Sunday 25 November 2018

DARIPADA PEMBOHONG KEPADA PENGKHIANAT, APAKAH INI DIRESTUI ZAHID HAMIDI?


Perghhh....makin dahsyat Utusan sekarang ini!


Meskipun akhbar itu masih dimiliki UMNO dan berada di bawah kawalan Zahid Hamidi selaku Presidennya, tetapi serangannya kepada bekas Perdana Menteri, Najib Razak yang kini sudah hilang kuasa nampaknya bukan kepalang dan seolah-olah tiada simpati sama sekali.


Sebelum ini selepas interbiu dengan Al-Jazeera di mana Najib mengatakan beliau tidak pasti sumber sebenar wang RM2.6 bilion yang masuk ke akaun peribadinya, Utusan dengan keras menuduh bekas Perdana Menteri itu sebagai pembohong.


Kata akhbar itu, rakyat dan ahli UMNO seolah-olah tertipu apabila Najib selama ini mengatakan dana berbilion ringgit yang diterimanya itu adalah derma daripada kerabat Diraja Arab Saudi.


“Tidak masuk akal Najib tak tahu sumber wang sebesar itu setelah pendedahan demi pendedahan yang menjurus bahawa wang itu datangnya daripada Tanore Finance yang dimiliki oleh Jho Low,” bidas Utusan lagi.


Terbaru ini dengan pendedahan oleh Ketua Audit Negara bahawa Najib telah mengarahkan pindaan terhadap laporan asal audit 1MDB dengan mengeluarkan beberapa fakta, antaranya berkaitan kehadiran Jho Low dalam mesyuarat Lembaga Pengarah syarikat pelaburan itu, Utusan sekali lagi melakukan serangannya.


Kali ini Utusan menganggap Najib sebagai pengkhianat negara berikutan tindakannya mengarahkan pindaan kepada laporan audit itu.


Daripada pembohong, kini pengkhianat negara - sangat mengejutkan jika yang melabel demikian kepada Najib ialah akhbar milik UMNO sendiri di mana ketika Najib menjadi Perdana Menteri sebelum ini, sudah tentu banyak bantuan telah dihulurkan oleh beliau kepada akhbar berkenaan.


Kenapa Utusan begitu keras menyerang Najib sedangkan akhbar berkenaan adalah milik UMNO dan Zahid Hamidi yang kini menjadi Presiden UMNO serta mengawal akhbar itu juga adalah kawan baik kepada Najib sendiri?


Apakah Utusan tidak mengenang budi?


Bolehkah dipercayai tindakan Utusan ini?


Adakah Utusan mahu mengambil hati rakyat Malaysia yang sudah menolak UMNO atau langkah terbaru akhbar itu memang direstui oleh Zahid Hamidi sebagai isyarat agar Najib tidak terlalu banyak membuka mulut dan sebaiknya hanya duduk diam-diam menanti kesnya dibicarakan di mahkamah?


Adakah Zahid Hamidi sebenarnya berasa semakin lemas dan rimas kerana Najib tidak mahu duduk diam serta kekerapannya terus bersuara  telah membayangi dan menenggelamkan kedudukannya sebagai Presiden UMNO? (ShahbudinHusin 25/11/2018)

182 comments:

  1. Dah memang pembohong, nak buat camane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejap cakap lahir di panorogo kejap cakap lahir di malaysia.

      Delete
    2. Apesal takde org ph buat repot polis yang qak jahit fitnah tun m. Pasal ic aritu haa?...

      Delete
    3. Oohh..yelah..buat repot pun bukan nya polis ambil tindakan kan, kan, kan?

      Delete
    4. Biorkan je la utusan tu encik budin ooii.. dah bernafas dalm lumpor dah tu...

      Delete
  2. Kejap cakap lahir di panorogo kejap cakap lahir di malaysia.

    ReplyDelete
  3. Apesal takde org ph buat repot polis yang qak jahit fitnah tun m. Pasal ic aritu haa?...

    ReplyDelete
  4. "Fakun kama shi'ta, kama tadiinu tudaan".

    Di atas adalah sepotong petikan satu hadith yang lebih panjang yang bermaksud "buatlah sebagaimana yang kamu kehendaki. Sebagaimana kamu perbuat sebegitulah kamu akan diperbuat".

    Najib telah menggunakan media UmNo untuk menyerang Tun M dengan perkara-perkara yang berunsur fitnah.

    Kini selepas ia ditumbangkan, ia sendiri sedang diperbuat sebagaimana ia telah memperbuat ke atas Tun M sebelumnya. Cuma bezanya ialah Najib tidak difitnah sebagaimana ia dulunya mengarahkan penfitnahan dibuat ke atas Tun M.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah Tun M maksum? Jawapannya sudah tentu tidak kerana maksum adalah satu kemuliaan yang Allah berikan kepada hamba2Nya yang dimuliakan daripada kalangan para Nabi dan sifat maksum ini telah pun hilang daripada manusia dengan kewafatan baginda Rasulullah saw.

      Walaubagaimanapun Nabi Muhammad sendiri pernah bersabda bahawa Allah akan memelihara agamanya melalui seorang mujaddid yang diutuskan setiap hujung kepala 100 tahun.

      Bagaimana para mujaddid ini boleh menjaga agama Allah selepas kewafatan Nabi Muhammad saw sekiranya mereka sendiri tidak maksum.

      Maka jawapannya ialah di sana ada satu lagi kemuliaan yang Allah berikan kepada hamba2Nya yang beriman yang disebut sebagai 'mahfuz'.

      'Mahfuz' bermaksud terpelihara atau terjaga, adalah kemuliaan yang Allah berikan kepada para wali-wali Allah yang mulia.

      Kesemua para mujaddid agama Islam yang dimunculkan di tengah umat selepas setiap 100 tahun memiliki kemuliaan mahfuz ini.

      Sekiranya para Nabi yang maksum terpelihara daripada melakukan dosa, para wali yang mahfuz pula tidak terpelihara dari melakukan dosa, tetapi mereka sentiasa dipelihara daripada berterusan berenang-renang di dalam lautan dosa dengan sentiasa bersegera beristighfar dan bertaubat apabila melakukan dosa.

      Itu yang pertama, dan yang kedua pula ialah sekiranya mereka melakukan dosa dan tidak bertaubat nasuha dengannya, dosa-dosa yang mereka lakukan ini adalah dosa-dosa yang bersifat 'lamam'. Lamam ialah kesalahan manusia selain dosa-dosa besar dan perkara-perkara keji, dan dosa-dosa yang bersifat lamam ini adalah terhapus melalui sifat rahmat dan keampunan Allah.

       الَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلَّا اللَّمَمَ ۚ إِنَّ رَبَّكَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ ۚ هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الْأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ ۖ فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ ۖ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَىٰ

      "Iaitu orang-orang yang menjauhi dosa-dosa besar dan perkara-perkara keji kecuali perkara-perkara lamam. Sungguh Tuhanmu amat luas pengampunannya. Dia mengetahui tentang kamu sejak Dia menciptakan kamu daripaa tanah dan sejak kamu masih lagi menjanin di dalam perut ibu kamu. Maka janganlah kamu menyangka diri kamu itu suci. Dia lebih mengetahui siapa di kalangan kamu yang bertaqwa." (An-Najmu : 32).

      Termasuk di dalam kategori lamam ialah dosa-dosa kecil, perkara-perkara khilaf, dan perkara-perkara adab.

      Lihat kembali segala tuduhan ke atas Tun M, semuanya adalah dari kategori lamam. Tun M tidak dikaitkan dengan liwat, membina kilang arak di Shah Alam, membina pusat judi di Genting, menggelapkan wang rakyat mahupun berterusan menjual agama untuk mencari kesenangan duniawi.

      Kemudian lihat pula ayat sebelumnya iaitu ayat 31.

      وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ لِيَجْزِيَ الَّذِينَ أَسَاءُوا بِمَا عَمِلُوا وَيَجْزِيَ الَّذِينَ أَحْسَنُوا بِالْحُسْنَى

      "Dan bagi Allah segala di langit dan segala di bumi, supaya dia membalas kepada segala pembuat kejahatan di atas kejahatan yang mereka kerjakan dan membalas dengan kebaikan kepada orang-orang yang melakukan kebaikan" (An-Najmu :31)

      Tun M telah melakukan begitu banyak kebaikan kepada umat Melayu, rakyat Malaysia, umat Muslimin sedunia dan manusia sejagat. Dia pasti mempunyai saham kemuliaannya di dalam segala kebaikan tersebut. Putrajaya, UIAM, KLIA, KLCC dan banyak lagi adalah ibarat terusan amal kebajikan yang akan mengalir pahalanya kepada pengasasnya selagi ada bulan dan bintang, sedang dosa-dosa yang ia lakukan semasa hidup akan terhenti selepas ia meninggal dunia.

      (Bersambung)

      Delete
    2. (Sambungan 1)

      Tun M juga seorang yang tidak kenal rasa takut dan kecewa. Perkara ini bukan sahaja dapat dilihat pada sajak 'Perjuangan Yang Belum Selesai' yang ia tulis, malah juga pada pelakuannya. Dia telah memperkukuh UMNO selama 22 tahun sebagai ketua pasukan UMNO, dan dia juga yang menjadi ketua pasukan yang menumbangkan UmNo yang kelihatan gagah perkasa selepas melihat UmNo tersasar dari jalan yang lurus.

      Pada segala pelakuan dirinya adalah jelas dia memang memiliki ciri wali Allah iaitulah tidak merasa takut dan tidak pula berdukacita.

      أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

      "Dan demi sesungguhnya wali-wali Allah itu tiadalah mereka merasa takut dan tidak pula mereka berdukacita" (Yunus : 62).

      Para wali Allah bukanlah orang-orang yang langsung tidak berdosa, tetapi mereka adalah orang-orang yang mempunyai kebaikan yang jauh lebih banyak daripada dosa-dosa mereka sehingga kebaikan mereka itu menenggelamkan dosa-dosa mereka, selain mereka adalah orang-orang yang apabila melakukan dosa mereka bersegera di dalam bertaubat.

      Semasa menjawab komen seorang sahabat bahawa saya memakai nama Kristian (yang sebenarnya nama samaran saya ialah nama di dalam bahasa Inggeris tetapi bukan nama Krisitan sama seperti Abraham, Aaron dan David), saya telah memberikan ayat 44 surah Fussilat tentang hikmah Alquran boleh dirasai oleh orang-orang yang diberi hikmah sekalipun sekiranya mereka tidak memahami AlQuran di dalam Bahasa Arab.

      Dari pengamatan saya Tun M memiliki hikmah ini tanpa memahami bahasa Arab. Saya telah menyedari perkara ini 20 tahun yang lampau. Semenjak itu saya selalu melihat dan menganalisa tindakan yang ia ambil dan jawapan saya selalu sama sahaja iaitu ia sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan.

      Saya kongsikan pengamatan saya 20 tahun dahulu untuk iktibar dan bukan untuk mengungkit kisah silam.

      20 tahun dahulu ketika kisah tentang Timbalan Tun M terlibat dengan pelakuan songsang mula bertiup, Tun M pada mulanya telah menolak dakwaan tersebut. Walaubagaimanapun beliau telah bertabayyun dengan menyiasat secara teliti dan memanggil sendiri saksi-saksi dan mendengar cerita mereka, kemudian ia siasat lagi dan mendengar dari kedua-dua pihak sehingga ia benar-benar berpuas hati bahawa dakwaan itu bukan rekaan, barulah ia bertindak dengan apa yang sesuai sewaktu itu. Sekalipun Tun M tidak bergelar agamawan dan tidak pula memahami bahasa Arab tetapi tindakannya menunjukkan ia memahami secara halus apa itu tabayyun.

      Tidak lama selepas dipecat, Timbalan Tun M telah menulis satu surat sahaja kepada seorang yang begelar ulamak iaitu Dr Yusuf Al-Qardawi. Tanpa sebarang tabayyun, tanpa mendengar penjelasan dari Tun M, melainkan hanya dengan satu panggilan telefon sahaja, Dr Yusof Al-Qardawi telah menulis satu kenyataan yang secara jelas bermaksud mengatakan Timbalan Tun M itu telah difitnah. Kenyataan ini telah disebarluaskan untuk mendapat sokongan menjatuhkan Tun M melalui rusuhan jalanan. Sejarah telah menulis bahawa gerakan ini gagal dan Tun M kekal menang.

      (Bersambung)

      Delete
    3. (Sambungan 2)

      Renungkan kembali tindakan di antara keduanya. Tun M tidak memahami BA tetapi memahami secara halus dan hikmah apa itu tabayyun. Ada pula Dr Yusof Al-Qardawi memahami BA, telah menulis banyak kitab-kitab agama (kebanyakan kitab2nya kalau tak semua pun telah saya baca) tetapi jelas sekali ia hanya memahami yang kasar tetapi tidak memahami yang halus iaitu kefahaman secara hikmah. Perbandingan ini membenarkan ayat 44 surah Fussilat, yang mengatakan bahawa hikmah Al-Quran boleh dirasai oleh orang-orang yang mempunyai hikmah sekalipun mereka tidak memahami Al-Quran di dalam bahasa asalnya.

      Secara konstraktif ia juga mengatakan bahawa sekalipun seseorang itu memahami AlQuran di dalam bahasa asalnya dan bahkan sekalipun sekiranya ia bergelar agamawan belum tentu ia dapat memahami hikmah AlQuran itu. Kelakuannya boleh dilihat.

      Ilmu hikmah adalah ilmu rasa dan hanya yang memilikinya sahaja yang tahu rasanya. Ia adalah ilmu halus, dan tidak dapat dilihat mahupun disentuh tetapi boleh dirasai oleh yang memilikinya. Kini saya telah mengetahui dan dapat merasai bahawa Tun M adalah salah seorang hamba-hamba Allah yang diberi anugerah memiliki ilmu rasa @ ilmu halus @ ilmu hikmah ini. Ia adalah jawapan kepada persoalan bagaimana Tun M boleh kekal melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan dan bagaimana ia sentiasa kekal menjadi ketua kepada pasukan yang sentiasa menang.

      Itu adalah jawapan kepada soalan adakah Tun M maksum. Ia membawa kepada satu perkara yang lain pula.

      Saya telah mengatakan bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam. Saya hanya menemui jawapan ini pada Jamadilakhir 1439H selepas 17 tahun saya tertanya-tanya siapakah Pembawa Panji Hitam.

      Apabila saya mengatakan bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam ia bermakna saya mengatakan bahawa Tun M adalah seorang wali. Seorang wali selain dimuliakan dengan sifat mahfuz sebagai sifat ganti kepada sifat maksum para Nabi, ia juga akan dimuliakan dengan karamah sebagai ganti kepada mukjizat para Nabi. Karamah adalah rahsia bagaimana umat Nabi Muhammad saw boleh kekal selamat sekalipun selepas tamatnya zaman nubuwwah . Karamah juga adalah kekuatan kepada semua para mujaddid agama Islam yang diutuskan setiap tamat 100 tahun.

      Orang Melayu terbiasa dengan kisah terkena tulah akibat daulat seorang raja tetapi amat jarang kita mendengar orang Melayu berbicara tentang tulah akibat karamah seorang wali. Kali ini biar saya bicara tentangnya.

      Daulat raja datangnya dari doa dan baiah thaifah kaum Muslimin kepada seorang ketua di kalangan mereka, ia boleh hilang apabila ada perkara yang dilanggar, sedang karamah seorang wali pula berasal dari keakraban hubungan rohaninya dengan Allah. Ia tiada kaitan dengan orang lain selain tuan punya badan.

      Seorang watak benar alam maya bergelar VIRGO LARA dahulunya sering melaknat Tun M di alam maya. Sama juga dgn saudara GENG NAJIB yang telah mencerca Tun M dengan ungkapan 'madeymatijadibabi'. Kedua-dua mereka adalah watak yang benar yang mewakili manusia yang benar sekalipun identiti mereka tidak dikenali.

      Daripada telahan saya, kedua-dua mereka kelak akan ditimpa tulah karamah yang dimiliki Tun M. Mereka akan ditimpa apa yang mereka cerca ke atas Tun M.

      Saya telah pun menyampaikan kepada kedua-dua mereka telahan ini tetapi kedua-duanya kelihatan langsung tidak percaya. Saya percaya ia benar-benar akan berlaku kerana daripada bacaan saya Tun M adalah Pembawa Panji Hitam yang telah dikhabarkan kemunculannya lebih 1400 tahun yang lalu.

      Kedua-duanya telah pun diberikan nasihat dan peringatan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Terima Kasih Ustaz. Sdr telah banyak memberi penjelasan tentang persoalan agama islam.
      Soal Brader Anwar saya masih yakin dihati beliau tidak dapat jadi pm malaysia. Terlalu banyak cacat cela nya boleh dilihat manusia sejak dulu dan sekarang.
      Adakah tanda tanda buruk itu boleh meyakinkan kita bahawa orang ini 'bakal menjadi pemimping agung?'. Budak sek UPSR pun boleh jawab soalan itu.

      he....he....he....

