Sunday, 8 May 2016

NAJIB, JANGAN LUPA JADIKAN JAMAL CALON BN DI SUNGAI BESAR!!


Tengok...awal-awal lagi Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Jamal Mohd Yunus dah buat kerja mendekati rakyat, siap bagi makan burger free lagi.

Tak patut sungguh kalau Najib Razak tak jadikan beliau calon BN dalam pilihanraya kecil Parlimen Sungai Besar yang bakal diadakan nanti berikutan kematian Noriah Kasnon dalam tragedi kemalangan helikopter di Sarawak, baru-baru ini.

Kesian Jamal, Jib!! (SH 08/05/2016).

54 comments:

  1. Budaya umno..menjadikan pengundi2 mcm lembu dan kambing utk diberi makan supaya undi mereka. DiSbah dan Swak dan d Felda Semenanjung bolih lahhhh....cash is king....slogan Najib, ketua penyamun dan merangkap Prseiden parti penyamun dan rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi bro, terasa saya as a Sabahan.
      Bukan semua mcm tu. Saya pernah ambi duit umnno tapi time undi kits undi lain.

      Delete
    2. Hi bro, terasa saya as a Sabahan.
      Bukan semua mcm tu. Saya pernah ambi duit umnno tapi time undi kits undi lain.

      Delete
    3. Anon 16.38,
      Ya benar ,disarawak terutama dikawasan luar bandar nampak senario begitu ,tapi ada faktor lain yang buat BN menang besar.terutama kawasan cina yang melibatkan faktor pendidikan cina dimana Adnan telah memberi pengiktirafan sijil sekolah cina sama dengan sijil SPM dan STPM ini buat orang cina terpengaruh .

      Selain itu isu murtad dimana sesiapa yang ingin murtad balik keagama asal tiada halangan boleh tukar status dengan mudah contoh kes rooney dengan PPN ini diluluskan oleh Najib sendiri dan disokong oleh gereja jadi orang Dayak kristian memberi sambutan . selain itu Adnan sendiri membuat beberapa perubahan pentadbiran terutama dalam cegah rasuah melibat kroni dan keluarga dan berjanji mendapat lebih autonami bagi sarawak dan berkara ini najib akan tunai untuk panjang hayat politiknya ini juga mempegaruhi orang sarawak selain itu biasa la hampir RM 300 juta lebih ditabur dikawasan luar bandar untuk raih undi.

      Kemudian orang sarawak memang dah mindset tak terima parti diluar sarawak , terutama kawasan luar bandar dan yang banyak kerusi ditanding ,SPR juga membantu BN dengan kawasan baru yang diujudkan dibawah penilian semula pada tahun lepas dan sebelumnya terutama di luar bandar lebih kepada BN . Malangnya SPR langsung tak umum peratus keluar undi kelmarin sebenar hanya sekitar 57% sahaja nampak banyak yang boikot mengundi.selain itu maslah dengan pembangkang yang pemimpin tempatan tiada keliber terutama PKR serta pertindihan kawasan bertanding antara DAP dan PKR semua menyebabkan BN menang .

      Tapi kita tunggu PRU 14 dimana sekiranya apa yang dijanji Najib seperti autonomi dan lain tidak berlaku segera termasuk kebebasan untuk murtad untuk balik keagama asal didapati dengan mudah mungkin kali ini rakyat sarawak tiada segan silu untuk mengundi parti lain kerana suasana berbeza PRU 14 peringkat parlimen bukan lagi isu isu sarawak dan kali ini kurang berkait dengan hal ehwal sarawak .

