Friday, 16 November 2018

MAT HASSAN SUKAR DI RANTAU?


Hanya beberapa jam selepas mahkamah membuat keputusan bahawa pilihanraya kecil perlu diadakan serta-merta di DUN Rantau, Presiden UMNO, Zahid Hamidi segera mengumumkan Mohamad Hassan adalah calon yang akan diletakkan bertanding di kawasan itu.


Ini bermakna, Mohamad Hassan atau Mat Hassan yang diumumkan menang tanpa bertanding dalam pilihanraya umum lalu berikutan calon PKR, S Streram dihalang masuk untuk mengemukakan kertas pencalonannya, terpaksa berdepan ujian sebenar untuk mengesahkan kedudukannya sebagai wakil rakyat DUN Rantau.


Lebih menarik, PKR juga hampir pasti akan mencalonkan semula S Streram bertanding untuk berhadapan dengan Mat Hassan dalam pilihanraya kecil yang tarikhnya dijangka akan ditetapkan dalam waktu terdekat ini.


Mahu tidak mahu, Mat Hassan akan melalui ujian yang sebenar jika beliau berdepan dengan S Streram dalam pilihanraya kecil itu nanti. 


Walaupun beliau menang di DUN Rantau sejak 2004 lalu dan mengekalkannya pada 2008 dan 2013 serta menang tanpa bertanding PRU14 lalu, tetapi pertembungan kali ini tidak lagi mudah bagi Mat Hassan.


Ini kerana kali ini Mat Hassan bukan lagi berjawatan Menteri Besar dan UMNO yang menaunginya juga sudah hilang kuasa di peringkat pusat dan negeri. 


Yang berbeza hanyalah kali ini beliau sudah berkedudukan sebagai Timbalan Presiden UMNO, jawatan nombor dalam parti itu.


Tetapi, sekadar berjawatan nombor dua dalam UMNO, sedangkan parti itu tidak lagi mempunyai apa-apa kuasa di pusat dan negeri, ia mungkin tidak memberi apa-apa makna kepada pengundi Rantau di ketika parti itu sedang mempunyai imej paling buruk di mata rakyat yang diakibatkan oleh beberapa pemimpinnya sedang didakwa di mahkamah pada waktu ini.


Lebih daripada itu, dengan Anwar baru saja menang di Port Dickson dan namanya bakal menjadi Perdana Menteri ke-8, selain Menteri Besar Negeri Sembilan, Amiruddin Harun juga daripada PKR mewakili Pakatan Harapan, laluan memang ternampak lebih sukar bagi Mat Hassan untuk mengekalkan kerusi DUN Rantau itu.


Anwar pula tentu saja akan meluangkan lebih banyak masa untuk berkempen membantu kemenangan PKR dalam kempennya nanti, bukan saja untuk menjaga namanya sebagai Ahli Parlimen yang baru diberi mandat di Port Dickson serta dirinya sebagai bakal Perdana Menter ke-8, yang lebih penting lagi ialah untuk memastikan UMNO dapat ditenggelamkan di kubu kuatnya sendiri.


Kekalahan Mat Hassan dan UMNO di Rantau boleh dianggap sebagai satu lagi pukulan maut bagi parti itu sejak ia kehilangan kuasanya pada Mei lalu.


Mudah kata, kalau Timbalan Presiden UMNO sendiri ditolak rakyat, bermakna akan terus malap dan gelaplah masa depan parti itu.


Lebih daripada itu, isu-isu berkaitan pentadbiran Mat Hassan di Negeri Sembilan sebelum ini serta kes beliau pernah memindahkan wang RM10 juta ke London melalui syarikat pengurup wang yang pernah disiasat SPRM sebelum ini tetapi tidak diambil apa-apa tindakan, sudah tentu akan dibangkitkan kembali secara meluas dalam kempen-kempen Pakatan Harapan.


Mampukah Mat Hassan dan segala jentera UMNO menangkis isu itu sementara di waktu yang sama Zahid Hamidi dan Najib Razak juga turut berdepan pendakwaan di mahkamah berkaitan penggubahan wang haram?


Dengan semua rangkuman itu, sementara kedudukan pengundi di Rantau adalah Melayu 52 peratus, Cina 20 peratus dan India 27 peratus, meskipun jika sekiranya Mat Hassan dicabar oleh S Streram, laluannya untuk mengekalkan kemenangan tidaklah semudah dahulu lagi.


Segala-galanya kini adalah berbeza dan keadaan hampir semuanya tidak lagi memihak kepada UMNO dan juga bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu. (ShahbudinHusin 16/11/2018)

72 comments:

  1. Macam ni saja lah... bubar kan UMNOO dan hasil penjualan asset di bahgi bahgi kan kepada semua ahli. Dangan nilai asset berbillion billion, setiap ahli umnoo berhak dapat beribu ribu ringgit. Lagi pun Umnoo penerima terbesar wang rembat 1mDBB kemungkinan akan di bubar oleh ROS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun naik hairan ameno tak bungkuih bungkuih lagi.

      Delete
    2. Waah hebat tok jip kite yer...dalam mahkamah tak nak duduk dalan kandang tertuduh...dah tu polis ngan hakim buat de je...tak sound ape pun..hebat hebat...

      Delete
    3. Dolu dolu time datuk seri shafie apdal kena lokap sprm kemdian kena bawak kat mahkamah siap pakaikan baju oren...la ni tok jip and the gang selamba je pakai kot...

      Delete
    4. A Kadir Jasin kata Najib patut di arahkan pakai baju oren bila dibawa ke mahkamah. Setuju. Sokong.

      Kenapa dia tak diarah buat begitu. SPRM takut? Takut apa? Dia sudah otw penjara.

      Delete
    5. Hari ini Najib tak mahu masuk kandang dalam mahkamah bila menjawab tuduhan. Pendakwa Raya ada. Polis ada.

      Takut? Tidak. Diberi penerangan: banyak sangat tuduhan, kalau kecoh cotoh nya kena angkat Najib (pakai crane atau trekter backhoe, hehe) makan masa banyak sangat.