      Delete
    5. Cacat cela manusia hanya di sisi yang maha melihat saja.. bukannya di mata manusia yg sememangnya bercacat cela ( tak sempurna )

      Delete
    6. Ibarat ketam mengajar anaknya berjalan...sendiri tak betul tapi berheboh riuh yang orang di sana tak betul...

      Delete

  5. Begitu berterimakasih nya Zahid kpd Najib, dia main enggeh saja selepas dapat peluang jadi TPM.

    Aiseh, dia nyaris lagi dapat jadi PM. Bila di balun bertalu talu dek Tun Mahathir, kalau Najib letak jawatan dulu itu, jadi PM lah Ahmad Zahid.

    Tapi malang nya Najib kepala batu, akhir nya dia, Umno Bn di guling di Pru14.

    Namun demikian, Zahid masih lagi enggeh kpd Najib. Jugak sebab dia fikir masih ramai penyokong Najib dalam Umno, mahukan undi dan sokongan mereka bila di suruh letak jawatan sebab ada 45 tuduhan mahkamah.

    Dia pun degil jugak wong Ponorogo itu.

    ReplyDelete
  6. Tidak lain, tidak bukan, Najib memang pengkhianat negara.

    Penerangan yang lebih tepat bagi nya ia lah: pengkhianat bangsa dan penderhaka negara.

    Kalau di zaman Kerajaan Melayu Melaka lk 500 tahun dulu, pengkhianat dan penderhaka di sula - heret ke tepi pantai, sembamkan muka nya ke pasir, sulakan lobang bntt nya dengan buluh tajam.

    Sekarang, perlu tentukan dia di penjara 10-20 tahun. Peguam Negara dan setaf nya mesti kerja keras, dapatkan hukuman penjara itu di atas Najib, Rosmah, Zahid dan beberapa lain.

    ReplyDelete
  7. Pikio pumya pikio mungkin ada kebenaran bahawa Zahid pun sudah fed up dengan najib yang seakan-akan gila menjawab segala isu yang berkaitan dengan dirinya di samping sebuk mengkritik kerajaan PH, itu tak betul, ini tak kena.

    Masalahnya bila Si najib tu buka mulut, bau pekongnya semakin tersebar di serata alam... bagai cubaan menegakkan benang yang basah atau menegangkan kontol yang mati pucuk... gagal sama sekali... sebab tu Zahid barangkalikejip mata pada Ketua Pengarang UTUSAN supaya tibai Mamat tu kaw kaw...

    ReplyDelete
  8. Sedara aku ada keje sebagai wartawan kat Utusan Msia tu. Dia cakap dari dulu lagi, Utusan adalah media yang paling bebas dari segala pengaruh maupun tangan2 ghaib politik negara.

    Sebab itu lah..saban tahun mereka mendapat anugerah dan pengiktirafan dari dalam dan juga luar negara kerana menyajikan berita2 yang tidak berat sebelah serta lebih menyantuni rakyat marhaein di negara ini.

    Jadi katanya lagi..tak timbul langsung sebarang kebenaran yang menuduh utusan ni sebagai lidah politik kerajaan. Tanpa Utusan, takkan berkembangnya pemikiran kritis lagi kreatif anak2 muda seperti sekarang. Ia menjadi wadah yang paling ampuh untuk rakyat menyuarakan segala kekangan dan kesulitan yang mereka hadapi.

    Tambah sedara aku tu lagi...ada lah satu kesilapan besar rakyat jika membuat andaian tanpa asas bahawa Utusan ni adalah media pengampu kerajaan terdahulu.

    Jadi..jika dirasakan berita DS Najib perlu dihighlightkan walaupun tidak menjadi PM lagi, Utusan bersikap terbuka dan bersikap adil dalam hal ini.

    Memang logik sangat kata2 sedara aku tu..iyelah..dah hampir 30 tahun dia berkhidmat dengan akhbar ternama tu..takkan lah tak nak percaya cakapnya pulak kot ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....??

      Delete
  9. Aisehman pak man kenapa pak man biarkan anak bongsu pak man kerja di singapore?kat situ kan melayu tak leh hidup dan cari makan...beribu ribu melayu singapura berhijrah ke seberang tambak untuk mencari rezeki.kalau pak man tak percaya cuba tanya dgn macai umno yang tak pernah jejak kaki ke singapura tentu mereka setuju dgn saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar khabar...hanya Wak Suman aje yang ada kewarganegaraan Msia, manakala isteri dan anak2nya masih lagi warganegara Singapork kerana lahir dan membesar di sana.

      Dah tentu lah mereka tak boleh bekerja di Msia..tak layak pun, nak tak nak kena lah keje di Singapork jugak...tapi dengar citer masa isi minyak kereta dan membeli belah datang ke JB.

      Kita tunggu aje lah pengesahan dari Wak Suman Tempek Bacin ni...korang tengok aje lah..ntah apa2 nanti yang dispin dan diputarbelitkan citer kat kita semua...apa2 hal pun , kita jangan percaya lah cakapnya nanti !!!!!

      Delete
    2. Aku lebih rela percaya ckp pak man daripada percakapan simusibat petualang bangsa..

      Delete
    3. Kejora mesti guna pakai info dari Raggie Jessy Ragvinder Singh.

      Semua isteri2 dan anak2 saya kelahiran Malaysia.

      Delete
    4. Tak caya lah..kalau betul bagai dikata..cuba screen shotkan Sijil lahir diorang supaya dapat memuaskan hati semua pengunjung2 blog Tn. Budin ni..ada bran ke haah ????

      Delete
    5. Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut teramat sangat, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....
      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & lelaki sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar. Sambil2 itu bukan saja sijil kelahiran, kita sama2 lihat mereka benar2 wujud atau tidak. Amacam, beranikah engkau, pengecut....??

      Sampai bilakah Kejora sanggup menghina dirinya sebagai Pengecut yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Delete
    6. Woooiii...Wak Suman ..mana bukti yang kita orang nak tengok tu..takkan lah benda simple macam tu pun tak boleh buat keeer haah????

      Delete
    7. Aku ulangi....
      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & lelaki sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar. Sambil2 itu bukan saja sijil kelahiran, kita sama2 lihat mereka benar2 wujud atau tidak. Amacam, beranikah engkau, pengecut....??

      Delete
    8. Untuk menutup KESIPUAN SIKAP PENGRCUTNYA -
      Kejora dgn bodohnya berauta klentong - adakah patut saya dikatakan seorang nenek bernama Sumah terlibat dgn aksi2 pornografi bersama seorang jejaka, Putrasinggora...??

      Naudzubillah.......

      Itu adalah bukti nyata betapa Kejora TongGeng adalah seorang kski temberang berotak celaru, sewel & bengap.....!!

      Delete
  10. Kengkawan..ingat tak semalam saya cakap akan bawakan apa yang berlaku kat IPD Ampang Jaya tu semasa Dato Azwandin dipanggil untuk disoal siasat???

    Ok..saya akan tunaikan janji tu..dan harap korang pasang telinga betul2 dan dengar apa yang diperkatakan pagi tadi..

    “I told newsmen outside the Ampang Jaya IPD that “DAP boleh pergi mampos.

    “I also told them that Lim Guan Eng was “perompak besar negara” and made millions through illegitimate earnings via the Penang Undersea Tunnel project.

    “I wish to reiterate, that as far as I am concerned, “DAP boleh pergi mampos.”

    Raggie Jessy Rithaudeen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahlol azwandin tu cakap sampai mulut keluar buih pun tak guna la.

      Kalau nak tuduh tu sila siapkan bukti dan fakta ! Bebel depan media nak buat apa.. bla bla bla bla... tapi 1 document pun tarak ?

      BIla kena saman.. buat muka kesian terus mintak maaf ! KahKahKah

      Delete
  11. Dah buang tabiat ke ini orang tua?
    Atau dia makin sasau dan sakit jiwa
    Masa mana pulak kau ni ada bini dua?
    Bukan ke kau Singgora punya mak we?

    ReplyDelete
  12. Itu la Najib kesayangan lokman, jamal, nazri, tajudin, zahit dn yg dpt duit berlonggok....padan muka korang....org kg aku yg msih terhegeh2 sayang kat najib kononnya maksum...kepala bapak ko...

    ReplyDelete
  13. Geng najis haramjadah ibarat babi menyondol gunung
    Oooiink oooiink oooiink oooiink

    ReplyDelete

  14. Rakan2 sekelian..Tumpang lalu sikit..nak sampaikan satu berita yang cukup2 penting untuk dikongsikan dengan korang..ini berkaitan dengan hidup atau matinya kelangsungan Islam dan bani melayu di bumi bertuah ni.

    Yang bercakap ni bukannya calang2 orang tapi bekas chief judge Msia tu....takkan lah cai2 haprak macam melayutakberkhatan dan Wak sUman tempek nak nafikannya pulak..lu sapa haah ????

    Former chief justice Abdul Hamid Mohamad today warned fellow opponents of ICERD that Putrajaya might make a U-turn on its decision to reject the global anti-discrimination treaty.

    He said this was because there were groups who would still put pressure on the Pakatan Harapan (PH) government.

    He said these groups were not happy with the special privileges accorded to the Malays as well as the Bumiputeras.

    “They won’t stay quiet,” Hamid told a forum on ICERD today, adding that the pressure would continue even if Dr Mahathir Mohamad remains as the prime minister.

    “Since May 9, we have seen many U-turns,” he said.

    On Friday, Putrajaya said the government would not ratify ICERD, saying it was committed to the “social contract” that was agreed upon by representatives of all races.

    Critics had said ratifying ICERD would undermine the special position of the Malays, including provisions to allow quotas in public institutions, as spelt out in Article 153 of the Federal Constitution.

    Hamid said the government’s stand was an admission that ICERD violates provisions in the constitution, which has been at the heart of the argument by those opposing the treaty.

    Meanwhile Hamid questioned DAP secretary-general Lim Guan Eng over his meeting with editors from the Chinese language media, where he reportedly told them that some political parties and individuals were using ICERD to play up racial sentiments among the Malays.

    “Firstly, why did he only call editors from the Chinese dailies if he wanted to issue a statement? Is there something he did not want the Malays to know?” he asked.

    Tu haah..EX-CJ dah tanya satu soalan tu...cepatlah cai2 haprak yang ada kat sini jawab tanpa tangguh..takkan lah tak boleh kot..kata semuanya penyokong ICERD dan penjilat tolor DAPigs tu ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....??

      Delete

    2. Rakan2 sekelian..Tumpang lalu sikit..nak sampaikan satu berita yang cukup2 penting untuk dikongsikan dengan korang..ini berkaitan dengan atau matinya bani umno dan bani pas di bumi bertuah ni.
      Harap juga kawan2 amik info terkini ni...dikhabarkan najib razak telah mangaku salah di depan tun m sebentar tadi .beliau menangis berguling2 merayu tidak disumbat ke penjara sungai buloh nanti.najib razak jugan menyalahkan rosmah mansur di atas segala kekusutan di malaysia di era pentadbiran bani melayu umno yg disokong pas pis pus...cekelat angin

      Delete
  15. Fuuuh..wak Suman..Mohamed Noordah gelar Wak sebagai si musibat petualang bangsa kat atas tu.

    Takkan lah Wak nak biarkan dia sesuka hati menghentak dan membalun wak kaw2 macam tu...mana maruah Wak haah ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. TongGeng..TongGeng....

      Apa saja kau merepek meraban nak melaga-lagakan orang, haaaaaaa.....??

      Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang.

      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
  16. Kalau kat atas tadi, kita dah dengar ulasan dari EX-CJ berkaitan ICERD... apa kata kita dengar pulak ulasan dari mufti kelantan dan Perak jugak...takkan lah mufti punya cakap pun korang tak mau dengar jugak...masak lah macam ni beb !!!!

    Harap kerajaan tidak buat pusingan-U

    Kerajaan Pakatan Harapan (PH) diharap tidak melakukan pusingan-U selepas membuat penegasan tidak meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) di negara ini.

    Mufti Kelantan, Datuk Mo­hamad Shukri Mohamad ber­kata, beliau bersyukur dan gembira dengan keputusan itu, namun berharap semua pihak terutama golongan yang bersikap 'pelampau' juga me­nerima keputusan kerajaan itu dengan hati terbuka.

    Tanpa menjelaskan definisi 'pelampau' yang beliau maksudkan, Mohamad Shukri ber­kata, keputusan itu juga me­nunjukkan kerajaan memberi perhatian kepada sensitiviti masyarakat.

    Sementara itu, Mufti Wi­layah Persekutuan, Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri berkata, meskipun Palestin dan Arab Saudi menandata­ngani ICERD, tidak bererti Malaysia perlu mengambil langkah sama kerana sejarah, adat dan penerimaan setempat yang berbeza.

    Katanya, ada juga negara yang meratifikasi konvensyen itu tetapi tidak pun meme­nuhi segala perkara dalam konvensyen tersebut seperti Israel yang diketahui melanggari beberapa hak asasi manusia ter­utama dengan menindas rak­yat Palestin.

    "ICERD tidak perlu dan tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia kerana kemudaratannya dikhuatiri lebih besar. Perlembagaan Persekutuan sudah menjamin hak setiap kaum dan agama di negara ini," jelas beliau.

    Dalam pada itu, Mufti Pe­rak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, tiada lagi keperluan untuk perhimpunan diadakan setelah kerajaan mengambil keputusan untuk tidak meratifikasi ICERD.

    "Kerajaan telah pun men­dengar bantahan rakyat dan kita kenalah berterima kasih kepada mereka, itu sahaja," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

    Agak2 korang ..sapa yang dimaksudkan dengan puak pelampau tu..yang pastinya bukan lah UMNO, PAS dan Ngo2 yang tak menyokongnya ..setuju kan ????

    ReplyDelete
  17. Cop...cop...Lari sikit dari tajuk posting..nak bawakan postimg terbaru dari FB DS Najib hari ni...boleh kan ???

    Iye lah..kalau sehari tak layan FBnya..hidup kita macam tak sempurna..setuju kan semua??

    Ramai Pelakon PH belakon di KG Orang Asli sebelum PRU14 tapi kini.....


    Ya kita tahulah.

    Bukan semua orang sepandai Menteri Besar Perak dapat ijazah dari Australia.

    Tetapi saya dengar ramai ada pendapat lain mengenai ini. Tidak mengapalah.

    Saya rasa kita perlu cam wajah dan ingat nama-nama orang seperti ini.

    Pelakon.

    Sebelum PRU orang macam ini lah yang dulu gah turun ke kampung-kampung Orang Asli berkempen.

    Kata bahawa mereka akan jaga kebajikan, beri perhatian, bantu lebih banyak berbanding BN.

    Sedangkan dahulu di bawah BN, begitu banyak usaha dan inisiatif telah kita laksanakan untuk Orang Asli.

    Daripada lebih kurang 800 penempatan Orang Asli yang berdaftar, kita dahulu pastikan bahawa:

    - 720 kampung ada akses jalan

    - 660 kampung terima bekalan elektrik

    - 701 kampung ada bekalan air bersih

    - lebih 18,000 unit Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) dibina di kawasan pedalaman

    Dan yang lain dalam pelbagai fasa pelaksanaan dan penambahbaikan.

    Kita juga menitikberatkan faktor pendidikan di kalangan Orang Asli kerana hanya melalui pendidikan mereka akan dapat keluar daripada kepompong kemiskinan.

    Kerajaan BN menyediakan tempat untuk anak-anak Orang Asli di asrama penuh dan institusi pengajian tinggi. Kira-kira 9 hari ini berjaya sehingga peringkat doktor falsafah dan hampir 1,000 di pelbagai peringkat IPT.

    Setiap seorang yang berjaya memasuki universiti, Kerajaan BN memberi galakan dalam bentuk insentif one-off RM3,000 selain bantuan PTPTN.

    Belum lagi saya sentuh mengenai hampir 100 anak-anak Orang Asli yang dihantar melanjutkan pengajian di luar negara bawah tajaan MARA.

    Belum lagi saya menghuraikan lagi bantuan tambang pe­ngangkutan, makanan percuma dan kemudahan asrama kepada mereka.

    Komuniti Orang Asli sentiasa cuba memajukan diri mereka dan dengan bantuan dan dasar yang sesuai, kesemua ini sudah tentu akan menggalakkan mereka dan membuka peluang untuk mereka meningkatkan taraf hidup.

    Tapi Pakatan Harapan hari ini bukan setakat gagal menunaikan janji manis mereka.

    Hari ini Kerajaan yang berkuasa sudah mula menghina rakyat.

    Inilah yang berlaku apabila hanya undi yang dikejar dan tidak pernah ikhlas memahami keperluan rakyat dan komuniti Orang Asli.

