Wednesday, 24 February 2016

DRAMA MAKIN MENARIK...

Wow...sungguh menarik apabila Tun Mahathir Mohamad mengambil sikap enggan menjawab secara spesifik soalan-soalan polis terhadapnya dengan alasan ingin menjawabnya secara penuh di mahkamah nanti.

Ini baru betul, mahkamahlah tempat paling unggul mencari kebenaran di dunia ini.
Wow...wow...tambah menarik apabila Tun Mahathir juga menyatakan kesediaannya untuk ke penjara berikutan kritikan berterusannya terhadap Najib Razak serta perjuangannya demi rakyat.

Jika kita hulurkan kepala, kita akan kena pancung. Jika hidup saya berakhir dalam penjara...okay saja, kata bekas Perdana Menteri itu lagi.
Wow...wow...wow...ini lagi menarik. Apakah berjirannya Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim di penjara bakal menjadi saksi mata rakyat Malaysia  suatu hari nanti?

Cuma....yang mungkin tak menariknya ialah masih menjadi pertanyaan ramai, beranikah Najib dan Peguam Negara mengheret Tun Mahathir sampai ke peringkat itu? (SH 24/02/2016).

62 comments:

  1. SPRM terus siasat SRC International dan dana RM2.6 bilion

    Astro Awani | Kemas kini: Februari 24, 2016 (Diterbitkan pada: Februari 24, 2016 20:20 MYT)

    PPO bersetuju dengan tindakan SPRM menghantar semula kertas siasatan berhubung SRC International kepada Peguam Negara untuk disemak semula.

    KUALA LUMPUR:  Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan meneruskan siasatan berhubung isu derma RM2.6 bilion atas nasihat Panel Penilaian Operasi (PPO).

    Panel itu juga menasihatkan agar suruhanjaya berkenaan menghantar semula kertas siasatan terhadap SRC International Sdn. Bhd. kepada Peguam Negara untuk semakan semula.

    "Serentak itu PPO bersetuju dengan tindakan SPRM menghantar semula kertas siasatan berhubung SRC International kepada Peguam Negara untuk disemak semula," kata agensi itu dalam satu kenyataan pada petang Rabu.

    Panel berkenaan turut mencadangkan kepada SPRM untuk meminta bantuan peguam negara mengeluarkan Bantuan Perundangan Bersama, (MLA) bagi membolehkan SPRM mendapatkan bukti dan dokumen daripada institusi kewangan di luar negara.

    Ia sebagai sebahagian daripada proses siasatan terhadap derma RM2.6 bilion yang masih belum selesai.

    Sementara itu dalam kenyataan berasingan PPO memaklumkan mereka telah diberikan taklimat berhubung perkembangan terkini terhadap kes SRC International dan dana RM2.6 bilion oleh SPRM.

    "Panel Penilaian Operasi telah memberikan nasihat yang sewajarnya kepada SPRM untuk meneruskan siasatan." kata kenyataan itu.

    Panel berkenaan turut memuji SPRM kerana menunjukkan profesionalisme, dedikasi dan intergiriti dalam menjalankan tugasnya.

    Pada 26 Januari lalu, Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali sebelum ini membersihkan Datuk Seri Najib Tun Razak daripada sebarang kesalahan berhubung kes SRC International dan dana RM2.6 bilion.

    Beliau mengarahkan ketiga-tiga kertas siasatan berhubung dua kes berkenaan dikembalikan kepada SPRM dengan arahan supaya ia ditutup.

    PPO ialah sebuah badan bebas yang dibentuk kerajaan bagi memantau perjalanan SPRM.


    ReplyDelete
    Replies
    1. siasat la berapa kali nak siasat.report la berapa kali nak report.akhir sekali jawapanya,tiada kes.
      buang masa ja.tunggu PRU14 nanti.
      kita sumbat semua,najib,apandi dalaam jail

      Delete
    2. Persoalannya.. rakyat masih perasan yg mereka ada kuasa, mereka ada kemampuan, suara mereka keramat.. ini hanyalah permainan emosi saja untuk bagi rakyat rasa syiok sendiri.

