Sunday, 28 February 2016

DENGAN ALASAN PELIK SEPERTI INI, JANGAN-JANGAN...

Pendirian Hadi Awang enggan menghadiri perhimpunan anti Najib pada 27 Mac depan mungkin tidak begitu memeranjatkan, tetapi yang membuat ramai terpinga-pinga ialah alasan yang diberikannya.

"Saya anti UMNO, tetapi tidak anti orang UMNO. Orang UMNO kita hendak berbaik. Ada pun parti UMNO sudah banyak buat kesilapan, oleh itu saya tidak mahu terlibat dalam perhimpunan itu," katanya kepada akhbar Sinar Harian.

Lagu mana ni Tuan Guru? Hujah ini bukan saja kelihatan pelik, tetapi berbelit-belit?

Sejak bila Pas hanya memusuhi UMNO, tetapi ingin berbaik-baik dengan orang UMNO?

Tidakkah dalam fatwa dan ceramah-ceramahnya sebelum ini, semua ahli UMNO selalu dibakulkannya sekali dengan gelaran-gelaran seperti kafir, taghut, tidak Islamik dan macam-macam lagi?

Kenapa sekarang nampak tidak konsisten?

Orang UMNO yang mana pula yang Tuan Guru ingin berbaik-baik itu? 

Adakah ianya orang UMNO yang sedang memegang jawatan dan mengemudi parti, orang UMNO yang ada wang berbilion-bilion, orang UMNO peringkat bawahan, orang UMNO yang diperkatakan di seluruh dunia ada skandal di sana sini atau orang UMNO yang ingin menentang kemungkaran?

Bukankah apabila mengambil sikap anti UMNO, orang yang patut lebih dahulu dijauhi oleh Pas dan Hadi ialah para pemimpin tertingginya, apatah lagi jika pemimpin tersebut turut terpalit dengan skandal kewangan yang memalukan negara di mata dunia?

Adakah dengan pendirian ini bermakna Pas tidak lagi berjuang melawan kemungkaran, penyelewengan, salah laku, rasuah dan hal-hal berkaitan moral yang seumpamanya?

Selain itu, alasan Hadi tidak mahu menghadiri perhimpunan 27 Mac nanti kerana tidak anti orang UMNO juga tidak boleh pakai sebenarnya kerana dipercayai ramai ahli-ahli UMNO, termasuk Tun Mahathir Mohamad juga akan turut menghadirinya.

Tidak mustahil Muhyiddin Yassin, Mukhriz Mahathir dan lain-lain pemimpin UMNO  akan turut sama menghadirinya, selain sudah tentu ramai pemimpin daripada parti-parti pembangkang akan turut mengambil bahagian.

Tidak inginkah Tuan Guru berbaik-baik dengan Tun Mahathir, Muhyiddin, Mukhriz dan lain-lain yang masih merupakan orang UMNO yang menyertai perhimpunan itu?

Tidak mahukah juga Tuan Guru duduk sebaris dengan pemimpin-pemimpin pembangkang dalam agenda menyelamatkan negara dan menolak pemimpin yang lebih banyak warna hitam berbanding putihnya?

Kalau benar ingin berbaik dengan orang UMNO dan masih teguh dengan perjuangan Islam, kenapa mesti memilih-milih untuk berbaik-baik?

Kalau boleh hadir berpakaian sedondon merah jambu dengan Najib sebelum ini, apa salahnya duduk bersebelahan dengan yang lain-lain pula?

Janganlah hanya memilih ingin berbaik atau berkawan dengan mereka yang berjawatan atau yang ada wang berbilion-bilion saja, takut nanti dikata orang dan dijadikan bualan...jangan-jangan sudah termakan dedak seperti ramai yang lain juga rupa-rupanya. (SH 28/02/2016).

