjudis bermaksud ia sedang dipertimbangkan oleh mahkamah dan oleh itu tidak boleh diperkatakan khalayak ramai.

      APAKAH 1MDB SUDAH DI BICARAKAN? SETAHU AKU, HA NYA FORMALITIES SAHAJA - NAJIB DI HADAPKAN DI MAHKAMAH DAN REKODKAN MENGAKU SALAH KE TAK SALAH. BELOM BICARA.

      KALAU BERMAKNA RAKYAT TAK BOLEH BINCANG LANGSUNG MACAM SI KELING SHAFEE COBA BAYANGKAN, ITU MENGARUT.

      ADA KEBEBASAN BERSUARA, KELUAR PENDAPAT DI NEGARA INI.



      Delete
  33. Kemain konon Suman otai Pakatan Harapan
    Nak ku ajar, inii bangsat yg tiada adab sopan
    Di JB kan ku lepas, dendam lama tersiimpan
    Sedara2 kena cari, ambulan atau kain kapan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan

      Delete
  34. Wak suman dan GMN...Memang beruntung lah kau berdua malam ni kerana aku berasa tersangat bermurah hati untuk membelanja kau berdua dengan ulasan2 bernas dari seorang penganalisa politik Msia yang terkenal ni...happy reading beb !!!

    UMNO, Parti Itu Mungkin “Busuk” Tapi Ahli Parlimennya?…Wangi bhai!

    Entah sampai bila semua orang akan sedar dan nampak, bahawa semua tekanan yang dikenakan terhadap UMNO dan pemimpinnya sekarang ini, sebenarnya adalah sebahagian dari pergelutan untuk mengukuhkan kuasa satu pihak dalam regim sedia ada.

    Kalau busuk, biar dia busuk semua tapi sekarang, dalam busuk-busuk UMNO, ahli-ahli parlimennya, wangi pulak sehingga dialu-alukan untuk menyertai satu parti tu.

    Sepertinya harimau mengaum kuat, supaya tak nampak taring tengah patah satu persatu.

    Sebab itu jangan hairan kenapa dari 4 parti utama dalam regim sedia ada, hanya satu parti ini sahaja ahli-ahli parlimen UMNO diminta untuk menyertai.

    Kenapa tak masuk lagi 3 parti tu kan?

    Pada saya sendiri, persoalan kenapa wujud keadaan seperti ini sekalipun kuasa memerintah dah ada dalam tangan, tak sukar sangat untuk menjawabnya.

    Semua yang lain pun pada hemat saya, begitu juga. Kita semua tahu apa yang sedang berlaku.

    Jadi kena cerdik sikit, jangan bodoh sangat.

    Ini bukan seperti apa yang mereka mahu dilihat, kononnya UMNO dah takde harapan dan kerana itu ahli-ahli parlimennya perlu masuk parti lain – parti itu saja pulak.

    Nampak sangat ada orang sedang kelemasan sekarang dan ahli-ahli parlimen UMNO dilihat sebagai jalan keluarnya.

    Setuju tak Wak suman dan GMN Oooooi?????

    ReplyDelete
    Replies

    1. Murad Shah
      Ini lah puncanya yg kuasa Perdana Menteri tak boleh campur urusan audit Ketua Audit Negara yg terang dilantik oleh Agong yg sepatutnya bebas tanpa takut apa bentuk arahan samada meminda laporan atau mengklasifikasikan OSA. Laporan tersebut seharusnya dibentangkan kpd rakyat bukan disorok atau disimpan dlm peti besi. Bodoh punya kerja gomen Najib nak tolong tutup pekong dia.

      Delisha Adawiyah
      semua yang berkaitan bergilir-gilir disoal siasat kebenaran akan terbongkar jua . Itu pun belom guna cara soal siasat Taliban - pakai water-boarding, Beb.

      Vishwaa Rahul
      Harap pihak berkuasa menjalankan tugasnya dengan lebih keras lagi bagi menyelesaikan isu ini dan dapat kumpulkan bukti yang kukuh bagi isu ini.

      Eyad Thaqif
      ketelitian pihak berwajib utk menjalankan tugas harus dihormati, kerana mereka bukan mudah utk mencari satu2 bukti dan mengesahkan betul atau tidak... apa2 pun semoga isu ini diselesaikan dengan cepat.

      Puteri Chucu Chucu
      Subjudis, macam kena kudis, mcm sama saja alasan kerajaan Najib. lepas ni akta rahsia rasmi Negara punya alasan pun keluar.Malaysia Baharu ke ni.apa kata Tan Sri Zeti bekas BNM ??? sepatutnya ahli-ahli CEP lebih tahu tak perlu sebut benda Subjudis ni.

      Delete
  35. Rasanya kengkawan semua dah tau hal ni..tapi rasanya bukan lah satu kesalahan besar untuk aku kongsikan secara percuma di blog ni !!!!

    Annuar akui PPBM lamar Ahli Parlimen Umno

    KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung Umno Tan Sri Annuar Musa hari ini mengakui terdapat lamaran daripada PPBM kepada sebilangan Ahli Parlimen Umno untuk menyertai parti itu.

    Kata Annuar, lamaran itu dibuat secara lansung (direct) dan terdapat juga Ahli Parlimen Umno yang dilamar menggunakan perantara.

    "Ada Ahli Parlimen kita yang dipanggil berunding. Ada yang tidak dipanggil, yang dipanggil dan tidak pergi pun ada.

    "Pokoknya, idea untuk memperkuatkan PPBM itu datang daripada pihak tertentu. Kita mempertimbangkan perkara itu kerana kita paham PPBM terlalu lemah dengan 13 kerusi," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, hari ini.

    Sebelum ini, ahli Majlis Tertinggi PPBM Datuk A Kadir Jasin dilaporkan berkata, kira-kira 40 Ahli Parlimen Umno mungkin meninggalkan parti itu dan menyertai PPBM kerana mereka sudah beberapa kali menemui Dr Mahathir dan Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta kepimpinan tertinggi parti itu, secara berseorangan atau berkumpulan.

    Apabila disoal sama ada beliau turut menerima lamaran daripada PPBM, Annuar menafikannya.

    "Saya tidak dilamar oleh sesiapa. Saham saya tidak tinggi," katanya.

    Sementara itu, Ahli Parlimen Pasir Salak Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman berkata, adalah tidak penting bagi seseorang Ahli Parlimen untuk berada dalam komponen parti politik kerajaan ataupun tidak.

    "Tidak kisahlah anda berada dalam kerajaan atau tidak, belum tentu dapat menjamin anda berkhidmat dan berbakti dengan baik," katanya.

    Dalam dok kata orang UMNO tu penyangak, penyamun, hat tu la yang depa cari. Maklumlah kan, 13 kerusi jeeee....bukan boleh buat apa2 pun bhai !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Amer Hamzah
      61 tahun dah umno jadi parti pemerintah.. 61 tahun masih tak segan silu mengatakan kegagalan bangsa melayu.. kononnya memang susah nak ubah nasib orang-orang melayu..
      61 tahun dan kau rasa tak segan langsung untuk menuding telunjuk ke batang hidung sendiri.. kau buat DEB yang memang sangat bagus untuk orang-orang melayu dan malaysia.. masalahnya, Umno mentadbir yang menjalankan dasar tu mengkayakan anak beranak sendiri..
      sebenarnya kau takut kalau melayu-melayu itu berhenti mengharap sedekah daripada kau.. biarlah selama-lamanya melayu tu menadah tangan meminta-minta dari kau orang.. dan lepas tu b…Lihat Lagi

      Sumilau Parai
      Melayu dan Bumiputra di hasut dan di fitnah belajar English akan jadi kafir sedangkan golongan penghasut dan pemfitnah menjadi profesor kangkong menghasut rakayat di bawah tempurung.

      Itu lah Umno punya kerja selama ini, Tun Mahathir ada pernaikkan Melayu, 30% kekayaan korporat dsb nya, seorang Melayu jadi billionaire - Syed Mokhtar Bukhari. Tapi Najib pernaikkan dia sendiri untuk Rosmah, adakan seorang billionaire jugak, tapi dia senndiri - RM2.6 billion. Bedebah.

      Delete
  36. Rakyat Msia memohon agar YB2 tu disiasat hingga ke akar umbi..iye lah takut2 ada unsur rasuah, salah guna kuasa dan ugutan pulak atas tindakan mereka tu !!!

    SPRM disaran siasat 40 anggota UMNO akan sertai Bersatu


    TAIPING, 29 Okt: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) disaran menyiasat dakwaan 40 Anggota Parlimen UMNO diramal keluar parti dan menyertai Bersatu bagi mengelakkan kemungkinan terdapatnya unsur rasuah.

    Naib Pengerusi DAP Perak, Prof Dr Abdul Aziz Bari berkata langkah itu perlu kerana dibimbangi jika ia ada melibatkan janji tawaran jawatan dan sebagainya.

    Katanya daripada segi undang-undang tiada peruntukan yang boleh menyekat penghijrahan wakil rakyat pembangkang ke parti dalam kerajaan.

    “Namun begitu dari segi moral, perkara ini tidak baik jika benar kerana mereka dipilih sebagai wakil rakyat atas tiket parti asal dan jika mereka melompat sesuka hati, senario ini tidak sihat untuk kestabilan politik negara.

    “Apakah janji dibuat kepada mereka dan adakah tawaran jawatan dan sebagainya? Spekulasi ini saya fikir mungkin SPRM boleh siasat dan teliti perkembangannya,” katanya dalam sidang media selepas merasmikan persidangan perwakilan Kesatuan Pembantu Tadbir (Pendidikan) Semenanjung Malaysia (Keptan) di sini hari ini.

    Abdul Aziz yang juga Exco Pendidikan, Teknologi, Sains dan Alam Sekitar negeri mengulas kenyataan Anggota Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Datuk A. Kadir Jasin yang mendakwa kesemua anggota UMNO itu dikatakan berpotensi berbuat demikian kerana sudah beberapa kali berjumpa dengan kepimpinan tertinggi parti.

    Selain itu, Abdul Aziz berkata penghijrahan wakil rakyat UMNO beramai-ramai ke dalam parti dalam Pakatan Harapan perlu ditangani dengan baik.

    Beliau turut meminta rakyat supaya menyuarakan pandangan dan suara mereka terhadap spekulasi ini di samping mengingatkan media untuk melaporkannya secara objektif tanpa disulami agenda tersendiri.– Bernama

    ReplyDelete

  37. Fuuuh...kira dah kronik sangat lah rasuah dan politik wang ni dalam PKR. Cuba korang pikir2kan..ni belum lagi jadi parti yang mana Ketua umumnya bakal jadi PM ke 8..bayangkan kalau dia dah dapat jawatan tu...lagi teruk lah harta dan kekayaan negaar di jarah dan difaraidkan sesama depa nanti !!!