      Hakikatnya, nak tumbangkan pemimpin negara dunia ketiga, rakyat kene bayar dgn harga yg tersangat mahal. Lihatlah Palestin, Syria, Arab Saudi, Thailand, Indonesia, Mesir, Tunisia.. Myanmar, Bangladesh, Korea Utara.. namakan saja.. belum pernah berlaku dgn kuasa pilihanraya. Mereka pilih jalanraya!!! Skrg Syria pula.. ingat senang ke pemimpin2 UMNO dan sultan2 kerabat kita nak tinggalkan kesenangan yg diwarisi turun temurun melalui kekuatan akta2, kuasa perlembagaan, permainan silap mata dlm jabatan2 kerajaan selain kuasa2 executive yg tidak terhingga berada ditangan mereka. Ini akan diwariskan pula kpd anak2 mereka yg mcm haramjadah dah skrg ni kita nampak dan turun temurun.. lihat anak Nazri, Najib, Zahid Hamidi, name a few.. anak2 bangsawan sultan2 kita.. lihat sendiri.. berapa kerat yg bagus??? nak jaga rakyat?? haha.. mimpi ke kita ni??

      Semua undang2 dan akta2 dibangunkan untuk menjaga golongan kaya dan bangsawan. Utk rakyat jelata dan parti pembangkang, laju jer tuduh. Malah disumbat masuk jel atas alasan yg entahapa2ntah.. sistem dikawal mereka..

      Lu jgn syiok sendiri sangat.. tak kemana pun jabatan2 kerajaan dan sistem HAMNO yg ada ni.. melainkan utk menjaga HAMNO dan sultan2 saja. Derang boleh menjarah apa saja dari segi agama, bangsa, sosial dan ekonomi.

      Buka mata dan terus mengkaji tuan..

      Delete
  2. Kebenarannya TDM tak nampak masaalah dapat diselesaikan tanpa melalui proses mahkamah.Bila semua masaalah dapat diheret kedalam mahkamah barulah rakyat nampak hukum kebenaran bukannya dapat diselesaikan hanya mengunakan kuasa.Masaalah poj jib mungkin dapat diselesaikan dengan kuasa yang ada tapi masaalah negara hanya mahkamah menjadi harapan rakyat untuk mencari kebenaran.

    ReplyDelete
  3. Kes- kes mahkamah sekarang akan menjadi rujukan kepada kes-kes mahkamah pada masa hadapan.Apakah kes tanpa melalui proses keadilan mahkamah akan digunapakai pada masa hadapan?

    ReplyDelete
  4. Cara yg baik utk mengemukakan bukti penyelewengan najib di makamah dan chek made ,walaupun Tun M terpaksa berkorban utk kepenjara,atas dasar perjuangan bukan kepenjara kerana korup dan sexsual.Jadi apa nak takut ini la perjuangan yg belum selesai tapi adakah pihak najib mahu teruskan.

    ReplyDelete
  5. Cara yg baik utk mengemukakan bukti penyelewengan najib di makamah dan chek made ,walaupun Tun M terpaksa berkorban utk kepenjara,atas dasar perjuangan bukan kepenjara kerana korup dan sexsual.Jadi apa nak takut ini la perjuangan yg belum selesai tapi adakah pihak najib mahu teruskan.

    ReplyDelete
  6. Rakyat nampak kebanyakkan penyanggak2 terlepas keadilan tanpa melalui proses mahkamah.Penyanggak sedia maklum kelebihan kuasa diluar mahkamah dan kelemahan mereka dimahkamah.

    ReplyDelete
  7. Sedih, terharu dengar seorang tua berumur 90 tahun sanggup berkorban untuk tanah tumpah darahnya.

    Sabar Tun, kalau semuanya tidak berjaya paling lama duduk sebelah Anwar insya Allah hanya 2 tahun. Selepas itu bagi setiap hari Tun di penjara kita pastikan si kepala lanun keparat dan pemakan pemakan dedaknya bayar setahun seorang.

