Monday, 12 November 2018

TAHNIAH SETIAUSAHA AGUNG BERSATU


Dalam perkembangan terbaru tengahari ini, Setiausaha Agung Bersatu, Marzuki Yahya memaklumkan pihaknya telah menolak dengan serta-merta permohonan Ali Tinju untuk menyertai parti itu.


Ditanya tentang kemungkinan permohonan Ali Tinju ditolak, Marzuki menjelaskan, "bukan kemungkinan lagi. Kita memang akan menolak permohonan dia."


Kata Marzuki, beliau masih mengingati apa yang pernah dilakukan oleh Ali Tinju kepada Tun Mahathir Mohamad dan pemimpin-pemimpin lain dalam Pakatan Harapan sebelum ini.


"Saya tak pernah jumpa orang macam ini," tambah beliau.


Blog ini dalam artikelnya sebelum ini turut tidak setuju jika Ali Tinju diterima menyertai Bersatu.


Sesungguhnya keputusan menolak permohonan Ali Tinju sebagaimana yang diumumkan oleh Marzuki ini adalah tepat dan wajar sekali.


Bersatu tidak memerlukan orang seperti Ali Tinju yang mana akhlak dan adab sopannya langsung tidak sesuai, malah kemasukannya bukanlah untuk sama-sama berjuang dalam parti itu, sebaliknya hanyalah untuk kepentingan peribadi semata-mata.


Tahniah dan syabas kepada Marzuki atas reaksi dan keputusan yang cepat lagi tepat menolak permohonan Ali Tinju itu. (ShahbudinHusin 12/11/2018)

111 comments:

  1. Kalo nak terima Ali kena ajak jugak jamal jamban yg dah patah taring...

    Ali dah tobat nasuha tuuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak tahu siapa Ali tinju dan tak minat berita berkenaan dengan nya.

      Tapi, jika dia benar2 tak guna, tak betul pendirian dan watak nya, bagus lah Bersatu bo layan dia.

      Delete
    2. Bukan tobat nasuha, tapi tobat naksuap....

      Delete
    3. Wahai Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora Tonggenh....

      Aper ker hal kau sibuk kepoh fasal Ali Tinju & JJ, haaaaa....??

      Lagipun dari sumber nana tuu, haaa...?? T

      Setahu jami, tiap abjad, huruf, perkataan dari diri kamu tak pernah ada nawaitu baik kecuali kerusakan......!!

      Delete
    4. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    5. RUMUSAN TENTANG KEPERIBADIAN SANG TIKUS ANONYMOUSE KEJORA TONGGENG PENGECUT

      Berdasarkan statical technique & data2 terkumpul semua posting2 kamu, jelas sekali kau memang seorang haramjadah yg merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian kau spin putar belit ikut hawa nafsu engkau, termasuk pantun2 aku.

      Tebal betul muka engkau ngaku2 kau seorang guru, tak hal masa kamu kau habiskan 24 jam tiap2 hari bergayut di blog ini setelah kau kutip segala sampah2 tak berkaitan dgn tajuk dari sumber2 tak berkredibiliti.

      Tidak cukup itu, kau berlagak konon jaguh pantun, tak hal kau memantatkan keindahan pantun dgn PANTAToon Cartoon yg tidak berseni langsung.

      Kau juga mendabik dada konon expert dalam BI, tapi malang sekali you can't even construct a plain simple sentence.

      Sorry dude, you failed in all aspect and showed us you're merely a pan in the arse......!!

      Delete
    6. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, afterward you'll look like a damn fool..

      Delete
    7. Kenapa Kejora, pedih ker engkau untuk menelan kebenaran walau beritanya diulang-ulang.

      Look Kejora.....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir. Apakah aku harus melayan ksta2 biadab yg kau lakarkan....??
      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh".

      Look Kejora.....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    8. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, otherwise people will see you as a damn fool..

      Delete

    9. Anonymous = GENG NAJIB = GENG YANG MENJILAT NAJIB.

      Dia yang mula kopipes, mengata orang lain kopipes. Itu yang di kata binatang.

      Komen2 dia tak pernah ikut tajuk pos. Biadap dan kurang ajar. Tak tahu adat blogging, tak hiraukan apa orang cakap. Bedebah.

      Delete
    10. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
    11. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Adun Guar Chempedak keluar Umno
    12 Nov 2018, 10:49 pagi (Dikemaskini 12 Nov 2018, 11:04 tengahari)

    A A
    Adun Guar Chempedak Dr Ku Abdul Rahman Ku Ismail mengambil keputusan untuk keluar Umno dan menjadi wakil rakyat bebas.

    Menurut Bernama, perkara itu diumumkan Speaker DUN Kedah Ahmad Kassim sebaik persidangan DUN bermula pagi ini.

    "Perkara ini dimaklumkan kepada saya melalui satu surat yang diterima semalam...Jadi tempat duduk beliau dalam dewan ini akan berubah," katanya seperti dipetik.

    Untuk rekod, Ku Abdul Rahman, 62, merupakan seorang daripada tiga adun BN yang sebelum ini menyokong pelantikan speaker yang dicadangkan Pakatan Harapan (PH) susulan kebuntuan memandangkan PH dan pembangkang mempunyai jumlah adun yang sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus dia keluar parti penjangak Najb itu.

      Jangan gesa dia masuk Bersatu. Biar dia buat keputusan sendiri di masa akan datang.

      Delete
  3. Rosmah dilapor berdepan tuduhan baru minggu ini

    12 Nov 2018, 8:27 pagi (Dikemaskini 12 Nov 2018, 8:58 pagi)

    A A
    Isteri Najib Razak, Rosmah Mansor, dijangka dikenakan beberapa lagi tuduhan jenayah di mahkamah dalam tempoh terdekat dan ia berlaku kira-kira 40 hari selepas dia didakwa untuk kali pertama bulan lalu.

    Kali ini Rosmah dipercayai akan dikaitkan dengan projek hibrid solar untuk sekolah di kawasan luar bandar di Sarawak.

