Sunday, 18 November 2018

UMNO PUN NAK KENA HARAM DAH, ELOK BENARLAH IA BERCANTUM DENGAN PAS...


Buat pertama kalinya, setelah UMNO kini hilang kuasa dan Pas pula memanjang gagal mendapatkan kuasa, kedua-dua parti disarankan agar segera bercantum.


Gesaan bercantum itu bukan calang-calang siapa yang membuat seruannya, tetapi oleh Presiden UMNO, Zahid Hamidi sendiri.


“Ya Sheikh Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Insya-Allah UMNO di bawah kepimpinan saya, marilah kita bercantum.


"Kita bercantum, kita ketepikan perbezaan di kalangan kita atas nama Islam, Melayu, Malaysia dan bumiputera,” tambah Zahid Hamidi lagi.


Zahid Hamidi membuat seruan itu di hadapan Presiden Pas, Hadi Awang dalam satu program yang dihadiri kedua-kedua pemimpin itu di Pasir Salak malam tadi bersama ribuan penyokong masing-masing.


Meskipun pelawaan Zahid Hamidi itu tidak disambut dengan sebarang reaksi oleh Hadi yang berucap selepas itu, tetapi penyokong kedua-dua parti dilaporkan begitu teruja dan menyambutnya dengan tepukan serta laungan takbir.

Bolehkah UMNO dan Pas bercantum dan adakah ia baik untuk kedua-dua parti itu?


UMNO dan Pas adalah dua parti yang sudah bermusuhan sejak sekian lama. Dalam sejarahnya, ketika UMNO kuat, parti itu memang selalu berlagak dan memandang sepi kepada Pas.


Ramai pemimpin UMNO yang ada sekarang pernah mengata Pas dengan pelbagai label seperti parti ajaran sesat, parti lebai, parti syaitan, parti tin milo dan macam-macam lagi.


Pas juga begitu. Apa yang tidak pernah dikatanya kepada UMNO - parti kafir, assabiyah, jahiliyah serta pelbagai lagi, bahkan kerap pula didoakan di perhimpunan terbuka agar UMNO cepat 'KO' dan dilaknati Allah.


Barangkali hilangnya kuasa UMNO sekarang sebahagian sebabnya ialah kerana makbulnya doa yang selalu dipohon Pas itu.


Syukur....


Tetapi, rahsia Tuhan tidak siapa tahu apa hikmahnya. Di ketika UMNO hilang kuasa, tidak pula Tuhan makbulkan Pas menjadi gantinya, walaupun kerapkali para pemimpinnya melaungkan kata-kata seperti Pas ganti UMNO dan yang seumpama dengannya.


Realiti sekarang, kedua-duanya iaitu UMNO dan Pas adalah senasib keadaannya. Mereka sama-sama tidak berkuasa dan masing-masing juga mempunyai dua negeri untuk diperintah secara berasingan.


Lebih buruk berbanding Pas, UMNO juga mungkin akan dibatalkan pendaftarannya tidak lama lagi.


Pertama, kesalahan serius UMNO ialah meskipun ia mempunyai hampir 20 ribu cawangan di seluruh negara, hanya 9,000 saja yang didapati menghantar laporan kepada Pendaftar Pertubuhan bagi tahun 2018.


Agaknya sebelum ini pun laporan itu tidak pernah dihantar ke Pendaftar Pertubuhan tetapi segala-galanya jadi beres kerana kuasa kerajaan ada dalam tangan mereka.


Bagaimanapun, setelah ketiadaan kuasa, tentulah perangai lama tidak boleh diterima lagi.


Sebagaimana diakui oleh Zahid Hamidi sendiri, UMNO sudah pun diberikan tunjuk sebab mengapa ia tidak diharamkan oleh Pendaftar Pertubuhan atas kesalahan yang dilakukannya itu.


Jadi, jangan hairan jika UMNO dibatalkan pendaftarannya. Itu memang salah UMNO sendiri, bukan sesekali kerana  dendam atau apa-apa sentimen lain daripada kerajaan baru yang ada sekarang.


Kedua, UMNO juga boleh diharamkan atas kesalahannya  menerima wang haram berkaitan 1MDB. Adalah menjadi kesalahan dan boleh dibatalkan pendaftaran bagi mana-mana pertubuhan yang didapati menerima wang haram yang tidak diketahui sumbernya.


Ini juga adalah salah UMNO sendiri kerana memilih pemimpin seperti Najib Razak yang tamak dengan wang ringgit dan tiada beza baginya antara wang halal dengan wang haram.


Semasa ada kuasa, bolehlah semuanya ditutupi. Tapi, setelah tiada lagi apa-apa, siap sedialah dengan hukuman yang bakal menanti.


Atas kemungkinan UMNO diharamkan berdasarkan dua perkara itu, tiada apa-apa yang menghairankan pun sebenarnya bila Zahid Hamidi mengajak Pas untuk bercantum.