    Oleh :Najib Razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiannn...sampai ke tahap merayu simpati dan menagih belas kasihan dari masyarakat orang asli si Perompak sekor ni.... barangkali dia fikir wang yang dibelanjakan untuk pembangunan orang asli itu milik BAPA dia agaknya! Itu duit pembayar cukai, memang sewajarnya sebagai pemegang amanah perlu dibelanjakan untuk rakyat. yang dibelanjakan cuma berjuta, yang dirompaknya berbilion...Memang lahanat sial la Najib dan penyokong dia ni...!

      Delete
  18. Berbalik kembali kepada isu ICERD tu.

    Cuba kita dengar baik2 dan hadamkan kata2 pejuang agama, bangsa dan negara ni...sapa lagi kalau tak Dato Azwanddin tu beb !!!!

    Presiden Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Datuk Azwanddin Hamzah Ariffin Abu Bakar menegaskan beliau akan terus memperjuangkan hak orang Melayu dan memberi amaran kepada parti DAP bahawa JMM akan bangkit secara besar-besaran sekiranya didesak.

    Azwanddin dan Raggie Jessy Rithaudeen yang merupakan Presiden Gagasan Tiga (G3) hadir Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang di sini, hari ini bagi membantu siasatan berhubung aduan ucapan yang menyentuh sensitiviti agama serta perkauman

    “Semakin anda menekan saya, semakin saya akan bertarung, jangan cuba mengganggu hak orang Melayu, kita akan menentang.

    “Jangan cuba cabar hak dan perlembagaan. Jika masuk lokap sekalipun, kita tetap akan bangkit menentang mereka” kata Azwanddin sebelum memasuki Ibu Pejabat Polis daerah di Ampang Jaya.

    Azwanddin turut menegaskan JMM bukan pertubuhan yang berunsurkan perkauman semata-mata, tetapi pertubuhan yang ingin menjaga kepentingan orang Melayu dan Islam serta menentang perjuangan DAP.

    Azwanddin berkata, polis memanggilnya sejak Jumaat lalu namun tidak dapat hadir ke IPD Ampang berikutan beliau berada di Johor.

    “Pada ketika itu saya berada di Johor untuk menghadiri beberapa program di sana, saya berjanji untuk hadir beri keterangan hari ini,” katanya.

    “Saya belum tahu siasatan mengikut seksyen apa yang akan dikenakan ke atas diri saya,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang.

      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
  19. Woooof woooof woooof
    Grrrr grrrrrrrrrr grrrrrrrrrr
    Geng najis haramjadah menyalak bukit

    ReplyDelete
  20. Ooooo,,Baru kita tau apa sebab kedua2 orang pembela agama, bangsa dan negara ni dibebaskan hari ni...rupa2nya ini sebabnya beb !!!!

    Azwanddin dan Raggie dibebaskan polis setelah mendapat sokongan Istana

    Penasihat kehormat tetap Gagasan Tiga (G3), Dato’ Azwanddin Hamzah, berserta pengerusi gagasan tersebut, Raggie Jessy Rithaudeen, dibebaskan hari ini dari Ibu Pejabat Polis (IPD) di sini atas jaminan polis.

    Ketika ditemui di luar balai, Azwanddin memberitahu bahawa beliau boleh ditangkap pada bila-bila masa berpandukan kepada keputusan oleh peguam negara.

    Raggie kemudiannya menambah bahawa mereka berdua telah bersetuju untuk ditahan terus tetapi diberitahu polis bahawa penahanan masih lagi tidak akan dibuat.

    Jumaat lepas, satu waran tangkap telah dikeluarkan terhadap Azwanddin manakala Raggie pula ditemui di pejabat Jaringan Melayu Malaysia (JMM) semalam dan diminta hadir ke IPD Ampang Jaya hari ini untuk memberi keterangan.

    Raggie memberitahu bahawa akaun-akaun bank milik beliau dan Azwanddin telahpun dibekukan atas sebab-sebab yang masih belum dikenalpasti.

    Adalah difahamkan bahawa pembebasan Azwanddin dan Raggie oleh pihak polis berpunca daripada sokongan yang diberikan oleh pihak Istana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang.

      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
  21. Oooiink oooiink oooiink oooiink oooiink oooiink oooiink oooiink oooiink oooiink
    Geng najis haramjadah ibarat babi menyondol gunung
    Oooiink oooiink oooiink oooiink oooiink

    ReplyDelete
  22. Tahniah...makin bertambah DUN yang sebulat suara menolak ICERD diratifikasikan..semoga dikuti jejak langkah mereka oleh negeri2 lain dalam masa terdekat..Aminn!!!!

    DUN Terengganu lulus usul tolak ICERD

    Kenyataan susulan menteri Kabinet masih kabur, membimbangkan

    Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu ke-14 hari ini meluluskan sebulat suara usul tergempar menolak ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).​​​​​​​

    Usul dikemukakan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Buruk, Muhammad Khalil Abdul Hadi, kemudiannya disokong dan dibahaskan ADUN Tepuh Hishamuddin Abdul Karim.

    ​​​​​​​Ketika membentangan usul berkenaan, Muhammad Khalil berkata, beliau mengambil maklum berkenaan kenyataan dikeluarkan Pejabat Perdana Menteri pada Jumaat lalu untuk tidak meratifikasi ICERD, namun terdapat kenyataan susulan di kalangan menteri Kabinet yang masih lagi kabur dan membimbangkan.

    ‘Saya mengusulkan kepada dewan yang mulia ini agar menerima usul ini untuk dirundingkan.

    Ia (meratifikasi) adalah langkah ke belakang, membahayakan masa depan negara dan boleh menjejaskan keharmonian masyarakat majmuk.

    “Isu ini melibatkan perkara-perkara tertentu kerana melibatkan pencabulan kontrak sosial yang telah dipersetujui semua kaum, melibatkan kepentingan orang ramai apabila melibatkan isu hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera.

    Perkara ini perlu disegerakan kerana ia menyentuh pelanggaran kedaulatan institusi istana dalam melibatkan perkara berkaitan agama Islam dan hak istimewa Melayu,” katanya.

    Perbahasan isu itu berlangsung kira-kira 15 minit dan Yang Dipertua DUN Terengganu Yahaya Ali hanya membenarkan seorang sahaja berbahas dan ia diluluskan tanpa bantahan daripada semua 32 ADUN iaitu 22 orang mewakili PAS dan 10 Barisan Nasional (BN).

    Hari ini adalah sidang pertama DUN Terengganu dan akan berakhir pada Khamis ini. – Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang.

      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
  23. Woooi....Cuba korang dengar baik2 apa kata DS Zahid ni...kita patut sangat tabik kat dia atas kenyataan tu beb !!!!

    Ahmad Zahid Sahkan UMNO Sertai Himpunan Ummah 8 Dis Ini

    SG. SIPUT, 25 Nov – Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan UMNO akan tetap turut serta dalam perhimpunan bantahan retifikasi ICERD pada 8 Disember ini.

    Jelas beliau, seluruh 191 bahagian UMNO akan menghantar peserta bagi menjayakan himpunan tersebut.

    “Untuk 8 Disember ini saya sahkan UMNO akan terus bagi dokongan kepada Ummah yang jadi penganjur.

    Pas sudah nyatakan akan turut serta sebagai tanda kesyukuran kerajaan akhirnya batalkan ratifikasi ICERD dan UMNO sebagai tanda terima kasih

    “Tapi sebagai bekas Menteri Dalam Negeri, saya nak ingatkan agar jangan buat sebarang kekecauan atau rusuhan. Ini adalah salah satu syarat dalam akta perhimpunan aman,” jelas beliau kepada media selepas menyertai program jelajah Presiden bersama saf kepimpinan peringkat negeri Perak.

    Dalam ucapannya pula Ahmad Zahid berkata, perjuangan ummah perlu diberi keutamaan agar tidak ada mana-mana pihak yang berani untuk mencabar orang Islam.

    “Perkara dalam Perlembagaan jangan pernah dipertikaikan, agama Islam sebagai agama rasmi jangan sesiapa cuba ganggu-gugat.

    “…Kedudukan Raja Melayu, bahasa kebangsaan jangan pernah usik… kita tidak minta lebih, kita hanya pertahankan,” jelas beliau lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu aku la handle kementerian terlibat...aku lempang jer sekor2 yg nak cetuskan ketegangan kaum dan agama ni nanti.

      Delete
    2. Kalau aku handle kementerian terlibat...aku lempang aje sekor2 yang nyokong ICERD ni diratifikasikan..khususnya cai2 haprak kat blog ni yang bersekongkol dengan DAPigs untuk menggugat kesyumulan agama Islam. mencabar kedaulatan institusi kesultanan dan menghapuskan hak2 melayu di bumi bertuah ni.

      Kasik penuh Bamboo Inn dengan cai2 haprak yang terang2 menjadi kerbau balau tunggangan depa tu semua...amacam ..setuju tak semua ????

      Delete
    3. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang.

      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
  24. geng najis ni lembu, sebab tu dia tak paham sekarang najib dah nyawa2 ikan.

    utusan dah tak nak kawan. nazri dah mula cuak. tajudin dah bersuara. keruak dah hilang nth k mana. lobakman dah bisu. sakarshit sakit gigi, tak leh cakap.

    yg tinggal lembu sekor ni yg masih bising2 macam lembu nak masuk kandang...he he he

    klu iq macam lembu, tu laa.....

    pm paling bodoh.....dah la pilih menteri kewangan paling bodoh, lepas lantik chairman paling bodoh!...sia2 kena tipu dgn cina gemuk!

    ReplyDelete
  25. Rakyat Msia..khususnya bani melayu ingin mengucapkan setinggi2 tahniah tak terhingga kepada MPKu kerana telah terkehadapan untuk mengukuhkan jati diri ketuanan melayu dan tulisan jawi di negara tercinta ni.

    Mari lah kita berdoa agar lebih banyak lagi majlis2 perbandaran dan dewan2 Bandaraya di seluruh negara mengikuti jejak langkah MPKu ni...iyelah..kalau nak harap ia dilaksanakan kat Penang tu..memang ibarat menunggu tolor Kit Sial dan Ah Beng gugur aje lah beb !!!!

    [KUANTAN] MPK GUNA TULISAN JAWI TAHUN DEPAN

    MPK guna tulisan jawi tahun depan

    Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) akan melaksanakan penggunaan tulisan jawi di premis perniagaan dan papan tanda mereka bermula tahun hadapan.

    Yang Di pertuanya, Datuk Fadzilla Salleh berkata, pelaksanaan itu dilakukan selaras dengan titah Pemangku Raja Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah yang mahu penggunaan tulisan itu secara menyeluruh di negeri ini.

    “Saranan itu disambut baik oleh MPK sebagai usaha untuk memartabatkan tulisan jawi yang dilihat semakin dipinggirkan.

    Jadi, tahun depan kita akan memastikan pemilik premis perniagaan guna tulisan jawi di premis mereka, begitu juga dengan papan tanda.

    “Dalam masa terdekat kita akan menggunakan tulisan jawi pertama pada papan tanda Jalan Tengku Mahkota (Jalan menuju ke Istana Abdul Aziz),” katanya pada program Pledge & Plant A Tree Programme 2018 bersama Pertubuhan Perancangan Malaysia di Laman Tepian Kuantan di sini, semalam.

    Sementara itu, Fadzilla berkata, sebanyak 72 unit pokok daripada pokok Palma, Cempaka, Golden Chin dan Pokok Tanjung telah ditanam di laman tepian itu.

    “Selain penanaman, penjagaan pokok seperti memelihara dan menyelenggarakan pokok yang ditanam dan pengurusan pokok ini perlu dijaga sebaiknya. Kita akan pastikan penyelenggaraan pokok yang ditanam lebih baik dan sistematik,” katanya.

    Dalam pada itu, beliau turut merasmikan laman Tepian Kuantan seluas 0.17 hektar yang diambil sempena nama masjid Tepian Kuantan dan lokasi itu menjadi taman rekreasi baharu untuk kemudahan orang ramai di bandar ini.

    Alhamdulillah...tak lah pupus tulisan jawi seperti yang sedang diusahakan di banyak negeri di bawah pentadbiran rejim Haprakan ni..itu pun ramai orang2 melayu masih tak sedar diri dan masih menyokong mereka..pelik kan ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang.

      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
  26. geng najis.....macamana ko sibukan icerd nak pertahankan melayu sedangkan pejuang bugis karat ko ni pengkhianat bangsa!

    kepala bapak butoh laaa......

    ReplyDelete
  27. Kerja 'bertani' konon dah gantung
    Geng Najib lidah bercabang
    Adu domba konon nak untung
    Dia sendiri nak masuk lubang!

    Bahasa mudah pun tak reti
    Konon Md Nor dah bantai Othaman
    Nak adu domba sudah terbukti
    Dia Kojola otak berkuman!

    Semua tahu GN bangang
    Tak sangka pulak terlampau bodoh
    Tak adu domba dunianya lengang
    Perangai buruk bertambah hodoh!

    Putar belit umpama gasing
    Takde kerja bos dah tewas
    Dok melalak membuat bising
    Elok sekandang bersama mawas!

    Patutlah Najib bernasib malang
    GN diharap rupanya dungu
    Md Nor dah gelar dia petualang
    Bahasa mudah dia termangu!

    Kesian kita menengok dia
    Berangan nak jadi pembela bangsa
    Masa berkuasa tak ingat dunia
    Rebut projek baru selesa!

    Bertahun anak Melayu merempit
    Buang bayi, menghisap dadah
    GN hanya Mak Badak nak himpit
    Melayu rosak buat tak endah!

    Bila terlepas kuasa ditangan
    Baru nak fikir agama bangsa
    Dengan Lanun berpaut lengan
    Pinggir agama perkara biasa!

    Masuk sini dah jadi gasing
    Tak sedar diri kepala batu
    Pembohong besar putar dan pusing
    Kena sumpah setiap waktu!

    Wahai kengkawan jangan termakan
    Kojola GN mengadu domba
    Bijan kalah cai tertekan
    Tak dapat lagi menari Rumba!



    ReplyDelete
  28. najib pembela melayu????

    kepala bapak pengkhianat!

    ReplyDelete
  29. Kengkawan khususnya melayutakberkhatan dan dad..ih..kalau tadi aku postkan ulasan yang sama, tapi dalam bahasa omputeh...tapi rasanya ada baiknya kalau kali ni aku postkan dalam bahasa ibunda kita..bahasa melayu pulak.

    Iyelah...sepatah kata Tun Tuah, pahlawan melayu tu..takkan melayu dan bahasanya hilang di dunia, melainkan ada komplot untuk menghapuskannya oleh puak2 anti melayu semua tu !!!!

    ICERD: Perang belum tamat, bekas ketua hakim ingatkan Melayu

    Bekas ketua hakim negara, Tun Abdul Hamid Mohamad mengingatkan orang Melayu perlu terus berhati-hati dan tidak berpuas hati dengan keputusan Putrajaya tidak mengiktiraf Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

    Katanya, situasi politik dalam negara boleh berubah dan perdana menteri mungkin bertukar, di mana pendirian perdana menteri seterusnya mengenai ICERD tidak diketahui.

    “Kita mungkin sudah memenangi satu pertempuran, tetapi perang belum lagi tamat.

    Saya percaya kumpulan yang tidak senang adanya hak keistimewaan orang Melayu dan anak-anak negeri Sabah dan Sarawak, tidak akan berdiam diri.

    “Jika perdana menteri tidak bertukar pun, mungkin tekanan terhadapnya di dalam kerajaannya sendiri terlalu kuat hingga beliau terpaksa membuat U-turn.

    Sejak 9 Mei 2018, kita sudah melihat beberapa kali U-turn dibuat.

    “Sebab itu kita perlu terus berwaspada dan bangun menentang semula, jika perlu.

    Kerajaan tidak boleh memberi jaminan konvensyen itu tidak akan diratifikasikan di masa depan,” katanya berucap dalam Kongres Tolak ICERD di Pusat Dagangan Dunia Putra hari ini.

    ICERD diluluskan Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu pada 1965.

    Tetapi, kumpulan Melayu dan parti politik tertentu bimbang ia akan menghakis hak Melayu serta Bumiputera yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

    Jumaat lalu, Pejabat Perdana Menteri mengumumkan Malaysia tidak akan menandatangani ICERD, sebaliknya terus mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang termaktub kontrak sosial dipersetujui wakil semua kaum ketika pembentukan negara.

    Hamid berpuas hati dengan pendirian kerajaan Pakatan Harapan tidak mengiktiraf ICERD ketika ini.

    “Bagi saya, kita boleh terima kerajaan PH tidak akan meratifasi ICERD, sekurang-kurangnya buat masa ini.

    Tafsiran saya ialah kerajaan PH tidak akan meratifikasi ICERD kerana ia hendak mempertahankan Perlembagaan.”