    Memetik sumber SPRM yang tidak dinamakan The Star mendakwa turut akan didakwa bersama Rosmah ialah bekas pembantunya Rizal Mansor.

    Kedua-dua mererka, katanya, berkemungkinan akan dituduh di mahkamah pada minggu ini.

    Pihak yang dekat dengan siasatan bagaimanapun enggan mendedahkan peranan Rosmah dalam projek terbabit dan butiran tuduhan yang akan dikenakan ke atasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita ini aku suka. Apa saja pasal Najib dan mak badak aku suka. Mesti berita yang tak sedap kpd depa, sedap kpd aku.

      Bukan dendam, ha nya tak suka Najib menuri wang rakyat, belanja melampau boros dan tidak berpatutan untuk mak badak.

      Delete
    2. Laki bini bertambah pertuduhan jenayah...

      Habis rizal mansur.

      Delete
  4. Terbaik PPBM. Tolak orang-orang UmNo berotak lobak nak masuk PPBM.

    Masih ingat Hishamuddin Hussein, Khairy Jamaluddin dan beberapa lagi kata mereka akan kekal dengan UmNo dan tidak akan masuk PPBM walaupun diajak.

    Hakikatnya ialah mereka yang belum tentu diterima kalau buat permohonan untuk masuk.

    Barangkali juga mereka memang dah cuba untuk masuk tetapi telah ditolak ataupun mereka telah diberitahu sekiranya mereka memohon mereka tak akan diterima. Selepas itu barulah mereka berdegar-degar mengatakan akan kekal dalam UmNo.

    Bagi ahli-ahli Parlimen UmNo Tun juga telah katakan dengan jelas, sebelum mereka membuat permohonan untuk masuk PPBM mereka kena jadi ahli parlimen bebas dulu dan sekiranya mereka membuat permohonan juga tiada jaminan permohonan mereka akan diterina.

    Apa pun syabas PPBM kerana menolak sampah-sarap daripada UmNo.

    UmNo adalah kapal yang sedang karam. Hanya sedikit masa lagi sebelum ia benar-benar lenyap. In shaa Allah ia tetap akan lenyap.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai antara mereka khuatir disiasat dan di daka di mahkamah dek Sprm. Tiap Ketua Bahagian Umno mesti ada terima duit dari Penjangak Najib.

      Duit rakyat yang di curi dari 1MDB. Kalau masuk Umno, kot kurang kemungkinan mereka disuruh datang ke SPrm.

      Delete
    2. Ya - kita saring mereka, kita tapis mereka...!!

      Delete
    3. Kalu Wak Suman gergaji mata dua ni, Bersatu tak perlu saring2 lagi.. baling jer...

      Kah kah kah kah kah...

      Delete
    4. Jika ada fakta sahih bukan andaian kamu saja, sila kemukakannya sebagai bukti. Jika tidak, ksu memang binatang perusak yg tidak mendatangkan sedikit pun kebaikan untuk masyarakat & negara.

      Berdasarkan statical technique & data2 terkumpul semua posting2 kamu, jelas sekali kau memang seorang haramjadah yg merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian kau spin putar belit ikut hawa nafsu engkau, termasuk pantun2 aku.

      Tebal betul muka engkau ngaku2 kau seorang guru, tak hal masa kamu kau habiskan 24 jam tiap2 hari bergayut di blog ini setelah kau kutip segala sampah2 tak berkaitan dgn tajuk dari sumber2 tak berkredibiliti.

      Tidak cukup itu, kau berlagak konon jaguh pantun, tak hal kau memantatkan keindahan pantun dgn PANTAToon Cartoon yg tidak berseni langsung.

      Kau juga mendabik dada konon expert dalam BI, tapi malang sekali you can't even construct a plain simple sentence.

      Sorry dude, you failed in all aspect and showed us you're merely a pan in the arse....!!

      Delete
    5. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, afterward you'll look like a damn fool..

      Delete
    6. Kenapa Kejora, pedih ker engkau untuk menelan kebenaran walau beritanya diulang-ulang.

      Look Kejora.....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir. Apakah aku harus melayan kata2 biadab yg kau lakarkan....??
      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh"..

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    7. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, otherwise people will see you as a damn fool..

      Delete

    8. Komen 1707 ini pun binatang itu kopipes dari komen dia di atas.

      KEPALA BAPAK DIA.

      Delete
    9. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
  5. Tima kasih anon citer pasal nek Sumah gila
    Kini baru lah terdedah dan jelas segala-gala
    Tak sangka lah si tua ini sfatnya begitu cela
    Izinkan aku ceduk citer dia & susun semula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    SIAPA OTHMAN AHMAD?

    Izinkan saya menghurai dan menceritakan tentang Othaman@Othman Ahamad yang sudah saya kenali sebelum PRU13 lagi.

    Beliau anak kelahiran Singapura. Beliau dulu adalah ahli UMNO yang kuat menyokong TDM. Sebagai ketua cawangan UMNO, beliau banyak mendapat projek di era TDM. Selepas persaraan TDM dan kekurangan projek, beliau mengubah career kepada seorang cybertrooper yang menentang kem DSNR pada mulanya dan seterusnya menentang juga UMNO kemudiannya. 

    Beliau pada mulanya hanya mendapat upahan dari pihak pembangkang (sebelum PRU15) tetapi kemudiannya, selepas kemenangan PH, beliau mendapat upahan dari kedua belah pihak kerajaan dan pembangkang (gergaji dua mata). Dalam strategi mendapat upah ini, beliau perlu:
    1. Mengimbangi komen kedua-dua belah pihak.
    2. Mengkucar-kacirkan blog supaya hilang penumpuan dan perhatian pembaca.

    Bagaimana dia buat? 
    Jawapannya ialah penyamaran maya. Selain berkomen atas nama Othaman (kini Othman), beliau juga menggunakan beberapa nama lain seperti Geng Najib, Geng Menjilat Najib, Justice League, Just Lick The Wound, Alli Jaeger dll.

    Dia akan menjelajah blog-blog lain seperti Zamkata, Cucu Tok Selampit, KL.Chronicle, Celah Gelegar, Che Det, Kluang Diamond dll untuk mengumpul maklumat bahan copy-paste.

