Sunday, 10 July 2016

TUN, TERUSLAH BERJUANG!!


Hari ini adalah hari ulangtahun kelahiran Tun Mahathir Mohamad yang ke-91. Dalam usia bonus yang dinikmatinya sekarang, tidak lain yang diharapkan selain doa agar beliau terus diberi kesihatan yang baik oleh Tuhan.

Jauh di depannya, masih ada perjuangan murni yang sedang dan ingin dilakukannya, di sebalik caci maki, dihina dan dicerca oleh golongan yang tidak mengenal erti budi.

Dulu, selama 22 tahun beliau membina dan menjulang nama negara di mata dunia.

Kini, dalam usia melewati 91 tahun, perjuangan Tun Mahathir ialah menyelamatkan Malaysia daripada terus rosak dan binasa.

Moga Tuhan mendengar suara hati dan memakbulkan doa rakyat yang benci kemungkaran, rasuah, penyelewengan dan penyonglapan serta ingin Malaysia ini diselamatkan.

Tak terbayangkan betapa meriahnya mereka jika tiada kelibat dan suara  membantah Tun Mahathir pada tika dan saat ini. 

Teruslah berjuang Tun - kebenaran pasti akan muncul akhirnya. (SH 10/07/2016).

68 comments:

  1. Happy Birthday Tun..

    ReplyDelete
  2. Tun dr.mahathir mohamad.happy birthday sir.you have been my inspiration all my life.i am 40 and miss your leadership.you were everything malaysia is about now not pak lalat or jebon pirate.the greatest malaysian prime minister of all time agree?

    ReplyDelete
  3. Happy birthday Tun Yg dikasihi. Pertama Kali bertemu Tun menggigil anggota badan.kita kecil aje jika dibandingkan dgn Tun.tapi Tun seorang negarawan ulung. Fatherly figure. Sgt prihatin dan pendengar yg amat baik. Semoga Allah SWT sentiasa merahmati dan melindungi Tun, isteri dan keluarganya. Semoga diberikan kesihatan yg baik, sihat sejahtera, dipanjangkan usia Tun agar dpt meneruskan usaha membimbing kita menyelamatkan Malaysia negara tercinta ini. We love you Tun.

    ReplyDelete
  4. HAPPY BIRTHDAY TUN

    Bagi ku.... Malaysia's best prime minister

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Malaysia's best PM sahaja tetapi juga world class standard - one of the very best leaders in the world.

      Delete
  5. tun u are the best..HAPPY BIRTHDAY..MAY ALMIGHTY ALLAH BLESS U

    ReplyDelete
  6. Semoga Allah memberkati dan merahmati Tun Dr Mahathir dan keluarganya dunia akhirat.

    ReplyDelete
  7. Happy Birthday Tun M.

    ReplyDelete
  8. 'A LEADER IS ONE WHO KNOWS D WAY,GEOS D WAY N SHOWS D WAY' - John Maxwell. this aptly describes u Tun. Selamat menyambut hari kelahiran.

    ReplyDelete
  9. Selamat Menyambut Hari Lahir Tun. Semoga dipanjangkan umur untuk membantu kami selamatkan Malaysia dari pemimpin dan pemakan dedak yang cuba musnahkan masa depan genarasi akan datang. Semoga Allah berkati usaha Tun...Aamiin.

    ReplyDelete
  10. Teruslah berjuang! Berjuang untuk maruah, kroni dan keluarga! Dengan mempergunakan Deklarasi "Rakyat". Dengan batuan Ratu Naga sekali membeli tanda tangan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kroni hotak mu macai mappadulung anak derhaka!

      Delete
    2. jgn jadi bodoh 20.19
      jgn kurang ajar oada insan yg telah byk berjasa dan membangunkan negara.
      minta maaf cakap awak ni betul2 harah jadah

      Delete
    3. Macai 2019 dah sembelit ker makan dedak????? Lahanat punya manusia

      Delete
    4. Hanya manusia yang buta mata dan hati sahaja yang benci Tun M, dan hanya manusia yang bonggok dan bangsat yang akan terus membela Najib dan Jho low

      Delete
    5. Anon 2019,
      Nama ratu naga pun kamu boleh makan cakap orang dan percaya hidup hidup ,manusia macam kamu ini la yang buat bangsa melayu ditaraf macam paria.

