Wednesday, 10 February 2016

BILA PENGUNDI KEDAH MULA MARAH










Bagaimana Ahmad Bashah kata isu pertukaran Menteri Besar bukan saja  sudah selesai, malah boleh menang dua pertiga dalam PRU 14 nanti? (SH 10/02/2016).

59 comments:

  1. BN akan tumbang di Kedah di PRU14 nanti.
    Semua calon2 muka penyamun akan kalah di peti undi.
    Inilah kuasa rakyat.
    Kecuali kalau Melayu bodoh mudah lupa .......

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang lupa laa.. hok ramai2 naek bas pi Empangan Perda kunon pi tengok balak hok Arwah Tok Guru Zizan bagi permit rakyat dah lupa ka? Sapa kepala dok usong bas2 pi sana? melayu dah lupa sapa hok bagi permit balak tuh? Ni bila Allah swt bagi balasan kena malu lagu ni dok keriau kata kena zalim... bagi aku ini keadilan nama dia (bukan Keadilan Sg Buloh noo.. hok tu tak buleh pakai; donat donat)

      Delete
    2. ini semua wayang bila dapat duit semua akan sokong mat bashah.taktik basi umno.

      Delete
  2. Parti Payung Terjun Berkembar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Basah pun terjun sama. La ni bolehlah cakap besaq. Zaman dia dengan Mahadzir Khalid dulu UMNO Kedah tersembam di kaki ustaz ustaz dan lebai lebai saja.
      Itu pun mahadzir khalid masih tak sedar diri lagi. La ni berkepak bukan main. Berlagak sungguh dia. Lepas ni mampuihlah hang.Tungging buyong kot.

      Delete
    2. Kalo kata Melayu ni..habaq hang..hangat2 taik ayam saja.. dapat duit BRIM, sembah berkelon!!!..kahkahkah..

      Bodoh, Nyaman, Selamanya...kahkahkah

      Delete
  3. Mat basah hang boleh menang 2/3 ker? Hang cakap besaq sajalah kot. Tiba masanya nanti hang menyorok dalam kelambu lah

    ReplyDelete
  4. Dah x sabaq nak tunggu pru14,nak balik aloq staq.bukan nak tebalik kan bendera ja,nk nak campak si basah ni dlm longkang biaq x kerin kerin.

    ReplyDelete
  5. Mat bashah cakap macam tu sebab nak bodek bos dia minta dedak lebih sikit. Tapi halikatnya semua muka penyamun ni akan diterajang oleh majoriti rakyat kedah.

    ReplyDelete
  6. Mat bashah cakap macam tu sebab nak bodek bos dia minta dedak lebih sikit. Tapi halikatnya semua muka penyamun ni akan diterajang oleh majoriti rakyat kedah.

    ReplyDelete
  7. Bashah, ahli politik tahun 60an. Mana ada faham dgn minda orang2 2016.

    Mcamana jemaah Pemangku Sulltan bolih lantik mamat ni jadi MB????? Aku pun pelik.

    ReplyDelete
  8. Protes tu sekejap aje.... Bashah baru saja terima duit RM15,000,000 dari Najib kerana lulus ujian membodek. Bila Bashah tabur dedak nanti......semua bendera yang dipasang terbalik akan ditegakkan semula.

    Ahli UMNO Baru dengan rasuah mana boleh berpisah.....sejak dulu, kini dan selamanya.....

    ReplyDelete
  9. Hang jangan salah sangka anon 10.18. RM15 juta tu bukan untuk kami rakyat kedah. Tapi untuk geng geng mat basah saja. Bos madpudullong jerung bagi angpow kat depa semua sebab mission dah accomplished.
    Kami tak takut kat depa. Kami pun tak cari makan dengan politik. Beras kami banyak. Padi kami tanam sendiri. lepas lah untuk makan satu keluarga. Depa tu lah.... dok pi beli beras lagi. PRU 14 nanti kami pakat keluar mengundi.Tau lah nasib depa lepas ni. Nak pi mana....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembang kemaih..hangat2 taik ayam.. mmg la tengah panaih..

