Saturday, 16 July 2016

KENAPA ZAHID MASIH NAK GUNA TAKTIK LAMA TUN M?


Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi dilaporkan berkata, UMNO dan BN tidak tergugat dengan hasrat Tun Mahathir Mohamad mahu menubuhkan parti politik baru kerana akan menggunakan taktik yang pernah digunapakai oleh bekas Perdana Menteri itu untuk melawannya.

"Orang yang mahu menubuhkan parti berkenaan ketika menjadi pemimpin suatu ketika dahulu juga mengambil tindakan yang sama terhadap musuh-musuh politiknya, jadi atas ilmu politik yang pernah diajar itu, kami akan laksanakannya balik," kata Zahid lagi.
Sekali imbas, hujah Zahid itu menampakkan seolah-olah UMNO dan BN memang sudah sedia untuk berlawan dengan Tun Mahathir yang akan menubuhkan parti dan gabungan barunya tidak lama lagi.

Tetapi, tindakan beliau itu turut menampakkan UMNO dan BN tidak ada strategi serta pendekatan baru yang tersendiri untuk berhadapan dengan Tun Mahathir.

Kenapa taktik lama Tun Mahathir juga yang mahu digunakan?

Adakah UMNO dan BN benar-benar tidak ada taktik baru?

Mampukan UMNO dan BN memenangi "peperangan" berlawan dengan Tun Mahathir sedangkan taktik lama Tun Mahathir juga yang akan digunakan?

Tidakkah dengan menggunapakai taktik lama Tun Mahathir, ia bukan saja mungkin tidak sesuai lagi untuk buat masa kini, bahkan turut memberi kelebihan kepada bekas Perdana Menteri itu sendiri untuk mematahkannya kembali?

Jika taktik lama itu berjaya dipatahkan kembali oleh Tun Mahathir, apa pula taktik lain yang akan digunakan selepas itu?

Atau Zahid sebenarnya mahu Najib tewas lebih awal dalam "peperangan"  dengan Tun Mahathir ini? (SH 16/07/2016).

45 comments:

  1. Ayat tidak takut dan umno tidak terjejas dengan penubuhan parti baru Tun sekadar hiburan hati sendiri.

    Masa Tun keluar umno, mereka kata tidak bimbang dan umno tidak akan terjejas juga tetapi hakikatnya bermati matian mereka terpaksa menangkis hujah Tun dan keluarkan kos yg lebih besar di pilihanraya kecil dan setiap hari mefia pro najib, pendedak dan cai serang Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu nazri mangkok ayon cakap mahadhir baling gelas pun tak pecah..
      jadi saya minta umno jgn lah gelabah berok. steady la bro...
      yg najib dan rosmah takut nak pergi ke mongolia..apa hal? takut ke nak pergi? kenapa hantar zaid?

      Delete
    2. satu lagi pendedahan sarawak report mengenai kebocoran laporan audit negara.
      apa yg saya risau najib akan tukar kandungan audit negara.
      lepas tu pandi akan buat statement menyatakan laporan audit negara dari sarawak report adalah fitnah..

      Delete
    3. tak mustahil najib boleh melakukan nye dgn menukar kandungan audit negara.

      selapas menukar kandungan report audit.

      AG..pejabat perdana menteri dan polis akam buat statement menyatakan kebocoran document audit negara dari sarawak report adalah palsu.
      dan menteri akan melenting mcm berok kena belacan

      Delete
  2. Sdr budin,
    Apa lagi yg kita boleh harapkan dr golongan golongan pemimpin lemah dan bermasalah dlm umno ini,sudah la tiada wisdom malah bodoh sombong.

    Nak guna tektik lama Tun M tapi tak sedar yg suasana politik dan isu jauh beza,malah musuh dan lawan pun dah banyak berubah yg tak berubah kebodohan pemimpim umno yg beriman dgn Najib aka Rosmah

    ReplyDelete
  3. Sdr budin,
    Apa lagi yg kita boleh harapkan dr golongan golongan pemimpin lemah dan bermasalah dlm umno ini,sudah la tiada wisdom malah bodoh sombong.