Kalau tak bercantum dengan Pas, dengan siapa dan ke mana lagi UMNO nak pergi?


Setidak-tidaknya dengan bercantumnya UMNO dan Pas, bermakna termakbul satu lagi doa Pas sebelum ini iaitu mereka hanya sedia bersama dengan UMNO kiranya ia sanggup menerima dasar perjuangan Islam yang dibawanya.


Mahu tidak mahu kerana jika parti pun sudah diharamkan, UMNO sudah tentu tiada pilihan selain terpaksa akur untuk masuk Pas dan menerima perjuangan parti itu.


Maka kata, cadangan Zahid Hamidi itu "ada makna" sebetulnya. (ShahbudinHusin 18/11/2018)

96 comments:

  1. Siapa nak masuk bersatu?..parti hanya jaga kepentingan kroni dengan anak beranak je budin oi!!!walaupun budin rasa dedak diperolehi banyak...jangan lupa anak mahathir lagi banyak!!haha...budin...budin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trima kasih pas kerana bantu kami rampas putrajaya dgn doa2 jahanam umno suatu ketika dulu..takbiir!!!

      Delete
    2. Kenapa tak guna pakai AnonyMOUSE, Kejora.....??

      Parang terbang,
      Aku ulangi....

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.


      Delete
    3. Sampai bila Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dar saya.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/;tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, sampai bilakah Kejora sanggup menghina dirinya sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Delete
    4. PPBM atau Parti Bersatu adalah satu-satunya pasukan yang menepati ciri yang telah dikhabarkan oleh Nabi Muhammad saw tentang pasukan panji Hitam iaitulah mereka adalah satu pasukan yang tidak pernah tewas kepada pasukan mana pun.

      Mari lihat analisis 5 pasukan kaum Melayu Muslim di Malaysia ini iaitu UmNo, PAS, PKR, Amanah dan PPBM.

      UMNO telah memenangi kesemua PRU di negara ini kecuali PRU14. Tewasnya mereka di dalam PRU14 menunjukkan mereka bukanlah pasukan Panji Hitam yang dimaksudkan.

      PAS telah wujud di negara ini sejak awal kemerdekaan dan telah menyertai kesemua PRU. Mereka tidak pernah menang di dalam mana-mana PRU pun.

      PKR adalah lanjutan kepada Reformasi Anwar bermula tahun 1998. Sejak ditubuhkan dengan nama awalnya Parti Keadilan Nasional mereka tidak pernah menang di dalam PRU sehinggalah tertubuhnya Pakatan Harapan pimpinan Tun M dan mereka bersekutu dengan PPBM, barulah mereka merasai menjadi sebahagian ahli pasukan yang menang.

      Amanah pula adalah serpihan PAS. Sejak mereka bersama PAS mereka langsung tidak pernah menang di dalam mana-mana PRU. Mereka hanya merasai kemenangan apabila mereka bermufaraqah daripada PAS, menubuhkan Amanah dan bersekutu dengan PPBM di dalam PH pimpinan Tun M di dalam medan PRU14.

      PPBM - PPBM adalah pasukan yang bermufaraqah daripada UmNo. Sebelum mereka bermufaraqah mereka adalah sebahagian daripada pasukan UMNO. Mereka telah bermufaraqah daripada UmNo dan membentuk PPBM pada penggal PRU13 dan turun bertempur dengan UmNo di dalam PRU14 bersama-sama sekutu-sekutu mereka yang lain. Kali pertama mereka bertempur mereka telah pun menang ke atas UmNo. Sebelum PRU14, mereka telah betempur di bawah panji UMNO dan mereka juga telah menang di dalam kesemua 13PRU sebelum mereka ditubuhkan.

      Di dalam kelima-lima pasukan kaum Melayu Muslim ini PPBM adalah satu-satunya pasukan yang tidak pernah tewas di dalam mana-mana pertempuran. 13 PERTEMPURAN sebagai UMNO dan 1 PERTEMPURAN menentang UmNo.

      PPBM adalah satu-satunya pasukan yang menepati ciri sebagai pasukan yang tidak pernah tewas.

      Pasukan PPBM inilah yang akan memenangai PERTEMPURAN KLIMAKS akhir zaman kelak, in shaa Allah.

      Oh ya, jangan lupa. PERTEMPURAN KLIMAKS tidak berlaku melalui peti undi mahupun di dalam parlimen sebaliknya ia berlaku di Persiaran Perdana Putrajaya, dan ahli pasukan yang bakal menang ini hanyalah 313/314 orang sahaja. Ahli PPBM jauh melebihi jumlah ini dan itu sahaja sudah memadai untuk mereka terjun ke medan PERTEMPURAN dan memenanginya.

      2019M / 1440H.

      In shaa Allah.

      Delete
    5. Betul betul betul....!!