    Untuk upahan di pihak kerajaan, dia menggunakan nama sendiri dan lain-lain nama penyamaran seperti yang tersebut di atas. Untuk upahan dari pihak pembangkang, dia akan berkomen atas nama Geng Najib, Justice League dll
    Perasan kah tuan-tuan, sering komen Geng Najib (GN) akan bermula dengan 'Wak Suman Tempe.." Apa tujuannya? Ia adalah sebagai jalan cara untuk memprovokasi atau mengundang dirinya sendiri memberi komen. Masa dia atas nama GN, sumber maklumatnya adalah dari blog CTS, KLC, CG, PakDin.my dll. 
    Atas 'provokasi' "Wak Suman Tempe..", dia akan keluar dengan nama sendiri Othman, tetapi komen yang diberi bukan berisi hujah, sebaliknya 'provokasi' lagi, misalnya, "Hey Kejora Tonggeng..." Untuk apa? Untuk menjemput anon Kejora bawa pantun-pantun (yang kerap menyerang Othman..). Sebagai serangan balas, dia akan membebel dan mencerca anon Kejora.. Rentetan daripada itu berlakulah banyak 'copy-pasting' yang menyemak kan blog dan menyukarkan pengikut-pengikut blog. Di celah kekalutan itu, dia akan keluar sebagai Justice League dll (mewakili pembangkang) dan pada masa yang sama keluar sebagai Geng Menjilat Najib (GMN), Just Lick The Wound (JLTW) dll (mewakili kerajaan). Sumber bahan hujah di pihak kerajaan diceduk dari blog chedet, zamkata, kluangdiamond, milo suam dll.
    (akan bersambung lagi...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. .../sambungan...

      Modus operandi Othman, tentera maya:

      Seperti yang saya katakan sebelum ini, bagi memainkan peranan 'gergaji dua mata' dengan berkesan, Othman perlu mempastikan tiada mana-mana pihak mendominasi pihak yang satu lagi. Dengan erti kata lain, serang menyerang mesti kelihatan seimbang.

      Tuan-tuan pembaca boleh lihat pada entry kali ini, bagaimana Othman menampilkan diri sebagai 'Anon' dan membawa masuk bahan-bahan copy-paste entah dari blog mana. Bagi setiap komen yang pro-pembangkang, dia akan letak bahan-bahan copy-paste nya itu sebagai 'reply'.

      Apabila ada pengikut blog beri komen kepada bahan sampah nya itu, dia pun berlakon mencabar Kejora. Maka, Kejora pun masuk dan counter copy-paste nya itu dengan copy-paste juga...

      Sekali lagi, akan berlaku rantaian copy-paste yang akan menyemakkan blog. Dengan itu, sukar kita pastikan pihak mana yang mendominasi pihak mana.. cekap kan Othman tu.

      Tuan-tuan yang ingin menjadi tentera maya sehebat Othman ini, kena lah belajar dan berada dalam blog sekurang-kurang nya 5 tahun. Kalau nak 'makan dua belah' macam Othman tu, kena lebih lama lagi tempoh pengalaman nya...

      (akan bersambung...)

      Delete
    2. (...sambungan..)

      (SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)

      Ketaksuban yang tinggi kepada Tun Doktor Mahathir (TDM).

      Seperti yang telah saya sebutkan sebelum ini, Othman banyak mendapat projek-projek melalui kroni TDM tanpa melalui tender. Begitu juga saham-saham syarikat tanpa melalui 'pink form' atau 'balloting' bagi terbitan saham-saham baru. Mungkin dia rasa banyak terhutang budi kerana telah berjaya mengaut kekayaan dengan pertolongan TDM, maka dengan itu dia begitu setia dengan TDM. Namun ada yang lebih lagi daripada itu...

      Othman pada mulanya tidak menyedari bahawa beberapa kegiatannya memperoleh projek-projek kontrak dan saham-saham syarikat tanpa melalui prosedur yang sah itu, ada dengan pengetahuan TDM dan juga pihak berkuasa. Namun lama kelamaan dia tahu juga akan perkara itu. Mulalah Othman hidup dalam ketakutan yang teramat sangat. Untuk mengelak daripada diambil tindakan, maka Othman sedar dia perlu menunjukkan kesetiaan di tahap yang ekstrim terhadap TDM, yakni, kalau A kata TDM, maka A lah baginya dan kalau B kata TDM maka B juga lah baginya. 

      Saya boleh bagi bukti-bukti untuk mengesahkan apa yang saya katakan diatas itu:

      1. Persepsi terhadap Datuk Sri Najib.
      Ambil Pemilihan Agong UMNO (PAU) tahun 2012. Masa itu Othman dalam kumpulan haluan kiri yang ingin menjatuhkan Datuk Sri Najib (DSN). (Mungkin dia marah sebab banyak projek-projek dicantas.)
      Othman telah membuat kempen gila-gila agar jawatan presiden UMNO mesti dipertandingkan, kerana dia mahu DSN dicabar dan dijatuhkan. Namun apabila TDM (sebagai penasihat UMNO) menyuarakan pandangan agar jawatan presiden UMNO tidak dipertandingkan, Othman bukan sahaja akur, bahkan dia memuji melangit tindakan TDM itu dengan mengatakan TDM berpandangan jauh dan sebagai nya.

      2. Persepsi terhadap Datuk Sri Anwar Ibrahim.
      Sebagai menunjukkan kesetiaan yang tidak berbelah bahagi kepada TDM, Othman mengecam dan mengeji Datuk Sri Anwar Ibrahim (DSAI) merata-rata tempat di blog maya. Dia melabel DSAI dengan gelaran-gelaran buruk seperti Al-Jubori, Ad-Dajjal, Anus Ibrahim dan bermacam-macam lagi. Namun pada tahun 2017, apabila TDM bertemu DSAI dan turut serta dalam piket menuntut pembebasan DSAI, Othman memuji DSAI sebagai seorang yang sudah insaf, bertaubat dan layak kembali menjadi PM (180 darjah U-turn). Tetapi bila sekarang dia tahu ada perebutan jawatan PM dan juga TDM sedang cuba menyekat DSAI daripada jadi PM (mungkir janji), Othman sekali lagi buat U-turn 180 darjah, dengan kembali mengutuk dan mencerca DSAI.

