Tuesday, 19 July 2016

BEGINIKAH JAWAPAN YANG PATUT DIBERI? RELEVANKAH LAGI KU NAN SEBAGAI MENTERI?


Ketika wargakota terus mengeluh kerana dibebankan dengan kenaikan caj parkir kenderaan antara 100 hingga 200 peratus, jawapan yang diberikan oleh Datuk Bandar Kuala Lumpur, Mhd Amin Nordin ternyata lebih menyakitkan hati.

Bersandarkan alasan asal kenaikan itu dikatakan bertujuan mengurangkan kesesakan di bandaraya, menggalakkan berkongsi kereta dan mahu wargakota lebih menggunakan pengangkutan awam, hari ini beliau berkata, sebarang kesulitan berkaitan pengangkutan awam bukan merupakan tanggungjawab DBKL.
DBKL hanya nak jaga parkir, manakala pengangkutan awam di bawah tanggungjawab Kementerian Pengangkutan. Tidak ada kena-mengena, saya tak nampak hubung-kaitnya, ujar beliau.

Benarkah kedua-dua perkara iaitu antara menaikkan caj parkir dengan kemudahan pengangkutan awam tidak ada kena-mengena serta tidak saling kait-mengait?

Apakah DBKL dan Kementerian Wilayah Persekutuan ditadbir oleh "Kerajaan A" dan Kementerian Pengangkutan yang menjaga perkhidmatan pengangkutan awam pula  ditadbir oleh "Kerajaan B"?

Bagaimana Datuk Bandar melihat isu ini sebenarnya?

Dari sudut peranan sebagai jentera sebuah kerajaan yang bertangggungjawab terhadap rakyat atau sebuah entiti kapitalis yang semata-mata mahu mengaut keuntungan?

Dalam pertemuan dengan Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang membantah kenaikan caj parkir itu, Mhd Amin juga dilaporkan memberitahu, pertimbangan mengenai kenaikan itu diputuskan oleh Menteri Wilayah Persekutuan, Tengku Adnan Tengku Mansor.
Apakah jawapan Datuk Bandar itu hanya untuk menghalalkan semua tindak-tanduk menteri dan tidak memperdulikan sama sekali kepentingan serta perasan rakyat?

Persoalan lebih besar, masih relevan lagikah Tengku Adnan sebagai menteri? (SH 19/07/2016).

68 comments:

  1. apa nak dihairankan. Muka dato bandar macam muka bapak ayam bukit bintng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blom pernah dlm hidup aku tetiba terjumpa org keje gomen yg cerdik. Kalo masa study dulu cerdik, kendian masuk keje gomen.. haha.. ternyata akan jadi budus dungu serta merta....

      Delete
    2. Skrg dah tak byk projek..jadi nak bagi kroni mkn, cipta projek. Letak atas nama yayasan wilayah persekutuan tapi yg buat keje sykt berkaitan umno. BN kalah kebanyakan parlimen dlm wilayah tapi boleh wujud jawatan menteri wilayah persekutuan sama taraf dgn menteri besar/ketua menteri. Tak ke pelik? Menteri buncit seluar pun terlondeh muka tak penah rasa malu cari makan di tempat yg mereka kalah teruk.

      Delete
    3. Pada siapa warga kota nak mengadu setiap kali dibuli, ditindas oleh kerajaan? Peraturan diwartakan tanpa ambilkira pandangan rakyat. Zalimnya..

      Delete
    4. Kalau tak nak bayar parking dan tak puas hati dgn pengangkutan awam, jgn bawak kereta, naik motor atau kalau tak mampu, kayoh basikal.
      Paling bagus, jgn dok KL, pergi balek ke negeri pembengkeng. Kalau tak, duduk dlm hutan. Dalam hutan tak payah bayar parking.
      Susahlah bila semua nak free... tokey balak pun boleh bengkrap ini macam.

      Delete
    5. Oiiii machai kau ni buta huruf ke apa? Ada ker orang minta free? kau ingat kami tak bayar cukai jalan ker? Macam macam cukai kami bayar.

      Gaji Perdana menteri, gaji datuk bandar dan gaji kau pun kami bayar faham.

      Tetapi, kau orang masih tak cukup makan lagi. kau orang masih nak tindas rakyat. Mutu perkhidmatan kau orang pun macam taik.
      Orang macam kau lah yang patut duduk dalam hutan dan buru babi untuk makanan kau.

      Delete
    6. 12.10..bangang.
      Rasa nak kena terajang ke? Bukan masalah free,tapi kalau sampai 200% naik,tak ke haramjadah mcm kau? Nak pelempang,bagitau. Tu ubat dungu kau tu. Dasar makan najis.