      Masih keras kepala juga Penyangak tu. Nanti kalau dia tak mahu masuk penjara selepas Hakim jatuhkan hukum, amacam? Kot bawakkan bulldozer bulldozekan dia kedalam.

      Delete
    6. Sprm pun cakap tak serupa bikin.
      Cakap tak pilih bulu.
      Mcm biasa jugalah...cakap saja buat lain.

      Delete
    7. Najip dah labur banyak... tu yg jadi lagu ni..hampa pikiaq sendighi la..

      Delete
    8. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. PAS akan meletakkan calon atau tidak? Alangkah teramat molek jika PAS juga turut serta untuk memeriahkan demokrasi, sementelahan pula Mat Hassan bukannya mengosongkan kerusi berbanding dengan PRK Port Dickson tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mustahil pas nak letak calon sebab siapa saja calon umno dia juga adalah calon pas.

      Delete
  3. Aku doakan mat hasan menang prk ni. bukan kerna duka bn menang tapi sebagai WAKE UP cal untuk PH yang nampaknya agak hilang arah dalam mentadbir negata. PM fah ok tapi barisan kabinet macam ada yang tak tau buat kerja. tambah lagi kemelut PKR yang dah tukar slogan dari REFORMASI KE REFORMONEY AND REFORPOER. Riuh rendah pemilihan dan ada harapan diharamkan kalau repot kpd ROS dan SPRM. BIAR KALAH SEKARANG DARI DUK SEPENGGAL AJE NANTI.

    ReplyDelete
  4. Othman Ahmad15 November 2018 at 21:58
    Rosmah Mansor
    Rizal Msnsor
    Adnan Mansor
    Tak lama lagi akan diMANSUHKAN....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sept 16, 2018

      COURT ORDERS FRESH ELECTION FOR RANTAU SEAT
      TIMBALAN PRESIDEN UMNO MENANG TIPU

      SEREMBAN: The Election Court today allowed the petition by PKR candidate Dr Streram Sinnasamy for a fresh election to be held for the Rantau state seat in Negeri Sembilan.

      Judge Azimah Omar said incumbent assemblyman Mohamad Hassan had not been duly elected.

      “A by-election must be held as soon as possible,” she added.

      ps:
      Najib dah kantoi.
      Jahid dah kantoi.
      Mat Hassan dah kantoi.
      Adnan Mansor dah kantoi.
      Azeeeez Rahim dah kantoi.
      Ramai lagi akan menyusul.....

      Dah tentu2 Mat Hassan menipu di PRU 14, UMNO macam dah ketandusan calon, letak lagi mamat penipu ini sebagai calon.

      UMNO NO CLASS....!!

      UMNO SEMAKIN MALAP & TINGGAL NYAWA2 IKAN....!!

      HE HE HE HE

      Delete
    2. Pak Man

      Tambah sorang lagi
      Kojola mansur...

      Delete
  5. semasa dicadangkan bertanding lawan anwar, kalau kalah pun, bermaruah - tapi dia tolak.

    kini berdepan dengan calon tidak ternama, kalah sudah pasti, menang mustahil...

    apa lagi yang mereka mahu lokmankan dan mansorkan pengundi rantau?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau berkelah di Ayer Hangat
      Bawalah bersama tempe dan tauhu
      Janganlah bercakap besar sangat
      Takdir Allah tak siapa yang tahu

      Delete
    2. Munafiqun, pembohong, pengecut dah buta hati.

      Sept 16, 2018

      COURT ORDERS FRESH ELECTION FOR RANTAU SEAT
      TIMBALAN PRESIDEN UMNO MENANG TIPU

      SEREMBAN: The Election Court today allowed the petition by PKR candidate Dr Streram Sinnasamy for a fresh election to be held for the Rantau state seat in Negeri Sembilan.

      Judge Azimah Omar said incumbent assemblyman Mohamad Hassan had not been duly elected.

      “A by-election must be held as soon as possible,” she added.

      Najib dah kantoi.
      Jahid dah kantoi.
      Mat Hassan dah kantoi.
      Adnan Mansor dah kantoi.
      Azeeeez Rahim dah kantoi.
      Ramai lagi akan menyusul.....

      Rosmah Mansor
      Rizal Msnsor
      Adnan Mansor
      Tak lama lagi akan diMANSUHKAN....!!

      UMNO SEMAKIN MALAP & TINGGAL NYAWA2 IKAN....!!

      HE HE HE HE

      Delete
    3. 'Panglima Dayus' masih berlagak "macam bagus' ingkar & bodoh sombong tak mau duduk dalam kandang orang salah.

      Najib today refused to enter the dock meant for the accused at the Kuala Lumpur Sessions Court during the case management for his 25 criminal charges related to 1MDB.

      The Pekan MP was seen taking a seat on a chair beside the dock and did not move to the dock, even after being asked politely to move by a police officer on duty who approached him upon the prosecution's order.

      When contacted after the proceeding, deputy public prosecutor Ahmad Akram Gharib told Malaysiakini that Najib was "being stubborn" and should have entered the dock as he is the accused...

      Delete
    4. Kojola mansur @ wak kojola kengkang pun bakal dimansuhkan

      Delete
  6. Redup je air muka Tok Mat bila ditanya wartawan,berkenaan PRU Rantau. Penggunaan Intonasi suara yg rendah, menunjukkan betapa rendahnya keyakinan beliau untuk mempertahankan kerusi tersebut. Apa yg bakal terjadi bila, Timbalan Presiden UMNO, tersungkur pada calon yg kurang ternama pun. Malu Oo......Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  7. Saya ulangi perkara yang telah beberapa kali saya sebutkan di alam maya termasuklah di dalam blog ini.

    UmNo telah ditumpaskan oleh PH pimpinan Tun M. Tidak lama lagi UmNo akan dilenyapkan terus buat selama-lamanya.

    Di antara tempoh UmNo ditumpaskan di dalam PRU14 dengan tempoh ia dilenyapkan akan berlaku perkara-perkara yang membuktikan justifikasi untuk UmNo dilenyapkan apabila tiba masanya kelak.