      Delete
    6. Anon 2019..
      Kamu anak 'gampang' yg tiada maruah diri....mata kamu celik tapi hati kamu Buta...

      Delete
    7. ratu nage ratu boye sumua ada
      amno apakono

      Delete
    8. Madey, umur tu dah nak tiba dah. Tak payah ler duk kejar politik sangat. Tumpu je kat sejadah. Baik gi ngaji pondok tu drp duk fitnah DSN. Sekurang-kurangnya DSN setuju gak hukum Islam. Tak de ler berdolak dalik ngan hudud. Hudud yang adil ler apa ler...cakap je ler tak nak hudud. Habih citer..

      Delete
    9. Mu dah gilor ko ?? Nak royak apo??

      Delete
    10. Tiga puluh empat 00:34, diri kamu dengki khianat sombong riak terhadap agama dan bangsa

      Delete

    11. 00.34

      Amal ibadah kamu dah cukup ke?

      Kamu boleh jamin kamu masuk syurga ke?

      Kalau bersekongkol dengan kemungkaran, rasuah, menipu dan mencuri, hasilnya macam kamu inilah.

      Delete
    12. Anon 07.53, kamu jangan jadi Murjiah. Sudah terang-terangan madey tolak hudud bahkan mempertikaikan hudud. Selain itu, dia juga tolak hadis. Kenapa dia begitu bela si kassim ahmad al-kazzab? Soal amal ibadah cukup tu konteks lain ea. Sila bincang ikut konteks..jangan melalut.wassalam.

      Delete
    13. 08:14, janganmu tolak unsur keadilan dan kekasihan pada meluangkan gemaran hukum hudud. ISIS telah jatuh ke dalam lembah kehinaan dan kekejaman dengan melaksanakan hudud fahaman mereka terhadap kaum muslimin dan manusia jelata.

      Delete
  11. Salute to the true statesman of all time...you are and always be my inspiration..

    ReplyDelete
  12. SELAMAT MENYAMBUT HARI LAHIR KE 91.
    DOA SAYA MOGA TUN SIHAT DAN PANJANG UMUR...Aamiiin.

    ReplyDelete
  13. "Sesungguhnya orang-orang yang rugi ialah orang-orang yang merugikan diri mereka sendiri dan keluarganya pada hari kiamat". Ingatlah yang demikian itu adalah kerugian yang nyata

    berjuang untuk dunia yang sementara jangan smapai
    lupo berjuang untuk akhirat yang kekal abadi
    kalau tidak jadi rugi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Membutakan mata n hati dgn kemukaran bagaimana pulak?

      Delete
    2. Anon 220.45,
      Dari dunia la bawa keakhirat ,sebarang jasa dan pengorbanan dibuat untuk kebaikan bangsa dan agama akan dibalas ganjaran oleh allah jangan jadi banggang yang jumud diakhirat rugi lalu masuk neraka.

      Delete
    3. 21.35
      bukanhkah orang ini yang kuat hina hukum hukum Allah
      kalau setakat nak turunkan najib boleh masyuk syurga ka kalau asyek kondem hukum hukum Allah
      oi jangan jadi bodo la

      Delete

    4. 23.51
      Komen pun merapu. Kurangkan makan dedak dan minum air ketum jampi.


      Delete
    5. 07.58
      hang pun tak tau pucuk pangkai duk
      mai tumpang salak

      Delete
  14. Selamat hari lahir Tun, terus lah berjuang membela pertiwi..Semuga sentiasa sihat dn istiqamah dlm menegakkan keadilan...Insya Allah..Aaminn

    ReplyDelete
  15. Selamat hari lahir Tun, terus lah berjuang membela pertiwi..Semuga sentiasa sihat dn istiqamah dlm menegakkan keadilan...Insya Allah..Aaminn

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah Tun, teruskan perjuangan. Insya Allah kami sentiasa menyokong Tun. 22 tahun sebagai PM Malaysia yang tiada tolok banding. Moga Tun M dan Tun Siti Hasmah sentiasa dalam lindungan Allah dan sihat. Salam Aidil Fitri Dan Selamat Hari Lahir Tun M.