      Delete
    7. Org tua2 kata.....kalau dah pangkalnya buruk tentulah pucuknya pun buruk....kalau dah benihnya buruk tentulah buahnya pun buruk juga.

      Yg buruk takkan dapat bawa hasil yg baik.

      Delete
    8. Ku Nan tu Datuk, jadi kena panggil dia Kutuk.

      Delete
  2. ini la umno yg melayu sokong selama ini.
    umno parti keramat.
    tak boleh d sentuh
    melayu umno jgn merungut
    tanpa umno melayu akan jadi bangsat
    ayoh melayu umno. bila pru akan datang kita undi umno.
    najib dan menteri2 sangat prihatin nasib rakyat.
    kalau gst melayu umno boleh terima dgn senang hati. kenaikan parking tak jadi masaallah.
    HIDUP MELAYU UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22.29,
      Ini la umno era najib aka rosmah ,kalau ingat nak tambah pendapatan dan kantong kerajaan rejim perasuah senang ja ,kenakan cukai tambahan ,naikkan harga apa saja perkhidmatan dari kerajaan dan apa saja yang boleh dinaikan agar kutipan ditambah pendek kata sapu dan libas saja dari rakyat yang mereka anggap paria dan barua mereka terutama sekali orang melayu yang masih percaya dan teruja dengan kentut Najib aka rosmah serta menteri menteri haram jadah macam kunan.

      Dinegara kafir yang maju contoh di UK ,Sweden, denmark dan yang waktu dengannya ,pemimpin seperti PM dan presiden kadang kala tak malu untuk guna kenderaan awam(kereta api Tren) untuk pergi kerja apatah lagi untuk urusun prinbadi,mereka guna flight commercial.Tapi semua negara islam pemimpin sanggup guna apa saja kemudahan kerajaan dari wang rakyat untuk urusan peribadi,jauh sekali la nak guna kenderaan awam untuk pergi kerja ,malah isteri anak pun boleh guna jet tempahan kerajaan.

      dinegara islam bukan PM saja yang membazir guna kemudahan kerajaan untuk tujuan peribadi malah menteri dan pegawai kerajaan pun sama dua kali lima.Ini la dia perangai pemimpin negara negara islam termasuk la kerajaan negeri kelantan(PAS) yang rakyat yang terlibat banjir besar masih tiada rumah tapi penguasa kerajaan dengan tak tahu insaf dan takut allah swt boleh hidup senang dan selamba saja.

      Tapi tak apa sebab orang melayu memang suka jadi paria kepada pemimpin pemimpin haram jadah baik dalam UMNO dan PAS , Allah swt bagi mereka peluang memerintah ,tapi akhir akhir ini mereka melakukan penyelewengan wang rakyat yang maha dasyat dalam sejarah malaysia disokong oleh lebai lebai parti islam ,Ya kita yang mengalami kesusahan hidup ini tak boleh buat apa apa dengan segala macam kenaikan cuma boleh berdoa agar UMNO dan PAS dimusnahkan dan dilaknat oleh Allah swt.

      Delete
    2. betul apa yg saudara katakan.
      tapi melayu umno taki kisah semua ni
      asalkan umno memerintah.
      sebab kalau tak ada umno
      melayu umno akan jadi bangsat
      ayoh melayu umno
      kita beri.sokongan padu pada najib
      najib boleh tolong melayu umno
      najib akan bagi brim

      Delete
    3. Anon 23.22..

      Kerana mereka (Melayu kategori pemimpin dan juak2 UMNO dan PAS era post-TGNA) merasakan diri mereka adalah Ahlul Bait. Buat la apa pun, Allah Taala tak akan apa2kan mereka punya.

      Insan terpilih, kita cuma ahli neraka saja di mata mereka. Dibuli dibodohkan sesuka hati depa ja.

      Delete
    4. “Kalian (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang ditampilkan bagi (faedah kepada) umat manusia umumnya, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang segenap perkara yang salah (buruk dan keji), di samping kamu beriman kepada Allah (dengan keimanan yang sebenar). Dan seandainya Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) itu beriman (sebagaimana yang semestinya), tentulah (iman) itu lebih baik untuk mereka. (Tetapi sayang) di antara mereka ada yang beriman dan kebanyakan mereka adalah orang-orang yang fasik.”
      (surah Aali Imran:110)

      Nah, saksikanlah zaman kita ini ramai diantara kalangan kita yang fasik juga, mana perginya yang disebutkan iman itu?
      Baik jagalah nafsi2 hati sendiri daripada di-titik yang hitam dan buruk.

      Delete
  3. Tdk wajar apabila ada dtk Bandar mesti ada Memtri utk apa ?
    Habis uang aja baik Memtri di hapuskan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila hati dah rosak maka lembaga2 lain satu demi satu ikut mundur...