82 comments:

  1. Kesian Pas ada presideng macam ni...kalau org pas tak leh pikir lagi kelahanatan perangai ulamak camni. Tak tau la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu dia juga yg buat amanat bunuh orang2 UMNO tu jihad.
      Darah orang2 UMNO tu halal
      Sembelihan orang2 UMNO tu haram dimakan
      Sembahyang fardu berimamkan orang UMNO tak sah dan byk lagi.
      Aku tak faham sungguh dgn haji hadi ni. Walaupun aku ni bukan ahli mana mana parti tapi aku rasa haji hadi ni dah betul2 kompius.
      Hanya tuhan saja yg tahu apa yg ada dalam hati dia.
      Semuga tuhan memberi hidayah dan taufiknya kepada hj hadi

      Delete
    2. Ini adalah bahasa wahyu Tuhan. Bahasa tuhan ni, kita tiada layak cuba2 faham. Hanya nabi2 dan rasul2 saja yg layak terjemahkannya. Paling kurang pun, kene tanya Din Ayam.. sbb Din Ayam ni pun sudah bertaraf Saidina Ali gamaknya.

      Ahli2 PAS tiada masalah untuk faham bahasa2 wahyu ni kerana mereka mmg orang kampung yg tidak tahu apa2. Dengar saja kendian takbir.. habis cerita. Sbb tu mereka boleh nganga tunggu dlm PAS lagi. Bini nak kene kebas pun, derang x kesah punya.. German porn kan ada.. org lain bleh tolong bayarkan bill..

      Delete
    3. Anon 23:24 memang dulu Hadi mengamanat bunuh orang2 UMNO tu jihad. Darah orang2 UMNO tu halal
      Sembelihan orang2 UMNO haram dimakan. Sembahyang fardu berimamkan orang UMNO tak sah dan byk lagi. Duit atau dedak dihulurkan oleh org UMNO bukan parti UMNO. Dulu org UMNO xda fulus berbilion2 nak hulur atau nak derma dedak kat sesapa. Org2 UMNO dulu xsekaya org UMNO skrg. Sesapa sayang org UMNO terutama Najib dpt huluran dan dedak.

      Delete
    4. Lia sutak lupa itu "AMANAT" maa aa , Bulayu memang mudah lupa maa aa .

      Delete
    5. Lufang, you mau masuk syurga ke?
      You undi pas la. Tak payah tukar agama. Ini hj hadi boleh gerenti you masuk syurga secara express. Tidak payah berbaris panjang.Sana sudah ada bidadari tunggu u. Apa mau pun dapat. You tak payah buka kantin lagi.

      Delete
    6. Al-Quran berkata si munafik akan di sorot ke dalam peringkat terbawah neraka jahannam

      Delete
  2. Saya pun mahu cari makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takbirrrrr !

      Delete
    2. Pasberg!!!!Parti pembelot.Parti jual agama.Pi mamposssla...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Saya mau mengucapkan terima ksih g tidak terhingga, serta penghargaan & rasa kagum yg setinggi-tingginya kepada AKI JEYAPATI , saya sudah kerja sebagai TKI selama 5 tahun di singapore, dengan gaji lebih kurang 2.5jt/bln, tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari, apalagi setiap bulan harus mengirim ortu di jawa, sudah lama saya mengetahui roomnya AKI ini, juga sudah lama mendengar nama besar aki, tapi saya termasuk orang yg tidak terlalu percaya dengan hal ghoib, jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng Saja.
      tetapi kemarin waktu pengeluaran 8924 , saya benar2 tidak percaya & hampir pingsan, angka yg diberi aki 8924 ternyata tembus, awalnya saya coba2 menelpon, saya bilang saya terlantar di singapore, tidak ada ongkos pulang, terus beliau bantu kasih angka 8924 setelah saya bantu mahar 8 juta.mulanya saya tdk percaya,mana mungkin angka ini keluar, tapidengan penuh pengharapan saya pasangin kali 100 lembar, sisa gaji bulan januari, ternyata meledak….!!!
      dapat BLT 750jt, sekali lagi terima kasih banyak AKI JEYAPATI, saya sudah kapok kerja jadi TKI, rencana minggu depan mau pulang aja ke sukabumi.buat aki,saya tidak akan lupa bantuan& budi baik aki.HUBUNGI AKI JEYAPTI DI NO INI 0852-4228-0055. KLIK TOGEL 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  3. Tuan presideng sudah menyongsang arus. Semoga cepat sedar dan kembali ke pangkal jalan...