      2 tahun lagi, dah sejuk..UMNO dulu kini dan selamanya la..buat kerja supa palabutoh..hahaha..

      Delete
    2. Suka hati hanglah anon 11.16 nak kata apa pun.
      Ikut suka hanglah nak undi umno/bn lagi.
      Orang kampong tak mau dah. Hang orang bandar kami tak tau lah sebab hang lagi pandai berfikir. Sekolah pun tinggi. kami ni setakat sekolah pondok saja. SRP pun tak dak.

      Delete
    3. Kalau dok mencarut maki hamun dan suka ketawakan orang lain dlm blog orang pula tu rasanya srp pun tak ada. Paling kuat pun darjah 6 saja kot.

      Delete
    4. Dak aiiihhhhh... darjah 3 3/4 saja tu. Patutlah pun dia dok gelak sorang2. Silap2 tahi ayam candu pun dia makan. Dia ingatkan cokelat hangat.

      Delete
  10. Pru13 aku maleh nak balik kedah walau depa bagi duit kopi.tapi kali ni pru14 compom balik kedah walaupun x bagi duit minyak tol.kaum kerabat aku dulu yg siang malam tidoq pun dah meyampah dgn unmo.hang tunggu kami balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. injin bot tsunami hang da pakai? benci sangat kalu bak mai kat aku.. sat aku balek

      Delete
    2. Anon 11.17 Jagan salah faham antara parti dan kerjaan. Kami bayar cukai pada kerjaan bukan pada parti. Apa bantuan yg disalurkan adalah dari kerjaan yg mengambil hasil cukai Dan hasil bumi negara Ni.Harap boleh berhenti dari jadi Insan yg tolol

      Delete
    3. Anon 11.17 kau pi jadi gembala kerbau sudahlah

      Delete
  11. Yang dapat dedak (makanan untuk ayam, itik dan babi) RM50,000.00 dan RM5,000.00 berapa kerat sangat. Rakyat Kedah dapat apa? Next PRU14 aku undi Keadilan, DAP dan Amanah. BN/UMNO dan Pas jangan haraplah...

    ReplyDelete
  12. Jangan marah sangat.

    Simpan untuk pilihanraya nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya..Untuk UMNO dan BN tercinta.. 2 tahun lagi nak mengundi, macam2 UMNO boleh buat.. kasih sayang Melayu hanyalah pada wang, harta, pangkat dan gelaran belaka..

      Tak payah dok sembang kemaih..

      Delete
    2. Kedah pernah lakukan, begitu juga terangganu dan perak. Manakala kelantan, penang dan selangor terus kekal ditangan pembangkang. Apa yang umno tak tabur sebelum dan semasa berkempen? Bermacam2 diberi dan bermacam2 janji pembangunan tetapi rakyat tetap juga menolak bn. Rakyat sudah matang dalam menilai setiap isu yang timbul, rakyat akan tolak pemimpin yang korup.

      Delete
    3. Sekarang ini pemikiran rakyat sudah berubah. Rakyat tidak lagi melihat pada parti tetapi melihat kepada pemimpin. Kalau pemimpin itu dikelilingi dengan pelbagai isu maka rakyat akan tolak.

      Delete
    4. Sekarang ini pemikiran rakyat sudah berubah. Rakyat tidak lagi melihat pada parti tetapi melihat kepada pemimpin. Kalau pemimpin itu dikelilingi dengan pelbagai isu maka rakyat akan tolak.

      Delete
    5. Kedah pernah lakukan, begitu juga terangganu dan perak. Manakala kelantan, penang dan selangor terus kekal ditangan pembangkang. Apa yang umno tak tabur sebelum dan semasa berkempen? Bermacam2 diberi dan bermacam2 janji pembangunan tetapi rakyat tetap juga menolak bn. Rakyat sudah matang dalam menilai setiap isu yang timbul, rakyat akan tolak pemimpin yang korup.

      Delete
  13. Insya Allah, Pru 14 kita pukul keliling, satu Malaysia tolak Umno/Bn. Kita bina Malaysia baru.