      Delete
  4. Salam

    tak ramai pemimpin atau ketua yg sanggup buat dulu kerja yg dia org nak suruh org lain lakukan (kerja yg sama).

    Dlm. situasi ini saya teringat kpd. arwah bos saya (alfatihah), jika dia nak suruh saya lakukan sesuatu kerja (extra work) dia akan buat dulu kerja tersebut 'personaly'.Akhirnya saya akan rasa simpati dan melakukan kerja tersebut dgn kesungguhan dan keikhlasan hati.

    Berbalik kpd menteri dan datuk bandar tadi, apakah teladan yg telah ditunjukkan utk menggunakan pengangkutan awam ketempat kerja ?(maaf jika teladan telah dibuat).

    Teringat juga zaman 70an dulu di mana pengangkutan awam bas mini bergerak di setiap pelusuk KL (cuma 40 sen tambang).

    Masalah kesesakan lalu lintas di bandar2 adalah menjadi t/jawab org yg berkuasa memikirkannya.

    Seorg. guru contohnya tak akan sekali-kali meletakkan kesalahan kpd. muridnya jika muridnya bodoh.

    Teringat juga pd seorg menteri dulu yg mengarahkan rakyat jangan makan ayam kerana harga mahal.Perlu diingatkan adalah menjadi t/jawab pihak berkuasa utk. mengawal harga harga sesuatu barangan bukan meletakan kebahu rakyat yg tiada kuasa (ayam sebenarnya menghampiri sebagai makanan asas sebagaimana nasi).

    Sebenarnya bukan senang nak jadi seorang menteri atau org. atas kerana mrk. perlu menyerlahkan kecerdikan mereka berbanding rakyat.

    ReplyDelete
  5. Secara peribadinya tindakan Menteri Ku Nan dan DBKL seluruhnya adalah cara yang terbaik untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas dan parkir. Begitu juga sememangnya tidak ada perkaitan antara urusan parkir dengan pengangkutan. Kita seharusnya menyambut baik kata-kata Datuk Bandar DBKL. Rakyat Malaysia terutamanya pembangkang memang tidak tahu bersyukur. Kita seharusnya bandingkan diri kita dengan negara Afrika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah..elok la klu kau pun jd mcm org afrika dn duduk sana.

      Delete
    2. Cuma menang 4 dari 13 kerusi parlimen wilayah/putrajaya/labuan tapi menteri BN buat macam kl ni mak bapak diorang punya. Idea merapu dollah badawi sejak 2006 wujudkan jawatan bangang ni harus dipertikaikan. Tengku palsu elok mintak jawatan lain kat najib.

      Delete
    3. oiiii...macai 23:08 secara peribadi kau pun pergi duduk dalam hutan. Buat rumah atas pokok macam Tarzan. Bergayut dgn akar kayu atau rotan yang menjalar sebagai kenderaan kau ke sana sini.

      Duduk di bandar ni pun kau bukan ada motosikal atau kereta. Gelendangan macam kau lah yang mengharapkan ehsan orang ramai yang bagi makan kau.

      Negara afrika pun kau belum sampai. Jadi jangan cakap besarlah. Elok sangatlah kau pi jilat jubur datuk bandar tu.

      Delete
  6. Menteri menteri Malaysia memang bodoh tapi yg paling bodoh adalah orang orang yg pangkah BN dalam setiap PRU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJU..!!!

      Delete
    2. Orang yang paling bodoh dan bangsat ialah orang yang komen tak guna otak dan yang jadi tali baru baru komunis dan yahudi dari kalangan rejim kurap pembangkang..

      Delete
  7. Jgan menzalimi rakyat sedang kan kemudahan yg sepatutnya disediakan tdk sepenuhnya. Mengapa tdk menunggu setelah perkhidmatan MRT, LRT , BAS mencakupi seluruh kawasan. Ingat lah. Doa orang yg di zalimi amat mustajab.

    ReplyDelete
  8. Rakyat didahulukan janji ditetapi.... Rase mcm lain mcm je moto yg dicanangkan sblm ni... PM yg makin hari makin serabut , cakap melalut , rakyat naik menyampah bila dengaq ucapan n tgkmuka...

    ReplyDelete
  9. Jgn lah kita hina tengku adnan sbb dia dah mmg hina dina dan makan hasil haram. Kesian datuk bandar banyak kerja yg dibuatnya, mcm celaka lah jugak. Diaorang mmg sentiasa mendahulukan rakyat sbb diaorang ni kan haramjadah,tu pun boss diorang yg iktiraf tu....kesian boss diorang tu kan,dah bangang takut betina pulak! Sedih saya diorang kena maki mcm anak gampang. Saya tak sampai hati nak cakap yg baik2 utk diorang ni pasal tu saya sumpahkan je!
    Sbb saya kesian kat dioranglah saya haramkan duit gst yg di cukai dari hasil titik peluh saya walau satu sen. Betul,mmg saya haram kan dunia sampai akhirat!
    Nampak mcm diorang tu jalan kaki dua,tapi sebenarnya empat! Kesian kan?
    Dasar binatang tak berhati perut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taik lah kau..otak kau dah dipenuhi bangkai..bertaubatlah..