    Zuraida Mak Lampir mahu tindakan segera terhadap dakwaan penyelewengan dalam pemilihan PKR

    KUALA LUMPUR, 29 Okt: Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin hari ini menyeru agar tindakan serius dan pantas diambil terhadap dakwaan berlaku penyelewengan dalam pemilihan peringkat cabang PKR yang berakhir baru-baru ini bagi mengelak terus berlaku kelewatan dalam proses pemilihan.

    Beliau juga meminta para pemimpin parti itu supaya berhenti daripada bersikap gemar membuat penafian apabila dakwaan serius dibuat terhadap PKR dan pemilihan di beberapa tempat belum selesai diadakan.

    Dakwaan yang dibuat ialah berkaitan amalan politik wang, kehilangan undi dan malah, penggunaan alat penyekat talian Internet bagi melakukan sabotaj terhadap proses pemilihan, katanya.

    “Saya tidak terperanjat ia (pemilihan) diadakan begitu awal di tempat lain. Tapi, saya sungguh terperanjat apabila mereka membatalkan pemilihan bagi Kuala Selangor, sesuatu yang amat melemahkan semangat orang Kuala Selangor kerana mereka sudah menyusun dan membuat persiapan yang memerlukan banyak usaha … kemudian kami perlu mengadakanya semula, ini sesuatu yang amat tidak boleh diterima,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, di sini.

    Zuraida berkata demikian apabila diminta mengulas keputusan parti itu membatalkan pemilihan bagi cabang PKR Kuala Selangor semalam setelah timbul dakwaan bahawa alat penyekat Internet digunakan bagi melakukan sabotaj terhadap proses pemilihan.

    Beliau tidak menolak kemungkinan pemilihan baharu akan diadakan di Melaka susulan laporan berlaku kehilangan undi akibat kelemahan sambungan Internet.

    “Kami juga tidak tahu apa yang akan berlaku di Sabah dan Sarawak kerana di kawasan luar bandar serta pedalaman Sabah dan Sarawak, liputannya (Internet) tidak begitu baik dan kata mereka, proses secara luar talian akan digunakan.

    Saya berasa ragu. Ia mungkin menimbulkan lebih banyak masalah (dan) lebih banyak kelewatan dalam pemilihan,” katanya.

    Menyentuh tentang cakap-cakap bahawa beberapa anggota parlimen UMNO akan menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), sekutu PKR dalam Pakatan Harapan (PH), Zuraida berkata ia adalah antara perkara yang akan dibincang pada mesyuarat PH Sabtu ini.–Bernama


    ReplyDelete

  38. korang perasan tak sejak akhir2 ni menteri2 Rejim Haprakan ni nampak sangat berlumba2 antara satu sama lain untuk mencari publisiti murah dan merangkul gelaran menteri Badut terhebat tahun ni !!!!

    Kenapa Menteri Agama Asyik Bercakap Mengenai LGBT?

    Mungkin cemburu dengan publisiti meluas yang diterima oleh Syed Saddiq sejak 2 hari lepas, maka petang tadi Dr Mujahid Yusof Rawa membuat suatu kenyataan berani di bawah:

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa berkata rekod JAKIM mempunyai pelbagai kategori termasuk kelompok yang tidak melakukan perbuatan songsang.

    Kata beliau, Bilangan itu kena huraikan lagi. Ada mereka yang ada keinginan tetapi tidak semestinya mereka buat.

    Kita jangan ambil secara pukul rata dengan kata semuanya buat salah.

    Ada yang mempunyai keinginan jadi kita tangani dari awal.

    Ada yang terlibat, sedar ia tidak betul dan balik semula.

    Definisi GAY adalah lelaki yang beminat dengan lelaki dan melakukan hubungan seks sejenis.

    Kalau lelaki tidak melakukan hubungan sejenis dengan lelaki, kenapa digelar GAY?

    Bagaimana Menteri Agama boleh mentafsirkan bukan semua GAY terlibat hubungan songsang?

    Ianya mungkin tidak sama dengan definisi pondan atau maknyah.

    Golongan ini adalah seseorang lelaki yang mengubah fizikal dari lelaki kepada perempuan dan mungkin golongan ini tidak terlibat dengan hubungan seks sama ada lelaki atau perempuan.

    Menteri Agama tidak ada perkara lain nak masuk berita kecuali LGBT?

    Apakah tidak ada perkara lain yang perlu Umat Islam fikirkan selain daripada golongan LGBT ini?




    ReplyDelete
  39. Wak Suman..Penjaja Tempek Bacin.

    Betul ke berita yang mengatakan Bersatu ni parti yang tak abis2 dirundung pelbagai masaalah haaah ???

    Bersatu Perak Bermasalah

    Bersatu negeri perak adalah diantara negeri yang pentadbiran partinya bermasalah.

    Pengerusi perhubungan negeri gagal menguruskan pentadbiran parti dengan baik dan terdapat banyak rungutan daripada ahli ahli dan ketua ketua bahagian.

    Namun ketua ketua bahagian terpàksa menahan sabar kerana takut nama mereka digugurkan dari jawatan ketua bahagian kerana status ketua bahagian hanyalah bertaraf penaja sahaja.

    Melihat kepada kegagalan pentadbiran bersatu negeri perak pada hari ini memang patut rasanya Tun menjemput seluruh orang umno melompat ke dalam parti tersebut.

    Nak tubuh cawangan pun ketua ketua bahagian bersatu dalam negeri perak tidak mampu.

    Malah pengerusi perhubungan negeri pun bercakar dengan timbalan ketua bahagian di bahagiannya sendiri.

    Ada ketua bahagian bersatu didalam perak sudah mula mengamalkan budaya umno yakni menawarkan duit kepada budak budak muda untuk hadir mesyuarat.

    Mungkin bahagian itu adalah bahagian yang asalnya mempunyai ketua bahagian yang lain dan kemudian dicantas dan diletakkan ketua bahagian yang baru.

    Agak pelik juga kenapa mereka sanggup membazirkan duit kerana sekiranya mereka menjemput ahli ahli yang sudah berdaftar lama bukankah tidak perlu keluarkan belanja?

    Apabila Tun membuka pintu seluas luasnya kepada orang umno untuk melompat ke dalam bersatu itu adalah satu sindiran tajam kepada kesemua ketua ketua bahagiàn dan pengerusi perhubungan negeri bersatu.

    Dengan kata lainnya bermaksud...

    "Hampa semua dok goyang teloq tak buat kerja... Laa ni kita panggil orang umno buat kerja untuk hampa..."

    Terdapat juga ketua bahagian bersatu cuba mengadakan program bersama rakyat namun tidak mendapat sambutan kerana program tersebut tidak menarik hati rakyat dan berbentuk program syok sendiri yang niatnya untuk menambat hati menteri besar sahaja.

    Rakyat perak khasnya mempunyai satu budayà yang telah diterapkan semenjak zaman umno lagi yakni sekiranya mana mana parti mahu mengadakan program maka perlu ada 2 perkara ini..

    1. Kehadiran menteri besar dan vvip
    2. Perlu ada makan makan.

    Rakyat perak hanya mahu lepak ngan vvip sahaja. Kalau setakat ketua ketua bahagian bersatu yang hanya meraih populariti dengan kehadiran rakyat maka rakyat perak tak mau layan.

    Suka atau tidak terpaksa juga bercakap berkenaan kepincangan bersatu negeri perak kerana natijahnya amat besar kerana PH berkemungkinan akan kehilangan negeri perak pada pru akan datang sekiranya tiada penambahbaikan.

    Perak juga seperti kedah dimana kekuatan PH dan parti lawan àdalah seimbang.

    Maka perak amat memerlukan seorang menteri besar yang bijak dan berkaliber sekiranya berminat untuk terus menjadi kerajaan pada pru akan datang.

    Ikut satu laporan dari rakan saya, orang kuat Bersatu di tempat saya... bersatu ni bukan aje bermasaalh di Perak, tetapi seluruh negara.

    Ikut katanya..johor jugak teruk keadaan parti Bersatu tu..apa nak heran MBnya pun adalah kitar semula dari UMNO dulu.

    Apa2 hal pun..kami semua mohon agar Wak Suman dapat berikan status terkini Bersatu di Johor...boleh kan Wak ????

    ReplyDelete
  40. AKU BARU SIAP MENYEMAK SKRIP EXAM BUDAK2 FORM 4. SEMENTARA NAK TIDOR, AKU KARANG PANTUN MADAH UTK 'SI DIA'.
    KEJAP JER, MAKLUMLAH PEMANTUN BISTARI..
    AKU SMS KPD SI DIA MANJA DEWI INTAN KU ITU:

    Dinda ini menambah lagi abg punya angan2
    Pasti mlm tu kita berdua tak lena kesiangan
    Mlm syahdu, panas sejuk tak berii halangan
    Asal saja dapat abg peluk si dara sanjungan

    Nila di teluk, selam dan terbang
    Riang menggila, di teluk bertemu
    Dinda nak peluk, Islam dan abang
    Abang ni pula, nak peluk diri mu

    (SI TUA' TERUS MATI KUTU, KELU, PILU, BISU, LESU SEDU, SEBU, MALU, PEDIH NGILU, MAKAN TAK LALU.. BARU DIA KENAL MURID NGAH BRAHIM..
    TTG 'SI TAIKO' TU.. HE HE TERMENUNG MENGUNYAH SUSHI KAT DLM STOR SUPERMARKET DI TOKYO TU.. KI KI KIK...)

    ReplyDelete
  41. Terus hilang kelibat, Suman iblis sawan gila
    Dicabar nya aku sengaja mahu tempah bala
    Tapi belah lari tidak tahan aku sekeh kepala
    Tidur le dulu, nanti nak bangun tahajud pula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan

      Delete
    2. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  42. Replies
    1. Duhai adik manis, Yasmin si dara
      Udah berpunya ke, sebatang kara
      Abg ni cuma nak tolong bersuara
      Mahu rekomen bagi kat Singgora

      Kah kaahh kaaahh kaahhh kaahh

      Delete
    2. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan

      Delete
    3. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  43. masalahnya bila ada projek baru geng umno yang sudah batat dalam mana kawasan diseluruh malaysia duduk ngaga nak sambar projek,kontraktor pembangkang sejak dari dulu tak pernah dapat,masuk tender konon ,buka tender hanya wayang sudah ada kontraktor dapat sebelum tender di buka,haprak kontraktor umno ni,kalau PH buka tender pun akan dapat pada mereka,sebab kontraktor umno mereka yang sedia ada disemua tempat tender,PH kena buat sesuatu singkir juak umno ni

    ReplyDelete
  44. X payah rungut2lh bro..lapar carilh mkn..ni pg ni lapar pun..sepingan nasi lemak dgn lauk peparu goreng berlada nescafe secawan..erk..kenyang tu beb..hahahahakontrakkontrokkehkehkeh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam tuan Ramly.. anak jantan
      Lama juga, tn ini tidak kelihatan
      Dlm hati mu mcm ada rungutan
      Bila agak nya nak kluar pakatan

      Ki kik ki kik..

