Monday, 1 February 2016

REPUTASI NEGARA TERUS MERUDUM

Ini di London...

Ini pula di Malaysia...(SH01/02/2016).

37 comments:

  1. With the TPPA, one can see the great influence coming from the external forces these days. In short, the foreigners from the west do get what they want... Should not the same thing be the conclusion in the case of the 1MDB? Even when local investigators, etc. have failed Malaysians who long for justice (and who are fearful of what could come their way in the future politically and economically when the culprits go scot free), there is still hope coming from overseas' investigators. After all, as far as the western countries are concerned, they surely will not see to it that their beloved countries go to pieces just because of one man - unlike what is happening now in our beloved Malaysia...

    ReplyDelete
  2. Golongan seperti mereka ini layak di "Panggil Syaitan Bertopengkan Manusia" Mereka langsung tak takut dengan ancaman Allah tentang AZAB NERAKA,makin hari makin menjadi2 lagaknya,seolah-olah mereka semua TAK AKAN MATI?.Hati mereka telah dibutakan,ingatan yg diberi langsung tak dipeduli,teruskan melanun/merompak harta negara.Manusia (rakyat)diMalaysia tak mampu menghalang kerakusan Kamu lagi,selagi kamu bernafas teruskan,turutkan apa saja kehendak Hawa Nafsu buas kamu semua.. SELAGI KUASA ADA DITANGAN KAMU&SELAGI KAMU RASA AKAN HIDUP SELAMANYA&TAK AKAN MATI!! teruskan!!..Kami rakyat hanya mampu melihat/berdoa menunggu saat Allah akan tunjukan kebenaran sahaja. Kami percaya Janji Allah itu PASTI akan tiba suatu hari nanti,Cepat atau lambat sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. tunggulah sampai berjanggut.. sampai kucing bertanduk sekalipun.. x akan berlaku apa2.

      Allah Taala bukannya khadam kita utk menurut apa yg kita inginkan. Rancangan dia x siapa tahu..

      Delete
    2. Geng janggut pun sudah sokong penipu dan pelanun harta rakyat.

      Bersama samalah ke syurga gamaknye ye...

      Delete
    3. Kita mestilah sokong sepenuh jiwa plan zuhdi...din ayam..nasha....mustofa...hh...abduh...din velfire....hidup pas...ayuh semua kita undi pas pru 14 nnt....hidup pas

      Delete
  3. Golongan seperti mereka ini layak di "Panggil Syaitan Bertopengkan Manusia" Mereka langsung tak takut dengan ancaman Allah tentang AZAB NERAKA,makin hari makin menjadi2 lagaknya,seolah-olah mereka semua TAK AKAN MATI?.Hati mereka telah dibutakan,ingatan yg diberi langsung tak dipeduli,teruskan melanun/merompak harta negara.Manusia (rakyat)diMalaysia tak mampu menghalang kerakusan Kamu lagi,selagi kamu bernafas teruskan,turutkan apa saja kehendak Hawa Nafsu buas kamu semua.. SELAGI KUASA ADA DITANGAN KAMU&SELAGI KAMU RASA AKAN HIDUP SELAMANYA&TAK AKAN MATI!! teruskan!!..Kami rakyat hanya mampu melihat/berdoa menunggu saat Allah akan tunjukan kebenaran sahaja. Kami percaya Janji Allah itu PASTI akan tiba suatu hari nanti,Cepat atau lambat sahaja.

    ReplyDelete
  4. Assalam Bro Din,Memang teramat malang bagi Malaysia berperdanamenterikan si Najib ni.Dia buat onar orang lain yang kena tanggung.......HIDUP UMNO BUANG NAJIB.....