      Delete
    2. 12.18 kau ni anjing kurap,layak duduk diam2 hari kurap tu. Pergi makan bah kut teh lagi tau?
      Stupid idiot. Dungu!

      Delete
  10. Perangai penjawat awat masa kini memperingati saya kepada satu cerita benar yang berlaku dizaman remaja saya. Ada seorang 'junior' disekolah saya belajar yang dalam percelotehan dengan rakan-rakannya. Dia bercerita bahawa bapanya orang inggeris dan ibunya orang cina. Tapi rakan-rakan beliau cepat persoal, mengapa kamu berupa india? Jawapan bersahaja beliau.."follow uncle".....



    ReplyDelete
  11. Akhirnya ramai yg akan jadi miskin bandar...gst, tol, parking, harga barang, perkhidmatan, sewa..semua meningkat. Gaji tinggi pun takde guna. Yang tak tahan akan balik kampung. Setiap cabang duit menteri nak sapu. Bila setiap kenaikan dipersoal, menteri & konco2nya bagi perbandingan dengan bangladesh / negara kelas ke 3. Harap2 tuhan turunkan bala kepada mereka yg ambil kesempatan berlebihan atas kesusahan orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuhan mmg sudah lama turunkan bala pon..

      Hanya orang Melayu yg berbangga sebagai Islam saja yg sudah lupa sedangkan mereka harus berINGAT bahawa...

      Hisab Tuhan adalah TUNAI (Q2:202, 3:19, 3:199, 5:4, 6:62, 6:165, 7:167, 13:41, 14:51, 24;39, 40:17).

      Jadi, kalau kita sokong penipu, perompak & penindas, kita dgn TUNAI akan tertipu, dirompak & ditindas.

      Masakan nasib ayam2 akan berubah sedangkan mereka yang selalu memilih gerombolan musang untuk menjaga reban mereka..

      \Ayam Kampung..

      Delete
    2. Sangat setuju pandangan saudara Anon 6.54. Syabas.

      Delete
  12. Orang UMNO free parking jer...hahaha. bila nak demo????

    ReplyDelete
  13. Pernahkan anda mendengar semasa Mat Sabu menjadi Timbalan Presiden PAS dahulu sebarang ungkapan atau ucapan yang mencerminkan beliau selesa, mesra dan kasih duduk dalam jemaah PAS ?


    Saya tidak pernah.

    Tetapi hari ini Timbalan Presiden PAS yang ada Ustaz Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dengan tegas menyatakan:


    "Kami sangat bahagia, seronok dengan kemanisan ukhuwah sangat dirasai. Sikap hormat menghormati, berlapang dada dengan perbezaan serta thiqah kepada pemimpin menjadi nadi kekuatan PAS kini"

    Beza sungguh apabila PAS bersih dari anasir yang bercita-cita mahu meruntuhkannya dahulu.

    Kami bangga dan senang dengan Presiden dan Timbalan serta kepimpinan yang memimpin dan membimbing kami ke arah jalan ke syurga.

    Sebagaimana ikhlas dan tegasnya kepimpinan kami atas landasan Islam begitulah kami yang dipimpin berjuang berteraskan arahan kepimpinan dengan komitmen dan keyakinan.

    Kemanisan ukhuwah mengikat kami semua untuk terus istiqamah menuju kemenangan.

    Allahu Akbar.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Ku Nan tak bagi komen pun tak apa. Melayu akan bayar juga parking tu. Bisingbuntuk 2-3 hari je. Lepas tu kembali macam biasa. Jangan risau. Naik harga parking tiap2 bulan pun tak pe.

      Delete
    2. Selagi Presiden kamu tidak insaf dan taubat daripada mengkafirkan orang Melayu yang memang Muslim maka tak akan ada keharmonian dalam masyarakat Malaysia ... takut2 kafir itu jatuh atas kepalanya sendiri...

      Delete
  14. Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dijangka memberi taklimat kepada pemimpin PKR malam ini mengenai kemungkinan pilihan raya mengejut diadakan di negeri itu.


    PKR dijadual mengadakan mesyuarat biro politik di ibu pejabat parti itu di Petaling Jaya.

    Ketika dihubungi Malaysiakini, seorang pemimpin PKR yang enggan namanya disiarkan mengesahkan bahawa Lim akan menghadiri mesyuarat itu tetapi enggan mengulas lanjut.