    Tetapi, beliau mahu Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mendedahkan apa yang dibincangkan dalam pertemuan 90 minit dengan pengarang akhbar berbahasa Cina pada 23 November lalu berhubung isu ICERD.

    “Soalan saya yang pertama, mengapa beliau hanya memanggil pengarang-pengarang akhbar Cina, jika beliau hendak membuat kenyataan akhbar.

    Adakah ada sesuatu yang tersembunyi yang beliau tidak mahu orang Melayu tahu?

    “Mengapa selepas kenyataan itu dikeluarkan pun, orang-orang yang menentang ICERD masih dikatakan ‘memainkan sentimen masyarakat Melayu’ dengan menggunakan isu ICERD?”

    Beliau turut mempertikaikan tindakan sesetengah pihak menyifatkan orang Melayu yang menentang ICERD sebagai rasis.

    “Yang peliknya, orang Melayu yang mempertahankan hak mereka seperti yang dipersetujui dan termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dikatakan rasis.

    Tetapi, orang bukan Melayu yang hendak mengambil hak orang Melayu tidak rasis.

    “Saya seru semua rakyat Malaysia, termasuk Lim dan (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) P Waytha Moorthy, marilah terima kenyataan kerajaan PH yang mereka sendiri menjadi anggota Kabinetnya dan jangan lagi menuduh penentang ICERD sebagai rasis dan pelampau, jika mereka mahu cuba mewujudkan perpaduan.”

    Rakan2 ku melayutakberkhatan dan dad..ih..setelah mendengar ulasan panjang lebar di atas tu dari pakar perundangan negara..takkan lah korang masih menyokong bagai nak gila ICERD ni lagi ke haah ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng najis.....macamana ko sibukan icerd nak pertahankan melayu sedangkan pejuang bugis karat ko ni pengkhianat bangsa!

      kepala bapak butoh laaa......

      Delete
    2. geng najis....

      spesis yg najib suka yg macam kau....very low iq....bordering to retard.

      tu sebab kau krja kebun tak habis2.....klu iq tinggi.....tak krja kebun lagi.....tapi jadi tauke kebun....tanah sikit tak jadi hal...hyrdoponic 4 tingkat.

      tapi sebabkan geng najis iq rendah....tu la pasal. menteri bangang memang suka org yg bangang......brain stuck in the shithole......

      i found that it is difficult for u to understand some issues....but it is understandable, a bull is always a bull....a bull will get confused when pushed, but will just follow when pulled.....

      when time is up.....the slaughter house is where u go....

      Delete
    3. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang.

      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
    4. pak othaman.....lembu memang macam tu.......iq zero!

      Delete
  30. Fan Tat...fuuuh bukan main lagi ko berdendang sayang kalau Anon takde kat blog ni yeer???

    Apa2 hal pun..ada bagusnya kau hadamkan berita ni dalam kapla otak kau yang dah berkematu tu beb !!!

    Auditor-General’s claim on 1MDB audit report prejudicial to Najib

    KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak’s lawyers today questioned the motive and timing behind Auditor-General Tan Sri Madinah Mohamad’s claim that the original audit report on 1Malaysia Development Berhad (1MDB) had been tampered with and altered, calling it prejudicial to the former prime minister.

    In a statement issued by Najib’s lead defence lawyer Tan Sri Shafee Abdullah’s law firm, they said it was unusual for a statement by the Auditor-General to be released to the public on a Sunday morning, and under orders of the Cabinet.

    “This seems to indicate that there were political undercurrent and considerations taken for the decision to issue the said press statement.

    “The Auditor General’s press statement read by any ordinary person without the benefit of all the documents and testimony pertaining to 1MDB, suggests that our client had attempted to cover up the alleged wrongdoings in 1MDB and of Jho Low,” read the statement released by law firm Shafee and Co, referring to fugitive businessman Low Taek Jho.

    Najib’s lawyers claimed that Madinah’s statement can be interpreted as an attempt to influence public opinion and to prejudice Najib before his court cases.

    This, they added could amount to contempt of court as there are elements of attempt to prejudice Najib’s intended defences.

    They also pointed out that the AG made no attempt to contact Najib for an explanation about his alleged role in the alteration of the 1MDB audit report before the press statement was issued.

    This, they said was a serious breach of natural justice as the Pekan MP was never given a chance to respond to the claims made by Madinah.

    “Even more concerning is that in the final paragraph of the Auditor General’s statement, it has been disclosed that this matter has now been forwarded to the Malaysian Anti-Corruption Commission and the Royal Malaysian Police for investigation. While this may be the right of any person to lodge any police report, we question the motive of disclosing this matter prematurely.

    “We therefore take the position that the press statement is not only premature but against due process as the press statement has effectively publicly accused our client first and investigate later,” they added.

    Najib’s lawyers also sought to clarify some claims made by Madinah, saying that the Ministry of Finance had on December 21, 2015 stated that Low’s presence during a 1MDB board meeting was to represent Prince Turki Bin Abdullah as the owner of Petrosaudi Inc.

    They said that Low’s presence during that same meeting was also revealed and discussed in the proceedings of the PAC on 1MDB on November 25, 2015 where the previous Auditor-General Tan Sri Ambrin Buang was also present.

    “It must be noted that both the parliamentary reply and the PAC proceedings predates the alleged instruction to remove mention of Jho Low’s presence in a 1MDB meeting from the Auditor-General’s report,” they said.

    Najib’s lawyers also argued that it was standard procedure in any audit process for the auditors and those being audited to meet to discuss the draft report for clarification and to correct any inaccuracies, if any, before the report is made final.

    “Our client shall, in his own statement provide a more comprehensive explanation on the matters alleged at the appropriate time. However, as his defence solicitors on three ongoing criminal cases in the Courts of Malaya, we must express our concern with the Auditor General’s press statement,” they said.

    The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) said today it has begun investigating claims that the original 1MDB audit report had been tampered with and altered.

    Fan Tat..ko paham tak apa isi berita tu haah...kalau tak paham..ada aku kesaaah..lantak pi lah lu bhai !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakan2 sekelian..Tumpang lalu sikit..nak sampaikan satu berita yang cukup2 penting untuk dikongsikan dengan korang..ini berkaitan dengan atau matinya bani umno dan bani pas di bumi bertuah ni.
      Harap juga kawan2 amik info terkini ni...dikhabarkan najib razak telah mangaku salah di depan tun m sebentar tadi .beliau menangis berguling2 merayu tidak disumbat ke penjara sungai buloh nanti.najib razak juga telah menyalahkan rosmah mansur di atas segala kekusutan di malaysia di era pentadbiran bani melayu umno yg disokong pas pis pus...pas geng cekelat angin

      Delete
    2. Kahhh kahhhh kahhhh kaaaahhh... Merepek je kau ni geng rosmah

      Delete
    3. he he he...sejak bila mahkamah malaysia pakai juri, ek?

      lembu memang macam tu....kopi paste tapi tak tau apa2......

      mooooooooo

      Delete
    4. Nama yang sungguh busuk hingga ditolak oleh segenap pelusuk rakyat malaysia jugak yg nak dipakainya...pakai la nama lain cth:geng hishamudin ke, geng wak jahid ke,geng shahidan ke...

      tetap jgk ko nak mendewakan najib razak jgk kau ni tak paham betuiiii

      Delete
    5. Dad...geng najib tu dunguuuuu tapi dia nak jadi hero melayu bani umno.

      Kaaahhhh kahhhh kahhhh kaaaaahh

      Delete
    6. Betul..betul..betul..bukan aje dah merepek kau ni beb..dah masuk level gila babi dan gila isin!!!!

      Setuju tak kengkawan semua????

      keh..keh..keh..keh..Harrrk..Tuiii..kokoikihkioikiki!!

      Delete
    7. Mmg gua setuju pndapat ko tu geng najib.mana2 statmen dungu oleh bani umno tegar mmg patut dijawab dgn balasan lebih kejam supaya org itu sedar diri

      Delete
    8. Untuk menutup KESIPUAN SIKAP PENGRCUTNYA -
      Kejora dgn bodohnya berauta klentong - adakah patut saya dikatakan seorang nenek bernama Sumah terlibat dgn aksi2 pornografi bersama seorang jejaka, Putrasinggora...??

      Naudzubillah.......

      Itu adalah bukti nyata betapa Kejora TongGeng adalah seorang kski temberang berotak celaru, sewel & bengap.....!!

      Delete
  31. Rakan2 sekelian..Tumpang lalu sikit..nak sampaikan satu berita yang cukup2 penting untuk dikongsikan dengan korang..ini berkaitan dengan atau matinya bani umno dan bani pas di bumi bertuah ni.
    Harap juga kawan2 amik info terkini ni...dikhabarkan najib razak telah mangaku salah di depan tun m sebentar tadi .beliau menangis berguling2 merayu tidak disumbat ke penjara sungai buloh nanti.najib razak juga telah menyalahkan rosmah mansur di atas segala kekusutan di malaysia di era pentadbiran bani melayu umno yg disokong pas pis pus...pas geng cekelat angin

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiok kiok kiok...

      Delete
    2. Betul..betul..betul..bukan aje dah merepek kau berdua ni beb..dah masuk level gila babi dan gila isin pulak!!!!

      Setuju tak kengkawan semua????

      keh..keh..keh..keh..Harrrk..Tuiii..kokoikihkioikiki!!

      Delete
    3. Mana bro tikus si kaki pantun yg lemau tu tak masuk ler pulak malam ni...rugi ler gua tunggu nak berpantun malam ni

      Delete
    4. Gua setuju ckp ko geng najib...mmg patut pun rosmah disalahkan oleh najib razak.udah ler mukeeee dia tu eeeiiii

      Delete
    5. Mmg gua setuju pndapat ko tu geng najib.mana2 statmen dungu oleh bani umno tegar mmg patut dijawab dgn balasan lebih kejam supaya org itu sedar diri

      Delete
    6. klu lembu, dia tak paham apa2 pun.....

      Delete
  32. Kami jangka kini utusan bkn lg dlm kawalan individu waima zahid..ianya dkalangan mereka yg yakin najib pembawa bala bg mereka..mereka mau menjauhkan apa2 yg bersangkutan pemimpin2 mereka yg sedang dsiasat dan yg sudah d sabitkan kesalahan...mentelaah lg najib kambing hitam yg sepatutnya dan akan dpadamkan..ada kalangan ahli2nya yg masih setia(tulin) dgn parti melayu ini..

    Pengkhianat bangsa dan negara adalah tidak memadai dgn hukuman penjara utk beberapa thn..hukumannya ialah gantung/ tembak sampai mati..mungkin kalian fikir dan rasanya ianya keras..hakikat ianya lebih buruk dbanding penyalahan pengedaran dadah..x gitu bang Shah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak setuju langsung dengan pandangan tu...sepatutnya orang yang menjadi dalang utama dan ternyata terlibat dalam kerugian beratus2 billion dalam kes FOREX tu yang dijatuhi hukuman seperti yang ko cadangkan tu..baru lah ngam..ngam..suiii beb !!!!

      Delete
    2. Kes tu x kemana pun..dah senyap..

      Delete
    3. Senyap kau kata..silap besar tu beb !!!!

      Kau tunggu aje lah bila Bang Non naik jadi PM ke 8 nanti.

      Hari ni dia angkat sumpah depan YDPA..esoknya ..dia akan terus heret Tun Madey ke muka pengadilan untuk didakwa dan dibicarakan berkaitan kes FOREX tu.

      Sekarang ni pun.... rasanya Bang Non dah sediakan list pertuduhan apa yang akan dikenakan ke atas PM ke 7 tu.... dan pastinya dia takkan terlepas punya.

      Dendam membara selama 20 tahun tu takkan begitu mudah nak dilupakannya begitu saja...an eye for an eye bhai !!!

      Delete
    4. Atau kau memang giur tengok bang non, tak gitu....??

      Delete
    5. Peluru dah masuk angin..meletup bunyi setakat angin kentut jelah bhai..

      Delete
    6. Bila masanya tepat ...peluru tetap peluru...

      Delete
    7. X pastilh beb..dgn pandangan kawan dlm ini serta gelagat sianwar kebelakangan ini..peluru dah expired dan dia ntah kemana..

      Delete
  33. Kengkawan..very sorry lah sebab lambat postkan ulasan terbaru dari DS Najib malam ni.

    Aku tau korang tertunggu2 ulasan terlatest DS tu...jadi terpaksa lah jugak aku muat turunkan kat sini..

    Bukan apa2..takut cai2 haprak macam dad..ih, melayutakberkhatan, Wak Suman, Fan Tat dan James ding dang tak leh tido lena pulak malam ni !!!!

    Amat ketara bahawa kerajaan PH hari ini menggunakan segala kuasa kerajaan, agensi kerajaan dan media di bawah kawalan mereka untuk terus mempengaruhi pemikiran rakyat demi memburukkan nama saya biarpun kes 1MDB menunggu perbicaraan di mahkamah.

    Terbaru ialah dakwaan melalui kenyataaan media Jabatan Audit Negara pada pagi Ahad bahawa bekas pegawai saya pada awal tahun 2016 pernah cuba untuk menyembunyikan fakta bahawa Jho Low pernah menghadiri satu mesyuarat di 1MDB.

    Selepas saya tiba dari Pekan melalui perjalanan kereta petang tadi, saya telah meminta peguam saya untuk mengeluarkan kenyataan bagi membalas dakwaan terbaru ini.

    Saya akan muatkan di FB saya sebentar lagi.

    Jika kita lihat secara teliti dan matang, Kementerian Kewangan di bawah saya telah menjawab melalui jawapan bertulis di Parlimen pada 21 Disember 2015 untuk mengesahkan bahawa Jho Low pernah menghadiri satu mesyuarat 1MDB tetapi hadir dalam kapasiti mewakili syarikat PetroSaudi dan bagi pihak Putera Turki.

    Sebelum itu juga, fakta ini juga telah disahkan, dijelaskan dan dibincangkan di prosiding Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) pada 25 November 2015.

    Kedua-dua pendedahan ini sudah berlaku sebelum tarikh yang didakwa oleh kenyataan media Jabatan Audit Negara bahawa berlakunya cubaan untuk menyembunyikan nama Jho Low di dalam laporan Audit Negara.

    Amat jelas, tiada sebarang cubaan oleh kerajaan lalu untuk menyembunyikan dari ahli PAC ataupun dari rakyat tentang kehadiran Jho Low dalam salah satu mesyuarat 1MDB.

    Saya bernasib baik bahawa ISA telah dimansuhkan dan saya masih belum didakwa terlibat dalam kes liwat.

    Korang faham tak apa yang diperkatakan oleh DS Najib tu...maksudnya..memang sah ada konspirasi terancang untuk menuduh dia dalam kes tersebut, walaupun bukti kukuh takde langsung...faham kan semua???

    ReplyDelete
  34. Aiiik geng najis haramjadah
    Kau ada kawan ke kat sini?
    Setahu aku kawan baik kau hanya lah
    Babi monyet siamang lembu anjing tikus badak
    Ular kerbau kambing dan geng serban besar,pas pis pus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiiik..melayutakberkhatan..ni dah masuk musim cuti sekolah.

      Iye lah lumrahnya ini ada lah musim orang berkhatan..nak tanya lah..kotakde teringin, walau sikit pun untuk mengikut sunnah Nabi s.a.w tu keer hah ??

      Takkan lah sampai tua bangka macam ni masih nak pakai topi kolop lagi...ikut jejak langkah Tokong2 kit sial dan Ah Beng keer.

      Bahaya tu..nanti Nabi tak ngaku umat tau !!!!!

      Delete
    2. Rosmah mansur pun suke kolop...ape nak di herankan

      Delete
    3. Sebut saja cuti sekolah, teringat bagaimana Kejora TongGeng kena londeh cuba menipu konon-kononnya dia Cikgu......

      KEJORA EXPOSED -SELF DECLARED TEACHER.....!!
      PENIPUAN MENGAKU CIKGU KEJORA TERBONGKAR...!!

      Anonymous 7 November 2018 at 23:26
      Sagu bukan sebarang sagu
      Sagu di cangkir tersisip kayu
      Cikgu bukan sebarang cikgu
      Cikgu memikir nasib Melayu
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

      KEJORA EXPOSED -SELF DECLARED TEACHER.....!!
      PENIPUAN MENGAKU CIKGU KEJORA TERBONGKAR...!!

      - Mana ada cikgu sepanjang masa bergayut dgn hp 24 jam sehari.
      - Mana tanggungjawab mu terhadap murid2...??
      - Semua guru2 sibuk membuat persediaan Peperiksaan SPM, kok kamu begitu nganggur & free saja...??
      - Apa kelulusan kamu, tak nampak pun ciri2 pendidikan yg berkelayakan ada pada diri kamu melihat dari keperibadian & tahap longkang penulisan kamu selama ini.

      Jika nak auta temberang pun, agak2 ler...!!