    ReplyDelete
  5. KABINET UMNO BN WAJIB DITUMBANGKAN TANPA SYAK DAN RAGU RAGU LAGI. BARISAN KABINET HARI INI MENTAATI KETUA MEMBABI BUTA MENGATASI KEPENTINGAN NEGARA DISEBABKAN ADA KEPENTINGAN PERIBADI. KERAJAAN DAN KABINET HARI INI MENAYANGKAN KEPIMPINAN YANG HUDOH LAGI MENJIJIKKAN SEHINGGA NEGARA DITARAFKAN SETANDING ZIMBABUE. PERLAKSANAAN UNDANG UNDANG DAN HUKUM BERKASTA KASTA DAN DOUBLE STANDARD SEOLAH OLAH WARGA NEGARA INI TERLALU BODOH DAN DUNGU. KORUPSI DAN PECAH AMANAH MENJADI "DERMA" DAN "BANTUAN" HANYA DESAKAN UNTUK MENYEMBUNYIKAN KESALAHAN DAN MENGEKALKAN KUASA. WARGA MALAYSIA TANPA PEDULI FAHAMAN POLITIK YANG MAHU MENYELAMATKAN NEGARA TERCINTA INI WAJIB MENOLAK KERAJAAN UMNO BN PIMPINAN NAJIB DAN PARA MENTERI PEMAKAN DEDAK. UMNO BN PERLU DIAJAR AGAR SEDAR DAN TAHU MUHASABAH DIRI. JIKA INI TIDAK DILAKUKAN, TUNGGULAH KEBINASAAN NEGARA OLEH MAINAN MEREKA YANG TAMAK HALOBA DAN BERNAWAITU KESENANGAN DIRI, GEROMBOLAN DAN KRONI. TEKADKAN HATI UNTUK MEMASTIKAN ABU! ASAL BUKAN UMN0 + BN

    ReplyDelete
  6. Apa punya toi nak eja UMNO pun tak gheti? Hoi apek mana yang dapat kontrak buat iklan tu, bro. kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik apek tu eja unno kalau umgok sikit punya sial ke.

      Delete
    2. Nasib baik apek tu eja unno kalau umgok sikit punya sial ke.

      Delete
  7. Salam Encik Shahbudin.
    Saya Syareen, wartawan dari Malaysian Digest.
    Saya telah menghantar satu emel kepada encik. Saya amat berharap encik dapat membaca emel tersebut.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. Dia tu dah lah satu hal, yang lain2 diaorang tahu perkara yang sebenar tetapi tak buat apa. Ada yang tahu tetapi tetap mengangkat mangkuk sekor tu disebabkan duit & pangkat atau diugut sebab ada ' dark secrets'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup....sekarang kita tau siapa tak ada dark secrets...mereka yang berani bersuara

      Delete
  9. Kita sedang mengira hari untuk PRU14 kerana kita akan mengundi parti Islam supaya parti Islam boleh menubuhkan kerajaan yang telus, bersih, cekap, amanah dan menjaga kebajikan rakyat dan takut pada Allah dan melaksanakan hukum Allah di negara ini supaya negara ini dirahmati Allah.

    Kita merasa amat bosan dan memualkan melihat parti-parti sekular dan liberal menyalahgunakan kuasa untuk kepentingan diri sendiri tanpa merasa malu dan segan dan mereka menentang perlaksanaan hukum Allah di negara ini. Akibatnya kadar penyalahgunaan kuasa, pecah amanah, rasuah dan jenayah dan keruntuhan akhlak meningkat setiap tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan parti yang mentadbir negara tetapi individu. Jika individu itu datang dari parti malaikat sekalipon jika dalam dirinya tidak benar-benar Islam, bila berkata dia berdusta bila berjanji dia memungkiri, dia tidak layak menjadi pemimpin kerana tergolong dalam kumpulan munafiq, kumpulan yang tidak layak dipercayai apalagi diangkat memimpin. Sweden, Switzerland, German bukan negara Islam tetapi roh Islam lebih diamalkan mereka dari negara-negara Islam. Parti yang menjaja Islam bukan satu jamin kemakmuran!

      Delete
    2. Sungguh tepat kata2 anda.Mereka yg guna label Islam kerap menyeleweng.

      Delete
    3. Nilai positif yang dilakukan tidak membatalkan nilai negatif yang pernah dilakukan

      1. Negara Swastika? OK ler sesudah mereka mengholokuskan para pendatang

      2. Negara bunker? OK ler setelah berdekat dekat menyimpan wang 'kotor' dan tak tentu taraf.

      Kalau 1 dan 2 itu adalah nilai yang baik makanya jangan hairan penjajahan minda telah berlaku.