    Sementara itu, The Star Online yang juga melaporkan Lim akan menghadiri mesyuarat malam ini dan mendakwa pemimpin PKR tidak berminat dengan pilihan raya mengejut.

    "DAP perlu meyakinkan kami keperluan untuk berbuat demikian. Mereka perlu menunjukkan angka kepada kami," kata seorang pemimpin tertinggi PKR yang dipetik akhbar itu.

    Laporan itu juga mendakwa wakil enam anggota DAP yang terdiri daripada pemimpin-pemimpin tertinggi telah bertemu dengan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail malam semalam berhubung perkara itu.

    Menurut laporan itu, Wan Azizah juga tidak berminat pilihan raya diadakan dan pemimpin PKR dari Pulau Pinang diminta menghadiri mesyuarat untuk memberikan maklum balas mereka.

    Terdahulu, Malaysiakini melaporkan bahawa jawatankuasa eksekutif pusat DAP membincangkan pilihanraya negeri semasa mesyuarat malam tadi dan memohon pandangan sekutunya mengenai perkara itu.

    Pilihanraya negeri itu dilihat sebagai satu percubaan untuk mewujudkan semula kedudukan Lim memandangkan tuduhan rasuah terhadapnya.

    Gabungan diketuai DAP telah berkuasa di Pulau Pinang sejak 2008 dengan Lim sebagai ketua menterinya. Berikutan pilihan raya negeri 2013, DAP memiliki 19 kerusi, PKR 10 kerusi dan PAS 1 kerusi. BN pula mempunyai 10 kerusi.

    Penganalisis politik bersetuju bahawa jika pilihanraya negeri diadakan, Lim dan DAP boleh meraih undi simpati tetapi mempersoalkan jika ia adalah perkara betul.

    Sementara itu, disoal wartawan di luar prosiding mahkamah di Kuala Lumpur, Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali berkata: "Insya-Allah, Lim akan hadiri mesyuarat itu."

    ReplyDelete
  15. PKR belum membuat sebarang keputusan sama ada mahu bekerjasama dengan parti baharu yang bakal dibentuk oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.


    Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali memberitahu, sebarang keputusan untuk bekerjasama tertakluk kepada agenda dan ideologi parti berkenaan.

    “Sekiranya setuju dengan agenda reformasi yang kami bawa, tiada masalah untuk bekerjasama dengan mana-mana parti atau individu,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Majlis Pecah Tanah Rumah Selangorku Taman Puchong Utama dekat Puchong hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendirian PKR selepas Dr. Mahathir baru-baru ini mengumumkan bakal menubuhkan parti baharu sekali gus membentuk pakatan baharu yang turut dianggotai DAP, PKR dan PAN.

    ReplyDelete
  16. Sementara itu, Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (BERSIH) menggesa DAP agar mempertimbangkan semula rancangan untuk mengadakan pilihan raya mengejut Pulau Pinang, jika khabar angin yang kian bertiup kencang itu adalah benar.

    Kata BERSIH, pihaknya 'amat bimbang' dengan khabar angin itu dan menuntut parti itu menjelaskan tujuan dan keperluan untuk pilihan raya negeri lebih awal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah kenyang makan dedak wahai macai PIS Chai??? jangan lupa pulut dipotong dengan keris dua depa yer...dah cukup elaun mencacai??? berapa dapat bulan nih???

      Delete
  17. Amin, harap harap kau sekeluarga kena langgar lori taik indah water

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan rosmah sekali

      Delete
  18. aku pun berdoa mcm kamu juga bro 0914 biar lori2 taik indah water tu merempuh dan terbalik dalam rumah adnan mansor masa dia dan keluarga dia sedang menjamu selera.
    Biar dia dan keluarganya mati lemas tenggelam dalam taik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Istana 3 tingkat ku nan dah penah terbakar. Nasib baik xde yg mampus. Tak serik2

      Delete
    2. kalau terbakar sekali lagi pasti dia mampus

      Delete
    3. Astaghfirullah al-Azeem, ini sumpah laknat dari rakyat yang tersedih pilu!

      Delete
  19. Aku pun sama doakan dia begitu. Aku yakin mana mana hospital pun tak akan terima mayat dia. Mana mana doktor pun tidak akan membuat post mortem ke atas mayat dia.
    Doktor mana yang sanggup nak belah perut dia yang penuh dengan taik tu.
    Tok tok imam pun tak sanggup untuk mandi dan kafankan jenazah dia.
    Akhinya campak saja mayat dia ke dalam loji taik indah water.
    Di situlah tempat yang paling elok dan sesuai untuk manyat dia disemadikan.

    ReplyDelete
  20. Sampai masa pilihanraya kerajaan tempatan di ujudkan semula.