    Saya kira episod Timbalan Presiden UmNo ini adalah salah satu di antaranya.

    Sebagaimana Al-Arqam yang telah tersungkur di pintu syurga dan kemudian lenyap sama sekali apabila bertembung dengan pasukan yang diketuai oleh PM-4, demikianlah UmNo juga telah tersungkur di persada takhta apabila bertembung dengan pasukan yang diketuai PM-7 dan in shaa Allah, ia juga bakal lenyap sebagaimana Al-Arqam telah lenyap.

    Dahulu telah saya katakan bahawa PH pimpinan Tun M akan menumbangkan UmNo-BN dan pernyataan saya itu telah diperolok-olokkan oleh macai-macai UmNo.

    Kini macai-macai UmNo dipersilakan untuk terus memperolok-olokkan kenyataan saya bahawa UmNo akan lenyap kerana perbuatan memperolok-olokkan itu sendiri adalah satu lagi bukti dan justifikasi bahawa UmNo sememangnya perlu dilenyapkan.

    Pada akhirnya hanya ada satu Panji sahaja yang bakal menaungi bangsa Melayu. Nak tahu Panji yang mana, maka carilah seorang pemimpin pasukan yang tidak pernah tewas di dalam apa-apa PERTEMPURAN. Panji yang digunakan oleh pemimpin inilah yang akhirnya akan menjadi panji tunggal yang menaungi seluruh anak bangsa Melayu dan tanah Malaysia.

    Panji PH-1 telah pun berkibar, in shaa Allah tidak lama lagi untuk panji PH-2 pula yang dikibarkan.

    In shaa Allah 2019M / 1440H adalah tahunnya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAYA SOKONG DAN TABIK ULASAN SAUDARA JOHN

      SAYA SEPENDAPAT DARI DULU HINGGA KINI

      TAHNIAH JOHN!!

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Pantun untuk Puan KEJORA BT. MATAHARI

      Selera terkini mee basah
      Niila bakar berperasa cina
      Kejoora kini alami gelisah
      Bila tbongkar rahsia jantina

      Cemas berjudi teman di Carribean
      Lira nya hilang,otak dok celaru
      Mas nak dijadikan teman lesbian
      Segera disailang,anak Tok Guru

      Rotilah susu jenama Che Ta
      Cukup selera di malam amal
      Rentikan nafsu sesama wanita
      Hidup gembira di alam normal

      Delete

  10. KITA TUNGGU JAWAPAN DAN LETERAN PUAN KEJORA!
    gambar di bawah ialah Akak Jora

    ///////////
    //.o....o.\\
    //...OO...\\
    //(0000000\\
    //(0000000)\\ aaaahhhhhhhhhhh..
    ///(.....)\\\

    OOOOOO.....Singgora kata kat akak ye!
    nanti akak PLANGKoNG baru tau!

    ReplyDelete
  11. setiap kali Singgora masuk>>>

    Dada Puan Kejora berdebar takut>>>>>>

    Udah kekasih di rampas dan dia tewas..

    Kini bakal tersungkur kat bloq pula!!

    Kah Kahhhh Kahhhhhhhhh Kahhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  12. Dtrn Merdeka bila2 shj boleh sebagai saksi
    Seorang badut kerdil mau berlagak gergasi
    Bila dengar pendekar tunggu dia pucat lesi
    Lalu, jadi pengemis buta, dia lakonkan aksi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Orang itu hebat kelentong & kaki belit putar
    Kalau dengar gempar, boleh kalah halilintar
    Tapi buka silat, tak ubah pendekar mushtar
    Ku cabar jumpa di JB, mula le menggeletar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  13. INI AKU PAPARKAN SEMULA EPISOD PALING AKHIR (TAKUT KALAU2 ADA PEMINAT YG TERLEPAS) DARI SKETSA 'PANTUN DALAM CINTA' ANTARA AKU DAN 'SI DIA':

    Anonymous16 November 2018 at 09:31

    BALIK DARI SURAU, LPS SOLAT SUBUH TADI, AKU BERBUAL LAMA JUGA DGN 'SI DIA'. AKU CITER YG 'SI TAIKO' DAH MULA IKUT STYLE AKU, MAIN TUJU2 LAGU PULAK. SI DIA SURUH AKU CARI LAGU 60AN TUJU BALIK KAT TAIKO TU, SBB TAIKO TU PUN DAH TUA KATANYA, UMUR PUN 60AN JUGAK, SESUAI LAH.. DLM AKU TERCARI2 LAGU, TETIBA SI DIA CALL AKU & CAKAP DIA DAH JUMPA LAGU YG SESUAI TU. AKU TANYA LAGU APA, DIA TAK NAK CAKAP, DIA KATA NANTI DIA SMS. BARU KEJAP TADI, SMS DIA SAMPAI.
    INI SMS DARI SI DIA MANJA KU ITU:

    Agak nya dah lama kot, org tua tu menduda
    Galak, miiang keladi & juga mengada-ngada
    Dia bertindak, bagai tak punya iman di dada
    Masih dia buat fitnah burukkan nama dinda

    Dia tidak malu ke org tu, merayu dinda hari2
    Tak ada siapa mahu tolong carikan dia isteri
    Agaknya dia tu tak kacak, sbb tu kekasih lari
    Abg kirimlah kat org tu, lagu 60an 'inai di jari'

    _________________________________________

    S.JIBENG - INAI DI JARI (POP YE YE 60AN)
    (https://youtu.be/zt-LCo9JtKQ)

    Inai disapu di jari, tandanya mesra
    Memberi tahu, hai dikau sudah dipunya
    Merah bercahaya bibirnya, penuh bermakna
    Di jari manisnya, tersarung cincin permata

    Chorus:

    Alangkah indah temasya, di malam itu
    Dua insan karam, di lautan madu
    Berkucup bagai, di bibir merayu-rayu
    Menanam dendam berahi, satu per satu

    Apa kiranya semua, dendamnya itu
    Dalam gembira, hai penuh duka sengsara
    Seorang insan turut, memendam rasa
    Patah hatinya, terkorban dalam bercinta