      Delete
    2. Kita pelawa syrkt bumiputra..ya bumiputra..yg dpt tokey cina..x sial ke tu..yg msk bkn nya satu tp 345 syrkt tokey yg sama..yg d atas bkn x tau..dah kowtim..cilaka punya bumiputra zaman umnobn..kehkehkehkronies

      Delete
  45. Mana Suman tua bapok yg mengaku jantan
    Sampai ke pagi, iblis puaka ini tak kelihatan
    Sudah maposs ke ini ifrit jembalang syaitan
    Atau gii spital, doktor rujuk ke Tg Rambutan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. 100 KOMEN2 KPD BERITA AHLI2 PARLIMEN UMNO CABUT LARI -

      Hasry Perak
      Umno boleh terkubur kalau pemimpin2 nya didapati bersalah dlm skandal2 besar negara. Ini kerana undang2 kita membolehkan sesuatu badan atau parti politik diharamkan jika terlibat dlm wang2 haram.

      Mahkamah akan memutuskan tidak lama lagi (mungkin beberapa bulan atau tahun lagi), mari kita sama2 saksi kan apa akan berlaku beberapa tahun kemudian sebelum PRU15.

      Sumilau Parai
      kempimpinan Yg berani bersuara menantang Perompak, Lanun Dedak bukanya mempertahankan perompak lanun Dedak yg merugikan negara dan rakayat pada masa sama rasis perkauman dan bertopeng nama Allah untuk kepentingan Dedak wajar di jauhi, Kerana Dunia Ekonomi memerlukan layanan baik bukanya menghina dan mengkafir negara pelabur yg mendapat produk Sawit dan Getah..

      Delete
  46. Suman got stunned, seeing me damn daring
    He dare not respond I challenge for sparring
    Definitely obvious, this idiot is out of the ring
    Bloggers see me as if an awful hero starring

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA PUN, NAJIB DAN ROSY KENA BALON DI MAHKAMAH LAGI -

      Mahkamah arah Deepak serah notis pada Najib, Rosmah

      Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini mengarahkan ahli perniagaan, J Deepak untuk menyampaikan notis pihak ketiga kepada bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak dan tujuh yang lain dalam kes saman yang difailkan oleh keluarga penyiasat persendirian, mendiang P Balasubramaniam.

      Notis berkenaan bagi permohonan Deepak untuk memasukkan semula lapan individu berkenaan, selaku defendan, dalam kes saman tersebut oleh keluarga mendiang Balasubramaniam, yang lebih dikenali sebagai P.I. Bala.

      Peguam K Vinod, yang mewakili Deepak, 46, memberitahu media bahawa pada 25 Julai lalu, Mahkamah Rayuan membenarkan permohonan oleh lapan defendan itu kecuali Deepak untuk membatalkan saman berkenaan yang difailkan oleh balu Balasubramaniam, A Santamil Selvi dan tiga anaknya.

      “Oleh kerana defendan kini terkeluar daripada saman ini, anak guam saya, Deepak, tidak mempunyai pilihan kecuali mengambil tindakan prosiding pihak ketiga untuk memasukkan semula defendan.

      “Ini akan memberi kami pemahaman yang lebih baik kepada keseluruhan tuntutan itu,” katanya selepas prosiding pengurusan kes di kamar Hakim Datuk Azimah Omar.

      Beliau berkata pihaknya diarah menyampaikan notis berkenaan kepada semua defendan yang terbabit dan menetapkan 23 Nov ini bagi pengurusan kes selanjutnya mengenai status terkini berhubung penyampaian notis berkenaan.

      Peguam itu berkata mahkamah mengarahkan pihaknya menyampaikan dokumen-dokumen berkaitan sebelum hakim boleh memberikan kebenaran untuk prosiding pihak ketiga.

      Delete
  47. Mana pergi nya Suman tua jembalang hantu
    Nampak nya barua ini betul2 udah mati kutu
    Tidak tertahan sakit kepala dia aku tibai latu
    Terus ifrit lahanat ini diam serupa ketul batu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. SUDAH BUSUK BENAR NAMA 4 ORANG UMNO NIH -

      Najib, Zahid, Azeez, Nazri tak boleh dan tak payah, kata Mukhriz
      Diterbitkan 29 Okt 2018, 4:33 petang |

      A+ A-
      Timbalan Presiden BERSATU, Datuk Seri Mukhriz Mahathir mendedahkan parti itu bersedia untuk menerima sesiapa sahaja yang berminat, namun mereka perlu memenuhi beberapa syarat tertentu.

      “Kita tidaklah terlalu terbuka sehingga individu seperti Ahli Parlimen Pekan (Datuk Seri Najib Razak), Bagan Datuk (Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi), Baling (Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim) dan Padang Rengas (Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz) nak masuk...

      “(Mereka) itu tak bolehlah dan tak payahlah... kerana mereka ini dalam senarai yang tidak akan kami pertimbangkan (untuk sertai BERSATU).

      Delete
    2. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan

      Delete
    3. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  48. Suman resah takut mundar mandir hulu hilir
    Dia menahan sebak, air mata terus mengalir
    Serupa anjing kurap tercungap2 lidah terjelir
    Ternyata dajal ni dayus, udah kecut btg pelir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. RAMAI LBGT ADA LAH ORANG UMNO ATAU YANG SIMPATI DENGAN UMNO. JENIS YANG KELUARGA MEWAH, MAHU COBA GAYA GIDUP BARAT. ADA YANG BARANG DI KELENGKANG NYA TAK HIDUP -

      17
      Jumlah 300,000 gay perlu diperhalusi lagi - menteri
      “Isunya ada mereka ada keinginan (gay) tetapi tidak semestinya mereka buat," kata Mujahid.

      Delete
    2. Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan

      Delete
    3. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  49. Suman got stunned, seeing me damn daring
    He dare not respond I challenge for sparring
    Definitely obvious, this idiot is out of the ring
    Bloggers see me as if an awful hero starring

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hr he he he

      That ain't English. That's awful gibberish rubbish, why you damn bloody idiot...!!

      Natijah atau Kesudahannya.....

      TDM direstui Illahi untuk ambil semula pentadbiran negara & PUtrajaya yg beliau bina - bukan Tun Dol maupun Tundun Najib yg hanya menumpang tui hasil penat lelah Tun Mahathir.

      Najib, Rosmah & Zahid Komidi kini kuat beribadat tak putus2 "bertawaf" dalam negara di bangunan SPRM.

      Segala sumpah seranah, dakyah, fitnah, putar-belit & pantatun Kejora masuk longkang dimurkai Allah SWT. Tinggallah dia keseorangan dalam kemurungan, kebingungan, kemararahan, kesewelan & ketakutan.

      Oh ya....jiwanya juga meracau-menggelupur-meronta dalam KESIPUAN BESAR setelah dilondehkan sikap PENGECUT & TEMBERANGnya seperti apa yg dia dedahkan sendiri dalam rantaian posting2 kami baru2 ini.

      Bersambung....

      Delete
    2. Sambungan....

      Ketika saya tidak ada dalam blog ini semalam, sang Tikus AnonyMOUSR ambil kesempatan menyerang saya bertubi-tubi lagak seorang bacol melalui posting2nya yg tertera di bawah.....

      Anonymous28 October 2018 at 09:05
      Suman barua pukimak terus diam mcm tugu
      Tak kan dia sibuk, bukan kah inii hari minggu
      Agak nya mlm tadi, mimpi ngeri dtng ganggu
      Diia terbayang dekat JB, aku tercegat tunggu

      Anonymous28 October 2018 at 09:25
      Suman dah tunjuk kan diri, munafiq punya ciri
      Mula2 sangkal, jumpa aku kat bllog Parpukari
      Pas tu kata silat dgn aku, dia yg cakap sendiri
      Tiada helah lagi, yg ifrit jembalang ini dpt beri
      Suman pukimak ngaku Islam tapi kafir harbi
      Memang penipu besar, ini haram jadah babi
      Si tua munafiq ni hari ini kata A, esok kata B
      Samalah juga dgn cabaran pertemuan di JBnonymous28

      Anonymous28 October 2018 at 10:19
      Dah tak keluar lagi Suman iblis haram jadah
      Dgn aku, barua dajal ini dah teruk dpt padah
      Keburukan dia, dah habiis aku londeh dedah
      Baru ifrit jahanam ini tau, langit atau rendah

      Anonymous28 October 2018 at 10:35
      Dah tak ada bayang Suman iblis pendengki
      Sblm ini kemain lagi dia, megah juah & koki
      Terus senyap saja, walau teruk dicacii maki
      Ternyata barua dajal ini, bapok bukan lelak

      Anonymous28 October 2018 at 10:50
      Suman rasa diri intan, walhal hanyalah kaca
      Ketakutan dlm diri tua renta ni aku dpt baca
      Tahii kat dlm perut dia dah tinggal secamca
      Diam bodoh je dia walau teruk dicacii cerca

      Anonymous29 October 2018 at 10:57
      Suman bahlol bingai, hatinya panas terbakar
      Kalah berpantun dgn jejaka bistari dan pakar
      Melalak spt anjiing, jadi bahan lawak kelakar
      Bila kantoi tersepit, nama pun dia akan tukar
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      October 2018 at 11:49
      Udah2 le Wak Kadok kepala botak
      Cakap besar, tapi bingai tiada otak
      Ku harap pantun, sampah ko letak
      Dah tu pulak, asyik bertukar watak
      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaaahh..

      Anonymous28 October 2018 at 11:58
      Udah2 le Wak Kadok kepala botak
      Cakap besar, tapi bingai tiada otak
      Ku harap pantun, sampah ko letak
      Dah tu pulak, asyik bertukar watak
      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaaahh

      Anonymous28 October 2018 at 11:59
      Udah2 le Wak Kadok kepala botak
      Cakap besar, tapi bingai tiada otak
      Ku harap pantun, sampah ko letak
      Dah tu pulak, asyik bertukar watak
      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaaahh...

      Anonymous28 October 2018 at 15:16
      Ke mana pergi, Suman pendekar taiik kucing
      Tak keluar, walau pelbagaii cara aku pancing
      Dia lari besembunyi, tah mana lobang cacing
      Kalau dekat, atas kepala dia aku nak kencing

      Anonymous28 October 2018 at 15:34
      Suman perangai spt budak2 walau dia datuk
      Berbenjol kepala beruk tua ini, aku dah ketuk
      Kini ifrit ni akan fobea kalu dengar aku batuk
      Diam bodoh je dia walau teruk dicerca kutuk

      Anonymous28 October 2018 at 15:41
      Suman hencot lembik mau lagak pendekar
      Cara dia gertak gempar, jadii lawak kelakar
      Mau menang jer, berbalah atau bertengkar
      Kini bersalin kulit, Alli Jaeger pula bertukar
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Anonymous28 October 2018 at 16:20
      Suman terus bisu monyok, seperti kera duku
      Dia tak pandai berpantun, tapi tak nak ngaku
      Merata berbenjol kepala tua iblis ini aku luku
      Dibuat diam bodoh je walau teruk ditaji paku
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Anonymous28 October 2018 at 16:29
      Suman ibliis terus dlm keadaan resah gusar
      Kini terus sepi, tidak berani lagi cakap besar
      Tonggang labggang bapok ni aku tala sasar
      Aku akan tibai dia lebih teruk lagi lepas asar

      Anonymous28 October 2018 at 16:57
      Kemain Suman nyalak spt anjing mengawan
      Sblm ini boleh ler, dia belum berjumpa lawan
      Kini merata ifrit ini lari mcm binatang buruan
      Kena lanyak dgn aku, terus diia sasau sawan

      Bersambung......