      Delete
    4. Anon 16:00. Minda saudara yang dijajah sebenarnya. Saudara boleh senaraikan kebaikan negara-negara Eropah tersebut dan bandingkan dengan negara-negara yang 'parti Islam' memerintah. Apa jadi pada Afghanistan, Yemen, Saudi, UAE, Iran, Iraq, Sudan? Apa jadi pada negeri pantai timur? Islam adalah jalan hidup. Bukan pada serban, jubah dan kitab semata-mata. Jika Islam benar-benar dilaksanakan takkan ramai orang Melayu menghidap HIV dan ketagihan dadah di dua negeri majoriti Melayu dan dipenuhi ramai orang 'parti Islam'. Jangan dipersoal Tuhan kenapa negara-negara Eropah lebih maju, berjaya, aman, makmur dan kurang bencana. Mereka lebih Islam dari kita yang bernama Islam. Pemimpin negara bukan 'parti Islam' tersebut rela letak jawatan jika dituduh terlibat skandal rasuah, seks, salahguna kuasa dan dana awam. Mereka tidak bermewah dengan dana awam sekalipon untuk tujuan rasmi/negara. Mereka tidak bermewah dari gaji dan upah sebagai penjawat awam. Mereka tidak bermewah dari hasil derma kariah. Mereka kenakan riba dalam amalan kewangan untuk bangunkan keselamatan dan infrastruktur awam tercanggih demi rakyat. Mereka terima lebih ramai pelarian Islam dari mana-mana negara Islam. Mereka beri perlindungan dan peluang mencari rezqi lebih baik dari mana-mana negara Islam. Cukup-cukuplah menghukum minda saudara dengan tarbiah separuh masuk lebai-lebai dalam negara. Kebanyakkan kita sudah kenal dan tahu keupayaan mereka bila berada di tampuk kuasa. Lebih baik dikekalkan mereka di pondok dan mursalla.

      Delete
    5. E AH. Betul tu... Malangnya org yg selalu di labelkan sebagai 'kafir' itu lah yg lebih banyak mengamalkan apa yg tertera didalam Al Quran. Sedih apabila mereka2 yg memegang jawatan atau amanah sebagai pemimpin Islam hanya berdiam diri. Didlm ceramah ditekankan agar takut kpd Allah, tetapi dari segi realitinya mereka ini lebih takut kpd Hamba Allah..

      Delete
    6. E AH,

      Nampaknya kamu amat mendewa-dewakan
      negara-negara Barat yang kononnya mengamalkan 'roh Islam'. Negara-negara Barat tidak mempunyai akidah Islam maka dakwaan kamu negara Barat mengamalkan 'roh Islam' adalah cerita dongeng kamu. Bahkan negara-negara Barat menindas agama Islamd dan umat Islam di negara Barat. Sebagai contoh, kerajaan Peranchis (France) telah mengharamkan wanita Islam menutup aurat. Usaha-usaha orang Islam untuk membina masjid juga ditentang dan dihalang di Eropah, US , Australi dll !

      Kelemahan-kelemahan dan kemunduran di negara-negara umat Islam hari ini adalah kesan jangka panjang dari dasar pecah dan perintah penjajah Barat yang telah memecahkan negara-negara umat Islam kepada negara-negara kecil yang lemah dan sentiasa bergantung kepada Barat.

      Dan negara-negara umat Islam diberi kemerdekaan setelah penjajah Barat telah puas merompak hasil dan sumber alam negara umat Islam dan meninggalkan umat Islam dalam keadaan miskin.

      Untuk menjamin negara-negara yang diberi kemerdekaan sentiasa tunduk dan patuh kepada negara-negara Barat, pemimpin sekular dan liberal dilantik menjadi pemimpin kerajaan sekular dan liberal di negara-negara umat Islam.

      Negara-negara umat Islam seperti Yaman, Iraq, Somalia, Sudah, Libya, Afghanistan dll yang cuba memerdekakan diri mereka dari pengaruh Barat telah diserang dan dimusnahkan dan berjuta-juta orang-orang Islam dibunuh secara beramai-ramai oleh negara-negara Barat (NATO) dan proksi mereka !

      Semua peperangan yang besar dan membunuh berjuta-juta manusia yang tidak bersalah telah dilakukan oleh negara Barat dan sekutu mereka negara-negara kafir lain. Sebagai contoh, dalam Perang Dunia Ke 2, tentera negara-negara Barat dan negara-negara kafir lain seperti Jepun dll telah membunuh 85,000,000 manusia !

      Kamu cenderung mendewa-dewakan pemimpin sekular dan liberal berdasarkan komen-komen kamu di atas dan pada masa yang sama kamu melabelkan pemimpin-pemimpin dan ulama parti Islam sebagai munafik dll !

      Selama ini kita telah membaca atau mendengar atau melihat pemimpin-pemimpin sekular dan liberal di negara kafir seperti Barat dan negara umat Islam yang terlibat dengan pelbagai rasuah, pecah amanah, salah gunakuasa, jenayah dll. Bahkan mereka menyokong Israel menindas, merompak dan membunuh rakyat Palestin!