    Nak guna tektik lama Tun M tapi tak sedar yg suasana politik dan isu jauh beza,malah musuh dan lawan pun dah banyak berubah yg tak berubah kebodohan pemimpim umno yg beriman dgn Najib aka Rosmah

    ReplyDelete
  4. Saya harap tuan admin dapat mengulas dengan lebih lanjut isu siZahid ni yang telah jumpa Tun dan menyuruh TUN tegor Najib pasal 1NDB ,kerana apa yang kita nampak Zahid ni terlampau licit....kerana sebaik Tun menegur Najib dia pula yang hentam Tun, manusia apakah ini??....manusia seperti inikah yang nak kita pilih untuk jadi pemimpin??....saya amat kesian kepada Tun jika perkara ini tidak dihebohkan kepada orang ramai,biar rakyat lebih tahu siapa siZahid ini sebenarnya.Saya berharap supaya tuan admin dapat bertemu Tun untuk pengesahan kerana Tun pernah mengeluarkan kenyataan ini disabuah portal berita,tetapi berita ini senyap begitu sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Atau Zahid sebenarnya mahu Najib tewas lebih awal dalam "peperangan" dengan Tun Mahathir ini?"

      Inilah ciri2 anak didik Anwar Juburi maharaja rusuhan negara!

      Delete
    2. Zahid Talam Dua Muka.Hipokrit.Munafik.

      Delete
    3. """"Inilah ciri2 anak didik Anwar Juburi maharaja rusuhan negara!""Statement kasar"


      Maaf Tuan,Tuan gunakan bahasa yg cukup kasar pada DSAI,Bagaimana agaknya,group2 DSAI dan Mahathir NAK BERGABUNG??Kami sudah lama melupakan issue yg menyayat hati,mungkin tuan tak kena sembur air acid FRU,SEMASA DIKESAS HIGWAY DAN DIMESJID NEGARA?dan tak pernah kena heret dlm blackmaria dan dilokap selama 2 minggu diberi makan macam anjing kurap!!jika orang macam tuan masih ramai lagi,macamana kita nak bergabung,kami bukanlah sangat nak membela orng2 bersalah,cuma kalau DSAI betul2 bersalah DAKWA dia dimahkamah SYARIAH..ada 4 saksi.Sedangkan sekarang tUN DAN dsai ,sudah bersama,tuan masih lagi menyakitkan hati..bagaimana agaknya penyatuan kita nanti.Allah maha kuasa,biarlah allah menentukannya.

      ATAUPUN TUAN INI,GROUP nAJIB,yg menyamar penyokong Tun,cuba nak mengagal kan penyatuan ini??//

      Delete
    4. Hor lah homosex pun dia main, saudi wahhabi pun dia sekongkol, zionist pun dia menyokong... sama lah walau tidak serupa dengan najib membiayai goldman sachs kan?

      Delete
    5. Inilah ciri2 anak didik Anwar Juburi maharaja rusuhan negara!

      Delete
    6. ko tengokka dia homosek?ko faham ka makna wahabi?apco yg menasihati umno tu bukan ka zionist?

      hahah hantam sajalah labu,kalau paid cybertroper nak buat camana?

      Delete
    7. Anon 15.00 dan 13.30 adalh mangsa2 liwat Anwar Ibrahim. Kesihannnn...

      Buat apa komen merapu disini, pi lah buat mcm Siful....repot polis, ckp saya mangsa liwat Anwar.

      Delete
    8. 1426 & 1500 mangsa dsai yg belum dpat keadilan.kerana mereka di lawat dsai waktu kecik2 lgi.mgkn sakit lgi jdi trauma dlm blog ni.

      Delete

    9. Pelik lah golongan yang satu ni.

      Kononnya dakwalah di mahkamah syariah, kena ada 4 orang saksi.

      Agak-agakla sikit nak bagi alasan.

      Kalau orang nak berzina, meliwat atau melakukan jenayah, dia orang bawak pak lebai 4 orang sebagai saksi ke?

      Islam itu tidak sempit. Gunakan akal yang waras.

      Delete
  5. Salam Bro

    WHO IS THE MASTER?
    Who is the student?

    The Great Master Sifu is still very much alive and has few more secrets under his sleeves.

    Salute to The Great Master Sifu!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha!

      Sifu yg yg great master sifu tu dulu kencing berdiri..

      Ler nih anak murid Sifu tu ajar itu granPA Sifu camner nak "berak" sambil berlari sambil melompat dan menari2
      Habis taik kena KIPAS siling n SATU donia dah pun bau hancing!

      Moral of d story:
      Granpa SIFU yg 'suci' pasti melahirkan sifu baharu yg lebih sgt2 'suci' sekali!


      Protun and projib lu org ada akai ka?
      Lu org punya ego boleh faham ka!?