    ReplyDelete
  4. Apa punya pendirian dah pulok nie? Eh berapa besar punya haram dah...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini Tuan guru hj U turn. Kaki ponteng kerja. Sekerat ular sekerat belut.
      Buat bai'ah kena cerai bini talak 3 kalau lompat parti. Bini boleh cerai laki talak 3 ker?
      Orang gila macam ni pun ada orang masih percaya ke?

      Delete
  5. This old man is a liar. A poor one too. Plus a hypocrite. Will do anything to stay in power. Even selling himself out. Wearing kopiah and a jubah doesn't hide his greed for power. Never voting for PAS anymore.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Birds of same feathers flock together..
      Ngam lah dia dgn pres umno.
      Kaku auta.
      Pakaian x selalu mencerminkan peribadi pemakainya.
      Sedih.

      Delete
    2. Birds of same feathers flock together..
      Ngam lah dia dgn pres umno.
      Kaku auta.
      Pakaian x selalu mencerminkan peribadi pemakainya.
      Sedih.

      Delete
    3. Tok guru pil kuda, barua, jebon dan macam2 ada.Tiga suku punya manusia,

      Delete
  6. Aduhai tok guru kau ni ..ini dah bukan hal umno. Ini pasal negara nak jahanam pasal sorang melayu. Kau tolonglah bagitau tok guru kau tu. Janganlah sebab kena lawat dua tiga kali kat IJN nak subahat. Takkan tok guru tak nampak apa yg jadi kat negara sekarang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Too guru sudah tak nampak. Dia Sudah kaya. Apa nak kisah kat rakyat...

      Delete
  7. Cuba semak kot2 ada sedara mara dia yg dah dapat projek dari kerajaan

    ReplyDelete
  8. Lebih terlaknat kepada orang alim ttg agama kerana memosongkan org ramai dari jalan kebenaran.

    ReplyDelete
  9. penin2 dibuat, ini org tua cakap berbelit2.baik aku pi candat sotong.

    ReplyDelete
  10. Ini lah yg di namakan orang dulunya ULANAK bukan ULAMAK sekarang ni sudah tersosul kulupnya Dari Kapir mengkapir terbentuk lidah se ekor MUNAFIK.

    ReplyDelete
  11. Tapi kalau ada ahli pas totok kat sini, nanti kata kita buat fitnah pulak sebab cakap persideng pas berbaik dan memberi talian hayat kpd Najib.

    Nilaikan lah sendiri kelaku persideng yang pelik ni sendiri

    ReplyDelete
  12. Pengubal dasar2 umno ia lah lembu bukan nya orang umno. Itu sebab nya hj hadi kata blh berbaik dengan orng umno. Yg salah nya lembu

    ReplyDelete
  13. Tok guru pon terliur juga pada dedak tu. Dapat hampas dedak pon jadi la

    ReplyDelete
  14. Samalah kalau kita cakap..saya anti zionis tetapi tidak anti orang yahudi. Saya nak berbaik dgn orang yahudi...letih kalau ada ketua macam Hj Hadi. Kesian orang PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian apa pulak dgn orang PAS?? Derang ok jer biolnya. Sama dgn presidennya jugak.. sama2 bahlol.