      Delete
    3. Sambungan.....

      Saya hanya dapat masuk ke dalam blog ini atas sebab2 tugas di KL.....

      Othman Ahmad28 October 2018 at 18:20
      Saya nak kongsi berita mutakhir dari urusetia pejabat Mahathir. Sehari suntuk mendengar taklimat penting ini dan kini jadi bahan bualan di mana2......
      Ekoran pecahnya tembelang dan perilaku bacul Najib dalam wawancara Al Jazeera baru2 ini yg tersiar seluruh dunia berkaitan isu 1mdb, derma RM2,6 bilyon & pembunuhan Aktantuya - 40 ahli parlimen UMNO akan menyertai Bersatu menjadikan parti itu kini terkuat dalam parlimen, jauh lebih kuat dari PKR.

      Othman Ahmad28 October 2018 at 18:35
      Kejora Tonggeng @
      Sang Tikus AnonyMOUSE....

      Memandangkan aku kini nasih di KL, apa kata kita berjumpa man to man. Sebut saja di mana, tarikh hari ker, esok lusa ker & waktunya sekali.

      Sidang pembaca blog, sila ambil perhatian & bersaksikah sama ada Kejora Musibat mengotakan cakap2 besar dia selama ini, atau hanya klentong auta syok sendiri seorang gila.

      Othman Ahmad28 October 2018 at 19:32
      Hampir sejam berlalu, si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.

      Bersambung....

      Delete
    4. Othman Ahmad28 October 2018 at 20:04
      Kejora Tonggeng @
      Sang Tikus AnonyMOUSE....
      Memandangkan aku kini di KL, apa kata kita berjumpa man to man. Sebut saja di mana, tarikh hari ker, esok lusa ker & waktunya sekali.
      Sidang pembaca blog, sila ambil perhatian & bersaksilah sama ada Kejora Musibat mengotakan cakap2 besar dia selama ini, atau hanya klentong auta syok sendiri seorang gila.

      Othman Ahmad28 October 2018 at 20:07
      Dah lebih sejam berlalu, si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Kejora,
      Sila respon segera tak yah sembunyi2.

      Othman Ahmad28 October 2018 at 21:12
      Dah lebih 1 1/2 jam berlalu, si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Kejora,
      Sila respon segera tak yah sembunyi2.

      Othman Ahmad28 October 2018 at 22:37
      Dah lebih 2 jam berlalu, si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Kejora,
      Sila respon segera tak yah sembunyi2.

      Zack Armstrong28 October 2018 at 23:03
      Pak Man
      Dia sembunyi2 pi kerja kat lorong chow kit tu.
      Ambil upah hisap rokok john

      Othman Ahmad28 October 2018 at 23:51
      Dah masuk 4 jam berlalu, si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Kejora,
      Sila respon segera tak yah sembunyi2.

      Othman Ahmad29 October 2018 at 02:08
      Dah masuk 5 jam berlalu, hapah pun tarak - si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Alahai sang Tikus AnonyMOUSE,
      Bila tuu yg kau bagi tarikh, masa & tempat - mana buktinya....??
      Sila respon segera tak yah sembunyi2 & auta keling alih tiang gol.
      Toksah buang masa - beri saja tempat, tarikh & masa perjumpaan kita tuu nanti.

      Bersambung.....

      Delete
    5. Sambungan....

      Othman Ahmad29 October 2018 at 03:00
      Dah masuk 6 jam berlalu, hapah pun tarak dijawabnya - si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa tak berani beri tarikh & masa showdown yg semua nanti2kan, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Alahai sang Tikus AnonyMOUSE,
      Bila tuu yg kau auta keling konon dah bagi tarikh, masa & tempat - mana buktinya....??
      Sila respon segera tak yah sembunyi2 & auta keling alih tiang gol.
      Toksah buang masa - beri saja tempat, tarikh & masa perjumpaan kita tuu nanti

      Othman Ahmad29 October 2018 at 03:17
      Dah nak masuk 7 jam berlalu, hapah pun tarak dijawabnya - si pengecut Kejora Tonggeng @ Tikus AnonyMOUSE menyepi 1000 bahasa tak berani beri tarikh & masa showdown yg semua nanti2kan, takut ker dia....?? Tadi bila saya tidak berada dalam blog ini, ewahh kemainnn lagi dia punya auta keling.
      Alahai sang Tikus AnonyMOUSE,
      Bila tuu yg kau auta keling konon dah bagi tarikh, masa & tempat - mana buktinya....??
      Sila respon segera tak yah sembunyi2 & auta keling alih tiang gol.
      Toksah buang masa - beri saja tempat, tarikh & masa perjumpaan kita tuu nanti

      Othman Ahmad29 October 2018 at 05:00
      Kejora @ Sang Tikus AnonyMOUSE...
      Aku dah sabar hampir 8 jam menunggu jawapan tapi hapahpun tak dipedulikan engkau. Andaikata engkau masih juga alih tiang gol menyonyeh-songeh bukan2, berdolak dalik untuk memberi kata putus hari & masa pertemuan kita itu nanti, ianya akan aku jadikan fakta & bukti bahawa enkau memang kaki temberang, penipu, pembohong, pendusta, tukang putar belit, tukang adu domba....dan seorang PENGECUT bergatal tangan bermulut celupar tidak berani bertanggung-jawab di atas perbuatannya....!!
      Harap maklum.

      Othman Ahmad29 October 2018 at 05:48
      He he he he
      Masih juga ker si Kejora @ Sang Tikus AnonyMOUSE menyorok diri dalam nenggigil ketakutan....??

      Othman Ahmad29 October 2018 at 07:44
      He he he he...
      Dah lebih 10 jam menunggu namun jawapan masih tak kunjung tiba, kenapa begitu Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora.....??

      Othman Ahmad29 October 2018 at 10:21
      Belum pernah seumur hidupku berjumpa manusia sebangsat & sekeparat lagi musibat seperti engkaulah Kejora.....!!

      Delete
    6. Aduhai Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora.....

      Drpd rantaian posting2 di atas, nyata sekali kau hanya sembang kencang ketika aku tidak berada di blog ini. Bila diminta bukti, satu pun kau tak dapat tinjukkan. Berkali-kali bila kau diajak jumpa man-to-man, telur kau kecut dan kau mencicit menyorok diri tak muncul2. Buktinya semalam dan hari ini pun kau tak berani nyatakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan.

      Engkau juga sering alih tiang gol menyonyeh-songeh bukan2, berdolak dalik untuk memberi kata putus hari & masa pertemuan kita itu nanti. Ini akan aku jadikan fakta & bukti bahawa engkau memang kaki temberang, penipu, pembohong, pendusta, tukang putar belit, tukang adu domba....dan seorang PENGECUT bergatal tangan bermulut celupar tidak berani bertanggung-jawab di atas perbuatannya....!!

      Delete
    7. Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora...

      I REPEAT.....

      Having illustrate all the evidences what exactly transpired for the last immediate preceeding 2 days as shown above, I re-iterate my stand that you are the greatest coward and liar I have ever encountered in my life time.

      If you disagree, why not you gather all your gut
      and face me like a real man - just name the venue, date & time for our meeting.

      Delete
    8. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan An9n tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  50. Wahh..pantun madah di dlm bahasa Inggeris
    Suman rasa bagai tertikam dgn sebilah keris
    Kalau tak kojol pun sudah tentu nyaris-nyaris
    Kalut pula le Dr, Nurse, sanak sedara & waris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora...

      I REPEAT.....

      Having illustrate all the evidences what exactly transpired for the last immediate preceeding 2 days as shown above, I re-iterate my stand that you are the greatest coward and liar I have ever encountered in my life time.

      If you disagree, why not you gather all your gut
      and face me like a real man - just name the venue, date & time for our meeting.

      Delete
    2. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan An9n tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  51. Kengkawan....Aduhai!!! Apa la malang sungguh nasib Rejim Pakatan Hancing ni ya. Dapat Menteri, kalau tak BODOH mesti BONGOK buat kenyataan media.
    .
    Hari tu, ada Menteri rajin mengira Ikan Kembong kat dasar laut. Lepas tu Menteri yang sama salah kira jumlah lembu yang ada di ladang.
    .
    Lepas tu, ada Menteri Kewangan yang salah kira kerana tersilap titik perpuluhan. Sekarang, ada yang kerjanya mengira jumlah Gay di Malaysia pulak???
    .
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    .
    Menteri Rejim Pakatan Hancing ni ingat rakyat Malaysia ni BONGOK macam Pendedak Pakatan Hancing tu gamaknya.
    .
    Kalau dah tak mengamalkan aktiviti seksual songsang, itu bukan Gay namanya. Apa ke BONGOK sangat Menteri Rejim Pakatan Hancing ni? Nak kencing pun agak-agak la!!!

    ReplyDelete
  52. Kan dah betul...... Menteri Rejim Pakatan Hancing ni kalau tak BODOH, mesti diorang ni terdiri dari kalangan mereka yang BONGOK belaka. Lepas tu tak sedar diri.

    Bila bercakap main ikut sedap kepala lutut dia je. Setakat nak bagi orang sedap dengar. Tapi realitinya, dia sendiri tak faham apa yang diperkatakan.

    Hari tu berkokok Menteri Macai Politik ni mendakwa kononnya Ketuanan Melayu ni dah tak wujud. Kata dia, Malaysia Baru mengamalkan prinsip Kesamarataan.

    Dah tak pasal-pasal je dia kena sekolah dengan Presiden parti yang mendakwa kononnya PPBM tetap mendokong perjuangan Ketuanan Melayu dalam Pakatan.

    Secara tidak langsung, kenyataan Muhyiddin tu membuktikan bahawa Menteri Macai Politik ni sendiri tak faham prinsip perjuangan parti dia sendiri.

    Yang dia tau, Main Game di pejabat dan berparti di kelab malam je kerjanya!!!

    ReplyDelete
  53. Fuuuh...memang ada kebenarannya bila DS Najib berbicara...tabik lah..walaupun dah tak jadi PM, tapi kesejahteraan rakyat jelata tetap menjadi keutamaannya !!!

    Najib Razak : Pendidikan Percuma, PH Zalim menipu rakyat


    Zalim dijenamakan semula sebagai "Hampir Percuma."

    Dulu kata kerajaan BN zalim terhadap anak muda. Pendidikan dilaungkan sepatutnya percuma, PTPTN patut dihapuskan.