      Begitu juga dengan persepsi Othman terhadap DAP dan PKR, cuma buat masa ini ianya terlalu panjang untuk saya ulas di sini.

      (akan bersambung...)

      Delete
    3. (SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)

      Kekecewaan Othman Ahmad:

      Othman bukan sahaja kecewa, malahan berdendam dengan DSN dan UMNO ekoran banyaknya 'projek' yang tercantas selepas TDM berundur dari kabinet. 
      Apa tidaknya, sebelum itu dia begitu mewah dengan harta melimpah ruah, sehingga mampu beristeri muda (kalau benar lah dakwaannya itu). Mana tidak marahnya apabila rezekinya makin nipis untuk menyara anak-anak yang ramai dari dua buah rumah dalam rumahtangganya.

      Mengapa Othman sanggup belot kepada UMNO dan BN tempat dia mencari makan dulu? Jawapan nya ialah wang, ya wang... Othman perlu wang yang banyak untuk mengekalkan kemewahan kepada keluarganya seperti di zaman TDM dulu. Hanya dengan kerajaan baru dan penyingkiran DSN sahaja dia rasa periuk nasinya akan berasap lebih kencang lagi. Mana cukup nak menjaga dua periuk nasi dengan hanya bergaji sebagai cybertrooper. Nak buka blog sendiri seperti saudara Shahbudin, dia tak mampu dan tak berkebolehan. Tak akan laku lah blog kalau setakat nak dimuatkan dengan bahan copy-paste sahaja. Othaman tak ada banyak ilmu dalam politik, kurang daya fikir dan cepat melatah kepada komen-komen yang tidak sependapat dengannya, mana boleh jadi blogger. Dia tidak ada tahap kematangan dan toleransi yang tinggi seperti saudara Shahbudin.

      Kini BN tumbang dan PH berkuasa. Othman melonjak gembira. Namun harapan Othman berkecai lagi apabila kerajaan PH membuat keputusan bahawa pihak politik tidak berkuasa dalam pemberian projek atau meluluskan tender. Semua adalah di bawah kuasa pentakbiran eksekutif penjawat awam. Melopong lagi lah Othman. Macam mana nak cari duit banyak ni kalau dah begini keadaannya?

      Demi kemewahan keluarga, Othman terus berusaha dan dia berjaya mendapat satu buah fikiran. Walaupun dah keluar UMNO, dia masih ada ramai lagi kawan lama dalam UMNO. Melalui kawan-kawan lamanya itu, dia mendapat idea untuk mencari rezeki dari kantong UMNO. Caranya ialah menjalankan kerja tentera maya menyokong UMNO dan BN. Othman tiada pilihan lagi, walaupun tugas cybertrooper PH/Bersatu masih diteruskan, dia menerima juga tawaran dan tugas sebagai cybertrooper UMNO/BN tetapi secara penyamaran, antaranya Lebaimodern, Justice League dan lain-lainnya. Kalau dengan UMNO/BN yang dia tumpang hidup begitu lama, dia sanggup belot, inikan pula Bersatu/PH yang tak sampai setahun pun lagi...

      Demi keluarga, Othman terpaksa hidup sebagai gergaji bermata dua. Dia tak peduli orang nak kata munafiq kah atau apa kah, asal bini muda dia tak lari, apa-apa pun tak apa...

      (akan bersambung...)

      Delete
    4. (... sambungan..)
      (SIAPA OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)

      Sebelum saya meneruskan pendedahan tentang latarbelakang Othman, izinkan saya terlebih dahulu memberi respon kepada dua perkara yang dibangkitkan oleh beliau, iaitu 'ANAK FELDA' dan 'REENTRY'.

      Sebelum PRU13, kami golongan muda penyokong kerajaan, ada yang terpilih dalam skuad khas tentera maya di bawah pimpinan YB KJ. Kami menghadiri program kursus intensif khas, kalau tak salah saya, 'Belia Pelapis Warisan Bangsa', di mana dalam kursus itu diadakan latihan dan pertandingan mengarang, syarahan, debat, berpantun, bersyair, bahkan sampai ke menyanyi.
      'Anak Felda', 'Kejora' dan seorang 'Mat Indon' merupakan tiga orang peserta paling menonjol. Saya cuma boleh kuasai bahagian mengarang dan syarahan saja. Tapi yang paling saya tabik ialah Kejora, dia berkebolehan semua bidang. Kalau berpantun, dia dengan begitu pantas dan bersahaja akan dapat menjawab apa saja bentuk pantun yang dijualkan. Saya rasa sepanjang milenium ini, tidak akan ada mana-mana orang yang mampu menandingi Kejora dalam bidang berpantun. Masa itu saya dan Anak Felda masih menganggur, Mat Indon berniaga dan Kejora pula baru setahun dua bertugas sebagai guru gred DG41.
      (Kejora adalah singkatan kepada KJ punya aura.)

      Kami bertarung secara maya di blog Parpukari. Musuh utama kami adalah Othman dan regu rapatnya 'Reentry', kedua-duanya berasal dari Singapura .Reentry mempunyi blogspot sendiri, tapi kemudiannya mati begitu sahaja. Saya rasa kalau Othman buka blogspot, pasti akan mati lebih awal lagi.

      Memang sering parah lah mereka dua orang itu dikerjakan oleh Kejora. (Kedu-dua mereka begitu megah dengan Singapura.). Tentang Reentry, dia ibaratkan dirinya "Singa dari Singapura". Kalau dirapatkan, SingaSingapura, dan kalau disingkatkan lagi, tak mustahil ia menjadi Singgora!!!
      Semasa di blog Parpukari, Reentry selalu defend dan backing Othman bila Othman teruk dibalun oleh geng kami. Kini, di blog Shahbudin, Singgora akan keluar untuk pertahan Othman jika Othman dibalun teruk oleh Kejora dengan pantun-pantun hebatnya itu. Maka, saya buat kesimpulan bahawa, tidak mustahil Singgora itu adalah Reentry dalam jelmaan baru.