    Pandey Dobi, Chicken Kebab, Laman Lahlan, Sayed buah Keduak, Zahid pak angkat Bangla, Shahrir Bee end Bebenci, Azeezzz Master tipu, Mat Lan 385, Ijat Lembu, Azlina Andartu, KBUs-KBUs dan pak menteri pak menteri yang duduk diam diam play safe tu semua kita minta siasat. Paling busukpun kita minta cek fail income tax diorang.

    KALIH!

    ReplyDelete
  8. Lebih menarik, sekiranya tun dibicarakan, adakah pihak sprm atau lain2 agensi atau individu2 yang mempunyai bukti akan tampil menjadi saksi bagi pihak tun. Episod yang semakain menarik..
    Telahan saya kes ini akan ditutup demi menjaga pekung najib

    ReplyDelete
  9. Lebih menarik, sekiranya tun dibicarakan, adakah pihak sprm atau lain2 agensi atau individu2 yang mempunyai bukti akan tampil menjadi saksi bagi pihak tun. Episod yang semakain menarik..
    Telahan saya kes ini akan ditutup demi menjaga pekung najib

    ReplyDelete
  10. we malaysian salute TDM he is a real stateman.
    for najib n his followers. hangpa semua haram jadah
    for najib...u r really an asshole

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii said keruak. Apa jasa kau kpd agama bangsa dan negara berbanding dgn Tun Mahathir Mohamad yg teramat kami sayangi.
      Hoiii...Said keruak kau boleh angkat kaki drp bumi malaya ini. Berambus kau dari sini.
      Syuhhh...Syuhhh...Syuhhhh

      Delete
  11. Shykur Tun anda axalah sebenarnya pejuang rakyat dan rela dipenjara ada pemimpin yg ada hari ni takut kena dakwa didunia nanti akan didakwa di akhirat Tun anda tidak kesaorangan jangan takut jutaan rakyat bersama Tun dan kami doakan Tun sihat dan dalam peliharaan allah aaaammmmiiiinnnn

    ReplyDelete
  12. Shykur Tun anda axalah sebenarnya pejuang rakyat dan rela dipenjara ada pemimpin yg ada hari ni takut kena dakwa didunia nanti akan didakwa di akhirat Tun anda tidak kesaorangan jangan takut jutaan rakyat bersama Tun dan kami doakan Tun sihat dan dalam peliharaan allah aaaammmmiiiinnnn

    ReplyDelete
  13. Orang yg berumur 90tahun yg bersuara lantang untuk memerangi kedurjanaan. Tak malukah wahaiii orang muda yg ada di planet bumi malaysia. Patutlah pengusha semakin berani bertindak tanpa tamaddun krn depa tahu buatlah apa pun rakyat tak berani melawan. Rakyat dah diikat ktgn.

    ReplyDelete
  14. Abad ke21 keegoan dan bongkak menjadi mainan pihak berkuasa.Tak bermakna bila kita buang ISA dan sekarang yang mencengkam lebeh teruk dari abad ke20.Seperti kata DAO berhenti atau tanding president post?,Jika PM gentelmen adakan EGM untuk umno dengan beberapa segra dan biar ahli membuat pilihan.Apa mau takut sekira tidak bersalah.Walaupun TDM hampa nak sumbat dalam,diMalaysia ini tak akan dapat lagi orang yang memakmor negara/rakyaat.Semua rakyaat happy semasa pemerintahan beliau kecuali orang-orang tertentu saja yang hilang punca pendapatan atas ketegasan beliau merasa rugi?.Semoga Allah SWT melindungi beliau.

    ReplyDelete
  15. nampak berani Tun ni..tpi jgn lupa Tun pun durjana semasa memerintah.kalu nk kata Najib PENYAMUN Tun kepala penyamun..nk sebut telalu byk..spt menarik kuasa Raja2..polis,kehakiman di bwh siapa? segala nye telah diguna kn dgn semaksimum oleh Najib!!...sori lah pada pemuja Tun ni ..sya ckup benci pada susuk tubuh TUN SEJAK DIA MENGHINA NABI MUHAMMAD..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallo bro...dont b so STUPID

      Delete
    2. tang mana stupid..tok nk memuji sngt penghina Nabi..walau agenda nye menjatuh kn Najib ..bagus la tu..tapi Tun ade agenda tersendiriii..kalu Malaysia pembangkang ambil alih..dia takut segala kedurjanaa nya terbongkar