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah Tun, teruskan perjuangan. Insya Allah kami sentiasa menyokong Tun. 22 tahun sebagai PM Malaysia yang tiada tolok banding. Moga Tun M dan Tun Siti Hasmah sentiasa dalam lindungan Allah dan sihat. Salam Aidil Fitri Dan Selamat Hari Lahir Tun M.

    ReplyDelete
  18. Mahasuci Allah tidak menjadikan sesuatu dgn siasia.
    Allah melanjutkan usia Tun kerana 1mdb perlu didedahkan.
    Siapakah yg berani mendedahkan1mdb selain Tun?
    Yang lain dalam umno penuh dg kurap....semua keluarga saya keluar dari umno bersama Tun.

    ReplyDelete
  19. Cai 20.19 dia ni tak pernah sambut birthday dia.sebab apa? Orang tak tahu asal usul dia. Masa orang jumpa dia dlm tong sampah dulu, suku kepala dia dah di mamah anjing. Saja umur nak panjang.doktor tampal kulit babi Kat kepala dia. Kepala dia sampai besar tinggal tiga suku.
    Mengambil kisah dimamah anjing dulu, orang panggil dia Jing, sampai lah sekarang.kerja lain tak layak sebab kepala kemek,otak tiga suku.jadi Mr Must learn ambek dia jawatan Dedak Eater.kerja cover jibbo aje. Itu sebab sampai sekarang orang panggil dia Jing jibbo. Betul kan Jing? Eleh..jangan nak elak. Ramai tahu cerita ko Jing.

    ReplyDelete
  20. Semoga Allah panjangkan usia Tun M dan dapat meneruskan perjuangan yg belum selesai ini.

    ReplyDelete
  21. Happy birthday Tun.. a true leader, the best prime minister of malaysia. We love you...

    ReplyDelete
  22. Selamat hari lahir kepada YAB Tun yang amat dikasihi.Semuga Tun tetap istikamah didalam perjuangan Tun yang suci murni ini.Perjuangan ini akan tetap disokong oleh setiap rakyat yang kasihkan negara ini.

    ReplyDelete
  23. Selamat menyambut hari jadi
    Pada Tun yg banyak berbudi
    Negara dan bangsa dia kasihi
    Seluruh dunia dia dikagumi

    Kami berdoa kehadrat Ilahi
    Sihat sejahtera Allah berkati
    Panjang usia sejahtera diri
    Selama2nya jasa dikenangi

    Jasa Tun tidak ternilai
    Negara maju aman dan damai
    Tokoh yg bijak lagipun pandai
    Memimpin negara menjadi permai.

    " happy birthday Tun,semoga Tun dan keluarga sentiasa dalam lindungan Allah SWT selalu. We love you Tun!"



    ReplyDelete
  24. Saya pasti tidak akan ada lagi pemimpin seperti Tun ini sampai kiamat.Begitu besar dan hebat kurniaan Allah kepada manusia yang bernaqma Tun Mahathir .Selamat hari lahir Tun dan Selamat Hari Raya Aidil Fitri.Semuga Tun diberi kesihatan yang baik dan berkekalan,InsyaALLAH.

    ReplyDelete
  25. selamat hari lahir tun. walau dulu aku benci tun tapi kerana dia dan berbaik dengan pembangkang aku dah jadi hormat pula dia.

    ReplyDelete
  26. selamat hari lahir tun. walau dulu aku benci tun tapi kerana dia dan berbaik dengan pembangkang aku dah jadi hormat pula dia.

    ReplyDelete
  27. Selamat Hari Lahir Tun.

    ReplyDelete
  28. Syabas Tun kerana mencapai umur panjang dan masih ada kekuatan dan berani kerana benar.Pm dan kroninya belum tentu lagi mencapai umur dan kekuatan seperti Tun. Bagi saya Tun sudah menang.Teruskan ayahda Tun perjuangan mu kerana negara memerlukan mu.

