Saturday, 2 July 2016

AWAS, JANGAN BELI BARANG2 DIBAWAH HARGA PASARAN...




Kecuali jika anda bernama Najib Razak!! (SH 02/07/2016).

34 comments:

  1. Beli barangan di bawah harga pasaran kalau tak langgar undang2, tak hal.

    Kalo ada kaitan dgn gomen DAP jual tanah gomen di Taman manggis, yg di beli harga RM11 juta sekarang bernilai RM60 juta, cari pasal lah.

    Tapi setuju, kenapa Najib tak di tangkap?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10.25,
      Ialah dia jual tananh pokok manggis harga 7 tahun dulu mana sama harga sekarang . Tapi najib harga TRX tahun 2013 dah 100 kali mahal tapi beli tahun sama 100 kali murah itu tak betul la.kemudian tanah TRX tu untuk pembangunan bumiputra dirompak oleh njib dan kerajaan BN

      Sebenarnya UMNO dan BN sekarang bukan la parti umno dan BN yang dahulu demi bangsa ,agama dan negara tapi demi Rosmah ,najib dan kuncu kuncu wajib dihapuskan.

      Delete
    2. Menurut fatwa tuan punasihat, Najib sebagai Amirulmukminin yg dipilih oleh rakyat tidak boleh diambil apa apa tindakan.

      Rakyat mesti memberi wala' kpd pemimpin yg dipilih secara demokratik.

      Ke guaner Din???

      Delete
    3. 1129, harga naik berkait dgn nak ubah syarat kegunaan tanah. Kan Gong Eng kena di situ.

      Setuju Najib harga TRX mcm ada songlap. Nak singkir Njib dan Rosmah, aku sokong, nak singkir UMNO/BN, aku bantah.

      Delete
    4. 1140, Aku sokong singkir dua dua Najib dan UMNO BN sebab selagi UMNO BN yang pegang tampok pemerintahan selagi itulah perkara yang sama seperti RASUHA, PENYELEWENGAN, SLAH GUNA KUASA DAN ROMPAKAN WANG RAKYAT TERUS BERLAKU. CONTOHNYA SEJAK DARI PM MAHATHIR, ABDULLAH BADAWI DAN SEKARANG NAJIB SAMA AJE TAK ADA BEZA. YANG BERBEZANYA CUMA JUMLAH HARTA ROMPAKAN, RASUAH DAN PENYELEWENGANNYA AJE.

      Delete
    5. Anon 11.40,
      Kebanyakan orang melayu sayangkan umno termasuk tun. Pergilah tanya dimana-mana cawangan umno, semua orang sayang pada umno. Dan semua orang tahu salah silap najib najib sebagai pm. Kebanyakan ahli akar umbi mahu najib undur seperti juga anda. Sebab itu lah umno masih menang dengan majoriti yang besar di sg besar dan kuala kangsar pada prk lepas. Selepas itu najib bergembira kononnya rakyat mengundi bn sebab sokong dia dan dia tak buat apa2 salah. Atas sebab itulah najib berani buat seperti apa yang dia telah buat dan beselindung dibelakang umno. Najib mempertaruhkan perasaan rakyat antara benci najib dan sayang umno. Manakala ketua2 bahagian disogok dengan wang, jawatan, dan diugut supaya tidak mengusulkan undi tidak percaya padanya.
      SEKARANG CUBA ANDA BAGI CADANGAN BAGAIMANA NAK HENTIKAN NAJIB SEBAGAI PM TANPA KALAHKAN BN???

      Delete
    6. Anon 16.27............bukan ke ada peribahasa Melayu, SAYANGKAN ANAK-PUKUL,PUKULKAN. SAYANGKAN BINI, TINGGAL-TINGGALKAN. Begitu juga cdngan umno ni. Dah 68 tahun umor, perangai semakin haprak. Elok diajar sikit, bagi dia terkejut. PRI14 memang aku takkan pangkah BN. Bukanaku suka pembangklang, terutama DAP, tapi dah takda cara lain. Kalau pembangkang bagus memerentah, apa salah biarkan............tapi kalau tak bagus, haprak macam Lee Guan Eng dan kecut dan pencuri macam Najib, kita tukar party lainlah. After all, di barat pun sen tiasa bertukar ganti party, mereka terus berkembang maju. No hal, Tuhan yang bagi kita rezeki. Kalau kuat berusaha, di mana benih tercampak akan tetap menjadi pulau. Have more self confident and be more self reliance.