    (Ulang chorus)

    Andainya itu sayang, berupa erti
    Setahun janji, ditempah hilang sehari
    Membuat aku sedar, diri sendiri
    Inai merah mu, tandanya sudah bersuami

    _________________________________________

    Patah tumbang selasih ke dahan
    Betik yang muda ke tanah tercambah
    Usah dibimbang kekasih pujaan
    Hati adinda tak pernah berubah

    Ketika pagi unggas kan galak
    Berhimpun di padang menahan punai
    Semua lelaki dinda kan tolak
    Biar pun dipinang Sultan Brunai

    ('SI TUA' TERUS MEMPAMIRKAN KEHEBATAN NYA SBG 'RAJA SAMPAH', BUKAN SAMPAH BIASA, SAMPAH BUSUK LAMA.. HI HI...
    'SI TAIKO' REGU INTIM SI TUA TU PULA, TERUS TERKEDU DAN LESAP MENGHILANG.. KI KI KIK...)

    ReplyDelete

    ReplyDelete
  14. PERBUALAN AKU DAN 'SI DIA' PTG TADI BANYAK BERKISAR PASAL 'TAIKO' DUDA TUA TU. UMUR DAH LEBIH 60 THN, BUKAN DIA FIKIR BAB AMAL IBADAT, ASYIK NAK GODA WANITA DAN GANGGU ANAK BINI ORANG. MUNGKIN DIA BERDENDAM DGN WANITA SETELAH KEKASIH DIA LARI DAN BERKAHWIN ORANG LAIN. SI DIA SURUH AKU KIRIM LAGI LAGU 60AN KPD TAIKO TU, BERSESUAIAN LAH UMUR DIA PUN 60AN. AKU DAPATKAN SEBUAH LAGU DAN TUNJUK KPD SI DIA MELALUI SMS:

    Kesian juga duda tua tu dlm duka kesedihan
    Dia begitu terasa, bila cintanya kemusnahan
    Abng ingin bantu, ubati dia punya keresahan
    Elok le kita hantar kat dia banyak2 lagu 60an

    Sejak akhir2 ini, duda itu merapu entah apa2
    Ditinggal kekasih, dia betul merana & hampa
    Elok kalau dia cari sebuah gua pergi bertapa
    Abang nak kasi dia lagu 60an: 'tak mengapa'

    __________________________________________

    A.RAHMAN HASSAN - TAK MENGAPA
    (https://youtu.be/R7NMkhTLXSw)

    Alangkah sedihnya hati ku
    Duka meliputi kalbu ku
    Kekasih di hati
    Sudah jemu pada ku
    Tapi tetap ku tunggu

    Kekasih yang lain di temu
    Hati ku berdarah dan pilu
    Namun tetap ku merayu
    Pada mu kasih ku
    Kembalilah pada ku

    Chorus:

    Duhai kekasih
    Ku rindu pada mu
    Jangan kau niaya aku
    Cinta ku kasihan lah

    Tapi tak mengapa ku derita
    Nanti tiba masa kan kau rasa
    Betapa hebatnya hati luka kecewa
    Gagal dalam bercinta

    (Ulang chorus)

    Tapi tak mengapa ku derita
    Nanti tiba masa kan kau rasa
    Betapa hebatnya hati luka kecewa
    Gagal dalam bercinta
    Gagal.. dalam bercinta

    __________________________________________

    Terbang rerama di tepi beranda
    Mencari makan di belukar mati
    Abang pun sama seperti adinda
    Kasih tak akan bertukar ganti

    Selasih tumbang seakan rebah
    Si dayang muda berdiri di sofa
    Kasih abang tak akan berubah
    Biar yang goda seperti Neelofa

    ('SI TUA' MULA BALIK PERANGAI KEBUDAK-BUDAKAN, MENGEJEK ORANG SANA SINI.. HI HI..
    'SI TAIKO' PULA BERTAMBAH MERENG DGN SKETSA KARTUNYA ITU.. KI KI KIK..)

    ReplyDelete
  15. Salam Puan Kejora,

    Malam ni seperti biasa saya rehat sorang,
    Kat banglo 6 bilik saya di tepi bukit,

    bila tighat kat Mas,
    Saya tonton filem percintaan "Titanic",
    Dulu ramai orang kata Heroinnya cantik ngat,,
    Bila aku teliti betul-betul,
    Dr, Mas Elina lebih cantik!

    UNTUK KAKAK KEJORA!
    Tak payahlah kita bersengketa akak,
    Doakan kebahagian kami!
    Nanti dihari pernikahan kami,
    kakak mai Aloq Setaq ,andamkan muka Mas ye..

    Ikhlas dari Putra Singgora

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malam semalam Mas buat panggilan,
      Dia cakap "bagaimana cara Mas nak lamar abang kat Srawak nanti?"

      Aku tekejut besar!

      "Eh !Apasal Mas nak pinang abang pula, Abang la
      pinang Mas!" Kata aku.

      Dia cakap di London yg. pompuan pinang lelaki..

      Aku gelak sakan,,,rupanya dalam Agama Kristian
      betullah gitu..

      Delete
  16. Boleh ke tok mat pertahan dun rantau..
    rata2 ramai melayu yg masih setia kesan drpd ketrampilan kewibawaan dan kemesraan beliau dsana..terutama melayu umnobn..boleh tahan juga kemajuan dbawanya semasa menjadi m b n s..
    jayanya selain kes 10j tu x taulh berapa banyak dah d koceknya..keh keh keh..
    dgn keadaan p h kecelaruan kuasa..
    rungutan manyfesto yg
    x tertunai..
    hal tol..hal ptptn..subsidi petrol..menteri up side down..x taulh boleh menang ke umno..
    walhal jentera dorang dah rosak..pitih x mampu lg dsediakan..seperti orang atas orang bawahan pun sama lahap..no money no work no talk..namun sama2lh kita lihat kesudahannya tok mat punya meja kerusi dterbalikan ke longkang tertonggeng..
    Hahahakehkehkehheh ehh