    ReplyDelete
  29. Syabas Tun kerana mencapai umur panjang dan masih ada kekuatan dan berani kerana benar.Pm dan kroninya belum tentu lagi mencapai umur dan kekuatan seperti Tun. Bagi saya Tun sudah menang.Teruskan ayahda Tun perjuangan mu kerana negara memerlukan mu.

    ReplyDelete
  30. YBhg Tun selamat menyambut hari kelahiran ke 91 semoga diberikan kesihatan yg baik dan dirahmati allah dan teruskan perjuangan tun melawan kemungkaran rasuah penyelewengan yg sedang berlaku sekarang segala usaha dan kebaikan yg telah tun berikan kpd rakyat akan mendapat ganjaran di akhirat nanti aammmiiiinnnn itulah doa kami rakyat yg tertidas oleh pemimpin yg zalim

    ReplyDelete
  31. YBhg Tun selamat menyambut hari kelahiran ke 91 semoga diberikan kesihatan yg baik dan dirahmati allah dan teruskan perjuangan tun melawan kemungkaran rasuah penyelewengan yg sedang berlaku sekarang segala usaha dan kebaikan yg telah tun berikan kpd rakyat akan mendapat ganjaran di akhirat nanti aammmiiiinnnn itulah doa kami rakyat yg tertidas oleh pemimpin yg zalim

    ReplyDelete
  32. Dan barang siapa yang Kami panjangkan umurnya niscaya Kami kembalikan dia kepada kejadian (nya). Maka apakah mereka tidak memikirkan?

    lemah dan lupa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matikan lah nafsumu Ah Jib Gor sebelum kamu di matikan. Barangsiapa mahukan duniawi semata-matamaka tidak ada bahagiannya di hari akhirat!

      Delete
  33. Selamat hari lahir Tun saya doakan segala yg terbaik utk TDM &TDSH dunia Dan akhirat

    ReplyDelete
  34. Selamat hari lahir Tun saya doakan segala yg terbaik utk TDM &TDSH dunia Dan akhirat

    ReplyDelete
  35. Selamat hari lahir Tun..semoga perjuangan Tun diberkati dan doa kami mengiringi perjuanganmu..


    #tak sabar nak tunggu kes Tun vs najib di mahkamah tak lama lagi...mesti hot!

    ReplyDelete
  36. yes u r right. im waiting also. the TITAN OF THE JEDI

    ReplyDelete
  37. Selamat hari jadi,semoga TDM dalam pemeliharan Allah SWT.Mungkin apa yang terjadi pada Malaysia masa kini yang mengaku Negara Islam bagi mengingat kembali kisah Nabi Yussof dulu,kerana kita semua mudah lupa.Apa yang TDM cakap memang betul"Melayu mudah lupa".Tak sampai 10 tahun kita hanyut balik dan bertambah teruk.Tepuk dada tanya selera.Yang melupakan Melayu,adalah Melayu juga boleh dikatakan dalam semua aspek.Mula sekali dari aspek pelajaran hingga kelain-lain.

    ReplyDelete
  38. Jing 00.34 kata Mahathir umur dah nak tiba dah. Jing..ko tahu ye bila orang nak abis nyawa? Handal ilmu ko Jing. Bila jibbo nak mati? Tolong beritahu awal supaya senang arrange pengantinya..ko bila pulak nak mampos? Ko suruh pulak Tun tumpu Kat sejadah.ko ingat ko seorang aje sembahyang? Tun tidak? Sembahyang ko pun kadang2 miss..entah sembahyang entah tidak. ko kata Tun fitnah jibbo. sampai kiamat pun jibbo takkan saman Tun. Sbb jibbo ko memang bersalah. Takut terburai di mahkamah.
    Hudud? Tun anti hudud? Sekarang tuang guru sedondon ko best friend si jibbo. hudud pun tak buat2 lagi. Mintak kat tok guru ko pujuk jibbo buat hudud sekarang..mintaklah! Ko citer ape Jing? Ko memang Jing jibbo busuk hati. Ilmu agama ciput, rasa ko dah ada tempat kat syurga ye? Dah reserve bilik syurga? Apa punya jing ko ni.ko sama 20.19 kan? Flykite harami wal jadahi. Orang jmpa dlm tong sampah tu kan? Kalau bukan tong sampah, tentu dalam tandas. Itu sbb ko busuk sampai sekarang. Dah makan ubat pagi ni?