      Delete
    3. Dah kenyang?...kalau tun takut pembangkang... Jalan mudah baginya menyokong Najib
      ...itu pun tak terfikir ke

      Delete
    4. buat apa dia nyokong Najib..segala perancangan tuk memboneka kn Najib di pangkas Rosmah. sebagimana pak lah di pangkas Kj.Dia tk kn dpat menjatuh kn Najib segala law yg di gubal dizmn nye di gunakan oleh Najib n Rosmah dgn ckp kreatif.spa pn akan sokong pada yg nk jatuh kn Najib..baru tdi saya dgr dia kata Najib penjenayah..tpi Tun juga penjenayah

      Delete
    5. 21.56

      Orang yang bodoh tak tau dia bodoh.

      Delete
    6. Eerrr...siapa yg izinkan Tun M masuk dalam Kaabah begitu lama ya?...arwah Raja Arab Saudi kot...

      Delete
    7. mangkok ni tak paham. thats shows he is dame STUPID...

      Delete
    8. aku ingat haram jadah ni dah makan dedak babi najib bagi....awat hg buta perut sgt....

      Delete
    9. Biar jelah orang macam tu, tak usah dilayan.. dalam seribu ada seekor..

      Delete
  16. org melayu akan bangun jika mahathir ditangkap polis..

    ReplyDelete
  17. Kalau Sarbini dan Teoh Beng Ho boleh jatuh dari bangunan kenapa Fendi tak boleh?

    ReplyDelete
  18. Saorang pejuang akan tetap berjuang sehinga kebenaran terserlah .

    ReplyDelete
  19. Sudah terang dan jelas sekarang. Memang ada kes....

    ReplyDelete
  20. Kerosakan sekarang ni adalah Dari tun. Tun sepatutnya dah buang najib masa Tun jadi PM. Najib dah banyak melakukan kesalahan masa zaman Tun. Tun hanya nak Najib undur tapi BN masih perintah.
    Rakyat dah takmau BN perintah. Full stop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sokong anda..

      Delete
    2. Abis kalau anda sekarang jahat adakah ini kesilapan ibu dan bapa anda sebab tak tamatkan riwayat anda masa lahir dulu..just my sekupang dua...

      Delete
    3. 01 21

      Ya, Jika tidak ibu dan bapa kita mungkin kesilapan atuk nenek kita, Jika tidak mereka orang-orang yang terdahulu dari mereka.

      Kesalahan Mahathir jika bukan sekarang akan di perlihatkan pada generasi yang lain; Ini baru bunga-bunga,

      Kita bukan sekadar berdoa untuk ibu bapa kita tapi untuk moyang kita unttuk keturunan kita. Malah sejak Adam di turunkan kebumi.

      Kerana itulah orang selalu cakap, dulu ayah dia buat kat orang .. sekarang padan muka kena kat anak dia pulak..

      Kita mesti dalam rombongan .... This is ME. This is ALL me,

      Delete
    4. Aik dlm Al Quran terang2 tulis. Sorg manusia takkan pikul kesalahan org lain.. Kalu kita jahat.. Bukan salah ibu bapa.. Kalu sorg cikgu dah ajar murid jgn mencuri. Dan murid tetap mencuri.. Itu bukan salah cikgu yg mengajar.. Salah murid kerana salah pilihan.. Hidup ini adalah pilihan.. Buat baik tentu akan baik.. Begitu lah sebaliknya.. Anon 849.. Perbetoi balik cara fikiran.. Ikot al quran.. Bukan emosi

      Delete
  21. Najib or Najis....you're real bloody XXXXXX asshole....!!!

    ReplyDelete
  22. Tangkap Mahathir kami akan bangun. Ingat wahai kaki-kaki jilat.....

    ReplyDelete
  23. Dah 90 tahun boleh lah tak kisah. Tak sama dengan kena penjara semasa anak-anak masih kecil. Tak sama kena penjara kerana fitnah dengan kena penjara sebab tak suka pada seseorang. Tak sama dengan kena penjara sebanyak 3 kali.