    ReplyDelete
  17. Mlm tadi, mmg lah aku ini tidur awal sedikit
    Tujuan nya solat tahajjud, aku udah bangkit
    Hajat, mau ku himpun pahala setinggi bukit
    Takut aku ke neraka, siksaannya amat sakit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Bukan spt tok Gora, muka mcm tudung saji
    Tak malu diia, ngaku anak tok guru dan haji
    Tapi dia sering saja fitnah orang secara keji
    Udah tu, tak ingat untuk solat atau mengaji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. ….A……A…..
    …///………\\\
    ///…¶¶¶…¶¶¶..\\\
    ………….00………
    ...)))0000Y000((
    ……))………..((….
    …….AAAAAAA….
    …………((…………
    HAH HAH HA !!!!! AKU LAH SUMAN !!!!!!
    MASIH KAH INGAT LAGI KAT AKU!!!
    INI SKETSA WAJAH KU…kih…kih…
    SEMASA DI DATARAN MERDEKA DULU...
    LIHAT CERMIN MATA RAYBAND KU..ki ki kik..

    Aku dan Kejora telah bersengketa
    Kalu jumpa Kejora aku pasti derita
    Aku pakai hitam punya kaca mata
    Lalu ku menyamar jadi orang buta

    Ki kik ki kik ki kik ki kik ki kik ki kik

    ReplyDelete
  19. INI AKU PAPARKAN SEMULA, ENAM EPISOD PALING AKHIR DARI SKETSA 'PANTUN DLM CINTA' ANTARA AKU DAN 'SI DIA':

    Anonymous14 November 2018 at 17:43

    SEHARI DUA INI AKU DAN 'SI DIA' BERBUAL BALIK PASAL POLITIK. DIA PUN TIDAK PUAS HATI DGN MENTERI LEMBIK BINGAI MCM MASSILLY KASUT DAN SADIQ SUKANEKA TU. AKU TUNJUKKAN KPD DIA PANTUN2 YG AKU POST KE BLOG BUDIN. DIA PUJI KEHEBATAN PANTUN2 AKU. CUMA KATANYA RUGILAH DLM PAKATAN TAK ADA ORANG SEHEBAT AKU.
    LEPAS AKU BALIK SOLAT ASAR DI MASJID TADI, AKU TERIMA SMS DARI SI DIA MANJA:

    Mmg abg betul2 dah perlihatkan sifat jantan
    Seolah2 bagi abng, tiada sikit pun ketakutan
    Tak mahu kah abg, ikut masuk parti pakatan
    Tentu ler sekali PM akan beri abang jawatan

    Tahun hadapan kita dah nak jadi raja sehari
    Mmg dah pasti, dinda jadi abng punya isteri
    Masuk lah pakatan, entah2 dpt jadi menteri
    Bangga le dinda kalu kot2 dpt title Datin Sri

    Terbang megah gelam dan gagak
    Puyuh berlaga ada yang mati
    Abang gagah dan tampan segak
    Sungguhlah bangga adinda nanti

    Ketika senja bakar jerami
    Panas terasa rancak menyala
    Berbangga dinda bakal suami
    Gagah perkasa dan bijak pula

    ('SI TUA' TERKEDU TEWAS TERUK SAMPAI KELUAR KATA2 KECEWA, 'I DON'T WANT TO WASTE MY TIME..', TAPI AKU ACAH LAGI DAN PANASKAN PUNGGUNG DIA. AKHIRNYA DIA TAK JADI MERAJUK DAN MASUK BALIK KE BLOG.. HI HI..
    'SI TAIKO' SEPERTI PUTUS ASA, KELU TERKEDU.. BAK KELUAR BALIK KARTUN2 NYA LAMA DULU.. KI KI KIK..)

    ReplyDelete

    ___________________________________________


    14 NOV 2018, JAM 10:05 MALAM

    AKU DAN 'SI DIA' MENERUSKAN PERBUALAN BERKAITAN POLITIK SELEPAS AKU MENERIMA SMS DARINYA PTG TADI. AKU BERTEGAS BAHAWA AKU BELUM BERSEDIA UNTUK BERSAMA PARTI PAKATAN. AKU TAK NAMPAK PARTI INI BOLEH MEMBELA NASIB MELAYU. SI DIA FAHAM DAN MENERIMA PENDIRIAN AKU ITU. BALIK DARI MASJID SELEPAS SOLAT ISYA, AKU SMS SI DIA:

    Tak mungkin abg akan masuk parti pakatan
    Mereka terus abaikan, kita anak-anak watan
    Yg mereka pentingkan pangkat dan jawatan
    Menteri2 tak cerdik spt anak2 belum khatan

    Jgn lah dinda kecil hati, duhai dewi nan ayu
    Abg tak terima walau bidadari yang merayu
    Sbb abg nak terus bela nasib orang Melayu
    Semangat cintakan bangsa, tidak akan layu

    Memang dijaga, rakan berniaga
    Bekal diberi, betik dan tebu
    Abg pun juga, akan berbangga
    Bakal isteri, cantik dan gebu

    Tuai bayam campak ke perigi
    Merbah terbang berseri di dada
    Tuah ayam nampak di kaki
    Tuah abang beristeri kan dinda

    ('SI TUA' TERUS MEMPAMIRKAN KEHEBATANNYA SEBAGAI 'RAJA SAMPAH'. HABIS SEMAK BLOG DGN SAMPAH SARAP KOPIPES KOSONG NYA ITU. MAKIN DIA MENJAWAB, MAKIN DIA NAMPAK TOLOL BINGAI.. HI HI.. 'SI TAIKO' TERUS MATI AKAL, KARTUN TAK JALAN, BALIK KPD 'SKETSA PALSU' SEMULA.. KI KI KIK...)