    ReplyDelete
  39. Empat ke lima tahun lepas, saya diberi kesempatan melawat rumah Tok Guru Nik Aziz di Pulau Melaka, di waktu subuh buat kali pertama. Seperti yang diperkatakan ramai, akhirnya saya dapat melihat sendiri bahawa rumah Tok Guru berada benar-benar di tepi masjid.


    Rumah Tok Guru tidak kelihatan sebagai sebuah rumah Menteri Besar, jauh sekali rumah seorang berada mahupun kaya. Hanya ada satu perkataan yang sesuai diungkapkan iaitu, "Ia kelihatan simple." Dalam simple itulah menyinarnya keakjuban hidup Tok Guru. Saya cuma sempat berjumpa Tok Guru di dalam masjid dan tidak sempat memasuki rumahnya.

    Semalam, saya diberi peluang ke rumah Tok Guru Haji Hadi di Rusila. Berbeza dengan lawatan ke Pulau Melaka, lawatan ini tidak dirancang sama sekali. Ini kali pertama saya ke Rusila sebagaimana kali pertama saya bersua dengan sahabat lama di Facebook, Tuan Wan Z, seorang peguam terkenal di Terengganu.

    Melihat rumah Ayah Chik, perkataan "simple yang menakjubkan" yang terpintas di Pulau Melaka kembali di minda. Rumah Ayah Chik juga benar-benar berada di tepi masjid.

    Ketika menaiki tangganya yang usang lalu menjejakkan kaki buat pertama kalinya di ruang tamu rumah Ayah Chik, dan terlihat kerusi-kerusi kusyen yang sederhana buat tetamunya, satu soalan terus tercetus di minda, boleh ke siapa-siapa dengan taraf yang ada seperti Ayah Chik boleh hidup sedemikian?

    Rata-rata manusia apabila tiba ke suatu tahap akan mula mengejar kesenangan. Rumah akan mula diubahsuai dan dihiasi dengan perabot yang sesuai dengan status dan egonya.

    Tapi ini tidak kelihatan pada rumah manusia yang bergelar Presiden PAS, Ahli Parlimen dan Adun ini. Ruang tamunya cukup simple. Tanpa ego, tanpa status, cukup sederhana. Barangkali itulah yang paling menakjubkan pada seseorang yang bertaraf status Tok Guru. Dalam ke-simple-annya, terpancar cara hidupnya yang susah diikuti manusia biasa.


    Di dalam konteks Malaysia, Ayah Chik mengeluh ketika memikirkan mengenai masa depan Malaysia.

    "Negara dikurniakan dengan sumber yang terlalu banyak. Namun, semuanya habis dipulun. Ini pencuri berkuasa lawan pencuri tak berkuasa," kata beliau.

    "Perjuangan kita melawan dasar bukan melawan individu. Ada yang hanya ingin menukar individu. Tapi kalau dasar tetap sama, tiada apa yang akan berubah. Jika mahu perubahan dasar perlu berubah," tambah Ayah Chik sambil menegaskan PAS tidak akan sesekali bersama Umno dan Barisan Nasional.

    Teringat satu kata-kata Saidina Omar, kalau akhlak kita sama dengan musuh maka kemenangan akan tertangguh. Rasanya itulah yang Ayah Chik cuba nyatakan.

    Mengenai keunikan PAS, Ayah Chik berkata PAS mempunyai Majlis Syura yang dipandu oleh al-Quran, Hadis, Qias dan Ijma'. Walaupun muktamar adalah kata pemutus tertinggi, Ayah Chik berkata keputusannya tetap perlu berlandaskan al-Quran, Hadis, Qias dan Ijma'.

    Ayah Chik turut berbicara mengenai IS dan mengapa IS mudah menarik orang kepadanya. Berikut ialah jawapan Ayah Chik.

    "Pengebom berani mati sengaja dipilih dari orang-orang yang bodoh dan tidak faham agama! Jihad apa lagu tu?" jawab Ayah Chik.

