Wednesday, 17 February 2016

TERGAMAKKAH WAN AHMAD TERIMA "DERMA" MAT SABU?

Inilah yang dinamakan solidariti.

Sekumpulan anak-anak muda yang menggelarkan diri mereka "Sahabat Mat Sabu" kini tampil memulakan inisiatif mengutip derma bagi membantu Presiden Amanah, Mohamad Sabu yang berkemungkinan dijatuhkan muflis jika gagal membayar gantirugi sebanyak RM200 ribu kepada bekas Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Omar.

Tampilnya anak-anak muda itu berbuat demikian kerana merasakan Mat Sabu kini dalam kesusahan, selain menganggap isu yang dibangkitkannya sehingga diheret ke mahkamah, turut berkaitan kepentingan rakyat.

Isu yang menyebabkan Mat Sabu disaman dan kemudian dikehendaki membayar gantirugi kepada Wan Omar ialah berkaitan Projek IC di Sabah. Perkara itu dibangkitkannya ketika beliau menjadi Timbalan Presiden Pas.

Menurut maklumat terkini, difahamkan hampir RM20 ribu berjaya dikutip pada hari pertama kempen diadakan.

Berdasarkan semangat kebangkitan rakyat, tidak mustahil derma untuk membantu Mat Sabu itu akan beroleh kejayaan dalam waktu yang tidak terlalu lama.

Jika setiap orang sedia menderma RM10 sekalipun, ia sebenarnya dapat menyumbang nilai yang bermakna dalam menyahut erti solidariti anak-anak muda itu.

Cumanya, oleh kerana ia merupakan kutipan daripada rakyat, tergamakkah Wan Ahmad menerima  "derma gantirugi"  itu atau beliau akan menyedekahkan wang tersebut kepada pihak-pihak lain? (SH 17/02/2016).

20 comments:

  1. Sya nak derma untuk sokong mat sabu.sya pengawal keselamatan dan duit kerja titik peluh saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshaallah Tuhan akan menggantikan duit derma kamu dgn lebeh lagi.

      Delete
  2. Kalau dedak pun dia rembat, ini kan pulak memang hak dia. Halal Haram pun tak peduli, inikan pulak duit dari rakyat atau tidak.

    Tapi jika kes tersebut atas kapasiti dia sebagai Timbalan Pengerusi SPR, duit tersebut bukan dia yang berhak, begitulah agak nya.

    ReplyDelete
  3. Ikut resmi derma 2.6 bilion, pakai sikit dan yang tidak dipakai dikembalikan kepada penderma.Pakai 50 kembalikan 150.

    ReplyDelete
  4. Makcik ni ibu tunggal...5 tahun lagi masuk 6 series. Makcik dah menderma. Anda semua bila lagi?

    ReplyDelete
  5. Apa nama...apa nama...
    Bagi acc nmbr. Kalau ada rakyat yg perihatin, InsyaAllah akan di masukkan ke dlm acc dgn niat berdasarkan semangat kebangkitan rakyat melawan penyelewengan pemimpin.

    ReplyDelete
  6. Sumbangan derma boleh dibuat melalui akuan Maybank 5642 5857 6644 atas nama Pusat Penggerak Mobilisasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Mat Sabu manyak pendei lea aa !!.

      Delete
    2. lufang...lu tak payah derma ok. Suweyyyy lu punya duit.

      Delete
  7. Saudara mat sabu anda bkn sendirian kita lawan untuk malaysia yg lebih baik.

    ReplyDelete
  8. WA tak kemaruk duit tu. Kalu dpt pun, isyalah akan ada masjid atau tahfiz yg merasa. Termasuk org miskin. Isyalah.
    Buatlah byak2 lgi tuduhan, moga ramai lgi boleh saman MSabun.
    Belia Solidariti ni org kaya2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawan tetap lawan.Belia benci sektor 3D (DEDAK, DALIH, DUNGU)

      Delete
    2. Hai....ada macai WA yang tolong jawabkan....

      Delete
    3. Bagus lahhhh...kalau derma kpd Mat Sabu yg dibayr kepada Wan tu pergi Masjid dan Tahfiz. Dapat pahala juga penderma2 kpd Mat Sabu.

      Project IC tu memang betul. Kalau tak, tak kan Umno/Bn bolih menang.

      Delete
  9. Orang2 melayu islam kat malaysia ramai yg spesis Wan Ahmad. Menyamun duit rakyat pun sanggup apalagi duit yang rakyat sedekah. Kadang2 malu menjadi melayu islam { tak semua begitu, tapi hampir semua menteri melayu islam begitu}. Negara lain wpun kapir tetapi mereka masih ada maruah diri, menteri2 mereka sanggup letak jawatan walau hanya dituduh ada affair dgn artis. Di Malaysia pula dah satu dunia mengutuk perbuatan rasuah tapi masih berpaut pada jawatan kalau bole sampai mati. Ini kah sikap melayu islam.

    ReplyDelete

  10. Najib ke, Mat Sabu ke, BN ke, Pembangkang ke, semuanya sama saja.

    Semuanya memperbodohkan rakyat. Semuanya kencing rakyat.

    ReplyDelete
  11. Gaji masuk nanti sye derma nak derma juga...moga Allah permudahkan segala urusan kita di dunia dan akhirat...amin..

    ReplyDelete
  12. Marilah kita menderma seiklas hati utk bang mat. Harap ada no akaun bank supaya derma dapat disalurkan dgn mudah.senua pesera bersih anda mesti menderma utk perjuangan .perjuangan bangsa malaysia utk masa depan yg adil dan saksama

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...