    ReplyDelete
  14. Yg kata selesai tu pemimpin yg dah dapat jawatan dan memenuhi nafsunya tetapi diorang ingat rayat ni suka ke bn tu makin menyampah lagi yg ada tunggu pru14 tertongenglah umno dan bn aaammmmiiiiiinnnnn

    ReplyDelete
  15. Yg kata selesai tu pemimpin yg dah dapat jawatan dan memenuhi nafsunya tetapi diorang ingat rayat ni suka ke bn tu makin menyampah lagi yg ada tunggu pru14 tertongenglah umno dan bn aaammmmiiiiiinnnnn

    ReplyDelete
  16. Pertukaran jawatan MB dan kerakusan pemimpin umno adalah salah satu punca rakyat kedah memberontak.Tetapi jangan lupa isu utama,isu negara iaitu IMDB yg masih belum selesai.penyelewengan,rasuah,gst, ekonomi yg makin tenat,ringgit merudum jatuh,rakyat dihimpit dgn kos sara hidup yg makin tinggi dan disamping setiap hari pemimpin yg terus membodohkan rakyat.negeri kedah dan negara perlukan perubahan.ini hanya boleh diterjemahkan pada pru14 akan datang.

    ReplyDelete
  17. Tuan Shah dan para pembaca

    Orang Melayu akan mudah lupa. Hari ini diinaya esok mudah memaafkan dan melupakan. Memang dianjurkan agama untuk bersifat mulia. Dalam masa sama Islam menegah kita bersahabat dan berketuakan munafiq dan kufar. Orang-orang yang mengaku saudara seagama kita namun tidak amanah dan mungkir janji WAJIB ditolak dari memikul tugas dan memimpin. Itu kaedah dianjur Islam.

    Orang Melayu perlu diingatkan 'pemberian', 'pertolongan' dan 'sumbangan' yang diberi pemimpin/ahli politik UMNO bukan datang poket mereka. Segala bentuk 'bantuan' adalah hak orang Melayu dan warga negara sah taraf yang sememangnya layak mereka perolehi.

    Orang Melayu menjadi kuli kepada kerajaan UMNO untuk sekian lama. Upah, gaji dan bonus peserta FELDA, FELCRA, FAMA sepatutnya jauh lebih baik berbanding petani/peladang persendirian. Parajurit dan bekas parajurit yang berqorban nyawa dan masa untuk negara layak mendapat ganjaran lebih baik, petugas keselamatan awam layak diberi penghormatan lebih tinggi, pendidik dan pengajar layak mendapat kemudahan yang lebih sempurna, orang awam pembayar cukai (pelbagai jenis cukai - pendapatan, kenderaan, jalan, pengguna, import, harta, zakat dan sebagainya) layak mendapat semula apa yang mereka bersusah payah cari dan sumbang kepada kerajaan.

    Tuan Admin dan pembaca harus mula dan terus mendidik yang lain-lain khususnya warga desa dan pendalaman yang terputus maklumat benar lagi hak supaya menyedari mana-mana negara merdeka dan berdaulat kerajaannya mempunyai tanggungjawab lebih besar kepada rakyat dan negara berbanding rakyat kepada kerajaan dan negara. Namun ini tidak berlaku di negara kita ketika pemimpin/ahli politik menjadikan rakyat mangsa.

    Tiada istilah dedak/durian runtuh/sumbangan dari kerajaan kepada warga negara. Apa yang kerajaan beri kepada rakyat adalah KEWAJIPAN mereka. Tiada keperluan untuk memuji dan berterima kasih sampai ke tahap pemujaan kerana setiap sen yang kerajaan belanjakan kepada rakyatnya adalah dari rakyat sendiri, bukan dari poket mana-mana pemimpin/ahli politik.