    ReplyDelete
  21. MEMANG BETUL KATA TUN.
    BODOH SEMUANYA.tengok MUKA dah tahu......

    ReplyDelete
  22. Pertama sekali, syabas diucapkan kepada Pemuda PAS kerana terus lantang memperjuangkan yang hak dan menentang kebatilan. Ini dapat kita lihat pada kesungguhan Pemuda PAS membantah konsert seorang artis barat, Selena Gomez yang bakal diadakan dalam bulan Syawal yang mulia ini.

    Pihak berkuasa mungkin membenarkan konsert ini berlangsung atas alasan penganjur mematuhi garis panduan yang ditetapkan. Kemungkinan besar juga mereka akan guna alasan yang Selena Gomez akan berpakaian sopan dan tidak mencolok mata sepanjang persembahan. Alasan ini memang tidak masuk akal.

    Tidakkah pihak berwajib sedar meskipun Selena Gomez tidak memakai pakaian yang mendedahkan lurah-lurah, dia tetap nampak seksi dan menggiurkan. Malah jika Selena Gomez berselendang, dia tetap juga kelihatan seksi. Sedih mengenangkan keseksian Selena Gomez menjadi hidangan mata ketika bulan Syawal sedangkan Syawal merupakan bulan yang umat Islam raikan kemenangannya lawan hawa nafsu.

    Oleh demikian, sekadar mematuhi etika berpakaian tidak memadai. Konsert ini secara keseluruhannya perlu dihentikan agar keseksian Selena Gomez itu tidak dinikmati orang lain melainkan suaminya yang sah. Kerana pasti nafsu rakyat Selangor yang dididik madrasah Ramadan akan tercalar dengan rasa terangsang melihat kelibat Selena Gomez.

    Kenyataan Menteri Besar Selangor Azmin Ali mengatakan ‘Seksi itu ciptaan Tuhan dan tidak perlulah teruja’ jelas tidak beradab dan mempersendakan pembela hak seperti Pemuda PAS. ADUN PAS seharusnya bersikap keras terhadap menteri besar sebegini.

    ReplyDelete
  23. ADUN dan ahli-ahli parlimen DAP Pulau Pinang dikatakan diarah untuk menghadiri mesyuarat di Komtar hari ini mengenai kemungkinan pilihan raya di negeri itu.

    Sumber mendakwa notis dihantar kepada wakil-wakil DAP sahaja tanpa penglibatan wakil rakyat PKR atau Parti Amanah Negara (AMANAH).

    Beberapa ADUN PKR berkata mereka tidak menerima notis itu manakala wakil-wakil DAP membisu mengenai mesyuarat yang dikatakan.

    Wakil DAP diberitahu untuk berada di tingkat 28 Komtar jam 12 tengah hari ini di mana mesyuarat mingguan exco kerajaan negeri diadakan.

    Spekulasi bertiup kencang bahawa pilihan raya mengejut di Pulau Pinang mungkin diadakan selepas Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP didakwa membuat keputusan mengenai perkara itu.

    Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng sepatutnya memberi taklimat kepada PKR mengenai perkara itu di Kuala Lumpur malam tadi tetapi tidak menghadiri mesyuarat tersebut.

    ReplyDelete
  24. Cara tangani masalah parking tak kena.. Alasan pun tak konkrit.. Utk kurangkan kesesakan di bandar..contoh gula boleh menyebabkan penyakit kencing manis.. Cara kurangkan org ramai ambil gula bukanlah dgn menaikkan harga gula.. Itu bukan penyelesaian sbb gula adalah keperluan.. Sama kes dgn parking. Nak kurangkan kesesakan bukan dgn menaikkan harga parking.. Cara yg paling baik adalah..
    Pertama.. Turunkan menteri dan pegawai2 yg kurang fikir
    Kedua.. Ganti dgn yg lebih amanah dan tanggungjawap
    Ketiga.. Buat la sistem parking yt lebih baik. Bykkan parking berbumbung dan bertingkat.. Naikkan harga parking bagi yg eklusif parking. Tingkatkan infrasturtur
    Keempat.. Percumakan semua pengangkutan awam.. Bas. Lrt. Tren dan lain2 kecuali teksi..
    Kelima.. Tingkatkan keselamatan awam.. Buat lampu byk.. Peronda polis jalan kaki meronda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau alasan tak konkrit, ko hantuk la kopalo ko kat tiang konkrit. Baru la konkrit. Bersepai konkrit ko.