      Delete
  15. Tgna adalah cahaya pas yg menyinar menyuluh seluruh rakyat tak kira bangsa.di waktu yg gelap utk rakyat dtg pengampu entah dari mana pertahan ikon korupsi bugis dgn kenyataan yg pelik ajaib dn komedi.kipidap pun da masuk bandwagon penjilat dedak

    ReplyDelete
  16. ada tok guru pas kata, daripada berkawan dengan umno, lebih baik kawan dengan syaitan. umno tu simbol dan bendera kot yang tok guru dok cakap dulu. bukannya ahli umno. kesiannya orang pas tak mau kawan dengan ahli umno dulu, ramai pulak ustaz pas dak sampaikan fitnah kait dengan ahli umno terutama tdm. presiden kata parti umno, bukan ahli umno, tapi ahli pas tak faham. bodoh sungguh ahli pas, tak faham cakap presiden. mungkin ahli pas luar dari terengganu tak faham bahasa terengganu.

    ReplyDelete
  17. Macamana orang sewel macam ini boleh cadangkan Kerajaan Teknorat ?

    ReplyDelete
  18. Ulamak yang berdakwa berperangai lebih sopan, fokas hanya pada agama dan fatwa dalam hukum sentiasa konsisten.

    Ulamak dalam PAS adalah ulamak politik yang memperalatkan agama untuk dapat kuasa politik dan ringgit

    Kenyataan Hadi yang mengatakan beliau hanya anti pada parti UMNO tapi ingin berbaik hanya dengan pemimpin parti itu adalah gambaran sebenar bahawa dia adalah diantara orang yang sudah disuap dedak kedalam mulutnya.

    Dengan kenyataan seumpama itu, PAS adalah parti pengkhianat dalam block pembangkang. Talam dua muka. Tidak boleh dipercayai dalam apa jua perjanjian walaupun mereka mengaku berbangsa melayu beragama islam. Sama seperti Najib, berbangsa melayu beragama islam...apa saja kata-kata yang keluar dari mulut nya tidak boleh dipercayai langsung.

    Jika PKR masih terhegeh-hegeh mahu bersama dengan PAS dalam menghadapi pilihanraya yang akan datang atas dasar satu lawan satu bermakna PKR juga bersubahat menyokong UMNO Baru disebalik kerjasama PKR/PAS. Kerana bila calon PAS menang, mereka akan berpihak UMNO Baru.

    Tindakan itu bukan saja merugikan malah meminggirkan angan-angan Anwar jadi perdana menteri seperti yang diinginkan segelintir pemimpin Pakatan Harapan.

    Formula mengatakan PAS mewakili orang melayu sudah tidak relevant lagi setelah presiden parti itu secara terang terangan menyokong pemimpin UMNO Baru yang jelas terpalit jenayah.

    Biar bertanding tiga penjuru....perlu yakin pada pengundi.

    ReplyDelete
  19. Apa salahnya kata2 Hj Hadi itu? Kenyataan itu lah yg konsisten drp Hj Hadi. Cuba dgr balik kaset2 lama Hj Hadi terutama di tahun 80an.......pdktn Hj Hadi adalah lembut, cuma kata2nya (termasuk amanatnya) disalahtafsirkan oleh org2 yang asobiyyah dgn PASnya melebihi Islam!
    Mafhum kata2 Hj Hadi di atas, UMNO memang perjuangan tidak Islam, tetapi org UMNO masih Islam. Samalah kalau kita katakan Thailand bukan negara Islam, tetapi penduduknya ada yang Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana tuan menentukan Thailand bukan negara Islam? Bagaimana jika negara Indonesia, adakah Indonesia bukan negara Islam ?

      Adakah UMNO parti Islam ? Adakah PAS parti melayu ? Yang mana satu lebih Islam dan yang mana satu lebih melayu nya?

      Macamana tuan menentukannya...Pastinya tuan jawab Thailand penduduk Islamnya tidak ramai. Indonesia rakyat nya yang Islam berjuta-juta.