    Setakat ini sahaja yang mampu tercatat oleh saya. Terlalu banyak yang dikongsikan oleh Ayah Chik dalam perbualan 2 jam tersebut. Lautan ilmu Ayah Chik terlalu luas untuk ditulis di dalam satu artikel. Malah kami yang mendengarnya lemas di dalamnya.

    Ini sememangnya Hari Raya pertama yang cukup istimewa bagi saya. Terima kasih Tuan Wan Zainuddin Dsun Rjer serta Naraza Muda atas pengalaman yang berharga ini.

    ---Timmy Say---

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dema jangan sekalipun lupa bahawa Hadi Awang tause menarik balik fatwa 1981nya Amanah Hadi Awang yang turut HUKUM MENGKAFIRKAN sebahagian besar orang Melayu muslim dan mukmin. Nah, Hadi Awang turut menyebarkan ide2 jihad Said Qutub yang jadi asas pegangan kumpulan terrorisme ISIS. Terlalu ramai ulamak masyur ahl sunnah wal jemaah telah di siksakan dan dibunuh di bumi Syria dan Iraq!!!

      Delete
  40. Jangan tengok pada luaran saja. Orang kata Tun anti hudud, seolah2 kafir, tak sembahyang. Pernah tengok apa amalan Tun selama ini? Bulan Ramadhan 2 tahun lalu,anak2 yatim di Sg Petani, di Gemencheh, NS menerima sumbangan buku2 ilmiah dari Tun, menggalakan anak2 bangsa membaca, menerima ilmu yg baik.tiada mana2 pihak yg tahu.
    Dlm masa Yg sama, ahli2 politik skrg lebih kpd material, kebendaan.ramai Yg tidak peduli kepada kesinambungan anak2 bangsa. Peduli apa anak2 Melayu rosak.Bagi sumbangan dikerah liputan.untuk nama.untuk gemilang sendiri.
    Jika seluruh sistem nak diubah, ubahlah. Namun berkawan dgn petualang negara, tidak bersetuju dgn pihak2 yg ingin membela negara, bersekongkol dgn pemimpin yg penuh skandal, menidakkan yg benar dan menyokong yg batil bukanlah baik sifafnya.Apa lagi jika kemungkinan mendapat sesuatu kepentingan yg disorokkan dari pengetahuan ramai.Jika hendak membaiki sistem atau melawan dasar, puluhan tahun dulu boleh di lakukan. Jika hendak berkawan dan tidak memusuhi pemimpin memerintah, dulu lagi boleh dilaksanakan. Bukan hanya sekarang.
    Memandang luaran saja tidak mencukupi. Pemimpin yg tinggal dirumah besar boleh menjana pahala disini Allah jika banyak amalan dan perbuatan baik nya.
    Dlm masa yg sama, pemimpin yg tinggal dirumah sederhana atau usang, tetapi menidakkan kebenaran, menyokong kemungkaran,kejahatan,bersengkongkol dgn petualang negara, dilihat tidak ikhlas dlm perjuangannya.
    Kita diberi akal untuk melihat.Hanya Allah yg tahu kebenaran nya. Kebenaran akhirnya pasti akan mengatasi kebatilan.

    ReplyDelete
  41. dia(TUN M) telah lihat sebahagian daripada apa yang dia buat pada masa pemerintahannya..apakah anda lupe?.Lupe kata kata Ustaz Fadhil Noor?

    ReplyDelete
  42. Salam Ayahanda Tun Happy Birthday may allah blessed you with health and to Bonda Tun Siti. Youare my inspiration.

    ReplyDelete
  43. Salam Ayahanda Tun Happy Birthday may allah blessed you with health and to Bonda Tun Siti. Youare my inspiration.

    ReplyDelete
  44. Hanimasra..betul.Tun telah lihat kemajuan dan kesejahteraan negara yg dibuat dizamannya telah dimusnahkan sekelip mata oleh Najib.
    Kalau Ust Fadil Nor masih ada hari ini, beliau tentu menangis menyaksikannya betapa pemimpin PAS hari ini telah jauh menyeleweng. Terutamanya bersekongkol dengan pengkhianat negara.
    Awak lupa ke saja2 buat buta?

    ReplyDelete
  45. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...