Thursday, 25 February 2016

SIAPA YANG BUAT TUDUHAN TAK BERASAS, TIDAK TERBUKTI DAN SIAPA YANG MEMALUKAN NEGARA?

Untuk kesekian kalinya, berkatalah lagi Pengarah Komunikasi Strategik BN, Abdul Rahman Dahlan bahawa tuduhan yang berulang, tidak berasas dan tidak terbukti oleh The Wall Street Journal atau WSJ adalah bertujuan merosakkan nama Malaysia dan pembangunan ekonominya.

Sama seperti banyak kenyataannya sebelum ini, beliau nampaknya tidak menggunapakai otak kiri dan kanannya sebelum berkata-kata. 

Sebagai pemimpin, bukankah wajar beliau menilai dengan jujur terlebih dahulu tentang siapakah sebenarnya yang membuat tuduhan tidak berasas dan tidak terbukti itu dan siapa pula yang merosakkan nama negara dan pembangunan ekonominya?

Adakah ianya WSJ atau Najib Razak?

Apakah tuduhan WSJ berkaitan wang sebanyak RM2,600 juta yang masuk ke akaun peribadi Najib Razak merupakan tuduhan yang tidak berasas dan tidak terbukti atau ia merupakan fakta melibatkan Perdana Menteri yang telah memalukan nama negara ke seluruh dunia?

Selain pendedahan pertama WSJ terbukti benar, mengapa dakwaan kedua WSJ bahawa wang tersebut bukannya datang daripada keluarga Diraja Arab Saudi, tetapi daripada pelbagai akaun berkaitan 1MDB, masih tidak berani disanggah oleh Najib yang selalu berbangga dengan darah Bugisnya?

Bagaimana jika WSJ mendedahkan bukti-bukti sokongan yang dimilikinya tidak lama lagi?

Adakah sekali lagi Abdul Rahman mahu menyifatkannya sebagai tuduhan tidak berasas, tidak terbukti dan mahu merosakkan nama negara juga?

Dalam hal ini, antara WSJ yang mendedahkan kebenaran dengan Najib yang secara konsisten boleh dianggap terlibat dalam skandal kewangan paling besar, siapakah yang telah memalukan nama negara dan merosakkan pembangunan ekonominya?

Mengapa takut menyaman WSJ jika benar-benar yakin tuduhan akhbar perniagaan itu tidak berasas dan tidak terbukti?

Kepada Rahman, rakyat tidaklah sebodoh yang mungkin beliau fikirkan untuk menilai yang mana benar dan salah berkaitan wang tersebut.

Sebagai menantu kepada tokoh terkenal iaitu Prof. Dr Awang Had Salleh serta beliau sendiri seorang yang berpendidikan, sebaiknya berhentilah mengeluarkan kenyataan yang semata-mata untuk mengipas Perdana Menteri, sedangkan rakyat makin mahu "termuntah" mendengarnya. (SH 25/02/2016).

44 comments:

  1. Assalam Bro,Rahman ni memang tak ada otak.Kalau ada pun otak yang tak boleh berfikir.Kalau WSJ menuduh Najib tanpa bukti MENGAPA Najib sendiri mengaku bahawa dia terima RM 2.6 bilion tu ? Rahman ni bengong ke bodoh tahab cipan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini komen Anon pada pagi 13 Feb 2016 yang lepas. Saya tolong kopipes ja.

      -----
      Otaknya ada tuan. Sama mcm lembu kambing cipan dan tenuk jugak. Otaknya berfungsi macam small intestine di perut, tapi nutrientnya terkandung tahi beku pejal yg x dpt diserap kerana terjadinya celiac disease. Jika terserap pun sekali sekala, inilah hasilnya dpt berpikir sikit2. Bende yg xdak pekdah dan tiada ilmiah juga jadi hasilnya.

      Akal tu jauh panggang dari api.. langsung xdak. Fikrah2 kecerdikan nihil sbb pencerahan hati dan sel2 otak tiada dapat bersambung. Yg ada dihatinya, cuma mazmumah dan hedonism ja tuan..

      Bila sel2 otaknya hanya terkandung taik pejal, lihatlah sendiri barisan2 menteri yg kita ada. Akal di hati mereka hanya tau nak berseronok dan menipu semata2, driven by otak yg terkandung taik pejal, apa lagi kita nak mengharap???

