Wednesday, 3 February 2016

TRANSFORMASI DAN PEREMAJAAN NAJIB

Minggu lalu, Najib Razak membuat perlantikan baru bagi jawatan Ketua Penerangan UMNO dengan menggugurkan Ahmad Maslan yang berusia  50 tahun dan menggantikannya dengan Annuar Musa yang berusia 60 tahun.

Hari ini pula, Kedah mendapat Menteri Besar baru iaitu Ahmad Bashah Md Hanipah yang berusia 66 tahun bagi menggantikan Mukhriz Mahathir yang berusia 52 tahun.

Inilah transformasi dan peremajaan yang sedang berjalan dalam UMNO. (SH 03/02/2016)

40 comments:

  1. Ha..ha.. Pok Jib brapa plak? Rusak Negara diprintah oleh set tua bangka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ini masa nak selamat diri bro ,mana ada transformasi dan pasal negara ,nak mampos ka, nak harap Apandi dhobi seorang mana jadi kena letak la banyak lembu tak kira la muda tua asal muka tebal dan otak udang .

      Delete
  2. MENTERI BESAR KEDAH YANG BARU ADA SIJIL PELAJARAN MALAYSIA, BOLEH MASUK GUINESS BOOK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuiyohhh hebat

      Delete
    2. Berapa cgpa dia?

      Delete
    3. Dulu-dulu guna pangkat la...

      Delete
    4. Yang penting dia jadi MB...hang apa ada

      Delete
  3. Dulu ada Gred. Dia Gred 1, 2 atau 3. SPM atau MCE?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi satu LULUS sahaja

      Delete
    2. Aku setakuk ateh (atas) dari Bashah...Dia takat SRP tahun 1965. Aku plak luluih LCE. Lepaih ni aku plak nak mohon kerja MB bila Bashah pencen....

      Delete
    3. Kalu ada SPM, boleh try tabung haji

      Delete
    4. S.A.P ....Sijil am pembodek...

      Delete
  4. Jgn d lupa JHO LOW...MASTER MIND SEMUA KEKALUTAN INI....JHO LOW MESTI DICACI DAN diludah mukanya....semoga najib n rosmah terus mantap memimpin msia hingga tahun 2099....hidup najib...sayang najib...inilah insan yg paling bnyk ujian....maknanya najib betul n bagus....

    ReplyDelete
  5. Kalau wanita mestilah dilantik yang muda-muda. Kalau lelaki yang tua-tua lagi baik kerana mereka tidak akan kacau daun.

    ReplyDelete
  6. Eoi...hangpa org kedah ni buta sungguh la...mat bashah tu ada PhD..hangpa nak tau...jgn dok pandang lekeh kat paklong aku tu....hangpa jeles kot sb org hangpa tkdpt jd mb..PhD mat bashah ni bukan calang calang blh dpt ni...pes class pulak tu..PERASAAN HASAD DENGKI DIA TKDAK ORG KEDAH BLH CALEN DIA..PES CLASS PHD.

    ReplyDelete
  7. KENYATAAN YB TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN

    Akhirnya Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir terpaksa melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar Kedah selepas melalui badai politik hampir dua minggu yang lalu. Saya amat dukacita dengan peristiwa ini.

    Saya yakin rakyat tahu apakah sebab sebenar beliau disingkirkan. Di antara hak menyuarakan yang benar dengan tuntutan taat yang membuta tuli.

    Sebagaimana dijangka, Datuk Seri Mukhriz telah menerima tekanan yang berterusan daripada beberapa pihak yang mahukan supaya beliau berundur walaupun beliau menerima sokongan daripada majoriti rakyat Kedah. Oleh sebab tekanan politik yang luar biasa, maka hari ini beliau terpaksa melepaskan jawatan Menteri Besar. Saya percaya, ramai rakyat Kedah yang kecewa. Bahkan, rakyat Malaysia juga kecewa.

    Telah berakhir hari-hari di mana kita percaya bahawa pucuk pimpinan membuat keputusan berdasarkan kehendak rakyat. Nampaknya, dalam episod politik yang mutakhir ini, kehendak segelintir pihak mengatasi kehendak majoriti rakyat.

    Mereka mungkin lupa bahawa UMNO adalah sebuah parti politik yang mengharapkan sokongan rakyat untuk terus kekal relevan. Jika sesuatu keputusan dibuat tanpa mengambilkira sentimen dan kehendak rakyat terbanyak, saya bimbang masa depan UMNO akan terjejas.

    Bukan mudah untuk memperolehi semula kepercayaan rakyat apabila mereka terasa dikhianati. Sesungguhnya, dugaan hebat sedang menanti pengganti Menteri Besar Kedah untuk menarik kembali sokongan rakyat kepada UMNO.