      UMNO nama dah busuk sebusuknya seantero dunia - lebih busuk dari telor tembelang & bangkai. Hampir semua orang2 kuatnya akan membusuk di penjara, Insya Allah.


      PAS pula sejak awal penubuhannya tidak mampu menyara hidup sendiri - apatah lagi menjana ekonomi demi kesejahteraan & pembangunan rakyat seluruh negara,

      Contoh nyata - mereka sentiasa mengharapkan belas
      ehsan sedekah dari kerajaan pusat dan orang ramai, waima pun untuk bayar gaji/elaun mereka sendiri serta kakitangan awam di bawah pentadbiran mereka,

      PAS tak berkredibiliti & berkewibawaan langsung..!!

      Delete
    6. Wak kojola kengkang perut buncit punggong tonggek berkepala mancis lagi busuk.

      Pas dgn umno akan hanya menang di semua pru selepas wak kojola kengkang melahirkan anak sulung.

      Delete
    7. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
    8. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Replies
    1. Dan dua-dua bakal lenyap, in shaa Allah.

      Delete
    2. Betul betul betul....!!

      UMNO nama dah busuk sebusuknya seantero dunia - lebih busuk dari telor tembelang & bangkai. Hampir semua orang2 kuatnya akan membusuk di penjara, Insya Allah.


      PAS pula sejak awal penubuhannya tidak mampu menyara hidup sendiri - apatah lagi menjana ekonomi demi kesejahteraan & pembangunan rakyat seluruh negara,

      Contoh nyata - mereka sentiasa mengharapkan belas
      ehsan sedekah dari kerajaan pusat dan orang ramai, waima pun untuk bayar gaji/elaun mereka sendiri serta kakitangan awam di bawah pentadbiran mereka,

      PAS tak berkredibiliti & berkewibawaan langsung..!!

      Delete
    3. Mau tak jahanam....!!

      Ayam2 katek bersongkok tinggi...??
      Berlilit sarban dgn janggut sehelai dua....??

      He he he he

      Delete
    4. Mcm mana mereka tu lilit serban mcm tu lah juga mereka belit orang

      Delete
  3. jadi selama ni umno tak pertahan melayu dan islam ke??? sdh kalah br ckp nak pertahan melayu dan islam. Jadi selama ni TIPU je org melayu yg taksub dgn umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya memang umno jaga tetapi lebih jaga kroni sendiri. Senasa Arwah Tun Abd Razak aje jaga melayu dan buay felda sebagai kubu umno. Selepas itu dikukuhkan TDM . Lepas itu tak berapa nak jaga Melayu. Habis tanah rizab melayu... dari puluhan juta jadi belasan juta ribu ekar aje...

      Delete
  4. Sekarang umno dan pas memainkan isu icerd. Baru convensyen shj tp lagak mereka seperti icerd sdh dilaksana di malaysia. Mereka spt sdh bersedia hendak membunuh semua ahli ph terutamanya bangsa cina.

    ReplyDelete
  5. Bila rakyat mula bencii, PH kini tak tenteram
    Mau hadapii RU 15, depa rasa sangat seram
    Tak ada cara lagii, selain dibuat lepas geram
    Jadi depa akan ikhtiarkan bagi Umno haram

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi....

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
    2. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Mana harga diri & maruah engkau, Kejora....??

      Delete
    3. Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Kepalanya besar/tetapi otak ciput...!

      Ke Paya Lebar/ siapa nak turut?
      Mulutnya lebar/tetapi buta perut...!

      Ke Pulau Besar/ siapa nak ikut?
      Telornya besar/tetapi kotey kecut...!

      Ke Sungai Besar/ siapa nak turut?
      Jubornya besar/tetapi kotey ciput...!

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. Terima kasih kerana meniru, copy paste & putar belit dgn carutan yg amat jijik. Engkau telah menonjolkan kebangsatan keperibadian engkau yg tak ada tolok bandingnya.

      Tahniah.....!!

      Delete
    5. Kejora pantun ayat mengula
      Bila baca rasa sangat seram
      Biasa lah kejora macai umnopas gila
      Sejak lahir kejora mrmang anak harammm...

      Hahahahuhuhuhheeeee

      Delete
  6. Kau tu yg tak tenteram..seram..geram..dan haram jadah
    Anoni woiii bila mengenangkan nasib Umno yg bakal menimpa...kikikikyyy

    ReplyDelete
  7. Mana dia nak tenteram. Pengkhiabat bangsa melayu dan penyokong perompak wang rakyat...

    ReplyDelete
  8. Ada kumpulan secara ikhlas tlh menjemput Yab tun m utk mengambil alih n memimpin UMNO secara total. Tun tlh juga d cadangkan juga d beri kebebasan utk menyingkir semua ahli2 yg menjadi 'perosak' kaum.