      Delete
  6. Salam budin,

    Sudah tiba masanya gerakan rakyat untuk bergabung tanpa mengira warna kulit atau latar belakang agama – Kita akan menempuh masa depan yang sukar bagi rakyat Malaysia akibat 1MDB ni dan undang-undang untuk menegak pelaburan 1MDB ni mengongkong kebebasan bersuara..

    1. Kembalikan hak rakyat bukan kuasa individual. Rakyat bebas persuara….

    2. Kembalikan kuasa badan exclusive seperti - Hakim, Audit Negara, BPR, SKMN, BNM, Polis, Tentera dan pentabiran bebas dari anasir politik yang berkepentingan.

    3. Tempoh perkhidmatan Ketua Menteri, Menteri Besar dan Perdana Menteri hanya 2 penggal. Mengelakkan daripada penyalahan guna kuasa.

    4. Dubarkan kuasa politik keatas perniagaan...

    Kita harus matang dan berpandangan kehadapan bukan mengungkit cerita lama kalau kita hendak bebas daripada semua ni. Ambil contoh seperti Afrika Selatan selepas dasar apartheid.

    ReplyDelete
  7. Saya akan menjadi ahli parti TM

    ReplyDelete
  8. saja tanya... abam budin dah kluar umno dah ke... tujuk surat sikit...

    ReplyDelete
  9. Keluar ke tidak itu dia punya pasal lah

    ReplyDelete
  10. Pening..nk guling najib ka nk guling kerajaan.. mcm pukul rata jer..marahkn nyamuk kelambu d bakar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nak b unuh nayamuk ke...........????
      SILAKAN.......takda siapa nak halang.
      Kalau kat India atau Pakistan, memang mereka takkan bakar kelambu. Lebih baik c4 kan si nyamuk.
      Kat Malaysia ni je orang masih kuat berpegang kepada undang-undang. Tu yang berpanjangan sampai berbakol-bakol pop corn habis, cerita tak juga ada endingnya.

      Delete
    2. Suka hati aku lah nak bakar kelambu ker rumah ker. Itu hak aku. Aku punya suka. Ko apa susah?

      Delete
    3. 1446 ko tembak je lah suka hati engko.nak bakar rumah konon podahhh dok penjara tua2 bru kluar mau ko ?jgn ckp asal je..fikir jgn jadi terrer bute

      Delete
    4. Rumah aku. Kelambu aku. Aku punya sukalah. Ko nak sakit hati kat aku buat apa?
      Ko bakarlah rumah ko pulak. Aku peduli apa.

      Delete
    5. 1647 da rawatan blum ubat sakit jiwa hbis kot

      Delete
    6. Sakit jiwa tak apa lagi. Masih boleh diubat. Jgn jadi gila babi mcm ko akibat kempunan nak makan dedak najib

      Delete
  11. Persoalannya, adakah parti Barisan Nasional akan menonjolkan startegi mereka secara terang-terangan..sudah pasti mereke telah memikirkan banyak cara memandangkan mereka melawan pihak pembangkang yang pasti akan bermain dengan persepsi dan fitnah tanpa bukti yang kukuh.

    ReplyDelete
  12. Boleh jalanlah zahid. Komedi ko dah tak laku. Ko cakaplah apa pun. Tidak ada siapa nak ambil peduli.
    Ko salaklah bukit sepuas puas hati ko. Free saja tak payah bayar.

    Dgn rakyat hari ini ko hanya boleh syok sendiri saja.

    ReplyDelete
  13. Salwah Abdat14 July 2016 at 00:36
    a. Dalam tempoh tahun 2009 hingga 2015, beberapa keputusan pelaburan penting dengan nilai pelaburan yang tinggi dibuat melalui resolusi Lembaga Pengarah 1MDB tanpa perbincangan dan penilaian secara terperinci. Beberapa pertimbangan berhubung pelaburan dibuat dalam tempoh yang singkat dan berisiko tinggi. Bagaimanapun, Pengerusi Lembaga Pengarah 1MDB telah memaklumkan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Kira-kira Wang Negera (PAC) pada 19 Januari 2016 bahawa perbincangan ada dibuat sebelum kelulusan diberi melalui resolusi.

    b. Dalam beberapa keadaan, pengurusan 1MDB telah membentangkan maklumat yang tidak lengkap/tidak tepat kepada Lembaga Pengarah 1MDB sebelum sesuatu keputusan penting dibuat malah telah mengambil tindakan tanpa kelulusan Lembaga Pengarah 1MDB.