      (...akan bersambung...)

      Delete
    5. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    6. Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora Tonggeng.......

      Berdasarkan statical technique & data2 terkumpul semua posting2 kamu, jelas sekali kau memang seorang haramjadah yg merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian kau spin putar belit ikut hawa nafsu engkau, termasuk pantun2 aku.

      Tebal betul muka engkau ngaku2 kau seorang guru, tak hal masa kamu kau habiskan 24 jam tiap2 hari bergayut di blog ini setelah kau kutip segala sampah2 tak berkaitan dgn tajuk dari sumber2 tak berkredibiliti.

      Tidak cukup dgn itu, kau berlagak konon jaguh pantun, tak hal kau memantatkan keindahan pantun dgn PANTAToon Cartoon yg tidak berseni langsung.

      Kau juga mendabik dada konon expert dalam BI, tapi malang sekali you can't even construct a plain simple sentence.

      Sorry dude, you failed in all aspect and showed us you're merely a pan in the arse.

      Delete
    7. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Pasal Anak Felda & Reentry pun, anon tu dah terangkan di atas!

      Come on Wak, don't beat around the bush, afterward you'll look like a damn fool..

      Delete
    8. Kenapa Kejora, pedih ker engkau untuk menelan kebenaran walau beritanya diulang-ulang.

      Look Kejora.....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    9. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, otherwise people will see you as a damn fool..

      Delete
    10. Takda siapa baca komen kopipes kau yang panjang2, GENG NAJIB.

      Kau syiok sendiri lah.

      Ramai yang kakata kau gila, narcissistic apekebende jenis gila kau, tak renti2 cakap.

      Di suruh jumpa psychiatrist, kau tak mahu. Satu hari nanti kau akan di straight jacket, di masukkan ke dlm ambulance, di hantar Tg Rambutan.

      Delete
    11. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
  6. Nek Sumah tak ada gigi, terus hirup dadih
    Masih dgn gaya bodoh serupa Mak Andeh
    Kini meroyan & raban, hati ngilu dan pedih
    Habiis bogel, anon kat atas itu kasi londeh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmmm, kesiannya sekor binatang nih....!!

      Kejora jrlas sekali dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 14:33 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon.
      Tak logik langsung.....!!

      Delete
    2. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Pasal Anak Felda & Reentry pun, anon tu dah terangkan di atas!

      Come on Wak, don't beat around the bush, afterward you'll look like a damn fool..

      Delete
    3. Look Kejora.....

      Engkau nie dungu, bangang, tak makan saman atau pura2 tidak tahu...?? Siapa nak ikut-ikutan jadi bodoh layan PANTAToon kau yg biadab, mencarut, tak sopan & tak hormat pd otang lain, apatah lagi yg jauh lebih usia......??

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    4. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, afterward you'll look like a damn fool..

      Delete
    5. Kenapa Kejora, pedih ker engkau untuk menelan kebenaran walau beritanya diulang-ulang.

      Look Kejora.....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir. Apakah aku harus melayan kata2 biadab yg kau lakarkan....??
      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh"..

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    6. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, otherwise people will see you as a damn fool..

      Delete
    7. Melalak lah kau Kah kaahh kaaahhh, GENG NAJIB GILA.

      Memang org gila selalu ketawa sesorang.

      Enjoy it sebelom ambulan sampai, GENG NAJIB.

      Delete
    8. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
  7. Lebih glamour kalau teruskan dengan kerja goyang bontot atau angkat-mengangkat macam dulu. Orang lebih tertarik dengan kamu. Nak masuk Bersatu buat ape?

    ReplyDelete
  8. Kami pun nak ucap tahniahlh bang Shah..
    Hidup PPBM!
    Hidup Tun Mahathir!
    Hidup Pakatan Harapan!

    ReplyDelete
  9. sepatut nya HQ Bersatu sudah pun mempunyai senarai nama ahli2 UMNO atau sesiapa saja yg tidak bolih d terima.

    senarai 'black list' ini amat berguna jika sakira nya d takdirkan UMNO/BERSATU bergabung dgn tun m d beri kuasa mutlak buat sementara waktu.

    dlm pada itu jk tatatertib BERSATU perlu mula bersidang utk menapis 'undiserables' yg terlepas menjadi ahli apabila PPBM mula d tubuh kan dahulu.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete
  10. Umno menumpang di 'rumah lain' jika dibubarkan
    12 Nov 2018, 1:56 tengahari (Dikemaskini 12 Nov 2018, 1:56 tengahari)

    A A
    Umno kelihatan tidak goyah malah mempunyai tersendiri jika ditakdirkan parti itu terpaksa dibubarkan.

    Timbalan presidennya Mohamad Hasan berkata sekiranya perkara tersebut berlaku anggota majli tertinggi parti itu mempunyai formula tertentu dan menyediakan banyak pilihan bagi memulihkan keadaan.

    "Kalau (Umno) terbubar, ada tiga, empat cara untuk kita mengembalikan keadaan seperti biasa.

    "Salah satu cara mengatasi (pembubaran itu) adalah dengan menumpang sementara di rumah BN," katanya seperti dipetik Sinar Online hari ini.

    Isu pembubaran Umno timbul hasil beberapa perkembangan yang berlaku dalam negara ekoran keputusan majoriti pengundi memilih PH untuk memerintah menggantikan BN buat pertama kali dalam tempoh lebih enam dekad.

    Selain gesaan Pengerusi Bersatu Dr Mahathir Mohamad kepada Presiden Umno Dr Ahmad Zahid Hamidi, isu yang lebih besar ialah parti itu diarah memberi surat tunjuk sebab oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) baru-baru ini.

    Malah Ahmad Zahid juga - pada Okt lalu - mengakui tidak mustahil Umno akan diharamkan mengikut undang-undang.

    Menteri Dalam Negeri Muhyiddin Yassin pula menegaskan ROS memang berhak meminta maklumat apa yang dirasakan perlu daripada sesebuah pertubuhan.