      Delete
    7. Tak boleh benarkan DAP merintah - depa anti-Malay, anti-Islam dan sebabkan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      Kalau sama parti lain pun, dah nampak depa tak hormatkan orang lain, coba bully PAS, hingga PAS sepak Lim Guan Eng dan dia meradang, umumkan Pakatun Rakyat dah mampos, tak consult Pakatun members lain pun.

      Delete
    8. Tapi setuju, bolah gunakan DAP untuk dapatkan Najib di ganti. Mcm Tun Madey buat. Sokong Deklarasi Rakyat, kempen Selamatkan Malaysia dari Najib.

      Delete
  2. Ini kalau boleh di buktikan ada niat jahat, boeh jugak di tangkap.

    Ape kedarahnya Petaling Jaya Assumption Church nak panggil orang Islam berbuka puasa dalam gereja? Kepala hotak diorang.

    Mengarut mengata tak salah. Biadap dan kangjor ke? Tak ada sensitiviti ke? Tak hoormatkan Islam yang menjadi "agama Persekutuan ini" ke? Nak korapkan penmikiran dan pendirian orang Islam tu ke?

    Nasib le ada yang bersuara dengan lebih satu cara, di kensel acara itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10.57,
      mungkin mereka nak berbaik baik,kalau kita tak suka kasi tahu ja sebab diluar negara malah di sesetengah negara islam perkara ini berlaku sebab itu mereka pun nak buat.

      Kalau kita tak suka maklum dan beri penerangan tak yah lah nak jatuh hukum kafir harbi dan bunuh membunuh imej islam jadi buruk sebab orang islam bukan agama islam.

      Delete
    2. Nak berbaik ada jalan lain. Kan tahun dulu dulu dah ada kontroversi pasal ngajak 12 orang Islam berbuka pusa di gereja Evangelical di D'sara ke. Padre tu buta tak baca ke pekak tak dengor berita. Kupra worak dia.

      Delete
    3. di luar negara org kristian kongsi gereja dgn org islam. ok je pun. org kita amat takut dgn salib dan yahudi

      Delete
  3. Selagi Najib ni PM,dia boleh buat apa saja.
    AG pun ikut atas arahan Najib.

    ReplyDelete
  4. Najib beli ayam 1 ringgit di bawah harga pasaran apa jadi?
    UMNO lumpa dan AG biawak tidak makan ayam.

    ReplyDelete
  5. Betul ke tak laporan WSJ ini?:

    "Investigators believe that the stepson of Malaysian Prime Minister Najib Razak bought a £23.25 million ($33.6 million) house in central London in 2012 with money originating from the troubled Malaysian state investment fund 1Malaysia Development Bhd."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah tu.
      Tunggu hari selasa nanti najib akan saman

      Delete
    2. RM2.6 bilion (angka pertama di ketahui) masuk ekaun Njib sabelom PRU13. Jadi masuk akal lah duit beli harta di London tuh datang nya dari 1MDB.

      Delete
    3. Anak najib sendiri dah mengaku dia buat pinjaman dari 1mdb apabila disoal oleh badan penyiasat luar. Yang peliknya anak najib tidak dapat menunjukan sebarang dokumen bagi membuktikan kenyataannya. Seperti juga duit yang berada dalam akaun najib dan rosmah. Cakap jer lah apa yang terlintas dikepala alasan apa yang nak bagi.

      Delete
    4. Anak Najib ke, anak tiri dia, Joe?

      Mannarik apa anda kata tu - sendiri dah mengaku dia buat pinjaman dari 1mdb apabila disoal oleh badan penyiasat luar.

      Tolong kasi link ke berita tu, Joe. Gua mau sebutkan di sana sini supaya ramai rakyat tahu.

      Takda perjanjian pinjaman, kot.

      Delete
    5. Maaf, ya anak tiri najib yang buat filem tu. Saya ada terbaca tapi saya simpan link... harap maaf.

      Delete
    6. Anon 14:34

      I give you this link from NY Times, quite a long article to start with. However, WSJ alone has more than 50 articles on 1MDB alone so imagine Bloomberg, FT, UK Guardians, Reuters, CNBC and many international press and broadcasting outlets have all been like '...bees to honey pot...'.

      http://www.nytimes.com/2015/02/09/nyregion/jho-low-young-malaysian-has-an-appetite-for-new-york.html?_r=1

      I work & live in North America (for now) and 1MDB really attracting bad press and bad impression hence the world attention.

