Monday, 29 February 2016

NAJIB AKAN 'DIBOM' LAGI ESOK DI KLIA?


Di bawah ini adalah antara petikan menarik yang dilontarkan oleh Muhyiddin Yassin dalam kenyataan medianya dua hari lalu sebaik saja MT UMNO membuat keputusan menggantung jawatan Timbalan Presiden UMNO yang disandangnya sehingga pemilihan 2018 yang akan datang.
Gambaran petikan itu seolah-olah dunia sudah terbalik di mana yang bersalah dan terpalit dengan skandal dipertahan dan dikekalkan, manakala yang menegur untuk kebaikan bersama, disingkir dan dibuang.

Esok 1 Mac pula, Muhyiddin akan kembali daripada luar negara dan dijangka tiba di KLIA pada jam 6.00 petang. 

Hebahan kepada rakan-rakan dan penyokong untuk menyambut kepulangannya sudah disebarkan sejak malam tadi dengan tujuan agar seramai mungkin dapat memberi sokongan terus menerus kepada bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

Apakah esok petang ada lagi "bom" yang akan dilemparkan oleh Muhyiddin khususnya tentang dana RM42 juta daripada SRC International, setelah dalam kenyataannya sebelum ini mengatakan telah ditunjukkan bukti oleh Gani Patail mengenai wujudnya perlakuan berunsur jenayah melibatkan Najib? (SH 29/02/2016).

42 comments:

  1. Dah patut tubuh parti baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat! Umno dah rosak teruk. Dah tenat dgn pebagai masalah dan mustahil untuk dipulihkan.
      Kalau dulu selepas umno asal di berikan wajah umnobaru, dgn kebijaksanaan Tun Mahathir, rakyat sokong Dan tetap percaya. Malah bangga ada PM seperti beliau. Tapi kini diberi nama atau "brand" apa sekalipun, rakyat yg bukan pemakan dedak tetap akan tolak. Kepercayaan rakyat dimusnahkan oleh pemakan dedak yang memenuhi MT termasuklah ketua2 bahagian. Usaha untuk memulihkn umno hanya membuang masa sahaja. Rata2 rakyat menanti Pru sahaja untuk menunjukkn kebencian pada umno.


      Delete
    2. Di Sarawak Najib umumkan yayasan 1MDB akan menaja haji untuk imam2 dan ahli jawatan kuasa terpilih untuk menunaikan haji. Semuga mendapat Haji 'Mabrur' untuk mereka2 yang dipilih. Terima kasih Haji najib kerana memberikan Haji 1MDB kepada mereka.

      Delete
    3. Duit Rasuah nak digunakanuntuk menunaikan haji....Macam mana tu Boleh ke ????

      Delete
    4. Amar maaruf
      Nahi mungkar
      Dapat fulus
      Semua bertukar

      Cash is king

      Delete
    5. Kepercayaan NAJIB ni cuma CASH IS KING.
      I doubt, dia tahu hukum hakam Islam.
      Dia tak tahu pun, duit haram tak boleh digunakan untuk buat ibadah haji.
      Dia dididik di UK.
      Balik Malaysia pada usia 23 tahun, terus dilantik jadi Menteri termuda.
      Kata bekas bodigadnya Datok Idris, cakapMelayu tak tahu. Membaca teks ucapan pelat, terangkak-rangkak. Korang nak harap dia kuat berpegang pada agama.......????
      Baik tak baik sekarang ni pun, cuma takat ikut-ikut orang di mesjid. Imam rokok, dia rokok. Imam sujud, dia sujud.
      Tengok Nazri bouncer dah cukup.
      Konon sembayang Jumaat tapi rantai emas terbelongkang di leher.
      Tahu tak dia, jantan pakai rantai emas tu HARAM?
      Kalau Najib boleh baca Fateha, baru aku bagi dia OK. Otherwise, dia ni cuma bertopengkan agama Islam saja untuk meraih undi daripada orang kampong.

      Delete
    6. najib kempen kat s'wak, makin mengurangkan undi utk bn. bagus ler tu. Adnan Satem, elok suruh najib jgn dtg.

      Delete
    7. Wa manyak ingat olang manyak cekap lulu-lulu ,undi PAS pasti bolih masuk syurga .