    "Kalau ada perkara yang tak ikut peraturan atau perlembagaan parti, itu tugas ROS (untuk dapatkan penjelasan),” katanya.

    Mohamad berkata beliau yakin dengan kerjasama antara parti dalam BN anggota Umno tidak adamasalah untuk meneruskan perjuangan politik mereka melalui gabungan berkenaan.


    Patut laah Ali tinju nak lari dari umno...dia dah jangka umno akan kojol tak lama lagi.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Nek Sumah tua kini udah melopong terkedu
    Pendedahan anon tu satu pukulan yng padu
    Anon tu blm lagi, bak keluar citer lbh syahdu
    Sumah kata, Islam ni asal dari agama Hindu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmmm, kesiannya sekor binatang nih....!!

      Kejora jelas sekali dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 15:04 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon.

      Dah ler tuu, dia serkap jaramg pulak dahh tanpa nas & bukti menuduh konon saya berkata "Islam ni asal dari agama Hindu".

      Hisssyy...dah bertambah-tambah sewel budak sesat ajaran tokgaru brahim nih....!!

      Tak logik langsung.....!!

      Delete
    2. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Pasal Anak Felda & Reentry pun, anon tu dah terangkan di atas!

      Come on Wak, don't beat around the bush, afterward you'll look like a damn fool..

      Delete
    3. Look Kejora.....

      Engkau nie dungu, bangang, tak makan saman atau pura2 tidak tahu...?? Siapa nak ikut-ikutan jadi bodoh layan PANTAToon kau yg biadab, mencarut, tak sopan & tak hormat pd otang lain, apatah lagi yg jauh lebih usia......??

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    4. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, afterward you'll look like a damn fool..

      Delete
    5. Kenapa Kejora, pedih ker engkau untuk menelan kebenaran walau beritanya diulang-ulang.

      Look Kejora.....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir. Apakah aku harus melayan kata2 biadab yg kau lakarkan....??
      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh"..

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    6. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, otherwise people will see you as a damn fool..

      Delete
    7. Yang "melopong" ia lah mulut kau.

      Selepas kau tarik keluar dari barang Najib yang kau jilat.

      Itu pasal kau di beri nama GENG MENJILAT NJIB.

      Delete
    8. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
  13. Ooohhh..
    Patutlah selama ini saya perhatikan Othman macam orang tak ada pegangan Agama. Bila anon 15:04 bagitahu, baru saya terperasan kebenaran anggapan saya. Bermakna Othman ini berpegang dengan ajaran pluralisme, yakni asal beragama saja, agama apa pun tak apa. Kerajaan PH memang suka orang Melayu jenis yang macam Othman ini, toleransi agama lah katakan...

    Mamposs...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmmm, kesiannya sekor binatang nih, mengelamun syok sendiri sorang2 berkhayalan di alam maya siber..!!

      Kejora jelas sekali dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 15:04 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon.

      Dah ler tuu, dia serkap jaramg pulak dahh tanpa nas & bukti menuduh konon saya berkata "Islam ni asal dari agama Hindu".

      Hisssyy...dah bertambah-tambah sewel budak sesat ajaran tokgaru brahim nih....!!

      Delete
    2. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Pasal Anak Felda & Reentry pun, anon tu dah terangkan di atas!

      Come on Wak, don't beat around the bush, afterward you'll look like a damn fool..

      Delete
    3. Kejora....

      Aku periingatkan & ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    4. Kenapa Kejora, pedih ker engkau untuk menelan kebenaran walau beritanya diulang-ulang.

      Look Kejora.....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir. Apakah aku harus melayan kata2 biadab yg kau lakarkan....??
      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh"..

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    5. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, otherwise people will see you as a damn fool..

      Delete
    6. anon 15:04 itu kau jugak yang tulis.

      Kau jawab kau seniri.

      Memang lah, kau orang gila.

      Kau buat lah selalum GENG NAJIB, nnti ambulan datang bawak kau ke hospital gila.

      Delete
    7. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
  14. Sumah kini, tak dpt lagi nak bermuka-muka
    Anon di atas dedah abis, pasal si tua puaka
    Asal masuk duit je semua kira boleh belaka
    Dia tak ambil bab akhirat ker syurga-neraka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keluar lagi PANTAToon glebeh-gedebeh terkeluar ri g sampai maduk longkang. Mana rangkap pembayangnya? Dah tuu, satu baris sampai 7/8 perkataan macam kapal terlebih muatan, terumbang anbing terhoyong hayang akhirnya karam tenggelam melingkup. Tak berseni kangsung....!!

      Delete
    2. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, afterward you'll look like a damn fool..

      Delete
    3. Kenapa Kejora, pedih ker engkau untuk menelan kebenaran walau beritanya diulang-ulang.

      Look Kejora.....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir. Apakah aku harus melayan kata2 biadab yg kau lakarkan....??
      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh"..

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    4. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, otherwise people will see you as a damn fool..

      Delete
    5. The damn fool is no other than you, GENG NAJIB.

      Not only damn fool, you are also mad.

      Delete
    6. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
  15. Kejora create 'pantun' damn quick and rapid
    He's a man with strength, energy and speed
    He is as if a cobra biting Sumah, a millipede
    Sumah tries to answer, but she looks stupid

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. UNTUK MAKLUMAN PEMBACA YANG TIDAK MASUK BLOG INI SELALU:

      Yang pakai berbagai nama seperti GENG NAJIB, Anonymous, Kejora, justice league, lebaimodern, KEPTENMALAYSIA dan lain lain itu ia lah petugas Umno yang dijangka bekerja di Umno Dirty Tricks Departmnt (DTD), dibayar gaji cara biasa atau berdasarkan berapa banyak komen dimasukkan nya ke sini.

      Dia masuk siang dan malam, tak kira pukul berapa, ada masa nampak seperti dia tidur ha nya 3-4 jam sehari sahaja.

      Tujuan nya ia lah seperti diarah Umno DTD: propaganda, misinformation, disinformation, twists, spins, sabotaj, dan apa sahaja yang boleh menjatuhkan imej PH, menaikkan imej UMNO/BN.