    Malah turut diumumkan sebagai janji mereka untuk mengatasi inisiatif Transformasi Nasional 2050 (TN50) kerajaan BN yang begitu meluas dan terancang.



    Malangnya, apabila ditanya mengenai janji mereka di Dewan Rakyat petang ini, Menteri Pendidikan menjawab bahawa tiada rancangan untuk pendidikan percuma kerana pendidikan sudah hampir percuma.

    “Pendidikan peringkat rendah dan menengah kerajaan adalah percuma. Pengajian tinggi juga hampir percuma yang mana pelajar hanya perlu membayar 10% daripada kos operasi. Kos 10% itu juga ditanggung kerajaan menerusi biasiswa dan secara tidak langsung menerusi PTPTN. Pembayaran balik juga boleh dirunding mengikut kemampuan peminjam.” kata Menteri PH ini.

    Bukankah itu yang kerajaan BN dahulu melakukan juga? Apa bezanya? Pendidikan rendah dan menengah juga percuma sekarang kerana kerajaan BN yang mansuhkan semua bentuk bayaran dan yuran bermula tahun 2012.

    Bak kata orang lencun terus, mereka yang sebelum ini berharapan apabila mendengar jawapan rasmi Menteri Pendidikan PH hari ini mengenai janji-janji dan hasutan PH dahulu.

    ReplyDelete
    Replies

    1. AT LAST, THE TENGUKU TIPU BUGGER SQUEAKS. A BIT ONLY.

      Ku Nan: I had nothing to do with FT land sale, it was all PMO under BN rule

      Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor says the controversial sale of public land to private developers was approved by the Prime Minister’s Office when the Barisan Nasional (BN) was in government.

      KUALA LUMPUR, Oct 30 ― The controversial sale of hectares of public land to private developers in Kuala Lumpur was approved by the Prime Minister’s Office when the Barisan Nasional (BN) was in government, according to Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

      The Putrajaya MP washed his hands of the matter even though the sale happened when he was the Federal Territories minister and the secretary-general of the BN, which was then led by Datuk Seri Najib Razak.

      “First of all, I want to inform the members of this House that I had handed over the land problems in the Federal Territories during my tenure as minister to the Prime Minister's Office. I had nothing to do with the land approval in the Federal Territories.

      “I thank the minister for conducting his study... many say I wasn't called in by the Malaysian Anti Corruption Commission but I've been called by the MACC 12 times and I've given them my statements,” Tengku Adnan, popularly known as Ku Nan, told the Dewan Rakyat today.

      THE BUGGER MUST HV BEEN FEDAP OF NAJIB AND ROSY. BUT HE DIDN'T SQUEAK AT THAT TIME. SO HE'S LIABLE TO BE CALLED TO SPRM, MADE TO WEAR ORANGE UNIFORM AND DRAGGED TO THE COURT IN TIME TO COME.

      Delete
  54. Memang tak heran lah kalau Tun Madey digelar PM paling licik dalam sejarah msia ni !!!!

    Muslihat Licik Mahathir Supaya Boleh Terus Berkuasa

    Pendakwaan Zahid dan Najib Razak bermotif politik...

    Jumlah pertuduhan merupakan rekod dunia bagi memberi gambaran betapa korupnya kerajaan BN dan betapa rakyat AMAT MEMERLUKAN MAHATHIR untuk membetulkan keadaan...

    Pendakwaan Terpilih Ke Atas Pemimpin Umno



    Mula2 Mahathir kata dia tak der kena mengena dengan pertuduhan yang di kenakan...

    Tapi masa kat Bangkok, Mahathir menegaskan lebih ramai lagi akan di tuduh dengan pelbagai tuduhan rasuah dan salah gunaan kuasa...

    2 matlamat yang pasti :

    》Memastikan pemimpin2 Umno terus menerus di pertontonkan pada rakyat Malaysia sebagai pemimpin yang rasuah dan korup...

    Kira macam letakkan 'signboard' atau masukkan iklan UMNO DAN KORUPSI TAK BOLEH DI PISAHKAN dalam semua media...

    》Hantar masej pemimpin UMNO bahawa mereka ada kes rasuah di tangan Mahathir...

    Kalau tak nak kena dakwa, keluar UMNO dan masuk parti cap bunga macam Tok Pa pasti akan selamat dan sejahtera...

    Politik Ugut memang strategi politik kegemaran Mahathir dulu, kini dan selamanya...

    Kalau betul2 adil, kenapa hanya pemimpin UMNO jer yang kena siasat dan kena ambil tindakan...🤔🤔🤔

    Tak ada pemimpin MCA, MIC atau PPBS (Sarawak) yang di siasat...🤔🤔🤔



    Ingat lagi pada fenomena terkejut tak...

    Siapa pencetus fenomena terkejut tuuu!!!

    Menipu Fakta Hutang Dan Ekonomi Malaysia

    Mahathir dengan tag team dia, Lim Guan Eng, mulakan cerikera rakyat yang bertajuk Hikayat RM1 Trilion Dan Ekonomi Negara...😛😛😛

    Sedap jalan cerita nie...

    Kejap RM1 trilion, lepas tu tenguk RM 1 trilion tak mengancam, upkan lagi jadi RM 1.4 trilion lepas tu nak tunjukkan KEPANDIRAN aka KEBANGANGAN Guan Eng bayar hutang negara, turunkan jadi RM800++ bilion, lepas tu bila Bank Dunia dengan BNM keluarkan kenyataan, tembelang pun pecah, kenalah berbalik pada RM686.8 bilion...

    Dalam dokumen Laporan Separuh Penggal terpaksalah tulis hutang sebenar negara ialah RM686.8 billion...

    Yang nie pun ada 2 matlamat :

    》Mahathir nak rakyat takut dengan berita negara akan bangkrap...



    Maka mamak bendahara pun merayulah dengan muka 'benyek' supaya rakyat menderma dalam Tabung Harapan Malaysia...

    Maka berbondong2lah macai2 marhaen yang dungu, ibarat yang capek datang berpapah, yang buta datang berpimpin, yang buta datang bertongkat untuk dermakan hasil masygul keluarga untuk Tabung Harapan Malaysia...

    Akhir kalam, Tabung Harapan Malaysia yang di katakan akan bawa harapan, akhirnya hilang dan ghaib tanpa sebarang berita...

    Iskk... Iskk... Iskk...

    Ramai sungguh yang kena kencing naaa...😂😂😂

    ReplyDelete
  55. Dah tentu lah ramai yang ada di blog ni akan bersetuju jika kita sama2 mengatakan...

    Kerajaan BN memang tak pandai jaga ekonomi negara...

    Kita pun tau..Sebenarnya, ekonomi negara berada di tahap terbaik dengan Sistem Cukai GST...

    Sistem cukai yang adil dan membawa pulangan yang baik untuk rakyat...

    Cukai SST bukan jer berlaku ketirisan...

    Tapi kerajaan juga kekurangan pendapatan menyebabkan pelbagai Projek Pembangunan dan pembayaran insentif di batalkan...

    Alasan Kerajaan PH Baru Di Tubuhkan

    Kerajaan PH baru memerintah 6 bulan...

    Relaklah, bagi peluang dulu...

    Hakikatnya menteri PH bukan jer tak der pengalaman mentadbir negara tapi sebenarnya zero knowledge, langsung tak der standard dan memalukan...

    Yang ada pengalaman memerintah negeri pun, track record dia hancus...

    Contohnya Lim Guan Eng, 'hancur lodoh' Pulau Pinang di buatnya!!!

    Tapi yang jadi PM sekarang nie, kata dah 22 tahun perintah Malaysia dengan cemerlang, gemilang dan terbilang tapi dah 6 bulan aka setengah tahun langsung naper tak der langsung dasar yang baru untuk negara...

    Kebanyakan dasar yang telah di buat oleh Kerajaan BN...

    Hanya follow-thro jer...

    Slogan SELAMATKAN MALAYSIA Yang Masih Belum Selamat Supaya Tiada Peralihan Kuasa Pada Anwar



    Mahathir berkali2 kata Anwar Ibrahim bakal gantikan dia sebagai perdana menteri...

    Mahathir akan turun dalam jangka masa 2 atau 3 tahun ini...

    Lepas selamatkan Malaysia kunun, kata dia lah...

    Hakikatnya Mahathir nampak tak bersedia nak turun begitu cepat.

    Mungkin batang tubuh tua dia dah syok duduk kat kerusi PM tuu...

    Dah selamat ker Malaysia...🤔🤔🤔

    Jauh panggang dari api, makin 'telingkop haop' Malaysia nie adalah...

    Jadi nie semua propaganda Mahathir untuk kekal lama sebagai perdana menteri...

    Jadi satu nasihat pada Anwar, 'Katakanlah yang aku akan jadi perdana menteri adalah rekaan semata2 dan tidak ada kena mengena antara yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia'...😄😄😄

    Nak tunggu Mahathir serah kuasa pada Bang Non....jangan mimpi lah beb 😂😂😂

    ReplyDelete
  56. Sobat2 sekelian...Korang tentu sedar dan perasan projek besar2an menarik Pemimpin Dan Ahli UMNO Supaya Menyertai PPBM Untuk Survival Peribadi Tun Madey sedang giat dilaksanakan sekarang ni !!!

    Tentu korang masih ingat lagi apa kata Mahathir baru2 ni :

    "UMNO SUDAH TIADA"..

    Bukan tu jer...

    "UMNO AKAN MATI"...

    Dia tambah lagi...

    "RAKYAT DAH TAK SOKONG UMNO"...

    Sebenarnya nie bertujuan untuk tutup kelemahan Parti PPBM yang tak banyak ahli di Bahagian dan Cawangan...

    Kepimpinan di Bahagian sangat rapuh...

    Peringkat Negeri Sembilan dah bubar...

    Mesorat bahagian pulak asyik bergaduh, bila mesorat bergaduh, bila bergaduh mesti tengah mesorat...🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

    Dalam Wacana Sinar Harian

    Mahathir Kata Pakatan DiSertai Oleh Parti Yang Sama Kuat

    Biar Data Berbicara...😉😉😉


    Kat parlimen pulak adalah 14 Ahli Parlimen jer (campur Tok Pa), jadilah jangan tak ada langsung, ye tak...

    Mahathir sering di buli oleh parti DAP dan Lim Guan Eng yang ada 42 kerusi parlimen...

    Mahathir dah jadi macam lembu kena cucuk hidung...

    Asyik kena dengar cakap DAP dan menteri kewangan...

    Kepentingan orang2 Melayu setiap hari makin terhakis...

    Jawatan2 penting dalam kerajaan dan GLC, semua dia orang sapu dan WAJIB ikut kehendak DAP...

    Jadi Mahathir cuba dapatkan sebanyak mungkin ahli parlimen UMNO menyertai parti PPBM untuk mengimbangi pengaruh DAP dan PKR dalam Kerajaan Pakatan kalau ada cubaan dari blok ahli2 parlimen PKR yang menyokong Anwar Ibrahim dan nak jatuhkan Mahathir sebagai perdana menteri...