    ReplyDelete


    Anonymous15 November 2018 at 08:25

    AKU TIDUR AWAL MLM TADI. SBLM TIDUR, AKU SMS 'SI DIA' BERITAHU AKU LETIH & SI DIA FAHAM.
    MASA AKU BANGUN NAK SOLAT TAHAJJUD TADI, AKU BUKA PHONE. RUPANYA ADA SMS DARI SI DIA MANJA KU ITU, DIA MEMUJI KETEGASAN DAN PRINSIP DIRI YG ADA PADA DIRI KU INI.
    INI SMS DARI SI DIA MANJA KU ITU:

    Family puji abg, yg warak & selalu berserban
    Dinda kagum dgn abg yg sanggup bekorban
    Rela di sisi dinda, di pendalaman terhumban
    Tak besar diri, di desa dgn gadis berkemban

    Sungguh kemas kuat prinsip yg abg pegang
    Langkah wira abg tak siapa boleh sanggang
    Layaknya abg pendekar juara di gelanggang
    Tidak basah dek air, tak hangus dipanggang

    Unggas dah terbang di serata bumi
    Keluang dan angsa mati dihumban
    Ketegasan abang dinda kagumi
    Perjuangkan bangsa diri berkorban

    Berbuah meranti tepi beranda
    Menanti unggas ke mari melayang
    Bertuah lah nanti diri adinda
    Suami tegas tetapi penyayang

    ('SI TUA' TERUS BERADA DI PUNCAK TAKHTA MEMPERTAHAN TITLE 'RAJA SAMPAH'.. HI HI..
    'SI TAIKO' TERUS MATI AKAL LAGI.. TAK JLN DGN 'SKETSA PALSU' & LAKARAN KARTUN, KINI NAK MAIN TABUR FITNAH PULAK.. KI KI KIK...)

    ReplyDelete

    ReplyDelete
  20. SAMBUNGAN:

    Anonymous15 November 2018 at 18:55

    AKU DAN 'SI DIA' BERBUAL LAMA JUGA PTG INI. AKU CUBA ALIH PERHATIANNYA DARI POLITIK. SEMBANG BAB CINTA CINTAN PULAK. KAMI SAMA SAMA MENGIMBAS KEMBALI DETIK PERMULAAN CINTA KAMI DAHULU.
    BALIK DARI MASJID SOLAT ASAR TADI, AKU KARANG PANTUN MADAH DAN SMS KPD SI DIA MANJA:

    Bermula gaduh kerna politik tidak sehaluan
    Terpikat pantun, abg adinda jadikan buruan
    Lepas itu, mula detik indah, berindu rinduan
    Kini bercinta mesra, penuh dgn kesyahduan

    Cinta mula darii gaduh, godam menggodam
    Dek kerna pantun udah jadi berindu dendam
    Awal tahun dinda sibuk nak cari mak andam
    Tengah tahun depan dinda pulak mengidam

    Beburung terbang ke sarang berduri
    Penyengat gigit masih terluka
    Tersenyum abang seorang lah diri
    Mengingat detik kasih terbuka

    Sudah tumbang, cempedak nangka
    Mekarnya kuntum, putik kenanga
    Sungguh abang, tidak menyangka
    Kerana pantun, kasih berbunga

    ('SI TUA' TERUS LESAP MENGHILANG TIADA KHABAR BERITA.. BARU DIA KENAL MURID NGAH BRAHIM.. HI HI... 'SI TAIKO' TERUS TERKEDU KEHILANGAN ARAH.. FITNAHNYA TAK JLN.. KI KIK KIK...)

    ReplyDelete

    ReplyDelete
  21. SAMBUNGAN:

    Anonymous16 November 2018 at 07:05

    MLM TADI AKU BERBUAL PANJANG JUGA DGN 'SI DIA', HINGGA HAMPIR JAM 1:00 PAGI. DIA CAKAP YG DIA RISAU TAKUT KEKOK BILA BERSAMA KEKUARGA AKU NANTI, MAKLUMLAH NAK BAWA DIRI SEBAGAI SEORANG MUALAF. NAMUN AKU BERI KEYAKINAN PADA DIRINYA & CAKAP FAMILI AKU 'SPORTING' DAN MEMAHAMI SITUASI. MASA AKU SDG BERQIAMULLAIL TADI, AKU REHAT SEKEJAP UTK MENULIS PANTUN MADAH. KEMUDIAN AKU SMS KPD SI DIA MANJA KU ITU:

    Bukan ler abg ini nak tunjuk, mendabik dada
    Nabi kata ingat masa tua masa masih muda
    Mmg kita kahwiin, nak bermesra & bercanda
    Tapi ke alam akhirat juga nak pimpin adinda

    Abg ini, dgn rakan sekerja pun ada menyeru
    Jgn ler harta & pangkat di dunia je, kita buru
    Dinda usah lah risau, lps jadi pengantin baru
    Bab beribadat & ngaji Quran abang jadi guru

    Kupu-kupu hinggap di tangkai berduri
    Di cabang belimbing tupai berlaga
    Dinda ku anggap sebagai bidadari
    Abang kan bimbing sampai ke syurga

    Berlegar rusa pelanduk menjelma
    Kepala berdarah dibedil pemburu
    Tak sabar rasa nak duduk bersama
    Kepada pensyarah nak jadi tok guru

    ('SI TUA' TERUS MENGHILANG LAGI, TAK TAHAN DIA DGN PUKULAN ANAK MURID NGAH BRAHIM.. HI HI..
    'SI TAIKO' DUDA PULA MASIH NAK MEMFITNAH AKU DAN SI DIA, TAPI SEMUA ORG TAHU.. KI KI KIK..)