    Sambut lah jemputan ini n pulih kan nya drpd dlm. pd pendpt saya, tiada jln lain utk kaum melayu jika mahu kekal menjadi tunjang dlm kerajaan.

    saya tlh cuba menjadi pendamai tapi tidak d sambut olih orang2 Yab tun.

    i hv tried 2 do my best 4 my tribe/clan (kaum). QUO VADIS my 'melayu'?. well,let history tell us d true story.

    ReplyDelete
  9. Baguslah tu, dua pasukan bathil iaitu UmNo dan PAS sudah mahu bekerjasama konon di atas nama bangsa dan agama padahal mereka hanya memikirkan kepentingan diri semata-mata.

    Tidak lama lagi mereka akan bersekutu untuk jatuhkan Tun M. Oh ya, jangan lupa, bukan hanya dua pasukan ini sahaja. Ada lagi pasukan lain yang akan bersekutu dengan mereka dan mencukupkan korum pasukan-pasukan yang akan membentuk pasukan bersekutu Al-Ahzab akhir zaman.

    Usaha mereka untuk menjatuhkan Tun M tidak akan berjaya. Sebaliknya usaha tersebut akan membawa kepada PERTEMPURAN KLIMAKS di antara kebenaran (pasukan Tun M) dengan kebathilan (pasukan-pasukan bathil yang bersekutu).

    Apabila PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut selesai, mereka akan ditewaskan secara mutlak, sedang pasukan Tun M pula akan memenanganinya secara mutlak.

    PERTEMPURAN KLIMAKS tidak akan berlaku melalui peti undi mahupun di dalam Parlimen Malaysia. Sebaliknya ia berlaku di Persiaran Perdana, di antara Istana Kehakiman kr Seri Perdana.

    Panji Hitam berkibar adalah tanda kemenangan mutlak pasukan ini.

    Berkibarnya Panji Hitam di sebuah negeri Islam di Timur adalah khabar nubuwwah. Ia pasti akan berlaku.

    2019M, 1440H in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  10. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

    Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
    Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

    Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

    Mana harga diri & maruah engkau, Kejora....??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi....

      Engkau Kejora,

      Toksah cakap banyak & melalak bukan2 di sini.
      Sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
    2. Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Kepalanya besar/tetapi otak ciput...!

      Ke Paya Lebar/ siapa nak turut?
      Mulutnya lebar/tetapi buta perut...!

      Ke Pulau Besar/ siapa nak ikut?
      Telornya besar/tetapi kotey kecut...!

      Ke Sungai Besar/ siapa nak turut?
      Jubornya besar/tetapi kotey ciput...!

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Terima kasih kerana meniru, copy paste & putar belit dgn carutan yg amat jijik. Engkau telah menonjolkan kebangsatan keperibadian engkau yg tak ada tolok bandingnya.

      Tahniah.....!!

      Delete
  11. Elok la. Seko Kaki rembat peluang yg terhidang, pantang nampak lobang duit. Yg seko plak Kaki rembat balak, Dan dlm otak cuma, show me the money, royalty. Harap bila Tun Bukan najib, Tun bagi royalty nanti, Berhenti la rembat balak. Kesian rumah pengundi mereka. Banjir je. Yg tinggal dlm kemah Dah bagi rumah ke . Dia mcm cerita con air. Diletak sekumpulan penyangak dlm Satu kapal terbang, Dan Dah tulah hasilnya yg anda dpt hingga nak landing pun membahayakan nyawa org lain. Tu la perumpamaan Yg sesuai utk Gabungan mereka. Tu Pasal gak la hadi tak cakap ape, Dia Tau Akibatnya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul betul betul....!!

      UMNO nama dah busuk sebusuknya seantero dunia - lebih busuk dari telor tembelang & bangkai. Hampir semua orang2 kuatnya akan membusuk di penjara, Insya Allah.


      PAS pula sejak awal penubuhannya tidak mampu menyara hidup sendiri - apatah lagi menjana ekonomi demi kesejahteraan & pembangunan rakyat seluruh negara,

      Contoh nyata - mereka sentiasa mengharapkan belas
      ehsan sedekah dari kerajaan pusat dan orang ramai, waima pun untuk bayar gaji/elaun mereka sendiri serta kakitangan awam di bawah pentadbiran mereka,

      PAS tak berkredibiliti & berkewibawaan langsung..!!

      Delete
    2. Cakap banyak tak guna
      Royalti tu beri spt yg dijanjikan
      Jgn nak reka cari alasan
      Jgn nak menipu dan mungkir janji

      Dah tua nak mampus pun masih menipu.
      John Doe, pembawa panji-panji hitam tu ada ciri-ciri munafik dan penipu ke?

      Delete
    3. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Mana harga diri & maruah engkau, Kejora

      Delete
    4. Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Kepalanya besar/tetapi otak ciput...!

      Ke Paya Lebar/ siapa nak turut?
      Mulutnya lebar/tetapi buta perut...!