    Saya yakin Datuk Seri Mukhriz tabah menghadapi dugaan ini. Beliau seorang pemimpin yang berintegriti dan mempunyai karisma. Segala yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin ini satu permulaan kepada perjuangan yang lebih panjang.

    TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN
    3 Februari 2016

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah.. ayat polis pencen.."Segala yang berlaku ada hikmahnya.".. melancap pun ada hikmahnya.. kahkahkah..

      Delete
  8. KENYATAAN YB TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN

    Akhirnya Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir terpaksa melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar Kedah selepas melalui badai politik hampir dua minggu yang lalu. Saya amat dukacita dengan peristiwa ini.

    Saya yakin rakyat tahu apakah sebab sebenar beliau disingkirkan. Di antara hak menyuarakan yang benar dengan tuntutan taat yang membuta tuli.

    Sebagaimana dijangka, Datuk Seri Mukhriz telah menerima tekanan yang berterusan daripada beberapa pihak yang mahukan supaya beliau berundur walaupun beliau menerima sokongan daripada majoriti rakyat Kedah. Oleh sebab tekanan politik yang luar biasa, maka hari ini beliau terpaksa melepaskan jawatan Menteri Besar. Saya percaya, ramai rakyat Kedah yang kecewa. Bahkan, rakyat Malaysia juga kecewa.

    Telah berakhir hari-hari di mana kita percaya bahawa pucuk pimpinan membuat keputusan berdasarkan kehendak rakyat. Nampaknya, dalam episod politik yang mutakhir ini, kehendak segelintir pihak mengatasi kehendak majoriti rakyat.

    Mereka mungkin lupa bahawa UMNO adalah sebuah parti politik yang mengharapkan sokongan rakyat untuk terus kekal relevan. Jika sesuatu keputusan dibuat tanpa mengambilkira sentimen dan kehendak rakyat terbanyak, saya bimbang masa depan UMNO akan terjejas.

    Bukan mudah untuk memperolehi semula kepercayaan rakyat apabila mereka terasa dikhianati. Sesungguhnya, dugaan hebat sedang menanti pengganti Menteri Besar Kedah untuk menarik kembali sokongan rakyat kepada UMNO.

    Saya yakin Datuk Seri Mukhriz tabah menghadapi dugaan ini. Beliau seorang pemimpin yang berintegriti dan mempunyai karisma. Segala yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin ini satu permulaan kepada perjuangan yang lebih panjang.

    TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN
    3 Februari 2016

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat tu shj Muhyideen berani. Keluar statement. Jgn ckp Najib, macai2 Najib yg makan dedak pun tak ambik pot.

      Delete
  9. IM4U.

    Pemuda dan Pemudi yang menyokong IM4U sudah kena tipu.

    Pemimpin pelajar pro UMNO, kena belajar jadi macam Bashah.

    Teringat satu masa dulu Mahathir kata ramai yang cerdik jadi pembangkang kerana Ketua Bahagian cantas atau tolak permohonan golongan professional!

    Hari ini bukan Ketua Bahagian yang cantas mereka yang cerdik dan berani tetapi Presiden sendiri yang cantas.

    Pelajar sekolah pun ada alasan ponteng...

    ReplyDelete
  10. Leader: SPM
    Followers: UPSR

    Ok apa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dikhuatiri murid-murid sekolah di Kedah tidak minat belajar hingga ke Universiti.
      A bad example, really.
      Kepimpinan Melalui Tauladan....

      Ayah: "Ajib, kenapa tak mahu belajar rajin-rajin? Nanti Ajib tak dapat masuk universiti".
      Ajib: "Ajib nak jadi Menteri Besar saja, ayah. Ada SRP/SPM dah cukup..."
      Ayah: "Siapa Cikgu?"
      Ajib: "Cikgu cakap, semua orang pun cakap macam itu".
      Ayah: "Betul jugak tu..."

      Delete
    2. Dikhuatiri murid-murid sekolah di Kedah tidak minat belajar hingga ke Universiti.
      A bad example, really.
      Kepimpinan Melalui Tauladan....

      Ayah: "Ajib, kenapa tak mahu belajar rajin-rajin? Nanti Ajib tak dapat masuk universiti".
      Ajib: "Ajib nak jadi Menteri Besar saja, ayah. Ada SRP/SPM dah cukup..."
      Ayah: "Siapa Cikgu?"
      Ajib: "Cikgu cakap, semua orang pun cakap macam itu".
      Ayah: "Betul jugak tu..."