      Delete
  25. Banyak negara2 maju telah melakukan perkara yang sama..jangan jadi macam katak bawah tempurung..semua nak bangkang..harap2 ku nan bagi saja free parking untuk semua..mungkin baru nafsu puak2 ni puas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1229 kau boleh parking adnan dan adnan pun boleh parking kau kami peduli apa. Banyak negara2 maju telah melakukan perkara yang sama...jangan jadi katak bawah tempurung...adnan parking kau free dan kau pun parking adnan free.

      Delete
  26. Apa nak semakkan kepala. Pakat jangan bayar je. Tak mungkin dbkl nak saman semua org. Mahkamah pun tak dapat nak layan.

    ReplyDelete
  27. Projek cari makan saperti lazimnya. Pengendali sistem parkir ni adalah Yayasan Wilayah Persekutuan. Siapa pengerusinya ? Siapa lagi kalau bukan si Tengkiu Nan. Tuan punya lot-lot parkir adalah DBKL. Sistem baru ni akan dilaksanakan dimana DBKL di jangka memperolehi sebanyak (sesikit) 35% atau minima RM600,000 (mana jumlah yang lebih tinggi) setiap pungutan bulanan dan Yayasan WP menyimpan baki yg 65%. Contoh ... JIka pungutan sebulan sejuta sepatutnya DBKL akan dapat RM 350,000 dan Yayasan RM 650,000. Tapi ikut perjanjian DBKL akan menerima RM 600,000 yang mana jumlah ini adalah lebih tinggi dari 35% dari jumlah pungutan . Sekiranya jumlah pungutan sebulan 10 juta maka DBKL akan menerima 3.5 juta dan Yayasan 6.55 juta. Cantik! cantik! Tuan rumah sewa rumahnya mengguna agen dan bayar agen 65% setiap bulan bila ada penyewa. Camtu pun ada. Mesia boleh.

    ReplyDelete
  28. Projek cari makan saperti lazimnya. Pengendali sistem parkir ni adalah Yayasan Wilayah Persekutuan. Siapa pengerusinya ? Siapa lagi kalau bukan si Tengkiu Nan. Tuan punya lot-lot parkir adalah DBKL. Sistem baru ni akan dilaksanakan dimana DBKL di jangka memperolehi sebanyak (sesikit) 35% atau minima RM600,000 (mana jumlah yang lebih tinggi) setiap pungutan bulanan dan Yayasan WP menyimpan baki yg 65%. Contoh ... JIka pungutan sebulan sejuta sepatutnya DBKL akan dapat RM 350,000 dan Yayasan RM 650,000. Tapi ikut perjanjian DBKL akan menerima RM 600,000 yang mana jumlah ini adalah lebih tinggi dari 35% dari jumlah pungutan . Sekiranya jumlah pungutan sebulan 10 juta maka DBKL akan menerima 3.5 juta dan Yayasan 6.55 juta. Cantik! cantik! Tuan rumah sewa rumahnya mengguna agen dan bayar agen 65% setiap bulan bila ada penyewa. Camtu pun ada. Mesia boleh.

    ReplyDelete
  29. GuyAgainstInterestDebt20 July 2016 at 13:57

    Diluar negara sudah ada gerakan rakyat yg memahami politician sebenarnya bekerja utk pihak bankers...bukannya utk org ramai , sebab itu walaupun bertukar pemimpin sistem pemerintahannya tetap berteraskan fiscal policy yg sama.

    ReplyDelete
  30. nak tolong bayar hutang/duit yang najib kebas dan dijolikan oleh umno......!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  31. PKR dan pembangkang menghadapi risiko kehilangan sebahagian kerusi majoriti Melayu di Pulau Pinang jika pilihan raya negeri diadakan, kata seorang penganalisis politik.

    Profesor Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Faisal Hazis berkata ini yang akan terjadi jika pembangkang masih berpecah dengan PAS berada di luar gabungan.

    "Jika status quo kekal, kita akan lihat pertembungan pelbagai penjuru di kerusi Melayu dan ini bukan merupakan petanda baik bagi PKR dan pembangkang," katanya kepada Malaysiakini.

    Spekulasi bertiup kencang bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng akan mengadakan pilihan raya umum di tengah-tengah desakan supaya beliau meletak jawatan berikutan tuduhan rasuah terhadapnya.

    Semalam, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata parti itu masih belum dapat diyakini untuk mengadakan pilihan raya tersebut.

    Faisal berkata potensi kehilangan kerusi adalah salah satu senario yang sedang dipertimbangkan PKR.

    Ditambahkan perasaan penat di kalangan orang ramai dengan pilihan raya dan politik pembangkang, ada kemungkinan pembangkang hanya menang di Pulau Pinang dengan majoriti lebih kecil berbanding pilihan raya 2013.

    PKR kini mempunyai 10 kerusi dan PAS satu kerusi manakala DAP memiliki 19 kerusi.