      Sikalang mungkin sutak tukar maa aa ,' atak manyak wang bolih beli syurga ' , Wa tak tau lea aa , manyak pening maa aa .

      Delete
    8. Woi lubang lu takla pi sikolah ka?

      Delete
    9. Saya mau mengucapkan terima ksih g tidak terhingga, serta penghargaan & rasa kagum yg setinggi-tingginya kepada AKI JEYAPATI , saya sudah kerja sebagai TKI selama 5 tahun di singapore, dengan gaji lebih kurang 2.5jt/bln, tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari, apalagi setiap bulan harus mengirim ortu di jawa, sudah lama saya mengetahui roomnya AKI ini, juga sudah lama mendengar nama besar aki, tapi saya termasuk orang yg tidak terlalu percaya dengan hal ghoib, jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng Saja.
      tetapi kemarin waktu pengeluaran 8924 , saya benar2 tidak percaya & hampir pingsan, angka yg diberi aki 8924 ternyata tembus, awalnya saya coba2 menelpon, saya bilang saya terlantar di singapore, tidak ada ongkos pulang, terus beliau bantu kasih angka 8924 setelah saya bantu mahar 8 juta.mulanya saya tdk percaya,mana mungkin angka ini keluar, tapidengan penuh pengharapan saya pasangin kali 100 lembar, sisa gaji bulan januari, ternyata meledak….!!!
      dapat BLT 750jt, sekali lagi terima kasih banyak AKI JEYAPATI, saya sudah kapok kerja jadi TKI, rencana minggu depan mau pulang aja ke sukabumi.buat aki,saya tidak akan lupa bantuan& budi baik aki.HUBUNGI AKI JEYAPTI DI NO INI 0852-4228-0055. KLIK TOGEL 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Yang suka aji derma bukan saya, itu tuang presideng amanat

    ReplyDelete
  3. Biasa la tu TSMY,rasuah mengatasi segalanya.
    Tapi yang pelik,mana hilang ex AG si Patail ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedudukan dia dah cukup baik sekarang, dapat pencen besar, dan dapat elaun Pengerusi Syarikat pun besar juga. Jika saya dalam situasi dia, saya pun tutup habis mulut saya.

      Delete
  4. Sistem kerajaan sekarang yang benar dan yang hak disingkirkan yang bathil di lindungi dan dipercayai.

    ReplyDelete
  5. Maaf btnya..knapa muhyiddin ni kerap sgt ke oversea??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada 1001 sebab dan kemungkinan.

      Yang pasti bukan pergi mendapatkan derma daripada putera Arab atau berjumpa dengan anak tiri penerbit filem atau berjumpa Ah Chai tuan punahsihat dan orang tengah 1mdb atau jumpa keluarga bisan di negera go ahead gostan.

      Delete
    2. ...free belaka...mau x kerap p....kalau kata UMNo tu...kot mana pun tetap UMNo TOTOK juga...metekadarah mahsul Rakyat...

      Delete
  6. Barang siapa mengenal dunia,
    tahulah ia itu barang yang teperdaya.
    Barang siapa mengenal akhirat,
    tahulah ia dunia bawa mudarat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barang siapa yang mendapat derma,
      Tak pula salah tak istihar hartanya,
      Barang siapa yang berani bersuara,
      Tahulah dia tetap akan "kena".

      Delete
    2. Barang berbillion masyuk account peribadi
      Dia tipu kata mana ada?
      Bila kantoi dia tipu lagi dan lagi
      Akhir kata di TV3 dari penderma penderma

      Delete
  7. Muhyideen ckp yg ambik RM2.6billion dan RM42million dan disiasat olih Sprm bukan dia tetapi Najib. Dia tanya mengapa dia digantung dan bukan Najib.

    Aikkkk??? Tak kan Muhyideen tak tahu. Rakyat selama ni menggangap Umno parti korup. Mestilah Presidennya seorang yg korup dan terbabit dlm rasuah dan salahguna kuasa. Jawatnan PM adalah utk kebas duit rakyat.

    Rakyat dh lama tahu. Muhyideen nak tanya pulak. Hadi pun tahu. Itu sebab dia sokong Presiden Umno yg korup. Umno dia tak sokong. Najib yg sapu RM2.6billion dan RM42million dia sokong. Dasar ulamat munafiq kata Tok Usin UG Ceroi.