      Tu blom lagi sel2 "kepala tengahnya" dapat dihubungkan.. dikhuatiri tuan dan rakyat jelata sekelian akan menggelupor dan terlentang pulak jadinya.

      Delete
  2. Rahman ni nakal CM Sabah selepas PRU 14.
    Sungguh malang nasib kami berKM kan individu seperti beliau.
    BTW, saya terkejut dgn komen Nazri aziz yg mengumpamakan MY as a dog.Saya tengok dlm umno ni mereka hanya berani berckp ketika individu itu sdah x ada kuasa.
    Pathetic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok sangatlah kedua dua koboi kota belud ni balik kampong saja.
      Kota belud pun tidak ada apa apa kemajuan sejak dari dulu lagi.
      Keruak boleh bawa pick up hantar kuda ke kk
      Rahman boleh jual ikan di pasar

      Delete
  3. Kualiti pemimpin UMNO/menteri yg ada sekarang ni BAKAL menjahanamkan /melingkupkan masa depan Negara.Cakap langsung tak guna otak,hati dah berkarat hitam (makan Duit haram) kebenaran/kebatilan pun tak dapat nak bezakan.Yang benar di kata salah,yang salah dikata benar,inilah ciri-ciri pemimpin yg mengundang Bala bencana dari Allah ke atas Negara Malaysia.

    ReplyDelete
  4. Kualiti pemimpin UMNO/menteri yg ada sekarang ni BAKAL menjahanamkan /melingkupkan masa depan Negara.Cakap langsung tak guna otak,hati dah berkarat hitam (makan Duit haram) kebenaran/kebatilan pun tak dapat nak bezakan.Yang benar di kata salah,yang salah dikata benar,inilah ciri-ciri pemimpin yg mengundang Bala bencana dari Allah ke atas Negara Malaysia.

    ReplyDelete
  5. Sdr Din, anda silap. Sebenarnya rakyat dah pun termuntah-muntah dan terkencing-kencing mendengar cakap dia ini,bukanya 'makin mahu termuntah'.

    Bodoh dan bangang siapa yg anggap WSJ dengki kpd negara kita dan pemimpinnya.

    Kalau tidak tahu menari janganlah kata lantai tidak rata dan jongkang-jongkit. Malu...., malu....!

    ReplyDelete
  6. Sdr Din, anda silap. Sebenarnya rakyat dah pun termuntah-muntah dan terkencing-kencing mendengar cakap dia ini,bukanya 'makin mahu termuntah'.

    Bodoh dan bangang siapa yg anggap WSJ dengki kpd negara kita dan pemimpinnya.

    Kalau tidak tahu menari janganlah kata lantai tidak rata dan jongkang-jongkit. Malu...., malu....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eeek Eleh Stopa, Apa yang kau merepek melalok lalok nie weiii stopa..

      Mung nie benggong ker banggang?

      Dua dua sekali kot,

      Delete
    2. Stopa mana yang kau maksudkan ni anon 22.13,stopa spenser yang size 5XL tu ke?

      Delete
  7. adoii bikin malu saja bah ko ni rahman!!! antara haq & batil pun ko xblh beza ka?! xkan ko blum mumaiyiz! bgtau la perkara sebenar, ini tidak tiun sana lain, tiun sini lain...bg la jawaban konkrit...mcm ko lulus periksa bah, semua jawaban mau konkrit...xkan main bayar ko punya sijil! bilang well educated!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama dia Abdul Rahnan bin Dahlan. Nama orang islam. Tapi aku tak pasti sama ada dia ni islam atau kafir.
      Orang islam tidak akan bersubahat dgn kemungkaran.
      Orang islam tidak akan mempertahankan kemungkaran
      Orang islam tidak menyembunyikan kemungkaran
      Orang islam tidak akan menyesatkan orang islam yg lain.
      Nak berpolitik tu berpolitiklah. Halal haram bukan perkara yg boleh dibuat main.
      Jgn sampai tergelincir akidah.

      Delete
  8. Apandi...bekas Hakim Mahkamah Persekutan..yg dilantik Najib bukan shj membebaskan Najib kerana terima RM42million dari SCRI tetapi juga pegawai2 SCRI yg masukkan duit RM42million keakaun Najib. Peg2 SCRI tu disyorkan olih Sprm utk dituduh pecah amanah d/bawah sek.409 Kanun Keseksaan.