      Then again what 1MDB and 2.6 Billion RM & 42 Million scandals are exactly that....bad business model, bad and shoddy money-thieving (especially 42 million from SRC International right from under the nose of Ministry of Finance going into Prime Minister's account).....even with that attempt to steal money looked so stupid that make Malaysia as the butt of the joke!

      Below is a list of People who loot their country and perhaps Lanun-Bugis will make the list......in time,

      - Sani Abacha – Nigeria
      - Viktor Yanukovych – Ukraine
      - Suharto – Indonesia
      - Mobutu Sese Seko – Zaire
      - Ferdinand Marcos – Philippines
      - Slobodan Milosevic – Serbia
      - Jean-Claude Duvalier – Haiti
      - Joseph Estrada – Philippines
      - Hosni Mubarak – Egypt
      - Kim Jong Un – North Korea

      But I haven't gone into 2nd tier list yet such as one like Zinedine of Tunisia who left with 1.5 tons of Gold!

      I have no other motive other than hoping ALL Malaysians especially malay-muslim-bumiputera wake up to such blatant disregard for the rule of law by the power-holder within Putrajaya, the corruptions, the abuses, the stealings, the connivings, and how do we expect Islam is to be defended and protected when every tenets of the principle we uphold as muslims are being broken and stepped on by the same bunch of people whom are supposed to be the guardian of the status quo?

      My apology to Joe Harry for 'door-crashing' on your behalf however unsolicited by your goodself.

      To Anon 14:34 I hope this will give you some lead....

      To SDC Blog, thank you as always for letting people like me to 'let off some steam' out of being annoyed to be seeing such continuance of immoral, illegal and harmful actions by the people still in power running the country.

      I am just like any other millions ordinary anak-melayu-muslim simply having grave concern on what the future generations have to put up and live with, as simple as that yet so extremely IMPORTANT for us to correct what is so very very WRONG!

      With that my wishes of SELAMAT HARI RAYA to all.

      May Allah gives us the chance to move our country away from the axiom of CORRUPTIONS, Amin!

      MLN

      Delete
    7. Terima kasih 16:35 dan Selamat Hari Raya, too.

      Malaysia will not do any better so long as Najib is around.

      Should you come across any ideas when abroad about how to get Najib resign or get Majlis Tertinggi UMNO replace him, pls don't hesitate to share them here.

      Living abroad makes one feel more for one's country than otherwise - that's my experience - and being far away, able to look at things from a bird's eye view, you may be able to see things that we don't. We welcome any and all your views.

      Delete
    8. MLN,

      Komen saya di atas tadi sebagai fellow participant saja - saya bukan SDC.

      Best wishes.

      Delete
  6. Guan Eng beli rumah di bawah harga pasaran. Tun kata Najib jual tanah 500 ekar bekas Lapangan terbang Sg Besi di bawah pasaran - RM60 sekaki persegi, yang sepatut nya RM1,000 se kaki persegi atau sebagai nya.

    Jadi, Najib pun boleh di dakwa ke mahkamah atas perkara jual tanah.

    ReplyDelete
  7. Klu dia org beli penuh satu kapal terbang dan enjoy tak apa sprm tak boleh siasat kerana itu semua duit derma tak usik duit rakyat pun tapi klu penguatkyasa ambik rm50 tangkap itulah dia nadib antara dua darjat

    ReplyDelete
  8. Ini menandakan SPRM, PDRM, Ketua Polis Negara dan Peguam Negara Malaysia sangat adil dan saksama. Mereka sangat berintergiti dan bertakwa kepada Allah

    ReplyDelete
  9. Sprm tgh sibok.... beli baju raya.

    ReplyDelete
  10. Sprm tgh sibok.... beli baju raya.

    ReplyDelete
  11. Whatever the motives that motivated LGE and NR to do what they do; their parents had failed dismally to educate them to live by this credo:
    "Wrong is wrong; even if everyone is doing it
    Right is right; even if no one is doing it"

    ReplyDelete
  12. Tony Pua dah kata PM Tak bersalah rakyat jelata macam korang semua terima aje lah business venture Ada menang Ada Kalah Singapore write off 40billion pun Rakyat Dia angguk angguk korang sampai kiamat pun memekak.

    ReplyDelete
  13. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...