    ReplyDelete
  32. Lim Guan Eng yang diheret ke mahkamah atas tuduhan rasuah terus didesak untuk meletak jawatan sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang bagi tidak mengganggu proses siasatan terhadapnya.

    Kali ini gesaan itu muncul daripada aktivis belia, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman kerana menurutnya keengganan Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP untuk berbuat demikian dilihat akan mengganggu tugas pihak berkuasa.

    "Walaupun penting untuk tidak menghakimi Lim dan membenarkan proses undang-undang dilaksanakan, kami tetap dengan pendirian bahawa beliau seharusnya memimpin melalui teladan dan meletak jawatan sebagai ketua menteri buat sementara waktu sehingga namanya dibersihkan.

    "Jika tidak, beliau berada dalam kedudukannya yang mampu menyekat proses siasatan ke atasnya dan penjawat awam dalam kerajaan Pulau Pinang," katanya yang juga Presiden dan jurucakap Challenger.

    Malah menurut Syed Saddiq yang juga Pendebat Terbaik Asia, Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua juga perlu berpegang dengan pendiriannya sebelum ini apabila mengatakan bahawa Guan Eng hanya perlu berundur apabila didakwa di mahkamah.

    Selain itu, Syed Saddiq yang terlibat dalam gerakan Deklarasi Rakyat yang diketuai Tun Dr Mahathir Mohamad turut menyelar tindakan DAP menangguhkan pemilihan parti itu tahun ini.

    Katanya, walaupun langkah berkenaan selari dengan perlembangaan DAP namun ia dianggap sebagai sesuatu yang "mengejutkan" kepada amalan demokrasi.

    "Kami melihat keputusan DAP sebagai satu percubaan untuk melenturkan semangat demokrasi untuk melindungi kerjaya politik Guan Eng," katanya.

    Pemimpin berusia 56 tahun itu dituduh menggunakan kedudukannya sebagai ketua menteri untuk kepentingan peribadi dan isterinya, Betty Chew Gek Cheng, dengan meluluskan urusan menukar status sebidang tanah daripada tanah pertanian kepada tanah kediaman dan memindah miliknya kepada sebuah syarikat, Magnificient Emblem Sdn Bhd.

    Bagi tuduhan kedua, Setiausaha Agung DAP itu dituduh mendapatkan untuk dirinya dan isteri secara rasuah sebidang tanah serta banglo di 25, Jalan Pinhorn, George Town di sini daripada seorang ahli perniagaan wanita, Phang Li Koon pada harga RM2.8 juta.

    Beliau mengaku tidak bersalah dan dibenarkan ikat jamin RM1 juta oleh seorang penjamin

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  34. Teuku Denan ni hanya tunggu masa je nak masuk longkang.Lepas pilihan raya ke 14 ni balik Indonesia le dia.....tu pun kalau orang Indonesia masih terima lagi....

    ReplyDelete
  35. Berani korang kutuk aku ye. Bsok naik caj paling RM5, baru tauu..

    ReplyDelete
  36. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete
  37. Salamullah alaiha dan alaihi..sedih bila lihat majoriti yg komen ni adalah melayu yg beragama Islam,dan bhsa ringkas yg dh relevan iaitu umat nabi Muhammad saw... jd sy mencelah sbb ini tngungjawab sy sbg seorang Islam...kita truskan hidup spt biasa,yg penting tingkatkan amalan kita yg serba kekurangan ni...kita dh sedia maklum bhwa kita dianiaya terang terangan..usah kita peduli smua ini,krana Allah swt adalah sebaik2 perancang..hadirnya ketidak adilan didlm kepimpinan INI smuanya tlah disebut didalam al-quran..jgn lah kita yg dh besar panjang ni nk merumitkan keadaaan yg tlah rumit...sbg org islam ,tuturkata Sgt lah dititik beratkan krana ketika disana mulut akn brkunci trus,tidak ada lg peluang utk kita berkata2,melainkan mereka2 yg mngambil sunnah sbg jalan hidup utama mereka INI sahajalah yg Sgt byknya klebihan yg akn diberikan ketika disana kelak.Tuan2 yg mulia,mfkan saya klau kata2 sy ini sdkit sbyk tlah mnimbulkan prasaan kecil hati..tuan2 masih tidak lambat utk kembali ke landasan sebenar..xperlu sy perkenalkan diri sy yg sepastinya satu malaysia mengenali saya..saya singgah sebentar kerana sy tersentuh bila melihat bahasa2 yg dikeluarkan dcni agak keterlaluan..sy doakan kalian semua trus berjaya Dan sgala urusan kalian akan dipermudahkan Allah swt yg satu2 nya paling brkuasa diatas skalian makhluk yg ada dimuka bumi INI,termasuk saya.jika Ada peluang kita ketemu lagi..wslm

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...