      Ke Pulau Besar/ siapa nak ikut?
      Telornya besar/tetapi kotey kecut...!

      Ke Sungai Besar/ siapa nak turut?
      Jubornya besar/tetapi kotey ciput...!

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    5. Kejora TongGeng Najib...

      Berikan sekor ajer nama lebai2 Pussy PAS yg gah namanya, berkewibawaan, berkharisma & bertokohan hebat seantero dunia seperti contoh di bawah..

      REGIONAL LIMELIGHT TOPICS:
      THE MIRACLE & INCREDIBLE WORKHORSE OF MAHATHIR:
      Many seek out The Grand Old Statesman of Asean
      Opinion, Tun Dr Mahathir Mohamad,

      How does 93-year-old Dr M do it?
      At the end of his visit after attending a series of meetings at the 33rd Asean Summit in Spore, Tun Dr Mahathir was casually asked how he managed to cope with the punishing two-day schedule.

      Even Someone unempathy and racist like Trump and him administration can respect and admire Tun Mahathir. His passion and love for the country drives him beyond the limitation of age.
      For that, we salute him. He did it with style. It feels my heart with pride knowing how other leaders see our country in a good light now. Thank you Tun for working very hard despite your age. Truly an inspiration to all.

      SINGAPORE (Nov 12): Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad will lead the Malaysian delegation to the 33rd ASEAN Summit and Related Summits from Nov 13-15 here.He will be accompanied by his spouse, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, the Minister of Foreign Affairs, Datuk Saifuddin Abdullah, Minister of Economic Affairs, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali and International Trade and Industry (MITI) Minister, Datuk Ignatius Darell Leiking.Officials from the Prime Minister’s department as well as Wisma Putra and MITI will also be present.The theme of

      I don't care if Trump skips Asean summit, says Tun Mahathir.
      “If Trump is not there, I think the other members of the US government, whether Republican or Democrat, will not continue with this very destructive trade war,”

      Saya tak kisah jika Trump enggan hadir Sidang Kemuncak Asean, kata Tun Mahathir.
      Perdana menteri menyalahkan presiden AS itu sebagai faktor peningkatan ketegangan antara Washington dan Beijing.

      SINGAPORE, Nov 13 — Tun Dr Mahathir Mohamad cautioned the Association of South-east Asian Nations (Asean) against withdrawing into protectionism today, even as the trade war between the United States and China rages on. The prime minister said the trade war would inevitably create a “domino...

      SINGAPORE, Nov 13 — The Association of South-east Asian Nations (Asean) must not simply accept any trade deal that may be unfair to the region, Tun Dr Mahathir Mohamad said today amid the proposed Regional Comprehensive Economic Partnership (RCEP).

      ps:
      I feel so proud of our current PM. How could all Malaysians not proud of our PM?
      Only apple-polishers of the former regime said otherwise.
      Why....? What does age got to do with any success or achievements? God bless our PM. We are proud of our PM who is still energetic n with a sharp mind.
      Worth to read till the end.

      Delete
    6. Oh ya, terima kasih kerana meniru, copy paste & putar belit dgn carutan yg amat jijik. Engkau telah menonjolkan kebangsatan keperibadian engkau yg tak ada tolok bandingnya.

      Tahniah.....!!

      Delete
  12. Banyak kaki DVD la puak bersatu ni!!pentempuran klimaks la...kejora mora la...lepas mahathir xde nanti bersatu di buat bola je oleh PKR DAP kalau otak DVD macam pemgomen dlm blog ni!!budin...budin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa tak guna pakai AnonyMOUSE, Kejora.....??

      Parang terbang,
      Aku ulangi....

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
    2. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Mana harga diri & maruah engkau, Kejora....??

      Delete
    3. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it so.....??

      Delete
    4. Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
    5. Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Kepalanya besar/tetapi otak ciput...!

      Ke Paya Lebar/ siapa nak turut?
      Mulutnya lebar/tetapi buta perut...!

      Ke Pulau Besar/ siapa nak ikut?
      Telornya besar/tetapi kotey kecut...!

      Ke Sungai Besar/ siapa nak turut?
      Jubornya besar/tetapi kotey ciput...!

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    6. Terima kasih kerana meniru, copy paste & putar belit dgn carutan yg amat jijik. Engkau telah menonjolkan kebangsatan keperibadian engkau yg tak ada tolok bandingnya.

      Tahniah.....!!

      Delete
  13. Kalut betul Suman kadok perut buncit
    Merepek je kerja wak Suman jin Toncit
    Copy paste bahan sampah cit poodah cit
    Bini suruh beli bawang di kedai runcit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana meniru, copy paste & putar belit dgn carutan yg amat jijik. Engkau telah menonjolkan kebangsatan keperibadian engkau yg tak ada tolok bandingnya.

      Tahniah.....!!