    ReplyDelete

    ReplyDelete
  22. SAMBUNGAN:

    Anonymous16 November 2018 at 09:31

    BALIK DARI SURAU, LPS SOLAT SUBUH TADI, AKU BERBUAL LAMA JUGA DGN 'SI DIA'. AKU CITER YG 'SI TAIKO' DAH MULA IKUT STYLE AKU, MAIN TUJU2 LAGU PULAK. SI DIA SURUH AKU CARI LAGU 60AN TUJU BALIK KAT TAIKO TU, SBB TAIKO TU PUN DAH TUA KATANYA, UMUR PUN 60AN JUGAK, SESUAI LAH.. DLM AKU TERCARI2 LAGU, TETIBA SI DIA CALL AKU & CAKAP DIA DAH JUMPA LAGU YG SESUAI TU. AKU TANYA LAGU APA, DIA TAK NAK CAKAP, DIA KATA NANTI DIA SMS. BARU KEJAP TADI, SMS DIA SAMPAI.
    INI SMS DARI SI DIA MANJA KU ITU:

    Agak nya dah lama kot, org tua tu menduda
    Galak, miiang keladi & juga mengada-ngada
    Dia bertindak, bagai tak punya iman di dada
    Masih dia buat fitnah burukkan nama dinda

    Dia tidak malu ke org tu, merayu dinda hari2
    Tak ada siapa mahu tolong carikan dia isteri
    Agaknya dia tu tak kacak, sbb tu kekasih lari
    Abg kirimlah kat org tu, lagu 60an 'inai di jari'

    _________________________________________

    S.JIBENG - INAI DI JARI (POP YE YE 60AN)
    (https://youtu.be/zt-LCo9JtKQ)

    Inai disapu di jari, tandanya mesra
    Memberi tahu, hai dikau sudah dipunya
    Merah bercahaya bibirnya, penuh bermakna
    Di jari manisnya, tersarung cincin permata

    Chorus:

    Alangkah indah temasya, di malam itu
    Dua insan karam, di lautan madu
    Berkucup bagai, di bibir merayu-rayu
    Menanam dendam berahi, satu per satu

    Apa kiranya semua, dendamnya itu
    Dalam gembira, hai penuh duka sengsara
    Seorang insan turut, memendam rasa
    Patah hatinya, terkorban dalam bercinta

    (Ulang chorus)

    Andainya itu sayang, berupa erti
    Setahun janji, ditempah hilang sehari
    Membuat aku sedar, diri sendiri
    Inai merah mu, tandanya sudah bersuami

    _________________________________________

    Patah tumbang selasih ke dahan
    Betik yang muda ke tanah tercambah
    Usah dibimbang kekasih pujaan
    Hati adinda tak pernah berubah

    Ketika pagi unggas kan galak
    Berhimpun di padang menahan punai
    Semua lelaki dinda kan tolak
    Biar pun dipinang Sultan Brunai

    ('SI TUA' TERUS MEMPAMIRKAN KEHEBATAN NYA SBG 'RAJA SAMPAH', BUKAN SAMPAH BIASA, SAMPAH BUSUK LAMA.. HI HI...
    'SI TAIKO' REGU INTIM SI TUA TU PULA, TERUS TERKEDU DAN LESAP MENGHILANG.. KI KI KIK...)

    ReplyDelete

    ReplyDelete
  23. SAMBUNGAN:

    Anonymous16 November 2018 at 23:01

    PERBUALAN AKU DAN 'SI DIA' PTG TADI BANYAK BERKISAR PASAL 'TAIKO' DUDA TUA TU. UMUR DAH LEBIH 60 THN, BUKAN DIA FIKIR BAB AMAL IBADAT, ASYIK NAK GODA WANITA DAN GANGGU ANAK BINI ORANG. MUNGKIN DIA BERDENDAM DGN WANITA SETELAH KEKASIH DIA LARI DAN BERKAHWIN ORANG LAIN. SI DIA SURUH AKU KIRIM LAGI LAGU 60AN KPD TAIKO TU, BERSESUAIAN LAH UMUR DIA PUN 60AN. AKU DAPATKAN SEBUAH LAGU DAN TUNJUK KPD SI DIA MELALUI SMS:

    Kesian juga duda tua tu dlm duka kesedihan
    Dia begitu terasa, bila cintanya kemusnahan
    Abng ingin bantu, ubati dia punya keresahan
    Elok le kita hantar kat dia banyak2 lagu 60an

    Sejak akhir2 ini, duda itu merapu entah apa2
    Ditinggal kekasih, dia betul merana & hampa
    Elok kalau dia cari sebuah gua pergi bertapa
    Abang nak kasi dia lagu 60an: 'tak mengapa'

    __________________________________________

    A.RAHMAN HASSAN - TAK MENGAPA
    (https://youtu.be/R7NMkhTLXSw)

    Alangkah sedihnya hati ku
    Duka meliputi kalbu ku
    Kekasih di hati
    Sudah jemu pada ku
    Tapi tetap ku tunggu

    Kekasih yang lain di temu
    Hati ku berdarah dan pilu
    Namun tetap ku merayu
    Pada mu kasih ku
    Kembalilah pada ku

    Chorus:

    Duhai kekasih
    Ku rindu pada mu
    Jangan kau niaya aku
    Cinta ku kasihan lah

    Tapi tak mengapa ku derita
    Nanti tiba masa kan kau rasa
    Betapa hebatnya hati luka kecewa
    Gagal dalam bercinta

    (Ulang chorus)

    Tapi tak mengapa ku derita
    Nanti tiba masa kan kau rasa
    Betapa hebatnya hati luka kecewa
    Gagal dalam bercinta
    Gagal.. dalam bercinta

    __________________________________________

    Terbang rerama di tepi beranda
    Mencari makan di belukar mati
    Abang pun sama seperti adinda
    Kasih tak akan bertukar ganti

    Selasih tumbang seakan rebah
    Si dayang muda berdiri di sofa
    Kasih abang tak akan berubah
    Biar yang goda seperti Neelofa

    ('SI TUA' MULA BALIK PERANGAI KEBUDAK-BUDAKAN, MENGEJEK ORANG SANA SINI.. HI HI..
    'SI TAIKO' PULA BERTAMBAH MERENG DGN SKETSA KARTUN NYA ITU.. KI KI KIK..)

    ReplyDelete

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah yang kau mengarut ni kejora, mat hassan yang terpaksa bertanding semula..kau pulak yang meroyan sibuk jaja hal peribadi kau..baru belajar nk bercinta ke atau kau ni syok sendiri ahahahakahkahkahkah auuww...

      Delete
    2. Jangan syok terhegeh-hegeh sangat kejora kan frust menonggeng...ehh sesuai la tu nama pun kejora tonggeng @ kejora menonggeng.....hai nasib badan..