    Nampak macam ada malah dah nampak jelas ada projek mensailang Tun Madey dan memaksanya turun tahta dalam masa yang terdekat ni !!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. After Al Jazeera interview, Kit Siang challenges Najib to polygraph test

      KOTA KINABALU, Oct 29 — Former prime minister Datuk Seri Najib Razak should use a lie-detector test when answering questions on 1Malaysia Development Berhad to clear his name, said DAP’s Lim Kit Siang.

      The Iskandar Puteri MP said Najib’s “semi aborted” interview with Al Jazeera led to more questions than answers, and asked if Najib would be willing to prove his innocence via a so-called lie detector machine.

      “In June 2017, the Chief Secretary to the Government Tan Sri Ali Hamsa said the government is studying the possibility of using the polygraph — lie detector — test as a mechanism to help curb cases of corruption among civil servants.

      “Is Najib prepared to take the lie-detector test and answer questions on the 1MDB scandal?” Lim said in a statement today.

      He said the first matter the Public Accounts Committee should address is to ask Najib to clarify his cryptic statement in the interview that 1MDB investigators should not stop at Low Taek Jho, but should probe others he claimed were involved in the 1MDB scandal.

      “Najib should be asked to explain who are these ‘other international figures who are probably involved’ in the 1MDB scandal; and why he had not launched investigations into them instead of carrying out an international façade and charade claiming that there was never a 1MDB scandal,” he said.

      Delete
  57. Kita sebagai rakyat Msia yang waras dan oeka dengan perkembangan politik semasa adlam negara tentu dah lama sedar hal ni, tapi saja buat bodo kerana ketaksuban cai2 haprakan terhadap Sang Penguasa !!!

    Menipu Keadaan Sebenar Ekonomi Negara Supaya Boleh Melakukan Rompakan Skala Besar Dengan Menjual Aset Negara



    Propaganda keadaan ekonomi negara yang teruk dan tak stabil juga menyebabkan mudah bagi kerajaan PH jual idea bahawa FELCRA juga berada di paras yang bahaya...

    Aset FELCRA iaitu Menara Felcra di Jalan Semarak, Kuala Lumpur perlu di jual kata Azmin Ali bagi selamatkan FELCRA...

    Sebenarnya Pakatan mempunyai niat untuk menjual aset ini pada harga bawah pasaran...

    Aset yang paling penting untuk FELCRA nie pasti akan mempunyai harga yang berlipat ganda di masa akan datang...

    Propaganda untuk menyelamatkan FELCRA dan lain2 GLC Kerajaan sebenarnya di jadikan peluang untuk PH MENYAMUN ASET2 NEGARA INI...

    Kesimpulan

    Semua muslihat licik Mahathir nie bertujuan untuk kelabukan mata rakyat negara daripada kelemahan Kerajaan PH yang tak der pengalaman mentadbir negara...

    Selain daripada jadikan ALASAN AGAR JANJI2 PILIHANRAYA TAK PERLU DI TUNAIKAN!!!

    Dan Rakyat tak akan 'chop' KERAJAAN PAKATAN MAHATHIR NIE, KERAJAAN PAKATAN PEMBOHONG!!!

    Kita perlu bertindak menyedarkan rakyat mengenai muslihat2 licik Mahathir nie...

    Ingat lah kata2 pujangga :

    NEGARA YANG KITA ADA SEKARANG IALAH NEGARA YANG KITA PINJAM DARI GENERASI TERDAHULU DAN WAJIB KITA KEMBALIKAN KEPADA GENERASI YANG AKAN DATANG DALAM KEADAAN YANG BAIK...

    Oleh itu, rakyat mesti lebih bijak menilai :

    YANG MANA SATU KACA DAN YANG MANA SATU INTAN PERMATA...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng macam 'good', sayang kemàmpuan & kerjanya hanya kopipes & spin.

      Jika dia pejuang & jantan sejati, tentu dia tak alih tiang gol & mengelak berhadapan dgn saya.

      ACTIONS SPEAK LOUDER THAN TALK ONLY.
      TRUE MAN IS SEEN BY ACTION, NOT TALKS BIG AND TALKS ROT, WHATMORE IF IT IS TALKS COCK....!!

      Delete

    2. After the Al Jazeera interview, Lim Kit Siang also asked whether Najib would lodge reports with the various authorities on “other international figures who are probably involved” in the 1MDB scandal.

      He then condemned Najib’s repeated claims of ignorance when seeking to absolve himself of the scandal, saying this was inexcusable given the latter’s previous roles as the prime minister, finance minister, and chairman of the 1MDB advisory board.

      Lim also said that other former Umno ministers and leaders who made various claims about the 1MDB scandal, both in and out of the country, should also be asked to appear before the PAC to answer relevant questions about their claims.

      On Al Jazeera’s 101 East, Mary Ann Jolley ambushed Najib on topics such as 1MDB and the source of the money banked into his account, Najib’s relations with financier Low and a 22-carat pink diamond necklace worth US$27.3 million (RM113.98 million).

      Najib maintained his innocence throughout and claimed ignorance on the money’s origins, and said other international figures were involved aside from Low who ought to be investigated as well.

      He lost his patience with Jolley when she pressed him on the murder of Mongolian interpreter Altantuya Shariibuu and other scandals linked to his time as the PM, reminding her that she told him the interview would be about the country’s economy.

      Najib eventually sat down to take a few more questions, but abandoned it again when Jolley returned almost immediately to 1MDB.

      BIG SHAME. AIRED THROUGHOUT THE WORLD. MAYBE HE THINKS HE'S GOING TO PRISON, WHY SHOULD HE CARE.

      Delete
    3. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  58. Yang ini WAJIB dibaca oleh anak melayu yang cintakan agama, institusi kesultanan dan kelangsungan bangsa melayu tercinta di nagara bertuah ni !!!

    Deraf Surat Terbuka Kpd YAB Tun Dr Mahathir Yg DiCadangkan oleh Sdra Mohd Khairul Azam ( seorng Peguam).

    Mohon baca, sebar & tambahbaikkan lagi kpd orng Melayu+Bumiputera seramai boleh. DAN Sdra Azam akan melakukan apa yg terbaik❗In shaa Allah (sk: Sdra Khairul Azam Abdul Aziz)

    Buat YAB Tun Dr Mahathir, Perdana Menteri Malaysia ke-7 DI bawah kerajaan Malaysia baru

    Bersama2 ini saya panjangkan untuk perhatian YAB Tun 25 Tuntutan2 Orang Melayu Terhadap Kerajaan Sempena Sambutan ke-70 tahun penubuhan Persekutuan Tanah Melayu (Malaya).

    Wahai Orang2 Melayu.

    Seringkali kita mendengar pelbagai tuntutan dibuat oleh kaum2 minoriti terhadap kerajaan.

    Seringkali juga kita melihat kerajaan kita menunaikan segala permintaan yg dibuat oleh kaum minoriti berkenaan atas alasan kompromi politik.

    Seringkali juga kita melihat satu demi satu hak agama, hak bangsa dan hak tanah air kita terpaksa di korbankan sedikit demi sedikit oleh kerajaan semata2 bagi memenuhi tuntutan kaum minoriti kerana sumber yg semakin terhad itulah yg terpaksa kita kongsi dengan kaum lain.

    Istilahnya "berkongsi" namun hakikatnya kita memberi lagi dan lagi hak kita kepada mereka sehingga akhirnya apa yg tinggal tidak cukup untuk anak cucu kita sendiri.

    Realitinya, mereka tidak pernah memberi apa2 kepada kita, sedang mereka meminta lagi dan lagi, dan pemimpin kita memberi dan terus memberi.

    Wahai orang Melayu sekelian, demi kelangsungan hidup bernegara yg berterusan untuk anak cucu kita, marilah kita bersama2 menuntut kembali hak kita yg sememangnya telah termaktub lama dalam Perlembagaan Persekutuan sejak Malaya merdeka tahun 1957 dahulu.

    Sebab generasi bapa dan datuk kita tak pernah membuat tuntutan ini, maka walaupun ianya termaktub dalam Perlembagaan, ianya semakin di lupakan oleh kerajaan atas alasan kita tidak pernah menuntut untuk undang2 hak kita tersebut dikuatkuasakan.

    Maka dengan lafas Bismillahirahmanirahim, demi masa depan anak cucu waris Melayu yang belum lahir,

    DENGAN INI ORANG MELAYU MENUNTUT DARIPADA KERAJAAN PERSEKUTUAN 25 PERKARA BERIKUT:-

    1. Memperkukuhkan Islam sebagai Agama Persekutuan menurut Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan.

    2. Menuntut Institusi Kebajikan Islam di berikan peruntukan lebih besar untuk kerja-kerja kebajikan umat Islam di Malaysia.

    3. Menuntut Institusi Wakaf di pengerusikan oleh Raja-Raja Melayu di perkasakan.

    4. Menuntut peruntukan hak pendidikan untuk umat Islam menurut perkara 12(2) Perlembagaan di tambah bagi menambah bilangan Sekolah Agama Rakyat, Sekolah Pendidikan KAFA dan Kelas-kelas bimbingan keagamaan di semua masjid di setiap daerah di Malaysia.

    5. Menuntut hak untuk bersolat Jumaat untuk semua kakitangan sektor swasta dan menghukum semua majikan yang sengaja menghadkan masa rehat bagi membolehkan pekerja beragama Islam menunaikan solat Jumaat.

    6. Menuntut agar semua aktiviti di jabatan kerajaan di hentikan selama 10 minit pada waktu solat Zohor dan Asar dan waktu bekerja di tambah 20 minit bagi menggantikan semula 20 minit yang di peruntukkan untuk waktu solat sewaktu jam bekerja berkenaan.

    7. Menuntut dihentikan penggunaan istilah Semenanjung Malaysia kerana istilah berkenaan tidak wujud dalam Perlembagaan Persekutuan.

    8. Menuntut di kembalikan penggunaan istilah Negeri-Negeri Tanah Melayu seperti yang termaktub dalam Perkara 113(6), 116(2), 121(1)(a) dan 161E(1) Perlembagaan Persekutuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooops ada lagi sambungan dari surat tu beb...Teruskan membaca..takde masaalah kan ???

      9. Menuntut Mana-mana tanah di sesuatu Negeri yang pada masa ini bukan Tanah Simpanan Melayu mengikut undang-undang yang sedia ada dan yang belum dibangunkan atau dicucuk tanam agar segera diisytiharkan sebagai tanah simpanan Melayu menurut Perkara 89(2) Perlembagaan Persekutuan.

      10. Menuntut mana-mana Tanah Simpanan / Rezab Melayu yang diambil untuk tujuan pembangunan berbilang kaum di gantikan dengan tanah lain dengan keluasan yang sama dengan komersil yang sama menurut Perkara 89(3) Perlembagaan Persekutuan.