      Jadi Najib kalau nak buktikan rakyat masih menyokong beliau segera la diadakan PRK Sg besar dan Kuala kangsar jangan berlengah lengah sehingga PRU ini tidak diadakan kerana masalah teknikal tarikh yang terliwat dan melepasi 3 tahun, kerana rakyat akan bertambah marah sekiranya najib dan kuncu kuncu cuba mengelak dari PRK ini diadakan malah lebih baik najib untuk mengukur diri beliau dan menteri menteri yang bersama beriman dengannya kerana mengukur PRN sarawak tidak tepat dan tak relevan disebabkan hal hal yang diutarakan diatas malah seperti Shahbudin sebutkan kejayaan sarawak lebih kepada Adnan bukan najib dan kuncu kuncunya.

      Berkenaan pengundi macam lembu kambing bila diberi dedak semua akan beri undi ,sekiranya ini terus berlaku di PRU 14 dengan najib masih PM atau penganti pun dari pemimpin umno yang lemah dan masalah maka malapetaka la jawapnya kerana Allah swt dah tonjolkan bermacam macam skandal dan isu sah dan jelas dengan gelagat najib yang jahat semata mata untuk menutup skandalnya yang menjelaskan najib seorang tak berAMANAH kemudian rakyat masih memberi sokongan bermakna rakyat telah membenarkan mungkar penyelwengan berlaku dan rakyat pula membenarkan penyelewengan ini ditanggung oleh generasi akan datang yang akhirnya negara akan melahirkan sebuah negara yang dipanggil "THE PARIAH STATE". Saya sokong di Sg Besar najib calonkan Jamal Ikan bakar atau ali Tinju dan di kuala kangsar dicalonkan Rosmah ,baru namapak popularitinya dan peminat yang ramai maklumlah selibriti ababd ini.

      Delete
    4. Anon 16.38,
      Ya benar ,disarawak terutama dikawasan luar bandar nampak senario begitu ,tapi ada faktor lain yang buat BN menang besar.terutama kawasan cina yang melibatkan faktor pendidikan cina dimana Adnan telah memberi pengiktirafan sijil sekolah cina sama dengan sijil SPM dan STPM ini buat orang cina terpengaruh .

      Selain itu isu murtad dimana sesiapa yang ingin murtad balik keagama asal tiada halangan boleh tukar status dengan mudah contoh kes rooney dengan PPN ini diluluskan oleh Najib sendiri dan disokong oleh gereja jadi orang Dayak kristian memberi sambutan . selain itu Adnan sendiri membuat beberapa perubahan pentadbiran terutama dalam cegah rasuah melibat kroni dan keluarga dan berjanji mendapat lebih autonami bagi sarawak dan berkara ini najib akan tunai untuk panjang hayat politiknya ini juga mempegaruhi orang sarawak selain itu biasa la hampir RM 300 juta lebih ditabur dikawasan luar bandar untuk raih undi.

      Kemudian orang sarawak memang dah mindset tak terima parti diluar sarawak , terutama kawasan luar bandar dan yang banyak kerusi ditanding ,SPR juga membantu BN dengan kawasan baru yang diujudkan dibawah penilian semula pada tahun lepas dan sebelumnya terutama di luar bandar lebih kepada BN . Malangnya SPR langsung tak umum peratus keluar undi kelmarin sebenar hanya sekitar 57% sahaja nampak banyak yang boikot mengundi.selain itu maslah dengan pembangkang yang pemimpin tempatan tiada keliber terutama PKR serta pertindihan kawasan bertanding antara DAP dan PKR semua menyebabkan BN menang .

      Tapi kita tunggu PRU 14 dimana sekiranya apa yang dijanji Najib seperti autonomi dan lain tidak berlaku segera termasuk kebebasan untuk murtad untuk balik keagama asal didapati dengan mudah mungkin kali ini rakyat sarawak tiada segan silu untuk mengundi parti lain kerana suasana berbeza PRU 14 peringkat parlimen bukan lagi isu isu sarawak dan kali ini kurang berkait dengan hal ehwal sarawak .