    Ada sebab-sebab tertentu seseorang minta di penjara... belum tentu dapat membersihkan segala perbuatan yang lampau.

    Tetapi memang Najib patut di undur !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tendang that horny crazy homosexual guy is not a mistake..

      Delete
    2. Tuan walaupun salah nya saya katakan pada Mahathir tetapi letaknya pada semua orang Islam. Jika tuan begini dan Mahathir berpura-pura dia di pihak benar, selagi itu lah masalah dan keadaan tetap begini. Kembali lah pengkalan jalan. ia lah dengan mengakui kesilapan kita.

      Jika kita tidak tahu mana kesilapan kita apa lagi kita tidak mengakui nya, bagaimana kita hendak memulakan sesuatu yang baru?

      Kita telah melakukan kesilapan besar. Akui lah. Jangan jadi macam Musa Hitam. Sebab kita mahu mulakan kehidupan yang baru.

      Jika tuan dan saya ingin bersihkan segala perbuatan Mahathir, kita sama-sama bergadingan. Ini sahaja jalan untuk memperbetulkan segala-galanya demi masa depan anak-anak, cucu-cucu dan cicit-cicit kita.

      Begitu juga sekiranya Najib berundur .... Ini lah yang Anwar Ibrahim sering sampaikan dalam ceramah. 'Sudah..sudah lah. Apa ini .. Kita lupakan sahaja..' tapi masih ada orang macam tuan. Belum lagi yang dalam UMNO..

      Ya Allah Kau ampun kan sekelian muslimin dan muslimat dan yang terdahulu dari kami.

      Delete
  24. Alang-alang pihak Polis sudah mengambil keterangan dari Tun, Polis kena ikut SOP.

    Dan akhirnya Peguam Negara sendiri yang memutuskan Tun tidak bersakah.

    ReplyDelete
  25. Najib??????selagi kau ada memang jahanam Malaysia ni kau keje kan.

    ReplyDelete
  26. Kau tangkap saja Tun kau siaplah, kami orang melayu takkan biarkan, kami akan bangkit. Just mark our words.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan main2.
      Jgn cuba2 sentuh dan sakiti Tun Mahathir Mohamad
      CELAKA PADAH NYA. Mandi darah negara ni

      Delete
    2. Piraaah, melayu sembang ja kencang. Kalu tun kena tangkap tengok la berapa kerat melayu akan bangkit...

      Delete
    3. Betul betul betul...melayu ni ckp berdegar2...bila kena sergah kena ugut mula la lemah lutut...lembik..layu

      Delete
  27. Tun sendiri tidak percaya Najib akan penjarakan dia.

    Jangan kan penjara, nak heret ke mahkamah pun ...Jangan harap sangat lah.

    Lagi orang bertambah benci dan meluat pada Najib. Ini bukan sabar tapi pengecut.

    ReplyDelete
  28. Tan, Tin dan Tun....semuanya 'kong ka li kong'!

    Adakah ini cara Tun mahu tutup silap serta kelemahannya dimasa dia memerintah? Nama nak mengaku dia 'salah' tadak! Dia harap kalau dia dapat jatuhkan Najib, orang akan sanjungnya sebagai wira dan penyelamat. Silap tu, orang tidak akan lupakan apa yang kamu sudah lakukan kepada negara...sampai punah-ranah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba anda bg secara usus apa ygtelah tun lakukan sahingga punahranah negara... Rasanya kau belum lahir lg semasa tun memerintah...Silap bertanya ibu bapa Tentang bertapa berbangga menjadi rakyat malaysia semasa tun memerintah

      Delete
    2. 05.41 ni nak dikatakan bodoh, sememangnya bodoh.
      Nak dikatakan bangang, dah memang bangang pun.


      Delete
  29. Anon 5:41,
    Adakah dengan kenyataan kau ini Najib akan kelihatan baik dan mulia? Berapa dia orang bayar untuk komen macam ni? Kutip kat sapa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib n menteri ampu ni semua "kesilapan" mahathir....
      yang pandai seperti KULI, musa hitam, Anwar di cantas
      Yang tinggal semua yg makan dedak
      Negara hampir tenggelam dgn pemakan dedak tinggalan dari zaman mahathir

      Mahathir mesti bangun dan bertanggungjawab...
      bersihkan kesilapannya (sebut Najib) selagi dia masih mampu...