      Cara2 nya termasuk mengecewakan (frustrate), menyakitkan hati pembaca dengan mengkopipes apa saja, laporan2 yang panjang lebar, sebanyak mana yang boleh, untuk mencapai tujuan itu. Maka diletakkan nya komen2 dan/atau kopipes tersebut sebagai jawapan kepada setiap komen pro-PH. Biasa nya, tidak berkaitan dengan tajuk pos atau komen2 pro-PH itu.

      Cara bagi meng”counter” nate’ yang guna mana GENG NAJIB, Anomouse dll itu ia lah dengan “giving him a taste of his own medicine ” – mengkopipes. Maka kita kopipes apa saja yang membusukkan Najib, Umno, BN dan seperti nya. Dan kopipes apa saja yang menaikkan imej Tun Dr Mahathir dan Pakatan Harapan. Dengan itu, kopipes2 kita itu juga memaklomkan kpd pembaca maklumat yang mungkin mereka belom terbaca.

      Delete
    2. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
  16. Sumah tua dah tak mampu lagi berkata-kata
    Semua org dah tahu, dia tu gergaji dua mata
    Tak berdaya disangkal, si anon punya ceriita
    Sebalik nya, terus spt ular, diputar belit fakta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kih kih kui kui kepeh kepeh. Lawak la macai ni. Tahap nak bunuh diri aku baca lawak dgn gelak sedapkan hati sendiri ni.. Bagi la dedak gred babi pun tak nak Kat dia ni... Kesian aku tgk. Najib Dah tak larat nak bagi dedak. sasau je Aku tgk. Kih kih kih kuh kuh kuh kui kui kepeh kepeh kepeh..

      Delete
    2. Ewaah kemain pomen terencat akal
      Agak nya lapang, kurangnya basikal
      Nak komen, tak padan otak dangkal
      Ingin diduga laut, dgn kail sejengkal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Kejora....

      Aku periingatkan & ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    4. Kenapa Kejora, pedih ker engkau untuk menelan kebenaran walau beritanya diulang-ulang.

      Look Kejora.....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Apakah aku harus melayan kata2 biadab yg kau lakarkan dalam PANTAToon engkau....??

      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh"..

      Mana kepala hotak engkau, haaaa....??

      Delete
    5. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, otherwise people will see you as a damn fool..

      Delete

    6. "Cara bagi meng”counter” nate’ yang guna mana GENG NAJIB, Anomouse dll itu ia lah dengan “giving him a taste of his own medicine ” – mengkopipes. Maka kita kopipes apa saja yang membusukkan Najib, Umno, BN dan seperti nya. Dan kopipes apa saja yang menaikkan imej Tun Dr Mahathir dan Pakatan Harapan."

      MULAI SEKARANG ...

      Ini lah contoh pemimpin Umno, orang Najib Al Jibo.

      Lepas dituduh mencabul Shahidan bertakbir dalam mahkamah

      Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Shahidan Kassim hari ini didakwa di Mahkamah Sesyen Kangar atas pertuduhan mencabul seorang gadis bawah umur pada Oktober lepas.

      Beliau kemudian dibebaskan dengan jaminan sebanyak RM25,000 dan anaknya, Ameer Shafiq serta menantu, Muhamad Lokman Abdul Rashid bertindak sebagai penjamin.

      Delete
    7. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
  17. Nak masuk bersatu taK diluluskan. Nak patah balik ke Umno, Malu. (kalau Ada la). Suruh dia hantar Borang Kat pas la. Pas pun tengah pening tu. Ahli banyak masuk amanah. Sori la pas. Syurga anda org dah tak percaya.

    ReplyDelete
  18. Now Wak Suman, l'll be away for a while.
    Before that, I'd like to leave you an advise.
    Just listen carefully, old skunk!
    Please stop repeatingly throwing in your smelly rotten garbage here in order to defend yourself!
    Otherwise, you'll be prevailing yourself as an old damn bloody idiot!!!

    Dou you understaaaannnndddd??!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Look Kejora.....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain termasuk pantun2 aku. Kau kemudian spin putar belit ikut selera hawa nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Apakah aku harus melayan kata2 biadab yg kau lakarkan dalam PANTAToon engkau....??

      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh"..

      Mana kepala hotak engkau, haaaa....??

      Delete
    3. Just listen carefully, old skunk!
      Please stop repeatingly throwing in your smelly rotten garbage here in order to defend yourself!
      Otherwise, you'll be prevailing yourself as an old damn bloody idiot!!!

      Dou you understaaaannnndddd??!

      Delete
    4. Apa ni Wak, asyik kopipes sampah yang sama saja. Mana hujah2 Wak nak menangkis dakwaan anon peserta Kem Belia Pelapis Warisan Bangsa tu?

      Come on Wak, don't beat around the bush, otherwise people will see you as a damn fool..

      Delete
    5. Muhyiddin: Tak kan kita nak terima orang macam Ali Tinju
      Muhyiddin Yassin membayangkan partinya tidak akan meluluskan permohonan keanggotaannya yang lebih dikenali sebagai Ali Tinju.

      "Parti kita ada prinsip dan hanya akan terima mereka yang dilihat berpegang kepada prinsip perjuangan parti, tiada rekod buruk..."

      "Ali Tinju mungkin orang kenal dia bukan kerana cerita yang bagus, media yang banyak buat liputan tentang dia. Sama macam Jamal Jamban (Ketua Umno Sungai Besar Jamal Md Yunos. HAHAHA, JAMAL JAMBAN.

      "Jadi tak akan kita nak terima masuk orang macam ini?" katanya.

      Ali yang pernah memimpin Persatuan Veteran Tentera Malaysia mula mendapat perhatian pada 2012 selepas mengadakan protes 'senaman punggung' di luar rumah S Ambiga, ketika itu pengerusi bersama Bersih.