      Tahukah tuan berapa ramai orang UMNO yang pemimpinnya melakukan kesalahan rasuah yang di anggap sebagai upah? Kita anti UMNO sebab bilangan pemimpin UMNO yang kaya dengan cepat hingga mereka jadi kaya-raya hampir kesemuanya.

      Kalau dah pemimpin UMNO semuanya baik dan tidak menzalimi orang lain, mengapa nak anti UMNO? Dasar UMNO yang salah? Lalu nak ubah UMNO kena lah ubah orang UMNO kan? Sebab itu tak anti orang UMNO? Macam itu Ubah dasar UMNO sahaja tak payah ubah orang UMNO sebab yang Hadi anti bukan orang UMNO...

      Boleh atau tidak saya kata jahat-jahat jugak...sembahyang, sembahyang jugak...atau saya tak perlu sembahyang sebab saya jahat.Atau buat apa saya sembahyang sebab saya jahat, sia-sia sahaja saya sembahyang? Hukum dan hujah seperti ini lah yang digunakan oleh Hadi.

      Wallahualam.

      Delete
    2. Ada beza Negara Islam dan Negara Orang Islam. Negara Islam kena ikut cara2 Islamlah. Negara Orang Islam kalau yang perintahnya orang Islam. Hakikatnya mana ada negara Islam di dunia sekarang ini.......semua perintah ikut cara2 yang disukai saja.

      Delete
  20. Tuan,

    Saya anti HADI Bukannya anti PAS.

    Selagi dia presideng Jangan harap saya undi PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pula sebaliknya. Saya anti PAS yang ada selepas muktamar jun 2015, tetapi tidak anti Hadi. Jadi dalam pilihanraya nanti, saya tidak akan mengundi PAS.

      Delete
    2. Saya pulak tenguk siapa yang makan dedak bersuap-'suapan'.

      Kalau PAS yang makan dedak bersuap-'suapan', saya anti PAS.
      Kalau Hadi yang makan dedak bersuap-'suapan', saya anti Hadi.

      Sekarang Hadi yang diberi makan dedak ... suap menyuap pulak tu...

      Delete
    3. Pencapaian Hadi yg terbaik? Mempopularkan perkataan Terengganu "cakna". Itu saja. Lain tak nampak

      Delete
    4. Pencapaian Hadi yg terbaik? Mempopularkan perkataan Terengganu "cakna". Itu saja. Lain tak nampak

      Delete
  21. Bila tuang amanat kata tak nak ke putrajaya, maka ulardlm semak tumpang sekaki dengan pemakan dedak memperbodohkan rakyat marhaen.Memang mereka tak perlu ke putrajaya sebab mereka berjaya di putarjaya.

    ReplyDelete
  22. Kepada yang ahli dan berpengalaman Ilmu Ghaib, nih lah masa nya to take advantage of the situation! Peluang cukup besar dan lumayan untung nyer nanti....apa dia?

    Errr....memandangkan Bank Bank yang nyata dan jelas tidak boleh lagi berahsia seperti wang masuk ke account Rosmah dan Najib dan yang dah ngaku seperti Mad Maslan, Sharir, dll......maka di anjurkan kepada yang mempunyai Ilmu Ghaib membuka Bank Bunian dan Bank Ghaib...boleh mengibaskan padangan dan mata BNM, PDRM, LHDN, AGC dan mungkin juga SPRM!

    Sebab Haron Din dah kena kencing tidak percaya tempoh hari wang masyuk account Najib, maka nya orang orang beriman-PAS mesti berbondong bondong mencari BANK GHAIB termasuk orang orang UMNO!

    Guarantee UNTONG!

    ReplyDelete
  23. MALAYSIA MEMANG MEMERLUKAN CORAK POLITIK BARU YANG LEBIH MATANG DAN PRAKTIKAL

    ReplyDelete
  24. Hudud pas tuang boleh bentang kat jepung, apasalahnya buat2 buta kemungkaran depan mata sambil bersilat dengan alasan yang pelik dan berbelit2 cam ular.Jumpa pas jumpa lubang, biarkan pas dipatuk ular didalam lubang yang sama.