    ReplyDelete
  8. Dunia dh menghampiri pengakhirannya...kita dh dlm fasa kerosakan ummah.dajjal dah sgt hampir..anak2 dajjal pun dah bertaburan..salah sorangnya najib ni la..org yg benar disalahkan,yang salah itu lah yg benar....

    ReplyDelete
  9. Kalau dah tahu UMNO BN tu Korup lepas ni dalam PRU14 JANGAN LAH PILIH UMNO BN lagi. Ada parti lain yang lebih baik dari BN UNMO dan parti yang sekutu dengannya.

    ReplyDelete
  10. Semua cerita rekaan dan konspirasi telah habis digunakan oleh ketua-ketua UMNO ke atas Anwar Ibrahim. Tidak ada lagi yang tinggal untuk di kenakan ke atas Muhyiddin. Dalam.liwat 1 habis semua digunakan malah dalam liwat 2 benda dan penipuan yang sama di gunakan.

    Kepercayaan terhadap pemimpin UMNO juga merupakan satu masalah disampi ng kesetian ahli kepada UMNO ternyata jauh berbeza semasa pemecatan Anwar Ibrahim. Kelihatan kumpulan Najib terkial-kial mereka-reka cerita untuk merosakkan kredibiliti Muhyiddin tapi nampaknya tidak mendapat sambutan.

    Selain dari itu untung nya Muhyiddin ialah isu ini melibatkan ramai penjawat awam seperti SPRM dan Bank Negara.

    Dengan semua faktor ini, jika Muhyiddin dan kumpulan yang menentang kediktatoran Najib tidak mengunakan nya dengan sebaik-baiknya ia adalah satu kerugian yang amat dikesali.

    ReplyDelete
  11. Siapakah dajjal? Diriwayatkan dajjal adalah seorang lelaki bermata satu yang jahat dan sesat lagi menyesatkan. Tuang presideng sendiri sentiasa mmengupas ciri-ciri dajjal dlm ceramah-ceramah beliau. Antara kesimpulan maksudnya lebih kurang dajjal adalah orang yg mendustakan kebenaran dan membenarkan kebatilan. Ciri-ciri tu ternyata ada pada pemimpin umno terdahulu termasuklah Najib dan Muhyidin serta pengikutnya kini dan selamanya. Lantaran itu, Tuang presideng telah mengkafirkan umno dan segala isi di dalamya..yang sedih camana Tuang Presideng boleh berbaik dengan umno? Jadi berhati- hati lah dengan TSMY atau Dr Mahathir mahupun tuang presideng kerana mereka ini juga dajjal yang nyata melainkan mereka kembali ke jalan yang benar. INGAT saudara-saudaraku sakalian, kebenaran tetap mengatasi kebatilan. ITU JANJI ALLAH DAN RASULULLAH.

    ReplyDelete
  12. Kerugian 1MDB tak selesai nak hantar orang pergi haji. Adakah ini tidak dikira sbg rasuah politik. SPR dan SPRM senyum saja, tak boleh buat apa. Dah penat siasat pun nanti kena tolak dan diarah tutup kes. Tak gitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lazimnya orang menunaikan haji duitnya hasil titik peloh sendiri dan yg HALAL. Tak ada duit kira tak mampu tak wajib pi haji. Kalau ada yg sponser pun tahu siapa dia dan biasanya anak yg bagi duitkepada ibu/bapa yg tak cukup belanja.

      Di era UMNO perintah ramai ajk masjid, JKK UMNO pi haji tanpa susah payah. Yg kerajaan ambik tu duit siapa. Tak jelas puncanya. Duit 1MDB ke?.

      Persoalan saya sahkah haji orang yg dihajikan oleh UMNO BN itu. Peruntukan perbelanjaannya tak transparent langsung. Sembunyi-sembunyi. Biasanya kerja sebegini adalah yg tak kena dari sudut syariyahnya. Mana pi para mufti, qodhi, ulamak2 majlis fatwa.

      Delete
  13. Kerugian 1MDB tak selesai nak hantar orang pergi haji. Adakah ini tidak dikira sbg rasuah politik. SPR dan SPRM senyum saja, tak boleh buat apa. Dah penat siasat pun nanti kena tolak dan diarah tutup kes. Tak gitu?