      Jadi Najib kalau nak buktikan rakyat masih menyokong beliau segera la diadakan PRK Sg besar dan Kuala kangsar jangan berlengah lengah sehingga PRU ini tidak diadakan kerana masalah teknikal tarikh yang terliwat dan melepasi 3 tahun, kerana rakyat akan bertambah marah sekiranya najib dan kuncu kuncu cuba mengelak dari PRK ini diadakan malah lebih baik najib untuk mengukur diri beliau dan menteri menteri yang bersama beriman dengannya kerana mengukur PRN sarawak tidak tepat dan tak relevan disebabkan hal hal yang diutarakan diatas malah seperti Shahbudin sebutkan kejayaan sarawak lebih kepada Adnan bukan najib dan kuncu kuncunya.

      Berkenaan pengundi macam lembu kambing bila diberi dedak semua akan beri undi ,sekiranya ini terus berlaku di PRU 14 dengan najib masih PM atau penganti pun dari pemimpin umno yang lemah dan masalah maka malapetaka la jawapnya kerana Allah swt dah tonjolkan bermacam macam skandal dan isu sah dan jelas dengan gelagat najib yang jahat semata mata untuk menutup skandalnya yang menjelaskan najib seorang tak berAMANAH kemudian rakyat masih memberi sokongan bermakna rakyat telah membenarkan mungkar penyelwengan berlaku dan rakyat pula membenarkan penyelewengan ini ditanggung oleh generasi akan datang yang akhirnya negara akan melahirkan sebuah negara yang dipanggil "THE PARIAH STATE". Saya sokong di Sg Besar najib calonkan Jamal Ikan bakar atau ali Tinju dan di kuala kangsar dicalonkan Rosmah ,baru namapak popularitinya dan peminat yang ramai maklumlah selibriti ababd ini.

      Delete
    5. Memandangkan PRU14 sudah hampir, Pakatan Harapan tidak perlu menghabiskan duit dan tenaga untuk bertanding dlm PRK SG BESAR & K.KANGSAR. Gunakanlah duit yg ada utk membina kekuatan bagi menghadapi PRU14 nanti.

      Biarkanlah PAS bersandiwara dgn umno/bn dalam kedua2 prk tersebut.

      Delete
    6. Demi menjimatkan wang rakyat, x perlu ada pertandingan dlm PRK Sg BESAR & K.KANGSAR.
      Pas sebagai penasihat kpd UMNO perlu beri laluan kpd calun umno/bn demi pepaduang melayu dalam kedua dua kawasang tersebut.

      Delete
  2. Kahkahkah....dedak dah jadik burger. Boleh tapau ke jamal? Byk lagi kutu umno yg tak makan ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...burger dedak.

      Delete
    2. Pak Shah, you betul punya sarcastic lah! Ya! bagi lah 2.6 billion keping burger kepada rakyat menebus dosa besaran tu...

      Delete
  3. Jwmal layak dijadikan menteri burger klu menang.pundek menteri kita harus pertimbangkan sewajarnya kerana hanya satu jamal paktongkoh di satu mesia ni..bravo kipidap jilake

    ReplyDelete
  4. jamal ambil kesempatan nampak gayanya .

    ReplyDelete
  5. Balon duit rkyt beli burger lps tu nk bli jiwa dn maruah rkyt...bnyk cntik muka

    ReplyDelete
  6. Sabah srwak x msk buku
    Pengukur sbenar adalh semenanjung

    ReplyDelete
  7. Najih ingat nk tutup buku kes banglow guan eng lps habis prn srwak....nmpk gayanya umgok akn terus mainkn isu ni sbb ada 2 prk menanti....biasa la lanun buat isu utk mnutup kelemahan sendiri

    ReplyDelete
  8. Makan saja itu burger free,,hasil dari 1MBD

    ReplyDelete
  9. Ada satu nama Jamal, sokong pee-emm tunjuk handal,isu emdibi tolak tinggal,agar jawatan terus kekal..

    Ada satu hari sabtu, satu pekan pergi serbu, lima jam punya waktu, lapar burger pergi situ..

    Bila perut sudah kenyang, tiada siapa mahu halang, jika bertanding mesti menang, ganti arwah sudah pandang..