    ReplyDelete
  25. Tak kan Tuan Haji begitu naif sekali dengan fahaman bahawa UMNOb dan orang-orangnya adalah dua benda yang berasingan. Seolah-olah fahaman Tuan Haji sama juga dengan fahaman orang Barat yang mengatakan bahawa bab duniawi tiada kena mengena langsung dengan alam ukhrawi.

    Mungkin Tuan Haji bukan naif, tapi dah nyanyuk dan sewel ataupun telah dimabukkan dengan kemanisan anggur-anggur dunia hingga tazkirah yang saya dengar degar-degar dari Tuan Haji dulu tertinggal entah di mana.

    ReplyDelete
  26. Inilah titik perubahan politik negara kita.Rakyat seharusnya menolak segala bentuk politik yang bermodalkan bangsa dan agama.Tiada siapa dapat menjamin bila bangsa dan agama tidak dijuai jika dijadikan modal politik.Politik seharusnya menjurus kepada sesuatu yang adil, jujur, berprinsip dan berpandukan kepada segala sifat2 kemanusiaan yang baik.Kita tidak mahu dunia yang masih lama lagi untuk didiami menjadi dunia yang menunjukkan tanda2 akhir zaman.Kita juga tidak mahu politik bermodal bangsa dan agama tidak membawa kepada kemakmuran tapi hanya meramaikan pemakan dedak dalam bangsa dan agama.Akhirnya bangsa dan agama tersebut mendapat rugi, malu dan yang beroleh untung/kekuasaan hanya pada sesetengah orang sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agama adalah satu alatan kerja paling mudah untuk memaksa orang lain mengikut kehendak pemerintah dan penguasa. Pembodohan melalui agama adalah sesuatu tugas enteng atas alasan seruan Tuhan dan nabi2nya.

      Agama amat mudah memaksa sesuatu keatas orang lain. Lalu mengecualikan diri sendiri dan kerabat serta sesiapa yg diingini.

      Inilah yg berlaku di Malaysia sekarang. Raja2 Sultan2 menggunakan agama utk mengukuhkan kedudukan mereka. Ditokok dgn perlembagaan dan adat, sudah menjamin kehidupan mereka anak cucu hidup senang lenang atas usaha penat jerih orang ramai. Raja2 tidak perlu menoreh getah dan bersawah padi. Apa yg mereka perlu ialah mengerahkan mufti2 dan org2 agama untuk teruskan projek membodohkan rakyat atas nama agama bertunjangkan raja-sultan sebagai Ketua Agama. Walhal.. mereka2 ini bukan ada sumbangan apa pun kpd agama. Paling gembira dan syok ialah boleh bertitah sesuka hati tentang agama dan dipaksakan pula menjadi ikutan orang ramai.

      Bahagia kan rakyat jelata yg kecanduan agama. Janji raja sultan hidup senang.

      Delete
  27. Mahathir menghabiskan usia nya dengan membela nasib rakyat dan masa hadapan negara.

    Muhyiddin menerima nasib dianiayai kerana berkata benar dan menolak perkara mungkar. Muhyiddin dengan Haji Sewel lebih kurang usia mereka.

    Kedua-dua pemimpin ini di masa muda jarang-jarang menyebut ayat-ayat Al Quran jika dibandingkan dengan Hajl Sewel.

    Nampaknya di penghujung usia nya, Haji Sewel menghabiskannya dengan mengambil tempat Mahathir satu ketika dulu dan begitu juga tempat Muhyiddin yang bersongkol dengan penyamun penipu. Tapi Haji Sewel lebih banyak tahu tentang hukum dan halal-haramnya.

    Seseorang itu dilihat akibat perbuatannya selama ini ketika hampir kepada kematian.

    Kepada Allah kita berserah.