      Beliau kemudian terus menarik perhatian dengan pelbagai aksi, termasuk terlibat dalam kekecohan di luar Plaza Low Yat pada awal tahun 2015 menyebabkan beliau dituduh di mahkamah, pendakwaan terhadapnya digugurkan oleh peguam negara Al Jibo ketika itu, Mohd Apandi Ali.

      Semalam, beliau dilaporkan menyerahkan borang keahlian Bersatu bahagian Bandar Tun Razak, atas dasar insaf dan tidak lagi percaya keada kepimpinan Umno.

      Namun hasrat itu tampak malap sejak dari awal apabila Setiausaha Agung Bersatu Marzuki Yahya berkata permohonan itu akan ditolak.

      KAU AMACAM, GENG NAJIB? BILA NAK MASUK BORANG? KALO NAK SOKONGAN, CAKAP LAH, JANGAN SEGAN2.

      Delete
    6. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
  19. (...sambungan...)
    (SIAPA OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)

    Di antara kami berempat, saya, Kejora, anak Felda dan Mat Indon, saya nampak Kejora yang memberi penentangan yang kuat kepada Othman. Mat Indon kelihatan seperti tidak berkomen lagi (mungkin sibuk dengan bisnes nya), saya dan anak Felda ada juga sesekali menyelit tetapi Kejora seperti sentiasa mengejar Othman.
    Saya tak mahu kata apa, pasal Kejora tu, mungkin ada dendam lama. Saya tahu, sebab saya selalu mengekori pergerakannya. Kejora pernah memberitahu saya, dia marahkan Othman atas dua sebab besar:

    1. Othman selalu memfitnah dia. Asal saja ada komen tanpanama atau ada nama, yang pro-Umno atau pro-BN, maka terus Othman label sebagai Kejora. Pernah Othman memfitnah konon Kejora bawa keluar kenyataan, 'Allah liwat Mahathir'. Beriya-iya Othman menuduh Kejora sehingga John Doe terpaksa tampil menjelaskan itu adalah tulisan Virgo Lara. Saya puji John Doe, dia seorang yang berprinsip. Walau pun dia dan Kejora bermusuhan dan bergaduh sejak dari blog Putramerdeka, yang tak betul tetap dikatakan tak betul oleh John Doe. Begitu juga halnya, apabila TDM menyatakan hasrat untuk bekerjasama dengan DSAI dan bersetuju mengangkat DSAI menjadi PM, Othman bukan main lagi melonjak gembira dan memukul canang merata-rata. Tapi John Doe dari awal, tegas dengan pendiriannya tidak mahukan DSAI. Namun, dalam hal DSAI, akhirnya kemunafiqan Othman terdedah juga.

    2. Othman mengatakan Islam.berasal dari agama Hindu (di blog Parlukari).
    Kejora seorang yang berpegang kuat kepada ajaran Islam, kuat beribadat, rajin bersolat dan membaca Al-Quran, sudah tentulah dia sangat marah dengan dakyah Othman itu. Othman mengatakan Allah sama dengan 'Baghwan Vishnu', Muhammad sama dengan 'Al-Khalki Autar', malaikat sama dengan 'Veda' dan lain-lain yang saya tak begitu ingat. Berperang besar mereka berkaitan hal itu dahulu.

    Di atas dua sebab itulah, Kejora (pada pendapat saya) menyimpan dendam yang kuat terhadap Othman.

    (...akan bersambung...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan:

      di blog 'Parpukari'..

      Delete
    2. Pulang masjid, diri berehat
      Ambil lah pulut, diberikan guru
      Geng Najib, mari lah lihat
      Anon dah upload, pendedahan baru

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      28
      'Umno tiada kontrak, tiada baiah, jadi terpulanglah'

      Annuar Musa mengakui berhadapan tugas sukar memastikan pemimpinnya tidak termakan godaan.

      BUKAN GODAAN, KALO GENG NAJIB, ITU GODAMAN.

      GENG NAJIB ITU ASYIK MENGGODA AJE - MENJILAT NAJIB AL JIBO.

      Delete
    4. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete
  20. Syabas anon belia pelapis warisan bangsa
    Pendedahan kamu itu, memang luar biiasa
    Sumah munafiqun, kita kasi hancur binasa
    Diia perlekeh, agama Allah Yang Maha Esa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Anwar: Kenyataan Daim tak halang PH kemuka bukti salah k'jaan lama

      Katanya, rakyat ingin tahu apa yang mahu dilakukan kerajaan untuk masa kini dan akan datang.

      SUDAH TENTU LAH. BERTAN BERAT DAN BANYAK NYA TAHI YANG DI KELUARKAN NAJIB AL JIBO.

      DI JILAT GENG NAJIB TAPI TAK BOLEH HABIS.

      Delete
    2. Hi hi..marah nampak Wak ni?

      Delete

  21. MANA PERGI GENG NAJIB? DAH MAMPOS KE?

    OOOOOO, MASIH MENJILAT TAHI YANG NAJIB KELUARKAN MASA DIA PM.

    ReplyDelete
  22. Nek Sumah rasa, urat badan seperti kejang
    Kelentit digentel lurut, tak juga nak panjang
    Si 'anon belia pelapis' kasi londeh telanjang
    Ditambah pukulan, Raja Pantun cgu bujang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  23. Sumah bingai termenung sambil jari dihisap
    Dia seperti rugi dlm perniagaan buluh kasap
    Kejora & geng2 dah kasi tibai ifrit ni berasap
    Terus si Sumah cabut lari menghilang lesap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  24. Sumah rasa sakit parah yang tidak terperi
    Terkedu dia dgn pendedahan yg anon beri
    Sedih dan malu, dia terpaksa ler cabut lari
    Tapi keluar balik, sbg GMN menyamar diri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  25. Sumah tak nak dengar, apa yng aku katakan
    Dgn Kejora sampai bila pun tidak blh makan
    Dia cuba nak lawan, teruk si Kejora kerjakan
    Malam nanti, pasti nenek ini meroyan sakan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. Sumah kini, sudah jadi sasau & tidak karuan
    Itu le, bila anak puyu berlagak bapak haruan
    Kini dia sembunyi tak ubah binatang buruan
    Terduduk menyesal sbb jolok sarang tabuan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...