      11. Menuntut di mansuhkan fasal 66 (4A) Perlembagaan Persekutuan bagi memberikan kuasa mutlak kepada Yang DiPertuan Agung untuk meluluskan sesuatu Rang undang-undang sebelum di wartakan selaras dengan kedudukan YDPA sebagai Kepala Utama Negara menurut Perkara 32 Perlembagaan Persekutuan.

      12. Menuntut dikuatkuasakan Perkara 18(1) Perlembagaan Persekutuan yang mewajibkan mana-mana permohonan untuk menjadi warganegara adalah wajib menangkat ikrar taat setia kepada Raja dan Negara mengikut Jadual 1 Perlembagaan Persekutuan.

      13. Menuntut Kerajaan mendedahkan sama ada 7.3 juta kewarganegaraan terhadap kaum-kaum lain yang di berikan di antara tahun 1957 hingga 1970 telah melalui proses mengangkat ikrar ini atau tidak.

      14. Menuntut di hapuskan penggunaan istilah Bahasa Malaysia kerana istilah berkenaan tidak wujud dalam perlembagaan.

      15. Menuntut di gunakan kembali istilah Bahasa Melayu seperti yang di peruntukkan dalam Perkara 152 Perlembagaan Persekutuan.

      16. Menuntut fasal wajib untuk menggunakan Bahasa Melayu dalam setiap urusan rasmi kerajaan termasuk mesyuarat, sidang media, kertas kerja dan pembentangan serta meminda Akta Bahasa Kebangsaan 1963/1967 bagi mendakwa mana-mana pihak yang tidak menggunakan Bahasa Melayu dalam urusan rasmi.

      17. Menuntut semua papantanda jalan/perniagaan/bangunan menggunakan istilah Bahasa Melayu yang di luluskan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka serta memberikan kuasa pendakwaan dan penyitaan kepada DBP terhadap mana-mana pihak yang melanggar undang-undang berkaitan Bahasa Melayu ini.

      18. Menuntut agar semua prosiding di Mahkamah menggunakan Bahasa Melayu dan hanya kebenaran khas ketua Hakim Negara sahaja membolehkan selain dari Bahasa Melayu di gunakan untuk perbicaraan di mahkamah.

      19. Menuntut kerajaan tidak lagi meluluskan permohonan dan pembinaan sekolah jenis kebangsaan kerana sekolah vernakular baru selepas Hari Merdeka tidak dibenarkan dalam Perlembagaan.

      20. Menuntut sistem persekolahan satu aliran kebangsaan bagi memupuk perpaduan dan keharmonian kaum.

      21. Menuntut Perizaban quota berkenaan perkhidmatan awam, biasiswa, keistimewaan pendidikan, latihan, kemudahan khas, lesen, permit perniagaan, perkilangan dan perkhidmatan untuk orang Melayu mengikut Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

      22. Menuntut agar Dasar Ekonomi Baru di laksanakan kembali dan pemilikan ekuiti 30% Orang Melayu di kembalikan menjadi dasar utama kerajaan dan ditingkatkan kepada 40% pegangan ekuiti individu Melayu dalam kek ekonomi negara menjelang 2040.

      23. Menuntut agar sebuah Suruhanjaya Hak Istimewa Melayu ditubuhkan di bawah Parlimen khusus utk menasihati YDPA untuk menjalankan kuasa Baginda menurut Perkara 153 Perlembagaan dan memantau pelaksanaan dasar kerajaan sama ada menepati semangat perkara 153 Perlembagaan atau tidak.

      24. Menuntut agar Akta Keselamatan Dalam Negeri di kembalikan.

      25. Menuntut agar titah Majlis Raja2 berkaitan isu2 Melayu dan Islam diberikan perhatian dan tindakan segera oleh Kerajaan di bawah Perkara 38(3) Perlembagaan Persekutuan.

      PERJUANGAN INI DAH TERLAMBAT UNTUK KITA TETAPI MASIH TERLALU AWAL UNTUK CICIT2 KITA YG BELUM LAHIR.

      SEMOGA MEREKA AKAN SENTIASA MENDOAKAN RAHMAT UNTUK KITA ALMARHUM DATUK2 DAN MOYANG2 MEREKA, INSYAALLAH.



      JANGAN LAGI MELAYU DIBULI OLeh CUKONG2 DAN TOKONG2 TU!!!!

      Disediakan oleh,

      Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz
      Peguambela & Peguamcara

      Delete

    2. BRAVO TUN, KICK THE CORRUPTING ATTEMPTS OUT.

      We rejected RM100 million donation for Tabung Harapan, says Dr M
      Vinodh Pillai - October 30, 2018 10:41 AM

      KUALA LUMPUR: Prime Minister Dr Mahathir Mohamad revealed today that his administration rejected a RM100 million donation to the Tabung Harapan fund as it felt the donor was trying to influence the government.

      However, he declined to give further details on the company.

      “We were offered RM100 million. We felt this was problematic as they were trying to influence the government, so we rejected it,” he told reporters after opening the Anti-Corruption Summit 2018 here.

      He said this was the only donation of such a massive amount, adding however that smaller sums had also been rejected.



      In his opening speech at the summit, he said his government had been faced with the “tough job” of eradicating corruption and running the country at the same time.

      “For that, the government needs money,” he said, noting that members of the public had wanted to chip in as well.

      “However, there have been attempts to use donations in order to influence government business.

      “These have been rejected by the government because when huge sums of money are given by way of donations to the fund, they become a source of corruption.”

      Delete
    3. Tonggeng macam 'good', sayang kemàmpuan & kerjanya hanya kopipes & spin.

      Jika dia pejuang & jantan sejati, tentu dia tak alih tiang gol & mengelak berhadapan dgn saya.

      ACTIONS SPEAK LOUDER THAN TALK ONLY.
      TRUE MAN IS SEEN BY ACTION, NOT TALKS BIG AND TALKS ROT, WHATMORE IF IT IS TALKS COCK....!!

      Delete
    4. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  59. ISH..ISH..ISH... Kesiannya kita lihat nasib malang yang menimpa para warga Peneroka felda serta penoreh getah yang semakin ditekan dan dizalimi sejak Rejim Haprakan ni memerintah..jom kita sama2 menghayati keluhan serta luahan sedih mereka tu !!!

    Kadang- kala hendak beli barangan keperluan tidak mampu – penoreh

    Rintihan penoreh, harga getah jatuh

    Kadang-kala hendak beli barangan keperluan harian pun tidak mampu dengan pendapatan hanya RM10 sehingga RM15 sehari.

    Begitu rungutan golongan penoreh getah di Kampung Katong di sini berikutan kejatuhan harga komoditi tersebut yang sekali gus memberi kesan kepada mereka.

    Malah terdapat dalam kalangan mereka yang terpaksa melakukan pekerjaan sampingan bagi membantu menambah pendapatan.

    Penoreh getah, Mat Dali Saad, 66, berkata, dia yang mengambil upah menoreh getah hanya mampu memperoleh pendapatan kira-kira RM15 sehari, malah kadang-kala keluar awal pagi tetapi pulang tangan kosong.

    Katanya, kejatuhan harga getah ketika ini merumitkan mereka apatah lagi jika kerajaan tidak mencari jalan penyelesaian.

    “Pernah satu ketika dahulu hasil torehan (getah sekerap) yang ditolak kepada peraih mencecah RM10 sekilogram. Namun sejak akhir-akhir ini harga yang dibeli oleh peraih hanya RM2.30 sekilogram.

    “Akibatnya, saya kadang-kala terpaksa mengikat perut kerana tidak mampu membeli barangan keperluan.

    “Itu hakikat yang bukan sahaja dihadapi oleh saya, malah penoreh-penoreh getah yang lain. Jika dahulu, ada juga bantuan daripada kerajaan, sekarang sudah tiada,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

    Rakannya, Hazmi Isa, 34, berkata, dia terpaksa melakukan beberapa pekerjaan lain selepas hasil daripada menoreh getah tidak cukup bagi menampung kehidupannya sekeluarga.

    Katanya yang mempunyai dua orang anak kecil, pendapatan yang rendah itu tidak cukup menampung kos sara hidup.

    “Saya harap kerajaan dapat buat sesuatu bagi membantu para penoreh getah ini. Dahulu janji hendak membela nasib golongan ini, namun apabila berkuasa, keadaan berlaku sebaliknya.

    “Setiap hari hanya sebut pasal hutang negara sehingga banyak perkara lain seperti golongan penoreh getah dan pekebun kecil ini diabaikan.

    Sememangnya hutang negara penting untuk diberi keutamaan, tetapi kami penoreh ini juga mempunyai hutang yang perlu diselesaikan,” katanya.

    Sementara itu, seorang lagi penoreh, Amirul Muslimin Azizan, 32, pula berharap belanjawan yang akan dibentangkan pada Jumaat ini akan turut memberi fokus kepada nasib penoreh getah ini.

    Nampak gayanya..harapan mereka tu tinggal harapan kosong aje lah...apa taknya Ah Beng siang2 dah cakap Belanjawan kali ni ada lah belanjawan yang tidak mesra rakyat Msia !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng macam 'good', sayang kemàmpuan & kerjanya hanya kopipes & spin.

      Jika dia pejuang & jantan sejati, tentu dia tak alih tiang gol & mengelak berhadapan dgn saya.

      ACTIONS SPEAK LOUDER THAN TALK ONLY.
      TRUE MAN IS SEEN BY ACTION, NOT TALKS BIG AND TALKS ROT, WHATMORE IF IT IS TALKS COCK....!!

      Delete

    2. We’ll accept Umno MPs, but not the culture, says Muhyiddin

      PPBM president Muhyiddin Yassin says rejecting Umno’s political culture is among the principles that PPBM upholds.

      KUALA LUMPUR: PPBM president Muhyiddin Yassin today said that just because the party was willing to accept former Umno members, it did not mean that it welcomed its culture.

      BUDAYA MENCURI, MEROMPAK, MELANUN DI BUKTIKAN NAJIB AL JIBO HENTAM 2.6 BILLION DUIT AKYAT DI 1MDB.

      SEBAB ITU, YANG LAIN2 IKUT SAMA. RASUAH TAK HABIS2.

      Delete
    3. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  60. Mr syed albodin .
    Yg tu cereta kontrektor yg tak dpt tender jd lapar pasai takdo projek.
    Kalu cereta kulibatak pong labih kurang sama jugak pasai takdo duit nak spender sampe nak beli seluag sepender pong kena pikiag byk kali...wa ckp lu.