    ReplyDelete
  28. "Adakah dengan pendirian ini bermakna Pas tidak lagi berjuang melawan kemungkaran, penyelewengan, salah laku, rasuah dan hal-hal berkaitan moral yang seumpamanya?"

    Nampak gaya gitulah keadaannya. Apa nak buat manusia! Satu hari 'sedar' dan satu hari lagi 'lupa'.

    Yang jadi mangsa, ahli PAS biasa....yang telah diperbodohkan.

    Allahuwa'alam!

    ReplyDelete
  29. Bagaimana dgn keadaan arwah Ibrahim Libya?tuan pesideng??

    ReplyDelete
  30. Budi dan jasa mesti dikenang hingga membawa kemati.Pertanyaan Saudara SH dalam satu perenggan, orang yang melepaskan dia dari denda yang banyak.Agak-agak itulah jawapanya.

    ReplyDelete
  31. hadi ni anak haram jadah..tak tahu nak beza intan dgn belian.
    serban aje besar tapi tingkah laku tak mencerminkan org alim
    sudah la hadi..awak seorang yg mubafiq dan saya berani maki awak. awak anak haram jadah
    pasal tu dap meluat dgn awak
    skrg ni ada kebenaran kenapa dap tak suka dgn hadi pas

    ReplyDelete
  32. Tok guru pon terliur juga pada dedak tu. Dapat hampas dedak pon jadi la

    ReplyDelete
  33. i would suggest. proceed the meeting on 27/3. forget abt hadi. without hadi. we dont loose a single cent.
    what we are taking now is to safe our country.
    majority malaysian support this 27/3 move.
    PUT ASIDE ALL POLITICAL AGENDAS. WE MUST NOT TALK ABT RELIGION, RACE AND SO EVER. WE ARE MALAYSIAN.

    ReplyDelete
  34. Macam manalah mamat bodoh macam ini boleh memimpin ? Apa beza antara Umno dan orang Umno ? Apa bezanya sebuah rumah dan penghuni rumah tersebut ? Adakah maksudnya jika penghuni rumah tersebut tidak lagi tinggal di rumah tersebut maka boleh dijadikan kawan ? Awas orang Umno dan Umno !!

    ReplyDelete
  35. Dengan alasan pelik macam ni..jangan2 dah termakan dedak ditabur Najib penyamun.

    ReplyDelete
  36. continue.........

    once we change the current government in this coming election.
    we have to rewanp the entire system a put malaysia on the track back.
    this is our objective on this coming 27/3 meeting.
    get the ball rolling ........all malaysian is backing on 27/3 meeting

    ReplyDelete
  37. Mmg konpius haji ni, sejak dulu lg.

    ReplyDelete
  38. DAP yang buat hal macam-macam tak timbul oleh si Budin nie. LGE tu bukan main angkuh dan sombong lagi. Sudah terang lagi bersuluh tak disentuhpun oleh kau Budin. Dulu kacau PAS sekarang ni tengok kacau PKR pula. Suci sangat ke si GUan Eng tu sampai tak berani sentuh. Si haprak tu dah jelas anti melayu dan anti Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami tak suka guan eng tapi kami suka DAP.Jawapan pelik-hairan macam ini boleh terima ke tidak?

      Delete
    2. Memang km ni bodoh dan sombong. Ayat president km tu budah darjah 1 pun tak guna..tahap bangang..

      Delete
  39. Mahu jadi penasihat pahlawan boges dan berkawan dengan pemakan dedak?

    ReplyDelete
  40. Kalau mcm ni la kenyataan pemimpim pas,mcmana la agaknya tahap fikiran org keliling dia...takde quality langsung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kualiti pada tebal serban dan tingginya songkok, pendirian dan prinsip hampeh.Sudah sedondon begitulah gamaknya.

      Delete
  41. Jangan2 puas tadah tin milo kot, nak juga rasa tetiba bebilion rm derma ada dalam akaun peribadi.