      He he he he
      Ho ho ho ho
      Kau betul2 Pengecut & Penipu rupanya...!!
      Hi hi hi hi
      Ha ha ha ha

      Delete
  35. Merompak wang rakyat pon sunah nabi jugak ke?
    Atau harus mengikut ajaran Islam UMNO HARAMJADAH?

    ReplyDelete
  36. Rakan2 semua..ni aku nak share ngan korang dari FB DS Najib.

    Aku tau korang terlalu sibuk menjilat tolor Tokong Kit Sial dan Si Ah Beng tu sampai berkilat sehingga tak sempat menjengah FBnya.

    Haah..apa lagi...layan lah dengan penuh khusyuk dan tawaduk beb !!!

    Semalam saya bersama masyarakat India di Majlis Jamuan Deepavali anjuran MIC Pekan.

    Saya memberi komitmen kepada masyarakat India bahawa saya akan terus bersuara dan memperjuangkan keperluan mereka, lebih-lebih lagi ketika ini mereka diabaikan Kerajaan PH.

    Kesaian betul kaum India ni..dari sebelum PRU14 samapi Rejim ni dah berkuasa..mereka terus diperkotak katikkan dan dipinggirkan.

    Pada pemimpin2 Rejim Haprakan ni..kaum India hanya lah bernilai untuk meraih undi mereka aje..bila dah menang..mereka semua disepak ke dalam longkang macam kain buruk aje bhai...mesti nyesal tak sudah depa semua tu kan !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it so, silly-sissy boy......??

      Delete
  37. Aiiik...Ingatkan dah habis ulasan dari FB DS Najib ..rupa2nya ada lagi lah.

    Yang ni memang penuh dengan fakta..bukan auta tau..tak macam apa yang diperkatakan oleh si Ah Beng tu...semuanya auta..takde satu pun fakta beb !!!

    Jabatan Statistik Negara telah mengeluarkan Indeks Pelopor (IP) untuk bulan September 2018,

    Indeks ini memantau prestasi ekonomi ke hadapan dan adalah petunjuk bagi keadaan ekonomi pada jangka masa yang akan datang ataupun "leading indicator".

    Maksudnya, bacaan indeks untuk September menggambarkan keadaan ekonomi untuk suku pertama tahun depan.

    Laporan Jabatan Statistik menunjukkan indeks ini telah susut bagi tempoh 4 dari 5 bulan yang dipantau selepas PRU14 iaitu dari Mei sehingga September berbanding indeks yang semakin naik sebelum itu.

    Lebih membimbangkan ialah angka penyusutan ini nampaknya semakin menjunam untuk tiga bulan yang terakhir.

    Dari bulan Januari sehingga April, indeks yang sama menunjukkan kenaikan untuk setiap bulan.

    Berdasarkan laporan Indeks ini, Jabatan Statistik telah membuat rumusan bahawa prestasi ekonomi negara akan semakin lembab untuk bulan-bulan yang akan datang dan bagi tahun depan.

    Ini bukan Najib yang kata tetapi Jabatan Statistik Negara yang cakap.

    Saya risau dengan pengurusan dan halatuju ekonomi negara kita sekarang.

    Yang semakin naik sebelum PRU, tiba-tiba berubah semakin menurun.

    Ini ekonomi Malaysia, bukan ekonomi Hong Kong. Sila jaga baik-baik dan jangan tidur.

    DS Najib..takde faedahnya nak menasihatkan menteri2 Rejim Haprakan ni...semuanya tak leh buat keje..ini diakui sendiri oleh Tun Madey. Patut lah muka Tun semakin ketat dan kusam aje sejak akhir2 ni..apa nak buat..dah nasib badan dapat kabinet kayu reput macam tu..redho aje lah Tun !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it so, silly-sissy boy......??

      Addition:
      Prior to 2003, UMNO memang Parti Keramat.
      SelePAS tuuu... UMNO dah jadi Parti Kera Amat, fahammmmmmm, kera....?????

      Delete
  38. Fuyooo...macam tak caya harta pemimpin2 DAPigs ni mencecah puluhan juta RM.

    Alhamdulillah..nasib baik ada DS Najib untuk mendedahkannya...kalau tak sampai kiamat pun kita tak tau rahsia besar yang disembunyikan mereka selama ni.

    Itu belum masuk harta mantan PM ke 4 yang kini jadi PM ke 7...mau meletop kalkulator dibuatnya beb !!!!

    Saya lihat ramai pemimpin-pemimpin DAP yang nilai harta mereka cukup tinggi yang berjuta-juta dan ada yang mencecah berpuluh juta.

    Termasuk juga seorang pengasas DAP yang menerima durian runtuh apabila syarikat FGV membeli syarikat sawit miliknya dengan harga RM1.3 bilion pada tahun 2013.

    Berpuluh tahun, kerajaan BN telah dituduh oleh DAP bahawa kita mengetepikan ataupun menindas kaum bukan Melayu, kita menzalimi pembangkang dan negara semakin bankrap.

    Pengumuman aset pemimpin-pemimpin DAP dan PH Ini jelas membuktikan bahawa kontrak sosial ketika negara merdeka, perlembagaan negara dan sistem demokrasi kita jelas berkesan dan kerajaan BN tidak pernah menyekat, mengetepikan hak-hak ataupun menindas mana-mana pihak dan kita bukan sebuah negara yang bankrap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it so, silly-sissy boy......??

      Addition:
      Prior to 2003, UMNO memang Parti Keramat.
      SelePAS tuuu... UMNO dah jadi Parti Kera Amat, fahammmmmmm, kera....?????

      Delete
  39. Dulu, umno terus Mara, rompak rakyat Malaysia. Skang ni bleh la tukar lagu tema umno. Bangau oh bangau, Kenapa Engkao kurus. Sesuai sgt dikala ahli Umno Saling tunding menunding . Sedangkan rakyat Yg masih boleh Cari makan pun tak larat nak pikul biawak hidup, Bak kata Tuang president pas Kepada umno, ni kan plak sebuah syarikat Yg hidup segan mati tak mau. Buat ape nak menyusahkan diri. Baik tunding jari Kat org lain utk tutup Buruk sendiri. Lelebih ponorogo... Tgk main perkauman gagal nak memperbodohkan seluruh negara, Yg berjaya dibodohkan Cuma ahli sendiri Dan sahabat Sejati Yg baru. Baik buat cerita dramatic skit. Untung2 rakyat lupa rekod yg Cuba dipecahkan dimahkamah... Ni game Umno la. Selagi ade manusia bodoh bangang mcm macai Dan walaun .. Swlagi tu la guna. Simple je benda ni... TaK Caya Tanya geng najib... Dia pun Cuba nak tukar ke geng ponorogo plak. Tapi malu2...

    ReplyDelete
  40. Fuuuh..terdiam tak terkata serta kelu lidah si Ah Beng apabila DS Najib mendedahkan segala taktik kotor untuk spin , kelentong dan manipulasi angka berkaitan dana GST dalam perbahasan di dewan rakyat tempoh hari.

    Silap orang lah si Ah Beng nak kelentong...ini DS Najib lah bukannya menteri kasut hitam atau menteri masak kari kapla ikan kat atas kapal perang yang semudah tu nak dikelentongnya beb !!!

    Di Dewan Rakyat, Guan Eng masih bertegas kerajaan BN telah "curi" dana bayaran balik GST sebanyak RM19.2 bilion.

    Apabila saya menjawab bahawa angka ini naik kerana langkah kerajaan PH untuk memansuhkah akta GST telah menyebabkan tuntutan balik GST yang telah dibayar, Guan Eng nafi dan kata angka RM19.2 bilion ini ialah setakat akhir bulan Mei 2019.

    Dia mula naik angin. Marah nampaknya.

    Baik.

    Cuba kita recap balik petikan dari ucapan bajet 2019 yang diberi Guan Eng sendiri di mana dia memberitahu bahawa setakat akhir 2018, kerajaan BN masih belum bayar balik GST input sebanyak RM3.9 bilion.

    Saya sangat hairan mengapa dari RM3.9 bilion pada akhir tahun 2017, dalam tempoh 5 bulan sahaja ia menjadi RM19.2 bilion pada akhir bulan Mei.

    Pada setiap masa akan ada tuntutan bayar balik GST yang belum dibayar kerana faktor masa (timing), proses dan keperluan untuk diaudit tetapi tidaklah pernah sebesar RM19.2 bilion.

    Di bawah sistem GST, tuntutan bayar balik untuk bulan ini akan dibayar balik oleh kerajaan pada bulan depan kerana diberi tempoh pemrosesan antara 14 hari hingga 28 hari.

    Ini bermaksud tuntutan yang dibuat dalam bulan April akan dibayar pada bulan Mei manakala tuntutan untuk bulan Mei perlu dibayar dalam bulan Jun.

    PH telah pun mengambil alih kerajaan dari awal bulan Mei.

    Adakah mereka membayar balik input GST untuk bulan April dan bulan Mei dengan sepenuhnya?

    Jika tidak, mungkin inilah sebab hutang input GST tiba-tiba meningkat kepada RM19.2 bilion pada akhir bulan Mei seperti didakwa oleh Guan Eng.

    Saya pernah menyoal Guan Eng tentang ini tetapi dia tidak menjawab.

    Lebih senang untuk menyalahkan kerajaan BN daripada telus untuk mengaku kesalahan sendiri.

    Hutang GST RM19.2 bilion ini juga merupakan sebahagian alasan kerajaan PH untuk memaksa Petronas membayar dividen RM82 bilion kepada mereka untuk tahun ini dan tahun depan.

    Aku tau cai2 bukannya faham sangat berkaitan pengiraan angka2 macam ni...jadi apa kata korang rujuk pada Pak diny...dia kan pakar ekonomi yang melantik dirinya sendiri ke jawatan tu...haah..apa lagi..tanya lah kat dia tanpa tangguh bhai saab !!!!

    Jangan tanya Wak suman..yang dia tau hanya lah kopipes aje..membazir masa kalau korang tanya kat dia !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it so, silly-sissy boy......??

      Addition:
      Prior to 2003, UMNO memang Parti Keramat.
      SelePAS tuuu... UMNO dah jadi Parti Kera Amat, fahammmmmmm, kera....?????

      Delete
  41. Aku tau korang tentu rasa isu yang diketengahkan oleh DS Najib ni nampak macam tak penting kan ???

    Itu lah masaalah korang semua..terutamanya Wak Suman, melayutakberkhatan, dad..ih . semak romen dan cai2 haprak yang bergelantayangan kat blog batu api ni...korang hanya membaca yang tersurat tapi tak nak tengok yang tersirat.

    Sebab tu lah..korang ni mudah sangat dikelentong oleh pemimpin2 rejim Haprakan ni..iyelah..mudah sangat menerima apa saja yang kuar dari mulut longkang mereka tanpa sebarang tapisan.

    Jom .kita sama2 dengar dan hadamkan apa kata DS Najib dalam isu haprakan coin ni beb !!!

    "Khalid Samad mengakui dia dan rakan-rakan terlibat dalam projek Harapan Coin."

    Bagus. Kita buat ulang kaji sedikit.

    Pertama, Khalid Samad cadangkan Harapan Coin diguna dalam transaksi rakyat dengan kerajaan.

    Kedua, Khalid Samad dalam video kata Harapan Coin yang rakyat beli

    - 30 peratus diberi kepada developer (pemilik skim)

    - 30 peratus diberi kepada AMANAH

    - 40 peratus diberi kepada PH

    Saya tak habis lagi.

    Ingat Lavida Coin?

    Setahu saya, Bank Negara telah menyenaraikan 423 syarikat dalam Amaran Penggunaan Kewangan.

    Ini termasuklah pengendali terbitan matawang kripto.

    Kini, Khalid Samad bersungguh-sungguh mahu Harapan Coin dilaksanakan.

    Belum pun dapat kelulusan, platform laman web dan penjualan telah aktif beroperasi.

    Siapa yang memantau dan mengaudit?

    Mengapa Bank Negara dan Suruhanjaya Sekuriti tidak mengeluarkan amaran dan siasat dalang di sebalik Harapan Coin?

    Saya ulang - namakan mereka satu per satu.

    Rakyat berhak tahu untuk menilai sendiri dan berwaspada dengan Menteri dan kawan-kawan 30 peratus ini.

    Rasanya ramai cai2 haprak kat sini yang dah bergolok bergadai harta2 mereka untuk melabur dalam haprakan coin ni..khususnya Wak Suman..betul tak Wak???

    lepas mendengar penerangan panjang ledar dari DS Najib tu..Wak tak perasan ke Wak dah kena songlap dengan Rejim Haprakan ni..tapi apa ak buat..benda dah terlepas..satu aje nasihat saya pada Wak Suman dan cai2 lain yang ternyata telah terkelentong tegak2 tu..padan muka lu orang bahi !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it so, silly-sissy boy......??

      Addition:
      Prior to 2003, UMNO memang Parti Keramat.
      SelePAS tuuu... UMNO dah jadi Parti Kera Amat, fahammmmmmm, kera....?????

      Delete
  42. Tidak siapa kejut aku bangun untuk bersolat
    Mengiingati Allah, ku sujud mengadap kiblat
    Bukan lah mcm Fucktun & Suman taiik palat
    Dgn puak2 kafir, kedua org ini asyiik menjilat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Tadi aku letih tidur awal, kini bangun semula
    Utk bersolat tahajjud, mengadap Allah Ta'ala
    Di samping cai2 haprak nak ku tibai dan tala
    Terutamanya si Fucktun bingai & Suman gila

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Najib: Saya bernasib baik belum didakwa kes liwat

      Saidon Din
      Kepala bapa kau. Apa kena mengena dng kes liwat. Kau jwb kes kau yg ketua audit dedahkan la panglima bugis

      Amad Mohd
      dia tgh pikir dri pg td laporan ni keluar..nk auta kiri-kanan x boleg..last2 alih tajuk..ni olang bnyak gile

      Nazriaziz Alsheikh
      Dia ketakutan sebenarnya. Tiada lagi individu yg mahu membela dia. Semua akan didedahkan. Kita tunggu pernyataan Amrin Buang dan Ali Hamsa.

      Saman Samun Samun
      nak liwat ke apa ke itu dia punya hal. lanun Bugis tu dan keluarga, merompak wang negara

      Delete
  44. 'Don' itu penyamaran Suman kepala dongga
    Fucktun biingai pulak, jelmaan dari Alli Jaga
    Dua ekor monyet ni tuduh yg aku ni GN juga
    Utk pemfitnah ni, usah mimpi ler bau syurga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Haziq Haikal
      Zaman kau jadi Pm semua nya baik belaka konon nya, kes altantuya kau Kata kau tk terlibat, teoh beng hock kau tk terlibat, CEO ambank kau tk terlibat kevin morias tanam dlm tong drum kau kata tk terlibat. Hari ini kau kena liwat, kau sebenar nya sudah gila, najib

      Amad Mohd
      Gila la hari2 tngok kakSemah berkemban je..dh xde tiara kt atas kpala,rantai-gelang melilit badan..jd sasau la kjo najib ni..

      Haron Bin Hasron Haron
      lusa utusan nak kluarkan kes tuya ngan PD pulak.. nak bagi dia sedar.

      Will Anang
      Bijan masih boleh ehem! dgn kak semah? Kau tak boleh, padan lah dia nak liwat ..

      Delete
  45. Fucktun dan Suman, dgn aku dengki khianat
    Suman tu kafir tiada agama & pelir tak sunat
    Si Fucktun bingai, dgn aku, kena parah tenat
    Pagi ini, nak ku ajar, ini dua pukimak lahanat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. KT Linggam
      Jgn risau Bijan..tak lama jer lg..bukan kes liwat tp kes bunuh lg..liwat tak kena gantung tp membunuh atau bersama merancang, kau pun tau apa hukumannya kan..

      Taufiq Omar
      Tunggu Isa Samad dedah kes PD la...

      Izwan Sahari
      Taufiq Omar Haha ... Baru dia tau langit tinggi rendah ...

      Shafiek Abdat
      Taufiq Omar kes PD memang syiok sebab dia dapat romen dengan ...

      Delete
  46. Suman lembik, spt tisu tandas punya kertas
    Dgn aku, si bacul ini sentiasa je kena cantas
    Fucktun bingai pula, berpantun tidak pantas
    Tapi kemain gatal, mahu ajak aku ke pentas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Anjeng Neo
      nasib baik wanita mongolia tu dikatakan mati kena bom...kalau dia.mati dalam keadaan menonggeng sdh pasti kau jib di tuduh meliwat...

      Amad Mohd
      Najis liwat hantu maksemah jeee

      Amad Mohd
      ...nk tau btol ke x dia liwat kna la tnya hantu makSemah..