    ReplyDelete
  14. Patail bleh dibeli....nafikan semua tu....sonang jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada integrity langsung.
      Tak takut dgn tuhan langsung

      Delete
  15. TSMY jangan tunggu umno lagi biar dia lingkup itu bukan parti utk orgelayu itu utk org cari kaya masuk daja parti pemvangkang joint lim kit siang atau anwar Dap atau Pkr habis cerita lepas tu lawan tengok org cina dia undi dap ikut tu je apa nak pandang umno ni biar dia hancur dlm pru14 nanti

    ReplyDelete
  16. Mahyudin ni ada bini lg je kat luar negara? Asyik keluar je.

    ReplyDelete
  17. Buloh runcing..kasyi bom tambah lagi syatu! Syatu kali tabek syama yitu Tun syuda kaluar yitu Yamno. Yitu Tan Siri bila lagi mau kaluar? Tarak malu ka? Poodahh!!

    ReplyDelete
  18. TSMY jangan tunggu umno lagi biar dia lingkup itu bukan parti utk orgelayu itu utk org cari kaya masuk daja parti pemvangkang joint lim kit siang atau anwar Dap atau Pkr habis cerita lepas tu lawan tengok org cina dia undi dap ikut tu je apa nak pandang umno ni biar dia hancur dlm pru14 nanti

    ReplyDelete
  19. Dicadangkan Muhyiddin buat akuan bersumpah maklumat apa yang diterima dari mantan AG ghani tentamg 1MDB dan SRC. Baru betul2 meletup macam IP Bala pernah buat tentang pembunuhan Altantuya dulu.

    ReplyDelete
  20. Hari ini ramai orang MALAYSIA kertawakan MAHATIR sebab nak keluar UMNO...Dah 2kali dah keluar UMNO lepas Tu masuk Balik sebab HARGAnya RM 1.00...RAMAI ORANG KUAT DAN MACAI UMNO KERTAWA SEBAB HARGA RM2.6 B..menjadikan NAJIB KUAT...esok jangan pulak ramai orang orang yg just sokong NAJIB kertawa sedirian tanpa di paksa sehingga ramai tertanya Tanya MENGAPA ya? bak kata P.Ramli dah kena SAKIT ANGAU....masa Tu KERAJAAN BARU pun tak boleh tampong MAKANAN DALAM JABATAN KESIHATAN...out of budget..So kertawa la kertawa lah kertawa lah esok tidal Ada siapa akan tahu apa yg bakal terjadi selain ALLAH YANG MAHA ESA.

    ReplyDelete
  21. kalau tubuh parti baru..... individu berikut jangan diberi keahlian walaupun sujud dan menangis darah sekali pun... kecuali mereka bertaubat nasuha dan berikrar meninggalkan 7 pembinasa.

    zahid..
    hishamudin...
    teuku adnan...
    shahrizat nfc...
    en azalina...
    rahman dahlan....
    nazri...
    mat maslan...
    keruak....
    abdul azeeeeeeeeeeez abdul raheeeeeem bin abdullah spa....
    kj.....
    ahmad bashah.....
    reeeeeeeeezal naina mareeeeeeeeeecan....
    shahrir samad......
    nur jazlan tok mat....
    raheeeeeeeeeeem tambhy chik....
    isa samad....
    jamal ikan bakar.....
    noh omar.......
    mb zambry....
    shahidan kassim.....
    anuar musa rm4juta....
    awang adik......
    mb terengganu....
    mb adnan....
    mb musa aman.....

    dan root cause knp najib jadi mcm la ni....maznah mazlan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2037
      Apa kena mengena Maznah Mazlan dengan Ajib Ghor ? Harap dapat beri penjelasan supaya semua orang tau.

      Delete
    2. Klu xsilap sy,maznah mazlan tu yg jd broker temankan kak ros jmp najib ms najib masih suami org dlu..oppss

      Delete
  22. Tubuh parti tupperware lagi best... Semua pasal duit n jawatan manusia gila. Suruhan tuhan x mau buat yg dilarang pula dikejar

    ReplyDelete
  23. Apasal TSMY ni suka sangat keluar negara skarang ni. Boleh tak fight face to face dan lawan macam org jantan sejati.

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...