      Delete
    3. Aiseyman, don locco nak melawak
      Bunyi ayat tu aku kenal siapa awak
      Usahlah kau menyamar hai biawak
      Tak malu ker, buat cara lain le Wak?

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  24. Mmg lah pahala sebanyaknya mahu ku ukir
    Udah hampir 2 jam, baca Quran wirid & zikir
    Biar tidak kaya di sini asal akhirat tidak fakir
    Risau juga nanti berdepan mungkar nangkir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  25. Lihat peel si Gora, ramai gelak sakan
    Tah haper bender merapu yg bukan2
    Dia tak ubah spt org yg kesampokan
    Padah dan parah kekasih tinggalkan

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

    Si Gora duda spt badut lawak jenaka
    Berbagai sketsa palsu, dia cipta reka
    Bukan nak beribadat dah tua bangka
    Tidak diambil tahu hal syurga neraka

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

    ReplyDelete
  26. geng najis mana ni???.....tok mat yg sangat dia banggakan hari tu....dah cabut ke geng?

    ko pun macam najibut-oh....takde telo.....takut nak masuk kandang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ke pasar tani membeli ubi
      Belilah juga si buah kelubi
      Awalnya kau masuk kandang babi
      5:20 am dah dlm di kandang babi?

      Delete
    2. Kalau tuan bertanam ubi
      Tanam juga pohon kelubi
      Kalau dah jenis berperangai babi
      Org pi masjid, kau pi kandang babi

      Delete
    3. Kalau menjerat si burung Tempua
      Janganlah dekat di pangkal kelubi
      Kalau ya pun kau nak jadi barua
      Pilihlah sikit, jgn lah jd baru babi

      Delete
    4. penjilat najibut-oh emo!......pandai pantun macam najib....

      melobak hari2.....tak lama dah tu....najibut-oh pun dah tunggu hari

      Delete
    5. Bro..

      Solat ngaji tambah pahala..
      Maki keji tambah dosa..
      Buat baik jahatkan berpada..
      Hendakan surga dpt neraka..
      Segala kebaikan akhirnya tiada..dsana nanti meratap hiba..

      Bkn berhajat untuk menyapa..
      Kita pun bknlh baik sangat..
      Kita berlaga dlm komen bicara..
      Tak kan sampai hati bikin hangat..


      Delete
    6. Bro..

      Solat ngaji tambah pahala..
      Maki keji tambah dosa..
      Buat baik jahatkan berpada..
      Hendakan surga dpt neraka..
      Segala kebaikan akhirnya tiada..dsana nanti meratap hiba..

      Bkn berhajat untuk menyapa..
      Kita pun bknlh baik sangat..
      Kita berlaga dlm komen bicara..
      Tak kan sampai hati bikin hangat..


      Delete
    7. Kasihan dad, barua pukul 5:20 pagi

      Kalau menjerat si burung Tempua
      Janganlah dekat di pangkal kelubi
      Kalau ya pun cari makan sebagai barua
      Janganlah jd barua jaga kandang babi

      Delete
    8. Sibuk bebeno istana kehakiman..
      Najib 25 kes..
      Rosmah 17 kes..
      Rizal mansur 17 kes..
      Irwan serigar 6 kes
      A aziz rahim 3 kes
      A lateef rahim 3 kes
      Zahid 45 kes
      Musa aman 35 kes..
      Shahidan kasim 1 kes..
      Jamal tongkol 6 kes..
      Jeffrey kitingan 7 kes..
      Isa pendek.. on the way..
      T adnan.. on the way..
      More to coming soon..kehkehkehheheh

      Delete
    9. Mana kes kapal selam?
      Mana kes enjin kapal terbang?
      Mana kes Altantuya?
      Mana kes Felda?
      Mana kes Mara?
      Mana kes Tabung Haji?

      Delete
    10. Mana Kejora - sampai bila dia nak menyorok, sembunyi, melarikan diri.....??

      Delete
    11. Sampai bilakah Kejora sanggup menghina dirinya sebagai Pengecut yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/;tetapi Pengecut...!

      Delete
    12. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it so.....??

      Delete
    13. Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
  27. Mana pergi tok Gora kepala bulat
    Begitu juga nek Sumah taik palat
    Apa udah mampos di makan ulat
    Bukan lah nak bangun tunai solat

    Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk menutup KESIPUAN SIKAP PENGECUTNYA -
      Kejora dgn bodohnya berauta klentong - adakah patut saya dikatakan seorang nenek bernama Sumah terlibat dgn aksi2 pornografi bersama seorang jejaka, Putrasinggora...??

      Naudzubillah.......

      Delete
  28. Nek Sumah janda jiwa nya gelora
    Dengar citer sdg dilamun asmara
    Bercinta dgn pakwe dia Tok Gora
    Tak nak lagi bergurau dgn Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk menutup KESIPUAN SIKAP PENGECUTNYA -
      Kejora dgn bodohnya berauta klentong - adakah patut saya dikatakan seorang nenek bernama Sumah terlibat dgn aksi2 pornografi bersama seorang jejaka, Putrasinggora...??

      Naudzubillah.......

      Delete
  29. PANTUN SENI WARISAN BUDAY:

    Puas sudah / ku tanam ubi
    Nenas juga / dipandang orang
    Puas sudah / ku cabar ke JB
    Tak jawab juga / si jalang memerang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak tumbuh/ toksah melata
      Kalau tak sungguh/ toksah mengauta

      Kalau betul kau cabar di JB - mana tarikhnya, harinya hari apa, waktunya pukul berapa, di JB mana tempatnya.....??

      Ketawa kamu "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh" tak ubah bunyi macam orang ketawa dalam tangisan, kekeciwaan, kesipuan & ketakutan.

      Delete
  30. jangan macam tu beb,,, tak kesiankah kamu dengan umno ni.... dimana hati budi kamu... tak teringatkan sewaktu waktu dulu pernah diucapkata kalimat ini di PAU ... bahawa sebutir beras yang kamu makan adalah dari hasil umno,,,,,, masihkah kau ingat..... sekarang kamu tak kesian ke,,,, hahahahahahahahaha,

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...