    APandikencing satu Msia dgn penipuannya, Ckp Najib tak tahu wang tu masuk ke akaun dia. Dia nak lepaskan najib, terpaksa dia juga lepaskan peg2 SCRI tu dari tuduhan pecah amanah.

    Itu yg Sprm dan Panelnya berpendapat Apandi mabuk 'pil kuda' dan nasihatkan supaya pedulikan cakap Apandi. Daripada bekas Hakim, Apandi sekarang sudah jadi penjenayah besar yg melindungi penjenayah2 yg songlap duit rakyat & pensioners.

    ReplyDelete
  9. Pergi lumba kerabau lagi baik

    ReplyDelete
  10. Kuching kurap jalanan tiba tiba diberi dedak mahal dan diletak pula dlm sangkar bersama kucing Parsi, terus lupa dan merasa dia kucing Parsi, lalu mengiau sana sini beritahu dunia najis kuching Parsi wangi. Begitulah Rahman Dahlan sebenarnya. Najis yg busuk pun dikata wangi hanya krn mendapat dedak mahal dan sangkar mewah walhal he is nobody before. Dia tak ubah sekor beruk yg mendapat bunga.

    ReplyDelete
  11. Ada satu kueh keria, buat dia campur gula, lindung najib tanda setia, tunggu nanti pilihanraya!

    ReplyDelete
  12. Contoh keluaran universiti UMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah..

      Nam pon Wak hanis kerja buat lawak kelakor bodoh tak habis habis..tonggong punya komen dok kata bende hok tak dok...

      Jawa Bodoo punya komen

      Delete
  13. contoh org yg tak beriman dgn Allah dan Rasul-Nya saw.

    al-Quran berpesan - "Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolongpun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan."(Surah Hud ayat 113)

    tp yg amat menghairankan, bukan saja org jahil tak endahkan ancaman Allah swt ini, tp ulama pas pun sama...

    ReplyDelete
  14. Kalau rosak nama Malaysia ada lah menjadi tanggungjawab Najib mengambil apa jua tindakan bukan masukkan kepala dalam kulit tempurung.

    Kita ambil sukan, pasukan bola kita tewas dengan jaringan gol yang besar lalu kita malu besar. Apakah pihak pengurusan diamkan sahaja?

    Jika nama Najib dan keluarga nya yang rosak, itu dia punya pasal. Tetapi jika Najib merosakkan nama negara, itu kita tak boleh biarkan.

    Hal ini hal WSJ. Rahman Dahlan kena cakap sendiri dengan WSJ. Jangan berkokok tapi sendiri bergelumang taik.

    Jika pembangunan ekonomi rosak dan nama Malaysia rosak, mengapa diteruskan kemasukan Bangla?

    ReplyDelete
  15. Awak-awak kabinet Malaysia sekarang ini mereka hanya menjaga kapten jangan jatuh laut bila mengharungi gelora,biar ikan yang telah ditangkap dibuang kelaut supaya tidak menjadi beban.Terlalu malu sebagai rakyaat Malaysia diabad ke21 dengan telatah menteri2 dari umno ini bersandiwara bagi menegak benang basah.Apa mau bising2 ingat nak buang sesiapa yang tak sebulu dengan kita buang saja,closed story.

    ReplyDelete
  16. The MalaysiaInsider sudah disekat tak boleh akses...kebebasan era Najib...berdarah pahlawan konon...

    ReplyDelete
  17. mangkok no betul2 haram jadah..cakap tak pakai otak. dia ingat rakyat malaysua ni bodoh...
    BUTUH lu rahman..tengok muka pun mcm pantat lembu

    ReplyDelete
  18. Lama sgat menjilat tu otak dia tumpul. Buat malu pak mertua dan mak mertua je

    ReplyDelete
    Replies
    1. kih kih kih...

      Banggang lahabau punya komen...

      ada ker malu mak pak mertua...

      hang sappa nok pie kata lagu tuuh mamat biol oiii

      Delete
  19. Menteri dari sabah memanglah tugasnya membodek je dah tu org sabah ni baru barapa hari jadi ahli umno jika bandingkan dgn TSM fikir2lah sedikit nak cakap tu org pun dah meluat nak tengok komen kau org tipu org ulu nolehlah kesian kita ni org bandar aaammmiìnñn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nordinabilah...

      wuek wuek wuek..

      Awat komen hang terlajak boddo macam selalu ajer ...