    Ada jawatan mesti ikhlas, amanah rakyat perlu galas, tolak kemungkaran mesti tegas, pengkhianat negara takkan terlepas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, aku suka pantun kamu. Menghiburkan... Lagi elok jika kamu atur berbaris2 macam pantun jugak. Tentu ramai lagi terpikat.

      Semoga kamu sentiasa ada berkarya di sini.

      Delete
  10. Alangkah muranya nilai org sg besar boleh dibeli dgn sebungkus burger itulah pemakan dedak umno kalau nak sedekah berapa banyak lagi org miskin dan anak yatim yg boleh diberikan secara diam2 bukan heboh

    ReplyDelete
  11. Golong oppurtunis macam mangkok ni lh yg ramai dalam umno. Busuk sampai ke usus. Payah nk diubati bak kanser tahap 4. Tunggu ajal je. Dedak mustajab yg membuat mulut macai bungkam tanpa suara.

    ReplyDelete
  12. Burger kangkang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...burger kangkung.

      Delete
  13. Burger kangkang....

    ReplyDelete
  14. Azmin Ali,kalau adnan satem atau mana org Sarawak datang selangor... Jangan bagi peluang.halau atau diharamkan masuk selangor

    ReplyDelete
  15. Tak main lah burger bang Jamal..Ikan bakar masak petai bagi free sorang sekor baru syok..

    ReplyDelete
  16. Burger special lembu tambah cheese satu!

    ReplyDelete
  17. Dari segi kelayakan akademik,memang jelas si Jamal adalah paling layak memandangkan sekolahnya setakat SPM sahaja,macam MB Kedah.Dasar kerajaan Najib yakni "zaman kerajaan tahu segalanya sudah berakhir",telah menjadikan sesiapa yang setakat SPM dan sanggup mati untuk Najib amat lah berharga sekali.

    ReplyDelete
  18. Ini jenis manusia kalu jd calon mmg hancur umat suma manusia..kulaan2 sg.besar mmg lama dh tolak org ni dan bn.

    ReplyDelete
  19. Darsyat sungguh perangai orang umno skrng ni.
    Masing masing gila nak berkuasa.
    Buatlah tahlil dulu mendoakan rakan seperjuangan yg tekorban.
    Ini tidak, kelam kabut ambil kesempatan untuk promo diri untuk jadi penganti YB.
    Muhasabahlah diri tu dulu layak ke tidak?

    ReplyDelete
  20. Sesungguhnya terbongkar dan bencana jua najib petaka...

    ReplyDelete
  21. Puak setan dah mula pasang umpan...bagi burger sekeping sorang.

    ReplyDelete
  22. oppurtunis..... ada udang di sebalik burger..

    ReplyDelete
  23. Dia lupa nk bgtau tue.. Percuma utk 100 biji yg pertama ajea.. Percaya lah.. tentu berderet kebulur yg nk burger free..

    ReplyDelete
  24. Daging lembu buat burger itu pun maha, lembu kelas vvip berharga RM250 juta dan berkandang di condo

    ReplyDelete
  25. aku doakan biar dia la naik jadi calon, cepat sikit bungkus... (mintak orang sana tolong bungkuskan la)... esok2 dia boley meniaga fultime depan kedai 1 malaysia tu...

    ReplyDelete
  26. Kahkahkah..tgk dia pny poster,banner tu pon da bole tergelak..burger free 1malaysia..kahkahkah..
    Jamal,jamal..
    Dkat ampang bkn main lagi suroh orangnya turunkan poster si nuar..dkt simpang area sg besar jln besar klang-telok intan poster bang nuar bkn main cantik besar terpampang..pe lagi tunggu,jihad lah turunkan poster tu.kalau terkorban masa turunkan poster tu boleh syahid..ada bran ka jamal??