      Delete
    2. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Mana harga diri & maruah engkau, Kejora....??

      Delete
    3. Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Kepalanya besar/tetapi otak ciput...!

      Ke Paya Lebar/ siapa nak turut?
      Mulutnya lebar/tetapi buta perut...!

      Ke Pulau Besar/ siapa nak ikut?
      Telornya besar/tetapi kotey kecut...!

      Ke Sungai Besar/ siapa nak turut?
      Jubornya besar/tetapi kotey ciput...!

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. Terima kasih kerana meniru, copy paste & putar belit dgn carutan yg amat jijik. Engkau telah menonjolkan kebangsatan keperibadian engkau yg tak ada tolok bandingnya.

      Tahniah.....!!

      Delete
  14. Suman tua dah bawa mari sampah bertapok
    Meroyan sakan le kepala dia asyik dihempok
    Kita beri gelaran 'Raja Sampah' kpd ini bapok
    Jadi kengkawan tunggu apa,.. ahah ha tepok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman lahanat babi, kasi blog jadi bersepah
    Cara dia sondol, semua org benci & sumpah
    Serupa dengan babi hutan kulit baru dilapah
    Kengkawan..,ahah ha tepok ini Raja Sampah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman bapok kedi kini udah belah cabut lari
    Dia bawak masuk sini, sampah sarap berlori
    Kpd nya, gelaran 'Raja Sampah' molek diberi
    Tunggu apa..,ahah ha tepok le sedara sedari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman rasa kepala kena balun dgn belantan
    Kini dia dah amok sondol, serupa babi hutan
    Dia bawa masuk ke blog, sampah bertan-tan
    Tunggu apa.., ahah ha, tepok le cai2 pakatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman dajjal komen kosong, abok pun tarak
    Kini, dia udah amok, mcm orang mabok arak
    Bukan le sampah je, rata2 diia kencing berak
    Tunggu apa..ahah haa, tepok ler cai2 haprak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana meniru, copy paste & putar belit dgn carutan yg amat jijik. Engkau telah menonjolkan kebangsatan keperibadian engkau yg tak ada tolok bandingnya.

      Tahniah.....!!

      Delete
    2. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Mana harga diri & maruah engkau, Kejora....??

      Delete
    3. Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Kepalanya besar/tetapi otak ciput...!

      Ke Paya Lebar/ siapa nak turut?
      Mulutnya lebar/tetapi buta perut...!

      Ke Pulau Besar/ siapa nak ikut?
      Telornya besar/tetapi kotey kecut...!

      Ke Sungai Besar/ siapa nak turut?
      Jubornya besar/tetapi kotey ciput...!

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. Terima kasih kerana meniru, copy paste & putar belit dgn carutan yg amat jijik. Engkau telah menonjolkan kebangsatan keperibadian engkau yg tak ada tolok bandingnya.

      Tahniah.....!!

      Delete
  15. Dulu lagi allahyarham tan sri sanusi junid dah kata, bila arnab berkahwin dgn kambing hasilnya ARQAM. Ini lah yg nak d laksanakan olih wak komedi

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEjora + tONGgeng = Kejong.

      Kejong (kaku) dah nak kojol.....!!

      Delete
    2. Beruk x Babi = Bebi = wak suman

      Delete
    3. Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut teramat sangat, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....
      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & lelaki sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Beranikah engkau, Kejora..,??
      He he he he

      Delete
  16. Miski pun pelik memungkinkan ajaib..
    dua parti berjuang puluhan thn antara satu sama lain mendomba aib mengaib..satu islami songkok tinggi..satu islami serban berbelit..satu dkatakan berteraskan islam sekular..satu dkatakan berteraskan islam extreme konservetif..maka dgn itu jika parti umno nak bercantum..ahlinya kena lafas syuhadah semula..kerna apa bang Shah..kerna parti pas udah mengkafirkan part umno...
    kehkehkehhehehehbinggungbinggungan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam2 katek bersongkok tinggi...??
      Berlilit sarban dgn janggut sehelai dua....??

      He he he he

      Delete
    2. P a s dah terkedu..
      U m n o dah celaru..
      Dua parti nak bersatu..
      Dah djaja u g sejak dulu..
      Sampai kini x habis rayu merayu..buat malu je rakyat hal kesah dua parti terbesar malayu..hampeh ini parti melayu siku menyiku..akhirnya nanti lenyap x bernisan batu..kayu

      Delete
    3. Tertinggal pulak ...
      Kehkehkehhehehehkayu u..

      Delete
    4. Pas kafirkan UMNO masa zaman TDM jd pm
      Takkan tak tau apa yg PM kata kat nabi
      Laa ni dia bersekongkol dengan Guan eng
      Apek ni perangai dia macam kapir harbi

      Delete
    5. Ramly tu kau tak boleh nak fikir ke,bila bergaduh ada dan bermusuh ada sebabnya,apa salahnya berbaik untuk kearah kebaikan

      Delete
    6. Yg nyata kedudukan sekarang ini......