      Kami orang sabah tetap bangga dgn pemimpim kami, bukan macam kau orang semenanjung..boddoh lotto boddo piang, boddo lahabau

      Delete
    2. Org Sabah duduk atas pokok lagi ke masih pakai cawat.
      hahaaaaa

      Delete
    3. Kesian kat orang sabah dulu dulu mereka ni cukup dipandang tinggi bila datang ke kuala lumpur sebab mereka ni adalah taukeh taukeh balak dan jutawan belaka.
      Kini mereka dibodoh bodohkan oleh menteri mereka sendiri.
      Balak hanya untuk menteri menteri Sabah sahaja.
      Hari ini orang Sabah yg ada di Malaya ini mencari kerja sahaja itu pun sebagai security guard mengambil alih kekosongan yg di tinggalkan oleh benggali. Mereka bukan lagi taukeh taukeh balak dan jutawan yg dikenali seperti dahulu.
      Di Sabah peluang pekerjaan mereka telah diambil alih oleh Phillipin lndon Bugis dan Om dari timur timur yg telah beranak pinak dan mendapat ic serta kerayatan dan kini bergelar bumiputera
      Apa menteri2 sabah buat selama ini? Tidak ada. Menteri2 Sabah sibuk berpolitik siang malam untuk mengampu najib dan mencari kekayaan untuk diri sendiri.
      Apa yg orang sabah dapat? Tidak lain dan tidak bukan selain drp menjadi pelarian di negeri sendiri.
      Siapa bumiputera sabah sekarang? Indon Bugis Om Om drp timur2 Phillipin Kokos Pakistan dan Negro.
      Jadi menteri2 Sabah jgn berlagak pandai di Malaya ni. Tengok tengok negeri kau sendiri bah. Sabah dulunya syurga tetapi sekarang ini sudah jadi neraka.

      Delete
    4. Anon 0957 saya amat tertarik dgn posting saudara.
      Pada pandangan saya zaman Benggali menjadi security guard telah lama berlalu. Sekarang darjat mereka lebih tinggi daripada kita semua. Hari ini mereka adalah golongan professional yang paling berjaya di Malaysia.
      Kerjaya mereka sekarang bukan lagi sebagai security guard tetapi profesion mereka cukup unggul sebagai peguam doktor jurutera akauntan dan ahli perniagaan yg cukup berjaya.
      Sebagai seorang yg pernah bekerja di Sabah satu masa dulu, Saya sangat tersentuh dan berasa cukup sedih apabila melihat cukup ramai anak gadis Sabah yg sanggup menjadi ayam atau pelacur di Semenanjung. Mereka sanggup bekerja di rumah urut dan menjadi gro. asalkan jauh daripada pandangan ibu bapa dan saudara mara.
      Sepatutnya UMNO Sabah memandang serious perkara ini.
      Saya minta maaf seandainya posting saya ini menyentuh hati dan perasaan orang orang Sabah.Tetapi ini bukankah niat saya. Mohon maaf sekali lagi.

      Delete
  20. Kan Ada cerita pasal oak melayu mahal, agaknya dengan malunya ia merujuk kepada otak dia Dan yang seangkatan dengannya. Apa susah2 sangat, kalau wsj itu buat fitnah, saman saje. Clap je nak saman, lepas tu berdolakdalik. Ini soal maruahlah.nitu pun x tahu ke? Kalau kata bodoh x boleh diajar, pandai x boleh diikut nanti, marah.

    ReplyDelete
  21. Ketika ini kita boleh dengar banyak kenyataan dari ahli majlis tertinggi menempelak Muhyiddin kerana mempersoalkan kewibawaan Najib.

    Sebagai ahli parti, anda perlu menilai tindakan Muhyiddin apakah ia bertentangan dengan perlembagaan parti atau beliau adalah ahli parti yang bertanggongjawab mempertahankan nilai dan moral parti itu dari terus dijahanamkan oleh Najib dan ahli majlis tertinggi ?

    Secara terang ahli majlis tertinggi bersubahat dan mempertahankan kedudukan Najib yang telah cukup bukti terlibat dengan pengubahan duit haram.

    Kalau ahli majlis tertinggi menyokong Najib mencuri duit rakyat dan ahli pula membiarkan mereka dengan sesuka hati aniaya Muhyiddin yang bangkit menegur... Maknanya parti UMNO Baru adalah parti HARAMJADAH yang tidak boleh diberi kepercayaan lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPALA BUTOH HANG

      UMNO TETAP JADI PARTI MEMPERJUANGKAN AGAMA, HAK ORANG MELAYU, RAJA RAJA MELAYU DAN TANAH AIR.

