Sunday, 22 May 2016

HAKIKATNYA, NAJIB SEMAKIN DITOLAK...


Mungkin ada yang kata jumlah ini terlalu kecil, berbanding lebih 20 ribu cawangan yang UMNO ada. Tetapi jumlah 53 ini hanya di Kedah saja, belum termasuk lagi di Johor, Negeri Sembilan, Selangor, Sabah dan negeri-negeri yang lain.

Jika dicampur semuanya, sekurang-kurangnya ia merupakan satu lagi episod atau perjalanan politik yang memalukan bagi Najib.
Selain itu, jumlah ini juga tentunya tidak termasuk mereka yang diugut, digertak, dihalang dengan pelbagai cara atau mungkin juga ada yang dibayar agar tidak meneruskan membawa usul menolak Najib itu.

Oleh itu, berapa pun jumlahnya, yang penting ialah Najib semakin ditolak oleh ahli-ahli UMNO sendiri.

Ini hanyalah permulaan dan berdasarkan jangkaan bahawa lebih banyak pendedahan buruk mengenai Najib setiap hari, mereka yang menolak dalam hati dan akan membuktikannya melalui kertas undi, pasti akan turut bertambah sama.

Yang nyata juga, dengan penolakan secara terang-terangan dan terbuka di Kedah ini, hayat UMNO dan Ahmad Bashah Md Hanipah di negeri jelapang itu semakin pendek jadinya. (SH 22/05/2016).

23 comments:

  1. Ingat ag status pemimpin kalo xde maruah camni la..tentu pemakan dedak akan lebih giat mengampu kahkah

    ReplyDelete
  2. Melayu spesis fikir selapis saja.. x mcm cina india yg berjaya memecahkan pemikiran mereka kearah kritikal hinggal mencapai lapisan kelima dan keenam.

    Kalo dah bodoh tu, bodoh la jugak. Senang ditipu sampai bila2. Usahkan dedak, taik lembu dan taik kambing pun, melayu makan jugak.

    Tak hairan, melayu jeles ngan cina india, sbb kemampuan berfikir melayu terlalu rendah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apsal otak kau bengap sgt.. Lembu pun tak bengap mcm kau.. Tak semua MELAYU bodoh.. Jangan nk kutuk bangsa aku MELAYU..

      Delete
    2. Tak ada gunanya Melayu vs sesama Melayu

      Delete
    3. Kalau ikut TM, Melayu yg pandai dan pintar ada dlm PKR, PAS n ptobably DAP.
      Maknanya yg dlm UMNO tu......
      Sebab tu mereka bole terima Najib sbg pemimpin.
      Entah lah,.......

      Delete
    4. Inilah akibatnya jika kita asyik utarakan sesuatu tapi tak ada jalan penyelesaian. Hari-hari berbincang/berbahas, tapi takde hasil. Golongan putus asa macam anon 19.42 akan melatah, kutuk bangsa sendiri. Macam org mabuk. Apa orang biasa mcm kita harus buat? Hari-hari kita kena yakinkan kawan2, sedara kita, keluarga kita, sesiapa saja yg kita kenal supaya bila tiba pilihanraya, jgn tak keluar mengundi..undi sesiapa sahaja selain dari calon BN. Faham?

      Delete
    5. Ya tuan, sebab kita belum ada suatu budaya yang amat menghargai ilmu dan menuju kepada hikmah.

      Delete
  3. The people's declaration is all about leaving a better country for our children. The chief concern for the current leader is leaving their children better at the expense of the country.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 19.50 ,Yes I agreed with what you have said, but did you think the majority of our peoples especially the malays really concern and understand well the needs of this people declaration.I stress the malays because thier vote are paramount in putting and end to this corrupted Regime . What concern me is that, they the malays will be afraid to change ,because they afraid to lose something good since they being brain wash for so many years that umno are thier only hope for livings,But I really hope that the new generation will realize ,in life  searching for the betterment of living you don't be afraid to change.You may lose something but you may gain something better.Remember this your life wont get better by chance or help through BRIM ,but it get better by change.

      Delete
    2. Anon 19.50 ,Yes I agreed with what you have said, but did you think the majority of our peoples especially the malays really concern and understand well the needs of this people declaration.I stress the malays because thier vote are paramount in putting and end to this corrupted Regime . What concern me is that, they the malays will be afraid to change ,because they afraid to lose something good since they being brain wash for so many years that umno are thier only hope for livings,But I really hope that the new generation will realize ,in life  searching for the betterment of living you don't be afraid to change.You may lose something but you may gain something better.Remember this your life wont get better by chance or help through BRIM ,but it get better by change.