      Dan selama ini juga kita telah membaca atau mendengar atau melihat pemimpin-pemimpin Islam dan parti Islam menyeru manusia melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran ! Tindakan pemimpin Islam dan parti Islam ini adalah sesuai dengan ajaran Islam. Dan kita dapati mereka tidak terlibat dengan segala bentuk kemungkaran dan kesesatan !

      Nampaknya kamu telah gagal membezakan antara pemimpin sekular atau liberal dan pemimpin Islam.




      Delete
    7. Itu semua sebab kejahatan cina dap...kikikiki

      Delete
  10. Ejaan tu disengajakan supaya UMNO tak bolih saman pemilik bangunan. Tiada locus standi

    ReplyDelete
  11. Nilai positif yang dilakukan tidak membatalkan nilai negatif yang pernah dilakukan

    1. Negara Swastika? OK ler sesudah mereka mengholokuskan para pendatang

    2. Negara bunker? OK ler setelah berdekat dekat menyimpan wang 'kotor' dan tak tentu taraf.

    Kalau 1 dan 2 itu adalah nilai yang baik makanya jangan hairan penjajahan minda telah berlaku.

    ReplyDelete
  12. Najib semakin kuat. Tengoklah apa akan terjadi kpd Mukhriz kejap lagi !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedah hal kecik. Tunggu berita dari Zurich.

      Delete
    2. Jgn sebut Zurich bro..nanti ada org terkencing dalam seluar...

      Delete
  13. Harap2 pas tidak bergabung dgn umno.kalau bergabung dgn umno umpama lumur muka dgn tahi lepas pi ngorat. Tak ada sapa yang kebuloq..
    Untuk pru14, pas bukan lah pilihan. Tapi kalau tak ada rotan akar pun berguna juga. Inilah satu2nya arah untuk pengundi2 bn berpaling tadah. Insyaallah..semoga dipermudahkan allah swt. Amin

    ReplyDelete
  14. komenlah yang karut2..BN dan melayu tak akan tumbang insya ALLAH.. puak2 rejim pembangkang akan berputih mata di PRU 14..

    ReplyDelete
  15. Mengikut huraian dlm kitab biru, Ah Jib adalah berhati suci murni dan tidak boleh diganggu kuasa pemerintahannya.
    Parti Ahli Syurga akan menghantar para penasihat yg cemerlang dan terbilang untuk memperkukuhkan lagi agenda transformasi kearah penipuan dan pengsolapan yang terunggul di abad ini menjelang visi2020.

    Kipidup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa tahu Ah Jib sebenarnya dihantar untuk menghalang penyonglapan yang jauh lebih besar? Tak tahu kan, kan...nah sebab tu aku beritahu supaya tahu!

      Delete
    2. Dulu aku selalu baca kitab hijau,
      Semenjak ada derma 2.6billion ni aku dah tukar selera baca kitab biru pulok....muahahahahaaaa

      Delete
  16. GJUST WONDER....
    APAKAH HUKUM ORANG ISLAM MENYOKONG GOMEN YANG MENGAMALKAN SIKAP MUNAFIK DARI SIUDUT ISLAM"
    HARAP ORANG UGAMAN DALAM PIMPINAN UMNO BOLIH BERI PENERANGAN..
    TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
  17. Ya Allah...panjangkan umur ds najib n ds rosmah...berilah dia kekuatan dan kecerdikan akal untuk menghadapi segala tohmahan n fitnah. Dialah pemimpin yg paling bnyk dugaan n ujian....dia pemimpin yg baik sbb bg brim n beras 20 kg pd kami....dia juga turunkan harga minyak...cuma harga gas masak belum lagi...Ya Allah bukakan pintu hati najib untuk hapuskan gst dan tandatangan TPPA nanti....panjanglah umur ds najib n isterinya....

    YB C.N.

    ReplyDelete
  18. Aku amat setuju tumbangkan umno pru14 hancurlah bn yg lain dlm bn tu libiliti je tumpang semangkok mca hancur mic hampas gerakan dah berkubur umno sabah tu mengampu je pemimpinnya lavi cepat umno berkubur lagi baik aaaaammmmiiiiiinnnn

    ReplyDelete
  19. Aku amat setuju tumbangkan umno pru14 hancurlah bn yg lain dlm bn tu libiliti je tumpang semangkok mca hancur mic hampas gerakan dah berkubur umno sabah tu mengampu je pemimpinnya lavi cepat umno berkubur lagi baik aaaaammmmiiiiiinnnn

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...