    Yang menentukan sesebuah kerajaan itu baik atau tidak adalah sejauh mana keupayaan mereka memulangkan setiap sen yang rakyat sumbang (bayar melalui cukai) kepada kerajaan. Kerajaan yang baik ialah apabila ia memulangkan 100% atau lebih cukai yang dibayar rakyat kepada mereka dalam bentuk bantuan dan pembangunan yang memanfaatkan semua bukan segelintir pihak/masyarakat/kaum. Jika pengurus pelaburan yang baik adalah yang memulangkan kapital beserta keuntungan kepada pelabur, kerajaan yang baik pula adalah yang memulangkan kedamaian, kemakmuran dan kesenangan kepada warga negaranya. Itulah anjuran Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya balik Baling cuti CNY. Kita yang kerja kat KL tak cerita kat depa pun, depa orang kampung tau cerita sebenar. Malu dapat MB3. (MB Form 3). Tabur laaa BR1M dua ribu, 3 ribu ringgit pun, orang kampung tak akan undi BN dah. Orang kampung laaa ni tak bodoh, sebab dah tak tengok RTM , TV3....paper utusan dan BH berlambak tak terjual sampai petang.

      Dari: Pengundi DUN Bayu

      Delete
    2. Anon 12:29

      Alhamdulillah. Tapi bukan semua warga desa dan pendalaman tahu kebobrokan di Putrajaya. Kawasan-kawasan seperti Pendang, Padang Terap, Sik, Tanah Merah, Jeli, Besut, Gerik, Lenggong, Bagan Serai, Lipis, Pekan, Maran, Bera,,Ledang, Sri Gading, Pekan, Mersing, Tenggara, Kota Tinggi, Kudat, Belud antara wilayah desa/pendalaman yang masih terbatas maklumat. Perlu pendedahan maksima

      Delete
    3. Bukan melayu mudah lupa tapi penipuan dalam pilihanraya yang menyebabkan BN terus kekal.

      Ini sekarang dah ada MoU untuk kemasukan 1.5 juta bangla... bakal pengundi ...

      Mereka perlukan ramai hantu sebab mereka tahu semakin ramai rakyat yang bangkit untuk tukar kerajaan

      Delete
  18. Depa bagi duit amik saja. Lagi banyak lagi baguih. Pastu hangpa pangkah lah lambang lain. Kalau susah nah pilih lambang mana satu pangkah saja semua. Duit tu bukan duit depa pon.

    ReplyDelete
  19. Tuan tuan

    La ni jangan dok kira apa parti. Yang penting kita semua bersatu untuk selamatkan negara kita dulu.

    Jangan sesekali pangkah BN dah. Yang dok ada la ni satu pun tak boleh pakai. Takut kepada najib maknanya dayus.

    Selamatkan negara kita dulu. Selamatkan masa depan anak cucu kita.

    ReplyDelete
  20. HASIL POLITIK KOTOR YANG TAK CERDIK.
    Pemimpin yang zero wawasan.
    PAS BOLIH BERSIAP SEDIA AMBIL BALIK KEDAH.

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mana nak tumbangkan BN/UMNO next election kalu Perang 3 penjuru BN , PAS n Amanah? Melainkan rkyt kedah semua sokong PH dan bukan PAS. Mgkn itu ade nampak harapan la. Kalu tak, tunggang tebalik bendera BN kedah tetap di bwh pemerintahan pemimpin yg menerima derma halal.

      Kesimpulannya :Najib lg bijak dari hangpa (sebut orang kedah) sebelum dia turunkan mukhriz.

      Delete
    2. Kah kah kah...sah bukan orang kedah...atau orang BN kedah yang masih in denial..derma halal kaaa, derma haram kaaaa, BN dah out di kedah, perang 3 penjuru pun BN out...yang akan undi BN nanti saudara mara pemakan dedak...berapa ramai? 10,000 orang, 20,000, ? Ada kaaa dedak banyak tu...tak kan laaa sorang RM1 jaaa kot...

      Delete
    3. Aku pun berharap sgt BN tumbang, bukan setakat kedah, juga seluruh negara. Tapi realiti politik tidak begitu dan bukan ikut emosi.
      Dgn isu pembangkang yg membangkang sesama sendiri. Najib tetap selamat. Dgn jawatan menteri keewangan dan derma biliun, at least cukup la nak bg dedak pada "ayam2" kelaparan.