      Delete
  11. Transformasi tua-tua kelapa semakin tua semakin banyak santannya atau tua-tua keladi makin tua makin menjadi

    ReplyDelete
  12. Inilah menunjukan pemimpin umno ytu dah tua takut pd org muda klu ada pemimpin muda bunuh karier mereka org umno lama ni kerjanya nak bolot duit harta pru14 nanti semua bungkus org melayu pun dah benci dhn umno lebih baik dap lagiaaammmmiiiiinnnn

    ReplyDelete
  13. Inilah menunjukan pemimpin umno ytu dah tua takut pd org muda klu ada pemimpin muda bunuh karier mereka org umno lama ni kerjanya nak bolot duit harta pru14 nanti semua bungkus org melayu pun dah benci dhn umno lebih baik dap lagiaaammmmiiiiinnnn

    ReplyDelete
  14. Dulu bila kawan2 aku komen negatif pada UMNO/BN aku ada rasa sakithati..... la ni kadang2 aku pun dah terikut2...... tak tau la, makin lama makin menyampah pulak rasanya dgn telatah memanda menteri dan pak2 menteri. Dulu blog2 pro UMNO/BN jd rujukan sekarang dh meluat nak baca, baca tajukpun dah loya tekak.... mungkin UMNO/BN hilang satu undi dari aku selagi mangkuk2 ayun ni masih berkuasa, tp undi aku bkn untuk pembangkang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang undi la parti punaisehat tuang amanat candat sotong setakat putarjaya.

      Delete
    2. Semenjak tuang amanat tidak mahu keputrajaya politik malaysia dah jadi sistem 3 parti.

      - parti sedang berkuasa diputrajaya

      - parti punahsehat (stakat putarjaya sebab x nak ke putrajaya)

      - parti pembangkang(akan ke putrajaya)

      Delete
    3. Tak kenal maka tak cinta lah

      Bila kenal tahu hodoh dengan perangai nya macam sial tinggalkanlah.

      Kita perlu perubahan...

      Delete
  15. Baginilah bagaimana anjing yang tersepit memerlukan pertolongan bagi melepaskan diri,Malaysia sekarang hanya diperintah oleh orang yang kurang dalam apa-apa juga keupayaan dan orang dibawahnya mesti kurang mutunya dari beliau.Tranformasi sekarang membolehkan umur pesaraan menjangkau umur 60th>,nanti sikit hari akan naikan lagi umurnya.Hancur!...

    ReplyDelete
  16. Amanat dari Tuan Penasihat Parti Ahli Syurga, rakyat Kedah kena redha dan sabar, semua pemimpin yg dilantik oleh Amirul mukminin Ah Jib adalah berdasarkan kpd ilham/khasaf beliau dari langit.

    ReplyDelete
  17. Ini bukan transformasi.
    Ini lah dia transforBasi.

    Kalau tua berpengalaman berpuluh-puluh tahun memang layak jadi MB ke apa-apa ke.. tetapi sepatutnya tahu lah apa jadi pada negara apabila dipimpin oleh orang seperti Najib. Sepatutnya bersuara, ini tidak ambil kesempatan pulak.

    ReplyDelete
  18. Mmg aku penyokong pembangkang.. tapi tak semua dalam UMNO aku tak suka.. ada juga yang bagus.. macam Mukhriz ni.. walau aku tak dapat mengundi dia sbb daerah aku lain.. dia amik calon tempat lain...

    Memang sedih bila seseorang yg dihormati, diperlakukan begini.. harap ada lagi badai melanda Kedah selepas pemecatan Mukhriz ni.. tak senyap mcm Muhyiddin kene pecat ja..

    ReplyDelete
  19. Terpekik terlolong rakyat marhaen. Negara berterusan dlm konflik. Orang atasan mungkin setakat di pecat jika melawan. Orang bawahan jgn melawan sangat..... Nanti di simen...

    ReplyDelete
  20. Jemaah Pemangku Raja tak mahu Bashah jadi MB. Memalukan Kedah. Najib pi jumpa Sultan Kedah/Agong.

    Saya agak Agong pi ckp Jemaah Pemangku Sultan terima Bashah.

    Dulu Agong juga sack Gani Patail atas penipuan Najib yg Gani sakit. Agong juga sack Muhyideen dan Shafie ats nasihat Agong. Apa Agong nitak nak tanya & soal sikit Najib ke??? Main pakai ikut shj.

    ReplyDelete
  21. Exco2 Kedah yg tidak menyokong Mukriz pun bodoh2..terutama yg ada PHD..ambik kau, bekerja bawah orang yg ada LCE shj.

    ReplyDelete
  22. Kasi dia makan nasi dengan kangkung saja.
    Dia dia mampus dalam penjara.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...