      UMNO SEMAKIN MALAP & TINGGAL NYAWA2 IKAN....!!

      HE HE HE HE

      Delete
  17. Kesian Suman tua perut boncit kepala botak
    Cita2 dajal ini ingin jadi kepala pemberontak
    Harap kepala saja bulat besar tapi tiada otak
    Masuk sini, kepala dia asyiik jer kena hentak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut teramat sangat, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....
      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & lelaki sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Beranikah engkau, Kejora..,??
      He he he he

      Delete
  18. Suman sanggup jadi keldai DAP kafir harbi
    TDM pula dianggapkan sbg dia punya nabi
    Kerja bawa sampah ke blog dia punya hobi
    Kerana dedak, dia sanggup ramas taik babi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO SEMAKIN MALAP & TINGGAL NYAWA2 IKAN....!!

      HE HE HE HE

      Delete
  19. Suman lahanat, kuat menipu kelentong aota
    Komen diia tiada apa2, kosong semata-mata
    Yng dia mampu buat, tabur sampah merata2
    Tunggu apa..haha..tepok la raja sampah kita

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau masih berkhayal angan2 mat jenin di alam siber ker, Kejora....??

      Prooot.. prooot... PANTAToon kentut, my foot...!!

      Konon.... dia nih ngaku jaguh PANTAToon Cartoon/lucah terhebat yg langsung tak berseni berbudaya....!! He he he...

      Ini contoh betapa bangsat & kejinya engkau Kejora dgn PANTAToon Sihir Lucah ..

      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh".

      "Singgora gelak / Sumah nya longgar"
      "Pukah relah / Singgora rodokkan".

      "Sumah melentang tunggu Singgora cucuk"
      "Malang ler menimpa Singgora mati pucok"

      "Kain Sumah terselak, bulu burit tidak lebat"
      "Singgora capai vigra lantas ditelan itu ubat"

      "Sumah cekak / buah Singgora"
      "Batang gelebeh / Sumah lurutkan"

      "Nek Sumah nangis atuk Gora pujuk dan usap
      Sbg balasan, tetek Sumah, si Gora mau hisap"

      "Suman celaka / puki mak hang
      Di ibu negeri Johor / berani berlengan?"


      Kejora,
      Tokgaru brahim kamu ngajar bertelor sebiji riuh sekampung ker....??
      He he he he....

      Delete
  20. Sumah tua terlopong dan sediih mengenang
    Tak dapat tahan, air mata dia jatuh berlinang
    Dengan geng pemantun2, tak boleh menang
    Tiada pula bantuan si Gora dia punya tunang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau masih berkhayal angan2 mat jenin di alam siber ker, Kejora....??

      Prooot.. prooot... PANTAToon kentut, my foot...!!

      Konon.... dia nih ngaku jaguh PANTAToon Cartoon/lucah terhebat yg langsung tak berseni berbudaya....!! He he he...

      Ini contoh betapa bangsat & kejinya engkau Kejora dgn PANTAToon Sihir Lucah ..

      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh".

      "Singgora gelak / Sumah nya longgar"
      "Pukah relah / Singgora rodokkan".

      "Sumah melentang tunggu Singgora cucuk"
      "Malang ler menimpa Singgora mati pucok"

      "Kain Sumah terselak, bulu burit tidak lebat"
      "Singgora capai vigra lantas ditelan itu ubat"

      "Sumah cekak / buah Singgora"
      "Batang gelebeh / Sumah lurutkan"

      "Nek Sumah nangis atuk Gora pujuk dan usap
      Sbg balasan, tetek Sumah, si Gora mau hisap"

      "Suman celaka / puki mak hang
      Di ibu negeri Johor / berani berlengan?"


      Kejora,
      Tokgaru brahim kamu ngajar bertelor sebiji riuh sekampung ker....??
      He he he he....

      Delete
  21. Suman barua nak cabar org tak fikir panjang
    Silapnya dia tercabar cikgu pendekar bujang
    Dah habis bogel dajal ini kena kasi telanjang
    Kalau jumpa, sahih le dia makan penerajang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau masih berkhayal angan2 mat jenin di alam siber ker, Kejora....??

      Prooot.. prooot... PANTAToon kentut, my foot...!!

      Konon.... dia nih ngaku jaguh PANTAToon Cartoon/lucah terhebat yg langsung tak berseni berbudaya....!! He he he...

      Ini contoh betapa bangsat & kejinya engkau Kejora dgn PANTAToon Sihir Lucah ..

      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh".

      "Singgora gelak / Sumah nya longgar"
      "Pukah relah / Singgora rodokkan".