    ReplyDelete
  27. tak kan semurah tu hanya sebiji burger nak bagi undi kat mamat ni kalau dia jadi calon
    murah sungguh

    ReplyDelete
  28. Setuju benar yeop.kite tengok sape yang nak undi dia. ha..ha..ha

    ReplyDelete
  29. Setuju sangat bang din. Jamal memamg pilihan yh sangat tepat. Sifat2 mulia yg dia ada seperti kurang ajar, biadap, tak peduli org lain dan samseng adalah criteria2 seorang pemimpin umno sebenar. Kompem menang majoriti besar tu. Harap pembangkang janganlah letak calon. Hilanh deposit nanti.

    ReplyDelete
  30. Dr dental khir toyo takleh bertanding ke ????

    ReplyDelete
  31. 1 dun di sarawak bernilai rm3.6juta
    Adakah 2 prk akan datang najib labur rm7juta?....

    ReplyDelete
  32. jamal pak tongko

    ReplyDelete
  33. Burger percuma dari 5pm hingga 10pm? Buat majlis kesyukuran ke.... agaknya bersyukur sangat-sangatlah ni yerrr..... hehehe.

    ReplyDelete
  34. Nak bagi fulus macam Big Boss tak boleh baab tak ade. Jadi bagilah burger (entah mana dapat) macam jamua tahlil di Sg Besar.

    ReplyDelete
  35. Kita tengok,tunggu dan lihat dangan penuh debaran.siapa yang terpilih sebagai calon prk sungai besar.kalau jamal pak tongkol ni tak terpilih walaupun sudah berkempen subuh- subuh lagi,kesian dia.
    Bagilah peluang,nanti gigit jari jamal ni.kalau tak terpilih, silap-silap lompat parti pasal kecewa.
    BN sungai besar,beri peluang pada jamal ni.pembangkang pun tak perlu nak kerja keras nak berkempen,comfirm menang.

    ReplyDelete
  36. Scissors salad tak ada ke?....kah kah kah...

    ReplyDelete
  37. Jamal boleh menang. Mungkin lebih besar majoritinya. Pas nak bertanding, pan nak uji kekuatan, pkr mungkin kerana tak setuju dengan pas. So undi sudah pecah. Undi bn yg pecah banyak tak menjurus ke arah satu undi. Berterabur. So jamal masih boleh menang jika pemimpin ph dan pas tak sepakat.

    ReplyDelete
  38. Kenapa BN menang kat Sarawak Budin. Blog engkau ni boleh dibaca kat sarawak kan? Dia orang tak baca ke penipuan kau di blog ini tiap tiap hari? Kalau dia orang baca mesti dia orang dah undi PKR kan? Kesian.....

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  40. Jamal patut mewakili BN kerana jasanya kepada Umno dan Najib selama ini. Jadi memang dia patut diletakkkan sebagai calon jika ada PRN. Jamal menang ..... kah kah kah !

    ReplyDelete
  41. Wartawan tv3/4:
    Apakah kaedah inovatif yang anda akan guna apabila derma dedak pada GE14 nanti?

    Mat Mesra GST:
    Aku akan derma nasi goreng bebas GST kepada semua pengundi di kawasan aku.

    Mat Bijan Tarbus Merah:
    Aku akan terbang guna jet gomen dan campak dermaan 1 juta seringgit-seringgit dari tingkap kapal ke bawah bagi tiap-tiap kawasan pilihanraya.

    Mat Main Burger:
    Bagi tiap-tiap burger yang aku derma, akan aku selitkan rm50 di tengah-tengah roti sebagai pengganti isi burger.

    Mat Gangsta:
    Aku berjanji tidak akan menderma penumbuk aku kepada sesiapa sebelum GE14.

    ReplyDelete
  42. Ikan bakar sudah tada burger pun boleh la.

    ReplyDelete
  43. Cerita politik ni pi mai pi mai dok tang tu....BN ke PR sama je.... sama sama putar belit.... Najib ke Anwar ke sama je... asal dari lubuk yang sama.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...