      Rosmi Mehat
      Indera Syukri dia liwat kak ros ka

      Delete
  47. Fucktun cari publisiti murahan, mcm pelacur
    Si Suman pula asyik terkucil, pampers bocor
    Pantun dari cikgu Kejora terus laju meluncur
    Alli, GMN, Don, si Gora.., semua kena hancur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Samsul Ariffin
      Org tanya kenapa ko wat pindaan kat report pac tu la jib ... Jawab yg tu dulu . .. Xde sape nak balas dendam kat ko pun.. .. Jangan pusing lelebih . .Penat kang

      MZaky Mohd
      Kalaulah blh di tukar bin/binti dan emak boleh diganti, aku rasa pertama, anak2 kau tukar, Jib. Malu dia org.

      Tak malu ke Najib pada besan digelar perompak duit rakyat. Satu dunia tahu.

      Mak kamu Tun Rahah kau malukan, ibu sendiri, dg perbuatan kau. Adik beradik kau pun kena palit. Sebagai abg kau memalukan mrk. Cucu kau bila dh besar nnti malu bila tahu sejarah Datuk dan Neneknya. Bertaubatlah Najib...

      Lan Jayjay
      Rakyat Malaysia semakin BODOH kerana bercita-cita untuk melantik seseorang yang MORALnya dot dot dot sebagai PM . . .begitulah kata-kata Tun satu ketika dulu. . .

      Delete
  48. Suman & Fucktun, kedua2 kaki gebang lebat
    Tapi pembaca tahu depa tidak spt aku hebat
    Suman bolen kata tiap hari tersiksa ku sebat
    Fucktun pula dua bulan hilang pergi berubat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Saman Samun Samun
      Dah merepek. Kau Najib sampai kes liwat pula dah .apa kau nak cuba liwat Anwar ke. Dah lah, bagus kau selesaikan kes lanun kau tu .kau tu tak lama lagi nak ke sungai buluh bersama keluarga kau .

      Ibrahim Aladin
      Nampak sangat jibo bermasalah.jadilah orang jujur walaupun tak kaya.kehidupan diakhirat lebih kekal.

      Tj Tp
      Itulah orang dulu dulu telah berpesan jgn masuk politik kerana tikam belakang, cucuk sana, cucuk sini, sumbat dedak, racun, tengkorak,cucuk belakang adalah permainan dalam politik.
      Nasib kot kena cucuk belakang, bila kena cucuk belakang, tercipta sejarah dua dalam satu" lanun dicucuk belakang "

      Nazriaziz Alsheikh
      Si Bugis ini lupa bhw dialah juga yg merancang konpirasi liwat 2.0 utk menjatuhkan musuh politiknya. Bangsat sungguh...!!!!

      Delete
  49. Suman asyiik bawak sampah, tiada isi hujah
    Fucktun pulak pantun serabut dibawa terjah
    Kerap terduduk, dua ekor ini aku tunjal tujah
    Kedua-dua nya, anak tiikus yg rasa diri gajah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Irza Elara
      Najib ni kluarkan kenyataan betul merapu,, macam orang tak boleh fikir yg Najib memangla melakukan segala penipuan berbentuk arahan sebab money is king,,,dia yg cakap...

      Amiruddin Ahmad
      Belum tentu..tapi dah banyak tuduhan...mau 20 tahun atau kalau terbabit kes altantunya....siap la kau...

      Azif Ramdan
      Najib dh takde arah nak cakap, habis semua org dia nak perli. Teringat najib terkepit2 anu nya masa main golf.

      Ambrutal Gaban
      Nnti jibby masuk sg buluh ..anwar suh la mana2 banduan otai jatuhkan sabun pastu suh najib kutip ..baru dia tahu erti penyesalan..hah3..

      Delete
  50. Fucktun, 2 bulan lari, tidak tahan aku godam
    Udah tewas teruk, malu muka merah padam
    Sama nasibnya si Suman bapok mak andam
    Boleh dikatakan tiap hari air mata berendam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. AkuDia DanAlam
      Ah Jib oi, Ko berak d khalayak ramai lepas tu ko baling najis ka langit n jatuh menimpa ka muka sendiri satu tindak tanduk luar biasa n tak terfikir oleh ramai...rakyat tengok ko makin rasa pelik n hairan ko pula senyum2 ketawa2 d buat2 siap lambai2 tangan menahan kesipuan...

      lepas tu ko menafikan sekeras2 n sebodoh2nya itu bukan najis ko itu najis dari atas...rakyat menahan saja bau najis ko tu sampai mual lagi parah merebak sampai luar negara .....😂

      Mohd Hajim
      Ini lagi kes yg paling BESAR membabitkan seluruh negara.... daripada apa yg di kata. .. Tunggulah nasib mu jib .. kot 20 tahun di Sg Buluh ...

      Amir Abidin
      Makin gila doh anak razak ni... Balik umah nampak pulok hantu kak rosmah kena kerja masak...lagi la meroyan

      Delete
  51. Fucktun tak malu, kasi tau org dia tulis buku
    Pantun2 cam pukimak mana boleh nak laku
    Suman bacul asyik je, jadi mangsa aku paku
    Setiap hari, kepala tua kedi ini, aku tibai luku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Biskut Siput
      Ajib baru nampak kudis di kaki, tunggu kudis kat pelir, punggung dan badan menyusul..

      Rismah Minsor
      Dia muka tak tau malu. Dah kena tangkap menipu mencuri nak troll org lain la konon. Pendekar takut bini..

      Delete
    2. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      Saya ingin rakamkan lagu 'Bengawan Solo" di atas kebodohan Kejora TongGeng....

      Benggali one so longgggg....
      Malay one potong.
      Indian one is black & strong.
      Chinese one works like sotong.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang. Kini memuja benggali murtad pulak.
      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
  52. Suman & Fucktun, kedua2nya itu telur labuh
    Pelir lembik tak mampu lagi nak bersetubuh
    Dua ekor beruk ni akan terus aku tibai tabuh
    Nak ku lanyak ganyang depa, sampai subuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Iou Sama

      Najib, Apa pun kau mau cakap, kau jangan makan hasil haram sebab tumbuh daging haram.

      .. dan setiap hak itu ada hak orang lain jika satu hak pun berat kali 1 billion orang hak di salah guna hancur daging di bakar api neraka pemakan hasil haram.

      Ingat, kau makan RM2.6 bilion duit haram

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kejora...

      Tak payah temberang cakap besar di alam siber ler.

      Jika kau anak jantan - bagitau tempat, masa & tarikh untuk kita bersemuka yg dah terlalu lama kau mengelak dan melarikan diri dari aku.

      Tak malu ker dilihat & dibaca orang tiap2 hari betapa pengecutnya engkau....!!

      Delete
  53. Fucktun bingai 2 bulan tidurnya tak nyenyak
    Lari, bila aku pangun spt gajah turun minyak
    Suman pula penakut, harap cakap je banyak
    Tiap hari si pukimak tolol ini aku tibai lanyak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Peguam Najib: Kabinet arah pendedahan Madinah

      Firma guaman Shafee & Co yang mewakili Najib Razak, hari ini mendakwa pendedahan Ketua Audit Negara Madinah Mohamad berhubung tindakan bekas perdana menteri itu mengarahkan laporan audit 1MDB dipinda bersifat politik.

      Jadi, apa salah nya politik tak politik? KEPALA BAPAK KAU Shafee.

      Delete
  54. Fucktun ngaku tulis buku, diia banyak lemak
    Tapi siapa mau beli pantun macam pukimak
    Suman pengotor asyik bawa sampah semak
    Dia ini serupa babi, kalu pegsng kena samak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Shafee kata kenyataan Madinah berhubung pindaan berkenaan dibuat atas arahan kabinet.

      "Dengan pengakuannya sendiri, kenyataan media ketua audit negara yang disiarkan pada pagi Ahad dibuat atas arahan kabinet.

      Jadi, pahal ko kecoh? Pigi basuh bontot Najib ler. Atau jilat mcm Geng Najib di blog ini buat.

      Delete
    2. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      Saya ingin rakamkan lagu 'Bengawan Solo" di atas kebodohan Kejora TongGeng....

      Benggali one so longgggg....
      Malay one potong.
      Indian one is black & strong.
      Chinese one works like sotong.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang. Kini memuja benggali murtad pulak.
      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
  55. Fucktun ajak aku lawan pantun, siapa cepat
    Aku buat steady jer, dia tu terlompat-lompat
    Sama saja keadaan Suman dajal merempat
    Setiap hari, aku lenyek dia, jadi serupa lepat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. "Ini seperti menunjukkan terdapat pertimbangan politik dalam mengeluarkan kenyataan media itu," kata Shafee dalam kenyataan media hari ini.

      Shafee & Co juga berkata kenyataan ketua audit negara itu, yang tidak disertakan dengan dokumen lain, akan memberi gambaran terdapat percubaan untuk menutup sesuatu, yang mempengaruhi perbicaraan mahkamah kes rasuah yang berkaitan 1MDB.

      Woi, Keling Islam, ko tak payanh bising ler, ko sediakan jawapan2 di mahkamah untuk Najib.

      Itu pun kalao ko ada bukkti2 kukuh. Peguam Negara ada dokumen2 bank dll menunjukkan Najib curi RM2.6 bilion

      Delete
    2. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      Saya ingin rakamkan lagu 'Bengawan Solo" di atas kebodohan Kejora TongGeng....

      Benggali one so longgggg....
      Malay one potong.
      Indian one is black & strong.
      Chinese one works like sotong.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang. Kini memuja benggali murtad pulak.
      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
  56. Fucktun mengutuk masa aku tidur elok-elok
    Dia munkin berpakat dgn Suman tua goblok
    Kini depa kena ler bila sarang tebuan dijolok
    Mesti esok, dua ekor ini tak lagi masuk blog

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keling Islam Shafee kata

      "Kenyataan media ketua audit negara dibaca oleh sesiapa saja tanpa dokumen atau testimoni berhubung 1MDB, memberi gambaran anak guam kami cuba menutup kesalahan yang didakwa dilakukan dalam 1MDB dan (berkaitan) Jho Low.

      Tutup lobang bntt ler. Najib ekang dah cakap pasal liwat pula. Kena somdol bntt ker, dia membntt ke, belom nyata.

      Delete
  57. Fucktun bingai, ternyata spt udah desperado
    Tua kedi tempang mau beraksi spt komando
    Dulu dia malu terkantoi dgn satu lawak bodo
    Diletaknya kata 'tido' nak kasi sama dgn Lido

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Keling Islam tiu kata lagi,

      "Ia hanya boleh diterjemahkan sebagai percubaan untuk mempengaruhi pendapat orang awam dan prejudis terhadap anak guam kami sebelum perbicaraan yang juga boleh dianggap menghina mahkamah kerana terdapat unsur percubaan prejudis terhadap pembelaan anak guam kami," kata kenyataan itu.

      Prejudis? Hanis, apa ko nak buat? Ko sendiri (Shafee) ada banyak tuduhan mahkamah. Ada masa ke nak jawab?

      Delete
  58. Malu bila kalah, dua bulan Fucktun berundur
    Btg kotey jadi sentap, telur diia pulak kendur
    Kesiian juga dgn Fucktun bingai labu kundur
    Rasa ngantuk pula, aku nak tido, eh eh..tidur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Mengakui kepentingan pendedahan kepada orang ramai, firma Keling Islam itu berkata, sebarang kenyataan yang dibuat, terutamanya oleh kerajaan, perlu mengambil kira hak Najib untuk mendapatkan perbicaraan bebas tanpa pengaruh politik.

      Sapa kata Jibo tak dapat hak bicara bebas? Menuduh pengaruh politik itu korang punya pendapat. Porrraaahhh ler ..

      Delete
  59. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keling Islam tu kata lagi,

      "Penting untuk diingatkan bahawa anak guam kami tidak dihubungi oleh pejabat ketua audit negara untuk mendapatkan penjelasan sebelum mereka mengeluarkan kenyataan media."

      Apa penting nye? Dia pemcuri RM2.6 bilion ada hubungi rakyat atau sesiapa lain dari crooked gang dia ker?

      CAKAP KEPALA TAHI LAH

      Delete
    2. Loyar pariah tuu, Karu nasi kandar, Eerie One Serigala & Azeeez pariah langsung takder ciri2 ras Melayu.

      Adakah mereka ini semua Islam atau 'Selam' kerana nampak macam tersangatler taksub mendukung tarikat "Aji 1mdb" pegangan Bogus Warrior Najib and his disciple, Kejora TongGeng......,??

      Delete
  60. Fucktun & Suman monyok mcm ikan baung
    Agaknya bila terbaca, depa nangis meraung
    Ok lah aku nak ngadap Allah tmpt bernaung
    Ke surau pulak aku kini, azan nak aku laung

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Najib: Saya bernasib baik belum didakwa kes liwat

      Bekas perdana menteri Najib Razak hari ini secara sinis berkata, beliau "bernasib baik" kerana Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sudah dimansuhkan dan tidak berdepan dakwaan kes liwat.
      --

      Najib ada kes liwat ke? Dia meliwat ke, orang liwat dia? Tengok dari rupa, dia kulit cerah, bibir merah, macam "jambu" yang selalu di liwat di asarama sekolah, dia lah yang kena liwat.

      Tinggi pulak nya. Memang ada teori di asrama, depa yang kena liwat selalu nya naik tinggi badan nya.

      Kot dia di liwat beberapa kali sebab geramkan dia porak perandakan kaum Melayu, rosakkan negara mencuri dsb nya.

      Delete
    2. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      Saya ingin rakamkan lagu 'Bengawan Solo" di atas kebodohan Kejora TongGeng....

      Benggali one so longgggg....
      Malay one potong.
      Indian one is black & strong.
      Chinese one works like sotong.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang. Kini memuja benggali murtad pulak.
      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete

  61. GENG NAJIB naik tocang malam tadi blogging hingga pukul 5 pagi tak renti renti. Gamak nya di kerah nya bini dia salinkan apa yang dia panggil pantun ke sini masa dia tidur 1-2 jam. Kesian pompuan tua hampir 80 tahun, macam dia.

    Macam biasa, tujuan nya ia lah mengsabotaj blog ini menyusahkan pembaca scrolling over karutan2 dia untuk membaca komen2 yang tulen, genuine, bukan Projib. mencari komen2 Protun.

    Very abusive bugger. His abuses must be disabused.

    Cara bagi meng”counter” nate’ yang guna mana GENG NAJIB, Anomouse dll itu ia lah dengan “giving him a taste of his own medicine ” – mengkopipes. Maka kita kopipes apa saja yang membusukkan Najib, Umno, BN dan seperti nya. Dan kopipes apa saja yang menaikkan imej Tun Dr Mahathir dan Pakatan Harapan. Dengan itu, kopipes2 kita itu juga memaklomkan kpd pembaca maklumat yang mungkin mereka belom terbaca.

    Bermula selepas komen ini.

    ReplyDelete
  62. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loyar Keling Islam itu penghabis nya cakap,

      "Oleh itu, anak guam kami (AL JIBO) tidak pernah diberi peluang menjawab terlebih dahulu kepada kenyataan media ketua audit negara, maka, satu lagi pelanggaran keadilan yang berat terjadi di sini," kata firma guaman itu.

      DAH DI KATA BERKALI2, SEKANG AKU TULIH DLM HURUF BESAU -

      ADA BERIBU PELUANG KORANG MENJAWAB DI MAHKAMAH, JAWAB DI SITU LERRR. KORANG DAH AMBIK 100 LOYAR KE? MAK BADAK PUN KORANG TAK MAHU BELA, DIA PANGGIL LOYAR KELING LAIN.

      BERAPA ORANG LOYAR KORANG TUGASKAN KES BOSS KORANG SHAFEE? BANYAK JUGAK RUDUHAN MAHKAMAH AKU BACA DULU. SANGKUT 1-2 JADI LAH. MASUK DALAM JEL 1-2 TAHUN JADI LAH. JEL TAK LAMA PUN, HILANG LESEN LOYAR, YE TAK?

      Delete
  63. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  64. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOMEN2 KPD BERITA
      Peguam Najib: Kabinet arah pendedahan Madinah

      Yop Ah Tan
      Najib arah pinda LAPURAN AUDIT?
      Lapuran dipalsukan?
      Rakyat ditipu?

      cakap najib dulu:
      "Lapuran PAC MENGESHKAN TIADA SALAHLAKU DALAM 1MDB..."
      dan "jho lo tak terlibat dalam pengurusan 1mdb..."
      Kalau tak terlibat untuk apa jho lo hadir mesyuarat lembaga pengarah 1mdb?
      Lepas tu suruh padam pula perenggan yang mengatakan jho lo hadir mesyuarat lembaga pengarah 1mdb...
      ini kah sifat pemimpin kerajaan umnobn?
      inikah sifat pembela AGAMA BANGSA dan TANAH AIR?...MUNAFIQ?..MENIPU?
      INIKAH CIRI2 PEMIMPIN YANG DIBELA HABIS HABISAN OLEH AHLI2 UMNO?