    c. Terdapat juga keadaan di mana pengurusan 1MDB memberikan maklumat yang tidak tepat atau berbeza kepada pihak yang berkepentingan.

    d. Pengurusan 1MDB mengambil tindakan yang bertentangan atau tanpa mengikut sepenuhnya keputusan Lembaga Pengarah/pemegang saham dalam beberapa peristiwa berkaitan pelaburan.

    e. Pengurusan penyelenggaraan fail dan rekod 1MDB adalah tidak sistematik dan kurang memuaskan.
    Ini adalah ending report dari Audit Negara

    ReplyDelete
  14. Pemimpin yg tidak berwawasan akan menciplak idea pemimpin terdahulu klu beginilah emimpin yg ada dan menerajui negara alamat makan pasirlah rakyat jadi pastikan pru14masa yg sesuai untuk mengajar mereka bn dan umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid tu apa yg reti. Cakap tak guna akal fikiran. Main belasah saja. Cakap english pun puas meneran baru keluar sepatah
      perkataan.
      Manusia ni kalau hati tak betul segala gala yg dia buat pun tak betul.
      Itu pun ada hati nak suruh orang ikut cakap dia. Percaya apa yg dia kata. Macamlah orang lain tak ada pelajaran.
      Boleh jalan lah zahid.

      Delete
  15. Pemimpin yg tidak berwawasan akan menciplak idea pemimpin terdahulu klu beginilah emimpin yg ada dan menerajui negara alamat makan pasirlah rakyat jadi pastikan pru14masa yg sesuai untuk mengajar mereka bn dan umno

    ReplyDelete
  16. Umno dah panik...heh heh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mau tak panik? Pru 14 dah tak lama lagi.
      Masuk penjaralah kesemuanya.

      Delete
  17. Ikutlah apa yg Tun ajar...Tun tak pernah ajar masuk akaun sendiri berbillion untuk kegunaan kad kredit sendiri, Tun tak pernah ajar songlap duit rakyat berbillion.
    Kenapa berbuat sebaliknya?
    Sebenarnya parti jibbo dan kabinet kayunya dah takut.Itu aje. Itu belum lagi muncul parti baru. Baru sebut dah ketaq..

    ReplyDelete
  18. nak keluaq umno kena buat surat ke
    ape2pun aku tahu aku tak akn pangkah umno dan pas
    ayuh selamatkan malaysia

    ReplyDelete
  19. amno sama saja ada kuasa dah tak dak kuasa selagi nama amno macam tu saja karenahnya
    mahade memang dah tak larat nak lawang puak amno yang sedang berkuasa sebab dia pun ada kude bnayak masa dalam amno dulu
    harap ke gempar saja lebih kut kut sajuta ahli amno ikut dia tapi tarak pun
    nasib mahade pulak di tindih tindih

    ReplyDelete
  20. Dalil membolehkan membatal sumpah jabatan, untuk mengerjakan sesuatu yang lebih bermanfaat bagi umat:

    Diriwayatkan oleh Muslim, 1650, dari Abu Hurairah radhiallahu’anhu berkata, Rasulullah sallallahu’alaihi wa sallam bersabda:
    مَنْ حَلَفَ عَلَى يَمِينٍ فَرَأَى غَيْرَهَا خَيْرًا مِنْهَا فَلْيَأْتِهَا وَلْيُكَفِّرْ عَنْ يَمِينِهِ

    “Barangsiapa yang bersumpah, dan (selepas itu) dia melihat orang yang lainnya itu lebih baik daripadanya, maka pilihlah yang lebih baik itu dan tebuskanlah sumpahnya.”


    Imam an-Nawawi rahimahullah berkata: "Hadith ini menunjukkan dalil bahwa barangsiapa yang telah bersumpah melakukan sesuatu amalan atau meninggalkannya, kemudian dia mendapati bahwa melanggarnya itu lebih baik daripada menunaikan sumpah itu, maka dia dianjurkan supaya melanggarnya dan ia diharuskan menebus sumpahnya (hukum kaffarah) dan fatwapada hal ini telah disepakati."

    Soalannya, tidak kah En. Zahid nampak bahwa adapun ramai calon lain yang terlebih layak daripadanya untuk menjawat Timbalan Perdana Menteri?

    ReplyDelete
  21. Slogan save Malaysia Bakal menengelamkan uMNO.

    ReplyDelete
  22. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...