    ReplyDelete
  42. Umno ada ahmad maslan.PAS ada hadi...patut la dua dua parti ni ngam sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu pikiaq sendiri
      1. Nasi goreng tanpa gst vs sushi jepung

      2. Gambar noreh gotah vs gambar nebar jala

      3. Buat 3 kerja vs monteng

      4. Cgpa 3.85 vs Amanat 1981

      Delete
  43. Money is king, merebak ke PAS.

    ReplyDelete
  44. Hadi ni dh kna pegag telor dia dek ah jib gor. Mesti ade skeleton in his closet yg dia trpaksa ckp brbelit2 mcm ni. ape ko dh pernah buat hadi oii...? takut najib dedahkan ke..?org2 yg sokong ah jib gor semua ade sjarah2 hitam msg2..'terpaksa' makan dedak & pernah mkn dedak..dh xbleh nk patah balik lg dah..

    ReplyDelete
  45. Laa...xkan Tn.Guru pun dapat kontrak penabur @ pembekal dedak....???

    ReplyDelete
  46. Semasa Hadi ckp tu, dia terlebeh telan 'pil kuda'. Ahli bawahan Pas pun confuse. Baik hantar dia utk buat pemerhatian diHospital mental. Ini cakap orang dh nyanyok.

    ReplyDelete
  47. Jika ini perang sebenar,TGH Hadi telah tewas. Semua jeneralnya mati dan mandul, jeneral bukan berperang lawan musuh. Tetapi mati dan di mandulkan oleh TGH Hadi sendiri. Yg tinggal hanya tentera biasa yg wala' tak tentu hala.

    Realitinya, TGH Hadi menghancurkan PAS dgn tangannya sendiri dan memusnahkan harapan rakyat malaysia yg mahukan pembangkang dan pengganti kerajaan yg kuat.

    TGH Hadi memegang jawatan besar yg dia mungkin tahu dia tidak layak. TGH Hadi tak makan dedak atau terlibat dgn apa skandal, dia bersih. CUMA DIA TAK LAYAK DAN TIDAK ADA KEUPAYAAN MENGURUSKAN PARTI NOKTAH......

    ReplyDelete
  48. Sila baca balik amanat tuang presideng

    Amanat itu berbunyi:

    Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.
    Percayalah saudara-saudara sekelian,
    Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.

    Patut pun...berjihad kerana derma la tue..kahkahkahkah..

    ReplyDelete
  49. Xperlu masuk UMNO...tp bermatian2 pertahankan pemimpin UMNO...pui..

    ReplyDelete
  50. Termakan budi tergadai maruah 2 kali kena serangan jantung pertama di luar negara dan sekali lagi dlm negara dan najib ambil kesempatan membantu dan berbaik baik termasuk juga membantu mursyidul am pas Dato dr harun din.terpaksalah mengenepikan apa juga dan menghalalkan apa yg berlaku walaupun kebathilan untuk mengenang budi yg diterima dan kemungkinan juga dah ada cash masuk dlm saku sebagai bantuan.kan najib Cash is king.

    ReplyDelete
  51. banyaknya org yang tidak cerdik dlm menilai carilah kebenaran dan keredoan allah swt

    ReplyDelete
  52. bersama2 kita mencari rahmat allah elakkan sengketa dan buat pilihan yg betul pada pru14

    ReplyDelete
  53. jangan buruk sangka cuba kita banyakkan beramal dari banyak buruk sangkat.

    ReplyDelete
  54. Selalunya orang yang marah sangat kat najib BN kerana baru tersedar dari tidur. Orang yang dah lama tahu kerenah parti secular nie rileks jee. Buat apa nak fikir teruk sangat nanti jatuh jugak dia.

    ReplyDelete
  55. Kita orang melayu islam. Cuma beza nya kamu pas , aku umno. Salah ke nak bersahabat. Anda Admin , aku tengok kau macam nak regang kan melayu vs melayu pulak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...