      Tunjukkan satu Firman,hadis atau nas yang mengatakan dalam Islam boleh menipu...
      Manakan jumpa salah laku kalau lapuran AUDIT NEGARA engkau suruh ubah.....
      Bolehkah semua rakyat Malaysia berdemo kerana tertipu macam pas umno nak buat demo untuk ICERD?
      Ini pun PENCABULAN HAK RAKYAT JUGAK...

      Harap pas umno yang nak sangat membela rakyat dan hak bangun berdemo untuk penipuan ke atas rakyat Malaysia...
      Demo jugak atas isu2 di bawah ini:
      Lapuran Utusan Online:
      Keluasan tanah rizab Melayu 60 tahun dulu 12.9 juta hektar,kini cuma tinggal 4 juta hektar.Kerajaan mana yang ada kuasa ke atas tanah rizab Melayu ini sejak merdeka? PH belum pun ada kuasa masa itu?
      Kenapa pasumno tak berdemo atas isu itu?
      Sedangkan HAK MELAYU (tanah rizab) benar2 sudah hilang?

      ICRED pula belum pun diraktifikasi atau dibentang di Parlimen tapi pasumno sudah melompat...
      Bagi project FIDLOT pada MELAYU tapi digunakan wang beli kondo...
      Harap lepas isu ICERD ni pas dan umno bangun dan berdemontrasi pulak pasal HAK2 MELAYU yang sudah diselewengkan oleh Melayu sendiri...

      Berdemo jugak pasal saham FGV yang diujudkan oleh umnobn harganya jatuh merudum sehingga Melayu peneroka felda rugi besar....
      Kini isu ICERD dan papantanda berbahsa cina dijadikan isu yang meminta orang Melayu bangkit menentang kerajaan...mungkin ada isu yang lebih besar yang hendak ditutup...ICERD cuma sebagai api membakar perkauman...

      Bila berdemo mungkin merebak ke pergaduhan kaum bila isu rasis dibangkitkan..Tujuannya supaya negara jadi huruhara...bila berlaku pergaduhan kaum maka MKN akan digerakkan dan pemerintahan tentera akan berlaku (MAGERAN)...
      TIADA LAGI KERAJAAN !!!
      Mungkin pilihanraya baru akan diadakan...
      maka terselamatlah JERUNG2 yang ada kes mahkamah sekarang ini...

      ingat Allah jatuhkan umno bersebab:
      Umno kalah bukan kerana pengundi kerana manusia itu TIADA BERKUASA ATAS SESUATU...
      Begitu juga bila Allah benamkan harta Qarun...bukan kerana dia kaya raya..tapi kerana riak dan kesombongannya...
      Dalil:
      dalam ayat 26 surah Ali Imran seperti difirmankan Allah SWT:

      قُلِ ٱللَّهُمَّ مَـٰلِكَ ٱلۡمُلۡكِ تُؤۡتِى ٱلۡمُلۡكَ مَن تَشَآءُ وَتَنزِعُ ٱلۡمُلۡكَ مِمَّن تَشَآءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَآءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَآءُ‌ۖ بِيَدِكَ ٱلۡخَيۡرُ‌ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدِيرٌ۬ (٢٦

      Katakanlah: "Wahai Tuhan Yang mempunyai kerajaan, Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut kerajaan dari orang yang Engkau kehendaki. Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki. Di tangan Engkaulah segala kebajikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu. (Ali Imran [3] : 26)

      Delete
    2. Psst, komen di atas nih banyak firman dan hadith.

      Komen john doe ker?

      Kalu gitu, dia pun pakai nama samaran ker?

      Komen di M'kini tuh ..

      Delete
    3. Sdr GMN,

      Memang benar orang ini mempunyai fikrah yang sama dengan saya, pada bab PAS dan UmNo sedang mencuba untuk mendapatkan perintah darurat. Ia juga telah memetik ayat AlQuran yang berkaitan apabila memberi komen.

      Walaubagaimanapun itu bukanlah saya disebabkan saya tidak pernah memberi komen di Malaysiakini. Di sana kita perlu linkkan dengan FB sebelum boleh memberikan komen dan hp yang saya gunakan untuk memberi komen di sini tidak mendaftarkan sebarang akaun FB padanya.

      Delete
    4. Loyar pariah tuu, Karu nasi kandar, Eerie One Serigala & Azeeez pariah langsung takder ciri2 ras Melayu.

      Adakah mereka ini semua Islam atau 'Selam' kerana nampak macam tersangatler taksub mendukung tarikat "Aji 1mdb" pegangan Bogus Warrior Najib and his disciple, Kejora TongGeng......,??

      Delete
  65. john doe25 November 2018 at 13:15

    Sdr Ali, 

    Saya telah beberapa kali menerangkan PS dan RA adalah rakan sepasukan tetapi sdr masih terus menembak keduanya. 

    Tembakan ke atas PS diambil sebagai lucu tetapi tembakan ke atas RA telah dibalas dengan kekasaran yang sama. 

    Saya telah menerangkan dengan lembut dan malah RA juga mengakui dia bukan Kejora tetapi sdr masih berterusan menembaknya kerana menyangka dia Kejora. 

    Apabila saya memberitahu kebenaran ini sdr telah menembak saya pula di atas beberapa isu sehinggakan nama samaran pilihan saya pun dipertikaikan konon saya memilih nama Krisitan. 

    Tulisan panjang saya di atas itu semata-mata untuk menjawab tembakan-tembakan sdr ke atas saya apabila saya memberitahu sdr sedang menembak rakan-rakan sendiri. 

    Saya telah dapat membaca karakter sdr dan saya tahu ulasan panjang lebar saya itu memang akan membuat sdr 'bengang', tapi itu sajalah caranya yang saya boleh sampaikan kebenaran ini kepada sdr. 

    Mohon maaf sekiranya terasa dan tersentap. Saya tidaklah melakukan apa-apa melainkan sekadar respon kepada saudara yang mula menembak saya beberapa das apabila saya memberitahu kebenaran RA bukan Kejora.

    Lihat balik komen saya dan bandingkan dengan komen sdr. Sdr telah mula menggunakan cercaan yang menampakkan sdr tidak mampu mengawal diri. Malah sdr telah mula menganggap saya sebagai musuh ketika saya hanya melihat sdr sbg seorang sahabat yang tersesat jalan dan perlu diberikan petunjuk. 

    Banyakkan beristighfar ikhlaskan niat dan terimalah nasihat kawan-kawan yang berniat baik kepada saudara. Yang pahit itu adalah ubat sebenarnya.

    Reply

    ______________________________________

    Wow, wira Doe kini tampil jelas hutang
    Doe ni org samseng dia mmg pantang
    Terus Doe bantaii, Alli Jaeger binatang
    Alli bapok, kini terbongkang terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    J.Doe tegas, pendirian tak boleh dibeli
    Tapi dia tidak mahu pula dirinya dibuli
    Lantas Doe paku pelakong, kepala Alli
    Alli rasa kepala, ibarat dihempok kuali

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Alli Jager belum tahu.Doe punya buah
    Sbb itu, Alli cuba acah & berlagak juah
    Tapi John Doe tak rela dicalar maruah
    Sekali Doe tibai Alli Jager makan kuah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Sikap degil Alli tu J.Doe mmg le benci
    Sbb tersangat berat dia, Alli asyik caci
    Sekali J.Doe balun, mulut Alli terkunci
    Kotey Alli sentap, tinggal hanya seinci

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    J.Doe tu, tidak boleh le diambil.mudah
    Siapa tentang dia, pasti kan dpt padah
    Sbg contoh, si Alli Jaeger haram jadah
    Malu, ibarat muka dia J.Doe dah ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Musa Awang
      kebenaran nak surok kat mana wahai Shafee. bukan macam duit ratus juta bolih surok dalam beg . dalam kotak breeze. .

      bila terkapit, kata ada unsur politik. kenapa jadi pm. kenapa masuk bertanding jadi wakil rakyat. cuba Shafee tanya Najib kenapa. .

      buat hal dalam politik, bila bicara nak tolak politik . guna akal lah peguam ooooi. tahi kamu bau busuk tapi apa yang kamu makan tak busuk . cuba kamu jangan makan. tentu kamu makan tahi yang kau tak busuk tu .

      Mat Yet
      AccG Dr Madinah bertanggungjawab serta beramanah mendedahkan 'kebenaran', bukan kepalsuan. Kenapa mesti pihak Najib takut akan kebenaran?

      Darryl Ling
      Suka engkau jer menuduh kabinet la Najib...mak bapak la.... Semua org tahu penipuan ini la....semua rakyat tengah melihat macam mana engkau nak spin....jangan jadi loyar buruk laa....baik jadi DJ, boleh spin hari

      Delete
  66. MLM TADI AKU BERBUAL PANJANG DGN 'SI DIA' SELEPAS BALIK SOLAT ISYA DI MASJID. KAMI MASIH JUGA BERCERITA PASAL 'SI TAIKO' DUDA TUA TU. SI DIA SURUH AKU KIRIM LAGU DEKAT TAIKO TU UNTUK MENYINDIR TAIKO TUA TU. SI DIA MINTA AKU TUJUKAN LAGU 60AN MEMANDANGKAN TAIKO TU DAH TUA, UMUR PUN 60AN JUGA.
    NAMUN AKU SBG ORG MUDA, TAK SUKA SGT LAGU 60AN. AKU CARI JUGA LAGU 90AN SBB AKU SUKA LAGU ROCK JIWANG. (AKU RASA SI DIA AKAN MARAH, TAPI AKU TAHULAH NAK PUJUK SI MANJA DEWI KU ITU.)
    BALIK SURAU SOLAT SUBUH TADI, AKU CARI LAGU DAN TUNJUKKAN LAGU ITU DEKAT SI DIA.
    AKU SMS KPD SI DIA INTAN NYAWA KU ITU:

    Org tu tiada siapa nak, sungguh dia malang
    Dia pantang lihat gadis, jenis hidung belang
    Harap tinggi je, badan kurus nampak tulang
    Tapi, ada dengar, dia rapat dgn janda jalang

    Mmg ler orang tu, jenis kurang asam garam
    Bila ditinggalkan kekasih dia tidak tenteram
    Dilihat pulak kita bercinta, lagi ler dia geram
    Ini abng nak kasi orng tu lagu 90an, KARAM

    ________________________________________
    KARAM - ZABARJAD
    (https://youtu.be/uVpvoTfmexc)

    Dapatkah putik kan menjadi bunga
    Kiranya cuaca sering gerhana
    Dapatkah kasih bersemi selamanya
    Ataupun aku harus berserah
    KepadaNya.. Yang Maha Esa

    Mestikah ada satu pengorbanan
    Sehingga terjadinya perpisahan
    Kiranya itu satu permintaan
    Perlukah kau dan ku merelakan

    Chorus:

    Kita hanya insan yang selalu mengharapkan
    Suatu yang indah dalam percintaan
    Di kala tiba dugaan mendatang
    Aku kau tinggalkan

    Karam aku di lautan duka
    Bila wajahmu hilang di mata
    Tiada berita pengubat rindu
    Di kala sendu

    Ku biarkan luka di hati berdarah
    Sehingga kering dimamah mentari
    Apakah salah ku
    Disakiti sebegini

    Perlukah aku terus mengharapkan
    Camar yang hilang kembali ke sarang
    Apakah masih ada kerinduan
    Yang tersimpan di hatimu sayang...
    ___________________________________________

    Bertemu senja rembang kan mendung
    Membalut tembaga di ambang ribut
    Untuk mu dinda abang pelindung
    Di mulut naga pun abang rebut

    Terbunuh angsa, di perdu selasih
    Merekah tempatnya, ditimpa bayang
    Sungguh tersiksa, merindu kekasih
    Apakah ubatnya, adinda sayang

    ('SI TUA' KEDI KIAN MENJADI-JADI MEROYAN DAN BAWA SAMPAH KOPIPES KE BLOG. KEMAIN DIA MENGATA KAT AKU BILA AKU TAK MASUK BLOG MLM TADI. TAPI LPS SOLAT TAHAJJUD TADI, AKU TIBAI DIA KAW2 PUNYA DGN PANTUN2 'POWER' AKU.. AKU RASA DIA & HULUBALANGNYA SI BINGAI TAK AKAN JENGAH BLOG HARI INI.. HI HI...
    'SI TAIKO' PULA TERUS MENGHILANG TERKEDU BILA DITIBAI OLEH GENG2 NYA SENDIRI DARI PH.. DEPA PUN BENCI DGN CARA TAIKO MEREKA-REKA SKETSA PALSU NYA YG MERAPU ITU.. KI KI KIK..)

    ReplyDelete
    Replies

    1. Anonymous = Geng Najib yang sentiasa menjilat Najib.

      Saripah Jusoh

      Arah ke tak arah ke....perkara tu mmg btul berlaku kan? So mengaku jelah najib.

      Skrg talian hayat kau dh xde dah.Dlu masa kau bkuasa semua kena ikut telunjuk kau! Dari polis shinggalah ke pihak sprm!Skrg rasalah kau najib.Hukuman dr Allah swt sdg bjalan utk kau najib.Lps satu, satu tbongkar.Ending of the story smoga kau akn mginap di sg buloh inn.Itulah sebaik2 tempat utk kau!

      Rahsia Diri

      Ibarat Anjing yg tak bertuan....mnyalak sana mnyalak sini....inilah anugerah sang pencipta kpd manusia2 MUNAFIQ yg bila dia berkata2 dia menipu...bila diberi amanah dia pecahkan....bila diberi kuasa dia salaguna...bila diberi bini dia takut pd bini...CIRI2 MANUSIA DURJANA yg ada pd Anak Bekas Perdana Menteri Ke2...

      Delete
  67. Fucktun & Suman spt orng tak punya agama
    Kedua2 mati pucuk tidak mampu senggama
    Aku nampak kebodohan depa ini, udah lama
    Kan J.Doe udah jelaskan aku & GN tak sama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    ___________________________________________

    john doe23 November 2018 at 11:51

    Sdr Don,

    Ramly Ahmad telah muncul di blog ini sejak sebelum PRU14.

    Trademark dia salah satu ialah dia kerapkali mulakan komen dengan menyebut 'bang Shah' merujuk kepada tuan Budin.

    Dan dia memang seorang penyokong PH. Saya telah lama mengecamnya.

    Kenapa saya keluarkan komen di atas?

    Sebab saya melihat ada penyokong PH yang kerap menyerang sdr Ramly Ahmad kerana menyangka dia adalah anon Kejora. Sama halnya yang pernah berlaku ke atas Putrasinggora.

    Mudah2an dengan komen saya ini tidak berlaku lagi tembak menembak sesama rakan sepasukan.

    Berkenaan Kejora dan GN sememangnya bukan orang yang sama. Saya telah mengenali watak Kejora sejak lebih 3 tahun lepas bermula di PutraMerdeka. GN baru saja muncul kurang setahun lepas dan karakternya tidak sama dengan Kejora.

    Sekali lagi dijelaskan saya telah membuat penjelasan di atas untuk mengelakkan tembak menembak sesama rakan sepasukan kerana salah sangka.

    Wallahu a'lam
    ___________________________________________

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      Saya ingin rakamkan lagu 'Bengawan Solo" di atas kebodohan Kejora TongGeng....

      Benggali one so longgggg....
      Malay one potong.
      Indian one is black & strong.
      Chinese one works like sotong.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang. Kini memuja benggali murtad pulak.
      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
    2. He he he he

      Loyar pariah tuu, Karu nasi kandar, Eerie One Serigala & Azeeez pariah langsung takder ciri2 ras Melayu.

      Adakah mereka ini semua Islam atau 'Selam' kerana nampak macam tersangatler taksub mendukung tarikat "Aji 1mdb" pegangan Bogus Warrior Najib and his disciple, Kejora TongGeng......,??