      "Sumah melentang tunggu Singgora cucuk"
      "Malang ler menimpa Singgora mati pucok"

      "Kain Sumah terselak, bulu burit tidak lebat"
      "Singgora capai vigra lantas ditelan itu ubat"

      "Sumah cekak / buah Singgora"
      "Batang gelebeh / Sumah lurutkan"

      "Nek Sumah nangis atuk Gora pujuk dan usap
      Sbg balasan, tetek Sumah, si Gora mau hisap"

      "Suman celaka / puki mak hang
      Di ibu negeri Johor / berani berlengan?"


      Kejora,
      Tokgaru brahim kamu ngajar bertelor sebiji riuh sekampung ker....??
      He he he he....

      Delete
  22. Tak payahlah sibuk pasal UMNO dan PAS
    Jagalah parti sendiri yg macam hampas
    Pemilihan parti mcm kapal tiada kipas
    Hilang arah huru-hara spt tiada kompas

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO SEMAKIN MALAP & TINGGAL NYAWA2 IKAN....!!

      HE HE HE HE

      Delete
  23. Jatuh kelongkang Mak Cik manis
    Dialah KEJORA penyanjung klepet
    Dikangkang dia bukannya penis
    Tetapi apom di panggiil tempek

    ReplyDelete
  24. Rusa betina diikelar boboy
    Sila di masak dgn kicap bean
    Masa mudanya digelar "tom boy"
    Bila dewasa gilanya lesbian

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah PN. KEJORA BT. GERHANA MATAHARI

      KIH..KIH...

      Delete
  25. BURUNG GAGAK TERBANG DI UDARA
    BELATUK MANDI DI LAUT CARRABEAN
    BERLAGAK JANTAN NGURAT SI DARA
    UNTUK DI JADI MANGSA LESBIAN

    ReplyDelete
  26. Inilah bangsa melayu yang bodoh yg langsung buta sejarah,berhentilah mnghina umno yg telah byk berjasa sejak negara merdeka,yang salah adalah pmimpin bukannya parti.ingatlah mgkin pada suatu masa pmimpin dalam umno dan pas akan berubah dan menjadi lebih pas dan umno adalah parti yg jauh baik dari bersatu,pkr dan amanah dari segi matlamat perjuangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa tidak....insyaallah

      Delete
    2. Gabungan terbaik...perkara baik mengapa perlu dibimbangi dan ditakuti

      Delete
    3. Yang baik diraikan bukannya dengki

      Delete
  27. Inilah ketika yang kita nantikan sekian lama
    Perpaduan yg berteraskan bangsa & agama
    Semangat Melayu dan Islam, pasti bergema
    Partii haprak keldai kafir, akan tinggal nama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO SEMAKIN MALAP & TINGGAL NYAWA2 IKAN....!!

      HE HE HE HE

      Delete
  28. Sudah muncul si duda tua atok singgora
    Semalam dia ziarah nenek di Singapura
    Lepas diledak, pelir mcm kepala kura2
    Hari ni masih lembik macam pisang sira

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut teramat sangat, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....
      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & lelaki sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Beranikah engkau, Kejora..,??
      He he he he

      Delete
  29. Konon Singgora ni buat bisnes di dJepun
    Rupanya dia ni jaga kilang selipar Jepun
    Part time di Chow kit jual selipar Jepun
    Dia tipu Mas dia lulusan universiti jepun

    ReplyDelete
  30. Osman kaduk bekas CEO kilang belacan
    Pala botak perut buncit ikan tongsan
    Nak jadi YB dia sudah tak ada chance
    Baik layan cucu tengok kartun Sincan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau masih berkhayal angan2 mat jenin di alam siber ker, Kejora....??

      Prooot.. prooot... PANTAToon kentut, my foot...!!

      Konon.... dia nih ngaku jaguh PANTAToon Cartoon/lucah terhebat yg langsung tak berseni berbudaya....!! He he he...

      Ini contoh betapa bangsat & kejinya engkau Kejora dgn PANTAToon Sihir Lucah ..

      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh".

      "Singgora gelak / Sumah nya longgar"
      "Pukah relah / Singgora rodokkan".

      "Sumah melentang tunggu Singgora cucuk"
      "Malang ler menimpa Singgora mati pucok"

      "Kain Sumah terselak, bulu burit tidak lebat"
      "Singgora capai vigra lantas ditelan itu ubat"

      "Sumah cekak / buah Singgora"
      "Batang gelebeh / Sumah lurutkan"

      "Nek Sumah nangis atuk Gora pujuk dan usap
      Sbg balasan, tetek Sumah, si Gora mau hisap"

      "Suman celaka / puki mak hang
      Di ibu negeri Johor / berani berlengan?"


      Kejora,
      Tokgaru brahim kamu ngajar bertelor sebiji riuh sekampung ker....??
      He he he he....

      Delete
  31. Good post, well written. Many thanks. I will be back soon to check out for updates. Cheers.

    aladinqq

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...