    Beza kontrektor mlayu dgn kontrektor cina ,yg mlayu gi mengadap D O, yg cina dok kedai kopi dibawah pejabat D O .
    Projek mlayu dpt bagi cina bwat,amalan rakyat yg pelbagai kaum dlm negara malaisa hidop aman makmog dan mandeka..
    saling tolong menolong antara satu sama laen.
    Kalu projek kampong mlayu kena besaing dgn kontrektor bangla,nepal dan indonesia .cina tak tejejas pasai kedai hardware depa yg ampunya.
    Mlayu juga masyuk hangin keluag asap.
    Pasai mlayu yg kasta atas perentah tak hengat donia dok mentekedarah rakyat yg kasta bawah tak hengat donia dok betepok ,besorak sampe rioh rendah,...
    Mcm teman dpt tumpang tepok dan besorak pong pueh hati dah seronok sungoh.. ha ha ha kwah kwah kwah mkn kuah..
    Betoi kata pepatah menang sorak kampong halaman kena gadai.
    Ha ha ha ha kwah kwah kwah mkn kuah..

    ReplyDelete
  61. Keh..keh..keh...Pagi2 buta macam ni, Bang Non dah nak buat lawak pulak.

    Nak tanya lah...korang boleh caya ke cakap Bnag Non ni...atau pun itu hanya kata2 untuk memujuk hatinya..dia rasanya dah sedar Tun Madey memang tak berniat walau sikit pun untuk menyerahkan jawatan PM ke 8 padanya !!!!

    Anwar Ibrahim Tidak Curiga.

    Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini tampil memberitahu dia tiada sebab untuk mencurigai PPBM susulan khabar angin tentang 40 ahli Parlimen Umno akan menyertai parti Tun Dr Mahathir Mohamad tidak lama lagi.

    Anwar yang disebut-sebut sebagai pengganti Dr Mahathir juga menepis cakap-cakap mengatakan penyertaan 40 ahli Parlimen itu bagi menghalangnya menjadi perdana menteri.

    Anwar Ibrahim Tidak Curiga. “Saya tiada sebab mencurigai perjanjian dan persefahaman kita,” katanya kepada pemberita di perkarangan Parlimen hari ini.

    Terdahulu, Ketua Penerangan Umno Datuk Shamsul Anuar Nasarah mendakwa lebih ramai ahli Parlimen akan meninggalkan partinya bagi mengelakkan Anwar menggantikan Dr Mahahir.

    Anwar bagaimanapun berterima kasih atas keprihatinan pemimpin Umno terhadap masa depan politiknya.

    “Ini hanyalah tafsiran dan bacaan oleh media yang percaya ada konspirasi menjatuhkan saya pada 1998 berulang lagi,” katanya.

    Anwar Ibrahim Tidak Curiga

    Sebelum ini, Ahli Majlis Tertinggi PPBM Datuk A Kadir Jasin dilaporkan berkata, kira-kira 40 ahli Parlimen Umno mungkin menyertai PPBM selepas beberapa kali bertemu pengerusinya, Dr Mahathir, dan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin secara berseorangan atau berkumpulan.

    Kadir juga menolak dakwaan mengatakan kemasukan mereka itu cubaan untuk menghalang Anwar menjadi perdana menteri.

    Anwar Ibrahim Tidak Curiga.

    Ini kerana persetujuan mengenai peralihan kuasa daripada Dr Mahathir kepada Anwar dicapai sebelum pilihan raya umum 9 Mei. - free malaysia today


    ReplyDelete
    Replies

    1. Hamzah Mohammad
      Ku Li silap. Ini bukan kes Bersatu (ular lidi) telan Umno (ular sawa). Ini kes Dr M (ular tedong sela) telan MP2 Umno (anak2 ular sawa) secara individu. Adakah MP2 Umno (anak2 ular sawa) boleh bersatu tuk mrnentang serangan Dr M (ular tedong sela). Tungguuuui...

      Taufik Irfan
      ahli umno sendiri pun tak sepakat macam mana nak bangkit semula memang mustahil lah

      Azmi Azami
      Tg Razaleigh, dia ni di manapun sama saja, samada kekal dlm umno, tubuh parti baharu atau lompat masuk bersatu...tiada bezanya, samada di peringkat kelantan atau di peringkat nasional...maaf cakap, sudah x berapa relevan.

      Nur Adha
      Salam,
      "Adakah ahlii Umnoo semua Bodoh seperti Najibb?"
      Jika Najibb diberi peluang,
      Dia pun nak lompat.
      Kalau lompat punya bodoh,
      Tinggal di Umnoo 10x ganda lagi bodoh.

      Muslim MI
      Mengaku pemimpin-pemimpin UMNO macam ular sawa. Gemok kekenyangan baham rakyat.

      Kamal Sh Hassan
      Bila mana umno menentang penjajah sedangkan umno diujudkan oleh penjajah setelah mereka mengharamkan semua pertubuhan dan parti melayu pada masa itu nama umno pun guna bahasa penjajah sedangkan smua parti melayu terdahulu guna bahasa melayu sebagai nama pertubuhan atau parti
      Sejarah tidak pernah tipu tapi diselewengkan untuk kepentingan umno

      Delete
  62. Soalan ni aku nak tujukan khas kepada Ramly jual Burger tak laku. Aku rasa kau dah terbaca berita ni yang kini ditularkan kat media sosial.

    Pada pendapat ko...patut ke benda2 macm ni berlaku dalam neagar yang menjadikan Islam sebagai agama rasminy a haah ???

    Rakyat Marah Burger Babi Diletak Nama ‘P Ramly’


    Tindakan biadap ! Tidak menghormati sensiviti masyarakat Islam Bangsa Melayu di negara kita...

    Semua perlu bangkit dalam isu ini dan isu lain berkaitan agama.

    Agama asas jati diri dan bila agama dilonggarkan ikatannya maka kehancuran akan menunggu kita....tentu ko setuju kan ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng macam 'good', sayang kemàmpuan & kerjanya hanya kopipes & spin.

      Jika dia pejuang & jantan sejati, tentu dia tak alih tiang gol & mengelak berhadapan dgn saya.

      ACTIONS SPEAK LOUDER THAN TALK ONLY.
      TRUE MAN IS SEEN BY ACTION, NOT TALKS BIG AND TALKS ROT, WHATMORE IF IT IS TALKS COCK....!!

      Delete
    2. Hooooi Wak Suman Tempek Bacin...kata Wak ni handal sangat dalam serba serbi.

      Cuba lah beranikan diri..dan jawab lah pantun Anon kat atas tu, bukannya asyik mengalih tiang gol aje.

      kini..terserlah lah depan mata kita semua yang ada kat blog ni bahawa Wak suman yang sebenarnya kocot tolornya...dengan Anon tu pun tak lepas..betul tak wak..ngaku aje lah, jangan malu2..orang kampung semua udah tau lah !!!!

      Delete
  63. Wak Suman Tempek Bacin...Tentu lah wak bertempik sorak, melenting macam beruk makyeh kena belacan bila baca tajuk dii bawah ni..tapi jangan terlalu gumbira sampai meroyan pulak..baca sampai habis dulu lah Wak, bukan sekerat2 aje beb !!!!

    UMNO hanya "Wujud" diatas Kertas?


    UMNO mencatit rekod tersendiri, bahawa parti itu dilemahkan hanya oleh seorang pemimpin, iaitu Tun Dr Mahathir Mohammad.

    Dr Mahathir juga mencatit rekod, tiga kali di luar parti, 2 kali keluar sendiri dan sekali dipecat.

    Tahun 1987, Umno terpecah dua, iaitu antara Team A dan Team B. Team B menubuhkan parti S-46 yang diketuai Tengku Razalegh Hamzah.

    Tahun 1998, Umno bergolak lagi, apabila Datuk Seri Anwar dipecat dan seterusnya menubukan Parti KeAdilan (ADIL) kemudian menjadi Parti KeAdilan Rakyat (PKR) selepas bergabung dengan Parti Sosialis pimpinan Syed Hussein Ali.

    Pada 8 September, 2016 Tun Dr Mahathir menubuhkan PPBM bersama Tan Sri Muhiyiddin Yassin dan Datuk Mukhriz Tun Mahathir.

    Ekoran penubuhan PPBM dan bergabung dengan PKR, DAP dan Amanah selain berkolaborasi dengan Parti Warisan Sabah, maka telah menumbangkan Bn yang diterajui Umno pada PRU-14.

    Pada PRU itu, Umno hanya menang 54 kerusi daripada 88 yang dimenangi pada PRU-13.

    Kini MP Umno hanya berbaki 49, kerana 6 telah keluar daripada parti, 5 masih MP bebas, manakala seorang masuk PPBM.

    Pukulan terakhir Tun Mahathir supaya Umno hilang tanpa nisan adalah menangkap para pemimpinnya dengan tuduhan rasuah.

    Pada masa yang sama beliau mendesak sekurang-kurangnya semua MP parti itu menyertai PPBM, kecuali Datuk Seri Najib Razak, Datuk Ahmad Zahid Hamidi, Tan Sri Annuar Musa, Datuk Tajuddin Rahman dan Datuk Azeez Rahim dan Khairy Jamlauddin Abu Bakar.

    Tun Mahathir sebelum meninggalkan dunia ini, mahu memastikan, bahawa Umno akan musnah, seperti musnahnya Usno selepas ketiadaan Tun Mustpaha.

    Beliau tidak rela Umno akan terus wujud sepeninggalan beliau.

    Berasaskan senario semasa, kehadiran Umno hanya di atas kertas. Keadaan itu berlaku, bukan sahaja tindakan Tun Dr Mahathir secara berterusan, akan tetapi juga dibantu oleh para pemimpin Umno sendiri, kecuali pemimpin Umno yang tidak dikehendaki dalam PPBM.

    Datuk Hishamuddin yang dikenali dengan mencium keris semasa Ketua Pemuda, adalah pemimpin pertama yang hilang semangat, selepas PRU-14.

    Kini, MP Semberong itu, dikatakan mempengaruhi para MP Umno secara enblok menyertai PPBM.

    Kenyataan beliau, berkaitan kesanggupannya membawa Jho Low balik ke Malaysia, adalah indikasi, bahawa beliau sanggup bertindak apa sahaja untuk memastikan Umno terkubur.

    Di Sabah pula, Umno yang dikenali sebagai Umno Sabah, hanya membawa nama Umno sahaja, namun semangat parti itu yang mula bertapak di negeri di bawah bayu itu atas permintaan Tun Mustpaha bagi mengambil alih peranan parti Usno, hanya kenangan, apabila para pemimpin "umno Sabah" mahukan autonomi dalam erti kata, tidak lagi terikat dengan Umno Induk.

    Apa kah senario yang sedang berlaku akan mendorong Umno wujud di atas kertas sahaja dan seterusnya pada PRU-15 akan terkubur selamanya?

    Keadaan ini hanya dapat diautakan oleh para pejuang parti.. kata peribahasa.. patah tumbuh hilang berganti.

    Para pemimpin yang bakal bersama parti, dengan semangat luar biasa, pasti dapat menidakkan tindakan Tun Dr Mahathir dan para pemimpin yang dikira intan, rupanya hanya kaca yang bertaburan tepi longkang.

    Saya rasa wak pun merasakan diri Wak macam intan dalam Bersatu..tapi rupa2nya hanya lah kaca..satu sen pun takde nilainya !!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...