      Delete
  68. Semua pantun2 kat atas aku letak setempat
    Pembaca sila lah beri komen atau pendapat
    Nak lihat juga reaksi 'orang berpantun cepat'
    Aku rasa, Fucktun tak akan beranii nak rapat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun & Suman spt orng tak punya agama
    Kedua2 mati pucuk tidak mampu senggama
    Aku nampak kebodohan depa ini, udah lama
    Kan J.Doe udah jelaskan aku & GN tak sama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    'Don' itu penyamaran Suman kepala dongga
    Fucktun biingai pulak, jelmaan dari Alli Jaga
    Dua ekor monyet ni tuduh yg aku ni GN juga
    Utk pemfitnah ni, usah mimpi ler bau syurga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun dan Suman, dgn aku dengki khianat
    Suman tu kafir tiada agama & pelir tak sunat
    Si Fucktun bingai, dgn aku, kena parah tenat
    Pagi ini, nak ku ajar, ini dua pukimak lahanat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman lembik, spt tisu tandas punya kertas
    Dgn aku, si bacul ini sentiasa je kena cantas
    Fucktun bingai pula, berpantun tidak pantas
    Tapi kemain gatal, mahu ajak aku ke pentas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun cari publisiti murahan, mcm pelacur
    Si Suman pula asyik terkucil, pampers bocor
    Pantun dari cikgu Kejora terus laju meluncur
    Alli, GMN, Don, si Gora.., semua kena hancur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman & Fucktun, kedua2 kaki gebang lebat
    Tapi pembaca tahu depa tidak spt aku hebat
    Suman bolen kata tiap hari tersiksa ku sebat
    Fucktun pula dua bulan hilang pergi berubat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman asyiik bawak sampah, tiada isi hujah
    Fucktun pulak pantun serabut dibawa terjah
    Kerap terduduk, dua ekor ini aku tunjal tujah
    Kedua-dua nya, anak tiikus yg rasa diri gajah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun, 2 bulan lari, tidak tahan aku godam
    Udah tewas teruk, malu muka merah padam
    Sama nasibnya si Suman bapok mak andam
    Boleh dikatakan tiap hari air mata berendam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun tak malu, kasi tau org dia tulis buku
    Pantun2 cam pukimak mana boleh nak laku
    Suman bacul asyik je, jadi mangsa aku paku
    Setiap hari, kepala tua kedi ini, aku tibai luku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman & Fucktun, kedua2nya itu telur labuh
    Pelir lembik tak mampu lagi nak bersetubuh
    Dua ekor beruk ni akan terus aku tibai tabuh
    Nak ku lanyak ganyang depa, sampai subuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun bingai 2 bulan tidurnya tak nyenyak
    Lari, bila aku pangun spt gajah turun minyak
    Suman pula penakut, harap cakap je banyak
    Tiap hari si pukimak tolol ini aku tibai lanyak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun ngaku tulis buku, diia banyak lemak
    Tapi siapa mau beli pantun macam pukimak
    Suman pengotor asyik bawa sampah semak
    Dia ini serupa babi, kalu pegsng kena samak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun ajak aku lawan pantun, siapa cepat
    Aku buat steady jer, dia tu terlompat-lompat
    Sama saja keadaan Suman dajal merempat
    Setiap hari, aku lenyek dia, jadi serupa lepat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun mengutuk masa aku tidur elok-elok
    Dia munkin berpakat dgn Suman tua goblok
    Kini depa kena ler bila sarang tebuan dijolok
    Mesti esok, dua ekor ini tak lagi masuk blog

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun bingai, ternyata spt udah desperado
    Tua kedi tempang mau beraksi spt komando
    Dulu dia malu terkantoi dgn satu lawak bodo
    Diletaknya kata 'tido' nak kasi sama dgn Lido

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Malu bila kalah, dua bulan Fucktun berundur
    Btg kotey jadi sentap, telur diia pulak kendur
    Kesiian juga dgn Fucktun bingai labu kundur
    Rasa ngantuk pula, aku nak tido, eh eh..tidur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Hahaha, yang ini sedap dengor -

      Redzawan Mohammad
      Najib dan shafie perlu dapat nasihat doktor ,kerana macam tak betul saja ,salak sana salak sini ,macam salak hantu saja .

      Ilham Ros
      Dia selalu lupa nak makan ubat sebab itu dia meroyan

      Chris Lim
      Kita harus berdoa agar Shafee dan Bijan x sewel. Org sewel masuk Tg Rambutan dan segala kesalahan akan dilucutkan kerana x waras pemikiran. Nampak taktik mereka x.

      Tapi kalau mereka masuk Hospital gila Tg Rambutan, bertahun, gila berterusan, biar lah

      Ramdan Bin Ahlon
      dahsyat la najib. Patutla dia OSA nya document tu. Takut orang baca

      Wan Noor
      Chris Lim ... Skrg ajer baru nak tunjuk sewel. Itu pun berlakon ajer. Masa dia pm dulu, dia tak sewel pun, tersangatlah waras masa tu. So, mmg tak layak nak masuk tg rambutan.

      Ada peluang lah kita lihat mereka masuk penjara.

      Delete
    2. Loyar pariah tuu, Karu nasi kandar, Eerie One Serigala & Azeeez pariah langsung takder ciri2 ras Melayu.

      Adakah mereka ini semua Islam atau 'Selam' kerana nampak macam tersangatler taksub mendukung tarikat "Aji 1mdb" pegangan Bogus Warrior Najib and his disciple, Kejora TongGeng......,??

      Delete
    3. Kau masih berkhayal angan2 mat jenin di alam siber ker, Kejora....??

      Prooot.. prooot... PANTAToon kentut, my foot...!!

      Konon.... dia nih ngaku jaguh PANTAToon Cartoon/lucah terhebat yg langsung tak berseni berbudaya....!! He he he...

      Ini contoh betapa bangsatnya PANTAToon Lucah Kejora....

      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh".

      "Singgora gelak / Sumah nya longgar"
      "Pukah relah / Singgora rodokkan".

      "Sumah melentang tunggu Singgora cucuk"
      "Malang ler menimpa Singgora mati pucok"

      "Kain Sumah terselak, bulu burit tidak lebat"
      "Singgora capai vigra lantas ditelan itu ubat"

      "Sumah cekak / buah Singgora"
      "Batang gelebeh / Sumah lurutkan"

      "Nek Sumah nangis atuk Gora pujuk dan usap
      Sbg balasan, tetek Sumah, si Gora mau hisap"

      "Suman celaka / puki mak hang
      Di ibu negeri Johor / berani berlengan?"

      Kejora,
      Tokgaru brahim kamu ngajar bertelor sebiji riuh sekampung ker....??
      He he he he....

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut teramat sangat, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....
      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & lelaki sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Beranikah engkau, Kejora..,??
      He he he he

      Delete
  69. PEMBACA CUBA LIHAT YG INI:

    GENG MENJILAT NAJIB23 November 2018 at 15:19

    Cara bagi meng”counter” nate’ yang guna mana GENG NAJIB, Anomouse dll itu ia lah dengan “giving him a taste of his own medicine ” – mengkopipes. Maka kita kopipes apa saja yang membusukkan Najib, Umno, BN dan seperti nya. Dan kopipes apa saja yang menaikkan imej Tun Dr Mahathir dan Pakatan Harapan. Dengan itu, kopipes2 kita itu juga memaklomkan kpd pembaca maklumat yang mungkin mereka belom terbaca.


    DAN JUGA YG INI:

    Alli Jaeger24 November 2018 at 07:27

    Cara bagi meng”counter” nate’ yang guna mana GENG NAJIB, Anomouse dll itu ia lah dengan “giving him a taste of his own medicine ” – mengkopipes. Maka kita kopipes apa saja yang membusukkan Najib, Umno, BN dan seperti nya. Dan kopipes apa saja yang menaikkan imej Tun Dr Mahathir dan Pakatan Harapan. Dengan itu, kopipes2 kita itu juga memaklomkan kpd pembaca maklumat yang mungkin mereka belom terbaca.

    Reply
    ___________________________________________

    Kan aku dah cakap GMN @ Alli org yg sama
    Dia ni tertangkap bukanlah kali yng pertama
    Penyamaran ini, John Doe kesan udah lama
    Alli @GMN@Don@JLTW, org tak ada agama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    John Doe dedah sesuatu yg kita tak sangka
    Empat nama yg diguna oleh Alli Jaga puaka
    Nama diguna Don@GMN@JLTW spt celaka
    Tak mustahil jugak Suman lahat tua bangka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dongeng pengikut2 PH ramai, kini terungkai
    Sebenarnya penyokong PH cuma ciput cikai
    Lalu digunakan penyamaran, ini puak2 sakai
    Yng ada, 2-3 org je, tapi mcm2 nama dipakai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terkantoi ler dgn cg Kejora, cai2 taik minyak
    Sebenarnya 2-3 ekor jer, depa bukan banyak
    Tapi dajal sekor ni terduduk aku tibai lanyak
    Don@Alli@@GMN@JLTW, tidur tak nyenyak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Akhirnya tembelang pecah jua pi mai pi mai
    Cai2 mcm syok sendiri, ibarat mimpi mamai
    Udah terdedah depa ini ciput jer, tidak ramai
    Muka cacai2 kini masam mcm buah cermai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Cai PH ini tak berapa kerat kini terdedah jua
    Ingatkan ramai, rupanya hanya seorang dua
    Dah terbukti penyamaran cai2 pelesit barua
    Dlm penyamaran ini, Suman yang jadi ketua

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai rosmah skrg tak berapa kerat yg ada
      Ingatkan ramai, rupanya hanya seorang dua
      Dah terbukti caii rosmah tak kemana
      Dlm menjilat rosmah sangup bodohkan diri depa

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Semua pantun2 khas punya aku buat
      Pembaca sila lah beri komen atau pendapat
      Nak lihat juga reaksi caii rosmah muke antat
      Aku rasa, tikus mondok tak akan berani nak rapat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete

    3. Cau Rosmah dah takut. Pembantu dia yang nama Reza Mansor ke hape dah kena heret ke SPRM juga.

      Delete
    4. From 'Flom turned to Flop', Rosmelda Mansuh is depicted as being much worse than her husband. She appeals to evil spirits to give her the strength to exterminate her foes. Her looks becoming much uglier & scary as every each day passing by.

      That brings down to memory lane of the notorious barbaric murder & crime act of Mona Fandi, her husband and their aide, some 20 years ago, also in state of Pahang.

      Delete
    5. Puaka betul Kejora buat temberang.
      Dia guna pakai cakap Benggali Murtad, si Auta Singh Raggie Jessy konon-kononnya pembebasan Azwanddin & Auta Singh itu disebabkan sokongan istana.

      Istana mana tuuu - Istana Con-Sultan Melaka kerrr.....???
      He he he hi hi hi......!!

      Sebenarnya...Azwanddin Hamzah & Raggie Jessy, dibebaskan atas jaminan polis.

      Saya ingin rakamkan lagu 'Bengawan Solo" di atas kebodohan Kejora TongGeng....

      Benggali one so longgggg....
      Malay one potong.
      Indian one is black & strong.
      Chinese one works like sotong.

      TongGeng dah bodoh, ada ati nak klentong orang. Kini memuja benggali murtad pulak.
      Ha ha ha
      Hi hi hi

      Delete
    6. Datuk mazlan dipotong 18 bhg anggota badan..gila..gila

      Delete

    7. BODOH BANGANG BINATANG ANONYMOUS @ GENG NAJIB TAK TAHUKAN BAHAWA SIAPA SAJA BOLEH COPY PASTE APA SAJA.

      Mamat Ali

      Amek ko najib n co...kurang hajar sgt...dari hari ke sehari najib terima malu yg amat besar ttpi msih kata dia betul..sewel sungguh dh ko ni skrg wahai najib.

      Abedul Kuduih

      Setakat ini tiada dakwaan dikenakan kpd Najib berkaitan mengubah lapuran Audit....kenapa subjudis pula? SPRM baru saja memulakan siasatan berkaitan kes ini, akan ada dakwaan nanti, sila tunggu jgn lari......

      Delete
  70. Marilah kita bersama-sama menjujung setinggi tahniah kpd YDPA Sultan Kelantan yg bercuti panjang untuk berbulan madu setelah melangsungkan perkahwinan baginda dgn bekas ratu cantik Moscow baru2 ini.

    According to NST (via www.islamnews.ru), the Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V married Miss Moscow 2015 Oksana Vevodina yesterday (23rd November). The royal wedding, which incorporated both Malay and Russian traditions, was held at the Barvikha Concert Hall in Moscow, Russia.

    This unexpected occasion has taken many by surprise. Nevertheless, netizens have offered their congratulatory messages to the Sultan and his new bride. The Istana Negara has yet to issue an official statement regarding the wedding.

    ReplyDelete
  71. Semua pantun2 kat atas aku letak setempat
    Pembaca sila lah beri komen atau pendapat
    Nak lihat juga reaksi 'orang berpantun cepat'
    Aku rasa, Fucktun tak akan beranii nak rapat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun & Suman spt orng tak punya agama
    Kedua2 mati pucuk tidak mampu senggama
    Aku nampak kebodohan depa ini, udah lama
    Kan J.Doe udah jelaskan aku & GN tak sama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    'Don' itu penyamaran Suman kepala dongga
    Fucktun biingai pulak, jelmaan dari Alli Jaga
    Dua ekor monyet ni tuduh yg aku ni GN juga
    Utk pemfitnah ni, usah mimpi ler bau syurga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun dan Suman, dgn aku dengki khianat
    Suman tu kafir tiada agama & pelir tak sunat
    Si Fucktun bingai, dgn aku, kena parah tenat
    Pagi ini, nak ku ajar, ini dua pukimak lahanat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman lembik, spt tisu tandas punya kertas
    Dgn aku, si bacul ini sentiasa je kena cantas
    Fucktun bingai pula, berpantun tidak pantas
    Tapi kemain gatal, mahu ajak aku ke pentas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun cari publisiti murahan, mcm pelacur
    Si Suman pula asyik terkucil, pampers bocor
    Pantun dari cikgu Kejora terus laju meluncur
    Alli, GMN, Don, si Gora.., semua kena hancur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman & Fucktun, kedua2 kaki gebang lebat
    Tapi pembaca tahu depa tidak spt aku hebat
    Suman bolen kata tiap hari tersiksa ku sebat
    Fucktun pula dua bulan hilang pergi berubat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman asyiik bawak sampah, tiada isi hujah
    Fucktun pulak pantun serabut dibawa terjah
    Kerap terduduk, dua ekor ini aku tunjal tujah
    Kedua-dua nya, anak tiikus yg rasa diri gajah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun, 2 bulan lari, tidak tahan aku godam
    Udah tewas teruk, malu muka merah padam
    Sama nasibnya si Suman bapok mak andam
    Boleh dikatakan tiap hari air mata berendam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun tak malu, kasi tau org dia tulis buku
    Pantun2 cam pukimak mana boleh nak laku
    Suman bacul asyik je, jadi mangsa aku paku
    Setiap hari, kepala tua kedi ini, aku tibai luku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman & Fucktun, kedua2nya itu telur labuh
    Pelir lembik tak mampu lagi nak bersetubuh
    Dua ekor beruk ni akan terus aku tibai tabuh
    Nak ku lanyak depa, darii isya sampai subuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun bingai 2 bulan tidurnya tak nyenyak
    Lari, biila aku pantun spt gajah turun minyak
    Suman pula penakut, harap cakap je banyak
    Tiap hari si pukimak tolol ini aku tibai lanyak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun ngaku tulis buku, diia banyak lemak
    Tapi siapa mau beli pantun macam pukimak
    Suman pengotor asyik bawa sampah semak
    Dia ini serupa babi, kalu pegsng kena samak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun ajak aku lawan pantun, siapa cepat
    Aku buat steady jer, dia tu terlompat-lompat
    Sama saja keadaan Suman dajal merempat
    Setiap hari, aku lenyek dia, jadi serupa lepat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun mengutuk masa aku tidur elok-elok
    Dia munkin berpakat dgn Suman tua goblok
    Kini depa kena ler bila sarang tebuan dijolok
    Mesti esok, dua ekor ini tak lagi masuk blog

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Fucktun bingai, ternyata spt udah desperado
    Tua kedi tempang mau beraksi spt komando
    Dulu dia malu terkantoi dgn satu lawak bodo
    Diletaknya kata 'tido' nak kasi sama dgn Lido

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Malu bila kalah, dua bulan Fucktun berundur
    Btg kotey jadi sentap, telur diia pulak kendur
    Kesiian juga dgn Fucktun bingai labu kundur
    Rasa ngantuk pula, aku nak tido, eh eh..tidur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. u masih berkhayal angan2 mat jenin di alam siber ker, Kejora....??

      Prooot.. prooot... PANTAToon kentut, my foot...!!

      Konon.... dia nih ngaku jaguh PANTAToon Cartoon/lucah terhebat yg langsung tak berseni berbudaya....!! He he he...

      Ini contoh betapa bangsatnya PANTAToon Lucah Kejora....

      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh".

      "Singgora gelak / Sumah nya longgar"
      "Pukah relah / Singgora rodokkan".

      "Sumah melentang tunggu Singgora cucuk"
      "Malang ler menimpa Singgora mati pucok"

      "Kain Sumah terselak, bulu burit tidak lebat"
      "Singgora capai vigra lantas ditelan itu ubat"

      "Sumah cekak / buah Singgora"
      "Batang gelebeh / Sumah lurutkan"

      "Nek Sumah nangis atuk Gora pujuk dan usap
      Sbg balasan, tetek Sumah, si Gora mau hisap"

      "Suman celaka / puki mak hang
      Di ibu negeri Johor / berani berlengan?"

      Kejora,
      Tokgaru brahim kamu ngajar bertelor sebiji riuh sekampung ker....??
      He he he he....

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut teramat sangat, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....
      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & lelaki sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Beranikah engkau, Kejora..,??
      He he he he

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...