      Delete
  30. Aku suka Tun M, dia bertanggung jawab dengan semua kesilapannya sewaktu pegang kuasa PM.
    aku kesian majority pelajar universiti tidak bersama dgnnya. mgkn sbb AUKU yg Tun M tanam dulu
    "what goes around comes around"

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam bro..
      lupakah pasal peristiwa d mana dewan tunku UM kena bakar pasal tun nk datang..masa tu dia masih pm...dia tetap datang juga...

      tun datang n nak berucap semua pakat duk bising ...pengurusan tak boleh nak buat ape dah...bising n bising n bising...tun senyap tapi masih duk atas tempat berucap tu...akhirnya ntah camne diaorang senyap...pelik kot sbb tun tak berucap tak marah tak ape...tun halang pengurusan abik tindakan pada pelajar dalam ni yang buat hal...

      tun berucap ...selesai berucap tun dapat penghormatan berdiri dari budak2 yang bising ni tadi...nak sebut mat saleh tak pndai sangat...

      gie7

      Delete
    2. Salam Anon 09:59
      sbb AUKU, aku dan kawan lain hampir di buang universiti. mana bole aku lupa. nak pegi ceramah sana sini eg: taman melewar banyak kene sekat, di ugut dengan SB. semua student jadi penakut, semua tak fikir hal masyarakat. fiki psl nak beli hp canggih n lepas exam. mane student Universiti peduli hal Tun M sekarang... sebilangan mungkin ya....

      aku agree rkyt kene bangkit settle kan sampah ni (sebut Najib dan pemakan dedak).... tapi Tun M tetap kene bertanggungjawab

      Delete
    3. Salam Anon 09:59
      sbb AUKU, aku dan kawan lain hampir di buang universiti. mana bole aku lupa. nak pegi ceramah sana sini eg: taman melewar banyak kene sekat, di ugut dengan SB. semua student jadi penakut, semua tak fikir hal masyarakat. fiki psl nak beli hp canggih n lepas exam. mane student Universiti peduli hal Tun M sekarang... sebilangan mungkin ya....

      aku agree rkyt kene bangkit settle kan sampah ni (sebut Najib dan pemakan dedak).... tapi Tun M tetap kene bertanggungjawab

      Delete
  31. Terima lah hakikat yang Mahathir tidak boleh melakukan nya bersendirian. Dia perlukan kita untuk memperbetulkan kesilapannya dengan menghentikan tuduhan Anwar Ibrahim sebagai peliwat.

    Jika kita melakukannya, percaya lah ianya meringankan beban Mahathir. Bila ringan beban Mahathir, lihat lah nanti dengan sendiri kekutan datang pada Mahathir.

    ReplyDelete
  32. Seorang pemimpin tidak boleh membuat semua rakyat suka kepadanya lebih2 lagi dalam negara yang mengamalkan demokrasi berparlimen. Dimana setiap orang berhak menceburi politik dan berkempen untuk menang dan berkuasa. Termasuk berhujah mencari kelemahan lawan.
    Baik atau tidak pemimpin itu biasanya diukur melalui kehidupan rakyat dalam negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu lihat pd skop yg besar..cuma lihat pd skop yg kecil jer..contoh yg mudah ialah perhatian yg diberikan oleh ibu bapa kpd anak2..sememangnya tidak akan sama..ada yg terlebih dan ada yg terkurang... Itulah Fitrah sebagai Manusia..TunM pun manusia juga cuma bezanya Allah swt telah mengangkat beliau pernah menjadi PM kpd kita...Terlebih dan Terkurang tu biasalah...

      Delete
    2. Dan Fitrah manusia juga tak pernah merasa puas hati diatas khidmat bakti manusia yg lain...hanya tau nak komplen jer kerjanya...

      Delete
    3. Itu sebab ada hukum, ada undang-undang.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...