      Delete
    4. Nak tahu selamat ke tidak buatlah pilihanraya ke 14 cepat sikit. Nak tunggu apa lagi.
      Makan boleh sebarang makan. Tapi cakap jangan sebarang cakap.

      Delete
  22. Hari ni apa depa nak cakap pun cakaplah mana rakyat ambil peduli lagi.

    ReplyDelete
  23. Melayu ni sembang je lebih, ikut emosi.

    Dapat BR1M, ahli parti lebai pun menyerondoi berpeluk dgn UMNO/BN.
    Tambah pulak Presiden Parti Ahli Syurga tengah kemaruk perpaduang Melayu la ning.

    Cash is King!!!

    ReplyDelete
  24. Bapak kwn aku setiausaha politic najib. Dia bg tau aku yg najib sendiri bg tau bapak kwn aku tu yg najib akan umum letak jawatan beberapa bln sblm Pru14. Nak bg muhyidin ganti tempat dia dgn bersyarat. Konon suh muhyidin tutup kes2 najib kalau muhyidin nak jd PM. Muhyidin cuma skrg ni direhatkan.
    Wallahualam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahyuddin klu take over ok.
      Setuju... Tapi klu line up yg sama,kaki kipas yg sama,forget it!

      Delete
    2. pasal derma biliun ni pun dah lebih 30 statement najib tukar, umum letak jawatan ni statement najib yang ke berapa? saje je la tanye incase ade yang masih percaya.....

      Delete
    3. Tidak ada beza lah muhyiddin dengan najib...

      Delete
    4. Masa tu tak ada ampun dah beb.

      Delete
  25. kita rakyat malaysia mesti tumbangkan BN pada PRU akan dtg.

    tapi anak aku kata BN tak boleh tumbang sebab MELAYU semua buta perut. bila dapat DEDAK depa gelap mata. anak aku mengeluh MELAYU MELAYU MELAYU MELAYU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukuplah kalau hang sorang saja yg baloq liat. Tak perlu lah nak kata semua orang melayu buta perut.Anak hang mengeluh sebab hang tak bagi cukup pelajaran kat dia kot.

      Delete
  26. Hampa yg dok komen DLM blog ni semua banggang. Jadi mcm aku sokong reformasi Dari muda sampailah dah jadi tokwan, tak caya kat madet pemimpin hampa tu, AUTA kuat tipu melayu.aku sejahtera selalu tapi sekarang aku dok maki hampa pasai dulu hampa pangkah keris karat, bodoh piang.kami juga jadi susah, LA ni ,sial betul hampa semua, mcm haramjadah, wirid mat Mongol ketua hampa tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih pasai maki aku, dan orang macam aku yang pangkah BN dulu...memang ngaku, kena kencing...ngaku malu..dulu bila pak lah turun, ingatkan umno/bn ok, dah tak mau buat taik lagi. Lepaih ni aku pangkah Pembangkang, join orang2 cam hang. Letak drebar lori pun aku bagi undi, asalkan bukan umno

      Delete
    2. Lantak ko la tokwan ooiii.

      PRU nanti aku tak undi BN, aku tak undi pembangkang. Dua-dua sama saja, caci-mencaci, maki-memaki, carut-mencarut, fitnah-menfitnah.

      Baik tak payah. Aku undi calon yang bersih, jujur dan amanah.

      Kalau tak ada, aku pangkah semua.

      Baru padan muka aku.

      Delete
  27. Assalamu'alaikum...masih terlalu awal untuk menilai pentadbiran saudara Ahmad Bashah...bagilah ruang dia nak bernafas sebentar...bagilah dulu tempoh 100 hari kepada dia...kemudian nilailah pentadbiran dia... :-)

    ReplyDelete
  28. Kan dia dah dapat sijil lulus dr najib...rakyat siapa nak nilai...najib pun dah tabur dedak kat kedah

    ReplyDelete
  29. Raja2 pun x blh diharap... kemain lg panggil sume wakil rakyat konon tp keputusannya dah blh diagak.. dr dulu camni aje.. maklumlah sumenya ada berkepentingan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...