      ADAPON SEGELINTIR PEMIMPIN UMNO YANG HARAMJADDAH.

      CONTOH MACAM PUKIMAK HARAMJADDAH MAHATHIR MAMAKKUTY, PUKIBABI YG KAU ORANG PUJA.

      MUHYIDDIN SIAL NIE PON SATU..KELUAR LAH DARI UMNO KALAU BERANI.

      PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAPI UMNO TETAP MENERUSKAN PERJUANGANNYA.

      KAU JANGAN TERLAJAK GILA BABI,

      KAU MAKI DULU, AKU PON BOLEH TERUSKAN MAKI KAU.

      Delete
    2. NAZRI samseng, bodigad Najib sudah mari......

      Delete
    3. Ada aku kisah,byk makan taik babi ko

      Delete
    4. Anon 22.24 ni terlebih makan dedak bercampur air ketum

      Itu yg mabuk merapu

      Delete
    5. Kalau Lembaga Disiplin parti menghukum Muhyiddin sama ada digantung keahlian nya atau dipecat maka sah parti UMNO Baru adalah parti penyamun. Khaki tui....!

      Delete
  22. Menteri dari sabah memanglah tugasnya membodek je dah tu org sabah ni baru barapa hari jadi ahli umno jika bandingkan dgn TSM fikir2lah sedikit nak cakap tu org pun dah meluat nak tengok komen kau org tipu org ulu nolehlah kesian kita ni org bandar aaammmiìnñn

    ReplyDelete
  23. Dalam umngok yg ade sumenye brain dead..mane reti pikir..yg nampak tu sumenye zombie belake.tak yah tunggu PRU 14.. diorang tendang TSMY, Mukhriz takde pon nak tunggu PRU/PRK..meh pakat ramei-ramei kite lak tendang diorang!

    ReplyDelete
  24. Adakah WSJ terikat dengan peraturan SKMM atau perlembagaan UMNO?

    ReplyDelete
  25. Ringkasan cerita:
    PM berak & kencing, selepas itu dibungkuskan lalu diberikan kpd semua menteri-menteri. Pasti ada yg x tahu, akan makan dgn lahab oleh kelazatannya. Tentunya ada yg akan meminta tambahan tahi & kencing yg diberikan oleh PM.
    Namun ada yg tahu akan perihal tahi & kencing yang busuk,jijik, hancing, najis & sbgnya akan melempar @ membuangnya...
    Begitulah movie cerita PM Najis yg memecahkan rekod "box-office" antarabangsa dan seluruh planet di cakerawala ini.

    ReplyDelete
  26. Menteri berlumba jadi pahlawan dedak no.1 dlm akademi pengampu PM & 1st lady

    - anuar musa
    - salleh kruak
    - rahman dahlan
    - Nazri

    Yg terkluar dr carta
    - amat maslan with cgpa 3.85

    Rakyat - sit tight n eat popcorn. Dont miss it. Final vote on PRU14

    ReplyDelete
  27. Parti itu seperti anggota badan.

    Yang mengerakkan badan ialah kita sendiri. Tidak boleh hati lain tapi otak buat lain. Kita yang kontrol.

    Dalam parti perjuangan UMNO hanya tinggal begitu sahaja. Hanya sedapkan telinga.

    Tapi yang mengerakkan tidak memperjuangkan apa yang telah membentuk parti .

    Segelintir pemimpin UMNO yang HARAMJADAH cukup berkuasa tetapi lemah otaknya. Dan apabila mereka salah-guna kuasa dan membiarkan rakyat di kemudian kan, bagaimana kah terlaksananya perjuangan parti? Kerana seekor kerbau bawa lumpu..., habis semua ahli UMNO di bodohkan.

    Pemimpin dalam UMNO datang dan pergi. Yang datang yang tetap sama macam Najib, Zahid dan Adenan iaitu Hasan Malik, Nazri, Shahrizat, Salleh Keruak, Rahman Dahlan.

    Jika ahli UMNO berani berubah, mereka tidak langsung layak di calonkan sebagai ketua cawangan.

    Lihatlah kekayaan mereka dan kesombongan mereka...

    ReplyDelete
  28. Rahman ni kalau budak kampung aku, dah lama kahak aku kat muka dia. Cakap macam pandai sangat. Hidup macam parasit. Otak langsung takde budak barua ni.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...