      Delete
  4. maseh ramai penyokongnya apo nak dikato
    tunggu pru tengok apa pulak jenis dedak yang nak ditabor

    ReplyDelete
  5. Pada pandangan says...usul yg di wartakan Ni bakal masuk bakul sampah...mengapa ya?...orang MELAYU UMNO Ni mudah di sudu Dan terima lah hakikat ini...rasuah dalam Parti UMNO day berakar sejak zaman tengku Abdul Rahman lagi...HARI KEBIJAKSANAAN AKAL DAN NALURI Ada lah beralaskan Wang ringgit Dan ini lah sebabnya apa jua usaha TUN utk menyelamatkan MALAYSIA tidal akan BERJAYA selagi Ada PERASAAN DENDAM yg di benihkan dalam perjuangan orang UMNO terutama perasaan BERKEPENTINGAN.Buatlah sembayang Hajat ke...berapa Kat mekah ke..atau bernazar ..semuanya tidal akan membatu selagi jiwa orang UMNO masih BERJIHAD DENGAN DENDAM DAN CEMNURU.Kepandaian NAJIB ialah dia kenal Dan tahu siapa sebenar orang MELATU UMNI NI sebabnya dia juga berjiwa gitu.DUIT ADALAH SEGALA GALANYA selagi hidup di dunia Ni..kalau tak caya cakap daya ...cuba Tanya HJ HADI AWANG mengapa dia juga berubah nafsu.

    ReplyDelete
  6. Tuan Budin,

    Hakikatnya pok jip semakin diterima oleh parti past.mereka sanggup kehilangan 3 exco dan parti past terbelah dua derma tok arab tak lojik masok akaun peribadi.Tiang-tiang umno sudah patah tapi past mahu jadi tongkat penasihat angkat bakul sendiri.Asyik mendedak maka label-label jelek bertambah jelek pabila tidak cukup label pil kuda , jebon , broker dan terkini lembu dan babi menjadi hangat sehangat badan bila memakai baju sedondon pink colour.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Past sudah jadi goblok ketiga.Amanat tuang dulu benci sebencinya sekarang tuang sedondon-dondonnya dengan bijan.Jom gi jepung makang sushi.

      Delete
  7. Cawangan di cucuk hidup oleh Ketua2 Bahagian yg dpt dedak dari Najib berjuta2.

    ReplyDelete
  8. Pemakan dedak dalam umngok nak selesaikan isu 1mdb bijan hanya dengan cakap-cakap saja tanpa perlu kemukakan saksi-bukti dan saman menyaman dimahkamah.Ini sangat berbeza dengan kehendak rakyat dan pkr amanah dan dap.penyelesaian seharusnya melalui mahkamah dan segala saksi dan bukti akan dihadapkan mahkamah.Patriotik rakyat hanya memikirkan media barat mana yang tak makan saman jika melaporkan berita yg tak betol.Bagi puak-puak yang tidak mahu menang pilihanraya dan mahu kekal di PUTARjaya, mereka lebih sedondon untuk menyelesaikan 1mdb dengan cara islamik tuang amanat.label-label jelek sangat diperlukan, rakyat tunggu apalagi label yang akan dihamburkan oleh tuang sepenggal tu.

    ReplyDelete
  9. Ramai org kata. Org yg dah kena nasi _ _ _ _ _ _ _ _ ni selalunya tiada perasaan
    Sama ada malu takut dll. Jiwanya kosong
    Wallahualam.

    ReplyDelete
  10. Najib ini betul betul punya "troublemaker "
    Banyak kehancuran yang beliau telah lakukan..!!

    ReplyDelete
  11. Sampai satu masa,penolakkan besar2an PASTI berlaku. Melayu bukan bangsa yg bodoh! Cuma terlalu sentimental! Straight forward je,contoh mcm kata najib makan nasi.......kena nasi kangkang,Abih cerita. Org mcm ni nak lagi beradab? Tak perlu dah.....

    ReplyDelete
  12. Sebenarnya dia ni dah lama di tolak belum afa lagi pemimpin didunia ini meberima cemuhan begini buruk dari rakyat cuma dia tak sedar diri dan tak tahu malu

    ReplyDelete
  13. Sebenarnya dia ni dah lama di tolak belum afa lagi pemimpin didunia ini meberima cemuhan begini buruk dari rakyat cuma dia tak sedar diri dan tak tahu malu

    ReplyDelete
  14. Guling basha guling najib


    BuangNAJIB

    ReplyDelete
  15. hakikatnya, pemimpin UMNO tahu yang masih ramai rakyat malaysia/melayu/islam/bumiputera yang akan menyokongnya dan golongan ini terdiri dari segala lapisan masyarakat, contohnya penduduk bandar, kampung, golongan berpendidikan rendah, mahupun tinggi, golongan muda mahupun golongan tua bahkan golongan penjawat awam ataupun golongan swasta, golongan peniaga runcit ataupun tokoh korporat.

    apa yang diorang takut? Pembangkang? apply theory divide and conquer. golongan atas pagar? apply theory offered by Joseph Goebbels. golongan Islam/golongan kaum tua/ kaum muda? momokkan diorang dengan pupusnya Islam dan Melayu. do you believe Najib boleh handle semua ini? tak perlu. Carilah tetuan dan pepuan penasihat najib, dari kalangan rakyat malaysia dan bukan rakyat malaysia. dioranglah yang menulis skrip ini untuk najib, diikuti dan di aplikasi oleh UMNO, makanya, timbul segala kehairanan kenapa Najib tak ada rasa malu, dan kata kata kenapa lah UMNO bodoh sangat...etc etc.

    yang sebenarnya, rakyat Malaysia masih sokong dan percaya UMNO dan ini di sedari oleh penasihat Najib dan UMNO. sebab itulah najib masih bertapak,sebab itulah UMNO masih berdiri sombong.

    nak tolak UMNO? sampai tergadai Malaysia pun kita tak akan mampu selagi Melayu tidak berkuasa menolak kuasa dan pengaruh duit

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...